[Online MMOG] Navyfield

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Volgens mij staan de coördinaten toch gewoon onder je muis cursor?

En het is eigenlijk wel echt aan te raden om vets en experts te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 13:08
Vraagje, heb nu een onderzeeër maar ben nu al 3x retreated from battle omdat ik mijn sub niet zou besturen.

Maar ik zit hem wel te besturen, duurt alleen altijd een tijd voor ik bij de vijand ben, deels omdat het ding langzaam is en deels omdat het even duurt voor de zuurstof max is.

Dus wat doe ik er aan om niet voor die tijd gekicked te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

major update... ;)
Dit weekend echt door de levels GEBLAZEN.
Ik zit nu op lvl56 en vaar in een moltke. Absoluut ENORM de firepower van die 4 double 11" kust's. Reload is wel traag maar dat zal vanaf nu niet meer veranderen (verder groeiend richting BB).
En die AA van de moltke.... de Emden is er werkelijk een kleintje bij. Zodra een vliegtuig in range komt is die gewoon toast.
Ik weet nu ook wat de +100 en +300 voor staat als je een moltke 'koopt':
De grap is dat je hem nl niet koopt maar beschikbaar krijgt voor 100 of 300 battles.

Ik las op het NF forum dat je op de moltke ook de guns van een Nassau kan plaatsen met behoorlijk wat meer range. Ik ben benieuwd wat voor level je gunners daar voor nodig hebben. Ben erachter: je hebt lvl60 gunners nodig

M'n gunners zijn inmiddels uitgerust met 100 vets per stuk. BO heeft er 70. De repairers en engi's hebben er allemaal 30 Ik heb flink wat experts kunnen upgraden naar vets en ik merk toch dat de spread van de guns beter is geworden. Ik moet nog wel enorm wennen aan deze guns. Ik heb nog geen idee van afstanden en de hoeken die erbij horen. Blijven oefenen dus....

Overigens is de hoeveelheid exp in CA/BB select battles werkelijk enorm. Als ik blijf leven en enige salvo's + AAwerk heb kunnen doen dan gaat mijn BO met iets van 13K omhoog. Totaal exp komt dan op iets van 80 - 100K. Bij GB is dat ongeveer 30% minder en in Blitz nog niet de helft.

Ik denk dat ik de Scharnhorst/Gneisenau skip en in een keer doorga naar de Andrea Doria. Dan kan ik meteen flink doorsparen voor de Bissy en de H39, maar dat zal nog wel even duren voordat ik daar aankom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Deadsy schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 14:53:
Vraagje, heb nu een onderzeeër maar ben nu al 3x retreated from battle omdat ik mijn sub niet zou besturen.

Maar ik zit hem wel te besturen, duurt alleen altijd een tijd voor ik bij de vijand ben, deels omdat het ding langzaam is en deels omdat het even duurt voor de zuurstof max is.

Dus wat doe ik er aan om niet voor die tijd gekicked te worden?
Sturen? :p Ik heb nog nooit meegemaakt dat mn sub 2minuten lang dezelfde richting op kon varen.

@hierboven congrats! Level maar even snel door naar de AD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een superrondje in de Moltke (CA/BB select):
http://img21.imageshack.u...5/nfhigh3152009215841.png

167K exp!!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2009 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
MailMan schreef op maandag 01 juni 2009 @ 11:27:
[...]

Sturen? :p Ik heb nog nooit meegemaakt dat mn sub 2minuten lang dezelfde richting op kon varen.

@hierboven congrats! Level maar even snel door naar de AD :)
Ik zit ook te sturen maar toch krijg ik constant na 2 minuten die waarschuwing.
Mijn sub doet maar 20 knots en 18 onder water dus ik doe er al een minuut of 3, 4 over om in de buurt te komen van de vijand. Enige wat de countdown blijkt te stoppen is wapens gebruiken, als er geen vijand in de buurt is dan is dat geen probleem maar het word lastig als ik net bezig ben een vijand te besluipen.

Heb trouwens gister 2 gasten gezien die met Hedgehogs een kleine DD afgemaakt hebben 8)7 . Zou leuk zijn als er tenminste een beetje skill nodig was bij het gebruik van hedgehogs inplaats van gewoon spammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmja... van mij hoeven die hedgehogs niet zo. Ik hoop dat ze snel weer verdwijnen. (no hedgehog rooms maken?..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Verwijderd schreef op maandag 01 juni 2009 @ 16:14:
hmja... van mij hoeven die hedgehogs niet zo. Ik hoop dat ze snel weer verdwijnen. (no hedgehog rooms maken?..)
betwijfel dat ze verdwijnen de meeste mensen zijn er erg positief over. Volgens de meeste mensen hebben Subs alleen maar voordelen tegenover andere schepen.

Vraag me zelf af waar die grote voordelen zijn maja.
je bent veel langzamer dan andere schepen en ook niet al te wendbaar.
Een slimme vijand gaat gewoon direct als hij je ziet op afstand (wat niet moeilijk is aangezien subs traag zijn) blijft aan zijn zijkant en wacht tot hij gedwongen word naar boven te komen.

Zolang je oppast ben je echt niet kansloos tegen een sub, je bent alleen kansloos als je reeds aangeslagen bent en geen snelheid meer kunt maken.

komen ze met de onzin dat hedgehogs nauwelijks schade doen als je gewoon aan het oppervlak bent 8)7 dus niet, gast spamde een hele zooi op me terwijl ik aan het oppervlak was en was net niet dood -.-, een andere keer spamden 2 gasten hun hedgehogs op me toen ik aan het oppervlak was en toen was ik wel in 1 klap weg. Je kunt wel gaan critical diven maar daar krijg je ook schade van.
Probleem is dat je er gewoon niets aan kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

precies... en dat maakt de hedgehog geen 'skills wapen' maar gewoon een soort van rode knop die staat voor algehele vernietiging... imho geen goede ontwikkeling. (en ik ben geen sub fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gaan de levels snel nu.... Vooral in CA/BB rooms krijg je BAKKEN met exp.
Mijn gunners hebben inmiddels lvl60 bereikt en ik heb de Nassau 11" doubles erop staan. Deze hebben net weer wat meer bereik dan de KUST's die met de Moltke worden meegeleverd. Ik kan alleen weer eens niet zien waar de shells vallen. De spread is duidelijk gunstiger en ik doe in GB en CA/BB nu al wel mee en ga regelmatig met 25K damage naar huis. BO is inmiddels lvl62 dus nog 3 levels te gaan naar AD... en dan gaat het pas echt loss. :D
edit:
soz for dubbelpost

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
De Andrea Doria is vrij geweldig met goede gunners, soft defense, speed en repairers. Wen er alleen maar wle vast aan dat je er tot level 89 in zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betekent dit dat ik dedicated restorers nodig heb om SD te boosten? Ik ben bezig om 4 repairers en 4 engie's te levels. 3 engie's en 2 repairers zijn inmiddels redelijk op level. De overige 3 zitten rond lvl30 en moeten nog flink omhooggewerktworden. Dat doe ik met de emden.
Mijn gunners zitten ongeveer 1,5lvl onder mijn BO, dus niet heel erg gunstig.... hoewel ik merk dat ik met de Nassau guns op de moltke de shells op max range ruimschoots niet kan zien neerkomen. Ik verwacht dat het op de AD nog beroerder zal zijn omdat die guns nog meer range hebben.

Overigens, hoeveel support slots heeft de AD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 10:25:
Betekent dit dat ik dedicated restorers nodig heb om SD te boosten? Ik ben bezig om 4 repairers en 4 engie's te levels. 3 engie's en 2 repairers zijn inmiddels redelijk op level. De overige 3 zitten rond lvl30 en moeten nog flink omhooggewerktworden. Dat doe ik met de emden.
Mijn gunners zitten ongeveer 1,5lvl onder mijn BO, dus niet heel erg gunstig.... hoewel ik merk dat ik met de Nassau guns op de moltke de shells op max range ruimschoots niet kan zien neerkomen. Ik verwacht dat het op de AD nog beroerder zal zijn omdat die guns nog meer range hebben.

Overigens, hoeveel support slots heeft de AD?
Restorers heb je alleen wat aan om even snel te SD te boosten. Ik zou ze nooit gebruiken, want ze nemen de plaats in van of engineers of repairers, die op de lange termijn veel meer nut hebben. En bovendien je ook SD opleveren. High level reppers en engi's zijn veel waardevoller dan restorers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK.... Thnx... ik had zelf al zoiets van.... reppers en engi's heb je meer aan. Ik merk nu al met 3 lvl50+ engi's dat mijn overheat enorm is toegenomen.
Heeft de AD 5 supportslots of meer? De moltke heeft er in ieder geval 5 en dat merk ik duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Verwijderd schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 12:45:
OK.... Thnx... ik had zelf al zoiets van.... reppers en engi's heb je meer aan. Ik merk nu al met 3 lvl50+ engi's dat mijn overheat enorm is toegenomen.
Heeft de AD 5 supportslots of meer? De moltke heeft er in ieder geval 5 en dat merk ik duidelijk.
7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een klein vraagje over de AD.

welke guns zet je op de T-slots? Dit omdat de voorste standaard met triple 5.3" 'gewone' guns is uitgerust en de achterste met 3,5" single AA guns.

Het lijkt me niet handig om verschillende soorten guns op je beide T-slots te hebben.

Ik heb voor nu op de voorste T-slot ook maar de single 3,5" AA guns gezet.

BTW: Wat is de golden angle voor deze 3,5" AA guns??? ik kan ze nergens vinden! (de 3,5" guns zijn wel terug te vinden op trainworld, maar er staat geen golden angle bij)

edit: De golden angle is voor de 3,5"singles gelijk aan de 5"doubles (32 graden) dus ik heb er de 5"doubles bij de voorste T-slot opgezet. AA gaat nu lekker.... :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2009 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 09:11
Zo ben ook weer wat hoger op lvl 50 inmiddels met een county met 8" belt armor en 1" deck. Kan niet wachten tot ik eindelijk een BB onder me reet heb want ik heb drastisch meer firepower nodig die 4x 8" duals op die county moet je het ook niet echt van hebben :) iemand trouwens nog wat lvl 35+ UK engeneers en repairman over die ik kan overnemen?

[ Voor 14% gewijzigd door haakjesluiten op 07-06-2009 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol.... geloof me.... dat ga je bij ieder volgend schip zeggen totdat je in een BB4 of BB5 zit... :)

Je zal je er gewoon bij neer moeten leggen dat schepen die 2 klassen hoger zijn dan jij geen optie zijn om (aleeen) aan te vallen. Enige uitzondering is misschien een PoW die het met 1 of 2 schoten red tegen een Montana of H44... maar dan heeft de PoW wel verdomde veel mazzel (en skills) en de Montana / H44 een beroerde dag....

Overigens kom ik erachter dat de cap van lvl60 voor blitz niet alleen voor de BO geldt: IEDERE sailor moet onder de lvl60 zitten. Mijn maingunners zijn inmiddels lvl65 en ook mijn rookie is boven lvl 60 aangeland dus voor mij is met deze crew Blitz ten einde. Om toch Blitz te kunnen spelen met mijn 2e BO, heb ik nu een M-Pro. maar kan geen scout meenemen en bij gebrek aan AA gunners speel ik met torps... (awwwwwwww ik weet het.... zou niet moeten maar je moet toch wat)

Overigens vind ik GB en CA/BB select games een stuk leuker en je krijgt daar ook nog een VEEL meer exp, credits en points. De Andrea Doria waar ik nu in zit heeft ook wel zo zijn beperkingen.... snelheid bijvoorbeeld. met alle supportslots gevuld gaat het kreng iets van 23/36.

Ondertussen ben ik met mijn emden 2 repairers en een engi aan het levelen. Ik heb nu 2 repairers die een redelijk level hebbben en 3 engi's met een redelijk level. Dat moeten er 4 om 4 worden voor de H39/H44. en het duurt gewoon LANG om supports 'na te levelen'.

Voordeel van premium schepen gebruiken (ik heb eerst in de moltke gevaren en nu in de AD)is dan wel weer dat je niet snel zonder credits komt te zitten. Overigens is de moltke een absolute aanrader! ERG goed in AA en zodra je gunners lvl60 zijn, dan kan je de Nassau guns erop zetten. Dat scheelt een berg range, betere accuracy en kortere reload tijd.

Voorlopig maar verder grinden. Met at level gunners is de spread van de AD nog niet optimaal. Terwijl ik Andrea Doria's heb gezien die bijna blockshots afvuren. Het echte werk moet duidelijk nog komen.

edit:
verhaal erbij gezet

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik zit inmiddels op lvl 60 met mijn BO en de rest van de crew ook rond dat lvl ik ga denk stras als ik lvl 61 ben de Dunkerque kopen want de BB1 is nog steeds een soort oefen schietschijf voor bb3+ :P

Heb inmiddels met mijn 2e crew een UK SS2 dat is ook zeer leuk spelen voor wat afwisseling.

Ik zoek nog steeds UK repairman/engineers lvl 40+ dus als je wat heb hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:44
Kan ik een clan joinen ? Heb een DDX project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
moet je ingame even zeggen dat je een clan zoekt of op het forum kijken. Mijn clan(vikings) recruit momenteel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gs320
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:44
Ik zoek het alleen niet om bij serieuze lui te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens op www.britanniafleet.com
Alhoewel, ik geloof dat er voor FF en DD momenteel niet wordt gerecruteerd. CL en hoger wel. maar als je nu in een DD zit dan kan het niet lang meer duren voordat je in je eerste CL aanbelandt.. :)

Het is een behoorlijk relaxte clan met een grote varieteit aan ervaren en onervaren spelers. Basistaal voor de clan is engels en er zitten leden uit de hele wereld bij britanniafleet.

Overigens maakt het niet uit of je USN, RN, KM of IJN bent.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2009 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 18:02
Zo zit ik eindelijk in een M-Pro loop ik tegen een raar probleem aan:

Heb achterop 3 mooie T slots voor wat AA guns, dus daar heb ik 3 2x3,6" opgezet. Stop er een lvl 30 mannetje bij (guns zijn lvl 15) maar ze werken niet. Iemand hier een idee hoe ik dit moet verhelpen?
(in het ship overview staat niets van verkeerd poppetje en ik krijg de error 'cannot fire when leaving the port'.)

Heb al op het forum zitten lezen. Maar krijg het niet voor elkaar om ze lekker te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Jfwiet schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 13:07:
Zo zit ik eindelijk in een M-Pro loop ik tegen een raar probleem aan:

Heb achterop 3 mooie T slots voor wat AA guns, dus daar heb ik 3 2x3,6" opgezet. Stop er een lvl 30 mannetje bij (guns zijn lvl 15) maar ze werken niet. Iemand hier een idee hoe ik dit moet verhelpen?
(in het ship overview staat niets van verkeerd poppetje en ik krijg de error 'cannot fire when leaving the port'.)

Heb al op het forum zitten lezen. Maar krijg het niet voor elkaar om ze lekker te laten werken.
Kan zijn dat het AAA specifieke guns zijn (trainworld.us ff checken). Daar heb je namelijk specifieke AA-gunners voor nodig (aparte class sailor). Er zijn ook niet specifiek AAA guns die goed werken als AA, weet alleen niet meer welke (ook te vinden op trainworld.us). Kijk vooral naar reload.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt denk ik de 3.46"/78 SK C/31 L erop gezet (als het lvl 15 guns zijn.
Deze guns kunnen geen AA shells afvuren (volgens trainworld)

Als je een LVL30 AA gunner hebt (het MOET een AA gunner zijn) dan kan je de 3.46"/76 SK C/32 AA guns erop zetten. Dit zijn overigens de beste AA guns uit heel Navyfield met een reload van 0.8 sec. Vooral de kleinere schepen (tot H39) rust je bij voorkeur uit met deze AA guns. Dit omdat er vrijwel niet genoeg plaats is voor voldoende ammo om de lvl42 5"/61 KM 40 A guns te gebruiken. Ik heb de lvl 42 guns wel op een emden gezet maar had regelmatig dat ik zonder ammo kwam te zitten....

Je kan met AA werk met de emden of de moltke overigens lekker credits binnenharken. De hogere level vliegtuigen leveren al snel 100 - 200 credits per vliegtuig op. Als je een aantal squads naar beneden kan halen is dat al snel goed voor 5-10.000 credits in een rondje GB. Daar komt dan nog de credits voor de ronde bij, tel uit je winst. Ik zit regelmatig op 15 - 20.000 credits door AA werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 18:02
Nou het zijn normale guns waar je gewoon AA ammo op kan laden. Vervolgens als ik dan op alle 'boot' plekjes gunners zet dan vuren ze wel af :) Haal ik er vervolgens 1 gunner vanaf en vervang deze door rookie pilot en kijk onder de 'ship view' dan zie ik nergens 'unmatched ability'.

Guns vuren wel gewoon met alle gunners erop, krijg ook nog steeds de error 'can't fire when you leave the port (ofzo)'. Maar dus niet als ik 1 plekje vervang.

ook met HE/AP ammo werkt de gun dan niet.

Gewoon vaag :P

[ Voor 5% gewijzigd door Jfwiet op 17-06-2009 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Jfwiet schreef op woensdag 17 juni 2009 @ 18:48:
Nou het zijn normale guns waar je gewoon AA ammo op kan laden. Vervolgens als ik dan op alle 'boot' plekjes gunners zet dan vuren ze wel af :) Haal ik er vervolgens 1 gunner vanaf en vervang deze door rookie pilot en kijk onder de 'ship view' dan zie ik nergens 'unmatched ability'.

Guns vuren wel gewoon met alle gunners erop, krijg ook nog steeds de error 'can't fire when you leave the port (ofzo)'. Maar dus niet als ik 1 plekje vervang.

ook met HE/AP ammo werkt de gun dan niet.

Gewoon vaag :P
Ik krijg al sinds het begin, die "error" melding can shoot blabla. Meestal klopt het voor geen meter. Ik zal de game ook weer eens downloaden in de hoop dat ik eraan toe kom. Username: Gizzer op Arizona.

[ Voor 0% gewijzigd door Gizzy op 18-06-2009 09:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mede-navyfielders, wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe 'grote' patch?
Mijn South-Dakota guns (MK3L triple) heeft dankzij de buff een veel betere accuracy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Eindelijk weer eens een paar battles gespeeld. Ik zit nu op het niveau Hipper met de Duitsers en ben nu mijn Engelse crew aan het levelen. Dat gaat aardig rap. Ik heb nu een Tribal (BO is nu level 23) en doe per battle al gauw 25K damage. Ondertussen probeer ik met mijn M-Pro nog wat AA te oefenen; De Hipper kan ik kopen, maar nog nauwelijks van nuttig wapentuig voorzien door gebrek aan geld :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Ik heb mijn BB BO vandaag naar lvl 64 gelvld kan dus bijna de Queen Victoria kopen maar aangezien ik de de primium Dunkerque al heb denk ik dat ik die over sla en door ga voor King george of POW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:42:
Mijn South-Dakota guns (MK3L triple) heeft dankzij de buff een veel betere accuracy.
Welke grote patch? Op de US server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 19:17:
Eindelijk weer eens een paar battles gespeeld. Ik zit nu op het niveau Hipper met de Duitsers en ben nu mijn Engelse crew aan het levelen. Dat gaat aardig rap. Ik heb nu een Tribal (BO is nu level 23) en doe per battle al gauw 25K damage. Ondertussen probeer ik met mijn M-Pro nog wat AA te oefenen; De Hipper kan ik kopen, maar nog nauwelijks van nuttig wapentuig voorzien door gebrek aan geld :+
Je kan je M-Pro ook gewoon verkopen. Krijg je de nodige cash voor (schip 100% en kanonnen/radar etc 98%)

De Hipper is een stuk handiger voor AA werk dan M-Pro.

Overigens wat ik gemerkt heb is het niet echt handig om de Hipper te laten remoddelen naar PE. Zeker als je (zoals ik heb gedaan) op lvl55 in de Moltke gaat varen. Dan betaal je voor die 2 levels iets van 150K credits.

Het probleem is als je later een 2e KM BO wil levelen, of als je extra sailors (supports en/of pilots) wil levelen de PE een te hoog level heeft om relatief laag lvl sailors exp te geven. Ik heb de PE moeten terug remodelen met weer die kosten van dik 150K credits. Dus 300K credits verspild.

Wat een stuk handiger is om te levelen in Emden en vervolgens in Hipper. Daarna overstappen op Moltke. Uiteindelijk kan je verder in Andrea Doria of, als je er geen geld aan wil uitgeven, Scharnhorst/Gneise en Bissy.

Hipper is fun in Blitz maar BLIJF OP AFSTAND! Altijd!. Zorg dat je scouts in de lucht heb en gebruik je range.
De Hipper is een van de beste CA's in Blitz totdat een county bij je in range komt (of zelfs een M-Pro met triple 5.9's). Dan ben je toast.

Ik ben nu extra supports aan het levelen om straks in H39/H44 te kunnen gebruiken
Overigens, het zal nog wel een jaar duren maar hoeveel supportslots heeft Kaiser?. 8)

[edit] GEVONDEN: op NFEU.info ga je naar LIST / HAFENANSICHTEN vervolgens op het land waarvan je wil weten hoe het schip er in de haven eruit ziet.

H39: 7 support slots
H44: 8 support slots
Kaiser: 9 support slots

Note voor Kaiser: ALLE sailors MOETEN lvl120 zijn. Dus zorg ervoor dat je op tijd je supports meelevelt als je ooit een BB6 wil gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op zondag 21 juni 2009 @ 08:58:
[...]

Je kan je M-Pro ook gewoon verkopen. Krijg je de nodige cash voor (schip 100% en kanonnen/radar etc 98%)
Ja, maar dan nog kom ik een beetje geld tekort, dat heb ik al berekend :)

Ik vind de M-Pro nu pas echt fijn. Mijn crew is nu goed genoeg om de KM tactiek goed toe te passen. In mijn laatste BK heb ik toch minstens 5 KM spelers gezien die rushten alsof ze in een RN schip zaten :+

Ik was als laatste over tegen een CL, 3 DDs en een FF. Met 30K op zak schoot ik ze aan flarden voor de overwinning :D (Ik gebruik nu de triple 5.9" D variant). Heerlijke guns!

[ Voor 3% gewijzigd door 0rbit op 22-06-2009 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Toch kun je op de M-pro met de 6,75 Dual's nog meer range halen. Ik vaar nu zelf met de Hipper met 8" duals erop. maar in een BK out range ik bijna alles behalve Prinz Eugen of Moltke. met beetje geluk win ik het zelfs nog van Eugen. alleen moltke is lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grijnsss. Moltke rules. Ik heb bijna 300 rondjes in de Moltke erop zitten. Ga deze week waarschijnlijk mijn 2e Moltke 'kopen'
Ik heb ook een Andrea Doria maar kan met de Moltke zoveel meer. natuurlijk heeft de AD veel meer firepower maar hij is zooooooo traaaaaaaaaaaag. Moltke met Nassauguns is echt super in GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Leondendungen schreef op maandag 22 juni 2009 @ 19:44:
Toch kun je op de M-pro met de 6,75 Dual's nog meer range halen. Ik vaar nu zelf met de Hipper met 8" duals erop. maar in een BK out range ik bijna alles behalve Prinz Eugen of Moltke. met beetje geluk win ik het zelfs nog van Eugen. alleen moltke is lastiger.
Dat klopt; die had ik er een tijdje op zitten, maar toen waren mijn gunners nog niet echt goed genoeg. Te veel spread. Dan liever 3x4 5.9" erop; dan raak je netto meer. Misschien straks nog eens proberen met de 6,75" dual nu mijn gunners duidelijk erop vooruit gegaan zijn.

Edit: Hehe dat was een goeie tip! De spread is nu bruikbaar en de range beduidend beter. Mijn BO is goed genoeg dat ik de shells zelfs bij maximaal bereik kan zien (wat niet echt belangrijk is maar het kan net het verschil zijn tussen leven en dood!).

Ik heb er net even 3 battles mee gespeeld en de CAs zijn voor mij niet meer veilig :+

[ Voor 20% gewijzigd door 0rbit op 22-06-2009 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipneck
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 19:03
hoe verander ik mijn settings in dit spel. want op 1024x768 spelen als je normaal een resolutie van 1440x900 hebt werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kan je de resolutie van de NavyField client niet veranderen.

De enige zaken die je kan veranderen vind je terug met de F10 knop.
Als je wat wil 'uitzoomen' kan dat met de F11 toets en dan via je scrolwiel het "3D effect" gebruiken.

Btw.... Zijn jullie nog actief geweest in afgelopen 'partyweekend'??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2009 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ja ik heb me Seydlitz, heb nu alleen nog maar 2 fighter pilot en een lvl 38 rookie die bomber moet worden, maar vindt het nu al geweldig een carrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je vast BAKKEN met xp en credits binnengehengeld dit weekend vanwege de bug abuse na de patch van local fighters.
Ik hoorde al verhalen dat in de CV only rooms er gemiddeld 70K exp (voor de BO alleen!) en werkelijk BERGEN met credits binnengehaald werden. Er waren gasten die in een halve dag spelen meer dan 10mil credits binnenhaalden...

Maar goed, ik heb me redelijk vermaakt. Flink aan het levelen geweest met mijn supportcrew en heb een nieuwe crew in de steigers staan om binnenkort in een sub te gaan varen. Ook voor de sub heb ik KM gekozen vanwege de proximity torps.... altijd raak dus... :)
Ik ben benieuwd of subvaren gaat bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Da is mij helaas nie gelukt.... heb geen local fighters gebruikt en maar paar keer in CV only room gevaren. had me CV ook pas Zondag aan het einde van de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb nu bijna genoeg geld voor de Hipper en heb alvast de 8" guns op mijn M-Projekt gemonteerd. Dit weekend helaas maar een uurtje kunnen spelen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar dagen bezig met de Iowa (USN BB4). Wat een ontzettend fijne battleship is dat!
Met dit schip heb ik meerdere malen de noord of zuidkant kunnen verdedigen tegen rushende battleships. Met een angle van 45 graden heeft het een lange hangtime voor de shells, maar als je daar eenmaal mee overweg kan, is bijna geen enkele battleship meer veilig.
Op de t-slots kun je de 5/38N guns plaatsen met een golden angle van 38, waarmee je behoorlijk wat range hebt om scouts te one-shotten. Hierdoor heeft het andere team slecht zicht op je positie, ideaal!
Het is geen snel schip, maar je kunt er goed voor zorgen dat de vijand jou moet chasen, waardoor je ze vaak op max range op full angle kunt raken. Hierdoor kun je goed zelfs de zwaar bepantserde UK BB's vol raken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Gisteren eindelijk de Hipper aangeschaft. BO level 50. Gunners level 49. Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de Hipper nu fijner vind dan de M-Projekt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Je gunners zijn met lvl 49 nog aan de lage kant voor de Hipper met 8" guns, zal de spread nog aan de grote kant zijn. als je gunners eenmaal lvl 53 of zo zijn met redelijke Experts en Vets dan zul je zien dat het fijne boot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 04:21

scorpionv

This space for rent

Wat is dat manual aimen lastig zeg :( Ik heb tot CL auto aim gebruikt, en nu zit ik in een CL met manual aim. Ik raak echt helemaal niets, terwijl ik best aardig geraakt word :P

Goeie tips om manual aimen snel onder de knie te krijgen? Of is het gewoon veel doen en er gevoel bij krijgen?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Verwijderd schreef op vrijdag 19 juni 2009 @ 10:42:
Wow chill die ga ik maar eens testen dan. Mijn Sodak ligt al 6 maanden uit zijn neus te vreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
scorpionv schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 20:03:
Wat is dat manual aimen lastig zeg :( Ik heb tot CL auto aim gebruikt, en nu zit ik in een CL met manual aim. Ik raak echt helemaal niets, terwijl ik best aardig geraakt word :P

Goeie tips om manual aimen snel onder de knie te krijgen? Of is het gewoon veel doen en er gevoel bij krijgen?
Zet met CTRL aan het begin van battle snel draaien van je turrets aan, scheelt stuk met aimen, en gewoon beetje spelen je moet handigheid krijgen in hoever je kogels komen met bepaalde angle, als je dit eenmaal onder de knie krijgt wordt het makelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Manual leren is simpel; Gewoon veel spelen. Daarom is het ook handig dit vanaf je eerste DD al te doen. Dan wordt het je tweede natuur! :)

Ik level mijn gunners op de M-Pro (met de 6.75 guns) verder omhoog. In het midden de AA guns opgesteld (Dual 3.46"/ 76 Sk C/32 met 0.8s reload) en knallen maar! Fijne guns zijn dat.

Het is bij de M-Pro overigens wel handig om een motor te nemen met lange overheat tijd. Als je goede engineers hebt dan ga je normaal misschien maar 30 kts (handig voor het schieten!) maar zodra je moet vluchten haal je de 42 knopen en ben je voor vele schepen veilig, tenzij je een paar keer geraakt wordt, natuurlijk :)

Ik ga er dit weekend eens echt voor zitten. Ik wil verder komen :+

Jeej ik begin daar zowaar nog goed te worden in het AA-werk :P 8 van de 9 bombers die op mij afkwamen neergehaald :+

En we zijn weer een weekje verder. Mijn UK crew is nu aardig op weg naar de eerste CL. Ik heb een US crew geleveled en kan eindelijk fatsoenlijk mijn Hipper gebruiken (na van mijn gunners flink geleveled te hebben en veel veteranen erbij gekregen).

Heeft er nog iemand gespeeld? :+

[ Voor 21% gewijzigd door 0rbit op 10-07-2009 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend weer eens wat rondjes gevaren. En ik heb het toch gewaagd om de Scarnhorst (en meteen geremoddelled naar Gneise) te gaan varen. De Gneise is lekker snel (zeker in vergelijking met de AD) en de 14.96" doubles doen behoorlijk wat damage. De spread valt me nog reuze mee. Mijn gunners zijn at level voor de guns: lvl71) Alleen het lijkt wel of de Gneise van papier is gemaakt want ik overleef een salvo amper.

Ik weet nog niet of ik verder ga met de Gneise, of dat ik weer terug ga naar de AD. Ik vind vooral de AA van de AD erg tegenvallen en de snelheid... of moet ik zeggen de traaaaaaaaaaaaaaagheid..... pffffffff dat went niet echt. OH snelheid van de AD zit op 34.... echt niet te doen....

Ik ga nog een paar rondjes in de Gneise doen ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Eindelijk weer iemand die post; nu mag ik ook weer :+

Afgelopen weekend veel gespeeld. Met name US en UK. Wat is de Emerald een heerlijk schip! Wat een firepower al zo vroeg in de ship-tree... Het speelt heel anders dan met de KM, niet beter of slechter, maar het is echt leuk om het spel eens anders (en opnieuw) te beleven. Bij de US vaar ik met de Somers mijn rondjes... ook een leuk schip, maar ik verwacht meer van de DDX en later de Atlanta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ik zou de Atlanta overslaan of gebruiken om te AA whoren. Als je goede gunners hebt zijn de single 6 op een atlanta ook wel fun, maar voor de rest is de atlanta redelijk onpraktisch en is de ddx misschien wel beter. HA'en kan wel leuk met een atlanta, alleen kan een ddx het ook en die kan sneller wegkomen wanneer je als HA'r wordt gerushed.

Dus take my advice (US Veteran) Atlanta is een zware grind, stick with the DDX. Tenzij je het HA'en leuk vindt om te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Gizzy schreef op maandag 13 juli 2009 @ 16:32:
Ik zou de Atlanta overslaan of gebruiken om te AA whoren. Als je goede gunners hebt zijn de single 6 op een atlanta ook wel fun, maar voor de rest is de atlanta redelijk onpraktisch en is de ddx misschien wel beter. HA'en kan wel leuk met een atlanta, alleen kan een ddx het ook en die kan sneller wegkomen wanneer je als HA'r wordt gerushed.

Dus take my advice (US Veteran) Atlanta is een zware grind, stick with the DDX. Tenzij je het HA'en leuk vindt om te leren.
Ik heb hele goede 11-11 gunners (zelf gedobbeld) met al aardig wat veterans :+ Ik probeer gewoon alle schepen uit. Heb 2 BOs en een bak geld dus daar zal het niet aan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf geen genoegen nemen met 11-11 gunners. Wat mij betreft moeten het toch zeker 12-11 gunners zijn, maar dat terzijde... :)

Wat vinden jullie overigens over de laatste ontwikkelingen bij NFEU -> 2war.com??

Persoonlijk vind ik het een HEEL slechte zaak en EFusion maakt hier een kapitale fout. Ik ben zelfs als zover dat ik een account ben begonnen op NFNA Arizona server.

Ik ben echt niet te beroerd om zo u en dan wat te betalen als dat mijn gameplay aangenamer maakt. Maar ik weiger toch wel om als leenbank voor EFusion te gaan spelen. Jammer jammer jammer....

Ik hoop dat EFusion dit alles gaat terugdraaien. Maar tot die tijd gaat er geen geld meer van mij naar EFusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
wat bedoel je persies met Leenbank zijn voor Efusion? enige dat ik meegekregen heb is dat ze een soort van navyfield gaan beginnen alleen dan met tankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de aankondiging van Blitz hebben ze ook het betaalsysteem veranderd. Je kan nu niet meer direct met paypal betalen maar je moet eerst credits kopen die alleen ingame (in navyfield en blitz) te gebruiken zijn. Ze hebben het zo in elkaar gestoken dat je alleen per 10 euro credits kan kopen. Het komt er dus op neer dat als je een gold account wil van 4,99 eur je 5,01 eur aan credits overhoud en hebt vooruitbetaald wat op de bankrekening van EFusion komt te staan en niet meer in jouw portemonee zit.

Kan je zeggen: maar je hebt dan toch credits?.... Yep dat is zo, maar die credits zijn ZIP NADA NUL van waarde buiten Navyfield/Blitz en je kan ze niet meer terugwisselen als je het niet meer gebruikt. Oftewel, je wordt als leenbank aan EFusion misbuikt.

Als je meer wil weten, lees dan even het NFEU forum. Daar staan diverse threads in zowel algemeen forum als in suggesties forum over dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Werkt dus het zelfde als dat je in eerste instantie Tokens kocht. als je 10000 tokens kocht en der maar 7000 van betaalt voor Premium account houdt je er 3000 over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Tja dat hele gezeur over tokens snap ik niet... wat boeien die paar euro nou?

Ik heb gisteren weer fijn gespeeld overigens :+ Met mijn tweede UK BO vaar ik nu in de Emerald; gunners zijn 4 levels hoger dan de BO. Met 6" D guns erop kom ik een aardig end in iedere BK.

Ik had per ongeluk als secundaire shells de AP shells meegenomen (ik wou eigenlijk AA shells) en ontdekte dat mijn bereik ineens een stuk groter was. Ik was toevallig net in een BK op de map met die eilandjes! Ik bleef als laatste tegen 3 schepen (2CL en een DD) over en kon buiten hun bereik met AP shells terugschieten. Het duurde even maar uiteindelijk ze toch alledrie te pakken gekregen! Heerlijk! :)

En dan zie je maar weer hoe het kan helpen als je de KM-tactiek toepast terwijl je KM-tegenstanders dit veelal niet doen. Dat stoort me nogal eens; De M-Pro is een populair schip onder KM-spelers, maar de meesten rushen ermee en dan schiet je dat ding met een Emerald in 3 salvo's naar de zeebodem. Handig als het je tegenstander is, maar minder handig als je teammates niet weten wat ze doen.

Ah; Nog vergeten te vermelden. Mijn andere BO ga ik op een sub zetten. Nog twee levels. Ben benieuwd, maar verwacht er niet te veel van.

[ Voor 92% gewijzigd door 0rbit op 16-07-2009 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker.... zo'n rondje waarbij je door goed te spelen een verschil maakt.
De AP shells hebben dezelfde range als de HE light shells. Waarschijnlijk gebruik je standaard de HE Heavy shells om meer damage per shell te hebben. Dat verklaart de extra range van de AP shells.

Overigens is het zo dat je, (zeker in GB), het verstandig is om in je B locker 1 of 2 sets AP shells meeneemt. AP is vooral effectief tegen armored schepen. Veel UK BB's zijn nogal eens AW (armor whored) en het enige dat dan iets doet is AP shells. Ik heb in Blitz ook regelmatig Counties gezien die zwaar armored waren en zo in een aantal rushes in hun eentje de halve vloot van de tegenpartij uitschakelden. Als ik zelf een county zie bij de tegenpartij dan zorg ik er in ieder geval voor dat ik VER weg blijf, want die krengen zijn dodelijk op korte afstand.

Ik ben zelf nu ook een sub crew aan het levelen. Overigens weer een KM crew. Als je iets met subs wil zijn er volgens mij maar 2 keuzes: OF KM (vanwege de proxy torps) OF IJN (vanwege de grotere damage en grotere bereik van de torps).

Verder is mijn hoogste BO nu op lvl72. Mijn gunners kopen 1 level achter. Ik heb de AD en de Gneisenau. Echter beiden hebben een behoorlijk nadeel. Gneisenau is zeer snel. OH komt op 46kn. Maar ondanks dat de IJN BB's de naam hebben, lijkt de Gneisenau wel gemaakt van rijstpapier. Echt, die kan totaal NIETS hebben. Als ik al een keer een salvo overleef, dan is een 2e zeker fataal. De AD heeft als ZEER groot nadeel dat deze traag is. 24/33kn... Dit maakt het wel erg moeilijk om weg te komen als er wat big guys aankomen.

Voorlopig maar langzaam door grinden. (hoe jammer dat de AD niet de snelheid van de Moltke heeft. Moltke is echt mijn absoluut favoriete KM schip. Volgens mij is de Moltke gewoon de beste CA van alle naties, een absolute aanrader (en prima om extra crew na te levelen met 5 supportslots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:26

ZenTex

Doet maar wat.

Vergis je niet, de AD is de beste PBB ingame. De range is super voor zijn level en de spread is ook prima. Buiten dat is het echt een minischeepje met een zeer kleine hitbox. Qua speed zul je er misschien nog wel een knoopje bij kunnen halen wanneer je engineers nog wat levelen.
De Moltke is ook gelijk de beste PCA, zelden zul je een Furious of de PCA's van andere naties zien. dat zegt al genoeg denk ik.

De Gneiss is een BC, en zoals alle andere BC's zullen ze het van hun speed en RoT moeten hebben. Als je dit goed speelt zijn het zeer goede bootjes. Kom in range, vuur 1 of 2 salvo's af, en weer wegwezen, en ondertussen nooit de zelfde koers aanhouden maar zigzaggen. En vergeet niet dat het maar een BB1 is. Alle BB1's zijn van papier. Buiten dat, wat is je SD?

Over counties in Blitz: Ja, AW'd zijn dit zeer geduchte tegenstanders en heb meermaals het HELE vijandelijke team opgeblazen. Helaas is de spread van de guns op lange range zeeer slecht, dus daar kun je gebruik van maken als je AP hebt. Als je echter geen AP hebt kun je een AW county idd beter rushen, op zeer korte afstand heeft armour namelijk geen effect. Nadeel is dat de Counties' 8" guns DODELIJK zijn op zeer korte range. +D

Overigens, Khildin, 11-11 gunners zijn prima. ik heb zelfs nog nooit een 12-11 of 11-12 gerold, terwijl ik heel wat met die dobbelsteentjes in de weer ben geweest. En dan heb je er nog eens 2 nodig ook, want 1 is totaal nutteloos.

/EDIT Had FF gegoogeld naar de speedcap van de AD, kwam ik gelijk hier uit http://www.navyfield.eu/e...Num=14368&Sort=A04&Page=1
Jouw draadje.
Werkelijk met maar 3 engineers en met hun level, 60 en 49, zul je niet snel gaan met de AD, dit ligt dus aan jezelf.
Zorg er ook voor dat ze allemaal ong gelijke level zijn dat scheelt ook.

[ Voor 10% gewijzigd door ZenTex op 16-07-2009 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Volgens mij zijn 11-11 gunners ook goed genoeg, zolang het aantal veterans en experts hoog genoeg is. Ik heb een halve avond gedobbeld om die twee te bemachtigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Kun je op een Royal Navy PCL ook 8" triples kwijt? Ik kan ze niet selecteren, en ik zit al op level 45 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZenTex schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 14:06:

/EDIT Had FF gegoogeld naar de speedcap van de AD, kwam ik gelijk hier uit http://www.navyfield.eu/e...Num=14368&Sort=A04&Page=1
Jouw draadje.
Werkelijk met maar 3 engineers en met hun level, 60 en 49, zul je niet snel gaan met de AD, dit ligt dus aan jezelf.
Zorg er ook voor dat ze allemaal ong gelijke level zijn dat scheelt ook.
Ik ben op de snelheid na ook ZEER tevreden met de AD. En de Gneise vind ik ook echt een fijn te varen schip maar beiden hebben zo hun behoorlijk significante tekortkomingen.

Ik ben wat aan het proberen geweest met meer en minder gewicht op de AD. Maar met 4 engi's van het level wat ik nu heb (3 * lvl62 en 1 * lvl49) kom ik op zijn best op 25/35 kn uit. Die 35 OH snelheid vind ik nog steeds een erg beperkende factor.

M'n supports ben ik druk aan het levelen. Ook de 3 supports die ik later ben gaan nalevelen (zitten nu alle 3 op lvl 48-49) maar voor een lvl 62 betekend het toch dat je per level iets van 100K exp nodig hebt dus het duurt gewoon erg lang voordat ze wat verder zijn.

Wat je zegt over Furious: ALS je hem al ziet dan is het een heerlijk doelwit. Vanmiddag nog een in blitz. Ik ben bezig mijn Sub crew aan het levelen en die zit nu in een Z31. Ik heb die Furious voor 75% in mijn eentje laten zinken... de andere 25% kwam van een teammate die later aan het killfeast kwam meedoen... :)

Op die Z31 heb ik een redelijk alternatieve setup: 4* 5,9"singles en 2* 4buizen torps met torps voor 2 salvo's. Het is wel weer eens leuk om met zo'n snelle rakker door de linies te speren en veel damage te doen. (tot 20K in een Blitz van 24 schepen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 22:25:
Ik ben wat aan het proberen geweest met meer en minder gewicht op de AD. Maar met 4 engi's van het level wat ik nu heb (3 * lvl62 en 1 * lvl49) kom ik op zijn best op 25/35 kn uit. Die 35 OH snelheid vind ik nog steeds een erg beperkende factor.
Haal eens wat engineers weg; Het schaalt niet linear en de skills van de zwakste engineer wegen zodoende redelijk zwaar mee.

Ik was vanavond aardig op dreef in de Hipper. Het jammere is dat je zonder deck armour echt geen kans hebt tegen divebombers. Zodra je AA support weg is en je zelf niet alles raakt ben je weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een beetje aan het spelen geweest met de setup en kwam uiteindelijk op de speedcap uit door de repairs, de achterste guns + huge gunner er af te halen. Verder de AA er af en de voorste 2 slots van HH voorzien en een gunners om deze af te vuren (laag level die veel minder zwaar is dan Huge Gunner)
Verder een Sonarman op een supportslot gezet zodat ik subs kan zien die onder water zitten.

Ik heb geen premium hedgehogs dus de effectiviteit is beperkt maar toch een aardige sub hunter setup.De AD heeft nu een snelheid van 30/40kn en is daarmee voldoende snel om subs te ontlopen.

Ik ga nu nog een paar rondjes met deze tactiek in een moltke varen. Hier kan ik per zijde 4 hedgehogs op kwijt, dus dubbele capaciteit, en ik kan mijn mainguns gewoon erop laten omdat de moltke behoorlijk snel is.

Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Sub hunten ga ik mezelf waarschijnlijk ook mee bezighouden binnenkort.
Ik haat alles wat torpedeert, torpedo's zijn voor mensen die geen zin hebben om te aimen.
Met 12 torpedo's in één schot kan ik ook wel raak schieten.

Eerst nog wat cash verdienen en gunners van lvl 50+ zien te krijgen, en dan maar eens een sonarman opleiden. Werkt een sonarman nog boven een CL trouwens? Ik heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat alles boven een CL zelf te veel herrie maakt om nog te kunnen sonaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gerust een sonarman op een BB zetten. Het is alleen zo dat zodra je op overheat gaat je de sub niet meer ziet.
De moltke is overigens veel meer geschikt voor subhunting dan de AD. Je kan per broadside 5 HH's kwijt. Genoeg om een sub een erg belabberde dag te bezorgen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Ik ben net begonnen met een sonar man op te leiden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat :)

Heeft er iemand al in de RN York gevaren? Zijn de triple 8" de beste keuze voor de hoofdbewapening, of zie ik iets over het hoofd? En wat kan ik het beste armoren, belt of toch deck?

[ Voor 19% gewijzigd door scorpionv op 18-07-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Laatst online: 06:26
scorpionv schreef op zaterdag 18 juli 2009 @ 10:02:
Ik ben net begonnen met een sonar man op te leiden. Ik ben benieuwd hoe dat gaat :)

Heeft er iemand al in de RN York gevaren? Zijn de triple 8" de beste keuze voor de hoofdbewapening, of zie ik iets over het hoofd? En wat kan ik het beste armoren, belt of toch deck?
Aangezien je gaat High Angelen en je tegenstanders dit ook doen zou ik voor het meeste Deck armor gaan. Qua bewapening... Ik denk dat je zelf even moet voelen wat je het lekkerste vind spelen.

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

De york vaar je zonder armour. Beste guns zijn de 8" triples.
De range van de triples is kort en je hebt dus flink speed nodig om in range te komen.
Met minimale crew haal ik met de york 34/50 speed.
Als je perse wilt armouren doe dan belt, zoals bij alle CA's. Alles wat kleiner is dan BB doet toch belt shots, en BB's 1shotten je toch wel.
Beetje bulge tegen torps is voldoende, maar zorg dat je geen speed verliest.

De York kan blockshotten, maar daar heb je wel zeer goede gunners voor nodig van ong lvl 55. Als je kunt blockshotten en je aim is goed, heb je geen armour nodig, want je blaast alles met 2-3 salvo's het water uit.
Wat het meest gedaan word is de rear gun eraf halen voor nog meer speed en makkelijker uitwijken, zo kun je makkelijk recht op iemand afvaren, je profiel klein houden en zo min mogelijk shells incasseren.

Je kunt de York wel armouren, maar als je tegen een slim iemand speelt die op range blijft leg je het af, omdat je moeilijk in range kunt komen. (speed bij max displacement is desalniettemin 26/39)

Een goed gespeelde york is de koning van de Blitz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

:o Nu zal ik wel een noob zijn, maar ik lees overal over blockshotten maar ik weet niet wat het is :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Een blockshot is dat je zeg maar geen spread hebt. Dat de shells precies zo neerkomen als dat ze uit de lopen komen, dicht bij elkaar in 1 klein compact "balletje". Dat betekent dus dat als je goed aimt, dat ALLE shells raken. Echter, als je minder dan perfect aimt zullen dus alle shells missen.

Het duurt even voordat je aimen onder de knie hebt,maar als je het eenmaal door hebt blaas je alles het water uit. Een hoop non-RN spelers klagen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Ah, ok, ik vat het. Aimen gaat steeds beter hier, dus er is nog hoop :)

Ik kan trouwens ook de York nog remodelen naar de Surrey. Is die nog beter, of kan ik beter bij de York blijven?

[ Voor 44% gewijzigd door scorpionv op 18-07-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

De surrey is een soort county en zeker niet beter. Als je een surrey neemt had je beter de county line kunnen nemen, tenzij je per se niet de Revenge BB line wilt nemen.

Je kunt het uiteraard proberen, maar het lijkt me een beetje zonde van het geld. Buiten dat isde York een prima bootje, zij het dat 'ie pas echt goed word met full vetted lvl 55+ gunners. Maar dat geld eigenlijk voor de County ook. (op langere range zul je onder lvl 50, of met hogere lvl matige gunners moeite hebben om met meer dan 1 shell te raken)

Edit: Sheel=Shell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Gisteren nog even wat Battle's gevaren met me Seydlitz, ondanks dat ik alleen nog maar 2 fighter pilots en 1 rookie heb begin ik het toch steeds meer onder de knie te krijgen. is wel geinig zo beetje met Carrier spelen. Wil nu 2de natie beginnen om daarmee een BB te gaan varen. welke natie kan ik het beste kiezen? zat zelf te denken aan US of UK. en welke sailors kan ik daar beste voor nemen en welke stads kan ik het beste Rollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Oei, een BB natie kiezen is het moeilijkste wat er is.

Over het algemeen klaagt iedereen dat RN zo uber is en generfed moet worden. Het lijkt er ook op dat iedereen als 2e of 3e natie RN kiest. Echter, is RN in GB en normal rooms ondervertegenwoordigd.
De reden?
RN doet samen met US de meeste schade per shell, heeft echte blockshot capaciteit (York (CA),Nelson, PoW) en heeft een paar schepen die effectief armour kunnen gebruiken (KGV, PoW, Nelson, LionI&II).
Echter, heeft RN 1 zeer groot probleem. Tot de LionII heb je de minste range van allemaal, en de stelregel is "range>everything". Oftewel, als je eenmaal in range van jouw beoogde doel bent, ben je gelijk in range van nog 3 vijandelijke BB's. Je kunt weliswaar armouren, maar iedere 1/2 redelijke speler houd gewoon afstand. Dan kun je armouren, maar dan ben je ontzettend traag.
de RP12 kanonnen hebben wel goede range (BB3 range) maar daarvan is de spread verschrikkelijk, en zal ook met het levelen van je gunners nooit goed worden.

Verder het bekende riedeltje:
US: goed allround.
KM meeste range, minste shelldmg. Zeer goede AA.
IJN: Zeer goede range, Super AA vanaf Yammie. 45 graden angles, dus moeilijk mikken, maar wel armour penetreren bij deze hoek.
RN: sommige schepen blokcshotten. vereist wel precies mikken. Sommige schepen zijn zeer goed te armouren (af te raden vanwege te langzame snelheid), meer crewslots, AA is onbruikbaar. Crewbonus voor repair (samen met de AA slots die je toch niet gebruikt zorgt dit voor een super repairrate)

UK zou ik dus niet aanraden.
US kan alles wel een beetje. Goede range, goede shelldamage, wat minder goede AA (daarentegen kun je net als RN ervoor kiezen om repairers in de AA slots te gebruiken). Echter, zeer goede schepen om te levelen in blitz en de Iowa is een heerlijk bootje.

Qua sailors en stats: lees de guides op de NF site/forum en op de websites, zoals trainworld.us
Als je maar geen restorer gebruikt. Een scout is verplicht (voor elke BB) en genoeg repairers/engineers levelt voor laten we zeggen, BB4. En altijd ervoor zorgen dat AL je engineers van ong de zelfde level zijn ( en btw, engineers werken ALLEEN in je supportslots (Oftewel, in je "haven" slots).

Als alternatief zou je IJN kunnen nemen. Die is ook erg populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Denk dat ik toch voor BB maar met US ga spelen, wat ik zo zie in Blitzkrieg zijn de Brooklyn en Baltimore toch ook lekkere schepen, en ook Portland doet het goed. keuze zal dan denk ik alleen nog worde welke kant ik op moet. Brooklyn en baltimore of Portland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ik zou voor de niet new mexcio lijn gaan. Of hoe die us bb ook al weer heet. Heb ik zelf gedaan en was een verschrikkelijke grind. Ik zou zeggen stick to the prem ca of normale ca tot aan een us BB2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:21
Ik zou gewoon RN doen als ik jou was. Ondanks dat de range niet het beste is, merk je daar in GB (waar je toch je meeste tijd als BB gaat doorbrengen) weinig van. RN is gewoon het makkelijkst, veel damage en veel incasseringsvermogen.
US zou ik nooit nemen. BB45 (waar het leuk begint te worden) hebben gewoon te weinig range, ook al kan je veel damage doen in potentie.

Zodra ik de Kaiser heb, begin ik met IJN. Niet de makkelijkste weg, maar vanaf Yamato wordt het interessant, veel damage, met een goede range en super AA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou alles bij KM (voorlopig dan)
Heb nu een BB BO van lvl73. Het is een behoorlijk lange grind naar H39. De fijnste boot van KM tot nu toe vind ik de Moltke. Echt een super CA. Ik gebruik hem liever dan de AD en de Gneise die ik beide ook heb. Jammer dat het 'slechts' een lvl 55 boot is. Mijn crew is bijna zover dat de exp verlies door het levelverschil enorm groot gaat worden.

Ik heb een 2e BO van lvl45 die nu in de Hipper rondvaart. Probleem is daar dat ik in Blitz geen scout meer kan gebruiken omdat mijn rookie al op lvl 72 zit en dus te hoog voor blitz. Datzelfde geldt voor mijn AA gunners. Ik ben nu een nieuwe rookie aan het levelen om dat probleem op te vangen.

Deze 2e BO wil ik als CV gaan classen zodra die in de seydlitz kan. Vraagje: hoe kan ik het beste FP's/DB's/TB's levelen? In de Emden in een supportslot zetten? En hoe krijg je in godesnaam een stuk of 6 piloten geleveld?? Er zijn niet echt plekken voorhanden waarje ze neer kan zetten. Ze moeten toch eerst ergens lvl 40 worden voordat ze eindelijk als FP kunnen worden. En voor DB zelfs lvl46. Dat is wel een HEEL lange grind.

Ondertussen ben ik ook nog een sub crew aan het opbouwen. BO is nu lvl21 en ik heb nog een stel gunners die bijna als torper geclassed kunnen worden. Die zijn +/- lvl 35. planesman en sonarman worden ook aan gewerkt.

BTW.... komend weekend weer partyweekend met boosted exp. Ik denk dat ik er nog maar eens een gold accountje tegenaan gooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Melniek schreef op donderdag 23 juli 2009 @ 18:52:
Ik zou gewoon RN doen als ik jou was. Ondanks dat de range niet het beste is, merk je daar in GB (waar je toch je meeste tijd als BB gaat doorbrengen) weinig van.
Integendeel. Daar merk je zeer zeker veel van. Het rangeverschil is centimeters. Dat betekent dat je, als je iets wilt raken in GB moet gaan rushen. Als je dat in het begin doet kun je er donder op zeggen dat je in de 1e minuten zinkt. Als RN moet je:

Geduld hebben om te rushen wanneer het speelveld wat uitgedund is en de BB's niet meer allemaal bijelkaar zitten.
Verschrikkelijk goed op je omgeving letten. Scouten is een must. Anders kom je alsnog in range van meerdere BB's.
Snel zijn. Dus goede engineers hebben. dit om shells uit te wijken en zo snel mogelijk in range te komen.
Als je namelijk gearmoured bent kun je weliswaar aardig wat incasseren, maar ook niet meer vluchten. En een RN BB laat niemand "zomaar" in range komen, die is primary target.

De RP12 guns hebben wel range, maar de spread maakt de guns onbruikbaar in de praktijk. Overigens is de LionI de minste BB4 van allemaal en heeft nog steeds last van de lage range. Deze gebruikt namelijk de RP12s guns, waarvan de range maar 2 mm meer is van de vanilla RP12. BB3 range op een BB4 dus. De BB4's van alle andere naties zijn stukken beter.

Ik zou idd gewoon KM blijven gebruiken. Inieder geval tot de H39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als KM alternatief _op dit moment_ voor IJN kiezen. Ze zeggen wel dat IJN papieren armor heeft maar werkelijk niemand vaart rond met armor omdat het teveel snelheid kost. Die ene keer om eens wat anders te proberen daargelaten dan.
Veel IJN BB's hebben een erg grote damage en de range is meer dan behoorlijk. verder zijn de yamato en super yamato op dit moment gewoon de beste BB 4 en 5 die er rondvaren. En de Amagi wordt toch wel als de BB6 met de meeste firepower gezien.
De US BB lijn wordt op dit moment geplaagd met een erg beroerde range voor de Montana. UK heeft zoals hierboven gesteld overall een beroerde range. UK is wel fun maar zorg vooral dat je altijd voldoende smokes hebt om een tijdelijke dekking te creëren.

Ik zei erbij: op dit moment, want als je NFEU forum zo leest staat er een BB45 patch op stapel die de boel weer volledig overhoop kan gooien. Het beroerde van dit spel is dat je maar 1 keer een keus kan maken en dat er later in het spel de spelregels voortdurend aan het veranderen zijn doordat eigenschappen voortdurend aan verandering onderhevig zijn.

Dus eigenlijk kan je net zo goed een dobbelsteen gooien.. :P

Als je afwisseling wil in BB kan je bij KM natuurlijk wel 2 lijnen kiezen. Dus 1 BO met Hipperlijn en 1 BO met PS lijn. Dan kan je afwisselend als line fighter en rusher spelen.

Overigens zijn de BB1-3 bij KM wel een behoorlijk lange grind. Voordeel is wel dat ze redelijk snel zijn (Gneise heeft OH van 46 bij mij) Daar staat tegenover dat ze ZEER kwetsbaar zijn en bijna geen damage kunnen opvangen. Dit ligt misschien ook aan de at level supports. Deze geven misschien nog niet genoeg SD.

Oh ja... nog maar een keertje de vraag: hoe kan ik het snelste pilots levelen naar lvl 40 / 46 /48?? zonder dat ze Air/Fighter/Bomper stats verliezen? (dus powerlevelen is geen optie lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik speel gewoon met alle naties nu. Iedere naties heeft wel schepen die het leuk doen en waarmee je nieuwe speelstijlen ontdekt. De weg is het doel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Centimeters ten opzichte van wie? Tussen een Revenge en een H39 ja, maar op gelijke niveau is het nooit centimeters. Misschien met de 11" KM guns, maar die kietelen hooguit wat.
Verder heb je als RN lage angle guns, waardoor de flighttime van je shells relatief laag is en richten makkelijker. Bovendien heb je als bijkomend voordeel nog dat je geen sailorslots aan AA hoeft te verspillen en je meer reps kan fitten, wat je een hogere SD oplevert.

Wat de L1 en L2 aan range tekort komen, maken ze goed door AW of SW te kunnen en pure vuurkracht. Ook zijn ze nog eens aanzienlijk kleiner dan andere BB45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Jawel, centimeters. verschil met andere BB3's en 4's. Denk aan de DunkQ's quads en de KGV/PoW's quads. En zoals ik eerder al meldde zijn de RP12 guns die wel BB3 range hebben dusdanig onnauwkeurig dat het geen optie is. (ik gebruik lvl 83 elite full B/V/E gunners en die kunnen geen redelijke spread halen uit lvl 66 guns).

Bovendien heb je als bijkomend voordeel nog dat je geen sailorslots aan AA hoeft te verspillen en je meer reps kan fitten, wat je een hogere SD oplevert.
Bovendien heb je als bijkomend voordeel nog dat je geen sailorslots aan AA hoeft te verspillen en je meer reps kan fitten, wat je een hogere SD oplevert
Dit is geen voordeel maar een nadeel. Iedere natie kan de AA slots gebruiken voor reps. Bij RN is dit zowat verplicht omdat de AA zo zuigt.
Overigens heeft iedereen met een beetje redlijke level al de max SD dus dat is ook niet echt een voordeel, alleen op de lagere levels.

Lage angle guns? De RP12 guns wel ja, 30 graden. Maar die guns zuigen. De PoW guns bijvoorbeeld hebben een angle van 40 graden en door de blockshots is raken een ware kunst. De angle moet namelijk PRECIES goed zijn wil je raken. 1 graad ernaast en je mist alle shells.
Andere guns zijn GEEN optie.
Wat de L1 en L2 aan range tekort komen, maken ze goed door AW of SW te kunnen en pure vuurkracht. Ook zijn ze nog eens aanzienlijk kleiner dan andere BB45.
SW kunnen de andere naties ook, en niet elke RN BB is the Swen of the AWen. Buiten dat zei ik eerder al dat low range icm AW het domste is wat je kunt doen.
Zoveel kleiner zijn ze niet. met redelijke spread raak je ze gewoon bijna even makkelijk als de andere schepen. Overigens is de sprite niet ook gelijk de hitbox. Wat dat betreft is de turning force veel belangrijker om minder geraakt te worden.

Dus blijft het voordeel van vuurkracht. Nou, geef mij maar range, daar heb je veel meer aan.
Nogmaals, in NF is de gouden regel niet voor niets "Range>everything"

@khildin: idd, yammie en super yammie, als ik die zie ren ik meestal weg. Tenzij ik zie dat de bestuurder gewoon slecht is, dan zijn ze juist weer makkelijk.
Enfin, daarom raadde ik in m'n 1e post ook IJN aan.

@ Atheist: Dat is inderdaad leuk om te doen, maar wanneer je met elke natie eenmal de BB lijn hebt is het ondoenlijk, het levelen gaan na 70 ineens supertraag. (ben zelf lvl 89 ATM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Is er toevallig iemand nu bezig om iemand dus nu gaat beginnen op Arizona?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

huh? Ik begrijp je vraag niet.

Maargoed, als je gewoon in nederland zit en op normale uren speel moet je gewoon naar een EU server gaan. Yamamoto is de nieuwste server en dus het makkelijkst om te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizzy: Ik ben een week of 3 geleden een account op Arizona gestart. Heb daar inmiddels voor IJN gekozen. Ik ben daar eigenlijk begonnen vanwege de ellende met twowar.com en de TWC perikelen. Ik was daar redelijk pissed over. Maar nu ze het weer mogelijk hebben gemaakt om weer met paypal te betalen ben ik ook weer op NFEU Hood aan het spelen.

Ik doe niet zoveel met dat account op de Arizona server en weet nog niet of ik daar wel actief blijf.

Hoezo vroeg je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Nou ik had even wat tijd te doden en cod5 begon een beetje eentonig te worden, dus ik dacht ik zwengel navyfield weer eens aan en ga lekker met mij sodak of kberg varen. Ik heb al die bootjes op de AZ server zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Hee, die Omaha is leuk! Dat ding doet 60 knopen bij een redelijke bewapening. De DDX bevalt ook goed, maar heeft het voordeel van een veel kleinere hitbox. Op de DDX kun je 5" belt kwijt (niet genoeg dat weet ik) of je vaart 59 knopen om aan de shells te ontkomen.

Dido bevalt me niet zo goed dus ik blijf lekker in de Emerald. Een enorme hitbox maakt Dido een aantrekkelijk target, zelfs al heb je er 12" belt op; je bent vrij snel heen, omdat je vrij snel ingesloten bent door CLs en CAs. Snelheid is volgens mij in de BK gewoon de beste tactiek, omdat er nogal wat onervaren spelers in hun DDs rondvaren.

Ook opvallend hoeveel spelers op torps vertrouwen terwijl ze er maar bar weinig mee raken. Ik probeer op zijn minst slim te schakelen tussen narrow/wide, normaal/fast en leg met gradual shooting een onontkoombaar gordijn als het moet. Nog een argument dus voor snelheid.

Overigens; Hoe zit dat met de level limiet in BK? Geldt dat voor de schepen of voor de BO? Dan heb ik nog maar een paar levels voor ik alleen nog GBs kan spelen. Misschien toch maar de Moltke aanschaffen.

[ Voor 10% gewijzigd door 0rbit op 24-07-2009 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Dido bevalt je niet? Vanwege die grote hitbox? De dido is juist superklein. remodellen naar sirius 3 front turrets, achter niets, de rest in armour en beetje bulge. recht op je doel afvaren om een klein target te geven, beetje zigzaggen, niet al te dichtbij komen (anders bypassen ze je armour EN ben je makkelijk te torpen) en je knalt zo het halve enemy team naar de bodem. Het is just de emerald die een grote hitbox heeft.
Ik heb rondes gehad in de sirius dat ik letterlijk mijn falende team hielp door inderdaad het gehele vijandelijke team te vernietigen (zowat) 50K dmg TOV 6K dmg van de CA in het team.
Wel moet je de schepen kennen en voor elk scheeptype een strategie hebben, maar door de 3 front turrets setup te gebruiken kan er weinig misgaan. (beste resultaten met de 6"D, de allersnelst vurende 6 inchers).

Qua US in Blitz, vergeet armour. Snelheid is alles.
En de Omaha is alleen goed voor AA in GB. in Blitz issie food.
DDX ruled, als KM Z99 vreesde ik alleen DDX's en andere Z99's.

De max lvl in BK is 60, en die geld voor alle crewmembers. Scheepslevel is gewoon FF/DD/CL/CA/CV.
Dus als een engineer lvl 61 is en de rest 60, haal je gewoon die engineer eraf en kun je weer in blitz. Bij een OP word dat natuurlijk lastig.

Oja, en de moltke is uber. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dido an sich is best okay, maar hij wordt erg traag als je er flink armour op plakt. Om er dan nog efficient mee te doden is lastig en moet je leren. Remodellen naar de Sirius en de door jouw beschreven tactiek gebruiken klinkt wel zinvol. De hitbox van de Emerald is groot ja, maar de Emerald kun je redelijk snel uitvoeren en met 7 guns kun je heerlijk op maximale angle blockshotten. Als het niet efficient is dan is het op zijn minst afschrikwekkend.

Ik heb met de Omaha tot nu toe goede ervaringen in BK. 8 guns met 60 knopen. Wat torpedos erop voor als men te dichtbij komt en je kunt een soort hele snelle KM variant spelen. Misschien niet zo doeltreffend in termen van damage punten, maar het is wel heel leuk om gewoon eens te doen. Dat het een AA-schip is (net als de Emerald en de Emden) is me duidelijk. Dat weerhoudt mij echter niet natuurlijk :+

Hoe staat het met de kansen van de Moltke in GB? Ik moet mijn tweede KM BO dan eens als de wiedeweerga gaan levellen, want met de Moltke in BK ben je natuurlijk de absolute koning als ik de verhalen zo lees :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
als we het dan over uber Cl's gaan hebben. Een Brooklyn met net geen lvl 60 gunners is ook zeer leuk spelen met de triple 6" l.s Misschien wat weinig ammo maar de near blockshots zijn oh zo fun als ze landen! Enkel 6' ers op een ddx is ook leuk. Kan je bijna alle cl's mee rangen en redelijk accuraat schieten als je wederom goed gunners hebt.

Moltke in GB moet je goed kunnen AA en sneaken is een soort van US BB1 spelen met beter AA. Dus goed oppassen. Als je de Andrea Dorea kan gebruiken moet je die nemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Gizzy op 25-07-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik niet helemaal met je eens Gizzy. Ik heb zowel de Moltke als de AD. Natuurlijk heeft AD veel meer firepower maar de Moltke is met de Nassau guns echt een killer CA in GB. Om de Nassau guns te gebruiken heb je wel lvl 60 gunners nodig. Voordeel van de moltke is dat hij gewoon heel snel is en relatief klein, dus moeilijker te raken. Verder 0,2" belt en verder zoveel Bulge dat je geen snelheid verliest.

Zeker in de GB's waar meerdere BB5's in rondvaren prefereer ik de Moltke boven de AD omdat de AD zo verschrikkelijk traag is. Als je gerushed wordt ben je gewoon voer. Met een Moltke kan je nog wegkomen.

En als laatste: De Moltke is 'slechts' een CA. Er staat geen cap op het aantal CA's in GB. Er kunnen maar maximaal 14 BB's per GB meedoen. Je kan met een Moltke dus veel meer battles doen dan met een BB.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2009 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
In een AD kan je ook daadwerkelijk BB's doen zinken, een onoplettende BB5 is een makkelijke prooi. In een Moltke ben je voor mij niet meer dan een irritatie.
De Moltke is de beste CA, geen twijfel mogelijk, maar zodra je een AD kan, neem die dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ben het eens met Melniek. De AD is een verschrikkelijk goed schip en volgens mij de beste PBB.
De Moltke is, net als alle andere artillery CA's, food in GB. Dan kun je volgens mij beter een AA CA varen, dan ben je nog verschrikkelijk nuttig voor je team ook. (Goede AA CA's kunnen een GB winnen).

De moltke is wel de koning van de blitz, mits goed gespeeld. Ik voelde mij in m'n dido of county ook altijd de koning van de blitz (altijd bovenaan qua dmg, ver boven alle andere CL's en CA's) maar tegen een goede moltke speler doe je niets. ('t is uiteindelijk natuurlijk een PCA, maar de andere PCA's heb ik normaal gesproken geen moeite mee).

@gizzy: Ja, de brook is ook een uber CL. In potentie dan, want de meesten weten er niet mee om te gaan en zijn alsnog food. Meeste brooks rushen en torpen, en torpen meestal ook mis, en dan zijn ze een makkelijk slachtoffer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
Mr_Atheist schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 01:01:
Dido an sich is best okay, maar hij wordt erg traag als je er flink armour op plakt. Om er dan nog efficient mee te doden is lastig en moet je leren. Remodellen naar de Sirius en de door jouw beschreven tactiek gebruiken klinkt wel zinvol. De hitbox van de Emerald is groot ja, maar de Emerald kun je redelijk snel uitvoeren en met 7 guns kun je heerlijk op maximale angle blockshotten. Als het niet efficient is dan is het op zijn minst afschrikwekkend.

Ik heb met de Omaha tot nu toe goede ervaringen in BK. 8 guns met 60 knopen. Wat torpedos erop voor als men te dichtbij komt en je kunt een soort hele snelle KM variant spelen. Misschien niet zo doeltreffend in termen van damage punten, maar het is wel heel leuk om gewoon eens te doen. Dat het een AA-schip is (net als de Emerald en de Emden) is me duidelijk. Dat weerhoudt mij echter niet natuurlijk :+

Hoe staat het met de kansen van de Moltke in GB? Ik moet mijn tweede KM BO dan eens als de wiedeweerga gaan levellen, want met de Moltke in BK ben je natuurlijk de absolute koning als ik de verhalen zo lees :)
Mr_Atheist,

Hoe ziet jouw Emerald eruit? Ik heb dit weekend eindelijk mijn CL behaald met de UK. Ik heb nu de volgende bewapening.

- X2 5.25"/50 RP 10 Mark I (level 30). op alle turret slots. Dat maakt dus 7 maal deze gun. Met 5.25" HE Shell-Heavy.
- Scout planes met rookie pilot
- 0.8 Deck armor
- 0.3 Belt Armor
- 11 Bulge armor

Bemanning
- 1- BO (lvl 30)
- 2- 2nd repair man (Lvl 30)
- 1- Support (wordt engineer) (level 29)
- 1- Rookie Pilot (lvl 28)
- 3- Gunners (lvl 31)

Nu ben ik vooral niet zeker over het feit van mijn Armor. Ik heb niet het gevoel dat deze 11 Bulge me echt meerwaarde bied tegenover het verlies in gewicht. Ik zit nu namelijk bijna op me 9000 displacement.
Kan iemand me aanraden hoe ik me Armor moet indelen op de Emerald voor een maximaal effect?

Of heeft iemand anders nog andere tips voor me? Ik doe nu als ik lekker loop rond de 25K damage. Slechte momenten slechts 6K damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Alle deck eraf halen, .1 belt erbij, rest in bulge tot je teveel snelheid verliest.
Je zult namelijk echt wat bulge nodig hebben om torps te kunnen happen. Je hebt namelijk een enorm profiel met de Emerald en torps ontwijken word lastig, vooral met de hedendaagse torp spam.

Je zou eraan kunnen denken om alvast een 2e engineer te levelen, een rep is pas van belang in BB's, terwijl je van engineers veel meer profijt hebt in de eerdere stadia.

Je hebt sowieso 5 engs en 5 reps nodig voor de latere BB's.

Als je veel Blitz speelt zou je erover na kunnen denken om je rookie in te ruilen voor nog een support. Scouten in blitz is nog niet zo heel belangrijk, zo kun je alvast nog een support meelevelen voor later. Die rookie heb je toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
ZenTex schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:25:
Alle deck eraf halen, .1 belt erbij, rest in bulge tot je teveel snelheid verliest.
Je zult namelijk echt wat bulge nodig hebben om torps te kunnen happen. Je hebt namelijk een enorm profiel met de Emerald en torps ontwijken word lastig, vooral met de hedendaagse torp spam.

Je zou eraan kunnen denken om alvast een 2e engineer te levelen, een rep is pas van belang in BB's, terwijl je van engineers veel meer profijt hebt in de eerdere stadia.

Je hebt sowieso 5 engs en 5 reps nodig voor de latere BB's.

Als je veel Blitz speelt zou je erover na kunnen denken om je rookie in te ruilen voor nog een support. Scouten in blitz is nog niet zo heel belangrijk, zo kun je alvast nog een support meelevelen voor later. Die rookie heb je toch al.
Ik vraag mij dus af of dat wel slim is. Ik ben behoorlijk aan het High Angelen. En die schoten krijg ik dus ook terug geïncasseerd. Is het dan niet slim om Deck erop te laten aangezien ik anders totaal geen armor daar heb?

Ik denk inderdaad dat het wel slim is een Repair er dan af te halen en een aantal nieuwe sailors erop te zetten. Sowieso om alvast me nieuwe Crew te levelen :)

Pagina: 1 ... 8 ... 25 Laatste