Toch vreemd niet, al jaren is er een shift te zien in games naar steeds meer mogelijkheden tot progressie, en wat doen ze met NF2? Ze slopen zulk soort dingen er juist uit, maken het simpeler tot het een klikspelletje geworden is.
Grafisch is NF2 een stuk beter dan NF1. Er zijn nog voldoende bugs in NF2 en als je de PET speelt dan moet je die gewoon melden. Simpel zat. De PET is niet bedoelt om puur te spelen. Nee melden die bugs of opmerkingen zodat die er mogelijk met de release niet inzitten.
Tsja, grafisch slechter dan NF1 kan bijna niet. Maar nog steeds loopt het spelletje zwaar achter. OK, het gaat om het spel, maar het had echt beter gekund. Sterker nog, het hele gebeuren komt bij mij nog als 2D over, en de schepen zijn zelfs minder gedetailleerd dan in NF1.
[quote]
Als je al na 5-10 battles er genoeg van hebt dan moet je gewoon weg blijven. Als het niet je ding is dan is dat zo. Ik vind het op dit moment in ieder geval geweldig.
Moet ik weg blijven van jou?
Nee, ik vond er weinig aan na de eerste paar potjes, maar sommige spellen moet je even inkomen, dus heb het nog een paar potjes geprobeerd. Dus nu heb je je zin, ik blijf lekker weg.
Bottomline: NF1: graphics uit het jaar nul, zeer goede gameplay, schepen zeer customizable, zo kun je elk schip aanpassen aan je speelstijl. afhangkelijk van wat je op je schip monteerd heb je verschillende rollen en telt 1 hull als 4 verschillende schepen, afhankelijk wat je installeert, mooi voorbeeld is de keuze tussen long range of short range DPS (Denk PoW)
In NF2 is dat er niet, nee, je kunt om de paar levels op een upgrade knopje drukken. klik.
Kijk, ik heb jaren NF1 gespeeld, de reden dat ik ermee gestopt ben is niet zozeer dat ik helemaal uitgespeeld was, al zat ik zeker op vernieuwing te wachten, maar vooral door de slechte support. Er was van alles mis, fleetmaten liepen weg (Pirates) enz.
Dan komt NF2 uit, helaas zit er nog steeds hetzelfde bedrijf achter, en blijken juist de features die ik leuk vind eruitgesloopt te zijn, word het spel simpeler gemaakt en de keuzemogelijkheden beperkt.
En nieuwe features: Basissen en verder...
...
Verder niets eigenlijk.
Dat noem ik geen vooruitgang en ik kan me moeilijk voorstellen dat van de NF1 playerbase veel mensen enthousiast zullen zijn, we verwachtten meer en beter, niet minder.
Tuurlijk, je hebt gelijk dat als ik het niets vind dat ik gewoon moet stoppen, je brengt het ook zo lekker lullig.
Helemaal goed, maar na zolang NF1 gespeeld te hebben omdat de gameplay verslavend was, om dan erachter te komen dat NF2 eigenlijk niets nieuws brengt en waar ze de (voor mij) goede gameplay hebben ingeruild voor een simpel klikspelletje en waar skill er amper toe doet... Dan ben ik daar gewoon verbolgen over, helemaal als je bedenkt hoe lang ze er mee "bezig" zijn geweest.
Maar we gaan zien wat de toekomst brengt. Zeer binnenkort, dus iets nieuws kunnen we niet verwachten.
Jammer en eeuwig zonde. Mijn centen krijgen ze in ieder geval niet.