[Online MMOG] Navyfield

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 16:24
Mooi... daar helpt de boost natuurlijk ook leuk mee.
Haal in die rondjes tegen de baram met tussen de 150k en 300k dmg ook zo'n 120k xp op. Dat telt leuk aan.

Ben op dit moment zelf met m'n US cv crew bezig, BO is bijna lvl 111 en fps zijn lvl 99. Heb alleen nog een 3-tal seamen op lvl 85 die niet echt opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
De XP is meestal geen probleem meer; ik ga nog net wat credits tekort komen zodra het zover is. Gisteren dus weer een paar rondjes in mijn CV3 gevaren. Dat is naast een leuke afwisseling ook erg lucratief. Eén battle had ik gisteren 230k credits :o

Mijn fighters beginnen nu ook langzaam mee te komen, dus ik verwacht dat het alleen maar leuker gaat worden :)

Update: JAAAAAA! Kaiser! (nu nog 7 miljoen verzamelen, dan kan ik hem betalen :+). Komt goed; Nog 6 leveltjes met mijn CV, dan verkoop ik hem (moet dan weer sparen om de CV4 te kopen) en dan heb ik genoeg geld bij elkaar ;)

Voor de liefhebbers: ik heb er sinds 4 mei 2009 over gedaan om Kaiser te halen. (Al moet ik wel zeggen dat ik 1) weinig gespeeld heb, maar wel regelmatig 2) er ook nog een aantal andere naties bij heb; hoogste BO level 84 o.i.d.) Dus op de kop af 3,5 jaar moeten spelen!

[ Voor 41% gewijzigd door 0rbit op 04-11-2012 22:24 ]

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 12:11
Kick,

Wordt dit nog gespeeld op de US server? deze is namelijk ook weer samengevoegd.
Heb daar zelf ook nog wel het 1 en ander aan zwaar materiaal liggen.

Mocht dit leuk van de grond komen kan ik altijd een fleet starten, aangezien ik dit al een keer heb gedaan, en dus mijn radioman op level 80 heb zitten, kunnen we meteen meedoen met HA's.

Damm, wat mis ik dit spel.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Volgens mij wordt er op de US server ook nog volop gespeeld. Speel het eigenlijk zelf alleen maar op de EU server waar de rondes ook nog redelijk snel starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik ben redelijk afgehaakt. Het gebrek aan ontwikkeling in het spel is wellicht de grootste oorzaak van de leegloop. Jammer.
Misschien dat ik binnenkort weer eens kom kijken en een paar rondjes ga varen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:03
Vond dit ook een zeer leuk spel. Maar inderdaad, zeer weinig ontwikkeling in dit spel. *hoopt op World of Battleships

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Nog een half leveltje en ik heb mijn RN CV4 (2) en T3 fighters. Leuuuuuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

RN T3's waren altijd vliegende tanks. Ik hoop voor je dat ze die niet kapot gepatched hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Daar moet ik nog even op wachten ;) Ik kan met de T2s op level 74 nu aardig licht maken. Af en toe wordt je natuurlijk finaal verslagen; dan is het click-spammen en je fighters wegslepen... Ook leuk! Wat soms goed werkt is door click-spam en laag vliegen richting je eigen vloot de vijandelijke fighters in de air guns van je teamleden te lokken. Vooral de RN en USN schepen zijn daar erg geschikt voor :+

Met de Ark Royal kan ik al mijn FPs meenemen dus nu is het levellen ook een stuk handiger en de credits stromen binnen! Dit had ik veel eerder moeten doen. Überhaupt had ik achteraf gezien met RN moeten beginnen. Het levellen gaat veel sneller dan bij KM; waarschijnlijk omdat RN me toch wat meer ligt (ik heb gewoon niet voldoende constante skill voor KM vrees ik).

Al met al vind ik het CV varen zeker minstens zo leuk als het BB varen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

CV is zeker leuk. Vooral als je zo nu en dan wat bombers kan wegsturen. Altijd leuk om een '1shot' te plaatsen... :)
Ik ben voor CV vooral verder gegaan met IJN. Erg leuke lijnen, vooral doordat er zo veel schepen per lijn zijn. Maar uiteraard wil ik dan weer (veel te) veel pilots levelen.... ik heb iets van 8 FP's en 8DB's (hoezo overkill.... :P

• 0rbit
:D herkenbaar... ik heb 6 FPs, 3TBs en 2DBs. Het levellen is dan een stuk lastiger natuurlijk, maar gelukkig zijn er bij RN ook relatief veel CVs. Het verveelt geen moment!

Mijn "specialiteit" is altijd een paar TBs hebben (vliegend) die daar waar nodig subs opruimen. Ik doe eigenlijk verder vrijwel nooit aan bombing; Af en toe aan het begin van de battle gelijk een Kita ofzo wegtorpen en helemaal aan het eind nog een CV meepakken. Echt leuk om te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ben de laatste tijd ook bezig met m'n US cv. Heb 6 fps op lvl 104 nu, bo is lvl 114, 3 seamen op lvl 95 en een sonar op lvl 97.
Met de patch van gisteren is de xp nu trouwens zeer slecht als je geen dmg doet (wat ik dus als fighter only cv niet doe). Had gisteren met de double xp zowaar 8k xp maar wel 343k credits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Oh heerlijk inderdaad die XP bug... 4 battles gedaan met mijn CV. Alle battles gewonnen. En in totaal een whopping 24k XP.... het dieptepunt een goeie battle met veel credits waarbij ik slechts 2,5k XP kreeg...

Beetje jammer hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Een ouderwetse kick! Zijn er nog mensen die dit aktief spelen? Ik zie steeds een paar Nederlanders voorbij komen in een Hollandse vloot, maar dat lijken me geen tweakers te zijn.

Ik heb inmiddels Kaiser, maar... Je gehele crew moet dus level 115 zijn :+ Ik wacht nu nog op een half leveltje AA-gunners. Als ik dat had geweten... En dat is toch een beetje hoe je dit spel kunt samenvatten denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Nice one voor de Kaiser.... Ik ben er bijna nooit meer... NF is voor mij wel zo'n beetje dood... Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Die level 120 scouts zijn ook de moeite waard moet ik zeggen! Jammer dat je niet meer speelt Khildin, alhoewel ik het wel kan begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Zou er niet ooit een nieuwe versie uitkomen? Is daar nog wat van bekend gaat het uberhaupt gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Als het goed is begint nu woensdag de europese beta voor NF2, of in ieder geval de inschrijving.

[ Voor 23% gewijzigd door Koopmans op 13-01-2013 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ah, leuk! Ben benieuwd of de gameplay fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixxx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:03
Volgens mij zijn ze ook nog bezig met World of Battleships.

With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik weet niet of het slim is dit hier te posten, aangezien het mijn eigen kansen potentieel verlaagt ;) maar... hier is ie dan: de officiele invite voor deelname aan de PET (beta)

http://en.navyfield2.nexoneu.com/invitation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

0rbit schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 10:36:
Ik weet niet of het slim is dit hier te posten, aangezien het mijn eigen kansen potentieel verlaagt ;) maar... hier is ie dan: de officiele invite voor deelname aan de PET (beta)

http://en.navyfield2.nexoneu.com/invitation
ben benieuwd wie er inkomt en of ik er in kom en hoe het bevalt natuurlijk

lang en veel genoten van nf in een ver ver verleden nu hopen dat dit het weer aanwakkert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik vermoed dat er minstens een paar duizend mensen een uitnodiging gaan krijgen, anders zou een PET ook geen zin hebben. Of dat er 5 of 20 duizend zijn... tja. Ik hoop dat ik mee mag doen; zo niet dan ga ik verder met NF1 (QV here I come! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-06 12:11
MrKikker schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 15:37:
Schop!

iemand hier die op NFNA speelt en een New York EBB heeft?
Yup heb ik.
Blijft ook lekker in mijn bezit voordat je plannen gaat maken.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik kreeg vanmorgen dit mailtje binnen:
Jolly good day Captain!

We chose you to be one of the first brave sailors to explore the seas of NavyField 2!

The P.E.T. will start on the 31st January and last until the 26th February. The game client will be available for download as soon as you verify your email address with us.
Ik kan 2 invites uitdelen. DM maar even als je er een wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb mijn invites helaas gisteren al vergeven, maar ik weet wel dat men alsnog vele tot nu toe niet aangeschreven mensen gaat uitnodigen.

Vanmiddag om 2 uur gaat het los. Eerst nog even werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:38
Nice, ben benieuwd of het wat is. misschien paar screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Check de officiele Facebook groep voor screenshots. Ik zal proberen vandaag mijn eerste impressies hier te posten. Als het bevalt maak ik misschien wel een mooie TS voor een NF2 topic ;)

(Screens hier: https://www.facebook.com/Navyfield2Europe/photos_stream )

[ Voor 16% gewijzigd door 0rbit op 31-01-2013 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Ziet er wel beter uit dan NF... mischien toch maar weer spelen als NF2 uit komt.

Hoop wel dat de grotere battles met BB dominantie wel wat minder statisch gaat aanvoelen...
Beetje zoals de tot CA battles, van mij hoeft dat "block-shot" e.d. en nagenoeg 100% accuracy niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik denk dat aan je wensen zal worden voldaan.

- Block-shotting blijkt niet meer mogelijk. Je zult dus nooit meer met alle shells in 1 keer raken. Dat is aan de ene kant jammer, want het gevoel een BB te one-shotten is toch wel fijn ;) Aan de andere kant is het waarschijnlijk daardoor allemaal wat meer in balans. Zo kun je ook de secundaire kanonnen gebruiken tegen DDs en de primaire bewapening tegen BBs en wel simultaan. Dat lijkt me een leuk spel-element.

- De kaarten zijn nu vierkant en de teams beginnen op de hoeken. Er is dus iets meer ruimte voor afwisseling in het verloop van battles denk ik.

- Verreweg de beste feature lijkt me het respawnen; je hoeft dus geen rooms meer op te zoeken of te wachten tot ze vol lopen. Ik weet nog niet helemaal hoe dit werkt in NF2, maar over een uurtje of 6 kan ik hierover wat meer vertellen ;)

Wat me wel een beetje zorgen baart is dat er dus ook geen manual FCS meer is... Er zal beduidend minder skill nodig zijn en dat vind ik erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Orbit,

Wil je ook gelijk eens testen of je van onder naar boven aan het scherm minder ver schiet als van boven naar onder aan het scherm ;)

WTF is het een click-richt systeem? m.a.w. niet zelf meer draaien en graden instellen?
Hoe werkt dat dan voor AA guns, of heb je alleen nog maar machinegun AA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
de screenshots zien er wel gelikt uit. ben benieuwd hoeveel er veranderd is mbt de gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

yay, ik heb dus ook gewoon een key gekregen... vant weekend maar us kieken :)

Maar hopen dat ik me login gegevens nog ergens kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
word je key je gemailt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Je krijgt geen key; alleen je account (die je al aangemaakt hebt) wordt voor het spelen ingeschakeld.

Ik ben nog niet overtuigd. Het schieten gaat wel "eerlijker"; geen noord/zuid verschil doordat het gewoon "echt" 3D is.

Wat mij nog wel het meeste stoort is dat ik niet echt snap of ik het nou goed speel of niet :+ Ja, met een BB, CA en DD doe ik 100k damage en zink 4 tegenstanders, maar het gevoel is er gewoon niet zo erg als bij NF1. Misschien moet dat nog even wennen.

Ik mis het handmatig richten heel erg, maar moet daarbij opmerken dat in 3D raak schieten ook vrij lastig is. Je moet toch net even wat verder voor het schip mikken. Je ziet bij het schieten als indicator hoe je shells gaan landen (in een voorste en een achterste groep), zodat al vrij snel duidelijk is dat het loont om je schip mee te draaien met de vijand. Dat was eigenlijk in NF1 ook zo, maar daar kwam je er vaak nog mee weg als dit niet het geval was, tot je echt ging blockshotten... en dan wordt het pas echt leuk als je de turrets onafhankelijk gaat bedienen...

Het wachten in de rooms duurt soms heel kort. Je kunt tijdens het wachten ook gewoon in je shipyard verder klungelen. Maar af en toe heb je dan een room (bug-room?) die gewoon niet start.

Haken... ogen... Ik ben er nog niet uit of ik dit spel leuk vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik ben ook uitgenodigd. Mocht iemand een invite willen hoor ik het wel (DM me maar, morgen avond pas beschikbaar weer).

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

Karel V

Een simpele ziel

Het ziet er gelikter uit, maar oogt op de screenshots 2D als je naar het vliegveldje op het eiland kijkt.
Het handmatige vuur en controlle systeem (FCS) was de grote kracht van het NF spel. Daar kon je je skills ontwikkelen en soms met simpele frigates en snelheid complete BB's overrulen. Overigens wel alleen tegen beginnende BB's met minder skills of als de grote ervaren jongens onder elkaar aan het knokken waren. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen in de 3D gevechtsmodus.
Wat me ook opvalt is dat je nog steeds over andere schepen heen kunt varen. Ze hadden er best een bots-systeem in mogen verwerken.
De plaatjes zijn mooier, maar zoals ik het nu op de screenshots zie lijkt er eigenlijk niet zo heel veel verandert.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Grafisch stelt het inderdaad alsnog niet heel veel voor. In de tutorial mag je gelijk tegen een handvol BBs aantreden, waaronder Yamato... slik. Het gebrek aan detail is echt schokkend. Zelfs in NF1 ziet het ding er in volle glorie gedetaileerd uit, zeker voor het feit dat het niet meer dan een beperkte verzameling sprites is.

Het vechten is nu wat eerlijker. Ze hebben min of meer de ship-table een kwartslag gedraaid; Je krijgt gelijk van ieder type een schip (behalve CV en SS) en daarmee kun je in feite ieder ander type ship de baas zijn. Je BB1 is natuurlijk zwakker dan navolgende BBs, maar het is niet ondenkbaar dat je met een BC een BB2 ofzo zinkt. Dat zit denk ik wel beter in elkaar dan bij NF1. Daar moest je eerst een half jaar in het kleine grut rondvaren voor je goed en wel de BB1 kreeg en dan begon de misere pas echt. Als je dan volhield en misschien zo slim was om een AA-CA te maken dan had je een goede kans om steeds beter te worden en steeds meer zo'n "grote jongen" te worden, zoals jij dat zo mooi noemt.

Het lijkt erop dat die nieuwe indeling het enorm lange levellen wat gaat bekorten en het speelplezier voor beginnende spelers al direct op het niveau "Ik ben een BB"-zit. (Het "grote jongens" effect is denk ik dus veel minder sterk, maar laten we eerlijk zijn, daar zat ook een groot deel van het plezier als je eens een goede dag had waarop jij de grote jongen was). Daarbij is het natuurlijk ook belangrijk om in een team te spelen. Dat is nu nog belangrijker dan voorheen, omdat ook DDs en andere kleine schepen een redelijke range hebben (vergelijkbaar met de secondary guns op je BB). Op het moment dat je ergens alleen bent omringd door vijandige schepen, van wat voor type dan ook, dan ben je verloren.

Collission detection had er inderdaad wel in gemogen. Misschien komt dat nog; dat is iets wat je betrekkelijk makkelijk toe kunt voegen aangezien ze een bestaande engine gebruiken. Het zal niet meer zijn dan in een for-loopje een (hierarchische) collission detect met alle schepen uit te voeren.

Over de battles in het algemeen kan ik alleen zeggen dat het veel meer RPG geworden is. Dat komt met name door het respawn-systeem waarin je de keuze moet maken waar je gaat respawnen. Het terugveroveren van radar-installaties, vliegvelden en landbased guns is daarbij eigenlijk het grootste doel. Dat is eigenlijk gek, want dat is volgens mij niet hoe de meeste zeeslachten in de geschiedenis verliepen ;)

Affijn, ik heb gisteravond nog een paar battles gedaan en snap nu ook hoe je kunt zien of je het goed doet of niet; je hebt een battle-stats overzicht na de battle met een ranking. Daarbij kwam ik in 3 battles in de top 3 terecht; al met al dus niet heel slecht.

Nog een puntje wat me te binnen schiet. In NF1 waren er eigenlijk twee dingen die min of meer willekeurig verliepen: Het rollen van sailors en het rollen van vets (waarbij het rollen van sailors alleen 10 punten kostte en het rollen van vets soms beter ging (event, veel gewonnen)). Bij NF2 lijken meer elementen willekeurig te verlopen. Naast een level heeft je captain ook een titel; daar kun je mee gokken en voortijdig een hogere titel krijgen (dit is echter voor zover ik weet nog niemand gelukt). Verder zijn er trainingen die je kunt kopen in de shop. Die zijn vooral bedoeld om ondoorzichtige variabelen als "moraal" te verhogen. Het toepassen van de training verloopt ook willekeurig; met grote kans dat het "mis" gaat.

Eigenlijk is het hele idee van een "shop" voor schepen natuurlijk onzinnig. De marine is een geplanned en bestuurd iets. Je gaat niet even naar de winkel voor 5 en halve meter bulge... Dat soort dingen vind ik dan ook weer jammer. Daar was het oude NF1 systeem veel beter. Je koopt een schip en past dit aan tot je er tevreden mee bent. In NF2 kun je de bulge van BB nummer 1 naar BB nummer 2 slepen bijvoorbeeld. Ook zou je verwachten dat trainingen altijd effect hebben; bij de een wat meer dan de ander, maar het is niet simpelweg dobbelen en kijken of er iets blijft hangen.

Maar goed, dat was voor velen altijd een minpunt aan NF1; het spel is zo verouderd. Nu ze juist dit soort moderne elementen in het spel hebben opgenomen kun je je afvragen of we met NF1 zo slecht bedeeld zijn.

Ergerlijk is trouwens dat mensen die in de shipyard rondneuzen terwijl de battle gestart moet worden, de start verhinderen. Die moeten dan gekicked worden door de host. De host waarvan eigenlijk iedereen hoopte dat hij zou verdwijnen. (AFK-hosts in NF1).

Ah wat ik nog vergeten ben: Je begint iedere battle met N schepen (N = 3 in het begin). Naarmate je hogere levels bereikt kun je volgens mij 4 of 5... misschien meer schepen meenemen. Je hebt in het begin een BB een CA, een DD en een landingsvaartuig. De volgorde waarin je die gebruikt kun je zelf kiezen. Zodra al je schepen verzonken zijn is je battle voorbij.

Een warrig en lang verhaal ;) het is nog vroeg! :z

[ Voor 4% gewijzigd door 0rbit op 01-02-2013 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik heb ondertussen ook een Beta test mailtje gekregen. dit weekend eens kijken of ik paar uurtjes kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Orbit, jij hebt het spel al wat meer gespeeld wat moet ik met Stamina en Moral? Krijg je minder exp op je crew wanneer deze lager is ? Ik snap het nog niet geheel voor mijn gevoel.

Voor de rest mis ik manual aim. Dat is er echt helemaal uitgesloopt voglens mij.

Overigens is het me ook niet echt duidelijk hoe je welke classes moet skillen dus alle crew die ik nu heb loop ik alweer te vernaggelen.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik heb daar eerlijk gezegd ook nog geen idee van :D

Hoe je crew precies de punten moet verdelen dat je er fijn mee kunt spelen is me ook nog niet helemaal duidelijk. Ik verdeel de punten onder de drie eigenschappen gewoon "eerlijk". Ik stel me voor dat je in de toekomst meerdere officers hebt, waarbij je iedere officer net iets anders in zijn skills benadrukt. Een special voor meer engine, een officer voor meer repair, etc. Hoe dat precies op de hogere levels zit weet ik natuurlijk ook nog niet. Misschien zijn er al brave kerels (level 50 GMs?) die dat uitgesplozen hebben een tutorial schrijven.

Aan het eind van de PET wordt je account sowieso gereset, dus ik zou me er tot eind februari nog niet al te veel zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Heeft iemand van jullie problemen gehad met de instalatie? ik krijg namelijk foutmelding en krijg hem niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Helaas, mijn lappie trekt het niet... :( Ik moet de PET aan me voorbij laten gaan.
Ik heb nog 1 invite over voor gegadigden. Geef maar een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Welke foutmelding krijg je Leondendungen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
dit is de logfile die gegenereert wordt:

[02/02 00:58:50] Install Start
[02/02 00:58:50] User Temp Directory : C:\Users\Leon\AppData\Local\Temp
[02/02 00:58:50] Use CRC : false
[02/02 00:58:50] File Name : D:\Games Software\Navyfield2\NAVYFIELD2.exe
[02/02 00:58:50] Game Code : 50364941
[02/02 00:58:50] File size information mismatch: NAVYFIELD2.exe, 994488286 (offset:3711061)
[02/02 00:58:50] ErrCode : 15000 - 206 - 0

Als ik hem in de standaard directory installeer krijg ik dezelfde foutmelding. heb deze melding ook doorgestuurd naar support maar nog geen antwoord op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:04

ZenTex

Doet maar wat.

Bedankt voor de invite Khildin.

Verder, heb het nu 5 potjes gespeeld... En ik ben allesbehalve onder de indruk.

De kracht van NF1 is weg, manual aiming, nu is het een kwestie van klikken, het skill gedeelte is weg.
Verder lijken de shells alle kanten op te vliegen. Ik zie geen lijnen om de relatieve positie tussen mij en m'n target te zien, en dus bijna onmogelijk om te zien of je voor, achter of waar dan ook moet mikken om te raken
Het strategische gedeelte is weg.
Buggy (OK, het is een alpha)

De nadelen zijn gebleven...
Het zelfde bedrijf achter NF1
De rooms en de wachttijden.
Na een battle mag je lekker een eeuwigheid wachten.

Voorlopige conclusie; Dikke faal. De positieve punten van NF1 zijn weg, de negatieve zijn gebleven.
En is dit nu waarop ze 5 jaar op hebben zitten broeden?

Par potjes verder; interesse alweer verloren. Dit is NF 0.31...

[ Voor 3% gewijzigd door ZenTex op 05-02-2013 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:36
Ik kan ook nog niet zeggen dat ik heel erg onder de indruk ben. Totaal geen cohesie in wat je als team doet of zou moeten doen.
Aiming is inderdaad rampzalig. Het is nu een groot klikfestijn geworden.
Maps zijn te klein/je schepen gaan te snel, voor je het weet zit je al tegen de zijlijnen aan.
Door het gebrek aan sightlines heb ik ook geen idee waar ik mijzelf op de map bevindt en heb ik ook geen overzicht van wat er ten noorden/zuiden van de g-plek afspeelt.
Ook heb ik nog geen idee van wat de verschillen tussen de naties zijn. In NF was dat toch duidelijker. KM had bijvoorbeeld meer range en kon je de vijand op afstand houden met je range, maar hier heb ik werkelijk geen idee wat KM als voordeel zou moeten hebben. Range lijkt mij vrij nutteloos vanwege het gebrek aan map-awareness.

Voor wie toch geinteresseerd is, ik mag nog twee invites vergeven. Graag je emailadres via pm sturen, dan kan ik je aanmelden.

[ Voor 26% gewijzigd door Melniek op 05-02-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Tsja, als je bedenkt dat dit nu is waar ze jaaaaaaaren mee bezig geweest zijn.

Als ik terug in NF1 zou loggen weet ik dat ik weer een paar dagen/weken zoet zou zijn, ware het niet dat ik geen zin heb om premium te besteden waar ik verder geen progressie meer in maak.
NF 2 was ik na 12 potjes al helemaal zat. Het lijkt wel een browser game, klik, klik klik... 0 skill.

Echt, ik weet niet wat ze bezielde toen ze dit maakten, maar er is echt helemaal geen drol aan.
Dit gaat de flop van het jaar worden. Je zou toch verwachten dat als ze er al zo lang mee bezig zijn ze een aantal goede ideeen gehad zouden hebben.

Zelfs de schepen zijn niet meer custimisable geworden, er zij een paar presets, that's it.
Er is niets om naartoe te werken. Ik heb niet eens de drang om een leveltje hoger te worden, niet om beter te worden,want geen manual aim, niet om nieuwe guns te unlocken voor meer damage of langere range, niet om mijn wapen officier beter te maken om te kunnen blockshotten.
Het enige dat er gebeurt naarmate je levelt is dat je officieren een puntje krijgen en dat een paar cijfertjes op je schip veranderen.

NF2 is geworden wat een leuk spelletje op je smartphone zou kunnen zijn als je je echt stierlijk verveeld, geen PC game waarvan men hoopt dat mensen geld aan gaan uitgeven.

Hoe ze na zo veel jaar met een spelletje aan kunnen komen wat grafisch nog steeds 10 jaar achterloopt, en qua gameplay niet meer te bieden heeft dan mens erger je niet op je mobieltje. :F En dan icm de support van een bedrijf als SD enternet...
Ik geef het nog geen 10 cent. Nog geen 1 cent eigenlijk

Maarja, we gaan het zien.

[ Voor 62% gewijzigd door ZenTex op 06-02-2013 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05-2018
Dit is inderdaad geen NF1.

Maar NF2. Je moet ze ook anders zien.
Wat ik zo zie is inderdaad dat er geen manual aim meer is. Wat dat betreft mis ik dit niet. Er is nog altijd skill nodig om ervoor te zorgen dat jou schoten het doel raken. De manier hoe je vaart, waar je richt. Allemaal van invloed. De range is trouwens wel netjes aangegeven met een klein lijntje. Meer heb je ook niet nodig.

Als je trouwens je guns wilt richten naar een gedeelte van de map. Klik dan eerst op X zodat je het vuren uitzet. Hierdoor kan je zonder dat je schiet je guns richten met de linker muisknop. Als je daarna wilt schieten dan klik je een keer op X en dan linker muisknop en je schiet.

Ik vind het erg goed dat je met 3 schepen begint. Zorgt voor meer tactiek in een battle doordat je tijdens de battle kan switchen naar een nader schip. 3 is het maximum dat je mee mag nemen en zoals ik het nu heb gezien moet ieder schip uit een bepaalde categorie zijn. Je kan dus niet 2 dd's of 2 bb's meenemen.

Grafisch is NF2 een stuk beter dan NF1. Er zijn nog voldoende bugs in NF2 en als je de PET speelt dan moet je die gewoon melden. Simpel zat. De PET is niet bedoelt om puur te spelen. Nee melden die bugs of opmerkingen zodat die er mogelijk met de release niet inzitten.

Verder hebben de verschillende officieren op je schip ook een doel. Om de nauwkeurigheid van je guns te vergroten kan je bijvoorbeeld heel veel punten spenderen op je weapons officer. Iedere officier heeft zo zijn abbilities zoals ze genoemd worden.

Als je al na 5-10 battles er genoeg van hebt dan moet je gewoon weg blijven. Als het niet je ding is dan is dat zo. Ik vind het op dit moment in ieder geval geweldig. Ja er zijn wat min punten, guns van bases zijn bijvoorbeeld veel te accuraat, maar aan de andere kant kan je die weer uitschakelen door de basis te beschieten. De mode van de battles kan trouwens verandert worden. Je kan op dit moment capture of domination spelen. Bij capture is het noodzaak de verschillende basissen te veroveren. Bij domination gaat het om de kills.

Ben nu bijna level 30 en hard op weg om de eerste sub te krijgen bij 39 dus ik ga nog lekker verder testen. Oh ja, heb ik het al gezegd: dit is een beta oftewel testen die handel en geef je test resultaten door aan de developers.

Mocht je wat willen weten. DM me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Seal9 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:59:
Dit is inderdaad geen NF1.

Maar NF2. Je moet ze ook anders zien.
Toch vreemd niet, al jaren is er een shift te zien in games naar steeds meer mogelijkheden tot progressie, en wat doen ze met NF2? Ze slopen zulk soort dingen er juist uit, maken het simpeler tot het een klikspelletje geworden is.
Grafisch is NF2 een stuk beter dan NF1. Er zijn nog voldoende bugs in NF2 en als je de PET speelt dan moet je die gewoon melden. Simpel zat. De PET is niet bedoelt om puur te spelen. Nee melden die bugs of opmerkingen zodat die er mogelijk met de release niet inzitten.
Tsja, grafisch slechter dan NF1 kan bijna niet. Maar nog steeds loopt het spelletje zwaar achter. OK, het gaat om het spel, maar het had echt beter gekund. Sterker nog, het hele gebeuren komt bij mij nog als 2D over, en de schepen zijn zelfs minder gedetailleerd dan in NF1.
[quote]
Als je al na 5-10 battles er genoeg van hebt dan moet je gewoon weg blijven. Als het niet je ding is dan is dat zo. Ik vind het op dit moment in ieder geval geweldig.
Moet ik weg blijven van jou? 8)7
Nee, ik vond er weinig aan na de eerste paar potjes, maar sommige spellen moet je even inkomen, dus heb het nog een paar potjes geprobeerd. Dus nu heb je je zin, ik blijf lekker weg.

Bottomline: NF1: graphics uit het jaar nul, zeer goede gameplay, schepen zeer customizable, zo kun je elk schip aanpassen aan je speelstijl. afhangkelijk van wat je op je schip monteerd heb je verschillende rollen en telt 1 hull als 4 verschillende schepen, afhankelijk wat je installeert, mooi voorbeeld is de keuze tussen long range of short range DPS (Denk PoW)

In NF2 is dat er niet, nee, je kunt om de paar levels op een upgrade knopje drukken. klik.

Kijk, ik heb jaren NF1 gespeeld, de reden dat ik ermee gestopt ben is niet zozeer dat ik helemaal uitgespeeld was, al zat ik zeker op vernieuwing te wachten, maar vooral door de slechte support. Er was van alles mis, fleetmaten liepen weg (Pirates) enz.
Dan komt NF2 uit, helaas zit er nog steeds hetzelfde bedrijf achter, en blijken juist de features die ik leuk vind eruitgesloopt te zijn, word het spel simpeler gemaakt en de keuzemogelijkheden beperkt.
En nieuwe features: Basissen en verder...
...
Verder niets eigenlijk.

Dat noem ik geen vooruitgang en ik kan me moeilijk voorstellen dat van de NF1 playerbase veel mensen enthousiast zullen zijn, we verwachtten meer en beter, niet minder.

Tuurlijk, je hebt gelijk dat als ik het niets vind dat ik gewoon moet stoppen, je brengt het ook zo lekker lullig. |:(
Helemaal goed, maar na zolang NF1 gespeeld te hebben omdat de gameplay verslavend was, om dan erachter te komen dat NF2 eigenlijk niets nieuws brengt en waar ze de (voor mij) goede gameplay hebben ingeruild voor een simpel klikspelletje en waar skill er amper toe doet... Dan ben ik daar gewoon verbolgen over, helemaal als je bedenkt hoe lang ze er mee "bezig" zijn geweest.

Maar we gaan zien wat de toekomst brengt. Zeer binnenkort, dus iets nieuws kunnen we niet verwachten.
Jammer en eeuwig zonde. Mijn centen krijgen ze in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Seal9 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 16:59:
Als je trouwens je guns wilt richten naar een gedeelte van de map. Klik dan eerst op X zodat je het vuren uitzet. Hierdoor kan je zonder dat je schiet je guns richten met de linker muisknop. Als je daarna wilt schieten dan klik je een keer op X en dan linker muisknop en je schiet.
Beter nog; druk een keer op X en schiet dan met de spatiebalk ;)

Tja, haken en ogen. Ik vind het ook een teleurstelling gezien de ontwikkeltijd. Het is een spel voor een ander publiek geworden. Toch denk ik ik het tegen die tijd wel ga spelen. Eerst maar eens NF1 "afmaken" (voor zover mogelijk).

Wat voor mij al heel veel zou oplossen is als ze de camerapositie iets meer verticaal zouden maken. Dus in plaats van 45 graden (zoals het nu lijkt) misschien 60 of 70 graden. Als ze het dan mogelijk zouden maken dat je iets verder uitzoomt dan heb je meer overzicht en komen een hoop tactische elementen misschien terug.

Manual aiming hoort er natuurlijk ook gewoon bij ;)
Leondendungen schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:21:
dit is de logfile die gegenereert wordt:

[02/02 00:58:50] Install Start
[02/02 00:58:50] User Temp Directory : C:\Users\Leon\AppData\Local\Temp
[02/02 00:58:50] Use CRC : false
[02/02 00:58:50] File Name : D:\Games Software\Navyfield2\NAVYFIELD2.exe
[02/02 00:58:50] Game Code : 50364941
[02/02 00:58:50] File size information mismatch: NAVYFIELD2.exe, 994488286 (offset:3711061)
[02/02 00:58:50] ErrCode : 15000 - 206 - 0

Als ik hem in de standaard directory installeer krijg ik dezelfde foutmelding. heb deze melding ook doorgestuurd naar support maar nog geen antwoord op gehad.
Heb je hier al support op gehad? Het lijkt welhaast op een schijfprobleem of een fout in de download. Heb je al geprobeerd opnieuw te downloaden?

[ Voor 28% gewijzigd door 0rbit op 06-02-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Ik vind het vreemd dat ze het Navyfield 2 noemen aangezien Navyfield 2 de Navyfield is die sinds 2006 al uit de beta is en dus al 7 jaar te spelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Daar heb je gelijk in, maar de originele NF1 is dacht ik alleen in Korea uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
@Orbit,

heb van Support nog niks gehoord. heb hem op zowel me C als D drive proberen te installeren maar lukt niet. zal hem vanavond nog eens opnieuw downloaden misschien dat dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix

3xNix

golfr in hart en nieren

Helaas keer ik niet terug naar NF met NF2, is mij iets te arcade achtig geworden...

Erg jammer, want potentie heeft de game wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Overigens is het einde van de PET naar voren geschoven naar maandag. Tot die tijd krijg je 5x XP en afhankelijk van welk level je behaalt krijg je voor de officiele release een hoop ingame-goodies.

Vanaf maandag mag iedereen dus spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
Zentex,

Uiteindelijk is het jouw beslissing om wel of niet te spelen. Ik geef alleen maar aan dat als je het niets vind dat het dan ook geen zin heeft om door te gaan. Ik uit dus puur een mening.

---

Tja verwachting.
Tuurlijk hoop je dat een vervolg beter is dan het eerste deel. Is dit ook zo het geval? Geen idee, ik vind het in ieder geval geen slecht vervolg maar dat zal misschien ook komen omdat ik in NF1 geen BB'er was. Nu dat je 3 schepen hebt en het aimen makkelijker is vind ik dat juist wel leuk, en wat dat betreft mis je dan nog genoeg schoten. Ik vind het geen vervelend iets. Als je inderdaad in NF1 het manual aimen gewend ben dan is NF2 inderdaad wel anders.

Maar ieder zijn ding natuurlijk.

Is het al bekend wanneer de OBT plaats gaat vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Vanaf maandag is OBT.

Ik vind het geniale van NF1 dat de leercurve naast stijl ook enorm lang is. Voor zowel CV als BB en SS heb je vrij veel om te leren. Het gaat nog steeds niet vervelen, terwijl ik er al bijna 10,000 battles op heb zitten. Als strategisch spel is het niks, daar doet NF2 het beter.

Als ze er nou voor zorgen dat ze tenminste iets van manual aiming maken dan denk ik dat veel NF1 spelers al een stuk tevredener zouden zijn.

Ik vraag me af wat daar op tegen zou zijn. Auto FCS was er ook al in NF1. Ze hadden het voordeel voor manual kleiner mogen maken in NF2 als dit het probleem was... maar het geheel weghalen is natuurlijk wel erg drastisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
0rbit,

Waar haal jij vandaan dat maandag al de OBT is?
Heb jij een bron die je kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Staat op de officiele site van NF2: http://en.navyfield2.nexoneu.com/invitation#/login
Aan de linker kant staat duidelijk:
test period: 31st JAN - 10th FEB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal9
Ja de PET is van 31 jan tot 11 feb. Was eerst van 31 jan tot 26 feb.
Maar ik zie verder niets staan dat de OBT al vanaf maandag begint.
Ze zullen eerst alles moeten gaan analyseren en kijken waar ze wel wat veranderen of niet.

• 0rbit
Jullie hebben gelijk. De OBT begint pas later. De eerste indruk was dat de PET zo goed is verlopen dat ze meteen OBT gingen doen. My bad...

Vandaag heb ik overigens een vrij slechte PET enquete ingevuld... jemig wat een nutteloze vragen. Ze hebben er vast een of andere stagair op gezet :+

• Seal9
Ik heb ook de enquete ingevuld maar toch bij een aantal vragen wel overig ingevuld met wat ik graag verbeterd zou willen zien.

Kijken of dat nut heeft of niet.
Een aantal vrienden gaven aan dat men bij Warthunder (Flight sim) ook bezig waren om een ship sim te maken om die dan te integreren met bijv. een tanks variant. Lijkt wel of iedereen dat wilt. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen.

Btw: Ik vond die subs echt geweldig. Silent stalker en dan bam, weg BB :). Het is echt een stuk moeilijker om nu subs te detecteren wat dan wel weer erg gaaf is. Maar zodra de sub gedetecteerd is dan run like hell :D. Maargoed als een sub kan je de vijand goed gek maken :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ja, het is ook eigenlijk stiekem wel goed dat je er geen extra speciale crew meer voor nodig hebt :)

Waaa nog maar 3 leveltjes tot Malta Project. Fighters beginnen nu aardig mee te komen. Mijn TBs zijn nog niet helemaal immuun tegen AAW, maar dat duurt ook nog maar 8-10 leveltjes.

Daarna Implacable, die ik ooit eens bij een event heb verkregen. Fiijjn, wat blijft het toch een leuk spel he?

Update: Malta Project. 10 plekkies voor take-off. Met 6 FP en 2 TB is dat niet echt optimaal handig, maar ach ;) Het begint nu ergens op te lijken. T2 TBs. FPs nu level 90.

Ik vind het echt opvallend hoe snel je een CV kunt levellen. Als ik dat had geweten had ik het eerder gedaan en wel voor de hele KM-BB lijn te doorlopen. Ik zwem ook ineens in het geld. Vanaf Attacker tot aan Malta Project heb ik moeiteloos 25 miljoen bij elkaar gevlogen.

Nu eerst maar eens mijn supports tot aan level ~100 krijgen en dan Midway en QV ole ole :+

[ Voor 99% gewijzigd door 0rbit op 04-03-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Zijn er nog mensen die het Easter-event hebben aangegrepen om weer eens te spelen?

Ik heb al aardig wat eitjes verzameld, maar heb geen flauw idee wat ik er mee ga doen. Waarschijnlijk koop ik er HH voor :+

Ik heb inmiddels Malta Project en moet nog een half leveltje voor Nelson. Mijn andere BB-BO moet nog 5 levels tot L1, maar dan zal ik toch eerst mijn supports at level moeten krijgen... Gelukkig gaat het vrij rap! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-06 11:26
Wist niet dat er hier nog iemand nog speelde :D

Ik speel zelf op de US server, daar zie ik ook nog wel wat nederlanders af en toe. Zelf ben ik een beetje aan het twijfelen. Heb op dit moment een monty crew:
- 114 BO
- 2x 115 11/11 boosted gunners, 100 vets
- 3x 111 elite engy, 107 vets
- 1x 111 +12 engy, 108 vets
- 3x 110 elite reps, 107 vets
- 1x 110 +12 rep, 109 vets
- 1x 110 scout
- 2x 52 +12 rld gunners, 50 vets

Die laatste gebruik ik op dit moment afwisselend voor HH. Nu was mijn vraag, speelt er nog iemand met de nebby? Iemand tips om wat te doen, doorgaan voor nebby of gewoon op de monty blijven zitten. Ik heb nog wel een elite engy liggen, maar die moet ik nog 100 levels trainen voordat die nuttig gaat zijn :+ Of toch de 2 rld gunners levelen, en die als AA/HH gebruiken? Ik heb geen idee wat er normaal met dat slot wordt gedaan? Ik lees zo veel verschillende verhalen, heeft er iemand ervaring mee?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Enthoven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-11-2016
Hey gamemaster,

Zelf speel ik ook op de US server en heb ook een nebby crew. Nebby is wel veel beter dan een monty mar zoals bij alle bb6's zijn deze duurder om te repareren. GB's zijn niet echt goede maatstaven maar een nebby is echt een heel goed schip ik kan zelf kiezen voor een full support crew of ook een met HH. Meestal ga ik voor HH omdat ik subs gewoon kut vind.

mijn crew bestaat uit 6 engy en 4 rep en dan 2 sets van gunners en een scout ofcourse. Als ik jou was zou ik verder gaan met een crew te lvlen voor nebby:)

Gl

Xbone GT: sv3nnie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Tja, het hangt ervanaf of je er plezier aan beleeft. Ik vond het levellen tot Kaiser grotendeels leuk, maar de laatste paar levels waren gewoon echt werk. En nu ik het ding heb gebruik ik hem nooit en level gewoon RN verder...

Als je nog een sailor nodig hebt om je crew compleet te maken (100 levels is niet niks) dan denk ik dat het nog wel even zal duren voor je zover bent. Misschien kun je ernaast een andere crew levellen? Of misschien kun je een high level sailor kopen ergens om sneller bij het doel te geraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ik ben ook nog steeds bezig, heb in januari een complete elite&boosted MN crew kunnen overnemen. Deze crew was lvl 85 en ondertussen nu zo'n 107. BO zit op 110.
Het levelen gaat op sommige dagen wel snel als je per ronde in WAW rooms 100k xp krijgt. Heb gisteravond m'n eerste Baram gezonken dus krijg binnenkort nog een weekje premium. Die charly zal er dus wel komen.

Daarnaast heb ik nog steeds een kaiser crew liggen welke net in de H44 kan stappen dus die heeft ook nog wat werk nodig. Ben tijdens dit paasevent aan het sparen voor sailor boosts zodat ik die kan gaan gebruiken voor m'n 5 KM engies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Volgens mij gaat de OBT voor NF2 morgen officieel van start. Ik volg het niet meer zo, eerlijk gezegd. Ik ben nog veel te druk met NF1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Zag ook een mailtje van NF2 voorbij komen...
Eerst maar mijn MN crew afmaken voordat ik daar weer eens naar kijk. Nog 5 levels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
De laatste 5 duren het langst :+

Ik heb nog 300k XP nodig voor mijn T5 fighters. Dan ga ik mijn supports verder levellen richting L1 (nog 4 levels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Wat is lang...
Heb vorige week nog een scout meegenomen op mijn Alsace en die in 1 week van 118 tot 120 geleveld. Gewoon met standaard gold account trouwens.
Als men 's avonds nou gewoon WaW rooms opent, dan gaat het hard. Het is dan wel mogelijk om een half level per avond te doen, zo niet meer.

Kreeg gister eindelijk m'n premium account reward voor het zinken van een Baram en ik had zelfs een aantal keer meer dan 100k xp per ronde in GB2. Moet dan trouwens wel meer dan 200k dmg doen waarvoor je wel wat geluk moet hebben en goede CV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
CV varen is wat dat betreft wat makkelijker. Je krijgt bakken met geld en een slecht potje levert alsnog 30-40k xp op. Een goed gewonnen potje met wat damage en wat fighter wins levert mij met premium al snel 150k xp op. Dan gaat het inderdaad heel rap gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Na het gedoe met de NFEU en de transfer naar NFNA was ik even blij en heb nog een tijdje gespeeld, maar ben er kort daarna mee opgehouden. Hoge latency, andere sfeer op de server. Het rare systeem met olives and premium ditjes en datjes.

Ook Navyfield 2 / 3D heb ik toen even gespeeld. Het spel was in de basis goed. Er waren wat server-issues en gewoon te weinig spelers. Toch had ik goede hoop dat het wat zou worden, maar nu blijkt dat Nexon er voorlopig niks meer aan gaat doen, wat betreft marketing, omdat de devs in Korea het spel opnieuw gaan omgooien, zodat het meer als NF1 wordt.

Spelers vinden het blijkbaar leuker om met maar 1 schip te spelen en zich langzaam te moeten opwerken. Ook zouden er meer spelers aangetrokken moeten worden om de wachttijden te reduceren. Dit was een van de conclusies van de CBT (closed beta, niet cock & ball torture, waar het toch eigenlijk meer op leek als je het mij vraagt :+).

Ik vind het echt zo jammer dat er geen relaxed NF1-type spel is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik heb ooit nog eens op het laatste nippertje mijn account naar NFNA over laten zetten. Ik heb echter geen idee of mijn schepen en crew daar ooit is aangekomen. Zou zomaar kunnen zijn dat dit mislukt is.
Jammer, want ik heb toch lange tijd gespeeld en voor een casual player had ik een degelijke crew.... Het was een aardig spel maar door de exploitanten en devs behoorlijk om zeep geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik heb toevallig gisteren een account aangemaakt of NFNA, heb lange tijd op Eu gespeeld maar sinds die dicht is niet meer maar begon gisteren toch weer te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ben vorig jaar toen het bericht kwam dat de eu servers zouden stoppen direct begonnen op nfna, eerst wel even last gehad van lag (nu zo af en toe nog wel eens) maar na een tijdje begin je daaraan te wennen.
Heb op dit account ondertussen RM bb6, cv6 en IJN bb6. Met events wordt er erg veel world at war gespeeld en is de stap van 100 naar 120 een eitje.
Mijn eu account is ook over gezet (heb nu dus 2 accounts) en ik heb nu van elke natie een bb6.

We zijn met een vrij aardige grote club van ex nfeu spelers aangesloten bij een fleet, welke nu al een tijdje de KM haven heeft en hebben afgelopen zondag net de Tirpitz unlocked :).
Ik speel het dus nog geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Speelt er nog iemand de oude vertrouwde Navyfield op NFNA? Hoe loopt het daar? Ik mis dit spel echt zo erg...

Inmiddels is Navyfield 3D weer opnieuw begonnen. De originele graphics zijn intact gelaten. Het spel is verder wat betreft controls en game play aangepast. Ik heb er verder niet meer naar omgekeken. Heeft hier iemand nog ervaringen opgedaan?

Wacht men op World of Warships? Dat spel ziet er in alpha al heel leuk uit. Helaas lijkt het ook meer op point en shoot dan op de originele Navyfield waarbij skill het belangrijkst was.

Wat was dat een leuke tijd zeg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Volgens mij bestaat de oude Navyfield niet meer. Ik heb de nieuwe 1x gespeeld maar vond het stuk minder intresant als de orginale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
De oude Navyfield kun je bij NFNA (de VS) nog spelen, maar met merkbaar meer lag als bij NFEU destijds. Ik begin er maar niet meer aan.

Als ik dan World of Warships zie:

YouTube: World of Warships with Admiral Jingles

.. dan denk ik : "Een mooi spel!", maar denk ook gelijk : "Er is weinig echte skill voor nodig!". Weer geen echt leuke gameplay vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:25
0rbit schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 15:50:
Speelt er nog iemand de oude vertrouwde Navyfield op NFNA? Hoe loopt het daar? Ik mis dit spel echt zo erg...
Helaas lijkt het ook meer op point en shoot dan op de originele Navyfield waarbij skill het belangrijkst was.

Wat was dat een leuke tijd zeg :'(
0rbit! :)

Ik speel nog weleens een rondje NFNA. Ik heb het lang niet gespeeld maar op een gegeven moment begon het toch te kriebelen en heb ik maar weer eens geinstalleerd. Echt druk is het er niet meer maar ik kom er nog wel vaak bekenden van NFEU tegen. En verder is het veel hetzelfde, wel vrij veel spelers die al een tijdje meegaan.
Lag is soms merkbaar, maar over het algemeen is het nu goed te doen, ik heb er eigenlijk geen last van. Irritanter zijn de crashes, maar die horen nu eenmaal bij NF :+

Ik ben persoonlijk wel erg benieuwd naar World of Warships, dat ga ik zeker spelen.

[ Voor 25% gewijzigd door cmndr_adama op 12-03-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Ik ben ook gestopt met NavyField. Ondertussen doe ik wel nog wat aan 'wargaming'
Ik heb Warthunder ontdekt en speel dat via Steam. Een van de voordelen van Warthunder is dat er een Linuxclient voor is.
Dus helaas geen schepen meer, maar het vliegen in Warthunder is een aanrader.

Ik hoop dat WoW ook een Linuxclient gaat krijgen. Dan ga ik die zeker ook spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Warthunder speel ik af en toe ook. Het is zeker vermakelijk en de realistic battles zijn wat betreft benodigde skills ook nog wel interessant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
Tsja, vergeten zal ik NF niet, bij het opruimen van de week kwam ik deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YufJfGOl.jpg

Die staat inmiddels ook weer op mijn bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Nostalgie :) Wat een mooie tijd was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ongelofelijke rotschop: Het is mij persoonlijk ontgaan maar een oud maatje van me uit Vikings attendeerde me erop dat Eurogamez (Het vroegere eFusion / TwoWar) NavyFIELD Europe opnieuw gelanceerd heeft:

http://www.navyfield.eurogamez.eu

Tijd om toch nog eens een rondje te varen? :)

[ Voor 18% gewijzigd door cmndr_adama op 27-02-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
is dit de oude NF of is dit NF2? je link doet het overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 15:42
De oude NF (NFNA) heeft ook een nieuwe GM begreep ik.
Verder is er nu ook een nieuwe app gelanceerd waarmee je multiplayer kan spelen.(andere versie)
Helaas is de balans daar nog een beetje zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Wow.... leeft NF nog? Ik heb toch menig uurtje plezier gehad aan dit spel.... Heb helaas geen windows systeem ter beschikking om het te spelen (en onder wine gaat niet lukken... al geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik kwam NF1 laatst op Steam tegen. Het loopt middels een rare Koreaanse website naar NFNA, maar het werkte wel. Helaas natuurlijk alsnog te veel latency. Ik vrees dat het echt voorbij is met NF voor mij :+ Heeft nog lang geduurd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0rbit
Nou, als ik dan toch weer even op GoT rondspook dan kan Navyfield natuurlijk niet achterblijven.

Ik denk met veel nostalgie terug en smacht naar een fijne grind richting een schip dat dan zonder uitzondering teleurstelt en pas halverwege de volgende grind goed begint te worden. Affijn, u kunt het zich zeker nog herinneren!

Wat ik heb ontdekt en even wou toevoegen is dat er een Android spel is genaamd Navyfield (ook voor iOS zie ik net). Het hergebruikt de oude graphics, voegt wat nieuwe graphics toe, maar in de basis is het ongeveer het spel wat ik destijds zo leuk vond. Helaas gaat het bij de details dan mis: Er lijkt alleen auto FCS beschikbaar te zijn. Het leukste aan Navyfield vond ik nou altijd de complexe bediening!

Het spel biedt wel een soort van single player modus die best aardig is om te spelen.

World of Warships is leuk en aardig. Mooie graphics. Grote community. Maar ja, he? Ik wil manual FCS. Ik wil de "line of battle" tactiek in een GB-room met 64 spelers! Ik wil rushende Richelieu's. Ik wil AA-werk doen met de Duitse cruiser met veel te goede elite gunners. Ik wil de rush om de laatste CV te slopen!

Link naar Navyfield mobile: https://www.navyfieldmobile.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cmndr_adama
Ja, dat waren nog eens tijden.. heerlijk! Ik weet nog dat ik in m'n Deutschland klasse gebruikte in Blitz, elite gunners en lekker op afstand blijven - leuk altijd het gezeur van de tegenstanders die dat niet eerlijk vonden ;)

Nooit iets gevonden wat NF echt kon vervangen, m'n crystal staat nog steeds op m'n bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik kon niet op de naam van mijn Duitse cruiser komen. Vanmiddag een powernapje op de bank gedaan (Corona home-office :+) Ik schrok wakker en dacht ineens MOLTKE! :-D

En ja, het gezeur in de Blitz. Heerlijk was dat. Ik heb destijds, zoals waarschijnlijk iedereen, meerdere crews opgebouwd. De eerste crew natuurlijk ver onder de maat, want te lui om te dobbelen. Tweede crew; nog steeds te lui om te dobbelen, dus elite engineers en gunners gekocht :+ Tegen de tijd dat je level 50 bent had je al zo'n nauwe spread dat je in de Blitz kon domineren.

Echt een mooi ding die trofee. Hoe had je die ook weer gewonnen?

Ik ben ooit begonnen zelf een soort Navyfield te ontwikkelen. De basis was er in XNA. Met minimale graphics kon ik leven. Net toen ik de volgende stap in de ontwikkeling wou maken hield Microsoft op met de support voor XNA. Ik kon de code toen een jaar later redelijk eenvoudig naar MonoGame converteren. Ik begrijp dat je MonoGame code ook makkelijk in Unity ofzo kan gebruiken, maar ja... Het is allemaal te veel werk, helaas.

Wel heb ik laatst als oefening een Iowa-class gemodelleerd heb in Blender. Ook dan kom je er snel achter dat serieus modelleren honderden uren per schip kost. Na een grove 3D schets ben ik daar ook wel weer klaar mee. Het leven is maar lastig hoor als je alles leuk vindt en nergens echt voor gaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:31

jgj82

Ja, maar = nee

Haha! Bekende namen, posters voor mij! Ik heb nog steeds veel contact met Vikings/BSG members van 2008.. Kargath, jimmyvn, mutanobomb, PGK, Donkichot en vele anderen. Epische fleetwars, soms domme bugs waar je in zo'n boosted weekend je experts naar elites kon converten. Ik heb daar een paar crews met 350+ elites gemaakt in een uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:18

Karel V

Een simpele ziel

Nostalgie? Dagelijkse realiteit zul je bedoelen... :P

http://fm.en.kupaisky.com/

Het beheer valt nu wel onder China maar als je niet te veel zeurt over communisten en wat spyware accepteert gaat dat prima >:)

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
@0rbit Gekregen van eFusion omdat met name Toolkien destijds best blij met me was als SH. Mike, mijn voorganger en onze wat heetgebakerde redneck kon niet altijd zo goed samen werken met het kantoor in Duitsland ;)

@jgj82 Vikings, ja dat was wel de fleet ;) Af en toe voor ons als TNF weleens wat 'lastig' (Al zag ik dat meestal anders) maar altijd behulpzaam en in de meetings altijd constructief. Ook de fleet voor ex TNF-ers, Altharius, onze andere Nederlandse voormalig SH zat er ook. Ik heb er nog wel een aantal in de FB groep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

jgj82 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 18:37:
Haha! Bekende namen, posters voor mij! Ik heb nog steeds veel contact met Vikings/BSG members van 2008.. Kargath, jimmyvn, mutanobomb, PGK, Donkichot en vele anderen. Epische fleetwars, soms domme bugs waar je in zo'n boosted weekend je experts naar elites kon converten. Ik heb daar een paar crews met 350+ elites Vets gemaakt in een uur.
Experts naar vets natuurlijk! :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IEpgP_KztgBaDVYPs8qagsJL-OU=/234x176/filters:strip_icc()/f/image/yAEMNMXlaBM1XNu9wLviNcb5.jpg?f=fotoalbum_medium

En zo heb ik 3 complete crews.. >:)

80+ kts hedgehog-only CL in fleetbattles, epic... O-)
cmndr_adama schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 00:55:

Vikings, ja dat was wel de fleet ;) Af en toe voor ons als TNF weleens wat 'lastig' (Al zag ik dat meestal anders) maar altijd behulpzaam en in de meetings altijd constructief. Ook de fleet voor ex TNF-ers, Altharius, onze andere Nederlandse voormalig SH zat er ook. Ik heb er nog wel een aantal in de FB groep.
Mooie tijden waren dat. Ik werkte destijds als chefje bewaking, de hele nacht grinden tot het alarm ging! 8)

[ Voor 28% gewijzigd door jgj82 op 18-03-2020 01:28 . Reden: opmaak gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
@jgj82 Dan ben ik toch even nieuwsgierig, wat was je NF username? Ik zal vandaag eens in een oude backup duiken, volgens mij heb ik nog wel wat leuke screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82

jgj82

Ja, maar = nee

cmndr_adama schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 09:43:
@jgj82 Dan ben ik toch even nieuwsgierig, wat was je NF username? Ik zal vandaag eens in een oude backup duiken, volgens mij heb ik nog wel wat leuke screenshots.
JJeronimus

Ik ben benieuwd wat je opduikt! 😋
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste