IDD. Het makkelijkste is om dezelfde natie aan te houden. Scheelt een hoop werk.
Heb het zelf zo gedaan:
1e crew: Geleveld tot level 37. BO, gunners, AA gunners 2Fighter pilots Medic.
2e crew: Geleveld tot eugen. Figher pilots verder geleveld tot 42, AA gunners verder geleveld.nog 2 extra fighters en 4 bombers aangemaakt en daarvoor terug de Z1 en Z99 in, soms met de 1e BO. met ALLE slots vol met piloten (ook de Tslots) doorgegaan tot Eugen totdat gister mijn gunners lvl 61 waren en blitz niet meer in mogen.
Tussendoor 2 engineers en repairers tot lvl 25-30 en torpers tot lvl 40. (die heb ik tussendoor als main gunners op de Z1 en Z99 gebruikt om m'n echte gunners niet te snel te laten levelen)
Nu heb ik:
BO lvl 57
2 fighter pilots level 48 (fighter pilot classing @lvl 40)
2 Torpedo bombers lvl 48 (classed @ 48)
1 DB (classed @ 46)
1 Rookie Lvl 45 (toek. DB)
2 rookies lvl 38 (toek fighter)
1 Medic lvl 40.
Engineers/repairers lvl 25-30
Torpers lvl 41
En hiervoor ben ik vele malen teruggestapt in een Z1 en Z99 om m'n nieuw aangemaakte crew van 12-30 te levelen.
Helaas m'n verkeerde BO gebruikt voor de CV route, wou hiervoor de beginners Bo gebruiken en met de andere doorgaan richting BB. Helaas de goede BO als CV geclassed. De slechte BO dan maar in een sub gezet.
Maar normaal gesproken hou je op deze manier een BO over met high level gunners, AA gunners van een redelijke level en evt wat low/med level repairers en engineers over. Hiermee kun je normaal gesproken een redelijke start maken in een BB/BC met gunners die veel hoger zijn dan de BO.
Oja, Het levelen van je crew in een carrier is geen optie. Je hebt alle support slots nodig voor de piloten om mee te vechten, medic in een Tslot en dus hou je nog maar 1 Tslot over om een piloot bij te levelen.
Oja, nog even verder over gisteren: Het is me gelukt om zowel fregatten als PCL's te TBen en DBen. Dat is me met IJN en RN carrier nooit gelukt, daar miste ik doorgaans zelfs DD's. Overigens stonden m'n toekijkende teamleden ook met hun ogen te knipperen hoe het in godsnaam mogelijk was.
KM uber alles?
Edit: @ tgrkiller: Ikweet dat IJN aanlokkelijk is om een CV te beginnen vanwege de lage level, maar doe het nou niet. IJN als CV natie is gewoon sub par.
Je divebombers zijn redelijk, maar de torpbombers zuigen. IJN heeft namelijk zeer slappe planes die makkelijk neergeschoten worden. De fighters hebben weliswaar een hoge attack, maar zijn nog steeds geen match voor US en KM. Je hebt al redelijk snel de beschikking over T2 TB's, maar dat moet wel want TBen met IJN is rampzalig. Je speelt al US en US is samen met KM de beste CV natie. De Japanse "semi" carriers zijn even grappig maar de plane capacity is zeer laag. ICM TB's ben je na 3 runs door je TB's heen en moet je het verder van je guns hebben.Zelfs de T1 CV, de Hosho presteerd ondermaats want zeer fragiel. Pas met CV 2 begint het wat te worden en dan had je allang in een US CV kunnen zitten.
[
Voor 30% gewijzigd door
ZenTex op 09-02-2009 14:09
]