IPazza...
Een hoop hangt af van de level van de guns en die van je gunners + experts/vets.
Als je gunners maar net de level van de guns hebben en weinig E/V's, zul je merken dat de spread gigantisch is. Je kunt beter 5-10(!) levels boven de level van je gun zitten wil je een beetje raak kunnen schieten.
Natuurlijk is het niet de bedoeling dat je in je DD/CL met frig guns schiet, in dat geval kun je gewoon de juiste guns pakken, en de spread compenseren door wat dichterbij te komen (rushen). Later gaat dit wel op.
Ook kun je op de lagere levels beter zoveel mogelijk lopen nemen, bij een slechte spread is de kans dat je wat raakt dan veel groter. Ook hebben de multibarrels van wat kleiner kaliber meestal een snellere reload tijd.
vaker schieten met meer lopen geeft meer damage dan minder snel met weinig lopen.
Het hangt ook af in wat voor boot je zit natuurlijk. een grote langzame boot met slechte armour kun je beter voor range gaan. op de wat snellere of goed gepantserde boten kun je makkelijk dichterbij komen. De sirius is zo'n pantserboot, 5*triple6" maakt gehakt van alles wat dichtbij komt en kan flink inkasseren van meerdere boten (Heb CA's ingemaakt terwijl ik onder vuur lag van meerdere schepen). Een KM of IJN boot kan beter voor grote lopen gaan, ongepantserd (wel bulge natuurlijk) voor snelheid en op afstand de grotere vijandelijke schepen bestoken. Voor US is dit wat lastiger (heb zelf ook geen US) maar op middel/korte afstand zijn die boten dodelijk.
Uiteindelijk hangt het van jouw speelstijl af, dus ik zou zeggen: Probeer ze allemaal even. Als je in geldnood komt door het alsmaar wisselen van guns moet je maar even bij mij aankloppen.
Even een tip om experts te krijgen vor je gunners: neem een boot met veel kanonnen, volladen met AA (en wat normale voor zelfverdediging) shells en in GB's vliegtuigen afknallen. Dan stromen de experts (en credits) binnen. Voor goede AA guns ga naar
www.trainworld.us en pak de snelste multiloops guns (niet de AA guns) Kijk ook naar de "normal angle" hiervan en stel je guns gelijk op die angle in. Kijk dan even naar waar de grote battleships heengaan en volg ze op korte afstand (vaar aan de binnenkant van de linie mee), zij zijn namelijk DE target voor vijandelijke bombers. Zo merk je al heel snel dat je behoorlijk vliegtuigen uit de lucht mept, de experts binnenstromen en dat je voor jouw team meer waard bent met je ene CL dan 3 CA's bijelkaar. Zo heb ik al menig BB van de ondergang gered en voor onze CV's de vijandelijke fighters uit de lucht gemept.