Speel nu ook FF NF en heb gisteren zelfs een GoTer ontmoet (gamefreakje). Ook deam heb ik vaker gezien, maar lees nu pas dattie GoT is.
Speel met UK, heb een BO van lvl 53, maar z'n stats waren bar slecht (aangemaakt zonder echt te weten wat een goede BO stat is) en die dus naar de CV line verplaatst, en een goede BO van nu level 50. Voor diegenen die UK willen gaan hier een tip: Bij DD kies de O-class en remodel die op lvl 16 in een Q class. Prop 'm vol met triple 4.5" kanonnen, zoek een DD die wat verder van z'n maatjes verwijderd is en maak hem op korte aftand af. Rinse and repeat.
Daarna de CL "dido". Ook hiervan de remodel pakken naar sirius lvl 34(?) overal dubbel 6" guns (de lvl 33)plaatsen, eventueel de T slots leeglaten en in plaats daarvan zo'n 4" belt armour installeren en nog wat bulge. Op deze manier doen andere DD's en CL's shoten van 0 of hits van 50. Zelfde taktiek als met de Q class, redelijk dichtbij DD's en CL's komen (pas op voor torps) en helemaal in puin schieten. Zorgen dat je schip hitbox klijn blijft door je boeg op hem gericht te houden maar wel zodat je al je geschut kunt gebruiken, of desnoods alleen je voorste kanonnen (je hebt er 3). Op deze manier farm je elke DD en CL zonder zelf veel schade te incasseren. Op deze manier zijn zelfs CA's geen probleem. Alleen met de "prins Eugen" CA's heb ik dan nog moeite. Op deze manier heb ik kleine rooms gewoonnen waarin ik het laatste schip van ons team was vs 6 vijanden en ze allemaal heb laten zinken. Maximum wat ik op deze manier heb gescoord is 38000 damage done, en 40.000 tons gezonken. 25-30K damage is standaard.
Als je een nieuwe crew levelt voor bij een nieuwe natie:
BO: zo hoog mogelijk potential. Mik op 15.
Gunners: Hoge accuracy/reload, 11/11 12/11 of 11/12.
Torpedomen: 12 torpedos
Medic: zo hoog mogelijke potential. 15 dus.
Pilot: Als scout: 12 aircraft.
Engineer/restorer/repairer 12 rep/restore/engine, rest 11.
De naties en hun sterke punten:
Kriegsmarine: Range. ze kunnen zeer ver schieten maar doen wat minder schade.
Royal navy: Veel schade per gun, goede armour. maar dat is in de BB fase amper van belang.
Japan: torpedo's. Deze doen meer schade dan de andere landen en japan heeft veel uitstekende torp schepen voor de befaamde "torpwall".
Amerika: Goede allrounders, hiermee kun je gewoon geen foute keuze maken.
Als advies zou ik UK of US nemen. Beide zijn gewoon breed inzetbaar en allround goed. Bij KM zit je teveel vast aan het veel afstand, weinig schade speelmodel, de jap's zijn buiten torpedo's gewoon slecht.
Moet ik bij zeggen dat in BB games (BB=slagschip) Range alles is en de duitsers dus een streepje voor hebben.