Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 22:40
Volgensmij zijn de middelste twee voor Torps, Depth charges en mines. Je kan ook zien dat er een T bij staat wanneer je rechtsonderin naar je ammo-load kijkt en geen R zoals bij de Turrets.

Het is me trouwens ook gelukg om Navyfield op een macbook aan de praat te krijgen via VMware, loopt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181786

MailMan schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:00:
Het is me trouwens ook gelukg om Navyfield op een macbook aan de praat te krijgen via VMware, loopt uitstekend!
Ik start mijn iMac altijd opnieuw op in Windows als ik wil spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 08:53:
Ik heb ook een Z1 en deze heeft 7 plaatsjes voor geschutskoepels. De achterste drie en voorste twee heb ik bezet door de eerste dubbelloops koepel die je kunt kopen (is dat een goede keus?). Ik vind het moeilijk om hiervoor kogels uit te kiezen. Ik heb op de meeste koepels heavy gekozen maar heb het idee dat ik nog vrij weinig schade toebreng.
Ook vind ik het lastig dat de middelste twee koepels apart bediend moeten worden hoort dit zo? Of is er een mannier om alles tegelijkertijd te bedienen?
Als DD kan je het best Heavy High Explosive ammo (HHE) gebruiken, maar opzich klopt je gevoel wel. De Km doet de minste damage van alle landen. Zorg dat je op alle R mounts de zelfde kaliber wapens hebt, anders is het heel lastige om te mikken. Van de meeste guns zijn 3 types:
N = normal range, normal damage
D = korte range, meer damage
L = lange range, minder damage

Ik zou op de midelste mounts torpedo lanuchers zetten. Anders wordt je gek zoals je al gemerkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

warwick schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:14:
[...]

Als DD kan je het best Heavy High Explosive ammo (HHE) gebruiken, maar opzich klopt je gevoel wel. De Km doet de minste damage van alle landen. Zorg dat je op alle R mounts de zelfde kaliber wapens hebt, anders is het heel lastige om te mikken. Van de meeste guns zijn 3 types:
N = normal range, normal damage
D = korte range, meer damage
L = lange range, minder damage

Ik zou op de midelste mounts torpedo lanuchers zetten. Anders wordt je gek zoals je al gemerkt hebt.
Dank voor de tips. Met de middelste koepels doe ik nu dus eigenlijk ook niets aangezien het me te veel werk is. :) Ben al druk genoeg met het ontwijken van grote schepen en torpedo's. Maar zodra ik er geld (wil eerst de beste motor die te krijgen is zodat ik wat sneller ben) voor heb zal ik op bijde middelste punten torpedo's launchers zetten. :) Ik heb al gemerk in de strijd dat die zeer effectief zijn als je ze goed gebruikt, ben er al een paar keer in een paar klappen (in 1 salvo) door gezonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:19:
[...]

Dank voor de tips. Met de middelste koepels doe ik nu dus eigenlijk ook niets aangezien het me te veel werk is. :) Ben al druk genoeg met het ontwijken van grote schepen en torpedo's. Maar zodra ik er geld (wil eerst de beste motor die te krijgen is zodat ik wat sneller ben) voor heb zal ik op bijde middelste punten torpedo's launchers zetten. :) Ik heb al gemerk in de strijd dat die zeer effectief zijn als je ze goed gebruikt, ben er al een paar keer in een paar klappen (in 1 salvo) door gezonken.
Koop wel een DD engine (de heavy versie) en niet de APA die is voor langdingsschepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan nu kiezen uit 4 verschillende typen te weten: HE (high explosive) APC (?) AA (anti air?) en FC (?).
Kan iemand me uitleggen wat de typen met vraagteken zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:04:
[...]

Ik start mijn iMac altijd opnieuw op in Windows als ik wil spelen. :)
Probleem is dat het de macbook is van mn vriendin :P

Wat ik alleen wel merk is dat het scrollen van het beeld met de muis niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-06 22:58

Karel V

Een simpele ziel

APC = Armor Piercing
AA heb je goed gezien.
FC = Firework

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 22:34
oh, merk nu pas voor het eerst dat er ook een NF topic is :D Ik heb dit spel ook al een heeele tijd, zeker al een paar jaar. Heb nu een japanse hiryu crew met 3 fighters/2db/2tb/gunners etc. Plus een amerikaanse alaska crew met lvl66gunners, reps, rests, engies, etc. Ben een tijdje geleden begonnen met KM, leuk voor de afwisseling. Zij hebben meer lange-afstandsschepen. Mooi om een brook te beschieten in een mpro als hij je nog niet eens ziet :9 Heb nu een Hipper met crew. Heb alleen al een tijdje niet gespeeld wegens tijdgebrek.
MailMan schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 11:38:
[...]

Probleem is dat het de macbook is van mn vriendin :P

Wat ik alleen wel merk is dat het scrollen van het beeld met de muis niet lukt.
als het spel aan het laden is, druk je dan op alt-tab? Dan werkt de zoom namelijk niet, kwam ik achter. Dus als je het spel gewoon laat laden en daarna pas alt-tabt, werkt de zoom wel. Op windows iig

edit: ik speel(de) trouwens ook op arizona.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Nee ik bedoel echt het horizontaal en verticaal scrollen, niet het uitzoomen :)

Zeker een vermakelijk spel, ook nu manual aim steeds makkelijker gaat. Alleen vind ik het lvlen vrij sloom gaan en dat al op lvl18 :( Duurt zolang voordat je in een Z99 zit op deze snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MailMan schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:04:
Nee ik bedoel echt het horizontaal en verticaal scrollen, niet het uitzoomen :)

Zeker een vermakelijk spel, ook nu manual aim steeds makkelijker gaat. Alleen vind ik het lvlen vrij sloom gaan en dat al op lvl18 :( Duurt zolang voordat je in een Z99 zit op deze snelheid.
Is er een mogelijkheid om uit te zoemen dan?

En dat handmatig richten, waarom zou je dat doen? Je hebt toch zo'n ding op je schip die dat voor je doet? Ik heb het er eens afgehaald, maar vond het vrij moeilijk gaan allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-06 22:34
Anoniem: 181786 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 17:46:
[...]

Is er een mogelijkheid om uit te zoemen dan?

En dat handmatig richten, waarom zou je dat doen? Je hebt toch zo'n ding op je schip die dat voor je doet? Ik heb het er eens afgehaald, maar vond het vrij moeilijk gaan allemaal.
Er is inderdaad een mogelijkheid om uit te zoomen, dacht dat MailMan daarop doelde. Als je op f11 drukt, zie je "3d function on" of "3d function off" verschijnen. Dan kun je uitzoomen. Als je in een dd/cl1 zit maakt het allemaal nog niet zoveel uit, maar manual aim heeft veel voordelen zoals je hier kunt lezen. Zeker de moeite waard om het te leren als je je 2e cl koopt.

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

Leuk spel toch heb ik enige opmerking. Soms wordt ik gewoon vol getroffen door het vriendschappelijke schip wat naast me vaart. Erg jammer. Wat ook jammer, maar eigenlijk ook wel grappig is dat ik eens een vriendschappelijk schip uit het water geblazen heb zonder dat we de andere vloot nog maar gezien hadden. Zoals bijna alle mensen doen was ik torpedo's aan het lozen richting de vijandelijke vloot. Gaat diegene waar ik ze langs schiet vol naar stuurboord om nog net alle torpedo's te onderscheppen.... Dat is slecht voor mijn naam, terwijl ik eigenlijk niets fout had gedaan.

Verder vind ik het jammer dat het niet land tegen land is waarmee je gebied op zee kan winnen of verliezen. En ik heb ook nog nooit een slag om een haven gezien oid.

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 18:15
Vraagje:

Hoe doen jullie het met crew allemaal?
Ik heb gezien, dat je ook crew kunt kopen met attributen van 13 en allemaal 9's.
Eigenlijk voor schappelijke prijzen als je het vergelijkt met mmo's contributiegeld normaal.

Maar is het dat waard? of is het beter om zelf proberen een 12/10 of zoiets te rollen?

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-03 02:55
Ligt er een beetje aan voor wat, voor repairers kun je beter een 12 repair 10-12 restore nemen, met engineers ook een hoge restore en repair omdat het gewoon over het algemeen meer helpt. Voor torpedo is het onzinnig omdat je al vroeg de reload cap haalt, voor fighters is het wel weer goed omdat ze daar uiteindelijk gewoon veel beter van worden dan normale +12. Ik heb zelf 2 elite reload en 2 elite engineers voor op mijn Emden (AA is de enige reden is dat ik die crew ben begonnen) en ik ben 4 elite fighters aan het levelen om mijn crappy fighters op mijn Essex te vervangen.

Alhoewel dat vrijwel stilstaat aangezien ik nu bezig ben om in de HOF te komen met mijn US BB BO.

• warwick
  • Niet online

warwick

1shot1kill schreef op maandag 08 september 2008 @ 23:37:
[...]

Hoezo krijg je hem niet erop? Krijg je een melding dat je niet genoeg displacement hebt? Dan moet je wat armor ofzo verwidjeren. Zou gewoon moeten kunnen.
Het is gelukt, bleek idd dat ik niet genoeg dp meer had. Vreemd alleen dat je BO dan grijs wordt terwijl ik bij alle andere manntjes ik wel de melding krijg dat er te weinig DP over is.

Ik heb zelf wat gerolt en gemengt met de standaard crew. Voor bijna alle soorten geld dat je op een moment de cap haalt. Hoe hoger je base stat is hoe sneller je die haalt.

Zorg iig dat je gunners allebei dezelfde acc/rel waarde hebben dus bijv allebei 11/10 en niet 1 met 10/11 en 1 met 11/11, Dan maak je het raak schieten alleen maar moeilijker voor jezelf. Netzoals het beste je AA gunners dezelfde reload moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Yow,,

Schrijf mij maar bij op de Hood server :) !!

Vraagje trouwens,.. ik begrijp ff niet helemaal hoe je je manschappen moet verdelen. Ik kan nu een destroyer kopen, alleen is m'n vorige crew samen met m'n schip vergaan.
Hoe kan ik aan de sailors zien die ik recruit of ze geschikt zijn als operator ?!

Vind de interface soms wat,.. onduidelijk. :9

edit: oops.ze waren er nog gewoon, maar "bij" m'n gezonken boot...

[ Voor 8% gewijzigd door Frenzy_LS op 13-09-2008 00:37 ]

• MailMan
Frenzy_LS schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 22:18:
Yow,,

Schrijf mij maar bij op de Hood server :) !!

Vraagje trouwens,.. ik begrijp ff niet helemaal hoe je je manschappen moet verdelen. Ik kan nu een destroyer kopen, alleen is m'n vorige crew samen met m'n schip vergaan.
Hoe kan ik aan de sailors zien die ik recruit of ze geschikt zijn als operator ?!

Vind de interface soms wat,.. onduidelijk. :9

edit: oops.ze waren er nog gewoon, maar "bij" m'n gezonken boot...
Volgensmij is dat afhankelijk van de 'specs' die ze hebben. Zo heeft een Operator een hoge Potential nodig. Het moet niet, maar daarvan wordt hij volgensmij sneller beter. Dit kan je in principe dobbelen wanneer je nieuwe recruits koopt, maar daar kan je je het beste even bij inlezen. Check de guides die in de startpost staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Btw, draait iemand dit op een systeem met vergelijkbare of lagere specs dan: AMD 1.1ghz GForce2 Ultra 64mb en 256ddr? :P Ik had eigenlijk verwacht dat dit wel soepel zou lopen, maar dat valt nogal tegen. Drivers zijn volgensmij up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
MailMan schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:31:
Btw, draait iemand dit op een systeem met vergelijkbare of lagere specs dan: AMD 1.1ghz GForce2 Ultra 64mb en 256ddr? :P Ik had eigenlijk verwacht dat dit wel soepel zou lopen, maar dat valt nogal tegen. Drivers zijn volgensmij up to date.
Ik speel navy-field nu o.a op m'n laptop (en dat gaat nog best eigenlijk).
IBM X40
1.2 ghz
Intel Extreme Graphics 2 (855GME) (vast niet veel beter dan een GForce2)
512 mb ram

(desktop is geen probleem: E8400, 4gb ram, 8800 GTS 512)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Jeuj de Z99 is binnen :> Kan helaas alleen nog niet de zo geliefde 6.74" (D Versie) maar wel de 5.9. Is het verstandig om daar ook de D van te nemen en gewoon dichtbij te gaan varen, of toch een meer range als KM met de L versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:49
Range is altijd belangrijk als KM zijnde en kies je bijna altijd de L versie. Maar aangezien je waarschijnlijk je schip uitgerust hebt met torps, zal je hoe dan ook dichtbij moeten komen. Ik zou toch de L kiezen, dan kan je eerder beginnen met aanvallen en de meeste andere destroyers buiten bereik houden, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
Wat zijn die Premium-Light-Cruisers bastards zeg !!

PCL zoals de Texas. Kleine gniepege bootjes, met een punch. Had ff niet door dat het een light cruiser classe was de 1e keer,.. werd me toch hard gebeukt :D hehehe.

Subs beginnen me ook aardig de keel uit te hangen,.. en destroyen vaak onze BB's, denk dat ik toch m'n DD voor subhunting ga inrichten (alleen ff uitzoeken hoe dat moet, want kan ze tot dusver niet zien wanneer ze onder water duiken,.. is kijken hoe ik aan zo'n sonar dude kom :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

Voor de setup van de z99 kijk ook even op het navyfield forum bijv http://www.navyfield.com/...ge=1&Ctg_1=&Ctg_2=&Ctg_3=

Als DD neem ik altijd torps mee voor als er een groot schip te dicht bij komt. Die PCL moet je eigenlijk torpen als ze dicht bij zijn of anders links laten liggen en over laten aan de grotere schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Speel het spel nu ook een paar dagen, maar zodra ik naar de US base ben gemoved (mijn crew en schip zijn al vs) en ik wil een nieuw schip kopen daar dan krijg ik de optie "this option is currently unavailable". Had al geprobeerd erop te googlen maar dat leverde ook weinig nuttigs op. Iemand enig idee wat ik fout kan doen? Heb al aardig wat geprobeerd zoals het verkopen van al mijn schepen in de neutral haven etc.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Niet online

warwick

MM schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 12:00:
Speel het spel nu ook een paar dagen, maar zodra ik naar de US base ben gemoved (mijn crew en schip zijn al vs) en ik wil een nieuw schip kopen daar dan krijg ik de optie "this option is currently unavailable". Had al geprobeerd erop te googlen maar dat leverde ook weinig nuttigs op. Iemand enig idee wat ik fout kan doen? Heb al aardig wat geprobeerd zoals het verkopen van al mijn schepen in de neutral haven etc.
Heb je 1 Bridge officer van de US? En heb je deze geclassificeerd naar het eerste schip van de US? Als je de tutorial gevolgt hebt moet dit goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Hij is geclassificeerd naar destoyer (fletcher is next ship). Gaat het hierop mis? Vreemd systeem is het dan zeg. Volgens mij kan ik dan net zogoed opnieuw beginnen want ik kan nu ook geen nieuwe sailors hiren (ondanks dat ik nog bijna 3k punten heb) op een of andere manier, daarnaast heb ik dan ook weer slechte stats wss.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Je moet, zodra je een land hebt gekozen, ook je BO aan een bepaald scheepstype toewijzen, voordat je dat type kunt kopen. Dit doe je door nogmaals op shp te klikken en dan kom je bij de shiptree en kan je het type schip dat je graag wilt kiezen.
Bedenk wel goed wat je eventueel later wil in het spel, want bepaalde types leiden alleen tot BB en andere tot de CV lijn.

Heb je wel op new geklikt, in plaats van remodel? Het menu is net even wat anders, nu je een land gekozen hebt.
Verder moeten ook je sailors die je op je nieuwe schip wilt gebruiken, allemaal dezelfde nationaliteit hebben en dus ook minimaal level 12 zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Melniek op 16-09-2008 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

Ah ben er uit. Heb de fletcher als new ship gekozen in de tree en nu werkte het menu ineens wel goed en heb ik een fletcher kunnen kopen. Was handiger geweest als die foutmeldingen wat meer info hadden gegeven :P Dank jullie voor de hulp in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
warwick schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 11:06:
Voor de setup van de z99 kijk ook even op het navyfield forum bijv http://www.navyfield.com/...ge=1&Ctg_1=&Ctg_2=&Ctg_3=

Als DD neem ik altijd torps mee voor als er een groot schip te dicht bij komt. Die PCL moet je eigenlijk torpen als ze dicht bij zijn of anders links laten liggen en over laten aan de grotere schepen.
Hmm ik lees alleen ineens dat je die 6.74" niet meer kan fitten, klopt dat? En PCL is? :P

• Frenzy_LS
MailMan schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:50:
[...]

Hmm ik lees alleen ineens dat je die 6.74" niet meer kan fitten, klopt dat? En PCL is? :P
PCL = Premium Cruiser Light.
Ze zien er uit als een DD maar hebben de guns en dp van CL's. Je moet er ook voor betalen. (2 euro ofzo).

Merk dat KM niet de meeste handige keus voor m'n speelstijl is,.. kom vaak toch relatief dichtbij m'n vijand en 'broad-side''m zodat al m'n canonnen max damage doen. Op afstand is m'n spread te groot, en doe ik nauwelijk schade :(

Ben nu level 20, nog ff en kan ik de Z99 aanschaffen 8)

• Melniek
Dat je dichtbij komt is eigenlijk inherent aan het feit dat je nog in een torpedoboot zit. Eenmaal in een kruiser of hoger, ben je eigenlijk gedwongen om meer afstand te houden, op wat japanse kruisers na.
Bij de Kriegsmarine is afstand houden je enige keus, aangezien je vaak verder schiet dan dezelfde klassen schepen van andere landen en je minder schade uitdeelt.

Ik zit ook bij de KM en ik merk dat mijn torpedo's niet zo heel veel schade aanrichten (ik heb een Z1) dat terwijl ik soms wel vol de tegenstander raak met een torpedo of 6.
Als ik zelf getroffen wordt door zo'n salvo dan is het voor mij altijd einde oefening.

• Melniek
Soms worden torpedo's van te dichtbij afgevuurd waardoor deze zich niet kunnen laden en daarom niet ontploffen. Ook hebben grotere schepen vaak veel bulge, wat de klappen van torpedo's opvangt. Dat gecombineert met het feit dat Duitse torpedo's over het algemeen de zwakste zijn, maakt dat je niet altijd prijs hebt met torps.

Ik ben inmiddels lvl 18 maar kan nog steeds geen Z31 kopen (ik zie hem er niet tussen staan als ik een nieuw schip wil kopen, zie enkel de Z1)
Wat doe ik fout?

• Melniek
Eerst weer even je BO aan de Z31 toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Melniek schreef op donderdag 18 september 2008 @ 20:01:
Eerst weer even je BO aan de Z31 toewijzen.
Gedaan, maar ik kom dik geld te kort om het nieuwe schip te kunnen kopen. Bij een slag verdien ik ongeveer gemiddeld genomen zo'n 500 credits waarvan ik de helft vaak kwijt ben om mijn schip te repareren.... Zo kom ik er dus nooit....
Iemand tips?

Heb in middels de Z31. Maar ben er niet tevreden over. Ik kan geen eens 4 van de zwaarste geschutkoepels kwijt... Hoe kan dat? Dan heeft het toch vrij weinig zin om ze te kunnen kopen? Of verwachten ze dat ik met slechts 1 (of 2) geschutskoepel ga varen? En dan heb ik nog geen eens bepantsering. Op normale snelheid loopt de motor die ik er nu in heb hangen (en al behoorlijk wat weegt) 30 knopen. Zijn daar nog tips voor? Koop ik misschien de verkeerde?

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 181786 op 19-09-2008 20:05 ]

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06 16:08
Anoniem: 181786 schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 16:43:
[...]

Heb in middels de Z31. Maar ben er niet tevreden over. Ik kan geen eens 4 van de zwaarste geschutkoepels kwijt... Hoe kan dat? Dan heeft het toch vrij weinig zin om ze te kunnen kopen? Of verwachten ze dat ik met slechts 1 (of 2) geschutskoepel ga varen? En dan heb ik nog geen eens bepantsering. Op normale snelheid loopt de motor die ik er nu in heb hangen (en al behoorlijk wat weegt) 30 knopen. Zijn daar nog tips voor? Koop ik misschien de verkeerde?
Dat is juist waar heel het spel om draait, keuzes maken. je kunt kiezen of 2 zware geschutskoepels of juist 4 iets minder zware. Bepansering heb je in principe nog niet nodig bij Destroyers, dit wordt pas intresant vanaf een LC. bij de motor is het weer persies het zelfde verhaal. een zware motor met heel veel Pk's of juist een iets lichtere met wat minder Pk's. heel het spel draait er om om daar de juiste afweging in te maken.

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Leondendungen schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 00:17:
[...]

Dat is juist waar heel het spel om draait, keuzes maken. je kunt kiezen of 2 zware geschutskoepels of juist 4 iets minder zware. Bepansering heb je in principe nog niet nodig bij Destroyers, dit wordt pas intresant vanaf een LC. bij de motor is het weer persies het zelfde verhaal. een zware motor met heel veel Pk's of juist een iets lichtere met wat minder Pk's. heel het spel draait er om om daar de juiste afweging in te maken.
Geen bepantsering nodig? Weet je dat zeker?
Bij de Q-class en de tribal wil belt armor wel degelijk helpen.
Ik ben het met je eens dat bulge en deck (hoewel deck bij de germans misschien juist wel makkelijk is omdat je op afstand vecht), geen zin hebben. Persoonlijk hang ik mijn schepen vol met belt en inwendig armor om de spanten te verstevigen. Volgens mij maakt het wel degelijk verschil.

• warwick
  • Niet online

warwick

Karel V schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:23:
[...]
Ik ben het met je eens dat bulge en deck (hoewel deck bij de germans misschien juist wel makkelijk is omdat je op afstand vecht), geen zin hebben. Persoonlijk hang ik mijn schepen vol met belt en inwendig armor om de spanten te verstevigen. Volgens mij maakt het wel degelijk verschil.
De Uk is het enigste land dat efectief amor kan hangen op DD. De andere landen kan die mniet. vooral om dat amor een alles of niets systeem is. Dus of een shell doet geen damage maar als je te weinig amor heb krijg je de volledige damage. Dus een klein beetje amor helpt niet. Daarnaast hebben de meeste schepen te weinig ruimte voor amor. Je moet de snelheid gebruiken om shells/torps te ontwijken.

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Leuk spel, weer eens wat anders :)

Ik zit op Hood als ScrooLoose

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Karel V schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 11:23:
[...]
Ik ben van mening dat als je op een DD armor hangt het heel erg de snelheid van je Boot kost. je kunt dan beter de extra snelheid gebruiken als de armor. maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Ik gebruik tot nu toe (Hipper) bij de KM helemaal geen armor, enige wat ik wel gebruik is bulge om schade van torpedo's wat in te dammen. Verder lees ik vaak dat het eigenlijk geen zin heeft als niet UK land armor te plaatsen, omdat je te weinig op je schepen kwijt kan om effectief iets tegen te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 275195

hoi, ik speel op new-york en heb zojuist mijn fregat 2 geremodelleerd naar M03.
ik heb deze geëcquipeerd met 2 guns voor en achter, maar als ik op de 2 T plaatsen ook 2 guns of 2 torps wou plaatsen, dan kon dat niet. wat doe ik mis??
wel stond het gewicht van de guns of torps telkens in het rood?? is dat n ormaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Anoniem: 275195 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 13:03:
hoi, ik speel op new-york en heb zojuist mijn fregat 2 geremodelleerd naar M03.
ik heb deze geëcquipeerd met 2 guns voor en achter, maar als ik op de 2 T plaatsen ook 2 guns of 2 torps wou plaatsen, dan kon dat niet. wat doe ik mis??
wel stond het gewicht van de guns of torps telkens in het rood?? is dat n ormaal??
als dit rood is wil zeggen dat het na aanschaf van deze guns het maximum gewicht van de boot te hoog wordt. dus kun je ze niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Laatst online: 12:04

jdh009

FP ProMod
Melniek schreef op maandag 22 september 2008 @ 14:11:
Ik gebruik tot nu toe (Hipper) bij de KM helemaal geen armor, enige wat ik wel gebruik is bulge om schade van torpedo's wat in te dammen. Verder lees ik vaak dat het eigenlijk geen zin heeft als niet UK land armor te plaatsen, omdat je te weinig op je schepen kwijt kan om effectief iets tegen te houden.
ligt er ook een beetje aan welk schip je hebt, je kan op de koeningsberg best veel armor kwijt. Aangezien je guns bijna geen ruimte innemen.

Ik speel trouwens onder de naam jdh009 op de europese server hood. (miss iets voor de topicstart.). Hier ben ik de leider van #DGA' (Dutch Gaming Alliance).

[ Voor 12% gewijzigd door jdh009 op 23-09-2008 17:21 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• Elve1984
Ik speel ook op de hood server. mijn ingame is Elve.

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

jdh009 schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 16:58:
[...]

Ik speel trouwens onder de naam jdh009 op de europese server hood. (miss iets voor de topicstart.). Hier ben ik de leider van #DGA' (Dutch Gaming Alliance).
Hey grappig, onder Noorderhaaks bestaat er al een Nederlands eskader (onder vikings), maar dit is dan de eerste echte Nederlandse clan. Hebben jullie ook een forum?
Leondendungen schreef op maandag 22 september 2008 @ 13:54:
[...]

Ik ben van mening dat als je op een DD armor hangt het heel erg de snelheid van je Boot kost. je kunt dan beter de extra snelheid gebruiken als de armor. maar dat is mijn mening.
Als je voor snelheid kiest is geen armor wel verstandig denk ik.
Ik vlieg meestal regelrecht op tegenstanders af, met gebruikmaking van het voordeel dat je dan smal bent en veel minder treffers incasseert, om dan op de juiste hoogte bij te draaien, een torpedolading te droppen en met guns op het achterdek schietend weg te vluchten, om dan na de treffers een nieuwe run te wagen of een volgend slachtoffer uit te zoeken.
Die tactiek werkt uitstekend zolang er niet te veel mensen zijn die hetzelfde doen... :P

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Karel V schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:26:
[...]
Hey grappig, onder Noorderhaaks bestaat er al een Nederlands eskader (onder vikings), maar dit is dan de eerste echte Nederlandse clan. Hebben jullie ook een forum?

[...]
Als je voor snelheid kiest is geen armor wel verstandig denk ik.
Ik vlieg meestal regelrecht op tegenstanders af, met gebruikmaking van het voordeel dat je dan smal bent en veel minder treffers incasseert, om dan op de juiste hoogte bij te draaien, een torpedolading te droppen en met guns op het achterdek schietend weg te vluchten, om dan na de treffers een nieuwe run te wagen of een volgend slachtoffer uit te zoeken.
Die tactiek werkt uitstekend zolang er niet te veel mensen zijn die hetzelfde doen... :P
Die tactiek werkt echt prima als je de z99 hebt, hier kan je in een blitz als je het goed aan pakt meer dan 25k dmg per potje doen. in de great battle heb ik niet zulke goede ervaringen er mee door dat je vrij vlot werd gezonken door de BB's die de overhand hadden. Daar had ik dan altijd wel meer schade gedaan dan opgelopen

We waren een oude Call of Duty 2 clan die is wat anders zocht om te spelen.Eigenlijk nooit bij nagedacht om een andere vloot te zoeken met Nederlanders wan we hadden zelf al vrij vlot onze eigen sqaud. forum van ons is: http://z6.invisionsfree.com/dga, je moet dan wel ingelogd en goedgekeurd worden door de beheerder voor je Navyfield fora zelf kan zien.

[ Voor 6% gewijzigd door jdh009 op 25-09-2008 19:19 ]

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

• 1shot1kill
De volgende navyfield.

http://www.subsim.com/nucleus/index.php?blogid=4#nf2d

Het enige dat raar is dat er staat Navyfield 2, en dat spelen we nu allemaal al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
1shot1kill schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:57:
De volgende navyfield.

http://www.subsim.com/nucleus/index.php?blogid=4#nf2d

Het enige dat raar is dat er staat Navyfield 2, en dat spelen we nu allemaal al.
Ziet er wel goed uit moet ik zeggen, vooral de graphics zijn netjes voor online game. Maar hopen dat die ook Free blijft. Volgens mij spelen we nu nog steeds de 1 Versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Nou echt gratis is het nu ook niet, je kan er voor kiezen niet te betalen, maar dan kom je ook niet zo snel ergens. En we spelen nu Navyfield 2, Navyfield 1 zag er wel bijna hetzelfde uit dus misschien gaan ze dat nu samen verkopen als deel 1...

Die engine schijnt trouwens dezelfde te zijn als van Oblivion, dat hebben ze tenminste beweerd toen 2 members van mijn fleet bij de GNGWC in Los Angeles waren afgelopen weekend. (die we trouwens gewonnen hebben :P)

[ Voor 19% gewijzigd door 1shot1kill op 26-09-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
Je zou best zonder te betalen kunnen spelen, er zijn bij mij in mijn sqaud 2 mensen die een BB hebben zonder ook maar 1x gold of pre te hebben gekocht.het is maar net hoevaak je wint en aantal uren dat je er in stopt. Tegen gelijklevelige zijn ze gewoon even sterk zonder enig nadeel

[ Voor 10% gewijzigd door jdh009 op 29-09-2008 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ja een BB halen is ook niet zo moeilijk, maar hoe hoger je komt hoe moeilijker het word om vooruit te komen zonder subscription. Als je dan al bij BB5 komt dan moet je nog eens hetzelfde XP als de 103 levels ervoor voor BB6, zonder een nieuw schip te krijgen op die lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
En hoeveel XP krijg je ongeveer voor je BO als je b.v. level 100 bent? Neem aan dat het wel iets sneller gata dan 2000-4000xp (met premium)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Afgelopen weekend is er een Special event geweest ten aanzien van het 1 jarige bestaan van de EU servers, je had de mogelijkheid om goedkoper de CL Emden te kopen en met lager benodigt level. tevens kon je nog medals verdienen.

Iemand hier nog iets leuks aan overgehouden?

Ik zelf het volgende:
CL Emden
en 2 medals: smoke bombs en nog eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009

jdh009

FP ProMod
MailMan schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:32:
En hoeveel XP krijg je ongeveer voor je BO als je b.v. level 100 bent? Neem aan dat het wel iets sneller gata dan 2000-4000xp (met premium)?
ligt er net aan welk schip je hebt, hoe dichter je BO bij je lvl van je schip in de buurt komt hoe meer xp je krijgt. Maar je zal wss wel meer dan 10k xp per keer krijgen.

zal wel ff een schematje opzoeken

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/4416/upqi2.th.jpgAfbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/images/thpix.gif

[ Voor 23% gewijzigd door jdh009 op 20-10-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Zijn er niet meer mensen die dit arcade style spel af en toe spelen? Had gedacht dat dit de oldschool gamers wel aan zou spreken :)

Zit nu in een Hipper, maar m'n nieuwe gunners (13/11 en met 10% boost) lopen nog een paar levels achter op mn BO. Daarom is de spread nog te groot met de 6.75" guns. Moet wel zeggen dat ik dacht met gekochte gunners veel minder spread te hebben, maar dat valt tegen.

[ Voor 50% gewijzigd door MailMan op 06-11-2008 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Mensen hier die in een CV varen? Had eindelijk mijn crew voor elkaar, maar toch besloten om fighter pilots te kopen voor betere stats. Is dat voor de bombers ook net zo noodzakelijk, of minder erg als je daar niet de hoogste stats voor hebt?

Daarnaast, bombs droppen doe ik nu met de punt (.), maar er staat ook ergens dat je het 'automatisch' kan doen, door rechtermuis te blijven drukken op je target. Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Bixbom, misschien een ideetje voor je:
http://www.navyfield.eu/eng/info/ad_partners.asp
edit:
Of als je er zelf niets aan hebt, vul dan '' eevee911 '' in. Is een clanmember...

[ Voor 36% gewijzigd door Karel V op 16-12-2008 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Zit nu in een Scharnhorst met 3 3x 11" lvl59. Naar BC/BB brengt toch wel weer een nieuwe dimensie in het spel :) Heb ook net een Seydlitz wat echt leuk is om mee af te wisselen.

Weet iemand of het nut heeft je BO te boosten voor een groter gezichtsveld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Helaas ben ik nog niet zo ver, ik vaar nu met een Emden als AA om wat extra cash binnen te halen zodat ik een Koeningsberg kan kopen. alleen het binnen halen van cash gaat bij mij niet zo hard als ik bij iedereen lees die met een Emden als AA schip vaart.

Maar ik zal ongetwijfeld wel iets verkeerd doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Leondendungen schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:14:
Helaas ben ik nog niet zo ver, ik vaar nu met een Emden als AA om wat extra cash binnen te halen zodat ik een Koeningsberg kan kopen. alleen het binnen halen van cash gaat bij mij niet zo hard als ik bij iedereen lees die met een Emden als AA schip vaart.

Maar ik zal ongetwijfeld wel iets verkeerd doen :P
Mik voor de fighters en bombers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Die Cashen inderdaad wel het lekkerste ja :p, alleen helaas zitten er op de Hood server nog nie zo veel carriers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Damn, wat is die Andrea Doria een heerlijk schip :D

Ja ok, je betaalt er wel voor, maar in vergelijking met de Scharnhorst... Wat een verbetering zeg!

Valt me wel tegen dat hier niet meer animo voor is, vind het een heerlijk spel om een uurtje op een dag te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ben ik Helemaal met je eens. Wel level heeft je Bo? Ik ben nu Level 34 met een Emden, en 60k cash. zit te twijfelen of ik door cash tot ik Koeningsberg kan kopen of dat ik door cash en door level naar 37 om een M-project te kopen. Kijk wel waar ik het eerste aan zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
BO van level 67 in de Andrea Doria en een BO van (ik gok) 60 in mn Seydlitz :)

Koenigsberg vond ik zelf niet zo'n relaxt schip. Het is leuk dat je nu in een cruiser zit, maar je mist de 4e turret van de M project, en hij gaat vrij snel neer. Goede gunners is dus een pre. Wel lekker smal en vrij rap nog. En in geld problemen heb ik eigenlijk niet gezeten tot ik de Seydlitz moest kopen. Dus je mag van mij best wat lenen als je te kort komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
OK, Nice. Voeg me anders maar ff toe op msn. me adres staat in me profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Af en toe in de trade rooms binnenwippen wil ook nog wel eens werken.
Wees vriendelijk en maak af en toe grapjes.
Ik heb op die manier 600k credits binnengekregen van onbekenden.
Eén gift van 100k en één van 500k credits (als je eenmaal een cv hebt is dat niet meer nodig. Credits stromen vanzelf binnen, kun je zelf gaan uitdelen ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
OK, Thanx voor de tip. vanavond eens half uurtje in Trade room rond neuzen. CV is overigens wel me doel maar da zal nog wel ff duren voor me BO dat level heeft. Welke Server spelen jullie? ik op Hood ingame is Elve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
mailmannl ook op Hood :) Heb je al geadd op msn en ingame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192559

Topicstarter
Voeg mij ook maar toe (A)

Bommie & Michael _ Fc _ Twente (at) Hotmail (dot) com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
is dat 1 email adres of NF nick + email?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

Ik heb dit spel ooit eens jaren geleden gespeelt en ik zag dit topic en dacht laat ik het eens proberen.

Nu misschien een stomme vraag maar hoe kan ik het best beginnen?

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 10-01-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bommie = nick

Andere is mail (aan elkaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 23:05
Aangezien ik me wat verveel ben ik een nieuw spelletje aan t zoeken om te spelen :P na 2 weekjes maple begon dat mega te vervelen dus heb t maar gedeinstalleerd.

Dit lijkt me wel interesant maar iets wat ik niet zo snel tegen kom. wat gebeurd er nou als je schip eraan gaat? kan je dan gewoon helemaal opnieuw beginnen?

Heb daar bij verschillende games een hekel aan gehad :P ben je paar weken bezig om weet ik wat voor ding te krijgen word t binnen 5 min kapot geknalt.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Heeft iemand toevallig nog een heeeeellleeee boel centjes, kom er net achter dat ik een soort van geen geld meer heb....

Hoe kan je snel geld verdienen? Ik kill namelijk soms wel eens units met torpedo's maar krijg altijd maar 150 credits.... Hoe moet ik dan ooit die nieuwe boten betalen van 43k ?

Mijn Nick is trouwens Ipazza, en vaar met de FFS Oh Noes!!

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 17:12:
Aangezien ik me wat verveel ben ik een nieuw spelletje aan t zoeken om te spelen :P na 2 weekjes maple begon dat mega te vervelen dus heb t maar gedeinstalleerd.

Dit lijkt me wel interesant maar iets wat ik niet zo snel tegen kom. wat gebeurd er nou als je schip eraan gaat? kan je dan gewoon helemaal opnieuw beginnen?

Heb daar bij verschillende games een hekel aan gehad :P ben je paar weken bezig om weet ik wat voor ding te krijgen word t binnen 5 min kapot geknalt.
Je kunt hem repairen dit kost niet veel (ik heb dit auto aan staan in de instellingen) zo kun je ook zorgen dat hij auto weer je Ammo toevult .. dit wijst zichzelf wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ben nu begonnen op de hood EU server.

Snap er nog niet veel van tho :P mag niet naar de US port. maar kan nergens vinden waar ik de nationaliteit kan veranderen?

Overgins kan ik geen 1 instelling menu vinden ingame.

Zal vast iets fout doen ;) Ben al wat mensen in destroyers tegen gekomen en samen een missie mee geprobeerd. Al ging dat ook niet helemaal zoals het moest maar goed :P op zich wel leuk spelletje.

ingame nick = tgrkiller

*edit*
uitgevonden dat je level 12 moet zijn om te kunnen kiezen van nationaliteit. heb nu 2 keer een great battle gedaan. zelfs 1 destroyer neergehaald :P (met beetje hulp)

Al die afkortingen van al die schepen onthou ik echt nog niet dus snap de helft niet wat de mensen zeggen haha. Maar toch best tof. en met die great battles levelt het ook best rap. zit op level 6 met de standaard crew.

edit 2. kan je die "hulp" uitzetten dat je met die muisknop moet schieten en die moet sturen etc? zon enorm vlak in me scherm begint me op me zenuwen te werken :P

[ Voor 38% gewijzigd door TgR_KILLER op 10-01-2009 22:03 . Reden: aanvulling. ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Hoe kan je communiceren met mensen ? Een friendlist aan maken enz ?

Ik krijg namelijk wel berichten kan ze alleen niet beantwoorden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Volgens mij moet je dan een radioman hebben?

Die heb ik nog niet. heb 1 van me support crew de restore vent ff thuis gelaten en heb een nieuw ventje bij om die te levelen voor een radioman.

Wel gek dat je ook buiten een battle niet kan praten :P was bezig met een gesprek met mailman maar toen hield t gevecht op. 10 min achter die carrier aan gevaren om hem te vinden haha :P laatste battle wel 4 schepen vernietigd en zelf niet dood gegaan. zo goed heb ik t nog niet gedaan lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
TgR_KILLER schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:33:
Ben nu begonnen op de hood EU server.

Snap er nog niet veel van tho :P mag niet naar de US port. maar kan nergens vinden waar ik de nationaliteit kan veranderen?

Overgins kan ik geen 1 instelling menu vinden ingame.

Zal vast iets fout doen ;) Ben al wat mensen in destroyers tegen gekomen en samen een missie mee geprobeerd. Al ging dat ook niet helemaal zoals het moest maar goed :P op zich wel leuk spelletje.

ingame nick = tgrkiller

*edit*
uitgevonden dat je level 12 moet zijn om te kunnen kiezen van nationaliteit. heb nu 2 keer een great battle gedaan. zelfs 1 destroyer neergehaald :P (met beetje hulp)

Al die afkortingen van al die schepen onthou ik echt nog niet dus snap de helft niet wat de mensen zeggen haha. Maar toch best tof. en met die great battles levelt het ook best rap. zit op level 6 met de standaard crew.

edit 2. kan je die "hulp" uitzetten dat je met die muisknop moet schieten en die moet sturen etc? zon enorm vlak in me scherm begint me op me zenuwen te werken :P
Om bij het laatste te beginnen. Je kan het beste zo snel mogelijk beginnen manual aim te leren. Dit doe je door je FCS in je haven te verkopen en een nieuwe te kopen waar 'Aiming' bij staat. In ieder geval die met de hoogste Accuracy Revision. Nu schiet je preciezer, maar moet je handmatig mikken met Q W E A S D + Ctrl en Shift. Dus dat kost even trainen, maar dan zijn ook trainingsmissies voor.

Als je sailors lvl12 zijn kan je ze het beste meteen een nationaliteit en specialiteit aanwijzen, hierdoor verliezen ze geen extra punten op hun abilities. Hoe hoger de specialiteit van een sailor, hoe beter hij die functie uit kan voeren. Daarom is het belangrijk met een goede crew te beginnen, want dat bepaalt je uiteindelijk kwaliteit. Veel mensen kopen dan ook een nieuwe crew nadat ze het spel een beetje door hebben, of gamblen het zelf bij elkaar. http://www.d3scene.com/fo...navyfield-crew-guide.html

Instellingen voor het spel kan je ingame bijkomen door op F10 te drukken. De zoomfunctie activeer je bijvoorbeeld door op F11 te drukken en zo heb je nog wat meer toetsen. F4 switched van firemode b.v.

Voor de rest kan je onder level 60 het beste Blitzkrieg doen. Starten het snelste en meeste kans om iets te killen. Bij GB bepaalt het aantal damage dat je doet ook hoeveel punten je krijgt, bij Blitz niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
f4 had in inderdaad al in de gaten. heb me aiming nog wel op auto staan. ga eerst weer wat sparen nu en zal dan eens kijken of het me goed af gaat om handmatig te aimen :P

met die firemode dat je kogel voor kogel vuurt vond ik hem ook redelijk persies toenet dat laatste potje daarmee gespeeld en redelijk wat raak geschoten.

Had al wat guides gelezen ondertussen dus was er al achter hoe dat levelen werkt. meeste crew is nu level 12+ behalve de radioman want die moet nog getrained worden. allemaal US. en vaar nu in een Fletcher destroyer. met 5 kanonnen en 2 torp launchers :)

*edit*

Eerste blitz met manual aiming gespeeld. zelfs nog een kill ook haha :P en dik geld verdiend ^^

Maar 1 ding aan dat manual aiming snap ik nog niet echt. toen hij op auto stond en ik draaide me om gingen me kanonnen allemaal automatisch naar de andere kant. Nu je dat zelf moet doen draaid de voor of achterkant niet automatisch mee.

Hoort dat zo of doe ik wat fout? met z/x/c wel weer de achterkant handmatig goed gedraaid maar dat gaat allemaal zo traag. eer me kanonnen goed stonden waren we een min verder :P

[ Voor 31% gewijzigd door TgR_KILLER op 11-01-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

pfffffff

zo ben er lekker een avondje mee bezig geweest

zijn er ook nog leuke clans om bij te gaan?

Ik ben nu zelf druk bezig om mijn lvl 19 bootje bij elkaar te sparen lukt nog niet echt maar komt vordering in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ben er vanmiddag mee bezig geweest. en net weer een uurtje of wat :P tis nogal verslavend. maar eer je een battle hebt gedaan ben je al snel een half uur verder als je met wat bootjes bent.

Geld rolt gelukkig wel wat makkelijker binnen nu doe nu enkel nog blitz die verdiend het meest :P sta nu op 22k weer ofzo had vanmiddag ff niks meer :P

Dat handmatig gamen zit er trouwens ook vrij snel in. Ben er nu achter dat ik me guns wat makkelijker kan draaien met de ctrl zodat je dan snel kan gaan :P

Als er nog beetje leuke clan is heb ik ook wel interesse. Geen idee wat je als clan doet tho :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:12:
Ben er vanmiddag mee bezig geweest. en net weer een uurtje of wat :P tis nogal verslavend. maar eer je een battle hebt gedaan ben je al snel een half uur verder als je met wat bootjes bent.

Geld rolt gelukkig wel wat makkelijker binnen nu doe nu enkel nog blitz die verdiend het meest :P sta nu op 22k weer ofzo had vanmiddag ff niks meer :P

Dat handmatig gamen zit er trouwens ook vrij snel in. Ben er nu achter dat ik me guns wat makkelijker kan draaien met de ctrl zodat je dan snel kan gaan :P

Als er nog beetje leuke clan is heb ik ook wel interesse. Geen idee wat je als clan doet tho :P
Tis indd wel verslaven .. voeg me anders even toe @ msn ... dan kan ik je het e.e.a vertellen over crew etc !

(msn staat wel op deze of vorige page_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 20:23

3xNix

golfr in hart en nieren

Is er ook een Advanced crew guide?

Met dingen zoals gekochte accuracy crew en Premium crew etc... en op welk levl je ze premium moet maken?

Zit ook op Hood btw:
Naam: Deam
Schepen:
Warpath
Warpath II
Hr.Ms Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
NF kenmerkt zich helaas nogal door slechte ingame communicatie mogelijkheden, en ook een matig forum met erg slechte search. Informatie staat dan ook overal verdeeld op het internet.

Een topic met veel formules voor ook je crew is dit: http://www.navyfield.eu/e...ge=1&Ctg_1=&Ctg_2=&Ctg_3=

Je kan ook gewoon eens hier kijken: http://www.navyfield.eu/eng/board/list.asp?Sort=D07

Of deze: http://www.trainworld.us/NF2/English/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Leuk om te zien dat er steeds meer mensen gaan spelen, je moet wel in je achterhoofd houden dat je eerst zelf crew members aan maakt. en die gaat levelen, de gele crew members die je in begin van het spel krijgt kun je namelijk niet ruilen met andere mensen. bij de witte kan dat wel. en ik bedoel dan de kleur tekst van de naam en zo.

Als je je kanonnen sneller wilt laten draaien moet je rechts onder in de hoek TDA of TDM aanzetten. Scheelt aanzienlijk in de draai snelheid van je guns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Kan nadat je een land hebt gekozen nog een ander land kiezen ? Voor duikboten lijkt japan mij beter. Moet ik nu nieuwe sailors recruiten en die trainen tot het level wat ik nodig heb en dan japan worden ? ( ben nu KM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
ipazza schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:31:
Kan nadat je een land hebt gekozen nog een ander land kiezen ? Voor duikboten lijkt japan mij beter. Moet ik nu nieuwe sailors recruiten en die trainen tot het level wat ik nodig heb en dan japan worden ? ( ben nu KM)
Nee je kan geen ander land kiezen. Je zal dan nieuwe sailors moeten trainen of anders kopen van iemand. Je kan hoogstens voor 14,50e je BO laten resetten, maar dan kan je alleen een andere ship tree kiezen. Nationaliteit blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Andere ship line ?

Dus stell ik research een CL dan kan ik nooit meer in een duikboot? Of is het zoals bij de duitsers dat je moet kiezen tussen 2 destroyers en dat je dan maar 1 kan kiezen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:29

ZenTex

Doet maar wat.

Speel nu ook FF NF en heb gisteren zelfs een GoTer ontmoet (gamefreakje). Ook deam heb ik vaker gezien, maar lees nu pas dattie GoT is. :+

Speel met UK, heb een BO van lvl 53, maar z'n stats waren bar slecht (aangemaakt zonder echt te weten wat een goede BO stat is) en die dus naar de CV line verplaatst, en een goede BO van nu level 50. Voor diegenen die UK willen gaan hier een tip: Bij DD kies de O-class en remodel die op lvl 16 in een Q class. Prop 'm vol met triple 4.5" kanonnen, zoek een DD die wat verder van z'n maatjes verwijderd is en maak hem op korte aftand af. Rinse and repeat.
Daarna de CL "dido". Ook hiervan de remodel pakken naar sirius lvl 34(?) overal dubbel 6" guns (de lvl 33)plaatsen, eventueel de T slots leeglaten en in plaats daarvan zo'n 4" belt armour installeren en nog wat bulge. Op deze manier doen andere DD's en CL's shoten van 0 of hits van 50. Zelfde taktiek als met de Q class, redelijk dichtbij DD's en CL's komen (pas op voor torps) en helemaal in puin schieten. Zorgen dat je schip hitbox klijn blijft door je boeg op hem gericht te houden maar wel zodat je al je geschut kunt gebruiken, of desnoods alleen je voorste kanonnen (je hebt er 3). Op deze manier farm je elke DD en CL zonder zelf veel schade te incasseren. Op deze manier zijn zelfs CA's geen probleem. Alleen met de "prins Eugen" CA's heb ik dan nog moeite. Op deze manier heb ik kleine rooms gewoonnen waarin ik het laatste schip van ons team was vs 6 vijanden en ze allemaal heb laten zinken. Maximum wat ik op deze manier heb gescoord is 38000 damage done, en 40.000 tons gezonken. 25-30K damage is standaard.

Als je een nieuwe crew levelt voor bij een nieuwe natie:
BO: zo hoog mogelijk potential. Mik op 15.
Gunners: Hoge accuracy/reload, 11/11 12/11 of 11/12.
Torpedomen: 12 torpedos
Medic: zo hoog mogelijke potential. 15 dus.
Pilot: Als scout: 12 aircraft.
Engineer/restorer/repairer 12 rep/restore/engine, rest 11.

De naties en hun sterke punten:
Kriegsmarine: Range. ze kunnen zeer ver schieten maar doen wat minder schade.
Royal navy: Veel schade per gun, goede armour. maar dat is in de BB fase amper van belang.
Japan: torpedo's. Deze doen meer schade dan de andere landen en japan heeft veel uitstekende torp schepen voor de befaamde "torpwall".
Amerika: Goede allrounders, hiermee kun je gewoon geen foute keuze maken.

Als advies zou ik UK of US nemen. Beide zijn gewoon breed inzetbaar en allround goed. Bij KM zit je teveel vast aan het veel afstand, weinig schade speelmodel, de jap's zijn buiten torpedo's gewoon slecht.
Moet ik bij zeggen dat in BB games (BB=slagschip) Range alles is en de duitsers dus een streepje voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
@ZenTex, wat is je ingame nick? Dan voeg ik jou ook even toe. Zelfde voor Gamefreakje.

@ipazza

Inderdaad, als je een bepaalde line hebt gekozen kan je de andere niet meer doen. Tenzij je dus een BO reset koopt.

Voor KM houdt dit het volgende in:
Afbeeldingslocatie: http://trainworld.us/NF2/nnew_ship_compair/shiptree/KM_shiptree.jpg

Grofweg: Of Subs, Of BB line (opgedeeld in 2 richtingen), Of CV line.

De eerste paar schepen kom dus wel gewoon overeen :)

Zit nu in de Andrea Doria (schep dat je alleen kan huren voor geld), maar heb een BO van lvl68 die de Scharnhorst lijn volgt en ik kan dus nu in een Geneisenau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:29

ZenTex

Doet maar wat.

Ingame nick is... Zentex. :+ Op de Hood server.

Binnenkort te vinden in een Attacker CV. Die heb ik al liggen maar ben nog even snel wat piloten aan het trainen. Of heeft iemand nog wat UK fighter/torpedobomber pilots liggen die 'ie niet gebruikt? :p

[ Voor 3% gewijzigd door ZenTex op 12-01-2009 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nou ik heb maar ff een gold accountje genomen. Hopelijk leverd het me nog wat extra puntjes op :P Wist niet eens hoe te betalen maar clickandbuy klonk me wel bekent kon nog inloggen ook haha stond nog exact 5 euro op me account daar :P een jaar geleden voor een ander spel ook clickandbuy gebruikt blijkbaar.

Heb wel me schip line die ik ga volgen duidelijk nu ga op t eind voor BB al die vliegtuigjes is niks voor me en die subs zijn beetje sloop wil actie :P Ga eerst voor level 19 DD en daarna door naar de level 30 CL denk ik. (voor US)

Als iemand me ingame wil toevoegen ingame nick is tgrkiller :)

editje.

werkt armor nou echt goed? Anders zit ik te overwegen om zoals al eerder gezegd op de grotere schepen wat van die 10 T slost in te leveren om wat armor mee te zuilen :P

[ Voor 13% gewijzigd door TgR_KILLER op 12-01-2009 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Armor moet je pas aan denken als je CA zit. Het is namelijk nogal Alles of Niets met armor. Een klein beetje armor werkt niet. Pas als je flink gaat armor whoren zul je zien dat mensen 0 dmg gaan doen.

Wat wel nut heeft is Bulge, dat helpt tegen torpedo aanvallen, maar loopt op gegeven moment ook naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Vraagje, stel ik ken iemand met een BB de scharnhorst. Hij heeft al redelijk lang niet gespeeld maar hij zei dat zijn account nog wel werkt. Wat als ik nu in mijn Z99 even een paar keer zijn scharnhorst de zeebodem in knal, krijg ik dan snel experience (gewoon in een great battle 1vs1) ?

Denk je dat het het waard is ? En hoeveel kost het om een scharnhorst (of vergelijkbaar) schip te repareren nadat het gezonken is ?
En trouwens, ze moeten die trade zones blokkeren voor lage levels. Ik ging er een keertje kijken in een lobby, ga een battle doen, terug in mijn harbor 40k kwijt.... 8)7 Hoe geen idee, heb niks gekocht alleen een beetje toegekeken. Beetje jammer.....

En mailmannl : http://en.wikipedia.org/wiki/SS_Andrea_Doria

Gehehe, je vecht met een luxe cruiseschip :)

[ Voor 8% gewijzigd door ipazza op 13-01-2009 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Navyfield is dan wel verre van historisch correct, maar dit lijkt er meer op:

Afbeeldingslocatie: http://www.regiamarina.net/arsenals/ships_it/battleships/drawings/duilio_class.jpg

Met twee 3x 12.6" en twee 2x 12.6" knalt het de meeste BB1,2 en 3's uit het water :)

En om je vorige vraag te beantwoorden. Nee dat heeft geen nut, je zult vrijwel geen XP, credits en points krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Nou ik heb de Sommers gekocht ( US level 19 DD )

Guns kopen was een ramp :P had de duurste genomen vier stuks 2x5" maar die waren ook mega zwaar. kon bijna geen ammo meenemen en ze hadden ook een enorme angle waardoor ik helemaal in de war raakte :P en me schip was bijna overbeladen

uiteindelijk de 4 main guns omgewisseld tegen vier stuks 2x4" die waren ongeveer 1/8ste van t gewicht kon tig keer meer kogels meenemen. had gewicht over een extra torpedo mee te nemen. en nog over om armor te plakken.

Snap echt geen donder van wat al die main guns betekenen. ok snap de D / L / A afkortingen erachter nu wel. Maar wat al die mark 50 mark 38 cal 70 etc nou betekenen. Geen idee. En waarom de 1e gun een 170 weight en de andere een 30 weight heeft..

Tis allemaal abracadabra voor mij :P de guns die er nu op zitten schieten raak dus vind het best haha. en 3x4 torpedo's raken ook wel wat op korte range dus vind t wel weer best :P

Tig guides gelezen maar werd daar niet veel wijzer van.

Pagina: 1 2 ... 25 Laatste