[Online MMOG] Navyfield

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:20
Die restorer kan inderdaad weg ja. Als je de H39 hebt, zou je richting H44 op 900sd moeten komen met je reps. Een restorer voegt dan niets meer toe. Misschien kan je hem nog verkopen aan een sub crew? Ik vind ze in ieder geval nutteloos.

Speedcap voor H44 ligt op 8 miljoen true ability van je engineers en dan ga je nog maar 23/39. Met 3 engi's red je dat alleen met zwaar BVE sailors of op hoge levels. Een vierde engineer zorgt naast ability ook voor extra OH-time. Ik zou voor KM BB4/5/6 altijd een minimum van 4 engineers aanhouden, want je wil andere schepen kunnen outrunnen. Heb zelf 4/4, omdat KM reps sowieso al vrij matig zijn en je toch een beetje wil kunnen repairen.

Sommige spelers zweren bij 5/6 engi's, maar wat heb je aan OH als je beschadigd bent en je niet meer kan repairen. Dan ben je gewoon food. Bovendien is de toegevoegde waarde van een vijf en zesde engi te verwaarlozen, omdat ze niet liniear schalen met ability.

Mijn advies is dus die res wegdoen en zo snel mogelijk twee reps levelen. Dan in je H39 voor 4 eng/3 reps gaan en voor H44 4/4.
Oh ja, en probeer je engineers op gelijke level te hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Melniek op 06-10-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Mijn hele support is nu level 90. De restorer ga ik dan weg doen (wat zou een lvl 90 "gele" restorer waard zijn?). Dan neem ik 1 engineer erbij en 1 repair, zodat ik op 4/3 uitkom (de andere slot is dan voor de scout).

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Mr_Atheist schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:28:
Mijn hele support is nu level 90. De restorer ga ik dan weg doen (wat zou een lvl 90 "gele" restorer waard zijn?). Dan neem ik 1 engineer erbij en 1 repair, zodat ik op 4/3 uitkom (de andere slot is dan voor de scout).
Ik denk niks, volgens mij kun je Gele sailors niet verkopen namenlijk. als je met gele tenminste de sailors bedoeld die je in het allereerste begin gekregen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Zoals Leondendungen al zegt, zijn de standaard sailors inderdaad niet te verkopen. Geldt voor zover ik weet ook voor de premium sailors.

Mocht je ooit voor Kaiser willen gaan, dan heb je eigenlijk nog een rep nodig. Of je moet consessies doen en besluiten je restorer daarvoor te gebruiken (wat ik niet aanraad, maar het is een optie). Mocht je die rep en engi nu vanaf 0 gaan levellen, dan zou ik daar voor de zekerheid nog een rep bij doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Voor Km raad ik eigenlijk iedereen aan om voor 5 engineers en 3 reps te gaan (Uitgaande van Kaiser ready crew) met 2 AA gunners. Overheat is leven voor KM. Zeker omdat H44 redelijk log is zul je OH nodig hebben om het tegen andere BB5 te winnen zonder zelf te veel slaag te incasseren. Al is 4/4 ook een prima verdeling, niks mis mee op zich.
Maar sowieso zou ik in jouw situatie zoals vermeld hierboven ook meteen genoeg meelevelen voor BB6 voor als je ooit toch daarheen gaat werken.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Leondendungen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:23:
[...]

Ik denk niks, volgens mij kun je Gele sailors niet verkopen namenlijk. als je met gele tenminste de sailors bedoeld die je in het allereerste begin gekregen hebt.
Je hebt helemaal gelijk :+ Wat een rotregel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Nephalem schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 21:41:
Voor Km raad ik eigenlijk iedereen aan om voor 5 engineers en 3 reps te gaan (Uitgaande van Kaiser ready crew) met 2 AA gunners. Overheat is leven voor KM. Zeker omdat H44 redelijk log is zul je OH nodig hebben om het tegen andere BB5 te winnen zonder zelf te veel slaag te incasseren. Al is 4/4 ook een prima verdeling, niks mis mee op zich.
Maar sowieso zou ik in jouw situatie zoals vermeld hierboven ook meteen genoeg meelevelen voor BB6 voor als je ooit toch daarheen gaat werken.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Wat heb je aan extra OH wanneer je toch de traagste van het stel bent.
H44 en L2 zijn 23/39, Monty 24/40 en SY 25/42. Dit betekent dat ze toch op je inlopen, bovendien heb je als KM toch al de beste engineers en daarom sowieso een op een al meer OH time per engineer vergeleken met andere naties.
Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de extra rep rate van een vierde repairer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ Met Nephalem. ABSOLUUT voor 5 engineers gaan.

Eigenlijk heb je niet de keus om anders te kiezen bij KM. Je moet gewoon de nodige extra OH tijd hebben om weg te kunnen komen. Je hebt niets aan de extra range als je niet snel genoeg bent en je tegenstander komt dichtbij genoeg zodat hij je kan raken. Het is net de kracht van KM dat je meer range hebt dan je tegenstander. Dat voordeel ga je uit handen geven op meoment dat je niet op afstand kan blijven.

Dus voor een Kaiser:
1 BO, 2 Gunners, 2 AA Gunners, 1 Scout, 5 Engi's en 3 Repairs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Er worden een aantal heel goede punten genoemd. Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Melniek schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:49:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens. Wat heb je aan extra OH wanneer je toch de traagste van het stel bent.
H44 en L2 zijn 23/39, Monty 24/40 en SY 25/42. Dit betekent dat ze toch op je inlopen, bovendien heb je als KM toch al de beste engineers en daarom sowieso een op een al meer OH time per engineer vergeleken met andere naties.
Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de extra rep rate van een vierde repairer.
Die vraag zou ik eigenlijk willen omdraaien. Wat heb je aan meer repair ability als je iemand niet op range kunt houden of weg kunt komen uit een vervelende situatie?

Moet je de strijd aangaan met een andere BB5 met 39 knopen maak je een goede kans met een H44. Is je OH op en moet je het zien te redden met 23 knopen: Happy sinking of hopen dat je tegenstander een plank voor de kop heeft. De kunst met trage schepen is juist om die OH snelheid zo lang mogelijk te kunnen gebruiken.
Bovendien is een Montana niet echt een punt in die vergelijking. Met maar 1 knoop meer en een aanzienlijk range verlies tijdens een rush vanwege de high angle guns zal hij zijn neus heel ver in jouw range moeten steken om je te kunnen raken en dan nog krijg je 2 schoten voorsprong voordat hij het gat gedicht heeft.
Alsace en SY kunnen dat gat inderdaad wel een stuk sneller overbruggen.

Al is een deel van de afweging ook gerelateerd aan speelstijl. Ikzelf speel met als doel in eerste instantie om schade te ontwijken, dus ik heb meer aan meer OH tijd (dodgen op base speed wil niet echt :P ) dan aan die extra rep die toch alleen nut heeft tijdens mijn 'downtime'.

[ Voor 15% gewijzigd door Nephalem op 07-10-2010 13:00 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Ik haal nu met mijn vier engi's een kleine drie minuten aan OH, als ik langer OH heb, zit ik aan de andere kant van de map. Totaal niet van toegevoegde waarde voor mij.
Verder speel ik ook het spelletje van zoveel mogelijk op afstand blijven, maar..
tenzij je tegen het meest incapabele team/clan speelt, ga je toch geraakt worden. Ik kies er dan liever voor snel weer mee te kunnen doen, dan vijf minuten buiten actie te blijven om te repareren met 100 hp/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
100 hp/s? Dan moet je toch al 3 restorers gebruiken ipv reps -.-
Haal met 3 km reps op 107 245 dp/s. Weliswaar een aardige mep vets erop, maar ook met minder is 200+ op late levels prima haalbaar.
En 3 minuten werkt inderdaad als je een rechte lijn kunt trekken naar de andere kant, maar als je een goeie tegenspeler treft worden het toch al langere confrontaties om nog maar te zwijgen over HA harbor tile battles.
Maar goed, zoals al eerder aangestipt, laatste support sailor is voor veel mensen een kwestie van persoonlijke voorkeur. 4 engineers is echt een minimum.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
245 dp/s? Met KM en 3 reps? Hoeveel vets heb je dan wel niet?

Van deze grafiek uitgaande:
Afbeeldingslocatie: http://www.neverending-dream.org/repairrategraph2newua4.jpg

Ik zou met mijn vier lvl 112 BVE repair sailors zo'n 300 vets moeten hebben om rond de 30 miljoen repair ability voor mijn totale crew te komen, wat nodig is voor 240/250 dp/s. Met 3 reps worden dat zo'n 400 vets per repair sailor en dan moet ook de rest van de crew behoorlijk BVE zijn.

Snap ik het nou niet, of hoe kom jij aan 240dp/s met 3 reps?

Edit: Ik zit met mijn crew op 20 mil rep ability, wat overeenkomt met rond de 170 dp/s. Net even getest in battle en het komt overeen met de grafiek/mijn berekeningen. Mijn gehele crew is gevet en boosted en bijna volledig elite.

[ Voor 20% gewijzigd door Melniek op 08-10-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Account is in sleep mode dus kan het op het moment niet nakijken, maar vets zijn aan de hoge kant idd (zie bv eerder in deze thread een ss van mijn ijn crew). Verder alle engies met 11 rep, elite rep als scout (vertraagd geclasst) en BO. Ook gunners hebben +12 rep erop zitten. Alles bij elkaar telt dat ook nog aardig op.

Ik geef ook meteen toe dat mijn crew niet realistisch is om als standaard voorbeeld te nemen, maar ook 'normale' crews met 100-150 vets kunnen prima uit de voeten met 3 repairers. Voordat de BB6 uitkwam was een 4/3 verdeling immers ook al de standaard voor KM en IJN.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-04 08:43
iemand al ervaring met de nieuwe premium BB van UK? (resolution).

Ik ben op het moment aan het spelen met een furious, met een hoop AA hark ik wel wat xp binnen in GB2's.
Binnekort kan ik naar een Renown toe. Maar de stap daarna kan ik of een resolution kopen of een dunkerque?

Ik vind AA wel een must voor mijn BB's, (ja, ik weet het UK AA sucks, maar beter als niks).
De resolution heeft gewoon geen AA (4x 70 slots geloof ik), de dunkerque heeft wel genoeg AA slots, maar weer 2x minder R slots. Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Dunker gebruikt wel 2 quads, de reso 4 dubbele koepels. Dus aantal R slots zegt niet alles ;)

De Dunkerque is echt een hit en run schip, in rushen, paar schoten uitdelen terwijl je probeert zoveel mogelijk shells te ontwijken en terugtrekken zodra je SD er ver doorheen zit. Damage per shell is relatief laag voor UK, maar de reload is extreem kort voor RN begrippen.

Resolution is vooral een linefighter. Traag, maar kan guns met flinke range meenemen. Probleem is dan wel dat de beste gunset pas op lvl 64 beschikbaar komt, dus tot die tijd heb je een gepimpte revenge :P
Wil je de Resolution kunnen gebruiken met fatsoenlijke spread op de 15" Mk III, dan zullen je gunners toch al halverwege de 70 moeten zitten.
Een alternatieve setup voor dit schip is 2 quad 14" op de front slots en ermee spelen als een soort trage pow. Schijnt redelijk te werken, maar vereist lvl 76 gunners vanwege het level van deze guns.

Persoonlijk zou ik je de Dunkerque willen aanraden aangezien die op lage levels beter bruikbaar is (al heeft deze ook nog spread issues de eerste tijd). Verder is dit schip een goeie warming up voor wanneer je Renown BO de Nelson bereikt aangezien de speelstijl van beide schepen grofweg gelijk is.
AA op UK BB's doe ik persoonlijk niet aan aangezien ik de RP10's te zwaar vind. Wel heb ik regelmatig HH's op de rear slots gehad.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
Nephalem schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:12:
Dunker gebruikt wel 2 quads, de reso 4 dubbele koepels. Dus aantal R slots zegt niet alles ;)

De Dunkerque is echt een hit en run schip, in rushen, paar schoten uitdelen terwijl je probeert zoveel mogelijk shells te ontwijken en terugtrekken zodra je SD er ver doorheen zit. Damage per shell is relatief laag voor UK, maar de reload is extreem kort voor RN begrippen.

Resolution is vooral een linefighter. Traag, maar kan guns met flinke range meenemen. Probleem is dan wel dat de beste gunset pas op lvl 64 beschikbaar komt, dus tot die tijd heb je een gepimpte revenge :P
Wil je de Resolution kunnen gebruiken met fatsoenlijke spread op de 15" Mk III, dan zullen je gunners toch al halverwege de 70 moeten zitten.
Een alternatieve setup voor dit schip is 2 quad 14" op de front slots en ermee spelen als een soort trage pow. Schijnt redelijk te werken, maar vereist lvl 76 gunners vanwege het level van deze guns.

Persoonlijk zou ik je de Dunkerque willen aanraden aangezien die op lage levels beter bruikbaar is (al heeft deze ook nog spread issues de eerste tijd). Verder is dit schip een goeie warming up voor wanneer je Renown BO de Nelson bereikt aangezien de speelstijl van beide schepen grofweg gelijk is.
AA op UK BB's doe ik persoonlijk niet aan aangezien ik de RP10's te zwaar vind. Wel heb ik regelmatig HH's op de rear slots gehad.
Dan wordt het de Dunk, ik heb de york line speciaal gekozen om de Nelson te kunnen spelen. Ik heb nog wat lvl's te doen, (BO/gunners op 51). Ik zal eens experimenteren met en zonder AA, voor het gewicht. Ik hou er niet zo van om af te wachten en dan niks te kunnen doen. En je moet toch wat planes uit de lucht schieten om de tegenstander blind te maken, er is niet altijd een emden in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artemivanov
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 08:50
Zijn er hier ook mensen die nog op USA spelen?

XIt een beetje alleen daar als nederlander volgens mij, en NF team wilde mij niet meer overzetten naar EU. Nu zijn het 2 aparte 'ontwikkelaars' geworden, maar al mn premium stuff staat daar weg te roesten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiler1974 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:35:
[...]

Dan wordt het de Dunk, ik heb de york line speciaal gekozen om de Nelson te kunnen spelen. Ik heb nog wat lvl's te doen, (BO/gunners op 51). Ik zal eens experimenteren met en zonder AA, voor het gewicht. Ik hou er niet zo van om af te wachten en dan niks te kunnen doen. En je moet toch wat planes uit de lucht schieten om de tegenstander blind te maken, er is niet altijd een emden in de buurt.
Dan krijg je met de Dunk vast een voorschotje van wat er met de Nelly je te wachten staat. Alleen per salvo is nelly toch wel wat destructiever. Alleen reload is met Dunk weer uber.

Ik heb verder wel een account op NFNA, maar heb daar eiegnlijk nooit serieus gespeeld. Ik geloof dat ik daar nog op CL niveau zit of zelfs misschien DD....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Speel nu alleen nog op NA, Bismarck en Nelson server. EU heb ik op Yamato een account op fuso ofzo, niet echt veel community binding met niks als Duitsers daar. Had alleen in Valhalla echt maatjes en de helft daarvan speelt intussen ook alweer op NA servers.

Met name Bismarck en Iowa hebben trouwens een aardige hoeveelheid Nederlanders hoor, kunst is alleen om ze te vinden aangezien er tegenwoordig geen volledig nederlandse vloten meer zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Nephalem op 16-10-2010 22:20 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Op Hood zitten ook vrij veel Nederlanders. Ook veel Duitsers, maar daarmee kan ik het vaak goed vinden aangezien ik inmiddels zelf een halve Oostenrijker ben ;)

Level 88... nog ééntje voor de H39. De komende week helaas geen een beetje tijd. Ben nu halverwege. Gisteren een hoop lag en toevallig net pech met de battles die begonnen. Lang wachten dus en dan ook nog niet optimaal XP verzamelen door de lag..... man man man kom op :+

gooooooooooooooooooooo fffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

Nou he he poeh poeh, H.39 in mijn bezit. Gunners op level 95 dus schieten gaat gelijk al goed. Alvast de extra support levellen voor de H.44. Een nog langere grind...

[ Voor 69% gewijzigd door 0rbit op 31-10-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Congratz met je H39 :)

Lvlen naar de QV gaat lekker, afgelopen weekend halloween event op NFNA; 107-111 in 2 dagen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat is iets van 7 miljoen XP in twee dagen? :D

Dat trek ik nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
Mr_Atheist schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:06:
Dat is iets van 7 miljoen XP in twee dagen? :D

Dat trek ik nooit...
Hmmm, hoeveel xp kan je ongeveer halen in een BB1?
Zit nu nog net voor mijn Renown (lvl53) op EU hood server. Ik vaar nu met een furious, voornamelijk met AA setup, maar xp valt af en toe wel tegen. Heel erg afhankelijk van mijn eigen team heb ik het idee. Als ik een goeie pot speel en wat vliegtuigen omlaag haal, dan haal ik +10k xp doorgaans. Snel verlies zit ik op 2-4k xp.

Wordt dit nog meer in de toekomst? Want zo wordt grinden naar 1 miljoen xp wel erg traag.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
10k XP is al vrij goed. Heb je een premium account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
defiler1974 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:47:
[...]

Hmmm, hoeveel xp kan je ongeveer halen in een BB1?
Zit nu nog net voor mijn Renown (lvl53) op EU hood server. Ik vaar nu met een furious, voornamelijk met AA setup, maar xp valt af en toe wel tegen. Heel erg afhankelijk van mijn eigen team heb ik het idee. Als ik een goeie pot speel en wat vliegtuigen omlaag haal, dan haal ik +10k xp doorgaans. Snel verlies zit ik op 2-4k xp.

Wordt dit nog meer in de toekomst? Want zo wordt grinden naar 1 miljoen xp wel erg traag.....
In een CA en lager ben je inderdaad enorm afhankelijk van je team prestatie omdat je praktisch compleet shared xp krijgt. BB's krijgen relatief veel meer loon voor eigen werk.
Een BB1 met crew op of onder het level van het schip heeft het vrij zwaar in GB's, maar als je gewoon met een grote BB meevaart, wat planes neerhaalt en wat attack meesnoept als hij rusht (Met een BB5 die op hen knalt zal de vijand relatief minder snel op jou mikken, wel zorgen dat er geen situatie ontstaat waarin jij binnen hun range ligt en hij niet natuurlijk) dan moet 10-15k per game haalbaar zijn. Op NA is het meer maar daar zijn de gold en premium xp waarden ook anders vergeleken met silver en prem bij jullie.

Maar de xp die je krijgt gaat inderdaad nog flink omhoog. Ik heb het hele weekend praktisch geen enkele gewonnen game onder de 100k xp gezeten, maar dat is dan wel met een 50% bonus. dus een 100k game was normaal 65kish geweest.

Heb geen screens gemaakt van de L2 games, wel 1tje van de Sevastopol die er vrij positief bovenuit stak :P

Afbeeldingslocatie: http://i181.photobucket.com/albums/x41/SteefNF/sevastopol.jpg

Als je dan ziet dat je 140k van de 300k in 1 game binnenharkt dan gaat levelen wel heel hard.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
Nephalem schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 14:56:
[...]

In een CA en lager ben je inderdaad enorm afhankelijk van je team prestatie omdat je praktisch compleet shared xp krijgt. BB's krijgen relatief veel meer loon voor eigen werk.
Een BB1 met crew op of onder het level van het schip heeft het vrij zwaar in GB's, maar als je gewoon met een grote BB meevaart, wat planes neerhaalt en wat attack meesnoept als hij rusht (Met een BB5 die op hen knalt zal de vijand relatief minder snel op jou mikken, wel zorgen dat er geen situatie ontstaat waarin jij binnen hun range ligt en hij niet natuurlijk) dan moet 10-15k per game haalbaar zijn. Op NA is het meer maar daar zijn de gold en premium xp waarden ook anders vergeleken met silver en prem bij jullie.

Maar de xp die je krijgt gaat inderdaad nog flink omhoog. Ik heb het hele weekend praktisch geen enkele gewonnen game onder de 100k xp gezeten, maar dat is dan wel met een 50% bonus. dus een 100k game was normaal 65kish geweest.

Heb geen screens gemaakt van de L2 games, wel 1tje van de Sevastopol die er vrij positief bovenuit stak :P

[afbeelding]
Ah gelukkig, ik begon wel een beetje tegen de grind op te zien richting lvl100. Dat zou dan heel veel potjes gaan kosten. Is daar een berekening voor? Hoe hoger het lvl van je crew, des te meer xp? Of is het volledig afhankelijk van je prestaties?

Ik heb wel wat berekeningen gezien op trainworld, maar is er ook nog een factor waarbij het lvl van de crew wordt meegenomen. (even niet t.o.v. van je schiplevel, die ken ik wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Geen berekening voor die ik ken, hoe je presteert in game bepaalt gewoon hoeveel je krijgt, en of je wint of verliest. Komt inderdaad nog van alles bij kijken, maar geen idee hoe dat precies zit.

Ken mensen die na 2000 games een BB6 hadden, anderen doen er dik 4000 games over. Gewoon je best doen en niet te veel naar die xp balk staren onder het spelen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Nephalem op 02-11-2010 17:03 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat klopt. Zodra je je bewust wordt van de gigantische taak is hij ineens al een stuk moeilijker.

Ik heb er nu bijna 4000 battles opzitten en zit pas op level 90. Okee, ik zit met alle andere naties ook op level 40-50...

Ik denk dat het grootste verschil toch het hebben van een premium account uitmaakt :)

Overigens; wat je vrij gemakkelijk kan doen is opzoeken van ieder level hoeveel XP je nodig hebt tot het volgende level. Cumulatief tot level 100 heb je bijvoorbeeld 16,1 miljoen XP nodig. Dat klinkt als heel veel maar je gaat ook steeds meer XP verdienen.

Wat ik doe is na iedere battle even in een XLSje tikken hoeveel XP ik verdiend heb (afgerond en alleen voor de BO). Zo kan ik aan de hand van een lopend gemiddelde een voorspelling maken van hoeveel battles ik nodig zal hebben.

Je kunt dan ook grofweg al schatten hoeveel XP je per uur kunt doen. En dan weet je hoe lang je nog moet spelen tot het zover is :+

[ Voor 49% gewijzigd door 0rbit op 02-11-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Ik doe inderdaad iets soortgelijks, namelijk mezelf dagelijkse targets stellen. Op die manier richt je op kleine doelen en oogt het wat minder als 1 grote emmer met xp. Op weekdagen houd ik met een BB meestal 300k aan als ik echt wil/moet grinden. Dat is op NA iig prima te doen op een paar uurtjes en je zet zo toch al gauw 2 mil tot 2.5 mil op een week erbij zonder als een levenloze zombie te spelen.

En op die manier is een grind van BB3 naar 4 op 2 weken gepiept. Mocht ik tijd/zin hebben om meer te doen is dat alleen maar mooi meegenomen, heb mijn target voor de dag dan al en het heeft geen verdere invloed op mijn schema ofzo. En andersom als ik een dag niet speel ook geen man overboord, schuift alles een dag op.

[ Voor 29% gewijzigd door Nephalem op 03-11-2010 02:39 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
Nephalem schreef op woensdag 03 november 2010 @ 02:33:
Ik doe inderdaad iets soortgelijks, namelijk mezelf dagelijkse targets stellen. Op die manier richt je op kleine doelen en oogt het wat minder als 1 grote emmer met xp. Op weekdagen houd ik met een BB meestal 300k aan als ik echt wil/moet grinden. Dat is op NA iig prima te doen op een paar uurtjes en je zet zo toch al gauw 2 mil tot 2.5 mil op een week erbij zonder als een levenloze zombie te spelen.

En op die manier is een grind van BB3 naar 4 op 2 weken gepiept. Mocht ik tijd/zin hebben om meer te doen is dat alleen maar mooi meegenomen, heb mijn target voor de dag dan al en het heeft geen verdere invloed op mijn schema ofzo. En andersom als ik een dag niet speel ook geen man overboord, schuift alles een dag op.
Man, man, lijkt bijna op werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit na 8000+ games nog steeds slechts op een BB4.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook een SS3 heb, een KM CV5 en een IJN CV4. Ik ben ook voornamelijk CV aan het spelen en mijn BB skillz zijn..... uhm... belabberd... :P
Nu met de laatste patch met de 30% minder loadtime voor bombers is het eigenlijk een stuk leuker om CV te spelen. Je kan nu zonder al te veel moeite, tussen 2 Fighter waves een bomberwave uitsturen en nog wat damage meepakken. Altijd leuk om een BB5 of BB6 te one-bomben (nieuw woord?.. lol) Zeker als je dat manual doet zodat de BB niet ziet dat hij de target is. Ook als hij op het laatste moment een smoke legt en je raakt hem alsnog.... :*)
Uiteraard blijft het de kunst om EN light te geven EN veel vliegtuigen neer te schieten EN te bomben... Ik moet alleen nog wat beter op mijn schip gaan letten want die zit nogal eens tegen de kant gebeached... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Wat betreft XP; Dat wordt wel beter naarmate je sailors hoger worden en je met betere schepen rondvaart. Ook omdat je premium dan hoger wordt (geloof 30 x lvl). Verder helpt het om hogere levels schepen te raken, dan waar je in zit.

Als BB1/2/CA is het wel een beetje beholpen in GB. Beetje AA-en en scouten en vooral zorgen dat je de grote BB's niet voor de voeten loopt (vaart?). Af en toe een rush als de tegenstander er niet op verdacht is.

Voor mijzelf zijn het nog steeds de laatste loodjes naar BB6 toe. Ik heb voor het levelen van mijn laatste supports mijn CV uit het vet gehaald. Gaat lekker voor de creds en mijn fighters kunnen redelijk meekomen. Ik hoop volgende week een Europa te kunnen halen.
Ik moet zeggen dat het best leuk is om de FW uit te hangen, vooral als de tegenstanders snel neer gaan, of als je T4's uit de lucht kan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Ik kom mijn cv binnenkort aant afstoffen om de QV te betalen, kom een kleine 30 mil te kort...

En al die dingen tegelijk doen is ook verdomd lastig, ik richt me normaal boven alles op zorgen dat het licht boven de vijand aanblijft. Ik ga geen dogfights aan boven mijn eigen schepen, en zal onderweg naar de vijand wel scouts en bombers meepikken, maar planes terughalen ervoor doe ik niet. Als mijn planes eenmaal boven de vijand hangen val ik uiteraard wel gewoon alles aan dat in de buurt komt :) Des te beter als mijn tegenstander wil knokken boven zijn eigen schepen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Spelen jullie overigens bij een fleet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Ik speel op de EU server Hood, ben lid van UN

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik speel op EU Hood. was lid van Vikings, maar squad waar ik inzat is opgeheven en heb niet de moeite genomen om mezelf over te laten zetten naar andere Squad omdat ik tijdelijk wat minder tijd heb om te spelen met koop van nieuw huis en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ah, ik zit sinds een tijdje bij de Pirates :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Speel nog steeds (weer?) bij Vikings.
Zat er in Duff/Woef, daar zaten veel Nederlanders in. De squad is opgeheven en de Nederlanders zitten nu een beetje verspreid over de andere squads, maar de meesten zijn gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Melniek schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:22:
Speel nog steeds (weer?) bij Vikings.
Zat er in Duff/Woef, daar zaten veel Nederlanders in. De squad is opgeheven en de Nederlanders zitten nu een beetje verspreid over de andere squads, maar de meesten zijn gestopt.
Daar zat ik ook in, tot dat deze opgeheven werd. ben nu Fleet loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Mr_Atheist schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:15:
Ah, ik zit sinds een tijdje bij de Pirates :+
Orbit zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Yep ;)

Oh dude! Je zit ook bij de Pirates :D

[ Voor 12% gewijzigd door 0rbit op 05-11-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Onder de naam ZenTex, zou een belletje moeten doen rinkelen, al ben ik vaak voor langere perioden weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
:P Verrek... ik ben echt scheel. Je zit zelfs in mijn squad :+

YARRRR! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Viva la brittanie, viva la paturain!!

Heeft iemand al ervaring met MN anti air?
Ik zit een beetje naar de AA gun lijst te kijken... maar als je verschillende guns moet mixen dan heb je verschillende gold angles....

Zit nu op premium BB Le Havre?

Valt wel mee, weet niet hoe de setup eruit ziet voor BB4+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
3xNix schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:38:

Ik zit een beetje naar de AA gun lijst te kijken... maar als je verschillende guns moet mixen dan heb je verschillende gold angles....

Mijn ervaring met AA in het algemeen; 1 a 2 graden maakt niet zo veel uit en is veelal afhankelijk van de afstand tussen schip en vliegtuig. Dan is het in veel gevallen zelfs fijn dat je een set guns hebt met bijv. een GA van 32-33 en een stel met 33-34 (ik noem maar wat); Dan neem je 33 en heb je over de gehele afstand (vanaf een minimum afstand) tot je maximale range een goede kans dat je vliegtuigen raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
3xNix schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 10:38:

Bij MN heel simpel want die hebben maar 1 goed AA gun. Caliber ben ik even kwijt, maar de guns zijn lvl 20 en hebben een GA van 25.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

• 0rbit
Ik kan echt nauwelijks meer spelen... op Hood heb ik zoveel lag dat het gewoon echt niet meer te doen is. Jammer.

Verwijderd

Ik dacht dat het aan mijn verbinding lag. De laatste paar dagen was het gewoon niet speelbaar. Soms freeze van 20-30 seconden, VEEL disconnects... niet echt grappig zo... :(

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Heeft iemand nog een account op HOOD die hij kwijt wil ? Het spel begint te kriebelen alleen wil niet vanaf het begin weer op moeten bouwen.....

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Zodra er meer dan een handvol battles zijn op Hood kan ik door de lag gewoon niet meer spelen. Ik moet dus net voor zessen of kort na middernacht spelen. Niet optimaal... om het maar even zo uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-08 10:28
Zo, denk dat ik mijn account ook maar ga afstoffen. Was het spel al helemaal vergeten ;-p.
Wordt het nog goed gespeeld?
Ik zat op Hood maar heb sinds 2008 niet meer gespeeld.
Is er veel veranderd?

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Ik speel zelf op Hood, maar heb zelf eigenlijk geen last van lag.
Wel voor de laatste patch heel veel crashes, maar dat is nu ook weg.

Maandag hebben we een HA geprobeerd op IJN, op de harbour tile werden we helaas verrast door een overmacht aan BB's, waar we helaas niet doorheen konden komen.
Tactieken zijn al wat aangepast.
Better luck next time...

@sneezzer: Best wel, Subs waren er toen nog niet geloof ik, verder heel veel ballance patches

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Veel veranderd?

Subs.. Franse natie.. Prem CV's.. T4 fighters.. Prem BB's.

Valt wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik ga nu eens een VM installeren om te kijken of ik mijn lag onder controle kan krijgen. Het is echt zeer vervelend en aan mijn provider lijkt het vooralsnog niet te liggen. Router resetten. Modem opnieuw opstarten. Windows opnieuw installeren. NF opnieuw erop. Compatibility mode. Niets lijkt te helpen.

Misschien dat Windows XP onder een VM uitkomst biedt.

Update: Werkt als een tiet! En geen lag!

[ Voor 5% gewijzigd door 0rbit op 12-11-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Aha, nou dan zal ik vanavond flink klop gaan krijgen denk ik. volgens mij was in nog geen lvl 30, dus waarschijnlijk ben ik 1 van de weinigen met een klein bootje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Sneezzer schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 13:37:
Aha, nou dan zal ik vanavond flink klop gaan krijgen denk ik. volgens mij was in nog geen lvl 30, dus waarschijnlijk ben ik 1 van de weinigen met een klein bootje ;-)
Dat valt wel mee hoor. Ik weet niet welke natie je speelt; Je kan in de BK waarschijnlijk goed meekomen of anders ASW/AA werk inde GB2 doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Volgens mij zat ik bij de KM.
Ach, ik zal vanavond eens kijken of ik in leven kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Onder welke naam speel je? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Ik speel als "Sneezzer" en vaar nog in een z99.

Was wel weer even wennen, maar ook leuk.

• michnov
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-09 13:47
Ik dacht altijd dat er geen lag bestaat op de eu servers xD
Gelukkig ben ik op de us server gebleven ^_^

• 0rbit
michnov schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:32:
Ik dacht altijd dat er geen lag bestaat op de eu servers xD
Gelukkig ben ik op de us server gebleven ^_^
Het heeft meer te maken met het OS dat je gebruikt. Op Windows XP heb ik veel minder lag dan in Windows 7.

Verder is het gewoon te druk op de server. Na middernacht heb ik geen lag. Zo rond 20:30 tot 23:30 kan ik gewoon niet zinvol spelen.

Dat is pas sinds de laatste patch zo; Voorheen nooit ergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michnov
Ik wil nog een nebraska hebben dan vind ik het wel goed geweest, en evt. een uk cv6
De rest is een kwestie van fun lvlen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Mijn volgende project is ook de Nebby en daar ergens tussenin ook met KM richting CV6 te gaan. Ben al behoorlijk op weg met mijn Fletcher.

Wat betreft de lag, moet ik zeggen dat ik werkelijk nergens last van heb. Het enige vervelende zijn af en toe de spontane crashes, maar voor de rest loopt het aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michnov
Since ik windows 7 heb ik ook wel een aantal crashes daarvoor had ik winxp gebruikt en nooit een crash gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
o.O Michnov.. Das al lang geleden :P (StefaNL was toendertijd mn account naam)

Hoe is het leven op Arizona? Spelen Krentje enz ook nog steeds?

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michnov
Stefanl bedoel je :D

IK KEN JE ZEKER NOG !!!!
:D
Gast hoe isie ? :D
speel je nog steeds navyfield ?
Krent speelt nog steeds navyfield ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Speel nog steeds idd, al is het stukken minder dan vroegah :P

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michnov
ja ik speeeeeel ook veeeeeeel minder dan vroeger XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:34
Ik heb nu eens overwogen om dit spel ook te installeren en te spelen,
echter hoeveel beginners missie's zijn er?

ik heb 3 missies gedaan de laatste was dat ik 20 schepen in 5 min moest doen,
echter nu kan ik niets meer ik heb 2 schepen een frigat waar je mee begint en een ander schip.

Hoe kom ik nu verder?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Je zult toch Blitzkrieg moeten spelen in een battleroom ;)

NF weer compleet onspeelbaar voor mij; laggggg... Heb er nu maar eens een ticket tegenaan gegegooid. Zelfs een cleane Windows XP install op een dedicated NF computer mocht niet baten. Ik begrijp er daadwerkelijk niks meer van.

De website is ook al zo traag...

Hm, per toeval eens geprobeerd alle sounds uit te zetten; Geen lag. WTF?

[ Voor 10% gewijzigd door 0rbit op 20-11-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
0rbit schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:32:
Je zult toch Blitzkrieg moeten spelen in een battleroom ;)

NF weer compleet onspeelbaar voor mij; laggggg... Heb er nu maar eens een ticket tegenaan gegegooid. Zelfs een cleane Windows XP install op een dedicated NF computer mocht niet baten. Ik begrijp er daadwerkelijk niks meer van.

De website is ook al zo traag...

Hm, per toeval eens geprobeerd alle sounds uit te zetten; Geen lag. WTF?
Welkom in Navyfield :P

Clavat, je zat tot nu toe in een battle area voor begin missies, om echte battles te joinen met spelers erin moet je, afhankelijk van wat er gebruikelijk is op die server, naar battle area 7 of 12 gaan. Dit doe je door boven de battle area op het plusje te drukken en dan een andere area te selecteren. Je zult o.a. area's zien die zijn gemarkeerd als trade area, clan area etc. Zodra je de juiste area gevonden hebt zul je voornamelijk rooms zien die als naam Great Battle II en Blitzkrieg hebben. Deze rooms kun je dan vervolgens joinen om met anders spelers te spelen.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:34
en die 2 boten zijn die gewoon voor mij en dan ook vrij te upgraden zonder enige nadelen dat ik de boot dadelijk kwijt ben ofzo?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Overigens; Dedicated sound card doet de truuk ook. Onboard sound in Windows 7; en je krijgt lag.

Ik heb overigens een enorme mijlpaal bereikt: Ik heb damage gedaan in de Guam! Wat een failship is dat zeg. Zo groot als een Yamato. De AA van een DD. De snelheid van een AD (tenzij je overheat dan ben je kortstondig een Fubuki). De T-slots kun je vullen met guns die het bereik hebben waarmee je in een BK nog uitgelachen wordt.

Affijn, wel 20k XP per battle, dus ik zit binnen notime op Colorado :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
0rbit schreef op zondag 21 november 2010 @ 00:30:
Overigens; Dedicated sound card doet de truuk ook. Onboard sound in Windows 7; en je krijgt lag.

Ik heb overigens een enorme mijlpaal bereikt: Ik heb damage gedaan in de Guam! Wat een failship is dat zeg. Zo groot als een Yamato. De AA van een DD. De snelheid van een AD (tenzij je overheat dan ben je kortstondig een Fubuki). De T-slots kun je vullen met guns die het bereik hebben waarmee je in een BK nog uitgelachen wordt.

Affijn, wel 20k XP per battle, dus ik zit binnen notime op Colorado :+
Eh, als je Guam de snelheid van een AD heeft gaat er iets goed fout. Speedcap van een AD is 40 knopen, die van de Guam 47. Guam is inderdaad lang, maar ook slank en dat kun je heel goed in je voordeel gebruiken. Als je met je neus vooruit aanvalt ben je een relatief lastig te raken doel en het slanke profiel maakt het schip heel geschikt om mee te 'weaven' (slalom beweging zeg maar, zodra de tegenstander schiet beweeg je je neus vooruit of achteruit en vervolgens draai je tegen de richting in om je achterste in te trekken. Indien je dit goed doet kun je vaak een schot van je tegenstander ontwijken omdat die schoot in de baan van je vorige positie). Guam is al met al absoluut geen slechte BB1, maar een BB1 blijft toch het cannonfodder onder de BB's :P

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Clavat schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:44:
en die 2 boten zijn die gewoon voor mij en dan ook vrij te upgraden zonder enige nadelen dat ik de boot dadelijk kwijt ben ofzo?
De FF 01 kun je eigenlijk meteen alweer verkopen, met de FF 02 ga je verder tot aan level 5 waarna je je eerste destroyer kunt aanschaffen. De frigates gebruik je eigenlijk alleen maar om je nieuwe sailors mee te lvlen in eerste instantie. Met de DD 01 ga je door naar lvl 12 en dan begint de fun pas echt want dan mag je een natie kiezen.

Wat betreft sailors trouwens, een veel voorkomend probleem is dat nieuwe spelers met een incomplete of slechte crew starten de eerste keer. Ik heb hiervoor in een vloot ooit een guide geschreven, die zet ik hier nu even erbij voor de nieuwe spelers die dit topic bekijken. Commentaar altijd welkom natuurlijk mits constructief.
Hello there new recruit! As you probably have experienced by now, NavyField is not an easy game to completely master. A lack of a proper tutorial and a poor starting pool of sailors make the odds of new players starting off properly quite small. To help counteract this, I've put together a guide on what you will need to have a crew that can make the most of your ships and eventually be ready to use that BB6 or CV6.

What stats do I have to watch for when I create my crew?

Bridge Operators: 14 or 15 potential, coupled with 11 or 12 repair preferably.

Gunners:
Cap out fairly easy except for UK accuracy gunners, so getting super sailors is not as vital here.
Make sure you have 2 gunners with equal stats on reload and accuracy, 11/11 (acc/rld) and 12/10 are good options for your main gunners, AA gunners are usually 10/12.

Engineers: As high as possible on engineer, at least 9 in restore, preferably 10 or more.

Repairers: As high as possible on repair, at least 9 in restore, preferably 10 or more.

Restorers: Do not use these on a BB, period.

Scout pilot: Aircraft, 11 or 12 is fine.

Fighter pilot: Fighter, do not settle for anything less than 12 base

Bomber pilot: Bomber

Seaman: Commonly used on CV crews, get a sailor with 11 or 12 fighter and 10+ on bomber and repair.

Sonarman: Potential (primary stat), with decent repair and restore

Planesman: Potential (primary stat), with decent repair and restore

Torpedo man: Torpedo (duh)

Battleship crews

Battleships are the game's big damage dealers. This ship type is primarily played by the majority of the playerbase. Initially at low lvls, it would seem you mostly need repair ability. Guns do relatively little damage and speed and range hardly matter in the average blitzkrieg. Later on during the BB stage however, this situation gets turned upside down. Many BB's can sink one another with 2 or 3 shots, so repair ability will be useless unless you can make sure you avoid most of the enemy fire. Speed and agility are key factors to playing a BB well. So you'll want more engineers than repairers in your crew.

Another choice is whether to use anti air guns on your battleship. They add more protection against bombers and give you the option to shoot down scouts in order to create an area around you that the enemy cannot see. The downside is that AA gunners take up 2 slots on your ship meaning you will have less repairers and/or engineers. The quality of AA guns differs greatly per nation and that difference will relfect on my advised crew setups for each nation following below.

Finally, especially if this is your first crew, I recommend leveling 2 bridge operators on both gunship lines. This will take longer to get to the high level BB's, but has the advantage you can train your entire BB6 crew without them starting to fall behind. Another perk is that your gunners will move ahead of the BO's, which positively affects the performance of guns naturally.
Overall you will have a better crew to operate your ship, and on your first line you will need every advantage you can get since there are already many factors that will require getting used to.

-----------------------------------------------------------------------------------

United States Navy

The US navy is commonly crewed by 1 of 2 variants, 1 using AA and the other focusing on more repair rate and overheat. Both will be listed below.

With US gunners you will have to make some choices. At 3 moments you are given a choice to increase either accuracy growth, or reload. For main gunners, class them Acc-Rld-Acc if you will have a fairly low amount of vets (<100). If you can BVE them, class Acc-Rld-Rld.

Reload gunners for AA can simply be classed reload all the way as accuracy will eventually cap without focusing on it and small caliber AA guns don't require enormous amounts of acc ability. US AA gunners should be ignored as they are useless and broken.

Crew variant 1:

1 or 2 BO's
2 main gunners
4 repairers
6 engineers
1 rookie pilot

Crew variant 2:

1 or 2 BO's
2 main gunners
2 reload gunners
3 repairers
5 engineers
1 rookie pilot

Royal Navy (UK):

Like the US, this nation has non straightforward gun classing, requiring you to choose once at lvl 42 to focus on reload or accuracy. This choice cannot be undone, so make sure you do it right the first time.
Accuracy classing is the way to go if you want to achieve good spreads during blitzkrieg levels and at low level BB's. The downside however is that in order to reach the reload cap, you will have to either vet your gunners past 109 or accept that you will not have optimal reload until your gunners are at or very close to lvl 120.

Reload gunners have no trouble reaching both caps relatively early, but are far less fun to level with since spread of many guns will suffer at low levels.
So if you picked UK as your first line, you might want to stick with accuracy while players going UK later on can level their gunners ahead using a ship of their first line to avoid the spread problem.

UK AA gunners should be avoided for proper AA guns, although the so called pom pom's (looks like automated AA fire, only sprayed further) require actual AA gunners. These are not the most effective way to destroy planes however and are generally considered a novelty gun rather than a viable option. So unless you really want pom pom's, train reload gunners for your anti air guns. UK AA overall is rather weak though, so most UK players don't bother with it.

Crew variant 1 (recommended)

1 or 2 BO's
2 main gunners
3 or 4 repairers (use 3 if you can vet beyond 170 vets per support)
6 or 7 engineers (depending on your # of reps)
1 rookie pilot

Crew variant 2

1 or 2 BO's
2 main gunners
2 AA gunners
3 repairers
5 engineers
1 rookie pilot

Imperial Japanese Navy

IJN crews are fairly straightforward. The only things that require attention are the classing of AA gunners (explained below) and determining the amount of reps and engies you will train.

IJN AA gunners are the only gunners that can use the good IJN anti air solutions. However once you class them at lvl 20, they suffer a decrease in reload and accuracy, which is bad. There is a solution however. Since the crew growth of these AA gunners barely changes after classing, you can safely postpone the level at which you class the gunners to AA gunners and beyond. Meaning you can keep them as armament sailors after lvl 20 with their full growth in accuracy and reload. It is recommended to put off classing them until you have reached the appropriate level for the Yamato at lvl 89 (So aim to get your armament sailors to lvl 80 at least before you class them to AA gunners).

Recommended crew

1 or 2 BO's
2 main gunners
2 AA gunners
3 repairers
5 engineers
1 rookie pilot

You might consider using 4 engies and 4 reps in order to increase your repairing ability, but the later IJN BB's are very hard to speedcap and IJN in general relies on speed and AA to survive in battles. So I recommend using the setup mentioned above.

Kriegsmarine

Km is even more straightforward than IJN, since the crew has no oddities or pitfalls. Simply class your enire crew whenever the possibility presents itself and choose the proper paths at lvl 12.

Recommended crew setup

1 or 2 BO's
2 main gunners
2 AA gunners
3 repairers
5 engineers
1 rookie pilot

Marine Nationale

Very alike to US in its setup. The main choice is whether to use AA guns or not. I would recommend doing so as France has access to some very potent anti air weaponry. Also note there is no actual AA gunner branch, but all guns are used by normal gunners.

Crew variant 1

1 or 2 BO's
4 main gunners
3 repairers
5 engineers
1 rookie pilot

Crew variant 2

1 or 2 BO's
2 main gunners
4 repairers
6 engineers
1 rookie pilot
CV en SS crews ben ik nog niet aan toegekomen maar indien er interesse is kan ik dat de komende dagen in orde maken. Verder heb ik nog een tutorial in de maak over dodging en lijngevecht manoeuvres.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Nephalem schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:02:
[...]

Eh, als je Guam de snelheid van een AD heeft gaat er iets goed fout. Speedcap van een AD is 40 knopen, die van de Guam 47. Guam is inderdaad lang, maar ook slank en dat kun je heel goed in je voordeel gebruiken. Als je met je neus vooruit aanvalt ben je een relatief lastig te raken doel en het slanke profiel maakt het schip heel geschikt om mee te 'weaven' (slalom beweging zeg maar, zodra de tegenstander schiet beweeg je je neus vooruit of achteruit en vervolgens draai je tegen de richting in om je achterste in te trekken. Indien je dit goed doet kun je vaak een schot van je tegenstander ontwijken omdat die schoot in de baan van je vorige positie). Guam is al met al absoluut geen slechte BB1, maar een BB1 blijft toch het cannonfodder onder de BB's :P
Zoals je begrijpt heb ik het wat overdreven. Hij is verdomd veel sneller dan de AD, maar heeft dan ook een fors dikkere kont ;) Het is denk ik een typische BB1; Overall wel beter dan bijvoorbeeld de Scharnhorst, maar die heeft tenminste redelijke AA. Met de Scharnhorst (en goede gunners) kun je best aardig mikken, maar je bent dan wel een "paper ship". (Het is ook niet zonder reden dat de PBBs al bij level 61 beschikbaar komen.)

Eigenlijk is het best knap hoe ze de balans in de diverse naties gebracht hebben. Je blijft aan het dubben met voor- en nadelen. Het is moeilijk daar nog wat in te passen. Dat zie je nu ook met MN en ik verwacht dat ook met de aanstaande naties: Er zullen geen extra goede eigenschappen komen, dus het kan alleen maar een kopie zijn van een bestaande natie of een mislukte poging om wat toe te voegen. Bij MN merk je dat er geen echte gedachte achter zit behalve "in het begin overpowered zodat mensen blijven spelen". Ik ben al benieuwd wat de Russen bijv. gaan toevoegen. Ik vrees niet al te veel.

Er moet mij even een dooddoener van het hart; Zonder lag spelen is fijnnnnn :+ Net een heerlijk potje in de H39! Het laatste salvo beschikbare HE maakte een einde aan het voorlaatste schip. Dat vind ik nou lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
MN heeft mijns inziens wel degelijk een gedachte als je de lijnen in het geheel bekijkt. Met een paar uitzonderingen is het een natie die zich richt op agressief spel en rushes. Dit zie je terug in de hoge snelheden van de schepen, hoge shell damage, lage angles en gunstige profielen. De AA met enorme range helpt verder om die dark spots te creëren om ongezien een rush te starten. Verder krijgen de sailors allemaal een restore bonus onder andere wat resulteert in schepen die al vroeg een tik kunnen hebben.
Voornaamste nadeel van MN is toch dat je hoge level BB's allemaal de range van een tier lager hebben. De BB6 die op het moment op NA getest wordt heeft bijvoorbeeld marginaal minder range dan een H44.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Hmja zo had ik er nog niet naar gekeken; het klopt wat je zegt. De MN BBs zijn ondanks hun kleine formaat nauwelijks een echt gevaar.

De Algerie is wel het summum van de rush speelstijl. Het probleem is dat veel spelers er toch niet zo goed mee overweg kunnen; In de begindagen van de MN had je nog goede Algerie spelers. Levensgevaarlijk. Tegenwoordig is die dreiging sterk verminderd heb ik het idee. Geen partij voor een high level Baltimore in ieder geval.

Een puike turotial Nephalem! Als ik die 2 jaar terug gelezen had, had ik zeker meerdere maanden spelen verder kunnen zijn :|

[ Voor 6% gewijzigd door 0rbit op 21-11-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Dat probleem heb ik ook gehad en ik denk heel veel spelers. Mijn eerste crew was gewoon gruwelijk slecht, haha. Daar komt dan nog bij dat destijds de BB6 nog niet eens aangekondigd was, dus toen dit gebeurde kon ik NOG een keer extra crew gaan levelen...

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michnov
Heb mijn eerste bb en cv crew verkocht om dat ik anders te kort aan sailors kwam voor een cv6 en bb6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:13

jgj82

Ja, maar = nee

Na 6 vd 8 supporters op nieuw te hebben moeten levelen ben ik dan bijna op mijn eerste BB6....
heeft ff geduurd, had al crappy b11 supporters op 105, nu dus weer overnieuw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0rbit schreef op zondag 21 november 2010 @ 01:47:
Hmja zo had ik er nog niet naar gekeken; het klopt wat je zegt. De MN BBs zijn ondanks hun kleine formaat nauwelijks een echt gevaar.
Pardon? Dan ben je zeker nog nooit een Lyon tegengekomen met iets boven @lvl gunners. Ik kan je vertellen dat het echt niet grappig is om per salvo 16 shells te ontvangen..... De Lyon LIJKT een ongevaarlijk schip maar is werkelijk dodelijk zodra hij in range is. Ook voor BB5's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:37:
[...]

Pardon? Dan ben je zeker nog nooit een Lyon tegengekomen met iets boven @lvl gunners. Ik kan je vertellen dat het echt niet grappig is om per salvo 16 shells te ontvangen..... De Lyon LIJKT een ongevaarlijk schip maar is werkelijk dodelijk zodra hij in range is. Ook voor BB5's!
Dat klopt, want ik zie sowieso maar weinig MN BB's eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Lyon, Normandie en Paris zijn inderdaad nogal nasty, Alsace kan ook een flinke dreun uitdelen maar die is tenminste nog te raken :P De Stras en Rich vind ik persoonlijk dan weer nogal zwakke schepen, zeker @ level.

En heb nu laatst op de test server de MN BB6 een paar potjes kunnen proberen en daar werd ik ook niet vrolijk van. Ding deelt enorm veel damage uit en spread is zeer strak, maar in zijn huidige staat gaat hij maximaal 39 knopen met volle uitrusting (geen armor), heeft hij een reet waarbij een Super Yamato een anorexia-patient lijkt, kan niet al te effectief worden bepantserd en de range ligt een haar onder H44.

@jgj: Sinds wanneer is base 11 crappy lol? Zijn weliswaar geen elites maar ook niet zo belabberd dat ik ze helemaal vervangen had op lvl 105. Maar in ieder geval, alvast gefeliciteerd met je BB6 :)

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol.... bij de eerste plaatjes van de MN BB6 had ik al zoiets van: YUMMEH.... fat ass voor m'n DB's... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
waar staan die plaatjes ergens? heb er nog niks van gezien namenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
Op het Navyfield forum van US staan een aantal plaatjes en ook op het EU forum is er een topic met link te vinden.

Persoonlijk vind ik het op een flipper uit een flipperkast lijken.

Maar goed, veel damage en redelijk snel voor een BB6. Wat wil je nog meer range + aw + meer snelheid? Het is een schip om mee te rushen. Lijkt mij dat die daarvoor prima is uitgerust, bovendien hoeft het nooit zijn profiel te laten zien om alle turrets te kunnen afvuren.

[ Voor 11% gewijzigd door Melniek op 06-12-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Afbeeldingslocatie: http://img600.imageshack.us/img600/7707/screen02e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/i4jlnq.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Nephalem op 07-12-2010 00:40 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ziet er wel uit, als een Schip dat zijn neus in de goede richting kan houden klein profiel en flinke klap afschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Enige probleem dat dat mijns inziens gaf is dat de 3e koepel vrij ver naar achteren zit, dus recht vooruit is het bijna niet te doen om een volledige hit te realiseren. Je ziet dan duidelijk enige afstand tussen de eerste 2 en de laatste groep shells.

En verder heeft het ship nog 1 klein eigenaardigheidje, de 3 front koepels hebben in tegenstelling tot andere schepen met deze setup 2 gunners nodig i.p.v. 1. Op zich niet iets dat problemen geeft aangezien iedereen normaal gesproken 2 gunners heeft, maar vond het toch apart :P

[ Voor 35% gewijzigd door Nephalem op 07-12-2010 12:03 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
Heeft de Nelson ook niet 2 gunners ?

Vind het wel goed voor balance. Volgens mij is het hoogte verschil tussen de kanonen juist ervoor om het verschil tussen eerste en laatste kanon te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
ipazza schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:15:
Heeft de Nelson ook niet 2 gunners ?

Vind het wel goed voor balance. Volgens mij is het hoogte verschil tussen de kanonen juist ervoor om het verschil tussen eerste en laatste kanon te verwijderen.
Nee, hoogteverschil was er op de echte schepen zodat de koepels elkaar niet in de weg zouden zitten bij het draaien of schieten. Je ziet ook vaak op tekeningen dat de guns niet recht achter elkaar op de as geplaatst zijn.

De statische range van de kanonnen in NF is bij elk gelijk, dus omdat de afstand tussen koepel 2 en 3 groter is, valt er ook een gat tussen de shells als ze neerkomen wanneer je ze tegelijk laat schieten.

En Nelson heeft inderdaad 4 sailor slots voor gunners en achterop nog R slots, maar heeft slechts 1 gunner nodig om alle main guns voorop te gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Nephalem op 08-12-2010 04:41 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46
Ben de laatste tijd ook weer wat bezig met varen. De resultaten zijn erg afwisselend, heb de ene ronde in m'n iowa rond de 100k damage en de andere haal ik maar 20k. Schiet ook niet echt op richting montana. Moest nog een extra repair na levelen, die zit nu op 75, 6 levels onder zijn collega's dus ik vaar nu met 4 engi's, 1 repair en 1 seaman totdat al m'n repairs op hetzelfde level zitten. SD is nu dus ook maar net boven de 500. Heb nu natuurlijk wel AA guns op de T slots.

Voor de afwisseling ben ik ook wel eens met m'n CV op pad, alleen dat wil nog niet zo lukken. Heb nu wel al T2 fighters maar die doen nog niet zo erg mee.
Hoe krijgen sommigen trouwens hun vliegtuigen zo snel hoog en laag? Als ik "," en "l" gebruik duurt het eeuwen voordat ze pas beginnen met hoogte veranderingen. Dit levert me altijd veel verlies op als ik in zwaar AA vuur terecht kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Volgens mij is dat een kwestie van veel op de toetsen rammen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: French BB6 Gameplay (Charlemagne)
MN BB6 heeft nog behoorlijk wat tweaks nodig. Wat een beroerde spread... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Op welke server kun je het beste spelen? Ik zit nu op de EU servers maar volgens mij is het niet erg druk daar.
Ik ben nu lvl32 KM maar wil eens wat anders.
Wat is leuk om opnieuw mee te beginnen?

[ Voor 29% gewijzigd door timskiej op 24-12-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EU heeft 3 verschillende servers. De meesten van ons spelen denk ik op NFEU Hood server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 23:56:
EU heeft 3 verschillende servers. De meesten van ons spelen denk ik op NFEU Hood server.
Ik zit ook op Hood zie ik :)

Heb nu de Koeningsberg :)

Koenigsberg - Level 30
Best Engine: CL Engine I (Heavy)
Best FCS: CL Aiming FCS II
lvl 29 X3 5.9"/60 SK C/25

Met twee level 32 gunners en light HE

Ik ga opnieuw beginnen zodat ik een fatsoenlijke crew heb met een Premium abbo erbij. Weet alleen nog niet welke natie? aanraders? :)

[ Voor 49% gewijzigd door timskiej op 25-12-2010 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
BB --> Kriegmarine (beste BB6 en BB5 naar mijn mening)

CV--> IJN (makkelijkst, meeste updates voor je CV houd je goed bezig, sterkte en zwakte vooral afhankelijk hoeveel vets...)

Sub --> MN/KM (low lvl KM goed, high lvl MN goed)

Dat is mijn mening.

Jammer dat die Evil Santa weer gestopt is. Ik heb maar 2 presents gekregen en kinda useless onces, 1000 mines en 50 HH......

Pagina: 1 ... 16 ... 25 Laatste