[Online MMOG] Navyfield

Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Sodak heeft wel iets meer range geloof ik. in iedergeval meer damage. maar spread wordt ook weer wat slechter in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:46
Heb ook een bogue aangeschaft. Mijn piloten zitten zo rond level 43-46 dus ze doen nog niet echt mee, fighters kunnen met moeite een scout neerhalen en TBers wil je echt niet in AAW terecht laten komen.
Misschien handiger om ze eerst wat door te levelen dmv wat AA werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de T4 patch is er een bizar fenomeen ontstaan. De 'locals' zijn teruggekeerd als T1 viegtuigen. Ik bedoel dus niet wat het LIJKT te zijn: de sprites van de locals zijn nu T4 geworden. Nee, als je high lvl pilots in T1 fighters zet, blijken ze ZEER sterk te zijn. Daar komt bij dat je bijna 2x zoveel T1's op een CV kan plaatsen dan T3/T4.

Ikheb een paar rondjes mijn lvl90 fighterpilots in T1's laten rondvliegen en mits goed gemanaged (ga vooral niet head-on een gevecht in maar altijd van opzij!) zijn ze killing voor vijandelijke vliegtuigen. Ik heb vele T3's en T4's met ze naar beneden gehaald.

Toch hoop ik dat hier nog wat aan getweaked gaat worden want het lijkt me niet de bedoeling dat een T3 food is voor een T1, zelfs als de T3 pilots een paar lvls hoger zijn.

Ik ben benieuwd wat de WK actie gaat opleveren. Duitsland en Nederland hebben door hun doelpunten in ieder geval al gezorgd voor 3% meer exp.... (0,5% exp per doelpunt door een europees land)

Mijn CV BO zit nu op lvl94.... dus nog 2 lvls naar Europa. Maar eigenlijk zit ik te wachten op de Hindenburg.... lvl 103..... LONG grind......

Ik heb overigens gisteren nog een aardige ruil gedaan: mijn lvl 82 Engineer (base+12) geruild voor een lvl107 repair (base+11) Ik moet nu nog wel een Engineer nalevelen... Ik heb nog 1 lvl 60 en 1lvl 54 Engineer. Ik zet die 2 gewoon op mijn CV erbij en ze krijgen zo hun exp wel... Overigens wel lachen, lvl 90 fighters op een seydlitz...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er al wat bekent over de nieuwe navyfield..
ik ben toendertijd eigenlijk gestopt omdat er sprake was dat er een nieuwe versie met verbeterde gfx zou komen.

en het begint toch langzaam weer te kriebelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nog helemaal niets bekend over een nieuwe versie. Wel zullen er op (in navyfield termen) op 'korte' termijn nog de Italiaanse en Russische marine erbij komen als naties. De Franse is een maand of 5? geleden erbij gekomen.

Sterker nog, op NFEU zijn custom sprites tegenwoordig volledig verboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 09:26:
Sinds de T4 patch is er een bizar fenomeen ontstaan. De 'locals' zijn teruggekeerd als T1 viegtuigen. Ik bedoel dus niet wat het LIJKT te zijn: de sprites van de locals zijn nu T4 geworden. Nee, als je high lvl pilots in T1 fighters zet, blijken ze ZEER sterk te zijn. Daar komt bij dat je bijna 2x zoveel T1's op een CV kan plaatsen dan T3/T4.
Dit is een bug die al langer bekend is, niet perse door de veranderingen aan de 'locals'. Tis meer een exploit door mensen die willen 'vals' spelen. Zijn cv spelers niet blij mee en team NF is er ook niet al te blij mee.

@semmy: je kent het fenomeen "done when it's done" en "duke nukem fornever"? Persoonlijk denk ik niet dat er een nieuwe navyfield komt, tenzij het wordt opgepakt door een andere ontwikkelaar.

De ontwikkeling van bijvoorbeeld submarines t4 en de marine van frankrijk, italië en rusland zijn ook zaken die heel lang op zich (hebben) laten wachten.

Ik hoop wel dat het spel ontwikkeld blijft worden, ik zou het leuk vinden om met Rusland en Italië te spelen.
Moeten ze ook wel weer de sailor limiet omhoog gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ik heb het ook gelezen, T1 fighters met high level pilots. Dacht dat je er wel een ticket (en wellicht een ban) voor kunt krijgen als je er echt misbruik van maakt.

Hoe zit dat nu met dat WK event..., blijft de extra bonus tot het einde van de WK periode en is de extra bonus a.g.v. een overwinning tijdelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TNF heeft expliciet aangegeven dat het gebruik van T1 NIET verboden is en dat het niet wordt beschouwd als bug abuse. Ik zie het eigenlijk een beetje als een Prinz Eugen met 5.9"triples. Het wordt beschouwd als een fail maar ondertussen haal je wel veel credits en exp binnen.

De WK event duurt tot en met de finale. Dus ieder doelpunt gemaakt door een Europees team zorgt ervoor dat je 0,5% meer exp krijgt. Als een Europees team wint, zal na het WK nog 5 dagen de extra exp verkregen worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Maar dat is per dag toch? Of is het cumulatief?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die doelpunten zijn cumulatief en tellen het hele toernooi.
Dus elk europees doelpunt is +.5% exp

Winst van een europees land is op de dag zelf maar een uurtje +15% exp (beetje faal vind ik)

Winst van de finale door een europees land is +5 dagen huppelepup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Tja, op een gegeven moment is het allemaal zo complex dat het niet meer loont te bepalen wanneer je nu optimaal veel exp krijgt. Ik speel wel wanneer ik zin en tijd heb anders... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals altijd toch? :-)

Het maakt dus ook nog uit op welk tijdstip de wedstrijd werd gespeeld...
(om het nog ingewikkelder te maken)

zoals Nederland afgelopen maandag om 13:30 speelde en won, dan is er van 18:00 - 19:00 een bonus...

Doe het dan gewoon de hele avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ja, een beetje knullig is dat, maar aan de andere kant zou het ook niet leuk zijn als iedereen in een maandje op level 120 zit natuurlijk.

Normaal speel ik op een partyweekend minstens een uurtje extra waar ik dan echt even voor ga zitten. Dat schiet dan toch vrij snel op en in dat geval loont het ook, maar ik ga toch niet voetbaluitslagen bestuderen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk al lang niet meer wanneer er bonus exp te krijgen valt. Ik speel wanneer ik zin heb en de laatste tijd eigenlijk wel dagelijks. Het kan zo maar zijn dat als het een paar dagen echt mooi weer is dat ik even helemaal niet speel. (terras, biertje etc.. ;) )

Ik begin me wel steeds meer te irriteren aan de gebrekkige implemntaties van bijv ingame chat, mogelijkheden voor fleet management, gebrek aan info (bijv mouseover de fleetsign geeft niet bij welke fleet die speler zit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ja, het is eigenlijk best een gemankeerd spel. Het loopt bij mij nu steevast bij de eerste room die ik na opstarten in ga vast. Opnieuw opstarten en maar hopen dat het niet weer gebeurt. Soms gebeurt het dan pas tijdens een battle (maar dat is sinds de laatste paar patches steeds minder). Ik moest een paar minuten pielen met instellingen om het op een 16:10 scherm aan de gang te krijgen. Na een tien minuten spelen werkt de gehele chat bij mij niet meer. De matige graphics. De lage resolutie. En dan is er nog een hele reeks balance issues die maar mondjesmaat gefixed lijken te worden...

En toch is het misschien wel het leukste spel dat ik ooit gespeeld heb. In ieder geval het langst (misschien nog Colonization, Civilization en UFO als verdere hoogtepunten; die spellen trek ik eens per jaar weer uit de kast). Op speelplezier is dit spel bijna niet te toppen. Het handmatig mikken en schieten. Het zien neerploffen van je shells. De spanning van een duel in de BK en het elkaar dan tegelijkertijd tot zinken brengen. Het AA-werk. Het levellen. Het na-levellen. Het opbouwen van je crew. Een nieuw bootje. Je weer moeten inspelen zodra je zelfs maar van shell wisselt, etc. Maar bovenal; het voor een outsider onbegrijpelijk gelul eromheen, waar dit topic een goed voorbeeld van is. Ik heb voor de gein andere MMOG topics doorgelezen; heerlijk al die terminologie en de adviezen ook al begrijp je er zonder te spelen niks van! Ik krijg dan bijna automatisch zin om zulke spellen ook te gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Heb vanavond even wat BB1-4 rooms gespeeld. Dan gaat het wel lekker met de credits. heb in 2 uurtjes zo'n 200k credits verzameld. (is voor mij een hele prestatie, doe ik normaal veel langer over... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Credits en BB dat blijft een crime..... Ik haal met mijn CV3 (GrafZeppelin) bij een winnend potje gemiddeld 50K credits per ronde..... Als je CR wil harken moet je gewoon een CV lijn starten, anders kom je niet erg ver ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Even een vraagje aan jullie; ik ben al weken aan het lezen maar kan gewoon niet echt beslissen.

Achtergrond:
-Ik heb momenteel de volgende BOs; 2xKM, 2xRN, 1xUSN, 1xIJN en 2xMN.

-Ik speel met ten minste 1 BO voor iedere natie de BB lijn en dat vind ik best zo. Nu heb ik dus feitelijk 3BOs over en ik zou graag een CV lijn en een SS lijn willen volgen.

-Ik heb al een RN BO die op de SS lijn zit; Ik geloof niet dat RN de beste keus was. Vooral door het ontbreken van proximity torps.

Even een overzichtje met wat opties en een korte beschrijving:

KMRNMN
CV123
SS456

[1] Geen idee hoe goed de KM CVs echt zijn. Ik las ergens dat vooral de fighters vrij goed zijn. De beschikbare BO is echter al van een vrij hoog level. Ik zou dus sowieso een boel crew moeten nalevellen of piloten moeten kopen.

[2] De RN lijkt me een geschikte kandidaat. De fighters schijnen voor hogere levels vrij goed te worden en de torpedobombers schijnen de beste te zijn. Ik heb ook een BO die ik daarvoor kan gebruiken die zo rond level 37 zit. De andere is level 50. Het nalevellen van piloten moet dus goed te doen zijn.

[3] Ik heb weinig kunnen vinden over de MN CVs. Misschien heeft iemand een tip?

[4,5,6] Een SS lijn bij de KM is denk ik de beste keus, vooral wegens de proximity torps. De RN SS2 schijnt heel goed te zijn. Hoe zit het met de MN SS?

Kortom:
Als jullie een CV lijn zouden moeten beginnen zouden jullie dat dan doen met KM, RN of MN in achtnemende dat ik met de overgebleven twee naties graag een SS lijn zou starten? :+

Zoals ik er nu over denk; SS lijn verhuizen van RN naar KM. De RN SS BO gebruiken om CV lijn te starten en piloten te levellen (desnoods ship tree reset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Sorry, hierover kan ik niet echt mee praten. Heb 2 US BO's. Eentje doet BB zit halverwege level 84 en met de ander ben ik een CV lijn begonnen.
Ik werd redelijk vaak gezonken door die grote franse sub, dus die is volgens mij ook wel redelijk goed. Zie 'm de laatste tijd trouwens weinig meer rond varen (dus misschien toch een hype..? ) SS van KM is natuurlijk handig door de proxy torps = bijna altijd prijs, alleen weer minder dmg.
Misschien is het ook handig om te bekijken wat je precies wilt doen met je CV. Voor fighters moet je wel goede piloten hebben met veel vets en experts, voor bombers is dat weer minder belangrijk. MN schijnt het weer goed te doen in de bombing business dus daar zou ik zeker naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Had gister zomaar ineens na een GB2 41k exp erbij. Geen idee waar dat vandaan kwam :? , had niet echt veel damage gedaan. Is daarna helaas ook niet nog eens voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-12-2024
Wow, was me nog niet eens opgevallen dat NF ook al tot GoT doorgedrongen was...
Ikzelf speel op NFNA sinds 2006 (nog geen EU toen). Heb wel een keer een account gemaakt op EU Yamato, maar zaten bijna alleen maar Duitsers, dus in sociaal opzicht viel dat nogal tegen.

En ja, xp tegenwoordig is van de zotte als je het mij vraagt :P
Voorbeeld van een battle eergisteren:
Afbeeldingslocatie: http://i181.photobucket.com/albums/x41/SteefNF/ADxp.jpg
Andrea Doria ftw.

[ Voor 5% gewijzigd door Nephalem op 25-06-2010 19:03 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Afgelopen weekend begonnen met het lvlen van me KM crew voor BB en Sub, heb nu 2 bo's op lvl 12 en 1 paar gunners op lvl 19. net me KM Z1 gekocht en gaan met die banaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Gaat bij mij niet echt snel meer met de levels. Zit nu op lvl 85. Heb even terug zitten lezen.. Ik heb dus 20 dagen over 6 levels gedaan.
Kom in mijn Sodak vaak nog net iets aan range te kort in al dat H39, L1 geweld. (Of misschien is mijn taktiek niet goed genoeg natuurlijk :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Koopmans schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 07:49:
Gaat bij mij niet echt snel meer met de levels. Zit nu op lvl 85. Heb even terug zitten lezen.. Ik heb dus 20 dagen over 6 levels gedaan.
Kom in mijn Sodak vaak nog net iets aan range te kort in al dat H39, L1 geweld. (Of misschien is mijn taktiek niet goed genoeg natuurlijk :X )
Dat probleem had ik ook, vandaar dat ik maar eens wat ga hobbyen met een KM lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Heb jij je IOWA dan al behaald? (je was toch ook met een US bo bezig...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
nee heb me Iowa nog niet, me Bo zit nu op lvl 81.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Ben ook tijdje geleden begonnen hiermee.
Alleen mis ik wat credits nu beetje te weinig, heb wel de US eerste CL en alvast wat extra crew geleveld.
Wat moet je trouwens doen als je die pincode kwijt bent? Ik kan nu geen schepen meer verkopen of traden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Shadowhawk00 schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 20:32:
Ben ook tijdje geleden begonnen hiermee.
Alleen mis ik wat credits nu beetje te weinig, heb wel de US eerste CL en alvast wat extra crew geleveld.
Wat moet je trouwens doen als je die pincode kwijt bent? Ik kan nu geen schepen meer verkopen of traden.
Het beste kun je een support ticket sturen via de navyfield site. Dan zal een GM je helpen je second password te resetten. Dit is, zoals je al in de gaten had, toch best belangrijk.

Wat betreft je crew, wat heb je nu allemaal? Want je kunt beter nu zorgen dat je een complete crew hebt voor een BB6 dan later merken dat je te kort komt en dan nog crew 80 of meer levels bijtrainen.
Mijn eigen BB6 crew voor USA bestaat uit 2 bo's (om mijn crew via 2 lijnen naar 60 te levelen. Dit voorkomt dat ze te ver achter gaan lopen), 2 gunners (geclasst via Acc-Rld-Acc route), 6 engineers, 4 repairers en een scout.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Nephalem, je gebruikt dus geen AA?
Ik heb zelf wel 2 gunners geclassed als rld, rld, rld om als AA te dienen. Hierdoor lever je natuurlijk wel SD in. Zit nu op level 87 (support iets lager) op 500SD.
Vind het wel erg wisselvallig trouwens nu met de exp. in GB2. Heb je een ronde met 40k dmg krijg je 10k exp. en een ronde daarna slechts 1350 dmg en dik 30k exp.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
meer als 500SD kun je volgens mij ook nie halen. en bij GB2 is volgens mij je hit percentage heel belangrijk. 1x een blockshot met 5k damage kan veel meer xp opleveren als al je ammo opschieten en 50k damage doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Ikzelf gebruik de US AA niet nee, kies bij schepen als de Sodak, Iowa en Montana liever voor de extra snelheid.
Mijn KM and IJN hebben uiteraard wel gewoon AA. Fransozen heb ik nog niet mee gerommeld, maar die AA ziet er netjes uit.

En in mijn ervaring is hit % niet echt een factor (schepen met AA zouden dan flink de pineut zijn aangezien die zowat altijd dicht bij de 0 zitten). Wat wel een flink verschil maakt is welke schepen je raakt. Met je BB3 30k attack halen door een BB5 te beschadigen of door 5 destroyers te verzuipen scheelt flink in xp. Kleine bootjes leveren praktisch niks op voor een slagschip.

En SD zit op NA net even anders aangezien de boosts op EU minder effectief zijn, maar met de 'standaard' boosted 109 vets en volle experts mag je 900 SD verwachten rond lvl 90-95 als je AA gebruikt. Hangt ook weer een beetje af van je crew stats. Hoe hoger de restore ability op je sailors, hoe meer SD. Dit is in mijn ogen een nadeel van elite crew, slechts 9 restore.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ik heb op mijn support nu zo'n 40 vets elk. Misschien maar eens proberen extra te krijgen als er weer eens een event weekend is waarbij de kans wat groter is. Ze zitten nu zo rond level 79-80.
Moet trouwens nog 200k tot de Iowa, daarna moeten mijn main gunners nog 100k extra halen om op level 91 te komen voor de guns. Hopelijk lukt dit vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
*O* *O* Iowa *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Gefeliciteerd!! *O*
Nu op naar die Montana ;)

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Het schiet bij mij helaas niet zo op. Nog 7 levels tot de O-Pro II... nog 12 tot Bismarck. Nog een paar levels tot Guam. Zit nu met beide MN BOs in de Pluton ( :F ). Mijn RN sub wordt wel wat beter.. maar voor de rest... tanden op elkaar en doorgrinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Zou dat misschien iets te maken kunnen hebben met het feit dat je al die naties tegelijk leveled... :X

Heb je wel lekker veel variatie trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ja dat denk ik wel :P Nou heb ik de IJN nog vergeten... Kongo en Kita... leuk voor de afwisseling inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Grinnik, ik zou je zelf adviseren om je voorlopig eens op je KM te richten, in ieder geval grotendeels. Met goede KM AA gunners is het een stuk makkelijk om wat crew bij te lvlen met een emden/moltke, altijd handig,
En door een tijdje BB te spelen doe je wat vaardigheden op die ook helpen als je daarna terugstapt naar kleinere schepen,
Al moet ik zeggen, ben zelf ook zo'n type dat snel verveelt raakt als ik maar 1 lijn speel.

[ Voor 12% gewijzigd door Nephalem op 14-07-2010 12:32 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik speel al een tijdje hoofdzakelijk KM. Het probleem is ook een beetje dat ik vaak niet langdurig achtereen kan spelen; 's morgens bij het ontbijt, maar dan is er bijna niemand op de server. 's avonds dan eens een half uurtje tot een uurtje. Ook daarom moet ik een beetje opportunistisch zijn. Als ik zie dat er 3 BK rooms zijn en 1 GB waar al voldoende BB's zijn... tja. Dan doe ik wel mee met een BK met MN. Als ik dan na de battle zie dat er een BB plekje vrij is; dan snel in de AD natuurlijk :+ Ik hoef vooralsnog niet echt iets na te levellen voor KM. Mijn hele crew bevindt zich tussen level 73 en 75 (gunners). Het lukt nu om met een paar uurtjes spelen per week een level verder te komen.

Vandaag heb ik "geluk"; heb een zomergriepje (37 graden en ik heb het koud...) en kon tussen het slapen door een paar keer wat battles doen. Tot de koppijn weer terugkomt... :P

Ik vind het niet zo erg dat ik niet opschiet eigenlijk. Het spel blijft gevarieerd. Ik hou een excel sheet bij met de levels van alle sailors. Dan zie ik gelijk wat ik nog moet nalevellen, hoe lang dat ongeveer gaat duren en welk schip als volgende in een bepaalde lijn komt. Dat motiveert om af en toe eens gerichter te spelen natuurlijk. Ook leuk is het gemiddelde sailor level (over de 50 sailors die ik heb). Dat neemt iedere twee dagen met ongeveer een level toe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_Atheist schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:11:
Even een vraagje aan jullie; ik ben al weken aan het lezen maar kan gewoon niet echt beslissen.

Kortom:
Als jullie een CV lijn zouden moeten beginnen zouden jullie dat dan doen met KM, RN of MN in achtnemende dat ik met de overgebleven twee naties graag een SS lijn zou starten? :+

Zoals ik er nu over denk; SS lijn verhuizen van RN naar KM. De RN SS BO gebruiken om CV lijn te starten en piloten te levellen (desnoods ship tree reset).
Er zijn voor en nadelen te onderscheiden bij CV's van de naties:

KM: Pilots krijgen +2 in Fighter vanwege natie bonus. Dit maakt de Fighters zelf aanvallend erg sterk. De vliegtuigen zijn echter gemiddeld van sterkte.

IJN: Pilots krijgen +2 in Bomber vanwege natie bonus. Hierdoor kunnen ze vrij veel damage absorberen voordat ze neer gaan. IJN zijn t/m T3 de snelste Fighters. (RN heeft de snelste T4 Fighters)
De DB's zijn met afstand de beste van alle naties. Ik ben zelf bnu een IJN CV lijn begonnen met sailors met erg goede stats (6 Fighters +12 / Bomber+10/11 en 4 Bombers met +12 in bomber stats) Mede doordat de CVE's van IJN (oyodo, mogami en Ise) nu als CL, CA en BB geclassed zijn kan dit tactische voordelen hebben als je Fleet veel aan HA/HD doet.

RN: Vooral in Torps erg sterk, maar hou rekening dat door de subs vrijwel iedere BB zeef veel bulge heeft waar de torps eerst doorheen moeten en je daardoor maar weinig damage doet. Persoonlijk zou ik niet voor RN kiezen als CV natie, hoewel de T3 Fighters zo'n beetje vliegende tanks zijn (zeer sterk met absorberen van damage) en T4 de snelste wat duidelijk voordelen heeft.

USN: De T4 fighters zijn op de meeste punten (behalve snelheid en wat andere, minder belangrijke stats) de beste vliegtuigen.

MN: Hier kan ik eigenlijk niets over zeggen. Ik ben nog niet echt veel MN CV's tegengekomen. Op dit moment is er overigens nog geen CV6 beschikbaar voor MN!

Wat je ook nog mee kan nemen: Medic voor Axis en Allies zijn 'gedeeld' Als je al een KM CV met Medic hebt, moet/kan je diezelfde medic voor IJN gebruiken. De US medic kan/moet je voor RN gebruiken.
MN kan zowel KM als USN Medic gebruiken.

Als je voor CV gaat kan je met USN eigenlijk niet verkeerd kiezen. Als je meer voor Fighter wil gaan dan kan je voor KM kiezen, als je meer voor bomber wil gaan dan kan je IJN nemen. De verschillen zijn niet verschrikkelijk groot. Het grootste verschil maak je door de hoeveelheid veterans op je sailors. Met de laatste patch waarmee vet kills tot het verleden behoren is het misschien de moeite waard om te gaan supervetten (200 vets+)
Neem vooral de tijd vor het rollen van je sailors. Neem geen genoegen met minder dan +12 in fighter (en het liefst minimaal +10 in bomber) voor je FP's en +12 in bomberstat voor je bombers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ah kijk dat is informatie waar ik wat mee kan. Alhoewel ik moet zeggen dat ik nu toch weer begin te twijfelen. Ik wil eigenlijk niet verder met mijn RN sub lijn. Misschien toch maar KM dan? :P Ik kan op zijn minst alvast gaan dobbelen en levellen... tot die tijd nog maar even zien en vooral: lezen. Dank voor je uitvoerige uiteenzetting!

Ik ben na 10 battles AA-werk in de Pluton al de benodigde 4 levels verder; dus dat gezeur van de meeste MN spelers over die Pluton snap ik niet helemaal. MN-AA is echt fijn. Wat een range!

Edit: Nog 5 levels tot de P-Pro II. *zwoeg*

Is het heel erg als je een weekje vakantie neemt om NavyField te spelen? :+ Ik ben sterk aan het overwegen :P

[ Voor 15% gewijzigd door 0rbit op 21-07-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh, nog een laatste tip: Als je voor CV gaat, probeer dan 2 highlvl FP's te lenen van iemand uit je fleet. zelfs met silver kom ik met mijn lvl 45 FP's op 10K exp per game. Dus iedere 3-4 games een lvl verder. Dat helpt ECHT. Ik heb zelf 2 lvl75 BVE fighters geleend en kan met de nodige micromanagement EN veel exp binnenhalen EN behoorlijk wat credits binnenharken. Mijn BO zit nu op lvl 64 in de Riuyo. Nog 2 lvls voor CV3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08-2018

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Ik ben ook eens begonnen met Navyfield te spelen.
Ik heb spijtig genoeg wel de fout gemaakt om met 1 van mijn gunners de special route te gaan, die is dus nutteloos geworden >_>

Ik gebruik momenteel een dido, maar ik heb zo het gevoel dat ik misschien beter voor een Emerald was gegaan.
Heeft iemand misschien wat tips voor de dido en om wat sneller te levelen?
En heeft iemand enig idee hoeveel een lvl 30 UK gunner me zou kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Simon Verhoeven schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:13:
Ik ben ook eens begonnen met Navyfield te spelen.
Ik heb spijtig genoeg wel de fout gemaakt om met 1 van mijn gunners de special route te gaan, die is dus nutteloos geworden >_>

Ik gebruik momenteel een dido, maar ik heb zo het gevoel dat ik misschien beter voor een Emerald was gegaan.
Heeft iemand misschien wat tips voor de dido en om wat sneller te levelen?
En heeft iemand enig idee hoeveel een lvl 30 UK gunner me zou kosten?
Ik heb echt geen idee van de prijzen, maar ik vrees dat je al gauw een redelijk bedrag kwijt zal zijn. Doe het gewoon gelijk goed; Dobbel zelf wat gunners. Voor UK vooral met hoge reload. Ik zou zeggen 11/12 (accuracy/reload). Mocht je niet genoeg punten hebben dan zijn er altijd mensen die ze je willen geven. (Ik heb er tegen de 7 miljoen nu :+)

Voorts; het snelst level je in GB (vanaf ongeveer level 30, omdat je dan nuttig AA-werk kunt doen) met een premium account.

Overigens de Emerald krijg je vanzelf zodra je BO level 26 is. Het is een schip dat niet binnen en bepaalde lijn valt (volgens mij was dat vroeger een event schip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunners met stats 11/12 zijn vrij zeldzaam. Het kost je behoorlijk wat tijd en points om die te pakken te krijgen. Het _kan_ wel. Ik heb zelf nog 2 11/12 gunners in mijn HQ liggen.. :)

RN gunners zijn wel OF reload, OF accuracy (Je classed de gunners 2 maal waarbij OF reload, 2 keer met 10 verhoogd wordt, OF accuracy waarbij accuracy 2 keer met 10 verhoogd wordt. Nu is het wel zo dat bij RN de accuracy cap veel makkelijker te behalen valt dan de reload cap.
Je zal dus uiteindelijk reload gunners nodig hebben om zo snel mogelijk de reload cap te kunnen halen. Een 2e probleem is dat je spread absoluut HORRIFIC is zodra je in je eerste BB komt. Dit kan je verbeteren door voor accuracy gunners te gaan.... dilemma dilemma... lol

Ikzelf heb dit opgelost door 2 sets gunners te levelen. 1 set reload gunners met stats 12/10 in reload/accuracy en 1 set accuracy gunners met stats 10/12 in reload/accuracy. Een 2e optie is om voor en KGV/PoW te gaan. die hebben dusdanig accurate guns dat je zelfs met reload gunners redelijk goede spread hebt.

En prijzen: voor een RN gunner met 12/10 of 11/11 stats van lvl 30 zal je ongeveer 2-3 mil credits moeten neertellen schat ik....

Als je op Hood zit, en je hebt 50k in zowel points als credits (dan pas kan je in een traderoom wat doen) dan geef maar een ingame gil. Dan heb ik nog wel wat points voor je zodat je ze bij elkaar kan dobbelen (heb 20mil+ points)

Zodra je overigens met accuracy gunners in een York aanbeland bent dan is het feest _/-\o_ O+ . Daarmee OWN je Blitz

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Wat je zegt klopt natuurlijk als een bus; Maar BB1 is altijd een drama. Dat was ook een van de redenen voor mij om gelijk maar alle naties tegelijk te levellen :+

Ik ben nu de afgelopen week wat intensiever met de AD aan het varen. Mijn crew is nu level 75 (gunners level 78) en ik merk nu dat het langzaam begint te lopen. De spread is nu nog kleiner, de reload gaat merkbaar omlaag en met handig zig-zaggen kun je toch in iedere battle een BB tot zinken brengen. Dan met geluk er nog een rushende Dunk bij. Een SSje of twee. Hier en daar een Kita of een DD. Dan nog een dozijn vliegtuigjes. Resultaat: gemiddeld zo'n 17k xp en 8k credits per battle.

Volgende week overigens party weekend!

Ah; Nog een vraagje aan de experts hier. Wanneer loont het eigenlijk precies AP shells te gebruiken? Ik weet wel wat ze doen en dat je ze alleen nuttig kunt gebruiken tegen armour, maar in mijn ervaring varen de BBs die ik met de AD aan kan zonder armour rond. Ik doe dus veel meer damage met normale HE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende week overigens party weekend!
kijk... dat zijn nog eens berichten. Dan kan ik een flink aantal experts burnen voor vets.

AP gebruik je zoals je zelf al aangeeft tegen armored schepen. Die zijn er niet zo veel. Eigenlijk heb ik alleen in Blitz vrij veel AP gebruikt omdat iedere RN CL en hoger vrijwel zeker armored rondvaart.

Je merkt overigens direct wanneer een schip veel deck armor heeft: als je met HE vrijwel geen damage doet is hij armored. Dan overschakelen naar AP en schiet dwars door zijn armor heen.. :)
Ik heb zelf eigenlijk altijd wel 1 of 2 binds AP mee (afhankelijk van de hoeveelheid munitie die ik mee kan nemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Okee, ik doe het dus precies andersom; Eerst met AP testen en dan naar HE omschakelen, maar gezien de verdeling van armour is het omgekeerde zinvoller :+ Ik neem eigenlijk ook relatief veel te veel AP mee. Weer een verbeterpuntje!

Ik zit ook al te popelen om mijn experts te converteren! Vooral mijn AA-gunners kunnen er wel wat gebruiken.

Nog vier levels tot de P-Pro 2 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier maar even voor het verschil tussen HE en AP shells. Beter kan ik het in ieder geval niet omschrijven:
YouTube: Navyfield: H44 kill armored QV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Voor shells heb ik een nuttige tabel gevonden: http://www.nf-guides.com/common.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Die tabel ken ik. Ik weet ook wel wat AP doet, maar tot nu toe dacht ik eigenlijk dat de meeste schepen wel iets van armour zouden dragen. Blijkbaar dus in veel mindere mate dan ik dacht!

Met 3 salvos een QV afschieten is natuurlijk veel handiger dan met 14 :+ Maar 3 salvos AP... dan heb je dus aan 1 bind meestal wel genoeg voor iedere battle. De rest van de binds dus maar mooi HE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HE shells zijn vele malen nuttiger dan AP. Het is inderdaad zo dat er zeer weinig schepen rondvaren die armor dragen.

Zelfs de Engelse schepen die het kunnen doen het bijna nooit. 1 bind AP granaten is genoeg.
Schiet altijd standaard met HE, en stop ook niet een mix van granaten in je guns.
(je ziet wel eens battleships met 1 of 2 guns AP en de rest HE schieten. Dat heeft geen zin)

Stel dat je maar 2 binds mee kan nemen, neem dan alleen HE mee. (en in een battleship altijd light HE, vanwege de range...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Verhoeven

Simon Verhoeven

The trial never ends.

Gezien de prijzen van armour is het ook niet echt verbazingwekkend dat weinig mensen het gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen van armor zijn niet de reden. Voor spelers die al iets langer bezig zijn, zijn Credits sowieso geen probleem meer. En als je armor weer van je schip haalt, krijg je die credits weer terug.
En al helemaal als je in een Fleet zit die er daadwerkelijk voor de members is, dan zou het lenen van Credits uit de Fleet bank ook geen probleem moeten zijn.

De reden dat er zo weinig armor wordt gebruikt, is dat het je schip zo langzaam maakt. En snelheid is een van de weinige mogelijkheden om te overleven als je tegen een overmacht komt te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armor helpt dus alleen goed als je onder een bepaalde hoek/afstand wordt beschoten.
Dan stuiteren de shells en doen ze geen schade.

Zie het wel eens bij een Lion II, is wel grappig om elke keer die 0 naar boven te zien springen als hij wordt geraakt. Maar dan nog moet je veel mazzel hebben.

De enige nuttige armor bestaat uit 0.2 belt en zoveel bulge als je wilt. Al het andere maakt je traag/drijvend target.

Ik zit nu in de Nagato. Met lvl 80 gunners en support op lvl 74 begint het al wat voor te stellen.
(reparatie en de tijd dat je in overheat kan varen nemen toe)

Je schiet lekker snel en de schade is goed. De shells van de nagato hebben echt een enorme splash, ziet er vet uit.

Nu op naar de Yamato, maar dat gaat bij mij wel lang duren. Speel met silver...

Ik zie trouwens overal informatie opduiken over de Russische marine, maar dus weer niet op .EU
Wij krijgen altijd te laat informatie, updates en patches, wordt er niet goed van :( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Heb gister weer eens wat gevaren... voor het eerst in een gb2 >100k damage gedaan. Dan gaat het wel lekker met de exp.
Moet trouwens nog wel even wat beter worden in richten, ben al een paar keer door m'n HE shells heen geweest. Om dan met AP op iedereen te gaan schieten, en crew death veroorzaken, doe ik ook weer liever niet. Toch laat ik die ene bind AP wel zitten voor de Lion 1 (of 2) met armor die je soms tegenkomt.
Moet nog even wat credits sparen, dan kan ik voor m'n 2e BO een Yorktown kopen voor de eventuele afwisseling. Die CV's zijn wel erg duur, maar leveren dan ook wel flink wat credits op. (Blackrooms trouwens ook wel...)

Mr_Atheist..., al een keuze gemaakt voor sub natie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige nuttige armor bestaat uit 0.2 belt en zoveel bulge als je wilt. Al het andere maakt je traag/drijvend target.
Ik wil het iets genuanceerder brengen:
Accoord met 0.2 Belt (hoewel ik zelf 0.4belt gebruik, just to be sure) omdat dit torpdamage met 20-50% verminderd. Verder gebruik ik 4 Bulkhead zodat ik, wanneer ik damage heb gekregen, langer van OH gebruik kan maken. Verder aanvullen met Bulge totadat je OH snelheid verminderd wordt. Snelheid is belangrijker dan armor. Er zijn spelers die ook nog 0.2-0.4 deck gebruiken. Dit zou tegen crewdeath zijn... echter heb ik geen data gevonden die dat onderbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Koopmans schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 07:39:
Mr_Atheist..., al een keuze gemaakt voor sub natie?
Ik kies denk ik voor de MN sub lijn. Daar heb ik nog een BO over en de MN subs zijn vrij redelijk. Misschien verkoop ik dan mijn RN sub crew of misschien laat ik ze lekker in mijn HQ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:39
Na lange tijd stilte aan mijn zijde ben ik weer eens begonnen met Navyfield!
Meteen een premium accountje genomen aangezien ik uit ervaring weet dat lvlen zonder toch aardig lang duurt helaas......

Lvl 65 en ik zit in de BB Revenge... Ik was ermee gestopt omdat dit schip hoewel als BB1 erg krachtig, maar ook zo aan flarden wordt geschoten. En de XP die je kreeg in Great battle 1 gewoon dan ruk zijn.... Je deed er te lang over. Overgeschakeld in mijn CV lijn en aardig wat credits verzameld! Je moet eigenlijk gewoon beide lijnen hebben, waarbij je de CV lijn voor je credits laat zorgen en de BB voor de echte fun :)

Die yorktown doet het dan ook super goed :)

Maar nu met Great battle II moet ik zeggen dat XP ook behoorlijk goed gaat, zeker als je in het winnende team zit. 7000 XP met 1 sub sunken en winst voor team. Op een silver account.... Dat liet ik me uiteraard geen twee keer zeggen en ik ben dan nu ook weer geheel verkocht :)

Alleen jammer dat de server Yamamato zo rustig is geworden.... Hood zag ik dat het toch wel wat drukker was dan op Yamamato.... Of lijkt dit alleen maar zo?

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Zit zelf ook te twijfelen of ik aan een sub moet beginnen....
Zal ik dan een compleet nieuwe natie levelen of toch de US lijn volgen omdat ik daar al een CV en BB crew voor heb. Met mijn main gunners zou dan het levelen een stuk sneller moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Je hebt op zich geluk dat je voor een sub niet zo veel personeel nodig hebt. Een extra BO. Een Sonarman en een Planesman. Alledrie 15 potentiality en het zit wel goed. Misschien heb je nog torpedomen ergens. Anders moet je die ook levellen. De support van je andere lijnen kun je mooi gebruiken.

Het levellen in een sub gaat helaas heel traag. Weinig XP en de meeste battles verlaat je zonder noemenswaardige actie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste schepen van de Russische Marine zijn onthuld:

http://www.navyfield.com/...ge=1&Ctg_1=&Ctg_2=&Ctg_3=

Uiteraard was dit weer geen nieuws op NFEU maar op alle andere servers wel...

Voor alle spelers die ook koreans kunnen :P :

http://gall.dcinside.com/...=nf&no=240295&page=3&bbs=

Ik vind het zo bedroevend dat spelers deze info moeten posten op het nfeu forum.
En, nog steeds geen SS4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas wordt de russische marine tot het maximale financieel uitgebuit door eFusion: De hele natie zal als premium natie gelden. Dus alleen als je betaald kan je deze natie spelen. Voor mij een reden om hier niet aan te beginnen, hoewel ik al ruim geld heb gestoken in dit spelletje.. :)

Ik ben voorlopig druk met mijn IJN CV (en tegelijk ook maar een BB, vooral ook om een kita te hebben)

Jammer dat juist uitgerekend komend weekend partyweekend is... net als ik geen tijd heb om te spelen... Maar ik zal nog wel wat tijd zien te vinden om de exp -> vet conversie te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik las ergens geruchten dat er slechts eenmalig een bedrag betaald hoeft te worden om met Rusland te spelen.

Maar goed, dan nog... gemiste kans als je het mij vraagt. Wie zit er nog te wachten op weer een BB, CV of SS lijn. Ze hadden voor een premium natie misschien andere scheepsklassen kunnen introduceren. Snelle torpedobootjes, specifieke ASW scheepjes, radarschepen, een CV lijn met de mogelijkheden om grotere bommenwerpers te lanceren ofzoiets... Maakt niet uit wat; als het maar iets toevoegt en dus meer loont voor de mensen die al wat langer meelopen bij NF.

Wat me ook steeds meer begint te storen is dat door de beperkte schaal van het spel veel opties vrij overbodig zijn. Neem nu armour; je wordt er zo langzaam van dat het niet loont. Echter, als alles wat meer naar schaal zou zijn (en je 20+ km ver kon schieten; zeg maar tussen de 100 en 200 scheepslengtes) dan is snelheid helemaal niet meer zo van belang. Dan gaat armour lonen. Of denk eens aan formaties; die kunnen niet omdat er gewoon geen plek voor is. Of denk aan subs die iets realistischere duiktijden hebben; Dan loont het om ASW scheepjes in je vloot te hebben. Etc.

Okee okee, zoals al zo vaak geschreven en gelezen: Het is geen simulatie en je wil ook niet een hele avond bezig zijn met slechts één battle natuurlijk :+

[ Voor 39% gewijzigd door 0rbit op 28-07-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Armor is vooral nuttig bij mensen die heel goed kunnen inschatten wanneer ze in range kunnen glippen. Zitten ze eenmaal in je 25-35 graden zone, dan is het vervloekt moeilijk om ze schade toe te brengen aangezien zowel AP als HE dan afketst. Verder kijk ik bij de start altijd even snel wat de snelheid is van de mogelijk bepantserde schepen.

Wat betreft de armor discussie, 2 punten belt is genoeg, meer heeft geen zin. Verder gewoon proberen torps met de voor- of achterkant van je schip op te vangen. Doet minder schade dan een torphit in je zijkant.
Deck is helemaal nutteloos in kleine mate, crew death wordt simpelweg willekeurig bepaald en is meestal een gevolg van een 'critical hit'. Bulge en bulk spreken voor zich en iedereen moet voor zichzelf bepalen in hoeverre ze dat erop leggen.

De Russische natie gaat op NA inderdaad komen met een éémalig betaalsysteem. Op zich wel de moeite waard en tenslotte gaat er veel werk in zitten voor de devs. Mogen ze er ook wel wat aan verdienen. Alleen beetje krom dat ik eerst moet betalen om de natie te kunnen spelen en vervolgens nog crew moet kopen (goede stats rollen is geen doen meer sinds ze de kans op goeie stats verlaagd hebben op NA om macro gebruik tegen te gaan).

[ Voor 22% gewijzigd door Nephalem op 29-07-2010 00:51 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nephalem schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:45:

De Russische natie gaat op NA inderdaad komen met een éémalig betaalsysteem. Op zich wel de moeite waard en tenslotte gaat er veel werk in zitten voor de devs. Mogen ze er ook wel wat aan verdienen. Alleen beetje krom dat ik eerst moet betalen om de natie te kunnen spelen en vervolgens nog crew moet kopen (goede stats rollen is geen doen meer sinds ze de kans op goeie stats verlaagd hebben op NA om macro gebruik tegen te gaan).
Hm, dat van die Roll-stats wist ik niet? Waarom is dat aangepast? Wat was het misbruik?

Navyfield zou beter af zijn met een betaalsysteem dat lijkt op WoW, gewoon een klein bedrag om te kunnen spelen. Dat levert genoeg op om alle onderdelen te kunnen betalen (ontwikkeling, servers, etc.)

Veel spelers betalen nu veel meer voor een 'gratis' spel dan ze zouden doen voor bijvoorbeeld WoW.
Ik steek er zelf nauwelijks geld in. Heb een paar keer een maand premium of gold gekocht, en wat expertpacks. Daar laat ik het ook bij. Ik hoef geen ubervetted crew. Sterker nog, ik gebruik verschillende van de gele begin sailors die je krijgt als je begint met spelen. En volgens mij doe ik niet onder voor de $ crews...

Zijn er mensen die op NA spelen met ss4? Hoe zijn die dingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Gruwelijk om tegen te komen, blijven ellendig lang onder water. :P
En aangezien de meeste mensen spelen met premium heeft NF genoeg inkomsten uit abo's op zich. Maar mensen die serieus willen spelen gaan uiteindelijk geld uitttrekken voor boosts etc, en ja SDE blijft een commercieel bedrijf. Die zeggen geen nee tegen geld ;)

De roll kansen zijn bijgewerkt omdat mensen macro programma's gebruiken voor het rollen van 'uber' stat crew, zoals 12/12 gunners enzo. Aangezien ze de detectie van die dingen niet waterdicht krijgen hebben ze het profijt maar aangepakt, en tegelijkertijd maakt dit elite crew aantrekkelijker.
En ja, wat $ crews betreft, ben er ook zo één. Liever wat investeren en een schip in optimale conditie gebruiken voor mij.
Afbeeldingslocatie: http://i181.photobucket.com/albums/x41/SteefNF/Yamatospeedcap.jpg
Screenshot gebruikte ik om de precieze ability te demonstreren om de Yamato te speedcappen trouwens, daarom staan er maar 3.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

260 vets...... :X
Ik heb net een paar duizend experts geburned vanwege de 50% extra exp -> vet conversion... Ik merk dat dit ook flink wat points kost. Ik ben in ieder geval 5 mil points lichter.....
Ik heb er ook flink wat vets aan overgehouden. Maar ik ga geen exp packs kopen om dit verder door te drukken. Er komen wel weer nieuwe party weekends en dan heb ik de experts wel weer aangevuld voor een volgende ronde.

Op mijn KM crew (zowel BB als CV) heb ik nu op alle sailors wel 100-150 vets zitten. Ijn ben ik nog niet zo lang mee bezig en daar zit ik voor de meeste pilots nu op 60-90 vets.

Ik kan helaas dit weekend bijna niet spelen maar ik ben wel benieuwd of ik die extra vets ga merken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nephalem schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 18:48:

De roll kansen zijn bijgewerkt omdat mensen macro programma's gebruiken voor het rollen van 'uber' stat crew, zoals 12/12 gunners enzo. Aangezien ze de detectie van die dingen niet waterdicht krijgen hebben ze het profijt maar aangepakt, en tegelijkertijd maakt dit elite crew aantrekkelijker.
Voor normale spelers dus weer minder kans om een beetje crew te krijgen die goed mee kan zonder er veel geld in te pompen...

Misschien is dit op EU ook wel aangepast, alleen weten we het niet :+

260 vets is wel gek veel, wat heeft je dat gekost?
Ik heb op mn IJN gunners 80 vets, die doen het nu prima (lvl 80). Ik weet wel dat ze niet blocken enzo, maarja jammer dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf niet het idee dat goede sailors dobbelen niet mogelijk moeilijk is op NFEU. Ik heb best veel gedobbeld afgelopen weken voor een IJN CV en BB crew. Ik heb nu 6 FP met 12/10 en 2 met 12/11 in fighter en bomber. Verder heb ik 3 gunners met 12/11 en 1 met 12/10 in reload en accuracy. En voor seamen heb ik 2 pot14 met 11/10 in fighter en bomber en 1 pot15 met 11/10 in fighter bomber. Voor de supports engi's met minimaal 12 in Engi en 10 in rep EN res. Voor de repairs 12 in repair en minimaal 10 in restore. Dus een redelijk goede crew lijkt me.

/typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Die ervaring heb ik ook. Het was vroeger eenvoudiger. Alleen bij potentiality lijkt er weinig veranderd. Daar had ik 3 stuks met waarde 15 binnen een half uurtje. Misschien gewoon geluk natuurlijk ;)

Onderin het NF scherm heb je van die mooie tips : "Take care of teammates when launching torpedos!" :D (wat dus kan betekenen: reken af met teammates indien je torpedos lanceert :+)

Nog 600k xp tot de OPII! (twee levels)
Nog 300k xp tot de OPII! (één level :+)

[ Voor 10% gewijzigd door 0rbit op 30-07-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Kosten vielen best mee eigenlijk, grootste deel heb ik gedaan tijdens een 300% conversie weekend. Denk voor alle ijn supports samen een euro of 60 aan experts. En op gunners maakt het ook amper uit op latere levels aangezien zowel accuracy als reload een cap (grens) hebben voor hun level. Zodra je die cap bereikt worden je gunners alleen nog maar beter door te levelen, dus extra vets maken dan geen moer meer uit. Daarentegen is de repair cap heel lastig te bereiken met non UK crew en Engineers blijven overheattijd toevoegen. Vandaar de engies op steroïden :P

@Khildin: Zeker goede crew. Ik heb laatst wat lopen rollen voor een BB crew, na 4 dagen bijna nonstop rollen (ong 4 uur per dag) had ik een set 12/10 gunners, 1 rep 12/10 en 2 engies. Schiet compleet niet op. Leg liever 50 euro op tafel dan dat ik me 2 weken kapot moet vervelen :P
Was op een nieuwe server (Nelson op NA), anders had ik gewoon neuts gekocht van iemand.
Zit nu op 97, nog 6 lvltjes te gaan tot de Lion 2. Daarna ga ik mijn graf zeppelin maar eens richting europa werken.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300% conversion boost... woahhh... DAT zouden ze een keer op NFEU moeten doen... >:)

Ik wil mijn FP's sowieso op 200vet+ krijgen, maar niet door 10tallen exp packs aan te schaffen. Dus met gewone exp aangroei en die converteren naar vets.... Gelukkig is vet death voor FP's gefixed op NFEU... dus je bent niet meer je dure vets kwijt in het tempo als voorheen (20-40 vets per week was geen uitzondering)

Het wordt anders ook wel een kostbaar grapje om 2 CV naties te supervetten....

@Mr_Atheist: Als je nog een Pot15 FIghter12 (op hood) tegenkomt hou ik me aanbevolen... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik zal eens kijken wat ik zo tegenkom. Ik kan momenteel even niet dobbelen omdat mijn HQ vol zit en mijn sailor limit ook bereikt is :+

Nog 3 battles tot de OP2... wat zal ik in een gat vallen zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL.... in het gat van de LONG GRIND naar H39.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Mwa, het zijn maar 9 levels :+ Ik heb de afgelopen 12 levels in 4 weken gedaan :+ Ik denk dat ik eerst mijn andere BO van level 68 naar Bissy ga trekken. Tegen die tijd zijn mijn gunners dan waarschijnlijk level 90 en dat speelt dan een heel stuk fijner (plus 10 levels op de BO).

Ik moet zeggen, de AD is wel een heel fijn schip in vergelijking met de O-Pro II. De O-Pro II is sneller, maar de AD is veel kleiner en wendbaarder. De range is vergelijkbaar. Het incasseringsvermogen van de AD is veel groter dan dat van de O-Pro II.

Dus, tja... helemaal overtuigd en blij ben ik nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor H39 moeten je gunners echt lvl 91 zijn anders heb je niet de 16"L guns en zit je te knoeien met de O-Pro2 triples op je BB4....

Ik heb zelf nooit de Deutschland lijn gedaan dus heb ook geen O-Pro(2) maar ik vond de Bissy echt een stuk prettiger dan de AD. En de range van de O-Pro2 is maar marginaal minder dan Bissy. Ik heb mijn gunners dan ook tot 91 geleveled in mijn CV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:54:
Voor H39 moeten je gunners echt lvl 91 zijn anders heb je niet de 16"L guns en zit je te knoeien met de O-Pro2 triples op je BB4....

Ik heb zelf nooit de Deutschland lijn gedaan dus heb ook geen O-Pro(2) maar ik vond de Bissy echt een stuk prettiger dan de AD. En de range van de O-Pro2 is maar marginaal minder dan Bissy. Ik heb mijn gunners dan ook tot 91 geleveled in mijn CV...
Ik denk dat dat in mijn geval wel los gaat lopen. Mijn gunners zijn nu level 82. Mijn ene BO is level 80 (O-Pro2) en de andere is nu 69 (Gneissenau). Ik denk dat tegen de tijd dat ik de H39 heb (op de ene lijn) mijn gunners wel level 91+ hebben. Zo niet dan kan ik in de AD/Gneissenau verder levellen. Ik wil toch ook erg graag met de Bismarck varen, maar dat is meer uit een soort fascinatie met de historie van dat schip :+

Ik heb een fijn excel sheetje waar ik van iedere sailor kan invullen welk level hij is. Dan plukt hij uit een ander sheetje automatisch hoeveel XP tot het volgende level. Voor de BO plakt hij er dan de XP tot het volgende schip ook nog bij. Daarnaast kan ik invullen hoeveel XP ik per battle ongeveer meepak. Zo weet ik altijd ongeveer hoeveel battles ik nog moet doen.

Lekker obsessief, maar het motiveert enorm als je weet dat je ineens nog maar 20 battles moet bijvoorbeeld!

Mensen die je een torpn00b noemen omdat ze niet kunnen winnen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die torps op een OPro2 zet krijg je dat terrecht te horen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:38:
Als je die torps op een OPro2 zet krijg je dat terrecht te horen.. :P
Ja lol natuurlijk :P Maar in een BK met een MN CL van level 30...

Het grote nadeel van de MN heb ik inmiddels ontdekt; Er is vrij weinig keus wat betreft guns en je zit 25 levels aan dezelfde guns vast. De spread is redelijk groot en hij wordt nauwelijks kleiner met betere gunners. Dat gaat echt heel erg vervelen. Dan maar wat torps op de CL. Dat mag nog net toch? :+

Je hebt ook altijd van die mensen die refereren aan de geschiedenis wat betreft torpedos. Ten eerste, NF is niet realistisch/historisch verantwoord en ten tweede klopt het gewoon niet wat dat betreft; Zelfs een CA als de Graf Spee had torpedobuizen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
@ hierboven

Zelfs de Bismarck en Tirpitz hadden torpedo tubes. NF is niet realistisch indeed.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Van de Tirpitz wist ik het; van de Bismarck niet (ondanks dat ze van dezelfde klasse zijn; dat zeg niet altijd alles).

Affijn, blijft een leuk spel. Ik zit al de halve dag te F5en voor de nieuwe stats :+ Duurt altijd extra lang na zo'n partyweekend; Waarschijnlijk heb ik er toch een paar te veel verzonken en is de server aan het roken geslagen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Alleen heb je in NF niet de vrijheid om zowel torps als AA te plaatsen waar de echte Bismarck klasse dit wel kon :P

En nee, realistisch is het niet, maar dat zou ook geen beste game opleveren lijkt me zo.

Wat betreft het grinden, volgens mij is xp op EU een stuk lager dan op NA als ik dit zo lees. Ik heb destijds mijn KM BO van lvl 40 naar 92 geleveld in iets meer dan 2 weken. Wel elke dag een uur of 6-8 gespeeld.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op NFEU hebben ze een ander subscription systeem. Standaard is Silver: 40% MINDER exp. Voor 5 euro? per maand kan je Gold aanschaffen, Wat op NFNA standaard beschikbaar is. Voor 8 euro heb je Premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Van 40 naar 92 is goed mogelijk in 7x14 zeg 100 uur denk ik. Ook op NFEU.

Ik had afgelopen partyweekend in gedachte dat ik op zaterdagavond de laatste twee levels tot de O-Pro pas zou behalen. Ik was echter op vrijdag rond etenstijd al klaar dus netto ongeveer 4 uur speeltijd voor 2 levels (van 78 naar 80).

Hè gèt... morgen op vakantie; Heb ik eindelijk eens tijd om NF te spelen... en dan ben ik er niet :+

[ Voor 14% gewijzigd door 0rbit op 05-08-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Gisteren een Yorktown aangeschaft, is gelijk een stuk groter dan de vorige 2 carriers. Helaas zijn al mijn pilots nog van een lager level zodat zeker mijn fighter pilots niks kunnen uitrichten.
Moet het allemaal nog even goed oefenen, in de test mission heb ik weinig problemen met damage doen met torpedo's of bommen, maar in een GB gaan de meeste toch weer mis.
Erg frustrerend als je je dive bombers eindelijk tussen de fighters door hebt weten te manouvreren en laten ze alle bommen net naast een (erg groot) schip vallen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-05 22:07
Ziet er uit als een leuk spel, vanavond eens proberen. Hebben jullie (naast het lezen van de guides enz) nog tips voor newbies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Steek in het begin tijd in het Rollen van een goeie Crew, hier haal je later behoorlijk wat profijt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat is een goede tip. Lees je goed in in wat voor crew je nodig hebt en vooral nodig gaat hebben. Pas dit ook aan aan de natie waarmee je wil gaan varen. Speel je met KM dan heb je meer aan een extra repairer dan bij de RN bijvoorbeeld.

Het lastigste is te beslissen met welke natie je wil gaan spelen. Ik denk dat IJN en MN niet geschikt zijn als eerste keus. De MN guns hebben te veel spread en het leren schieten is dan extra moeilijk. IJN is in het begin teveel gefocussed op torpedos. Pas vanaf Yamato is IJN eigenlijk pas echt interessant.

Verder de belangrijkste tip: Leer van begin af aan handmatig te schieten. Het liefst nadat je doorhebt hoe je je schip moet besturen, dus nog in de Frigates. Desnoods pas in de destroyers, maar tegen de tijd dat je in een CL zit haal je erg veel voordeel uit handmatig schieten. (Dit is de gouden tip die ik hier in dit topic las!)

Dat overwegende is het denk ik altijd een verstandige keuze om met KM (Duitsland) te beginnen. Maar eigenlijk zijn UK en USN ook goed natuurlijk.

Tot zover mijn mening :+

Edit; Nog een hele belangrijke tip vergeten! Level vanaf het begin twee bridge operators (kapiteinen/BOs). Zo kun je je hele support crew op level houden en je gunners geraken ver vooruit op je BO. Dat is in zekere zin een nadeel; Zodra één van je sailors boven level 60 komt mag je geen kleine battles meer doen (BK) en moet je naar de Great Battles. Daar is het weer even moeilijker om een rol te spelen, maar daar moeten we allemaal doorheen :+ Maar belangrijker nog; Als je gunners zeg 2 tot 10 levels voor je kapitein in level zijn dan kun je de guns die je op je schip kunt zetten veel beter benutten. Je zult meer raken en snellere reload tijden halen. Dat is essentieel om te winnen!

Edit2: Er schiet me nog wat te binnen. Om veel experience te krijgen (en dus snel verder te komen in het spel) is het het belangrijkste dat je de battles wint. Dat wil echter niet zeggen dat je veel hoeft te doen. Je hoeft niet de halve vijandelijke vloot te zinken om alsnog te winnen. Echter; vervroegd tot zinken gebracht worden betekent vrijwel altijd dat je verliest (tenzij je in de eerste 30 seconde heel veel damage doet, dan win je gekgenoeg vrijwel altijd, maar krijg je alsnog weinig experience...).

In het begin is het dus handiger om een beetje te kijken. Niet gelijk als een wilde naar voren te varen. Choose your battles wisely zei ooit eens iemand ergens :+ En zo is het maar net. Zodra je weet hoe je moet overleven en een schip hebt waarin dit in de meeste gevallen lukt en je dus zolang mogelijk in een battle kunt blijven, dan is het te overwegen om een premium account te nemen om extra veel experience te vergaren. Voor die tijd is het eigenlijk weggegooid geld vind ik.

Ik ga overigens vandaag pas op vakantie... heb dus nog lekker gespeeld gisteren :+ Nu een weekje zonder NF... :'(

[ Voor 49% gewijzigd door 0rbit op 06-08-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hoe weet ik of ik goed gerolled heb??
misschien een rare vraag, maar als ik kijk naar de BO waar ik mee begin, dan zie ik dat hij alles op 10 heeft behalve potential. Die staat op 14. ik meen dat 15 het hoogste was, dus dat is goed dan toch ?

en is het zo dat ik moet proberen 1 skill op 15 te krijgen.?

[edit]
ik probeer nu de skills te krijgen zoals aangegeven op deze pagina

[edit 2]
en natuurlijk bedankt voor de tips !!!!

[ Voor 24% gewijzigd door Bornhald op 06-08-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je net start zal je een probleem hebben met de hoeveelheid credits en vooral points die je hebt. Als je je crew steeds classed, zal je enorm te kort hebben aan points.

Misschien een raar advies maar probeer het volgende: ga NIET nieuwe sailors rollen, maar gebruik de sailors die je aan het begin hebt gekregen (de gele sailors). Deze zijn niet slecht maar ook niet heel erg goed. Class deze sailors zo weinig mogelijk: gunners niet verder dan armament sailors bijv. Verder heb je in het begin niet meer nodig dan 1 BO en 2 gunners, eventueel 2 extrta arm. sailors for torpedo's. Zorg ervoor dat je zo snel mogelijk 50K credits EN 50K points hebt zodat je kan traden. Zodra je kan traden, vraag iemand om points en (eventueel) credits. Pas als je points en credits genoeg hebt, begint het echte werk. Je gaat dan een goede crew rollen.
Dit betekend:
1 BO met POT 15.
2 Gunners met reload 12 en accuracy 10 of liever 11 (12/11 is moeilijk te rollen)
2 gunners met reload 12 die later als AA gunners gebruikt gaan worden (voor MN, KM en IJN zijn deze nuttig, voor USN en RN minder omdat deze naties niet echt goede AA guns hebben)

supports: 1 rookie pilot met bomber+12
4 of 5 engineers met Engine +12
3 of 4 repairers met +12 repair

Als je kieskeurig bent, zorg je ervoor dat je supports naast hun hoofd taak ook goede restore stats hebben (10 of meer)

Het kost je misschien wat extra tijd in het begin, maar zo leer je wel de basis kennen. Verder heb je later spijt als je de gele sailors blijft gebruiken. Ook is het vrijwel onmogelijk om op tijd je gunners te classen, omdat je te weinig points zal hebben. Dus EERST 50K points en credits verdienen om te kunnen traden, DAN points en credits bietsen (500K credits en 2 mil points zou geen probleem moeten zijn om gedoneerd te krijgen van medespelers.. ) en DAARNA pas een serieuze crew bij elkaar dobbelen en echt beginnen met spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
In het begin heel belangrijk; zoek de goede spelers eruit en kijk hoe zij spelen en bewegen. Daar leer je enorm veel van. Om die reden zou je kunnen overwegen om in het begin een aantal Great Battles te draaien. Kijken hoe de grote jongens het spelletje spelen.
Qua stats zijn die pagina en het advies van Khildin een goed uitgangspunt, al is voor gunners een simpele 11/11 genoeg en makkelijker te rollen. Verschil tussen 11 en 12 op laag level is bijna onmerkbaar en later zit je toch met het probleem dat je gunners 'gecapt' zijn (Dat wil zeggen dat voor hun level aan het plafond zitten qua vaardigheid).

En een andere nuttige site om te starten met leren hoe het spel in elkaar steekt: www.nf-guides.com
Ook nog een paar video's van een vriend op NY server (NFNA):
YouTube: ‪h39 justice and freedom‬‎
YouTube: ‪Kanaal van thephatnguyen‬‎

Verder kan ik eigenlijk alleen maar zeggen, leer terwijl je speelt, wees niet bang om vragen te stellen of iemand te vragen je iets te leren. En qua start naties is een 'veilige' beginnerskeus UK of US. Duitsland (KriegsMarine) met name kent een hele lastige learning curve als het je eerste natie is.

@Koopmans: Zorg dat je met DB's een doel van achteren benadert, van opzij of van voren mis je al heel snel zonder dat je slachtoffer zelfs maar hoeft te dodgen vanwege de manier waarop nf physics toepast.

[ Voor 11% gewijzigd door Nephalem op 08-08-2010 16:55 ]

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
volgens mij begon ik met 100k cred en 100k points.
Maar na een beetje spelen heb ik minder :D
mede omdat ik voordat ik dit las een Destroyer Z1 Class heb gekocht..

Ik kan dus in ieder geval een trade room maken, om geld en cred te bietsen.
Zal die site ook maar toevoegen aan mijn bookmarks. En ik wilde eigenlijk met KM beginnen, maar als dat de lastigste is dan maar UK of US pakken

ik heb in het begin best lopen rollen, vaak genoeg om me af te vragen of een 12 (en 15 voor BO) wel mogelijk is :D

Ik speel momenteel op Hood, european, onder mijn eigen nick :D

edit:
ik heb dus 100k cred en point nodig :( was iemand zo gul om me wat te geven.. maar kon dus niet traden omdat ik te weinig had.. beide zitten nu op 60k.. dus wordt bikkelen om de 100k te krijgen zodat ik kan bietsen..

edit2:
dus mijn vraag is dan ook, hoe verdien ik zelf het snelst creds, gewoon great battles doen?

edit3:
premium is dat ook nog de moeite om te doen? je hebt die "french navy starter" en die "premium bundle with bonus" beide lijken wel interessant voor een newb, zijn ze dat ook, is dat permium überhaupt de moeite?

[ Voor 32% gewijzigd door Bornhald op 08-08-2010 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
Premium maakt een enorm verschil in snelheid van levelen, dus ja zeker de moeite als je het geld kunt missen.
Gb2's leveren qua credits weinig op, dus in dat opzicht ben je beter af in Blitzkrieg. GB2 geeft dan weer meer experience punten.

En de 12 en 15 sailors zijn inderdaad af en toe gruwelijk om te rollen. Gewoon volhouden of iemand vinden (misschien een GoT speler hier) die je kan helpen aan een aantal sailors. Ik speel zelf helaas op de Amerikaanse servers, dus kan weinig voor je doen ;)

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ik zle er eens meer op letten of ik de schepen inderdaad van achteren benader. Vaak heb ik weinig tijd om goed te manouvreren omdat er weer zo'n verdomd AA schip naast vaart. :+
Eerst ben je zelf AA omdat je credits nodig hebt, ben je eenmaal CV driver dan zie je het liefst zo weinig mogelijk (vijandige) AA schepen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
hmm.. ik lees ook wat dingen over navy field 2. is dat al uit? is dat een upgrade van 1.. ik kan niet goed het verschil ontdekken en of het überhaupt uit is.

Het is interessant om te weten voordat ik geld investeer in Navyfield zelf :D

edit
beetje lezen doet wonderen, ooit in 2008 aangekondigd en daarna nooit meer iets van vernomen van wat ik kan achterhalen :D mocht het toch anders blijken dan hoor ik het graag. Overigens die screens voor NF2 zagen er wel weer heel mooi uit, dat weer wel

[ Voor 56% gewijzigd door Bornhald op 09-08-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nephalem
@koopmans: En vlieg je dan op normale hoogte naar je slachtoffer toe, of verander je ook van hoogte? Meeste AA schepen kunnen alleen goed mikken op de standaard hoogte.
Een leuk trucje hier is het volgende. Breng je bombers een eind omlaag zodat ze lastiger te raken zijn. Normaal gesproken heb je dan het probleem dat je geen schepen mag targeten totdat je weer op maximale hoogte vliegt. Maar als je de knop voor hoger gaan vliegen ingedrukt houdt en dan rechts klikt op je doel, zullen je bombers 'locken' op het schip ongeacht op welke hoogte ze vliegen. Dit maakt het voor AA schepen een stuk lastiger om je bombers effectief neer te halen en werkt met Torp bombers precies hetzelfde.

NF2 zal best aan gewerkt worden, maar veel prioriteit zal die game nog niet hebben zolang de huidige versie prima winst draait en er nog nieuwe content ontwikkeld wordt.

<GoT>Nephalem#1159 PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Zal dan eens met de hoogte gaan spelen. DB-ers gingen in ieder geval op standaard hoogte. TB-ers laat ik zo laag mogelijk vliegen en dan release ik handmatig.
Vind wel dat de vliegtuigen erg traag reageren op de toetsen voor omlaag/omhoog. Voor mijn gevoel heb ik dat iemand in-game wel eens sneller zien doen toen ik nog een AA scheepje was. Die fighters veranderden continu om de zoveel tijd van hoogte. Was erg moeilijk om goed te mikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornhald
Ok abbo gekocht, en daarbij 2 schutters met 13 en 2 laders met 13 en een extra BO met 16 (zat er al standaard 1 bij)

nu vroeg ik me af wat met de oude mannen te doen aangezien deze dus gewoon minder zijn. Want dit zorgt best voor verwarring zo :D
Dus doe ik iets heel stoms als ik al die gele eruit donder en dan wanneer ik een beetje credits en points heb gewoon voor rookies roll? (die dan wel "optimale" stats hebben)
Pagina: 1 ... 14 ... 25 Laatste