[Online MMOG] Navyfield

Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Welke van de drie? :)

Als je geld in NavyField steekt; Je hebt veel meer aan experts en vets als upgrade dan aan een premium account... mijn tip van de dag :+

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik zit op Hood :)

Heb een Z99 en een lvl26 BO. Ben nog niet zo handig met alle stats en heb mijn crew gehouden wat ik in het begin kreeg,

Ik heb nu 2 gunners, 2 repair, 2 engineers op mijn Z99 zitten. Daarnaast heb ik een AA gunner en een scout (die in men inventory staan). Geen idee of dit een goede opstelling is :>

Als wapens heb ik twee torpedo launchers en de zwaarste wapens die ik kan voor mijn level.

[ Voor 129% gewijzigd door timskiej op 30-04-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2015 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 14:34
Bij FCS ( radar ) wat is het verschil tussen aiming en finder?
En ik probeer steeds RCT aan te vullen. Maar moet zo vaak extra manschappen bijhalen kan je niet bijvoorbeeld met 10 tegelijk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Dragonm8 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:02:
Bij FCS ( radar ) wat is het verschil tussen aiming en finder?
En ik probeer steeds RCT aan te vullen. Maar moet zo vaak extra manschappen bijhalen kan je niet bijvoorbeeld met 10 tegelijk doen?
Rechtermuisknop op het RCT knopje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
timskiej schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:29:
[...]

Rechtermuisknop op het RCT knopje :)
Dacht al dat het zo iets makkelijks zou zijn.

Weet je ook Bij FCS ( radar ) wat is het verschil is tussen aiming en finder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
The Aiming FCS is completely manual, and is the best choice for those that want to have the most control over their aiming in battles.

The Finder FCS is also manually operated, but it has a much higher sight range. This helps with earlier torpedo detection, and for finding out where the enemy is when they are at a distance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:35

ZenTex

Doet maar wat.

Let op, de accuracy is véél minder bij de finder FCS, dus zal zorgen voor een flinke spread van je shells.
Finder is bij uitstek geschikt voor carriers en dus niet voor reguliere schepen die het van hun kanonnen moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Ik heb bijna een BO van lvl 30 (is 29 atm) en kan dan de Koeningsberg kopen.
Zal ik deze kopen en wat heb ik voor crew nodig?

Dit heb ik momenteel

2 x gunners (29)
2 x repair (26 + 18)
2 x engineer (27 + 19)
1 x aa gunner (25)
1 x scout (18)

Vind het wel gaar dat je super weinig XP krijgt als je verliest. Ook al schiet ik 1 bootje af dan krijg ik maar iets van 100xp 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door timskiej op 01-05-2010 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Winst of verlies maakt veel uit.
Level van je bootje en crew, én lvl crew tov bootje.

Voorbeeld:
Een lvl 10 gast krijgt misschien 500 xp voor een verloren battle. Een lvl 50 2000, maar een lvl 50 in een lvl 10 bootje weer maar een paarhonderd XP, een lvl 10 in een lvl 50 bootje maar 250.

Als stelregel geldt: Zor dat de level van je crew max 10 levels van het level van je schip afzit, anders krijg je een flinke XP penalty.

En level maar even door in je Z99. Die Kberg is geen best bootje, en op lage level al helemáál niet.
Pas als je gunners een flink aantal levels boven het level van je guns zit kun je er wat mee, maar dan liefst op lange afstand, want de Kberg is ongeschikt om mee te rushen want erg fragiel. En dan is de M-pro al weer binnen bereik.

[ Voor 28% gewijzigd door ZenTex op 01-05-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Wel leuk en aardig dat party weekend; Maar met je BB kun je relatief maar weinig spelen. Je mag de bijna volle rooms niet in; en de lege rooms vullen zich maar langzaam. Als alternatief de crew op de Moltke: lekker AA werk doen. Of met de Cleveland in de Blitz natuurlijk. Keuzes keuzes... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Laatst online: 31-05 03:25
Erg verslavend spelletje, ik moest wel eventjes inkomen maar nu ik een leuke spread van torpedo's kan afvuren gat het best wel lekker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mr_Atheist schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:14:
Wel leuk en aardig dat party weekend; Maar met je BB kun je relatief maar weinig spelen.
Je bent verwend. Voorheen kon je maar met 12 BB's in een GB. :p

@ drijfhout: Ik stel een naamsverandering voor. "Wrakhout". :+
Geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Laatst online: 31-05 03:25
Mwa,.. ondertussen vind ik wel dat ik de titel drijfhout verdient heb, omdat ik inmiddels niet meer vaker zink als dat ik andere doe zinken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Nog even een vraagje. Mijn gunners zijn nu lvl 22 hoe lang duurt het nog tot dat ik kanonnen krijg die wat verder kunnen schieten. Die kleine 900 ben ik een beetje zat. Ben trouwens Amerikaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Het antwoord op al je vragen: hier

Selecteer de engelse variant op de hoofdpagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Voor mijn Z99 wordt dit aangeraden.
Z99 Class - Level 25
Best Engine: DD Engine II (Heavy)
Best FCS: DD Aiming FCS II
Best R slot weapons:
-lvl 21 X2 5.9"/48 TBK SK C/36-T
-lvl 23 X2 5.9"/48 TBK SK C/36-T L
-lvl 29 X2 5.9"/55 SK C/28 L*
Best T slot Weapon:
-lvl 26 X5 21" G7a T1
Nu ben ik level 30 en wil dus de lvl 29 guns erop hebben. Maar deze kan ik niet allemaal op mijn R slots zetten omdat het gewicht te hoog wordt. Ik maak geen gebruik van armor op mijn schip en heb al DD Engine 2. Hoe krijg ik die dingen er toch op?

En Heavy shells of Light shells voor mijn Z99?

[ Voor 4% gewijzigd door timskiej op 02-05-2010 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Op de Z99 heb je geen armor nodig. Oeps... verkeerd gelezen :+ Het kan zijn dat ze de guns gewoon zwaarder gemaakt hebben; generft dus.

Gisteren nog een paar potjes met 25 inch belt op de DD MP gestreden. Je doet bijna geen damage per salvo, maar je houdt het best lang vol :+ Uiteindelijk toch 21K... helegaar niet gek!

[ Voor 19% gewijzigd door 0rbit op 02-05-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Die lvl 29 guns passen wel, maar je zult je crew wat moeten afslanken. Torps passen dan niet meer.
(ikzelf heb de D variant gebruikt, scheelt aardig wat, maar zelfs dan zul je op hogere lvls van je crew terug moeten vallen op de 5"guns, )

Voor de Z99 heb ik meestal heavy shells. ICM met D guns is de range niet echt denderend, maar op langere afstand is je spread toch te slecht, en de Z99 is een snel bootje, dus.

Je kunt lights in je B locker laden, maar dan is het de keuze tussen light en AP, ik ga meestal voor AP.

[ Voor 11% gewijzigd door ZenTex op 02-05-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonm8
Ok maar ik snap iets niet er staat bij alle guns muzzle velocity niet meer dan 1000. ik heb nu guns met 900 en die schieten niet al te ver. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze verder weg schieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Groter kaliber met lagere muzzle speed kan verder schieten dan een laag kaliber met hoge muzzle speed.
L versies van kanonnen schieten verder dan de normale versies, D versies juist minder ver. Al heeft dat idd te maken met de muzzle speed.

Enfin, gewoon doorlevelen. 1 van de grote nadelen van lage level bootjes is nu eenmaal het beperkte bereik. (in BB's zelfs hét grootste nadeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 16:33
Toch een lekker weekend geweest zo met al die XP bonussen, heb me USN Bo van lvl 73 naar half lvl 75 kunnen krijgen, nog 4 lvl's en ik kan van me sevbastopol overstappen naar de Sodak, lijkt me stuk fijner spelen met wat meer gun space en range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58
Ging inderdaad wel leuk dit weekend.
Heb m'n BO nu op level 71 en vaar nu soms rond in een Colorado. Spread is nog niet optimaal, maar als je een volledig salvo raak hebt zit je al boven de 15k damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
ja inderdaad, had opgeven moment toen ik in rondje 60k damage had gedaan 30k experiance per sailor erbij. Misschien beetje een N00b vraag, maar ik lees overal SD en zo, wat wordt hier eigenlijk mee bedoelt en hoe kun je zien wat je SD is. ben er zover uit dat het iets te maken heeft met het Repaire van je boot maar da is ook het enige wie kan hier korte uitleg over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
SD is softdefence. De verdedigingspunten die je krijgt door de kwaliteit van je crew en dus niet is gebaseerd op basis van je armor. Daarom zijn stats van je support crew zo belangrijk ook het aantal vets etc. is van belang voor je SD. Je SD is ook te zien links in de harbor bij de stats van je bootje, dan moet de gewenste crew er natuurlijk wel op zitten. Vanaf 500 SD begin je het wel te merken dat SD effect heeft.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Gizzy schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:59:
SD is softdefence. De verdedigingspunten die je krijgt door de kwaliteit van je crew en dus niet is gebaseerd op basis van je armor. Daarom zijn stats van je support crew zo belangrijk ook het aantal vets etc. is van belang voor je SD. Je SD is ook te zien links in de harbor bij de stats van je bootje, dan moet de gewenste crew er natuurlijk wel op zitten. Vanaf 500 SD begin je het wel te merken dat SD effect heeft.
heeft je SD ook effect over hoe snel je boot gerepeareert begint te worden na een hit, als ik nu namenlijk een hit heb zie ik dit boven in, ik heb dan een pijltje tot hoever me boot gerepareerd kan worden. echter na een hit loopt bij mij me aantal punten altijd nog terug, tot aan een bepaald stipje in me status bar, dit is best een groot verschil, wordt dit verschil ook kleiner als ik hogere SD heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Je moet het anders zien denk ik.

SD voorkomt instantane schade. Zonder je SD was je gewoon al dood geweest en viel er niks te repareren. Nu incasseer je de hits (tot een maximum) langzaam, terwijl het repareren al loopt. In feite ontvang je dus minder damage. Extra voordeel; hoe langer je voldoende hitpoints hebt, hoe langer je motor het uithoudt. (Je bulkhead armor schijnt die tijd ook nog te kunnen verlengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Net twee lekkere rondjes Blitzkrieg van 28k damage en 26k in mijn Z99 :)
Beide rondjes gewonnen dus ik dacht dit wordt lekkere XP maar dat viel tegen 1000xp en 600xp lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
De XP berekening is soms erg gaar inderdaad. Soms vaar je een hele battle mee en schiet je er 5 lek... maar je damage ten opzichte van de rest is voor je shipclass te laag ofzo en dan krijg je 1000 XP.

De volgende 30 seconden durende battle schiet je 90% van de teamdamage (op dat moment) voordat je met je domme hoofd vol in een rijtje torpedos vaart... Hoppa 4000 XP! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Torpedo's. Tsja.
Zo voer ik net in blitz een kruisvuur van torps in. van 3 kanten vijandelijk torpedo's, en van achter door torps van een teammate.

Maar ben zelf ook overgestapt op torps. Had hiervoor zelfs nooit torps op een DD, nu heb ik ze zelfs op m'n CA, ik lachte vroeger CA's met torps uit. Maar het aantal torprushers is dusdanig gegroeid dat ik ze zelf nu ook gebruik, met succes. Die torpers komen vlak bij je varen en zijn 100% gefocused op torpen, dus de mijne zien ze ook niet aankomen.
Nou moet ik zeggen dat ik ook een subtorper aan't levelen ben, als dat niet het geval was had ik nog steeds geen torps op m'n CA.

Party weekend was wel lekker trouwens. 13K XP voor een lvl 30 sailor is niet mis. da's méér dan 1 hele level.
Handig om m'n AA gunners van lvl 1 naar 46 te levelen in 1 weekend. :+

Qua SD: SD converteert damage naar damage over tijd, oftewel naar langzaam burnen van bijv 5000 damage ineens. Dat geeft je repairers de kans om de schade te repareren.
Als je lvl hoog genoeg is, en je SD gecapt (900), betekent dit effectief dat je aantal hitpoints verdubbelt.

In m'n Lion2 bijvoorbeeld kan ik 100% van m'n hitpoints nemen zonder dat m'n healthbar omlaag gaat. M'n repairers repareren de burn damage zo snel dat ik tussen salvo's van een vijandelijke BB alweer 5000 damage heb gerepareerd.
Mocht ik nét ontkomen aan vijandelijke BB's laat ik m'n repairers hun werk doen en ben ik in 30 seconden al weer klaar om terug de strijd in te gaan.
Da's wél met 4-5 repairers van lvl 97.

@ Tiemskiej: Yup, dat was ik. XenTex, ZenTex is m'n andere account.

[ Voor 32% gewijzigd door ZenTex op 03-05-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Van lvl 1 naar 46 in één weekend :o hoe krijg je dat voor elkaar :P Moet nog 5 levels voor mijn Mproject maar dat zal dagen/weken gaan duren :X
Ps: Was jij degene die me aansprak ingame?

[ Voor 50% gewijzigd door timskiej op 03-05-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Als je een Team mate raakt, keldert je Xp ook meteen naar zo ongeveer 0, had afgelopen weekend een GB, 65k damage gedaan, normaal heb je dan 25k xp op je sailors, in het begin met 1 shell team mate geraakt en meteen maar 3k xp per sailor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

En in normaal rooms is zelfs zelf negatief XP mogelijk vanwege teamdamage. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Waar onder je boot stats is je SD ergens terug te vinden, bij mij staat onder armour heel klein Experiance geschreven en daar staat 262 onder, kan het dat zijn? en zijn er bepaalde crew leden die je SD erg hard omhoog kunnen helpen, heb nu 3 Repairers op me boot, 2 lvl 62 en 1 lvl 61 alle 3 hebben ze 100 vets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Restorers helpen het meest, maar die zijn waardeloos omdat SD al redelijk vroeg gecapped is.

Verder helpt elke crewmember mee met de +restore stat. Na de restorers werken repairers en engineers het best, de support crew dus.

De SD staat héél klein bovenin het scheeps info window in de armour sectie. 2e cijfer van links, schuin voor de "change"knop. Als je crew erbij zet of weghaalt zie je dit cijfer veranderen.

[ Voor 18% gewijzigd door ZenTex op 04-05-2010 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat van die negatieve XP daar heb ik nog niks van gemerkt. Gisteren nog een teamkiller afgeschoten :+ Toch 6k experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
ZenTex schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 00:07:

De SD staat héél klein bovenin het scheeps info window in de armour sectie. 2e cijfer van links, schuin voor de "change"knop. Als je crew erbij zet of weghaalt zie je dit cijfer veranderen.
Dan denk ik dat ik weet welke je bedoelt, staat bij mij nu dan op 284. zag het ook omhoog gaan toen 1 van me Repairers een lvl omhoog ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Als ik 2/3 boortjes afschiet in Blitzkrieg krijg ik maximaal maar 1000XP maar als ik Great Battle gevecht doe zit ik al boven de 1k XP ook al heb ik nog niets geraakt. Met mijn DD is het wel een beetje gevaarlijk tussen al die BB's maar ik blijft altijd wat achter om wat subs te irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ja, je krijgt wel meer XP in de GB, maar een GB room is niet zo snel vol en een battle in de GB duurt veel langer. Dus netto denk ik dat je in de BK meer XP per tijdseenheid wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Maar met een CL/CA en AA guns kun je in een GB weer meer credits scoren dacht ik zo.
Na het aanschaffen van m'n Colorado en de bijbehorende uitrusting kan ik wel weer wat credits gebruiken. Gelukkig duurt het nog even tot aan Sodak, dus ik heb nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Carrier waar je af en toe rondje mee vaart scheelt ook veel, haal ik makelijk 75k credits in een rondje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Dat is natuurlijk ook een optie, alleen moet je dan wel een CV crew hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey mannen

ja als je een goede sd wilt hebben dan moet je een restorer hebben. maarja als je al 900 sd hebt dan heb je nix meer aan een restorer. daarom moet je een seaman hebben die zijn echt goed bij hoog lvls. in het begin heb je er nix aan. een seaman die help iedere sailor een beetje. beetje meer repair beejte meer speed beetje betere spread op de guns en ja het werkt echt. en je crewdeath word drastisch verlaagd

nou tijdje geleden heb ik eindelijk de kaiser na een paar jaar:). in het begin was dit echt een K*t bootje. maar na een paar rondjes is ie echt uber beter dan mijn QV. tis wel sloom 34 knopen full armored of 37 geen armor. tis nu gewoon een slacht machine zolang de enemie buiten bereik blijft. anders ga je er vrij snel aan.

ben nu bezig met deSYammy bo is nu 115 enja probleem is dat me supports nog maar tussen de 110 en 100 zitten maar is bb6 ready(14) sailors

en tussen door nog ff de franse crewmaarja die blijft nu een beetje hangen bij de 70's.lvlven is nu ff hard tussen 60 en 80.:((

hey de groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mja, het nut van een seaman op een BB is discutabel. IMHO heb je meer aan een engineer, maar da's mijn persoonlijke mening. Voor een CV daarentegen is een seaman onmisbaar. Ik maak met m'n lvl 78 fighters zo'n 70% van de vijandelijke vliegtuigen af. Gister tegen een bekende gespeeld met fighters die 10 levels hoger waren maar zonder seaman, verder zelfde natie en vliegtuigen (RN T3), ik schoot met mijn 4 fighters zijn 6 neer en verloor er zelf maar 1. :Y

Met m'n BB gaat het minder. In m'n lowlvl CV haal ik meer XP dan in m'n L2. 25-30K XP voor 160K damage, dat schiet niet op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ik zit nu met de KM in de AD. Ik vind de range toch nog wat beperkt. Hopelijk komen er later nog betere guns met wat meer range. Mijn spread is daarentegen weer wel in orde. Ook mijn support is at level met de rest. Mooi alle slots vol dus niet meer gehannes met het nalevellen en wisselen van support. De meeste XP krijg ik echter nog steeds door gewoon te AA-en met de Moltke in de GB en GB2. (Maximaal 17k exp tegen ongeveer 10k in de AD).

Met IJN zit ik nog steeds met de Myoko/Kita Kami opgescheept (:+). RN: County en SS1 (al lang niet meer gespeeld). Bij USN zit ik op 1 level na in de Baltimore (maar ik gebruik nog steeds de Brooklyn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AD is een PBB en er zijn geen 'betere' guns dan die worden meegeleverd. Als je meer range/damage wil zal je naar lvl 80 (Bissy) of beter naar lvl 89 (H39) moeten gaan Overigens voor H39 moeten je gunners lvl 91 zijn omdat de 16"L guns lvl 91 zijn. De 'gewone' 16"guns die beschikbaar zijn op lvl 89 hebben gewoon te weinig rnage en wil je niet gebruiken. Dan kan je nog beter de triple 14,96" van de O-Pro2 erop zetten. Of beter: zorgen dat je gunners op lvl 91 zitten.

Ikzelf vind de Bismarck een een veel prettiger schip dan de AD. Meer range, betere spread en meer damage per shell. Waar de AD wel in uitblinkt is de hoge turnforce en de heeft bijkomend voordeel dat het een kleine hitbox heeft.

Opgescheept met een Kita?... lol....

Ik ben kortgeleden ook met RN gestart. Heb een volledige crew, 2 paar gunners (acc en rel) en 2 BO's zodat ik beide BB lijnen kan doen. Nu met de revengelijn in een Dunk en dat gaat al redelijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen de ad is een vrij sterk bootje goeie defence zit erop en ja is wat moeilijker te raken.
ik zit nu telkens met de H39 triples 14.96L die zijn echt master telkens rondes van 150k 250k attack. en vooral als ze me niet zien:)). tis jammer dat de speed gecapped is 42knopen maar.
en tevens de exp voor km is lager dan de andere naties. daarom duurt het dus was langer met lvlen

over de seaman is wel een must voor bb's op hoog lvls.als je tenminste eentje hebt met goede stats.

Afbeeldingslocatie: http://www.fleetgermany.de/stats/us_yamato_quisomodo.png

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:15:
tis jammer dat de speed gecapped is 42knopen maar.
42 knopen "maar". Haha. ;)
en tevens de exp voor km is lager dan de andere naties. daarom duurt het dus was langer met lvlen
Oh? Lijkt mij BS.
over de seaman is wel een must voor bb's op hoog lvls.als je tenminste eentje hebt met goede stats.
Mwah, het heeft geen effect op m'n speed, hooguit iets effect op OH tijd, en nauwelijks op repairrate. Een Seaman helpt ook niet bij reloadtijd of spread. Dus kies ik maar voor een repairer of engineer. Alleen op de allerhoogste levels is het nuttig voor een marinaal hogere repairrate. (20 DPS ofzo)

Nee, een seaman is voor mij en de meeste spelers geen goede aanvulling op de BB crew.

[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 08-05-2010 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 17:15:
ik zit nu telkens met de H39 triples 14.96L die zijn echt master telkens rondes van 150k 250k attack.
Ondanks de 4 extra barrels zal je zien dat de 16" toch wat meer damage geven en belangrijker, meer range hebben.
tis jammer dat de speed gecapped is 42knopen maar.
Met ^^ (die zoetwatermatroos :P) 'maar' 42 knopen?..... Ik zou willen dat ik al op die cap zat...
Seaman voor BB lijkt me de minst waardevolle investering omdat de stats die je voor BB nodig hebt niet of vrijwel geen boost van de Seaman krijgen. CV ja.... die heeft een Seaman nodig. en hard ook! maar BB?... neuh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja goed bij ons werkt het wel goed. we hebben opzich veel tests meegedaan en het is positief.
we hebben ook best wel veel contact met de moderators en die weten ook wel het een en het ander.
maargoed probeer ook alleen maar beetje te helpen met informatie en ja je hoeft het ook niet te geloven..:)
zit er nu 4 jaar in en heb veel gezien van het spel. en na al die tijd blijft het toch nog steeds interessant of het is gewoon verslavend:)))

ja de dual 16 hebben wel meer range maar veel minder damage en die trips is gewoon shortrange rush in met 42 knopen en ze zinken. een bb5 doe je met 2 a 3 shoten bb 1 2 3 met 1 en de bb6 4 a 5schoten. zolang ze je nie zien moet je aanvallen:) en anders veel zig zaggen

hiya

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:28:
De AD is een PBB en er zijn geen 'betere' guns dan die worden meegeleverd.
Dat is jammer. Ik kom nu na een avondje grinden met de AD redelijk uit de voeten. Ik heb voorheen niet zoveel GB gedaan, behalve in de Kita Kami en de Moltke; daar speel je toch meer derde viool. Een goede battle in de AD levert me nu om en nabij de 100k damage op en 15k exp. Nu ben ik tweede viool :+ Ik moet wel zeggen dat de AA van de AD er op het eerste gezicht veelbelovend uitziet, maar in de praktijk vrij waardeloos is. De kleinere T-slots kun je niet voorzien van guns die goed combineren met de guns in de grotere T-slots. Netto is het dan misschien beter om zonder AA te varen. Jammer, maar het is niet anders. De turnforce van de AD is inderdaad niveau DD als je het mij vraagt. Dat is ook wel nodig ook; dat maakt de kleine range toch nog een beetje goed.
Opgescheept met een Kita?... lol....
Hmja, de Kita is een leuk ding hoor, maar het gaat erg snel vervelen dat torpedotapijt leggen. En voor het geld hoef je het ook niet te doen; Het is beter om een goede CA te nemen, zodat je meer van je crew kunt levellen. Je verdient er ook nog meer cash mee ook.

Ben gisteren ook maar een MN crew begonnen. Nu nog even in de MP naar level 12 tillen. Dat gaat vrij snel in ongeveer 12 battles, maar dat dan wel 2,5 keer om je volledige crew te levellen. Affijn, met 25 inch belt erop is dat best leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleinere T-slots kun je niet voorzien van guns die goed combineren met de guns in de grotere T-slots. Netto is het dan misschien beter om zonder AA te varen. Jammer, maar het is niet anders.
Nou dan heb ik toch goed nieuws voor je: de KM40's (lvl 42 AA guns) hebben dezelfde GA als de prem guns die in de 10 kleinere T slots geplaatst worden.
Dit houdt in dat je per broadside dan 9 AA barrels hebt wat toch een zeer bruikbare hoeveelheid AA shells uitspuugt. Overigens is de GA 32 graden voor de KM40's en de prem single barrel AA guns van de AD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Dat is inderdaad goed nieuws! Bedankt voor de tip! Ik kon op trainworld de GA van die 5" premium singles al niet vinden... Misschien wordt het dan toch nog wat met het AA werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand óóit weleens een +15 potential bridge operator gerolled? :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:33:
Heeft hier iemand óóit weleens een +15 potential bridge operator gerolled? :-(
Nee, volgens mij niet. Maar waarom wil je een BO met +15 potential? Daar worden alleen je gunlines maar langer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:37:
[...]

Nee, volgens mij niet. Maar waarom wil je een BO met +15 potential? Daar worden alleen je gunlines maar langer van.
Volgens enkele 'rollguides' is dat een absolute must, maar ik geloof dat ik dat streven een beetje overboord ga gooien. :( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog iets van 4 +15POT neuts in mijn HQ liggen... Dus ja.... +15 POT is echt wel mogelijk.
Overigens heeft niet alleen de BO een +15POT nodig. Ook een Medic en de landingstroepen moeten een zo hoog mogelijke POT base stat hebben (liefst +15 dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:59:
Ik heb nog iets van 4 +15POT neuts in mijn HQ liggen... Dus ja.... +15 POT is echt wel mogelijk.
Overigens heeft niet alleen de BO een +15POT nodig. Ook een Medic en de landingstroepen moeten een zo hoog mogelijke POT base stat hebben (liefst +15 dus)
Eerst die +15 potential BO maar...

Heb je veel moeten rollen daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die +15 zijn opzich vaak te krijgen zijn goed voor bo medic seaman sonar planesman enz.
en ja voor bo worden lijnen langer maar dat kun je afstellen met het aantal rookies beetje verminderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thuis nog snel een kwartiertje rollen en eindelijk m'n eerste +15 potential binnengehengeld. <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Op hogere levels zullen met een +15 BO de guidelines te lang worden, idd, zels dusdanig lang dat zelf met 1 recruit de lenge te lang is, maar dan kun je altijd nog expert->vets conversies doen en laten mislukken.

Heb zelf in een PBB rondgevaren om mijn CV BO te levelen. Die BO had een potential van +14, en kon bij lange na m'n splashes niet zien. Ik heb er heel wat experts en vets aan moeten besteden om ze eindelijk te kunnen zien, puur verspilling dus. Een +15 BO is dus wel degelijk een vereiste.

Ze zijn redelijk makkelijk te rollen trouwens, had er een zooi in m'n HQ zitten en die uiteindelijk maar gedelete vanwege plaatsgebrek.

Met m'n CV crew gaat het langzaam, ik verlies keer op keer en da's slecht voor de XP. Aangezien elk potje er een overvloed aan light is voor onze BB's zorg ik dat ik ze voor ben en typ dus "noob BB's"of ""Fail BB's" in de chat. BB drivers hebben de gewoonte om de CV's verantwoordelijk te stellen al is er het hele potje voldoende light en komt er geen vijandelijke bomber doorheen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal keer meegemaakt dat ik in BB keihard gebombed werd terwijl er op een paar clicks afstand een FW PCV rondvoer..... dan zeg ik ook FAIL cv.... :(
Misschien ligt het aan mij maar ik merk steeds meer dat de games door loners gespeeld worden en dat teamplay er minder en minder bij zit. Da's wel jammer. In BB doe ik al bijna liever een BB1-4 normal room dan GB(2)
En in GB2 lijkt het nog erger dan in GB. Bombers die standaard doorkomen, geen ASW schepen dus je bent overgeleverd aan de subs.... dat is wel eens frusten....

Ik heb vanmiddag flink wat rondjes in seydlitz gevaren om wat lagere CV crew op/na te levelen. Seydlitz heeft als voordeel dat je vrijwel altijd gunstig gestacked wordt: als CV1 kom je vrijwel zeker bij de beste CV in het team. En dan zelf lvl85 FP's is het lekker scoren. Zelf een rondje waarbij ik 20K creds had aan neergeschoten vliegtuigen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:35:
Ik heb een aantal keer meegemaakt dat ik in BB keihard gebombed werd terwijl er op een paar clicks afstand een FW PCV rondvoer..... dan zeg ik ook FAIL cv.... :(
Dat is juist het grappige aan de hele situatie. CV's worden geacht licht te geven aan de andere kant van de map. Al lagen er 10 CV's naast je, die zijn allemaal elders bezig.

Er is vaak nog voldoende plek voor gemicromanagede bombers om een pad te vinden naar één van je BB's, juist omdat alle fighters met elkaar bezig zijn.

Over fighters gesproken, had vanavond wel een uber airfight. Ik met 15 UK T3 fighters en de tegenstander met UK T4 fighters, ook een stuk of 15. De hele lucht was gevuld met neerstortende vliegtuigen en rook. Het duurde nog tamelijk lang ook, maar uiteindelijk had ik er nog 3 over en had ik alle vijandelijke fighters weggevaagd. Vond ik erg knap van mezelf aangezien ik nog 21 levels te gaan heb naar T4 vliegtuigen en dus eigenlijk zwaar outclassed was. Maar micromanagen gaat me goed af en ik doe vaak niet onder voor lvl 100 CV's. (buiten dat RN fighters gewoon uber zijn :P)
Sloot de ronde af met 17K aan kill credits. (en dan verliezen :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok... maar die fighters hadden die bombers dan ALLANG moeten onderscheppen en ze hadden de eigen BB lijn nooit mogen bereiken, maargoed dat zal wel mijn logica zijn en niet die van die op credits en exp beluste PCV gasten....

En ja, de UK T3 fighters zijn net vliegende tanks. En als je de stats van de UK T4 fighters bekijkt, zie je dat die qua sterkte een van de MINST sterke zijn, maar wel de snelste. Dus een zeer groot verschil in eigenschappen tussen UK T3 en T4 fighters. Het is dan ook waarschijnlijk dat de UK T3 vliegtuigen met dezelfde pilots meer naar beneden kunnen halen dan met T4 vliegtuigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

En ja, de UK T3 fighters zijn net vliegende tanks. En als je de stats van de UK T4 fighters bekijkt, zie je dat die qua sterkte een van de MINST sterke zijn, maar wel de snelste. Dus een zeer groot verschil in eigenschappen tussen UK T3 en T4 fighters. Het is dan ook waarschijnlijk dat de UK T3 vliegtuigen met dezelfde pilots meer naar beneden kunnen halen dan met T4 vliegtuigen...
Dat is het hem juist, niet dezelfde pilots, aangezien T4 lvl 100 fighters zijn was ik minimaal 21 levels lager dan die tegenstander. Maar ik had gewoon de perfecte formatie + micromanagent=win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grmbl. :(

Vanochtend tijdens het ontbijt eventjes proberen nog een +15 potential binnen te vissen. En ja, ik krijg een +15 potential ... roll ik door! :( |:( :z :F

Levensles van vandaag: niet op crew rollen als je nog niet wakker bent. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:35:
Misschien ligt het aan mij maar ik merk steeds meer dat de games door loners gespeeld worden en dat teamplay er minder en minder bij zit. Da's wel jammer. In BB doe ik al bijna liever een BB1-4 normal room dan GB(2)
En in GB2 lijkt het nog erger dan in GB. Bombers die standaard doorkomen, geen ASW schepen dus je bent overgeleverd aan de subs.... dat is wel eens frusten....

Ik heb vanmiddag flink wat rondjes in seydlitz gevaren om wat lagere CV crew op/na te levelen. Seydlitz heeft als voordeel dat je vrijwel altijd gunstig gestacked wordt: als CV1 kom je vrijwel zeker bij de beste CV in het team. En dan zelf lvl85 FP's is het lekker scoren. Zelf een rondje waarbij ik 20K creds had aan neergeschoten vliegtuigen....
Daarom heb ik (bijna) altijd AA equipped op mijn BB's. Behalve het neerpaffen van scouts, is het ook heel gunstig om die bomberwaves te eradicaten :) . Torp vliegtuigen zijn wat lastiger vanwege hun altitude, maar met bulge kun je redelijk wat klappen opvangen. Moet alleen wel behoorlijk 'in the zone' zitten, want het vereist veel concentratie. Èn schieten op schepen èn AA'en is tricky, zeker als enemy planes niet op default hoogte gaan vliegen ;)
Probleem is alleen echter dat op een gegeven moment je AA crew echt te fat wordt en ze nog maar amper kan skinnen. En snelheid is (bijna) alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Het valt mij op dat FP's inplaats van de BB's in de lijn te protecten steeds meer naar de tegenstander hun lijn te vliegen en daar vijandelijke fighters neer te gaan halen om hun eigen credits maar te spekken. beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:08:
Grmbl. :(

Vanochtend tijdens het ontbijt eventjes proberen nog een +15 potential binnen te vissen. En ja, ik krijg een +15 potential ... roll ik door! :( |:( :z :F

Levensles van vandaag: niet op crew rollen als je nog niet wakker bent. :D
Dat gebeurt mij ook regelmatig hoor, wakker of niet.

@ Lesnoet: Idd, sommigen vergeten voor het gemak ook dat er nog zioiets bestaat als AA. En zioiets als scouts bijvoorbeeld. Zelden zie ik scouts vliegen, men vertrouwt gewoon voor 100% dat de CV's wel scouten. OK, een scout word uiteindelijk ook neergehaald, maar fighters ook... En met een beetje managen van je scout is er vaak wel een route naar de vijandelijke schepen te vinden.
Leondendungen schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:18:
Het valt mij op dat FP's inplaats van de BB's in de lijn te protecten steeds meer naar de tegenstander hun lijn te vliegen en daar vijandelijke fighters neer te gaan halen om hun eigen credits maar te spekken. beetje jammer.
Hier ga je dus keihard de fout in. CV's worden geacht naar de vijandelijke kant te vliegen, da's niet om credits te spekken, maar vanwege licht te geven. Buiten dat betekent aan FC aan onze kant geven betekent vaak dat je fighters niet alle bombers op tijd kunnen onderscheppen én de helft van m'n vliegtuigen aan vriendelijk AA vuur te verliezen.
Buiten dat sturen CV's fighters naar de vijandelijke kant om het gevecht dáár aan te gaan en dus te voorkomen dat de vijandelijke fighters aan jóuw kant komen.

Dit bedoel ik dus dat het altijd de CV z'n schuld is. Voor BB drivers is het nooit goed, want iedereen denkt dat íe het beter weet.
Enfin, FC is tegenwoordig bijzaak, en zoals lesnoet al zei, je hebt ook nog AA.

[ Voor 39% gewijzigd door ZenTex op 11-05-2010 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel nou dat ik m'n huidige nieuw bij elkaar gedobbelde crew wil gaan levellen tot een leuke CV crew, hoe werkt dat dan? Ik begin netjes op nul met iedereen, maar kan natuurlijk nooit zoveel crew kwijt op de beginnersbootjes dat ik ook piloten qua level een beetje synchroon kan laten lopen met m’n BO. Hoe doe ik dat dan het slimste? Ik heb overigens al een level 47 BO, met wie ik de SS tree ingedoken ben. :)

En (kansloze vraag, maar wie niet waagt.. :P) is er een land dat ik écht niét moet kiezen als CV land? Ik weet dat alle landen z’n voor- en nadelen hebben, maar is er een land dat ik dus over moet slaan? 

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Qua minste CV natie, dat is volgens mij toch echt IJN. Vliegtuigen zijn de snelste en hebben de meeste fuel capacity, maar zijn erg fragiel, bombers daarentegen doen de meeste schade van allemaal. US is aardig goed in alle opzichten, KM is het beste tot de hogere levels. Maar uiteindelijk is qua fighters RN de beste natie met T3 fighters. Hun DB's doen de minste schade, de TB's daarentegen weer het meeste. Ikzelf heb van alle naties de T2 CV gehad en IJN valt voor mij echt af.
Als RN CV was ik gewoon het slachtoffer... Geen schijn van kans qua fighters... totdat ik T3 vliegtuigen bereikte en nu presteer ik gewoon fenomenaal.

Qua crew: Je zult gewoon meerdere crews apart van elkaar levelen. Zegmaar met een BO en gunners een stuk of 3-4 CV crew levelen, dan weer in het laagste bootje stappen met een nieuwe CV crew. Dit 3 keer herhalen totdat al je CV crew lvl 50 ofzo is. (dit geldt trouwens ook voor een battleship crew)
Het beste is om, als je crew ong lvl 40 is, alvast 2 nieuwe gunners mee te levelen zodat je effectier bent in blitz. 1 paar van de gelevelde gunners kun je dan later klassen als AA. (pas op, als IJN pas op lvl 80 ofzo als AA klassen, als RN idem, maar dan op 100+ ofzo, zorg wel dat het een reload gunner is.)

*Benodigd:
BO (doh) Potential onbelangrijk, ga liever voor repair stat ofzo.
Medic (+15 potential)
Seaman. (zéér belangrijk) Hoge +fighter stat en potential.
5-6 fighters (+12 fighter stat. Ga niet voor minder)
2-3 bombers. Als RN zijn TB's het overwegen waard, maar ook DB's voldoen. 12 bomber stat is ideaal maar stat is wat minder belangrijk als voor fighter.
(TB heeft 1 heel groot nadeel: Je moet net als met normale torps éért door de bulge heen voordat je dmg doet. Waar je met 4 bombers algauw 11000 dmg op een BB doet in een run, zul je met TB's vaak 8 TB's nodig hebben om ook maar iets schade te doen. Voordeel is wel dat je redelijk makkelijk subs kunt doen zinken)
EVT (AA) gunners. Als RN zijn je gunners het klasseren naar AA niet waard, gewoon reload gunners dus. De reload van gespecialiseerde AA guns is iets van 0.1 sec sneller dan van reguliere guns, maar met de reguliere guns kun je mooi HE laden, leuk tegen DD's of CL's en subs aan de oppervlakte. én je gunners kunnen ook hedgehogs (anti sub wapen) bedienen.
Als KM en IJN zijn geklasseerde AA gunners bijna een must, maar niet per sé voor CV's.

*Afhankelijk van welke natie je kiest. RN heeft meestal 1 crewslot méér dan de andere naties op een vergelijkbare CV.

Zolang mogelijk blitzen, ook in je CV. Een lowlevel CV in GB is food.
Of eventueel (ook in je vroege 60er levels) AA bootje spelen. Goed om experts mee te verdienen en het verdient leuk credits ook. Ook een mogelijkheid is, als je een BB crew hebt, je op en wat CV crew meelevelen in een premium BB, je CV OP kan dan gewoon als PBB OP dienen.

Pas op... Crewdeath onder piloten is extreem, vandaar dat die medic zo belangrijk is. (er zijn alleen US en KM medics, maar voor RN kun je US medics gebruiken en voor IJN KM medics.)
Probleem is dat zonder een full BVE fighter je het aflegt tegen de andere CV's, en ook je veterans regelmatig het loodje leggen. Als je wilt bijblijven zul je dus aardig wat geld moeten investeren in je piloten. Voor je bombers is dit van minder belang, al kan het voor TB's aardig wat schelen doordat ze wat minder snel door AAW neergeschoten word als ze flink gevetted zijn.
Als je je fighters niet flink vetted gaan ze het afleggen tegen andere fighters die 10-20 levels lager zijn.

Als je in GB speelt word micromanagen zéér belangrijk. Dat ga ik hier niet uitleggen maar dat kan je wel ergens in 1 of andere guide vinden.

[ Voor 17% gewijzigd door ZenTex op 13-05-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind dat een cv in een gb gewoon eerst moet scouten en scouts neer moet knallen en als de tijd rijp is pas de bombers pakken.
de medic van uk is gewoon de seaman.
en ja ik vind cv spelen eerlijk gezegd nix aan. doe mij maar lekker in een BB rondvaren

en als je goeie AA wilt dan moet je ze nog niet classe naar AA gewoon ff Arm. sailor houden tot zon lvl 60. dan word je reload ability ff nog opgeschroef. en dan bij hoger lvls is het machtig. vooral bij de IJN en KM

ik vind het eigenlijk wel een beetje jammer dat ik niet op de europese servers zit. als ik all me crew en accounts can overzetten deed ik dat meteen:)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier snel 2 plaatjes

Afbeeldingslocatie: http://www.fleetgermany.de/stats/eu_hood_zentex.png

Afbeeldingslocatie: http://www.fleetgermany.de/stats/eu_hood_khildin.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:13:
ik vind dat een cv in een gb gewoon eerst moet scouten en scouts neer moet knallen en als de tijd rijp is pas de bombers pakken.
Dat vind jij. Ik vindt dat ik vooral in het begin als de lucht nog niet vol is met fighters, ik de kans moet pakken om die sub te doen zinken (nog niet ondergedoken) of een bomb run op rushers te doen. Later is het bijna onmogelijk.
de medic van uk is gewoon de seaman.
Euh, nee hoor. De RN medic is de US medic.
en als je goeie AA wilt dan moet je ze nog niet classe naar AA gewoon ff Arm. sailor houden tot zon lvl 60. dan word je reload ability ff nog opgeschroef. en dan bij hoger lvls is het machtig. vooral bij de IJN en KM
Geld niet voor KM die op laag level (34 en 42) al supergoede AA guns hebben, en ook na het klasseren een goede reload behouden. Vergeet niet dat met later klassen je ook crewgrowth mist.

Leuke plaatjes Q. :) Zo te zien doe ik het niet eens zo slecht.

[ Voor 3% gewijzigd door ZenTex op 12-05-2010 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een beginnersvraag: kun je van een reeds gelevelde (level 40-nogwat) zien wat zijn originele stats waren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dan ben je mooi genaait als je een uk cv6 wilt met een us medic die mag niet mee op de cv 6.

om je beginners base stats wilt zien moet je een progje downloaden. weet zo 1 2 3 niet welke link
(het stond bij onze ts2. maar we gaan nu net over naar ts3)

maar misschien heb je hier nog wat aan voor andere info:

http://www.tarrif.net/navyfield/
hhtp://www.trainworld.us/

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gevonden, dnak je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:23:
nou dan ben je mooi genaait als je een uk cv6 wilt met een us medic die mag niet mee op de cv 6.
Hmmm. Nooit over nagedacht en heb hier ook nooit iets over gelezen. Ik neem dus gemakshalve aan dat op een CV6 wél een US medic is toegestaan, anders was er wel stennis over geschopt.

Ben weer 's bezig in blitz om wat crew na te levelen (voor de zoveelste keer) en god, wat stoor ik me aan m'n medeblitzers zeg. Rape ik het halve team in m'n minne CL, ben ik ineens als enige over, wat heeft de rest staan te doen terwijl ik bezig was?
En dan nog de gewoonlijke ergernissen van BK, geteamtorped worden, continue gecrossed of DD'tjes die de hele tijd blokkeren. Driekwart van het team die achter een DDtje aangaan terwijl de rest word afgeslcaht door de vijandelijke CA's, op bloed beluste teamleden die gewoon blijven vuren op dat FFje die je crosst enz enz.

Gelukkig profiteer ik ook van de stompzinnigheid van blitzers. Bijna niemand heeft AP bij, en niemand weet hoe met normale ammo armour te omzeilen. >:)
En de anderen die gearmoured zijn hebben op hun beurt ook niet in de gaten hebben dat ik wél AP aan boord heb. :p
Om maar een AW county te quoten na door een Siriusje afgemaakt te zijn ...
WTF?

[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 13-05-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja daarom noemen we ze ook NOOBS:). iedereen moet het leren. het is stiekum toch een ingewikkeld spel. er zijn heel veel regeltjes waar je rekening mee moet houden. en ja is toch lache ff ownen in blitzen.

since de vorige patch bij ons is er veel veranderd met de rooms. er zijn maar hier en daar blitzen (voor de laaglvls) en verderest alleen maar gb2. de gb1 zijn er niet meer. krijgt bij gb2 veel meer exp .

en ik geloof niet dat je een us op een uk kan zetten bij bb6/cv6.
de moderaters zeggen tegen mij dat de uk medic gewoon onder de seaman valt..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij stug dat de US Medic niet op een RN CV6 kan want de RN Medic bestaat helemaal niet. (US en RN hebben een 'allied' medic die toevallig US is. KM en IJN hebben een 'axis' medic die KM is.
Bij MN kan je kiezen of je een KM of een US medic erop zet.

Overigens vind ik de Sirius de leukste CL om te spelen. Echt een superbootje. En als non prem CA vind ik de York de fijnste boot. Ik heb minimaal 70% winrate gehaald met York.... :) En ja, 1 of 2 binds AP in blitz is wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ah, de sirius. Superblitzbootje waarmee ik al menig crew heb geleveld. Compleet armourwhored natuurlijk.
Ik ging vroeger voor de fron guns setup, maar heb het nu voor elkaar gekregen een (op 1 na) volle crew te combineren met 9.5" belt, 20 bulge en 5*6"D guns. Zo vréét je het vijandelijke team gewoon op (wat nog niet betekent dat je wint, achterlijke teamleden :()

Net nog een potje waar ik een vijandelijke CA spotte en me een weg moets banen door een zooi DD's en CL's. 3 DD's opgeblazen en 2 CL gecrippled (in't rood) voordat ik bij de CA was, en die ook nog even doen zinken.

En raad 's? Verloren!

M'n favo CA was de County(AW'd uiteraard :p, iets van 80/20 win/loss). Zelfs met m'n elite acc BVE lvl 57 gunners haalde ik geen bevredigende spread in de York. :(

Maar er is duidelijk wel progressie in BK's. Zo haalde ik vroeger regelmatig 40-45K dmg in een potje. tegenwoordig 25K-30K max. Moet wel zeggen dat er ook een stuk meer PCL's en PCA's rondvaren, en die MN bootjes zijn achterlijk sterk, vooral die Algerie. die me kan 1 shotten (en heb een algerie een hipper zien 2 shotten)
Scheelt misschien ook dat ik nu AA/reload gunners (als main gunners aan boord) aan't levelen ben met base 12 reload en base 7 en 8 accuracy. :p

Wat quasimodo zegt is trouwens dat de UK Seaman dienstdoet als medic. Wat me erg vreemd lijkt. Misschien verschillen NFNA en NFEU in dat opzicht met elkaar?

[ Voor 11% gewijzigd door ZenTex op 13-05-2010 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Dubbelpost. maar het zij zo.

Uit trainworld:
- Medic crews share nations, JP/KM are shared and US/UK are shared, moreover they work on all classes of ships, not just limited on BB6/CV6.

- If you are JP or UK nation, the Medic will be count in the BB6/CV6 requirement if the Medic is on Lv 115 or above.
US medic past dus gewoon in een CV/BB6 RN crew.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v211/KnowYourRoots/kposter.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik vaar nu in Sebvastopol, heb bijna lvl 79 berijkt en de Sodak in berijk. nu vroeg ik me af hoeveel Support slots de Sodak heeft, wie kan mij dit vertellen. is dit net als Sebvasto 7 of minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xNix
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 19:28

3xNix

golfr in hart en nieren

Afbeeldingslocatie: http://www.fleetgermany.de/stats/eu_hood_deam.png

w00t w00t, geen idee waarom er levl89 staat overigens.
heb al maanden niet meer gespeeld.

Ben niet echt onder de indruk van win-rate, puur omdat je je team niet kan kiezen en je daar wel altijd van afhankelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Leondendungen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:43:
Ik vaar nu in Sebvastopol, heb bijna lvl 79 berijkt en de Sodak in berijk. nu vroeg ik me af hoeveel Support slots de Sodak heeft, wie kan mij dit vertellen. is dit net als Sebvasto 7 of minder?
Vaar er nog niet zelf in, maar volgens trainworld hetzelfde aantal als de Colorado, dus 6. Iowa heeft 7, Montana 8 en Nebraska 9.
Ben zelf nu bezig om een US CV crew te levelen. m'n BO zit op level 54, maar de rest nog maar rond de 20-25... Gaat dus nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eenv an de beste info sites vind ik NFEU.info

Klikop ubersichten en dan op de natie waarvan je de gegevens wil.
Op hafenansichten (USN hafenbansichten) krijg je dan een overzicht van alle slots van de schepen.
SoDak en NoCar hebben beiden 6 support slots.

Hoewel de Sevastopol een erg goed schip is, ga je denk ik toch snel overschakelen op de SoDak. Het damage verschil is gewoon te groot om bij de Sevastopol te blijven hangen. (zelfde als keuze Andrea Doria - Bismarck.... Bissy is echt een stuk aangenamer om te varen...)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

En toch zie je nog steeds veel mesen in een AD/Seva/DunkQ varen met een flinke level. Da's niet alleen om lagere crew mee te levelen, maar omdat je met wat hogere levels beter gebruik kunt maken van de mogelijkheden van de PBB's, terwijl je maar matig bent in in een @ level BB.

Neem de DunkQ. @ level issie food. @lvl 85+ zeer gevaarlijk. Idem voor de Seva, de spread word dan zeer goed en ook de reload is veel beter dan een @ level BB, en dus is de dmg die je in de praktijk doet dan ook veel beter dan in je BB met slechte spread en reload.

Ikzelf heb véél meer tijd in de DunkQ doorgebracht dan ik ooit zou durven vermoeden.

[ Voor 7% gewijzigd door ZenTex op 22-05-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Opzich is Sevbasto een fijn schip, maar ik heb gewoon te weinig range met me lvl 81 gunners. en doe te weinig damage in 1 schot. hopelijk als ik dadelijk lvl 79 haal voor me sodak dat me gunners dan ook lvl 82 hebben. moet te doen zijn.

Edit: weet iemand trouwens wanneer het event weekend is, las op de nfeu site dat het voort random in de maand is en niet meer laatste weekend van.

[ Voor 24% gewijzigd door Elve1984 op 22-05-2010 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Zijn de Sodak guns dezelfde level als die van het schip? Als RN zijn de guns meestal van 1 level hoger. En met gunners 2 lvls hoger als de guns is de spread echt om the huilen.

Vergeet niet dat de dmg per schot weliswaar misschien lager is, maar dat de base reaload van de guns ook lager zijn als van de @ lvl guns, en je er meer afhaalt. Dus onder de streep lever je niets of nauwelijks in op damage. Integendeel denk ik, totdat je gunners minimaal 5 levels over gunlevel zijn.
3 Shells uit een Sodak salvo doen vanwege spread minder damage dan 8 rakende shells van een low damage salvo van een Seva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Heb nu de Sodak, heb de lvl 77 16" guns erop gezet, en me gunners zijn lvl 82, dus zou moeten gaan. ga zo me eerste battle varen en eens kijken of het wat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
3 t/m 6 juni weer event weekend. voor de geintreseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LouisXV
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik zie net dat NFNA de hele maand juni ieder weekend een event heeft. Volgens mij besteden ze daar toch wat meer aandacht aan events dan bij NFEU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Heb mijn US bo nu op level 78 en m'n gunners op 80. Met de Sevastopol kan ik nu aardig meedoen, die is toch net even wat steviger dan de Colorado en de spread is nu ook stukken minder.
Nog 1 level en dan de Sodak. Hopelijk heeft die weer wat extra range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Ah Koopie... dan heb je best fors gespeeld dit weekend of niet?

Ik ben helaas nog maar level 70... schiet niet echt op. Ik level ook 5 nations tegelijk. Niet handig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ben redelijk bezig geweest ja. Zat voordat het party weekend begon op 75 dacht ik. Beetje tussen de bedrijven door gespeeld (zodat de vrouw het nog steeds goed vond). Was zaterdagavond alleen thuis dus toen de kids op bed lagen kon ik mooi wat exp binnen harken.
Ben ook nog steeds m'n CV crew aan het levelen, maar daar gebruik ik ook mijn primaire BO (en maingunners) voor.
25k exp in 1 ronde door alleen maar te AA-en in een pensacola is niet gek dacht ik zo... 8) (wel met premium natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
Koopmans schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:08:
Ben redelijk bezig geweest ja. Zat voordat het party weekend begon op 75 dacht ik. Beetje tussen de bedrijven door gespeeld (zodat de vrouw het nog steeds goed vond). Was zaterdagavond alleen thuis dus toen de kids op bed lagen kon ik mooi wat exp binnen harken.
Ben ook nog steeds m'n CV crew aan het levelen, maar daar gebruik ik ook mijn primaire BO (en maingunners) voor.
25k exp in 1 ronde door alleen maar te AA-en in een pensacola is niet gek dacht ik zo... 8) (wel met premium natuurlijk)
Altijd fijn zo tussen de bedrijven door! Doe ik ook vaak, vooral als ik thuis wat overwerk; Even een battle er tussendoor... en ik kan er weer tegenaan!

Ik ben al een tijdje guides voor CV-drivers aan het lezen... en het gaat erg kriebelen om ook een crew te beginnen. Ik heb nog een UK BO over die ik daarvoor zou kunnen gebruiken. De BB lijn van de RN vind ik toch niet zo interessant.

En inderdaad; een goed stukje AA-werk levert je (vooral bij zo'n partyweekend) veel op! Ik doe dat voornamelijk in de AD; daar lukt het bij vlagen om tot 25K XP te krijgen. Gemiddeld zo rond de 12K. Ook met premium uiteraard ;)

Ik hou nu overigens al een tijdje mijn banner stats bij middels OCR en een MATLAB scriptje (ja, nerd ik weet het) en ik zie dat ik relatief steeds meer BBs kill (ook logisch natuurlijk :P). De hoofdmoot was tot voor kort DD en CL. Toen stapte ik met een elite crew in de Deutschland en toen steeg het aantal CAs per battle enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Ik moet me de laatste tijd ook richten op het zinken van BB's. Voor de kleine schepen die aan het begin rushen kom ik vaak net wat range tekort zodat ze al weer door de grotere BB's zijn gezonken.

Het is trouwens wel lastig als je af en toe van schip wisselt, dan moet je de eerste paar rondes weer erg wennen aan de hoeken waaronder je moet schieten.
Heb gisteravond nog even wat gevaren en moet nu nog een kleine 200k tot de Sodak. Hopelijk lukt dit voor eind deze week. Heb vanavond geen tijd, maar zal het woensdag zeker weer even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
Gisteravond de Sodak behaald. Heb er voor het slapen gaan 1 ronde mee gevaren alleen deed de rest van het team niet echt mee. Had met 46k dmg bijna de helft van onze totale team damage.

Heeft de Sodak trouwens meer range dan de sevastopol of maakt het niet echt uit?
Pagina: 1 ... 13 ... 25 Laatste