Anoniem: 273170 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:56:
Ik heb ook sinds kort dit htc ding. Op zich wel leuk apparaatje.
Maar ik zit met een vraagje. Misschien weet iemand van jullie hier een antwoord op of zitten jullie er ook mee. Gaat over de Bleutooth functie.
Voorheen had ik een hele simpele standaard Nokia gsm. De bleutooth stond altijd aan. In mijn auto zit een ingebouwde Parrot-bleutooth-handfree-apparaatje. Erg handig. Zodra ik de auto instapte, connecte mijn Parrot-apparaatje automatisch met mijn Nokia gsm die in mijn broekzak zat en bleef zitten. Als ik wilde bellen, browsde ik via mijn Parrot door het telefoonboek van mijn gsm, selecteerde een nummer en drukte op de dial-knop.
Nu ik deze htc heb, schakeld dat ding in de standby-stand de bleutooth uit!! Ik kan de optie niet vinden om hem altijd ingeschakeld te houden, zodat deze dezelfde functionaliteit heeft als mijn auto Nokia toestel. Als ik gebeld wordt, connect hij wel met mijn Parrot en gaat het wel allemaal goed. Maar andersom dus niet. Ik kan via mijn Parrot de htc niet "triggeren" om aan te springen. Logisch, want in de standby-stand staat de bleutooth dus uit. Hoe houd ik deze ingeschakeld. Alvast bedankt !
Ikzelf heb ook de Parrot CK3100. Deze heb ik al een aantal jaar.
Ik heb hem nog niet opnieuw geflashed, aangezien ik hier geen bluetooth dongle heb voor de laptop.
Ik draai dus nog op oude SW.
De 1e 2 keer ging t connecten goed. via t menu in de parrot advanced opties, en dan pairen met device. Dan de TD laten zoeken naar apparaten (ff de zichtbaarheid vd bluetooth aanzetten) en klaar is kees.
Maar... Bij mij is in een keer (wellicht de 1.93 waarnaar ik ben gegaan; had 1,37) het synchroniseren anders. Het duurt een eeuwigheid. geen probleem verder, aangezien hij binnen 10 seconden aangemeld is, automatisch.
Alleen is er nu iets geks. Mijn telefoonboek is gesplitst, in de nr's die op de simkaart staan, en de nr's die op de TD zelf staan. Als je nu via de carkit bijv. de 'a' selecteerd, pakt hij ALLEEN de simkaartnummers!?!? Aangezien 98% vd nr's in de TD staan, is heel de zoekfunctie vd parrot nu onbruikbaar, want ik moet met t knopje helemaal van achter naar voren scrollen voor iemand met een 'a'
Meerdere mensen dit probleem?
Tevens: de bluetooth schakelt hier echt niet uit als de TD in standby gaat.
ik heb de TD gewoon op standby ergens in de auto liggen, en dit werkt gewoon prima.
Ook tijdens navigeren werkt dit goed. Als ik een gesprek begin, dan is TomTom stil, en gaat t gesprek gewoon via de carkit.
Nog een ander probleem: ik heb bij berichten in t menu "2" staan. maar ik heb ze echt allemaal gelezen!??! Dit gaat niet weg, ook niet na een soft reset.
Tevens nog een probleem:
Hotmail synct hij 1x per uur, alleen overdag.
Soms krijg ik de melding dat dit fout gegaan is, omdat de klok wellicht verkeerd ingesteld is.
gaat nergens over. Maar wat erger is: hij slurpt de accu meteen leeg.
Eergisteren 's morgens vd lader gehaald. (Rond 9 uur) om half 12 was de accu nog maar 25% vol.
Heel erg vervelend want ik was in t ziekenhuis de hele dag, en kon de TD niet bijladen, maar moest wel bereikbaar zijn. Op zulke momenten is dit enorm irritant.
In de auto ligt een lader, op t werk ligt een kabel om te laden, en thuis dan de standaard lader.
Dit heb ik met mijn Samsung nooit gehoeven.
Accuduur vond ik prima heb ik eerder geschreven, maar dit is belachelijk.
Ik kan ook niet vinden wat zoveel energie kost wat em leeg slurpt.