![]() ![]() Welkom in het zevende topic wat gaat over de HTC P3700 Touch Diamond. Dit toestel wordt ook uitgebracht door T-Mobile onder de naam MDA Compact IV. HTC verkoopt deze sinds kort in Azië ook onder de eigen naam, als HTC P3702 Victor. Een nieuwe standaard voor de perceptie van geavanceerde mobiele telefoons… de HTC Touch Diamond™ is een enorme stap voorwaarts door de combinatie van een fantastisch staaltje hi-tech met intuïtieve bruikbaarheid en een prachtig design. Onderdelen in deze postVorige topics
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overige specs van beide toestellen:
[1]TD: pas vanaf de officiële 1.93 ROM wordt de 850MHz band ondersteund. Zie ook de HTC Website voor een uitgebreide specificatie van de Touch Diamond. Foto's eerste rij: adewidt, All About Phones | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Engels phoneArena Mobile Burn MobileTechReview CNET Register Hardware GSM Arena Nederlands Pocketinfo (videoreview) All About Phones Tweakers.net Techzine Direct vergelijk GSM Arena: HTC Touch Diamond versus Samsung i900 Omnia (ENG) CNET: HTC Touch Diamond versus Iphone 8GB (ENG) Specificatievergelijk: HTC Touch Diamond, Pro, Cruise, HTC TyTN II, SE Xperia X1, iPhone (3G) • Lees vanaf hier waarom mensen voor de HTC TD hebben gekozen in plaats van de Iphone. • Moet ik nou voor de Touch Diamond of de Touch Pro gaan? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|

De S390 pouch, kan iemand bevestigen dat deze een of andere wicked uitschuifsysteem heeft waardoor je alleen in je hoesje hoeft te drukken oid en dat de telefoon er dan deels uit schuift? Heb het ding via ebay gekocht, alleen dan 'dopod' branded, maar daar is het een kwestie van je telefoon eruit duwen via een van de open zijkanten wat lang niet zo niet relaxed is.
[Voor 4% gewijzigd door Neok_ op 30-08-2008 13:05]
Anoniem: 258500
Je hebt vr de voor en achterkant de "invisible shield". Deze is moeilijk aan te brengen als je de reviews daar over leest. Je kunt ook gewoon de pouch op de foto hieronder kopen. Lekker dun en je Diamond past normaal in je broekzak zonder een riemclip die dan in de weg zit.

De case alleen vr bescherming vd achterkant.
Denk niet dat ze je diamond terug nemen omdat jij vind dat er te snel krasen op komen.

De case alleen vr bescherming vd achterkant.
Denk niet dat ze je diamond terug nemen omdat jij vind dat er te snel krasen op komen.
net een houder en autolader besteld bij bol.com

ben benieuwd hoe die werkt... met een no-name autolader vond ik em te warm worden en leek het wel alsof ie vast liep.

ben benieuwd hoe die werkt... met een no-name autolader vond ik em te warm worden en leek het wel alsof ie vast liep.
ik heb nu de silicone case voor mijn diamond ontvangen via DX! Volgens mij zijn zij de eerste die er eentje verkopen en ik moet zeggen de kwaliteit en pasvorm is best acceptabel voor 2$ 
Ik vind dit fijner werken dan de meegeleverde pouch en zeker met een screenprotector erbij is je telefoon prima beschermt! Nadeel is het te grote gat onderin naar mijn idee hadden ze alleen ff een gaatje moeten maken voor de usb stekker nu is de onderkant een beetje zwak volgens mij. Als iemand pics wil zien hoe het er op de touch zelf uitziet roep maar ff dan maak ik wel wat foto's

Ik vind dit fijner werken dan de meegeleverde pouch en zeker met een screenprotector erbij is je telefoon prima beschermt! Nadeel is het te grote gat onderin naar mijn idee hadden ze alleen ff een gaatje moeten maken voor de usb stekker nu is de onderkant een beetje zwak volgens mij. Als iemand pics wil zien hoe het er op de touch zelf uitziet roep maar ff dan maak ik wel wat foto's
Op XDA is anders een standaard tweaklijst beschikbaar om je toestel sneller te laten lopen. Mijn tip aan jou: koop geen TD, je zal het leuk moeten vinden om deze dingen op te zoeken indien je het volledig naar eigen wens wilt laten draaien.Slasher schreef op woensdag 03 september 2008 @ 22:21:
[...]
Tsjah, er staan zoveel tweaks in dit topic, ik heb geen TD maar als ik zo'n ding zou hebben zou ik echt niet meer weten welke tweaks je nodig hebt, en welke instellingen het toestel nodig heeft om sneller te lopen.
//edit: zat net even door het Touch Pro topic te bladeren, kom ik dit tegen:
Wel grappigJackPoint schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 20:25:
Kennen jullie de Easter Egg in de TF3D bij het weer?
Als je aan iemand een demo van het weer op je TP wil laten zien, kun je bovenin 2 keer op de balk drukken zoals op de afbeelding hier onder. Druk eerst op de plek met de 1 dan op 2. Hierna krijg je een (korte) demo met 4 soorten weer. Waar onder ook de regen met de ruitenwisser
Het is even proberen waar je moet klikken maar als je hem hebt is het leuk!
Bron: http://wmpoweruser.com/?p=603

//edit2:
Dit is ook wel cool, de TD blijkt te beschikken over multitouch over de gehele onderkant (waar de hardbuttons zitten):
[YouTube: http://www.youtube.com/v/f3Owgcos_KY]
Bron: wmpoweruser
[Voor 47% gewijzigd door Neok_ op 03-09-2008 22:55]
Deze werkt gewoonSpike1506 schreef op donderdag 04 september 2008 @ 14:52:
[...]
Kan de link nergens vinden, en op bol zelf vind ik niet echt iets wat erop lijkt..

PSN: Kitty_Litter
Anoniem: 270487
Kreeg van de winkel waar ik mijn TD gekocht had het advies om de folie over de "hard keys" los te trekken omdat er een hoekje los was gegaan. Leek aanvankelijk allemaal goed te gaan en geen probleem te zijn (alleen de glossy look was iets minder).
Nu na een paar weken zitten de "hard keys" helemaal onder de krassen!
Heb er niks aparts mee gedaan en ben er zeer zuinig op geweest. Noiot met andere voorwerpen in mijn broekzak etc...
Als je er met je nagel lichtjes overheen gaat, komt er al een kras op!
Zie foto: de flits maakt het wel iets erger dan het is, maar het ziet er in werkelijkheid gewoon niet uit...
Heb contact opgenomen met de persoon die mij dit advies gaf, hopelijk komen ze met een oplossing.

Nu na een paar weken zitten de "hard keys" helemaal onder de krassen!
Heb er niks aparts mee gedaan en ben er zeer zuinig op geweest. Noiot met andere voorwerpen in mijn broekzak etc...
Als je er met je nagel lichtjes overheen gaat, komt er al een kras op!
Zie foto: de flits maakt het wel iets erger dan het is, maar het ziet er in werkelijkheid gewoon niet uit...
Heb contact opgenomen met de persoon die mij dit advies gaf, hopelijk komen ze met een oplossing.

Ik denk dat deze bedoeld wordt, backcover lijkt meer in orde.sandeman schreef op donderdag 04 september 2008 @ 13:47:
[...]
Ik vind dit nou niet direct een fatsoenlijke backcover.
http://cgi.benl.ebay.be/1...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Ik denk dat ik de gok ook maar ga wagen en hem ga bestellen. Ik zal mijn bevindingen (en maten) hier weergeven.
Edit: Voor diegenen die hem ook bestellen en betalen met Paypal, gebruik de kortingscode "CEBAY10C". Je krijgt dan €10,- korting, waardoor de batterij nog 7,08 pond kost incl. verzending, wat neerkomt op €8,97, leuke prijs dacht ik

Edit2: blijkbaar werkt de code alleen met bepaalde paypal accounts, wie niet waagt wie niet wint dan maar.
[Voor 41% gewijzigd door Bizzarro op 05-09-2008 11:41]
Aan iedereen die nu een extended batterij heeft besteld @ ebay, ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen mbt tot gebruiksduur en high-res foto's!
//edit:
Net sensorlock geprobeerd, en hoewel het niet de ideale oplossing is van het opnemen van je telefoon in je broekzak werkt het opzich prima. Voordeel is dat ook al lockt ie alle knoppen, je wel nog steeds je rc e100 kan gebruiken:

//edit:
Net sensorlock geprobeerd, en hoewel het niet de ideale oplossing is van het opnemen van je telefoon in je broekzak werkt het opzich prima. Voordeel is dat ook al lockt ie alle knoppen, je wel nog steeds je rc e100 kan gebruiken:

[Voor 57% gewijzigd door Neok_ op 05-09-2008 14:16]
Omdat ik het NU aan het installeren ben maar even wat picas hoe je de installatieinstructies door moet.Peter_italia schreef op maandag 08 september 2008 @ 22:09:
Ik heb sinds enige tijd ee HTC P3700 maar ik wil er graag mee op msn.
Kan dat zonder dat ik al die mail adressen in me contactlijst krijg?
Want bij mijn eten M700 kreeg ik dus zodra ik me een keer had aangemeld al die adressen tussen me contacten.
Let met name op stappen 8 en 9!!!
1. Zoek de installatie .CAB van Windows Live op, en start deze:

2. Installeer op het externe geheugen:

3. Mooi, geinstalleerd:

4. Zoek Messenger op in Start > Programs

5. Druk op Sign in

6. Accepteer de licentieovereenkomst

7. Vul je MSN gegevens in

8. Vink beide vakjes uit en klik op Next

9. Vink alle vakjes uit en klik op Next

10. Klik op done zodra het synchroniseren klaar is.

11. Happy MSN-ning!

Ik heb het zelfde probleem en het lijkt erop dat in de latere units een goedkoper lcd scherm zit. Zie dit topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=411487Anoniem: 273705 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 02:50:
Ik vind de kleuren enorm bleek uitvallen op mijn touch diamond. Ik leg hem naast touch cruise en open op beide bubble breaker. Resultaat is dat de kleuren op touch diamond gevoelig meer pastel uitvallen.
Is er een manier om wat meer saturatie te brengen op mijn touch diamond scherm? Zijn zo een instellingen wel aan te passen in Windows Mobile?
Bovendien heb ik ook nog gele vlekken zoals de foto hieronder:

Niet mijn telefoon maar het probleem is hetzelfde in iets mindere mate.
Anoniem: 273705
In verband met display van touch diamond:
er bestaan dus blijkbaar twee types:
- witte achtergrond, hoger contrast, helderheid en definitie
- gelige achtergrond, lager contast, helderheid en definitie
Deze post gaat dus niet over gele vlekken en andere abnormaliteiten, het gaat wel degelijk over TD's die een normaal en correct werkend display hebben. Dit kleurverschil wordt veroorzaakt door displays van verschillende fabricanten, volgens HTC zijn deze twee displays conform de norm.
Ik bezit helaas zo een gelige versie en zou toch graag de temperatuur wat aanpassen. Ik zit maar te zoeken, maar vind maar geen toepassing om dat klaar te spelen. Iemand help?
Duidelijk verschil (bron: Mobile Italia)
er bestaan dus blijkbaar twee types:
- witte achtergrond, hoger contrast, helderheid en definitie
- gelige achtergrond, lager contast, helderheid en definitie
Deze post gaat dus niet over gele vlekken en andere abnormaliteiten, het gaat wel degelijk over TD's die een normaal en correct werkend display hebben. Dit kleurverschil wordt veroorzaakt door displays van verschillende fabricanten, volgens HTC zijn deze twee displays conform de norm.
Ik bezit helaas zo een gelige versie en zou toch graag de temperatuur wat aanpassen. Ik zit maar te zoeken, maar vind maar geen toepassing om dat klaar te spelen. Iemand help?
Duidelijk verschil (bron: Mobile Italia)
Ik heb hem zojuist binnengekregen. Eerst maar even wat foto's.
De verpakking
Uitgepakt
Origineel en nieuwe
Ander perspectief
De batterij zelf
Originele cover: 1,2cm
Vervang cover: 1,9cm (komt door de hoek van de foto dat hij 1,7cm lijkt).
Op de diamond.
Eerste indruk: lelijk/goedkoop plastic, zonder goede pasvorm, en mijn god wat is ie dik...
Dit is, wat mij betreft, geen vervanger voor dagelijks gebruik. Ik zou deze batterij erop knallen/meenemen zodra ik voor langere tijd weg moet, of die dag veel ga doen met de telefoon (navigeren, chatten, surfen enz..).
Later (misschien) meer, over batterijduur enz. Tot nu toe nog niet echt enthousiast.

Het mag er wellicht lelijker uitzien, het lijkt me er nog altijd beter uit zien dan deze;

En voor de prijs van de originele (€ 50,-) met overigens "maar" een 1350 mAh vind ik deze wel erg interessant. Als in, voor af en toe gebruik als ik het niet met m'n huidige 2 900 mAh accu's red. Anyway, voor die € 20,- (incl verzendkosten) is ie inmiddels onderweg.

En voor de prijs van de originele (€ 50,-) met overigens "maar" een 1350 mAh vind ik deze wel erg interessant. Als in, voor af en toe gebruik als ik het niet met m'n huidige 2 900 mAh accu's red. Anyway, voor die € 20,- (incl verzendkosten) is ie inmiddels onderweg.
Oei Oei Oei!!wontcachme schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:22:
Voor de liefhebber: Voor de kerst komt een nieuwe htc telefoon. Dit is hem: http://www.modaco.com/con...oducing-the-htc-touch-hd/
Vooral deze foto is erg mooi!

http://www.xbmcfreak.nl/
Thanx210667 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:55:
[...]
Dit is bijna de ultieme oplossing..Heb even wat mogelijke situaties uitgetest en kom tot de conclusie dat je er eigenlijk al bent. Een drietal opmerkingen;
1; Als je tijdens het overgaan van de telefoon op de up/downbuttons drukt dan stopt het geluid [kan ook wel een voordeel zijn, toestel blijft namelijk locked]
2; Als je de telefoon gewoon laat uitrinkelen, dan wordt ie unlocked als hij al gelocked was. [Hoop dat ik het begrijpelijk formuleer. Hij zou eigenlijk locked moeten blijven als ik de oproep niet beantwoord]
3; Ik mis de letter 'a' in het start-menu bij "answerkeys"..toch wel een blunder hoor..
![]()
Verder mijn complimenten voor dit mooie stukje denk- en ontwikkelwerk. En maak er nu geen gedrocht van zoals S2U2 [resources en energieverbruik moet ik nog even in de gaten houden.]
[...]
Vreemd, uiteraard heb ik er ook al mee zitten spelen, en ik krijg het niet aan de praat..Flash naar me device, opera build 1938 staat er op, maar het scherm blijft wit. Neem aan dat je ook de 6.2 full van swiftblade op je foon hebt.? Anders hoor ik graag nog wat details over hoe je het aan de praat hebt gekregen.

1: Je kan de volume controls niet los locken van de rest van de toetsen. Dus tsja,

2: Je bedoelt dat als hij uit staat, hij dan niet direct weer uit gaat maar minimaal 40 seconde aan blijft staan? Daar ben ik een oplossing voor aan het zoeken (en ook al aan het vinden

3: Was me al opgevallen, ik draai een build die die fout niet meer heeft

Over flash: Jup, ik heb nog ongeveer 5 minuten 6.2 van SB erop staan, na 5 minuten gaat dit naar de splinternieuwe 6.5

Auch, niet best... Mijn oplossing al gezien?Anoniem: 33810 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 19:57:
Hey, Slide 2 Unlock is blijbkaar door een legal issue overal offline gehaald...en ik heb versie 1.17 nog wel kunnen vinden mbv vriend google, maar de nieuwste versie (1.219) kan ik nergens meer vinden.
Heeft iemand deze toevallig nog ergens staan?

In de thread van S2U2 op XDA werken de links nog gewoon? Waar heb je de info van een legal issue vandaan?
[Voor 13% gewijzigd door DRvDijk op 12-09-2008 20:01]
Kent iemand van jullie dit scherm trouwens?
(indien WiFi aan staat: naam verbonden AP vermeld)
Ik zat wat in de /Windows map te zoeken, en kwam opeens deze .exe tegen: wrlsmgr.exe (Wireless Manager).
Is een soort afgeslankte versie van de Comm manager, waarmee je dus WiFi, BT en je Telefoon snel aan/uit of in 1x alle 3 aan/uit kan zetten
.
(indien WiFi aan staat: naam verbonden AP vermeld)
Ik zat wat in de /Windows map te zoeken, en kwam opeens deze .exe tegen: wrlsmgr.exe (Wireless Manager).
Is een soort afgeslankte versie van de Comm manager, waarmee je dus WiFi, BT en je Telefoon snel aan/uit of in 1x alle 3 aan/uit kan zetten

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 12-09-2008 22:44]
Haha....nou ik ben eind oktober ook weg bij ze. Stap over naar KPN.210667 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:15:
[...]
Dutchtone was zijn tijd ver vooruit..kijk maar..gna gna gna..![]()
* MRE-Inc is nog steeds blij met je tab-icoontjes..
Leuk te horen dat de icoontjes nog steeds naar wens zijn. Heb inmiddels de kalender tab toegevoegd aan mijn TFL3D en ben daar een icoontje voor aan het maken. Ben alleen een complete n00b als het aankomt op Photoshoppen. Ik wil graag dit icoontje gebruiken, maar krijg die niet mooi transparant. Er zit een zwarte achtergrond op en die wil ik weg hebben. Iemand die zich geroepen voelt

Wil ook graag de tekst aanpassen, maar ik weet niet welk lettertype het is. Volgens mij iets van Helvetica, maar die zijn allemaal commerciël te downloaden

XBL: MRE Inc
MRELynx schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:48:
[...]
Er zit een zwarte achtergrond op en die wil ik weg hebben. Iemand die zich geroepen voelt![]()
[afbeelding]

(gif)

(png)
[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 33810 op 13-09-2008 13:49]
Thanx man. Was zelf ook al bezig, maar ik heb die png van jou gebruikt en aangepast.Anoniem: 33810 schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 13:43:
[...]
[afbeelding]
(gif)
[afbeelding]
(png)
Tis nu deze geworden. Straks nog effe resizen en in de icon set toevoegen.

Zo Kalender icoontje is aangepast. Slindenau bedankt voor het transparant maken. Was me zelf niet zo snel gelukt...
Voor wie er gebruik van maakt, kan ik ook eventueel je eigen datum en dag invullen. Heb zelf uiteraard mn eigen geboortedatum erin gezet

Voor wie er gebruik van maakt, kan ik ook eventueel je eigen datum en dag invullen. Heb zelf uiteraard mn eigen geboortedatum erin gezet

[Voor 28% gewijzigd door MRE-Inc op 13-09-2008 18:34]
Ik begrijp dat je helemaal geen "recente programma's" in je start menu wilt hebben. Daar is wel een fix voor, weet alleen niet meer waar ik die gevonden heb. Ga daar nog wel eens achteraan..Dosed schreef op zondag 14 september 2008 @ 12:57:
[...]
Ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest. Maar als je het startmenu oproept heb je agenda/berichten etc (dit kan je zelf instellen inderdaad) daaronder staan onlangs geopende programma's, en daaronder weer staat programma's/instellingen. Die onlangs geopende programma's wil ik daar dus uithebben.

Tijdelijk zou je ClearTemp kunnen gebruiken. Is een handige utility die die lijst wist en nog meer tijdelijke bestanden. Even een shortcut naar je startmenu en gebruiken wanneer je het nodig hebt.

Ok nu snap ik het denk ik..nvidia schreef op zondag 14 september 2008 @ 13:02:
Wat mijn tweak betreft, de TD als TD Pro disconnecten pas na 600 seconden.
Dit betekent niet dat de gegevensverbinding zal uitzetten (zoals gezien in de verbindingsmanager) maar nutteloos tot opnieuw nodig zal zijn. Telkens als u om het even welke programma's gebruikend het gegevensnetwerk eindigt zal de telefoon nog een actieve verbinding voor 10 min hebben (tenzij u de telefoon afsluit). Nu wordt dit teruggedrongen tot 1 minuut!

[Voor 34% gewijzigd door 210667 op 14-09-2008 13:36. Reden: plaatje toegevoegd]
Anoniem: 214109

Chek deze Nieuwe TD in het Ice White
[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 214109 op 16-09-2008 19:44]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.