En dat niet alleen, maar het kreng kost geen reet meer om te maken.
Met de attachrate die de 360 heeft, de accessoires die erbij worden gekocht in combinatie met de dollarkoers, zorgt ervoor dat je je op deze manier kan positioneren.
Hoezo? Die attachrate is IMHO niet zo bar hoog in de EU, als je kijkt hoeveel 360 games in de charts staan iedere week.
Voor het prijsverschil tussen de PS3 en de 360, koop je nu bij Videoland een Blu-Ray speler met 10 (!) recente films op Blu-Ray. Bij de MM waar ik zondag was lagen er 3 Blu-Ray spelers voor tussen de 169,- en 189,-.
Het Blu-Ray argument word kleiner.
Ik denk dat het bluray argument uberhaupt overtrokken is. Sony weet dat ook wel, ze leunen niet voor niks nog erg op de PS2 en daar komen dan ook nog steeds nieuwe games voor uit. Het zou me niets verbazen als de PS2 bij de kerst naar 99 euro gaat.
Los hiervan overigens, denk ik inderdaad dat de 360 het niet zo doet als MS had gehoopt in de EU. Deze verlaging onder het paniek vakje scharen is imho niet terecht.
Nou... deze verlagingen moeten wel betaald worden. Nu wil ik niet lullig doen, maar die divisie waar de 360 onder valt is al jaren een money-bleeder en met creatief boekhouden lukt het ze aardig, vooral door andere takken van sport onder diezelfde divisie te plaatsen, maar het houdt echt niet over. Ze gaan nu weer in de min, en met de verkeerde investering IMHO. Wat MS moet doen is:
1) andere behuizing maken: dit geeft de klant de indruk dat het een nieuwer, 'beter' model is
2) geld steken in het kopen van studios/teams. Sony's interne devstudio's komen nu op stoom, en MS heeft echt het nakijken de komende 2 jaar, wanneer de Sony exclusives er beter uit gaan zien dan de multiplatform games en MS het niet bij kan benen met hun eigen veel kleinere groep eigen studios.
Bron? Want realiteit zegt dat de charts steevast bevolkt worden door DS/WII games en in de EU meer PS3 games dan 360 games.
[
Voor 7% gewijzigd door
EfBe op 16-09-2008 17:59
]