Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:33

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb hem ook besteld bij GSMweb.nl, ben benieuwd op welke termijn ik hem binnen krijg. :P

Wat zijn eigenlijk dé programmaatjes die je meteen moet installeren op deze telefoon?

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 09:24
In elk geval NIET batterypack pro van omega one. Dan ben je gelijk van je S740 af.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

EvoII schreef op woensdag 10 december 2008 @ 21:13:
In elk geval NIET batterypack pro van omega one. Dan ben je gelijk van je S740 af.
Ja, dat had ik gelezen ja. :X :D Heb je nu al een nieuwe binnen?

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 10-12-2008 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
Ja ik heb een nieuwe gekregen! Uitgebreide excuses gehad ook van coolblue. Het was een foutje van een medewerker. Ze hadden gelijk een nieuwe moeten sturen vertelde het hoofd van de klantenservice.
Ik installeer in elk geval niet teveel meer. Heb er alleen Garmin XT opgezet en dat werkt goed. Sattelietontvangst is ook erg goed.
Ik wil alleen nog een programmaatje als pit today ofzo. Das wel handig.

• marcv11
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06 12:12
Impry schreef op woensdag 10 december 2008 @ 10:33:
... Wat zijn eigenlijk dé programmaatjes die je meteen moet installeren op deze telefoon?
Hier zijn een paar heel handige tools: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=2930131#post2930131

met succes geïnstalleerd:
- CHomeConfig
- clockontop
en de belangrijkste (post eronder):
- spreset: soft reset knop, dus niet meer klep open en batterij eruit halen. Met "CHomeConfig" heb ik een extra tab aan "Settings" panel van het Home menu toegevoegd en daar de soft reset knop aan gekoppeld.

geïnstalleerd, maar werkten niet goed:
- moBluev2_1_setup
- VGA MusicID

Verder interessante software:
- Jeyo Mobile Companion of Jeyo Mobile Extender: SMS en call-log bewaren op je PC
- WMWifiRouter: maak van de S740 o.a. een wifi router
- Mobiscope: maak van je S70 een webcam via wifi of bluetooth
en natuurlijk (bijna) onmisbaar:
- Pocket informant: Doet alles goed dat Pocket Outlook niet doet
- Opera mini: Doet alles goed dat Pocket Internet Explorer niet doet...

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Thanks! :) Kan ik zeker wat mee.
Vandaag ontvangstbevestiging van m'n contract gehad, dus zal hem eerdaags wel binnen krijgen.
Kan iemand ook wat zeggen over de batterijduur tijdens gebruik van GPS? (dus tijdens navigeren of bijv. GPS-tracken aanzetten tijdens het MTB-en)

[ Voor 36% gewijzigd door Impry op 11-12-2008 08:57 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

EvoII schreef op woensdag 10 december 2008 @ 22:08:
Ja ik heb een nieuwe gekregen! Uitgebreide excuses gehad ook van coolblue. Het was een foutje van een medewerker. Ze hadden gelijk een nieuwe moeten sturen vertelde het hoofd van de klantenservice.
Ik installeer in elk geval niet teveel meer. Heb er alleen Garmin XT opgezet en dat werkt goed. Sattelietontvangst is ook erg goed.
Ik wil alleen nog een programmaatje als pit today ofzo. Das wel handig.
Beter dat je weer een S740 hebt, jammer dat je er zo lang op moest wachten... Garmin XT gebruik ik ook, was even wennen t.o.v TomTom maar het is prima te doen.

Ben benieuwd wat je ervaringen verder zijn, ik ben er nog steeds erg tevreden mee!

https://powershellisfun.com

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik maak ook gebruik van de programma's van ConnectiveTools, ze hebben twee gratis programma's:
http://www.connectivetools.com/freesmart.html

- CT AlarmClock Liteb: Wekker met instelbare dagen (bij 7:00 voor ma t/m vr)
- CT Scheduler Lite: App waarmee je bijv. BlueTooth (Flight Mode/WiFi) aan/uit kunt zetten op ingestelbare tijden.

Vooral die scheduler is handig! Heb Bluetooth dan alleen aan staan rond de tijden dat ik in de auto zit...

Verwijderd

Hallo allemaal hier mijn eerste bericht hier op het forum.
Ik ken vanaf morgen mijn abonement verlengen. Maar ik zit nog te twijfellen tussen twee toestellen de touch pro en de S740.
De s740 spreekt mijn op dit moment iets meer aan.
Met name de num. pad aan de voorkant van het toestel.

ik heb nog een paar vragen over de s740
-hoe gaat het smsen met de num.pad? is dit te vergelijken met een gewoon toestel?
-heeft iemand al een andere navigatie software geprobeerd dan google ? bijv : bnavigon, tomtom?

bijvoorbaat dank voor de mogelijke antwoorden.

malle

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb hem ook binnen. Inderdaad wel een gepiel met het geheugenkaartje en de simkaart (duurde ook even voor ik doorhad wat de bedoeling was met de simkaart ;) ). Op het eerste oog een mooi toestel, ik heb er nog niet zo veel mee kunnen doen. Wel grappig dat je met dat agps (ik heb het nog nooit eerder in een telefoon gehad) ook je positie gewoon binnen kan bepalen (ongeveer dan). Ik zal na een paar dagen gebruik nog wel schrijven wat ik er van vind. Mijn eerste indruk is dat het wel degelijk aanvoelt al is de voorkant iets glimmender (inclusief vette handafdrukken) dan ik verwachte.

Is dit trouwens wel Windows Mobile Standard? Het heeft veel meer opties dan het Windows Mobile Standard 6.1 dat ik op mijn Palm had. En ook een wat andere indeling.

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 11-12-2008 18:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:21:
ik heb nog een paar vragen over de s740
-hoe gaat het smsen met de num.pad? is dit te vergelijken met een gewoon toestel?
-heeft iemand al een andere navigatie software geprobeerd dan google ? bijv : bnavigon, tomtom?
Ik heb hem nog maar net, maar
- ja
- je hebt iets nodig wat werkt zonder touchscreen (dus helaas geen tomtom of je moet een oude versie pakken), maar McGuider en Garmin werken. Volgens mij werkt route66 trouwens ook nog zonder touchscreen (omdat het veel verkocht wordt voor symbiantoestellen en daar zijn touchscreens nu net pas aan het opkomen).

[ Voor 17% gewijzigd door Marzman op 11-12-2008 18:46 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanch
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 09:48
Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2008 @ 18:21:
Ik heb zelf TomTom 7 draaien en het werkt wel, alleen je moet een (fake) cursor app gebruiken wil je bepaalde acties uitvoeren (ander land kiezen bijv.). En de bovenste rij knopjes van je QWERTY toetsenbordje worden niet herkend als letters maar als getallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 14:00
Hmmm de S740 is toppie... maaruh.. zit er ook infrarood op en kun je met die ronde toets ook de cursor besturen bij internetten>> fake mouse idee ;) :P

grz
Timmyt

[ Voor 39% gewijzigd door TimmyT op 12-12-2008 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

TimmyT schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 11:04:
Hmmm de S740 is toppie... maaruh.. zit er ook infrarood op en kun je met die ronde toets ook de cursor besturen bij internetten>> fake mouse idee ;) :P

grz
Timmyt
Nee en nee (niet in de standaard internet explorer. je springt van link naar links zoals je ook met de tab-toets zou kunnen doen. Dat lijkt me persoonlijk ook handiger dan een fake muis :) )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ik ben voor de s740 gegaan. en heb nu een kleine twee uur mee gespeeld . En wat ik nu zo zie en hoe het werkt bevalt me goed.
ga nog ff verder met het ontdekken van deze toestel.
marzman thanks voor u antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
Sinds gisteravond heb ik de S740.
Ben nu een hoop nog aan het uitpluizen.
Zo was ik gisteren 10 minuten bezig om iemand proberen te bellen, de telefoon kreeg maar niet mijn T-Mobile settings door. Toen deze settings eindelijk verzonden werd en de telefoon moest herstarten kon ik dus eindelijk proberen te bellen. Nou dat gaat ook als je een gewone telefoon gewend ben iets anders. ik drukte een nummer in maar dacht ik druk op de linkerknop om te bellen maar bleek dat dit dus de ronde knop te zijn. Toen liep ik weer tegen het volgende probleem aan, het gesprek beëindigen. Blijk dus dat je ophangtoets meerdere functies heeft (als ik het fout heb corrigeer me graag). Je moet echt op het uitstekende stukje plastic rechts drukken om te beëindigen.

Bij deze telefoon heb ik echt het gevoel dat het eindelijk een telefoon is ipv: Hey ik ben een computer en waarbij je ook nog kan bellen door net wat meer handelingen te verrichten.

Het toetsenbordje van de S740 typt redelijk goed weg, al heb ik grote vingers drukte zelden mis. Nu alleen nog mezelf aanleren om sneller te worden ermee.

Wat ik wel knullig vind aan de S740 is de volume knop, druk je erop en dan beweegd je toetsenbord mee, missen was een volumeknop aan de bovenkant of aan de andere kant van het toestel een geschiktere lokatie.
En ik moet toegeven het is wel een zwaar toestel en redelijk dik als je een Omnia gewend ben.

Al met al qua first looks tevreden mee tevens zijn er veel leuke speciale accesoires verkrijgbaar voor de S740 misschien leuk om dit in startpost mee te nemen.

Zo heb je 3 verschillende oplaadstations die verbonden kunnen worden met pc ziet er dan stijlvoller uit:

1: Veripart Cradle HTC S740, klik op mij. (hier onderstaande tekst bij 1 en 3 van website gekopieert, ik heb geen aandelen bij deze winkel maar zo heb je wel een idee hoe ze er uit zien)
Met deze kwaliteits-cradle van Veripart is uw HTC S740 altijd volgeladen, up-to-date en onder handbereik. Via de USB-aansluiting synchroniseert u snel gegevens met Outlook en de thuislader houdt de spanning erin. De cradle is op maat gemaakt voor uw HTC S740 en heeft een perfecte fit

2: Veripart Cradle with battery slot HTC S740, klik op mij :
Idem als boven echter de achterkant van de cradle biedt tevens ruimte voor het opladen van een extra accu.

3: Veripart Cradle Deluxe with Audio Out HTC S740 , klik op mij
Met deze luxueus uitgevoerde kwaliteits-cradle van Veripart is uw HTC Touch Pro altijd volgeladen, up-to-date en binnen handbereik. De zwarte pianolak past perfect bij het design van uw Touch Pro. Via de USB-aansluiting synchroniseert u snel gegevens met Outlook en de bijgeleverde thuislader houdt de spanning erin. U laadt zowel de smartphone zelf als een eventuele extra accu op in het specifieke battery slot. Bovendien beschikt de cradle over een 3,5mm line-out jack-aansluiting voor eenvoudige verbinding met een headset of geluidsinstallatie.

Deze cradle wordt geleverd met:
AC-adapter
USB-kabel

..........................................................

leren bescherm hoesjes:
K4Mobile Leather Case HTC S740, klik op mij
Schijnt wel een zwakke riemklip te hebben mede door slechte schroefjes die eraan zitten

Krusell Orbit Flex Leather Case HTC S740, klik op mij

Dan hebben we natuurlijk nog de bekende screenprotectors enz.

1 Brando Screenprotector HTC S740
2 Brando Screenprotector Ultra Clear HTC S740
3 Martin Fields Screen Protector for HTC S740 (Single Pack)

Al betwijfel ik of je deze direct nodig heb als je een leren tasje heb en ander voordeel van het toestel is geen touchscreen, dus ook minder snel beschadigingen op scherm.

Neem anders als je geinteresseerd bent in accesoires ook eens een kijkje hier zoekwoord S740

Ik ga de S740 verder uitpluizen, en dan mijn verdere bevindingen doorgeven.

[ Voor 15% gewijzigd door aliberto op 12-12-2008 16:03 ]

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
  • Laatst online: 11-08 19:03
Sanch schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 10:47:
[...]

Ik heb zelf TomTom 7 draaien en het werkt wel, alleen je moet een (fake) cursor app gebruiken wil je bepaalde acties uitvoeren (ander land kiezen bijv.). En de bovenste rij knopjes van je QWERTY toetsenbordje worden niet herkend als letters maar als getallen....
Is de normale bediening een beetje handig te doen? Om bijv. in het hoofdmenu te selecteren, moet je dan met fake cursor steeds bewegen naar het icoontje, of kan je de icoontjes ook op andere manier selecteren (bijv. met de keypad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Tijdens het checken van de telefoon kwam ik uit bij energie info> toestelgebruiksduur, en dan komt mijn grote verbazing had toen net 3 uur de telefoon: 1135 uren en 33 minuten . Hoe kan dit?

Tevens heb ik een fout in het toestel bij mij ontdekt qua vertaling, alsvolgt:

ga naar instellingen > optie 7 beveiliging > optie 6, wat staat daar bij jullie?

Bij mij staat er soms in Engels: Change call Barring Password maar meestal dit:
Canvia contra senya de restri.

Ga je in het menu dan krijg je alsnog het voor mij onbekende taaltje met de volgende tekst:
Vak 1,
Si us plau introduíu la contrasenya anterior:

Vak 2:
Si us plau, introduíu la nova contrasenya .

vak 3:
Si us plau, confirmeu la nova contrasenya .

--------------------------------------

Ik heb toch echt een Nederlandse HTC S740.

Met volgende specs:
Rom Version: 1.14.404.0
Rom Datum: 10/25/08
Radio Versie: 0.24.30.24
Protocol: 12.23.30.06H

Meer mensen met dit probleempje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ik heb hem zojuist binnengekregen! :D
Hoe lang hebben jullie hem de eerste keer eigenlijk opgeladen? Langer dan de aanbevolen 3 uur? Weet uit ervaring met videocamera-batterijen dat het oplaadproces, zeker op het begin, heel belangrijk is, vandaar even deze vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door Impry op 12-12-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Nee, het toestel was opgeladen. Ik heb hem wel meteen aan de lader gehangen, maar hij stopte vrij snel met laden. Volgens mij is dat nog iets van vroeger dat 3 uur laden.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ja, hij was inderdaad al snel vol, heb hem er even iets langer aan laten liggen. Maar denk dat hij stroomvoer toch afsluit als de led constant aanblijft.
Kun je Google Maps die er op staat niet gebruiken zonder internet-verbinding? En andere navigatieprogramma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Impry schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 18:36:
Ja, hij was inderdaad al snel vol, heb hem er even iets langer aan laten liggen. Maar denk dat hij stroomvoer toch afsluit als de led constant aanblijft.
Kun je Google Maps die er op staat niet gebruiken zonder internet-verbinding? En andere navigatieprogramma's?
Nee volgens mij niet. Ik heb er ook geen dataverbinding bij (heb die af laten sluiten bij Vodafone omdat ik dit in mijn vorige telefoon niet uit kon zetten, kan nu wel, en de telefoonrekening erg tegenviel). Via Wifi werkt het wel goed, maar daar heb je onderweg weinig aan ;)

Ik ben nu mcguider aan het installeren. Die ziet er wel leuk uit (lijkt op tomtom). GarminXT is wat minder mooi en Route66 daar heb ik nog niet echt naar gekeken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Heb niet perse TomTom nodig, die heb ik al een losse.
Maar een dergelijk programma: http://www.gpstuner.com/
Dat moet toch haast wel werken zonder internet? Doet een gewone TomTom toch ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ja dat moet wel werken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcv11
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06 12:12
aliberto schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:21:
...Tevens heb ik een fout in het toestel bij mij ontdekt qua vertaling, alsvolgt:

ga naar instellingen > optie 7 beveiliging > optie 6, wat staat daar bij jullie?

Ga je in het menu dan krijg je alsnog het voor mij onbekende taaltje met de volgende tekst:
Vak 1,

Vak 2:

vak 3:

Met volgende specs:

Zelfde probleem in het submenu, zie wel "Change call Barring Password" (zal nog een paar keer checken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Na een dagje proberen is mijn eerste indruk positief van het toestel. De snelheid is erg goed, ook met een paar programma's op de achtergrond. Wifi werkt fijn, ik luister altijd nog iets als ik ga slapen (werkt beter bij het in slaap vallen dan naar het plafond staren) en nu laat ik gewoon de telefoon wat spelen dat ergens op internet staat.

Windows Mobile ziet er op deze telefoon mooier uit dan op mijn Palm, ook heeft het veel meer opties terwijl het allebei 6.1 standard is. Ook de wifi werkt goed en verbruikt niet eens zo veel stroom omdat je die automatisch kunt laten detecteren of je het ook echt gebruikt.

Het effect met dat lichtje bij die ronde knop is ook chique bij het opladen en als je een gesprek of smsje mist.

Ik heb wel wat minpuntjes, maar die heb ik even weggedit omdat sommigen nu al wegvallen :) (wennen of ik had nog niet helemaal door hoe het werkte)

[ Voor 134% gewijzigd door Marzman op 13-12-2008 08:13 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
Marzman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 04:50:
De mini-usb aansluiting is net niet standaard. Een normale kabel past wel (had die er al inzitten), maar niet lekker omdat een hoekje anders is. Ik snap niet waarom HTC dat gedaan heeft.
De ExtUSB aansluiting gebruikt HTC om ook niet USB signalen (audio) te kunnen versturen. Een standaard mini USB stekker past er gewoon goed in.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

StevenK schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 08:07:
[...]

De ExtUSB aansluiting gebruikt HTC om ook niet USB signalen (audio) te kunnen versturen. Een standaard mini USB stekker past er gewoon goed in.
Past het wel normaal? Ik kreeg een melding van active sync dat het niet helemaal goed zat. Ik heb mijn minpunten maar weggehaald want de helft kan ik al wegstrepen ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb de telefoon nu een kleine week en ben er erg tevreden mee.
Ik zou wel graag de optie willen hebben om mijn locatie (via GPS of A-GPS) in de EXIF tag van mijn gemaakte foto's te plaatsen.
Heeft iemand iets daarvoor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 22:33:
[...]

Ik heb McGuider werkend op mijn S740.
Werkt op zich wel goed, volgens mij zijn er niet zoveel navigatie-paketten die werken op WM zonder touch-screen.
Minpuntjes:
- In steden met veel straatjes is het wat onduidelijk omdat het scherm vrij klein is.
- Soms ineens geen GPS-signaal.
- Geschatte reistijd is erg optimistisch...
- Telefoon wordt soms erg traag.

John
Welke hardware instellingen heb jij staan voor de gps. ik heb nu ook mcguider erop staan.
Maar hij staat nu al een tijdje aan maar geen signaal :O . De instelling staat nu op com4 op 9600baud.

of weet iemand wat wel de juiste instelling is van de gps op dit apperaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Marzman schreef op zaterdag 13 december 2008 @ 08:14:
[...]

Past het wel normaal? Ik kreeg een melding van active sync dat het niet helemaal goed zat.
Jazeker. Past zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:07:
[...]

Welke hardware instellingen heb jij staan voor de gps. ik heb nu ook mcguider erop staan.
Maar hij staat nu al een tijdje aan maar geen signaal :O . De instelling staat nu op com4 op 9600baud.

Ik zit met Active Trace (ook een GPS programmaatje) op Com 4 2400baud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 01:07:
[...]

ff een kleine update ... mcguider vind nu wel satelieten maar krijgt maar geen fix. en heb alle baud-rates al geprobeerd.

en als ik via een bluetooth gps dongle van tomtom probeer dan heb ik binnen twee min 7 stabiele fixes.

is deze intere gps module dan echt zo slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Hier zowel met Google Maps als met ActiveTrace erg snel GPS-bereik. Dus levert geen problemen op.
Zoek alleen nog een goed, werkend, GPS-tracking programma. Het liefst ook een programma waarbij ik de track kan exporteren naar Google Earth bijv..
Heb GPS Tuner geïnstalleerd, maar als ik die open geeft hij aan:
Fout
Er is een onverwachte fout opgetreden in GPSTuner.exe.

Details:
GPSTuner.exe
NotSupportedException
En dan wat regels over System.Windows.Forms.Contol enz.

Dus iemand anders een wel goed werkend programma gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op zondag 14 december 2008 @ 13:50:
[...]

ff een kleine update ... mcguider vind nu wel satelieten maar krijgt maar geen fix. en heb alle baud-rates al geprobeerd.

en als ik via een bluetooth gps dongle van tomtom probeer dan heb ik binnen twee min 7 stabiele fixes.

is deze intere gps module dan echt zo slecht?
De interne GPS vindt ik niet slecht, met Google Maps en Garmin Mobile XT heb ik binnen No-time binnen en buiten een fix. Misschien meer een probleem van McGuider dan van de interne GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
aliberto schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:21:
Tijdens het checken van de telefoon kwam ik uit bij energie info> toestelgebruiksduur, en dan komt mijn grote verbazing had toen net 3 uur de telefoon: 1135 uren en 33 minuten . Hoe kan dit?

Tevens heb ik een fout in het toestel bij mij ontdekt qua vertaling, alsvolgt:

Vak 1,

Vak 2:

vak 3:

Met volgende specs:

Met die Spaanse taal heb ik inderdaad ook! In mijn oude S740 was dit ook zo. Jouw Rom versie is wel recenter dan de mijne. Over die gebruikersduur: Dit was bij mijn oude S740 ook zo en dat vond ik ook al zo raar. Net of ie gebruikt was. Dit kon echter niet want ik had hem 30 oktober al, als een van de eersten.
Mijn huidige S740 had dat niet. Bij mijn oude was het later trouwens weg. Ik denk dat het toch een bug is ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
EvoII schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:06:
[...]

Met die Spaanse taal heb ik inderdaad ook! In mijn oude S740 was dit ook zo. Jouw Rom versie is wel recenter dan de mijne. Over die gebruikersduur: Dit was bij mijn oude S740 ook zo en dat vond ik ook al zo raar. Net of ie gebruikt was. Dit kon echter niet want ik had hem 30 oktober al, als een van de eersten.
Mijn huidige S740 had dat niet. Bij mijn oude was het later trouwens weg. Ik denk dat het toch een bug is ofzo.
Zijn er inmiddels dan al nieuwere roms uit?

Tot heden nog sterk tevreden over telefoon echter merk ik wel op dat de aanname knop van een belletje die binnenkomt, wel precies luisterd. Je moet echt in het midden van de linkse aanname knop drukken anders geen gesprek, of ik zie iets over het hoofd. Misschien een snelkoppeling plaatsen dat deze knop op alle mogelijke functies een gesprek kan aannemen. Maar hier ben ik nog niet over uit.

Ik had de accu eruit gehaald en nu is de accuduur weer normaal en gebruikers uren ook minder.

Ik heb op mijn Omnia windows mediaplayer erop staan, en daar kan je per 5 procent je volume verhogen, en bij de S740 gaat dit naar mijn zin te hard, denk per 20 procent. Er moet toch een middenweg zijn.

enige tips zijn van harte welkom

[ Voor 9% gewijzigd door aliberto op 14-12-2008 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

aliberto schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:27:
[...]

Zijn er inmiddels dan al nieuwere roms uit?

Tot heden nog sterk tevreden over telefoon echter merk ik wel op dat de aanname knop van een belletje die binnenkomt, wel precies luisterd. Je moet echt in het midden van de linkse aanname knop drukken anders geen gesprek, of ik zie iets over het hoofd. Misschien een snelkoppeling plaatsen dat deze knop op alle mogelijke functies een gesprek kan aannemen. Maar hier ben ik nog niet over uit.

Ik had de accu eruit gehaald en nu is de accuduur weer normaal en gebruikers uren ook minder.

Ik heb op mijn Omnia windows mediaplayer erop staan, en daar kan je per 5 procent je volume verhogen, en bij de S740 gaat dit naar mijn zin te hard, denk per 20 procent. Er moet toch een middenweg zijn.

Ik heb ook een beetje moeite met opnemen. Te veel knoppen die daar voor in aanmerking kunnen komen. Ik zag ergens in de instellingen staan dat je ook met elke toets kan opnemen, ik denk dat ik dat maar aan zet.
aliberto schreef op zondag 14 december 2008 @ 14:27:
[...]

Je hebt de volume van het toestel en van de windows media player (dat is niet die player die je vanuit het homescreen opent) dus je kan op twee plaatsen het volume bijstellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 14-12-2008 20:57 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Die knopjes zijn inderdaad erg klein, maar komen er niet nog extra knoppen in beeld als je gebeld wordt? :)

Zit trouwens wel met een ander raar probleem op dit moment:
Als ik m'n Wifi aanzet zie ik gewoon het netwerk hier thuis (beveiligd netwerk met WPA-wachtwoord)
Op het moment dat ik verbinding maak moet ik het wachtwoord invoeren en dan klik ik op "Verbinden".
Bij het startscherm staat dan dat ik verbonden ben met het netwerk hier.
Echter valt op dat moment het netwerk hier thuis plat (ook op de vaste PC's en draadloos netwerk)
Internet op de telefoon werkt dan ook niet meer.

Normaal werkt het draadloos internet met laptop wel.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Probeer eens een ander kanaal, ik had bij mijn ouders ook wat problemen wifi aan de praat te krijgen tot ik het kanaal veranderde.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ander kanaal lijkt ook niet te helpen.
Deze instellingen staan in m'n telefoon:
SSID:
Schouten

Tx verhouding:
2 Mbps

Rx verhouding:
54 Mbps

Modus:
Infrastructuur

Kanaal:
13

BSSID:
MAC:
IP:

192.x.x.x

Is hier iets evt. niet goed in? Heb geen idee, zo'n sterke Tweaker ben ik ook weer niet. ;)
Overigens geeft hij wel gewoon aan dat ik verbonden ben met het netwerk. Maar als ik dan ga internetten geeft hij aan dat er geen verbinding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat is het inderdaad zo'n beetje :) Je krijgt ook een ip, zou dus moeten werken bij je.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Marzman schreef op zondag 14 december 2008 @ 20:56:
[...]

Ik heb ook een beetje moeite met opnemen. Te veel knoppen die daar voor in aanmerking kunnen komen. Ik zag ergens in de instellingen staan dat je ook met elke toets kan opnemen, ik denk dat ik dat maar aan zet.

[...]

Je hebt de volume van het toestel en van de windows media player (dat is niet die player die je vanuit het homescreen opent) dus je kan op twee plaatsen het volume bijstellen.
Je bent mijn held _/-\o_
Ik had niet goed gekeken naar windows media player die op deze telefoon standaard zat, nu luister ik vanuit de speaker zonder dat ik deze te hard vind. Toppie,

Tevens heb ik het standaard HTC menu veranderd zodat windows media player directer te benaderen is.
Ik heb ook de instellingen voor aanname gesprek op elke knop ingesteld en met thuis telefoon getest en werkt goed, nu moet je wel klooien om het uit te drukken maar is een kwestie van gewenning of wachten tot de ander ophangt ;)

Wat ik wel een gemis bij deze telefoon is en mijn Omnia en een low budget telefoon van 20 euro wel heeft is alsvolgt:

Je kan wel je wekker zetten, echter niet op de exacte dagen die jij wil,

ik werk van maandag tot donderdag, en wil er graag om 7.15 uit.
Je kan alleen weekend, elke dag, éénmalig of werkdagen selecteren.
Zou wel omslachtig zijn dat je zoals in mijn geval elke donderdag je wekker moet uitschakelen.

Anderen dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Impry schreef op zondag 14 december 2008 @ 22:13:
Ander kanaal lijkt ook niet te helpen.
Deze instellingen staan in m'n telefoon:
SSID:
Schouten

Tx verhouding:
2 Mbps

Rx verhouding:
54 Mbps

Modus:
Infrastructuur

Kanaal:
13

BSSID:
MAC:
IP:

192.x.x.x

Is hier iets evt. niet goed in? Heb geen idee, zo'n sterke Tweaker ben ik ook weer niet. ;)
Overigens geeft hij wel gewoon aan dat ik verbonden ben met het netwerk. Maar als ik dan ga internetten geeft hij aan dat er geen verbinding is.
Je zou kunnen controleren of bij Extra, Opties, Verbindingen "Internet" staat ingesteld als netwerk i.p.v KPN, WAP o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Die stond op 'Internet'
Heb hem nu op 'Beveiligd WAP-netwerk' gezet. Dat zou het best eens kunnen zijn.
Ben benieuwd, kan het nu alleen niet uittesten omdat ik niet thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
aliberto schreef op maandag 15 december 2008 @ 01:23:
[...]

Je bent mijn held _/-\o_
Ik had niet goed gekeken naar windows media player die op deze telefoon standaard zat, nu luister ik vanuit de speaker zonder dat ik deze te hard vind. Toppie,

Tevens heb ik het standaard HTC menu veranderd zodat windows media player directer te benaderen is.
Ik heb ook de instellingen voor aanname gesprek op elke knop ingesteld en met thuis telefoon getest en werkt goed, nu moet je wel klooien om het uit te drukken maar is een kwestie van gewenning of wachten tot de ander ophangt ;)

Wat ik wel een gemis bij deze telefoon is en mijn Omnia en een low budget telefoon van 20 euro wel heeft is alsvolgt:

Je kan wel je wekker zetten, echter niet op de exacte dagen die jij wil,

ik werk van maandag tot donderdag, en wil er graag om 7.15 uit.
Je kan alleen weekend, elke dag, éénmalig of werkdagen selecteren.
Zou wel omslachtig zijn dat je zoals in mijn geval elke donderdag je wekker moet uitschakelen.

Anderen dit ook opgevallen?
Ik had het al eens genoemd, maar ik gebruik hiervoor een gratis programma'tje van ConnectiveTools:
CT AlarmClock Lite for Smartphones
Afbeeldingslocatie: http://www.connectivetools.com/img/ctaclite1_hg.gif

Daarmee kun je dat wel instellen.
Helaas wel maar 1 tijd, dus wisselende begintijden lukt nog niet (makkelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Impry schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:18:
Die stond op 'Internet'
Inmiddels hier een netwerk gevonden, maar ook daar blijft hij dezelfde fout geven.
Wat ik ook bij die instelling zet.
Het ligt dus niet aan het netwerk bij ons thuis, maar is overal niet goed.

Is er misschien ergens een optie om terug te gaan naar fabrieksinstelling? Die kan ik namelijk zo niet vinden en aangezien hij op het begin wel gewoon internette wil ik dat wel proberen.

Edit: Al gevonden. Start -> Bureaublad-accesoires -> Opslag wissen -> 1234 intoetsen en bevestigen.
Daarna automatisch opstarten (HTC shcerm blijft erg lang in beeld, dan is hij aan het 'installeren')
Dan gaat hij Windows Mobile opnieuw installeren en ben je klaar. Alles is dan weer terug naar fabrieksinstellingen.

Straks weer contacten importeren vanaf m'n andere telefoon en email enzo opnieuw instellen. Maar hoop dat het nu weer werkt.

[ Voor 25% gewijzigd door Impry op 15-12-2008 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Impry schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:18:
Die stond op 'Internet'
Foutje van mij, heb moet juist internet zijn i.p.v KPN, WAP o.i.d, beetje kromme zin --> My Bad!

Je zou kunnen controleren of bij Extra, Opties, Verbindingen "Internet" staat ingesteld als netwerk i.p.v KPN, WAP o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Ben inmiddels thuis en zelfs als hij op internet staat en met de fabrieksinstellingen werkt hij nog niet.
Binnenkort dus even op ander netwerk testen, maar ziet er naar uit dat het aan thuisnetwerk ligt.
Hij geeft nog steeds aan dat hij verbonden is met het netwerk, maar zodra je dan een website invoert duurt het paar seconden en dan een foutmelding dat hij geen verbinding heeft.

[ Voor 30% gewijzigd door Impry op 15-12-2008 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Reset anders je router eens, misschien een macadresbeveiliging ofzo die je vergeten bent ;)
Impry schreef op zondag 14 december 2008 @ 21:02:
Die knopjes zijn inderdaad erg klein, maar komen er niet nog extra knoppen in beeld als je gebeld wordt? :)

Zit trouwens wel met een ander raar probleem op dit moment:
Als ik m'n Wifi aanzet zie ik gewoon het netwerk hier thuis (beveiligd netwerk met WPA-wachtwoord)
Op het moment dat ik verbinding maak moet ik het wachtwoord invoeren en dan klik ik op "Verbinden".
Bij het startscherm staat dan dat ik verbonden ben met het netwerk hier.
Echter valt op dat moment het netwerk hier thuis plat (ook op de vaste PC's en draadloos netwerk)
Internet op de telefoon werkt dan ook niet meer.

Normaal werkt het draadloos internet met laptop wel.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik zie toch echt geen extra knoppen in beeld. Ik heb hem nu maar ingesteld op dat hij met alle toetsen moet aannemen omdat ik weer een gesprek gemist heb. Toch een minpuntje van het toestel dat verder wel heel gebruiksvriendelijk is (maar gebruiksvriendelijk een gesprek aannemen lijkt me toch ook vrij essentieel voor een telefoon ;) )

Ik neem aan dat het niet de toetsenblokkade is? Zou een beetje raar zijn als je die er eerst af moet halen voordat je een gesprek kan aannemen.

[ Voor 87% gewijzigd door Marzman op 15-12-2008 18:56 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik weer met me gps probleem.

ik heb nu verschillende navigatie progamma's geprobeerd van mcguider tot tomtom 5 en ook de voorgeinstaleerde google maps. Maar ik krijg maar geen fix, hoelang ik de progamma's ook laat draaien.
ook binnen of buitens huis maak geen verschil. De satelieten worden wel gevonden maar krijg geen fix.
als ik een externe gps muis gebruik lukt dit wel. Nou vind ik gps gebruik niet het belangrijkste van deze telefoon maar het zou wel leuk :+ zijn als ie het gewoon zou doen.

dit is eigenlijk me enige kritiek puntje voor de rest vind ik dit een super toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 15:49:
ben ik weer met me gps probleem.

ik heb nu verschillende navigatie progamma's geprobeerd van mcguider tot tomtom 5 en ook de voorgeinstaleerde google maps. Maar ik krijg maar geen fix, hoelang ik de progamma's ook laat draaien.
ook binnen of buitens huis maak geen verschil. De satelieten worden wel gevonden maar krijg geen fix.
als ik een externe gps muis gebruik lukt dit wel. Nou vind ik gps gebruik niet het belangrijkste van deze telefoon maar het zou wel leuk :+ zijn als ie het gewoon zou doen.

dit is eigenlijk me enige kritiek puntje voor de rest vind ik dit een super toestel.
QuickGPS gedaan? Vaag zeg dat je geen fix krijgt, doe je dit binnen of buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb zowel binnen als buiten geprobeerd. en quickgps ook geupdate. de satelieten worden wel gededecteerd maar er komt geen fix. dus intere mudule doet het wel dan lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Kan iemand dit bevestigen?

Ik heb nog een probleem met mijn S740.

Ter info: Mijn contactpersonen zijn rechtstreeks met Windows Live Messenger/hotmail gesynchroniseerd.

- Als ik naar 'Contacten' ga en een contact open.. dan probeer ie te openen maar springt hij weer terug naar de homescreen. Ik krijg vervolgens 'Contacten' niet meer geopend (moet rebooten)

Voor de rest werkt alles perfect.

Heb de volgende specs:
Rom Datum: 10/06/08

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Speed24 schreef op maandag 15 december 2008 @ 09:20:
[...]
Ik had het al eens genoemd, maar ik gebruik hiervoor een gratis programma'tje van ConnectiveTools:
CT AlarmClock Lite for Smartphones
[afbeelding]

Daarmee kun je dat wel instellen.
Helaas wel maar 1 tijd, dus wisselende begintijden lukt nog niet (makkelijk).
Gelukkig werk ik niet onregelmatig, dus dat is voor mij juist wel het ideale programma'tje dank je wel hiervoor.

Echter zit ik sterk over na te denken om mijn S740 weer terug naar de winkel te brengen en zodoende dan me toch maar aan een nokia over te geven. Zal me nader verklaren:

Ik irriteer me mateloos aan 2 punten van dit systeem.
1: Bij gebruik jabra bt3030 dogtag die zowel als microfoon en stereo headset funtioneerd, moet ik telkens bij weer inschakelen van dogtag helemaal door alle menu's heen worstelen en deze zien in te schakelen. De S740 connect niet automatisch het stereo headset profiel terwijl bluetooth wel aanstaat. Hij ziet wel het microfoongedeelte.
Op je bovenste windows balk met antenne ontvangst, (als je niet de htc profiel gebruik, ik gebruik de windows live profiel) zie je wel dan een microfoontje/headset icoontje.

Hoe je de het stereo headset profiel dan weer kan activeren gaat als volgt:
methode 1 is: instellingen>6 verbindingen > 3 Bluetooth > 1 Bluetooth > selecteer je apparaat maar druk deze nog niet in om naar volgende menu te gaan > klik rechtonderin op Menu > 4 Als draadloos stereo instellen.

Methode 2: instellingen>6 verbindingen > 3 Bluetooth > 1 Bluetooth > klik rechtonderin op Menu > 2 Verwijder je Bluetooth apparaat, en laat deze opnieuw installeren/syncroniseren.

Echter resteerd mij de volgende vraag, wanneer ik naar de opties van in dit geval de dogtag ga zie ik dat ik eventueel het handsfree gedeelte uit kan schakelen, dit zou dan wel het conflict kunnen oplossen en zodoende "draadloos" muziek luisteren. Echter lijkt het mij niet meer mogelijk om dan te bellen zonder het apparaat uit je zak te halen.

Duidelijk een software probleem waar ik niet op wil wachten eer deze door HTC wordt opgelost. Bij Omnia waren deze klachten niet van aard.

Andere probleem die ik ondervonden heb is het gebruik van Windows Media player.
Deze speelt probleemloos muziek af, echter voordat je muziek kan luisteren is het probleem. hij onthoudt niet waar de muziek staat of is gebleven terwijl je de speler wel op een normale manier in windows media player wordt afgesloten.
Ik heb al meerdere malen mijn geheugen kaartje aangewezen dat daar muziek staat, tevens ook muziekafspeellijst gecreëerd en vaak laten zoeken maar niets komt te voorschijn en blijft stug de telefoon aanwijzen als hoofdbron.
De reden dat ik geen andere speler graag wenst te gebruiken is in verband met het geluidsniveau percentage die je kan instellen, zie eerdere berichten op forum.

Dit zijn dingen dingen die ik dus tot nu toe dagelijks ben tegen gekomen, voor de rest op paar rare windows foutjes na loopt het stukken beter dan een @#$%^ Omnia.

Nogmaals mochten deze problemen niet opgelost worden door HTC of telefoonwinkel dan ben ik hier helaas niet meer van de partij.

Wordt vervolgt......
Ik vind het een pracht toestel, maar design moet niet boven functionaliteit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
vanpeltje schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:38:

Ter info: Mijn contactpersonen zijn rechtstreeks met Windows Live Messenger/hotmail gesynchroniseerd.

- Als ik naar 'Contacten' ga en een contact open.. dan probeer ie te openen maar springt hij weer terug naar de homescreen. Ik krijg vervolgens 'Contacten' niet meer geopend (moet rebooten)

Heb de volgende specs:
Een bijna soortgelijk probleem had ik 2 dagen terug, weet niet hoe het ontstaan was, maar ik kon mijn contactpersonen niet meer via de bovenste rechter navigatie knop bereiken, echter hoefde je niet persé die knop te gebruiken om te bellen. als je de naam weet van die persoon tik je bijvoorbeeld als iemand Theo heet, de THE in en dan kan je deze selecteren.
Maar vond het wel een rare bug, na herstarten was bij mij ook het probleem verholpen.

specs:

zoals je ziet behalve de Rom datum van mij is alles hetzelfde.

Maar vond het wel een rare bug, na herstarten was bij mij ook het probleem verholpen.

Nu heb ik weer als ik mensen probeer te bellen rare crs of crx fouten, met de melding erna wilt u dit foutenrapport opsturen naar microsoft. Sorry voor onduidelijkheid. moet het eens een keer op schrijven. Na die error kan ik wel weer bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat ligt denk ik meer aan Windows Mobile. Ik had op mijn vorige palm ook wel eens dat de knop bovenaan het toestel (de knop die deze htc ook heeft) niet werkte. Nadat het toestel uit en aan was gezet werkte het weer.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aliberto schreef op woensdag 17 december 2008 @ 02:18:
[...]

Gelukkig werk ik niet onregelmatig, dus dat is voor mij juist wel het ideale programma'tje dank je wel hiervoor.

Echter zit ik sterk over na te denken om mijn S740 weer terug naar de winkel te brengen en zodoende dan me toch maar aan een nokia over te geven. Zal me nader verklaren:

1: Bij gebruik jabra bt3030 dogtag die zowel als microfoon en stereo headset funtioneerd, moet ik telkens bij weer inschakelen van dogtag helemaal door alle menu's heen worstelen en deze zien in te schakelen. De S740 connect niet automatisch het stereo headset profiel terwijl bluetooth wel aanstaat. Hij ziet wel het microfoongedeelte.
Op je bovenste windows balk met antenne ontvangst, (als je niet de htc profiel gebruik, ik gebruik de windows live profiel) zie je wel dan een microfoontje/headset icoontje.

Hoe je de het stereo headset profiel dan weer kan activeren gaat als volgt:
methode 1 is: instellingen>6 verbindingen > 3 Bluetooth > 1 Bluetooth > selecteer je apparaat maar druk deze nog niet in om naar volgende menu te gaan > klik rechtonderin op Menu > 4 Als draadloos stereo instellen.

Methode 2: instellingen>6 verbindingen > 3 Bluetooth > 1 Bluetooth > klik rechtonderin op Menu > 2 Verwijder je Bluetooth apparaat, en laat deze opnieuw installeren/syncroniseren.

Echter resteerd mij de volgende vraag, wanneer ik naar de opties van in dit geval de dogtag ga zie ik dat ik eventueel het handsfree gedeelte uit kan schakelen, dit zou dan wel het conflict kunnen oplossen en zodoende "draadloos" muziek luisteren. Echter lijkt het mij niet meer mogelijk om dan te bellen zonder het apparaat uit je zak te halen.

Duidelijk een software probleem waar ik niet op wil wachten eer deze door HTC wordt opgelost. Bij Omnia waren deze klachten niet van aard..............................................
..............................
ik las dit artikel net op pocketinfo.nl. misschien dit progamma een oplossing voor jouw probleem?

http://www.pocketinfo.nl/...ment-met-bluemusic-3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
aliberto schreef op woensdag 17 december 2008 @ 02:18:
[...]

Dat is volgens mij standaard Windows Mobile gedrag, hooguit dat het bij Samsung (die een andere BT stack gebruikt) anders is. Ik heb tot op heden met een stuk of 6 verschillende a2dp toestellen nog niet meegemaakt dat hij automatisch een stereo device connect.

• aliberto
Das dan zeer toeval met de Omnia, maar ivm inruil en aankoopsbon heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de HTC omgeruild voor een Nokia E71. En dit doet wel wat het moet doen. Wat me opviel aan de E71 was ook je kan met 1 hand chatten, dat lukt je niet op een S740. Maar al met al vind ik nog steeds de S740 een mooi toestel. Maar te dik/ groot voor in je broekzak, zat regelmatig in de weg.

Ik zei gisteren tegen de telefoonverkoper : ok iemand geeft nu een oplossing op tweakers.net (en liet het hem ook zien) maar moet ik omdat HTC zijn zaakjes niet in orde heeft 10 euro extra gaan dokken voor Bluemagic. Nee dan maar een goedkoper toestel en zodoende je geld terug en dan wel een goed werkende Jabra Dogtag. Dan maar betalen voor mijn msn. Nu weet ik gewoon zeker dat windows mobile na alle problemen met Omnia en HTC nog niet volwassen genoeg is om het zo maar te noemen (voor mij dan). Ik heb nog nooit een Nokia toestel gehad maar was er heel snel vertrouwd mee.

Sorry voor mijn hoog verraad.

Maar nogmaals bedankt voor jullie reacties en veel succes met jullie waanzinnig mooie telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
Heeft iemand SkyFire geprobeerd op de s740? Bij mij blijft ie hangen bij het opstarten en staat er "locating...". Googlen levert op dat meer mensen het hebben bij verscheidene type telefoons, maar ik was benieuwd of iemand het hier al voor elkaar heeft gekregen en of er een truuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
richair schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 00:15:
Heeft iemand SkyFire geprobeerd op de s740? Bij mij blijft ie hangen bij het opstarten en staat er "locating...". Googlen levert op dat meer mensen het hebben bij verscheidene type telefoons, maar ik was benieuwd of iemand het hier al voor elkaar heeft gekregen en of er een truuk is.
ja, dat probleem had ik ook. je moet dan versie 0.85.0.08184 installeren. bij mij werkt het dan weer.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 10:31

kraats

Ik rol

vanpeltje schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:38:

Heb de volgende specs:
Ik ben een paar S740 aan het instellen/uitrollen voor collega's en heb hetzelfde gemerkt bij wat testjes. Het is alleen bij contacts die uit Live Messenger komen en daar het 'sterretje' hebben staan dat het Live-profiel geupdate is. De rest kan ik allemaal zonder problemen openen. Is dat bij jullie ook het geval?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022
Hi,

Ik heb een probleem met MSN Messenger... bij het aanmelden zegt hij dat er een probleem met de verbinding is .... mijn internet werkt verder prima, ik kan gewoon browser, email etc ...

btw ik heb T-Mobile, msn werkte prima op mijn Nokia E71

Suggesties ?

[ Voor 12% gewijzigd door Xivius op 19-12-2008 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Xivius schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 16:46:
Hi,

Ik heb een probleem met MSN Messenger... bij het aanmelden zegt hij dat er een probleem met de verbinding is .... mijn internet werkt verder prima, ik kan gewoon browser, email etc ...

btw ik heb T-Mobile, msn werkte prima op mijn Nokia E71

Suggesties ?
Misschien internet je via een proxy? Probeer het eens via een Wifi verbinding.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022
Marzman schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 17:44:
[...]

Misschien internet je via een proxy? Probeer het eens via een Wifi verbinding.
Nope ... hetzelfde ....

[ Voor 10% gewijzigd door Xivius op 19-12-2008 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-11-2024
Ben nu ook de trotse bezitter van de S740.
Vraag 1. Als je wilt synchroniseren gebruik je of W. Mob. App. Centrum (voor Outlook e.d.) of Synctoy (voor bestanden naar de geheugenkaart). Voor deze twee moet je via "Instellingen - Verbindingen - USB aan pc" voor de eerste kiezen voor Active Sync voor de tweede voor Diskdrive.
Ik vind dit nogal omslachtig. Kan dat niet korter? Op de Touch Pro verschijnt een keuzescherm in beeld als je die mobiel aansluit op de PC.
Vraag 2. Werkt het programma "Advanced Configuration Tool" ook op dit toestel? En loop ik geen risico zoals ik las van batterypack?
Dank
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 04-07 09:17
Topics samengevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Waarom die vage programma's gebruiken als het allebei via active sync kan? Of zijn die twee tools beter?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Ben nu ook de trotse bezitter van de S740.
Vraag 1. Als je wilt synchroniseren gebruik je of W. Mob. App. Centrum (voor Outlook e.d.) of Synctoy (voor bestanden naar de geheugenkaart). Voor deze twee moet via "Instellingen - Verbindingen - USB aan pc" voor de eerste kiezen voor Active Sync voor de tweede voor Diskdrive. Ik vind dit nogal omslachtig. Kan dat niet korter? Op de Touch Pro verschijnt een keuzescherm in beeld als je de mobiel aansluit op de PC.
Vraag 2. Werkt het programma "Advanced Configuration Tool" ook op dit toestel? En loop ik geen risico zoals ik las van batterypack?
Dank
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Daan, bedankt. Ik had zelf de fout ontdekt en het bericht ook onder dit topic gezet. Wil je één van de twee verwijderen?
Sorry.
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Marzman schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:12:
Waarom die vage programma's gebruiken als het allebei via active sync kan? Of zijn die twee tools beter?
Active Sync werkt niet onder Vista.
Ik wil ook uit een aparte map doc- en xls-bestanden overzetten naar een map op mijn geheugenkaart. Kan dat dan ook via W. Mob. App. Centrum in Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik gebruik geen Vista. Onder XP werkt dat inderdaad prima met Active Sync. Even gezocht, Active Sync heet anders onder Vista. Het is doorgeëvolueerd in Windows Mobile Device Center. Het lijkt me sterk dat je daarin minder functies hebt als in Active Sync.

[edit]
http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx
File synchronization for smartphones – Synchronize files with your Windows Mobile 6 devices, including both touch screen and non-touch screen devices

Het kan er dus gewoon mee.

[ Voor 36% gewijzigd door Marzman op 22-12-2008 18:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richair
Marzman schreef op zondag 21 december 2008 @ 21:12:
Is het met ActiveSync 4.5 dan mogelijk om files te syncen met de geheugenkaart op je device? Als ik de instellingen bekijk bij 'Bestanden' dan staat de standaard map van mijn PC (onder Mijn Documenten) er, zonder mogelijkheid om te kiezen waar op de device gesynct moet worden (de standaard is My Documents, maar ik wil ook syncen met de geheugenkaart).
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Marzman schreef op maandag 22 december 2008 @ 18:30:
Ik gebruik geen Vista. Onder XP .......

[edit]
http://www.microsoft.com/...ronize/device-center.mspx
File synchronization for smartphones – Synchronize files with your Windows Mobile 6 devices, including both touch screen and non-touch screen devices

Het kan er dus gewoon mee.
D.w.z. je kunt willekeurige bestanden op je PC synchroniseren met je mobiel, maar ze komen dan wel terecht in My Documents en niet op de geheugenkaart. Je kunt wel op je PC een map/schijf kiezen, maar niet op je mobiel. :'(

Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
kraats schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 13:41:
[...]
Ik ben een paar S740 aan het instellen/uitrollen voor collega's en heb hetzelfde gemerkt bij wat testjes. Het is alleen bij contacts die uit Live Messenger komen en daar het 'sterretje' hebben staan dat het Live-profiel geupdate is. De rest kan ik allemaal zonder problemen openen. Is dat bij jullie ook het geval?
Bij mij gewoon al mn contacten. Soms doet ie het wel en soms niet (volgens mij als ik aangemeld ben met Windows Live Messenger, dan wilt ie die contacten wel openen)

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van de s740, maar ik heb meteen het eerste punt al waar ik tegen alle PDA's aan loop.

Is er een tooltje waarmee je programma's kan afsluiten zodat ze niet in het geheugen blijven staan? Met PDA's had je wisbar, maar die werkt denk ik niet op de s740? (niet touchscreen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Laatst online: 10:31

kraats

Ik rol

als je gewoon je taakbeheer opent kun je ze toch zo afsluiten? Handig is anders, dat wel.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Als je het onder een sneltoets plakt valt het wel mee. Dat doe ik als sinds Windows Mobile 2003, onder de toets 2 zit taakbeheer, onder toets 3 de verkenner :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

En ik krijg het niet voor mekaar via bluetooth activesync aan de praat te krijgen. Foon en pc zijn netjes verbonden met mekaar, beide hebben com3 aan staan, maar syncen, ho maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Erazzzer schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:15:
En ik krijg het niet voor mekaar via bluetooth activesync aan de praat te krijgen. Foon en pc zijn netjes verbonden met mekaar, beide hebben com3 aan staan, maar syncen, ho maar
Dat is altijd even klooien tot je het truukje doorhebt. Het beste is de pairing weg te gooien op je pc en je telefoon en die dan opnieuw op te bouwen vanaf je telefoon (in active sync op je telefoon).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Marzman schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:35:
Als je het onder een sneltoets plakt valt het wel mee. Dat doe ik als sinds Windows Mobile 2003, onder de toets 2 zit taakbeheer, onder toets 3 de verkenner :)
Kan dat ook voor een programma? Ik zou dat willen voor: "Instellingen - Verbindingen - USB aan pc", zodat ik snel kan switchen tussen ActiveSync en Diskdrive.
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Erazzzer schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 22:20:
Ik ben sinds vandaag de trotse eigenaar van de s740, maar ik heb meteen het eerste punt al waar ik tegen alle PDA's aan loop.

Is er een tooltje waarmee je programma's kan afsluiten zodat ze niet in het geheugen blijven staan? Met PDA's had je wisbar, maar die werkt denk ik niet op de s740? (niet touchscreen)
Daarvoor kun je bijvoorbeeld Oxios CloseApps gebruiken.

Als je je S740 via bleutooth wilt syncen kun je dat idd het beste doen vanuit het activesync-menu van je apparaat zelf. Denk dat je ze wel eerst moet pairen met een wizard van je PC (das bij Vista Home Premium igg).

• EvoII
Erazzzer schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 23:15:
Ik doe het gewoon als volgt:

Bluetooth laptop aan, bluetooth telefoon aan, active sync op telefoon inschakelen en dan kiezen voor verbinden via bluetooth, daarna op sync klikken.

Bij Instellingen/Verbindingen/Meer.../USB aan pc moet je het vinkje voor snellere datasynchronisatie UITschakelen. Dit kan problemen opleveren met activesync.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou heb ik weer iets stoms :P

Ik heb per ongeluk Google maps verwijderd. Hoe krijg ik die weer erop?

• GerardS
Heb bij Belcompany een hoesje besteld en ontvangen speciaal voor de S740 (staat op de verpakking) merk adapt.
Maar het toetsenbord kun je niet uitschuiven en je kunt geen foto maken als het toestel in het hoesje zit.
Trek je het apparaat eruit dan schuift het hoesje over de navigatietoets met alle gevolgen vandien. Jammer. :(
Overigens is het tasje van hetzelfde merk voor de Touch Pro wel goed.
Gerard

• EvoII
Das toevallig. Ik heb eergisteren bij coolblue een case besteld. Kreeg hem gisteren binnen. Echt een leuk ding. Ziet er erg sjiek uit. Hij is alleen niet aan te raden als je vaak het qwerty toetsenbord gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://img34.picoodle.com/img/img34/3/12/25/f_IMG2760m_82c760e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img37.picoodle.com/img/img37/3/12/25/f_IMG2763m_815d7ec.jpg

• GerardS
Welk merk, Markie? Koop ik die ook niet als ik eventueel probeer te ruilen.
Gerard

• EvoII
GerardS schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:34:
Welk merk, Markie? Koop ik die ook niet als ik eventueel probeer te ruilen.
Gerard
Dit is een Krusell.

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:46
Heb deze telefoon voor kerst gehad en ben er tot nu toe erg blij mee :)

Heb alleen wel wat probelemen ondervonden, namelijk dat het streamen van filmpjes via bijv youtube niet lukt. De eerste keer dat ik het probeerde ging het wel maar opeens doet hij het niet meer en als ik het via mijn Wi-Fi netwerk doe kan ik helemaal niet streamen:S

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Verwijderd

Ach wat ga je anders doen op 1e kerstdag, ik dacht ik ga eens proberen om me gps werkend te krijgen.
na wat aan klooien en een hard-reset , heb ik eindelijk ook me gps draaiende gekregen. Zowel google als sygic mcguider hebben nu allebei fixes binnen 2min cold en binnen en ½ min hot.
Zo zie je maar weer wat je op 1e kerstdag voor elkaar krijgt de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Al kost wel ff wat tijd :D

• EvoII
Toch je dag nog nuttig besteedt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Erazzzer schreef op donderdag 25 december 2008 @ 01:16:
Nou heb ik weer iets stoms :P

Ik heb per ongeluk Google maps verwijderd. Hoe krijg ik die weer erop?
Die kun je gratis downloaden bij Google.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Ik heb een paar programma's geïnstalleerd, die achteraf niet bevielen/werkten, en dus weer verwijderd.
Programma's zijn weg, maar de snelkoppelingen in het startmenu zijn gebleven. Hoe krijg is die weg? Ik heb al geprobeerd: batterij eruit en harde reset (2 softkeys indrukken bij opstarten), maar dat helpt niet.
Moet ik iets in het register verwijderen in het startmenu o.i.d.? Zo ja, waar en wat is een goede registereditor voor de S740 en waar kan ik die vinden?
Dank alvast.
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conjacq
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-09 14:26
Bij het startmenu Recente programma's blijft inderdaad de snelkoppeling staan van een verwijderd programma, uit de rest van het startmenu worden ze bij mij niet meer weergegeven. Als je max. 9 verschillende bestaande programma's opent, dan verdwijnen die oude snelkoppelingen uit het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardS
Wat kan het leven makkelijk zijn. Hartelijk dank, ik ben de snelkoppelingen kwijt.
Gerard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry

Impry

Rallymedia.nl

Is er trouwens een mogelijkheid om de toetsenbord/numpad-verlichting (langer) aan te laten staan? Het is best strak dat sommige delen uitgaan als je het even niet gebruikt. Maar als ik dan in het donker weer iets in wil tikken telt hij meteen de eerste toets mee en dat is niet altijd handig.
Had al wel een beetje gekeken bij Energie-beheer, maar volgens mij stond het daar niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het net een review van de s740 afgewerkt:
Spam.

[ Voor 56% gewijzigd door DaannO op 13-04-2009 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik ben op zoek naar een flashplayer voor mijn HTC s740 die op WM6.1std draait. Op dit moment is voor WM6 flash 7 beschikbaar, echter pakt mijn toestel hem niet, omdat mijn versie niet overeenkomt. Op de site van Adobe staat alleen een Flashplayer voor "Windows Mobile 6". Weet iemand een versie te vinden die ook op WM6.1std geinstalleerd kan worden? Met google heb ik niets kunnen vinden, zelfs niet dat anderen er ook naar op zoek zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Japser-
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-01-2024
Ben sinds afgelopen week ook eigenaar van de s740. Leuk dingetje!
Ik snap alleen niet waar hij de snelkoppeling naar opera mini heeft neergezet. Deze heb ik zojuist gedownload en geinstalleerd, maar hoe kan ik daar nu op komen?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste