Het grote Pentax dSLR topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, helaas zijn er geen tweedehands K20d's meer te vinden. Of ja, ik vind ze niet :P
Wordt dus denk ik over 2 weken een nieuwe K20diesel body met nieuwe Pentax 18-250 lens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon even wachten op de K7 en je komt snel een gebruikte k20 tegen.. dus een paar weken (dagen) meer wachten zou ik zeggen.. of je moet haast hebben en die 150-200 euro verschil niet belangrijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 20:41:
Gewoon even wachten op de K7 en je komt snel een gebruikte k20 tegen.. dus een paar weken (dagen) meer wachten zou ik zeggen.. of je moet haast hebben en die 150-200 euro verschil niet belangrijk vinden.
Het zou wel handig zijn als ik dit kan besparen ja. Ik ga rond 11-12 juli op vakantie. In die week ervoor ga ik ook een 18-250 halen (ook nieuw als ik geen 2e hands vind). Dus ik heb nog een 2 weken ongeveer om iets te vinden. God sta me bij... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:01
Mijn K20D staat nu net in de verkoop. Inderdaad, vanwege de K-7 :P

Edit: en inmiddels ook ge-preordered bij Konijn 8)

Edit2: de K20D is inmiddels ook gereserveerd via het Pentaxian forum.

[ Voor 52% gewijzigd door Spotmatic op 24-06-2009 14:00 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 20:47

RoyBijster

Rocket Scientist

En de K7 krijgt een nieuwe sensor en belichtingsmeter, aldus de voorpagina.
Goed om te zien dat Pentax nog voor release een paar hardwarematige verbeteringen doorvoert. Sommige dingen kunnen achteraf met een firmware update verholpen worden, een nieuwe sensor echter niet.
Ben wel benieuwd wat ze hier mee van plan zijn en wat er nu definitief in komt :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
RoyBijster schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:15:
En de K7 krijgt een nieuwe sensor en belichtingsmeter, aldus de voorpagina.
Goed om te zien dat Pentax nog voor release een paar hardwarematige verbeteringen doorvoert. Sommige dingen kunnen achteraf met een firmware update verholpen worden, een nieuwe sensor echter niet.
Ben wel benieuwd wat ze hier mee van plan zijn en wat er nu definitief in komt :)
Ik vind het wel bijzonder; blijkbaar zit er een K20D sensor in alle huidige pre-productieversies van de K-7, uitgebreid met een 4-channel readout voor de 5FPS functionaliteit. Ik ben net als jij ook benieuwd waar het verschil 'm dan in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:15:
Mijn K20D staat nu net in de verkoop. Inderdaad, vanwege de K-7 :P

Edit: en inmiddels ook ge-preordered bij Konijn 8)

Edit2: de K20D is inmiddels ook gereserveerd via het Pentaxian forum.
Leuk :/ Hij is al verkocht...
Ik sta G******* al 4 weken in de wachtlijst voor een K20 op 5 forums...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:35
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:25:
[...]
Leuk :/ Hij is al verkocht...
Ik sta G******* al 4 weken in de wachtlijst voor een K20 op 5 forums...
Nou, op www.pentaxforum.nl staat er anders enkele dagen ook een K20D te koop...
:)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vulcan750 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:37:
[...]

Nou, op www.pentaxforum.nl staat er anders enkele dagen ook een K20D te koop...
:)
Eerste ook al verkocht, tweede Belgie... Maar bedankt voor de spot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Zo, de K20D is de deur uit. Laat nu de K-7 maar komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Spotmatic schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:01:
Zo, de K20D is de deur uit. Laat nu de K-7 maar komen 8)
Psst... Je handtekening/gearlijstje

Waarom verkoop je eigenlijk je K20 nu al, als de K7 nog wel even op zich laat wachten?
En waarom uberhaupt je K20 en niet je K10?
En.. Waarom pre-order je hem, zonder hem in je handen te hebben gehad?

Zo, dat zijn wel weer genoeg vragen.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
RoyBijster schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 22:51:
[...]

Psst... Je handtekening/gearlijstje

Waarom verkoop je eigenlijk je K20 nu al, als de K7 nog wel even op zich laat wachten?
En waarom uberhaupt je K20 en niet je K10?
En.. Waarom pre-order je hem, zonder hem in je handen te hebben gehad?

Zo, dat zijn wel weer genoeg vragen.
Mijn gearlijstje klopt al een tijdje niet meer :) De K10D was al weg en de K20D nu ook. Ik heb nu alleen nog een oude *ist DS en een Canon 5D MkI. Het is slimmer de K20D nu te verkopen en niet te wachten tot de K-7 er al is. (Nu is de markt nog niet verzadigd met tweedehandse K20D's :) )

En ja, waarom pre-orderen? Ik ben in 20 jaar niet een keer teleurgesteld door Pentax, dus dat zal nu dus ook wel niet het geval zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Daar heb je een punt. Je vangt er nu waarschijnlijk meer voor terug dan over 2 maanden.

Duidelijk vertrouwen in het merk. Na 20 jaar, moet dat ook kunnen :).

Ik zelf weet het nog niet wat betreft Pentax. Het merk en de camera's hebben hun charme, maar vind wel dat momenteel Pentax achter de feiten aanhobbelt en qua prijzen relatief hoog zit. Helemaal als je kijkt naar de prijzen van hun - naar mijn mening - meest interessante primes (DA*55 f/1.4, FA 43 f/1.9 Lim., FA 77 f/1.8, FA 31 f/1.8).
Qua techniek werken ze weer hard aan de weg.

[ Voor 1% gewijzigd door RoyBijster op 26-06-2009 09:41 . Reden: Moet toch eens op mijn zinnen gaan letten. Heb de laatste tijd neiging woorden opeens weg te laten. ]

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
RoyBijster schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 08:13:
Ik zelf weet het nog niet wat betreft Pentax. Het merk en de camera's hebben hun charme, maar vind wel dat momenteel Pentax achter de feiten aanhobbelt en qua prijzen relatief hoog zit. Helemaal als je kijkt naar de prijzen van hun - naar mijn mening - meest primes (DA*55 f/1.4, FA 43 f/1.9 Lim., FA 77 f/1.8, FA 31 f/1.8).
Ja, daar noem je nou net niet de goedkoopste primes. De Star lenzen zijn altijd al duur geweest; datzelfde geldt voor het originele Limited trio (31/43/77). Er is echter niets mis met de prijsstelling en de optische kwaliteit van de andere Limiteds zoals de DA 35 Macro, de DA 40 en de DA 70.
Qua techniek werken ze weer hard aan de weg.
Inderdaad en dit soort verbeteringen moet je toch eerst bij de kleinere merken zoeken dan bij de 'big three'. Juist omdat de kleintjes zich wel moeten onderscheiden. En dat maakt het zo leuk om met een sidestream merk te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:14:
je zal hem binnenkort vast terugkrijgen.. ik wacht ook op de mijne.. die niet eens stuk was.. ik dacht dat de sdm het niet deed maar dat kwam door de grip zonder batterij :) de mijne is sinds 13 april weg...
Ondertussen even gebeld met de winkel die hem heeft opgestuurd, De Beuckelaar is nog steeds in gesprek met het reparatiecentum in Duitsland over de prijs en er is verder nog niks aan gedaan...

Maar als het goed is komt hij binnen 2 weken terug.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Erasmo schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:53:
[...]

Ondertussen even gebeld met de winkel die hem heeft opgestuurd, De Beuckelaar is nog steeds in gesprek met het reparatiecentum in Duitsland over de prijs en er is verder nog niks aan gedaan...

Maar als het goed is komt hij binnen 2 weken terug.
Dat vind ik dus diep droevig. Beter dat we allemaal naar Duitsland verhuizen waar wel fatsoenlijk aanbod, reparatie-mogelijkheden, service enzovoorts is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mijne komt volgende week terug zo hoorde ik. Met excuses uit Duitsland.. heeft zolang geduurd omdat er een reorganisatie was.. en mijn lens was niet stuk dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Waarschijnlijk gaan hier de Sigma 135-400 en de Pentax M*300 plaatsmaken voor de Sigma 100-300.

De Sigma bevalt mij niet, na 300mm moet je serieus afstoppen om een goed resultaat te krijgen. De Pentax is een prima lens maar handmatig focussen en afstoppen op 300mm werkt niet lekker. En laat de Sigma 100-300 dan een mooie combinatie zijn van de goede eigenschappen van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, tis nog maar rustig op K-7 gebied. En dus ook de K20d verkoop... :/
Tot zaterdag blijf ik kijken voor een tweedehands K20d, anders bestel ik dan een nieuwe via Konijn ofzo (die zou 24 ipv 12 maanden garantie geven viel me op). En even naar Aken voor een Pentax 18-250 voor 390,-

Lekker knallen op mijn vakanties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 09:58:
Hm, tis nog maar rustig op K-7 gebied. En dus ook de K20d verkoop... :/
Tot zaterdag blijf ik kijken voor een tweedehands K20d, anders bestel ik dan een nieuwe via Konijn ofzo (die zou 24 ipv 12 maanden garantie geven viel me op). En even naar Aken voor een Pentax 18-250 voor 390,-

Lekker knallen op mijn vakanties :)
Alleen in belgie 24 maanden :P
Ze noemen 2 garantietermijnen, Nederland en Belgie.
Of ze zouden voortaan voorlopig op 24 maanden over moeten zijn gestapt.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyBijster schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:03:
[...]

Alleen in belgie 24 maanden :P
Ze noemen 2 garantietermijnen, Nederland en Belgie.
Of ze zouden voortaan voorlopig op 24 maanden over moeten zijn gestapt.
"Standaard Fabrieksgarantie NL/BE 24 maand (NL) / 24 maand (BE) "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
Ik kijk ook uit naar een K20D als vervanger voor mijn K10D.

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Ik kijk uit naar de K-7 ;)

Overigens ben ik hard aan het sparen voor de DA* 60-250. Zijn hier nog andere tweakers die deze lens ook op het lijstje hebben staan? De tot nu toe getoonde resultaten op forums spreken me erg aan. In de PPG staan ook een aantal mooie voorbeelden (zij het te klein voor een echt goede beoordeling):

http://www.pentaxphotogal...ction=5632035&language=EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 12:12:
[...]

"Standaard Fabrieksgarantie NL/BE 24 maand (NL) / 24 maand (BE) "
Dan hebben ze dat voortaan in Nederland ook, my bad.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:58:

Overigens ben ik hard aan het sparen voor de DA* 60-250. Zijn hier nog andere tweakers die deze lens ook op het lijstje hebben staan?
Al een tijdje niet meer ;)

Erg aansprekend ding inderdaad ;) Get it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Spotmatic schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 15:58:
Ik kijk uit naar de K-7 ;)

Overigens ben ik hard aan het sparen voor de DA* 60-250. Zijn hier nog andere tweakers die deze lens ook op het lijstje hebben staan? De tot nu toe getoonde resultaten op forums spreken me erg aan. In de PPG staan ook een aantal mooie voorbeelden (zij het te klein voor een echt goede beoordeling):

http://www.pentaxphotogal...ction=5632035&language=EN
Nope ik ga voor de Sigma 100-300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 18:32

Isniedood

nee, echt niet!

Ik overweeg een macro lens aan te schaffen. Een beetje werkafstand lijkt me wel lekker waardoor ik neig naar 100 of 90 mm. Daarnaast haal ik tegenwoordig een hoop plezier uit het fotograferen van (beach)volleybal. Ik zit vaak rond de 100mm. Ik ben dan ook benieuwd hoe geschikt een macro lens is voor deze tak van fotografie.

Ik heb er nu 2 op het oog:
- Tamron AF 90 f/2.8 SP Di macro €370,-
- Pentax SMC-D FA 100mm f/2.8 macro €441,-
Prijzen volgens de pricewatch.

Van wat ik heb gelezen is de Tamron sterker wide open maar gestopt weer niet. Weet iemand hoe de lenzen zich tot elkaar verhouden? Zowel in IQ als de focus en in mindere mate de bouw. Ik ben er van op de hoogte dat macro's veelal handmatig worden scherpgesteld.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe snel de autofocus is (dus niet in het macro gebied maar voor de volleybal). Als iemand daar iets over zou kunnen zeggen zou dat erg fijn zijn.

Op het moment gebruik ik de Pentax SMC-DA 50-200mm f/4-5.6 ED voor sport. Niet erg onder de indruk van de lens.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Isniedood schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:55:
Daarnaast ben ik benieuwd hoe snel de autofocus is (dus niet in het macro gebied maar voor de volleybal). Als iemand daar iets over zou kunnen zeggen zou dat erg fijn zijn.
Ik ken de lenzen niet die je noemt, maar je zou even moeten opzoeken of ze een focus-limiter hebben. Bv de Canon 100 mm is instelbaar tussen 31 cm en oneindig of 48 cm en oneindig. Bij sport zul je hem dus op 48 cm tot oneindig zetten wat hem sneller maakt omdat hij over een kleinere afstand hoeft te kijken waar hij moet scherpstellen.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Ik heb het even opgezocht en alleen de tamron heeft een limiter. Die van de Pentax schijnt het echt te missen en hard nodig te hebben. Op dat vlak blijft er nog de vraag over of de tamron dan nog steeds wel snel genoeg focust. Net zo snel of sneller dan mijn da 50-200mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Volgens mij wordt je niet vrolijk van het inzetten van een macro lens voor sport fotografie.
1) ultra lang focus pad dus bagger traag (een limiter maakt een lens niet sneller, alleen het focus pad wordt korter, dus hunten duurt alleen minder lang)
2) fixed focal dus weg flexibiliteit

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Isniedood schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:52:
Ik heb het even opgezocht en alleen de tamron heeft een limiter. Die van de Pentax schijnt het echt te missen en hard nodig te hebben. Op dat vlak blijft er nog de vraag over of de tamron dan nog steeds wel snel genoeg focust. Net zo snel of sneller dan mijn da 50-200mm
Ik denk dat elke macro-lens heel traag focust. Dit heeft natuurlijk te maken met de aard van het beestje: het is heel erg onpraktisch als het onderwerp supersnel in en uit de scherpte schiet. Alleen al daarom gaan macro en AF niet goed samen. Bij normale opname-afstanden gaat het trouwens wel redelijk goed maar traag blijft het.

(Ik heb trouwens de SMC Pentax-F 100mm f/2.8 macro en die heeft gelukkig wel een limiter - nog een voorbeeld waaruit blijkt dat nieuwer niet altijd beter is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HUH... Kijk ik scheel of is dit inderdaad 1379 euro korting? :o

http://www.fotokonijnenbe...50___540_fgz_flitser.html

Die 16-50 is volgensmij een toplens niet? En die flitser is altijd wel handig...

16-50 sdm en 540 flitser..voor 820-585=235 euro... >:)
(k20d body is 585)

Anyone some advice please ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Dat is goedkoop! :o

Ik heb in februari 2008 nog 1059 euro betaald voor mijn K20D + kitlens. 820 Euro voor een nieuwe K20D + DA* 16-50 en de AF-540 FGZ flitser is een topdeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:25:

Die 16-50 is volgensmij een toplens niet? En die flitser is altijd wel handig...

(k20d body is 585)

Niet geschoten is altijd mis ;) Als dit waar is is het echt een topaanbieding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het dus echt deze is:
smc DA* 16-50mm F2.8 ED AL (IF) SDM

Kunnen we onder bier en water fotograferen :)

Maar ik wilde eigenlijk de 18-250 met een k20d...shit...moeilijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 00:07:
Als het dus echt deze is:
smc DA* 16-50mm F2.8 ED AL (IF) SDM

Kunnen we onder bier en water fotograferen :)

Maar ik wilde eigenlijk de 18-250 met een k20d...shit...moeilijk...
Desnoods verkoop je de 16-50 door en haal je er een 18-250 van, dan heb je er waarschijnlijk nog winst op ook ;)

* Erasmo heeft heeft hem iig wel besteld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Hmm, wellicht had iemand bij Foto K. 1820 euro moeten invullen. Ik zit er wel over te denken om het te proberen.. Morgen maar even bellen wellicht? Als het een foutje is zullen ze toch niet uitleveren voor die prijs. Als het wel klopt zullen ze het wel toegeven, want dan moeten ze er blijkbaar errug hard vanaf. ;)

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 23:25:

(k20d body is 585)

Bedankt voor de tip. Mogelijk moet ik binnenkort mijn onderschrift aanpassen. ;)

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Toch maar besteld. Te mooi om waar te zijn, maar ik heb gewoon afhalen in Den Ham geselecteerd. We zien wel waar het schip strandt. Vooralsnog ga ik er niet vanuit dat ik de set voor de gemelde prijs in huis ga krijgen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht. Wat een K - T site ook :/
Beste klant, Er heeft zich een fout voorgedaan. Hieronder de melding...
Het door u opgegeven emailadres en wachtwoord zijn niet gevonden in onze database...
Maak je net een nieuwe account aan, omdat het sturen van een wachtwoord van m'n oude account me te lang duurt (kom op, dat hoort instant afgeleverd te worden, zo ongeveer)
En waarom bevestigen ze uberhaupt niet je wachtwoord in de automatische mail die ze stuern, zou veel handig er zijn..bijna elke site waar op ik een wachtwoord moet gebruiken doet dat :z

Maaruh, ook maar bestellen idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 21:49
Zow, da's een fijne aanbieding als dat echt is! Hier dus ook maar bestelling geplaatst en voor de zekerheid op 'afhalen' gedrukt! Een ritje Den Ham kan ik wel combineren met familiebezoek in Almelo, en ookal kan dat niet, dan rijd ik graag eens heen en weer :-)

Komt me financieel niet top uit, maar daar hebben we Marktplaats voor :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Man o man, de site van konijnenberg opent nu niet meer en toen die het net nog wel deed was de aanbieding al weer weg volgens mij. Kon 'm in ieder geval niet meer vinden. Had graag ook geprobeerd gebruik te maken van de aanbieding. Kan iemand niet zijn bestelaantal op 2 zetten, ik rijd ons er wel heen heheh.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Ik denk dat het kwartje nu wel is gevallen bij Konijnenberg en dat jullie kunnen fluiten naar die mooie aanbieding.

* Spotmatic rijdt binnenkort wel naar Konijnenberg maar dan voor het ophalen van zijn kersverse K-7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Ik heb even met de Konijn gebeld; mijn order is in ieder geval niet meer leverbaar. Waarschijnlijk te laat van de site gehaald volgens degene die ik sprak. Hij zei dat er wellicht een paar voor die prijs zijn/worden uitgeleverd aan hen die wel op tijd waren. Ik heb er m'n twijfels bij, maar het zou leuk zijn voor diegenen die het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat er iets geleverd gaat worden hoor. Die zijn foutjes zoals laatst die lcd tv voor 99 euro ipv 999 euro. De 540 en 16-50 zijn modellen die gewoon nog geleverd worden, geen uitlopende modellen. K20 hoeft een zaak niet zo nodig van af want is nu nog het toppertje van pentax en de k-7 kost ongeveer het dubbele en kan dan niet gelijk als vervanger gezien worden...
Als ik het op tijd had gezien hier had ik evengoed ook gewoon besteld hoor, heb alleen die flitser nog niet en na verkoop van de rest had ik die dan voor niets gehad.. altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, tis al van de site gehaald... Had ik maar mun bek gehoude...
Maja...alles voor de lieve medetweakert he O+
Dus... bestel ik maar weer het originele id van de maand...een k20d met een 18-250.

NEEEE HE....k20d prijs van 585 naar 599 gegaan??? Wat is dit nou!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:34:
[..]

NEEEE HE....k20d prijs van 585 naar 599 gegaan??? Wat is dit nou!
Nee hoor :P
pricewatch: Pentax K20D

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde m bij Konijn bestellen omdat daar 24 maanden garantie is... Maja...dag konijn :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Bij konijn staat '24 maanden fabrieksgarantie', dan zou je dat inherent overal moeten hebben :).

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 10:49:
[...]

Ik wilde m bij Konijn bestellen omdat daar 24 maanden garantie is... Maja...dag konijn :z
Ik denk als je een belletje doet naar Foto Konijnenberg en uitlegt dat je de K20D+18-250 wilt kopen dat er best iets met de prijs te regelen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pentax 18-250 kan ik niet vinden op hun site. En in NL erg duur, 450 + euro dacht ik. In Aken haal ik die lens voor 389...

Goed, wordt dan een k20d bij digitalstreet voor 576 en een pentax 18-250 uit Aken voor 389. Done! :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2009 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 11:14:
De pentax 18-250 kan ik niet vinden op hun site. En in NL erg duur, 450 + euro dacht ik. In Aken haal ik die lens voor 389...

Goed, wordt dan een k20d bij digitalstreet voor 576 en een pentax 18-250 uit Aken voor 389. Done! :)
Gefeliciteerd met je aankoop dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Niet online
BeosBeing schreef op zaterdag 20 juni 2009 @ 13:21:
[...]
Op de diverse webshops zie ik ook de K200d niet meer leverbaar. Bij konijnenberg stond hij 'in bestelling' maar is hij nu ook helemaal verdwenen. Gisteren (vrijdag 19-6-2009) de Beukelaar gebeld, die verklaarden me dat hij niet meer geleverd wordt. Ze noemden wel een zaak in Amsterdam die hem nog zou hebben, vroeg ik of hij er ook een wist in Antwerpen aangezien dat veel dichterbij is, maar daar kon hij niets van zeggen.

Daarna de body maar besteld bij Bol.com want de K-M vind ik echt niet vergelijkbaar en de K20 is wel mooi maar veel duurder en helaas met propriëtaire accu ipv penlites (ik heb er altijd van gebaalt dat er voor de Z-1 geen grip was waar penlites in konden, jarenlang met veel plezier de loze grip gebruikt, maar nu ga ik voor compact en licht, dus zonder grip).

Bij Bol.com is hij alleen € 100,- duurder als bij Konijnenberg, dat is best veel op zo'n bedrag.
Straks als ik weer geld heb ga ik de 16-45mm bestellen, tot die tijd doe ik het maar met mijn SMC-A 24mm/2.8 en SMC-K 55mm/1.8 en Tokina ATX 90/2.5 Macro en SMC-F 1.7x adapter. Dat is samen ook een mooi setje waar je zo'n beetje alles mee kan, en als ik AF nodig heb gaat de SMC-F 50mm/1.7 mee in de tas.
De K200d body is binnen. De site van Bol.com gaf aan levertijd 4-8 werkdagen en dat laatste (8 werkdagen) klopte. Wel is de handleiding in het Duits. Op zich niet zo'n probleem, ik kan het ook lezen, alleen zijn sommige vertalingen een beetje vreemd. Bij de custom functies 1 = LW-Stufen, 2 is Empfindlichkeits-stufen en van de uitleg wordt je ook niet veel wijzer. (Dat is de eerste die ik tegenkwam, niet de vreemdste, de camera ingesteld op NL geeft soms ook vreemde vertalingen) Uiteindelijk kwam ik er wel uit (gewoon kijken wat de camera doet, maar door dit soort dingen maakt het niet makkelijker.

Aangezien ik redelijk wat ervaring heb met analoge camera's maar digitaal slechts met de Samsung L55W die al deze instellingen niet heeft even een paar vragen aan de experts hier. Uiteraard in achtneming met het gegeven dat smaken ook verschillen.

1) Welke kleurruimte kan ik het beste gebruiken, sRGB (standaard) of AdobeRGB en waarom.
2) Welke instellingen kan ik het beste gebruiken voor kleurdynamiek (natural, portrait, landscape, vibrant)
en met name
a) verscherping
b) contrast
c) kleurtoon
d) kleurverzadiging

Ruisonderdrukking bij hoge ISO-waarde heb ik op minimaal gezet, en Ruisonderdrukking bij lange sluitertijd op aan.

Ikzelf zal voornamelijk Tv, Av en M en gebruiken, maar als mijn vrouw de camera vasthoud zal het eerder SCN-Kinderen of auto-pict zijn.

Omdat de koppeling voor het automatisch diafragma tegenwoordig ontbreekt, en er dus bij opname met M en K-lenzen het diafragma niet gesloten wordt, betekent dit dat ik mijn SMC-Pentax-K 55mm f1/1.8 en de Vivitar 400mm 5.6 enkel volledig geopend, of met een niet-automatische tussenring moet gebruiken. (Ik heb zowel de helicoid ring als de set van 3) . Wat dan met met M42-lenzen weer geen probleem is, daar kun je gewoon diafragmeren. Een voorkiesdiafragma zoals op mijn Jupiter-9 werkt dan weer veel makkelijker als een objectief met Auto-Manual schuif zoals de Flektogon 20mm/2.8.

Met de K-lenzen en de 1.7x AF-adapter heb je dan weer wel autofocus en met de M42-lenzen weer niet (zoals ook bij de Z-1). Met M42 lenzen op de K200d werkt de AF-bevestigings-led weer wel, terwijl je op de Z-1 echt op het matglas zelf moet scherpstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou even de handleiding downloaden :) Wel zo handig.

1. Argb pakken, meer kleuren in dit spectrum.
2. geen van alles, het beste is DNG schieten. Als je toch jpg wilt heb ik dit in mijn k10d:
Bright
Kleurverz -1
Scherp +1
Con 0

Getest met 5000K normlicht, Eizo pva scherm, gecalibeerd enz enz met Xrite color chart.
Verder gebruik ik 99% de P stand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 16:31
Hmmm... grappig dat mensen hier net over de Pentax 18-250 lens beginnen :). Ik ben deze van de week ook wezen kijken bij Apollo in Almere. Errrrug leuk zoombereik maar uiteraard (testen in de zaak) niet erg veel mee kunnen spelen.

Ik schrik ook behoorlijk van de prijs: 479 bij hun :(. Dat is eigenlijk net wat boven mijn budget. De Tamron 18-250 (waar deze lens op gebaseerd schijnt te zijn) is overigens niet heel veel goedkoper en erg slecht leverbaar. Overigens, de verkoper bij Apollo beweerde dat de 18-250 in het 18-55 bereik reeds beter presteert dan mijn huidige 18-55 kitlens?

Dan mijn volgende overpijnzingen.... Als ik dan toch zo'n hoog bedrag moet neerleggen voor een zoom die ik misschien voor 1 op de 8 foto's ga gebruiken (misschien nog wel minder) plus consessies doen aan de kwaliteit, dan het volgende:

Ik hoor erg veel mensen enthousiast zijn over de Sigma 17-70 als vervanging voor m'n kitlens. Hij is ook niet al te duur (279 euro). Dan ik heb ik in ieder geval een betere lens die ik onder normale omstandigheden bijna altijd zal gebruiken met meer bereik. En kan ik eventueel de goedkope 55-200 lens van Pentax er nog bij gebruiken voor nood, als ik echt per se nog dichter bij wil.

Nou zag ik dat er ook nog een Sigma 18-125mm lens bestaat, waarvan ik hoor dat deze nog steeds beter presteert dan de kitlens (scherper). Nou vroeg ik me af: Heeft iemand ervaring met deze lens? Kan hij het opnemen tegen bv. de 17-70? Behalve de 1mm minder groothoek dan natuurlijk :P.

Ik neem aan dat zowel de 18-125mm als de 17-70 beter presteren in hun aangegeven zoombereik dan de Pentax 18-250 superzoom.

[edit]Nooit hoeven wisselen heeft nog steeds mijn voorkeur, maar als de concessie echt te groot wordt, dan toch liever een set van 2 lenzen die elkaar wat overlappen maar iig wel beter zijn :).

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 04-07-2009 16:07 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Wat je eventueel ook kan doen is een Sigma/Tamron 18-200 aanschaffen. Die is een stuk goedkoper en van die 50mm verschil merk je niet zoveel.

Kijk het blijven compromislenzen en ze zijn ook niet superlichtsterk maar de kwaliteit is prima te doen.

Ik heb zelf een Tamron 18-200 en als ik op vakantie ga neem ik die meestal mee, scheelt een hoop gezeik met meesjouwen en wisselen waar je op vakantie gewoon geen zin in hebt. Meestal heb ik hem met reportagewerk ook mee als backup lens.

Neem er een 50mm bij voor de kwaliteit en je kunt weer een tijdje vooruit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed...Luister :P

Pentax 18-250 kost 395 bij Foka. De Tamron 360/370 bij Digital street. Voordeel Pentax: support bij correcties in de K7, daarom heb ik de Pentax besteld.

Verder...de 16-50 en 17-70 zijn beter dan de andere zooms. De 18-250 is veeele malen beter dan de 18-125 en al helemaal de 18-200. Daarom ook de duurdere prijs.
Aangezien ik op vakantie net ook 1 lens mee neem, is het de pentax 18-250.
Nadelen van deze beste superzoom zijn 4/5 te corrigeren in PS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Hier een ervaringsdeskundige met de 18-125. Verwacht geen wonderen van de lens; ik heb hem ervaren als niveau kitlens of net iets beter. Het is geen slechte lens, maar de 17-70 van Sigma loopt er kwalitatief waarschijnlijk mijlenver op voor. De 18-250 krijgt goede recensies, maar dat is natuurlijk relatief, want een superzoom biedt je nooit de kwaliteit van een korte zoom zoals de uitmuntende 16-45 of de volgens velen ook erg goede Sigma 17-70. Pentax heeft tegenwoordig ook een DA 17-70, maar ik weet niet hoe die presteert.

Houd er rekening mee dat je met een superzoom als de 18-125 en hoger altijd heel veel vertekening hebt in de uiterste zoomstanden.

Overigens heb ik een mailtje van Konijn dat de K20D set voor 820 euro niet meer direct leverbaar is maar wel voor mij gereserveerd is. Vond ik leuk nieuws :P De DA* 16-50 ga ik waarschijnlijk doorverkopen, aangezien ik het geld wel kan gebruiken en ik de 16-45 al heb, die uitstekend voldoet. Dus als iemand van plan is dat lensje te kopen; even afwachten nog!

[ Voor 21% gewijzigd door mwolthers op 04-07-2009 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:52:
Ik zou even de handleiding downloaden :) Wel zo handig.
Er zit een CD bij met handleiding, maar een echt boek (nu dus Duits) leest makkelijker.
1. Argb pakken, meer kleuren in dit spectrum.
Goed argument, als het ook blijft opgaan als je geen Lightroom of Photoshop CSx gebruikt. (Dat komt pas als ik echt niet meer weet wat ik met zoveel geld moet doen)
2. geen van alles, het beste is DNG schieten.
DNG of nog beter PEF, dat is ook de bedoeling maar mischien trekt mijn oude PC-tje het niet. Jpg is best makkelijk.
Als je toch jpg wilt heb ik dit in mijn k10d:
Bright
Kleurverz -1
Scherp +1
Con 0

Getest met 5000K normlicht, Eizo pva scherm, gecalibeerd enz enz met Xrite color chart.
Verder gebruik ik 99% de P stand ;)
Ik dacht dat bright niet zo goed was, o.a. vanwege overdreven verzadigde kleuren, en dat de standaardinstelling al te veel verscherping had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik zou sowieso voor PEF gaan, dat is een hele hap kleiner dan DNG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
erasmo, @johnny mcclane, mwolthers. Thanx voor jullie meningen :).

Dat je met zo'n superzoom richting de hoeken en randen van de foto's vervorming krijgt dat realiseer ik me ook. Maar goed, wat dat betreft.... de kitlens heeft daar ook behoorlijk last van (op 20mm kan ik zelfs ook nog met relatief weinig moeite CA tevoorschijn toveren :P).

Maar ach, om te relativeren... de Pentax 18-250 zal altijd nog een pak beter zijn dan een compact camera' tje met 13x optische zoom :D :+.

Als Foka 'm op voorraad heeft die optie toch dan maar serieus overwegen. Het is waarschijnlijk dan toch alles wat ik nodig ga hebben. En inderdaad, zoals Erasmo al zei: Voor goede kwaliteit kan ik altijd nog een prime halen.

Hmmm... maar als de Sigma 18-125 inderdaad niveau kitlens of beter is (en dus niet slechter), dan blijft dat dus ook een mooie tussen oplossing.

Choices :S

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
Ik kreeg vandaag toch een heel aardig mailtje van Konijn. Mijn onderschrift heeft zijn langste tijd gehad. Maar wat doe ik weg en wat houd ik ????? Dilemma's dilemma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de orders k20 16-50 540 worden toch uitgeleverd? mazzelaars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Yahrr schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:13:
Ik kreeg vandaag toch een heel aardig mailtje van Konijn. Mijn onderschrift heeft zijn langste tijd gehad. Maar wat doe ik weg en wat houd ik ????? Dilemma's dilemma's.
Dit is wel een mooi moment om je 16-45 te vervangen natuurlijk ;)

Hier gaat de 16-50 de verkoop weer in, waarschijnlijk wordt mijn 360FGZ vervangen door zijn grote broertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
Erasmo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:32:
[...]

Dit is wel een mooi moment om je 16-45 te vervangen natuurlijk ;)

Hier gaat de 16-50 de verkoop weer in, waarschijnlijk wordt mijn 360FGZ vervangen door zijn grote broertje.
Dat is even mijn dilemma. 16-45 er uit? Of wil mijn vrouw die hebben voor haar K100D? Waarom doe je je 16-50 weg, als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Yahrr schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:41:
[...]

Dat is even mijn dilemma. 16-45 er uit? Of wil mijn vrouw die hebben voor haar K100D? Waarom doe je je 16-50 weg, als ik vragen mag?
Volgens mij is de 16-50 niet zo heel veel groter maar wel heul veel beter.

Ik heb al een 16-50 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
De 16-50 is optisch niet beter dan de 16-45 hoor :) Die laatste is namelijk echt een briljant lensje. De 16-50 heeft natuurlijk wel meer te bieden, zoals weatherseals, SDM en een stop meer lichtsterkte. En natuurlijk hééél belangrijk: 5 mm extra bereik... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zoon smc 16-50 sdm wel erbij willen hebben... Dus als je hem ingepakt laat...

Eigenlijk zou ik van elke koper die de k20d/1650/540 set nog kon krijgen bij Konijn voor 820 gewoon 200 euro moeten krijgen ofzo...IK ben tenslotte de enige die t gespot had en hier gepost (binnen 3 uur op 4 forums zag ik het vervolgens staan), en zelf niet eens meer de kans heb gekregen om die bestelling te doen de dag erna... :|

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2009 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmmm.... nog even een side note (de strijd qua lenzen gaat nu trouwens tussen toch de Pentax 18-250, of een combinatie van Sigma 17-70, want die blijft qua scherpte me imponeren met een Tamron 18-200 voor vakantie)...

Ben nu op foka.nl aan het kijken voor tassen en op sommige foto's van zgn. 'top loaders' zie ik dat de camera ernaast afgebeeld staat met de lens naar beneden. Is het ook echt de bedoeling dat je de camera er zo in zet? Is het niet slecht voor het objectief als de camera met z'n volle gewicht erop rust in de tas?

Wat zou volgens jullie trouwens op foka.nl een goede tas zijn om de Camera met de 18-250 of 18-200 lens er altijd op erin te doen? Met eventueel nog 1 extra lensje erbij. Ik wil het liefst geen rugtas maar eentje die ik gewoon als schoudertas kan dragen (want dan kan ik nog een gewone trekkers-rugtas op houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 03:22:
Ik zou zoon smc 16-50 sdm wel erbij willen hebben... Dus als je hem ingepakt laat...

Eigenlijk zou ik van elke koper die de k20d/1650/540 set nog kon krijgen bij Konijn voor 820 gewoon 200 euro moeten krijgen ofzo...IK ben tenslotte de enige die t gespot had en hier gepost (binnen 3 uur op 4 forums zag ik het vervolgens staan), en zelf niet eens meer de kans heb gekregen om die bestelling te doen de dag erna... :|
Onzin.. Had je hem zelf maar eerst moeten bestellen voordat je er hier melding van deed.

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyBijster schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:02:
[...]

Onzin.. Had je hem zelf maar eerst moeten bestellen voordat je er hier melding van deed.
Ja dat hou ik de volgende keer wel goed in mn achterhoofd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

He verdomme..
Bedacht me daarstraks dat we nog een oude cosina filmcamera op zolder hadden liggen met K-mount met twee lenzen.
Dat zou van pas kunnen komen tegen de tijd dat ik een dSLR aanschaf, maar helaas.
Het diafragma van de Cosina 28-70 f/3.5-4.8 werkt helemaal niet meer, dus die beschouw ik als overleden.

De Vivitar 135mm f/2.8 lijkt goed te werken. Enige twijfel bestaat over eventueel vuil/schimmel op het glas. Eens kijken of ik dat er vanaf zou kunnen poetsen of dat het ook in de lens zit.
Klopt het dat het diafragma maar verkleind tot f/5.6 (bij draaien aan de diafragmaring) en dat de kleinere diafragma's enkel fysiek worden toegepast door de kamera? Zit namelijk zo'n hendeltje op dat het diafragma verkleint.
Ben een leek op MF lenzen gebied.

Update: Heb de Vivitar schoon gekregen :) Met wat 'Miranda lens cleaning fluid' en bijbehorende doekjes, wat watenstaafjes voor het metaal en even goed poetsen :D

Heeft er iemand trouwens ervaring met de Vivitar? Is die nog de moeite waard?

[ Voor 8% gewijzigd door RoyBijster op 05-07-2009 19:23 ]

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 11:07:
[...]

Ja dat hou ik de volgende keer wel goed in mn achterhoofd O-)
Je had alle sets moeten kopen en hier de losse spullen te koop aanbieden. We hadden dan nooit geweten waar ze vandaan kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap nog steeds die hele "aanbieding' niet..en je had zelf moeten bestellen.. altijd maar twijfelen is ook niets. Je zoekt al een hele tijd en dus had je de prijzen wel kunnen weten..
Misschien dat iemand zijn nieuwe k20 voor een leuke prijs wil verkopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyBijster schreef op zondag 05 juli 2009 @ 19:09:
De Vivitar 135mm f/2.8 lijkt goed te werken. Enige twijfel bestaat over eventueel vuil/schimmel op het glas.
[...]
Update: Heb de Vivitar schoon gekregen :) Met wat 'Miranda lens cleaning fluid' en bijbehorende doekjes, wat watenstaafjes voor het metaal en even goed poetsen :D
Call me paranoid, maar een lens waarvan ik ook maar vermoed dat 'ie schimmel heeft komt bij mij nooit in de buurt van ander glaswerk. Die krengen zijn niet of nauwelijks dood te krijgen, zitten op plekken waar je met je cleaning fluid en wattenstaafje niet komt, en nemen graag een uitstapje naar een andere lens, flitser of body.

Hoe leuk zo'n oude Vivitar ook kan zijn, ik zou 'm links laten liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyBijster

RoyBijster

Rocket Scientist

Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2009 @ 22:20:
[...]
Call me paranoid, maar een lens waarvan ik ook maar vermoed dat 'ie schimmel heeft komt bij mij nooit in de buurt van ander glaswerk. Die krengen zijn niet of nauwelijks dood te krijgen, zitten op plekken waar je met je cleaning fluid en wattenstaafje niet komt, en nemen graag een uitstapje naar een andere lens, flitser of body.

Hoe leuk zo'n oude Vivitar ook kan zijn, ik zou 'm links laten liggen...
Nou, weet niet of het schimmel was. Het zat eigenlijk op de mount en niet op het glas. Het glas was gewoon wat vettig. Ik heb voorlopig toch nog geen cam dus wacht het af. Als het er over een paar maanden weer op zit, weet ik genoeg ;).
De lens is ooit geleverd met een koker en daar blijft ie in.

Ben vooral benieuwd of zoiets nog leuk te gebruiken is. Vooral omdat ik erg twijfel of ik over paar maanden voor Pentax of Canon zou moeten gaan.. :P En dan zou dit in het voordeel van de eerste zijn :)

I make things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, zijn al die Knijn 20D/16-50/540 posts wegge-edit ofzo? wtf ik mis echt een paar posts hier geloof ik..maar misschien ligt het aan mijn mental state nu en moet ik gewoon gaan slapen nu :P :? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
Verwijderd schreef op maandag 06 juli 2009 @ 01:09:
Huh, zijn al die Knijn 20D/16-50/540 posts wegge-edit ofzo? wtf ik mis echt een paar posts hier geloof ik..maar misschien ligt het aan mijn mental state nu en moet ik gewoon gaan slapen nu :P :? :|
Misschien is slapen inderdaad een goed plan :z

Ga ik zelf trouwens nu ook doen, dus trusten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Overigens heb ik een mailtje van Konijn dat de K20D set voor 820 euro niet meer direct leverbaar is maar wel voor mij gereserveerd is. Vond ik leuk nieuws :P De DA* 16-50 ga ik waarschijnlijk doorverkopen, aangezien ik het geld wel kan gebruiken en ik de 16-45 al heb, die uitstekend voldoet. Dus als iemand van plan is dat lensje te kopen; even afwachten nog!
[/quote]

Ik kreeg ook een mail, na mijn vraag of deze nog te bestellen was. Mij wisten ze te vertellen dat deze niet meer te koop was en daarom van de site was afgehaald. Ik zal eens vragen of ik geen reservering kan doen voor wanneer deze week binnen komt.

PS 16-50 is interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron

Positron

Heb je een automatisch gegenereerde mail zoals hieronder gekregen?
Dank voor uw bestelling via onze website.

Hierbij bevestigen wij dat de door u geplaatste reservering van za 4 jul 2009 is opgeslagen, echter zijn op dit moment niet alle door u bestelde items voorradig. U ontvangt een bevestiging via e-mail zodra alle bestelde items op voorraad zijn.

De reservering staat in ons systeem onder nummer ResOM9110xxx met een totaalbedrag van € 820.00 (inclusief 21% BTW).
Ik heb zelf ook zo'n mail gekregen, maar toen ik die dag daarop belde kreeg ik te horen dat ik 'm niet meer zou krijgen. Mocht je nou echt de belofte krijgen dat 'ie alsnog voor je wordt besteld, dan hoor ik dat graag. Dan ga ik er ook nog even achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWfx
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 20:18
Erasmo schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 21:04:
Ik zou sowieso voor PEF gaan, dat is een hele hap kleiner dan DNG.
Is PEF te lezen/bewerken door Photoshop en Lightroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 08:36

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

JWfx schreef op maandag 06 juli 2009 @ 15:55:
[...]

Is PEF te lezen/bewerken door Photoshop en Lightroom?
Lightroom: Ja. Photoshop, ja na inlezen via Bridge (bewerking vervolgens in PSD/TIFF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
MarcelG schreef op maandag 06 juli 2009 @ 16:19:
[...]
Lightroom: Ja. Photoshop, ja na inlezen via Bridge (bewerking vervolgens in PSD/TIFF).
Photoshop Elements 7 leest PEF-jes probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Heeft iemand al een definitieve datum waarop de K-7 in winkels ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Niet online
Photoshop CS3 en CS4 doen het hier meteen en goed met K110D PEF bestanden.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spotmatic schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:10:
Gister zei iemand die bij Pentax was voor sensorcleaning dat ie over 2 weken bij de Beukelaer ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeosBeing
  • Niet online
mwolthers schreef op zondag 05 juli 2009 @ 00:35:
De 16-50 is optisch niet beter dan de 16-45 hoor :) Die laatste is namelijk echt een briljant lensje. De 16-50 heeft natuurlijk wel meer te bieden, zoals weatherseals, SDM en een stop meer lichtsterkte. En natuurlijk hééél belangrijk: 5 mm extra bereik... ;)
De 16-50 heeft uiteraard meer te bieden, 5mm extra zodat hij beter aansluit bij de 50-135, 50-200 en 55-300, 60-250 (met laaste twee nog wel een gaatje, maar minder als bij de 16-45) maar voor de meesten zal dat niet zo belangerijk zijn.

De weatherseal is uiteraard zeer zinvol, in mijn optiek de meest zinvolle toevoeging, evenals SDM (vooral als men bij Pentax ooit zou besluiten bodies zonder de mechanische AF-koppeling uit te brengen).

In hoeverre de extra lichtsterkte zinvol is, verschilt per individu, maar dit meer betaal je weer met extra lichtafval, extra gewicht, extra grote filtermaat (filters minder gangbaar en professioneel duur) en een hogere aanschafprijs. Voor mij wegen die argumenten zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
Het wordt tijd dat de DA 17-70 ook met volledige weather sealing wordt uitgebracht. Nu hangt die lens er maar een beetje bij. Ik kan me ook niemand voor de geest halen die deze lens in zijn bezit heeft. Zou wel een leuke combo voor mij zijn: DA 17-70 SDM WR en DA* 60-250. Dan nog een DA* 11-16 en dan heb ik een geweldig reis-setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Heeft er iemand misschien een tip voor sensor cleaning in de omgeving van Eindhoven of Den Bosch? Heb al wat gegoogled, maar nog niet veel soeps gevonden of het is redelijk uit de buurt (oosterhout, Foto-express). Bij voorkeur een tip waar iemand zelf ervaring mee heeft, vindt die cleaning nogal een gevoelig zaakje.

Heb zelf ook een arcticbutterfly, maar ik wil graag gewoon een goede, profi reiniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is goeie:
http://www.chipclean.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
Vandaag mijn aanbieding bij Konijn opgehaald. De dozen waren wel wat stoffig maar de inhoud was top. Nu nog besluiten wat ik zal houden en wat er uit gaat. De 540 flitser is niet aan mij besteed. De 16-50 is machtig mooi. En de K20D was het doel van het hele gebeuren. Ik voel me net een klein mannetje op sinterklaasavond :-)

Morgen gaat het overtollige op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No shit :D
Afbeeldingslocatie: http://files.getdropbox.com/u/1236875/IMGP0269ed800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yahrr schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 22:13:
Ik vraag me af waar mijn mailtjes blijven, hoe heb je jouw order aangepakt dat je een aardig mailtje terugkreeg? Heb nog niets gehoord..
Spotmatic schreef op maandag 06 juli 2009 @ 20:10:
1 of 2 dagen voor jij hem bezorgd krijgt toch? :+
Yahrr schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 15:35:
Vandaag mijn aanbieding bij Konijn opgehaald. De dozen waren wel wat stoffig
Morgen gaat het overtollige op marktplaats.
Lekker man, had je een mail gehad dat je het kon afhalen? Ik heb er ook één op afhalen staan.. Wanneer had je precies besteld? Kijken of ik later (of evt. eerder) was?
Edit, oh gezien je eerste reactie op de aanbieding was je mss een kwartier tot uur of 1,5 eerder..hmm

Orig: Beetje stof maakt niet uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2009 23:10 . Reden: cursief ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Kijk da's mooi spul, wel even mee om leren gaan voor je op vakantie gaat he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood

Isniedood

nee, echt niet!

Dat is zekers mooi spul! Net als die Tamron 90mm di macro die ervoor mij aan zit te komen. Mijn broers nemen er eentje mee uit hongkong voor minder dan 250 euro. Ik ben HEEL benieuwd! Laat mijn ervaringen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:42:
[...]

Kijk da's mooi spul, wel even mee om leren gaan voor je op vakantie gaat he ;)
Zekers! Maar ik heb al een paar weken een K10d gehad, weekje Praag, 1500 foto's, dus ik weet al een beetje van wanten. Deze week even jpg settings goed krijgen voor het geval dat. Verder 1 ding:
als ik Focus correction wil doen, lijkt het alsof hij de 18-250 niet herkent. Er staat: "Niet t." Iemand ervaring hiermee, of boeit t niet? Leek me wel aardig om voor deze lens en de kitlens aparte correcties in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoeveel geheugen neem je mee? RAW schieten is ook een optie :)

Dat weet ik niet, mijn camera staat op Engels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erasmo schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 13:44:
Hoeveel geheugen neem je mee? RAW schieten is ook een optie :)

Dat weet ik niet, mijn camera staat op Engels...
Heb altijd 20GB bij me. Normaal schiet ik ook RAW, maar zo voor vakantie boeit t niet zoveel, en op de laptop gaat jpg ook wat sneller.

Focus correction, Engels staat er dan: Unset. Normaal moet er dan de "lens ID" staan ofzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de focus niet goed dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal niet helaas. Komt men ook meestal pas achter als je een focus chart print en eens wat test fotos maakt :P Sinds de K10d is het een gewoonte om dat eerst eens fatsoenlijk te krijgen. Onder het motto van, het kan altijd beter en preciezer. Ik heb op 18mm front focus en op 250mm lijkt t vrij aardig. En dan heb ik de kitlens nog niet gehad. Vandaar dat ik graag zou hebben dat mijn K20d de lens zou herkennen zodat ik voor elke lens een eigen correctie kan instellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2009 16:22 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste

Let op:
~~~[html]Als mensen interesse hebben om te helpen om de OP van dit topic bij te houden, dan kunnen ze contact opnemen met de TS (via de DM).~~~[/html]