Toon posts:

Canon EOS 50D

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste
Acties:

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
offtopic:
Nederland is dan natuurlijk ook vooral een belastingparadijsje (geweest)

[Voor 6% gewijzigd door begintmeta op 25-08-2008 13:55]

Ik hoorde net van een rokende man in een regenjas achter het fietsenhok dat er vandaag wel degelijk een aankodiging komt.

Ik ben benieuwd :P

Anoniem: 184635

Topicstarter
Henk schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:55:
Ik hoorde net van een rokende man in een regenjas achter het fietsenhok dat er vandaag wel degelijk een aankodiging komt.

Hee ik heb ook een dergelijke man gesproken. :p

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:20
Henk schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:55:

Dan moet men er in het Verre Oosten een avondvullend feestje van maken. Canon kondigt zijn producten meestal wel wereldwijd tegelijk aan.

En dan ook echt tegelijkertijd. Vorig jaar werden de 40D en 1DsMkIII hier in Nederland bijvoorbeeld om zes uur 's ochtends aangekondigd. Da's best wel vroeg :)

Punctuality is the politeness of kings

Modbreak:Geruchten topics zijn altijd wat moeilijk ontopic te houden, maar nutteloze posts mogen achterwege blijven.
:)

Zakelijke fotografie: portretten en marketing

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:52

Ethirty

Who...me?

dreamscape schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 13:50:
In Amstelveen zit een klein deel van Canon Europe. Het grootste deel zit in Engeland...
Distributiecentrum van consumentenproducten voor EMEA zou ik niet als klein bestempelen...

ontopic: als de aankondiging vandaag zou moeten komen wachten ze wel tot het laatste moment zeg...

[Voor 173% gewijzigd door Ethirty op 25-08-2008 15:49]

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone 8 64GB

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 10:31

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Anoniem: 184635 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 11:54:
Ik vind 15 MP ook wat overdreven hoor, maar aangezien je ook kan kiezen voor keinere formaten vind ik het niet zo'n probleem.
Kleinere formaten krijg je door interpolatie. Ik vraag me af of de cam het net zo goed/beter doet dan je PC*

*inclusief macs enzo, zolang het persoonlijk je compjoeter is

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Ethirty schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 15:17:
[...]
ontopic: als de aankondiging vandaag zou moeten komen wachten ze wel tot het laatste moment zeg...
Ik begin de hoop langzamerhand al een beetje te verliezen. Misschien morgen. De 26e heb ik ook een aantal keer als datum voorbij zien komen.
Ik wacht in ieder geval met smart af.
M a r c o schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 16:54:
[...]

Ik begin de hoop langzamerhand al een beetje te verliezen. Misschien morgen. De 26e heb ik ook een aantal keer als datum voorbij zien komen.
Ik wacht in ieder geval met smart af.
Die hoestende man in die regenjas lijkt aardig ongelijk te gaan krijgen idd...

Topicstarter
The basterd. Dan wordt het morgen, er zijn morgen iig persconferenties gepland heb ik gehoord.

• Wijnands
  • Laatst online: 27-05 18:56
Canon morgen, Nikon woensdag en dan weten we het!

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Wijnands
En inderdaad, hier is 'ie dan:

http://web.canon.jp/imaging/eosd/eos50d/index.html

15mpix cmos
Gerucht kan er nu wel af denk ik

[Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 26-08-2008 07:00]

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-05 03:46
Dat is een prachtige camera.
Dat zal flink sparen worden. Ben wel blij dat ik nog geen spiegelreflex heb aangeschaft!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

En inderdaad een VGA schermpje. Ze moesten ook wel wat doen tegen de nieuwere Nikon schermpjes met anders geplaatste pixels die er veel scherper uitzagen.

En inderdaad 2 exta RAW standen: sRAW1 (7.1 MP), sRAW2 (3.8 MP). Vooral die eerste kan voor upgraders die 8MP genoeg vonden best van pas komen.

Zou de printknop trouwens niet tevens live-view mode knop zijn? Kan het nergens bevestigd vinden in het pers verhaal.

[Voor 48% gewijzigd door breinonline op 26-08-2008 08:01]

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:13

JME

zeg maar Jamie

Zit er nou een EF-S 18-200 IS op dat plaatje???

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:31

DataGhost

iPL dev

breinonline schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 07:38:
Zou de printknop trouwens niet tevens live-view mode knop zijn? Kan het nergens bevestigd vinden in het pers verhaal.
Dat zou wel logisch zijn, op de 40D heeft dat ding totaal geen nut tenzij de camera aan een pc hangt. Zo heb je in ieder geval je set-knop weer over.

• Peppi78
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-03 16:54
Anoniem: 120649 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 12:12:
Nu ben ik niet zo thuis in "signal processing" maar wellicht zijn de "overtollige" MPs te gebruiken voor "oversampling"? En daardoor ruisreductie en/of DR vergroting? Is er iemand in de zaal die daar in thuis is? Edit: Nomad lijkt hier ook op te zinspelen.
Je kunt door het downsizen van je foto signaal-ruis-afstand winnen. De pixels rondom de pixel die je wilt bewaren bij downsizen, zijn zwaar gecorreleerd met de pixel die je wilt bewaren. De ruis is echter ongecorreleerd (aanname). Door nu een gemiddelde te nemen van de pixels, tel je zowel ruis als informatie op. Maar omdat de ruis ongecorreleerd is, en de informatie wel gecorreleerd is, zal de de totele hoeveelheid ruis minder toenemen als de totale hoeveelheid informatie. Hierdoor heb je dus signaal-ruisafstand gewonnen.
* Henk zucht

Wat een maf ding... Waar scheelt het de D40 aan tov de D300? De AF-unit. Wat pakt Canon aan? De CMOS en processor, die beiden in de D40 zelfs al slightly beter wáren dan wat de D300 bood.

Hele nuttige zet :/

• dreamscape
Inmiddels staat hij ook in NL op de site:
http://www.canon.nl/For_H...tal_SLR/EOS_50D/index.asp

Dat maakt de persconferentie van vanochtend alweer wat minder spannend. Of ze moeten toch nog een opvolger van de 5D uit de hoge hoed toveren...

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:48
Niet verwacht, wel fijn nieuws. De specificaties zien er goed uit, al is het natuurlijk wel wachten op de eerste tests hoe het zit met de ruisprestaties e.d. Als deze camera goed ontvangen wordt (wat zeker wel zal zijn), dan overweeg ik toch echt om in oktober/november over te stappen van 400d naar 50d.

Nu alleen nog even de prijs afwachten. Of ik moet eroverheen gelezen hebben...

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

dreamscape schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:14:
Inmiddels staat hij ook in NL op de site:
http://www.canon.nl/For_H...tal_SLR/EOS_50D/index.asp

Dat maakt de persconferentie van vanochtend alweer wat minder spannend. Of ze moeten toch nog een opvolger van de 5D uit de hoge hoed toveren...
Die komt (nog) niet, zie ook hier. Misschien over een maand want anders komen er misschien toch nog wel wat overstappers naar Nikon denk ik. Vanmiddag komt hier ook de eerste ervaringen met de 50D

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• mindfreaker
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-05 22:39
Nou, beetje een tegenvaller. Ik dacht dat de 50D mijn 30D wel zou laten verbleken, maar zie tot nu toe nog geen reden om te upgraden.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Ik ben ook wel benieuwd naar de prijs en wanneer hij te koop is.
Als de eerste reviews een beetje positief zijn, dan verwacht ik in ieder geval de overstap te maken.

Dan alleen nog hopen dat ik mijn 400D nog voor een leuk bedragje kwijt kan.
Body zelf is niet zo veel waard meer nu, maar inclusief 2 lenzen die ik nog over heb, body grip, accu's en tas kan ik er misschien nog wel wat voor krijgen.

Anoniem: 221784

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

verwachte prijs voor de body is $ 1399 volgens gizmodo US. :|

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 27-05 17:30

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zie hier, iemand was je al voor met 15 minuten tijd verschil :)
M a r c o schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:37:
verwachte prijs voor de body is $ 1399 volgens gizmodo US. :|
Ach, mijn 20D heeft ook ooit € 1299 gekost, prijzen zullen vanzelf zakken.

[Voor 20% gewijzigd door ajhaverkamp op 26-08-2008 08:39]

This footer is intentionally left blank

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

The 15-megapixel shooter is their first DSLR with the Digic 4 processor, which has a few new light-oriented tricks up its sleeve, like lens peripheral illumination correction—it corrects for light fall-off at the edges of lens—and it can more automagically brighten things, like pretty faces (and ugly ones, if you really want it to).
Als ik het goed begrijp heeft de DIGIC4 dus automatische correctie voor vignetering.
Zouden ze dat met lichtmeting doen? Of met een database van standaard correcties voor bepaalde lenzen?

Gizmodo artikel:
http://gizmodo.com/504173...st-with-digic-4-processor

[Voor 11% gewijzigd door M a r c o op 26-08-2008 08:47]

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Met deze specs ben ik wel zeer benieuwd naar de nieuwe 5D. Naar mijn idee hadden ze beter daar hun pijlen op kunnen schieten. Daar wordt nu al zo lang op gewacht. De 40d is nog een babytje vergeleken met opa 5D.

• dreamscape
Mobyrick schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:19:
[...]

Die komt (nog) niet, zie ook hier.
Ik zie op jullie site alleen staat dat 'ie niet komt, geen argumentatie whatsoever, dus als ik hier nu zeg dat 'ie wel komt, dan is dat net zo goed waar.

Volgens mij is die persmeeting toch echt pas over twee uur, dus het kan nog komen... Misschien wordt hij al voorgesteld onder NDA en wordt hij over een tijdje pas echt geïntroduceerd.
Al is dat wel erg veel wishful thinking, maar dat was ook de reden dat ik die 'hoge hoed' noemde :)

• Remy
  • Laatst online: 18:38

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Titelfix :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
M a r c o schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:47:
[...]

Als ik het goed begrijp heeft de DIGIC4 dus automatische correctie voor vignetering.
Zouden ze dat met lichtmeting doen? Of met een database van standaard correcties voor bepaalde lenzen?

Gizmodo artikel:
http://gizmodo.com/504173...st-with-digic-4-processor
waarschijnlijk het laatste.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Wijnands
Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:11:
* Henk zucht

Wat een maf ding... Waar scheelt het de D40 aan tov de D300? De AF-unit. Wat pakt Canon aan? De CMOS en processor, die beiden in de D40 zelfs al slightly beter wáren dan wat de D300 bood.

Hele nuttige zet :/
Verbaasde me ook een beetje. Ik las ergens dat men met deze camera de aanval op de D300 wil openen. Dan snap ik die AF unit niet.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

sOid

Dovie'andi se tovya sagain

Mobyrick schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 08:19:
[...]

Die komt (nog) niet, zie ook hier. Misschien over een maand want anders komen er misschien toch nog wel wat overstappers naar Nikon denk ik. Vanmiddag komt hier ook de eerste ervaringen met de 50D
Sorry hoor maar een website die taalfouten maakt als onderstaande, dan neem ik het niet erg serieus :P
Er is nog ene mogelijkheid
of
ons hier were teleur stelt.

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 10:37

DeFeCt

je wéét toch

sOid schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 09:54:
[...]
Sorry hoor maar een website die taalfouten maakt als onderstaande, dan neem ik het niet erg serieus :P
Dat zijn geen taalfouten, maar typfouten...

Flickr

Topicstarter
Startpost aangepast. Suggesties zijn welkom. :)

Niks meer gehoord over die automatische CA correctie trouwens, terwijl er wel weer over automatische correctie van vignettering wordt gesproken op DPR.

• Wijnands
Kijk vanmiddag ff op dpreview, dan zal er een eerste hands-on staan

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 16:18
hands on staat er al op hoor

|>

Anoniem: 215247

ik kan toch enige teleurstelling niet wegsteken... :/
vast en zeker géén upgrade van een 40D, en zoals henk reeds beaamde hebben ze de verkeerde dingen """verbeterd""". zo te zien gaan ze toch mee in de hele mega-pixel-race ; triestig.
ik hou mn hart al vast voor de 5D MKII.. ik zou best wel eens durven overstappen naar FF mocht die écht een goede Af unit hebben (à la 1D)..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:35

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:05
I like:
- Digic4 - goeie update
- 920k pixels op lcd - goeie update
- micro-adjust - schandalig dat 't niet in de 40D zat
- meer AF in live view - had ook al in 40D moeten zitten

I don't care:
- Meer MP - boeit me totaal niet, ik zou nog bijna sraw gaan schieten ivm de grootte

I don't like:
- geen AF update - hoe kunnen ze dit nou naast de D300 zetten??
- 95% frame covering - why oh why
- geen geintegreerd (optioneel) grid - because they can
Eerlijk is eerlijk, dr zit wel een rete-serieus display in :)

Het lijkt er op dat ze de fotodiodes niet heel veel kleiner hebben hoeven maken om die mpixel-hoeveelheid te vergroten... een beetje het geintje dat ze van 1DIIn naar 1DIII ook flikten. Dát kan interessant zijn.

Maar die AF-Unit, blijft balen :P

• mindfreaker
The 50D sees the loss of one of the 40D's custom settings banks (C3), but instead gains Creative Auto (CA) mode. The new mode offers a simplified interface that allows the user to set the exposure in terms of the image results they want, rather than in terms of exposure parameters.
Het lijkt wel of ze steeds meer de camera richting de "normale" gebruiker pushen i.p.v. de semi-prof doelgroep. Ook met gezichtsherkenning en hdmi uitgangen voor de TV.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 22:30
- J.W. - schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:41:
I don't like:
- geen AF update - hoe kunnen ze dit nou naast de D300 zetten??
- 95% frame covering - why oh why
- geen geintegreerd (optioneel) grid - because they can
Iedereen hoor ik over de gehoopte AF update; maar wat missen gebruikers nu concreet aan de 40d/50d AF? Het aantal punten? Persoonlijk vind ik 9 genoeg, daarnaast gebruik ik toch alleen (en samen met mij vele andere) het middelste punt. Dat is de beste, overigens ook bij de concurrenten.
Snelheid van AF wordt door de lens bepaald; de kwaliteit van de AF is mi goed.

95% covering, wat doet Nikon?

Grid is persoonlijk.

Ik snap wel waarom dit naast de D300 wordt gezet. De specs zijn mi redelijk gelijk; en doet Canon ook aan pixelpeepen met de 1dsIII met 22mpixel?
Dit maakt de verwachtingen van de 5dmkII wel hoger. Maar misschien ligt daar nu juist het probleem: verwachten wij niet teveel gigantische verbeteringen?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• mindfreaker
En wat ik ook vaag vind is dat op elk model de dial anders is. Valt me al vaker op, je zou toch verwachten dat het produceren van hetzelfde rondje met andere belettering goedkoper is dan bij elk model een andere dial erop te zetten :)

• Remy
  • Laatst online: 18:38

Remy

Moderator General Chat

I usually get 100% accuracy

Misschien ook wel handig voor deze of gene:
Almost exactly a year after the arrival of the EOS 40D, Canon has announced the 50D, which we're assured will be a sister-model, rather than a replacement.
Van DPR. Er zal dus nog wel een echte vervanger van de 40D komen blijkbaar, en is deze 50D een 'hires' versie van die upcoming vervanger.

Ze konden voor APS-C de reso zover opkrikken vanwege het volgende:
Gapless Micro lenses
Apparently the 50D's sensor has what are effectively gapless micro lenses, which significantly increases the efficiency of each pixel.
Plaatje hier.

Als je deze reso doortrekt qua density naar FF kom je uit op ~38MP trouwens :)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• - J.W. -
Jivecar schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:47:
[...]
Iedereen hoor ik over de gehoopte AF update; maar wat missen gebruikers nu concreet aan de 40d/50d AF? Het aantal punten?
Het aantal punten ja, bij tracking ga je dat zeker wel merken.
95% covering, wat doet Nikon?
100% (D300)
Grid is persoonlijk.
Agree, maar is wel verrekte handig.
Ik snap wel waarom dit naast de D300 wordt gezet. De specs zijn mi redelijk gelijk
Ik neem aan dat de 50D de tegenhanger van de D300 moet worden idd. Ik denk dat ze de 40D nog wel even aanhouden (of niet?)
Dit maakt de verwachtingen van de 5dmkII wel hoger. Maar misschien ligt daar nu juist het probleem: verwachten wij niet teveel gigantische verbeteringen?
Ik ben erg benieuwd en hoop vooral dát hij uitkomt.

[Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 26-08-2008 10:59]

Anoniem: 215247

[...]

...

Ik snap wel waarom dit naast de D300 wordt gezet. De specs zijn mi redelijk gelijk; en doet Canon ook aan pixelpeepen met de 1dsIII met 22mpixel?
we verwachten niet persé nieuwe technologie, canon HEEFT goede AF units, die zitten namelijk in de 1D series. stelselmatig krijgen camera's in het andere segment (xxD / xxxD) veel dingen van de pro series. waarom dan de AF unit niet ? |:( .

In het pro segment ligt het anders met megapixels. de megapixelrace is consument gericht, want DAT is de doelgroep die daar gevoelig voor is, en dat merk je, de camera's in de semi-prof segmenten worden steeds meer naar die doelgroep gepushed (meer megapixels, gezichtsherkenning,..).

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

prijs US $ 1299
prijs EU € 1299

:( de bekende $=€ conversie dus voor wat naar Europa komt.

Anoniem: 120649

Volgens mijn zegsman die hem in handen heeft gehad is de AF wel degelijk verbeterd:
"I shot flying birds with de 50D and they just always were in focus"
"Always" lijkt me overdreven, maar kennelijk is er dus toch iets gewijzigd aan het AF systeem.

We zullen zien wat er uit de hands-on tests komt.

M a r c o schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:02:
prijs US $ 1299
prijs EU € 1299

:( de bekende $=€ conversie dus voor wat naar Europa komt.
Ik heb dat ook nooit begrepen: 1299 dollar is 880 euro.
Er wordt ons dus zomaar 419 euro door de neus geboord :(

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Als je de AF punten gaat verhogen is die niet meer compatibel met AF van 430EX, dan mag je overstappen naar 580 EX.
Het moet wel backwards compatible blijven, anders maak je geen vrienden.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Anoniem: 120649 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:11:
Volgens mijn zegsman die hem in handen heeft gehad is de AF wel degelijk verbeterd:
"I shot flying birds with de 50D and they just always were in focus"
"Always" lijkt me overdreven, maar kennelijk is er dus toch iets gewijzigd aan het AF systeem.

We zullen zien wat er uit de hands-on tests komt.
Ik heb flying birds geschoten met mijn 30D die ook altijd in focus waren. Dat zegt alleen absoluut geen ene reet of de AF-unit dus verbeterd is ja of nee. Helaas :P

• simon
eh.. tuurlijk wel, de 430EX werkt ook zonder moeite op een 1Ds hoor GoT

|>

Topicstarter
Remy schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 10:52:
Misschien ook wel handig voor deze of gene:

[...]
Van DPR. Er zal dus nog wel een echte vervanger van de 40D komen blijkbaar, en is deze 50D een 'hires' versie van die upcoming vervanger.

Ze konden voor APS-C de reso zover opkrikken vanwege het volgende:

[...]

Plaatje hier.

Als je deze reso doortrekt qua density naar FF kom je uit op ~38MP trouwens :)
Ik denk dat die opmerking van Canon over een ' zustermodel' gezien moet worden in het licht dat de 40D voor een periode van 18 maanden gepland was, en dat ze er dus nog een hoop op de plank hebben liggen, en misschien de produktielijnen zelfs nog draaien. Ze zullen dus nog een half jaar de 40D niet een obsolete imago willen geven, zodat ze de prijs niet al te ver hoeven laten zakken.

Maar de 40D zal zeker wat gaan dalen in prijs, en misschien ook een vette cashback gaan krijgen. Hij blijft zo een interessant alternatief voor de 50D, die in de eerste maanden zeker niet al te veel zal worden afgeprijsd. Ik heb trouwens al eerder gezegd dat het me niets zou verbazen als de xxD series in de toekomst iets hoger zullen worden geprijsd, nu er twee modelseries onder zitten (1000D en 450D).

Ik ben er zelf nog niet uit wat het wordt, de 50D of de 40D. Eerst even de prijsontwikkeling en praktijktests afwachten. Ik ben niet bereid 500 euro meer te betalen voor alleen 5MP extra die je toch niet echt nodig hebt. Minstens een stop verbetering in ISO performance is toch wel het minste, en het prijsverschil moet ook te overzien zijn.

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:15
Over die cashback, die moet er nu toch wel zittena aankomen? Aan de overkant van de plas (Verenigd Koninkrijk) hebben ze inmiddels een cashback op de 40D van 60 pond, omgerekend zo'n 75 euro.

Edit:
http://www.canon.co.uk/eos40Dcashback/index.asp

[Voor 13% gewijzigd door Flying op 26-08-2008 11:27]

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Met een dergelijke cashback komt de 40D op € 675. Toch een aanzienlijk verschil.

[Voor 24% gewijzigd door M a r c o op 26-08-2008 11:29]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Anoniem: 120649 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:15:
[...]
Gelukkig krijg je loon in € en niet in $. Of zouden ze de medewerkers van Canon in Amstelveen in dollars betalen?

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Slappe upgrade zover ik er een mening over kan vormen.
Grootste voordeel is die hoge resolutie voor het LCD (en minder weerspiegeling), dat is echt een misser op de 40D.

littlejoannes schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:29:
[...]

Gelukkig krijg je loon in € en niet in $. Of zouden ze de medewerkers van Canon in Amstelveen in dollars betalen?
Offtopic:
Aha de prijs is naar koopkracht in zo'n land, erg sociaal van Canon.
Misschien gaat hij in Afganistan maar 20 euro kosten...

Even serieus: die prijsverschillen in verschillende landen slaan nergens op.
Alleen het btw verschil zou een rol mogen spelen.

• simon
en importheffingen DutchVince...

|>

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Je vergeet de BTW :) Dan kom je op 1050,- euro

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Iedereen hoor ik over de gehoopte AF update; maar wat missen gebruikers nu concreet aan de 40d/50d AF? Het aantal punten? Persoonlijk vind ik 9 genoeg, daarnaast gebruik ik toch alleen (en samen met mij vele andere) het middelste punt. Dat is de beste, overigens ook bij de concurrenten.
Snelheid van AF wordt door de lens bepaald; de kwaliteit van de AF is mi goed.
Ik heb graag een autofocus dat in low light omstandigheden binnen 20cm scherptediepte kan werken.

Bij Nikon heb je nu D40 (goede instapper), D80 (verouderd), D200 (verouderd), D300 (geniaal, maar de prijs ook wat hoger),...

De Canon analoge line up was, 3000 (instapper), 300v (instapper), 33 (midend), 3 (geniaal, het was een tijd beter dan de EOS 1 geweest en deze body legt de norm voor alle EOS 1 tot en met 1D2 vast) en 1V. EOS 5, 3,... was vroeger een soort testbed om nieuwe technologieën uit te proberen.

De Canon digitale line up is: 1000D (instapper), 450D (instapper), XXD (midend met weinig verschillen tot de 4 jaar oude 20D als norm), 5D (fullframe, maar voor de rest is het gewoon 20D techniek om het betaalbaar te houden) en 1D. Een digitale variant van de EOS 3 zou interessant zijn, de prijs zal op 5D niveau liggen. Maar zou het teveel 1D klanten afsnoepen? Nu wordt 1D3 als testbed gebruikt en de bijhorende autofocusproblemen zijn merkbaar.

Ik ga mijn analoge EOS 3 een vuurdoop moeten geven. 170 euro is een lage aankoopprijs, maar ik ga veel rolletjes moeten ontwikkelen en inscannen.

Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:17:
[...]

Ik heb flying birds geschoten met mijn 30D die ook altijd in focus waren. Dat zegt alleen absoluut geen ene reet of de AF-unit dus verbeterd is ja of nee. Helaas :P
Zijn ervaring was: 'focus-tracking is far superior".

Ik wacht de tests wel af.

Topicstarter
[...]

Ik denk het prijsverschil in de praktijk wel mee zal vallen. De 40D kost hier 750 euro en in de VS geen 750 dollar maar 970. Een factor 1,3 verschil dus. Nog steeds niet de 1,5 die het zou moeten zijn maar toch.
Konijn heeft hem zelfs al op de website, maar waarom vraag je je af, er staat nog werkelijks niets :P.
Goed, konijn is vaak wel snel met richtprijzen dus handig om even in de gaten te houden.

edit@hieronder: pre-orders inderdaad, maar je kan nog niet eens bestellen, ze zijn nu wel heel snel :P

[Voor 16% gewijzigd door Nomad op 26-08-2008 11:54]

• simon
pre-orders vaak..

|>

simon schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:40:
en importheffingen DutchVince...
Off topic:

Die betalen de Amerikanen ook.

Bovendien zijn die importheffingen niet zo hoog voor technologie:
3,7% voor de de GPS die ik in de US bestelde
verder betaalde ik uiteraard 19% btw zodat het totaal op 22,7% aan belastingen kwam.
Na deze belastingen was de desbetreffende GPS nog steeds 45% goedkoper dan de goedkoopste winkel in NL.

• simon
Weet niet wat een Amerikaan aan importheffingen betaalt...

|>

• RoelJewel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-05 13:57
Opvallend dat er nú al een opvolger van de 40D is verschenen... Echt een sister-model kun je het ook weer niet noemen als je ziet hoeveel (kleine en grote) specs zijn veranderd. Zie de vergelijking @ http://www.dpreview.com/previews/canoneos50d/

• RoelJewel
Flying schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 11:26:
Over die cashback, die moet er nu toch wel zittena aankomen? Aan de overkant van de plas (Verenigd Koninkrijk) hebben ze inmiddels een cashback op de 40D van 60 pond, omgerekend zo'n 75 euro.

Edit:
http://www.canon.co.uk/eos40Dcashback/index.asp
Die cashback is ook hier geldig (voor alle EU-inwoners staat in de voorwaarden).
Dit is ook ernstig niet-leuk voor alle mensen die net een 40D gekocht hebben...

• Jivecar
RoelJewel schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:04:
[...]

Die cashback is ook hier geldig (voor alle EU-inwoners staat in de voorwaarden).
Mits je hem in engeland of ierland gekocht hebt.
Svp goed lezen...

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• Jivecar
Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:05:
Dit is ook ernstig niet-leuk voor alle mensen die net een 40D gekocht hebben...
Daar zou ik niet direct mee zitten.
Goed investeren is toch investeren in glas en niet in body's. Body's loop je altijd achter de feiten aan. Dat maakt het niet per definitie slechter.

Daarnaast is de prijs van de 40d ook scherp.

• RoelJewel
[...]

AF? Het aantal punten? Persoonlijk vind ik 9 genoeg, daarnaast gebruik ik toch alleen (en samen met mij vele andere) het middelste punt. Dat is de beste, overigens ook bij de concurrenten.
Het beste? Op 't moment dat je de knop half indrukt en vervolgens je camera verplaatst, zorgt dat toch voor een mogelijke onscherpte (ja, bij landschappen etc. zal dat minimaal zijn, maar toch).

Anoniem: 259744

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met het gebruik van een Canon lens mount converter om Leica-R glas op een Canon body te gebruiken? Ik vind die 50D wel een interessante optie om mijn bestaande -R lenzen op een digitale body te kunnen gebruiken...

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:46
de beste en het beste is niet hetzelfde ;) (de middelste is overigens niet bij alle concurrenten de beste, bij Olympus zijn alle focuspunten cross-point)

maar jammer dat Canon aan de megapixel race van Sony meedoet. Nikon en Olympus lijken hier voorlopig mee te zijn gestopt en concenteren zich op dingen die daadwerkelijk verbeterd moeten worden. jammer dat Canon zich zo door marketing laat lijken te drijven.
sorry, maar dat is nu niet bepaald een gezaghebbende site.
lateef schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:19:
[...]
de beste en het beste is niet hetzelfde ;) (de middelste is overigens niet bij alle concurrenten de beste, bij Olympus zijn alle focuspunten cross-point)
Dat waren/zijn ze bij de 40D ook.
maar jammer dat Canon aan de megapixel race van Sony meedoet. Nikon en Olympus lijken hier voorlopig mee te zijn gestopt en concenteren zich op dingen die daadwerkelijk verbeterd moeten worden. jammer dat Canon zich zo door marketing laat lijken te drijven.
Grappig, je weet nog niets over de prestatie van de body, of je laat je al uit over de kwaliteit... wat weet jij dat wij niet weten? AFAIK heeft Canon met de stap van 8MP 1DIIn naar 10MP 1DIII een prachtig kunstje neergezet, en dat kunstje herhalen ze nu in de 50D, namelijk het dichter bij elkaar plaatsen van de photodiodes. Ik zeg trouwens niet dat meer megapixels ook beter is, zie ook mijn vorige reacties, maar dit soort uitspraken... euh..

Laat ik het zo zeggen; ik ben anders van je gewend :)

Topicstarter
Jammer trouwens dat we het nog steeds moeten doen met die 4 sample pics die al waren gelekt voor de officiële introductie. :(

• lateef
Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:22:
[...]Dat waren/zijn ze bij de 40D ook.
okay, zou goed kunnen, Jivecar deed iig voorkomen alsof het middelste autofocuspunt de beste was en dat dat bij alle concurrenten ook het geval was.
Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:22:
[...]Grappig, je weet nog niets over de prestatie van de body, of je laat je al uit over de kwaliteit... wat weet jij dat wij niet weten? AFAIK heeft Canon met de stap van 8MP 1DIIn naar 10MP 1DIII een prachtig kunstje neergezet, en dat kunstje herhalen ze nu in de 50D, namelijk het dichter bij elkaar plaatsen van de photodiodes. Ik zeg trouwens niet dat meer megapixels ook beter is, zie ook mijn vorige reacties, maar dit soort uitspraken... euh..
ik laat me helemaal niet uit over de kwaliteit en geloof best dat die beter kan zijn dan van de 40D, ik zeg alleen dat het jammer is dat Canon aan de megapixel race meedoet. wanneer Canon gewoon bij de 12 megapixels van de 450D was gebleven, had de kwaliteit nog beter kunnen zijn. die 3 extra megapixels voegen toch amper wat toe, integendeel zelfs, ze doen eerder kwaad.

• M a r c o
  • Niet online

M a r c o

are you looking at me?

Als Canon het inderdaad voor elkaar heeft gekregen om het aantal MP te verhogen, en daarnaast ook nog eens de IQ en de lichtgevoeligheid te verbeteren, dan snap ik niet waarom iedereen over die 5 MP meer aan het zeuren is. Wees er blij mee.

Overigens moet natuurlijk eerst nog bewezen worden dat de beweringen van Canon ook juist zijn.

Vanaf een 400D lijkt het mij in ieder geval een erg mooie upgrade.
lateef schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:33:
[...]
okay, zou goed kunnen, Jivecar deed iig voorkomen alsof het middelste autofocuspunt de beste was en dat dat bij alle concurrenten ook het geval was.

[...]
ik laat me helemaal niet uit over de kwaliteit en geloof best dat die beter kan zijn dan van de 40D, ik zeg alleen dat het jammer is dat Canon aan de megapixel race meedoet. wanneer Canon gewoon bij de 12 megapixels van de 450D was gebleven, had de kwaliteit nog beter kunnen zijn. die 3 extra megapixels voegen toch amper wat toe, integendeel zelfs, ze doen eerder kwaad.
En dat hóeft dus niet... Als elk pixeltje net zo hard zijn best doet als in de 40D, en canon op het moment makkelijker meer pixeltjes met dezelfde kwaliteit kon plaatsen dan dat ze het individuele pixeltje meer zijn best kunnen laten doen, vind ik deze stap ergens nog best begrijpelijk.

Ik zie ook liever verbeterde AF en dat soort dingen, maar canon is kennelijk toch vrij beschermend naar hun topmodellen toe.

• - J.W. -
Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:38:
[...]
Ik zie ook liever verbeterde AF en dat soort dingen, maar canon is kennelijk toch vrij beschermend naar hun topmodellen toe.
Totdat ze écht niet meer om Nikon heen kunnen natuurlijk.
Ik vind 't van de gekke dat je gewoon een 1D moet kopen van 3150 euro voor een beetje profi AF, er zit gewoon níks tussen, dat vind ik het slechte.

Mijn excuses dat ik er weer Nikon bij haal, maar een Nikon D300 body kost 1300 euro, 't kán dus wel.

• lateef
Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:38:
[...]En dat hóeft dus niet...
daarom zeg ik ook 'had kunnen'. we zijn nu op een punt gekomen dat meer megapixels eerder voor problemen zorgt, dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt. vanuit dat oogpunt vind ik het dan ook jammer dat Canon er voor kiest om mee te blijven doen aan die megapixelrace.
- J.W. - schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:57:
[...]

Totdat ze écht niet meer om Nikon heen kunnen natuurlijk.
Ik vind 't van de gekke dat je gewoon een 1D moet kopen van 3150 euro voor een beetje profi AF, er zit gewoon níks tussen, dat vind ik het slechte.

Mijn excuses dat ik er weer Nikon bij haal, maar een Nikon D300 body kost 1300 euro, 't kán dus wel.
De AF van een D300 is écht niet te vergelijken met die van een 1D :+

En om je voor te zijn; áls je een 1D hebt zonder problemen ;)

[Voor 6% gewijzigd door Henk op 26-08-2008 13:03]

• - J.W. -
Henk schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:02:
[...]
De AF van een D300 is écht niet te vergelijken met die van een 1D :+

En om je voor te zijn; áls je een 1D hebt zonder problemen ;)
De D300 heeft een uitstekende AF-unit zover ik weet, hoeveel beter de 1D dan nog is weet ik niet, maar dat mag ook wel voor 't prijskaartje. Nikon staat bekend om goede focus in de lagere modellen iig.

Anyway, even goed hoeft ook heel niet, gewoon een model er tussen, á la D300, een 1D is nu eenmaal te duur voor 't gros van de mensen. Ik had dus gehoopt dat de 50D dat zou worden...

hehe, de problemen zijn opgelost zover ik weet
- J.W. - schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:09:
[...]

De D300 heeft een uitstekende AF-unit zover ik weet, hoeveel beter de 1D dan nog is weet ik niet, maar dat mag ook wel voor 't prijskaartje. Nikon staat bekend om goede focus in de lagere modellen iig.
Ik ken de focus van de lagere modellen, maar bijvoorbeeld de D80 vind ik echt niet schrikbarend goed tov een 30D ofzo. Laat staan een D40 of D60...
Anyway, even goed hoeft ook heel niet, gewoon een model er tussen, á la D300, een 1D is nu eenmaal te duur voor 't gros van de mensen. Ik had dus gehoopt dat de 50D dat zou worden...
Ik heb met je meegehoopt, dat zeker ;)
Klopt :*)

• psychodweep
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-01-2020
Betekent dit nu dat we over een maand de 40D voor een prikje kunnen kopen in de webshops ?

• TranceSetter
psychodweep schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:26:
Betekent dit nu dat we over een maand de 40D voor een prikje kunnen kopen in de webshops ?
Ben bang van niet. De 50d heeft een adviesprijs van €1300,-. Dat zal wel wat verminderd worden naar €1150 in de eerste maanden. Maar dan zit de 40d met zijn €750 er nog een stuk onder. Denk niet dat die veel goedkoper gaat worden nu de 50d eraan komt.

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Anoniem: 259744 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 12:16:
Heeft er hier trouwens iemand ervaring met het gebruik van een Canon lens mount converter om Leica-R glas op een Canon body te gebruiken? Ik vind die 50D wel een interessante optie om mijn bestaande -R lenzen op een digitale body te kunnen gebruiken...
oke, offtopic maar ff snel antwoorden:
Een vriend van me gebruikt z'n hele set R-lenzen met EF-R converter op z'n 5d en 1d3. ik heb de 100mm 2.8 macro elmarit wel eens van 'm geleend en dat werkte erg goed, zowel op m'n 20d en 5d. Het zal dus ook gaan werken op de 50d. Ik kan je wel echt van harte aanraden om een fullframe 35mm body te kopen voor (de 5d is niet zo gek duur meer) ipv eentje met een 1,6x crop sensor voor dit soort dingen. 1: je ziet echt heel veel beter waar je op scherpstelt door de grotere zoeker en 2: het bereik is hetzelfde als op een 35mm R-camera, wel zo prettig.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Anoniem: 28443

- J.W. - schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:09:
[...]

Wat een gezeur over autofocus. Ik gebruik al jaren een 350d, welke (volgens vele hier) een werkelijk slechte autofocus heeft. Ik heb deze camera gebruikt met een 70-200 op allerlei soorten fotografie en altijd goede resultaten gehad. Ok, af en toe een non-keeper, maarja daarvoor schiet je sportfotografie in burst. Canon heeft met de 20d, 30d, 40d altijd de autofocus verbeterd, wat dus een ongelooflijk groot verschil zou moeten maken met de 350d. Conclusie: zo slecht is die autofocus nog niet...

btw, ben ik de enige die het naar vind dat ze een custom mode omgeruild hebben met een "creative auto" mode?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 28443 op 26-08-2008 13:53]

• TranceSetter
Anoniem: 28443 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 13:47:
[...]
btw, ben ik de enige die het naar vind dat ze een custom mode omgeruild hebben met een \"creative auto\" mode?
Denk niet dat ik die CA-mode zou gaan gebruiken, en had misschien liever 3 custom modes gehad. Van mij hadden ze ook de full-auto, macro, non-flash, sport, etc. eraf mogen gooien. Ipv deze samen de CA mode, en 4 extra custom modes. Als Canon puur en alleen voor mij een Camera moest ontwerpen, dan wist ik het wel. Helaas moeten ze met meerdere soorten consumenten rekening houden.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, je verliest 1 v/d 3 custom modes, maar CA is op zich wel een leuk concept. Het geeft de groep gebruikers welke wel met dof willen spelen, maar gewoon niet kunnen/willen begrijpen hoe bepaalde settings werken cq. waar de f/waarden voor staan toch net dat stukje betere controle. Overall gezien hebben ze, hoewel ik het ook niet nodig heb, groot gelijk.

Zie het als een GUI, terwijl andere mensen zich sneller (en beter?) redden via een console.

[Voor 13% gewijzigd door Voutloos op 26-08-2008 14:03]

{signature}

• - J.W. -
Als je 't allemaal lukt met de 350D is 't toch goed, in burst de ene hit na de andere..
('t lijkt wel of ik een andere gehad heb...)

Neemt niet weg dat de autofocus van de 350D niet best is en helemaal mijlenver weg staat van een 51-punts autofocus met tig cross-sensors, kleur AF en weet ik wat allemaal.

Dus tsja, gezeur, voor jouw doelen/eisen kennelijk wel, maar dan spreek je wel voor jezelf.

[Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 26-08-2008 14:09]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tja, je moet toch een paar eigenschappen keizen voor je productdifferentiatie en bij Canon is al jarenlang AF 1 van die punten. Als je elke keer dus hoopt dat ze de AF van de 1 serie overal in gaan stoppen, houd je elke keer jezelf voor de gek. :>

Je mag het best willen of hopen (doe ik ook ;) ), maar als je er echt op rekent ben je niet realistisch.

{signature}

• RBH
  • Laatst online: 16:20

RBH

Wazzup?

Ik ben blij dat ik (nog even) niet toe ben aan een nieuwe body, de 350D doet het nog prima, want dit is wel een heel mooie body hoor. Tuurlijk, hij verschilt niet veel met de 40D, maar denk wel dat dit de opvolger wordt van mijn 350D tegen die tijd. Dan heeft 'ie een mooie prijs en ben ik er ook wel aan toe.

6D | 35 1.4 ART | 70-200 L | Apple Watch 5 | PSN: Robin_NL90

• barthoekstra
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-03 10:20
Noujah, wat we in ieder geval wél zouden kunnen zeggen van de specificaties is dat Canon een aantal punten waarop de Nikon D300 de Canon EOS 40D de baas was, verbeterd heeft. Zo heeft de Canon nu eindelijk een LCD-display met VGA-resolutie.
De EOS 40D is al een topcamera, de 50D is een (voor zover we nu kunnen zien) verbeterde versie. Het zal Canon dus wel geen windeieren leggen en Nikon heeft er weer een geduchte tegenstander bij in het Semi-professionele segment...

Website | 500px

• TranceSetter
Nu is het alleen de vraag op welke verkoopprijs dat de 50d uit gaat komen natuurlijk. Zoals al gezegd is het een verbeterde versie van de 40d, maar niet echt de moeite waard om te upgraden als je al een 40d hebt.

Het verschil tussen de 40d en 50d moet kwa prijs dus niet te ver uit elkaar liggen, en nu de 40d al op €750,- zit, ben ik bang dat dat verschil té groot wordt om een hoop mensen naar de 50d te lokken ipv. de 40d.
meer dan 1000 euro wil ik er niet voor betalen eigenlijk, maar anders zit het er in dat hij hier wel komt :)

Nomad schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:33:
meer dan 1000 euro wil ik er niet voor betalen eigenlijk, maar anders zit het er in dat hij hier wel komt :)
:|

Jij... jij... :+

* Henk hoopt dat het nog niet over is met de Canon aankondigingen...

[Voor 13% gewijzigd door Henk op 26-08-2008 16:38]

Pagina: 1 2 3 ... 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee