Paul schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 14:34:
Mensen gaan naar die website met een reden. Misschien omdat ze daar hun mail lezen, misschien omdat het resultaat van hun zoekopdracht daar naartoe wijst, who knows. Maar als het niet werkt dan denken ze niet of dat misschien door IPv4 / IPv6 komt, dan bellen ze de servicedesk dat de wifi brak is.
De gebruikers hoeven ook helemaal niets te weten van IPv4 of IPv6. Het ging om het gastnetwerk toch? Ik neem aan dat het gratis is? Als ze gaan klagen bij de beheerder van de WiFi, dan kan die aantal dingen doen:
1) Hij kan zeggen, "klopt, nu.nl werkt hier niet zo goed, ga maar naar nos.nl., die doet het hier wel goed.
2) Als ze dan blijven doorzeuren, kan hij iets roepen over een gegeven paard en zo. Gaan ze dan naar 4G, ook goed toch?
Hoe graag je het ook zou willen, maar IPv4 is NIET dood, en de problemen die daarbij kijken dus ook niet. En totdat het wel dood is, is IPv6 gebruiken dus niet overal de oplossing voor.
Ik zeg toch ook niet dat IPv4 dood is? Ik zeg toch ook niet dat IPv6 de oplossing is voor alle problemen? Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat jouw specifieke probleem - opraken van poorten in het NAT van het gastnetwerk- verlicht kan worden door IPv6 aan te bieden. Misschien wel zo veel verlicht dat men het niet meer merkt. Het gaat van nu af aan dan in elk geval alleen maar beter worden, want het aantal sites dat alleen via IPv4 bereikbaar is neemt af.
Maar ja, als je alles bij voorbaat afwijst, zul je het nooit weten...