" not set " en ik heb zeer sterk het vermoeden dat de AppleTV hier slecht mee omgaat. Ik heb het ook met mijn NAS getest (synology).Bigs schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 11:34:
[...]
Dat is vreemd.. wat voor prefix stuurt hij dan mee in die RA's?
Omdat de NAS een RA ziet gaat hij er vanuit dat er een router is die IPv6 doet en daarmee enabled hij de IPv6 stack op zijn NIC. Echter blijft de configuratie slechts op link local (FE80) adressen hangen, maar als ik dan ping naar een IPv6 host bijvoorbeeld ipv6.google.com gaat hij het wel proberen. Maar dat gaat niet werken omdat er geen routering plaats gaat vinden, kortom sessie gaat stuk.
Zet ik de IPv6 config op hard op UIT op de NAS dan faalt de ping naar ipv6.google.com direct omdat de NAS weet dat hij er niet bij kan komen, immers IPv6 staat uit.
Kijk je naar de MAC Osx implementatie dan heeft hij de routeradvertisements geheel niet geïnstalleerd daar blijf het gewoon leeg, terwijl de configuratie van de MAC ook op automatisch staat. Beide zijn actief in hetzelfde netwerk.
Conclusie: een lege RA zou je eigenlijk niet moeten versturen want het is compleet OS afhankelijk of ze hier goed of slecht mee omgaan.
Van het Ziggo modem 3928 zou ik verwachten zodra ik het vinkje Enabled UIT zet dat hij stopt met RA's te versturen, maar dat vinkje maakt niet uit of het aan of uit staat hij blijft RA's uitsturen.
Zie hieronder het screenshot waarbij het vinkje "enabled" UIT stond

Dit is wat de NAS laat zien, die maakt een hele foute keuze mbt tot het IPv6 adresveld. Nadat hij een RA ontvangen heeft gaat hij deze installeren in zijn adresveld, dat is prima. Maar omdat hij geen/lege prefix ontvangen heeft denk hij "dan installeer ik mijn eigen gegenereerde link-local adres wel in het IPv6 adres veld + ik zet hem in mijn forwarding table". Dat laatste, het adres ook daadwerkelijk gebruiken voor packetforwarding, naar het internet, zou hij niet moeten doen. Het is immers geen publiek routeerbaar adres.
En volgens mij gaat het daar fout, ze zouden moeten filteren dat je een link-local niet zou moeten installeren in het IPv6 adresveld. Eens?
[ Voor 18% gewijzigd door stormfly op 01-03-2016 16:50 ]