Het grote IPv6 topic

Pagina: 1 ... 47 ... 130 Laatste
Acties:

Verwijderd

Leuk stukje (recent) van Facebook over hun IPv6 toepassing / voortgang.

https://www.youtube.com/watch?v=An7s25FSK0U

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:45
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 06:57:
Leuk stukje (recent) van Facebook over hun IPv6 toepassing / voortgang.

https://www.youtube.com/watch?v=An7s25FSK0U
Zeker! Tegen de 10% traffic is een mooie score.

Ook gaaf dat IPv6 op Mobile gemiddeld zo'n 30% sneller is dan IPv4. Dát is leuk spul om mee te slappen.

Wanneer zette Vodafone, KPN en T-Mobile IPv6 eens aan?

Verwijderd

Uit dit filmpje en andere filmpjes op het congres haalde ik nog de volgende info:
Facebook werkt aan IPv6 voor alle overgenomen bedrijven, geen details maar daaruit valt wel op te maken ook IPv6 voor Whatsapp.

Microsoft is bezig met IPv6 voor Azure cloud en kijkt naar mogelijkheden om clients en servers te voorzien van xlat64 waardoor systemen IPv6 only kunnen werken.

• databeestje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-12 19:15

databeestje

Von PrutsHausen

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:17:
Uit dit filmpje en andere filmpjes op het congres haalde ik nog de volgende info:
Facebook werkt aan IPv6 voor alle overgenomen bedrijven, geen details maar daaruit valt wel op te maken ook IPv6 voor Whatsapp.

Microsoft is bezig met IPv6 voor Azure cloud en kijkt naar mogelijkheden om clients en servers te voorzien van xlat64 waardoor systemen IPv6 only kunnen werken.
Nu moet MS nog iets doen met dat andere kleine product van ze, hoe heet dat ook alweer? Skype?

Verwijderd

Ik heb de link niet bij de hand -no pun intented- maar MS gaat niets doen aan skyp omdat ze het willen laten op gaan in Lync welke al wel IPv6 support heeft.

Skype for Business dan weer wel: https://technet.microsoft.com/en-us/library/jj204624.aspx

En geheel in de MS traditie heeft het inmiddels weer een andere twist, Lync wordt Skype business volgens http://www.networkworld.c...o-skype-for-business.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 10:09 ]

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Het volgende PDF document kwam ik tegen met KPN Een dienstbeschrijving.
http://www.vtmgroep.nl/do...ng__1.8__24-01-2014_1.pdf
xDSL
„h Authenticatie op basis van gebruikersnaam en wachtwoord (PPP)
„h >=1 Vast IPv4-adres (Internet, voor zover beschikbaar)
„h /56: IPv6 IP met 256 subnets adressen (op aanvraag)
„h /64: IPv6 IP met een subnet (op aanvraag)
„h Router ontvangt u standaard
Ethernet over Koper
„h Maximaal 1 mac adres op uw locatie
„h >=1 Vast IPv4-adres (internet, voor zover beschikbaar)
Zakelijk Glas Bedrijventerreinen
„h Koppeling via PPPoE
„h >=1 Vast IPv4-adres (internet, voor zover beschikbaar)
Niet helemaal duidelijk wat ze hier bedoelen, wellicht spraakverwarring of wellicht een /64 voor de numbered link. Of ze bedoelen een /64 op het LAN maar wel een /56 gerouteerd.

Verwijderd

databeestje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:18:
Het volgende PDF document kwam ik tegen met KPN Een dienstbeschrijving.
http://www.vtmgroep.nl/do...ng__1.8__24-01-2014_1.pdf

[...]

Niet helemaal duidelijk wat ze hier bedoelen, wellicht spraakverwarring of wellicht een /64 voor de numbered link. Of ze bedoelen een /64 op het LAN maar wel een /56 gerouteerd.
Zouden ze in het /64 geval niet gewoon een /56 bedoelen en geen prefix delegation waardoor maar 1 subnet beschikbaar wordt gesteld? Het is in iedergeval allemaal op aanvraag, dat is wel weer jammer.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 11:30 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is toch heel duidelijk? Je krijgt een /64 (voor je lan) tenzij je een /56 aanvraagt, dan krijg je dat. Wel jammer inderdaad dat je beide situaties alleen op aanvraag krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 28-04-2015 11:36 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dit document is vijftien maanden oud en heeft betrekking op hun MKB dienst. Ik denk niet dat je hier enige conclusies over hun huidige consumentenuitrol uit kunt afleiden.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• Snow_King
Maurits van Baerle schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:49:
Dit document is vijftien maanden oud en heeft betrekking op hun MKB dienst. Ik denk niet dat je hier enige conclusies over hun huidige consumentenuitrol uit kunt afleiden.
Lijkt mij ook.

Maar op de frontpage nog geen bericht over IPv6 bij KPN, dus weet iemand al iets meer?

Ook rondom Ziggo blijft het nog érg stil.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Snow_King schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:50:
[...]

Lijkt mij ook.

Maar op de frontpage nog geen bericht over IPv6 bij KPN, dus weet iemand al iets meer?
Ik geloof dat databeestje nog wat info zou proberen te krijgen. Het ligt voor de hand dat KPN zelf op een gegeven moment een aankondiging doet. Het is denk ik niet geheel toeval dat ze dit niet lang na Ziggo in gang zetten. Het is uiteraard al lang in voorbereiding maar ik denk dat KPN wel wat publiciteit omtrent IPv6 wil hebben na de aandacht voor Ziggo's uitrol. Dat het nog niet officieel is aangekondigd betekent waarschijnlijk dat ze nog iets willen bereiken voor dat ze het publiek maken. Meer locaties, meer klanten, succesvolle pilot doelen (weinig klachten) bijvoorbeeld.

Maar goed, het is ook af te dwingen. Een FP redacteur hoeft alleen even een mailtje naar een KPN woordvoerder te sturen:
Beste XXXX,

Wij hebben begrepen dat jullie in Hilversum begonnen zijn met de uitrol van IPv6 naar particulieren. Kunt u ons daar wat meer over vertellen?
  • Hoeveel klanten zijn nu middels Dual-Stack aangesloten?
  • Hoe groot zijn de blokken die worden uitgedeeld? Een /56 net als Ziggo?
  • Welke KPN modems zijn geschikt voor IPv6?
  • Worden andere KPN modems nog geschikt gemaakt voor IPv6?
  • Wat is de planning voor uitrol in andere locaties?
  • Hoeveel klanten denkt KPN aan het eind van dit jaar op Dual-Stack te hebben?
Met vriendelijke groet,

XXXX,
Redacteur Tweakers.net

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Snow_King schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:50:
[..]

Ook rondom Ziggo blijft het nog érg stil.
Ik denk dat je van Ziggo zelf nu niet veel publiciteit meer kunt verwachten. Die gaan er niet een persbericht uitdoen iedere keer als ze een centrale aansluiten. Hooguit misschien een tussenstand als ze de 50% o.i.d. bereiken. Wat dat betreft moet je het hebben van een combinatie van het topic op Ziggo-gebruikers.nl en kijken of je meer Ziggo adressen in je server logs kunt vinden. Als je IPv6 verkeer van Ziggo ziet dat niet van gn-rc0001*, tb-rc0001*, gn-lc0002*, hhw-lc0001* komt dan is er iets nieuws aangezet.

Ik vraag me overigens af hoe de hele overname van Ziggo door UPC hier doorheen loopt. Het maakt het niet overzichtelijker dat UPC Ziggo heeft overgenomen maar dat het hele bedrijf Ziggo is gaan heten in plaats van andersom.

Is er iets bekend gemaakt over welke internet infrastructuur de leidende wordt? Wordt het UPC netwerk ondergebracht in het Ziggo netwerk of andersom? Voor TV zijn Ziggo gebruikers volgens mij gemigreerd naar UPC omdat dat technisch het betere netwerk zou zijn. Zou dat voor internet misschien andersom kunnen zijn? Als Ziggo(oud) gebruikers zouden verhuizen naar het UPC(oud) netwerk dan heeft het weinig zin om nu deze IPv6 uitrol te doen.

De eerste Ziggo(nieuw) gebruikers die nu IPv6 hebben komen van Ziggo(oud). Voorzover ik kan zien zijn er nog geen signalen wat er gaat gebeuren met UPC(oud).

Zullen de gebruikers van UPC(oud) achter dezelfde AS1136 gaan zitten als die van Ziggo(oud) is en nu gebruikt wordt voor Ziggo(nieuw)?

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Wat ik in ieder geval zie is dat het in Hilversum gaat om Glas/VDSL, prefix grote e.d. wacht nog op antwoord.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
databeestje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:18:
Wat ik in ieder geval zie is dat het in Hilversum gaat om Glas/VDSL, prefix grote e.d. wacht nog op antwoord.
Enig idee welke AS het om gaat? KPN heeft er volgens mij 5 die IPv6 enabled zijn.

• CyBeR
  • Niet online
Maurits van Baerle schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:17:
[...]

Zullen de gebruikers van UPC(oud) achter dezelfde AS1136 gaan zitten als die van Ziggo(oud) is en nu gebruikt wordt voor Ziggo(nieuw)?
Dat sowieso niet want AS1136 is KPN. Dat wordt of AS6830 (UPC) of AS9143 (Ziggo). Maar ik vermoed dat ze dat nog wel een tijdje laten zoals het is.

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Het gaat om (KPN) AS 1136, dat is van de consument en klein zakelijke aansluitingen.

Vooralsnog heb ik begrepen dat de TV dienst van de UPC de nieuwe norm wordt (inclusief Horizon box e.d.) en het internet netwerk van de Ziggo gebruikt gaat worden. Tijd zal uitwijzen wat hier wijsheid is.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:28:
[...]

Dat sowieso niet want AS1136 is KPN. Dat wordt of AS6830 (UPC) of AS9143 (Ziggo). Maar ik vermoed dat ze dat nog wel een tijdje laten zoals het is.
Stom, ik haalde die twee natuurlijk door elkaar.

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Ik heb bevestiging gekregen dat de klanten een /48 toegewezen krijgen, echter doet de router nog geen DHCP-PD, dat is iets wat wel op de planning staat maar geen onderdeel van deze uitrol. Met een statische router kan je deze prefix uiteraard wel gebruiken.

• Snow_King
databeestje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:45:
Ik heb bevestiging gekregen dat de klanten een /48 toegewezen krijgen, echter doet de router nog geen DHCP-PD, dat is iets wat wel op de planning staat maar geen onderdeel van deze uitrol. Met een statische router kan je deze prefix uiteraard wel gebruiken.
KPN dus? Klinkt goed!

Alleen regio Hilversum nu dus?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
databeestje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:45:
Bedoel je dat de CPE bij de mensen thuis geen PD ondersteunt?

[ Voor 75% gewijzigd door Maurits van Baerle op 28-04-2015 22:53 ]

• Jeroen_R
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Lijkt er op dat de Ubee EVW320B nieuwe firmware heeft gekregen, waarbij IPv6 is geactiveerd.
Uit het ziggo-gebruikers forum:
Ook bij de EVW320B-modellen heeft men in iig Heerhugowaard nu de beschikking over ipv6.
Zojuist het modem gerestart en jawel, we hebben ipv6.
Zouden ze dan eerst de 4 verschillende modellen modems van nieuwe firmware gaan voorzien, voordat ze in nieuwe regio's IPv6 aanzetten?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Jeroen_R schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:41:

Zouden ze dan eerst de 4 verschillende modellen modems van nieuwe firmware gaan voorzien, voordat ze in nieuwe regio's IPv6 aanzetten?
Daar lijkt het wel op. Althans, misschien doen ze eerst beide modellen Ubee's in de vier gebieden voordat ze meer gebieden toevoegen. Maar, het zou ook kunnen dat ze hierna ook nog de Cisco's doen en dan pas meer gebieden toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Maurits van Baerle op 28-04-2015 22:52 ]

• Maurits van Baerle
  • Niet online
In het topic op Ziggo-gebruikers.nl melden nu iemand uit Horst en iemand uit Raalte dat hun firmwares ook net zijn geupdate. Het lijkt erop dat Ziggo dus binnenkort die gebieden zal gaan toevoegen.

• Jerrythafast
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06:37
Firmware updates zijn niet regiogebonden. Ik zit in regio Den Haag en heb al sinds ze elders IPv6 begonnen uit te rollen de IPv6 firmware op mijn Ubee 321B. Krijg alleen nog steeds geen prefix.

Wat er nu is gebeurd is dat alle Ubee 320B's (naar alle waarschijnlijkheid dus ongeacht waar in Nederland die zich bevinden) ook een update hebben gekregen.

Zou het trouwens wel tof vinden als iemand met een goed bezochte (web)server dagelijks (of zo) z'n logs zou willen scannen op requests uit nieuwe Ziggo regio's om ons op de hoogte te houden van de geactiveerde gebieden :)

Verwijderd

Tweakers zou een aardige kunnen zijn, echter heeft nog geen AAAA records announced.
Kees in "IPv6"

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-12 09:00
Maar wel voor hun CDN dacht ik?

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
ubee 320's kunnen trouwens ook een IPv6 ip krijgen.... iig in regio groningen...

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Jerrythafast schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:31:

Zou het trouwens wel tof vinden als iemand met een goed bezochte (web)server dagelijks (of zo) z'n logs zou willen scannen op requests uit nieuwe Ziggo regio's om ons op de hoogte te houden van de geactiveerde gebieden :)
Druk bezocht is een groot woord, maar ik zie van deze week alleen nog maar Xs4all prefixes en de enkele uit Amerika van TWC bijvoorbeeld.

Ook de prefix van de KPN aansluitingen uit Hilversum heb ik nog niet gezien.

2001:44b8
2001:67c
2001:980
2001:981
2001:982
2001:983
2001:984
2001:9e0
2002:5419
2002:bc8e
2003:5b
2804:7f1

Verwijderd

En nu de Cisco EPC3928AD modem firmware update en ipv6 ondersteuning en hopen dat de modem beter gaat werken .En de wifi mag ook wel een verbetering krijgen .zwakke wifi

• Snow_King
databeestje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:34:
[...]

Druk bezocht is een groot woord, maar ik zie van deze week alleen nog maar Xs4all prefixes en de enkele uit Amerika van TWC bijvoorbeeld.

Ook de prefix van de KPN aansluitingen uit Hilversum heb ik nog niet gezien.

2001:44b8
2001:67c
2001:980
2001:981
2001:982
2001:983
2001:984
2001:9e0
2002:5419
2002:bc8e
2003:5b
2804:7f1
Even gekeken, ik heb uit de volgende prefixes logins op onze IMAP omgeving gezien (~100k mailboxes).

Het is nu even véél werk om te zoeken. (Als ElasticSearch nou eens IPv6 CIDR matching had....)

Gezien:
- 2001:44b8
- 2001:67c
- 2001:980 t/m 984 (VEEL!)
- 2001:9e0 (Best veel)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

2001:980 is XS4ALL/KPN ADSL en 2001:981 is XS4ALL/Reggefiber glas.

Signatures zijn voor boomers.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2001:981:: is ook voor XS4ALL/VDSL hoor.

Verwijderd

Ziggo heeft weer een aantal aansluitingen in de regio's Groningen, Heerhugowaard, Tilburg en Zwolle dual-stack gemaakt.

Gaat lekker zo, hopenlijk blijven ze hiermee doorgaan. Nu zullen die modems mogelijk nog wel een herstart nodig hebben (weet niet of dat wordt geforceerd) dus ben benieuwd of en wanneer dat misschien terug te zien is in de statistieken.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:11:
Ziggo heeft weer een aantal aansluitingen in de regio's Groningen, Heerhugowaard, Tilburg en Zwolle dual-stack gemaakt.

Gaat lekker zo, hopenlijk blijven ze hiermee doorgaan. Nu zullen die modems mogelijk nog wel een herstart nodig hebben (weet niet of dat wordt geforceerd) dus ben benieuwd of en wanneer dat misschien terug te zien is in de statistieken.
Komt dat uit de taskforce?

Dat zullen de Ubee 320B's geweest zijn dan. De eerste groep de Ubee 321B's nu dan dus opgevolgd door de oudere modellen. De vraag is of ze dan nu de Cisco's doen. Aangezien ze de firmwareupdates landelijk lijken uit te delen (thx, Jerrythafast!) kan iedereen dat dus in de gaten houden.

Wordt er in de taskforce ook gesproken over het aanmelden van hun AS-en voor de http://www.worldipv6launch.org/measurements/ ? Ik heb destijds Zeelandnet gevraagd of ze zich wilden aanmelden en dat hebben ze prompt gedaan. Nu Ziggo en KPN nog.

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:53:
En nu de Cisco EPC3928AD modem firmware update en ipv6 ondersteuning en hopen dat de modem beter gaat werken .En de wifi mag ook wel een verbetering krijgen .zwakke wifi
Geen ingebouwd wifi gebruiken, gewoon een Wifi AP plaatsen in de kamer waar je het gebruik met 5Ghz, alle problemen voorbij.

Ik heb 2 Linksys E2500 APs in gebruik in bridge mode voor 40 euro p/s voor een Dual Band AP voor in de huiskamer en op zolder. Opgelost., heb je meteen een 4 poort switch bij de TV :)

• DDX
  • Laatst online: 07:22

DDX

maar ook xs4all glas

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

Maurits van Baerle schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:18:
[...]

Komt dat uit de taskforce?

Dat zullen de Ubee 320B's geweest zijn dan. De eerste groep de Ubee 321B's nu dan dus opgevolgd door de oudere modellen. De vraag is of ze dan nu de Cisco's doen. Aangezien ze de firmwareupdates landelijk lijken uit te delen (thx, Jerrythafast!) kan iedereen dat dus in de gaten houden.

Wordt er in de taskforce ook gesproken over het aanmelden van hun AS-en voor de http://www.worldipv6launch.org/measurements/ ? Ik heb destijds Zeelandnet gevraagd of ze zich wilden aanmelden en dat hebben ze prompt gedaan. Nu Ziggo en KPN nog.
Dat komt uit een email op de taskforce mailinglist, ik denk dat ze wel eerst de "oud" ziggo klanten doen en later pas de "upc" klanten, dat kan ik mis hebben maar het lijkt me dat Ziggo al verder was dan UPC, UPC bezig wat met ds-lite en Ziggo met dual-stack. Tevens dat UPC is opgegaan in het Ziggo netwerk.

Zou graag horen dat ik het mis heb en dat er al een tweaker van UPC ook IPv6 (dual-stack) heeft nu bij Ziggo. Ik heb niets gehoord over eventuele aanmeldingen bij de worldipv6launch statistieken.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Volgens mij zijn er ook klanten van Ziggo(oud) die een Cisco 3925 of Cisco 3928 hebben. Die zouden nu aan de beurt kunnen zijn. Ik denk dat klanten van UPC(oud) inderdaad nog wel even moeten wachten.

Verwijderd

Een erg apparte ams-ix belasting gisteren, waar vanaf 10:00 tot ca 17:00 het verkeer min of meer gelijk bleef op 25Gbit/sec. Ook gezien het vroege starten (25Gbit vanaf 10:00) waar dit normaal pas vele uren later behaald wordt.

Afgelopen 7 dagen op mijn webserver:
1 Ziggo bezoeker uit Zwolle
Vele bezoeken vanuit 2001:980 (xs4all)
Een tiental uit 2a02:a400 (KPN)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 06:18 ]

• Jerrythafast
Maurits van Baerle schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:57:
Volgens mij zijn er ook klanten van Ziggo(oud) die een Cisco 3925 of Cisco 3928 hebben. Die zouden nu aan de beurt kunnen zijn. Ik denk dat klanten van UPC(oud) inderdaad nog wel even moeten wachten.
De scheiding oud-UPC en oud-Ziggo zijn geografisch gescheiden. De regio's die ze nu dual stack hebben gemaakt liggen allemaal in het oud-Ziggo gebied. In principe kunnen ze als ze dat willen dus inderdaad eerst alle oud-Ziggo gebieden upgraden en daarna pas alle oud-UPC gebieden. De tijd zal het leren :)

[ Voor 2% gewijzigd door Jerrythafast op 02-05-2015 16:29 . Reden: Verwoording ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-12 17:23
Jerrythafast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:01:
De scheiding oud-UPC/oud-Ziggo is natuurlijk een zuiver geografische
Dat lijkt me niet :) De netwerken waren tot voor kort (?) compleet gescheiden, andere architecten, andere inkopers, andere leveranciers, mogelijk zelfs andere merken...

Een fusie is bestuurlijk al lastig, om het technisch allemaal gelijk te trekken is nog veel lastiger :) Het zetten van een handtekening zorgt er niet op magische wijze voor dat de infrastructuur van de ene opeens hetzelfde kan als de andere, laat staan volgens dezelfde (interne) standaard :)

Ik zit zelf midden in een fusietraject, en hoewel we beiden al een paar jaar dezelfde applicaties aankopen als er iets vervangen moet worden zijn we nog erg ver van het hebben van één omgeving, en nog verder van het hebben van een homogene omgeving :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Paul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:10:
[...]
Dat lijkt me niet :) De netwerken waren tot voor kort (?) compleet gescheiden, andere architecten, andere inkopers, andere leveranciers, mogelijk zelfs andere merken...

Een fusie is bestuurlijk al lastig, om het technisch allemaal gelijk te trekken is nog veel lastiger :) Het zetten van een handtekening zorgt er niet op magische wijze voor dat de infrastructuur van de ene opeens hetzelfde kan als de andere, laat staan volgens dezelfde (interne) standaard :)

Ik zit zelf midden in een fusietraject, en hoewel we beiden al een paar jaar dezelfde applicaties aankopen als er iets vervangen moet worden zijn we nog erg ver van het hebben van één omgeving, en nog verder van het hebben van een homogene omgeving :)
Het is ook weer niet het verschil tussen dag en nacht. Tuurlijk kunnen er andere materialen gebruikt worden, de kern is hetzelfde. Met wat doortastende medewerkers en echte inzit is een hoop mogelijk.

Maar laat dat nu een mogelijk hekel punt zijn, bij een fusie met het uitzicht op baanverlies en dergelijke. De situatie ken ik persoonlijk niet, maar met een paar doorpakkers kun je een heel eind komen, ik zie vaak meer in de werkhouding dan in de vermeende kennis. Daarbij bedoel ik niet dat iemand maar wat moet proberen maar eerder dat je grote dingen kan bereiken in kleine overwogen stappen met risico inschatting en roll-back plannen tegenover een "grote" met alle kennis die alleen maar spreekt in onmogelijkheden en spoken, daar kom je geen stap mee verder.

• Paul
Hoe groot is het bedrijf waar jij werkt? Bedrijven a la Ziggo en UPC doen niet aan 'even doorpakken' als het gaat om serieuze aanpassingen in hun core business ;)

En de verschillen kunnen wel degelijk heel erg groot zijn. Als de ene alles heeft van Huawei en er met diens propriétaire API tegenaan spreekt om iedereen van een IPv6-adres te voorzien (inclusief alle koppelingen met de back-end, administratie, logboeken, wetgevingen etc) en de ander gebruikt Cisco (met weer een andere API) dan ben je er met 'even doorpakken' sowieso al niet :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Paul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:26:
Hoe groot is het bedrijf waar jij werkt? Bedrijven a la Ziggo en UPC doen niet aan 'even doorpakken' als het gaat om serieuze aanpassingen in hun core business ;)

En de verschillen kunnen wel degelijk heel erg groot zijn. Als de ene alles heeft van Huawei en er met diens propriétaire API tegenaan spreekt om iedereen van een IPv6-adres te voorzien (inclusief alle koppelingen met de back-end, administratie, logboeken, wetgevingen etc) en de ander gebruikt Cisco (met weer een andere API) dan ben je er met 'even doorpakken' sowieso al niet :)
Het bedrijf waar ik werk, maakt dat uit? Ik werk voor niemand, heb in het verleden wel grote klanten gehad met gelijke issues en dat waren ook multi-nationals.

En je noemt het "even doorpakken" terwijl ik het heb over doorpakken, niet "even". Perserverance is een houding, niet een tijdsbestek. Uitleg aan management waarom iets beter vervangen kan worden met downtime en mogelijke klachten tegenover eindeloos tijd verspillen met risico's kan heel effectief zijn.

• Jerrythafast
Paul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:10:
[...]
Dat klopt inderdaad, ik had het verkeerd verwoord. In ieder geval wordt Ziggo.nl nu op het UPC-netwerk gehost.

• Snow_King
Op Twitter zegt iemand in Den Haag ook IPv6 van Ziggo te hebben gekregen: https://twitter.com/arrezuurmond/status/593711349655568384

• Osiris
  • Niet online
Ziggo webcare :')

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Net nog even mijn 320B modem uit en aan gezet, maar nog geen nieuwe firmware gekregen. De CMTS van Den Helder is dus nog niet opgepakt.

Geduld is een schone zaak ;)

• CyBeR
  • Niet online
Euh, ja, je prefix kan dus niet GROTER zijn dan /64, maar *wel* KLEINER, zoals iedere ISP eigenlijk levert.
Voor SLAAC moet je prefix exact /64 zijn, maar weten we zeker dat die Arre niet op z'n computer kijkt waar z'n modem er al een /64 van gemaakt heeft?

• Osiris
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:32:
[...]

Voor SLAAC moet je prefix exact /64 zijn, maar weten we zeker dat die Arre niet op z'n computer kijkt waar z'n modem er al een /64 van gemaakt heeft?
Mja, maar 't ging naar ik aanneem over wat je ISP uitdeelt aan je modem inderdaad, niet zozeer wat je modem er vervolgens mee doet. Maar misschien is dat een verwarring die even de wereld uitgeholpen moet worden idd :P

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-12 18:27
Hier bij omgeving Venray heeft Ziggo ook nog geen wijzigingen doorgevoerd.

• Brainstorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:59
Hier in Roosendaal is op mijn EVW320 nu inderdaad ook een IPV6 tabje verschenen, eerder deze week was dit nog niet. Nog geen IPv6 adres overigens.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XVyEMoBQO6hkPs0SThJw4yad/thumb.png

Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)

Verwijderd

Gezien de uitbreiding naar Den Haag en (zoals bij meerdere steden) het updaten naar geschikte firmware in Roosendaal lijkt me dat de uitrol in volle gang is. Dat stemt positief.

Of dit met de ams-ix eigenaardigheden de afgelopen dagen heeft te maken weet ik niet, maar het patroon van verkeer is aardig veranderd en dan niet in het volume maar meer in een veel hogere belasting al vroeg op de dag (ca 10:00) en een constantere belasting duren de dag en een latere piek op de avond.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 13:33 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-12 20:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:28:
[...]
maar het patroon van verkeer is aardig veranderd en dan niet in het volume maar meer in een veel hogere belasting al vroeg op de dag (ca 10:00) en een constantere belasting duren de dag en een latere piek op de avond.
Vakantie misschien :?

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Jerrythafast
Snow_King schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:31:
Op Twitter zegt iemand in Den Haag ook IPv6 van Ziggo te hebben gekregen: https://twitter.com/arrezuurmond/status/593711349655568384
Hier op gv-rc0011-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net (ook regio Den Haag dus) nog altijd geen IPv6. Ik denk dat deze persoon zich blind staart op het link-local IPv6 adres dat momenteel in de Ubee firmware zichtbaar is. Er staat namelijk heel netjes "WAN IPv6 Adress: fe80::(knip)/64".

Verwijderd

Jerrythafast schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:49:
[...]

Hier op gv-rc0011-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net (ook regio Den Haag dus) nog altijd geen IPv6. Ik denk dat deze persoon zich blind staart op het link-local IPv6 adres dat momenteel in de Ubee firmware zichtbaar is. Er staat namelijk heel netjes "WAN IPv6 Adress: fe80::(knip)/64".
Den Haag heb ik nog niet gezien tussen de routers, vele zijn IPv4/IPv6 en zijn er A en AAAA records voor, maar de door jou genoemde niet. Wel heb ik Zoetermeer gezien.

ztm-lc1211-ds101-vl200.core.as9143.net
ztm-lc1211-ds102-vl207.core.as9143.net
ztm-lc0002-ubr001-te0-1-0-207.core.as9143.net
ztm-lc1211-ds101-vl206.core.as9143.net
ztm-lc0002-ubr001-te0-0-0-206.core.as9143.net

Van de routers die ik heb gezien lijkt het erop dat er locale (lc) en regionale (rc) ook lijkt het dat het 4e octet van het IP adres soms begint met een regiocode (2e posities) en de laatste 2 een volgnummer waarbij van FF terug wordt teld. Echter er zijn ook gebieden die een andere benummering toepassen.
/Edit: Dat wordt zo lijkt het wel steeds minder, de laatste router benamingen lijken geen logica te hebben.

Een paar van de steden die voorbij kwamen: Roosendaal, Breda, Bergen op Zoom, hoofdorp, Nieuw Vennep, Hengelo, Sneek, Sassenheim, Zoetermeer.

/edit
Den Haag (omgeving) met IPv6 ondersteuning:
gv-rc0011-cr101-ae1-200.core.as9143.net
gv-rc0011-cr101-ae0-0.core.as9143.net
gv-rc0011-cr101-ae23-0.core.as9143.net
gv-rc0052-cr102-ae0-0.core.as9143.net
gv-rc0011-cr101-ae12-0.core.as9143.net
gv-rc0011-cr102-ae16-0.core.as9143.net
gv-rc0011-cr101-ae14-0.core.as9143.net

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 10:26 ]

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:00

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Ook ik heb via Ziggo nu een IPV6 /64 range gekregen. (Leiden )
Beetje teleurstellend had op een /56 gehoopt i.v.m. segmentering.

Bij mij is het geloof ik doorgedrukt omdat ik zondagochtend vroeg rond 01.10 een power dip heb gehad kom ik net achter.
Zo liep ik ineens aan tegen de IPV6 tabs en adressen in mijn modem

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

cyclone schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:16:
Ook ik heb via Ziggo nu een IPV6 /64 range gekregen. (Leiden )
Beetje teleurstellend had op een /56 gehoopt i.v.m. segmentering.

Bij mij is het geloof ik doorgedrukt omdat ik zondagochtend vroeg rond 01.10 een power dip heb gehad kom ik net achter.
Zo liep ik ineens aan tegen de IPV6 tabs en adressen in mijn modem
Zou goed kunnen dat ze firmware uploaden en niet een re-start doen maar bijvoorbeeld een stroomstoring of een eigen gekozen restart afwachten.

Van wat ik heb gelezen moet je een /56 krijgen. Ik heb ook gezien dat je een eigen router achter de Ziggo modem/router hangt je een kleinere range krijg (prefix delegation) als je echter je eigen router daar niet correct op instelt zou het kunnen overkomen dat je 1 /64 krijgt. Maar ik ken je situatie natuurlijk niet.

Ben wel benieuwd naar een traceroute, om te zien welke routers van Ziggo er zijn, heb er al een hoop gevonden maar nog niets in Leiden.

• cyclone

cyclone

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:23:
[...]

Zou goed kunnen dat ze firmware uploaden en niet een re-start doen maar bijvoorbeeld een stroomstoring of een eigen gekozen restart afwachten.

Van wat ik heb gelezen moet je een /56 krijgen. Ik heb ook gezien dat je een eigen router achter de Ziggo modem/router hangt je een kleinere range krijg (prefix delegation) als je echter je eigen router daar niet correct op instelt zou het kunnen overkomen dat je 1 /64 krijgt. Maar ik ken je situatie natuurlijk niet.

Ben wel benieuwd naar een traceroute, om te zien welke routers van Ziggo er zijn, heb er al een hoop gevonden maar nog niets in Leiden.
Dat denk ik ook, echter kom ik er net achter (ben nog niet erg ervaren met IPV6 ) dat ik geen global adres heb n.l. :
fe80:xxxxx:dd79/64

Kortom leuk maar ik kan er niets mee (Any address starting with "::", "fc", "fd", or "fe" are unable to work with the public IPv6 Internet.)

Verwijderd

Je hebt dus in iedergeval de firmware update gehad, dat is natuurlijk stap 1. Als je een IPv4 traceroute zou doen en kijkt naar wat de routers in de buurt zijn kun je met een online IPv6 ping op de hostname van die router (http://centralops.net/co/Ping.aspx) kijken of deze ook op IPv6 verkeer reageert.

Een hoop routers van Ziggo wel, nog niet alles (kan meerdere redenen hebben) maar indien wel dan lijkt er weinig in de weg te staan voor de uitrol naar jou locatie.

/Edit

Wat voor modem heb je, UBEE 320?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 15:30 ]

• cyclone

cyclone

Mijn eerste hop is :
gv-rc0011-cr101-xe-2-1-2-0.core.as9143.net
En die reageert vooral niet op IPv6 op deze hostname (zojuist even getest met jouw link)

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15
cyclone schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:34:
Mijn eerste hop is :
gv-rc0011-cr101-xe-2-1-2-0.core.as9143.net
En die reageert vooral niet op IPv6 op deze hostname (zojuist even getest met jouw link)
Hier in Leiden ook zojuist IPv6 firmware binnen gekregen na een reset. Zondag nog gekeken en toen nog niet.

De eerste hop bij mij is:
gv-rc0011-cr101-xe-2-1-0-0.core.as9143.net, maar die reageert niet op een IPv6 ping idd.

Modem is een EVW320B.
Software Version 9.9.6007

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-12 10:36
Voor de Vlaamse tweakers met een Telenet Modem-only (dus niet de wifi doos) is er sinds deze week ook IPv6, een /128 op de buitenkant en een /54 via PD. Snelheid is gelijk aan die van IPv4 alsook de route van hun netwerk naar buiten.

Hebben er lang genoeg op moeten wachten .. maar nu, feest.

This space intentionally left blank.

• Hipska
Klinkt goed, zal als ik nog eens bij mijn ouders kom testen door tijdelijk de HE.net tunnel uit te schakelen.

• Paul
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:23:
Van wat ik heb gelezen moet je een /56 krijgen. Ik heb ook gezien dat je een eigen router achter de Ziggo modem/router hangt je een kleinere range krijg (prefix delegation) als je echter je eigen router daar niet correct op instelt zou het kunnen overkomen dat je 1 /64 krijgt.
Ik zit hartje centrum Tilburg (ik kan het Centraal Station bij wijze van aanraken als ik mijn arm uitsteek) maar ik heb nog helemaal niks :P

Maar mijn Ubee 320B staat in Bridge met daarachter een pfSense-machine (als dat is wat je bedoelt met 'eigen router achter Ziggo modem/router) en mijn eerste hop (eigenlijk 2e, 1e is een 10.223.120.1 die niet van mij is) begint ook niet met tb-rc0001 maar met ht-rc0001...

Als mijn SixXS-tunnel up is en RADVD adressen uitdeelt (100%-score op test-ipv6.com) werkt Facebook op Android niet / foto's en video's laden niet. Uiteraard heb ik online gezocht maar het enige wat die dappere dodo's (et al) melden is dat je dan IPv6 uit moet zetten 8(7

Iemand enig idee hoe ik dit fix en tegelijkertijd gewoon IPv6 kan blijven gebruiken? Telefoon rooten en IPv6 op alleen die telefoon uitzetten gaat me eigenlijk al te ver (is niet mijn telefoon en als ik die stuk maak word ik afgemaakt :+ )...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Paul schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:52:
Als mijn SixXS-tunnel up is en RADVD adressen uitdeelt (100%-score op test-ipv6.com) werkt Facebook op Android niet / foto's en video's laden niet. Uiteraard heb ik online gezocht maar het enige wat die dappere dodo's (et al) melden is dat je dan IPv6 uit moet zetten 8(7

Iemand enig idee hoe ik dit fix en tegelijkertijd gewoon IPv6 kan blijven gebruiken? Telefoon rooten en IPv6 op alleen die telefoon uitzetten gaat me eigenlijk al te ver (is niet mijn telefoon en als ik die stuk maak word ik afgemaakt :+ )...
Bij Facebook dat niet (goed) werkt via IPv6 denk ik meteen aan MTU issues die wel eens bij tunnels voorkomen. Combineer dat met Android en dan kom ik bijvoorbeeld uit op
http://community.plus.net/forum/index.php?topic=135485.0
http://android.stackexcha...26/how-can-i-disable-ipv6
http://forums.whirlpool.net.au/archive/2040640

Blijkbaar kun je niet (zonder root) de MTU veranderen in Android en kun je dit soort dingen krijgen.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-12 18:10
Android heeft überhaupt een matige IPv6 stack. Als je IPv6 aanzet op een router, moet je je telefoon rebooten voordat hij een IPv6- adres oppikt. Gewoon de verbinding verbreken helpt niet. 8)7

Ook is er nog steeds geen ondersteuning voor RDNSS, dus moet je nog steeds DHCPv6 gebruiken als je (lokale) DNS- servers met een IPv6- adres wilt advertisen.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• CyBeR
  • Niet online
En afaik kun je Android nog steeds niet in een IPv6-only netwerk gebruiken.

• cyclone

cyclone

Paul schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:52:
[...]
Ik zit hartje centrum Tilburg (ik kan het Centraal Station bij wijze van aanraken als ik mijn arm uitsteek) maar ik heb nog helemaal niks :P

Maar mijn Ubee 320B staat in Bridge met daarachter een pfSense-machine
Dat kan kloppen want de mensen die in bridged staan worden initieel niet meegenomen in de uitrol van IPv6 bij Ziggo heb ik gelezen op meerdere plekken (o.a. de aankondiging hier op tweakers ergens in april)

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-12 19:53
Ik heb trouwens nog een of andere Arris modem, dan ga ik zeker nooit native ipv6 krijgen? :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• databeestje

databeestje

Von PrutsHausen

Nope, Arris en Surfboard gaat niet komen ben ik bang, is ook nimmer genoemd.

Overigens zouden de bridge configuraties pas (op zijn vroegst) na de zomer komen. Den Helder zou ergens in de zomer de IPv6 upgrade krijgen. De prioriteit ligt bij de Ziggo eigen configuraties, wil je eerder IPv6, dan moet je het Ziggo modem/router gebruiken.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

offtopic:
Gefeliciteerd :D , taart :9

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Is Ziggo eindelijk IPv6 aan het uitrollen is hun eigen website nog niet eens via IPv6 bereikbaar |:(

http://ip6.nl/#!ziggo.nl

• Dutch2007
Keiichi schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:08:
Ik heb trouwens nog een of andere Arris modem, dan ga ik zeker nooit native ipv6 krijgen? :P
Als je nog een arris (non-wifi) hebt, kan je wel de ziggo helpdesk bellen krijg je voor 15 euro (verzend- / administratie kosten) eentje opgestuurd ...

Jup was eerst gratis... maar nu met de inlijving van Ziggo door upc/liberty global is het niet meer gratis... 8)7

• CyBeR
  • Niet online
Wat raar is want 't is niet alsof UPC je liet betalen voor modems…

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-12 19:53
Dutch2007 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:59:
[...]

Als je nog een arris (non-wifi) hebt, kan je wel de ziggo helpdesk bellen krijg je voor 15 euro (verzend- / administratie kosten) eentje opgestuurd ...

Jup was eerst gratis... maar nu met de inlijving van Ziggo door upc/liberty global is het niet meer gratis... 8)7
Als ik dat geweten had :P Hoe lang duurt het voordat ze zo eentje opgestuurd hebben? Dan saboteer ik m'n modem en dan krijg ik toch wel gratis een nieuwe? :+ (jaja, fraude. Maar zeg nou zelf met zo'n oud modem :P )

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Dutch2007
2 a 3 werkdagen

• Snow_King
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:27:
Is Ziggo eindelijk IPv6 aan het uitrollen is hun eigen website nog niet eens via IPv6 bereikbaar |:(

De hosting is vast weer een aparte club binnen Ziggo. Terwijl het beschikbaar maken van hun website via IPv6 juist heel simpel zou moeten zijn.

• CyBeR
  • Niet online
Snow_King schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:53:
[...]

De hosting is vast weer een aparte club binnen Ziggo. Terwijl het beschikbaar maken van hun website via IPv6 juist heel simpel zou moeten zijn.
En tegelijkertijd voor een ISP eigenlijk het minst belangrijk.

Verwijderd

Het schikbaar maken van de algemene website is natuurlijk appeltje /eitje. De achterliggende CMS / klant portaal systemen kan wat lastiger zijn.

Maar zoals CyBeR aangeeft, is het beschikbaar maken van de publieke website ook wel het minst interessant. IPv6 voortgang wordt vooral gemeten aan data volume (waar blijft de porno ;) ) dus zie liever dat de Ziggo klanten IPv6 hebben dan dat de Ziggo website IPv6 is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 11:32 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:13

Nakebod

Nope.

Waar ik wel wil opmerken dat het wel een beetje vreemd is dat de website dus niet meer via IPv6 benaderbaar is.
Dat was hij een jaar geleden namelijk wel: Nakebod in "Het grote IPv6 topic"
En dat is speedtest.ziggo.nl bijvoorbeeld ook. (2001:b88:1005::11)
Wel een andere IPv6 range dan destijds.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:27:

ziggo.nl isn't quite ready for IPv6 yet.
1 out of 5 stars.
Ziggo.nl heeft toch nog één ster, maar het kan nog slechter ;)
tweakers.net does not appear to be IPv6 capable at all :-(
0 out of 5 stars.

• Hipska
Ik zit een beetje in de knoei met ip6tables. Dit zijn onze rules voor een webserver, maar wanneer de firewall aanstaat, dan werkt ping en traceroute niet, alsook werkt http niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
Chain INPUT (policy ACCEPT)
target     prot opt source               destination
ACCEPT     icmp     anywhere             anywhere             /* 000 IPv6 accept all icmp */
ACCEPT     all      anywhere             anywhere             /* 001 IPv6 accept all to lo interface */
ACCEPT     all      anywhere             anywhere             /* 003 IPv6 accept related established rules */ state RELATED,ESTABLISHED
ACCEPT     tcp      anywhere             anywhere             multiport ports http,https /* 210 IPv6 allow http and https access */
DROP       all      anywhere             anywhere             /* 999 IPv6 drop all */

• CyBeR
  • Niet online
Dat is wel weinig info.

• Hipska
Nevermind, ik denk dat ik verkeerd keek :)

traceroute commando werkte niet omdat die standaard met UDP pings werkt en dus geblokkeerd werd.

[ Voor 54% gewijzigd door Hipska op 08-05-2015 13:03 ]

• St00mwals
  • Laatst online: 21:02
Weet iemand waar ik een (makkelijk) overzicht kan vinden van ISP's die IPv6 aan particulieren uitgeeft?
Kan het zelf niet vinden en verder dan de verschillende posts in dit topic kom ik niet.

Misschien een idee voor de TS???

Dankzij de overname door upc ga ik gillend weg bij Ziggo, mooi moment om direct een goeie (dus IPv6) te pakken :D

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mocht zo'n lijst er komen (of er al zijn?), graag ook bij zetten of het native of tunnel is wat geleverd wordt.

@St00mwals: Ik maak al jaren dankbaar gebruik van een tunnel van http://tunnelbroker.net/ , werkt prima :)

Oscar Wilde

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-12 19:15
Xs4all is een aanrader. Ipv6 provider van het eerste uur.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:13

Nakebod

Nope.

Langzaam aan is er een kleine stijging in Google IPv6 stats te zien.

08-05-2015: 2.51%
08-04-2015: 2.23%
10-03-2015: 2.18%

Relatief een grote sprong afgelopen maand.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Roetzen
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03:16

Roetzen

he.net Certified Sage

Ik heb native IPv6. Op mijn laptopje via de WIFI op de Camping. :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Drahtlos-LAN-Adapter Drahtlosnetzwerkverbindung:

Verbindungsspezifisches DNS-Suffix: fritz.box
   IPv6-Adresse. . . . . . . . . . . : 2001:980:65e6:1:2805:cfea:d93d:136b
   Temporäre IPv6-Adresse. . . . . . : 2001:980:65e6:1:f8d7:a652:c7ef:2df4
   IPv6-Adresse. . . . . . . . . . . : 4006:6d87:ac10:ab9:2805:cfea:d93d:136b
   IPv6-Adresse. . . . . . . . . . . : 4006:c6e5:ac10:ab9:2805:cfea:d93d:136b
   Verbindungslokale IPv6-Adresse  . : fe80::2805:cfea:d93d:136b%13
   IPv4-Adresse  . . . . . . . . . . : 172.16.10.173
   Subnetzmaske  . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
   Standardgateway . . . . . . . . . : fe80::c225:6ff:fe59:ff0f%13
                                       172.16.0.1

Leve XS4ALL

Ripe Atlas Probes 2462, 2635 en 17297 helaas RIP

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12 10:27

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

St00mwals schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:25:
Weet iemand waar ik een (makkelijk) overzicht kan vinden van ISP's die IPv6 aan particulieren uitgeeft?
Kan het zelf niet vinden en verder dan de verschillende posts in dit topic kom ik niet.
Makkelijk is het niet maar www.internetten.nl geeft bij alle providers aan of en hoe ze IPv6 verzorgen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wat een site, kan mijn provider (Tweak) daar niet eens op vinden, zowel met de zoekmachine van die site zelf als Google niet :P en op http://www.internetten.nl/provider/xs4all staat niets over IPv6. :?

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 09-05-2015 10:39 ]

Oscar Wilde

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12 10:27

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Je moet naar een specifiek pakket gaan en dan de details uitklappen, Bv http://www.internetten.nl...-12maanden-xs4all#details
IPv6 geschiktheid naast IPv4 verbinding: Volwaardige IPv6 verbinding incl. router
ik zei niet dat het makkelijk was ;)

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah :P , maar dat verklaard de afwezigheid van mijn isp niet ;) , staat niet eens in de lijstmetaanbieders-filter en bij sorteren op snelheid verschijnt ie niet bovenaan.

edit: En "volwaardig" slaat op native (geen tunnel)?

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 09-05-2015 15:02 ]

Oscar Wilde

• St00mwals
Al met al knap vervelend dus (om het maar ff netjes te zeggen :p)
Zoek een mooie glas provider en bij alles anders dan XS4all pleeg ik wel ff een belletje (als internet het zelf niet weet).

@raven: Denk dat Tweak internetten.nl niet zoveel wil betalen als dat er gevraagd wordt.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

St00mwals schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:13:
Al met al knap vervelend dus (om het maar ff netjes te zeggen :p)
Zoek een mooie glas provider en bij alles anders dan XS4all pleeg ik wel ff een belletje (als internet het zelf niet weet).
Moet het per se door de ISP aangeboden worden? Tunnel geen optie?
St00mwals schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:13:
@Raven: Denk dat Tweak internetten.nl niet zoveel wil betalen als dat er gevraagd wordt.
Hmm, ok :P

Wel even mailtje die kant op gestuurd met de vraag why en of ze een IPv6-filter aan willen maken.

Oscar Wilde

• St00mwals
Raven schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:15:
[...]
Moet het per se door de ISP aangeboden worden? Tunnel geen optie?

[...]
Hmm, ok :P

Wel even mailtje die kant op gestuurd met de vraag why en of ze een IPv6-filter aan willen maken.
Tunnel is idd ook nog een optie.
Laat ff weten of en zo ja wat de reactie van internetten.nl is!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zal ik doen ;)

https://tunnelbroker.net/ is gratis, je zou die nu evt alvast kunnen proberen of het bevalt en als dat het geval is, moet je na overstappen op glas zowel op de router of op de client (in het tunnel-opzetten-script) als bij de tunneleigenschappen in je account daar het IPv4 adres bijwerken. Dan blijft die tunnel gewoon werken op je toekomstige glasvezel(?)verbinding :)

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 09-05-2015 21:22 ]

Oscar Wilde

• Dutch2007
het zijn trouwens ongeveer 9K users die in regio groningen ipv6 bij ziggo hebben via de 320 wifi modems...

Verwijderd

Helaas nog geen RIPE atlas probes te zien binnen AS9143 (Ziggo) met een native IPv6 verbinding. Ook niets meer gehoord over plannen mbt de uitrol.

Ben erg benieuwd of Ziggo aansluitingen over v6 naar youtube caching servers via de ams-ix verloopt of niet.
Pagina: 1 ... 47 ... 130 Laatste

Let op:
Let op: Blijf netjes reageren, en laat dit topic niet verzanden in een "wellus / nietus" discussie.. Opmerkingen als "het werkt hier ook" zijn ook niet gewenst.