Leuk stukje (recent) van Facebook over hun IPv6 toepassing / voortgang.
https://www.youtube.com/watch?v=An7s25FSK0U
Verwijderd
Zeker! Tegen de 10% traffic is een mooie score.Verwijderd schreef op maandag 27 april 2015 @ 06:57:
Leuk stukje (recent) van Facebook over hun IPv6 toepassing / voortgang.
Verwijderd
Nu moet MS nog iets doen met dat andere kleine product van ze, hoe heet dat ook alweer? Skype?Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 08:17:
Uit dit filmpje en andere filmpjes op het congres haalde ik nog de volgende info:
Facebook werkt aan IPv6 voor alle overgenomen bedrijven, geen details maar daaruit valt wel op te maken ook IPv6 voor Whatsapp.
Microsoft is bezig met IPv6 voor Azure cloud en kijkt naar mogelijkheden om clients en servers te voorzien van xlat64 waardoor systemen IPv6 only kunnen werken.
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 10:09 ]
Niet helemaal duidelijk wat ze hier bedoelen, wellicht spraakverwarring of wellicht een /64 voor de numbered link. Of ze bedoelen een /64 op het LAN maar wel een /56 gerouteerd.xDSL
„h Authenticatie op basis van gebruikersnaam en wachtwoord (PPP)
„h >=1 Vast IPv4-adres (Internet, voor zover beschikbaar)
„h /56: IPv6 IP met 256 subnets adressen (op aanvraag)
„h /64: IPv6 IP met een subnet (op aanvraag)
„h Router ontvangt u standaard
Ethernet over Koper
„h Maximaal 1 mac adres op uw locatie
„h >=1 Vast IPv4-adres (internet, voor zover beschikbaar)
Zakelijk Glas Bedrijventerreinen
„h Koppeling via PPPoE
„h >=1 Vast IPv4-adres (internet, voor zover beschikbaar)
Verwijderd
Zouden ze in het /64 geval niet gewoon een /56 bedoelen en geen prefix delegation waardoor maar 1 subnet beschikbaar wordt gesteld? Het is in iedergeval allemaal op aanvraag, dat is wel weer jammer.databeestje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 11:18:
Het volgende PDF document kwam ik tegen met KPN Een dienstbeschrijving.
http://www.vtmgroep.nl/do...ng__1.8__24-01-2014_1.pdf
[...]
Niet helemaal duidelijk wat ze hier bedoelen, wellicht spraakverwarring of wellicht een /64 voor de numbered link. Of ze bedoelen een /64 op het LAN maar wel een /56 gerouteerd.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2015 11:30 ]
[ Voor 25% gewijzigd door CyBeR op 28-04-2015 11:36 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Lijkt mij ook.Maurits van Baerle schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:49:
Dit document is vijftien maanden oud en heeft betrekking op hun MKB dienst. Ik denk niet dat je hier enige conclusies over hun huidige consumentenuitrol uit kunt afleiden.
Ik geloof dat databeestje nog wat info zou proberen te krijgen. Het ligt voor de hand dat KPN zelf op een gegeven moment een aankondiging doet. Het is denk ik niet geheel toeval dat ze dit niet lang na Ziggo in gang zetten. Het is uiteraard al lang in voorbereiding maar ik denk dat KPN wel wat publiciteit omtrent IPv6 wil hebben na de aandacht voor Ziggo's uitrol. Dat het nog niet officieel is aangekondigd betekent waarschijnlijk dat ze nog iets willen bereiken voor dat ze het publiek maken. Meer locaties, meer klanten, succesvolle pilot doelen (weinig klachten) bijvoorbeeld.Snow_King schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:50:
[...]
Lijkt mij ook.
Maar op de frontpage nog geen bericht over IPv6 bij KPN, dus weet iemand al iets meer?
Beste XXXX,
Wij hebben begrepen dat jullie in Hilversum begonnen zijn met de uitrol van IPv6 naar particulieren. Kunt u ons daar wat meer over vertellen?Met vriendelijke groet,
- Hoeveel klanten zijn nu middels Dual-Stack aangesloten?
- Hoe groot zijn de blokken die worden uitgedeeld? Een /56 net als Ziggo?
- Welke KPN modems zijn geschikt voor IPv6?
- Worden andere KPN modems nog geschikt gemaakt voor IPv6?
- Wat is de planning voor uitrol in andere locaties?
- Hoeveel klanten denkt KPN aan het eind van dit jaar op Dual-Stack te hebben?
XXXX,
Redacteur Tweakers.net
Ik denk dat je van Ziggo zelf nu niet veel publiciteit meer kunt verwachten. Die gaan er niet een persbericht uitdoen iedere keer als ze een centrale aansluiten. Hooguit misschien een tussenstand als ze de 50% o.i.d. bereiken. Wat dat betreft moet je het hebben van een combinatie van het topic op Ziggo-gebruikers.nl en kijken of je meer Ziggo adressen in je server logs kunt vinden. Als je IPv6 verkeer van Ziggo ziet dat niet van gn-rc0001*, tb-rc0001*, gn-lc0002*, hhw-lc0001* komt dan is er iets nieuws aangezet.
Enig idee welke AS het om gaat? KPN heeft er volgens mij 5 die IPv6 enabled zijn.databeestje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:18:
Wat ik in ieder geval zie is dat het in Hilversum gaat om Glas/VDSL, prefix grote e.d. wacht nog op antwoord.
Dat sowieso niet want AS1136 is KPN. Dat wordt of AS6830 (UPC) of AS9143 (Ziggo). Maar ik vermoed dat ze dat nog wel een tijdje laten zoals het is.Maurits van Baerle schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:17:
[...]
Zullen de gebruikers van UPC(oud) achter dezelfde AS1136 gaan zitten als die van Ziggo(oud) is en nu gebruikt wordt voor Ziggo(nieuw)?
Stom, ik haalde die twee natuurlijk door elkaar.CyBeR schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 14:28:
[...]
Dat sowieso niet want AS1136 is KPN. Dat wordt of AS6830 (UPC) of AS9143 (Ziggo). Maar ik vermoed dat ze dat nog wel een tijdje laten zoals het is.
KPN dus? Klinkt goed!databeestje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:45:
Ik heb bevestiging gekregen dat de klanten een /48 toegewezen krijgen, echter doet de router nog geen DHCP-PD, dat is iets wat wel op de planning staat maar geen onderdeel van deze uitrol. Met een statische router kan je deze prefix uiteraard wel gebruiken.
Bedoel je dat de CPE bij de mensen thuis geen PD ondersteunt?databeestje schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 20:45:
Ik heb bevestiging gekregen dat de klanten een /48 toegewezen krijgen, echter doet de router nog geen DHCP-PD, dat is iets wat wel op de planning staat maar geen onderdeel van deze uitrol. Met een statische router kan je deze prefix uiteraard wel gebruiken.
[ Voor 75% gewijzigd door Maurits van Baerle op 28-04-2015 22:53 ]
Zouden ze dan eerst de 4 verschillende modellen modems van nieuwe firmware gaan voorzien, voordat ze in nieuwe regio's IPv6 aanzetten?Ook bij de EVW320B-modellen heeft men in iig Heerhugowaard nu de beschikking over ipv6.
Zojuist het modem gerestart en jawel, we hebben ipv6.
Daar lijkt het wel op. Althans, misschien doen ze eerst beide modellen Ubee's in de vier gebieden voordat ze meer gebieden toevoegen. Maar, het zou ook kunnen dat ze hierna ook nog de Cisco's doen en dan pas meer gebieden toevoegen.Jeroen_R schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 22:41:
Zouden ze dan eerst de 4 verschillende modellen modems van nieuwe firmware gaan voorzien, voordat ze in nieuwe regio's IPv6 aanzetten?
[ Voor 12% gewijzigd door Maurits van Baerle op 28-04-2015 22:52 ]
Verwijderd
Druk bezocht is een groot woord, maar ik zie van deze week alleen nog maar Xs4all prefixes en de enkele uit Amerika van TWC bijvoorbeeld.Jerrythafast schreef op woensdag 29 april 2015 @ 19:31:
Zou het trouwens wel tof vinden als iemand met een goed bezochte (web)server dagelijks (of zo) z'n logs zou willen scannen op requests uit nieuwe Ziggo regio's om ons op de hoogte te houden van de geactiveerde gebieden
Verwijderd
Even gekeken, ik heb uit de volgende prefixes logins op onze IMAP omgeving gezien (~100k mailboxes).databeestje schreef op donderdag 30 april 2015 @ 10:34:
[...]
Druk bezocht is een groot woord, maar ik zie van deze week alleen nog maar Xs4all prefixes en de enkele uit Amerika van TWC bijvoorbeeld.
Ook de prefix van de KPN aansluitingen uit Hilversum heb ik nog niet gezien.
2001:44b8
2001:67c
2001:980
2001:981
2001:982
2001:983
2001:984
2001:9e0
2002:5419
2002:bc8e
2003:5b
2804:7f1
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Komt dat uit de taskforce?Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:11:
Ziggo heeft weer een aantal aansluitingen in de regio's Groningen, Heerhugowaard, Tilburg en Zwolle dual-stack gemaakt.
Gaat lekker zo, hopenlijk blijven ze hiermee doorgaan. Nu zullen die modems mogelijk nog wel een herstart nodig hebben (weet niet of dat wordt geforceerd) dus ben benieuwd of en wanneer dat misschien terug te zien is in de statistieken.
Geen ingebouwd wifi gebruiken, gewoon een Wifi AP plaatsen in de kamer waar je het gebruik met 5Ghz, alle problemen voorbij.Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2015 @ 15:53:
En nu de Cisco EPC3928AD modem firmware update en ipv6 ondersteuning en hopen dat de modem beter gaat werken .En de wifi mag ook wel een verbetering krijgen .zwakke wifi
maar ook xs4all glasMaasluip schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:05:
2001:980 is XS4ALL/KPN ADSL
Verwijderd
Dat komt uit een email op de taskforce mailinglist, ik denk dat ze wel eerst de "oud" ziggo klanten doen en later pas de "upc" klanten, dat kan ik mis hebben maar het lijkt me dat Ziggo al verder was dan UPC, UPC bezig wat met ds-lite en Ziggo met dual-stack. Tevens dat UPC is opgegaan in het Ziggo netwerk.Maurits van Baerle schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:18:
[...]
Komt dat uit de taskforce?
Dat zullen de Ubee 320B's geweest zijn dan. De eerste groep de Ubee 321B's nu dan dus opgevolgd door de oudere modellen. De vraag is of ze dan nu de Cisco's doen. Aangezien ze de firmwareupdates landelijk lijken uit te delen (thx, Jerrythafast!) kan iedereen dat dus in de gaten houden.
Wordt er in de taskforce ook gesproken over het aanmelden van hun AS-en voor de http://www.worldipv6launch.org/measurements/ ? Ik heb destijds Zeelandnet gevraagd of ze zich wilden aanmelden en dat hebben ze prompt gedaan. Nu Ziggo en KPN nog.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2015 06:18 ]
De scheiding oud-UPC en oud-Ziggo zijn geografisch gescheiden. De regio's die ze nu dual stack hebben gemaakt liggen allemaal in het oud-Ziggo gebied. In principe kunnen ze als ze dat willen dus inderdaad eerst alle oud-Ziggo gebieden upgraden en daarna pas alle oud-UPC gebieden. De tijd zal het lerenMaurits van Baerle schreef op donderdag 30 april 2015 @ 16:57:
Volgens mij zijn er ook klanten van Ziggo(oud) die een Cisco 3925 of Cisco 3928 hebben. Die zouden nu aan de beurt kunnen zijn. Ik denk dat klanten van UPC(oud) inderdaad nog wel even moeten wachten.
[ Voor 2% gewijzigd door Jerrythafast op 02-05-2015 16:29 . Reden: Verwoording ]
Dat lijkt me nietJerrythafast schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 10:01:
De scheiding oud-UPC/oud-Ziggo is natuurlijk een zuiver geografische
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Het is ook weer niet het verschil tussen dag en nacht. Tuurlijk kunnen er andere materialen gebruikt worden, de kern is hetzelfde. Met wat doortastende medewerkers en echte inzit is een hoop mogelijk.Paul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:10:
[...]
Dat lijkt me nietDe netwerken waren tot voor kort (?) compleet gescheiden, andere architecten, andere inkopers, andere leveranciers, mogelijk zelfs andere merken...
Een fusie is bestuurlijk al lastig, om het technisch allemaal gelijk te trekken is nog veel lastigerHet zetten van een handtekening zorgt er niet op magische wijze voor dat de infrastructuur van de ene opeens hetzelfde kan als de andere, laat staan volgens dezelfde (interne) standaard
Ik zit zelf midden in een fusietraject, en hoewel we beiden al een paar jaar dezelfde applicaties aankopen als er iets vervangen moet worden zijn we nog erg ver van het hebben van één omgeving, en nog verder van het hebben van een homogene omgeving
Rhàshan - Aditu Sunlock
Verwijderd
Het bedrijf waar ik werk, maakt dat uit? Ik werk voor niemand, heb in het verleden wel grote klanten gehad met gelijke issues en dat waren ook multi-nationals.Paul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:26:
Hoe groot is het bedrijf waar jij werkt? Bedrijven a la Ziggo en UPC doen niet aan 'even doorpakken' als het gaat om serieuze aanpassingen in hun core business
En de verschillen kunnen wel degelijk heel erg groot zijn. Als de ene alles heeft van Huawei en er met diens propriétaire API tegenaan spreekt om iedereen van een IPv6-adres te voorzien (inclusief alle koppelingen met de back-end, administratie, logboeken, wetgevingen etc) en de ander gebruikt Cisco (met weer een andere API) dan ben je er met 'even doorpakken' sowieso al niet
Dat klopt inderdaad, ik had het verkeerd verwoord. In ieder geval wordt Ziggo.nl nu op het UPC-netwerk gehost.Paul schreef op zaterdag 02 mei 2015 @ 13:10:
[...]
Dat lijkt me nietDe netwerken waren tot voor kort (?) compleet gescheiden, andere architecten, andere inkopers, andere leveranciers, mogelijk zelfs andere merken...
Voor SLAAC moet je prefix exact /64 zijn, maar weten we zeker dat die Arre niet op z'n computer kijkt waar z'n modem er al een /64 van gemaakt heeft?Euh, ja, je prefix kan dus niet GROTER zijn dan /64, maar *wel* KLEINER, zoals iedere ISP eigenlijk levert.
Mja, maar 't ging naar ik aanneem over wat je ISP uitdeelt aan je modem inderdaad, niet zozeer wat je modem er vervolgens mee doet. Maar misschien is dat een verwarring die even de wereld uitgeholpen moet worden iddCyBeR schreef op zondag 03 mei 2015 @ 12:32:
[...]
Voor SLAAC moet je prefix exact /64 zijn, maar weten we zeker dat die Arre niet op z'n computer kijkt waar z'n modem er al een /64 van gemaakt heeft?
Programmer's Drinking Song: 99 little bugs in the code, 99 bugs in the code, Fix one bug, compile it again, 100 little bugs in the code. (go to start if bugs>0)
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2015 13:33 ]
Vakantie misschienVerwijderd schreef op zondag 03 mei 2015 @ 13:28:
[...]
maar het patroon van verkeer is aardig veranderd en dan niet in het volume maar meer in een veel hogere belasting al vroeg op de dag (ca 10:00) en een constantere belasting duren de dag en een latere piek op de avond.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Hier op gv-rc0011-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net (ook regio Den Haag dus) nog altijd geen IPv6. Ik denk dat deze persoon zich blind staart op het link-local IPv6 adres dat momenteel in de Ubee firmware zichtbaar is. Er staat namelijk heel netjes "WAN IPv6 Adress: fe80::(knip)/64".Snow_King schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:31:
Op Twitter zegt iemand in Den Haag ook IPv6 van Ziggo te hebben gekregen: https://twitter.com/arrezuurmond/status/593711349655568384
Verwijderd
Den Haag heb ik nog niet gezien tussen de routers, vele zijn IPv4/IPv6 en zijn er A en AAAA records voor, maar de door jou genoemde niet. Wel heb ik Zoetermeer gezien.Jerrythafast schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:49:
[...]
Hier op gv-rc0011-cr101-xe-1-0-5-0.core.as9143.net (ook regio Den Haag dus) nog altijd geen IPv6. Ik denk dat deze persoon zich blind staart op het link-local IPv6 adres dat momenteel in de Ubee firmware zichtbaar is. Er staat namelijk heel netjes "WAN IPv6 Adress: fe80::(knip)/64".
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 10:26 ]
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Verwijderd
Zou goed kunnen dat ze firmware uploaden en niet een re-start doen maar bijvoorbeeld een stroomstoring of een eigen gekozen restart afwachten.cyclone schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:16:
Ook ik heb via Ziggo nu een IPV6 /64 range gekregen. (Leiden )
Beetje teleurstellend had op een /56 gehoopt i.v.m. segmentering.
Bij mij is het geloof ik doorgedrukt omdat ik zondagochtend vroeg rond 01.10 een power dip heb gehad kom ik net achter.
Zo liep ik ineens aan tegen de IPV6 tabs en adressen in mijn modem
Dat denk ik ook, echter kom ik er net achter (ben nog niet erg ervaren met IPV6 ) dat ik geen global adres heb n.l. :Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:23:
[...]
Zou goed kunnen dat ze firmware uploaden en niet een re-start doen maar bijvoorbeeld een stroomstoring of een eigen gekozen restart afwachten.
Van wat ik heb gelezen moet je een /56 krijgen. Ik heb ook gezien dat je een eigen router achter de Ziggo modem/router hangt je een kleinere range krijg (prefix delegation) als je echter je eigen router daar niet correct op instelt zou het kunnen overkomen dat je 1 /64 krijgt. Maar ik ken je situatie natuurlijk niet.
Ben wel benieuwd naar een traceroute, om te zien welke routers van Ziggo er zijn, heb er al een hoop gevonden maar nog niets in Leiden.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2015 15:30 ]
Hier in Leiden ook zojuist IPv6 firmware binnen gekregen na een reset. Zondag nog gekeken en toen nog niet.cyclone schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:34:
Mijn eerste hop is :
gv-rc0011-cr101-xe-2-1-2-0.core.as9143.net
En die reageert vooral niet op IPv6 op deze hostname (zojuist even getest met jouw link)
This space intentionally left blank.
Ik zit hartje centrum Tilburg (ik kan het Centraal Station bij wijze van aanraken als ik mijn arm uitsteek) maar ik heb nog helemaal niksVerwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 15:23:
Van wat ik heb gelezen moet je een /56 krijgen. Ik heb ook gezien dat je een eigen router achter de Ziggo modem/router hangt je een kleinere range krijg (prefix delegation) als je echter je eigen router daar niet correct op instelt zou het kunnen overkomen dat je 1 /64 krijgt.
Rhàshan - Aditu Sunlock
Bij Facebook dat niet (goed) werkt via IPv6 denk ik meteen aan MTU issues die wel eens bij tunnels voorkomen. Combineer dat met Android en dan kom ik bijvoorbeeld uit opPaul schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:52:
Als mijn SixXS-tunnel up is en RADVD adressen uitdeelt (100%-score op test-ipv6.com) werkt Facebook op Android niet / foto's en video's laden niet. Uiteraard heb ik online gezocht maar het enige wat die dappere dodo's (et al) melden is dat je dan IPv6 uit moet zetten 8(7
Iemand enig idee hoe ik dit fix en tegelijkertijd gewoon IPv6 kan blijven gebruiken? Telefoon rooten en IPv6 op alleen die telefoon uitzetten gaat me eigenlijk al te ver (is niet mijn telefoon en als ik die stuk maak word ik afgemaakt)...
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Dat kan kloppen want de mensen die in bridged staan worden initieel niet meegenomen in de uitrol van IPv6 bij Ziggo heb ik gelezen op meerdere plekken (o.a. de aankondiging hier op tweakers ergens in april)Paul schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 16:52:
[...]
Ik zit hartje centrum Tilburg (ik kan het Centraal Station bij wijze van aanraken als ik mijn arm uitsteek) maar ik heb nog helemaal niks
Maar mijn Ubee 320B staat in Bridge met daarachter een pfSense-machine
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Verwijderd
Als je nog een arris (non-wifi) hebt, kan je wel de ziggo helpdesk bellen krijg je voor 15 euro (verzend- / administratie kosten) eentje opgestuurd ...Keiichi schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 22:08:
Ik heb trouwens nog een of andere Arris modem, dan ga ik zeker nooit native ipv6 krijgen?
Als ik dat geweten hadDutch2007 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 00:59:
[...]
Als je nog een arris (non-wifi) hebt, kan je wel de ziggo helpdesk bellen krijg je voor 15 euro (verzend- / administratie kosten) eentje opgestuurd ...
Jup was eerst gratis... maar nu met de inlijving van Ziggo door upc/liberty global is het niet meer gratis...
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
De hosting is vast weer een aparte club binnen Ziggo. Terwijl het beschikbaar maken van hun website via IPv6 juist heel simpel zou moeten zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:27:
Is Ziggo eindelijk IPv6 aan het uitrollen is hun eigen website nog niet eens via IPv6 bereikbaar![]()
http://ip6.nl/#!ziggo.nl
En tegelijkertijd voor een ISP eigenlijk het minst belangrijk.Snow_King schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 10:53:
[...]
De hosting is vast weer een aparte club binnen Ziggo. Terwijl het beschikbaar maken van hun website via IPv6 juist heel simpel zou moeten zijn.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2015 11:32 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 23:27:
Is Ziggo eindelijk IPv6 aan het uitrollen is hun eigen website nog niet eens via IPv6 bereikbaar![]()
http://ip6.nl/#!ziggo.nl
Ziggo.nl heeft toch nog één ster, maar het kan nog slechterziggo.nl isn't quite ready for IPv6 yet.
1 out of 5 stars.
1
2
3
4
5
6
7
| Chain INPUT (policy ACCEPT) target prot opt source destination ACCEPT icmp anywhere anywhere /* 000 IPv6 accept all icmp */ ACCEPT all anywhere anywhere /* 001 IPv6 accept all to lo interface */ ACCEPT all anywhere anywhere /* 003 IPv6 accept related established rules */ state RELATED,ESTABLISHED ACCEPT tcp anywhere anywhere multiport ports http,https /* 210 IPv6 allow http and https access */ DROP all anywhere anywhere /* 999 IPv6 drop all */ |
[ Voor 54% gewijzigd door Hipska op 08-05-2015 13:03 ]
Oscar Wilde
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Drahtlos-LAN-Adapter Drahtlosnetzwerkverbindung:
Verbindungsspezifisches DNS-Suffix: fritz.box
IPv6-Adresse. . . . . . . . . . . : 2001:980:65e6:1:2805:cfea:d93d:136b
Temporäre IPv6-Adresse. . . . . . : 2001:980:65e6:1:f8d7:a652:c7ef:2df4
IPv6-Adresse. . . . . . . . . . . : 4006:6d87:ac10:ab9:2805:cfea:d93d:136b
IPv6-Adresse. . . . . . . . . . . : 4006:c6e5:ac10:ab9:2805:cfea:d93d:136b
Verbindungslokale IPv6-Adresse . : fe80::2805:cfea:d93d:136b%13
IPv4-Adresse . . . . . . . . . . : 172.16.10.173
Subnetzmaske . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standardgateway . . . . . . . . . : fe80::c225:6ff:fe59:ff0f%13
172.16.0.1 |
Makkelijk is het niet maar www.internetten.nl geeft bij alle providers aan of en hoe ze IPv6 verzorgen.St00mwals schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 20:25:
Weet iemand waar ik een (makkelijk) overzicht kan vinden van ISP's die IPv6 aan particulieren uitgeeft?
Kan het zelf niet vinden en verder dan de verschillende posts in dit topic kom ik niet.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 09-05-2015 10:39 ]
Oscar Wilde
ik zei niet dat het makkelijk wasIPv6 geschiktheid naast IPv4 verbinding: Volwaardige IPv6 verbinding incl. router
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 09-05-2015 15:02 ]
Oscar Wilde
Moet het per se door de ISP aangeboden worden? Tunnel geen optie?St00mwals schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:13:
Al met al knap vervelend dus (om het maar ff netjes te zeggen)
Zoek een mooie glas provider en bij alles anders dan XS4all pleeg ik wel ff een belletje (als internet het zelf niet weet).
Hmm, okSt00mwals schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:13:
@Raven: Denk dat Tweak internetten.nl niet zoveel wil betalen als dat er gevraagd wordt.
Oscar Wilde
Tunnel is idd ook nog een optie.Raven schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 15:15:
[...]
Moet het per se door de ISP aangeboden worden? Tunnel geen optie?
[...]
Hmm, ok
Wel even mailtje die kant op gestuurd met de vraag why en of ze een IPv6-filter aan willen maken.
[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 09-05-2015 21:22 ]
Oscar Wilde
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq