Ahem, niemand krijgt straks nog publieke adressen, die hebben ze voor de hosting wereld harder nodig.CAPSLOCK2000 schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:54:
Als IPv6 betekent dat je geen "echt" IPv4-adres meer krijgt maar het met NAT moet doen zal dat een hoop weerstand tegen IPv6 oproepen. Ik hoop dus niet dat ze dat doen. Ik verwacht wel dat dit in de toekomst ooit al gebeuren. Er komt een moment dat er een enorm tekort aan IPv4-adressen is en/of dat IPv4 niet meer belangrijk is. Op dat moment zullen steeds meer mensen achter NAT verdwijnen. Ik hoop (en denk) wel dat dit nog lang zal duren en we eerst rustig IPv6 kunnen invoeren.
Iedereen krijgt CGNAT met IPv6 en dat is het, het hele verhaal van "ik kan niet meer over IPv4 bij de Webcam" geldt voor beide oplossingen.
Wat de UPC en Ziggo dus voortaan standaard leveren is een CGNAT/IPv6 oplossing aan de klant totdat ze meer geld neertellen. De resterende ranges zullen het goed doen op de 2e hands markt en voor de zakelijke klanten die meer betalen.
Men geeft hier soms de indruk alsof het een keuze is, het is geen 2010 meer, toen was er nog keuze. Inmiddels is het voor de bedrijven al bijna 2015 en lopen we nog steeds te lanterfanten.
De Nuon kan nog steeds niet redirecten van nuon.nl naar www.nuon.nl als je IPv6 hebt, en het CBS is niet te benaderen als je firewall gefragmenteerd verkeer dropt. Yipiekayay.