Nog meer mensen waarbij hun tunnel down is van Tunnelbroker?
Werkt bij mij. Welk endpoint gebruik jij? Ik heb 216.66.84.42 staan.xares schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:29:
Nog meer mensen waarbij hun tunnel down is van Tunnelbroker?
Het werkt hier ook weer sinds gisteren avond.
Ik gebruik ook 216.66.84.42, IP-adres was wel te pingen gisteren.
Ik gebruik ook 216.66.84.42, IP-adres was wel te pingen gisteren.
Verwijderd
De mijne draait op 216.66.84.46 (pingbaar), maar wil nog steeds niet. Krijg het alleen niet voor elkaar 6in4 logging aan te zetten in OpenWRT, zou wat makkelijk troubleshooten zijn.
Verwijderd
En ineens werkt het weer. De configuratie was (zo blijkt) dus nog steeds correct. Lijkt me toch iets aan de andere kant wat een probleem gaf.
het kan ook anders met CJDNS over hyperboria.net
website project: projectmeshnet.org
wie zou er niet willen bijdragen aan een decentraal netwerk dat is opgebouwd door de gemeenschap!
het is van iedereen en kan ook door iedereen gebruikt kan worden
het werkt met IPv6 fc00::/8 ipv fc00::/7 om nog wat ruimte vrij te houden voor intern gebruik
lees eerst het whitepaper voordat je het goed kunt beoordelen of het wat is om mee te hobbyen
wie zou er niet willen bijdragen aan een decentraal netwerk dat is opgebouwd door de gemeenschap!
het werkt met IPv6 fc00::/8 ipv fc00::/7 om nog wat ruimte vrij te houden voor intern gebruik
lees eerst het whitepaper voordat je het goed kunt beoordelen of het wat is om mee te hobbyen
Verwijderd
Behalve dat het werkt met IPv6 adressen heeft het verder niet zoveel in dit topic te zoeken lijkt me.ds500ss schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 21:20:
het kan ook anders met CJDNS over hyperboria.net
Wat een bagger website. De helft van de linkjes werkt niet, de wiki staat vol met spelfouten, ...
Voor diegene die op de hoogte zijn van IPv4 maar nog niets weten van IPv6 heb ik een artikeltje geschreven die snel de koudwatervrees zou moeten oplossen:
http://glennmatthys.wordp...ick-introduction-to-ipv6/
Waarom de tekst van het artikel in #707070 ipv. gewoon zwart? Erg vermoeiend voor de ogen.RedShift schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:11:
Voor diegene die op de hoogte zijn van IPv4 maar nog niets weten van IPv6 heb ik een artikeltje geschreven die snel de koudwatervrees zou moeten oplossen:
Begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij is dat artikel al vijfhonderd keer geschreven. Waarom is jouw artikel beter?RedShift schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:11:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Heb je het volledig gelezen? Dit artikel is gebaseerd op de eerste vragen die ik had toen ik met IPv6 begon en wat andere mensen aan mij vroegen als ze voor de eerste keer IPv6 proberen. Sommige informatie zoals bijvoorbeeld de zone index is niet helemaal obvious te vinden als je niet weet hoe het noemt.CyBeR schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 11:59:
[...]
Begrijp me niet verkeerd, maar volgens mij is dat artikel al vijfhonderd keer geschreven. Waarom is jouw artikel beter?
Nee, dat was mijn punt. Ik heb zo'n soort artikel al heel vaak gezien. Waarom moet ik jouw artikel lezen in plaats van een andere?
Ik vind 't persoonlijk nogal een onlogisch opgebouwd stuk..RedShift schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 09:11:
Oh en van dat "zone index" heb ik inderdaad nog nooit gehoord en ben het ook nog nooit tegengekomen zoals jij het in jouw blogje noemt. Klinkt als een Windows iets. In mijn Linux zet je gewoon de interface erbij en heeft het niet zo'n fancy naampje
[ Voor 24% gewijzigd door Osiris op 01-05-2012 14:56 ]
Nee, dat is op zich normaal:
Maar linux laat 't niet zien over het algemeen. (Hierboven is osx.)
inet6 fe80::217:f2ff:fed6:bfa2%vlan0 prefixlen 64 scopeid 0x7
Maar linux laat 't niet zien over het algemeen. (Hierboven is osx.)
[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 01-05-2012 15:36 ]
Ik vind het artikeltje van @RedShift best mooi opgezet, persoonlijk. Even gesteld dat verder alles wat erin staat correct is, is het best een mooie aanvulling op wat ik tot nu toe met IPV6 gedaan / erover gelezen heb
.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb nu van alles gelezen over ipv6 en het lijkt me vooral een hoop instelwerk op clients en router. Sinds een paar maanden heb ik nu ftth van Tweak en een packetforce modem/router erbij. In de webmin staat her en der ipv6 vermeld incl instellingen. Via ipconfig zie ik zowel op m'n laptop als pc ipv6 adres voorbij komen. Betekent dit dat ik ipv6 draai, of geeft het alleen aan dat het zou kunnen als ik wil. Want wat ik graag zou willen is ipv4 "uitzetten" en ipv6 "aanzetten". Is dit wat kan, of zal dat iets van de toekomst zijn? Afgezien van het feit dat ipv4 opraakt, maakt het me op zich niet uit of ik met ipv4 verbonden ben met m'n netwerk, of ipv6.
Begint dat adres met "fe80::"? Dat is een link-local adres, en werkt alleen binnen je lokale ethernet. Het betekend wel dat je laptop en pc ipv6 ready zijn, en als je router een IPv6-prefix aanbiedt zullen ze dat waarschijnlijk automatisch gebruiken. Je router moet dan wel een externe IPv6 verbindingen hebben, en een subnet daarvan kunnen gebruiken voor het interne netwerk.Miglow schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:05:
Ik heb nu van alles gelezen over ipv6 en het lijkt me vooral een hoop instelwerk op clients en router. Sinds een paar maanden heb ik nu ftth van Tweak en een packetforce modem/router erbij. In de webmin staat her en der ipv6 vermeld incl instellingen. Via ipconfig zie ik zowel op m'n laptop als pc ipv6 adres voorbij komen. Betekent dit dat ik ipv6 draai, of geeft het alleen aan dat het zou kunnen als ik wil.
Dat wil je niet, je wilt dual-stack IPv4 en IPv6 naast elkaar draaien, in ieder geval tot de grote meerderheid van internet ook op IPv6 zit. Met alleen IPv6 wordt het bijv. lastig om hier op het forum te komen, want Tweakers heeft alleen nog maar IPv4Want wat ik graag zou willen is ipv4 "uitzetten" en ipv6 "aanzetten". Is dit wat kan, of zal dat iets van de toekomst zijn? Afgezien van het feit dat ipv4 opraakt, maakt het me op zich niet uit of ik met ipv4 verbonden ben met m'n netwerk, of ipv6.
Even gecheckt, is idd een fe80 adres. Ik heb denk ik geen externe ipv6 verbinding, ondanks dat dus alles hier in huis ipv6 geschikt is (?)Eärendil schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 09:40:
[...]
Begint dat adres met "fe80::"? Dat is een link-local adres, en werkt alleen binnen je lokale ethernet. Het betekend wel dat je laptop en pc ipv6 ready zijn, en als je router een IPv6-prefix aanbiedt zullen ze dat waarschijnlijk automatisch gebruiken. Je router moet dan wel een externe IPv6 verbindingen hebben, en een subnet daarvan kunnen gebruiken voor het interne netwerk.
[...]
Dat wil je niet, je wilt dual-stack IPv4 en IPv6 naast elkaar draaien, in ieder geval tot de grote meerderheid van internet ook op IPv6 zit. Met alleen IPv6 wordt het bijv. lastig om hier op het forum te komen, want Tweakers heeft alleen nog maar IPv4

Ik kan het aanvragen bij de provider die dan een tunnel voor me aanmaakt waarmee ik ook op die websites kan komen. Even letterlijk meegetypt met de klantenservice medewerker. Hoef alleen maar een mailtje te sturen 
Mailtje gestuurd, ben benieuwd wat ik straks wel kan, wat ik nu niet kan
[ Voor 15% gewijzigd door Miglow op 02-05-2012 20:37 ]
Wat verwacht je er zelf van?Miglow schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:19:
Ik ga me straks verdiepen in wat er met ipv6 allemaal mogelijk is. En dan helpt het (voor mij) als ik weet dat het vanuit de provider "aangezet" is. Ik verwacht er niet de wereld van nog.
Je kan bewegende schildpadden gemaakt door atelier momonga zien en zo.
Verwijderd
Zijn er geen gratis newsservers meer met gratis ipv6 access? Dat was in het verleden toch wel een mooie reden 
/me is blij dat zijn account nog werkt daar
Ik heb een vraagje waar ik niet direct de oplossing op vind.
Situatie:
1. client heeft Ipv6 adres en traffic
2. door config wijziging krijgt client een nieuw ipv6 adres
3. client behoudt ook nog het oude address (heeft dus 2 ipv6 adressen (global))
Kan ik nu vooraf voorspellen welk adres gebruikt gaat worden? bv bij een simpele ping6 naar google.
Situatie:
Kan ik nu vooraf voorspellen welk adres gebruikt gaat worden? bv bij een simpele ping6 naar google.
Ja.Invictus66 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:14:
Ik heb een vraagje waar ik niet direct de oplossing op vind.
Situatie:
a) Daarvoor geef je (mogelijk) te weinig informatie, aangezien dat wellicht per OS verschilt;
b) Wat heb je zelf al gezocht, hoe heb je zelf al gezocht, wat heb je wel gevonden, waarom was dat niet toereikend, wat heb je daar aan gedaan en waarom kwam je er toen nog steeds niet uit? Want mij lukt 't binnen 5 seconden..
Wat hieronder staat lijken zo een beetje de algemene regels te zijn, maar daarmee kom ik er dus niet uit. Beide adressen zijn public en staan op dezelfde interface. Het adres waar ik naar ping (vb. google.com) ken ik niet vooraf, dus of er een deel van de prefix matcht weet ik niet.
Het gebruikte OS is CentOs.
Prefer same address. (i.e. destination is local machine)
Prefer appropriate scope. (i.e. smallest scope shared with the destination)
Avoid deprecated addresses.
Prefer home addresses.
Prefer outgoing interface. (i.e. prefer an address on the interface we're sending out of)
Prefer matching label.
Prefer public addresses.
Use longest matching prefix.
Prefer home addresses.
Prefer outgoing interface. (i.e. prefer an address on the interface we're sending out of)
Prefer matching label.
Prefer public addresses.
begintmeta schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:27:
Je kan bewegende schildpadden gemaakt door atelier momonga zien en zo.
Best wel een goed verkoopargument, anders.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Ah, goedzo, je hebt dus ook IPv6 Source Address Selection on Linux en daarmee RFC 3484 gevonden.Invictus66 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:50:
Wat hieronder staat lijken zo een beetje de algemene regels te zijn, maar daarmee kom ik er dus niet uit. Beide adressen zijn public en staan op dezelfde interface. Het adres waar ik naar ping (vb. google.com) ken ik niet vooraf, dus of er een deel van de prefix matcht weet ik niet.
Prefer home addresses.
Prefer matching label.
Prefer public addresses.
Maar je weet toch wel het adres wat je gaat pingen of anderzins gaat gebruiken? En je weet je lokale prefix toch? Dan kun je daar wel achter komen.
Maar in de praktijk maakt dat allemaal niet zoveel uit en komt 't neer op "latest address added" zoals dat artikel ook aangeeft.
Als je destijds opgegeven hebt voor XS-News dan behoor je inderdaad tot de happy fewVerwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:31:
Zijn er geen gratis newsservers meer met gratis ipv6 access? Dat was in het verleden toch wel een mooie reden
Daarnaast zijn er nog:
newszilla6.xs4all.nl
weathergirl-ipv6.tele2.net
You only live once, so live to the max's
Dat is inderdaad wat het artikel verteld, alleen stemt dit niet overeen met wat ik in de praktijk merk. Soms gebruikt de client wel het laatste adres, soms niet en ik kom er dus niet achter wanneer hij nu welk adres gebruikt.Osiris schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:50
Maar in de praktijk maakt dat allemaal niet zoveel uit en komt 't neer op "latest address added" zoals dat artikel ook aangeeft.
Da's dan lekker onhandig van jouw client. Maarja, op deze manier kunnen we je er ook niet verder mee helpen.
Wat dit artikel nog altijd (voor mij) niet beantwoordt: wat is een "network"? Je schrijft:RedShift schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 12:19:
[...]
Heb je het volledig gelezen? Dit artikel is gebaseerd op de eerste vragen die ik had toen ik met IPv6 begon en wat andere mensen aan mij vroegen als ze voor de eerste keer IPv6 proberen. Sommige informatie zoals bijvoorbeeld de zone index is niet helemaal obvious te vinden als je niet weet hoe het noemt.
Dat is exact hetzelfde als hoe RIPE het uitlegt (a /48 network prefix allows 65,536 LANs in an End User’s site), maar het legt totaal niet uit wat een LAN of een network is.A /48 means you have 16 bits you can subnet with. That’s 65 536 networks.
Is dat een totaal IPv4 address space of zo?
Signatures zijn voor boomers.
Een LAN is dan een /64.Maasluip schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:06:
[...]
Dat is exact hetzelfde als hoe RIPE het uitlegt (a /48 network prefix allows 65,536 LANs in an End User’s site), maar het legt totaal niet uit wat een LAN of een network is.
Is dat een totaal IPv4 address space of zo?
Zijn er meer mensen die last hebben met de tunnel van xs4all? Het ene kwartier een heb ik een knappe verbinding, het volgende kwartier alleen ipv4. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik 2 PC's hetzelfde adres had gegeven. 2001:888:xx:xx::2
Nu heb ik er 1 2001:888:xx:xx::3 gegeven, maar dat helpt niet.
Wat zijn trouwens de mogelijkheden met een 2001:888:xxxx::/48 prefix....
Overstappen naar IPv6 is best vermoeiend...
Nu heb ik er 1 2001:888:xx:xx::3 gegeven, maar dat helpt niet.
Wat zijn trouwens de mogelijkheden met een 2001:888:xxxx::/48 prefix....
Overstappen naar IPv6 is best vermoeiend...
M'n Oma is een site aan het haken.
Nou, met een /48 an sich kun je niet spontaan gaan koffiezetten.. Daar zul je toch echt een koffiezetapparaat voor nodig hebben.
Ennuh, je kunt er ook niet mee omhoog vallen..
Ik snap je vraag niet...
Ennuh, je kunt er ook niet mee omhoog vallen..
Ik snap je vraag niet...
^^
^^
Ik bedoelde eigenlijk wat doet die prefix, en wat het verschil is tussen
2001:888:ab:cd::1 (tunnel) & 2001:888:abcd:: (prefix)
Ik ben me nog aan het inlezen, en het wordt me steeds iets meer duidelijker.
Ligt het aan mij, of is IPv4 echt zo veel simpeler met z'n adressen en adresverdeling...
Dat fe80: verhaal snap ik nog wel, maar het gaat toch echt nog ff duren voordat ik een AAAA in m'n dns ga zetten.
2001:888:ab:cd::1 (tunnel) & 2001:888:abcd:: (prefix)
Ligt het aan mij, of is IPv4 echt zo veel simpeler met z'n adressen en adresverdeling...
Dat fe80: verhaal snap ik nog wel, maar het gaat toch echt nog ff duren voordat ik een AAAA in m'n dns ga zetten.
't Zijn verschillende adressen met verschillende prefixen. Overigens mis ik in beide adressen nog enkele dubbele punten, misschien kun je ze er zelf nog ff bijzetten voor de grap, ter leering ende vermaek?NielsNL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:29:
2001:888:ab:cd (tunnel) & 2001:888:abcd (prefix)
Da's mooi, zo lastig is 't allemaal niet.NielsNL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:29:
Ligt aan jou. IPv4 heeft ook zo z'n "speciale adressen". Multicast-adressen, broadcast-adressen, private adressen. En zo heeft IPv6 ook zo die shizzle. Al bestaat bijvoorbeeld broadcast niet meer in IPv6, maar zijn die functionaliteiten opgenomen onder specifieke multicast-dingen.NielsNL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:29:
Och, als je ff doorzet kun je na 't (lange) weekend er mee aan de slagNielsNL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 18:29:
Ik denk dat ik het spelletje begin door te krijgen, ik moet alleen wel zorgen dat ik alle PC's een ander IPadres geef, anders wordt het zaakje wat instabiel.
Ik dacht dat je daar het MAC adres aan kon hangen, nog maar eens uitzoeken.
En nog eens kijken waarom die column ontbreekt: 2001:888:ab:cd::1 (tunnel) & 2001:888:abcd:: (prefix)
En nog eens kijken waarom die column ontbreekt: 2001:888:ab:cd::1 (tunnel) & 2001:888:abcd:: (prefix)
Normaliter hoort een PC vrij automagisch een IP te maken m.b.v. z'n MAC-adres. Windows gebruikt echter by default geloof ik de "Privacy Extensions". Maar handmatig IP's toekennen aan de PC's in je LAN lijkt me niet noodzakelijk hoe dan ook. Heb je er speciale redenen voor?NielsNL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:06:
Ik denk dat ik het spelletje begin door te krijgen, ik moet alleen wel zorgen dat ik alle PC's een ander IPadres geef, anders wordt het zaakje wat instabiel.Ik dacht dat je daar het MAC adres aan kon hangen, nog maar eens uitzoeken.
Dat ziet er al stukken beter uitNielsNL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:06:
Werkt teredo tunneling samen met een symmetric nat router? Volgens sommige docu's gaat dit niet werken als er xp word gebruikt maar in sommige gevallen werkt het wel samen met een OS hoger dan XP.
Of is het aan te te raden om dynamic nat te gebruiken?
Of is het aan te te raden om dynamic nat te gebruiken?
Je hebt geen native IPv6 van XS4ALL? Want ik heb een adres in de 2001:980 range. Daarmee heb ik (zo ver ik weet) totaal geen problemen en configureren was ook geen probleem. Je krijgt je IP range, je moet je modem even instellen en klaar is klara.
Daarna natuurlijk je PC's en je DNS updaten.
Daarna natuurlijk je PC's en je DNS updaten.
Nee, ik heb een SpeedTouch 780 modem, en die doet geen IPv6. Ik heb via de terminal protocol 41 moeten vrijgeven, zodat ik via een tunnel kan IPv6en...
Normaliter laat je dan (denk ik) 1 PC als router fungeren, maar daar hed ik geen zin in.
Ik heb nu een laptop met W7 op IPv6, en een PC Ubuntu op IPv6.
Misschien eens kijken naar een nieuw modem, zodat het wat makkelijker gaat.
Normaliter laat je dan (denk ik) 1 PC als router fungeren, maar daar hed ik geen zin in.
Ehm, één van je PC's zal toch echt een router moeten zijn. Je kunt niet twee tunnel endpoints achter één NAT-device pleuren.NielsNL schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:32:
Nee, ik heb een SpeedTouch 780 modem, en die doet geen IPv6. Ik heb via de terminal protocol 41 moeten vrijgeven, zodat ik via een tunnel kan IPv6en...
Kan wel, als je geen gebruik maakt van proto-41 of gebruik maakt van verschillende tunnelboeren (of iig endpoints) en tegen je router kan zeggen 'proto 41 van ip A -> host X; proto 41 van ip B -> hostY'.Osiris schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 20:58:
[...]
Ehm, één van je PC's zal toch echt een router moeten zijn. Je kunt niet twee tunnel endpoints achter één NAT-device pleuren.
Maar 'gewoon' een router fixen is allicht handiger ja.
I didn't want to go that way...CyBeR schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:34:
[...]
Kan wel, als je geen gebruik maakt van proto-41 of gebruik maakt van verschillende tunnelboeren (of iig endpoints) en tegen je router kan zeggen 'proto 41 van ip A -> host X; proto 41 van ip B -> hostY'.
Maar 'gewoon' een router fixen is allicht handiger ja.
Maar, wat je ook kan doen is natuurlijk meerdere publieke ip's op je router configureren (in overleg met je isp natuurlijk
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
En toch heb ik op mijn laptop nu publiek IP 2001:888:abcd:: en op m'n PC 2001:888:ab:cd::3, en dat werkt prima. Wel beide handmatig ingesteld.
Ik heb toch maar besloten om m'n XP servertje als router in te stellen, en nu worden er automatisch (kloppende) IPv6 adressen uitgedeeld aan de andere apparaten. Met m'n server heb ik gewoon een werkende verbinding, maar de andere apparaten niet...
Waarschijnlijk omdat m'n IPv6 gateway via m'n server moet gaan lopen, en m'n IPv4 via m'n modem/router... Nog ff verder zoeken.
Hèhè, gelukt, voor IPv6 2001:888:ab:cd::1 als gateway did the trick!
next step: zorgen dat apache ook naar IPv6 wil luisteren... Zou vanzelf moeten gaan... Onder Win32 is dat standaard uitgeschakeld, en moet Apache gepatched worden...
AAAA record is aangemaakt en werkt als een tiet! Het was wel nodig om eerst een win32 versie van Apache te installeren die naar IPv6 luistert, een nieuwere versie natuurlijk, zodat er ook een nieuwere versie van PHP nodig was, zodat ik ook een aantal depricated scripts moest aanpassen, maar het is gelukt!
Ik heb toch maar besloten om m'n XP servertje als router in te stellen, en nu worden er automatisch (kloppende) IPv6 adressen uitgedeeld aan de andere apparaten. Met m'n server heb ik gewoon een werkende verbinding, maar de andere apparaten niet...
Hèhè, gelukt, voor IPv6 2001:888:ab:cd::1 als gateway did the trick!
next step: zorgen dat apache ook naar IPv6 wil luisteren... Zou vanzelf moeten gaan... Onder Win32 is dat standaard uitgeschakeld, en moet Apache gepatched worden...
AAAA record is aangemaakt en werkt als een tiet! Het was wel nodig om eerst een win32 versie van Apache te installeren die naar IPv6 luistert, een nieuwere versie natuurlijk, zodat er ook een nieuwere versie van PHP nodig was, zodat ik ook een aantal depricated scripts moest aanpassen, maar het is gelukt!
[ Voor 111% gewijzigd door NielsNL op 31-05-2012 21:22 ]
Sinds gisteren heeft Facebook voor de meeste dingen behalve chat IPv6 aangeschakeld in de weg naar 6 juni.
Ook de CDN van akamai ziet nu aanzienlijk meer hits door deze actie.
http://www.akamai.com/ipv6
pfSense 2.1 is ook met BETA0 getagged, we gaan alleen de release echt niet halen voor 6 juni. We zien op onze mirrors inmiddels dik 6% IPv6 traffic, maar dat is dan ook niet echt doorsnee publiek.
Presentatie van BSDCan is hier YouTube: pfSense 2.1: IPv6 and more
Ook de CDN van akamai ziet nu aanzienlijk meer hits door deze actie.
http://www.akamai.com/ipv6
pfSense 2.1 is ook met BETA0 getagged, we gaan alleen de release echt niet halen voor 6 juni. We zien op onze mirrors inmiddels dik 6% IPv6 traffic, maar dat is dan ook niet echt doorsnee publiek.
Presentatie van BSDCan is hier YouTube: pfSense 2.1: IPv6 and more
Aangezien ik XS4ALL Only heb, vandaag toch maar even mijn oude linksys buiten gebruik gehaald als routertje en gegaan voor een virtualbox installatie van m0n0wall, met Debian als host OS.
Even lopen rotzooien met instellingen en dergelijke en nu heb ik zelf ook een werkende IPv6 verbinding! Klaar voor de toekomst.
Even lopen rotzooien met instellingen en dergelijke en nu heb ik zelf ook een werkende IPv6 verbinding! Klaar voor de toekomst.
Facebook heeft leuke IPv6 adressen weten te bemachtigen:
2a03:2880:2110:3f01:face:b00c::
2620:0:1cfe:face:b00c::3
2a03:2880:2110:3f01:face:b00c::
2620:0:1cfe:face:b00c::3
Dat is geen kwestie van bemachtigen maar van configureren. XS4ALL geeft ook /48 blokken aan klanten, dus ruimte genoeg om een ip-adres face:b00c te maken.
Nu alleen nog een tooltje dat namen in IP-adressen genereert.
Nu alleen nog een tooltje dat namen in IP-adressen genereert.
Check, ik was nog niet helemaal wakker!
Ik zie nu ook dat het in het interface gedeelte zit en niet in de prefix.
Ik zie nu ook dat het in het interface gedeelte zit en niet in de prefix.
FBI: New Internet addresses could hinder police investigations
Het is een beetje zielig lopen doen dat ze er nog niet klaar voor zijn en schuiven het nu af op IPv6.
Ik snap verder ook niet waarom Yahoo en D-Link op die manier reageren, wellicht om de FBI te vriend te houden?
Side effects from the transition to Internet Protocol version 6, or IPv6, "could have a profound effect on law enforcement," an FBI spokesman told CNET. "Additional tools" may need to be developed to conduct Internet investigations in the future, the spokesman said.
Is dat even lekker hun eigen probleem! Nu we bijna zo ver zijn gaat de FBI zeuren dat het allemaal zo moeilijk is en dat ze tools moeten gaan ontwikkelen. Uhm, had je dat 10 jaar geleden niet al moeten doen?So far, the FBI is taking a wait-and-see approach to the transition, saying that "it is too early to know the extent of the impact of IPv6 upon law enforcement until more providers deploy it."
Het is een beetje zielig lopen doen dat ze er nog niet klaar voor zijn en schuiven het nu af op IPv6.
Ik snap verder ook niet waarom Yahoo en D-Link op die manier reageren, wellicht om de FBI te vriend te houden?
[ Voor 3% gewijzigd door Snow_King op 04-06-2012 10:18 ]
Begrijp ik het artikel niet of is dit een combinatie van open deuren, non-problemen en het niet begrijpen wat IPv6 is?
Met IPv6 heb je juist meer mogelijkheden om een specifieke computer te pakken. Met IPv4 zit bij mij thuis alles met NAT achter mijn publiek IP-adres. Vind dan maar eens uit vanaf welke computer ik iets doe. Met IPv6 heeft elke computer een uniek routable adres.
En CGN is geen IPv6 probleem. CGN is een oplossing om IPv4 nog langer te gebruiken. Waarom dat in dat artikel staat?
Het geeft een indruk van weer een overeidsinstantie die geen idee heeft van wat er gebeurt.
Met IPv6 heb je juist meer mogelijkheden om een specifieke computer te pakken. Met IPv4 zit bij mij thuis alles met NAT achter mijn publiek IP-adres. Vind dan maar eens uit vanaf welke computer ik iets doe. Met IPv6 heeft elke computer een uniek routable adres.
En CGN is geen IPv6 probleem. CGN is een oplossing om IPv4 nog langer te gebruiken. Waarom dat in dat artikel staat?
Het geeft een indruk van weer een overeidsinstantie die geen idee heeft van wat er gebeurt.
Daarvoor is er de privacy extension. Je PC kent uit het /64 subnet zichzelf een random adres toe om de zoveel tijd. Is ook niet bepaald makkelijk trackable daarna. (alleen op basis van je verbinding zoals dat nu is)Maasluip schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:16:
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Je hoeft toch ook een uniek adres niet te kennen?Keiichi schreef op maandag 04 juni 2012 @ 11:35:
[...]
Daarvoor is er de privacy extension. Je PC kent uit het /64 subnet zichzelf een random adres toe om de zoveel tijd. Is ook niet bepaald makkelijk trackable daarna. (alleen op basis van je verbinding zoals dat nu is)
Je provider weet dat een /48 aan klant X is toegewezen en al het verkeer uit die /48 komt uit huis Y.
Nu zit alles achter NAT en kan je ook niet heel snel bewijzen dat verkeer van die PC in het huis kwam. Met IPv6 het zelfde verhaal.
Happy IPv6 day
Iedereen die geen IPv6 ergens heeft geimplementeerd, shame on you

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Waarom ondersteunt Down for everyone or just me geen IPv6? Ondanks de mooie button op die eerste: 
Mijn site is nu IPv6 compatible, verbinding via een XS4all tunnel.
Alleen moet ik m'n clients handmatig een gateway vertellen, omdat de IPv6 router op een PC draait, en m'n modem/IPv4 router de rest verzorgd. Is er een manier om via netsh een gateway te vertellen?

Alleen moet ik m'n clients handmatig een gateway vertellen, omdat de IPv6 router op een PC draait, en m'n modem/IPv4 router de rest verzorgd. Is er een manier om via netsh een gateway te vertellen?
Maak je gebruik van Routing Advertising? Dan zou een client de router als gateway moeten pakken.NielsNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:29:
Waarom ondersteunt Down for everyone or just me geen IPv6? Ondanks de mooie button op die eerste: [afbeelding]
Keiichi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:21:
Happy IPv6 day![]()
Heb het wel gehad, maar voor mijn huidige router-pc-OS (die binnenkort weer verandert) heb ik nog geen howto gevonden. Althans, misschien dat er nu wel ergens een is te vinden maar eerder nog niet

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 06-06-2012 08:41 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
http://www.ams-ix.net/sflow-stats/ipv6/
Een duidelijk piek zit er nu al
Hoe lang zal het duren voordat ipv6 traffic voorbij ipv4 traffic gaat? (of om kleinere doelen te stellen, 5%, 15%, 25% totalen)
Een duidelijk piek zit er nu al

http://www.ams-ix.net/sflow-stats/ether/bps/log
Stats per ether type. Let op: dit is logaritmisch. Op een lineaire schaal komt IPv6 met 0,4% soms één pixel hoog.
Stats per ether type. Let op: dit is logaritmisch. Op een lineaire schaal komt IPv6 met 0,4% soms één pixel hoog.
[ Voor 49% gewijzigd door Maasluip op 06-06-2012 09:32 ]
Geldt dat ook als ik dat gewoon al jaren heb en dus voor vandaag niks speciaals heb hoeven doen?Keiichi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:21:
Happy IPv6 day![]()
Het wordt alleen aangemoedigd als je IPv6 by default draait.CyBeR schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:35:
[...]
Geldt dat ook als ik dat gewoon al jaren heb en dus voor vandaag niks speciaals heb hoeven doen?
En als je Ipv4 overboord gegooid hebt, ben je helemaal baas
-edit-
Mijn extraatje dat ik vandaag gedaan heb is er voor gezorgd dan mijn resolving nameserver google.com, youtube.com etc ook naar AAAA records resolved. Queries voor deze domeinen worden geforward naar de IPv6 nameserver van google. Gewoonlijk komen er geen AAAA entries terug. (Vandaag zo te zien wel)
[ Voor 30% gewijzigd door Keiichi op 06-06-2012 11:01 ]
Daar heb ik geen invloed op, he.Keiichi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:57:
[...]
Het wordt alleen aangemoedigd als je IPv6 by default draait.
Het hele punt van IPv6 day was inderdaad dat normale queries nu ook AAAA-records opleveren. Die speciale config zou ik dus weer weghalen want dat gaat gegarandeerd op een gegeven moment kappen met werkenMijn extraatje dat ik vandaag gedaan heb is er voor gezorgd dan mijn resolving nameserver google.com, youtube.com etc ook naar AAAA records resolved. Queries voor deze domeinen worden geforward naar de IPv6 nameserver van google. Gewoonlijk komen er geen AAAA entries terug. (Vandaag zo te zien wel)
How to?Keiichi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 10:57:
[...]
Mijn extraatje dat ik vandaag gedaan heb is er voor gezorgd dan mijn resolving nameserver google.com, youtube.com etc ook naar AAAA records resolved. Queries voor deze domeinen worden geforward naar de IPv6 nameserver van google. Gewoonlijk komen er geen AAAA entries terug. (Vandaag zo te zien wel)
EDIT dat werkt native all bij Ziggo DNS
DiskStation> ping youtube.com
PING youtube.com (2a00:1450:8005::5b): 56 data bytes
64 bytes from 2a00:1450:8005::5b: seq=0 ttl=56 time=18.250 ms
64 bytes from 2a00:1450:8005::5b: seq=1 ttl=56 time=14.644 ms
^C
--- youtube.com ping statistics ---
2 packets transmitted, 2 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 14.644/16.447/18.250 ms
DiskStation> ping google.com
PING google.com (2a00:1450:8005::8b): 56 data bytes
64 bytes from 2a00:1450:8005::8b: seq=0 ttl=56 time=14.237 ms
64 bytes from 2a00:1450:8005::8b: seq=1 ttl=56 time=14.804 ms
64 bytes from 2a00:1450:8005::8b: seq=2 ttl=56 time=17.410 ms
^C
--- google.com ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 14.237/16.535/22.728 ms
DiskStation>
[ Voor 49% gewijzigd door stormfly op 06-06-2012 11:20 ]
Wat is je bron IP? Dikke kans dat je gewoon gebruik maakt van een Teredo tunnel oid.EDIT dat werkt native all bij Ziggo DNS
Ik heb het gezien, maar gisteren was het nog niet zoCyBeR schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Het hele punt van IPv6 day was inderdaad dat normale queries nu ook AAAA-records opleveren. Die speciale config zou ik dus weer weghalen want dat gaat gegarandeerd op een gegeven moment kappen met werken
[ Voor 15% gewijzigd door pven op 12-06-2012 10:34 . Reden: warez-link verwijderd ]
Ja, de router deelt netjes IP's uit, maar ik moet op Ubuntu bijv.Keiichi schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 08:37:
[...]
Maak je gebruik van Routing Advertising? Dan zou een client de router als gateway moeten pakken.
code:
uitvoeren om een werkende verbinding over ipv6 te krijgen.
1
| sudo ip -6 route add ::/0 via 2001:888:abcd::1 dev eth0 |
[ Voor 10% gewijzigd door NielsNL op 06-06-2012 11:32 ]
Doe eensNielsNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:24:
[...]
Ja, de router deelt netjes IP's uit, maar ik moet op Ubuntu bijv.code:uitvoeren om een werkende verbinding over ipv6 te krijgen.
1 sudo ip -6 route add ::/0 via 2001:888:abcd::1 dev eth0
code:
1
| sysctl net.ipv6.conf.eth0.accept_ra |
code:
1
| net.ipv6.conf.eth0.accept_ra = 2 |
Ik moest het ff opzoeken, maar het is dit:
Je moet je linux bak niet zelf als router instellen. Zorg ervoor dat ipv6 forwarding alleen aanstaat op de bak die routert. (ook een sysctl value, die kun je zelf wel even opzoeken)Therefore this patch enables the user to overrule the "if forwarding
enabled then don't listen to RAs" rule by setting accept_ra to the
special value of 2.
Een paar posts hierboven van mij staat ongeveer:
Ik heb een SpeedTouch 780 modem/router, voor het IPv4 verkeer, en is dus gateway.
Er staat hier een XP bak (met DNS/DHCP), en die maakt de XS4all tunnel, en advertised de IPv6 adressen. Tot daar gaat het prima. Maar m'n clients zouden nu voor IPv4 het modem als gateway moeten gebruiken, en voor IPv6 de XP bak.
En voor IPv6 moet ik dat nu handmatig instellen, en Win7 via de GUI, Ubuntu via een command-line. Android moet ik nog uitzoeken, maar ik heb liever dat het vanzelf gaat.
Ik heb een SpeedTouch 780 modem/router, voor het IPv4 verkeer, en is dus gateway.
Er staat hier een XP bak (met DNS/DHCP), en die maakt de XS4all tunnel, en advertised de IPv6 adressen. Tot daar gaat het prima. Maar m'n clients zouden nu voor IPv4 het modem als gateway moeten gebruiken, en voor IPv6 de XP bak.
En voor IPv6 moet ik dat nu handmatig instellen, en Win7 via de GUI, Ubuntu via een command-line. Android moet ik nog uitzoeken, maar ik heb liever dat het vanzelf gaat.
Laat eens zien hoe je nu je XP- bak als IPv6 router instelt.NielsNL schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:45:
Een paar posts hierboven van mij staat ongeveer:
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Hmm, dan is 't zeker al donderdag bij Youtube, want `dig youtube.com` geeft alleen IPv4-IP's en geen IPv6.CyBeR schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 11:12:
[...]
Het hele punt van IPv6 day was inderdaad dat normale queries nu ook AAAA-records opleveren. Die speciale config zou ik dus weer weghalen want dat gaat gegarandeerd op een gegeven moment kappen met werken
Osiris schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:04:
[...]
Hmm, dan is 't zeker al donderdag bij Youtube, want `dig youtube.com` geeft alleen IPv4-IP's en geen IPv6.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| root@venus:~# dig youtube.com ; <<>> DiG 9.8.1-P1 <<>> youtube.com ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 35588 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 4, AUTHORITY: 4, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;youtube.com. IN A ;; ANSWER SECTION: youtube.com. 300 IN A 173.194.67.190 youtube.com. 300 IN A 173.194.67.91 youtube.com. 300 IN A 173.194.67.93 youtube.com. 300 IN A 173.194.67.136 ;; AUTHORITY SECTION: youtube.com. 147274 IN NS ns3.google.com. youtube.com. 147274 IN NS ns4.google.com. youtube.com. 147274 IN NS ns2.google.com. youtube.com. 147274 IN NS ns1.google.com. ;; Query time: 17 msec ;; SERVER: 192.168.5.20#53(192.168.5.20) ;; WHEN: Wed Jun 6 22:05:25 2012 ;; MSG SIZE rcvd: 172 root@venus:~# host youtube.com youtube.com has address 173.194.67.136 youtube.com has address 173.194.67.190 youtube.com has address 173.194.67.91 youtube.com has address 173.194.67.93 youtube.com has IPv6 address 2a00:1450:4001:c01::5b youtube.com mail is handled by 30 alt2.aspmx.l.google.com. youtube.com mail is handled by 40 alt3.aspmx.l.google.com. youtube.com mail is handled by 50 alt4.aspmx.l.google.com. youtube.com mail is handled by 10 aspmx.l.google.com. youtube.com mail is handled by 20 alt1.aspmx.l.google.com. |
Heeft meer met dig te maken lijkt me zo
Ik gok dat `host` meerdere queries maakt. `dig` is meer "low-level-er". Zit op m'n mobiel, dus kan wat lastiger wiresharken, al moet tcpdump wellicht wel werken, ff kijken.
Yep, `host` verstuurt drie queries, A, AAAA en MX. Kortom, niets geen extraspeciale DNS-meuQ.
Yep, `host` verstuurt drie queries, A, AAAA en MX. Kortom, niets geen extraspeciale DNS-meuQ.
[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 06-06-2012 22:45 ]
Klopt 
jaap-jan@gandalf:~$ dig -t AAAA youtube.com ; <<>> DiG 9.7.3 <<>> -t AAAA youtube.com ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 33819 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 1, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;youtube.com. IN AAAA ;; ANSWER SECTION: youtube.com. 300 IN AAAA 2a00:1450:8005::be ;; Query time: 21 msec ;; SERVER: 10.0.0.1#53(10.0.0.1) ;; WHEN: Wed Jun 6 22:43:11 2012 ;; MSG SIZE rcvd: 57 jaap-jan@gandalf:~$ dig youtube.com ; <<>> DiG 9.7.3 <<>> youtube.com ;; global options: +cmd ;; Got answer: ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 57930 ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 4, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 0 ;; QUESTION SECTION: ;youtube.com. IN A ;; ANSWER SECTION: youtube.com. 300 IN A 173.194.65.93 youtube.com. 300 IN A 173.194.65.136 youtube.com. 300 IN A 173.194.65.91 youtube.com. 300 IN A 173.194.65.190 ;; Query time: 20 msec ;; SERVER: 10.0.0.1#53(10.0.0.1) ;; WHEN: Wed Jun 6 22:43:34 2012 ;; MSG SIZE rcvd: 93
Op de laptops gebruik ik miredo voor de teredo tunneling. Thuis gebruikte ik eerst tunnelbroker. Connecties via SSH naar huis toe ging altijd vlot.
Nu ben ik aan het testen met SIXXS met zowel een ayiya en 6to4 tunnel. Echter zijn de SSH sessies ontzettend traag. MTU heb ik getest met zowel 1280 tot 1480 op de SIXXS tunnel. Vanuit een native IPV6 naar SIXXS gaat wel goed. Blijkbaar werkt de combinatie teredo met sixxs niet lekker, tunnelbroker gaf nooit problemen?
Nu ben ik aan het testen met SIXXS met zowel een ayiya en 6to4 tunnel. Echter zijn de SSH sessies ontzettend traag. MTU heb ik getest met zowel 1280 tot 1480 op de SIXXS tunnel. Vanuit een native IPV6 naar SIXXS gaat wel goed. Blijkbaar werkt de combinatie teredo met sixxs niet lekker, tunnelbroker gaf nooit problemen?
Dat klopt zoals hierboven staat ook. dig is echt een debug-tool, waar host gewoon een simpele 'wat hoort er bij deze DNS-naam'-tool is.Osiris schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 22:04:
[...]
Hmm, dan is 't zeker al donderdag bij Youtube, want `dig youtube.com` geeft alleen IPv4-IP's en geen IPv6.
Maar de gein is dat youtube al veel langer IPv6 aan heeft staan. Dus als 't goed is merk je daar weinig verschil.
[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2012 09:47 ]
Mjah, maar je stelt dat bij """normale queries""" er ook AAAA's terugkomen. Nou, als je met "normale query" een A-type-query bedoelt, dan klopt dat dus niet, want `host` vraagt simpelweg expliciet AAAA's op.CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:46:
[...]
Dat klopt zoals hierboven staat ook. dig is echt een debug-tool, waar host gewoon een simpele 'wat hoort er bij deze DNS-naam'-tool is.
Maar de gein is dat youtube al veel langer IPv6 aan heeft staan. Dus als 't goed is merk je daar weinig verschil.
Dus tja, wat is dan een "normale query".
Met "normale" queries bedoelde ik queries zonder whitelistingprovisies, zoals Google die voor gisteren had. Als je voor gisteren expliciet eeen quad-A record voor google.com opvroeg, kreeg je nul op het rekest, tenzij je vanaf een gewhitelist IP-adres queriede. Dat is nu niet meer het geval.Osiris schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 09:53:
[...]
Mjah, maar je stelt dat bij """normale queries""" er ook AAAA's terugkomen. Nou, als je met "normale query" een A-type-query bedoelt, dan klopt dat dus niet, want `host` vraagt simpelweg expliciet AAAA's op.
Dus tja, wat is dan een "normale query".
Een query voor A-records zal nooit AAAA's teruggeven. Het enige andere wat je dan tegen kunt komen is een CNAME.
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 07-06-2012 09:57 ]
Jaap-Jan schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 19:07:
[...]
Laat eens zien hoe je nu je XP- bak als IPv6 router instelt.
code:
Nu is er een werkende IPv6 tunnel, en voor het router gedeelte:1
2
3
4
| ipv6 ifcr v6v4 192.168.0.20 194.109.5.241 ipv6 ifc <interfacenummer> forwards ipv6 adu <interfacenummer>/2001:888:ab:cd::2 ipv6 rtu ::/0 <interfacenummer>/2001:888:ab:cd::1 |
code:
1
2
3
| ipv6 adu <interfacenummer van je ethernetkaart>/2001:888:abcd::1 ipv6 ifc <interfacenummer van je ethernetkaart> forwards advertises ipv6 rtu 2001:888:abcd::/64 <interfacenummer van je ethernetkaart> pub |
wtf piratebay:
$ host www.thepiratebay.se www.thepiratebay.se has address 194.71.107.15 www.thepiratebay.se has IPv6 address 2002:c247:6b96::1
Niet heel snel, maar via xs4all wel te banderen over ipv6.
(niet dat ik die site verder ooit bezoek trouwens)
(niet dat ik die site verder ooit bezoek trouwens)
Ja, dat 't werkt merkte ik op kantoor eerder waar ik geen moeite heb gedaan om tpb te ontblokkeren (itt hier thuis), maar kijk 's goed naar dat IPv6-adres.
Hmms idd, appart heb ze nog niet eerder gezien. (maargoed kijk ook niet echt vaak naar ipv6 adres van sites)
Misschien test en daardoor ook best wel traag.
Misschien test en daardoor ook best wel traag.
[ Voor 24% gewijzigd door DDX op 07-06-2012 20:30 ]
Dat is dus een 6to4-adres.
Zie ik zo niets raars aan. Kun je eens met WireShark kijken of de router reageert op Router Sollicitations en RA's stuurt?NielsNL schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 11:16:
[...]
code:Nu is er een werkende IPv6 tunnel, en voor het router gedeelte:
1 2 3 4 ipv6 ifcr v6v4 192.168.0.20 194.109.5.241 ipv6 ifc <interfacenummer> forwards ipv6 adu <interfacenummer>/2001:888:ab:cd::2 ipv6 rtu ::/0 <interfacenummer>/2001:888:ab:cd::1code:
1 2 3 ipv6 adu <interfacenummer van je ethernetkaart>/2001:888:abcd::1 ipv6 ifc <interfacenummer van je ethernetkaart> forwards advertises ipv6 rtu 2001:888:abcd::/64 <interfacenummer van je ethernetkaart> pub
En dat zou zomaar bewust kunnen zijn ivm blokkades. Gebruik maken van 6 to 4 maakt het namelijk wel een stuk lastiger te blokkeren.CyBeR schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 20:33:
Dat is dus een 6to4-adres.
[ Voor 17% gewijzigd door ik222 op 07-06-2012 21:44 ]
Dan mag Timmetje de rechter uit gaan leggen wat IPv6 is voordat dat weer verder kanik222 schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 21:41:
[...]
En dat zou zomaar bewust kunnen zijn ivm blokkades. Gebruik maken van 6 to 4 maakt het namelijk wel een stuk lastiger te blokkeren.
"Gelukkig" heeft BREIN van de rechter de 'macht' gekregen om willekeurig IP's zelf toe te voegen aan de blokkade toch? Zonder betrokkenheid van de rechterlijke macht?
Die ze dan binnen een aantal dagen moeten toevoegen.
Als de piratebay iedere week van ip(v6) adres wisselt zijn we nog wel enige tijd zoet.
En 2002:c247:6b96::1 staat niet op naam van thepiratebay, dus hele range blokken gaat ook lastig worden.
Als de piratebay iedere week van ip(v6) adres wisselt zijn we nog wel enige tijd zoet.
En 2002:c247:6b96::1 staat niet op naam van thepiratebay, dus hele range blokken gaat ook lastig worden.
[ Voor 27% gewijzigd door DDX op 08-06-2012 10:29 ]
Let op:
Let op: Blijf netjes reageren, en laat dit topic niet verzanden in een "wellus / nietus" discussie.. Opmerkingen als "het werkt hier ook" zijn ook niet gewenst.
Let op: Blijf netjes reageren, en laat dit topic niet verzanden in een "wellus / nietus" discussie.. Opmerkingen als "het werkt hier ook" zijn ook niet gewenst.