Dat is pertinent onjuist. In aanvang kreeg je van KPN op de mobiele apparaten wel degelijk een globaal routeerbaar IPv4 adres. Ik in elk geval wel een jaar of tien geleden met mijn AH mobiel pakket.xbeam schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:20:
[...]
Dat is altijd al zo geweest vanaf dag 1 sinds de introductie van gprs. Het mobile netwerk heeft nooit anders gewerkt omdat het gsm netwerk van oudsher geen interne ip adressen kent en gebruikt voor de communicatie met je handset
1) Daarvan zie ik niets terug in de cijfers.xbeam schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:37:
[...]
En ja de bedrijven zetten het niet uit bij hun zelf maar bij de medewerkers thuisgrapjas met ze hebben het nooit aangehad ;-)
2) Waarom zouden bedrijven dat willen doen? Bedrijven die zelf geen IPv6 hebben, hebben er immers geen last van? De medewerkers verbinden immers via IPv4 met het bedrijf.
3) Hoe weten die bedrijven überhaupt dat de medewerkers thuis IPv6 hebben als ze niet via IPv6 met het bedrijf verbinding kunnen maken?
4) En als hobbels 1 t/m 3 genomen zijn en die bedrijven zouden IPv6 bij hun medewerkers thuis uit willen zetten, hou zouden ze dat dan kunnen doen?
Je theorie houdt geen stand.
Toen ik nog jong en onbezonnen was vond ik het wel leuk om in discussie te gaan met mensen die de overtuiging hadden dat de aarde plat is, ze een perpetuem mobile konden maken of dat Einstein er naast zat met zijn relativiteitstheorie. Nu een half eeuwtje later dringt het besef dat tijd mijn meest kostbare commoditeit is zich steeds pregnanter op. Mijn tijd is eindig en onvervangbaar. De goesting om in discussie te gaan met platteaarders en perpetuem mobile bouwers is mij vergaan. Ik voeg daar nu IPv4 schaarste ontkenners aan toe.ik ben niet tegen ipv6 maar probeer alleen de discussie aan te wakkeren of trage acceptatie niet gewoon komt omdat er tot op heden weinig technische noodzaak is en dat de ipv4 schaarste tot op heden eigenlijk alleen een papieren en administrative schaarste is.