Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #14

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.942 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Damien2004 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:04:
Hmm heb 1 punt binnen :) De eerste. Vind het moeilijk te berekenen hoeveel brandstof je nodig heb. Iemand nog tips?
Dat kun je in warmup (grotendeels) bepalen. Daar zie je hoeveel brandstof je elke ronde verbruikt, op basis daarvan zou je een heel aardige schatting moeten kunnen maken :)
Ik merk ook dat mijn spullen erg snel kapot gaan. Heb dus alles dubbel gekocht nu omdat reparaties te lang duren. Is dat goed of slecht?
De meeste onderdelen kun je na 1 race inderdaad weggooien, zorg dat je die voor de race dan ook besteld hebt, zodat je altijd nieuwe hebt liggen voor de volgende race. Een aantal onderdelen kun je wel repareren, en hoef je dus pas te kopen als je ze verbeterd hebt qua design.
Vervang onderdelen wel pas net voor de kwalificatie, alles daarvoor kun je ook prima met oude meuk rijden ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grrrrrene schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 11:09:
[...]

Laten we het hopen. Ik sta nu 1.8s achter de nr1, dat is toch nogal een gat dat ik met 1 stop minder niet ga overbruggen (vrees ik). Of zou dat dan weer een 3-stopper zijn? Ik vind een 2-stopper met dat weer in Shanghai een heel rare keuze eigenlijk. Next best thing is dan een 3-stopper, maar met de in/out-tijden daar in China wordt dat hem ook niet 8)7

Wordt dus een interessante race vanavond :)
2 stopper hoeft geen rare keuze te zijn, aangezien de verschillen in de banden groter zijn dit jaar, en niemand de exacte omslagpunten al weet tussen de dry/inter/wet. Dat, in combinatie met de fuelload, kan voor verrassingen zorgen. En ja, jullie mogen het wel weten, ik sta op een 2 stopper. En voor de record, ik ga voor data vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:03:
[...]

2 stopper hoeft geen rare keuze te zijn, aangezien de verschillen in de banden groter zijn dit jaar, en niemand de exacte omslagpunten al weet tussen de dry/inter/wet. Dat, in combinatie met de fuelload, kan voor verrassingen zorgen. En ja, jullie mogen het wel weten, ik sta op een 2 stopper. En voor de record, ik ga voor data vandaag :P
Ik denk dat we in de C1 inmiddels al een heel aardig idee hebben van de omslagpunten ;)

Dat gezegd hebbende... het heeft me niet geholpen in de droge kwalificatie voor vandaag... DRA-MA-TISCH. Geen idee wat er aan de hand is, maar de grid is érg verdeeld. Ik sta 16e van de 25 (ws. wordt dat nog 18e) en sta 1s achter Ross die op dezelfde strategie staat. Mijn laatste Q rondje was niet briljant, maar zal zeker geen 5 tienden of meer gekost hebben.
Sta ook 2.4s achter de nummer 1, maar ik denk dat we kunnen stellen dat hij een 9 stop soft gaat doen, aangezien hij met nog 3 rondjes te gaan al >0.7s voor de rest van het veld staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Voorlopig sta ik op P5 en daar ben ik best tevreden mee, ik geef niet al te veel toe op de rijders die voor me staan alleen zou het best wel eens zo kunnen zijn dat zij zwaarder zijn dan ik en in dat geval is een 5e plaats dus niet zo goed. Maar we gaan het zien vanavond. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn 1e pole binnen sinds 86 races. Ben ik wel blij mee. :P
Maar mijn strategie zal op Montreal zeker niet de winnende zijn, zelfs al heb ik een perfecte race. Ik hoop op een podium, en gewoon een leuke race zonder problemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 14:22:
Ik heb mijn 1e pole binnen sinds 86 races. Ben ik wel blij mee. :P
Maar mijn strategie zal op Montreal zeker niet de winnende zijn, zelfs al heb ik een perfecte race. Ik hoop op een podium, en gewoon een leuke race zonder problemen. :)
Wat is je strategie misschien?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:03:
[...]

[knip]

En voor de record, ik ga voor data vandaag :P
Waarvoor dank :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen dank..... zeg het er alleen bij om niet compleet voor gek uitgemaakt te worden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 16:07:
[...]

Wat is je strategie misschien?
3 stops mediums. Maar goed, 3 stops, dat was vorige race met 8s in/out al krap t.o.v. 2 stops. Zit nog wel met wat hoge slijtage dus ik rijd op dezelfde compound maar dus wel een stop extra. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ik lig 5e op het moment, een beetje matig moet ik zeggen, maar dat komt mede doordat ik vergeten was onderdelen in te kopen, noob dat ik ben, en dat in de 3e klasse, nu maar hopen dat ik somehow toch naar het podium kan rijden, zou wel gaaf zijn, ik kom vanaf plaats 8 geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Blegh, ik snap niet dat ik vorige race in de regen uitviel op p3 met uitzicht op p2 (die had ik misschien wel gepakt in de laatste 5 rondjes) en nu kansloos op p8 rondrijd in ongeveer vergelijkbare omstandigheden... DRP is identiek (98%), temperaturen vergelijkbaar... Ik snap het _echt_ niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Grrrrrene schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:28:
Blegh, ik snap niet dat ik vorige race in de regen uitviel op p3 met uitzicht op p2 (die had ik misschien wel gepakt in de laatste 5 rondjes) en nu kansloos op p8 rondrijd in ongeveer vergelijkbare omstandigheden... DRP is identiek (98%), temperaturen vergelijkbaar... Ik snap het _echt_ niet.
Als een rationeel denkend wezen moet er een logische verklaring te bedenken zijn. Ik kan er zo 10 bedenken. Bijvoorbeeld, was het vorige circuit een voorkeurstrack van je coureur? Waren de temps ook wel hetzelfde? Hebben andere mensen al hun tweede upgrade gedaan qua GB/EN? Heb je misschien niet de optimale afstelling. Hebben 5 managers de vorige race verkloot? Ergens moet het inzitten lijkt me :).

Mijn race was redelijk balen. Ging vrij redelijk nog, totdat m'n toch wel behoorlijk betrouwbare GB de geest gaf. Dat snap ik nu dus echt niet :P. Zonde, anders was ik waarschijnlijk 2e geworden en had ik weer wat meer geld gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Leuk.. na 11 laps enginge problemen.+5 sec per ronde erbij. Lekker begin van het seizoen zo. Krijg ik nooit een goede sponsor binnen en ik heb er nog maar 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Grrrrrene schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 18:28:
Same here... K-race :X
Volgens mij zijn er wel een aantal die al vrolijk aan het upgraden zijn geslagen...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 18-09 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Na een teleurstellende race ben ik dit keer vol goede moed begonnen.
Q 10e plek, een mooie plek en zo langzaam klom ik omhoog, na de pitstops lag ik 7e en liep langzaam in op de nummer 6.
Nummer 5 ging nog een keer pitten en zo kwam ik op de 6e plek, tot dat ........ motor problemen. 2e keer al. uiteindelijk 8e geworden. Mijn driver heeft nog een motivatie van 100, maar die van mij zit nu op 50.
Hopelijk gaat Montreal beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
kieknwatwort schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:37:
Mijn Q valt tegen, sta voorlopig 9e van de 21...
Maar misschien komt het nog goed: we rijden op Magny Cours bij zo'n 39 graden, en ik denk dat met de standaard Goodyears een 2 stopper dan net niet lukt - en mijn Goodyears zijn niet standaard meer :P
En met een pitstijd van 17 sec. kan een stop minder een hoop schelen.
Toch nog 4e geeindigd, valt me niet tegen met Goodyears bij deze temperatuur.
Helaas waren er meer die een tweestopper konden doen op Goodyears. Mijn banden gaven zelfs eerder wear, terwijl ik toch 2 keer banden heb getest... dat snap ik dus niet. Mijn DRP was 98%. Waar hangt wear dan nog meer van af??

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Aardige race eigenlijk wel :)
Gestart als 15e, en uiteindelijk als 9e gefinished. Tot nu toe (2 race :') ) valt het me nog niet tegen, maar dat zegt natuurlijk niks. Zit er dik in dat ik uiteindelijk wel puntjes zal moeten halen om te voorkomen dat ik volgend seizoen weer in C3 rijd.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Keuzes, keuzes, wat zijn ze moeilijk :( . Na een zeer goede Qualificatie, met goed 0.5 secs achter de snelle jongens, is het nu gokken met de race. Tot 1 uur 28 min is er 12 mm rain. Tot 54 min is de temp 25 graden, erna 18 en dan weer 15. Wat dus inhoudt dat mijn Pirelli's iets harder dan normaal slijten omdat het ze te warm wordt. De gok zit hem in de staart, ik denk dat in de 48 ronde wij overgaan op 15 graden en 5 mm rain. Ik wil dan op Intermediates, om te voorkomen dat ik in de laatste rondes mijn wets opblaas. Maar wat nu als de wets het wel kunnen, of de snelle jongens zo snel zijn dat ik al in rondje 50 klaar ben? Keuzes, keuzes. Zal in het weekeinde er over piekeren, maar denk dat Inter na rondje 48 toch de juiste keuze is.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivover
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01-2022
Nieuwe (makkelijke) livery gemaakt voor het A1GP Team Netherlands:

Afbeeldingslocatie: http://ivo.vermaesen.eu/A1GPteamnederland.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Laatst online: 14-02 08:49
Gisteravond laat nog snel de PWQ gedaan, was bijna vergeten mijn wekelijks ritme weer aan te passen aan F1Time ;) Daarna moest ik ook nog even de C2 account van Dauthi beheren en ik geef eerlijk toe dat vanwege de tijd de uiteindelijke DRP niet optimaal was maar nog altijd acceptabel :P

Vandaag na een lange dag de resultaten gecheckt en tot mijn verheuging heb ik allebei de races gewonnen :) Dauthi heeft meteen z'n eerste punten van het seizoen binnen en ik sta 2 uit 2 :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Verwijderd

SanderF1 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 23:53:
Dauthi heeft meteen z'n eerste punten van het seizoen binnen en ik sta 2 uit 2 :)
Oh jij bent daar verantwoordelijk voor. :P
Goed gedaan in ieder geval, hij was onklopbaar deze race, hoewel het krap was tussen p1 en 2.

Ik kreeg een OOF op mn neus, klein randompje in het verbruik. Dag p4. :(

• Sanderrr
Haha, dat was ik dus idd ;)

Volgende race wordt lastig, Interlagos met lastig weer, strategie wordt even puzzelen. Ik weet eigenlijk niet ofik Dauthi z'n account volgende race ook moet beheren en hij heeft even geen internet...mhm...als ie maandagmiddag nog niets gedaan heeft dan zal ik het maar doen haha! Dus Casper, misschien komen we elkaar weer tegen ;)

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

OMFG :X

Gisteravond gewoon de quali zitten doen zonder te repareren... Mag nu gaan racen met 44% condition gemiddeld.. Brakes 0% :X

Vond het al vreemd dat ik zo'n extreem trage tijd had 8)7

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Angeloonie schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 12:14:
OMFG :X

Gisteravond gewoon de quali zitten doen zonder te repareren... Mag nu gaan racen met 44% condition gemiddeld.. Brakes 0% :X

Vond het al vreemd dat ik zo'n extreem trage tijd had 8)7
Afbeeldingslocatie: http://xs231.xs.to/xs231/08396/f1_repair309.jpg.xs.jpg

Dat heb ik in mijn sheet staan, heeft me al meerdere malen gered.

(Heb het ook wel eens straal genegeerd trouwens...)

Met dank aan Sleepie _/-\o_

Xbox

• Joss
Nou, na de dramatische kwalificatie een goed resultaat in de race. Waarom resultaat? Nou de race zelf was gewoon bagger. Ik stond 18e op de grid, 1.5s achter mijn teamgenoot die op dezelfde strategie staat. Is dat erg? Ja, dat is erg. Ik heb een veel betere coureur, ik heb een veel beter design, maar omdat meneer 500k/race meer besteed aan zijn Ferrari engine krijgt hij gratis ongeveer 2s winst op de grid (hij stond 1.5s voor me en ik schat de driver/design dan even ruw op 5 tienden).

Erg balen dus, want dat betekende dat er sowieso 10 auto's buiten mijn bereik zouden zijn (de 10 ferrari's) en dat ik moest vechten met de BMW's en Merc's. Ook dat ging me slecht af... Waar ik vorige race nog met Ross en Sudalenko mee kon, moest ik deze race 0.5s/lap laten liggen. Setup was te makkelijk om van invloed te zijn, drp was 97%... Ik weet niet waar het in zat deze race.

Anyway.... Op snelheid wist ik uiteindelijk toch nog 1 Ferrari te pakken, een ander deed een vreemde strategie en 2 hadden mechanische problemen. Uiteindelijk 9e geworden, wat toch wel een echte baal-plek is. Zeker als je ziet dat de #8 de laatste 3 ronden wear heeft en als we niet waren gelapt, ik hem in had kunnen halen. Maarja, het wel bekende "F1 is IF spelled backwards."

We gaan iig weer met een portie nieuwe moed naar de volgende race om dat puntje nu wél te pakken. Het wordt tijd dat de Ferrari's eens écht gaan ploffen, niet 0.1-0.3s/rondje verlies en zeker niet uit elkaar knallende Renault gearbox' met 94% reliability. Op naar... Buenos Aires.

Verwijderd

Betrouwbaarheid is een beetje overrated in mijn ogen. Failures zijn erg random en het reliability percentage heeft daar niet heel veel invloed op. In het verleden zag je wel eens een Mercedes in 10 races 4 keer ploffen met een percentage van 97/98%.

Mijn race is uiteindelijk geeindigd op P6 niet geheel ontevreden, had ook 5de kunnen zijn. De race ging tussen 2stop medium en 3 stop medium. Uiteindelijk was een 3 stop beter geweest met de korte pitstraat en gebrek aan wear. Tevens helpt een driverfout in ronde 1 ook niet echt. Het viel me ook op dat een hoop ploffende banden plaats vonden, toch een beetje slecht in een C2 race.

Ondanks de 6de plaats verlies gedraaid afgelopen race, probleem ligt bij mij in de C3 sponsoring waar ik erg weinig geld uithaal in vergelijking met de andere managers. Ondanks dat valt me op dat geld verdienen in C2 behoorlijk lastig is, andere managers lijken met enorme verliezen vrede te hebben. Dat maakt presenteren extra lastig maar ja het blijft een leuke uitdaging.

Ook dit jaar heb ik weer last van een slechte timing, moet dit jaar een nieuw contract met een coureur afsluiten. Ben met de stijgende prijzen dus weer de sjaak in vergelijking met de managers met doorlopende contracten. Maar je gaat weer door..

• Sanderrr
Ik heb hetzelfde probleem, waar je vroeger met de duurste suppliers nog altijd een leuke winst maakte als je alles won, is die winst nu slechts 200K, dus als ik een keer uitval is er meteen een fors verlies. Ligt uiteraard ook aan de sponsoren aangezien ik momenteel slechts 1,6M per race aan race-bonus krijg, overgehouden van het halve seizoen C4...hopelijk krijg ik de bonussen gedurende het seizoen op >3M waardoor het financiele plaatje ook weer klopt.

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Qualificatie gaat goed, sta 2e van de 15 op 0.004 seconde achter pole. Er moeten er nog een paar komen maar ik hoop wel van de 2e startrij te kunnen vertrekken. Plan is om bloedsnel van start te gaan in de regen en al na 10 ronden binnen te komen als het opdroogt voor de 1e van 3 stops op dry-mediums. De verschillen in Q zijn vrij groot dus ik verwacht een heel interessante race. Ik kies dus voor een hoge snelheid op een baan waar het makkelijk inhalen is.

De wagen is in redelijke staat met alleen het chassis en de monocoque op 60% na de crash van vorige race maar daar wordt aan gewerkt.

Even een vraagje aan de veteranen, ik heb mijn c. director orders gegeven om vooral tijd te besteden aan de signing fee en de race fee. Weet iemand hoe vaak je races moet winnen of in de punten moet rijden voordat uren die je daaraan besteed meer gaan opleveren dan de zekere inkomsten?

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

@Egoist: So far is er volgens mij niet echt een relatie te trekken tussen winnen/punten halen en meer krijgen in je onderhandeling... hebben we de afgelopen seizoenen vaak genoeg naar gekeken en zagen dat soms top 3 mensen minder kregen per race dan degradatiekandidaten :s
Het heeft allemaal meer te maken met hoe goed je C.Director is...

• Frietzegger
  • Niet online
Bedankt luuk, dat is nuttige info.

Wat ik graag nog wil weten is het volgende:
Stel dat ik door 40 uur te onderhandelen er 50.000 per race bij kan krijgen of ik kan er met 40 uur onderhandelen 100.000 per keer bij krijgen dat ik in de punten finish. Als ik dan verwacht dat ik >50% top 8 finish dan kan ik beter tijd besteden aan bonuses for point als je begrijpt wat ik bedoel. Hetzelfde geldt natuurlijk voor bonuses for win etc.

Heeft iemand hier een vuistregel voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Samenvatting van overige en komende race:

Race 1: Tire Explode
Race 2: Enginge Failure
Race 3: Vergeten te repairen.
Race 4: Wie weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 21:15

_Z3

Kroketje schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:31:
Samenvatting van overige en komende race:

Race 1: Tire Explode
Race 2: Enginge Failure
Race 3: Vergeten te repairen.
Race 4: Wie weet? :)
Hier nog een die vergeten is te repairen. Brakes op 0% en Hydr. op 14%. Eens kijken hoe ver de wagen komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Zolang het niet is "Collided with S. Adams and lost front wing" vind ik het prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Als dat gebeurt, ligt het niet aan mij. Ik race altijd op 0/0 Overtaking/Blocking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Je staat momenteel op P9 in de Q dus ik ga er voor het gemak vanuit dat wij elkaar niet veel tegen komen ;)
Hoe sta je qua strategie? Mocht je hulp nodig hebben of vragen hebben, stuur me een PM in F1Time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta vreemd genoeg op de voorlopige pole in een verregende kwalificatie, morgen helaas ook een race vol met regen. Het snelheid verlies lijkt nog mee te vallen tot nu toe met mijn Michelin banden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2008 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
SanderF1 schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:13:
Je staat momenteel op P9 in de Q dus ik ga er voor het gemak vanuit dat wij elkaar niet veel tegen komen ;)
Hoe sta je qua strategie? Mocht je hulp nodig hebben of vragen hebben, stuur me een PM in F1Time.
Ik sta op 2 stopper ivm met switchen van tires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Dit is belovend, na me 1e stop 6e en sneller dan nummer 4 en 5. Nu hopen dat het einde ook zo gaat als ik het plan, en dan komt het allemaal wel goed. Tactiek is tot nu toe goed, nu hopen dat de auto/coreur het gaan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Kroketje schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:24:
[...]
Ik sta op 2 stopper ivm met switchen van tires.
M'n teamgenoot staat zelfs op een 3 stopper want die is bang dat de banden de middenstint niet houden. Ik zie dat jij op Goodyear rijdt dus als ik jou was zou ik daar ook nog even goed over nadenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

7e geworden, 5 mm regen werd dus mooi ineens 7mm, wat me dus lekker mijn 5e plek koste :( Want dan was ik wel door gereden met wet. Nouja, we hebben 2 puntjes, en dat is tenminste iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Nou deze race was weer dramatisch, ploffende banden alom in de hitte. Waar ik hoopte wel 17 rondjes op deze banden te kunnen halen waren het er met pijn en moeite 11, toen de boel al klapte. Goeie data voor volgend seizoen zal ik maar zeggen. Uiteindelijk nog 11e over de streep maar wederom een race waar ik een punt had kunnen pakken ware het niet dat het gebrek aan data me weer de das om doet. Helaas deed mijn tegenstander in de cup het beter en sta ik dus nu al achter.

Volgende race is gelukkig onder meer menselijke temperaturen en ik hoop dat de banden een 2 stop strategie nu wel houden.

Wel een mooi sponsorcontract getekend met een IT firma voor de rest van het seizoen. Volgende race verloopt het volgende contract al dus heb niet veel tijd om te onderhandelen. Ik zal proberen mijn eigen sponsorcontracten zo af te sluiten dat ik toch een race of 2 heb om te onderhandelen voordat ik moet tekenen.

Het nieuwe chassis is in produktie genomen en de ontwerper buigt zich nu over een verbeterde benzine tank.
Wagen is verder in bijna 100% conditie en met de komst van de nieuwe monocoque is de auto niet alleen efficienter maar ook nog eens een paar kilootjes kwijtgeraakt.

Er is flink geinvesteerd in de fabriek zodat we meer ruimte hebben om reserve onderdelen op te slaan. De verwachting is dat we hierdoor de kosten voor testonderdelen kunnen drukken door met oude race onderdelen te testen.

Het is inmiddels wel duidelijk dat we podium plaatsen wel kunnen vergeten want er rijden teveel mensen tussen met 30M+ op de bank die echt zoveel sneller zijn dan de rest. Daarom nog een keer de banden getest omdat dit toch echt wel nodig is om mee te kunnen doen om p8 maar dit was ook meteen de laatste en voor de rest van het seizoen ga ik me concentreren op aerodynamische tests om de auto sneller te maken zodat ik volgend seizoen heel misschien wel een kansje op promotie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
SanderF1 schreef op maandag 29 september 2008 @ 15:49:
[...]

M'n teamgenoot staat zelfs op een 3 stopper want die is bang dat de banden de middenstint niet houden. Ik zie dat jij op Goodyear rijdt dus als ik jou was zou ik daar ook nog even goed over nadenken...
Ik denk wel dat het te halen is. Ik heb mijn banden ook getest en zo warm is het niet+regen. Zo niet, dan heb ik weer wat geleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

Nou, het wordt wel duidelijk dat punten halen dit seizoen een utopie is.. Er rijden 12 toyota's rond, en die staan op P1 t/m p11. De laatste toyo staat op p18 maar die zal nog wel stijgen. Er is welgeteld 1 niet toyota met een punt. Als de toyo motoren niet meer ploffen, kan de rest punten wel vergeten, als dit de bedoeling van Tadas geweest is... :N

Sta tot nu toe 15e op de grid in monza, met een veel te zwakke en zware motor, en op een riskante strategie. Misschien levert het nog wat belangelijke data op. Teamy staat 2 plekken voor me, maar zelfs met een renault motor is er niks te beginnen tegen "the toyo force"

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Idd Andre, die Toyota's zijn niet te pakken... behalve op langzame circuits, met regen en een topstrategie (zoals in m'n 1e race). Sta nu ook weer flink naar achteren, met slechts een kleine kans op een puntje (moeten die Toyo's plof zeggen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

andrestouwe schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 07:03:

Nou, het wordt wel duidelijk dat punten halen dit seizoen een utopie is.. Er rijden 12 toyota's rond, en die staan op P1 t/m p11. De laatste toyo staat op p18 maar die zal nog wel stijgen. Er is welgeteld 1 niet toyota met een punt. Als de toyo motoren niet meer ploffen, kan de rest punten wel vergeten, als dit de bedoeling van Tadas geweest is... :N

Sta tot nu toe 15e op de grid in monza, met een veel te zwakke en zware motor, en op een riskante strategie. Misschien levert het nog wat belangelijke data op. Teamy staat 2 plekken voor me, maar zelfs met een renault motor is er niks te beginnen tegen "the toyo force"

Good luck to you all!!
Dat komt wel, geduld ;)

Mijn race is al voorbij voordat hij begonnen is, ik ben voor het eerst vergeten te repairen omdat ik de Q op school moest doen :( Geen punten dus, weg 'aansluiting' in kampioenschap en weg geld :(

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 09:50:
Idd Andre, die Toyota's zijn niet te pakken... behalve op langzame circuits, met regen en een topstrategie (zoals in m'n 1e race). Sta nu ook weer flink naar achteren, met slechts een kleine kans op een puntje (moeten die Toyo's plof zeggen...)
Toch blijft het raar, ik reed in mijn c3 kampioenschapsjaar met de mercedes, die op 97% zit, en die plofte me zelfs nog 2 of 3x. De toyo's is de kans 1 op 5, dus elke race zouden er 2 moeten gaan mimimaal. Probleem is nu dat de mensen met een mega balans en de beste suppliers ook het meeste geld weer binnenhalen. De genen met een mindere balans die zich het niet kunnen veroorloven kunnen fluiten naar punten, en naar een redelijk financieel resultaat. In real F1 kun je met geld veel, maar niet alles, op F1time kun je met geld bijna alles, het snelheidsverschil is behoorlijk met de rest. Deze race staat er 1 niet toyota in de top 10, en dat is een 30L klant volgens mij....

Het begint er op te lijken dat de beste manier om C1 te halen het volgende is:
een lading seizoenen C4 en C3 om te spekken, in 1 seizoen door C2 walsen en hoppatee, daar ben je met je berg geld

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Het rare vind ik dat die PK's alles bepalen lijkt het wel...
Ik bleek nml bij de laatste poll 1 van de managers te zijn met de beste eff. qua design van de groep en ben zeker niet zwaar qua auto. Maar hiervan zie ik echt helemaal niks terug door de extreme drivers die gekocht worden (2 seizoenen geleden had ik in C2 een "superdriver" (van 350 DRP de nr 1 driver van C2G3) en nu heb ik de 20e driver met 328 DRP.

Mijns inziens in de balans compleet naar de haaien in F1Time, waardoor het tuig met knaken en oude garde met een superdesign het maken en is iedereen daar tussen in de pineut...

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Grrr@Luuk, nu moet ik mijn bericht editten... ;)
andrestouwe schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:05:
[...]

Toch blijft het raar, ik reed in mijn c3 kampioenschapsjaar met de mercedes, die op 97% zit, en die plofte me zelfs nog 2 of 3x. De toyo's is de kans 1 op 5, dus elke race zouden er 2 moeten gaan mimimaal. Probleem is nu dat de mensen met een mega balans en de beste suppliers ook het meeste geld weer binnenhalen. De genen met een mindere balans die zich het niet kunnen veroorloven kunnen fluiten naar punten, en naar een redelijk financieel resultaat. In real F1 kun je met geld veel, maar niet alles, op F1time kun je met geld bijna alles, het snelheidsverschil is behoorlijk met de rest. Deze race staat er 1 niet toyota in de top 10, en dat is een 30L klant volgens mij....

Het begint er op te lijken dat de beste manier om C1 te halen het volgende is:
een lading seizoenen C4 en C3 om te spekken, in 1 seizoen door C2 walsen en hoppatee, daar ben je met je berg geld
+1

Nou ja, misschien krijgen we nog een kans op puntjes dit seizoen. Zo niet, dan weet je dat je prima suppliers kunt kiezen met een slechte reliability. Zal je net zien dat het tegen die tijd aangepast is. :)

Verschil is wel enorm groot. Nummer 2 van C3G3 van vorig seizoen, die ik eigenlijk altijd te snel af was, rijdt nu op podium posities in C2, terwijl ik met moeite in de middenmoot draai. En zijn geld schijnt niet minder te worden. :/

[ Voor 54% gewijzigd door Jopster op 30-09-2008 12:16 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Jopster schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:14:
Grrr@Luuk, nu moet ik mijn bericht editten... ;)

[...]

+1

Nou ja, misschien krijgen we nog een kans op puntjes dit seizoen. Zo niet, dan weet je dat je prima suppliers kunt kiezen met een slechte reliability. Zal je net zien dat het tegen die tijd aangepast is. :)

Verschil is wel enorm groot. Nummer 2 van C3G3 van vorig seizoen, die ik eigenlijk altijd te snel af was, rijdt nu op podium posities in C2, terwijl ik met moeite in de middenmoot draai. En zijn geld schijnt niet minder te worden. :/
Als antwoord op je msn bericht:

ik denk dat iemand het moet proberen. En aangezien ik verder naar achteren sta, zal ik het wel doen....
ik heb net even door F1time gesnuffeld, maar ben er niet wijzer van geworden. Maar met de Q in het achterhoofd en met het gegeven dat de boel verschoven is, zou het misschien kunnen werken, maar dat wordt wel zwaar denk ik... IK hoop dat het lukt met m'n behaalde DRP....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:12:
Ik bleek nml bij de laatste poll 1 van de managers te zijn met de beste eff. qua design van de groep en ben zeker niet zwaar qua auto. Maar hiervan zie ik echt helemaal niks terug door de extreme drivers die gekocht worden (2 seizoenen geleden had ik in C2 een "superdriver" (van 350 DRP de nr 1 driver van C2G3) en nu heb ik de 20e driver met 328 DRP.

Mijns inziens in de balans compleet naar de haaien in F1Time, waardoor het tuig met knaken en oude garde met een superdesign het maken en is iedereen daar tussen in de pineut...

Agreed. Ik kan Toyota niet betalen, of ik moet genoegen nemen met quitte spelen, maar voor C1 heb je flink wat geld nodig. Ik gok dan maar op volgend seizoen, tenzij ik merk dat m'n Honda toch nog snel pk's gaat winnen, waardoor ze bij te houden zijn. Ik reken er iig niet op, het gat is gewoon _te_ groot.

Ik heb dan ook nog 's Goodyears, dus ik heb al 2 bandentests moeten doen om qua wear op acceptabel niveau te komen. Hierna gaat m'n motor getest worden, maar dan heb ik al 2-3 tests achterstand :o

[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 30-09-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Het grappige is dat veel mensen de Goodyears genomen hebben omdat ze daarmee denken goedkoper uit te zijn aangezien het 300K per race scheelt, wat dus uit komt op 5,1M. Maar dan gaan ze de banden twee keer testen voor ongeveer 4,5M om ze op hetzelfde wear niveau te krijgen als de Michelins waardoor de feitelijke winst slechts 600K is. Als gevolg kunnen de Michelin managers ook nog twee keer meer testen op andere onderdelen of, zoals ik gedaan heb, ervoor kiezen om slechts een "extra" test over te houden en een goede bandentest doen waardoor de wear NOG lager wordt.

Soms is de duurste optie relatief niet eens zo heel erg duur :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sanderrr op 30-09-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 13:30:
[...]
Ik heb dan ook nog 's Goodyears, dus ik heb al 2 bandentests moeten doen om qua wear op acceptabel niveau te komen. Hierna gaat m'n motor getest worden, maar dan heb ik al 2-3 tests achterstand :o
Check, same here...
Ga je trouwens met je geteste Goodyears voor de risicovariant of op safe qua strategie??

@ Sander: Heb je wel een punt, maar uiteindelijk ben je dan met duurdere suppliers ook elke race aan het testen en heb je uiteindelijk een duurder seizoen (met wellicht 1 of 2 tests meer op aero)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:12:
[...]

Check, same here...
Ga je trouwens met je geteste Goodyears voor de risicovariant of op safe qua strategie??

@ Sander: Heb je wel een punt, maar uiteindelijk ben je dan met duurdere suppliers ook elke race aan het testen en heb je uiteindelijk een duurder seizoen (met wellicht 1 of 2 tests meer op aero)...
Maar je blijft wel weer achter in prestaties hierdoor. Op een grid waar het verschil tussen de #1 en de #15 3 tiende is, kan je dat per race ook miljoenen schelen. Ik vind het een sterk punt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Requiem19 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:24:
[...]
Maar je blijft wel weer achter in prestaties hierdoor. Op een grid waar het verschil tussen de #1 en de #15 3 tiende is, kan je dat per race ook miljoenen schelen. Ik vind het een sterk punt :).
Oh, ja dat is ook zo.
Ik gaf hem er ook gelijk in, maar als ik al op m'n centjes moet passen gaat die vlieger natuurlijk niet op. Dan kies je voor budget ipv volle ontwikkeling...

Edit: Aangezien het geen C1 is met 0,3 tussen 1 en 10...

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 30-09-2008 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:48:
[...]

Als antwoord op je msn bericht:

ik denk dat iemand het moet proberen. En aangezien ik verder naar achteren sta, zal ik het wel doen....
ik heb net even door F1time gesnuffeld, maar ben er niet wijzer van geworden. Maar met de Q in het achterhoofd en met het gegeven dat de boel verschoven is, zou het misschien kunnen werken, maar dat wordt wel zwaar denk ik... IK hoop dat het lukt met m'n behaalde DRP....
We zullen het zien. Ik help je hopen!

GL

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:12:
[...]

Check, same here...
Voor zover je een 2-stopper medium een risicostrategie wil noemen: risicostrategie :P Ik denk dat het kan qua wear, maar ik zal niet volledig wearloos blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 15:45:
[...]
Voor zover je een 2-stopper medium een risicostrategie wil noemen: risicostrategie :P Ik denk dat het kan qua wear, maar ik zal niet volledig wearloos blijven :)
Hehe, dan doen we dezelfde truc...
Denk dat er voor ons nog wel één en ander op een 3-stop zitten (oa. m'n teammaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik denk inderdaad dat de toegevoegde waarde van de extra performance uiteindelijk meer oplevert.
Een extra positie per race levert ongeveer 75K op, en een hogere positie in het kampioenschap levert 1M op, uiteindelijk kun je dus door meer performance te hebben en slechts 1 (!) positie per race te winnen een bedrag van 1,275 + 1 = 2,275M extra verdienen.

Een oud gezegde luidt dan ook: You've got to spend money to make money :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

SanderF1 schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 16:01:
Ik denk inderdaad dat de toegevoegde waarde van de extra performance uiteindelijk meer oplevert.
Een extra positie per race levert ongeveer 75K op, en een hogere positie in het kampioenschap levert 1M op, uiteindelijk kun je dus door meer performance te hebben en slechts 1 (!) positie per race te winnen een bedrag van 1,275 + 1 = 2,275M extra verdienen.

Een oud gezegde luidt dan ook: You've got to spend money to make money :)
Volledig mee eens, maar blijft ook gevaarlijk... :o
Daar kwam ik 2,5 seizoen geleden wel achter... en moest noodgedwongen terug naar C3 om geldredenen.

Enne, 2,275 / 17 races is zo'n 135.000 per race, dus dat betekend dat zo'n engine van 500k meer (per race) je dus 4 plaatsen extra moet opleveren wil dat rendabel zijn... (wat overigens zeker uit kan als ik dat zo zie in onze groep...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ik was gisteren nog tevreden met m'n tijd: slechts 5 tienden achter mn teamgenoot met zn über Ferrari engine en voor een tweetal concurrenten voor rond P10... Vandaag echter afgezakt naar 20e van de 27... Beetje matig dus. Maargoed, easy overtaking; laten we hopen dat we er met de hopenlijk juiste strategie nog wat van kunnen maken :)

Edit: Race na 10 laps al voorbij. Een of andere mongool komt met 100 blocking aanzetten terwijl hij 1s/lap slomer is dan de rest. Vast in een trein, verlies meer dan een seconde per rondje :w d:)b :r

[ Voor 23% gewijzigd door Joss op 30-09-2008 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, was even leuk kijken, maar de pret is alweer over...
Daar waar alle 79% reliable engines doorkachelen, kapt mijn 97% GB er natuurlijk mee |:( |:(

Af en toe is het toch een K-spel... maar goed, ik was toch alweer kansloos door m'n prut-engine en een fout van m'n coureur die me 8 sec. kostte :o

:w race...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Rene Gerritsen The oil and waters temperatures for the engine are approaching dangerous levels.
Dit is _zo_ frustrerend :r :r :r :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:18
Ook maar een positief berichtje uit het GoT kamp dan ;)

Waar ik de eerste races nog dacht de (voorlopige) nummer 1 uit onze groep (C3G6) niet bij te kunnen houden, blijken een paar upgrades van onderdelen wonderen te doen.
Ik lig nu comfortabel op P1 met 11 seconden voorsprong (die ook nog groeit). En nu hopen dat alles heel blijft ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Gewonnen :) 3 uit 3
Teamgenoot 3e geworden dus voor het teamkampioenschap gaan we ook goed :) Nu even gaan kijken wat de volgende stap wordt in de ontwikkeling van de auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

*O* *O*

Allerlaatste geworden! :)

Voortaan als ik vergeet te repareren gooi ik er geen benzine meer in en val ik maar uit, scheelt me nog wear ook en voor positie boeit het toch niet :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Nou vergeet dit niet uit de game rules over de race bonus:
"When a manager completes less than 90% of the race distance, the amount is modified by the percentage of the distance completed, so manager who completes 80% of the race distance will only get 80% of the amount specified.'

Dus het kan misschien nog best lonen om de race uit te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Frietzegger schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 06:40:
Nou vergeet dit niet uit de game rules over de race bonus:
"When a manager completes less than 90% of the race distance, the amount is modified by the percentage of the distance completed, so manager who completes 80% of the race distance will only get 80% of the amount specified.'

Dus het kan misschien nog best lonen om de race uit te rijden.
D'r staat me iets van bij dat dat niet helemaal goed werkte?
(Misschien dat het daarom zo lonend is om met 30l te vertrekken, en dan OOF te gaan?)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
BM schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 07:51:
[...]

D'r staat me iets van bij dat dat niet helemaal goed werkte?
(Misschien dat het daarom zo lonend is om met 30l te vertrekken, en dan OOF te gaan?)
Ik heb hier inderdaad nog nooit iets van gemerkt...

Misschien dat hiervoor ook ooit nog eens een correctie wordt toegepast bij diegenen die hier voordeel van hebben gehad... :S

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

kieknwatwort schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 09:19:
[...]
Ik heb hier inderdaad nog nooit iets van gemerkt...

Misschien dat hiervoor ook ooit nog eens een correctie wordt toegepast bij diegenen die hier voordeel van hebben gehad... :S
Is idd mogelijk en werd volgens mij net als de (te) goedkope D en CD als "feature" bestempeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Gisteren wederom na een dramatische race een redelijk (10e) resultaat gehaald. De race was zo dramatisch omdat iemand besloot de verkeerde banden te pakken en iemand anders (Bubbelfiets) heeft besloten dat je op Buenos Aires niet in kan halen (ondanks 'easy' overtaking). Gevolg: mannetje op verkeerde banden met >0 blocking houdt mij en nog 3 anderen 1.0-1.5s/lap tegen, gedurende 34 (!) van de 72 ronden. Het was zelfs zo erg dat degene die achter mij zat met een engine-probleem nog steeds dezelfde tijden bleef rijden!

Goed, daar hebben we dus grofweg 40-45 seconden verloren en toen we er uiteindelijk met de 3e boostlap voorkwamen en de pit in gingen, zat ik er gelukkig nog voor, om daarna te zien dat hij me inhaalt en ineens wel goede rondetijden neerzet (vanwaar ik er vanuit ga dat hij de verkeerde banden had gekozen).
De snelheid bij zowel hem als mij zat er toen goed in, want we reden gewoon top 8 tijden (gedurende een bepaald aantal ronden reed ik zelfs top 4 tijden), maar we lagen zo ver achter dat we amper mensen op eigen kracht konden inhalen. Het redelijke resultaat was dan ook vooral te danken aan het groot aantal failures van engines en gearbox'.

Met een 12e, 9e en nu 10e plaats sta ik 14e in de DC, als eerste van de puntlozen. Is er ook nog goed nieuws? Ja hoor, volgende race is Zandvoort en daarvoor gaan we all-out-attack! (of Maximum Attack zoals Albers zou zeggen :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Voorlopige 8e Q plek.. Zal wel 5 plaatsen omlaag gaan nog. Verwacht niet veel van de race. Ik mag blij zijn als ik de race kan uitrijden zonder errors :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik vrees dat ik compleet kansloos ben dit seizoen. Ik had beter vorig seizoen door kunnen zetten en naar C1 kunnen gaan, want dit seizoen loopt financieel welliswaar op rolletjes, maar qua prestaties is het niet om aan te zien. Alleen race 1 ging goed: Monaco in de regen, tsja, ik lag op p3, haalde p2 bijna in, maar viel toen uit met een kapotte GB of motor ofzo (heb het verdrongen :+). Race 2 ging redelijk: p7, maar vorige race weer uitgevallen. De motor wil ook amper omhoog qua pk's, Toyota is gewoon niet bij te houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 18-09 07:50

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik loop aardig op schema. Ik had er wat beter voor kunnen staan als ik de eerste 2 races geen motor pech had.
Update voor mijn doelstelling S33. Boven Rene eindigen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ene Tadas B. zei:
Have to admit, it is not the offer, it is negotiating that CDs help with, hence the name of the skill "NEGOTIATING", anyway, probably should influence initial offer a bit too.
Ok, het is officieel... Dit wist ik dus niet, maar ik ben blij dat ik al op "slechte" CD's aan het bieden was :P Ik ben van mening dat die extra uren dan het geld ook niet waard zijn (in C1/C2), want zoveel krijg ik er met mn 88 uur ook niet bij tijdens het onderhandelen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

hey, ik mis hier een bepaalde ochtendtekst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 12:12:

Ik zat in dezelfde groep qua efficiency. Ik heb een goede rijder en qua gewicht ben ik misschien wat aan de zware kant. 850pk voor de Honda is toch niet kinderachtig, maar het gat met Toyota is gi-gan-tisch! Ik snap ook niet hoe Renault-rijders ons bij kunnen houden. Het gat met Toyota is maar 20pk, even groot als het gat met Renault en toch is het niet Toyota - Honda - Renault qua ranking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 07:48:
hey, ik mis hier een bepaalde ochtendtekst...
Rustig, rustig, eerst even beginnen met de tekst: Dood aan KPN! :( De verbinding hier klappert harder dan de klapdeur van een wild west saloon...

Het was gister nog een behoorlijke klus m'n ding te doen, tegen 00.00 uur , na een 1,5 uur klooien met een klapperende verbinding, eindelijk mezelf op de grid kunnen zetten op een tot nu toe 17e plek.
Ik geloof dat ik mezelf beter kan gaan voorbereiden op een degradatie naar c3. Tot nu toe pakken de toyota's alle punten zo'n beetje, dus plek 1 t/m 12 zijn al vergeven. Dan blijven er nog 6 plekkies over, en van de gasten die daar om strijden zijn er een best aantal met een leuke bankrekening, dus die kunnen naar hartelust testen en upgraden. Tja, het wordt accepteren dat F1time financieel gewoon ziek is, en er maar proberen het beste er van te maken.....

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf rijd ook met een Honda, mijn teamgenoot rijdt met een Renault. Ik ben de snellere van de twee, maar ik begrijp dat hij nu qua specs op het niveau Toyota zit deze race. Vorige race had hij al een betere motor als mij. Dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Dat lijkt me _heel_ sterk. We hebben net drie races gehad, de vierde komt eraan... Dan zit hij echt niet op de specs van de Toyota na 4 tests... Als dat wel zo is, zit er iets niet goed met het testen en de sterren. Zeker richting de 870pk mag je echt geen stappen van 10+pk per test verwachten IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vier powertests en je zit rond de 870 Pk, het gewicht is zelfs beter dan de Toyota door het lage brandstofverbruik. Betrouwbaarheid zit ook tegen 80% aan. Niks mis met het systeem kon je van te voren uitrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:08:
Vier powertests en je zit rond de 870 Pk, het gewicht is zelfs beter als de Toyota door het lage brandstofverbruik. Betrouwbaarheid zit ook tegen 80% aan. Niks mis met het systeem kon je van te voren uitrekenen.
Bij 4x power is het gewicht zeker niet beter...
Heb 2 tests gedaan en zit al tegen het Toyota gewicht aan. Lage brandstof is idd wel gunstig.

Is er iemand hier met een Toyota, die flink op power test? Ik geloof nml geen reet van een groepsgenoot die claimt nu al op 900pk te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewicht is in mijn ogen samen met betrouwbaarheid behoorlijk overrated. Renault gearboxen die kapot gaan zijn daar het voorbeeld van. En tweaker lameeuw is een goed voorbeeld dat een zeer goed gewicht geen extra snelheid geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:22:
Gewicht is in mijn ogen samen met betrouwbaarheid behoorlijk overrated. Renault gearboxen die kapot gaan zijn daar het voorbeeld van. En tweaker lameeuw is een goed voorbeeld dat een zeer goed gewicht geen extra snelheid geeft.
underrated bedoel je dus... dit geldt inmiddels volgens mij ook voor de eff. van je onderdelen...
gezien die eff. bij mij het hoogst van de groep zijn, maar ik het verschil door de pk's lang niet kan zien...
en qua reliability krijg ik idd het idee dat het gewoon een loterij is, waar iedereen idd even zwaar meeweegt, niks met je onderdelen te maken idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja underrated bedoelde ik. :P Over een goede effiency (daar denk ik teminste over te beschikken) ben ik het niet geheel met je eens. Uit eigen ervaring heb ik toch wel het idee dat het een snelheidsboost geeft. Niet zo groot als pak weg 21 PK. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ohja, van pole vertrokken in de C1 op Zandvoort *O* Volgensmij m'n eerste C1 pole. Natuurlijk andere strategie dan 95% van het veld, dus we moeten maar zien hoe het uitpakt, zeker de 2e stint zal bepalend worden.
Edit: Nouja, race is al weer klaar. Bandjes ploften al na 8km wear, waar ik toch meer verwacht had kunnen te hebben. 20 seconden verloren door de explosion dus nu achteraan aanschuiven en nog steeds een stop meer moeten maken... Nouja, kansje gepakt, gokje genomen en verloren dus :P Ach, beter dan 20e in de Q en 10e in de race qua geld denk ik dan nog :P

[ Voor 45% gewijzigd door Joss op 03-10-2008 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 16:53:
Ja underrated bedoelde ik. :P Over een goede effiency (daar denk ik teminste over te beschikken) ben ik het niet geheel met je eens. Uit eigen ervaring heb ik toch wel het idee dat het een snelheidsboost geeft. Niet zo groot als pak weg 21 PK. ;)
Nee, je bedoelt overrated. Als je tenminste wilt zeggen dat mensen gewicht belangrijker maken dan het in werkelijkheid is, wat ik overigens met je eens ben.

Ik ben bezig met een van m'n meest dramatische F1time races ooit. Ik denk dat ik zo ongeveer 5 of 6 klaphandjes ga halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg frustrerend als je coureur iemand met een engine probleem niet in kan halen op een Monza een easy overtaking circuit.. Verlies op het moment 8 tienden per ronde.

Ongelofelijk ruim 20 ronden achter iemand met een engine probleem klem gezeten en hem niet in kunnen halen op een snel, easy overtaking circuit.. Zonder dit geouwehoer was ik vierde geworden, nu slechts een 6de plaats.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Niet online
Nou dat was weer een nagelbijtertje; mag vertrekken van P14 maar omdat ik op 2 stops zit klim ik gedurende de race op naar een knappe 9e plek. Weinig uitvallers echter deze race, geen mechanische problemen en iedereen weet de auto op de baan te houden. In de laatste ronde laat de spanjool op P7 zijn banden knappen maar doordat ik net nog door de raceleader op een extra ronde gezet wordt kan ik er niet voorbij en onze spaanse vriend mag in de pits finishen op plek 8. Volgens de raceleiding ben ik 9e op 0.000 seconden achter hem aaargh!
Goede race maar nog steeds op zoek naar dat illustere eerste punt, het zal toch een keer moeten komen.
Wel ruim voor mijn tegenstander in de cup dus het staat 1-1.

Het plan was om de aerodynamica te testen maar bij een gebrek aan een goed test circuit toch maar de motor getest voor wat meer pk's. Dit lijkt overigens meteen al zijn vruchten af te werpen in de Qualificatie voor de volgende race want ik heb een hele knap neergezet al zeg ik het zelf.

Er is een aanbod binnengekomen voor het zojuist afgelopen sponsorcontract maar het bedrag per race valt wat tegen en de standaard contractlengte moet ook angepast worden anders zit ik straks weer met contracten die tegelijk aflopen en een gebrek aan onderhandelingstijd.

Overigens voor de geïnteresseerden: In de ToDo list staat de 90% regel niet werkt. Ik weet niet zeker of dat dit de budgetregel is die hier een pagina eerder besproken is maar hou het even in de gaten als je van plan bent om OOF te gaan zou ik zeggen.
http://www.f1time.com/tod...show_item&todo_item_id=46

edit: linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 21:03
Zo eerste punten zijn binnen, helaas lig ik al wel uit de eerste ronde van de cup...

Lijfsbehoud in C2 ziet er goed uit, de top 5 is veel te snel voor mij maar daar achter liggen er kansen voor mij. Kortom bovenste middenmoot moet wel lukken dit seizoen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ohh yes...

5,208,373 3,590,149 285,688

Tjah, abacadabra of niet? :).

6 keer gestopt deze race, doet me terug denken aan m'n eerste seizoen in c4. Ik had geen data, maar dat m'n Goodyears, de zachte variant dan, al na 48 KM gingen knallen bij 25 graden had ik zeker niet verwacht! In ieder geval weer wat wijsheid opgedaan en ondanks alles nog een miljoen winst ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Man man, de race was 1 grote Error. Even een opsomming van de hele race:

Pedro Borges The car sounds sick and looks to be showing signs of oil smoke. Surely it won't be able last much longer.
Stephen Atyeo The rear wing has lost an element at high speed, the driver is losing time.
Mārcis Kripāns The rear wing has lost an element at high speed, the driver is losing time.
Alex Melo Driver is experiencing problems with gear selection.
Mario Rossi Brunori runs out of fuel
Mārcis Kripāns The driver is struggling to slow the car down. The brakes are very worn.
Jarmo Sirkiä The engine has let go dramatically in a cloud of smoke and flames. A disappointing end to the race.
Warren Pieterse The car stops on track with what is being reported by the team as a hydraulics failure.
Mārcis Kripāns The front wing is damaged and costing a driver a lot of time.
Arunas Gelumbauskas runs out of fuel.
Carlos Martinez Driver is experiencing problems with gear selection.
David Fraser Driver has lost a gear and is trying to compensate by adjusting their line.
Mike Borozdin The engine has let go dramatically in a cloud of smoke and flames. A disappointing end to the race.
Mārcis Kripāns The brakes are glowing red hot. The driver needs to be very careful under braking.
Carlos Martinez Driver is reporting that the engine light has come on, but continues on.
Diego Potillon The oil and waters temperatures for the engine are approaching dangerous levels.
Carlos Martinez The brakes are glowing red hot. The driver needs to be very careful under braking.
Mārcis Kripāns The driver has had an off over the kerbing and damaged the suspension. It is definitely terminal.
Carlos Martinez The rear wing has lost an element at high speed, the driver is losing time.
Marco Bakker It looks like a gearbox failure will be the end of the race for the team. Their car isn't going anywhere with a box full of neutrals.
Stephen Atyeo Engineers on pit wall are worriedly discussing a hydraulics issue with the car.
Giorgio Parisotto car leaves the track rolls and crashes into the wall, driver is hurt.
Stephen Atyeo The rear wing has lost an element at high speed, the driver is losing time.
Carlos Martinez The rear wing has lost an element at high speed, the driver is losing time.
Edgaras Ŝuškevičius Driver is reporting that the engine light has come on, but continues on.

Hierdoor mooi vierde geworden _/-\o_ en sta ik niet meer in de gevarenzone.

Ook lekker dure testing deze week. Allemaal 5 sterren tracks.

Nog even een vraagje: Weet iemand wat ik moet testen om mijn brandstof verbuik van mijn engine omlaag te brengen?

[ Voor 3% gewijzigd door Kroketje op 03-10-2008 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, ik geef mijn doelstellingen dit seizoen vast op hoor. Met 10 Toyota's in onze groep is er gewoon geen racen aan. En inhalen is ook onmogelijk, want een 3* R&D Toyota haalt na 4 tests blijkbaar de >900pk al, terwijl m'n Honda dan krap aan op het startniveau van Toyota uitkomt :/ Oh oh oh, als ik alles toch 's over mocht doen :)

Geluk bij een ongeluk: ik maak winst met p8-finishes, terwijl ik op p3 mikte. Ik ga me nog maar 's extra op komend seizoen focussen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 03-10-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Te vroeg geroepen :Y

Ik dacht dat de explosie het einde van mijn race was en ik ~15e zou eindigen. Een 15 tal minuten later dacht ik dat het 12e zou worden, nog 15 minuten later zat een 10e plek er ook wel in en toen zag ik met nog 10 ronden te gaan 2 mannen voor me die mij en een punt scheidden. Door de zachtere banden en (dus) gewoon meer snelheid hen beide ingehaald en zodoende een punt binnen gesleept! *O* Als ik terug ga rekenen en zie wat ik verloren heb met die explosie, had ik echter zelfs top 5 kunnen eindigen. Helaas was er wel een explosie, die ik nog steeds niet echt begrijp, maar goed... M'n eerste C1 pole, dicht bij de snelste ronde maar net niet (m.n. door wear) en het eerste puntje van het seizoen. Denk dat ik wel tevreden mag zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 19:41:
5,208,373 3,590,149 285,688

Tjah, abacadabra of niet? :).
Nou, zit ik met mn 7 sponsors toch dichtbij. :P
Ik heb wel al meer win bonus, hoewel ik daar dit seizoen geen gebruik van zal maken ben ik bang.

Dit weekend weer een marktronde, ben actief op zowel de CD- als de designermarkt. Ziet er goed uit, hopelijk haal ik 2 toppers binnen met een aardige prijs/kwaliteit verhouding. :)
Althans, vergeleken met wat ik gewend ben van vroeg in V2. Misschien dat ik ze allebei alsnog overbied met een paar 100k, zou me verbazen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
4 uit 4 :) Teamgenoot tweede geworden en staat daardoor nu tweede in het kampioenschap :)
Hele rare race zoals Kroketje al eerder aangaf, gelukkig ben ik bespaard gebleven van technische mankementen.

Ik verwacht dat de Peugeot motoren vanaf komende race een stuk dichterbij zullen staan ten opzichte van de Ford's waardoor het veld een stuk competatiever zal zijn. Ik weet niet waarom maar ik heb een 5 sterren aerodynamica test gedaan voor de komende race aangezien ik nog een paar races wil wachten met een engine upgrade en de aerodynamica na slechts 7 races in C4 nog niet bepaald optimaal is.

Na komende race komt er een nieuw chassis welke qua efficiency van 40 naar 55 gaat en 12kg lichter is, dus dat is een leuke upgrade :) Daarna maar eens rustig gaan bouwen aan een nieuwe monocoque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Als een vis in het water :) Letterlijk.

De race ging voorspoedig zoals verwacht, alleen dat zo voorspoedig ging had ik zelfs niet verwacht. Ong. 0.9s per ronde sneller dan de #2 in de race.

Op naar de volgende race die voor de banden ook weer is erg vriendelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heyas, Im back! Na een lange absentie toch maar besloten om me weer aan te sluiten bij F1Time. Ik zag zowiezo al dat Rene nog reageerde (en ik dacht Joss ook?), goed om te zien dat jullie het nog steeds spelen.! Is er nog wat veranderd de laatste seizoenen of niet?

Tijd voor mij om gewoon weer in de laagste categorie te beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Welkom terug :)
Ik ben zelf bij race 10 van vorig seizoen ook weer opnieuw begonnen in C4, veel plezier met het inmaken van de nOObs ;) Kleine tip: Verspil geen tijd en geld aan het testen van je engine aangezien je met een DRP van >90% de wedstrijden meestal toch wel wint... Gewoon lekker het hele seizoen aerodynamics testen zodat je volgend seizoen in C3 ten minste competatief kunt zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Welkom terug JW :)

Er is niet bijzonder veel veranderd de afgelopen seizoenen, behalve dat Tadas een kleine opleving had toen het afgelopen seizoen heel erg fout ging met de rijdersmarkt. Het testen gaat iets anders: je kunt uit een paar circuits kiezen die bepaalde sterren R&D hebben voor bepaalde onderdelen. Betere circuits zijn duurder, ook als je er iets test waar het niet goed voor is. Ook is de rijdersmarkt geglobaliseerd. Je biedt niet langer met je eigen groep op een kleine selectie rijders, maar je biedt met alle managers op een hele grote groep. Ik weet niet precies wat je nog mee hebt gemaakt, maar P is 5 rondjes korter geworden (30 --> 25 rondjes) en dat is het wel zo'n beetje, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 25 rondjes P heb ik nog wel meegekregen, evenals de "mass-bidding" op drivers enzo. Ik ben gestopt net voordat Tadas Bubbelfiets de DRP ging afschaffen.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.