Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #14

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 21.945 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Grrrrrene schreef op maandag 22 september 2008 @ 22:25:
Sjongejonge, klotebegin van het seizoen :( Q ging waardeloos: bijna perfecte ronde in rondje 1, terwijl 2-4 allemaal vol fouten zaten :/ Resultaat: voorlopige p12 (van de 19 :')). Oh well, laten we hopen dat er een hoop 2- of meerstoppers voor me staan :)
P13 ;)
Eindelijk alles kunnen doen. Ging niet slecht, maar had er meer van verwacht. Goed een flink competatief seizoen worden volgens mij...
Enne, ik hoop ook dat er een hoop 2- of meerstoppers staan hoor Grrrene... :P

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*

En daar gaan we weer. Tot nu toe p16, maar ik verwacht zo rond p18 te starten. Door m'n "nieuwe"driver nog geen data van Estoril, dus het was weer ouderwets zoeken. Dat viel nog flink tegen, maar heb in de Q nog een redelijke DRP gevonden. Helaas had ik m'n strategie al aangepast op een lagere DRP dus dit wordt niet zo'n geweldige race ben ik bang. Teamy doet het een stuk beter op P11, go Jopster d:)b

Good luck to you all!!

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

We gaan ons best doen. En de Toyota motoren gaan allemaal ploffen is mij verteld. :p

Good luck!

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:48
Elk seizoen maak ik wel een blunder. En het mirakel heeft weer plaats gevonden. Verkeerde compound. Dacht dat het 31 graden zou worden......blijkt het alleen het laatste kwartier zo te zijn.

Broer had een vreemd probleem. Een regen race, dus soft tyres genomen voor de qualify. Hij drukt op ok..... medium.
Het zal wel komen omdat hij meerdere tabs open had :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 28-08 15:08
Dikkie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 07:51:
Elk seizoen maak ik wel een blunder. En het mirakel heeft weer plaats gevonden. Verkeerde compound. Dacht dat het 31 graden zou worden......blijkt het alleen het laatste kwartier zo te zijn.

Broer had een vreemd probleem. Een regen race, dus soft tyres genomen voor de qualify. Hij drukt op ok..... medium.
Het zal wel komen omdat hij meerdere tabs open had :(
Sterker nog: als je nadat je de kwalificatie-pagina opent een andere pagina opent op F1Time, wordt hij helemaal niet "gesubmit". Dan druk je, reset de pagina (naar 0 liter en medium banden) en moet je het opnieuw invullen. Hij heeft dus 99,9% zeker zelf medium aangeklikt of medium niet in soft aangepast.

Ben inmiddels van 7 afgezakt naar 12 van de 25. Er zijn slechts 27 deelnemers dit seizoen, dus start iig nog in de top 15 :P Erg benieuwd naar het seizoen en vooral de race. Die veranderingen aan de banden maakt deze race toch wel erg gokken/hopen/spannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen race eens zitten analyseren.
Hoe kan het in hemelsnaam dat er sommige mensen pit stops van 8-10 seconden kunnen maken en andere 60+ seconden over een pitstop doen (en dat is dan niet eenmalig maar iedere keer).
Mijn pitstops zelf zijn ook altijd 30+ seconden en dat kost je toch behoorlijk wat tijd zeg maar.

Ligt het aan de hoeveelheid pits leden en hoe goed ze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:54:
Ik heb de afgelopen race eens zitten analyseren.
Hoe kan het in hemelsnaam dat er sommige mensen pit stops van 8-10 seconden kunnen maken en andere 60+ seconden over een pitstop doen (en dat is dan niet eenmalig maar iedere keer).
Mijn pitstops zelf zijn ook altijd 30+ seconden en dat kost je toch behoorlijk wat tijd zeg maar.

Ligt het aan de hoeveelheid pits leden en hoe goed ze zijn?
Hoeveelheid. 0 pitsleden = 60 seconden. Ze hebben waarschijnlijk gewoon geen pitcrew :P

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Angeloonie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:58:
[...]

Hoeveelheid. 0 pitsleden = 60 seconden. Ze hebben waarschijnlijk gewoon geen pitcrew :P
En hij heeft er misschien 10, maar je mag er 20! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 13:41

Darkasantion

Just keep swimming!

Ik ben ook aan F1time begonnen, en me 1e race was een ramp, ik deed maar wat. 1e race van dit seizoen ging al better, goede setup en kwalificatie, maar de banden gingen niet lang genoeg mee. 8e geworden, ging gelukking niet out of fuel. Zit in Class 4 Group 11. Deze keer zou het nog better moeten gaan, heb de auto goed kunnen afstellen, en de banden zouden het nu ook moeten houden. Ook omdat ik de wear van 5.0 naar 3.8 heb weten te krijgen.
Het enigste probleem is het feit dat ik mijn DRP maar niet boven de 55% weet te krijgen. Van alles geprobeerd tijdens de practice, maar hoger dan 55% kwam ik niet. Iemand tips?

Doelstelling voor dit Seizoen? Het overleven(zowel financieel als als team) en als het even kan af en toe puntjes scoren.

Edit: Ben ook bezig met nieuwe Driver, oude heeft 147 DRP, en zit nu achter een aan met minimaal 254, dus dat zal mijn team ook wel een redelijke boost geven. Heb "Start Contract Immediatly"gedaan, doe als enigste bod, en zijn huidige team is inactief. Krijg ik hem dan na de volgende race?

[ Voor 16% gewijzigd door Darkasantion op 23-09-2008 11:03 ]

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:16
Zo, nu al meer Aero getest dan een jaar geleden :D.

Ik en babysit account van teamgenoot Sempy staan akelig dicht bij elkaar, ondanks de verschillende suppliers. Eigenlijk valt het me nog alles mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Darkasantion schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 10:07: Het enigste probleem is het feit dat ik mijn DRP maar niet boven de 55% weet te krijgen. Van alles geprobeerd tijdens de practice, maar hoger dan 55% kwam ik niet. Iemand tips?
Hoi,
Lees de topic starter tekst eens goed door, daar staan een aantal tips in.

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-09 21:25
Ik sta 15/25 in de Q. Niet erg, aangezien deze eerste ronde is om gegevens te verzamelen van mijn tires. Ik zal vast wel exploded tires krijgen met een 2 stopper meds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:33

GaMbiNo

1337

Iemand enig idee wanneer de driver markets weer draaien? Ik heb nogal hard een nieuwe coureur nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
Joss schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 08:47:
[...]

Sterker nog: als je nadat je de kwalificatie-pagina opent een andere pagina opent op F1Time, wordt hij helemaal niet "gesubmit". Dan druk je, reset de pagina (naar 0 liter en medium banden) en moet je het opnieuw invullen. Hij heeft dus 99,9% zeker zelf medium aangeklikt of medium niet in soft aangepast.
Ik stond erachter toen hij op submit klikte. Was 100% zeker soft tyres. Maar ach, het is jammer, hij heeft een 99% OR gehaald, dus hopelijk komt het goed in de race aangezien het volledig nat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Dikkie schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 14:32:
[...]

Ik stond erachter toen hij op submit klikte. Was 100% zeker soft tyres. Maar ach, het is jammer, hij heeft een 99% OR gehaald, dus hopelijk komt het goed in de race aangezien het volledig nat is.
Tsja, je kan nog zo hard roepen dat het zo is... Het is toch echt NIET zo... PHP/MySql gaat geen dingen verzinnen die jij/je broer niet hebt aangeklikt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Tadas vannacht een driverfix uitgevoerd? Mijn coureur heeft vannacht +3 Drp gekregen. Ik stond al op de grid, hopelijk is mijn Drp is nu niet verpest. Dit is nu al de derde driverfix waarbij ik er alleen maar slechter uitkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 15:14:
Heeft Tadas vannacht een driverfix uitgevoerd? Mijn coureur heeft vannacht +3 Drp gekregen. Ik stond al op de grid, hopelijk is mijn Drp is nu niet verpest. Dit is nu al de derde driverfix waarbij ik er alleen maar slechter uitkom.
Mijn driver is nog hetzelfde als gisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd wat de andere C2'ers hebben gekozen qua suppliers. Ik ben voor de snelle performance in de begin races om degradatie te voorkomen.
Honda-Hewland-Michelin.

Honda hoeft niet getest te worden, is in het begin sneller dan Renault. Hewland goede versnellingbak voor zijn prijs. Met twee testen zit op het begin niveau van BMW qua gewicht en shifttime. Bij de banden was voor mij de keuze Goodyear of Michelin. Keuze is uiteindelijk Michelin geworden doordat de band minder tests vraagt om de wear op een redelijke waarde te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, van p16 naar p12 in 1 rondje, dat zegt genoeg over m'n Q-prestatie he? :X

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Honda, BMW, Goodyear hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou race was meteen over, waar ik al bang voor was gebeurt ook nog eens. Doordat mijn coureur ineens DRP punten erbij heeft gekregen vannacht is mijn DRP verpest..
Ik crash nog liever in de muur de eerste ronde dat dit geouwehoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nou dat wordt niets deze race :P Nu in lap 17 zie ik al dat m'n bandjes oranje zijn, en ik moet nog 7 laps :+

Goed, die mediums van mij gaan dus niet zo lang mee :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Honda, Ford, Goodyear heb ik gekozen...

Ik kruip momenteel naar de nummer 2 toe :X Misschien haal ik het net :o
Rene Gerritsen It looks like a gearbox failure will be the end of the race for the team. Their car isn't going anywhere with a box full of neutrals.
ARGH!!!

[ Voor 91% gewijzigd door Grrrrrene op 23-09-2008 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Even een vraag aan de wat meer ervaren mensen hier.

Ik heb vandaag het een en ander doorgelezen, vaak me Race Orders aangepast om net dat laatste beetje extra toe te voegen, en ook een algemeen plan opgezet voor dit seizoen. Nu wil ik weten of dit handig is, of gewoon bagger. Ik zit nu in Class 4 Group 11.

Het Plan is om, een goede driver binnen te halen, zit nu offers te doen op een van 313 DRP, en een van 254.(Oude is 147/306) Beide zitten in een inactief team, en zijn ook nog eens redelijk jong, dus hoop 1 van de 2 te krijgen. Ernaast heb ik een offer op een Designer van 39 jaar oud met een motivatie van 100 en een Innovatie van 82.(Oude is58) Financieel zou ik deze aankopen kunnen ondersteunen. Wat ik erna wil doen, is met behulp van de nieuwe Driver proberen in de punten te komen, terwijl ik de kosten van de interne onderdelen flink ga verlagen, om zo tegen het einde van het jaar een flinke besparing op die onderdelen te hebben. Dit met het doel om volgend jaar dan mijn Staff uit te breiden en te trainen, zodat deze snel beter wordt, en ik meer kan investeren in testen en ontwikkelen van zowel interne als externe onderdelen en eventueel andere noodzakelijke dingen. Erna wil ik dan eens proberen C3 in te kommen. Goed plan, of is het bagger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Ik vind de driver nog niet zo belangrijk in c4. Met een beetje goede setup/drp/strat. kom je makkelijk in c3. Ik heb mijn eerste race gewonnen en heb zo'n beetje de slechtste driver in mijn groep. Mijn voordeel is dat ik nog een berg data en wat ervaring heb van eerdere seizoenen. (ging helaas failliet en ben opnieuw begonnen)

Ik ga pas in c3 opzoek naar een nieuwe driver en ga niet nu meteen al een dure halen. Wil zoveel mogelijk verdienen en zo min mogelijk uitgeven en toch promoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Darkasantion: op zich prima plan, maar met je nieuwe coureur kun je wel eens heel makkelijk promoveren. Ik weet niet op het met DRP goed gaat, maar voordat je weet ben je ineens snel genoeg om te promoveren. Maar waarschijnlijk worden er wel meer goede coureurs aangetrokken in je groep. Als je uit C3 weet te blijven is het prima om te bouwen in C4, als je maar een idee hebt wat nodig is in C3. En dat weet ik zelf ook niet. :)

Goed, de race, ik kan kort zijn, het ging heel goed. 2e plek voor mij en de 3e voor mn teammie. Marnix helaas vroeg uitgevallen, dus geen idee hoe snel hij uiteindelijk was, de rest vooralsnog te langzaam. Maar dat kan snel veranderen. Misschien volgende race een upgrade doen en proberen die winst te pakken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Mijn verslag komt later, maar ik zeg 1 ding:
Ferrari losers :')

Nrs 1 tm 13 zijn Ferrari excl Daniel Ross (8e BMW), Sudalenko (11e MER) en ik (12e BMW). Ben benieuwd of we dat gat naar de Ferraris kunnen dichten/overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 12:02

The_DoubleU

Tweaker in München

Wat een race. Van een 3e plek gestart en lag al snel 2e.
Het leek te mooi om waar te zijn en dat was het ook. Gearbox problemen en langzaam zakte ik terug. Op het eind nog engine problemen en eindigde op een 15e plek. :(
Wat me wel op viel dat er erg veel engine/gearbox problem in onze groep.

Op naar de volgende race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rpol schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:50:
Ik vind de driver nog niet zo belangrijk in c4. Met een beetje goede setup/drp/strat. kom je makkelijk in c3. Ik heb mijn eerste race gewonnen en heb zo'n beetje de slechtste driver in mijn groep. Mijn voordeel is dat ik nog een berg data en wat ervaring heb van eerdere seizoenen. (ging helaas failliet en ben opnieuw begonnen)
in dat menuutje van supporter staat dit : ,,Lots of historical data for every singe race you have driven including your setups and race orders'', maar waar staat die data dan ?? of moet je die gewoon zelf ergens zetten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:57:
Misschien volgende race een upgrade doen en proberen die winst te pakken. :)
Maar niet als de kwalificatie in de regen is. Heel vervelend geen regencoureur te hebben. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nou, dat was dus een sure podium finish down the drain :( :( :(

22e geworden dankzij een kapotte gearbox. Nee, niet zo een waarmee je een paar tiende per rondje verliest (want dan was ik nog 3e geworden), maar zo een waarmee je in een klap uitvalt en langs de kant staat :( De hele race opgeklommen van p16 naar p3 met uitzicht op p2, maar helaas was dat voor niets. Daniel ook al geen punten met p9 en motorproblemen... Lekker begin voor ons team :o Sowieso een bizarre race: 15 van de 18 mensen hadden problemen, sommigen zelfs meer dan 1 :X :X

Goed, moed houden... Op naar de volgende race :)

[ Voor 16% gewijzigd door Grrrrrene op 23-09-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:17:
[...]

in dat menuutje van supporter staat dit : ,,Lots of historical data for every singe race you have driven including your setups and race orders'', maar waar staat die data dan ?? of moet je die gewoon zelf ergens zetten... :?
ik gooi altijd gewoon alles wat ik kan vinden in een excel bestandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Pfft... na 13 ronden met mediums al exploded tires... Of mijn DRP is ontzettend verandert, of de banden zijn gewoon bagger in die hitte :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Na een spannende race tweede geeindigd... de verhoudingen zijn wel duidelijk, top 3 moet er dit seizoen wel inzitten.
Veel pechgevallen de eerste race, waardoor teamie Angeloonie toch nog een puntje meepakt, ondanks 3 klapbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_DoubleU
  • Laatst online: 12:02

The_DoubleU

Tweaker in München

Grrrrrene schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:19:
Sowieso een bizarre race: 15 van de 18 mensen hadden problemen, sommigen zelfs meer dan 1 :X :X

Goed, moed houden... Op naar de volgende race :)
Ik leef met je mee. Het was echt een rare race. Hopelijk hebben we nu alle gearbox/engine problemen voor het hele seizoen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben vrij teleurgesteld, mij drp was na die extra DRP punten 43%. Dat is nog niet eens het ergste mijn driver heeft ook nog eens veel form verloren. Waardoor ik nu bijna de slechtste rijder heb komende race. Ben nu ook komende races ook het bokje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Hoe krijg je de form weer omhoog dan? Stamina?

Anyway, net even excel bestandje gemaakt waarin ik dus netjes alles ga bijhouden, qua DRP/Setup/Brandstofverbruik/Bandenwissels/Slijtage en eventueel andere opmerkingen. Kan ik later terug kijken, hoe ik moet beginnen met instellingen om zo minder tijd aan het zoeken van de optimale instellingen kwijt te zijn. Geeft mee ook een ruwe schatting in hoe ik met mijn DRP moet beginnen per race. Dus dat moet wel goed kommen met mij. I hope.

[ Voor 8% gewijzigd door Darkasantion op 23-09-2008 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat Tadas my driverform reset naar 100 anders zou ik door testen en races de vorm weer omhoog moeten krijgen. Maar als dat gebeurd geef ik het seizoen al op. Dan maar degraderen klote geouwehoer ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Darkasantion schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:16:
Hoe krijg je de form weer omhoog dan? Stamina?
Testen (dan krijg je +3 form ofzo denk ik), maar met name goede DRP's halen. Als je 85% of lager hebt is er altijd een groot risico dat je coureur vorm verliest, heb je 90% of hoger dan zal zijn vorm stijgen (tenzij je erg teleur stelt tijdens de race / uitvalt ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Wesley, gefeliciteerd met je 4e plek, dat is een mooi debuut!

Het is wel een heel vreemd gezicht, al die dure suppliers zo op een rijtje. Vroeger of later zal er heel snel een aantal managers de prijs hiervoor gaan betalen. Zodra ze stoppen met testen en steeds verderop raken zal dat nog eens in een stroomversnelling raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt erop dat Marco Carapuço uit C2G4 zelfde probleem als mij heeft gehad. Hopelijk kan Tadas snel dit recht zetten met de formfix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivover
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik heb een eigen livery gemaakt van de Superleague auto van PSV:

Afbeeldingslocatie: http://ivo.vermaesen.eu/PSVsuperleague.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

kieknwatwort schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:48:
Na een spannende race tweede geeindigd... de verhoudingen zijn wel duidelijk, top 3 moet er dit seizoen wel inzitten.
Veel pechgevallen de eerste race, waardoor teamie Angeloonie toch nog een puntje meepakt, ondanks 3 klapbanden.
3 klapbanden maar ja :+

Pff ik ga eerst even m'n banden verbeteren en dan weer de Mediums proberen, blijf nu wel lekker bij Hards :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
ivover schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:43:

[afbeelding]
Relaxt! :) Ik zou hem meteen gebruiken, zeker na die laatste winst op Nurburgring :P Maar helaas ga ik niet over onze auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroketje
Iemand al met 11-14mm regen gereden? Daar ga ik de volgende race mee te maken krijgen. 10mm in de Warm-up, voor de rest dus gokken :(

Tijd: Start - 00:45:00
Temp.: 33° C
Regen: 14 mm

Tijd: 00:45:00 - 01:26:00
Temp.: 35° C
Regen: 13 mm

Tijd: 01:26:00 - Einde
Temp.: 34° C
Regen: 11 mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivover
Joss schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:13:
[...]

Relaxt! :) Ik zou hem meteen gebruiken, zeker na die laatste winst op Nurburgring :P Maar helaas ga ik niet over onze auto :P
Waar is het afhankelijk van dat de auto wordt goekgekeurd?
- Is de aangeleverde livery een waardevolle toevoeging
- Is de livery mooi nagemaakt
- Is Neil in een goede bui :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
ivover schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:23:
[...]

Waar is het afhankelijk van dat de auto wordt goekgekeurd?
- Is de aangeleverde livery een waardevolle toevoeging
- Is de livery mooi nagemaakt
- Is Neil in een goede bui :D
Deze komt er wel door hoor, tenzij Neil anti-PSV is :P Eigenlijk komt alles er wel door, als je bijvoorbeeld die Tiesto/Nederland auto ziet ;)

• ivover
Joss schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:27:
[...]

Deze komt er wel door hoor, tenzij Neil anti-PSV is :P Eigenlijk komt alles er wel door, als je bijvoorbeeld die Tiesto/Nederland auto ziet ;)
Cool, hij is al toegevoegd als livery door Neil!
Guess he likes it :> :P

[ Voor 64% gewijzigd door ivover op 24-09-2008 08:23 ]

Verwijderd

ivover schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:43:

[afbeelding]
eey waar maak ie zo'n wagen, met welk promgramaatje ofso, photoshop ?!! of iets anders :P

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Joss schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:02:
Mijn verslag komt later, maar ik zeg 1 ding:
Ferrari losers :')

Nrs 1 tm 13 zijn Ferrari excl Daniel Ross (8e BMW), Sudalenko (11e MER) en ik (12e BMW). Ben benieuwd of we dat gat naar de Ferraris kunnen dichten/overbruggen.
waarom ben je een loser als je ferrari kiest?

iRacing

• ivover
Je kunt de basis livery downloaden via het forum van F1Time.com:

http://www.f1time.com/for...ead_id=4314&post_offset=0

To create your own livery you will need:
1. The livery template
2. Adobe Photoshop (or a program that can open Photoshop files and resave in a psd format with layers
3. Some knowledge of how to use the software
4. Imagination (or good reference pics of existing cars)

Als je klaar bent met het maken/designen van je livery:

When you have finished a livery send it to: cf3 [at] rogers.com with the title F1T livery:name of livery in a .psd format and make sure it is unflattened. Merged (flattened) files won’t be accepted.

Please include your name in F1T and group as well (e.g. Charlie Brown C5G107) in the email so I can make sure you get credited for the car.

Verwijderd

en red ik het met mijn remmen voor een race op shanghai ???
Brakes 66% eff 42 5

• ivover
Dat vraag ik me ook af. mijn remmen zijn nog maar 50% goed en ik moet nog gaan racen...
Ik denk dat ik dus een probleem ga krijgen met de remmen.

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Voor de wedstrijd moet je ook nieuwe onderdelen erop zetten

iRacing

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

The_DoubleU schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 20:01:
[...]
Ik leef met je mee. Het was echt een rare race. Hopelijk hebben we nu alle gearbox/engine problemen voor het hele seizoen gehad.
Vervelend jongens... maar de één z'n dood, is uiteindelijk mijn 3e plek ;)
Al had ik mijn portie pech ook wel even toen die Italiaan besloot mijn achtervleugel hardhandig te demonteren... maar desondanks kon ik nog keurig terug naar boven rijden.

Wel mooi om te zien dat ik iig de voorlopig hoogste eff. uit de groep heb en zeker kan meekomen (aangezien ik niet een toyata heb, zoals de rich guys in de groep), dus ziet er leuk uit voor dit seizoen.

Extra mooi vind ik, dat Jim Kiohos vorig seizoen mij uitlachte toen ik zei terug te komen en dat hij het lastig kon worden en hij antwoordde dat ik door z'n broertje zoek werd gereden (verschil in testen) en ik nu beiden ruim te grazen neem (hij was nml ook niet snel)

Verwijderd

Wes46 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 09:40:
Voor de wedstrijd moet je ook nieuwe onderdelen erop zetten
na de race zet ik er nieuwe onderdelen op, dan test ik, doe practise, en doe warmup, ik repareer en dan ga ik racen.

• Dikkie
*hint* je kan imo beter eerst testen en practise en dan pas nieuwe onderdelen erop. Test en practise zijn ook een aanslag op je onderdelen.

• ivover
@ Joss, voor de verwerking van de start post: Ik zit in klasse G4C7 Stifke - Ivo Vermaesen

[ Voor 6% gewijzigd door ivover op 24-09-2008 10:52 ]

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 21:18
Mijn eerste race was ongeveer wat ik er van verwacht had qua uitslag, de manier waarop was wat minder :+

Stond als tweede op de grid, zo te zien is een ex C2-er in onze groep duideiljk de snelste, hij stond dan ook voor me.
Race was een uitdaging met 3mm regen in het eerste uur en de verandering van banden. In het begin een tijdje op P3 rond gereden, maar rond de eerste stop naar P2 opgeklommen. De leider kreeg last van gearbox problemen (en zijn rondetijden gingen echt flink omhoog, meer dan ik in 4 seizoenen ooit heb gezien, zou dit ook stiekem veranderd zijn?) dus lag ik eerste.

De laatste stint was een gokje of het net wel/net niet op mediums te halen was, met mn goede DRP dacht ik dat het net moest kunnen ... je raad het al, het lukte dus net niet, bandjes ploften in de laatste ronde :(
Doordat de voorsprong groot genoeg was, uiteindelijk toch een tweede plaats gehaald, dus ik ben tevreden.

Mijn bandenkeuze voor 3mm regen was in ieder geval de juiste :)

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Kroketje schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 22:16:
Iemand al met 11-14mm regen gereden? Daar ga ik de volgende race mee te maken krijgen. 10mm in de Warm-up, voor de rest dus gokken :(

Tijd: Start - 00:45:00
Temp.: 33° C
Regen: 14 mm

Tijd: 00:45:00 - 01:26:00
Temp.: 35° C
Regen: 13 mm

Tijd: 01:26:00 - Einde
Temp.: 34° C
Regen: 11 mm
Collega :) Ik rij diezelfde race, maar van mij krijg je (zoals misschien wel verwacht :P) geen info ;)

Eerste race van het seizoen ging prima, gewonnen met een voorsprong van meer dan een minuut op m'n teamgenoot, en die stonden allemaal op dezelfde strategie dus de snelheid zit er goed in! Het ontwikkelingsplan van de auto gaat ook zoals gepland dus al met al een tevreden man :) Een verbetering van mijn vorige C3 record zit er denk ik niet in, daarvoor is de auto momenteel nog niet goed genoeg.

@ Wesley: Leuk om te zien dat je C1 gehaald hebt, veel succes!

[ Voor 15% gewijzigd door Sanderrr op 24-09-2008 12:39 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Kroketje
SanderF1 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:36:
[...]

Collega :) Ik rij diezelfde race, maar van mij krijg je (zoals misschien wel verwacht :P) geen info ;)

Eerste race van het seizoen ging prima, gewonnen met een voorsprong van meer dan een minuut op m'n teamgenoot, en die stonden allemaal op dezelfde strategie dus de snelheid zit er goed in! Het ontwikkelingsplan van de auto gaat ook zoals gepland dus al met al een tevreden man :) Een verbetering van mijn vorige C3 record zit er denk ik niet in, daarvoor is de auto momenteel nog niet goed genoeg.

@ Wesley: Leuk om te zien dat je C1 gehaald hebt, veel succes!
Ik heb mijn raceorders al voor elkaar :9. Je ging idd wel erg lekker met superveel verschil. Als je dat kan volhouden dan zie ik je volgend seizoen niet meer.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

SanderF1 schreef op woensdag 24 september 2008 @ 12:36:
[...]
Denk niet dat iemand hier die info heeft na 1 race en daarbij zal niemand die exacte info geven... maar met een WU met 10mm zou je het moeten kunnen uitvinden Kroketje...

Verder grappig om te zien dat jullie in m'n oude groep zitten. Zou voor jullie in principe een eitje moeten worden om te promoveren als ex-C2ers... de beste managers die er nu in de groep zitten zijn (naast jullie 2) Fraser, Kripans en Borozin

• ivover
Wat is nu eigenlijk het grote voordeel van een teamgenoot en dus met je team om de cup en het team kampioenschap te strijden? Ik denk dat het, het geld is.
Verder zie ik nu niets van mijn net gejoinde teamgenoot. Ik had verwacht wel iets te kunnen zien van zijn setup en drp verdeling maar ik zie nog steeds hetzelfde als voorheen toen ik nog geen team maat had of kijk ik verkeerd en is er wel iets bijgekomen van data?

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

@Joss Zit in C4G11, Erik Millian Schöbel

Nou me kwalificatie is dus lekker klote, sta nu 9e en ben bang dat er nog een paar snellere kommen. Racesetup is wel goed behalve me DRP die gewoon 55% is :( . Auto is op 51% dus ik hoop weer stiekem 8e plek, door een paar uitvallers tijdens de race en het voorkomen van lekke banden. Morgen om 16:00 uur weet ik het.

Iemand trouwens met een idee waaneer de Driver/Designer markt een besluit neemt?

Edit@JPS:

Dat zou mooi zijn, kan ik dan hopelijk nieuwe Driver/Designer binnen halen.

[ Voor 9% gewijzigd door Darkasantion op 24-09-2008 14:35 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk is zondag de eerste ronde. Er kan inmiddels ook onderhandelt worden met de drivers.

Verwijderd

Normaal is er woensdag ook een markt (dacht ik) maar misschien dat die nu geskipt wordt. :/

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, dat kan er nog wel bij. Inmiddels bieden we met een stuk of 8 managers op 5 goede designers. Lekker :/

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:26:
[...]Verder grappig om te zien dat jullie in m'n oude groep zitten. Zou voor jullie in principe een eitje moeten worden om te promoveren als ex-C2ers... de beste managers die er nu in de groep zitten zijn (naast jullie 2) Fraser, Kripans en Borozin
Heb helaas volgens mij de verkeerde banden gekozen, dat is een beetje jammer. Fraser is m'n teamgenoot, komt over als een aardige gozer dus dat zit wel goed. Ik ben dan een ex-C2er maar ik ben dus twee seizoenen geleden gestopt en laatst opnieuw begonnen, dus m'n auto heeft er slechts 8 races in C4 op zitten dus qua ontwikkeling loop ik een "beetje" achter :P

[ Voor 5% gewijzigd door Sanderrr op 24-09-2008 16:23 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Kom net tot de #$^$@&^$ conclusie dat ik m'n vleugel kwijt ben geraakt afgelopen races, door een achterligger :X
Heb het dus maar eens als bug gemeld, aangezien het me sterk lijkt dat ik eerst een achterligger ga inhalen om daarna te blocken... :( anders was ik waarschijnlijk 2e geëindigd

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:34:
Kom net tot de #$^$@&^$ conclusie dat ik m'n vleugel kwijt ben geraakt afgelopen races, door een achterligger :X
Heb het dus maar eens als bug gemeld, aangezien het me sterk lijkt dat ik eerst een achterligger ga inhalen om daarna te blocken... :( anders was ik waarschijnlijk 2e geëindigd
Is niet de eerste keer hoor. Je moet er maar eens op letten. Je haalt in en vervolgens wil die weer passen en block je hem. Ik heb deze situatie al meerdere malen gehad dus het is mogelijk dat je zo je wing bent verloren, zelfs door een achterligger die ronde achter je rijdt!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Verwijderd

Grrrrrene schreef op woensdag 24 september 2008 @ 16:09:
Ja, dat kan er nog wel bij. Inmiddels bieden we met een stuk of 8 managers op 5 goede designers. Lekker :/
Tja ik hoop het niet, ik ben ook actief op de markt. Gelukkig had ik mijn huidige CD al zwaar overbetaald, dus ik kan misschien toch nog wat binnenhalen ook al verlaag ik het salaris 700k. :P
Designer is andere koek.

• kieknwatwort
Darkasantion schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:22:
Racesetup is wel goed behalve me DRP die gewoon 55% is :( .
Hmm,
Als je gewoon doet wat hier staat (behalve het laatste stuk over DQP naar DRP omzetten, dat geldt niet meer) dan moet je toch betere DRP kunnen halen...

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

kieknwatwort schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:30:
[...]

Hmm,
Als je gewoon doet wat hier staat (behalve het laatste stuk over DQP naar DRP omzetten, dat geldt niet meer) dan moet je toch betere DRP kunnen halen...
Bedankt, ik heb dat al gelezen, maar was even vergeten dat Spa special is, dus dat me DRP dus erg variabel is per puntje. Heb er vertrouwen in dat de volgende race een stuk beter wordt, omdat ik dan DRP nog beter snap ;)

• Kroketje
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 24 september 2008 @ 13:26:
[...]

Denk niet dat iemand hier die info heeft na 1 race en daarbij zal niemand die exacte info geven... maar met een WU met 10mm zou je het moeten kunnen uitvinden Kroketje...

Verder grappig om te zien dat jullie in m'n oude groep zitten. Zou voor jullie in principe een eitje moeten worden om te promoveren als ex-C2ers... de beste managers die er nu in de groep zitten zijn (naast jullie 2) Fraser, Kripans en Borozin
Ik ga niet voor de promotie. Me design is niet waardig genoeg voor C2. En ik ben geen ex C2er ;) (3 bagger races in C2)

Verwijderd

Ik heb een vraagje: Kan iemand vertellen hoe het kan dat je in de training en warmup met een DRP van 94% rondjes draait van ongeveer 1:22 en in de Q rondje van 1:27 en in de race weer naar de 1:22 gaat. Ik weet dat je in de Q langzamer gaat van wege de brandstof die er bij komt,maar toch geen 5 seconde

• Joss
Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 19:59:
Ik heb een vraagje: Kan iemand vertellen hoe het kan dat je in de training en warmup met een DRP van 94% rondjes draait van ongeveer 1:22 en in de Q rondje van 1:27 en in de race weer naar de 1:22 gaat. Ik weet dat je in de Q langzamer gaat van wege de brandstof die er bij komt,maar toch geen 5 seconde
Regen in de Q? :)

Verwijderd

Nee alles was droog zelfs de temperatuur zat in de richting

• Grrrrrene
  • Niet online
Sowieso heb je in WU ook meer fuel bij je, dus daar ben je bij hetzelfde weer waarschijnlijk ook trager dan in P (bijzondere situaties daargelaten :P). Als je niet ander weer hebt, doe je iets verkeerd, ff goed checken dus...

• andrestouwe

andrestouwe

Zo, daar zijn we weer, wel ff wennen deze nieuwe layout....

@ hierboven: ik denk toch echt dat je een fout gemaakt hebt qua banden ofzo, brandstof maakt wel wat uit, maar niet zo veel. Ik denk eerder dat je met intermediates of wets hebt gereden als ik het tijdsverschil zo hoor....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• Rudolf
waar ik vorige race nog een 2de plaats had in de Q sta ik deze race zelfs op pole. Heb eigenlijk maar 1 concurrent en op een paar honderste van mij staat. De rest staat op meer dan een seconde. Hopelijk hou ik em heel en gaat het lukken met de softs dan zou ik toch 1e of 2de moeten worden.

Verwijderd

Mijn driver is gelukkig gefixt, nu kan ik alleen zelf mijn seizoen nog verpesten. :)

Edit/ Ben wel benieuwd hoe jullie over het volgende denken:

Teammate: Haven't yet got the knack of getting the drp properly changed from 90 to race-revs.
Ik: I think revs don't change the DRP%.
Teammate: Hmmmmmm, how sure are you abt it? As per the guide it says:
"Finally, don't abuse your car in practice. Remember, this isn't the race and there are no points for first in practice. Keep in mind though that the setup and DRP will vary at different engine rev levels."

Het is mij in iedergeval nog nooit opgevallen, of heb ik door de jaren heen wat gemist?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 13:29 ]

• Requiem19
Je hebt niets gemist, het is onzin wat hij zegt. Er zit een 3& random in DRP, onafhankelijk van je revs.

Verwijderd

Het probleem is dan dat dit in de guide staat. ;) Nou van het ene probleem naar de andere, had oude data van Indianapolis van mijn huidige coureur, blijkt hij een totaal andere DRP verdeling te hebben deze race..
Ik denk zelf dat ik met de Barcelona verdeling rij komende race (C4 manager met de deze coureur als mij rijdt daar namelijk), heeft iemand een idee of dit invloed heeft op de racesnelheid (DRP% is 90+ dus dat is niet het punt).

• Requiem19
Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:24:
Het probleem is dan dat dit in de guide staat. ;) Nou van het ene probleem naar de andere, had oude data van Indianapolis van mijn huidige coureur, blijkt hij een totaal andere DRP verdeling te hebben deze race..
Ik denk zelf dat ik met de Barcelona verdeling rij komende race (C4 manager met de deze coureur als mij rijdt daar namelijk), heeft iemand een idee of dit invloed heeft op de racesnelheid (DRP% is 90+ dus dat is niet het punt).
Huh?

Ik snap je vraag niet. Elke circuit/driver combinatie heeft een unieke optimale DRP waarde. Je kunt dus niet zomaar iets invullen wat een andere manager doet op een ander circuit. In de practice zul je op zoek moeten gaan naar de juiste DRP voor deze race. Als je van hetzelfde circuit, met je eigen coureur, van een vorig seizoen nog data hebt, kun je dat gebruiken, maar moet je wel het e.e.a. omreken.

Verwijderd

Mijn rijder had 2 managers de eerste race, wat er voor zorgde dat ik een foute optimale DRP waarde had voor mijn circuit (namelijk de optimale waarde van het circuit waar de andere manager op reed). Tadas heeft dit nu opgelost het probleem is echt het volgende:
Ik rijd op Indianapolis daar heb ik oude data van (ja van dezelfde coureur ;) ), dit bleekt echter waardeloos te zijn. De optimale waarde in mijn practise is namelijk van een andere circuit. Mijn vraag is daarom geeft dit snelheidverlies (het percentage is 90%+ daar ligt het niet aan).

Ik weet verder wel hoe converten van oude data werkt dat is het punt niet.

Edit./ Zal het nog even duidelijker maken met een voorbeeld (getallen zijn fictief ;) ):
Vorig seizoen Indianapolis data
50-60-120-60-50 95%

Gebruikte data na converten
54-67-130-65-52 43%

DRP na zoeken practise
20-40-80-70-90 96%

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 14:51 ]

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Fok, blijk ik mee verekend te hebben in brandstof verbruik.... Net 1 ronde voordat ik ging bijtanken is ie leeg :( Nouja, we leren ervan, bouwen een buffer in, en gaan vrolijk door dan maar. Had toch al geen podium plannen, dus maar zo hopen, kost me minder tijd/geld om te repareren

[ Voor 20% gewijzigd door Darkasantion op 25-09-2008 15:30 ]

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
6e geworden :o, wel geleerd ga niet met medium compound op een baan van 38 graden rijden :D

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Xentor schreef op donderdag 25 september 2008 @ 16:59:
6e geworden :o, wel geleerd ga niet met medium compound op een baan van 38 graden rijden :D
Waarom niet? Moet je gewoon weten wat je bandjes aankunnen...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 07:56
ja Class 4, Pirelli banden. slijtage erg hoog.. :p, toch maar hard banden volgende keer :p

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• Darkasantion

Darkasantion

Just keep swimming!

Zo, DRP begint te kommen, zit nu op 74%, maar hou nog wel 21 puntjes over :( . Ga nog niet verder, want als ik nieuwe coreur krijg moet ik die ook even "inrijden" . Iemand enige bevestiging kunnen zien of dat Zondag wel/niet is? Ik rij nu op Suzuka, nog iemand tips qua setup/DRP? Gewoon algemeen?

Edit: 88%, nog 3 punten over

Ik zit nu wel met 12 mm en 5 mm regen. Is dat allebei Intermediates met 3.82 wear, of Wet en dan met 5 mm Inter?

[ Voor 32% gewijzigd door Darkasantion op 25-09-2008 21:03 ]

• Joss
Darkasantion schreef op donderdag 25 september 2008 @ 20:31:
Zo, DRP begint te kommen, zit nu op 74%, maar hou nog wel 21 puntjes over :( . Ga nog niet verder, want als ik nieuwe coreur krijg moet ik die ook even "inrijden" . Iemand enige bevestiging kunnen zien of dat Zondag wel/niet is? Ik rij nu op Suzuka, nog iemand tips qua setup/DRP? Gewoon algemeen?

Edit: 88%, nog 3 punten over

Ik zit nu wel met 12 mm en 5 mm regen. Is dat allebei Intermediates met 3.82 wear, of Wet en dan met 5 mm Inter?
Misschien moeten we hier toch maar eens wat data gaan verspreiden, want dit soort vragen wordt erg vaakt gesteld en het antwoord blijft hetzelfde: wat je op F1Time niet krijgt, krijg je hier ook niet. Daarnaast, zoals eerder vermeld... Nieuw seizoen en (dus) nieuwe waarden waarbij je de verschillende regenbanden moet gebruiken. Een tip die ik/we ook eerder hebben gegeven is dat VORIG (!!!) seizoen de dry's het best waren van 0mm tot 3/4mm, de inters van 3/4mm tot 8/9mm en de wets van 8/9mm tot oneindig.

Iig gefeliciteerd met de 88%, is alweer een mooie stap richting de felbegeerde 100%. Bij mij ging het dramatisch deze practice! Thank god there is still warm-up! Begon de practice met 78% en opgewerkt naar 87%... Toen zat ik vast. Van alles geprobeerd maar kwam er gewoon niet uit. Uiteindelijk bleek een 2% daling een 1% stijging te zijn geweest en moest ik toch die waarden nog verder verhogen (terwijl ik bij het verlagen constant dezelfde waarde kreeg, dus ik dacht dat ik goed zat).
Anyway, zoals ik al zei; thank god there's still warm-up, want daar kwam ik dus in de 3e stint WU achter (waar ik normaal 1 stint doe, maar nu toch maar wat extra rondjes voor de DRP gebruikt :P ). Heb er in WU nog 95% (minstens) van gemaakt. Denk nu nog iets te hebben voor de Q om misschien nog 97/98% er uit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietzegger
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Qualificatie was uiteindelijk een ietwat teleurstellende 18e plek maar het gat met de kop was toch bijna een seconde minder dan de eerste race en met een uitstekende 94% drp en mijn 2 stop strategie had ik toch wel hoop op een top 10 finish.

Start ging uitstekend en na een paar inhaalacties lag ik in ronde 4 al knap 14e. Rondetijden waren goed en door de vroege stops reed ik op p5 de pits in en kwam als 12e terug in de race. Klom netjes op naar zelfs p9 toen dit gebeurde in ronde 35:
car leaves the track rolls and crashes into the wall, your driver is hurt.

auw, auto naar de filistijnen en coureur ook niet direct terug in topform. Jammer ik had hier zomaar mijn eerste punten kunnen pakken. Lichtpuntje is wel dat de snelheid er in zit en de gekozen strategie de juiste leek. Ging de pits in met <10 liter brandstof in de tank en de banden hielden het ook dus ook daar zit flink progressie in.

Wagen maar even opgelapt maar is niet in denderende conditie. De efficientere en ligtere monocoque is gelukkig in productie en de ontwerpers buigen zich nu over een nieuw chassis. Het snellere aerodynamisch pakket en vleugels zijn al beschikbaar voor de volgende race.

De marketing directeur is druk in onderhandeling over een vet sponsorcontract tot het einde van het seizoen en de verwachting is dat er na de volgende race wordt getekend.

De volgende race zal interessant worden met lichte regen tijdens de warmup en zware regen tijdens de start waarna het opdroogt en de temperatuur oploopt tot 45 graden!
Moet hier nog een goeie strategie voor verzinnen maar het kan maar zo dat een bandentest noodzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
Zo, het begint er op te lijken dat het gat met de top nu al groter begint te worden :S Gisteravond laat stond ik nog op de 9e plek op de grid, en had verwacht dat het een 10e-11e plek zou worden. Dat is dus een 14e geworden. Ik mag hopen dat er een aantal op een stop meer staan, anders wordt het nu al behoorlijk moeilijk om uit de problemen te blijven....
Teamy heeft ook een slechte dag, staat op een 21e stek tot nu toe....

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, sta redelijk achteraan op de grid (P18 geloof ik), maar het ziet er naar uit, dat er tegen beter weten in flink wat mensen voor een extra stop doen deze race (Shanghai)...
Nu maar afwachten wat de regen/banden combo aan info gaat opleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Mjah, ik sta ook wat verder naar achteren dan waar ik thuishoor (vind ik), maar je zag vorige week ook dat er een hoop 2-stoppers tussen zaten voor een betere Q-positie. Ik denk dat het in Shanghai helemaal overduidelijk is wat de beste strategie is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
Mijn Q valt tegen, sta voorlopig 9e van de 21...
Maar misschien komt het nog goed: we rijden op Magny Cours bij zo'n 39 graden, en ik denk dat met de standaard Goodyears een 2 stopper dan net niet lukt - en mijn Goodyears zijn niet standaard meer :P
En met een pitstijd van 17 sec. kan een stop minder een hoop schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 09:41:
Mjah, ik sta ook wat verder naar achteren dan waar ik thuishoor (vind ik), maar je zag vorige week ook dat er een hoop 2-stoppers tussen zaten voor een betere Q-positie. Ik denk dat het in Shanghai helemaal overduidelijk is wat de beste strategie is...
Huh, jij staat erg netjes hoor... Denk dat alles voor jou op een 2 stopper staat. En dat dan Astrup en daarachter (incl. me) de volgende 1 stoppers zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-06 13:57
Hmm heb 1 punt binnen :) De eerste. Vind het moeilijk te berekenen hoeveel brandstof je nodig heb. Iemand nog tips?
Ik merk ook dat mijn spullen erg snel kapot gaan. Heb dus alles dubbel gekocht nu omdat reparaties te lang duren. Is dat goed of slecht?

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:52:
[...]

Huh, jij staat erg netjes hoor... Denk dat alles voor jou op een 2 stopper staat. En dat dan Astrup en daarachter (incl. me) de volgende 1 stoppers zijn...
Laten we het hopen. Ik sta nu 1.8s achter de nr1, dat is toch nogal een gat dat ik met 1 stop minder niet ga overbruggen (vrees ik). Of zou dat dan weer een 3-stopper zijn? Ik vind een 2-stopper met dat weer in Shanghai een heel rare keuze eigenlijk. Next best thing is dan een 3-stopper, maar met de in/out-tijden daar in China wordt dat hem ook niet 8)7

Wordt dus een interessante race vanavond :)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.