Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #14

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 22.001 views

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Sempy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:46:
Mijn 28-jarige driver van 387DRP/3,1mln salaris vroeg aan mij dit seizoen een verlenging van 3,8mln. Uiteraard niet op ingegaan, want onbetaalbaar als je achteraan in C1 gaat rijden. Nu staat hij op de markets voor slechts 2,5mln vraagprijs.

Is dit logisch/normaal of iets voor bugs-forum?
IK zou het eens aankaarten want ik vind die vraagprijs toch wat aan de lage kant... Want ik heb even gekeken en naar mijn mening is dit toch een topdriver. Bij de skills komt ie nergens onder de 86 uit. en bij zijn extra's niet onder de 75.

[ Voor 13% gewijzigd door nvidia op 10-09-2008 10:18 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10 13:40
volgend seizoen ook maar weer es beginnen.

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:03
nvidia schreef op woensdag 10 september 2008 @ 09:47:
[...]

IK zou het eens aankaarten want ik vind die vraagprijs toch wat aan de lage kant... Want ik heb even gekeken en naar mijn mening is dit toch een topdriver. Bij de skills komt ie nergens onder de 86 uit. en bij zijn extra's niet onder de 75.
Klopt dat het een topdriver is, heeft het afgelopen seizoen z'n dikke salaris meer dan opgebracht. Met name 100 passing/blocking en een hoge pole-skill leveren veel voordeel op. Daarom vindt ik het ook zo belachelijk dat ik hem alleen voor een meerprijs kan signen en dat anderen hem met korting kunnen aantrekken. Het is net alsof je je werkgever om € 500 opslag vraagt en als je dat niet krijgt ontslag neemt en ergens anders voor € 500 minder aan de slag gaat. Heb dus een bug-report aangemaakt.

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:54
Sempy schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:38:
Edit:

polls: 71eff. / 296kg / 1,4mln benieuwd in hoeverre dat c1-waardig is
Volgensmij heel erg C1 waardig :) Als ik het met mij vergelijk dan ;) 72eff, 307kg, 1.24mln.
Denk dat ik maar wat meer de kosten ga op laten lopen, want op dit moment verlies ik 95% van de efficiency die ik over een seizoen opbouw, tijdens de reset.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, gisteren het seizoen in stijl afgesloten: 2e geworden. Echt bizar hoe dit seizoen verloopt hoor. In het begin heb ik rustig 2x m'n banden getest, toen pas de motor. Dan loop je dus al een paar races achter met de motorontwikkeling, vervolgens na race 8 of 10 ofzo geen tests meer gedaan, behalve aero. Op de een of andere manier kan ik ondanks deze manier van testen toch de rest bijhouden, hoe kan dat nou? OK, 'k heb een goede rijder, dat wel, maar dat compenseert toch niet zoveel meer tegenwoordig?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• nvidia
Grrrrrene schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:00:
Nou, gisteren het seizoen in stijl afgesloten: 2e geworden. Echt bizar hoe dit seizoen verloopt hoor. In het begin heb ik rustig 2x m'n banden getest, toen pas de motor. Dan loop je dus al een paar races achter met de motorontwikkeling, vervolgens na race 8 of 10 ofzo geen tests meer gedaan, behalve aero. Op de een of andere manier kan ik ondanks deze manier van testen toch de rest bijhouden, hoe kan dat nou? OK, 'k heb een goede rijder, dat wel, maar dat compenseert toch niet zoveel meer tegenwoordig?
Ik denk dat de eff. een grotere rol speelt dan gedacht...

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Misschien veel managers die na race 8/10 helemaal stoppen met testen?

• Joss
Requiem19 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:16:
Ik vind race 8/9/10 ook niet zo schokkend om te stoppen iig, zeker in C2... (ik in C1 ben na race 9 gestopt, en had ook een tyre en gb test gedaan)

• Grrrrrene
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:16:
Niet dat ik zo begreep van het forum, maar dat kan natuurlijk. Aero heeft wellicht wel veel invloed, volgens mij was dat ook aangepast toch, vorig seizoen ofzo?

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Hmm, bij mij viel dat juist tegen in C3...
Ik heb t/m race 6/7 getest (2xGB en 4xengine ofzo) en was toen op 1 persoon na gewoon beter dan de rest, maar aan het eind (laatste 3/4 races) zat alles dichter op me/voor op me door doortesten van de engine (terwijl ik volle bak aero testte)

www.elskamp.org * Mijn Twitter

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 18:45
Saev schreef op vrijdag 4 juli 2008 @ 14:52:
Doelstelling S32:
- Financieel gezonde situatie creëren (zwaar besparen op kosten, beter sponsor pakket)Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- Regelmatig punten scoren.Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Doelstelling voor S32 ruimschoots gehaald. Nieuwe driver aangenomen voor heel wat minder pegels, auto hier en daar wat goedkoper kunnen maken en mechanics, engineers en pitcrew goedkoper gemaakt. Ook mijn sponsor pakket heb ik beter voor elkaar. Regelmatig punten scoren is zeker gelukt, 14 van de 17 races heb ik punten gescoord. En 2 races heb ik geen punten gescoord door een driver bug (random driver toegewezen omdat er een gat zat tussen mijn nieuwe 'start contract immediatelly' driver en mijn ouder driver). Maar liefst 10 keer heb ik het podium mogen betreden:

1e plaats: 2x
2e plaats: 5x
3e plaats: 3x

En uiteindelijk een 3e plaats in het kampioenschap wat mij recht op promotie naar C2 geeft. Ben bang dat ik daar geen potten kan breken, maar ik doe mijn best om erin te blijven.

Doelstelling S33:
- Niet degraderen;
- Gemiddeld efficiency boven de 70 tillen (waarbij weight onder de 310kg moet blijven);
- Financieel gezond blijven.

Ik moet zeggen dat dit al met al zeer pittige doelstellingen zijn, maarja afgelopen seizoen heb ik de doelstellingen makkelijk gehaald en je moet de lat hoog leggen ;)

Oja mijn huidig design: 65,5 eff / 307 kg / 1,3 M (Heb per ongeluk 60-65 gekozen in de poll). Weet niet of ik daarmee thuis hoor in C2. Mijn driver hoort er volgens mij niet thuis met 293 DRP. Ik hou de driver market in de gaten, mocht er een mooi koopje langs komen kan ik altijd nog wisselen. Eerst proberen we het met mijn 293 DRP driver.

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik ook maar even:

Doelstellingen vorig seizoen: Geen, ben opnieuw begonnen :P

Doelstellingen volgend seizoen:
Iedere race in de top 6 eindigen
Promoveren naar C2
Ontwikkeling van de auto terug op niveau krijgen (lange weg te gaan...)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
Mijn doelstellingen waren:

- klassering: plaats 5 (ik wil niet promoveren) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (5e)
- cup: 1/2 finale Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (1/4 finale)
- team championship: top 3 (mede afhankelijk van mijn teammaat natuurlijk) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (3e)
- minstens 1 race winnen, Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
- minstens 3 podiums Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (3 keer 2e)
- financieel minstens quitte spelen (exclusief bonussen) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- iedere race testen en doorontwikkelen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

Een aantal doelstellingen precies gehaald, en een paar net niet...

mijn huidig design: 62,4 eff / 309 kg / 1,25 M

Volgend seizoen ga ik voor promotie naar C2

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

• nvidia
Heb nog even gekeken naar de statistieken in alle C3-groepen en daaruit blijkt dat ik de meeste punten behaald heb dit seizoen nl. 143/170 punten.

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:03

Jopster

trotse papa x4

nvidia schreef op woensdag 10 september 2008 @ 19:50:
Heb nog even gekeken naar de statistieken in alle C3-groepen en daaruit blijkt dat ik de meeste punten behaald heb dit seizoen nl. 143/170 punten.
Ook alleen maar omdat ik de laatste race ben uitgevallen. :P

GoT-Papa clublid

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-11 23:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Mijn doelstellingen waren:

- Klassering: top 10 Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (9e)
- Cup: 1/4 finale Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (1e ronde)
- Team championship: top 3 Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (3e)
- Minstens 3 podiums Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (2 keer 3e)
- Minstens 10 top 10 finishes Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (13 keer)
- Financieel minstens quitte spelen (exclusief bonussen) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (~38 miljoen verlies (incl. 10 mil onterechte boete))
- Iedere race testen en doorontwikkelen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png (tot 1/2 van het seizoen gelukt, daarna niet vanwege financieën)
- Nieuwe, goedkopere, driver contracteren Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (goedkopere én betere driver)
- Betere sponsordeals afsluiten (350K+) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png (allemaal 420K+)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Trouwens ook nog even gestemd:

65,5 eff
293 kilo
1,16 miljoen

GoT-Papa clublid

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jopster schreef op donderdag 11 september 2008 @ 06:52:
Trouwens ook nog even gestemd:

65,5 eff
293 kilo
1,16 miljoen
Wat is die 1,16 miljoen?

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:03
Poll: Hoeveel kosten de zes meest aangeschafte onderdelen jou?
De 6 meest gebruikte onderdelen zijn: brakes, electronics, frontwing, hydraulics, rearwing en suspension.
;)

• Grrrrrene
  • Niet online
69.5, 312.8, 1,207M hier. Ik zie dat m'n gewicht nog wat omlaag mag (net als IRL _o-) :)

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ook de poll maar eens ingevuld :)

Gemiddelde eff: 66,7
Gewicht: 294kg
Kosten: 1,422M

Mag het hiermee volgend seizoen in C2 gaan proberen. Zou dat een beetje voldoende zijn?

Ben er wel tevreden mee eigenlijk, redelijk veel op gewicht gedesigned, en dat heeft z'n uitwerking niet gemist. Geeft me wat speelruimte om komend seizoen wat meer naar efficiency te kijken.

Grootste probleem in C2 zal mijn rijder worden. Hij is spotgoedkoop (nee, geen random driver ;)), maar is met 298DRP ook niet zo heel best. Misschien toch maar eens gaan rondkijken voor een nieuwe driver. Kan ik wel m'n DRP data de deur uit doen, das wel jammer :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Grrrrrene schreef op donderdag 11 september 2008 @ 10:04:
69.5, 312.8, 1,207M hier. Ik zie dat m'n gewicht nog wat omlaag mag (net als IRL _o-) :)
Hmm, leuk om te zien dat we redelijk gelijk zijn qua auto (69.9 eff. / 311kg), weet ik ook een beetje m'n positie voor komend seizoen in dat veld...

Nu alleen nog een betere driver. Volgend seizoen toch nog met de huidige driver (24 jr, 320 DRP) en een low budget doorontwikkel seizoen draaien en op basis daarvan eens kijken wat te gaan doen...
(en of verlengen vd driver slim/betaalbaar is)

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 11-09-2008 10:45 ]

• nvidia
Jopster schreef op woensdag 10 september 2008 @ 23:34:
[...]

Ook alleen maar omdat ik de laatste race ben uitgevallen. :P
Ik ben ook 1 keer uitgevallen door engineprobleem!
  • 9 keer 1e
  • 6 keer 2e
  • 1 keer 4e
  • 1 keer 22e
Heb ook eens gestemd: 66,4 eff - 285,46 kg - 1,018 mln

[ Voor 8% gewijzigd door nvidia op 11-09-2008 11:58 ]

• Kroketje
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-11 11:11
Alvast een voorlopige doelstelling voor S33:

- Gewicht van auto onder de 310kg krijgen (die is nu 340kg)

- De kosten van mijn onderdelen omlaag brengen (Vorig seizoen alleen maar efficiency getest. De kosten zijn aardig hoog ;) )

- Geen geldverlies

- In de top 18 eindigen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Kroketje op 19-09-2008 14:02 ]

• nvidia
Kroketje schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:58:
Alvast een voorlopige doelstelling voor S33:

- Gewicht van auto onder de 640kg krijgen (die is nu 670kg)
Ik zou trouwens de doelstelling van het gewicht zelfs nog lager durven leggen -> 620 kg!

• Joss
nvidia schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:00:
[...]

Ik zou trouwens de doelstelling van het gewicht zelfs nog lager durven leggen -> 620 kg!
Ik vind dat je zo'n doel niet kan stellen, omdat het afhankelijk is van de motoren en versnellingsbakken :P Zeg dan gewoon part-weight onder de 310kg ofzo :)

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

nvidia schreef op donderdag 11 september 2008 @ 11:56:
[...]

Ik ben ook 1 keer uitgevallen door engineprobleem!
  • 9 keer 1e
  • 6 keer 2e
  • 1 keer 4e
  • 1 keer 22e
Heb ook eens gestemd: 66,4 eff - 285,46 kg - 1,018 mln
Ook netjes hoor. Wordt spannend volgend seizoen. Hopelijk heb ik de juiste onderdelen gedesigned. :)

Als ik zie hoe sommigen die van C3 komen opeens strijden om promotie in C2, vraag ik me af hoe volgend seizoen er uit gaat zien. Ik reken me niet rijk, maar ik verwacht toch wel hier en daar puntjes te pakken. Zo lang ik maar niet degradeer. :)

Overigens 10 overwinningen. :P

GoT-Papa clublid

• nvidia
Joss schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:15:
Ik vind dat je zo'n doel niet kan stellen, omdat het afhankelijk is van de motoren en versnellingsbakken :P Zeg dan gewoon part-weight onder de 310kg ofzo :)
Ja maar mijn doelstelling dat ik opgegeven heb voor Kroket ;) is gebaseerd rekening houdend met de huidige engines... En ik denk met voldoende de designen op gewicht dat dit mogelijk moet zijn!
Jopster schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:16:
Ook netjes hoor. Wordt spannend volgend seizoen. Hopelijk heb ik de juiste onderdelen gedesigned. :)

Als ik zie hoe sommigen die van C3 komen opeens strijden om promotie in C2, vraag ik me af hoe volgend seizoen er uit gaat zien. Ik reken me niet rijk, maar ik verwacht toch wel hier en daar puntjes te pakken. Zo lang ik maar niet degradeer. :)

Overigens 10 overwinningen. :P
Ah ik weet niet precies wat ik van volgend seizoen moet verwachten. Ik weet dat mn wagen ruim voor ligt ten opzichte van anderen maar toch. Het hangt ook af van een goede strategie en DRP. Ook ben ik er nog niet uit hoe ik volgend seizoen ga aanpakken. Net top 10 rijden (zonder enginetest) of meedoen bij de top. Dit omdat mijn balans niet echt top is en met een seizoen extra zou me dit al wat meer ademruimte geven. Ook mede mijn reorganisatie die er aan zit te komen gedurende S33-S34 zal ik zo veel geld kunnen besparen...

Overigens, mooi aantal overwinningen maar ik kon ze ook behaald hebben. Sitter van mn teamy (Bunby heeft 2 overwinningen gepakt) waar ik telkens op 5 sec of minder finishte. Was dit mn teamy geweest waren er dit 2 overwinningen meer maar ah, seizoen is heel mooi geweest en ik kijk alvast uit naar volgende seizoen... en natuurlijk om eens een krachtmeting te doen met jou 8)

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-10 22:08
Ben der goed ziek van dat ik er op zo'n manier bij uitgekegeld. En dan maakt het het nog erger dat het de Moutlias'jes zijn die het hem flikken ook.
Maar ach gezien mijn auto heb ik zeer strak overgepresteerd en zijn de 10 punten eigenlijk al meer dan ik had verwacht te gaan halen.

Verwijderd

Na al een hele tijd op dit forum mee te hebben gekeken toch maar eens aangemeld.
Marc de Boer - C3G8

Dit jaar eindelijk voor elkaar gekregen te promoveren, volgend jaar C2G2. Een erg mooi seizoen gehad kampioen geworden, teamkampioenschap ook binnen gehaald. De cup uiteindelijk uit handen gegeven in de finale door betrouwbaarheids problemen 2 races voor het einde.

C2G2 was dit jaar erg inactive zowel de league als het groepforum. Dat zal komend seizoen vast wel veranderen, met de komst van Andrew McKendry, Marc Groß (door Bunby al Mrs 100 genoemd ;) ) en Burak Hakki. Verder ben ik wel benieuwd naar de prestatie van één de arrogantste managers in het spel: Thomas Pappaioannou. Verder zal door de lichting uit C3 het aantal nederlanders in de groep stijgen naar 10. :)

Als ik de polls zo bekijkt mag ik me toch wel achter me oren krabben wat ik fout heb gedaan afgelopen seizoenen. 71 eff. 301 kg 1.3 miljoen

Hopelijk zal na de reset het underbidden op Cd en D niet meer kunnen. Misschien wat flauw omdat ik zelf niet van gebruikt gemaakt heb, maar ik geloof dat het underbidden een groot probleem is in het spel. Het verziekt de economie in het spel, wat juist nu geprobeerd wordt beter te maken. Als ik lees dat sommige managers een 80+ designer voor nog geen miljoen binnen halen. Waar ik 1.7 miljoen moet betalen door wel in een actieve groep te zitten vind ik dat zeer onterecht.

Verwijderd

Poll: 66,1/300kg/1,4M

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Poll:
parts: 309KG
eff. : 67
kosten: 1,6M
Jopster schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:16:

Als ik zie hoe sommigen die van C3 komen opeens strijden om promotie in C2, vraag ik me af hoe volgend seizoen er uit gaat zien.
Laat ik je voor een klein deel uit de droom helpen, met je verwachtte balans van een goeie 30M valt het tegen....
ik spreek uit ervaring.....
We zullen moeten kijken wat we volgend jaar kunnen doen, in elk geval welcome to C2G1 _/-\o_

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:54:
Laat ik je voor een klein deel uit de droom helpen, met je verwachtte balans van een goeie 30M valt het tegen....
ik spreek uit ervaring.....
We zullen moeten kijken wat we volgend jaar kunnen doen, in elk geval welcome to C2G1 _/-\o_
Ja, ik heb je natuurlijk nauwlettend in de gaten gehouden. :) We zullen wel zien. Afgelopen seizoen heb ik in ieder geval gebruikt om mijn financiele situatie in orde te maken. Dat heeft geresulteerd in 1m aan extra sponsorgelden (race inkomsten) en een halvering van mijn staff kosten. De correctie door de bug was een tegenvaller, maar daar komen we wel bovenop.

In ieder geval kijk ik uit naar volgend seizoen. Na 3 seizoenen C3 heb ik het wel gezien. :)

GoT-Papa clublid

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Poll:
67eff.
303kg
1.2M

De doelstellingen waren:
In C2 blijven (lijkt me al lastig genoeg) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Niet te veel geld verliezen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

Het is gelukt in C2 te blijven, maar het helpt natuurlijk wel als je in een inactieve groep komt. Hoop dat dat volgend seizoen wat beter wordt :)
Geld was wel een klein probleem, maar omdat ik vrij vroeg gestopt ben met testen is dat ook weer rechtgetrokken. Heb nu iets winst maar dat zal nog wel wat minder worden met de belasting.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

63,8 eff
310 kg
1,40 mil :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Typisch, de 10 miljoen boete die ik had is terugbetaald, ik heb ineens weer 10 miljoen meer :)

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Angeloonie schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 00:22:
Typisch, de 10 miljoen boete die ik had is terugbetaald, ik heb ineens weer 10 miljoen meer :)
Hier ook en het is meer dan welkom. :) Lees het topic maar over de kerstman, dan wordt het duidelijk. Eerste seizoen dat je een random driver contract verlengd hebt is je kwijtgescholden.

GoT-Papa clublid

• Joss
Heeft één van mn voorstellen het toch nog gehaald :P

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, C3G9 forum wordt de moeite wel weer waard... aangezien Adam wel weet wie hij moet aanvallen, nml Jon...
Dat gaat nog vuurwerk worden volgens mij :P
(en tussen de seizoen door speel ik graag met vuurwerk...)

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Oke, het is een beetje flauw, maar het is gewoon terecht dat ie wederom gecorrigeerd word op z'n spelling.
Geloof dat het gewoon 1 van de regels van het forum is dat je correct engels gebruikt. Nu geloof ik dat in australie nog steeds engels de standaardtaal is, maar daar is bij Adam echt niks van te zien.
Plus dat ie het natuurlijk verdiend om afgebrand te worden, arrogant mannetje :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

• Joss
Het is gewoon een irritant ventje, met alles. Z'n taalgebruik, z'n spelling, z'n arrogantie, z'n gebrek aan vermogen om te relativeren... Wat hij ook nu weer roept; "ik wordt GEPEST door mijn taalgebruik". Dan heb ik zoiets van; "Dude, seriously... SHUT UP!". Vind het ook zo appart trouwens, dat hij "I" (als in het engelse ik) en alle namen met hoofdletter schrijft, maar na iedere punt weigert om een hoofdletter te gebruiken :P

Maargoed, als ik het goed begrepen had is woensdag de reset? En de planning dan maandag de eerste race. Ik ben er nog niet echt uit wat ik ga doen, op safe met een van de middelmatige engines, of misschien wel meestrijden voor het kampioenschap met een Ferrari ofzo. Moet het budget nog even bekijken en ben benieuwd hoeveel de prijzen van de engines dan wel omlaag gaan :)

Overigens had ik mijn nieuwe coureur aangeschaft in de hoop dat hij op alle stats kon verbeteren. Wat blijkt? Hij zat iets van 30 pts onder zijn DRPP en tot nu toe zijn die 27 punten gegaan naar... racing line :P Op de andere stats wil hij maar niet verbeteren, maargoed, alles is gelukkig wel boven de 85. Moet ook wederom opmerken dat het lijkt alsof een oudere coureur niet langzamer skills bijleert. Had dit al eerder opgemerkt, maar het lijkt nog steeds zo. Nu nog ff afwachten wat de reset met mijn 29 jarige coureur doet :P

Verwijderd

hoe zie je eigenlijk welk class / group je zit in volgend seizoen want k zie hier meerdere mensen zeggen in welke class en group ze zitten !?!

enne met die coureur ik had net een nieuwe ( hij had geaccepteerd voor nieuw contract ),
krijg ik zo'n random driver :

Rémy Gaze [29149], 28 jaar oudBelongs_to_league -1Uit Madagascar Motivatie 99, Vorm 99DRP: 155 (289)Huidig contract
Duur contract 17 races
Contract duurt nog 17 races
Salaris per race 1.000.000
Winst bonus 100.000
Punten bonus 10.000
Team doelstelling in de groep handhaven

De coureur heeft voor volgend seizoen al een contract, zodoende kan zijn huidige contract niet worden verlengd.COUREUR GETEKEND Madhumalati Nelleman [10017], 32 jaar oudBelongs_to_league -1Uit Denmark Motivatie 100, Vorm 100DRP: 244 (367)Contract
Contract begint over 1 races
Duur contract 0 races
Contract duurt nog 0 races
Salaris per race 986.702
Winst bonus 690.691
Punten bonus 69.069
Team doelstelling aantal podia/overwinnigen

kan iemand helpen !? ;(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 15:42 ]

• nvidia
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:38:
hoe zie je eigenlijk welk class / group je zit in volgend seizoen want k zie hier meerdere mensen zeggen in welke class en group ze zitten !?!

enne met die coureur ik had net een nieuwe ( hij had geaccepteerd voor nieuw contract ),
krijg ik zo'n random driver :
Heb dit al eens zien passeren hier maar ook op het forum van F1Time. Ik zou het aanraden om het daar te posten...

Wat betreft de groep waar je volgend jaar in rijdt, moet je eens vermelden waar je momenteel in reed!

[ Voor 52% gewijzigd door nvidia op 15-09-2008 20:30 ]

• Kroketje
Wat een stilte als er niks te doen is op f1time :/

Hoe komen mensen er eigenlijk bij dat de reset woensdag/donderdag is?

Verwijderd

nou dat staat als je op de f1time site komt en bij het eerste menutje van f1time.

op het forum staat dat canada woensdag opnieuw begint en donderdag europa

Verwijderd

Dat is als het goed is verteld door Tadas op het forum een tijdje terug. Ben opzich wel benieuwd naar de definitieve suppliers. Vooral de gearbox lijst zal omgegooid worden, zelf kan ik het snelheids verschil van een goede gearbox nog niet goed plaatsen (rij al 2 seizoen Hewland) ben daarom wel benieuwd hoe daar hier overgedacht wordt. Is een goede gearbox zijn geld waard?

• nvidia
Vandaag D-Day!! De vraag die ik me vandaag stel is: "Doet ie of doet ie het niet ;)"

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Canadese tijd he. ;)

GoT-Papa clublid

• nvidia
Ofcourse! :9 ma denk niet dat het veel zal uitmaken. Zijn deadline gaat ie toch niet halen :*)

[ Voor 21% gewijzigd door nvidia op 17-09-2008 13:38 ]

• Grrrrrene
  • Niet online
Zal ongetwijfeld morgen worden, op z'n best. Ik denk eigenlijk dat we uitstel krijgen en pas volgende week de reset krijgen, maar ik ben dan ook een ras-pessimist als het op F1Time aankomt.

• nvidia
Inloggen lukt niet meer. Ik vermoed dat Tadas bezig is met de reset!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

nvidia schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:11:
Inloggen lukt niet meer. Ik vermoed dat Tadas bezig is met de reset!
Don't get your hopes up, kan gewoon inloggen......

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

• nvidia
andrestouwe schreef op woensdag 17 september 2008 @ 20:47:
Don't get your hopes up, kan gewoon inloggen......
Inderdaad, nu lukt het ineens weer wel..;

Verwijderd

reset nog niet gebeurd ( het zou vancht gebeuren ) helaas .....

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 07:41:
reset nog niet gebeurd ( het zou vancht gebeuren ) helaas .....
Is daar uur of 6 eerder en hij zou het op z'n vroegst om 2.00u doen (8u NL-tijd) en ik krijg momenteel een 404 als ik inlog...
(er is dus nog hoop)

• nvidia
Nog steeds ee 404 dus ik vermoed dat hij er mee bezig is...

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 22:02
Of hij is halverwege gestopt en heeft het zo gelaten om er vannacht mee verder te gaan.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dikkie schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:29:
Of hij is halverwege gestopt en heeft het zo gelaten om er vannacht mee verder te gaan.
Hmmm, ik krijg anders wel een andere foutmelding dan daarstraks... Geen idee, maar als het morgen weer zou draaien, valt dit me qua vertraging mee...

• kieknwatwort
Looks like itss broken! Itss riellie broken! Itss riellieriellie broken!

• Joss
We zullen maar hoopvol zijn :)

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

kieknwatwort schreef op donderdag 18 september 2008 @ 14:09:
Looks like itss broken! Itss riellie broken! Itss riellieriellie broken!
Aaaaarrgh, niet die reclame }:|

Verwijderd

Iemand een idee hoe lang dit kan duren?

Verwijderd

Tot het klaar is. :)

Verwijderd

Ok. Anders dan. Hebben jullie ervaring - van andere resets - hoe lang dit soort dingen kunnen duren?.

Verwijderd

Het lijkt erop of Tadas het inlogscript offline gehaald heeft, dit kan een aantal oorzaken hebben. Het kan best zijn dat de reset op dit moment plaats vind. Maar dat kan niemand met zekerheid zeggen.

• kieknwatwort
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 15:18:
Ok. Anders dan. Hebben jullie ervaring - van andere resets - hoe lang dit soort dingen kunnen duren?.
Hmm, zie voor vorig seizoen kieknwatwort in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..."
Toen werd het maandag na de beloofde woensdag...

Verwijderd

Het zou ook zo kunnen zijn dat er gewoon iets echt mis is gegaan. Je kan al vanaf vanmorgen 08:00 of zo niet inloggen. Ik dacht toen aan een reset. Je ziet wel dat er iemand on-line is. Misschien handmatge aanpassingen.

Verwijderd

nu zelfs 2

Verwijderd

3 :)

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-11 13:43

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Zo, ook weer bijgelezen..... gare internet connectie laatste weken.....

nog ff de poll: eff 51,9 / 279,9 kg / 1,03 mil

Doelstelling afgelopen seizoen uiteraard weer niet gehaald, wou in top 10 eindigen maar P12 was mijn deel. Komend seizoen dan maar :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Verwijderd

Misschien moet je eens afvragen of je wel de goede kant op designed lameeuw. Ik zat dit jaar bij jou in de groep en je had prima suppliers maar jouw effiency blijft flink achter bij de meesten andere managers. Daarin tegen is jouw gewicht wel erg laag maar dat lage gewicht geeft jou niet echt een snelheidsboost.

• lameeuw

lameeuw

Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2008 @ 18:27:
Misschien moet je eens afvragen of je wel de goede kant op designed lameeuw. Ik zat dit jaar bij jou in de groep en je had prima suppliers maar jouw effiency blijft flink achter bij de meesten andere managers. Daarin tegen is jouw gewicht wel erg laag maar dat lage gewicht geeft jou niet echt een snelheidsboost.
Klopt, helemaal mee eens, de efficiency loopt ontiegelijk achter bij mij, ik heb me alleen maar gericht op gewicht en kosten. De efficiency moet dus zeker stevig omhoog en dat wordt ook het doel komend seizoen maar ik moet wel op de centen letten. Ik zat na 6 races afgelopen seizoen bijna op 0 en door een stevige reorganisatie heb ik nu weer bijna 20 mil staan. Testen was dus afgelopen seizoen ook niet echt mogelijk zonder zwaar in te leveren dus dat heb ik redelijk snel moeten laten.

Komend seizoen maar eens een echt plan van aanpak maken en die roestbak inleveren voor een wat meer gepoetst ding dat wat meer efficiency heeft.... en voor het seizoen er op maar eens een betere designer zoeken.

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-10 08:04
Class 1: Season 33. Race 0/17.
Maar inlog werkt nog niet.!

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
*O* *O* Hij doet het weer! Nieuwe seizoen is begonnen! *O* *O*

Wat mij het meeste opvalt is dat er maar drie motoren zijn in C2, Toyota, Renault en Honda.
Ik ga snel weer vrolijk verder kijken :*)

edit: het weeroverzicht voor het hele seizoen is weg, goede zaak :)

[ Voor 14% gewijzigd door MRCL op 19-09-2008 05:03 ]

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:12

_Z3

Kan weer inloggen :), ik zit nu in de C3G9. Er heeft zelfs al iemand de PWQ doorlopen:
Practice more » 1. Adam Burgess 1:21.616
Warmup more » 1. Adam Burgess 1:21.809
Qualification more » 1. Adam Burgess 1:21.562

Kennen jullie die toevallig??

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm... die naam komt me vaag bekend voor, maar ken de persoon verder niet. :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

MRCL schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 04:54:
*O* *O* Hij doet het weer! Nieuwe seizoen is begonnen! *O* *O*

Wat mij het meeste opvalt is dat er maar drie motoren zijn in C2, Toyota, Renault en Honda.
Ik ga snel weer vrolijk verder kijken :*)

edit: het weeroverzicht voor het hele seizoen is weg, goede zaak :)
In C3 zijn er maar 2 motoren, Ford en Peugeot..

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Zowaar een reset die redelijk vlot verliep.

Net ff snel gekeken, het gene wat het meest in het oog springt zijn de beperkte aantal keuzes bij de motoren en een zeer grote keuze aan gearboxen, waarvan er maar een paar een serieuze keuze kunnen zijn.

Ook aardig van tadas dat hij aangeeft dat de omslag punten voor dry/interm/wet zijn aangepast

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• lameeuw

lameeuw

Suppliers C3.... wordt er nog niet heel vrolijk van.

Afbeeldingslocatie: http://xs131.xs.to/xs131/08385/supps166.jpg.xs.jpg

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Zowaar een vlotte reset. Wellicht komt het allemaal nog goed dan. :)

André... je hebt een offer. :)

GoT-Papa clublid

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

De bandenkeuze is er niet makkelijker op geworden :) zeker nu je de weersverwachtingen voor het hele seizoen (gelukkig) niet meer zichtbaar zijn.

• Dikkie
Nou, zoals verwacht.......collega, broertje en mijzelf gepromoveerd naar C2. Broer zelf binnen 2 seizoenen :D

Helaas allemaal in een andere groep (op volgorde C2G1, C2G3 en C2G4).

Het zal mij benieuwen. Ik dacht vorig seizoen niet mee te kunnen draaien, maar won zelfs mijn eerste races en promoveerde dus naar C2 als 2e.

Denk helaas dat het niets zal worden en dat ik echt moet vechten om erin te blijven. Dat is dan ook mijn doel.

• Xentor
Nieuw begonnen hieraan, eind vorig seizoen ingeschreven kon vandaag voor eerst inloggen.
Maar mijn rijders contract gaat pas in na deze race 8-)

Verwijderd

Suppliers in C3 zijn echt een no brainers moet ik zeggen verwacht daar weinig verschillen. Suppliers C2 zijn voor mij persoonlijk door de gestelde doelen ook niet moeilijk te kiezen.

Edit/ Leuk om te zien dat mijn oude groep 2 oud C1'ers erbij heeft gekregen ben benieuwd hoe die het gaan doen in de groep.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 10:22 ]

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-10 13:40
Xentor schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:11:
Nieuw begonnen hieraan, eind vorig seizoen ingeschreven kon vandaag voor eerst inloggen.
Maar mijn rijders contract gaat pas in na deze race 8-)
ik heb 2 weken geleden ook een nieuw account aangemaakt. Tijdje niet meer gespeeld nadat ik failliet ben gegaan... :(
Kreeg toch weer zin om te spelen. Maar ik heb nog geen team toegewezen gekregen.

• Joss
F1T reporter 2008-09-19 00:11:22
F1 Time season 33 has now begun.

Most significant changes were made by our tyre suppliers. They have committed to make racing more interesting by increasing gaps between dry compound tyres and allowing more interesting strategies that way. Unfortunatelly due to these changes, dry tyres will lose much more time in wet and extreme wet as well. Actually, Intermediate and Wet tyres have changed a little bit as well, not only intermediate tyres have become less effective in extreme rain, but the point when you have to switch from dry to intermediates or wets have changed too.

We look forward to seeing you on the track!

F1T team
Klote! :P Vooral dat eerste baart me zorgen; want dat lijkt te zeggen dat alle weardata die "we" verzameld hebben vanaf heden nutteloos is. Ook die laatste zin is weer een uitdaging, nouja dat andere eigenlijk ook want ik had nu zo'n beetje een formule opgesteld hoeveel tijd ik met verkeerde banden op de baan verlies :P

Verwijderd

Ik ga er vanuit dat de wear niet verandert. Dat over de compounds zal snelheid zijn.

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:06:
Ik ga er vanuit dat de wear niet verandert. Dat over de compounds zal snelheid zijn.
Denk het ook, maar idd feest bij de regenraces waar iedereen weer mag zoeken naar nieuwe data :S
Zat daarnaast een beetje op de drivermarket te kijken, maar daar zijn de prijzen ook goed onderhevig aan inflatie zeg :|
Om 3 mln uit te geven, hoef je verder niets bijzonders te kopen 8)7

• Dikkie
racing wordt niet interessanter hierdoor imo. De gaten worden groter doordat iedereen data moet sprokkelen en veel verkeerde beslissingen nemen die dus fataal worden voor een race.

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Dikkie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:37:
racing wordt niet interessanter hierdoor imo. De gaten worden groter doordat iedereen data moet sprokkelen en veel verkeerde beslissingen nemen die dus fataal worden voor een race.
En dan wordt het racing niet veel interessanter?

iRacing

• Dikkie
ik vind een close race interessanter dan een race met >30sec verschillen

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Dikkie schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 12:19:
ik vind een close race interessanter dan een race met >30sec verschillen
Inderdaad, maar dit kan in de beginfase van het seizoen leuke verrassingen met zich mee brengen.

iRacing

• Kroketje
Ik ben dus wel gepromoveerd naar C3(G11). Ik zal mijn doelstelling aanpassen.

Nu ik naar de balans kijk van mijn groep zie ik een paar mensen in de -balans zijn. Die zullen dus wel Retiren.

Iemand van hier in C3G11 die een team willen vormen?

Ohja, de supplierkeuze. De motor was voor mij een makkelijke keuze aangezien ik niet voor een promotie ga, voor de goedkoopste gekozen ;)

De Engine ben ik nog mee bezig.. Door de weinige keuzes die we vroeger hadden is het nu toch lastiger om te kiezen voor mij ;)

De banden heb ik een gokje genomen. Ik zal toch wel een paar punten moeten scoren om in C3 te kunnen blijven....

[ Voor 69% gewijzigd door Kroketje op 19-09-2008 13:54 ]

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Ai, je levert bij die reset wel lekker in op je design zeg...

Verder vanavond maar eens rustig de suppliers uitzoeken en overleggen met m'n nieuwe teammate. Gaan dit jaar iig voor de TC :) Maar dag mag ook wel als ik een team vorm met een ex-C1 die terug wil... en ik heb besloten ook voor het betere werk bovenin de groep te gaan, al is m'n driver wel wat aan de zwakke kant.

Verwijderd

zie mijn f1 filmpie op youtube :

http://nl.youtube.com/watch?v=jgnAseB4Ac8

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 14:15 ]

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Eerder iets voor het F1 topic lijkt mij zo... Daarbij geinig, maar niks bijzonders en van matige kwaliteit (TV opgenomen met GSM??)

Ben wel benieuwd hoe lang je filmpje blijft staan, aangezien je het van TV opgenomen hebt (en RTL daar waarschijnlijk minder happy mee zal zijn...)

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Juist :?

Ik heb het deze keer extra moeilijk met suppliers kiezen, moet namelijk ook de suppliers uitkiezen voor m'n babysit account. Jeetje, wat is het lastig om voor een ander te kiezen! Als je voor jezelf kiest heb je een zoveel beter beeld van je lange/korte termijn strategieen, ideeen, je data en noem het maar op. Als ik iets verkeerd uitkies voor Sempy zit hij daar het hele seizoen aan vast, moeilijk.

Voor mij wordt het een ultra goedkoop-suppliers pakketje helaas...

Verwijderd

Zou iemand de suppliers van C1 kunnen posten? Ik las dat daar uit 7 engines gekozen kan worden?

Verwijderd

oja effe nie bij nag gedacht ....

• Xentor
Trouwens, Als ik F1time.com laad doet hij het soms heel snel maar soms heb ik dan ook een time-out. moet ik weer refreshen. en dan houd het soms een minuut aan. :\ Iemand suggesties?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.