Metalbuster schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:47:
COD5MP zuigt niet, niet mee lopen met de rest die allemaal een grote mond hebben over COD5 maar hem vervolgens wel gewoon kopen

. COD5 is eigenlijk gewoon identiek aan 4 alleen dan met een andere setting. Verder vindt ik het "public" niveau op COD5 ook hoger als op COD4, dit komt met name door de bolt-rilfes.
Er zijn een heleboel mensen die COD5 gewoon niet respecteren alleen door het feit dat het niet van Infinity is, en daardoor krijgt het door de meeste ook gewoon de kans niet.
COD5 zuigt wel

Het feit dat de community voor COD4 nog steeds groter is dan die van COD5 is al een eerste argument. Het tweede is het feit dat ik onze COD5 server opgezegd heb bij i3d omdat onze clan-leden allemaal (zonder uitzondering) weer terug zijn bij COD4 en i3d mij vervolgens ook doodleuk meldde dat wij beslist niet de eersten waren die hun COD5 server al weer opgezegd hadden.
Daarnaast merk ik nu al dat de server 's-morgens veel langer leeg is dan in het begin. De lol is er (zeker gezien het feit dat iedereen zo snel kan levellen in dit spel, zie hieronder) veel sneller van af.
IW of niet maakt mij niet uit. Het spel moet in al zijn facetten gewoon goed zijn. Ik heb al veel vaker gepost dat met name het geluid belabberd is. In COD4 heb ik echt het idee dat ik een van de modern weapons in handen heb. In COD5 denk ik steeds: leuke speelgoed-gun.
Ik koop sowieso alle delen van COD en COD5 heb ik daarom ook gekocht en het een kans gegeven nadat ik bij de demo al verschillende dingen was tegengekomen die me niet bevielen. Ik dacht dat de final release dat wel zou oplossen... niet dus. Ik speel het meestal een half uurtje ter afwisseling want daar is hij best leuk genoeg voor hoor, maar voor wars en echt competitief spelen... nee, echt niet. Snel terug naar COD4.
Het niveau op de publics hoger dan dan op de publics van COD4? Geen valide argument omdat het argument van je stoelt op bolt-action rifle only-servers. Bolt action rifles zijn er dan wel niet in COD4 (ook de G3 niet) maar er zijn zat sniper-only servers in COD4. Probeer die maar eens en je stelt misschien je mening wel bij. Het niveau is verder bedroevend laag. Als je bij LV53 bent en de PPsh41 (zeg maar de P90 van COD5) tot je beschikking hebt is er geen lol meer aan: spray & pray met stopping power erbij en je knalt alles af. De servers zitten er vol mee.
In COD5 wordt je rank centraal opgeslagen maar ze hebben er weer eens geen rekening mee gehouden dat de 10.000XP's per kill server daardoor als paddestoelen uit de grond schieten. Je kunt in 3-4 minuten van het ene prestige level naar het andere gaan, zeker in zo'n kleine rotmap als Dome. Binnen twee weken na de release zie je de helft van de spelers al met Prestige Level 10 rang 65 rondlopen. Nou nou wat goed...

Kun je een beetje spelen, dan knal je ze als ratten af met een Gewehr43. Dan is COD4 toch weer beter waar je iig gewoon een nieuwe naam / profile kunt maken en vervolgens ook echt moet levellen.
Goed, tot zover maar weer mijn pleidooi voor COD4 naar aanleiding van de opmerkingen dat COD5 geen eerlijke kans wordt geboden etc.. Iedereen die wel lol beleeft aan COD5: vooral doorgaan, het blijft altijd persoonlijk