Gelukkig duurde dat maar kort

Met een half uurtje was onze server weer bereikbaar.
Vorige week een nieuwe pc aangeschaft met dit keer toch ook maar een goede geluidskaart erin. Ik dacht dat die andere pc van mij met geintegreerde soundchip wel voldoende was maar man, wat een verschil! Ik hoor nu zelfs de lui die dead silence aanhebben 9 van de 10 keer al aan komen rennen
Wij hebben inmiddels nu onze FFA-server zo aangepast dat de chopper met 1 (pistool)schot is neer te halen. Dat vergroot (zeker in FFA) de spelvreugde toch wel enorm. Want als admin zie je toch wel vaak in spec-mode dat mensen goed rondrennen (bij ons is camping niet toegestaan namelijk) en 5 kills maken, dus een airstrike inroepen en dan vervolgens opeens erg voorzichtig worden om die laatste 2 kills maar te halen om de chopper in te kunnen roepen.
Gevolg is dan ook vaak dat er een enorm verschil zit tussen de nummer 1 die dan 2 of 3 choppers heeft kunnen inroepen en de rest. Nu de choppers eruit zijn (althans erg makkelijk neer te halen) zijn de matches toch een stuk spannender en nieuwe spelers bevalt het wel goed heb ik gemerkt. Hoewel ze natuurlijk eerst verbaasd uitroepen dat dit toch niet mogelijk kan zijn
De damage van de chopper is met dit scriptje in de server.cfg ingesteld op 1 terwijl hij default op 1300 staat en ook de turret_clip van de chopper kan ingesteld worden op bv 5 i.p.v. de default 40-waarde waardoor een chopper niet zo enorm kan rondsproeien. En met dit script blijft de server i.i.g. ranked en hoeven we geen mod te draaien.
Tja, en de posts over het slechte NL-taalgebruik en de beleefdheid van NL-spelers. Dat valt bij ons alleszins mee moet ik zeggen. Nu zitten we dan savonds ook vaak wel met twee admins er constant op en worden die ogenblikkelijk gekickt, zeker als ze van die enge ziektes gebruiken en mocht er geen admin zijn, dan houden onze clanleden de namen wel in de gaten en kijken we de serverlogs na om deze evt. op de zwarte lijst te plaatsen.
Het enige waar ik me dus als admin nog zorgen om moet maken is wat er gebeurt als COD5 uitkomt. De trailers zien er zeer goed uit, de gameplay en engine zou dzelfde zijn als die van COD4 dus dat moet dan wel goed zitten. Overstappen op COD5 of toch maar nog een server erbij...?