Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
LJZ schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:41:
[...]

Dit hebben we in zekere zin al uitgevoerd. Het hele systeem heeft inmiddels al een reset gehad via het menu en we hebben alles opnieuw ingesteld. Denk aan telefoons koppelen, maar ook datum en tijd ect.

[...]

Hardware: H50
Software: 0514
Full Link: 5001.462.0.2

Ik denk dat je deze bedoelde? Ik heb laatst gebeld met de dealer en die vertelde dat we de laatste updates hebben, kortom we hoefde niet langs te rijden om het te laten updaten..
Dat klopt dus niet. 516 is de laat versie. Je systeem kan geüpdate worden, kun je ook zelf. Je hebt alleen een sd kaartje en Windows computer nodig.

Als je een dubbele usb poort hebt, dan kan die ook stuk zijn. Komt namelijk vaak voor bij die dubbele units.

Ik zou eerst een systeem update doen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09-09 18:55

LJZ

Rainesh schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:49:
[...]

Dat klopt dus niet. 516 is de laat versie. Je systeem kan geüpdate worden, kun je ook zelf. Je hebt alleen een sd kaartje en Windows computer nodig.

Als je een dubbele usb poort hebt, dan kan die ook stuk zijn. Komt namelijk vaak voor bij die dubbele units.

Ik zou eerst een systeem update doen.
Dit is hele nuttige informatie! Weet je ook waar we die vandaan kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 19:45
LJZ schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:52:
[...]

Dit is hele nuttige informatie! Weet je ook waar we die vandaan kunnen halen?
Stuur me je chassisnummer in een pb, dan kijk ik morgen op de Seat servers op jouw chassisnummer.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ

LJZ

Rainesh schreef op zondag 7 september 2025 @ 22:53:
[...]

Stuur me je chassisnummer in een pb, dan kijk ik morgen op de Seat servers op jouw chassisnummer.
Heb je een PB gestuurd! Nogmaals dank en mocht het probleem opgelost worden, zal ik hier ook een update plaatsen voor mocht iemand hier ook tegenaan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJZ

LJZ

De update was goed te doen en volledig uit te voeren, enkel helaas nog altijd geen Apple CarPlay. Lijkt toch iets anders achter te zitten. We zitten nu wel op de 0516 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:06

zeroday

There is no alternative!

Iemand een tip voor de Seat Leon Sportstourer FR en welke dakdragers het makkelijkste in gebruik zijn?

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qroy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 17:17
zeroday schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:20:
Iemand een tip voor de Seat Leon Sportstourer FR en welke dakdragers het makkelijkste in gebruik zijn?
Ik heb de Turtle Air II gekocht en die hebben mijn bagage veilig van Nederland naar Italie en terug gedragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:39
zeroday schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:20:
Toen ik de (vorige model) Seat Leon ST FR nog had, heb ik 4 jaar lang gebruikt gemaakt van dakdragers van Yakima, het Aero model. Was daar zeer tevreden over.

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:07
Afgelopen dagen in de Dolomieten op vakantie met de Leon KL ('22). Het infotainment systeem vond het daar niet zo leuk en crashte regelmatig. Ook elke keer een 'ping' dat de auto geen gebiedsgegevens had.
Vervelender was op dag 2 (koude ochtend) een storing met de keuzestand schakelaar(?) ik neem aan dat het de versnellingspook is, tenminste als ik online zoek op deze storing.
Doorrijden mogelijk, zoek werkplaats op zag ik in het scherm. De dagen erna leek het wel alsof temperatuur er iets mee te doen had. De storing kwam alleen als de temperatuur onder ongeveer 10 graden was.
Na de vakantie maar even bij de garage langs denk ik. Iemand ervaring met deze storing en enig idee wat het kan zijn/kan kosten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• safu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-09 16:17
Sibrand schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:10:
Afgelopen dagen in de Dolomieten op vakantie met de Leon KL ('22). Het infotainment systeem vond het daar niet zo leuk en crashte regelmatig. Ook elke keer een 'ping' dat de auto geen gebiedsgegevens had.
Vervelender was op dag 2 (koude ochtend) een storing met de keuzestand schakelaar(?) ik neem aan dat het de versnellingspook is, tenminste als ik online zoek op deze storing.
Doorrijden mogelijk, zoek werkplaats op zag ik in het scherm. De dagen erna leek het wel alsof temperatuur er iets mee te doen had. De storing kwam alleen als de temperatuur onder ongeveer 10 graden was.
Na de vakantie maar even bij de garage langs denk ik. Iemand ervaring met deze storing en enig idee wat het kan zijn/kan kosten?
Ik heb het soms ook met mijn 2021 Leon Sportstourer, is een beetje eigen aan lagere temperatuur. De dealer zei bij mij dat er niet echt een oplossing is, buiten eens alle errors resetten.

[ Voor 4% gewijzigd door safu op 11-09-2025 10:55 ]

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik heb een 1.2 tsi motor uit 2016. de auto heeft 115K gelopen. klopt het dat het bij de 1e keer de distributieriem bij 240K moet vervangen worden? en daarna telkens op 120K?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:14
Doorrijden mogelijk, zoek werkplaats op zag ik in het scherm.

(...)

Wanneer ik thuis ben kijk ik voor je wat op de factuur stond, maar probleem met een of andere poke/sensor in/voor de transmissie had de mijne ook. Moest de brug op en alles eronder eruit om die sensor te vervangen. Was garantiewerk, dat wel.
Ik dacht rond de 700 eu voor een onderdeeltje vaan paar eur, maar ik zal het dubbel checken.

• grasmanek94
Farabi schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:59:
ik heb een 1.2 tsi motor uit 2016. de auto heeft 115K gelopen. klopt het dat het bij de 1e keer de distributieriem bij 240K moet vervangen worden? en daarna telkens op 120K?
Distributieriemen bij VAG, voor zover mij is verteld, elke 120k km controle en als deze aan vervanging toe is (dus geen vast interval om te vervangen), vervangen. Mogelijk dat de 1e controle plaats vindt na 240k.

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 11-09-2025 11:03 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Farabi schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:59:
Het verschilt wel echt per type. Check even je instructieboekje of onderhoudsboekje. Of zoek online even op je motorcode + interval distributieriem

Hoi!

• grasmanek94
EWK schreef op donderdag 11 september 2025 @ 13:03:
[...]

Het verschilt wel echt per type. Check even je instructieboekje of onderhoudsboekje. Of zoek online even op je motorcode + interval distributieriem
Of https://seat.erwin-store.com/erwin/showHome.do , account maken, 8 eur aftikken en dan heb je 1 uur de tijd om alles te downloaden wat kan, legaal. 4 of 5 downloads tegelijk. Kan je de maintenance guide voor ibiza 2016+ downloaden , wel in settings ikoontje rechts boven de boekentaal naar nederlands of engels aanpassen, staat standaard op duits. Kan je ook trainingen en andere onderhoud documenten downloaden. Gewoon van SEAT zelf. Dit is hun officiele online pagina o.a. Voor ODIS dingen en ander spul.

[ Voor 4% gewijzigd door grasmanek94 op 11-09-2025 16:32 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

grasmanek94 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:30:
[...]

Of https://seat.erwin-store.com/erwin/showHome.do , account maken, 8 eur aftikken en dan heb je 1 uur de tijd om alles te downloaden wat kan, legaal. 4 of 5 downloads tegelijk. Kan je de maintenance guide voor ibiza 2016+ downloaden , wel in settings ikoontje rechts boven de boekentaal naar nederlands of engels aanpassen, staat standaard op duits. Kan je ook trainingen en andere onderhoud documenten downloaden. Gewoon van SEAT zelf. Dit is hun officiele online pagina o.a. Voor ODIS dingen en ander spul.
Ging het om een ibiza ? Even gemist denk ik

Hoi!

• grasmanek94
Oh sorry haha, is bij 1.2 motor mijn aanname. Zou natuurlijk ook een Leon kunnen zijn, maar iig kan men daar het juiste model opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
enig idee wat het kan zijn/kan kosten?
Uitgevoerde werkzaamheden
Uitlaatsysteem ombouwen0.1010.21
Warmte-bescherming uit- en inbouwen0.6061.27
Voorste uitlaatdemper uit- en inbouwen0.7071.48
Huis van versnellingshendel uit- en inbouwen1.50153.17
Accu geladen0.1010.21
Interactieve functie .0.1515.32
Gebruikte materialen
Schakelstangen (BO) - VSWA713033CC1.00207.43
529.09 ex. / 640.20 inc. BTW 18/03/2024.

Dit was naar aanleiding van idd een schakelpoke sensor issue met melding op het scherm (soms) maar rijden en schakelen werkte gewoon prima..

Ik heb tevens een DSG 7 versnellingen automaat.

En oke de "paar euro" was wel wat meer, ~200 heh.

[ Voor 10% gewijzigd door grasmanek94 op 12-09-2025 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@Sibrand Is het toevallig deze of soortgelijk (check de links naar gelijksoortige filmpjes op YT)
Dikek kans dat de microswitch niet lekker is. Dat kan temperatuurgerelateerd zijn idd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:07
The Eagle schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:33:
@Sibrand Is het toevallig deze of soortgelijk (check de links naar gelijksoortige filmpjes op YT)
Dikek kans dat de microswitch niet lekker is. Dat kan temperatuurgerelateerd zijn idd.
Mist er een linkje in je post of snap ik de verwijzing niet helemaal?
Pagina: 1 ... 86 87 Laatste