Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 84 85 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
@The Eagle ah, dat van die selector op de rechter spiegel had ik inderdaad niet begrepen. Zal het testen en inderdaad... Staat op spiegelverwarming. :+

@MaSw85 ik moet er zelf echt even mee gaan rijden. Ben nog herstellende dus snelweg überhaupt nog niet kunnen doen. Mijn vrouw gaf aan dat het niets deed. Maar goed. Zegt absoluut niets natuurlijk. :)

De komende tijd zal ik meer gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:37
Arunia schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 11:32:
Spiegels die met achteruitrijden naar beneden kantellen ook niet (wel optie in het menu die aan staat).
Daarvoor moet de spiegel selectie op R staan, en wanneer de versnelling in R is kun je een aparte afstelling instellen voor de R+R stand (spiegel+versnelling). Werkt alleen voor de passagiersspiegel.

[ Voor 5% gewijzigd door grasmanek94 op 23-02-2025 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:05
Goedemorgen,

Sinds een aantal dagen wat rare dingen waar ik tegenaan loop met mijn Leon ST Phev. Mijn sleutel gaf afgelopen maand aan dat hij vervangen moest worden, zo gezegd zo gedaan en vervangen. Nu binnen een maand geeft hij dit weer aan. Lijkt me erg snel! Daarvoor in bijna 2 jaar 1 keer vervangen naar mijn gevoel. Echter wat hij nu daarbij doet is het volgende, de laadkabel ontkoppeld niet van de laadpaal. Alsof hij geen commando krijgt van de auto. Nu is het zo dat mijn servo van de laadpoort niet bijster goed is en de laadpoort vervangen moet worden, wellicht heeft dit met elkaar te maken? Valt me op dat tegelijkertijd de issues met de lege batterij ook begonnen zijn. Iemand een idee of zoiets mee gemaakt?

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busman
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09-05 15:30
Louwke schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:20:
Goedemorgen,

Sinds een aantal dagen wat rare dingen waar ik tegenaan loop met mijn Leon ST Phev. Mijn sleutel gaf afgelopen maand aan dat hij vervangen moest worden, zo gezegd zo gedaan en vervangen. Nu binnen een maand geeft hij dit weer aan. Lijkt me erg snel! Daarvoor in bijna 2 jaar 1 keer vervangen naar mijn gevoel. Echter wat hij nu daarbij doet is het volgende, de laadkabel ontkoppeld niet van de laadpaal. Alsof hij geen commando krijgt van de auto. Nu is het zo dat mijn servo van de laadpoort niet bijster goed is en de laadpoort vervangen moet worden, wellicht heeft dit met elkaar te maken? Valt me op dat tegelijkertijd de issues met de lege batterij ook begonnen zijn. Iemand een idee of zoiets mee gemaakt?
Hier ook een Leon ST PHEV. Ik heb met de sleutel hetzelfde gehad, ook binnen een paar weken de batterij weer leeg.
Vervangen voor een Varta batterij en 'geen' problemen meer ondervonden. Althans hij reageert wel eens slecht op ver/ontgrendelen als je wat verder weg staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Louwke schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:20:
Goedemorgen,

Sinds een aantal dagen wat rare dingen waar ik tegenaan loop met mijn Leon ST Phev. Mijn sleutel gaf afgelopen maand aan dat hij vervangen moest worden, zo gezegd zo gedaan en vervangen. Nu binnen een maand geeft hij dit weer aan. Lijkt me erg snel!
Ik had precies hetzelfde, waarop ik op advies van de dealer de batterij van beide sleutels tegelijk vervangen heb. Beetje onlogisch, maar dat was wel de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:35

DvE

ORA-00000

M'n Seat Ateca uit 2021 geeft op dit moment om de zoveel tijd een melding dan Travelassist niet beschikbaar is... en dan weer wel, en dan een paar seconden later niet enz enz.
Niet elke rit en gelukkig ook nog niet de hele tijd.
Hij krijgt binnenkort gelukkig een beurt. Reeds aangegeven dat dit speelt, was niet een stuurvervanging volgens de dealer (stond niet op hun checklist als auto's met zo'n issue leek het aan de telefoon)

Iemand ervaring hiermee of wat ik kan verwachten of nog verder bij de dealer aan moet geven zodat het goed gefixed wordt.
ZIt niet te wachten op een lange rit naar Frankrijk met dat gepingel de hele tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
DvE schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 13:54:
M'n Seat Ateca uit 2021 geeft op dit moment om de zoveel tijd een melding dan Travelassist niet beschikbaar is... en dan weer wel, en dan een paar seconden later niet enz enz.
Niet elke rit en gelukkig ook nog niet de hele tijd.
Hij krijgt binnenkort gelukkig een beurt. Reeds aangegeven dat dit speelt, was niet een stuurvervanging volgens de dealer (stond niet op hun checklist als auto's met zo'n issue leek het aan de telefoon)

Iemand ervaring hiermee of wat ik kan verwachten of nog verder bij de dealer aan moet geven zodat het goed gefixed wordt.
ZIt niet te wachten op een lange rit naar Frankrijk met dat gepingel de hele tijd.
- Radar aan de voorkant vies, bedekt met modder, sneeuw, iets anders, of kabel beschadigd
- Voorruit vies, camera bedekt, ruit beschadigd of bekabeling beschadigd binnenin
- Herstart entertainmentsysteem kan soms ook voor gepingel zorgen

En gezien het travel assist is met middenlijn assistent dan kan het ook aan de capacitive touch sensoren in het stuurwiel liggen, of kapot, of bekabeling kapot, of stuur te nat, net schoongemaakt en nog niet droog of compleet bezweet.

Evt vuil bij de trekhaak aansluiting die ervoor zorgt dat een trekhaak koppeling wordt gedetecteerd en dan weer ontkoppeling.

Iig bij alles waarbij cruise control vermoedelijk de veiligheid zou kunnen verminderen, wordt deze direct afgekoppeld.

Als ik iets zou moeten aanwijzen dan is er mogelijk iets met het stuurwiel, aandringen op garantie.. https://www.reddit.com/r/..._currently_not_available/

https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10236097-0001.pdf

En ja dit is Amerikaans maar als het goed is zijn het gewoon dezelfde onderdelen. En zo te zien geeft VW toe dat er iets mis kan zijn met de hands-on detectie in het stuur.

[ Voor 30% gewijzigd door grasmanek94 op 04-03-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Bedankt voor het snelle en uitgebreide antwoord.
Zou nog net garantie kunnen zijn. (4 jaar)
Had e.e.a. al schoongemaakt inderdaad.
Ze mogen er maar eens goed naar gaan kijken.
Stuur had ik ook gezegd aan de telefoon, maar daarvan zag ze heel snel (met gegevens van de auto erbij) dat dit niet aan het stuur zou liggen (nadat ik dit aangaf).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
DvE schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 14:13:
[...]
Stuur had ik ook gezegd aan de telefoon, maar daarvan zag ze heel snel (met gegevens van de auto erbij) dat dit niet aan het stuur zou liggen (nadat ik dit aangaf).
Gewoon volhouden van wel als het aan niks anders ligt, SEAT geeft standaard 4jr en 100.000km garantie, maar als je blijft volhouden kan het wel eens mee vallen en ook erna garantie of coulance zijn.

En anders draai het om: Je geeft nu een probleem aan dat de auto heeft en de verkoper/importeur moet dit probleem binnen garantie oplossen, dat je dalijk over de 4 jaar heen zit maakt niks uit want het probleem is dan (ergens zwart op wit, brief, e-mail e.d.) gemeld binnen de garantie periode (als deze nog binnen de garantie valt).

Eigenlijk hoort het je niet te boeien wat het probleem wel of niet is :) Moet de verkoper maar uitzoeken.
Mocht het buiten garantie/coulance zijn en je zelf eea moet betalen, en het blijkt achteraf toch het stuurwiel te zijn, dan zou ik beroep doen op non-conformiteit van het gekochte product bij de verkoper, gezien het in Amerika een bekend euvel is als ik dat document zo bekijk.

[ Voor 43% gewijzigd door grasmanek94 op 04-03-2025 23:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:31
@grasmanek94 de Ateca heeft geen capacitive touch sensoren in het stuurwiel.

Deze heeft alleen ouderwetse druk knopjes :+. Lijkt me dan sterkt dat de capacitive sensoren de oorzaak zouden kunnen zijn.

Zelf ook Ateca rijder uit 2022.
Wat ik merk als ik de auto wat minder schoonmaak. Voornamelijk winter en na het strooien. Afgelopen week hebben ze hier ook weer gestrooid. Dat ik deze meldingen ook krijg.

Lijkt toch op de radar die vies/aangeslagen met zout het probleem is.

[ Voor 40% gewijzigd door To_Tall op 05-03-2025 09:58 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:42
To_Tall schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 09:54:
@grasmanek94 de Ateca heeft geen capacitive touch sensoren in het stuurwiel.

Deze heeft alleen ouderwetse druk knopjes :+. Lijkt me dan sterkt dat de capacitive sensoren de oorzaak zouden kunnen zijn.

Zelf ook Ateca rijder uit 2022.
Wat ik merk als ik de auto wat minder schoonmaak. Voornamelijk winter en na het strooien. Afgelopen week hebben ze hier ook weer gestrooid. Dat ik deze meldingen ook krijg.

Lijkt toch op de radar die vies/aangeslagen met zout het probleem is.
Ik denk dat Grasmanek doelt op de capacitieve sensor die checkt of het stuur beet gehouden wordt, het lijkt me dat die wel in de Ateca's met travel assist zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
TMobile schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 10:13:
[...]

Ik denk dat Grasmanek doelt op de capacitieve sensor die checkt of het stuur beet gehouden wordt, het lijkt me dat die wel in de Ateca's met travel assist zitten.
Bij "Travel Assist" is capacitive touch sensor in het stuurwiel idd verplicht (vanuit VW), anders is er alleen ACC met "binnen lijn houd" assistent (of whatever de naam is), ofwel auto pingelt/zigzagt dan ipv in het midden rijden.

Ik kan mij niet voorstellen dat andere modellen iets anders hebben, zelfs sommige auto's / VW's (SEATs, AUDIs, SKODAs, etc) voor 2021 hebben dit stuurwiel met capacitive touch sensoren vziw, nieuw is het niet.

[ Voor 18% gewijzigd door grasmanek94 op 05-03-2025 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

grasmanek94 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Bij "Travel Assist" is capacitive touch sensor in het stuurwiel idd verplicht (vanuit VW), anders is er alleen ACC met "binnen lijn houd" assistent (of whatever de naam is), ofwel auto pingelt/zigzagt dan ipv in het midden rijden.

Ik kan mij niet voorstellen dat andere modellen iets anders hebben, zelfs sommige auto's / VW's (SEATs, AUDIs, SKODAs, etc) voor 2021 hebben dit stuurwiel met capacitive touch sensoren vziw, nieuw is het niet.
Kan nou niet zeggen dat mijn uitvoering met ACC nou netjes binnen de baan blijft. Zigzagt nogal wat.
Maar het display noemt wel 'Travel assist' als niet met beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
grasmanek94 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 21:24:
[...]

Ahhh duidelijk. Jups dat zit er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 18:29
Iemand hier toevallig die ervaring heeft met de MIB3 firmware update.

Ik heb hier een Seat Cupra uit 2021 (vermoedelijk een import)

Deze heeft de volgende versie geinstalleerd staan

Device part number: 5FA035862D
Hardware: H56
Software: 1790
Display unit/control panel hardware: H39
Display unit/control panel software: 3074
Navigation database: 24.10
Media Codec: 3.1.4

In het service menu:
Release version: MOI3_EU_SE_R7900L
Software version: 1790

Ik lees hier en daar dat er een nieuwere versie is. Maar ik lees ook weer dat je daarvoor een OBD kabel nodig hebt.

Ik heb wel wat ervaring met de MIB 2 systemen maar de MIB3 is voor mij nieuw.

De dealer meldt dat er geen update beschikbaar is en wil/kan mij niet verder helpen.

Wie kan mij op weg helpen?

Mijn dank is groot!

[ Voor 6% gewijzigd door Sharky_NL op 10-03-2025 16:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:21
ik zie hier 1969 als nieuwste, maar Rainesh weet dit iets beter
https://mib-helper.com/in...MOI3_EU_SE_R7900L#details

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
Ik had die informatie ook gevonden.
Alleen ik lees hier en daar dat je niet gelijk naar 1969 maar een tussenstap moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• safu
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-05 08:34
Sharky_NL schreef op maandag 10 maart 2025 @ 16:16:
Iemand hier toevallig die ervaring heeft met de MIB3 firmware update.

Ik heb hier een Seat Cupra uit 2021 (vermoedelijk een import)

Deze heeft de volgende versie geinstalleerd staan

Device part number: 5FA035862D
Hardware: H56
Software: 1790
Display unit/control panel hardware: H39
Display unit/control panel software: 3074
Navigation database: 24.10
Media Codec: 3.1.4

In het service menu:
Release version: MOI3_EU_SE_R7900L
Software version: 1790

Ik lees hier en daar dat er een nieuwere versie is. Maar ik lees ook weer dat je daarvoor een OBD kabel nodig hebt.

Ik heb wel wat ervaring met de MIB 2 systemen maar de MIB3 is voor mij nieuw.

De dealer meldt dat er geen update beschikbaar is en wil/kan mij niet verder helpen.

Wie kan mij op weg helpen?

Mijn dank is groot!
Normaal kan het systeem zelf OTAs uit te lucht halen en updaten tot de versie voor 1969(ff versienummer vergeten) om naar 1969 te gaan moet je daadwerkelijk naar de dealer. Dat is wat is meekreeg van mijn dealer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky_NL
Normaal gesproken heb je helemaal gelijk safu. Echter de dealer zei dat er geen updates beschikbaar waren.

Gelukkig heb ik Rainesh te pakken gekregen en we zijn bezig om het systeem bij te werken. Vanavond heb ik de eerste update van 1790 naar 1896 geslaagd. Grote blij vanuit deze kant 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TimP-
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-04 16:04
Ik heb sinds een maand een Seat ibiza FR uit 2022 en zit nu al 3 weken met een crashend/rebootend infotainment scherm. Dit is gekomen nadat ik op "updaten" heb gedrukt. Het downloaden was volgens mij wel gelukt, maar installatie loopt telkens vast lijkt het. Ik weet zo niet naar welke versie. Ik krijg continu een storingsmelding van het SOSoproepsysteem en een melding met "beperkte verkeersherkenning".
Is er een trucje om hem alsnog doorgedrukt te krijgen?

De dealer is nogal traag en wil pas updaten als de parkeer sensoren binnen zijn, omdat er blijkbaar 2 defect zijn.(garantie gevalletje)

[ Voor 8% gewijzigd door -TimP- op 02-04-2025 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05 00:49
-TimP- schreef op woensdag 2 april 2025 @ 11:17:
Ik heb sinds een maand een Seat ibiza FR uit 2022 en zit nu al 3 weken met een crashend/rebootend infotainment scherm. Dit is gekomen nadat ik op "updaten" heb gedrukt. Het downloaden was volgens mij wel gelukt, maar installatie loopt telkens vast lijkt het. Ik weet zo niet naar welke versie. Ik krijg continu een storingsmelding van het SOSoproepsysteem en een melding met "beperkte verkeersherkenning".
Is er een trucje om hem alsnog doorgedrukt te krijgen?

De dealer is nogal traag en wil pas updaten als de parkeer sensoren binnen zijn, omdat er blijkbaar 2 defect zijn.(garantie gevalletje)
Hard reset gedaan? Dan lost het vaak op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:48
Ben er ondertussen achter dat de auto gaan Adaptive CC heeft en ook geen dodehoek indicator. De ledrand zit er wel, maar zit er dus gewoon niet in.
Waarschijnlijk hebben ze dus niet het opgegeven model gegeven, maar eentje die al beschikbaar was. Maar dat is hier redelijk standaard. Maar goed, rijdt verder prima. Reden dat ik dat vermoed, is omdat deze maar 1k duurder is dan mijn vorige kleinere auto en niet 4 a 5k duurder qua cataloguswaarde.

Wel wat puntjes gevonden. Koppelingspedaal voelt aan alsof deze met op laten komen wat aan loopt. Geen idee hoe ik dit uitleg. Voelt vervelend.
Daarnaast is de hendel voor de lendesteun oid in de rugleuning al twee keer losgekomen.
En de rand langs de achterruit bestuurderskant zit ook los en lijkt nergens op te haken/plakken. :+

Mei hebben ze pas plek. Nou ja, prima.

Daarnaast snap ik het ergens wel, maar had ik gehoopt om de performance modus standaard aan te hebben, of standaard met performance steering, maar dat lijkt niet te kunnen.

Qua ruimte en indeling is het zeker wel een fijne auto. Vergeleken met mijn collega die de hybrid versie heeft, natuurlijk wel een stuk minder, maar die is ook 10k duurder en die hap uit het salaris vind ik het absoluut niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TimP-
Demiesehv schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:51:
[...]

Hard reset gedaan? Dan lost het vaak op
Hard reset houdt in, het "aan" knopje 10 seconden aanhouden? Dan ja, al tig keer. Want vaak blijft het wel een half uur stil en lijkt hij helemaal vastgelopen te zijn want dan blijft het scherm helemaal zwart en branden de lampjes op het display ook niet meer voor lange tijd. Ik heb het rijdend geprobeerd, ik heb ook al een half uur stilstaand met alleen contact er op geprobeerd, met telefoon er aan (via usb), met bluetooth aan van de telefoon, zonder bluetooth aan telefoon. Niks ljkt te werken helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -TimP-
Arunia schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:58:
Ben er ondertussen achter dat de auto gaan Adaptive CC heeft en ook geen dodehoek indicator. De ledrand zit er wel, maar zit er dus gewoon niet in.
Waarschijnlijk hebben ze dus niet het opgegeven model gegeven, maar eentje die al beschikbaar was. Maar dat is hier redelijk standaard. Maar goed, rijdt verder prima. Reden dat ik dat vermoed, is omdat deze maar 1k duurder is dan mijn vorige kleinere auto en niet 4 a 5k duurder qua cataloguswaarde.

Wel wat puntjes gevonden. Koppelingspedaal voelt aan alsof deze met op laten komen wat aan loopt. Geen idee hoe ik dit uitleg. Voelt vervelend.
Daarnaast is de hendel voor de lendesteun oid in de rugleuning al twee keer losgekomen.
En de rand langs de achterruit bestuurderskant zit ook los en lijkt nergens op te haken/plakken. :+

Mei hebben ze pas plek. Nou ja, prima.

Daarnaast snap ik het ergens wel, maar had ik gehoopt om de performance modus standaard aan te hebben, of standaard met performance steering, maar dat lijkt niet te kunnen.

Qua ruimte en indeling is het zeker wel een fijne auto. Vergeleken met mijn collega die de hybrid versie heeft, natuurlijk wel een stuk minder, maar die is ook 10k duurder en die hap uit het salaris vind ik het absoluut niet waard.
ACC vind ik persoonlijk op de snelweg wel wat minder werken als het druk is. De auto neemt al vrij snel gas terug op de voorligger als je op een lange rijder af komt rijden.. Je moet dus al heel ver van te voren gaan inhalen/gas bij geven/ richtaanwijzer aan doen wil je de auto lekker door laten rijden. Op de 80 en 60 wegen rijdt het wel lekker. Als Adaptive nou los uit te zetten was van de cruise controle zou in dit soort gevallen wel fijner beter zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabbel
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-05 11:06
Ik heb sinds een paar weken de Seat Leon Sportstourer 2025 FR Business Intense. Nu valt het mij op dat de ledstrip (deur-dashboard-deur) knipperd. Dus als die blauw ingesteld staat knipperd die willekeuring rood en als die rood ingesteld staat knipperd die willekeuring wit. Nu heb ik er een paar dagen geen last meer van maar kan zo maar op poppen.

Ben ik de enige die hier last van heeft? Ben al bij de dealer geweest en die heeft een reset gedaan maar helaas speelt het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvE

DvE

ORA-00000

Ik heb ook een leuke.
M’n stuur van mijn Seat Ateca moet vervangen worden vanwege storingen met travelassist.
In principe net binnen garantie (loopt tot half mei)
Wat blijkt: ik heb een inspectiebeurt gemist (moet na eerste 2 jaar ieder jaar of 30k afgewisseld met een longlife beurt)
De seat site geeft echter aan dat je Seat ook inspectiebeurten aan zou moeten geven maar alleen deze longlife beurt heeft ie aangegeven niet de inspectiebeurt een jaar na de beurt ervoor. Iemand wel ervaring met inspectiebeurt meldingen?
Ook vanuit de dealer toen ik belde werd ik vorige keer weggestuurd met de opmerking dat de auto het zelf wel aangeeft en het pas na 30k of 2 jaar was.
Nieuw stuurtje monteren kost overigens 1075 eur bij deze dealer.

Update:
Dealer geeft aan dat ze het bedrag volledig vergoeden.
Blijkbaar is bij hen ook de fout gemaakt bij het resetten van de serviceonderhoudsperiode bij de vorige beurt.
Tevens is de service en onderhoudspagina van seat.nl ook een beetje onduidelijk in de tekst hierover.
Anyway, superblij dat ze het op deze manier oplossen. Kom er al jaren en ondanks misschien de wat hogere kosten altijd uitstekend geholpen. Ook deze keer uiteindelijk dus weer.

[ Voor 23% gewijzigd door DvE op 03-04-2025 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:17
Weet er iemand wat de voorwaarden zijn om je deuren te ontgrendelen via de knop op de bestuurdersdeur?

Al rijdend lukt het niet,
Stilstaand met draaiende motor ook niet,
stilstaand met sleutel in contact maar motor uit ook niet,
met de sleutel er uit ook niet tenzij vanuit draaiende motor, motor stil leggen en sleutel er uit. Dan ontgrendeld hij.

Of zal ik toch even richting de dealer moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 15:56
Vraag aan de SEAT TARRACO-rijders; wat is de laatste MOI3_EU_SE-versie die jullie hebben? Mijn Seat Tarraco modeljaar 2022 heeft versie MOI3_EU_SE_R8830L van 14/03/2023! Denk dat het misschien tijd is om langs te gaan bij de dealer voor een update?

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
Asterion schreef op zaterdag 5 april 2025 @ 11:11:
Weet er iemand wat de voorwaarden zijn om je deuren te ontgrendelen via de knop op de bestuurdersdeur?

Al rijdend lukt het niet,
Stilstaand met draaiende motor ook niet,
stilstaand met sleutel in contact maar motor uit ook niet,
met de sleutel er uit ook niet tenzij vanuit draaiende motor, motor stil leggen en sleutel er uit. Dan ontgrendeld hij.

Of zal ik toch even richting de dealer moeten?
De centrale vergrendeling bij wegrijden?

Rijdend uitzetten, geen idee waarom je dat zou willen. ook nooit geprobeerd.
Stilstaand kan ik deze met draaiende motor gewoon ontgrendel zodat iemand kan laten instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
Kozzmozz schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:30:
Vraag aan de SEAT TARRACO-rijders; wat is de laatste MOI3_EU_SE-versie die jullie hebben? Mijn Seat Tarraco modeljaar 2022 heeft versie MOI3_EU_SE_R8830L van 14/03/2023! Denk dat het misschien tijd is om langs te gaan bij de dealer voor een update?
Dat is de laatste update

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-addict
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-05 09:27
Goedemiddag

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe leon phev? Seat geeft een range op tot 130km, ik ben benieuwd hoe realistisch dat is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

G-addict schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:01:
Goedemiddag

Heeft iemand al ervaring met de nieuwe leon phev? Seat geeft een range op tot 130km, ik ben benieuwd hoe realistisch dat is.
Dat is wltp. Haal er +- 1/3de vanaf en je zit aardig in de richting

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 15:28
G-addict schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:01:
Goedemiddag

Ik hoop het je over een paar weken te kunnen vertellen. De auto schijnt de fabriek te hebben verlaten...
Nu nog wachten totdat de auto bij de dealer staat met van die gele platen erop. En een sleutel in m'n broekzak.

[ Voor 0% gewijzigd door [Mad Max] op 16-04-2025 13:37 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01:17
Kozzmozz schreef op maandag 7 april 2025 @ 11:30:
Weet iemand hoe je een tarraco uit 2020 kan updaten? Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Hoe verwijder ik de 'inspectie nu' melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LYlDpt4ttZfk5ARuQxPRyZaYrqg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iQUgsQUucgCDkoDlwdwNSThB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFw1CAaVCBHn4c-KoCIEaogc1ok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NzkFrgYQvsqNeawUYVMgmCOW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giovanni2903

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Farabi schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waarom zou je die willen verwijderen? Staat er niet voor niks lijkt me.
Of heb je die beurt laten uitvoeren en zijn ze vergeten de boel te resetten (of zelf uitgevoerd ofzo) :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TimP-
Nou de crashende updates zijn als het goed is verholpen. De auto had 3 OTA updates waarvan er 1 wel was gelukt maar bij de overige 2 openstaande crashte het systeem elke keer van mn Ibiza 2022. Ze zijn een halve dag bezig geweest met updaten bij de dealer. Ik vermoed dat de vorige eigenaar nooit heeft geupdate. |:(

Update: ze zijn nogsteeds bezig. blijkbaar is het nog niet helemaal gelukt..

[ Voor 11% gewijzigd door -TimP- op 23-04-2025 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TimP-
Nog een update. De F5 module was defect. De boel werkt weer alleen heb ik nu het probleem dat ik niet meer kan inloggen als hoofdgebruiker. Een welbekend euvel zo te zien. Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Farabi schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De laatste keer dat ik die melding had (lees: vorige week), moest ie naar de garage omdat het koelvloestofreservoir nagenoeg leeg was :+
Met dank aan een marter -O-

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Nnoitra schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:20:
[...]

De laatste keer dat ik die melding had (lees: vorige week), moest ie naar de garage omdat het koelvloestofreservoir nagenoeg leeg was :+
Met dank aan een marter -O-
Daar krijg je een aparte melding van op je dashboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Farabi schreef op maandag 28 april 2025 @ 15:58:
[...]

Daar krijg je een aparte melding van op je dashboard.
Ander icoontje, melding was hetzelfde (van wat ik me herinner) :+

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman11
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 21:54
Ik probeer met Odb11 in onze Leon FR de cupra view erbij te krijgen. Zou makkelijk moeten zijn :

5/ Adding new views to cockpit - Only Cupra View on Leon FR

- Select Control unit 17 (Dashboard)
- Select Long Coding
- Select View Activation
- activate view 6/7/8 the others are useless

Maar, na "select Long Coding" zie ik nergens de optie voor "View Activation" geloof niet dat ik er overheen kijk 😒. Iemand tips?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• [Mad Max]
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-05 15:28
Jaja, eindelijk. Onze eigen Leon Sportourer FR EHybrid is er!!

Hierbij een snel geschoten foto en de verbruikscijfers tot nu toe. Ja, de 1.000km ben ik al voorbij.

@G-addict Vooralsnog lijkt de 130km niet geheel onmogelijk. Maar omdat ik lange stukken heb gereden nu zonder goed te kunnen laden is dat nog een beetje afwachten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jv-RHtsaS1H9OPyY8tzBdMc_9uk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9PKEHtgiIY3zgay2pWPmr5A.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yyMUHxujW5k4rPEYHeGIXqnWoJw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KEDJ5REtrjVDauutpBfisnhy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door [Mad Max] op 03-05-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 14:06:
[...]

Waarom zou je die willen verwijderen? Staat er niet voor niks lijkt me.
Of heb je die beurt laten uitvoeren en zijn ze vergeten de boel te resetten (of zelf uitgevoerd ofzo) :?
sorry, maar ik vind dat soort lampjes echt een onzin. zolang je om de paar maanden je motorkap opendoet, olie en koelvloeistof checkt en geen gekke storingslampjes krijgt is er niets aan de hand.

altijd zo gereden en nooit problemen ervaren. dat soort lampjes wilt je naar de dealer lokken voor onderhoud. dat trucje kennen we onderhand wel.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 07-05-2025 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Farabi schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 15:42:
[...]

sorry, maar ik vind dat soort lampjes echt een onzin. zolang je om de paar maanden je motorkap opendoet, olie en koelvloeistof checkt en geen gekke storingslampjes krijgt is er niets aan de hand.

altijd zo gereden en nooit problemen ervaren. dat soort lampjes wil je naar de dealer lokken voor onderhoud. dat trucje kennen we onderhand wel.
N=1.
Je auto houdt zijn eigen onderhoudsinterval bij op basis van gelopen KM's of tijdspanne. Bij iedere beurt wordt dat ding gereset, of je dat nou bij een dealer of universele garage doet.
Dat jij zelf meent te moeten bepalen wanneer je auto een beurt krijgt is je goed recht - maar de auto's van nu zijn niet meer die van 10 jaar geleden. Als je je niet aan het voorgeschreven onderhoud houdt, kun je fluiten naar evt garantie indien (nog) van toepassing. Motorblokken en andere mechanische delen zijn gevoeliger voor de juiste olie. En een standaard beurt is overal een standaard beurt en dan krijgt de auto gewoon wat ie nodig heeft, zelfs voor een onderhand standaard bedrag.

Als jij zelf je beurten uitvoert: ook prima, maar dan hoort een reset van de serviceinterval er ook bij.
Kan via OBD11 en andere digitale tools. Niet met het handje. Maar gezien je vraagstelling verwacht ik niet dat je daar mee bekend bent ;)

EIther way: die melding kun je beter niet negeren als je niet van lopen houdt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

sandeman11 schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 15:10:
Ik probeer met Odb11 in onze Leon FR de cupra view erbij te krijgen. Zou makkelijk moeten zijn :

5/ Adding new views to cockpit - Only Cupra View on Leon FR

- Select Control unit 17 (Dashboard)
- Select Long Coding
- Select View Activation
- activate view 6/7/8 the others are useless

Maar, na "select Long Coding" zie ik nergens de optie voor "View Activation" geloof niet dat ik er overheen kijk 😒. Iemand tips?
Da's meer een vraag voor het VCDS topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Een beurt bij de dealer of specialist is meer dan olie wisselen, nieuwe filters en nieuwe bougies. Ook een inspectie op veel punten waar jij niet makkelijk komt etc. Ik doe die basisdingen ook allemaal zelf, maar door carrec kwam ik er bijvoorbeeld achter dat een drijfstang rubber gescheurd was (apk afkeur) en nog wat dingetjes. Nu kwam ik met apk dus niet voor een verrasing te staan en kon de dealer gelijk dat onderdeel bestellen en daarna apk uitvoeren. Bij de interval alleen de basics vervangen is dus niet alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-05 23:23
Seat Taracco 2024: wie heeft er ervaring met Connect abonnement dat na 1 jaar is verlengd en het niet meer ingebruik zijn Cube data abonnement (eSim)?
Gedurende het 1e jaar waarin beide abonnementen af fabriek aanwezig waren werkte het automatisch updaten van de navigatie kaarten en het ontvangen van verkeers data goed, echter na het verlengen van het Connect abonnement zonder het verlengen van het Cube online abonnement ontvang ik geen kaart updates meer en wordt er ook geen verkeers informatie (files, ongelukken, afsluitingen etc.) meer weergeven.
Volgens de dealer zou het moeten werken (staat correct weergegeven in de online registratie van Connect). Heb getest met eSim aan- en uitgeschakeld, echter zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:09
Ik heb een Seat Ibiza 6F (modeljaar 2018) met adaptive cruisecontrol. Bij sneeuw / hagel krijg soms een melding adaptieve cruisecontrol niet beschikbaar (sensor raakt dan in de war) ik zet dan de adaptive cruisecontrol uit, waar ik niet uitkom, is het ook mogelijk om dan alleen het adaptieve gedeelte uit te zetten? Of is dit bij een later modeljaar ibiza mogelijk?

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Megapaul schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 11:30:
Ik heb een Seat Ibiza 6F (modeljaar 2018) met adaptive cruisecontrol. Bij sneeuw / hagel krijg soms een melding adaptieve cruisecontrol niet beschikbaar (sensor raakt dan in de war) ik zet dan de adaptive cruisecontrol uit, waar ik niet uitkom, is het ook mogelijk om dan alleen het adaptieve gedeelte uit te zetten? Of is dit bij een later modeljaar ibiza mogelijk?
Als je nu geen selectiemogelijkheid hebt tussen ACC en gewone CC kun je ook bij slecht weer niet switchen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• safu
Nous112 schreef op woensdag 7 mei 2025 @ 18:27:
Seat Taracco 2024: wie heeft er ervaring met Connect abonnement dat na 1 jaar is verlengd en het niet meer ingebruik zijn Cube data abonnement (eSim)?
Gedurende het 1e jaar waarin beide abonnementen af fabriek aanwezig waren werkte het automatisch updaten van de navigatie kaarten en het ontvangen van verkeers data goed, echter na het verlengen van het Connect abonnement zonder het verlengen van het Cube online abonnement ontvang ik geen kaart updates meer en wordt er ook geen verkeers informatie (files, ongelukken, afsluitingen etc.) meer weergeven.
Volgens de dealer zou het moeten werken (staat correct weergegeven in de online registratie van Connect). Heb getest met eSim aan- en uitgeschakeld, echter zonder resultaat.
Dit heeft bij mij (Seat Leon 2021) nooit gewerkt.
Ik heb op mijn telefoon een event waarbij dat ie automatisch de mobiele hotspot inschakelt zodra deze verbinding maakt met de bluetooth van de auto. De auto maakt dan connectie met de wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:14
Nee kan niet, nooit mogelijk geweest ook bij geen enkele VAG auto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TMobile
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:42
Zoals een aantal anderen aangeven is alleen het Adaptive deel uitzetten niet zomaar mogelijk. Bij de Leon is het wel mogelijk om de optie beschikbaar te programeren (met OBD11) om CC te gebruiken. (dus keuze tussen Lim, CC en ACC). Wellicht kan dat ook bij de Ibiza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nous112
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-05 23:23
safu schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 15:40:
[...]

Dit heeft bij mij (Seat Leon 2021) nooit gewerkt.
Ik heb op mijn telefoon een event waarbij dat ie automatisch de mobiele hotspot inschakelt zodra deze verbinding maakt met de bluetooth van de auto. De auto maakt dan connectie met de wifi.
Dat is mogelijk een oplossing, werkt dit event met een iPhone of een Android telefoon? Maar als je de telefoon met een kabel verbind, zou het dan ook mogelijk zijn om een data verbinding op te zetten buiten de eSim van de auto om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Leuke uitdaging met de Ibiza 6J hierzo met Beats audio system.
Geluid is distorted, kraakt flink op lage volumes. Zet je hem naar ca 40% open gaat het weg, daarna weer terug. Das iig te reproduceren.
Obd11 scan geeft aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHU3o5EkPzVWztZcLnVqCMLrm_8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z7rVAvzhXEdgNWafEbhYfK65.png?f=fotoalbum_large
Merk ook dat als ik met de fader / balance speel ik rechtsvoor weinig mid of laag hoor.

Maar kan me nauwelijks voorstellen dat alleen een defecte speaker is los contact die distortion overal kan veroorzaken. Neig eerder naar de unit in het dashboard kastje. Dus die binnenkort maar eens controleren.

Iemand any thoughts of komt bekend voor?
En aanvullend: stel de unit in het dashboard kastje is overbelast geweest oid, is dat te fixen / wat kost een nieuwe of tweedehandse / is dan codering nodig?
@Antera jij evt wat gedachten hierover?
Vind het zo vreemd dat die distortion op lage volumes er wel is maar op hoge volumes nauwelijks, dan neig ik elektronica wise naar slechte soldering ofzo, die goed contact maakt bij warm worden. Maar dan zou het niet zo structureel terug moeten komen als je het volume weer lager zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-05 17:03

Antera

VCDS/obd11 en Odis coderingen

Kan eindtrap zijn die defect is daar lijkt het op

Seat Leon KL 2020. www.vcds-coding.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Antera schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:19:
Kan eindtrap zijn die defect is daar lijkt het op
Die richting zat ik ook een beetje te denken. Is zoiets te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

The Eagle schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 20:56:
[...]

Die richting zat ik ook een beetje te denken. Is zoiets te fixen?
Neem eens contact op met www.oemrepair.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Thanks voor de tip. Heeft die beats audio trouwens een aparte amp, en zo ja waar zit die bij een 6j?
Google zei onder de bestuurdersstoel, maar daar zit niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antera

Antera

Ja dat heeft elke beats ik weet het niet zeker maar meestal onder de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Excuus. Ik zie net in de optielijst dat het een Seat Sound System (Optie: PNC) betreft. Geen wonder dat ik weinig vind.
Dan zit de amp in het dashboard kastje gok ik, en niet in de headunit?

Edit: hardware onderdeel 5qa035858. MIB2 iirc, quadlock aansluiting. Die ken ik nog van mijn Passat. Benieuwd hoe hier de sub dan aangesloten is.

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 09-05-2025 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Weet iemand waar het wissel filter voor het hoog zit? Quadlock heeft alleen links en rechts aansluiting. Hoop niet in de deur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Update: kan met geen mogelijkheid bij de MIB unit. Dus doormeten wordt hem ook niet.

Verwacht gezien de symptomen een mogelijk half defecte eindtrap en een of twee speakers rechts stuk. Binnenkort eens een car hifi specialist bellen, kijk n of die ideeën heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• safu
Nous112 schreef op vrijdag 9 mei 2025 @ 19:36:
[...]

Dat is mogelijk een oplossing, werkt dit event met een iPhone of een Android telefoon? Maar als je de telefoon met een kabel verbind, zou het dan ook mogelijk zijn om een data verbinding op te zetten buiten de eSim van de auto om?
Denk wel dat het mogelijk is. Ik gebruik de "auto stand" op mijn Samsung(=Android) telefoon.
Pagina: 1 ... 84 85 Laatste