Mooie auto, lekker origineel!LeeJon schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:32:
Zo, ook dit topic maar eens overvallen
Sinds anderhalve week de trotse eigenaar van een volledig originele Seat Ibiza Cupra uit 2001
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gekocht met net 102.000km op de teller en een volledig dealer onderhouden historie erbij.
Volleder zwart interieur erin en een elektrisch schuif/kantel dakje
De eerste week wel wat gezeik gehad, hij begon na een dag te bonken in de bochten. Bleek een wiellager te zijn, dus deze vervangen en dat was weer verholpen.
Ook gaf hij een wat pulserend vermogen af.. Uit laten lezen bij de Seat en bleek om de bekende N75 klep te zijn, dus deze besteld. Erin gezet en hij geeft weer een heerlijk soepel vermogen af
Meteen aan de voorkant 2 nieuwe Potenza´s laten plaatsen, heeft toch ietsies meer grip dan die babipangpang bandjes van €2,50 de twee...
Ben erg te spreken over zijn rijprestaties.. Afgelopen weekend naar de Eifel geweest in Duitsland, dus heb daar lekker kunnen sturen
Hallo mede Seat rijders! Ook eens posten hier...
Ik heb een Seat Leon 2.0 TFSI uit 2006. Deze was al gechiptuned maar ik twijfelde over het opgegeven vermogen. Nou was ik al wel verwend want ik heb voor de Leon een Subaru Impreza gehad (280pk) en een BMW 328 (192pk).
Vermogen lijkt wel te kloppen...meer dan zelfs
Vandaag eens op een testbank gezet bij een collega van me. Mijn vrouw had getankt dus zat er Euro 95 in en de airco stond nog aan
Maar goed, check het resultaat maar, heb er een filmpje van gemaakt en op Youtube gezet:
YouTube: Seat Leon 2.0tfsi 2006 chipped
Ik heb een Seat Leon 2.0 TFSI uit 2006. Deze was al gechiptuned maar ik twijfelde over het opgegeven vermogen. Nou was ik al wel verwend want ik heb voor de Leon een Subaru Impreza gehad (280pk) en een BMW 328 (192pk).
Vermogen lijkt wel te kloppen...meer dan zelfs
Vandaag eens op een testbank gezet bij een collega van me. Mijn vrouw had getankt dus zat er Euro 95 in en de airco stond nog aan

Maar goed, check het resultaat maar, heb er een filmpje van gemaakt en op Youtube gezet:
YouTube: Seat Leon 2.0tfsi 2006 chipped
Een Sport Up, de voorloper van de FR. Standaard heeft die 185pk. Een flinke winst dus
Dat is een mooi resultaat zeg! En zo te zien ook een erg nette Leon, post eens wat foto's? (van je vorige auto('s) mag ook uiteraard.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Laatste gereden in een 2009 leon FR DSG met stage 6 JD tuning 412pk en sperr diff.
Ging wel aardig af! Alleen jammer dat die turbo pas bij 3500 toeren los gaat.. Wel leuk dat vermogen in combinatie met DSG!
Ik vond de gechipte 2010 cupra R met 310PK waar ik in gereden heb niet echt veel langzamer aanvoelen. Ook reed de Cupra R veel strakker! Die sleurde je echt uit de bochten alsof hij achterwiel aandrijving had. Die had denk ik ook een betere schroefset en waarschijnlijk vanaf fabriek al een stuk stijfer.
Ging wel aardig af! Alleen jammer dat die turbo pas bij 3500 toeren los gaat.. Wel leuk dat vermogen in combinatie met DSG!
Ik vond de gechipte 2010 cupra R met 310PK waar ik in gereden heb niet echt veel langzamer aanvoelen. Ook reed de Cupra R veel strakker! Die sleurde je echt uit de bochten alsof hij achterwiel aandrijving had. Die had denk ik ook een betere schroefset en waarschijnlijk vanaf fabriek al een stuk stijfer.
[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 14-07-2011 12:44 ]
Van het weekend een nieuwe leaseauto besteld, toch maar weer een Seat.
Ga nu van een Seat Leon 1.9 TDI sportstyle naar een Seat Altea XL 1.2 TSI Copa Business Ecomotive (mondvol)
Helaas nu wel zonder tuning... dat mag opeens niet meer van mijn werkgever.
Maar voor de rest vind ik het wel een mooie vooruitgang!
Ga nu van een Seat Leon 1.9 TDI sportstyle naar een Seat Altea XL 1.2 TSI Copa Business Ecomotive (mondvol)
Sneakpeak:

Alleen nog wachten op het kenteken....
Alleen nog wachten op het kenteken....

Er is ook geen "echte" chiptuning voor 1.2 TSI bij SEAT. Alleen een powerbox, zelfs ABT gebruikt een powerbox. Afgezien daarvan, leuk autotombola schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:00:
Van het weekend een nieuwe leaseauto besteld, toch maar weer een Seat.
Voor de echte chiptuning nog even wachten op JD
Ja ach, met fabrieksgarantie, dus had mij niet zo veel uitgemaakt... Nu maar verplicht wat rustiger rijden, vriendin ook weer blijConZito schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:23:
[...]
Er is ook geen "echte" chiptuning voor 1.2 TSI bij SEAT. Alleen een powerbox, zelfs ABT gebruikt een powerbox. Afgezien daarvan, leuk auto
Maar die ABT powerbox is dan ook wel een stuk bagger van de bovenste plank. Dat ding kijkt nergens naar behalve naar de Lamda waardes.ConZito schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 21:23:
[...]
Er is ook geen "echte" chiptuning voor 1.2 TSI bij SEAT. Alleen een powerbox, zelfs ABT gebruikt een powerbox. Afgezien daarvan, leuk auto

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Even voor een leek die gewoon leuk speelgoed wil, wat is het verschil in vooruitgang tussen een powerbox en een chip? Fysiek snap ik wel, maar wat wordt er aangepast en wat levert het op?AtleX schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:51:
[...]
Maar die ABT powerbox is dan ook wel een stuk bagger van de bovenste plank. Dat ding kijkt nergens naar behalve naar de Lamda waardes.
B&B kan de 1.2tsi's gewoon chippen. In het geval van de 105pk versie doen ze dit:
Stufe 1: ca. 100 kW / 136 PS / 210 Nm
Stufe 2: ca. 110 kW / 150 PS / 225 Nm
en zelfs een stage 3 met andere turbo
Stufe 3: ca. 125 kW / 170 PS / 250 Nm
Met de 1.2tsi 85pk uit de polo doen ze dit:
Stufe 1: ca. 85 kW / 115 PS / 200 Nm
Stufe 2: ca. 92 kW / 125 PS / 215 Nm
Stufe 3: ca. 110 kW / 150 PS / 240 Nm (andere turbo)
Het lijkt mij dat een tuner zoals JD het ook wel op maat kan
en zelfs een stage 3 met andere turbo
Een powerbox houd je motormanagement voor de gek. Hij geeft bijvoorbeeld meetwaardes door dat 'ie veel te arm loopt, in plaats van echte waardes. Daardoor gaat je ECU dan extra brandstof inspuiten. Een chip is een aangepast motormanagementsysteem, om bijvoorbeeld de turbodruk omhoog te brengen met bijbehorende aangepast inspuiting. Dat is een stuk betrouwbaarder, veel beter voor je motor en de winst is groter.tombola schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 08:53:
[...]
Even voor een leek die gewoon leuk speelgoed wil, wat is het verschil in vooruitgang tussen een powerbox en een chip? Fysiek snap ik wel, maar wat wordt er aangepast en wat levert het op?
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Maar is het ook waar wat ze daar beweren op hun websiteKappeNou schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 13:17:
B&B kan de 1.2tsi's gewoon chippen. In het geval van de 105pk versie doen ze dit:
en zelfs een stage 3 met andere turbo![]()
Zover ik nu gezien heb kunnen ze alleen de 1.2TSI van VW (Golf/Polo) en Skoda (Fabia) chiptunen, bij SEAT is het een powerbox. Ik heb het nergens nog anders gezien. JD kan het op het moment dus ook niet.
Het zit hem in het feit dat je de ECU van de 1.2TSI motoren niet uit kan lezen, alleen kan schrijven. Tuners moeten dus via een externe bron aan de orginele flash komen voor die wagens. De ECU's zijn wel gekraakt, daar ligt het probleem dan ook niet. Maar die orginele flashes bemachtigen is nog niet zo eenvoudig, dat zijn meerder files die je eventueel uit een VAS-station kan toveren of kan decoderen van de update CD's.
De fabrikant die de interface heeft gebouwd om chiptunen van die ECU's mogelijk te maken heeft in ieder geval voorkeur gegeven aan de VW's en gezien de verkoopaantallen lijkt me dat ook niet meer dan logisch.
[ Voor 26% gewijzigd door ConZito op 21-07-2011 13:49 ]
Je zou het denken als het er staat.. B&B is wel 1 van de beste tuners in ze wurld!
Misschien dat zij inderdaad wel de moeite hebben genomen om er werk van te maken. Maarja, dan moet je even naar DuitslandKappeNou schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 14:00:
Je zou het denken als het er staat.. B&B is wel 1 van de beste tuners in ze wurld!
De meeste tuners wachten gewoon af tot de tools beschikbaar zijn. Zou B&B inderdaad erg sieren als ze aan de slag zijn gegaan met zo'n VAS-station. Niets is onmogelijk natuurlijk
Ik zit iets in dubio. Ik twijfel tussen een Seat Leon (1.6 Ecomotive, Copa Business) of een Ibiza ST Copa Plus. De Ibiza zit veel gunstiger in de lease (14 tegen 20%), maar ontbeert navigatie en parkeersensoren o.a., met name navigatie wil ik toch wel standaard erop hebben.
Aan de andere kant heb ik een dochtertje, en kan ik een station wel gebruiken..maar de Leon is denk ik ook al vrij ruim. Ik denk dat ik meer in kwijt kan dan in mijn huidige auto (die van mezelf is), een Volvo S40 uit 2005.
Naast dat is de 1.6 denk ik wel wat prettiger dan de 1.2, ik zal veel op de weg zitten straks. Lastige keuze, gek genoeg..
Aan de andere kant heb ik een dochtertje, en kan ik een station wel gebruiken..maar de Leon is denk ik ook al vrij ruim. Ik denk dat ik meer in kwijt kan dan in mijn huidige auto (die van mezelf is), een Volvo S40 uit 2005.
Naast dat is de 1.6 denk ik wel wat prettiger dan de 1.2, ik zal veel op de weg zitten straks. Lastige keuze, gek genoeg..
Parkeersensoren kon je volgens mij weer gewoon bestellen, ik heb ze zelf niet kunnen bestellen maar door de garage laten inbouwen (voor nietsExorcist schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:17:
Ik zit iets in dubio. Ik twijfel tussen een Seat Leon (1.6 Ecomotive, Copa Business) of een Ibiza ST Copa Plus. De Ibiza zit veel gunstiger in de lease (14 tegen 20%), maar ontbeert navigatie en parkeersensoren o.a., met name navigatie wil ik toch wel standaard erop hebben.
De ST heeft voor een paar tientjes navigatievoorbereiding waar je een tomtom cradle in kan zetten zodat je geen draden over je dashboard hebt lopen.
Ik wil dus juist niet als ik onderweg ben naar een klant, en aankom, steeds mijn TomTom opbergen. Daarnaast vind ik standaard nav. mooier en prettiger. Voor mij een absolute meerwaarde. Updaten kan ik evt. door de dealer laten doen neem ik aan..Megamind schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:21:
[...]
Parkeersensoren kon je volgens mij weer gewoon bestellen, ik heb ze zelf niet kunnen bestellen maar door de garage laten inbouwen (voor niets). Waarom wil je persee ingebouwde navigatie? Heb je dat wel eens eerder gehad? Ik vind het verschrikkelijk, geen touchscreen, lastig kaarten updaten (ALS er al een update ooit komt), en je kan m niet rustig thuis even instellen.
De ST heeft voor een paar tientjes navigatievoorbereiding waar je een tomtom cradle in kan zetten zodat je geen draden over je dashboard hebt lopen.
Heb in de S40 ook nav. onboard, al is dat nog een VDO pijltjessysteem..toch werkt het prima met nieuwe kaarten. Parkeersensoren zijn leuk, maar geen must dus show stopper. Ik denk wel dat ik bij lange ritten meer aan een wat ruimere (en beter gemotoriseerde) Leon heb dan aan een Ibiza.
Als je het geld kunt missen is het denk ik een vrij eenvoudige keuze, zeker met een kleine. Als die wat groter gaat worden dan vind je het fijn dat je niet alleen maar voeten tegen je rug aan hebt en dat er nog wat meer ruimte zit tussen jouw stoel en je achterbank. En daarnaast is een Leon stiller, ruimer en comfortabeler
Gewoon meer auto, en ohja, een 1.6TDi is echt wel een stuk prettiger dan de 1.2
Je kan gewoon ingebouwde navi in de ST zetten hoor. Het is dan geen SEAT eigen maar ziet er prima uit:

Heeft genoeg voordelen t.o.v. een TomTom en ik vond die navi voorbereiding geen gezicht. Ook kan je nu DVDs kijken (nog nooit gebruikt), flitspalen uploaden en Ipod, USB, MicroSD en bluetooth zijn ook standaard.
Naja, omdat het kan, onze ST zoals die er op het moment bijstaat

Heeft genoeg voordelen t.o.v. een TomTom en ik vond die navi voorbereiding geen gezicht. Ook kan je nu DVDs kijken (nog nooit gebruikt), flitspalen uploaden en Ipod, USB, MicroSD en bluetooth zijn ook standaard.
Naja, omdat het kan, onze ST zoals die er op het moment bijstaat

[ Voor 6% gewijzigd door Rene op 26-07-2011 19:20 ]
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Ik ga weer leasen, dus geld is op zich het probleem niet (alleen heeft de Leon een hoger prijskaartje en 20% ipv 14%). Ruimte vind ik wel belangrijk, met een kind dat groter wordt. Meer motorpower ook wel prettig als ik weer 50k per jaar ga rijden.J0YR1D3R schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:30:
Als je het geld kunt missen is het denk ik een vrij eenvoudige keuze, zeker met een kleine. Als die wat groter gaat worden dan vind je het fijn dat je niet alleen maar voeten tegen je rug aan hebt en dat er nog wat meer ruimte zit tussen jouw stoel en je achterbank. En daarnaast is een Leon stiller, ruimer en comfortabelerGewoon meer auto, en ohja, een 1.6TDi is echt wel een stuk prettiger dan de 1.2
Ding hierboven ziet er daarentegen wel goed uit zo, ook met die nav..maar denk dat ik gewoon 's een proefrit moet gaan maken
Thanks
morgen om 16.00 uur mogen we hem ophalen
Hoe bevalt die Pioneer? In mijn Ibiza heb ik voor aflevering een Kenwood laten zetten met vergelijkbare mogelijkheden, maar het ding heeft nooit goed gewerkt.peugeot206gt schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:19:
Je kan gewoon ingebouwde navi in de ST zetten hoor. Het is dan geen SEAT eigen maar ziet er prima uit:
[afbeelding]
Sterker nog, met elke firmware die het beter moest maken werd het slechter. iPod en bluetooth werken regelmatig niet en de radio zelf is al een paar keer dusdanig vastgelopen dat ik hem uit het dashboard heb moeten trekken

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
het zijn dan ook 2 totaal verschillende auto's die een ander deel van de markt proberen aan te spreken.J0YR1D3R schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:30:
Als je het geld kunt missen is het denk ik een vrij eenvoudige keuze, zeker met een kleine. Als die wat groter gaat worden dan vind je het fijn dat je niet alleen maar voeten tegen je rug aan hebt en dat er nog wat meer ruimte zit tussen jouw stoel en je achterbank. En daarnaast is een Leon stiller, ruimer en comfortabelerGewoon meer auto, en ohja, een 1.6TDi is echt wel een stuk prettiger dan de 1.2
Ibiza ST zit ruimte kleiner als bij de Leon. Kofferbak wel weer fijn. Leon zit ruimte prettig.
Ik had een ibiza (vorig model) en mn zoontje heeft eerst met maxi cosi erin gezeten en later met de volgende stoel en daarna weer kinderstoel verder. Ging prima. Enige dat ik miste was de kofferbak ruimte met vakantie.
Ik zou niet voor een 1.2 TDI gaan. 1.6TDI ook leverbaar in de ST mocht je voor die gaan.
Ik had een ibiza (vorig model) en mn zoontje heeft eerst met maxi cosi erin gezeten en later met de volgende stoel en daarna weer kinderstoel verder. Ging prima. Enige dat ik miste was de kofferbak ruimte met vakantie.
Ik zou niet voor een 1.2 TDI gaan. 1.6TDI ook leverbaar in de ST mocht je voor die gaan.
Even een kleine review van de Pioneer dan maar met de voor en nadelen:Ethirty schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:43:
[...]
Hoe bevalt die Pioneer? In mijn Ibiza heb ik voor aflevering een Kenwood laten zetten met vergelijkbare mogelijkheden, maar het ding heeft nooit goed gewerkt.
Sterker nog, met elke firmware die het beter moest maken werd het slechter. iPod en bluetooth werken regelmatig niet en de radio zelf is al een paar keer dusdanig vastgelopen dat ik hem uit het dashboard heb moeten trekken
• navi zit mooi weggewerkt in mijn ogen. Het is uiteraard geen OEM maar verder ziet het er prachtig uit. Zelfde kleur verlichting, meegeleverde facade en ik heb er zelfs een mooi splashscreen ingebakken waardoor iedereen denkt dat het wel OEM is
• Navigatie werkt prima, soms (vermoed omdat hij in de garage staat en ik daar ook doorheen moet rijden) even de tijd nodig om in te slingeren.
• Kaarten zijn goed up to date, tot nu toe nog geen missers gehad
• Bediening werkt supersimpel en ik vind het er gelikt uitzien, je kan door de kaart bladeren, weergave veranderen etc. etc. Er is rijbaan assistentie welke het prima doet, tevens zoomt hij de kaart in als je in de stad een kruispunt nadert en zie je jezelf eroverheen rijden. Ideaal als er bijvoorbeeld 2 wegen naar links zijn op 10 meter van elkaar.
De voordelen (t.o.v. de standaard radio):
• Beter geluid, bluetooth, usb, microSD, Ipod ondersteuning, DVD, DivX, audio over BT etc.
• Mooi scherm
• navigatie geïntegreerd (incl TMC antenne)
• niet t.o.v. de standaard radio, maar stuurbediening werkt volledig
Nadelen van de navi:
• Soms een minuut of langer nodig voor de eerste positie
• diefstalgevoelig (er zit een afneembaar front bij maar dat is gewoon waaibomenkwaliteit, die ligt bij mij gewoon in 1 van de 100 vakjes in de auto)
Wellicht iets om over na te denken:
Standaard radio, plus USB en bluetooth (500), naviaansluiting (60), cradle (100) en tomtom (150) kosten je bijna 800 euro. Het navigatiesysteem kost je 1250 bij de dealer met inbouw, verkoop je radio voor 100 op MP en voor een meerprijs van 350 euro is alles netjes geïntegreerd.
Dan wellicht iets om mee te nemen in je keus LEON, IBI ST:
Leon heeft aanzienlijk meer ruimte op de achterbank, dus als je die goed beschikbaar wilt houden zou ik zeker de leon aanraden. Is de achterbank van ondergeschikt belang en hecht je meer aan kofferbakruimte, dan is de Ibiza de betere keus. Heb allebei gereden en zeker als bestuurder kan je in allebei op de eerste rij uitstekend zitten.
Voor de motor, volgens mij is de 1.6 TDI in de ST 20% bijtelling, de 1,2 ligt op 14% en geen MRB maar heeft wel minder vermogen. Wijzelf rijden een 1.2TSI (benzine) met DSG automaat en deze rijdt zonder problemen 1 op 16, bij rijstig rijden al boven de 1 op 19 gehaald. Deze motor heeft ook 105 Pk en icm met de DSG is hij meer dan rap te noemen.
Thanks! Bediening werkt ook vlot en trefzeker neem ik aan? Kenwood is erg gevoelig voor misklikken op het scherm of laat soms een seconde of 5 op zich wachten tot er iets gebeurd als je wat aantikt.peugeot206gt schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:58:
Even een kleine review van de Pioneer dan maar met de voor en nadelen:
Reden dat ik er om vroeg is dat mijn systeem in een lease auto zit en ik wil het lanzaamaan eens bij de leasemaatschappij neerleggen. De bedoeling was dat ik niet hoefde te klooien met verschillende apparaten en dat ik veilig langdurig de weg op kon. Nu zit ik regelmatig te tieren op dat ding als het weer eens niet doet wat het hoort te doen. De (verkopende) dealer heeft nooit meer van zich laten horen.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Met alle respect maar bij een radio voor zoveel geld had ik dus echt wel teruggegaan naar de winkel waar je hem hebt gekocht.Ethirty schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:43:
[...]
Hoe bevalt die Pioneer? In mijn Ibiza heb ik voor aflevering een Kenwood laten zetten met vergelijkbare mogelijkheden, maar het ding heeft nooit goed gewerkt.

Ik weet eigenlijk niet eens of ik straks ook de TSI mag leasen, hield alleen rekening met diesel. Want in dat geval is een 20% Altea XL Copa Business ook nog een optie. Al lijkt mij een 1,2 voor een Altea ontzettend onderbemeten, de 105PK ten spijt. Maar goed, lang leve proefritten.peugeot206gt schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:58:
[...]
Dan wellicht iets om mee te nemen in je keus LEON, IBI ST:
Leon heeft aanzienlijk meer ruimte op de achterbank, dus als je die goed beschikbaar wilt houden zou ik zeker de leon aanraden. Is de achterbank van ondergeschikt belang en hecht je meer aan kofferbakruimte, dan is de Ibiza de betere keus. Heb allebei gereden en zeker als bestuurder kan je in allebei op de eerste rij uitstekend zitten.
Voor de motor, volgens mij is de 1.6 TDI in de ST 20% bijtelling, de 1,2 ligt op 14% en geen MRB maar heeft wel minder vermogen. Wijzelf rijden een 1.2TSI (benzine) met DSG automaat en deze rijdt zonder problemen 1 op 16, bij rijstig rijden al boven de 1 op 19 gehaald. Deze motor heeft ook 105 Pk en icm met de DSG is hij meer dan rap te noemen.
Het gaar mij erom dat ik 1) zelf comfort heb, 2) aardig wat opties en 3) alles makkelijk meekan op vakantie. Dochtertje in kinderstoel, tassen, kinderwagen (Bugaboo) etc. etc.
In mijn huidige Volvo S40 gaat dat maar nét, maar dat is een sedan met normale kofferklep dus..
als de dealer moeilijk doet of zelfs stil blijft dan is het vrij makkelijk; contact opnemen met de leasemij.Ethirty schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:50:
[...]
Thanks! Bediening werkt ook vlot en trefzeker neem ik aan? Kenwood is erg gevoelig voor misklikken op het scherm of laat soms een seconde of 5 op zich wachten tot er iets gebeurd als je wat aantikt.
Reden dat ik er om vroeg is dat mijn systeem in een lease auto zit en ik wil het lanzaamaan eens bij de leasemaatschappij neerleggen. De bedoeling was dat ik niet hoefde te klooien met verschillende apparaten en dat ik veilig langdurig de weg op kon. Nu zit ik regelmatig te tieren op dat ding als het weer eens niet doet wat het hoort te doen. De (verkopende) dealer heeft nooit meer van zich laten horen.
hun zijn immers eigenaar van de auto en ook van de haperende radio.
probleem uitleggen en vooral ook aangeven wat je zelf al hebt ondernomen om de dealer wakker te schuden.
mijn eigen ervaring is dat een leasemij. aan heel andere touwtjes kan trekken bij zo een dealer...
Hmm jij hebt dat hamertje daar wel relaxed zitten. In mijn SC zit ie onder de stoel, maar wel zover naar voren dat je erop gaat staan als je uitstapt
Mooie wagen hoor!
ow? Tot nu toe eigenlijk alleen maar fotos gezien waar die of naast de deur zit of naast de versnellingspook.
Thanks
Thanks
In de Golf gaat dat blok prima. Ik had hiervoor een Leon met 1.9TDi en na 112k km met die auto en 6k in de Golf met 1.2 TSi kan ik zeggen dat het een prima alternatief isExorcist schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:18:
[...]
Ik weet eigenlijk niet eens of ik straks ook de TSI mag leasen, hield alleen rekening met diesel. Want in dat geval is een 20% Altea XL Copa Business ook nog een optie. Al lijkt mij een 1,2 voor een Altea ontzettend onderbemeten, de 105PK ten spijt. Maar goed, lang leve proefritten.
Het gaar mij erom dat ik 1) zelf comfort heb, 2) aardig wat opties en 3) alles makkelijk meekan op vakantie. Dochtertje in kinderstoel, tassen, kinderwagen (Bugaboo) etc. etc.
Goed om te horen, die Golfjes zijn denk ik ook niet al te lichtJ0YR1D3R schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:24:
[...]
In de Golf gaat dat blok prima. Ik had hiervoor een Leon met 1.9TDi en na 112k km met die auto en 6k in de Golf met 1.2 TSi kan ik zeggen dat het een prima alternatief is
Binnenkort 's navragen of benzine ook een optie is.
Nouja, dat dus juist wel. De Golf is uit m'n hoofd 160kg lichter dan een Altea XL en slechts 30kg zwaarder dan een Ibiza ST 1.2TDi. Waar ze het gewicht gelaten hebben weet ik niet, maar goed geisoleerd is hij zekerExorcist schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:45:
[...]
Goed om te horen, die Golfjes zijn denk ik ook niet al te licht
Binnenkort 's navragen of benzine ook een optie is.
Afgelopen week een aantal keer in een octavia Combi mogen rijden met de 1.2 TSI met DSG, zeker ook niet een lichte auto. Het is zeker geen stoplicht sprinter, maar kan erg goed meekomen in het verkeer hoor.
Maar als je er over twijfelt, waarom dan niet een keer een proefrit maken? Verhalen van het of het wel of geen fijne motor is in combinatie met de auto die je wil gaan rijden zijn leuk, maar de beste ervaring is om er zelf mee te gaan rijden.
Maar als je er over twijfelt, waarom dan niet een keer een proefrit maken? Verhalen van het of het wel of geen fijne motor is in combinatie met de auto die je wil gaan rijden zijn leuk, maar de beste ervaring is om er zelf mee te gaan rijden.
Ik heb even meegelezen hier, en wat mij opviel is dat de Leon maar 4 sterren scoort in de Euroncap test. De Exeo scoort ook maar 4 sterren. Is dat niet een beetje vreemd eigenlijk? 5 sterren is tegenwoordig niet meer dan normaal en onderhuids is het een golf / verder ontwikkeld vorig model audi A4. Viel me gewoon opeens op, die 4 sterren. De Ibiza scoort wel netjes de volle 5 sterren.J0YR1D3R schreef op maandag 25 juli 2011 @ 23:30:
Er is weinig ontwikkeling hoor, ze hebben er anders bumpers en lampen op geplakt. Verder is het voor 99% een A4.
En die sterren krijg je ook als je een waarschuwingslampje hebt als je je gordel niet om hebt en nog meer van zulke onzinnige dingen. Met vier sterren zit je wat betreft "crash" volgens mij gewoon goed.
Je krijgt geloof ik ook extra sterren als je voetgangers en fietsers heel laat bij een aanrijding, kan handig zijn.
En die sterren krijg je ook als je een waarschuwingslampje hebt als je je gordel niet om hebt en nog meer van zulke onzinnige dingen. Met vier sterren zit je wat betreft "crash" volgens mij gewoon goed.
Je krijgt geloof ik ook extra sterren als je voetgangers en fietsers heel laat bij een aanrijding, kan handig zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door ConZito op 02-08-2011 21:41 ]
Hmm, als je de Exeo (Leon test is oud, vandaar even de Exeo) tegenover de Golf zet en puur kijkt naar de bescherming van volwassen inzittenden geeft Euroncap grote verschillen aan. Zo scoort de Golf voor de bescherming van volwassen inzittenden 97% en de Exeo 77%.
Juist niet, bij een aanrijding waarbij de pyrotechnische gordels worden aangetrokken kun je er niet bij komen om jezelf los te snijden.Megamind schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 22:54:
Hmm jij hebt dat hamertje daar wel relaxed zitten. In mijn SC zit ie onder de stoel, maar wel zover naar voren dat je erop gaat staan als je uitstaptMooie wagen hoor!
Je moet de hamer kunnen pakken terwijl je volledig in je stoel zit.
Ik moet mij ook maar eens melden hier in het topic, gezien mijn laatste aankoop een Seat is
. Het is een Ibiza, nieuw model. Verder diverse opties ed erop natuurlijk
. Zitten wat kleine brandplekjes in de stoelen voor, maar hier haal ik denk ik binnenkort even nieuwe bekleding voor, was los te krijgen hoorde ik van een Seat monteur. Qua lak ziet hij er aardig goed uit, zitten wat kleine krasjes oa bij de deur.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Gefeliciteerd!!! Ziet er goed uit die auto
Veel veilige kilometers ermee!
/me Gaat nu met de poetsspulletjes onderweg en zijn auto eens even poetsen, tis lekker bewolkt, hopelijk voorlopig geen regen!!! Resultaat hopelijk vanmiddag hier te vinden
/me Gaat nu met de poetsspulletjes onderweg en zijn auto eens even poetsen, tis lekker bewolkt, hopelijk voorlopig geen regen!!! Resultaat hopelijk vanmiddag hier te vinden
Tnx!peugeot206gt schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:29:
Gefeliciteerd!!! Ziet er goed uit die autoVeel veilige kilometers ermee!
1 nadeel, en dat is die verbruiksmeter... Het enige wat je doet is er constant op loeren
Tada, daar istie dan:
Ik ben vandaag om 0800 begonnen met de auto en heb hem 6 uur lang non stop onder handen genomen! Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met het resultaat en heb nu gewoon een perfect glimmende, gladde en mooi ibiza ST. (Denk op het ogenblik de best gepoetste witte ST van heel het land hahaha
)
Wat hebben we gedaan:
-De auto met de HD-reiniger eerst even helemaal afgespoeld, vantevoren alvast wat insectenverwijderaar op de bumper gespoten zodat het ergste weg is!
-Hierna de auto volledig gewassen met microvezel washandschoen conform de 2 emmer methode. Lekker sopje in de ene emmer, rotzooi in de andere
-Auto helemaal gedroogd
-Velgen met ICE wheel cleaner gedaan, en dat spul werkt perfect!!!
-Op advies van velen hier de auto helemaal gekleid
-Hierna met de Autoglym super resin polish onder handen genomen
-Tot slot gewaxt met Turtle ICE (Het resultaat is een perfect gladde auto, geen swirls (die had ik nog niet
) en een diepe glans
-De ramen met Tutle glass cleaner Nano nogwat gedaan (ook dit spul doet wat het belooft, ik dacht bijna dat er geen ramen meer inzitten
-De velgen in de was gezet
-Interieur helemaal gestofzuigd en gelcleaned met Turtle Ice interieur
-De banden wat glans gegeven met een bandencleaner
Helaas heb ik niet bij elke stap fotos gemaakt en zie je de glans ook niet super omdat het gelijk regende toen ik naarbuiten kwam
(In de garage thuis gelijk drooggemaakt dus hij glimt perfect!)
Zo begonnen we:

Na het wassen en de super resin polish:

Eindresultaat (je ziet het niet goed, maar je ziet bijvoorbeeld de drempel perfect terug in de lak:

Lekker agressief met de Bi-Xenon, het zwarte dak en het contrast zwart wit:

De velgen, zelfs de hele binnenkant glimt weer :D:

Het interieur met het Navi scherm en mijn bakje kauwgom :):

Hoop dat jullie het ook geslaagd vinden, ik ben tevreden (en er stiekum een beetje klaar mee, toch meer werk als ik dacht even dik 6 uur poetsen en boenen
Ik ben vandaag om 0800 begonnen met de auto en heb hem 6 uur lang non stop onder handen genomen! Uiteindelijk ben ik zeer tevreden met het resultaat en heb nu gewoon een perfect glimmende, gladde en mooi ibiza ST. (Denk op het ogenblik de best gepoetste witte ST van heel het land hahaha
Wat hebben we gedaan:
-De auto met de HD-reiniger eerst even helemaal afgespoeld, vantevoren alvast wat insectenverwijderaar op de bumper gespoten zodat het ergste weg is!
-Hierna de auto volledig gewassen met microvezel washandschoen conform de 2 emmer methode. Lekker sopje in de ene emmer, rotzooi in de andere
-Auto helemaal gedroogd
-Velgen met ICE wheel cleaner gedaan, en dat spul werkt perfect!!!
-Op advies van velen hier de auto helemaal gekleid
-Hierna met de Autoglym super resin polish onder handen genomen
-Tot slot gewaxt met Turtle ICE (Het resultaat is een perfect gladde auto, geen swirls (die had ik nog niet
-De ramen met Tutle glass cleaner Nano nogwat gedaan (ook dit spul doet wat het belooft, ik dacht bijna dat er geen ramen meer inzitten
-De velgen in de was gezet
-Interieur helemaal gestofzuigd en gelcleaned met Turtle Ice interieur
-De banden wat glans gegeven met een bandencleaner
Helaas heb ik niet bij elke stap fotos gemaakt en zie je de glans ook niet super omdat het gelijk regende toen ik naarbuiten kwam
Zo begonnen we:
Na het wassen en de super resin polish:
Eindresultaat (je ziet het niet goed, maar je ziet bijvoorbeeld de drempel perfect terug in de lak:
Lekker agressief met de Bi-Xenon, het zwarte dak en het contrast zwart wit:
De velgen, zelfs de hele binnenkant glimt weer :D:
Het interieur met het Navi scherm en mijn bakje kauwgom :):
Hoop dat jullie het ook geslaagd vinden, ik ben tevreden (en er stiekum een beetje klaar mee, toch meer werk als ik dacht even dik 6 uur poetsen en boenen
Ik zie allemaal die ibiza 6J's voorbij komen.
Een collega van me wil zijn standaard 1.4 sportup verlagen (na mijn aandringen
) aangezien ze standaard bij hummer vandaan komen.
Heeft hier iemand misschien foto's van een 30/30 verlaging oid? Hij zit een beetje te kijken voor zo'n eibach pro kit / sportline veren setje.
Een collega van me wil zijn standaard 1.4 sportup verlagen (na mijn aandringen
Heeft hier iemand misschien foto's van een 30/30 verlaging oid? Hij zit een beetje te kijken voor zo'n eibach pro kit / sportline veren setje.
Velaagde 6J ST:'

Ziet er netjes uit. Welke uitvoering is het? De stylen of de sport?The Executer schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 08:19:
Ik moet mij ook maar eens melden hier in het topic, gezien mijn laatste aankoop een Seat is. Het is een Ibiza, nieuw model. Verder diverse opties ed erop natuurlijk
. Zitten wat kleine brandplekjes in de stoelen voor, maar hier haal ik denk ik binnenkort even nieuwe bekleding voor, was los te krijgen hoorde ik van een Seat monteur. Qua lak ziet hij er aardig goed uit, zitten wat kleine krasjes oa bij de deur.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Overigens kunnen brandgaatjes prima gerepareerd worden,kijk even rond. Autopoetsbedrijven willen het ook wel eens aanbieden
Betreft de Stylance. Reparatie: Mwah, kweet nie... Als ik voor niet veel meer geld nieuwe hoezen kan krijgen, gaat mijn voorkeur daar toch naar uit. Beide voorstoelen hebben toch wel 3 plekjes erin zitten.shameete schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 17:02:
[...]
Ziet er netjes uit. Welke uitvoering is het? De stylen of de sport?
Overigens kunnen brandgaatjes prima gerepareerd worden,kijk even rond. Autopoetsbedrijven willen het ook wel eens aanbieden
Zeer netjes
Edit: Die navi, hoe heb je deze ingebouwd? Lijkt niet standaard, gezien de standaard radio qua vorm nogal afwijkt...
Edit 2:Kwam er onlangs achter dat ik op mijn eigen Seat een USB poort heb zitten. Volgens de handleiding zou deze in het handschoenenvakje moeten zitten, maar deze blijkt onder in de middenconsole te zitten. Hier kwam ik ook een aux-ingang tegen. Beetje onlogische plek, maar ben blij dat ik hem heb. Betekent dit dat ik ook bluetooth aan boord heb?
Daarnaast staat op de Seat site het volgende:
Volgens mij heb ik deze functie aangezet, maar toch blijven mijn lampen niet branden wanneer ik de sleutel verwijder uit het contact. Ik heb geen schakelaar met een auto-stand. Volgens de ene site is dit nodig, volgens de andere niet. Laat ik nu een Style-uitvoering hebben, waarvan Seat zegt dat het erop zou moeten zitten. Iemand die uitsluitsel kan geven?Motor uit? De koplampen branden nog even na
Als je de motor uitschakelt, hoef je buiten niet in het donker te tasten. Kies voor de zogenoemde Coming home-functie (standaard op de SEAT Ibiza Style) en de koplampen blijven 30 seconden branden nadat je bent uitgestapt.
[ Voor 36% gewijzigd door The Executer op 04-08-2011 10:03 ]
Nee, totaal geen ervaring gewoon gaan lezen op de forums, spulletjes gekocht en een keer proberen. Resultaat ben ik inderdaad ook super tevreden mee!The Executer schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:47:
[...]
Zeer netjes! Ziet er echt goed uit. Had je al enige ervaring met poetsen/kleien? Zou zoiets eigenlijk ook bij mijn oude auto moeten doen, stukken beter voor de verkoop. Alhoewel de Seat ook wel een goede poetsbeurt zou kunnen gebruiken. Oa onder de handgrepen kleine krasjes, en de randen bij de deuren.
Edit: Die navi, hoe heb je deze ingebouwd? Lijkt niet standaard, gezien de standaard radio qua vorm nogal afwijkt...
Edit 2:Kwam er onlangs achter dat ik op mijn eigen Seat een USB poort heb zitten. Volgens de handleiding zou deze in het handschoenenvakje moeten zitten, maar deze blijkt onder in de middenconsole te zitten. Hier kwam ik ook een aux-ingang tegen. Beetje onlogische plek, maar ben blij dat ik hem heb. Betekent dit dat ik ook bluetooth aan boord heb?
De navi is gewoon ingebouwd bij de SEAT dealer en is een Pioneer F930BT.
Volgens mij als je USB hebt op de standaard radio heb je ook BT. Kijk even naar de suurwielbediening of daar een telefoontje opstaat. Of probeer gewoon te kijken of je de auto kan vinden.
Ja dit heb je, echter moet je nog een handeling doen. Je moet even 1x seinen met je grootlicht nadat je je contact hebt uitgedaan maar voordat je uitstapt. Tenminste zo werkt het op mijn sport wel.Daarnaast staat op de Seat site het volgende:
[...]
Volgens mij heb ik deze functie aangezet, maar toch blijven mijn lampen niet branden wanneer ik de sleutel verwijder uit het contact. Ik heb geen schakelaar met een auto-stand. Volgens de ene site is dit nodig, volgens de andere niet. Laat ik nu een Style-uitvoering hebben, waarvan Seat zegt dat het erop zou moeten zitten. Iemand die uitsluitsel kan geven?
Echte detailfoto's heb je niet geplaatst, maar als ik het zo zie op de foto's is het resultaat goed gelukt. Wil het eigenlijk ook wel 'leren', maar het kost zo verschrikkelijk veel tijd om te doen.peugeot206gt schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:33:
[...]
Nee, totaal geen ervaring gewoon gaan lezen op de forums, spulletjes gekocht en een keer proberen. Resultaat ben ik inderdaad ook super tevreden mee!
Hmm, als ik dat dan zo zie zijn er losse frampjes voor te krijgen om het passend te maken... Nice!De navi is gewoon ingebouwd bij de SEAT dealer en is een Pioneer F930BT.
Volgens mij stond die niet op de stuurwielbediening... Foto gevonden:Volgens mij als je USB hebt op de standaard radio heb je ook BT. Kijk even naar de stuurwielbediening of daar een telefoontje opstaat. Of probeer gewoon te kijken of je de auto kan vinden.

Zal vanavond voor de zekerheid eens kijken of ik BT signaal kan vinden.
Hmmmm, jammer dat dit niet automatisch gaat... Daarvoor is dan zeker die stand automatisch nodig...Ja dit heb je, echter moet je nog een handeling doen. Je moet even 1x seinen met je grootlicht nadat je je contact hebt uitgedaan maar voordat je uitstapt. Tenminste zo werkt het op mijn sport wel.
Nee, ik heb een auto stand en moet ook alsnog een tikje geven
inderdaad, en met VAG-COM kun je vervolgens wel de leaving-home functie aanzetten. (dus lampen aan bij ontgrendelen v/d auto)
maar ook dan moet je de 'auto' functie hebben.
maar goed. jouw auto natuurlijk
ik zou toch even rond gaan vragen, ik heb zo'n idee dat de prijs van stoelbekleding niet mals is.The Executer schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 08:47:
[...]
Reparatie: Mwah, kweet nie... Als ik voor niet veel meer geld nieuwe hoezen kan krijgen,
[ Voor 51% gewijzigd door Shanquish op 04-08-2011 20:01 ]
Snif, airco van mijn Ibiza (1.4 TDI, vorige model, 104.000 op de teller) is kaputt. Zelfs op standje "Low" en de blowers op Maximum kwam er niet meer dan een zuchtje wind uit.
Aanjager blijkt kaputt te zijn, niet op voorraad, begin volgende week pas. Hopen dat het dit weekend niet te heet word, moet een paar ritjes maken.
Gelukkig lease, dus geen kosten, maar toch wel vervelend.
IIRC mijn eerst echte defect (los van lampjes, banden, glasschade etc) in bijna 10 jaar Seat-ervaring (met 2 Cordoba's en 1 Ibiza).
Aanjager blijkt kaputt te zijn, niet op voorraad, begin volgende week pas. Hopen dat het dit weekend niet te heet word, moet een paar ritjes maken.
Gelukkig lease, dus geen kosten, maar toch wel vervelend.
IIRC mijn eerst echte defect (los van lampjes, banden, glasschade etc) in bijna 10 jaar Seat-ervaring (met 2 Cordoba's en 1 Ibiza).
Virussen? Scan ze hier!
Goed, inmiddels ben ik er al wel achter dat ik géén bluetooth aan boord heb. Hier zal ook een ander stuurwielbediening voor gemonteerd moeten worden. Denk dat het dan toch een parrot wordt ofzo. Nu nog maar eens 1 opzoeken die een beetje goed weg te werken is, en dan nog een leuke plek vinden
.
.
Binnenkort ga ik wel even op zoek naar een stukje hardboard, voor in de kofferbak. de huidige bekleding ligt me iets te slap zo op het reservewiel. In mijn vorige auto lag vanuit de fabriek al hardboard in, en dat scheelt toch wel even.
Zoals eerder al aangegeven, mis ik dus de stand auto. Wordt dus geen automatische coming/leaving home. Was leuk geweest, maar echt missen doe ik het toch niet, heb het namelijk nog nooit gehadshameete schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:59:
inderdaad, en met VAG-COM kun je vervolgens wel de leaving-home functie aanzetten. (dus lampen aan bij ontgrendelen v/d auto)
Ik zal eens vragen wat een setje hoezen moet kosten voor de voorste stoelen. Achter is een klein beetje pluizig geworden door een kinderzitje, maar dit is in zo'n lichte vorm dat ik daar het nut van vervangen niet voor zie.[...]
ik zou toch even rond gaan vragen, ik heb zo'n idee dat de prijs van stoelbekleding niet mals is.
Binnenkort ga ik wel even op zoek naar een stukje hardboard, voor in de kofferbak. de huidige bekleding ligt me iets te slap zo op het reservewiel. In mijn vorige auto lag vanuit de fabriek al hardboard in, en dat scheelt toch wel even.
Vandaag een proefrit met de Seat 1.4 tsi en de 1.2 tsi. Ben wel nieuwsgierig of het veel scheelt.
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto die ik privé wil gaan rijden, zo'n 30k km per jaar.
De Seat Ibiza ST 1.2 TDI staat momenteel bovenaan mijn lijstje. Ik rij er denk ik 75% van de tijd in mijn eentje in (woon-werk)
Ik zit nog met een aantal vragen waar jullie misschien antwoord op hebben.
Fiscale zaken
- Is de Seat Ibiza ST nu tot 2014 of 2013 vrijgesteld van MRB of moet daar nog over worden gestemd en ligt er momenteel alleen een plan? De ene dealer zegt dat het rond is, de ander houdt nog een slag om de arm. Hier word ik ook niet veel wijzer van behalve dat er een plan is. Daarnaast wordt in de dit stuk gesproken over "zuinige auto's" die MRB vrij zijn. Maar voor de BPM gaan de CO2 grenzen in 2013 voor deze auto net ongunstig uitpakken. Maar ja, is de BPM norm ook de norm die voor MRB gaat gelden? Scheelt mij toch 1200 euro, wel handig om op voorhand te weten.
- Ik las ook nog ergens dat je wel proviciale opcenten zou moeten betalen (ik woon in Zuid-Holland) ondanks het feit dat hij MRB vrij is. Maar dat kan ik verder nergens verifieren en voorzover ik weet zitten die opcenten gewoon al in de MRB. Die hoef je dus volgens mij niet te betalen. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Ruimte achterbank
- De auto heeft wat mij betreft eigenlijk maar 1 nadeel, dat is de ruimte op de achterbank. Omdat wij binnenkort een kleintje verwachten wil ik even vragen of iemand ervaring heeft of maxi-cosi's en kinderzitjes een beetje normaal op de achterbank passen. Zonder dat de kleine (over een jaar of 2/3) met zijn voeten knel zit (en ik dus als een oud vrouwtje met de kin op het stuur moet gaan rijden).
Technische zaken
- Ik wil er sowieso navigatie op, een ingebouwd pioneer systeem vind ik eigenlijk belachelijk duur (1000 euro plus) en heb ik geen ervaring mee. Werkt dit een beetje lekker? Een losse tomtom lijkt mij ook geschikt, alleen wil ik dan niet zo'n los snoertje naar mijn aansteker. Staat zo knullig. Die standaard voorbereiding voor navigatie is echter niet op de COPA plus uitvoering leverbaar (what where they thinking?) Iemand die zelf een mooie oplossing heeft bedacht/geinstalleerd met een houder met stroomvoorziening (plaatjes zijn welkom!)
- Kun je het geluid van de tomtom gewoon via bluetooth over je boxen laten lopen? Ook als je je telefoon al via bluetooth hebt gekoppeld? Of moet je dan je telefoon weer via je tomtom laten lopen (lijkt mij niet). Iemand ervaringen of de HTC Desire Z goed werkt met de standaard bluetooth van Seat?
De Seat Ibiza ST 1.2 TDI staat momenteel bovenaan mijn lijstje. Ik rij er denk ik 75% van de tijd in mijn eentje in (woon-werk)
Fiscale zaken
- Is de Seat Ibiza ST nu tot 2014 of 2013 vrijgesteld van MRB of moet daar nog over worden gestemd en ligt er momenteel alleen een plan? De ene dealer zegt dat het rond is, de ander houdt nog een slag om de arm. Hier word ik ook niet veel wijzer van behalve dat er een plan is. Daarnaast wordt in de dit stuk gesproken over "zuinige auto's" die MRB vrij zijn. Maar voor de BPM gaan de CO2 grenzen in 2013 voor deze auto net ongunstig uitpakken. Maar ja, is de BPM norm ook de norm die voor MRB gaat gelden? Scheelt mij toch 1200 euro, wel handig om op voorhand te weten.
- Ik las ook nog ergens dat je wel proviciale opcenten zou moeten betalen (ik woon in Zuid-Holland) ondanks het feit dat hij MRB vrij is. Maar dat kan ik verder nergens verifieren en voorzover ik weet zitten die opcenten gewoon al in de MRB. Die hoef je dus volgens mij niet te betalen. Iemand die dit kan bevestigen/ontkrachten?
Ruimte achterbank
- De auto heeft wat mij betreft eigenlijk maar 1 nadeel, dat is de ruimte op de achterbank. Omdat wij binnenkort een kleintje verwachten wil ik even vragen of iemand ervaring heeft of maxi-cosi's en kinderzitjes een beetje normaal op de achterbank passen. Zonder dat de kleine (over een jaar of 2/3) met zijn voeten knel zit (en ik dus als een oud vrouwtje met de kin op het stuur moet gaan rijden).
Technische zaken
- Ik wil er sowieso navigatie op, een ingebouwd pioneer systeem vind ik eigenlijk belachelijk duur (1000 euro plus) en heb ik geen ervaring mee. Werkt dit een beetje lekker? Een losse tomtom lijkt mij ook geschikt, alleen wil ik dan niet zo'n los snoertje naar mijn aansteker. Staat zo knullig. Die standaard voorbereiding voor navigatie is echter niet op de COPA plus uitvoering leverbaar (what where they thinking?) Iemand die zelf een mooie oplossing heeft bedacht/geinstalleerd met een houder met stroomvoorziening (plaatjes zijn welkom!)
- Kun je het geluid van de tomtom gewoon via bluetooth over je boxen laten lopen? Ook als je je telefoon al via bluetooth hebt gekoppeld? Of moet je dan je telefoon weer via je tomtom laten lopen (lijkt mij niet). Iemand ervaringen of de HTC Desire Z goed werkt met de standaard bluetooth van Seat?
En?Atratus schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 08:08:
Vandaag een proefrit met de Seat 1.4 tsi en de 1.2 tsi. Ben wel nieuwsgierig of het veel scheelt.
Was nog vergeten te melden dat het om een Leon ging. Ik had niet zo'n duidelijk verschil verwacht tussen beide motoren. De 1.2 vond ik echt trager op gang komen. Als de turbo eenmaal zijn werk ging doen was het prima, maar ik vond het bij vlagen toch wel irritant dat het zo traag ging. Dan heb ik liever een 1.6 die over de gehele linie vrij constant zijn werk doet (die heb ik nu namelijk).
De 1.4 deed zijn werk een stuk beter vond ik. Een verschil waar ik wel voor wil betalen. De 1.4 had echt een beduidend betere rij-ervaring en met name het plezier in deze wagen heeft mij wel over de streep getrokken. Enige waar ik nog goed naar ga kijken is het verschil in prijs op de lange termijn. De 20% bijtelling (1.2) is toch wel gunstiger ivm met de 25% voor de 1.4.
Mijn gevoel zegt in ieder geval dat ik moet gaan voor de 1.4. Het is absoluut geen strepentrekker, maar dat het een goede motor is was wel duidelijk.
Ben zelf in afwachting van mijn Ibiza copa plus, dus even wat antwoorden voor zover ik ze weet:rothmans schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:43:
Ik ben op zoek naar een nieuwe auto die ik privé wil gaan rijden, zo'n 30k km per jaar.
http://www.autoweek.nl/au...zuinige-autos-gehandhaafd is de informatie die voor mij het meest duidelijk was. Dus MRB vrijstelling tot 2014, en daarna ga je de normen niet meer halen en wordt het afwachten wat voor systeem er precies bedacht wordt.Fiscale zaken
M.b.t. maxi-cosi/kinderzitje geen idee, maar ik zou er geen problemen mee verwachten qua kind van een jaar over 2/3. Ben zelf bij de proefrit even achterin gaan zitten, en je zit dan niet enorm ruim maar volgens mij ruim genoeg om als volwassene zonder problemen achterin te kunnen zitten op een niet extreem lange rit. Dus voor een kind van een paar jaar oud zie ik geen problemen.Ruimte achterbank
Volgens mij werken bijna alle moderne telefoons gewoon goed op de bt van Seat, op seat-online staat er een topic over de werking van mobiele telefoons op het BT systeemTechnische zaken
en ook nog 1 over navigatie/BT combinatie zie ik klik
Ik heb een driedeurs deukig groene Ibiza uit 2003 met mijn dochter van 13 maanden achterin. Ze zit in een Maxi Cosi Pearl kinderzitje (met zo'n family fix). Deze staat op de laagste (beetje liggende) stand. Ze is inmiddels lang genoeg om zich met gestrekte benen af te zetten tegen mijn rugleuning. En het is niet dat ik nu zo enorm ver naar achteren zit. Dus ja, er is op zich voldoende ruimte achterin, maar het is niet riant.rothmans schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 12:43:
Ruimte achterbank
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Neem dan een Leon FR 1.4tsi, heb je een oto die echt FR is uigevoerd maar wel met een betaalbaar motortje. Heb ik ook besteld!Atratus schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 14:07:
[...]
Was nog vergeten te melden dat het om een Leon ging. Ik had niet zo'n duidelijk verschil verwacht tussen beide motoren. De 1.2 vond ik echt trager op gang komen. Als de turbo eenmaal zijn werk ging doen was het prima, maar ik vond het bij vlagen toch wel irritant dat het zo traag ging. Dan heb ik liever een 1.6 die over de gehele linie vrij constant zijn werk doet (die heb ik nu namelijk).
De 1.4 deed zijn werk een stuk beter vond ik. Een verschil waar ik wel voor wil betalen. De 1.4 had echt een beduidend betere rij-ervaring en met name het plezier in deze wagen heeft mij wel over de streep getrokken. Enige waar ik nog goed naar ga kijken is het verschil in prijs op de lange termijn. De 20% bijtelling (1.2) is toch wel gunstiger ivm met de 25% voor de 1.4.
Mijn gevoel zegt in ieder geval dat ik moet gaan voor de 1.4. Het is absoluut geen strepentrekker, maar dat het een goede motor is was wel duidelijk.
Heb donderdag een nieuwe Seat Ibiza Besteld
Moet alleen wel ongeveer 12 weken wachten
Heb alle opties erop genomen het betreft het volgende
Seat Ibiza SC Style 1.2 E-Ecomotive in het Speedblauw!
- Leerpakket
- Bluetooth + USB poort gecombineerd
- Climatronic (volautomatische airconditioning) inclusief gekoeld dashboardkastje
- Design pakket
- Navigatievoorbereiding
- Technic pakket
- FR Grille
- iPod Houder + kabel
Komt er dus zo uit te zien!

Kan echt niet wachten tot hij word afgeleverd!
Moet alleen wel ongeveer 12 weken wachten

Heb alle opties erop genomen het betreft het volgende
Seat Ibiza SC Style 1.2 E-Ecomotive in het Speedblauw!
- Leerpakket
- Bluetooth + USB poort gecombineerd
- Climatronic (volautomatische airconditioning) inclusief gekoeld dashboardkastje
- Design pakket
- Navigatievoorbereiding
- Technic pakket
- FR Grille
- iPod Houder + kabel
Komt er dus zo uit te zien!

Kan echt niet wachten tot hij word afgeleverd!
It's All In The "Mix"
Mooie bak hoor! Hoeveel inch velgen heb je besteld?
Weet iemand toevallig welke banden er onder zitten? Ik neem aan dat het gewoon multiseason banden zijn.
Ja die inderdaad, hm zijn zo te zien wel zomerbanden, dat wordt dan toch winterbanden kopen.
@Stijnd
Krijg er de standaard 15 Inch Ibia velgen onder maar die ga ik uiteraard upgraden!
@shameete
Oeh nice!
Niet eerlijk, nu wil ik hem nog eerder hebben!
Krijg er de standaard 15 Inch Ibia velgen onder maar die ga ik uiteraard upgraden!
@shameete
Oeh nice!
Niet eerlijk, nu wil ik hem nog eerder hebben!
It's All In The "Mix"
Ik vind dat Seat echt geweldig mooie auto's maakt, vooral de laatste Ibiza's draai ik m'n hoofd wel even voor om als die langs komen rijden 
Zelf heb ik ooit een '96 Ibiza gereden, wat erg fijn reed (voor zover ik daar iets over kan zeggen als eerste auto
)
Hierna heb ik m'n motorrijbewijs gehaald en is de Ibiza eruit gegaan voor de motor, en hier 2 jaar lekker op gereden.
Na een bagger zomer, en de winter van vorig jaar in mijn achterhoofd wil ik toch weer eens gaan kijken om eventueel weer een auto te gaan kopen, in hoe / wat ik ook zoek, ik kom steeds weer uit bij de Ibiza in deze prijsklasse (tussen de 2500 en 3500) omdat ik ze veruit het mooiste vind.
Nu ga ik weer kwijlen op jullie veel te mooie auto's
Wat is een goede km'er stand voor Ibiza's van rond 2000?
Zelf heb ik ooit een '96 Ibiza gereden, wat erg fijn reed (voor zover ik daar iets over kan zeggen als eerste auto
Hierna heb ik m'n motorrijbewijs gehaald en is de Ibiza eruit gegaan voor de motor, en hier 2 jaar lekker op gereden.
Na een bagger zomer, en de winter van vorig jaar in mijn achterhoofd wil ik toch weer eens gaan kijken om eventueel weer een auto te gaan kopen, in hoe / wat ik ook zoek, ik kom steeds weer uit bij de Ibiza in deze prijsklasse (tussen de 2500 en 3500) omdat ik ze veruit het mooiste vind.
Nu ga ik weer kwijlen op jullie veel te mooie auto's
Wat is een goede km'er stand voor Ibiza's van rond 2000?
[ Voor 3% gewijzigd door Xevoo op 23-09-2011 12:37 ]
Anoniem: 111246
Weet iemand nog een voordelig (maar vakkundig) adres in de omgeving van Amsterdam voor het vervangen van een distributie riem van een Seat Ibiza 1.4 sport?
Mijne is uit 2006 en heeft nu bijna 62000km gelopen.
Seat dealer zei vorig jaar december dat het in 2011 vervangen zou moeten worden en dat het wel eens een leuk centje kon gaan kosten. Ik laat het 't liefste gelijk doen bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt.
Maar ja, ben liever geen dief van m'n portemonee.
Tips iemand?
Seat dealer zei vorig jaar december dat het in 2011 vervangen zou moeten worden en dat het wel eens een leuk centje kon gaan kosten. Ik laat het 't liefste gelijk doen bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt.
Tips iemand?
Zo, de Altea is als het goed is gemaakt. E-box vervangen en wat bekabeling naar een lambdasonde toe. Ruim 6 uur werk voor de garage, rekening was 680 euro
Dit soort dingen moeten niet te vaak gebeuren.

Dit soort dingen moeten niet te vaak gebeuren.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Niet echt Amsterdam, maar wel een heel goed adres: De Dreu in Zwaag / Enkhuizen. Is niet voor niks een aantal keer Seat dealer van het jaar gewordenAnoniem: 111246 schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 21:56:
Weet iemand nog een voordelig (maar vakkundig) adres in de omgeving van Amsterdam voor het vervangen van een distributie riem van een Seat Ibiza 1.4 sport?
Tips iemand?
[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 28-09-2011 21:11 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Tijd voor weer eens een foto van de Exeo (niet gewassen):

Nu 55k op de teller zonder echte problemen. Wel een storing gehad in het bandenspanningscontrolesysteem maar die is met een software update verholpen.
Hij is verlaagd met eibach veren en gechipped van 143pk/320nm naar 182pk/410nm. Toch blijft het een hele fijne rustige motor, met een gelijdelijke vermogensopbouw. De pompenstuivers geven wat meer die snelheidservaring door de wat rauwere motor en de duw in de rug. Maar met 1000km per week is dit een heerlijke tourauto die je weinig ziet.

Nu 55k op de teller zonder echte problemen. Wel een storing gehad in het bandenspanningscontrolesysteem maar die is met een software update verholpen.
Hij is verlaagd met eibach veren en gechipped van 143pk/320nm naar 182pk/410nm. Toch blijft het een hele fijne rustige motor, met een gelijdelijke vermogensopbouw. De pompenstuivers geven wat meer die snelheidservaring door de wat rauwere motor en de duw in de rug. Maar met 1000km per week is dit een heerlijke tourauto die je weinig ziet.
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Anoniem: 111246
Thanks, al ben ik wel benieuwd wat er dan zo goed aan is.The Eagle schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:11:
[...]
Niet echt Amsterdam, maar wel een heel goed adres: De Dreu in Zwaag / Enkhuizen. Is niet voor niks een aantal keer Seat dealer van het jaar gewordenEn vanuit A'dam toer je er in een half uur heen, afslag Hoorn-Noord / Zwaag en je bent er al haast
Want ik heb de auto in Heemskerk gekocht, die dealer vind ik nogal aan de prijs.
Vandaar dat ik voor de komende onderhoudsbeurt een voordeliger adres zoek, zonder dat aan kwaliteit wordt ingeleverd.
Als je 80 kilometer aan benzine moet uitgeven voor een goedkopere beurt moet het prijsverschil wel flink zijn wil je er voordeel uithalen. Bij mijn Leon wilden ze de distributieriem ook vervangen, maar dat was al een keer gedaan (ze hadden niet in het onderhoudsboekje gekeken), dus dat scheelde me 545 euro op de rekening. Had alleen wel de pech dat alle 4 mijn banden vervangen moesten worden en mn airco leeg was, dus kostte me alsnog een aardig centjeThe Eagle schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:11:
[...]
Niet echt Amsterdam, maar wel een heel goed adres: De Dreu in Zwaag / Enkhuizen. Is niet voor niks een aantal keer Seat dealer van het jaar gewordenEn vanuit A'dam toer je er in een half uur heen, afslag Hoorn-Noord / Zwaag en je bent er al haast
Vicariously I live while the whole world dies
Zo ik heb het topic ook gevonden.
Bezit zelf een seat leon uit 2004, 1.6 sport.
Bevalt prima, heerlijke weg ligging lekker stijf voor het bochten werk.

Deze velgen er onder gezet:

Moet allen nog keer foto maken van het complete plaatje ( met die gele kleur blijf je aan het wassen trouwns)
Voor de rest is de hele familie into seat, zo staat er nog fr uit 2009 voor de deur, en een seat leon 1.6 uit 2006. (word ook keer tijd om ze alle 3 naast elkaar te zetten op parkeerplaats alle modellen leon
)Alleen me moeder rijd dan opel (maar beter ook met die parkeerschades
)
Vraagje: is er iemand die zijn seat leon 2000-2005 1.6 op zijn staart heeft getrapt?
Volgens autoweek max 190KM per uur, echter heb ik zelf al 210 op teller gehad, en had nog toeren over.
Verder zit ik zelf ook te denken om de overstap te maken naar de fr of cupra, mooi speelgoed
Bezit zelf een seat leon uit 2004, 1.6 sport.
Bevalt prima, heerlijke weg ligging lekker stijf voor het bochten werk.

Deze velgen er onder gezet:

Moet allen nog keer foto maken van het complete plaatje ( met die gele kleur blijf je aan het wassen trouwns)
Voor de rest is de hele familie into seat, zo staat er nog fr uit 2009 voor de deur, en een seat leon 1.6 uit 2006. (word ook keer tijd om ze alle 3 naast elkaar te zetten op parkeerplaats alle modellen leon
Vraagje: is er iemand die zijn seat leon 2000-2005 1.6 op zijn staart heeft getrapt?
Volgens autoweek max 190KM per uur, echter heb ik zelf al 210 op teller gehad, en had nog toeren over.
Verder zit ik zelf ook te denken om de overstap te maken naar de fr of cupra, mooi speelgoed
[ Voor 4% gewijzigd door Practics op 01-10-2011 18:21 ]
Twee weken geleden mijn Ibiza Copa editie op kunnen halen (6k, 1.4i 44kW
) uit '97, zal wat foto's uploaden deze week nog
Dat zijn 190 echte KM/h's gemeten bij een rechte weg, met vaak een belading van 2 personen en een halve tank. Teller wijkt bij zo'n snelheid (met standaard maat banden) minimaal 10 km/h af. Bij de ibiza cupra van een maat van me zelfs 15km/h.Practics schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:20:
Zo ik heb het topic ook gevonden.
...
Het beste is dus via GPS te meten (bv navi) dat is wel een stuk nauwkeuriger.
De omtrek van mijn banden is iets groter dan standaard, dus wijkt hij op zo'n snelheid maar 5km/h af en bij een gangetje of 100 maar 2 a 3 km/h.
Terugweg van de ring 2 weken geleden een heel stuk 225 op de GPS gereden. Dat voelt best snel aan in een golfje 4
[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 05-10-2011 16:21 ]
Anoniem: 122700
Vraagje tussendoor: ik bezit (sinds kort) een Seat Ibiza uit 2003. Het is de Signo uitvoering met een 1.4 16v motor. Voor mijn gevoel maakt de auto stationair te weinig toeren (600/750 rpm). Dit is niet het geval wanneer ik de auto start, dan staat de meter op 1000rpm. Maar als ik een tijdje rijd en ik sta stil voor een verkeerslicht of iets dergelijks dan zie ik de meter vaak schommelen rond de 600/750 rpm. Dit lijkt mij te weinig. Afslaan doet de auto niet en ik kan ook normaal wegrijden, maar iets zegt tegen de autoleek in mij dat het niet helemaal klopt.
Hmm ik kwam maar tot 185 ofzo. Bouwjaar 2000.Practics schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 18:20:
Het is normaal als hij koud is dat hij meer toeren bij stationair maakt en minder wanneer hij warm is.Anoniem: 122700 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:17:
Vraagje tussendoor: ik bezit (sinds kort) een Seat Ibiza uit 2003. Het is de Signo uitvoering met een 1.4 16v motor. Voor mijn gevoel maakt de auto stationair te weinig toeren (600/750 rpm). Dit is niet het geval wanneer ik de auto start, dan staat de meter op 1000rpm. Maar als ik een tijdje rijd en ik sta stil voor een verkeerslicht of iets dergelijks dan zie ik de meter vaak schommelen rond de 600/750 rpm. Dit lijkt mij te weinig. Afslaan doet de auto niet en ik kan ook normaal wegrijden, maar iets zegt tegen de autoleek in mij dat het niet helemaal klopt.
750rpm is wel normaal, maar 600 klinkt wel laag voor een 4 cilinder.
Als hij gewoon soepel stationair loopt zou ik mij niet zo'n zorgen maken.
Als het niet raar aanvoelt en niet af slaat zou het geen probleem moeten zijn.
Bij 500 toeren zou ik wel vragen hebben, maar tussen 600 en 750 wanneer hij warm is moet nog wel acceptabel zijn.
Bij 500 toeren zou ik wel vragen hebben, maar tussen 600 en 750 wanneer hij warm is moet nog wel acceptabel zijn.
Ziet er goed uit!
Nogal een verschil, een Cupra of een 1.2 diesel 
Mooi!!
Mooi!!
Welke Cupra is het trouwens? Wel een prachtige auto, feli!
Ik snap sowieso niet veel van die uitvoeringen. Je hebt een FR (gewone sport?) Cupra, en die Bocanegra?
Ik snap sowieso niet veel van die uitvoeringen. Je hebt een FR (gewone sport?) Cupra, en die Bocanegra?
Bocanegra is luxere/sportievere uitvoering ofzo? De FR is er volgens mij ook in een Bocanegra uitvoering
Bedankt all! 
Je hebt de Style, Sport, FR, Cupra, FR Bocanegra, Cupra Bocanegra.
Die laatste twee zijn hetzelfde als de FR en de Cupra kwa motor,
alleen het interieur en de neus van de auto is anders.
It's All In The "Mix"
Nou, gaat weer goed...na mijn defect van begin augustus, is mijn lease-Ibizatje weer kaputt.
Reed gewoon op de snelweg, 10 km voor mijn huis begint die auto ineens te schokken en te schudden, mijn stuur werd bijna uit mijn handen geslagen, zo extreem was het.
Als je gas geeft schokt het hele ding van voor naar achter en van links naar rechts. Laat je het gas los, of zet je de cruise control erop, dan rijd hij wel vloeiend. Gebeurt bij alle snelheden.
Leek eerst op het gevoel dat je wel eens hebt als je een lekke band hebt. Dat heb ik gecontroleerd en dat was niet het geval. Banden opgepompt, maar er ging nauwelijks lucht bij, dus dat was het ook al niet.
Direct langs dealer gereden, ze konden er gelukkig bijna meteen naar kijken.
Monteur proefrit gemaakt, die constateerde het ook binnen enkele meters al, maar wist niet direct wat het was. Direct vervangend vervoer meegekregen, meteen een lekkere upgrade (Leon ipv Ibiza)
Iemand die weet wat dit kan zijn? Gewoon uit nieuwsgierigheid, garage gaat het uiteraard wel uitzoeken
Dit is mijn 3e Seat, en zulke onbetrouwbaarheid heb ik nog niet eerder meegemaakt...
Reed gewoon op de snelweg, 10 km voor mijn huis begint die auto ineens te schokken en te schudden, mijn stuur werd bijna uit mijn handen geslagen, zo extreem was het.
Als je gas geeft schokt het hele ding van voor naar achter en van links naar rechts. Laat je het gas los, of zet je de cruise control erop, dan rijd hij wel vloeiend. Gebeurt bij alle snelheden.
Leek eerst op het gevoel dat je wel eens hebt als je een lekke band hebt. Dat heb ik gecontroleerd en dat was niet het geval. Banden opgepompt, maar er ging nauwelijks lucht bij, dus dat was het ook al niet.
Direct langs dealer gereden, ze konden er gelukkig bijna meteen naar kijken.
Monteur proefrit gemaakt, die constateerde het ook binnen enkele meters al, maar wist niet direct wat het was. Direct vervangend vervoer meegekregen, meteen een lekkere upgrade (Leon ipv Ibiza)
Iemand die weet wat dit kan zijn? Gewoon uit nieuwsgierigheid, garage gaat het uiteraard wel uitzoeken
Dit is mijn 3e Seat, en zulke onbetrouwbaarheid heb ik nog niet eerder meegemaakt...
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 28-10-2011 14:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
Klinkt als een probleem in de ontsteking?
Aha ok, op die fiets.Mixpower schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 23:46:
Bedankt all!
Niet helemaal, blijkt nu. Net gebeld door de dealer, hij is weer gerepareerd, morgen ff ophalen.leonvw schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:26:
Klinkt als een probleem in de ontsteking?
Ik ben absoluut geen autotechneut, maar wat hij zei was: tussen versnellingsbak en wielen zit een aandrijfas, met daarop twee koppelstukken. Daarvan was er één afgebroken, en die is dus vervangen nu.
Geen idee hoe dit komt, zo oud is hij nog niet (3.5 jaar, 114.000 km), en ik trek gewoon normaal op. Maargoed, boeit niet, hij schijnt het weer goed te doen
Intussen bevalt de vervangende Leon zo goed dat ik voor mijn volgende auto toch een Leon ga overwegen ipv een Ibiza, zoals ik van plan was. Toch maar eens goed over nadenken, heb nog 5 maanden tot einde leasecontract. Leon is natuurlijk wel een stukje duurder en dus meer bijtelling, maar rijd ook wat sneller en meer luxe enzo... moeilijk moeilijk dit.
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 02-11-2011 09:17 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat zal wel gewoon pech zijn, metaalmoeheid kan een keer voorkomen.
Dat was wat de monteur ook zei ja. Ach ja, Shit Happens 
Net auto opgehaald, het onderdeel dat kapot was heet een "homo-kineet rechts-voor"... kostprijs (all-in), 291 euro.
Hij rijd nu weer als vanouds, stabiel zonder allerlei kermis-fratsen en slingeren.
Net auto opgehaald, het onderdeel dat kapot was heet een "homo-kineet rechts-voor"... kostprijs (all-in), 291 euro.
Hij rijd nu weer als vanouds, stabiel zonder allerlei kermis-fratsen en slingeren.
Virussen? Scan ze hier!