Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 8 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 17:26
Nou ik heb sinds kort een zelf veroorzaakt probleempje :P
In mijn ibiza cupra (1998) heb ik xenon ingebouwd en wanneer ik deze dus aanzet wordt alles even gereset. (je ziet het toerental zelf even naar 0 gaan terwijl de motor wel netjes blijft lopen.
Dagteller / klok etc worden ook gereset maar de radio blijft keurig spelen. Mijn verstand zegt dat er een te grote spanning word getrokken maar dan alleen over een bepaalde 12v lijn / zekering. Maar als dat zo zou zijn zou de lampen zekering er wel uit vliegen maar dat is dus niet het geval. Maar waar ik het dan wel in moet zoeken is me een raadsel :?

En om het nog raadselachtiger te maken, het resetten gebeurd ongeveer 9 van de 10x en dus niet elke keer :S
Ik zou het natuurlijk op kunnen lossen dmv 2x een relais (beide lampen 1) er tussen te bouwen maar ik vermoed dat het makkelijker kan?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Controleer de massa eens. ;)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
In de vorm van, de set heeft te weinig massa of de balast heeft vanwege de montage een massa die niet goed is. (balast zit namelijk tegen chassis aan)

voordat iemand over afstelling van achteraf bouw xenon begint, na de inbouw heb ik me lampen laten afstellen bij de garage waar ik altijd kom. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:30
Je veroorzaakt in ieder geval een rimpel in je circuit. Tellerhuizen vinden dat niet leuk en gaan dan gekke dingen doen. Kan massa zijn, kan een rotte dynamo zijn.
Joopieboy schreef op zondag 26 december 2010 @ 01:00:
Dynamo is tientjes werk, riempje losmaken, 2 of 3 boutjes, riempje weer terugleggen en op spanning (dat je hem een kwartslag kunt draaien) et voila, half uurtje werk. Geef me de helft en ik poets je auto ook nog. :+
Ik denk dat je blij moet zijn dat je na een half uur de dynamo kan zien. Het is nogal krap daar voorin bij die PD blokken.

[ Voor 58% gewijzigd door ConZito op 27-12-2010 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 09:46
* AlterMann mag zich ook melden in dit topic
Sinds afgelopen maandag de trotse bezitter van een Seat Ibiza uit 2002 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:38
Hé grappig! Ik ben wel eens via het seatforum bij jou geweest om de boordcomputer van mijn 2009 Ibiza te laten resetten. De dealer wou er geld voor hebben, en ik vond dat natuurlijk een beetje overdreven. Dat lukte toen uiteindelijk niet omdat de software, kabel en bus van de auto niet wouden samenwerken.

Uiteindelijk heb ik het bij diezelfde dealer op wat bekende Seat-fouten gegooid (soms hield de auto in bij koude motor op 2000rpm). Ik wist dat daar al een oplossing voor was in de vorm van een update van de boordcomputer. Dus toen moesten ze alsnog wel gratis de boel de resetten. O-)

De auto bevalt trouwens echt erg goed met inmiddels 60.000 op de teller! Ik merk nu wel met de sneeuw dat het minieme gewicht van de auto en de bredere (zomer)banden geen goed doen voor de grip :X Maar daar komen we wel overheen!
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/24/1232826341-360.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/01/24/1232826251-860.jpg
Het is trouwens de 1.6 Style

[ Voor 21% gewijzigd door Scooper op 27-12-2010 09:30 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb vandaag een nieuwe Ibiza mee van de dealer als leenauto. Een hele kale 1.2 driepitter met 60pk. Het interieur is een stuk mooier dan van de vorige Ibiza, maar qua rijbeleving is die 1.2 toch echt wel een kneus.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ConZito schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:44:
[...]

Ik denk dat je blij moet zijn dat je na een half uur de dynamo kan zien. Het is nogal krap daar voorin bij die PD blokken.
Mm dat zou ik dus echt niet weten, maar bij de meeste auto's gaat dat wel vrij soepel. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Joopieboy schreef op maandag 27 december 2010 @ 14:49:
[...]

Mm dat zou ik dus echt niet weten, maar bij de meeste auto's gaat dat wel vrij soepel. :)
Dat verklaart enigzins de rekening een lampje wisselen is bij dat ding als je grote handen hebt al janken want de accu staat praktisch tegen die unit aan. Heb zelf zo'n ding gehad en het is om te sleutelen niet echt vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat herken ik van sommige volvo's ja, accu ervoor of de meest rare andere combinaties, das wel echt kloterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou vorige week eindelijk even tijd gehad om er na te kijken. En ik je nu een massa draad rechtstreeks vanaf de accu naar de balast lopen, maar helaas nog steeds een reset.
Ik zou nog een plus rechtstreeks kunnen proberen en deze schakelen dmv een relais daarna blijft alleen de optie dynamo /accu over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik zou eens een multimeter op je accu zetten en kijken of de spanning niet tever zakt als je je xenon aanzet. Kan zijn dat die accu slecht is en de spanning inkakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:18:
[...]

Uitlezen kun je zelf met een apparaat van nog geen 50 euro (en dan heb je al keuze) of net 2 a 300 als je een luxe editie wilt, da's gelukkig redelijk gestandaardiseerd. Alleen apparaatje inprikken en uitlezen zou eigenlijk gratis service moeten zijn, vooral als je dat ding daar laat repareren. Als ze 3 gedachtegangen nodig hebben om je alsnog 500 ballen uit je broek te draaien, dan is er iets mis. Ga naar een ander toe.

Een oververhittingsprobleem in m'n auto was op $4500 geschat, wat uiteindelijk voor $150 perfect verholpen is.
Je auto zelf uitlezen? Dat kan en dan? Soms onstaan er 6 foutmeldingen door een defect terwijl er 6 defecten worden aangegeven. En dan als er al real-time data op staat het nog kunnen formuleren. Dynamo kun je zelf doormeten, zeer gemakelijk auto laten draaien op de accu polen volt meten, ampere kun je achter wegen laten daarin een fout melding gebeurt 1 op de 1000 keer.

Alle electrische verbruikers uit spaning meten Minimaal 14 volt en alle verbruikers aan 13,5 volt. daaronder is het een ander probleem

Verbruiker: simpel haal een lampje doe deze tussen die + polen
brand die zeer vel = heb je verbruiker
uit tot flauw = niks aan de hand

Ook een die monteurs vaak over het hoofd zien brand het lampje van je dynamo als je hem op contact zet.
Brand die niet zal je dynamo niet werken.

Massa en plusspanning controlleren op de dynamo zelf met een V-4 meting proberen zeer makelijk how to te vinden op internet.

Overigens een kapote dynamo en kapote accu komt veel vaker voor onderspanning op je accu veroorzaakt kapotte accu omdat de dynamo onderspanning geeft. Maar vaak testen garage's lege tot bijna lege accu''s, en dan geeft de meter kapot aan. De accu moet eerst volledig volgeladen zijn. En een lambda sonde kun je zelf ook doormeten dit is type afhankelijk en kun je vinden op internet.

V-4 meting how to
http://www.timloto.org/do...ven/elektro/v4-meting.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op zondag 26 december 2010 @ 16:59:
Nou ik heb sinds kort een zelf veroorzaakt probleempje :P
In mijn ibiza cupra (1998) heb ik xenon ingebouwd en wanneer ik deze dus aanzet wordt alles even gereset. (je ziet het toerental zelf even naar 0 gaan terwijl de motor wel netjes blijft lopen.
Dagteller / klok etc worden ook gereset maar de radio blijft keurig spelen. Mijn verstand zegt dat er een te grote spanning word getrokken maar dan alleen over een bepaalde 12v lijn / zekering. Maar als dat zo zou zijn zou de lampen zekering er wel uit vliegen maar dat is dus niet het geval. Maar waar ik het dan wel in moet zoeken is me een raadsel :?

En om het nog raadselachtiger te maken, het resetten gebeurd ongeveer 9 van de 10x en dus niet elke keer :S
Ik zou het natuurlijk op kunnen lossen dmv 2x een relais (beide lampen 1) er tussen te bouwen maar ik vermoed dat het makkelijker kan?
Wat veel mensen niet weten is dat xenon maar 35 watt gebruikt en een normale halogeen lamp 55 watt is en aangezien je nog geen canbus besturing heb. Is het denk een massa probleem. Xenon lamp is hetzelfde als een tl lamp weinig verbruik alleen een zeer hoge piekspanning veroorzaken om het lampje aan te steken. Daar kan het probleem zitten bij het aanzetten trekt die zon piekspanning weg dat de massa of + spanning dat niet trekt. Ik denk persoonlijk de massa had zelf ook het probleem bij me bmw idd dat ook me dashbord maar bij mij zat de massa niet goed vast. Ik weet niet of je een indicator heb als er een lamp kapot is daar kan ook de storing zitten ivm de lagere 35 als de voorheen 55 watt. Ik kan er niet goed over oordelen omdat ik het eerst moet zien

En overigens over het niet zeuren van xenon.
De apk luid er moet een afschijding te zien zijn tussen licht en donker op breek lijn van de lamp maar daardoor kan er nog heel veel storend licht naar boven komen er staat namelijk niet hoeveel als er ook maar onderscheid is is het al apk goed terwijl er nog verblindend veel licht naar boven schijnt. Klinkt krom maar het is zo.
Simpel een koplamp van jouw type is gemaakt voor een h4 of h7 lamp daar zijn tonnen in gestoken want alleen een linksrijdende koplamp is al anders als een rechtrijdende koplamp. Daar kan een andere lamp in de buurt komen maar niet zo strak en xenon heeft een andere licht bundel en andere eigenschappen. Ik raad altijd aan Goedkeuren en dan je koplampen naar beneden stellen of je hoogsteverstelling op het hoogste cijfer te draaien. Ook heeft origenele xenon automatische hoogteverstelling + koplampsproeiers en jij niet

Groeten

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^^een lang verhaal,

De massa is in ieder geval niet de oplossing want dat heb ik later al gepost.
Verder zijn de lampen afgesteld in door de garage waar ik ook kom voor onderhoud en apk.( had ik ook al eerder aangegeven). Aangezien ik zelf heel gevoelig ben voor verkeerd afgestelde lampen weet ik dus ook hoe vervelend het kan zijn als tegenligger.

En in mijn koplampen gaan H1 lampen. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zijn ook halogeen lampen 8)7

rij je eigen auto is tegemoet vanuit een andere auto zie je het zelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37

Snuffel

Vroem!

Dag dag Seat Leon voor mij.
Na een heftige aanrijding op de snelweg vorige week is mijn Seat Leon uit de lease genomen.
Dus ik ga verhuizen naar het Volkswagen topic, er staat nu een Golf voor de deur.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:45:
dat zijn ook halogeen lampen 8)7

rij je eigen auto is tegemoet vanuit een andere auto zie je het zelf wel
Ik weet niet of je kunt lezen maar het af laten stellen van je lampen word daar dus ook rekening meer gehouden. Waarom denk je dat ik dat heb laten doen in de garage ...

Verder zie ik trouwens genoeg mensen op de weg die zelfs verkeerd afgestelde halogeenlampen hebben en ook keurig afgestelde xenon. Overigens ook verkeerde xenon en goede halogeen. Het punt over het wel of niet afgesteld hebben kun je lekker in het xenon topic zelf gaan verkondigen want daar gaat het hier totaal niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 21:28

Ethirty

Who...me?

klaasbram schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 18:42:
Ik weet niet of je kunt lezen maar het af laten stellen van je lampen word daar dus ook rekening meer gehouden. Waarom denk je dat ik dat heb laten doen in de garage ...
Dan hoop ik dat jouw garage beter is als mijn dealer: bij oplevering stonden mijn originele xenon's op standje "maan" verlichten, toen ik ze voor de 2e keer bij de dealer liet afstellen gaven ze nauwelijks meer licht dan mijn mistlampen. Heb het dus uiteindelijk zelf maar geregeld via een muur en gedubbelchecked via een achterklep van een auto op normale afstand (bovenkant achterbumper).

Dat een garage ze heeft afsteld zegt dus helemaal nada, zeker niet als je xenon in een halogeen koplamp heb ingebouwd.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 15:24

McMiGHtY

- burp -

Vorige week vrijdag een brief van de Seat dealer dat de auto besteld is \o/
Seat Ibiza ST 1.2 TDi Ecomotive met een Style pakket in de kleur Adablauw, kan niet wachten

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
Heeft iemand een idee waar ik de volgende onderdeeltjes kan scoren? De auto waar het in moet komen is een Seat Ibiza uit 2002..
1) Het knopje om de buitenspiegels mee af te stellen. Het knopje is er nog, alleen het "dopje" is weg.
2) Een hoedenplank-omhooghou-pinnetje. Zegmaar het stukje plastic dat in de klep zit en waar het touwtje naar de hoedenplank aan vast zit.
Geen idee hoe deze dingen heten dus kan er ook lastig op zoeken.. :P Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Sloop?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/seat_nieuwjaar2011/medium/20110129-DSC_6118-Edit-016.jpg

grote meeting bij van der velden in benthuizen :)

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:26
Had helaas een clinic hier anders was ik ook geweest.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:20
AlterMann schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:12:
Heeft iemand een idee waar ik de volgende onderdeeltjes kan scoren? De auto waar het in moet komen is een Seat Ibiza uit 2002..
1) Het knopje om de buitenspiegels mee af te stellen. Het knopje is er nog, alleen het "dopje" is weg.
2) Een hoedenplank-omhooghou-pinnetje. Zegmaar het stukje plastic dat in de klep zit en waar het touwtje naar de hoedenplank aan vast zit.
Geen idee hoe deze dingen heten dus kan er ook lastig op zoeken.. :P Bedankt alvast :)
Ga even langs bij de dealer, die kan met de ETKA zo zien welke onderdelen het zijn en ze bestellen. Meestal heb je ze 1 of 2 dagen later in huis.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
M@cer schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:15:
Ga even langs bij de dealer, die kan met de ETKA zo zien welke onderdelen het zijn en ze bestellen. Meestal heb je ze 1 of 2 dagen later in huis.
Zo logisch dat ik er niet eens aan denk. Zucht. Moet er binnenkort toch heen, thanks :)
Als de dealer het niet heeft is de sloop wel een optie ja :) Ook thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 09:35

Krentenbol

Prutz0r

Zo, ik heb ook een Seat!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/naPsJlMHEk2APRm3IrsrCtnX/full.jpg

En ik wil er zsm weer vanaf :+ Heb hem gekocht voor de motor, maar als er mensen zijn met interesse in andere onderdelen, ze zijn te koop O-)

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13

DDX

Update van mijn seat :

Afbeeldingslocatie: http://www.seat-online-album.nl/d/22112-1/DSC00033.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.seat-online-album.nl/d/22124-1/DSC00037.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.seat-online-album.nl/d/22115-1/DSC00034.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.seat-online-album.nl/d/22121-1/DSC00036.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.seat-online-album.nl/d/22118-1/DSC00035.JPG

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Een maandje terug weer wat gehad, begint een lampje bij me temperatuur meter te knippen met geluidssignalen. Auto aan de kant gezet, boekje erbij gepakt; koelvloeistof peil te laag. Na een snelle check bleek deze inderdaad bijzonder laag te staan (zat nog een bodempje in). Even vloeistof gehaald bij een tank station en bijgevuld, was gelukkig geen lek aanwezig aangezien die nu nog steeds op peil zit :)

Vandaag was het weer eens tijd voor een APK, de 7de van mijn leon. Gelukkig net als vorig jaar zonder op of aanmerkingen door de APK bij de RDW.

Van tevoren even de auto lekker warm gereden, plankgas in vrijloop met een koude diesel motor is bijna hartverscheurend. Had het dit jaar wel een beetje spannend, de eerste meting met chip + EGR klep dicht maar bij de 2de keer was die al goed. Vorig jaar waren er zelfs 4 nodig vanwege aangekoekt roet...

Tot zover toch goede ervaringen met Seat's en APK's, met auto's uit 1995, 2000 en 2004 nog nooit echt iets gehad :)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Speedfight schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 16:06:
[...]

Thanks. Verlagen staat inderdaad op het verlangenlijstje voor de toekomst en is nog niet eens bijster duur:

Model: Exeo
jaar van: 2009
jaar tot:
Groep: 54 Verensets
Omschrijving:
EIBACH Verlagingsveren 30/35mm 2.0TDI en 2.0TFSI (va 1165/aa 1130kg)
Onderdeelnummer: ZS 3R00001E
Prijs: € 196,35
Prijs incl.montage: € 448,00
Na een halfjaar vandaag mijn Exeo (Style) bij zijn eerste grote beurt (30k) laten verlagen met het Eibach setje:
Afbeeldingslocatie: http://a.yfrog.com/img612/3084/johct.jpg

Het ziet er sowieso mooier uit, wielkasten wat mooier opgevuld maar vooral de wegligging is stukken beter geworden.
Rotondes en afritten van snelwegen, het voelt een stuk stabieler aan. En qua comfort is het nog dik in orde. Aanrader!

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Eibach maakt inderdaad mooie setjes die het niet eens heel erg slecht doen qua comfort. Sowieso is de Exeo behoorlijk comfortabel, heb een versie gereden met 19" met een nog grotere verlaging en die vond ik echt nog lekker op de weg zonder stuiterig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Ik zie het nu pas :P
Heel dik zo'n Audi RS interieur. Zal wat gekost hebben :|

@speedfight: Staat meteen een stuk netter!

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 31-03-2011 22:39 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-09 15:24

McMiGHtY

- burp -

Hij is binnen.. Adablauw..Seat Ibiza ST 1.2 tdi eco met een style pakket.
Rijd erg lekker

NEW - Het Grote - 2025 Tweakers Social Ride- Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Laatst online: 09:17
Vandaag hebben we getekend voor een nieuwe auto. Dus ik meld meld me vanaf heden in dit topic :)

Wat hebben we gekocht? Een ibiza st 1.2 sport tsi DSG met de volgende opties:

-candywhite
-17 inch velgen
-design pakket
-technic pakket
-panoramadak
-xenon pack
-pioneer 930bt navi/multimedia/carkit ipv de originele radio!

Volgende week ophalen dus dat wordt spannend. Tis een demo uit 02-2011 met pas 1700km op de klok :):):)

Oke, toch een paar plaatjes, ze zijn wel van de dealer maar het is de auto :P

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/Seat/Ibiza/Seat-Ibiza-Hatchback-Benzine-Wit-001--12562020-Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/Seat/Ibiza/Seat-Ibiza-Hatchback-Benzine-Wit-004--12455270-Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/Seat/Ibiza/Seat-Ibiza-Hatchback-Benzine-Wit-007--12476105-Medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.autotrader.nl/Seat/Ibiza/Seat-Ibiza-Hatchback-Benzine-Wit-013--12476096-Medium.jpg

En nog 1 van de navigatie, maar dat is gemonteerd in een 1.4 FR (ziet er wel hetzelfde uit uiteindelijk)

Afbeeldingslocatie: http://c0013474.cdn1.cloudfiles.rackspacecloud.com/x2_286eca8

[ Voor 44% gewijzigd door Rene op 11-04-2011 23:27 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 15:23

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

peugeot206gt schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:57:
Vandaag hebben we getekend voor een nieuwe auto. Dus ik meld meld me vanaf heden in dit topic :)

-candywhite
-17 inch velgen
-design pakket
-technic pakket
-panoramadak
-xenon pack
-pioneer 930bt navi/multimedia/carkit ipv de originele radio!

Volgende week ophalen dus dat wordt spannend. Tis een demo uit 02-2011 met pas 1700km op de klok :):):)

Oke, toch een paar plaatjes, ze zijn wel van de dealer maar het is de auto :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En nog 1 van de navigatie, maar dat is gemonteerd in een 1.4 FR (ziet er wel hetzelfde uit uiteindelijk)

[afbeelding]
Zeer nette wagen! Ga je ook voor een naamswijziging nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
peugeot206gt schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:57:

Daar heb ik in gereden, staat toch in A'dam? Leuke wagen, niet retesnel, maar wel zuinig en ruim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
DiMacho schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:27:
[...]

Daar heb ik in gereden, staat toch in A'dam? Leuke wagen, niet retesnel, maar wel zuinig en ruim!
SEAT-Point is inderdaad Amsterdam Zuidoost. Vind het een mooie wagen, zo in het wit met die wielen ziet het er niet verkeerd uit. Zit een mooi dakje in en ook behoorlijk wat opties. Traag zou ik hem niet willen noemen met 10s naar de 100km/h :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
DiMacho schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 08:27:
[...]

Klopt! Het is inderdaad de demo in Amsterdam. Niet retesnel maar straks met een chippie meer dan power genoeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13

DDX

KappeNou schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 22:39:
[...]

Ik zie het nu pas :P
Heel dik zo'n Audi RS interieur. Zal wat gekost hebben :|
Ja stoelen, monteren en bekleden was geen goedkoop grapje.
Maar maakt de auto wel af :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 19:04

Magic666

No one's neighbour!

Eerdaags ff een proefrit maken met de Ibiza ST.
Daarna om de tafel met de dealer voor een 1.2 TSI sport uitvoering, Adablauw en designpakket (en misschien hier en daar een paar accesoires).

Dit alles via het Seat privé plan.

Nog wat tips om wat van de prijs "af te lullen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Magic666 schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:47:
Eerdaags ff een proefrit maken met de Ibiza ST.
Daarna om de tafel met de dealer voor een 1.2 TSI sport uitvoering, Adablauw en designpakket (en misschien hier en daar een paar accesoires).

Dit alles via het Seat privé plan.

Nog wat tips om wat van de prijs "af te lullen"?
Zag ik jou gisteren ook niet in het SEAT-online forum bij het welkom topic :P

Wij konden uiteindelijk van een nieuwe zo een 1800-1900 euro afkrijgen. Uiteindelijk een demo gekocht waarbij er nog meer van afging!

Wij hebben de onze dus vrijdag opgehaald en ondertussen de eerste 200km eropstaan! Hieronder 2 foto's van ons wagentje! Het is zoals ik al eerder had gepost een witte ST 1.2 TSI DSG. Interieurfoto's volgen binnenkort!

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/uploads/images/seat1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.htcdriver.com/uploads/images/seat2.JPG

Maar wat rijdt zo een DSG lekker, als ik dat had geweten had ik veel eerder aan de automaat gezeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfredo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-07 19:40
Net het glas van mijn voorste mistlicht laten vervangen. Dat zou normaal gezien € 24,xx (exclusief BTW) moeten kosten. Maar D'Ieteren (de invoerder) weigert het glas nog apart te verkopen, dat moet nu samen met de reflector en de lamp. Kostprijs, € 90 exclusief BTW. Alles inclusief heeft mij dat een slordige € 150 gekost en dat voor een gebarsten glaasje. Afzetters zijn het, mijn volgende wagen zal niet meer ingevoerd worden door D'Ieteren. Daar heb ik nog niets anders dan negatieve ervaringen mee gehad. Bij de garage zelf waren ze er ook niet over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik denk dat je bij PON niet beter af bent in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:29

BioHazard

*\o/*

peugeot206gt schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:30:
[...]

Wij konden uiteindelijk van een nieuwe zo een 1800-1900 euro afkrijgen. Uiteindelijk een demo gekocht waarbij er nog meer van afging!

Wij hebben de onze dus vrijdag opgehaald en ondertussen de eerste 200km eropstaan! Hieronder 2 foto's van ons wagentje! Het is zoals ik al eerder had gepost een witte ST 1.2 TSI DSG. Interieurfoto's volgen binnenkort!

[afbeelding]

[afbeelding]

Maar wat rijdt zo een DSG lekker, als ik dat had geweten had ik veel eerder aan de automaat gezeten :P
Erg mooi. Ook erg goed uitgerust zo te zien. :) En wat ik hoor is dat die TSI icm 7-DSG aardig rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

peugeot206gt schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:30:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

zijn idd bekende foto's ;)
Wij gaan voor 2000 euro korting. Moet haalbaar zijn denk ik zo.... alleen nog steeds wachten op de mail van de dealer voor een proefrit...

Als die er morgen niet is, bel ik wel ff :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Magic666 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:44:
[...]

zijn idd bekende foto's ;)
Wij gaan voor 2000 euro korting. Moet haalbaar zijn denk ik zo.... alleen nog steeds wachten op de mail van de dealer voor een proefrit...

Als die er morgen niet is, bel ik wel ff :+
En is de Ibi al besteld :P

Vandeweek de eerste mods doorgevoerd op die van ons hehe. Wat is er veranderd? De dagrijverlichting zijn vervangen door wit-blauwe leds (wee geen storing geven :P). Tevens heb ik de grille zelf vervangen. Momenteel voorzien van een FR grille. Moet zeggen dat ik de dagrijverlichting nu mooier vind als sommige van die LED balken. De auto smoelt er lekker breed door :P. Al met al koste deze verbouwing ons netto 25 euro :P

Met dagrijverlichting:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/k01zfd.jpg

Met Xenon:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/154gaqt.jpg

Matcht nu een stuk beter bij elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
En hopelijk in real life veel minder blauw dan op de foto's. Vreselijk dit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:41

Rudedadude

Maybe we were born to run

Ik ben inmiddels ook seat rijder met zo'n zuunige ibiza st 1.2. In emocionrood en dat staat de auto goed.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
J0YR1D3R schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 18:28:
En hopelijk in real life veel minder blauw dan op de foto's. Vreselijk dit :X
hahahaha, is het zo blauw niets dan?

Nee in het echt is het stukken maar dan ook stukken minder blauw. De lampjes zjin eigenlijk ook gewoon wit. Ze geven door het glas wel een lichte blauwe gloed, maar absoluut niet zoals op de foto's hierboven. Daar zie je dat de 5000K xenon die fabrieksaf gemonteerd is ook blauw is. terwijl deze in real life wit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

:+ jij komt niet vaak meer op het andere forum? :+ ;)

De adablauwe ST (1.2 TSI eco sport) is besteld, produktieweek 24 stond in de pc. Afleverweek wordt dan 28 of 29 8)
Designpakket
Nav voorbereiding (met gratis TomTom van de dealer)
Deur en dashboarddeco met alu-look
17" Aera velgen

En nu dus wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
peugeot206gt schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:57:
[...]

hahahaha, is het zo blauw niets dan?

Nee in het echt is het stukken maar dan ook stukken minder blauw. De lampjes zjin eigenlijk ook gewoon wit. Ze geven door het glas wel een lichte blauwe gloed, maar absoluut niet zoals op de foto's hierboven. Daar zie je dat de 5000K xenon die fabrieksaf gemonteerd is ook blauw is. terwijl deze in real life wit is :)
Op foto's komt het nooit echt goed uit, dat moet ik toegeven, maar het oogt behoorlijk blauw. Als ik auto's met dat soort lampen tegen kom weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet denken....

Ik ben trouwens SEAT af:

Afbeeldingslocatie: http://johanvanvenrooy.nl/Golf/20110510-DSC_9561.jpg

;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Wat heb je nu? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:55
Aan zijn avantar te zien een Rode Golf VI (highline, al elders een foto van gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Inderdaad van een Seat Leon II 1.9TDi Sportstyle overgestapt naar een VW Golf 1.2TSi Highline :) Behoorlijk verschil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

echt ver weg ben je gelukkig niet gegaan ;)

de TSI bevalt beter? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Van een sportonderstel in combinatie met 17" bij de Leon naar een standaardonderstel met 16" bij de Golf is het grootste verschil. De Golf is ook stukken beter geisoleerd, zowel qua windgeruis als qua motorgeluid. Daarnaast is de afwerking beter en het aantal kraakjes (logisch ook) 0. De 1.2TSi geeft niet de duw zoals de TDi dat wel deed, maar de TDi heeft dan ook 75Nm meer. Wel veel minder lang, overigens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben mij aan het oriënteren voor een nieuwe auto, omdat ik mogelijk een leaseauto kan krijgen. Max 30k ga ik even vanuit.

Nu heb ik een Seat Toledo 1.9TDi (120pk geloof ik).
In hoeverre kan een Leon aan de acceleratie en vermogen daarvan tippen?

Ik denk trouwens niet alleen aan een Seat Leon (2.0 TDI), maar ook aan een mogelijke A3 1.4 TSFI en wellicht een Golf, waar J0YR1D3R nu in rijd. Maar die 1.2TSi zal niet zo snel zijn als m'n Toledo gok ik.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een antwoord op al je vragen: click

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
De 1.2TSi in de Leon doet 10,9s naar de 100. Indien je een 110pk TDi Toledo hebt doet die er 11,2 over. Doordat de 1.2 zoveel lichter is qua blok is de acceleratie best nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat is theorie. De hybride van Lexus (ook +- 30k) doet ook 10,9s - in theorie. Dat moet ik nog meemaken.
J0YR1D3R schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:55:
De 1.2TSi in de Leon doet 10,9s naar de 100. Indien je een 110pk TDi Toledo hebt doet die er 11,2 over. Doordat de 1.2 zoveel lichter is qua blok is de acceleratie best nog goed :)
Thanks. Vanavond heb ik een proefrit in de Audi. 1.4 klinkt zo.. traag.
De Seat volgt z.s.m. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Jeeuuhh

Afgelopen maandag is de auto die mijn vader besteld had binnen gekomen bij de dealer.
Voor het eerst dat mijn ouders een nieuwe auto kopen, altijd tweedehands gehad. Nu komt er een Seat Ibiza Copa (zilvergrijs metallic) voor de deur te staan. Hij kan 1400 kilometer op een tank rijden :D. Hij wordt nu rijklaar gemaakt en gekeurd, aanstaande zaterdag om 09:00 gaat mijn vader hem ophalen.

Hij heeft er een andere grill bij gekocht (standaard bij alle groene modellen hebben ze een gesloten grill, hij wil een open grill, veel stoerder natuurlijk) en een armsteun.

Hij had geluk met de kleur. Er moet een bepaald pigment in de verf (zilver metallic) en die komt uit, inderdaad, japan! Die was niet meer te krijgen dus in deze kleur worden ze nu niet meer geleverd. Mijn pa is zo gespannen als een kindje van 6 die de volgende dag jarig is :P.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
PromWarMachine schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:29:
[...]

Dat is theorie. De hybride van Lexus (ook +- 30k) doet ook 10,9s - in theorie. Dat moet ik nog meemaken.

[...]

Thanks. Vanavond heb ik een proefrit in de Audi. 1.4 klinkt zo.. traag.
De Seat volgt z.s.m. :)
Lexus test ook in de praktijk hoor. Die tijd haalt hij wel, de gemiddelde hybride trekt vooral tot ongeveer 80km/h behoorlijk goed door het hoge en constante koppel. Niet vergeten he :)

Die 1.4 heeft anders wel hetzelfde vermogen als een 1.8 of 2.0 voorheen. Tijden veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
J0YR1D3R schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:54:
[...]

Die 1.4 heeft anders wel hetzelfde vermogen als een 1.8 of 2.0 voorheen. Tijden veranderen...
Nog maar te zwijgen over het koppel ;) Ik merk nu al dat mijn 1,2 tsi niet veel onderdoet voor mijn 206 met 2.0 16v. Met een chip is het koppel zelfs beter over de gehele linie, alsmede het vermogen.

Vandaag even stiekem een rondje in de 206 gemaakt, maar stiekum rijdt dat toch wel weer even lekker, doorrammelen naar 6500 plus in toeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: verkeerde topic sorry

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2011 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-12-2021

nick_

I'm Batman!

Mooie Seat's staan er hier in dit topic!

Zal binnenkort ook eens mijn Ibiza showen, eerst wat fatsoenlijke foto's schieten!

Rij nu nog in een Ibiza 6L Last Edition II, maar dat zal volgende jaar een nieuwe ST worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaringen met het niet werken van een Samsung Galaxy S op het Seat Ibiza Communication system? Bij Seat / Pon zijn ze namelijk niet echt behulpzaam en worden er gewoon GEEN updates gemaakt voor dat kut bluetooth systeem van ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:13:
Iemand ervaringen met het niet werken van een Samsung Galaxy S op het Seat Ibiza Communication system? Bij Seat / Pon zijn ze namelijk niet echt behulpzaam en worden er gewoon GEEN updates gemaakt voor dat kut bluetooth systeem van ze...
Dat probleem heb je bij heel VAG.
Ik begrijp ook echt het probleem niet. Iedere andere auto die ik heb gehad deed alles het perfect... Dus of het is de hardware, of de software. Indien het de hardware is, dan had je dat na de constatering direct moeten vervangen en nu 3 jaar later nog steeds verkopen is gewoon stom.
En software is kwestie van updaten!

Ik werd er bij de dealer op geattendeerd dat ik beter een parot erbij kon bestellen. Pardon!?!?
Dus jullie leveren een ingebouwd systeem dat slecht is? Als je dat weet, doe er dan wat aan!

Kijk dan af bij andere merken!

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dat is ook de reden dat ik niet voor de USB/BT oplossing in m'n bestelde ST heb gekozen, maar het geld voor dat pakket aan een parrot MKi9200 uit te geven.

tuurlijk, het is geen ingebouwd systeem (alhoewel goed ingebouwd het niet lelijk hoeft te zijn) maar het is denk ik wel de beste compromis...
en daarnaast ondersteunt de parrot diverse aansluitingen én A2DP profile.

daarbij wel in het achterhoofd dat ik vrij vaak van telefoon wissel, dus ik vind een goeie ondersteuning van alle merken erg belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Mijn pa heeft dus afgelopen zaterdag de Seat Ibiza Copa op kunnen halen. Vrijdag belde ze dat ze eigenlijk op maandag wilde gaan leveren. We kregen echter wel een cadeautje erbij:
Een stuk glas!

Er ligt gewoon glas in de auto, als in... een stuk van 10cm² en wat van die losse brokjes. De bekleding van het linkerportier heeft ook was krassen vermoedelijk van wat glas. Donderdag gaat de auto terug naar de dealer en gaan ze het opknappen.

Voor de rest mooie auto overigens!

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
vaag.. ruitje gesneuveld tijdens transport?
misschien zit er nu 1 afwijkende (sekurit) ruit in? dus zonder VAG logo e.d.

maar goed, mag toch aannemen dat tijdens rijklaar maken dit op z'n minst zou zijn opgeruimd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:25

Arfman

Drome!

shameete schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:38:
vaag.. ruitje gesneuveld tijdens transport?
misschien zit er nu 1 afwijkende (sekurit) ruit in? dus zonder VAG logo e.d.

maar goed, mag toch aannemen dat tijdens rijklaar maken dit op z'n minst zou zijn opgeruimd...
Ach, als je ziet hoe de gemiddelde merkdealer met auto's omspringt qua rijklaar maken/wassen/poetsen, werkelijk om te huilen. Dan heb ik het nog niet eens over de 18 jarige jochies die die nieuwe auto's na een reis van 1000-en km's over zee met koud blok en alle olie helemaal onderin het blok starten en meteen doorjengelen naar de toerenbegrenzer ...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 12:16:
[...]

Ach, als je ziet hoe de gemiddelde merkdealer met auto's omspringt qua rijklaar maken/wassen/poetsen, werkelijk om te huilen. Dan heb ik het nog niet eens over de 18 jarige jochies die die nieuwe auto's na een reis van 1000-en km's over zee met koud blok en alle olie helemaal onderin het blok starten en meteen doorjengelen naar de toerenbegrenzer ...
dat laatste wist ik inderdaad wel, maar mag toch hopen/aannemen dat een merkdealer een bestelde auto netjes behandelt, het is immers z'n brood.
en buiten dat, de klant (of dat nu een leasemij of een particulier is) betaalt er enkele tienduizenden euro's voor.
dan mag je toch verwachten dat ie zoiets met respect behandelt....

ik heb een tijdje als poetser bijgeklust, maar ik was echt enorm secuur, bijna op het zeikerige af O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

shameete schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 14:41:
[...]

dat laatste wist ik inderdaad wel, maar mag toch hopen/aannemen dat een merkdealer een bestelde auto netjes behandelt, het is immers z'n brood.
en buiten dat, de klant (of dat nu een leasemij of een particulier is) betaalt er enkele tienduizenden euro's voor.
dan mag je toch verwachten dat ie zoiets met respect behandelt....

ik heb een tijdje als poetser bijgeklust, maar ik was echt enorm secuur, bijna op het zeikerige af O-)
Nee hoor. Buren hadden laatst een nieuwe auto gekocht, ding zat vol met swirls. Paar dagen geleden de 2 jaar oude Nissan Note van m'n schoonouders gedetailed, heb gelijk maar de transportwax eraf gehaald.

Dealers die "even met een doekje" over de nieuwe auto gaan die in de regen heeft gestaan -> instant krassen, dat soort dingen. Terwijl het zo simpel kan en het hoeft helemaal niet veel tijd te kosten. Auto komt van de trailer af -> transportverzegelingen/wax verwijderen met een middeltje -> auto goed wassen -> simpele wax a la Collinite 476 erop en die auto is voor de eerste 6 maanden goed beschermd.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Dat het wel eens foutgaat is natuurlijk 1 ding, maar vergeet niet dat je alleen de foute verhalen hoort. Al die tienduizenden mensen waarbij de auto wel goed gepoetst is en de transport lak er inderdaad af is hoor je niet.

Ikzelf en 3 andere die ik ken hebben een demo gekocht. Nog geen slecht verhaal over gehoord. Onze demo had 1750 km gelopen, en ik twijfel er niet aan dat hij in deze pdriode veelvuldig in de toerenbegrenzer is gejaagd met koude motor. Nu met 3000 km op de klok is er nog geen druppel olie verbruikt, enige wat ik waarneem is dat ik nu al zuiniger rij dan driekwart op spritmonitor.de. Andere demo die ik ken heeft 8000 km als demo gedraaid, en dat is een 2.0 tfsi. Staat nu 50000 km op.

Onze auto was ook keurig gepoetst bij aflevering ;)

Dat het dus foutgaat is zeker, zeker als ik bovenstaande lees. Maar het is niet allemaal negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Ik denk dat heel veel mensen het niet eens zien en nog meer er geen ruk om geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Met ConZito. Ik ken geen enkele auto IRL die in mijn ogen goed is, ook m'n eigen niet. Zit altijd wel een random krasje ergens, of steenslag, of slijtplekken ergens in het interieur, etc. Zeker als je het al hebt over "poetsen", dan gaan bij mij de nekharen recht overeind staan. Van die poetsbedrijven die per persoon 3 auto's per dag doen: even met de hogedruk en een spons eroverheen, afdrogen en er dan glans/vulmiddel opsmeren wat er na 3 x wassen af is waardoor je ineens met een doffe/bekraste auto zit.

Moet ook wel toegeven dat ik daar echt pietjeprecies in ben, ik ken niemand in m'n vriendenkring die zo nauwkeurig is of er zoveel mee bezig zijn. Voor 99% van de mensen is de auto iets om van A naar B te gaan (voor mij ook) en is de tweemaandelijkse wasstraatbeurt al meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 14:11

MM99

That is the way I am!

Ik heb een Seat: Ibiza 1.9 TDI GT Sport (oudere versie). Ik zit wel met een probleem.

Er zit een standaard alarm op mijn auto. Wanneer je normaal gesproken de deuren op slot doet, wordt dit alarm ook ingeschakeld. Je kunt dat zien door dat het led-lampje naast in de deur kort knippert. Beetje als volgt:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hierbij is de zwarte x, dat het lampje niet brand, en rode x dat het wel brand.
Normaal gesproken als je de deur open doet, wordt het alarm weer ontgrendeld. Dan brand het led-lampje niet meer.

Maar nu heb ik het volgende probleem. Wanneer ik de deuren open doe (zowel met de sleutel, als met de afstandsbediening), gaan alle deuren open, door de centrale vergrendeling. Maar het alarm wordt niet ontgrendeld. Hij wordt tijdelijk, ongeveer 30 seconde, op non-actieve gezet. In die periode brand het led-lampje als volgt:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

In de tijd dat het alarm op non-actief staat, kan je gewoon alle deuren open doen en de auto starten. Maar na die 30 seconde, als je een deur open doet, of de auto herstart ofzo, gaat het alarm af. Dus zelfs als de motor draait en je doet de deur open, dan gaat ook het alarm af.
Wat je dus telkens moet doen als je uit de auto wilt stappen, eerst auto uitzetten, op de afstandsbediening op de "unlock" knop drukken en dan pas de deuren open doen.

Tot een paar dagen geleden werkte mijn AB niet, nou toen was het helemaal feest. Ik moest eerst het autoraam naar beneden doen, daarna de motor uitzetten, toen met de sleutel van buitenaf de deur open doen, toen de sleutel weer in contact doen, raam weer naar boven, toen kon ik weer uitstappen. Maar gelukkig doet de AB het nu wel weer, na hulp van mensen van TI.

Nu is mijn vraag, weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Of hoe ik gewoon het alarm geheel kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
lijkt me een defecte alarmunit, ik weet niet of je die ergens voor weinig kan kopen?
anders wellicht naar een profi inbouwer gaan en er een nieuw (recent) alarm in laten bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramster
  • Laatst online: 09:33
Zo, ik mag nu ook meedoen in dit topic :)
Ik was op zoek naar een zuinig dieseltje om veel kilometers mee te maken en dat is een Seat Arosa 1.7 SDI geworden

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5187/5747224046_ff0607e4da_z.jpg

Geen snelheidsmonster natuurlijk maar hij rijdt wel lekker relaxed (toch relatief veel koppel voor zo'n klein bakje) en erg zuinig (1 op 23)

Helaas is wel de linker speaker kapot dus ik ga morgen op zoek naar betere speakertjes voor op de originele plekken (deur en dash), dus geen gaten maken en kabels trekken. De radio zelf is voldoende, JVC 4x50W en mp3-speler/telefoon kan er aan worden gehangen. Ik had al begrepen dat ik voor in de deur een adapter ring nodig had om 17cm speakers te kunnen monteren en dat in het dash een 10cm speaker past.

ook zit er een rammeltje/vaag geluid in het stuur bij het aanzetten van het knipperlicht, soms maakt die ook geen goed contact. Soms is het geluid er ook bij gewoon sturen zonder richting aan te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
-O-

Vandaag APK+onderhoud (Ibiza uit 12-2002):
- Nieuwe bougies
- Nieuw luchtfilter
- Nieuw interieurfilter
- Nieuw remlicht linksachter
- Nieuwe achterruitwisser
- Nieuwe remvloeistof
- Nieuwe remblokken voor
- Nieuwe remschijven voor

Daar gaat m'n vakantiegeld ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Angeloonie op 03-06-2011 12:56 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dan hoeft toch niet zóveel te kosten :?

ik meld me ook maar weer 's in dit topic, ik ben afgelopen Maandag van

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Seat%20Ibiza/IMG_20110528_115115.jpg
Ibiza 6L 1.4TDi Reference.

naar

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Seat%20Ibiza%20ST/CIMG0096.jpg
Ibiza ST 1.2TDi Style

gegaan.

ik moet zeggen dat het me heeft verrast, ik ben er zelfs in prestaties iets beter op geworden 8)
70PK --> 75PK
150Nm --> 180Nm

maar goed, het is geen strepentrekker, en als dat wel dreigt dan grijpt de ESP meteen in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb hem al weer een tijdje maar nog niet hier geshowed. Dus bij deze mijn Seat Ibiza 1.4 Sport. Met 75 wilde pk's 8) Het is een fijn ding en hij rijdt probleemloos, maar wel zijn er 2 oranje lampjes op het dashboard die regelmatig aan gaan. Het fotootje hieronder is van internet (ik heb helaas geen automaat) maar het zijn wel precies dezelfde lampjes. Bij mij gaat het EPC lampje aan als ik flink doortrek en gaat ook weer uit als ik daarna het contact uit- en aanzet. Het rechter lampje is soms een paar dagen aan. En gaat dan vanzelf weg. Ik ben er een paar keer mee bij de garage (zo'n Bosch car service) geweest maar die zeggen dat ze geen fouten kunnen zien in de 'computer'. Aan de auto zelf is niks te merken, hij rijdt even goed met lampjes aan als met lampjes uit. Maar ik vind het toch wel een beetje vreemd, zeker omdat de garage geen verklaring geeft. Weten jullie er iets van?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2123585/dashboardlampjes.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2123585/seat1klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/2123585/seat3klein.jpg

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 10:07
EPC brandt ook wel eens in onze Seat Ibiza, maar wordt gewoon genegeerd. Volgens mij vertelde de garage dat het niets ernstigs is. Die ander is de olie, wellicht even nakijken.

Gaude et aude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Vorige week is de nieuwe ST geproduceerd, hopelijk week 26 als afleverweek!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Hebben ze bij de garage de watertemp meter gecontroleerd?, als er bij een VAG auto een epc lamp gaat branden is het 9 van de 10 keer dat de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
shameete schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:34:
Hebben ze bij de garage de watertemp meter gecontroleerd?, als er bij een VAG auto een epc lamp gaat branden is het 9 van de 10 keer dat de boosdoener.
Nee die hebben ze niet gecontroleerd. Wat wil dat zeggen als de watertemperatuurmeter niet goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
dat ie de temperatuur niet goed of helemaal niet kan registreren.
overigens heeft de EPC lamp daar niet direct mee te maken, de EPC gaat over het electrische circuit, maar als dat gaat branden is het vrij vaak dus door die sensor.

maar het kan ook goed zijn dat het de remschakelaar is bij je rempedaal, het is een nogal *kuch* algemene melding. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

Ben zelf een blije bestuurder van een Seat Leon 1.6 Sport 25 Edition I uit 2008 en had hiervoor een Volkswagen Golf 2.0 (beide benzine) uit 1999. De Seat bevalt mij echt zeer goed en het blijft gewoon een fijne wagen om even scherp de bochten te pakken, maar juist ook om lang te kunnen touren.

Ik ga eind van dit jaar kijken voor een nieuwe wagen en dat wordt een Seat in ieder geval. Prijs/kwaliteit bevalt me gewoon zeer goed en ik vind de wagens er ook fraai uitzien. Audi is voor mij te duur en Volkswagen rijdt toch wat meer 'standaard' voor mijn gevoel (als we kijken naar dezelfde wagens in de prijsklasse van een Seat Leon).

Welnu, ik twijfel tussen een snelle Ibiza met een 1.2 TSI (FR wellicht?) of een Leon Copa Business 1.2 Ecomotive. Bijtelling zou fijn zijn van 20%, maar daar laat ik het niet vanaf hangen.

Waar ik naar op zoek ben is iemand die wat kan vertellen over de sportieve eigenschappen tussen beide wagens. Natuurlijk ga ik zelf een vergelijking maken door met een Ibiza te gaan rijden, maar ik hoor graag stuurverhalen over de Ibiza. Ik vind het namelijk een zeer mooie wagen om te zien en de ruimte in een Leon heb ik niet per se nodig, dus mijn voorkeur zou denk ik voor een Ibiza gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb vorige week een proefrit gehad in een Ibiza ST 1.2 TSI Sport DSG :)
Ik rij nu in een Ibiza 1.6 16v en het vermogen van de TSI is erg vergelijkbaar. De DSG bak is even wennen maar ook best fijn. Loopt lekker rustig in D (2500tpm in 7 bij 120km/u) en is lekker bij de les in de S stand, je kunt dan echt wel flink doorhalen. Met de hand schakelen gaat helaas net verkeerdom (opschakelen is pook naar voren duwen).
De zitpositie is prima met een stuur dat beter verstelbaar is en sportstoelen die lekker veel steun geven. Wat ik het meest negatief vond was het sturen. Super afstandelijk, nog veel meer dan mijn huidige Ibiza. Je zult er ongetwijfeld hard de bocht mee door kunnen maar je hebt geen idee wat de voorwielen doen :/

Het is zeker een kanshebber als opvolger van m'n huidige Ibiza maar dan moet Vialle wel een keer opschieten met hun lpdi kit voor die auto (ik moet diesel of lpg rijden).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU

WhateverSuitsU

MadMarky schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 23:07:
Ik heb vorige week een proefrit gehad in een Ibiza ST 1.2 TSI Sport DSG :)
Ik rij nu in een Ibiza 1.6 16v en het vermogen van de TSI is erg vergelijkbaar. De DSG bak is even wennen maar ook best fijn. Loopt lekker rustig in D (2500tpm in 7 bij 120km/u) en is lekker bij de les in de S stand, je kunt dan echt wel flink doorhalen. Met de hand schakelen gaat helaas net verkeerdom (opschakelen is pook naar voren duwen).
De zitpositie is prima met een stuur dat beter verstelbaar is en sportstoelen die lekker veel steun geven. Wat ik het meest negatief vond was het sturen. Super afstandelijk, nog veel meer dan mijn huidige Ibiza. Je zult er ongetwijfeld hard de bocht mee door kunnen maar je hebt geen idee wat de voorwielen doen :/

Het is zeker een kanshebber als opvolger van m'n huidige Ibiza maar dan moet Vialle wel een keer opschieten met hun lpdi kit voor die auto (ik moet diesel of lpg rijden).
Ben nu wel erg nieuwsgierig geworden. Ik vind de Leon namelijk vrij direct sturen (kan natuurlijk strakker, maar daar ben ik wel te spreken over). Zal eens een proefrit aanvragen in een Ibiza SC, misschien dat de lengte nog wat uitmaakt voor het stuurgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Gisteren bij de dealer onze nieuwe ibiza ST zien staan :) :)

Nu nog afwachten wanneer we hem mogen ophalen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Magic666 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 07:12:
Gisteren bij de dealer onze nieuwe ibiza ST zien staan :) :)

Nu nog afwachten wanneer we hem mogen ophalen.... :(
Spannend!!!!! Gaat je niet tegenvallen! De onze heeft nu 5000km op de teller staan en bevalt perfect!

Vandeweek even uitgebreid poetsen om hem gereed te krijgen voor een ritje van 4000 km :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Zeker spannend! Zo dichtbij en toch nog ver weg :P
We willen in september door Frankrijk heen met de auto, dus de km's komen er wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
asociale crosspost uit de HK :$ :

vorige week deze kleine spriet besteld en vandaag gemonteerd.
met grof geweld eruit trekken lukte me écht niet, veels te bang dat ik een vouw in het dak eraan overhoudt.

dus heb 'm los gedraaid, kniptang op het schroefdraad van de spriet gezet die als wig gebruikt.
dat lukte wél :) klikte er netjes uit :)
vervolgens met een moertje het schroefdraad weer gefatsoeneerd.
nieuwe was enkel erin draaien, twijfel nog om 'm met loctite vast te zetten voor de snelle grijp.

Afbeeldingslocatie: http://i177.photobucket.com/albums/w221/shameete/Seat%20Ibiza/IMG_20110702_171328.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Laatst online: 04-01 14:49
Zo, ook dit topic maar eens overvallen :)

Sinds anderhalve week de trotse eigenaar van een volledig originele Seat Ibiza Cupra uit 2001

Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/466/img2423ejz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/4128/img2415z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/4977/img2466b.jpg

Gekocht met net 102.000km op de teller en een volledig dealer onderhouden historie erbij.
Volleder zwart interieur erin en een elektrisch schuif/kantel dakje :)

De eerste week wel wat gezeik gehad, hij begon na een dag te bonken in de bochten. Bleek een wiellager te zijn, dus deze vervangen en dat was weer verholpen.
Ook gaf hij een wat pulserend vermogen af.. Uit laten lezen bij de Seat en bleek om de bekende N75 klep te zijn, dus deze besteld. Erin gezet en hij geeft weer een heerlijk soepel vermogen af *O*

Meteen aan de voorkant 2 nieuwe Potenza´s laten plaatsen, heeft toch ietsies meer grip dan die babipangpang bandjes van €2,50 de twee...

Ben erg te spreken over zijn rijprestaties.. Afgelopen weekend naar de Eifel geweest in Duitsland, dus heb daar lekker kunnen sturen :)

[ Voor 9% gewijzigd door leonvw op 04-07-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
LeeJon schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:32:

Sinds anderhalve week de trotse eigenaar van een volledig originele Seat Ibiza Cupra uit 2001

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gekocht met net 102.000km op de teller en een volledig dealer onderhouden historie erbij.

De eerste week wel wat gezeik gehad, hij begon na een dag te bonken in de bochten. Bleek een wiellager te zijn, dus deze vervangen en dat was weer verholpen.
Ook gaf hij een wat pulserend vermogen af.. Uit laten lezen bij de Seat en bleek om de bekende N75 klep te zijn, dus deze besteld. Erin gezet en hij geeft weer een heerlijk soepel vermogen af *O*

Meteen aan de voorkant 2 nieuwe Potenza´s laten plaatsen, heeft toch ietsies meer grip dan die babipangpang bandjes van €2,50 de twee...

Ben erg te spreken over zijn rijprestaties.. Afgelopen weekend naar de Eifel geweest in Duitsland, dus heb daar lekker kunnen sturen :)
Gaaf zeg! Die zou ik ook graag hebben. Ik hoop dat je er verder niet al teveel problemen meer mee hebt.

Bij mijn Seat Ibiza werkt het slot van de achterklep de laatste tijd niet goed. Gaat soms niet open en soms niet dicht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heeft een collega ook gehad met z'n Ibiza. Zijn klep wou alleen nog open als de auto op een helling stond met de neus omlaag :+
Was een palletje losgeraakt, kon de dealer in 5min fixen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

LeeJon schreef op maandag 04 juli 2011 @ 15:32:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mooie auto zeg, ook heerlijk met dat zonnedak en lekker lage km stand, super! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Aike schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:06:
[...]

Gaaf zeg! Die zou ik ook graag hebben. Ik hoop dat je er verder niet al teveel problemen meer mee hebt.

Bij mijn Seat Ibiza werkt het slot van de achterklep de laatste tijd niet goed. Gaat soms niet open en soms niet dicht. :(
Dat hoop ik ook!! :P

Dat probleem met die achterklep is een veel voorkomend probleem, moet je even Googlen daarop. Dan kom je how-to's tegen hoe je het kan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
Joopieboy schreef op maandag 04 juli 2011 @ 16:45:
[...]

Mooie auto zeg, ook heerlijk met dat zonnedak en lekker lage km stand, super! _/-\o_
Ja dat zonnedak is wel een erg fijne optie.. Ik had hiervoor een cabrio, dus dan is de overstap iets kleiner :+

Km stand is wel fijn ja, je ziet er genoeg met +180.000 op de teller.. Nou dan hoef ik hem al niet meer >:)
Pagina: 1 ... 8 ... 87 Laatste