Het grote Seat topic

Pagina: 1 ... 7 ... 87 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Ethirty schreef op maandag 14 juni 2010 @ 00:03:
Nog een week of 2 wachten en dan krijg ik mijn nieuwe Ibiza. Ik kan het niet laten om vast even een teasertje te showen.

[afbeelding]

Op andere velgen en een paar kleine details gaat hij er precies zo uit zien. Laat maar komen :Y 8) :9
Nice! Wanneer heb je deze besteld? Is dit een 2011-model? Mijn Ibi-bestelling is op 27 mei geformaliseerd. Ik ben gegaan voor de nieuwe 2011-kleur: Dakota rood (voorheen alleen leverbaar op de Bocanegra). Nu dus een 3 weekjes geleden. Ik reken op nog een week of 6-7. Ben ik dan (te) pessimistisch of (te) optimistisch?

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:11

Polariteit

Fietsende fotografeur

Hmm ja daar kan je idd wel gelijk in hebben.

Zo'n set voor op de achterklep heb ik ook naar zitten kijken, maar ik begreep dat dat niet gaat werken met een spoier, en die zit er dus wel op bij mijn leon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
bij mijn ibiza zit er ook een spoilertje op, maar volgens zeggen zou dat geen problemen geven...
-Magnat- schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:12:
ik wil jullie mijn leonneke ook niet onthouden :)
[afbeelding]
ziet er nice uit, dealer toevallig de Groot in Meerkerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JohnnyBravo schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:54:
[...]

Nice! Wanneer heb je deze besteld? Is dit een 2011-model? Mijn Ibi-bestelling is op 27 mei geformaliseerd. Ik ben gegaan voor de nieuwe 2011-kleur: Dakota rood (voorheen alleen leverbaar op de Bocanegra). Nu dus een 3 weekjes geleden. Ik reken op nog een week of 6-7. Ben ik dan (te) pessimistisch of (te) optimistisch?
Mijn Ibiza duurde vorig jaar 13 weken. Soms gaat het snel, wanneer je een standaard model hebt gekozen met een standaard kleur (zwart, zilver). Omdat ik Nayarablue + DSG had moest mijn auto nog gemaakt worden. Dan duurt het helaas wat langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Ethirty

Who...me?

JohnnyBravo schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:54:
Dit is nog het 2010 model. Nog net op de laatste dag besteld, bij het 2011 model verviel oranje. Ik heb bijna de hele optielijst aangevinkt, dus ik denk dat die van mij langer duurde dan een standaardmodel. Hij is 26 april besteld en nét binnen, dus je kan zelf uit rekenen hoe lang je mag wachten ;)

Nu nog een week wachten voordat de dealer kan leveren, er zit nog wat werk aan 8)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:51

Arfman

Drome!

Ik ga vrijdag naar Duitsland (F1 GP Hockenheim), zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden in Duitsland qua autorijden? De volgende zaken heb ik al bedacht:

-banden op spanning brengen/vloeistoffen controleren/bijvullen (doe ik normaal gesproken maandelijks, maar donderdagavond nog even een extra keertje)
-geel vestje/pechkoffertje/EHBO doos in de kofferbak

Dan heb ik nog enkele vragen:

-welke benzine tanken in Duitsland? Benzine is daar wat schraler dan in NL is me ooit verteld, RON98 tanken (hier tank ik altijd 95, maar voor de 2.0FSI motor wordt altijd 98 aangeraden)?
-heb ik ergens vignetten nodig (wat ik zo vind op internet niet maar just to be sure)?
-moet je reservebrandstof bij je hebben?

Andere dingen die ik niet moet vergeten?

Alvast bedankt :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
De zelfde zaken als in NL.. Alleen daar moet je altijd vol op het gas >:)
Je bent zover ik weet wel de sjaak als je zonder benzine komt te staan.
Welke benzine je tankt maakt niet heel veel uit. Een hoger octaan is altijd beter. Ik tank minimaal 98, die 95 troep komt er bij mij niet in ;)
Ik tank ik duitsland altijd de 1 na hoogste Dat is dacht ik iets van 98. Als ik naar de nurburgring ga tank ik altijd de hoogste wat volgens mij vaak 100 is. Dat is toch wat beter als je 1 ronde van 10min vol loopt te knallen.

[ Voor 30% gewijzigd door KappeNou op 20-07-2010 12:17 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 19:05
vraagje van een mogelijk toekomstig Seat rijder.

Wat is een nette (maximum) prijs voor de volgende wagen:
Seat Ibiza FR / Cupra
Bouwjaar: > 2004
km-stand: < 100.000km

Dan weet ik welke autobedrijven goed qua prijs zitten en welke absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
Ik ben sinds kort ook een Seat rijder en zie nu dit topic opeens.

Tot nu toe bevalt die super!

Seat Leon 1.8 20VT FR. Gekocht van de 1e eigenaar.

Dit zijn de specs:
Bouwjaar 2005
Kilometers: 84.400 km
Kleur: Schaduwgrijs metallic
Afgeleverd door seat met chiptuning (240 PK met +/- 350 NM koppel 250 km p/u).
De chiptuning geloof ik wel, maar of 240 pk ook echt zo is, ik weet het niet, ik heb hem zo gekocht. Ik lees meestal 220 pk.
* Electrisch schuif / kanteldak
* Privacy glass achter (Orgineel VAG kleur)
* In kleur gespoten achterspoiler
* Navigatie Blaupunkt
* Armsteun voor

Ik ben er zeer blij mee, mooie snelle sportieve wagen. Hiervoor had ik een Focus 1.8 uit '99.
Hier wat fototjes, genomen door de vorige eigenaar.

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc251/alekzs_mx5/LeonFR/fr1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc251/alekzs_mx5/LeonFR/fr3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc251/alekzs_mx5/LeonFR/fr4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc251/alekzs_mx5/LeonFR/fr5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc251/alekzs_mx5/LeonFR/fr6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc251/alekzs_mx5/LeonFR/fr7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc251/alekzs_mx5/LeonFR/fr8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i216.photobucket.com/albums/cc251/alekzs_mx5/LeonFR/fr9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Laatst online: 04-08 21:37
ik zou als eerste die lelijke spoiler er af slopen als ik jou was :P voor de rest mooie bak :)

Ik heb mijn ibiza tdi fr ook laten chippen afgelopen weekend :D Moet zeggen dat die 170 paardjes zeer fijn zijn onder de motorkap :D Rijdt echt heerlijk! Ten opzichte van de stock 130 pk loopt hij nu veel soepeler trekt hij beter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Nette FR heb je gekocht uit een mooi bouwjaar :)
Ik zou ook wel snel die spoiler eraf slopen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
hehe ja die spoiler, ik vind het ook niks, alleen er af halen klinkt denk ik makkelijker dan gedaan.
Zou die gekit zijn of met boutjes? Als als het kit is zou je die kitsporen blijven zien denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Waarschijnlijk gewoon met plak spul. Dus je zou denken warm maken en eraf halen.
Vervolgens resten met sticker remover weg halen. Eventuele krasjes zijn er wel uit te polijsten.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Hoop hier over iig 2 weken ook aan te sluiten met dit beestje:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3738084/ibiza.jpg
Ibiza Sport 1.9TDi uit 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb vandaag m'n bestelde Exeo bij de dealer kunnen bekijken :9~
Gaat om een 2.0TDI 143PK Style uitvoering met als opties 17" LM (zit nu nog 16" op), Getinte ramen achter en bluetooth module. Verder is de style uitvoering al rijk uitgerust, mis helaas alleen een navigatiesysteem en USB poort maar daar valt mee te leven ;).
Ik heb gebruik kunnen maken van een voorraad actie waardoor al het bovenstaande neer komt op een totaalprijs van zo'n €25K (inclusief BTW & BPM, rijklaarmaken, kenteken enz.). Daarmee is de auto voor mij in de lease zelfs goedkoper als de Leon welke ik hiervoor had :-)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/exeo/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/exeo/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/exeo/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/exeo/4.jpg

Denk dat ik daar heel wat prettige reisuren in ga maken. Ik heb eerst voor een Golf gekeken maar daar zie je half Nederland al in rijden en daarnaast is ie ook nog eens duurder dan de Exeo (vanwege de aanbieding) dus toen was de keuze snel gemaakt.

Helaas is het erg druk in de werkplaats dus kan ik hem volgende week pas echt mee naar huis nemen ;(

[ Voor 12% gewijzigd door Speedfight op 22-07-2010 21:43 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Speedfight schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 20:47:
Ik heb vandaag m'n bestelde Exeo bij de dealer kunnen bekijken :9~
Gaat om een 2.0TDI 143PK Style uitvoering met als opties 17" LM (zit nu nog 16" op), Getinte ramen achter en bluetooth module. Verder is de style uitvoering al rijk uitgerust, mis helaas alleen een navigatiesysteem en USB poort maar daar valt mee te leven ;).
Ik heb gebruik kunnen maken van een voorraad actie waardoor al het bovenstaande neer komt op een totaalprijs van zo'n €25K (inclusief BTW & BPM, rijklaarmaken, kenteken enz.). Daarmee is de auto voor mij in de lease zelfs goedkoper als de Leon welke ik hiervoor had :-)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Denk dat ik daar heel wat prettige reisuren in ga maken. Ik heb eerst voor een Golf gekeken maar daar zie je half Nederland al in rijden en daarnaast is ie vanwege de aanbieding ook nog eens duurder dan de Exeo dus toen was de keuze snel gemaakt.

Helaas is het erg druk in de werkplaats dus kan ik hem volgende week pas echt mee naar huis nemen ;(
Vind ze er apart, maar toch heel gaaf uitzien. :) Mooie bak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:48
Mooie wagen vind het hem alleen te erg op de A4 lijken..... Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Nyazzin schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:38:
Thanks! Tis qua looks niet de meest moderne auto om te zien maar dat neem ik voor lief met een prijs/kwaliteit verhouding als deze :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Koffiezuiper schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 13:12:
Ik ben sinds kort ook een Seat rijder en zie nu dit topic opeens.

Tot nu toe bevalt die super!

Seat Leon 1.8 20VT FR. Gekocht van de 1e eigenaar.

Dit zijn de specs:
Bouwjaar 2005
Kilometers: 84.400 km
Kleur: Schaduwgrijs metallic
Afgeleverd door seat met chiptuning (240 PK met +/- 350 NM koppel 250 km p/u).
De chiptuning geloof ik wel, maar of 240 pk ook echt zo is, ik weet het niet, ik heb hem zo gekocht. Ik lees meestal 220 pk.
* Electrisch schuif / kanteldak
* Privacy glass achter (Orgineel VAG kleur)
* In kleur gespoten achterspoiler
* Navigatie Blaupunkt
* Armsteun voor

Ik ben er zeer blij mee, mooie snelle sportieve wagen. Hiervoor had ik een Focus 1.8 uit '99.
Hier wat fototjes, genomen door de vorige eigenaar.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Super gave bak, ook echt in de mooiste kleur vind ik persoonlijk. _O_
Alleen die spoiler kan echt niet. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
:P true, in het echt lijkt hij beter hoor, het is een wat vreemde foto hoek, hij lijkt groter en lelijker dan dat hij is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nyazzin schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:38:
Hij is ook gebouwd op basis van de oude A4 ;)

Maar wel heeeele nette wagen! Hoef je je niet voor te schamen om in rond te mogen rijden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
De exeo is zeker een dikke bak voor dat geld. Helemaal het A4 cabrio interieur! Normaal gesproken zijn Seat interieurs goedkoop en lelijk (ja ook de nieuwe)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
Ik vind hem ook mooi, vooral in het wit met een paar mooie iets grotere velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

M'n schoonzusje kwam net langsrijden met een Ibiza ST voor een proefritje. Het was de 1.4 Benzine variant, maar ze gaat volgens mij voor de "eco" versie zonder wegenbelasting.

Ik verbaasde me erover hoe hij standaard vrij compleet was uitgerust. Build quality leek me ook prima mee te vallen. Zijn er mensen die er ook eentje in bestelling hebben of hem misschien zelfs al hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
En hij is afgeleverd! O+
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/exeo/exeo3.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/exeo/exeo1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/exeo/exeo2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~raben/exeo/exeo4.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Prachtige auto, erg gaaf. Interieur is ook zeer mooi! Maar wtf heb jij voor sleutelhanger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Wielen staan hem ook erg goed, mooi ding :) Rijdt ook fijn, lekker stil en comfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Joopieboy schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 19:02:
Prachtige auto, erg gaaf. Interieur is ook zeer mooi! Maar wtf heb jij voor sleutelhanger. :P
Inderdaad WTF? Alleen de achterkant vind ik veel te lomp...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 09:35:
[...]

Inderdaad WTF? Alleen de achterkant vind ik veel te lomp...
Dat is een RES Software keycoard, bevalt prima.. Gewoon alleen de autosleutel eraan en verder niets. Hij ziet er op de foto nogal statisch uit maar dat komt omdat ook het keycoard nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
schitterende wagen speedfight! O+

Enkel nog verlagen, zodat de wielkasten mooi opgevuld zijn en klaar _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
pdebie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 15:51:
schitterende wagen speedfight! O+

Enkel nog verlagen, zodat de wielkasten mooi opgevuld zijn en klaar _/-\o_
Thanks. Verlagen staat inderdaad op het verlangenlijstje voor de toekomst en is nog niet eens bijster duur:

Model: Exeo
jaar van: 2009
jaar tot:
Groep: 54 Verensets
Omschrijving:
EIBACH Verlagingsveren 30/35mm 2.0TDI en 2.0TFSI (va 1165/aa 1130kg)
Onderdeelnummer: ZS 3R00001E
Prijs: € 196,35
Prijs incl.montage: € 448,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Eibach is een goede keus inderdaad. Kwalitatief goede veren voor een nette prijs.
Zijn ook zeer comfortabel t.o.v. bijvoorbeeld Koni of KW veren.

Weitec moet je ook eens naar kijken. Qua prijs ook erg sterk en kwalitatief ook erg netjes.
Heb zelf een schroefset van Weitec onder mijn Peugeot 206 en ben daar zeer over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@pdebie: Weitec is idd ook goed aangezien het uit de zelfde fabriek komt ;) Alleen is Weitec wel stugger dan KW.
Ik zou persoonlijk op standaard schokbrekers ook eibach nemen. 35mm voorkant 30mm achterkant. Ik zelf heb schokbrekers + veren van KW.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
KappeNou schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:29:
@pdebie: Weitec is idd ook goed aangezien het uit de zelfde fabriek komt ;) Alleen is Weitec wel stugger dan KW.
Ik zou persoonlijk op standaard schokbrekers ook eibach nemen. 35mm voorkant 30mm achterkant. Ik zelf heb schokbrekers + veren van KW.
Klopt, komt uit dezelfde fabriek als KW ja :)
Alleen vind jij Weitec stugger? Dat ervaar ik precies andersom haha :)

Maar ligt er ook aan. Ik heb met een KW Variante 2 gereden en heb zelf een Hicon GT set van Weitec. Kan zijn dat die KW set op z'n hardst stond.

Maar Eibach is denk ik wel het merk om voor te gaan ja. Goeie kwaliteit, niet duur en lekker comfortabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:28

Ethirty

Who...me?

Ik heb onder mijn Ibiza SC Sport ook gelijk een Eibach Pro-kit laten zetten (-35mm). Hij stuurt ook veel strakker en helt veel minder. Ze zijn inderdaad vrij comfortabel, maar bij dwarsrichels en flinke kuilen merk je toch wel een enorm verschil in "comfort" tov mijn broers coil-overs (-50mm). Volgens mij klappen mijn schokbrekers tegen mijn bumpstops(?). Het kan in ieder geval soms flink knallen, maar zolang je niet te vaak in België komt is het een mooie toevoeging en een enorme verbetering in de looks tov de standaard off-road look.

Ik had hem hier trouwens nog niet laten zien
Afbeeldingslocatie: http://www.verhulst.ws/got/ibi002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.verhulst.ws/got/ibi005.jpg

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
pdebie schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:37:
[...]

Klopt, komt uit dezelfde fabriek als KW ja :)
Alleen vind jij Weitec stugger? Dat ervaar ik precies andersom haha :)

Maar ligt er ook aan. Ik heb met een KW Variante 2 gereden en heb zelf een Hicon GT set van Weitec. Kan zijn dat die KW set op z'n hardst stond.

Maar Eibach is denk ik wel het merk om voor te gaan ja. Goeie kwaliteit, niet duur en lekker comfortabel :)
Dat is ook vooral iets wat ze zelf zeggen ;) Maar zou kunnen dat het dat was :)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het nadeel van Eibach is, zoals Ethirty al opmerkt, dat het ontzettend zacht is. Ik heb -30 Pro veren van Eibach onder mijn Yaris zitten en mijn wielen raken, net als bij Ethirty, regelmatig de wielkasten. :X Als je dan toch gaat verlagen zou ik iets kiezen wat flink stugger is of minder ver (~-20mm) verlaagd zodat je nog genoeg veerweg overhoud.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ethirty schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:34:

Ik had hem hier trouwens nog niet laten zien
[afbeelding]
[afbeelding]
strak wagentje zeg :9~ O+ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Mooie foto's... kleur zou ik nooit gepakt hebben (oranje)
Maar das persoonlijk

vette zwarte velgen, dat dan weer wel

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36
Wtf dat is gewoon een audi :+ Kende dat interieur al ergens van. Mooie auto hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wachten op de ombouw kits om van je Exeo weer een A4 te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 08:27
Maandag mijn Altea 1.2 TSI Business Line High opgehaald... Erg leuk gedaan door Seat Maas uit Aalsmeer. Mooie rode strik om de auto (staat erg mooi bij wit) en als aandenken een foto met de familie voor de auto.. De verkoper wilde me van alles uitleggen, maar na 2 Altea's is dat niet echt nodig.
Als verrassing hadden ze de verkeerde versie besteld en kreeg ik er als extra het start-stop systeem op (had ik niet besteld).

Inmiddels zitten de eerste 200 kilometer erop.. De motor rijdt erg lekker en je hebt gewoon niet door dat het een 1.2 is. Zit echt genoeg kracht in de auto om goed met het verkeer mee te kunnen en goed in te kunnen halen (ik durf zelfs te zeggen dat het krachter is dan de 1.9 tdi 105pk uit de Passat en Altea). Voor de rest is de auto natuurlijk supercompleet.. Navigatie is top en leuk dat dingen als Airco en Parkeersensoren op het scherm verschijnen. Dashboard is lekker uitgebreid en alles ruikt lekker nieuw.

Wat ik wel gek vindt is dat mijn mistlampen aangaan als ik de auto in z'n achteruit zet, ik kan geen enkele reden bedenken wat daar het nut van is. Verder worden de nummers van mijn Iphone niet weergegeven met Bluetooth en krijg ik de USB niet aan de gang.

even 1 foto met mijn IPhone 3G

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/martijn/foto1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 04-08-2010 13:16 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyBravo
  • Laatst online: 08-03-2022

JohnnyBravo

Man, I'm pretty!

Met gepaste trots hierbij mijn Ibi:

Afbeeldingslocatie: http://94.100.120.22/1044950001-1045000000/1044966701-1044966800/1044966756_6_fklG.jpeg. Vandaag opgehaald bij de dealer, 19 kilometertjes op de teller had ie. 1.4tje benzine, style versie. Natuurlijk even langs een industrieterreintje geweest om de wegligging te testen. Is overigens het 2011-model met de nieuwe kleur voor deze serie: dakota rood (voorheen alleen leverbaar op de Cupra's).

Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
even wat betere foto's van mijn Altea

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/martijn/altea11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/martijn/altea31.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/martijn/altea41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/martijn/altea91.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/martijn/altea61.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/martijn/altea71.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.stengewis.nl/martijn/altea81.jpg

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Mooie Altea! En die 6J's die voorbij kwamen zijn ook heel mooi. En die oranje kleur, prachtig!

Heb mijn Ibiza 6L maandag opgehaald. Een TDi Sport uit 2006 met 100pk. Ga binnenkort wat mooie plaatjes schieten als het weer meezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Prachtige auto, zo'n Altea O-)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Snel die witte letters van je plaathouder afhalen! :) Maar verder erg nette auto, ook lekker voorzien van opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

crosspost vanuit Show je Auto...

Heb mijn Ibiza 1.9 TDi Sport met 100pk (uit 2006) inmiddels een week ofzo. Ben er erg blij mee! Stuk beter dan de Megane 2 die ik voorheen reed. De Megane had ietwat meer comfort, maar deze auto heeft een lekker strak onderstel.
Wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3738084/Seat%20fotos/ibiza1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3738084/Seat%20fotos/ibiza2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3738084/Seat%20fotos/ibiza3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/3738084/Seat%20fotos/ibiza4.jpg

Mijn Pioneer radiotje en Parrot zitten er inmiddels in, en ook een zeer mooie universele middenarmsteun. Hij is lekker vlot, vooral onderin natuurlijk.

En ja die kentekenplaathouders worden nog vervangen door blanco exemplaren.

[ Voor 5% gewijzigd door BioHazard op 08-08-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een collega van met rijdt precies dezelfde Ibiza als ik, een 1.6 Freestyle uit 2008 met LPG inbouw. Nu heeft hij voor de 2e keer in 2 jaar tijd dat z'n brandstofmeter kapot is gegaan tijdens de zomervakantie, wanneer hij veel op benzine rijdt in het buitenland. Vorig jaar is het nog onder garantie gefixt bij de dealer, waarbij deze niet echt duidelijk wist aan te geven wat het probleem nu was. Dit jaar, na een keer of 7 benzine getankt te hebben, weer precies hetzelfde gezeik. De brandstofmeter loopt niet of nauwelijks terug, na 450km pas 1/8e van een tank ipv dik over de helft te zijn.

Heeft iemand ook ervaringen hiermee of weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt? Op internet krijg ik wel wat hits van anderen met een kapotte meter, maar niet met de mogelijke oorzaak erbij.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
MadMarky schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:45:
Heeft iemand ook ervaringen hiermee of weet iemand waardoor dit veroorzaakt wordt? Op internet krijg ik wel wat hits van anderen met een kapotte meter, maar niet met de mogelijke oorzaak erbij.
Probeer het eens op Seat-Online, misschien dat daar een monteur zit die je verder kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
seat-online is een beetje down atm :P

Ik heb zelf met mijn Ibiza nu ook een probleempje. Ik heb hem nu sinds november en heb er nu 226k op staan. Bij 190k gekocht. Ik heb hem ongeveer 5000km geleden laten chippen. Hij zou nu 165pk moeten hebben bij zon 380nm. Echter lijkt de koppeling dit niet echt leuk meer te vinden. Het kan zijn dat deze sowieso al aan vervanging toe was. Ik weet niet hoe de vorige eigenaar er mee heeft gereden en/of de koppeling eerder al vervangen is. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik wel 1 of 2 keer de koppeling flink heb moeten laten branden in benauwde situaties, met name in de bergen.

Ik weet alleen niet zeker of het de koppeling is wat het probleem is. Het probleem vind vooral plaats wanneer ik in de 4e,5e of 6e versnelling het gas vol indruk. Bij ongeveer 2,2k toeren begint de koppeling dan te slippen waardoor de toerenteller in 1 keer doorschiet naar 2,8/3k toeren. Echter blijft de snelheidsmeter wel gewoon vrolijk doorlopen. Het is niet zo dat deze stil blijft staan ofzo, dus blijkbaar is er nog wel een beetje overbrenging.

Is iemand hier bekend mee? Het gaat om een Seat Ibiza 1.9 TDI FR 96kw ASZ PD uit 2004.

Oja weet iemand daarnaast tot hoever de standaard koppeling gaat qua belastbaarheid? Misschien kan het ook zijn dat door de chiptuning hij het gewoon niet meer aan kan. Dat zou betekenen dat ik een versterkte koppeling moet laten plaatsen. Echter heb ik hier alleen mensen over horen praten die hun auto tot wel in de 200+ pk hebben getuned. Volgens een Ibiza kenner op een TDI forum moet mijn ibiza de 170pk ook met 'twee vingers in de neus' kunnen doen.

[ Voor 16% gewijzigd door Proqzor op 23-08-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het is afaik een vrij bekend probleem dat op die 130PK TDI blokken in het begin een koppeling gemonteerd is die niet bepaald overweg kan met meer vermogen dan die 130PK. Da's volgens mij ook de reden dat Beerkeeper zijn Golf niet heeft laten chippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
AtleX schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:27:
Het is afaik een vrij bekend probleem dat op die 130PK TDI blokken in het begin een koppeling gemonteerd is die niet bepaald overweg kan met meer vermogen dan die 130PK. Da's volgens mij ook de reden dat Beerkeeper zijn Golf niet heeft laten chippen.
hmm oke, dus dan zou de volledige koppeling moeten worden vervangen en niet alleen de platen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat zou ik niet weten, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
met versterkte koppelingsplaten (van Sachs bv) zou je het al kunnen redden.

Echter niet zou je ook eerst gewoon je wagen kunnen chippen en kijken hoe je koppelingsplaten het houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Proqzor schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:24:
seat-online is een beetje down atm :P

Ik heb zelf met mijn Ibiza nu ook een probleempje. Ik heb hem nu sinds november en heb er nu 226k op staan. Bij 190k gekocht. Ik heb hem ongeveer 5000km geleden laten chippen. Hij zou nu 165pk moeten hebben bij zon 380nm. Echter lijkt de koppeling dit niet echt leuk meer te vinden. Het kan zijn dat deze sowieso al aan vervanging toe was. Ik weet niet hoe de vorige eigenaar er mee heeft gereden en/of de koppeling eerder al vervangen is. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik wel 1 of 2 keer de koppeling flink heb moeten laten branden in benauwde situaties, met name in de bergen.

Ik weet alleen niet zeker of het de koppeling is wat het probleem is. Het probleem vind vooral plaats wanneer ik in de 4e,5e of 6e versnelling het gas vol indruk. Bij ongeveer 2,2k toeren begint de koppeling dan te slippen waardoor de toerenteller in 1 keer doorschiet naar 2,8/3k toeren. Echter blijft de snelheidsmeter wel gewoon vrolijk doorlopen. Het is niet zo dat deze stil blijft staan ofzo, dus blijkbaar is er nog wel een beetje overbrenging.

Is iemand hier bekend mee? Het gaat om een Seat Ibiza 1.9 TDI FR 96kw ASZ PD uit 2004.

Oja weet iemand daarnaast tot hoever de standaard koppeling gaat qua belastbaarheid? Misschien kan het ook zijn dat door de chiptuning hij het gewoon niet meer aan kan. Dat zou betekenen dat ik een versterkte koppeling moet laten plaatsen. Echter heb ik hier alleen mensen over horen praten die hun auto tot wel in de 200+ pk hebben getuned. Volgens een Ibiza kenner op een TDI forum moet mijn ibiza de 170pk ook met 'twee vingers in de neus' kunnen doen.
Je koppeling kan het dus duidelijk niet af. Gaat volgens mij ook niet om het aantal PK's nu, maar om het koppel wat het ding te verwerken krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

pdebie schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:38:
met versterkte koppelingsplaten (van Sachs bv) zou je het al kunnen redden.

Echter niet zou je ook eerst gewoon je wagen kunnen chippen en kijken hoe je koppelingsplaten het houden.
Ehm, dat heeft ie nu dus al en ze zijn op ;)
Dus of nieuwe fabrieksplaten, of versterke Sachs platen als je meer zekerheid wilt.

[ Voor 53% gewijzigd door MadMarky op 24-08-2010 10:56 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Bij 226K is het niet bijzonder dat de platen vervangen moeten te worden. Die PK's moet hij idd gewoon aan kunnen :)

[ Voor 7% gewijzigd door KappeNou op 24-08-2010 11:34 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

AtleX schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:27:
Klopt ja, betreft het AXR blokje. Heb ik ook in mijn Ibi 6L. Zwakke koppeling. Dus chippen word dan toch een heel kostbaar grapje helaas. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand een idee waarom Seat-Online down is?

Gelijk nog een vraag: ik moet vanwege foute uitlijning en daardoor versleten banden 4 nieuwe zomerbanden hebben, 17". Welke merken/types zijn goed? Ik heb nu Bridgestone Potenza RE050's, maar die bevallen voor geen meter (slechte grip bij regen, veel afrolgeluid en zeer gevoelig voor cuppen, wat weer afrolgeluiden veroorzaakt). De maat die ik nu heb is (volgens mij) 225/45/R17. Tips, anyone? :)

PS: uiteraard laat ik eerst de auto correct uitlijnen voordat de nieuwe banden eropgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
SEAT-online zat/zit momenteel in een migratie van SMF (Simple Machines Forum) naar vBulletin en dat kost wat meer tijd/moeite dan verwacht. Komt wel goed over niet al te lange tijd verwacht ik :)

Ik heb trouwens dezelfde maat banden onder een Leon die ook ongeveer dezelfde achteras zal hebben als de Altea. De RE050 (dus zonder A) heb ik ook gehad, inderdaad een behoorlijk beroerde band. Bij 30.000km zijn ze er alle 4 onder vandaan gegaan en vervangen voor Conti SportContact 3. Voor heeft een kleine 45.000km overleefd en is vervangen voor een nieuwe set die nu een kleine 25k erop ligt. Achter ligt er al 66.000km onder en heeft nog een mm of 6. Wat mij betreft een prima band, die je ook kruislings kunt wisselen, niet zo ontzettend hard wordt als de RE050 en ook wat stiller is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 17:48

Dentheman

Zie signature

Arfman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:49:

Gelijk nog een vraag: ik moet vanwege foute uitlijning en daardoor versleten banden 4 nieuwe zomerbanden hebben, 17". Welke merken/types zijn goed? Ik heb nu Bridgestone Potenza RE050's, maar die bevallen voor geen meter (slechte grip bij regen, veel afrolgeluid en zeer gevoelig voor cuppen, wat weer afrolgeluiden veroorzaakt). De maat die ik nu heb is (volgens mij) 225/45/R17. Tips, anyone? :)

PS: uiteraard laat ik eerst de auto correct uitlijnen voordat de nieuwe banden eropgaan.
Contisportcontact3, erg goede ervaringen mee in een vw golf :) Ze zijn wel erg aan de prijs ...

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

OK, thanks voor de info. Hoe wordt er tegen Michelin Pilot Sport 3 aangekeken hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Ik heb zelf de Michelin Pilot Exalto (weet niet of het 2 is, staat niet op de band) Werkt erg lekker op mijn Ibiza 6L met 16"

Om even verder in te haken op het koppelingsgebeuren. Ik heb de indruk dat ze niet helemaal door zijn. Ik heb de afgelopen paar dagen wat rustiger aan gereden. Niet meer volgas gereden en heb er nu eigenlijk geen last meer van. Heb vanochtend even in de 4 doorgetrokken maar had geen slippende koppeling meer. Ik weet wel dat dit tijdelijk is dus ik zal me even orienteren. Ik vind 1300 euro veel geld voor een koppeling. Het nadeel is dat ik een 6 bak heb wat het zo duur maakt.

Ik heb de sachs website al nagepluist en daar kwam ik ook al het een en ander tegen. 700 voor platen en 1300 voor de hele mikmak. Is er ook een alternatief merk? Zoals Luk? Wat het zelfde doet voor een leuker prijskaartje?

To be continued :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Arfman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:49:

Ik heb nu de nieuwe Goodyear Eagle F1 assymetric's in 225/40/18 >klik< Echt een super band, vooral in het nat en een stuk goedkoper dan de conti SC3's. Verder als je gaat googlen zie je dat hij bijna overal op #1 staat.
Ik reed hiervoor ook met de RE050a's, alleen was dat met 205/55/16, verder niet heel veel problemen mee gehad, maar deze eagle's zijn wel een stuk beter. Vooral de combinatie droog/nat en absoluut niet te vergelijken met de oude non assymetric's.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
SEAT-online.nl is ook weer terug in de lucht. Helaas zijn alle posts weg vanwege een forummigratie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En ze accepteren ook gewoon dat ALLE content verloren is gegaan :?
Hebben ze enig idee wat zo'n website waardevol maakt? Dat is de data die erop te vinden is. Waardeloze actie dit.

edit:
Je maakt een kopie van je database, zet je forum op read-only (desnoods voor een week oid) en gooit je nieuwe systeem niet online voordat je het voor elkaar hebt gekregen om je database te migreren. Hoe moeilijk is het :X

[ Voor 39% gewijzigd door MadMarky op 27-08-2010 15:45 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Daar zijn al aardig wat weken/uren in gaan zitten om het fatsoenlijk te migreren. Conclusie is dat er óf een stapel geld in zou moeten gaan zitten of dat het maar is zoals het is. Vergeet niet dat er maar een aantal sponsoren zijn en de rest het allemaal vrijwillig doet.
Het oude forum verwacht ik wel een read-only versie van, maar posts zullen zeker niet gemigreerd gaan worden. Dat is het nadeel als je van het ene type forum naar een ander gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:31

DDX

Gaat niet meer online komen de history heb ik begrepen, teveel problemen met de database.
Binnen halve dag zijn er alweer 200+ members en die gaan vanzelf vragen stellen / howto's posten etc.

Tis niet anders, maar de modjes hadden de keus of opnieuw beginnen.
Of stoppen want oude forum was compleet niet werkbaar meer door alle bij elkaar geraapte 'oplossingen'.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
gelukkig zijn er genoeg guides door andere forums gekopieerd etc :P die kunnen allemaal wel weer gepost worden :) het is alleen wel super sneu voor de mensen die onder andere hun projecten hebben gepost op het forum. Ik kan me voorstellen dat je geen zin hebt om nog een keer alle plaatjes te linken en het verhaal uit te schrijven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ach gewoon copy/paste uit je cache (of vanaf ander forum)
En ruimt wel lekker op in comments op je project ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ja het is inderdaad behoorlijk jammer dat het ze niet gelukt is, al hebben ze er alles aan gedaan.
Vraag me ook echt af of het ooit nog hetzelfde succes gaat worden als het geweest is. Het grootste probleem was naast de aanpassingen ook een totaal onwelwillende hosting partij.

Op een of andere manier nodigt de layout van het nieuwe forum en het totaal opnieuw beginnen niet echt uit om op dit moment vaak op S-O te kijken.. :(

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 30-08-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Same here, heb me wel weer geregged, maar alle (voor mij) interessante topics zijn weg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:30
Ik wil een tipje van de sluier oplichten, want dit is weer schitterend giswerk.

In de eerste instantie draaide SO op nog weer andere forum software dan SMF, dat is toen ingeschoten in SMF. Toendertijd is dat al niet volledige vlekkeloos verlopen, echter is daar nooit gepaste actie op ondernomen. Vervolgens vond men het nodig om zonder enige kennis een upgrade te doen van SMF waardoor allerlei freubelprojecten het niet meer deden. Om dit weer aan de gang te krijgen hebben ze een "expert" aangesteld om dat op te lossen en de database te repareren.

En vanaf dat punt is alles heel hard bergafwaards gegaan, vanuit de hostingpartij en de "technische" mensen achter de schermen. De MySQL database wist het te presteren om elk uur 1GB aan errorlogs te verzamelen, de VPS was compleet onwerkbaar, de database gigantisch, etc. Het domste is alleen geweest om toch die migratie te doen naar vBulletin met daarin dus alle problemen van SMF.

Uiteindelijk was het paniek en ging bij mij de telefoon terwijl ik al een paar keer heb geroepen dat het mij eigenlijk een teringzorg zal zijn. Mijn voorstel was om na zeker een week downtime gewoon een nieuwe start te maken omdat je beter iets neer kan zetten dan een foutmelding.

Inmiddels zitten we alweer op bijna 800 gebruikers, druppelt het weer vol met data en zijn er wat nieuwe mensen bij betrokken die er wel tijd en aandacht aan willen besteden. Zo'n succes als het was wordt het wellicht wel weer als er maar genoeg aandacht aan wordt besteed. De afgelopen twee jaar was het echt niet best op SO wat betreft postgedrag en postkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mja daar zeg je zowat. Migreren vanuit een goed werkende basis moet gewoon te doen zijn, als de database al brak is gaat dat gewoon niet werken.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Precies, dat hadden ze ook nooit moeten doen, maar je moet je voorstellen dat vanuit de hoster uit dit "begeleid" is en gepushed. Hij heeft de daadwerkeijke database-merge gedaan, daar is ook van alles misgegaan toen stonden vbulletin en SMF in een en dezelfde installatiefolder.

Er is gewoon van alles misgegaan, erg spijtig, want nu is het zelfs onmogelijk om nog het oude forum in de lucht te krijgen. Ik krijg er geen export van gemaakt want dan crashed de VPS, zo erg is het inmiddels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ach forum vult alweer aardig, hoop voorstel topics nog.
Maar genoeg members om ook weer flink wat technische topics te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Daarom, ik hoop alleen dat het naar een echte hoster gaat binnenkort, want het staat nu op mn HTPC :+

Ssst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ach je HTPC is iig stuk sneller als de oude VPS ;)

(album site draait ook op hp bak van 8 jaar oud ofzo)

[ Voor 39% gewijzigd door DDX op 03-09-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
DDX schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 22:22:
Ach je HTPC is iig stuk sneller als de oude VPS ;)

(album site draait ook op hp bak van 8 jaar oud ofzo)
Volgens de hoster was de host een dual quadcore met 16GB, waar dan uiteraard 14miljoen VPS-en op stonden :P

Maareuh on-topic maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
@DDX: Volgens mij stond mijn auto afgelopen weekend naast de jouwe @ de ringvilla ;) zo te zien met Tom daar?

[ Voor 18% gewijzigd door KappeNou op 14-09-2010 22:08 ]

>PC specs<

• DDX

DDX

Zou best kunnen dan ja, Tom was er ook ja.
We hebben rondje Italie gedaan. (3814km)

En 1e tussenstop was de ringvilla vorige week zaterdag.

[ Voor 25% gewijzigd door DDX op 18-09-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Die zaterdag middag stond mijn auto naast de jouwe en die avond naast die van Tom. Ik had hem net gesproken :) De leon ziet er trouwens netjes uit!

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een vaag voorteken dat dit onderdeel zo stil is, maar wilde me toch even in dit topic melden.
Zaterdag ga ik een proefritje maken in de SEAT Ibiza ST 1.2 TDI Style Ecomotive ST (5d) 75pk
Leuke lease bak :)
Station met toch 14% bijtelling.
Ok ok hij zal de straatstenen er niet uittrekken en het is duwen berg op... maar met alle extraas erop en aan toch een voordelig bakkie om te rijden :)

Iemand al ervaringen met deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Op SO hebben we er een compleet subforum voor :+

Ik heb er ook in gereden, ik vond het niet echt tegenvallen, de powerband is wat kort en inhalen op snelheid is niet ideaal. Voor leaserijders is het natuurlijk ideaal, geen zorg om afschrijving etc. Voor mensen die dit prive rijden vraag ik me af hoe ze het gaan verkopen als al die regelingen afgeschaft worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
}:|

Gisteren ging mijn elektronische-motormanagement-lampje branden.. Leuk

Vandaag naar de garage gereden: uitlezen alleen al €41,- }:|
1e conclusie: de lambda sonde is een beetje gammel (?), maar die kan ik "schoon branden" door flink toeren te maken (doe ik altijd al }:| )
2e conclusie: accu stuk? Que, accu stuk?!? Die is 1,5 jaar geleden nog vervangen }:|

Gingen ze nog even verder kijken..

3e conclusie: het is de dynamo, moet een nieuwe in, blabla dat is dan €500. }:| -O-

Leuke manier van mijn ibi om zijn 8e verjaardag (12-12-2002) te vieren :(

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 14-12-2010 16:27 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Angeloonie schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:26:

1e conclusie: de lambda sonde is een beetje gammel (?), maar die kan ik "schoon branden" door flink toeren te maken (doe ik altijd al }:| )
2e conclusie: accu stuk? Que, accu stuk?!? Die is 1,5 jaar geleden nog vervangen }:|

3e conclusie: het is de dynamo, moet een nieuwe in, blabla dat is dan €500. }:| -O-

Laten reviseren, kost je ongeveer 100 euro. Nieuw is bullshit, dan moet de dynamo echt stuk zijn en vaak is het met een simpele revisie opgelost. Lukt dat niet dan hebben dergelijke bedrijven ook ruildynamo's en ben je voor onder de 200 euro klaar.

Vervangen van de dynamo is bij en Ibiza 6L diesel wel een jankwerk, maar alsnog best goed zelf te doen. Heb je daar geen zin in, alsnog naar een een dynamospecialist gaan, ze doen er vaak ook inbouw of hebben wel een adres van een bevriend garagebedrijf.

Dealers zijn stealers, zeker wat dit soort dingen betreft, ze kunnen feitelijk heel weinig "repareren", nieuwe onderdelen plaatsen kan iedereen met het jusite gereedschap en wat technisch inzicht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 00:05

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Angeloonie schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 16:26:

Uitlezen kun je zelf met een apparaat van nog geen 50 euro (en dan heb je al keuze) of net 2 a 300 als je een luxe editie wilt, da's gelukkig redelijk gestandaardiseerd. Alleen apparaatje inprikken en uitlezen zou eigenlijk gratis service moeten zijn, vooral als je dat ding daar laat repareren. Als ze 3 gedachtegangen nodig hebben om je alsnog 500 ballen uit je broek te draaien, dan is er iets mis. Ga naar een ander toe.

Een oververhittingsprobleem in m'n auto was op $4500 geschat, wat uiteindelijk voor $150 perfect verholpen is.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_dysaster
  • Laatst online: 11-09 17:28

dj_dysaster

Stoom \o/

Sinds vrijdag mag ik me ook melden in dit topic
Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5247/5261058669_79c3a6ae35_z.jpg
Uit 2005 met 43k op de tellert :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Jeej, heb m'n auto weer *O* (6 dagen kwijt geweest -O-) Nieuwe dynamo zit er in.

Heb net even uitgerekend wat ik totaal aan kosten/onderhoud/apk heb gehad sinds ik hem heb (juni 2008), en dat komt uit op €1.883,32, wat ongeveer €60 per maand is. Is dat veel? M'n Ibi is nu net 8 jaar oud (12-12-2002), en heeft rond de 120.000 op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En je hebt het uiteindelijk bij de dealer laten fixen? -O-
€60 per maand alleen aan onderhoud is imo behoorlijk veel voor een auto in die klasse. Maarja hoe zou dat nou komen...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is er hier iemand met een vorige generatie Ibiza waarvan alle vier de achterlichten nog werken? :P
Bij mij en bij eigenlijk alle andere collega's met deze auto vallen na een tijdje de achterlichten in de kofferklep uit. En dan niet door kapotte lampjes maar door een slecht contact ergens in het armatuur.
Ik heb onderweg ook eens opgelet en het overgrote deel van de Ibiza's die ik zie rijden heeft ook wel minstens één niet-werkend achterlicht. De mijne mag de dealer maandag nakijken met de kleine onderhoudsbeurt.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
MadMarky schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 21:47:
Is er hier iemand met een vorige generatie Ibiza waarvan alle vier de achterlichten nog werken? :P
BIj mij en bij eigenlijk alle alndere collega's met deze auto vallen na een tijdje de achterlichten in de kofferklep uit. En dan niet door kapotte lampjes maar door een slecht contact ergens in het armatuur.
Ik heb onderweg ook eens opgelet en het overgrote deel van de Ibiza's die ik zie rijden heeft ook wel minstens één niet-werkend achterlicht. De mijne mag de dealer maandag nakijken met de kleine onderhoudsbeurt.
Klopt tegenaan rossen en dan doen ze het weer. Nooit de moeite genomen om het los te halen, maar het is inderdaad een contactkwestie ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ik meld me ook maar eens als fervent Seat rijder, ben nu toe aan mijn 3de en heb de mogelijkheid gehad alle drie mijn wagen op dezelfde foto te kunnen zetten:
links, mijn eerste wagen: Seat Ibiza 1.4L, 1995, 240 dkm
rechts, mijn tweede wagen: Seat Ibiza Sport, 1.6 L / 100 PK, 2000, 140 dkm
midden, mijn huidige wagen: Seat Leon Sport, 1.9 TDI / 140 PK (110 + chip), 2004, 250 dkm net doorbroken
Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/seatonline/20072009155_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/seatonline/20072009156_small.jpg
Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/seatonline/20072009157_small.jpg
Angeloonie schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:31:
Jeej, heb m'n auto weer *O* (6 dagen kwijt geweest -O-) Nieuwe dynamo zit er in.

Heb net even uitgerekend wat ik totaal aan kosten/onderhoud/apk heb gehad sinds ik hem heb (juni 2008), en dat komt uit op €1.883,32, wat ongeveer €60 per maand is. Is dat veel? M'n Ibi is nu net 8 jaar oud (12-12-2002), en heeft rond de 120.000 op de teller.
Mijn eerste auto heeft eigenlijk nooit wat gehad, zo'n 14 maanden in gereden, rondom de 15.000 KM. De bougies een keer vervangen samen met de verdelerkap, de 2 apk's waren zonder op of aanmerkingen. Daarna heb ik de wagen kado gedaan aan mijn vriendin welke in een jaar tijd 50.000 KM erbij heeft gereden, totale kosten qua onderhoud zal zo'n 300 zijn geweest, grotendeels het vervangen van de remtrommels achter bij de APK.
Vorig jaar is de auto nogmaals van eigenaar gewisseld, hij is nu lekker met pensioen en rijd nog wat in Arnhem rond (~ 70 KM per week). Wederom 2x glansrijk door de APK, ik hoop stiekum dat me ma er nog lang in kan blijven rijden, het is toch je eerste auto zeg maar :+

Met mijn tweede ibiza heb ik in 6 maanden tijd 3000 KM mee afgelegd en € 3250,00 aan reparaties mee gehad. Dat was geen beste koop geweest om kort over te zijn. Heb ik uiteindelijk met alle bonnen van de verrichte reparaties en de geschiedenis ingeleverd bij mijn huidige dealer. Deze heeft na nog eens 1800 euro aan reparaties de auto verkocht aan een dochter van een Nederlandse politicus welke tot zover probleemloos rond rijd :P

Inmiddels rijd ik sinds juli 2009 in een Leon, 60.000 KM afgelegd en een slordige 2300, - aan (4) beurten / reparaties kwijt geweest. Bij het vervangen (door de dealer) van een gloeibougie brak deze af en moest deze worden uitgeboord, de kosten kwamen bij mij uit (beurt+dat was bijna 900 euro). Zonder dit voorval zou ik wel een net jaar hebben gehad :)

Ongeveer twee weken terug is bij mij de vrijloopkoppeling van de dynamo afgebroken en is deze dus vervangen, was ook weer even € 500,- aftikken helaas :)

Het is een heerlijke auto maar heel lang zal hij helaas niet blijven, wanneer die tegen de 300 dkm aan loopt zal ik toch weer doorstappen naar een andere wagen met minder op de teller. Onderstaand een fotootje toen ik de auto net 10 minuten had gekocht vergezelt door mijn collega/vriend (de linker is dus van mij ;))
Afbeeldingslocatie: http://files.spenkman.nl/seatonline/17072009154_small.jpg

EDIT:
Wat de achterlampen betreft; erg herkenbaar. Ben zelf eens achterin gedoken en heb de contacten iets bijgebogen en schoon gemaakt. Sindsdien eigenlijk geen problemen meer mee gehad.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Angeloonie schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:31:

Dat krijg je als je je zo laat oplichten door de dealer die 41 euro vraagt voor uitlezen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Topicstarter
Arfman schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 11:50:
[...]

Dat krijg je als je je zo laat oplichten door de dealer die 41 euro vraagt voor uitlezen :F
Die hebben ze niet gerekend in de eindfactuur. Is dus meer een soort bescherming dat je hem niet daar laat uitlezen en dan ergens anders laat fixen. :) Ik had ook zeker er wat van gezegd als het wél op de rekening had gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En toch nog een :) in je post?
Man, die €41 zit al dubbel en dwars bij die €500 van de dynamo in. Ik heb al eens bijna minder betaald voor een koprevisie...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Weten we meteen weer waarom sommige dealers nog bestaan :P

Sorry Angie, maar ik hoop dat je nog lekker gezoend hebt met die vent, want je bent in ieder geval flink genaaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dynamo is tientjes werk, riempje losmaken, 2 of 3 boutjes, riempje weer terugleggen en op spanning (dat je hem een kwartslag kunt draaien) et voila, half uurtje werk. Geef me de helft en ik poets je auto ook nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
ik denk dat in aan reparaties op nog geen 5 euro per maand zit :p

ding is echt nooit wat mee.

*klopt af

Audi S3

Pagina: 1 ... 7 ... 87 Laatste