Valt wel mee hoor, ook een 105 pk tdi gaat best redelijk. Pas vanaf de 160 km/uur merk je dat de fut er dan wel behoorlijk uit is. Het is geen strepentrekker maar het rijd veel beter dan een benzine uitvoering met 100 pk (de 1.6 fsi ofzo).
De 1.6 in de Seat's is nog steeds de 8 klepper, waarvan men laatst de bouwtekeningen ingebeiteld in steen heeft teruggevonden. Alleen VW en Skoda hebben het "recht" om de moderne 1.6FSI te gebruiken vziw.
Maar om terug te komen op de vraag: volgens mij rijdt de 105PK TDI best goed, en anders is-ie wel te chippen. Echter, is de 140PK TDI niet de commonrail versie? Dan zou ik die liever hebben dan de 105PK "tractor". Bovendien: luxe in een auto is leuk als je hem nieuw hebt, maar na 4 weken ben je uitgespeeld en dan moet-ie je gewoon van A naar B brengen, zo comfortabel mogelijk en dan zou ik persoonlijk toch liever een sterkere motor willen hebben.
Maar om terug te komen op de vraag: volgens mij rijdt de 105PK TDI best goed, en anders is-ie wel te chippen. Echter, is de 140PK TDI niet de commonrail versie? Dan zou ik die liever hebben dan de 105PK "tractor". Bovendien: luxe in een auto is leuk als je hem nieuw hebt, maar na 4 weken ben je uitgespeeld en dan moet-ie je gewoon van A naar B brengen, zo comfortabel mogelijk en dan zou ik persoonlijk toch liever een sterkere motor willen hebben.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
De nieuwe 1.6 is ook een CR. En je hebt gelijk... als je realistisch bent is een DSG bak ook veel luxer. Maar dan moet ik het open dak weer dumpen. Keuzes..
edit: kut, de huidige 140pk's is nog een pompverstuiver.. zucht.
edit: kut, de huidige 140pk's is nog een pompverstuiver.. zucht.
[ Voor 17% gewijzigd door Wimo. op 08-02-2010 00:44 ]
Ik had een 74kw/105 pk TDI Golf IV als tijdelijke auto (kan je nagaan hoe oud dat blok ook is).... Nu reed dat in Nederland best aardig hoor, op de snelweg stond ik toch meer stil dan dat ik over 120 km/uur kon rijden. Maar nu reed ik ook veel door/naar/in Duitsland en dan was het met die 105pk TDI toch wel zwaar ploegen door het Sauer Land (het is daar behoorlijk heuvelachtig). Met een aanloop op een stevig heuveltje wist de Golf zich nog wel vast te houden aan de 160 km/uur maar dat ging dan ook met zweten, vloeken en tieren.Wimo. schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:56:
Wat een luxeproblemen ... of de fully loaded 105 pk () of de semi volle 140pk. Iemand ervaring met de 105pk variant? Volgens mij is dat niet vooruit te branden..
Toen ik mijn 150pk TDI Golf IV kreeg was dat echt een verschil van dag en nacht. Wat heet "goed meekomen met het verkeer", je kon toch menig behoorlijk rappe benzine auto toch wel raar doen staan te kijken bij een stoplicht en die "alles-rot" TDI luste wel pap van die autobahn. Met die heerlijke zesbak wist die Golf wel raad met die heuvels in het Sauer Land. Waar mijn vorige Golf met de grootste moeite een constante snelheid kon aanhouden, trok dat monster van een 150pk TDI-er gewoon die grote rode naald naar de 200 .... heuvel op dan wel en dat alles zonder hem uit de 6e versnelling te hoeven halen. Op de vlakke stukken autobahn was het helemaal feest natuurlijk. Wat een heerlijke auto was het toch .. maar toen wij bijna richting de 2 ton gingen vond de least maatschappij het wel welletjes en moest ik hem - met pijn in het hart - weer inleveren.
En het frapante was dat zelfs op de autobahn het verbruik redelijk zuinig te noemen was - gemiddeld een verbruik van 8.5/100km .. met een gemiddelde snelheid van 145 km/uur van Utrecht naar Frankfurt.
Binnen Nederland haalde ik regelmatig de 4.0/100km .. soms zelfs 3.8/100 als ik het heel rustig aan deed.. die 6 bak deed echt wonderen. Met de 74kw TDI was 5.0/100km wel het allerzuinigste wat ik mee reed, meestal zo rond de 6.0/100km.
Ik zou lekker voor die 140pk gaan als ik mocht kiezen en dat open dak lekker laten zitten. In mijn prive auto's heb ik een paar keer een open dak gehad maar dat was nooit mijn keuze, het zat er altijd in .. ik koop enkel gebruikte auto's. Maar in Nederland heb ik er nooit echt gebruik van gemaakt, zeker niet wanneer ik ook airco/climate control in de auto had. Alleen hier in NZ gebruik ik het open dak in mijn Land Cruiser .. maar dan alleen om te kijken hoe ik een bepaalde hindernis ga nemen
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
1.9 tdi 105pk heb ik zelf ook sinds een week of drie ofzo. Bevalt prima, trekt lekker snel op en kan ook goed meekomen.
Ik heb trouwens de ecomotive-uitvoering. die is iets trager dan de 'gewone' 1.9 tdi.
Ik heb trouwens de ecomotive-uitvoering. die is iets trager dan de 'gewone' 1.9 tdi.
Nu valt het nog wel te doen maar ik denk dat die 105pks je uiteindelijk echt te weinig zijn hoor. Ik heb zelf een 130 pk ibiza en ik ben er nu goed aan gewend. Ik vind hem met zn 9 seconden naar de 100 snel genoeg maar ik had hem liever niet trager gehad. Snelheid gaat snel wennenmarceltuit schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:16:
1.9 tdi 105pk heb ik zelf ook sinds een week of drie ofzo. Bevalt prima, trekt lekker snel op en kan ook goed meekomen.
Duidelijk! Geen 105pk voor mij dus. Eeuwig zonde dat Seat nog geen CR 2.0 140pk's heeft. Eigenlijk valt de leon gewoon af .. of ik moet een kale FR nementazzman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 07:53:
[...]
Ik had een 74kw/105 pk TDI Golf IV als tijdelijke auto (kan je nagaan hoe oud dat blok ook is).... Nu reed dat in Nederland best aardig hoor, op de snelweg stond ik toch meer stil dan dat ik over 120 km/uur kon rijden. Maar nu reed ik ook veel door/naar/in Duitsland en dan was het met die 105pk TDI toch wel zwaar ploegen door het Sauer Land (het is daar behoorlijk heuvelachtig). Met een aanloop op een stevig heuveltje wist de Golf zich nog wel vast te houden aan de 160 km/uur maar dat ging dan ook met zweten, vloeken en tieren.
Toen ik mijn 150pk TDI Golf IV kreeg was dat echt een verschil van dag en nacht. Wat heet "goed meekomen met het verkeer", je kon toch menig behoorlijk rappe benzine auto toch wel raar doen staan te kijken bij een stoplicht en die "alles-rot" TDI luste wel pap van die autobahn. Met die heerlijke zesbak wist die Golf wel raad met die heuvels in het Sauer Land. Waar mijn vorige Golf met de grootste moeite een constante snelheid kon aanhouden, trok dat monster van een 150pk TDI-er gewoon die grote rode naald naar de 200 .... heuvel op dan wel en dat alles zonder hem uit de 6e versnelling te hoeven halen. Op de vlakke stukken autobahn was het helemaal feest natuurlijk. Wat een heerlijke auto was het toch .. maar toen wij bijna richting de 2 ton gingen vond de least maatschappij het wel welletjes en moest ik hem - met pijn in het hart - weer inleveren.
En het frapante was dat zelfs op de autobahn het verbruik redelijk zuinig te noemen was - gemiddeld een verbruik van 8.5/100km .. met een gemiddelde snelheid van 145 km/uur van Utrecht naar Frankfurt.
Binnen Nederland haalde ik regelmatig de 4.0/100km .. soms zelfs 3.8/100 als ik het heel rustig aan deed.. die 6 bak deed echt wonderen. Met de 74kw TDI was 5.0/100km wel het allerzuinigste wat ik mee reed, meestal zo rond de 6.0/100km.
Ik zou lekker voor die 140pk gaan als ik mocht kiezen en dat open dak lekker laten zitten. In mijn prive auto's heb ik een paar keer een open dak gehad maar dat was nooit mijn keuze, het zat er altijd in .. ik koop enkel gebruikte auto's. Maar in Nederland heb ik er nooit echt gebruik van gemaakt, zeker niet wanneer ik ook airco/climate control in de auto had. Alleen hier in NZ gebruik ik het open dak in mijn Land Cruiser .. maar dan alleen om te kijken hoe ik een bepaalde hindernis ga nemen

Je wilt ook de 8v 1.6, want die kan zonder problemen op gas. Het is heel slim van Seat om die motor erin te houden voor alle leaserukkers die geen zin hebben in de bijtelling van een TDItje en toch goedkoop moeten rijden.Arfman schreef op maandag 08 februari 2010 @ 00:26:
De 1.6 in de Seat's is nog steeds de 8 klepper, waarvan men laatst de bouwtekeningen ingebeiteld in steen heeft teruggevonden. Alleen VW en Skoda hebben het "recht" om de moderne 1.6FSI te gebruiken vziw.
Nederlands is makkelijker als je denkt
Voor zover ik weet is inderdaad de 140pk nog geen CR motor. De Ibiza krijgt deze motor wel, dus volgens mij zal het niet heel lang duren eer deze in de Leon komt. Vooralsnog is alleen de FR een CR motor, de 1.6TDi is nog onderwer naar de Leon. 105pk is trouwens voor in NL (en wmb ook in DE) helemaal prima, rij er nu 81k en 3 jaar mee maar heb er ruim voldoende aan. Is maar net wat je gewend bent en zoektWimo. schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:54:
[...]
Duidelijk! Geen 105pk voor mij dus. Eeuwig zonde dat Seat nog geen CR 2.0 140pk's heeft. Eigenlijk valt de leon gewoon af .. of ik moet een kale FR nemen
Ik wil echt geen 1.6 op gas als ik ook voor een TDi kan kiezenSeatRider schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:03:
[...]
Je wilt ook de 8v 1.6, want die kan zonder problemen op gas. Het is heel slim van Seat om die motor erin te houden voor alle leaserukkers die geen zin hebben in de bijtelling van een TDItje en toch goedkoop moeten rijden.

[ Voor 33% gewijzigd door J0YR1D3R op 08-02-2010 09:27 ]
ik heb hier ook weer last van gehad. De eerste keer heeft de Seat dealer bij mij in de woonplaats 3 van de 4 deuren aangepakt en de binnenafdichting opnieuw afgekit. Dit is inmiddels ruim 2 1/2 jaar geledenArfman schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 09:44:
[...]
Dat is inderdaad zo bij het vorige model Leon ("1M"). Kijk maar een op seat-online.nl, staan hele guides hoe je dat zelf kunt verhelpen.
twee maanden terug was het weer raak. Dit keer naar een Seat dealer in Almere omdat die in Lelystad over de kop is gegaan. Dit keer zijn de complete binnenwerken van de deuren vervangen onder coulance. Erg netjes al zeg ik het zelf.
Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.
@SeatRider: Oh, nouja, dat kan. Maar als ik 2e hands kijk zie ik enorm veel 1.6-jes (omdat het de meeste mensen niet boeit) maar bijna geen enkele op LPG 
Ik vond het in ieder geval een kansloze onderneming, die 1.6 was nog trager dan mijn Mazda 323 1.5i uit 1996. Dat kan echt niet meer anno 2009 (toen ik proefreed) IMO.
Ik vond het in ieder geval een kansloze onderneming, die 1.6 was nog trager dan mijn Mazda 323 1.5i uit 1996. Dat kan echt niet meer anno 2009 (toen ik proefreed) IMO.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Kijk jij niet naar je bijtelling ofzo? Dat is voor mij toch wel een belangrijk punt bij het kiezen van een leaseauto en dingen als duurdere uitvoeringen en andere motoren hebben daar ook een aardige impact op...Wimo. schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:54:
[...]
Duidelijk! Geen 105pk voor mij dus. Eeuwig zonde dat Seat nog geen CR 2.0 140pk's heeft. Eigenlijk valt de leon gewoon af .. of ik moet een kale FR nemen
[ Voor 21% gewijzigd door Sander op 08-02-2010 18:31 ]
Uh die 5% verschil? Ik rij nu privé een 328CI en die kost 450+ netto per maand aan afschrijving, benzine en onderhoud. Ik vermoed dat ik dat zelfs met een volgeladen FR nog niet eens haal.Sander schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:30:
[...]
Kijk jij niet naar je bijtelling ofzo? Dat is voor mij toch wel een belangrijk punt bij het kiezen van een leaseauto en dingen als duurdere uitvoeringen en andere motoren hebben daar ook een aardige impact op...
De 1.8TSI kan ook gewoon op gas overigens. Dan heb je 160pk en 200+ met chip op gas. Alleen dat tanken he ..
de 140pk CR komt in september. Dat haal ik niet helaas.
[ Voor 13% gewijzigd door Wimo. op 09-02-2010 01:08 ]
Hiervoor had ik een Mitsubishi colt met 95pk, die was langzamer dan de seat. bovendien heeft m'n vriending ook een leon (al bijna 4 jaar, ook 105 pk) en dat is echt genoeg voor het nederlandse verkeer.Proqzor schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:34:
[...]
Nu valt het nog wel te doen maar ik denk dat die 105pks je uiteindelijk echt te weinig zijn hoor. Ik heb zelf een 130 pk ibiza en ik ben er nu goed aan gewend. Ik vind hem met zn 9 seconden naar de 100 snel genoeg maar ik had hem liever niet trager gehad. Snelheid gaat snel wennenIk weet niet hoe zwaar zon leon is maar ik denk dat het toch wel ee goeie 11-12 seconden duurt voordat hij op de 100 zit.
Ik hoef niet perse als eerste aan de overkant van de kruising te zijn, als ik maar veilig in kan halen en in kan voegen op de wegen dan vind ik het prima. en dat gaat met de 105pk leon uitstekend
Gisteren in een full option 2010 Leon Cupra R gereden.
Dat is wel lekker! Stuk mooier dan de pre face lift. Echt een hot hatch!
Als opvolger voor mijn bijna antieke BMW uit 1990 ben ik aan het kijken naar een Seat Ibiza van circa 5 jaar oud. Mijn voorkeur gaat uit naar de 1.4 16V met 100pk en circa 100kkm op de klok. De prijzen hiervan liggen rond de 7k€. Kan iemand mij wat specifieke aandachtspunten geven, of een plaats waar ik die kan vinden?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik mag me misschien ook melden hier. Ik ga maandag mijn baas laten weten dat ik een 5-deurs New Ibiza 1.2 ecomotive wil. Geen rappe, maar wel zuinig, goedkoop en netjes aangekleed tov gelijk geprijsde auto's. Ik hoop dat ik hem snel kan bestellen want anders gaat de levertijd hard oplopen (zoals bijv de Polo 1.2 BlueMotion voor dit jaar al uitverkocht is voor NL, verwacht ik dat ook deze Ibiza hard gaat lopen). Zodra ik meer weet of hem heb ga ik wel foto's posten. Voorlopige schatting van de levertijd is op zijn vroegst week 22, dus het duurt sowieso nog ff.
Ik had een vraag en hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen. Op internet kan ik er namelijk helemaal niks over vinden. Een vriend van mij heeft zijn oog laten vallen op een Seat Ibiza uit 93. Nu was de koop bijna helemaal rond maar nu werd hij gisteren gebeld door een vriend van hem dat er iets niet aan de auto klopte.
Volgens de verkoper is deze Ibiza een 4 bak. Nu heb ik er veel op gezocht maar ik kan totaal geen andere 4 bak vinden uit 93 van Ibiza. Nu zij die vriend die hem had gebeld dan ook dat het officieel een 5 bak is waarvan de 5 versnelling kapot was en deze dichtgelast is nu.
Nu is de vraag bestaan er überhaupt Ibiza's uit 93 die een 4 bak er onder hebben liggen standaard of houd de verkoper iets geheim voor hem?
Volgens de verkoper is deze Ibiza een 4 bak. Nu heb ik er veel op gezocht maar ik kan totaal geen andere 4 bak vinden uit 93 van Ibiza. Nu zij die vriend die hem had gebeld dan ook dat het officieel een 5 bak is waarvan de 5 versnelling kapot was en deze dichtgelast is nu.
Nu is de vraag bestaan er überhaupt Ibiza's uit 93 die een 4 bak er onder hebben liggen standaard of houd de verkoper iets geheim voor hem?
Kan het niet een overjarig '92 model waar misschien wel een 4-bak in te krijgen was? Is maar een idee hoor, want ik ken niets van de modelvoering van de ibiza's.
Ik heb zo niet meer het kenteken bij de hand. Maar deze hadden we ook nagekeken op RDW site en stond gewoon dat het uit augustus 1993 kwam. Dus lijkt met niet dat het overjarig model is.
Kenteken wel gevonden het gaat om:
IBIZA 1.3 CLX E2
Datum eerste afgifte Nederland 26-08-1993
Kenteken wel gevonden het gaat om:
IBIZA 1.3 CLX E2
Datum eerste afgifte Nederland 26-08-1993
[ Voor 22% gewijzigd door Darksheep op 16-04-2010 13:29 ]
Tja, als die lang in de showroom heeft gestaan en pas bij verkoop op kenteken is geplaatst kan het nog steeds. Maar het is wel minder waarschijnlijk.
Is het nog de Fiat look Ibiza of al de VW look Ibiza?? Ik had de VW Ibiza (94) met de lichtste motor en deze had een 5 bak.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Als ik op de Autoweek Carbase kijk en het kenteken invul dan geeft hij 2 mogelijkheden qua model terug. De enige verschillen hiertussen zijn (1.3cl vs. 1.3clx)
- toerenteller
- getint glas
- nieuwprijs 499 euro hoger
Biede werden geleverd met een handbak met 5 versnellingen.
Helaas krijg ik een timeout op de site van de RDW.
Daarin kun je na het invoeren van het kenteken enkele eigenschappen bekijken zoals deze op het kentekenbewijs vermeld staan. Waaronder type en aantal versnellingen.
Ik ben totaal niet bekend met de markt van 2e hands auto's, maar het lijkt mij wel even het checken en navragen bij de verkoper waard.
- toerenteller
- getint glas
- nieuwprijs 499 euro hoger
Biede werden geleverd met een handbak met 5 versnellingen.
Helaas krijg ik een timeout op de site van de RDW.
Daarin kun je na het invoeren van het kenteken enkele eigenschappen bekijken zoals deze op het kentekenbewijs vermeld staan. Waaronder type en aantal versnellingen.
Ik ben totaal niet bekend met de markt van 2e hands auto's, maar het lijkt mij wel even het checken en navragen bij de verkoper waard.
Helaas staat er op de rdw site kijk op het kenteken staat er helaas niks bij over de versnellingen. Ik denk toch dat het navragen word bij de verkoper. Lijkt mij sterk dat dit klopt.
Bij twijfel niet doen zeg ik al tijd.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Hij stond te koop voor 700 euro. Maar hij zei zelf ook al dat hij het niet ging doen maar wou weten of ze origineel geleverd worden met 4 bak.
Bedankt voor jullie hulp!
Bedankt voor jullie hulp!
Even een schopje..
Een jaar geleden heb ik mijn Altea uit 2005 ingeruild voor een Passat uit 2006. Aangezien de kosten voor een eigen auto de pan uitrijzen de laatste tijd (wegenbelasting weer duurder en diesel is ook aardig aan het stijgen) heb ik toch maar gekozen voor een auto via de zaak.
Gisteren is er een witte Seat Altea 1.2 TSI Business High met 17"Agra velgen besteld. 20% bijtelling en super compleet. Ook nog gekeken naar een Golf, maar deze was 1500,- duurder en had veel minder gadgets aan boord.
Levering waarschijnlijk begin juli.
Een jaar geleden heb ik mijn Altea uit 2005 ingeruild voor een Passat uit 2006. Aangezien de kosten voor een eigen auto de pan uitrijzen de laatste tijd (wegenbelasting weer duurder en diesel is ook aardig aan het stijgen) heb ik toch maar gekozen voor een auto via de zaak.
Gisteren is er een witte Seat Altea 1.2 TSI Business High met 17"Agra velgen besteld. 20% bijtelling en super compleet. Ook nog gekeken naar een Golf, maar deze was 1500,- duurder en had veel minder gadgets aan boord.
Levering waarschijnlijk begin juli.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
In 2006 een Seat Leon I "Last Edition" gaan (lease)rijden (25%). Met 17" cupra velgen en gechipt naar ~130PK. Nu in 2010 opnieuw een Seat Leon. Dit maal een Businesline Ecomotive (20%) maar wel met 18" BBS velgen en gechipt naar ~140PK
Al met al een hele fijne en mooie auto om in te rijden en te zien.
Ik mag me hier ook vertonen. Vandaag de Seat Ibiza 1.4 Style offerte ingediend bij mijn werkgever. De 2011-versie hiervan is sinds kort beschikbaar en nu valt ook de 1.4 - 85 pk in de 20% categorie (gaat naar 139g uitstoot). Verder zijn er in de 2011 versie enkele kleuren verwijderd (bijvoorbeeld oranje en geel) en krijgt de Style standaard andere velgjes dan voorheen. De proefrit was me erg goed bevallen, dus nu over tot bestelling.
Recept van de dag: Mosselen - Uien - Peterselie - Wortel - 2 Tenen Knoflook - En vlak voor het op tafel zetten veel, maar dan ook echt veel 'Nee, echt veel' BIERRRRR!!!
A.s. dinsdag APK voor m'n Ibi, ben benieuwd of hij er door komt (banden/remmen maybe vervangen).
Heb een leenauto gevraagd, vraag me af of ik een lullige Seat Arosa krijg of een ander model
Heb een leenauto gevraagd, vraag me af of ik een lullige Seat Arosa krijg of een ander model
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik mag eigenlijk nog niet maar vanaf maandag ben ik de nieuwe eigenaar van een spiksplinternieuwe Seat Leon businessline 1.6 TSI ecomotive . Ben benieuwd hoe die zal rijden
en natuurlijk benieuwd naar alle technische snufjes
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
sinds wanneer bestaat er een 1.6tsi? de line up is toch al volgt? 1.4, 1.6 N/A en daarna de 1.2, 1.4, 1.8, 2.0 TSI?St@m schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:14:
Ik mag eigenlijk nog niet maar vanaf maandag ben ik de nieuwe eigenaar van een spiksplinternieuwe Seat Leon businessline 1.6 TSI ecomotive . Ben benieuwd hoe die zal rijdenen natuurlijk benieuwd naar alle technische snufjes
360pk 1.8T? Dat is wel leuk
Valt daar nog mee te rijden? Heb je overigens wel een sperr diff? Dat was in mijn ervaring wel heel leuk aan de nieuwe gechipte cupra R met 310pk.
Valt daar nog mee te rijden? Heb je overigens wel een sperr diff? Dat was in mijn ervaring wel heel leuk aan de nieuwe gechipte cupra R met 310pk.
Ja ik heb er een quaife diff onder zitten.
Ook een jd powercontroller, waarme je turbodruk per versnelling kan regelen :
http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/A-T-feb06-2.pdf
Ook een jd powercontroller, waarme je turbodruk per versnelling kan regelen :
http://www.xs4all.nl/~jdengine/html/A-T-feb06-2.pdf
Dat is wel leuk. Daarmee rij je dan wel bijna alles wat je tegenkomt tot stront
Sorry, het is een TDI, heb verder geen verstand van auto'sKappeNou schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:26:
[...]
sinds wanneer bestaat er een 1.6tsi? de line up is toch al volgt? 1.4, 1.6 N/A en daarna de 1.2, 1.4, 1.8, 2.0 TSI?
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Zo zeg, dat is echt prachtig.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Pff, vandaag APK keuring:
- Linker achterband is uitgedroogd en moet vervangen worden.
- Voorbanden op 2,1 en 2,3 mm
Kan net maar moeten er binnenkort wel af.
- Temperatuurregelaar van de airco is kaduuk, kan vervangen worden, niet per se nodig.
Airco had ik gevraagd om te checken, want hij blies alleen nog maar bloedhete lucht soms
Dus dat gaat me even €350 kosten. Ze gaan mijn reservewiel linksachter zetten voor de keuring, zit dat ook weer goed.
Mooi dat we net via werk een korting hebben bij een bandenspecialist, kan ik direct gebruik van maken. Nieuwe banden bij de dealer kosten me minimaal €500
Oh, en is zelf monteren van wielen aan te raden? Of rij ik dan over een paar weken met een wiel minder ofzo?
- Linker achterband is uitgedroogd en moet vervangen worden.
- Voorbanden op 2,1 en 2,3 mm
- Temperatuurregelaar van de airco is kaduuk, kan vervangen worden, niet per se nodig.
Airco had ik gevraagd om te checken, want hij blies alleen nog maar bloedhete lucht soms
Mooi dat we net via werk een korting hebben bij een bandenspecialist, kan ik direct gebruik van maken. Nieuwe banden bij de dealer kosten me minimaal €500
Oh, en is zelf monteren van wielen aan te raden? Of rij ik dan over een paar weken met een wiel minder ofzo?
[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 18-05-2010 20:18 ]
Ik denk dat airco wel lekker kan zijn voor de komende maanden. Die zou ik dus zeker laten fixen.Angeloonie schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 20:03:
Wielen kun je makkelijk zelf leggen. Zorg wel dat je dan een momentsleutel hebt zodat je de wielbouten op moment aan kunt draaien.
Airco ga ik ook al doen, mag 2 juni terug. Veel geld maar dramatisch als het ding alleen maar föhnt. (Wel handig als je net gedouched hebtNomis schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 07:34:
[...]
Ik denk dat airco wel lekker kan zijn voor de komende maanden. Die zou ik dus zeker laten fixen.
Wielen kun je makkelijk zelf leggen. Zorg wel dat je dan een momentsleutel hebt zodat je de wielbouten op moment aan kunt draaien.
Via mijn werk kan ik velgen + banden voor €450 krijgen, exclusief ventielen (
Ventielen zullen toch niet veel kosten? Zie op internet ventielen van €15-30. Uitlijnen kostte bij de dealer €15,50 voor 1 wiel, dus zeg maar €50-60. Doen ze dat per wiel of in het geheel? Milieukosten volgens internet €1,79 per band
Dan heb ik dus voor zeg €525 nieuwe velgen + banden, terwijl ik bij de dealer dan alleen nieuwe banden zou hebben
Damn wat rijdt dat ding fijn. Natuurlijk werd ie weer geleverd zonder armsteunSt@m schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:14:
Ik mag eigenlijk nog niet maar vanaf maandag ben ik de nieuwe eigenaar van een spiksplinternieuwe Seat Leon businessline 1.6 TSITDIecomotive . Ben benieuwd hoe die zal rijdenen natuurlijk benieuwd naar alle technische snufjes

Technische snufjes zijn nice.. beetje jammer dat de reservesleutel niet zo'n uitklap ding is (voor vriendin). En een lichte tegenvaller dat de RNS310 erin zat ipv de RNS510, maar ik had nog een 32GB USB stick liggen dus een groot probleem is het ook niet
Morgen weer naar het werk en dan ga ik echt een groot stuk rijden.. kijken of het echt beter is dan mijn oude Polo
Uhm, als je een nieuwe auto koopt weet je toch wel welke audio upgrade je kiest en wat voor blok erin zit
Zeker het verschil tussen diesel & benzine lijkt me nogal een bepalend.
[ Voor 37% gewijzigd door AtleX op 19-05-2010 20:17 ]
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik koop niet, ik lease. Ik weet het verschil tussen TSI en TDI niet nee (sue me), interesseert me ook totaal niet. En op de Seat site staat niet vermeldt om welk media systeem het gaat. Nee, ik heb niet de moeite genomen om me er verder in te verdiepen. De Seat was de enige echte keuze, heb niet eens een proefrit gemaaktAtleX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:15:
Uhm, als je een nieuwe auto koopt weet je toch wel welke audio upgrade je kiest en wat voor blok erin zitZeker het verschil tussen diesel & benzine lijkt me nogal een bepalend.
Dan ben je dus ook de eigenaar niet en als je er niet in hebt verdiept moet je ook niet klagen.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik snap dat niet. Buurman van me heeft ook een dikke nieuwe leasebak (Opel Insignia), zegt-ie 2 weken voor levering "ik hoop dat er navi opzit". Dus ik "heb je dan geen actiemodel oid uitgezocht?". "Nee", zegt-ie, "maakt me niks uit, alleen navi had ik wel handig gevonden" 
En dat is dan je huis/kantoor voor 50K KM per jaar .. ik snap dat je niet alles kunt en wilt weten, maar kom op zeg, een optielijst bij de dealer aftikken is al teveel moeite?

En dat is dan je huis/kantoor voor 50K KM per jaar .. ik snap dat je niet alles kunt en wilt weten, maar kom op zeg, een optielijst bij de dealer aftikken is al teveel moeite?
Wil niet zeggen, maar er is een erg relevant verschil ertussen:St@m schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:22:
[...]
Ik koop niet, ik lease. Ik weet het verschil tussen TSI en TDI niet nee (sue me), interesseert me ook totaal niet. En op de Seat site staat niet vermeldt om welk media systeem het gaat. Nee, ik heb niet de moeite genomen om me er verder in te verdiepen. De Seat was de enige echte keuze, heb niet eens een proefrit gemaakt
Gooi diesel in de TDI en hij rijdt. Gooi diesel in de TSI en hij is b0rked.
Gooi benzine in de TDI en hij is b0rked, gooi benzine in de TSI en hij rijdt...
Lijkt me dat je dit specifieke detail echt moet weten, al ben je blonder dan Pamela Anderson...
Oslik blyat! Oslik!
Ik snap dat ook niet, heb ook een collega die roept doe me maar dezelfde auto als X en dan na een half jaar klagen dat die bak voor geen meter rijdt. Je had ook even langs de dealer kunnen rijden voor een proefritje, kost je maar liefst een heel uur en je hebt er 3 jaar plezier van...Arfman schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:33:
Ik snap dat niet. Buurman van me heeft ook een dikke nieuwe leasebak (Opel Insignia), zegt-ie 2 weken voor levering "ik hoop dat er navi opzit". Dus ik "heb je dan geen actiemodel oid uitgezocht?". "Nee", zegt-ie, "maakt me niks uit, alleen navi had ik wel handig gevonden"
Ik daarentegen heb elke laatste druppel van het leasebudget eruit geperst en - in samenwerking met een uiterst behulpzame dealer - in een volledig naar wens samengestelde Ibiza SC gestopt. Bijna elke optie en accessoire aangevinkt en daarna ben ik op een ander lijstje verder gegaan. En toch aanzienlijk minder bijtelling dan mijn huidige Leon. Wordt een hele dikke bak, kan niet wachten
[ Voor 33% gewijzigd door Ethirty op 20-05-2010 00:17 ]
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik klaag nietAtleX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 21:19:
Dan ben je dus ook de eigenaar niet en als je er niet in hebt verdiept moet je ook niet klagen.
Gewoon een businessline (voor het coole schermpje) en een armsteun, ik wist alleen niet zeker of het de RNS310 of 510 zou zijn. Via het seat forum had ik de 510 begrepen (en niet goed gelezen achteraf), nouja. Lekker boeie. Ik heb dus gewoon een standaard model met als enige optie de armsteun.. die er nu dus niet inzitArfman schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:33:
Ik rij diesel, dat weet ik weldion_b schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:08:
[...]
Wil niet zeggen, maar er is een erg relevant verschil ertussen:
Gooi diesel in de TDI en hij rijdt. Gooi diesel in de TSI en hij is b0rked.
Gooi benzine in de TDI en hij is b0rked, gooi benzine in de TSI en hij rijdt...
Lijkt me dat je dit specifieke detail echt moet weten, al ben je blonder dan Pamela Anderson...
Ik zie een auto als een gebruiksvoorwerp, kan me ook totaal niet druk maken over een krasje of viezigheid. Zolang dat ding me van A naar B brengt ben ik tevreden. Vanmorgen dus voor het eerst Zwolle-Utrecht gedaan en dat ging mooi. Zit fijner dan mijn oude polo. (ohnee, niet mijn oude polo, want dat was ook lease
Mijn Leon uit 2000 voor een grote beurt langs laten gaan, en dat viel alleszins mee. 266 eurootjes was ik kwijt, ik had een stuk meer verwacht. Maargoed, hij rijdt nog steeds prima
Vicariously I live while the whole world dies
Voor:

Na over een week:

4x Dezent RB Dark, 15" naar 16"

Voor de APK moest linksachter de band vervangen worden, daar zit nu het reservewiel. Beide voorbanden waren ook aan hun einde, maar net genoeg voor APK. Nieuwe banden bij de dealer waren €500+, nu heb ik velgen + banden voor €760
Kan ik mijn oude velgen daar achter laten? Die dingen gaan niets meer opleveren denk ik, banden die er om zitten zijn "op", en de velgen zelf zijn aangetast door pekel e.d. waardoor er bubbels in de verf zitten, en het soms afgebladderd is.

Na over een week:

4x Dezent RB Dark, 15" naar 16"

Voor de APK moest linksachter de band vervangen worden, daar zit nu het reservewiel. Beide voorbanden waren ook aan hun einde, maar net genoeg voor APK. Nieuwe banden bij de dealer waren €500+, nu heb ik velgen + banden voor €760
Kan ik mijn oude velgen daar achter laten? Die dingen gaan niets meer opleveren denk ik, banden die er om zitten zijn "op", en de velgen zelf zijn aangetast door pekel e.d. waardoor er bubbels in de verf zitten, en het soms afgebladderd is.
Leuke velgjes, maar zet er aub Seat logo's in!
Verder nog even andere veertjes onder die hummer zetten
Verder nog even andere veertjes onder die hummer zetten
Ander logo kan niet
Het hart zit vast.
persoonlijk zou ik ze dan niet kopen.. Het is zoveel mooier als er gewoon een seat logo in staat.. Misschien een dikke bollende sticker?
Boeiend, het is maar een logotje
Als je winterbanden hebt, gebruik dan die velgen voor de winterbanden, heb je ze niet, misschien een leuke actie afwachten en alsnog de oude velgen daarvoor gebruiken!
Zo, sinds gisteravond hoor ik hier ook thuis 
We hebben de uit elkaar vallende Hyundai ingeruild voor een Seat Cordoba Vario 1.9SDI uit 1999. Ding is (zeker van binnen) niet bepaald mooi, maar functioneert prima en is een stuk ruimer en zuiniger. En ach, SDI... ik ben geen fan van turbodiesels, en deze kan op zich goed genoeg meekomen in het verkeer dus ik ben tevreden.
We hebben de uit elkaar vallende Hyundai ingeruild voor een Seat Cordoba Vario 1.9SDI uit 1999. Ding is (zeker van binnen) niet bepaald mooi, maar functioneert prima en is een stuk ruimer en zuiniger. En ach, SDI... ik ben geen fan van turbodiesels, en deze kan op zich goed genoeg meekomen in het verkeer dus ik ben tevreden.
Oslik blyat! Oslik!
Maar wel fan van diesels zonder turbo? Je bent dus tegen een turbodion_b schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:41:
ik ben geen fan van turbodiesels, en deze kan op zich goed genoeg meekomen in het verkeer dus ik ben tevreden.
Maar veel plezier met je nieuwe aankoop
De keuze ging uiteindelijk tussen een VW Polo, Skoda Fabia en Seat Cordoba (motorisch toch een pot nat), en we hebben aardig wat proefgereden, zowel 1.4TDI als 1.9TDI motoren. Het kwam allemaal een beetje te nerveus over, die sprong als de turbo aanschakelde. Van het weekend ook 400km Autobahn gereden in een Peugeot met turbodiesel. Was ook niet bepaald mijn ding (al kan dat ook meer aan de Peugeot dan aan de turbodiesel gelegen hebbenflo_ schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:24:
[...]
Maar wel fan van diesels zonder turbo? Je bent dus tegen een turboNog nooit zoiets gehoord.

Allicht is het een kwestie van gewenning - ik heb destijds in een Golf IV 1.9SDI gelest, dus deze Cordoba voelde erg bekend aan
Tnx, gaat zeker lukken.Maar veel plezier met je nieuwe aankoop![]()
Oslik blyat! Oslik!
nerveus? een getunede 1.8T benzine is dat idd wel.
Ik snap wel wat je bedoelt, want een sdi is echt niet vooruit te branden. Als je dat gewend bent is alles snel en nerveus
De 110pk 1.9tdi valt toch wel mee? Weinig pk, maar wel een variabele turbo die vrij vlot in slaat. Ook zuiniger dan de sdi
Ik snap wel wat je bedoelt, want een sdi is echt niet vooruit te branden. Als je dat gewend bent is alles snel en nerveus
De 110pk 1.9tdi valt toch wel mee? Weinig pk, maar wel een variabele turbo die vrij vlot in slaat. Ook zuiniger dan de sdi
[ Voor 11% gewijzigd door KappeNou op 27-05-2010 17:20 ]
De 1.9TDI in deze oudere Cordoba's is niet zuiniger dan de SDI, al ontloopt het elkaar geen steek, het zijn sowieso de zuinigste auto's van dit formaat en deze leeftijd op de weg.
Verder ben ik vooral een 1.3l benzinemotor met idioot brede powerband gewend. Dat ding wilde vrolijk op 1500rpm trekken met minder tegenzin dan zelfs deze 1.9SDI, maar kwam pas >3500rpm echt tot z'n recht. In vergelijking daarmee is iedere diesel natuurlijk enorm wennen
Waar het mij gewoon om gaat is om rustig en soepel te rijden. Je zult met een SDI geen sjonnies bij het stoplicht eruittrekken (al heb ik gisteren alsnog na het ophalen een petje in een VW Caddy TDI nog gefrustreerder dan hij al was achtergelaten
), maar eenmaal op snelheid is het heerlijk rustgevend.
Verder ben ik vooral een 1.3l benzinemotor met idioot brede powerband gewend. Dat ding wilde vrolijk op 1500rpm trekken met minder tegenzin dan zelfs deze 1.9SDI, maar kwam pas >3500rpm echt tot z'n recht. In vergelijking daarmee is iedere diesel natuurlijk enorm wennen

Waar het mij gewoon om gaat is om rustig en soepel te rijden. Je zult met een SDI geen sjonnies bij het stoplicht eruittrekken (al heb ik gisteren alsnog na het ophalen een petje in een VW Caddy TDI nog gefrustreerder dan hij al was achtergelaten
Oslik blyat! Oslik!
Feli met je nieuwe wagentje! Maar wat is er nerveus aan een TDI? Zeker de lichtere versies (90, 105 of 110pk) zijn naar mijn idee tamelijk mak. Ok, je krijgt een klein 'duwtje' zo rond de 1900 rpm, maar als je hem al rijdend boven de 2000 rpm houdt merk je daar niks van 
Rij zelf nu 4 jaar in een 105pk PD TDI en ik merk dat ik vaker dan ik zou willen probeer door de vloerbedekking heen te trappen omdat het ding onder de 2000 rpm echt niks lijkt te doen. Zelf zou ik in een SDI dan helemaal gek worden. Ben erg benieuwd hoe mijn nieuwe 1.6 105pk CR TDI zich straks gedraagd. De 'boost' is wat minder en de powerband iets breder als ik het goed begreep.
Rij zelf nu 4 jaar in een 105pk PD TDI en ik merk dat ik vaker dan ik zou willen probeer door de vloerbedekking heen te trappen omdat het ding onder de 2000 rpm echt niks lijkt te doen. Zelf zou ik in een SDI dan helemaal gek worden. Ben erg benieuwd hoe mijn nieuwe 1.6 105pk CR TDI zich straks gedraagd. De 'boost' is wat minder en de powerband iets breder als ik het goed begreep.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Auto's zijn toch echt anders dan computers...
Als ik een 2e hands PC koop en er zit geen manual bij, ga ik even naar de site van de fabrikant en download ik een .pdf en klaar.
Nu wil ik bij deze Cordoba een beetje RTFMmen, maar op www.seat.nl in geen velden of wegen een downloadpagina te vinden voor standaard meegeleverde documentatie (gewoon het handleidingkje wat normaal in de dashboardkast zou zitten) - alleen de melding dat de dealer alle vragen kan beantwoorden
Iemand enig idee waar je dit soort standaarddocumentatie wel kunt scoren?
Voor het technische ga ik wel een Haynes scoren, het gaat me hier echt gewoon om wat de knopjes doen enzo
Als ik een 2e hands PC koop en er zit geen manual bij, ga ik even naar de site van de fabrikant en download ik een .pdf en klaar.
Nu wil ik bij deze Cordoba een beetje RTFMmen, maar op www.seat.nl in geen velden of wegen een downloadpagina te vinden voor standaard meegeleverde documentatie (gewoon het handleidingkje wat normaal in de dashboardkast zou zitten) - alleen de melding dat de dealer alle vragen kan beantwoorden

Iemand enig idee waar je dit soort standaarddocumentatie wel kunt scoren?
Voor het technische ga ik wel een Haynes scoren, het gaat me hier echt gewoon om wat de knopjes doen enzo
Oslik blyat! Oslik!
Gewoon proberen? Meestal gaat er wel iets gebeuren in de auto, of staan er logotjes of letters bij die meestal universeel zijn. ESP ofzo, of A/C?
Maar zaken als coming home functie ga je niet zo snel vinden als je het niet kent of weet dat het erin zit. (Bij mijn Ibiza even groot licht aantikken voordat je de motor uitzet)
Toch wel leuk om dan even de handleiding door te kunnen bladeren!
SRK35ZS-W
Even op www.seat-online.nl aanmelden, is vast wel iemand die zijn handleiding wilt inscannen voor je.
Vandaag nieuwe velgen + banden er onder, ziet er goed uit
Pics volgen zaterdag ofzo 
Enige puntje: ze zijn de wielsloten vergeten
Had er speciaal nog voor nagebeld of ze die er bij konden bestellen "prima, gaan we doen", en vandaag niet gemeld, omdat ik er van uit ging dat die er wel op gingen.
Kijk ik thuis nog even, zitten er gewone moeren in. Mag ik dus weer terug voor wielsloten.
Mooi niet dat ik daarvoor de montagekosten ook nog ga betalen...
Enige puntje: ze zijn de wielsloten vergeten

Had er speciaal nog voor nagebeld of ze die er bij konden bestellen "prima, gaan we doen", en vandaag niet gemeld, omdat ik er van uit ging dat die er wel op gingen.
Kijk ik thuis nog even, zitten er gewone moeren in. Mag ik dus weer terug voor wielsloten.
Mooi niet dat ik daarvoor de montagekosten ook nog ga betalen...
ik wil jullie mijn leonneke ook niet onthouden

1.8 20V-Magnat- schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:12:
ik wil jullie mijn leonneke ook niet onthouden![]()
[afbeelding]
zonder de T als ik me niet vergis
Ken hem van SO
[ Voor 3% gewijzigd door MexxT op 01-06-2010 22:44 ]
Audi S3
ja,soms wel spijt dat ik geen vt genomen heb, maar aan de andere kant ik rijd hele korte stukjes naar me werkMexxT schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:44:
[...]
1.8 20V
zonder de T als ik me niet vergis
Ken hem van SO
das niet best voor een turbo.
Zo, inmiddels rij ik ruim twee weken in mijn nieuwe Leon, hij bevalt super. Afgelopen maandag hebben ze mijn armsteun erin gezet, heerlijk.
Ook heb ik om een tweede "luxe" sleutel gevraagd (ik ben niet anders gewend) want ik heb een gewone sleutel en 1 "pauper" sleutel, wat bedoel ik daarmee: De pauper sleutel is een sleutel zonder cv, je moet dus eerst de deur openmaken, dan de auto op contact zetten, dan op het cv knopje drukken binnen in de auto zodat de kofferbak opengaat (lekker handig als mijn vriendin boodschappen doet). Dat is natuurlijk hartstikke onhandig. Mijn vraag bij de dealer was dan ook of ik een 2e sleutel kon krijgen (desnoods met een beetje bijbetaling, laten we wel zijn, die auto kost 30K (ook al is het lease) een beetje service is dan toch wel te krijgen
).
Een tweede sleutel kon wel..maar kost me wel 189 euro. Dat is toch niet normaal!!one1
En afgelopen week natuurlijk alweer de eerste schade.. vriendin heeft de auto mee en belde me zaterdag helemaal in paniek op. Ze had de auto langs een fietspad geparkeerd en kon dus de spiegels niet makkelijk inklappen, ja het kan wel, als je eerst de auto op contact zet, dan het knopje van de spiegels omdraait enz..
De spiegels niet ingeklapt.. komt ze terug.. ligt de kap van de spiegel eraf. Waarschijnlijk een fietser er tegenaan. Gelukkig minimale schade, maar toch.. zal wel komen omdat de auto nieuw is, zoiets hou je nooit lang goed.
Maar over de service ben ik dus niet tevreden, bijna 200 euro voor een extra fatsoenlijke sleutel. Zal nog eens een Seat leasen.. al die auto's verschillen al niet zo veel dus de volgende wordt weer een VW, daar krijg je tenminste twee fatsoenlijke sleutels.
Ook heb ik om een tweede "luxe" sleutel gevraagd (ik ben niet anders gewend) want ik heb een gewone sleutel en 1 "pauper" sleutel, wat bedoel ik daarmee: De pauper sleutel is een sleutel zonder cv, je moet dus eerst de deur openmaken, dan de auto op contact zetten, dan op het cv knopje drukken binnen in de auto zodat de kofferbak opengaat (lekker handig als mijn vriendin boodschappen doet). Dat is natuurlijk hartstikke onhandig. Mijn vraag bij de dealer was dan ook of ik een 2e sleutel kon krijgen (desnoods met een beetje bijbetaling, laten we wel zijn, die auto kost 30K (ook al is het lease) een beetje service is dan toch wel te krijgen
Een tweede sleutel kon wel..maar kost me wel 189 euro. Dat is toch niet normaal!!one1
En afgelopen week natuurlijk alweer de eerste schade.. vriendin heeft de auto mee en belde me zaterdag helemaal in paniek op. Ze had de auto langs een fietspad geparkeerd en kon dus de spiegels niet makkelijk inklappen, ja het kan wel, als je eerst de auto op contact zet, dan het knopje van de spiegels omdraait enz..
De spiegels niet ingeklapt.. komt ze terug.. ligt de kap van de spiegel eraf. Waarschijnlijk een fietser er tegenaan. Gelukkig minimale schade, maar toch.. zal wel komen omdat de auto nieuw is, zoiets hou je nooit lang goed.
Maar over de service ben ik dus niet tevreden, bijna 200 euro voor een extra fatsoenlijke sleutel. Zal nog eens een Seat leasen.. al die auto's verschillen al niet zo veel dus de volgende wordt weer een VW, daar krijg je tenminste twee fatsoenlijke sleutels.
Maar een VW is in een vergelijkbaar model snel 1500 tot 2000 euro duurder.. Dat is best prijzig voor een extra sleutel
Dat is en blijft mijn favoriete model Leon - en dit is een schitterend exemplaar.-Magnat- schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:12:
ik wil jullie mijn leonneke ook niet onthouden![]()
[afbeelding]
Heel jammer dat je alle merken auto's hier in NZ kan krijgen maar geen SEAT!
(Wel VW, Audi, Skoda....)
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Ik wist dat die krengen zo duur waren (zit wat elektronica in + je dealer moet hem inlezen op de boordcomputer). Ik heb hem er dus bij onderhandeld toen ik m'n Altea kocht, volgens mij viel die garagist later de rekening vies tegenSt@m schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 01:05:
Tja .. daar parkeer ik dus ook pertinent niet naast of in de buurt. Ik loop liever 5 minuten dan dat ik de auto op een plek zet waar je bijna zeker weet dat er iets mee gebeurt. Niet iedereen is zo voorzichtig met auto's en al helemaal niet zo eerlijk om het even te melden. Erg jammer.En afgelopen week natuurlijk alweer de eerste schade.. vriendin heeft de auto mee en belde me zaterdag helemaal in paniek op. Ze had de auto langs een fietspad geparkeerd
Ja, want een VW is zo lekker goedkoop in vergelijking met een SeatMaar over de service ben ik dus niet tevreden, bijna 200 euro voor een extra fatsoenlijke sleutel. Zal nog eens een Seat leasen.. al die auto's verschillen al niet zo veel dus de volgende wordt weer een VW, daar krijg je tenminste twee fatsoenlijke sleutels.
Daar heb je gelijk in.. was een opmerking in "the heat of the moment"
Maar ik blijf het een belachelijk hoog bedrag vinden.
dat kost een vw sleutel ook.St@m schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:36:
Daar heb je gelijk in.. was een opmerking in "the heat of the moment"Maar ik blijf het een belachelijk hoog bedrag vinden.
ga eens bij vagtechniek.nl kijken, die kunnen ze wel goedkoper leveren.
Audi S3
Ik meld me ook even aan hier als Seat rijder.
Ben october 2008 begonnen met een zwarte Ibiza 1.2 - 3 cilinder, model 2002, zonder alles. Ik was het openbaar vervoer erg zat en de afstand woon-werk was niet groot.
Momenteel zit ik elke dag 2 uur op de weg, dus in november 2009 mijn zwarte karretje ingeruild voor een donker grijze Ibiza 1.9TDi, model maart 2006 met 86.000km op de klok, dus laatste maand voor de facelift. Nu heb ik eindelijk wel de beschikking over electronische airco, cruise-control, mistlampen en mooie 15" seat velgjes
Diesel is fijn!
Ben october 2008 begonnen met een zwarte Ibiza 1.2 - 3 cilinder, model 2002, zonder alles. Ik was het openbaar vervoer erg zat en de afstand woon-werk was niet groot.
Momenteel zit ik elke dag 2 uur op de weg, dus in november 2009 mijn zwarte karretje ingeruild voor een donker grijze Ibiza 1.9TDi, model maart 2006 met 86.000km op de klok, dus laatste maand voor de facelift. Nu heb ik eindelijk wel de beschikking over electronische airco, cruise-control, mistlampen en mooie 15" seat velgjes
Diesel is fijn!
Ik kreeg "gewoon" een extra sleutel bij mijn VW, mijn collega's die VW rijden vonden het ook apart (ook allemaal een sleutel extra). Misschien betaal je er al wel voor en komt het terug in de prijs van de auto, dat kan. Als die Leon 200 euro duurder was geweest en ik had er een extra sleutel bijgekregen had je me er niet over gehoord hoorMexxT schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 23:10:
[...]
dat kost een vw sleutel ook.
ga eens bij vagtechniek.nl kijken, die kunnen ze wel goedkoper leveren.
Ik zal de site eens bekijken, tnx.
Je hebt gelijk hoor St@m, je hoort er IMHO 2 van die sleutels bij te krijgen. Dat zijn voor VAG de kosten ook niet, materiaal kosten van zo'n sleutel is misschien een tientje ofzo. Voor de consument is het duur omdat de stealer die sleutel in moet lezen en omdat er 384 schakels tussenzitten die allemaal iets moeten verdienen.
Oh staat dat niet standaard aan? Wel handig, anders heb je redelijk veel kans dat je boze buren krijgt als je niet altijd bij jezelf voor de deur kan parkerenScooper schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:42:
Maar zaken als coming home functie ga je niet zo snel vinden als je het niet kent of weet dat het erin zit. (Bij mijn Ibiza even groot licht aantikken voordat je de motor uitzet)
Ik heb bij de VW en Audi beide een extra sleutel. Daar is toch echt niet om gevraagd.. (bij de VW weet ik dat niet zeker, was een occasion, maar ik denk die ook niet)
Collega heeft een Golf IV GTI Highline, en had maar 1 klapsleutel. Andere collega heeft ook een Phase 2 V5 gehad (rode 5 dus), ook maar 1 klapsleutel.
Vreemd.. Welk bouwjaar was die mkIV? Bij mijn mk4 v5 uit 2003 zat de 2e sleutel er namelijk wel bij. In de tussentijd vanaf 1998 wanneer de mk4 uitkwam zullen er ook wel veranderingen zijn doorgevoerd..
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 10-06-2010 14:25 ]
Ik ben van plan spoorverbreders van H&R (DRA) op mijn ibiza te zetten. Waarschijnlijk 20mm per wiel, iemand hier ervaring mee?
Ik heb standaard FR velgen (pre facelift 2004) en heb niet zo heel veel trek om te upgraden naar 17" lichtmetaal. Bovendien weet ik ook niet of de auto er nog lawaaieriger van gaat worden en ik heb nieuwe bandjes voor. Daarnaast zal hij er ook niet echt zoveel anders uit komen te zien denk ik, verschil tussen 16 en 17 inch lijkt me niet schrikbarend ofzo
Meestal hoef je de voorvelgen wat minder ver naar buiten te zetten. Ik weet niet precies hoe dat met een ibiza is, maar zou ik wel even opmeten zodat de voorvelgen straks niet voor het oog verder uitsteken.
Ook wel wel even langere bouten en slotbouten kopen
Ook wel wel even langere bouten en slotbouten kopen
[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 10-06-2010 16:56 ]
Vorige week airco reparatie laten uitvoeren, dag erna ontdekt dat mijn dashboardverlichting het niet meer deed. Vanmorgen langs geweest voor reparatie, 3 kwartier gewacht, verlichting doet het weer, ik blij.
Totdat ik vanmiddag naar huis wilde rijden en de dashboardverlichting het niet meer deed..
Kan ik wéér langs gaan volgende week..
De GTI is bj 1998, de V5 was 2002. Kan dus misschien vanaf MY2003 inderdaad standaard zijn geworden.KappeNou schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 14:19:
Vreemd.. Welk bouwjaar was die mkIV? Bij mijn mk4 v5 uit 2003 zat de 2e sleutel er namelijk wel bij. In de tussentijd vanaf 1998 wanneer de mk4 uitkwam zullen er ook wel veranderingen zijn doorgevoerd..
Nog een week of 2 wachten en dan krijg ik mijn nieuwe Ibiza. Ik kan het niet laten om vast even een teasertje te showen.

Op andere velgen en een paar kleine details gaat hij er precies zo uit zien. Laat maar komen

Op andere velgen en een paar kleine details gaat hij er precies zo uit zien. Laat maar komen

#team_UTC+1
Iemand ervaring met de producten van Kuda voor in een Ibiza? Ik wil graag een de Kuda Console 279075 voor m'n Nokia E71 of (in de vakantie) mijn iPad. Ben benieuwd of er anderen zijn met ervaringen.

Verwijderd
Wel ervaring met Brodit... en dat bevalt erg goedSander schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 22:34:
Iemand ervaring met de producten van Kuda voor in een Ibiza? Ik wil graag een de Kuda Console 279075 voor m'n Nokia E71 of (in de vakantie) mijn iPad. Ben benieuwd of er anderen zijn met ervaringen.
[afbeelding]
Even een vraagje aan de seat-kenners: ik wil misschien een dakdragerset aanschaffen om een fietsendrager op te zetten: http://www.seat.nl/media/...SEAT_Leon_Accessoires.pdf
In de pdf staat een thule-dakdrager. weten jullie of dit een ' universele' is, of dat deze dingen per autotype verschillen? Ik heb een Seat Leon 2010.
In de pdf staat een thule-dakdrager. weten jullie of dit een ' universele' is, of dat deze dingen per autotype verschillen? Ik heb een Seat Leon 2010.
volgens mij is de balk zegmaar redelijk universeel, maar de voet per type auto verschilt (wel/geen dakrail bijv)marceltuit schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 09:08:
Even een vraagje aan de seat-kenners: ik wil misschien een dakdragerset aanschaffen om een fietsendrager op te zetten: http://www.seat.nl/media/...SEAT_Leon_Accessoires.pdf
ik zit er voor m'n ibiza ook voor te kijken, maar in april 2011 gaat ie eruit, dus ik vind het een beetje kosten op sterfhuis.
ik zit nu te kijken naar zo'n thule fietsendrager die je op de achterklep monteerd, die kan ik meenemen naar een andere auto. maar ik denk dat ik problemen krijg met m'n verlichting. (ibiza 6L)
wellicht is zo'n oplossing wel iets voor jou?
zoiets dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 17-06-2010 09:41 ]