Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
HGC schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:11:
Ik heb een vraag:

In de jaren 90 speelde ik op mijn Windows Pc een spel maar ik weet de naam niet meer, je moest opdrachten doen, je kon in auto`s en bussen rijden, bij benzinepomp stations was nog weleens een kelder waar je geld en/of wapens kon stelen. Er was een grens midden in het spel, met een slagboom, volgens mij speelde het zich af op een eiland. In het noorden grensde het sowieso aan de zee. Helaas in het noorden in een zijstraatje was een politie buro, waar een corrupte politie agent je ook op louche opdrachten stuurde. Wie komt dit bekend voor.
True Crime misschien? Zijn meer delen van, o.a. Streets of New York.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:15
Deze moet vast niet al te moeilijk zijn, ik gok dat ik niet de enige was die altijd uitkeek naar bezoekjes naar de elektronicazaak.

Vroeger, ik gok rond 1995, had je bij sommige grotere winkels een computerzuil staan met een kinderspel erop.
In Zwolle stond er in ieder geval één bij de Megapool op het Gasthuisplein.

Het waren hele simpele Point&Click spellen, elke versie speelde zich af op een speciale locatie.
Één van de locaties was een vliegveld als ik mij goed herinner.
Misschien dat er ook nog een verhaal achter zat waarin je met kinderen verschillende plekken van de locatie ontdekte, maar volgens mij kwam het voornamelijk neer op kleurplaten inkleuren.
Besturing zal een muis of touchscreen zijn geweest.

Staat mij iets van bij dat ze altijd een naam ala "** & ***: Op het vliegveld" hadden

EDIT:
Nevermind, alweer gevonden.
Voor de geïnteresseerden, het was "Tim & Beer: Op het vliegveld" :P

[ Voor 6% gewijzigd door Flapperbol op 11-01-2021 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kan3ki
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23-04 11:30
Djulikahhh schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:06:
Hoi hoi,
Ik zoek een computer spel maar weet er niet meer veel van, hoop dat iemand me kan helpen.
Het hele doel van het spel was dat je met blokkige paars/blauwe wezens een reis moet maken naar een andere plek. Onderweg moest je opdrachten doen om bijvoorbeeld een rivier over te steken. Alle wezens hadden verschillende uiterlijke eigenschappen die een functie hadden in de opdrachten.
Verder weet ik er niet meer veel van. :S

Jaartal is waarschijnlijk tussen 2010 en 2015.
Het was echt een kinder spel er zat geen geweld in enz. wel zaten er spannende stukken in. Bv de wezens zaten halverwege vast in een grot door een grote storm en er zat nog iets in de grot op dat moment was het spannend haha. Ik kan me nog wel herinneren dat de wezens niet praatte maar dat er een voice-over het verhaal vertelde, zo’n typische kinderboeken stem had hij.

Weet iemand hoe dit spel heet? :)
Dit klinkt als De Zoombinies en de ontsnapping uit de Puzzelberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook op zoek naar een spel. Het is al een poosje terug en details zijn wat blurry inmiddels, maar hoe ik denk dat het was:

Spel van eind jaren 90, eerste jaren 2000, waarschijnlijk op PC, maar kan op PS2 geweest zijn.

Spel is een isometrische (actie?)-RPG welke zich in een alternatieve toekomst afspeelt. Verhaal gaat voor zover ik me herinner over 2 facties, magie en technologie welke in oorlog zijn. Gaandeweg door het spel maak je keuzes, volgens mij aan de hand van welke upgrades (augments heetten die dacht ik) je kiest en ga je in een van deze 2 facties strijden tegen de andere. Je kieste upgrades in het magie pad, of technologische augments wat erg op de deus ex stijl leek.

Spel zag er kleurrijk en best goed uit voor de tijd. Spel had volgens mij een benaming met iets van "techno of chrono" oid.

Wat is het niet:
Het is geen Technomage, het zag er beter en realistischer uit dan die.
Shadowrun is te nieuw, hoewel het wel wat lijkt. De game die ik bedoel is echter wat klinischer qua grafische stijl.

Edit: verrek, ik heb hem al eens tevergeefs in dit topic gevraagd :D
Magic in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5"

[ Voor 7% gewijzigd door Magic op 28-01-2021 15:20 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:50

Khaine

Python liefhebber

Lijkt het een beetje op:
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Khaine schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:09:
[...]

Lijkt het een beetje op:
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura
Hmm, nee helaas, het was echt een cyberpunk achtig verhaal, ook was de game in 3d gerenderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djulikahhh
  • Laatst online: 22-02-2021
Kan3ki schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Dit klinkt als De Zoombinies en de ontsnapping uit de Puzzelberg
Omg jaaaa heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 25-04 16:06

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Magic schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:16:
Ik ben ook op zoek naar een spel. Het is al een poosje terug en details zijn wat blurry inmiddels, maar hoe ik denk dat het was:

Spel van eind jaren 90, eerste jaren 2000, waarschijnlijk op PC, maar kan op PS2 geweest zijn.

Spel is een isometrische (actie?)-RPG welke zich in een alternatieve toekomst afspeelt. Verhaal gaat voor zover ik me herinner over 2 facties, magie en technologie welke in oorlog zijn. Gaandeweg door het spel maak je keuzes, volgens mij aan de hand van welke upgrades (augments heetten die dacht ik) je kiest en ga je in een van deze 2 facties strijden tegen de andere. Je kieste upgrades in het magie pad, of technologische augments wat erg op de deus ex stijl leek.

Spel zag er kleurrijk en best goed uit voor de tijd. Spel had volgens mij een benaming met iets van "techno of chrono" oid.

Wat is het niet:
Het is geen Technomage, het zag er beter en realistischer uit dan die.
Shadowrun is te nieuw, hoewel het wel wat lijkt. De game die ik bedoel is echter wat klinischer qua grafische stijl.

Edit: verrek, ik heb hem al eens tevergeefs in dit topic gevraagd :D
Magic in "[Centraal] Het 'Ik zoek de naam van een spel' topic - Deel 5"
Je eerdere post overtuigde me: Syndicate. Geniale game.

YouTube: Syndicate (1993, Bullfrog) Opening Intro

[ Voor 3% gewijzigd door Thrace Grumble op 28-01-2021 22:57 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Ik ga hem nog eens proberen, als het hem niet is dan lijkt het sowieso een game die ik nog een keer moet spelen. Zoals ik op discord al zei, ik herinner hem veel kleurrijker en polygoon-3d, maar herinneringen werken soms anders, misschien heb ik wel een mix van 2 games in mijn hoofd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik ben ook weer op zoek naar een game. Ik vermoed dat die ergens in 1993 of 1994 is uitgebracht ( DOS ). Het was een kloon, meende ik, van Xenon 2.

Verhaallijn van het spel is dat de grootste corporation de laatste boom heeft omgehakt die op aarde staat en er een tafel van gemaakt heeft. Famous quote die daar mij van is bij gebleven is een vocal "Gee that is too bad". Je ziet op dat moment ook een plaatje van een omgehakte boom en een tafel op het scherm.

Op dat moment komen er aliens ( wie anders :P ) om de aarde te veroveren, en op dat moment moet je als speler in een ruimteschip alla Xenon 2 van alles afknallen om de aarde te redden.

Naar mijn weten was het spel shareware in die tijd en best vermakelijk om te spelen. Ik kan alleen niet meer op de titel komen om te kijken of ik het spel nog ergens terug kan vinden.

Iemand enig idee?

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:18

Standeman

Prutser 1e klasse

@mkleinman MIsschien Raptor of Ravage?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Even gedownload en bekeken, de game zelf komt mij niet bekend voor en de intro mist jammer genoeg dus is lastig te zien of het de game is die ik zoek. Mijn vermoeden is van niet jammer genoeg.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:12
mkleinman schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:16:
[...]

Even gedownload en bekeken, de game zelf komt mij niet bekend voor en de intro mist jammer genoeg dus is lastig te zien of het de game is die ik zoek. Mijn vermoeden is van niet jammer genoeg.
Volgens Google moet het Galactix zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Lizard schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Volgens Google moet het Galactix zijn.
Thanks! Ik kon hem niet vinden! Dat is hem inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 16:50

Khaine

Python liefhebber

Maar maar maar.... daar zit toch helemaal geen magic in whatsoever? Alleen de persuedotron kan ik mij nog voorstellen dat je dat voor magic aanziet?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Nou het is zo ver, ik (of eigenlijk 'wij') lopen vast met onze zoektocht, dus dit is ons laatste redmiddel.

Wat zoeken we?
Een basic spelletje dat vermoedelijk draaide op DOS of Windows 3.11 waarbij het enige dat ik en mijn zus ons kunnen herinneren is dat er een vierkant omkaderd dient te worden.

Nu denk je natuurlijk snel aan Qix, of Kamertje verhuren varianten oid, maar ondanks dat ik niet meer exact weet hoe het er uit ziet, heb ik nog 1 duidelijk beeld voor me wat ik nog niet heb kunnen matchen met spellen in mijn zoektocht.

Het beeld wat ik me herinner bestaat uit een zwarte achtergrond, met een aantal vierkanten (rood?) wat bij mijn weten met een gele lijn omkaderd moesten worden. Het was vroeger best populair bij ons in de familie, en wij noemde het spel 'Vierkant' of 'Vierkantje'. Het is zeer onwaarschijnlijk dat het ook zo heette, maar ook op varianten als Sqaure of Cubic leverde in onze zoektocht niet het gewenste resultaat. 8)7

Iemand de gouden tip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Heet het "Squarex"?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Poah! Held. Dat is hem inderdaad 8)

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
HGC schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Nee die was het niet, de grafics waren veel beter dan GTA1 misschien was het ook wel beginjaren 2000
Klinkt als Just Cause (1), al is die een stuk nieuwer dan jaren 90 of beginjaren 2000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Laatst online: 25-04 16:06

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Khaine schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Maar maar maar.... daar zit toch helemaal geen magic in whatsoever? Alleen de persuedotron kan ik mij nog voorstellen dat je dat voor magic aanziet?
Klopt, ik had gehoopt dat hij dat verkeerd had :P. Het was de persuadertron overigens :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:44

Nhz

Deventer

Ik ben op zoek naar een game waarmee je als figuur allerlei binnen missies moest oplossen. Qua view leek het wel een beetje op commando's, maar de sfeer was veel futuristischer. Het character waarmee je speelde was een rode robot en in mijn herinnering lijkt het wel een beetje op de mandalorian. Het heeft echter niets met Star Wars te maken voor zover ik weet.

Ik heb het gespeeld op de PC, ergens in de periode tussen 1990 en 2000.

edit:
Gevonden! Crusader.

[ Voor 9% gewijzigd door Nhz op 02-02-2021 08:45 ]

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:42
Nhz schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:36:
Ik ben op zoek naar een game waarmee je als figuur allerlei binnen missies moest oplossen. Qua view leek het wel een beetje op commando's, maar de sfeer was veel futuristischer. Het character waarmee je speelde was een rode robot en in mijn herinnering lijkt het wel een beetje op de mandalorian. Het heeft echter niets met Star Wars te maken voor zover ik weet.

Ik heb het gespeeld op de PC, ergens in de periode tussen 1990 en 2000.

edit:
Gevonden! Crusader.
YouTube: Crusader: No Remorse Longplay (PC) [Mission 01]

-Aaah never mind ik zie nu je edit-

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

PD2JK schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 07:41:
Ben ook opzoek naar iets. Het is een DOS spel. Je hebt controle over een bal welke tegen vlakken aan stuitert. Maar het vlak verdwijnt alleen als de bal dezelfde kleur heeft als het vlak.
De bal kun je dus een beetje sturen met de pijltoetsen.
Door alle vlakken weg te spelen, kun je de bal naar een de uitgang spelen en heb je het level gehaald.
@Onbekend
Gevonden! Bubble Blob

[ Voor 3% gewijzigd door PD2JK op 06-02-2021 13:06 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:07

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik ben op zoek naar een oude game die mij in eens te binnen schiet.

Educatief spel: Dit was een spel waarbij je eigenlijk je kennis kon opschroeven, taal, geschiedenis, biologie e.d. Je kreeg bijv. de botten te zien van het menselijk lichaam en moest je de juiste benaming opgeven (bijv. sleutelbeen etc). Ook kan ik mij herinneren dat er een plaatje voorbij kwam waar dinosaurussen op stonden welke je kon aanklikken, een regenboog gaf een tingelend geluid en als je op een dinosaures klikte ging deze niesen (echt op de manier: ha-ha-hatsjoeee). Ook staat mij enorm bij dat een vrouw bij een goed antwoord: "Goed zo" zei, en bij een fout antwoord: "Dat is niet goed!". Ik gok Windows 95/98.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• definer0
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-04 13:13
Lizard schreef op zondag 31 mei 2020 @ 01:07:
[...]
Ik heb alleen deze oude advertentie gevonden, daar lijkt het op dat het spel inderdaad hubob heet:
http://periodieken.peelen...06-16/edition/null/page/4
Maar verder is er weinig te vinden over dit spel
hubob schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:02:
[...]

ah kijk in ieder geval een bevestiging dat het Hubob heet en uit 1999 komt. Maar goed dat is dan ook alles ;(

[...]

jammer. zal ik ook doen als ik het ooit nog weet te bemachtigen.
Wellicht dat het ooit ergens in een bak bij een kringloopwinkel ligt ofzo
Dat spel heb ik nog wel liggen. Komt uit 1999 en was uitgebracht als promo voor het 30 jaar bestaan van Hubo 8) werkt uiteraard niet standaard op nieuwe OS

[ Voor 24% gewijzigd door definer0 op 17-02-2021 22:00 ]

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-04 19:34

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Koekstra schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:08:
Nou het is zo ver, ik (of eigenlijk 'wij') lopen vast met onze zoektocht, dus dit is ons laatste redmiddel.

Wat zoeken we?
Een basic spelletje dat vermoedelijk draaide op DOS of Windows 3.11 waarbij het enige dat ik en mijn zus ons kunnen herinneren is dat er een vierkant omkaderd dient te worden.

Nu denk je natuurlijk snel aan Qix, of Kamertje verhuren varianten oid, maar ondanks dat ik niet meer exact weet hoe het er uit ziet, heb ik nog 1 duidelijk beeld voor me wat ik nog niet heb kunnen matchen met spellen in mijn zoektocht.

Het beeld wat ik me herinner bestaat uit een zwarte achtergrond, met een aantal vierkanten (rood?) wat bij mijn weten met een gele lijn omkaderd moesten worden. Het was vroeger best populair bij ons in de familie, en wij noemde het spel 'Vierkant' of 'Vierkantje'. Het is zeer onwaarschijnlijk dat het ook zo heette, maar ook op varianten als Sqaure of Cubic leverde in onze zoektocht niet het gewenste resultaat. 8)7

Iemand de gouden tip?
Is het Q*Bert? Kun je anders aangeven hoe het speelveld eruitziet?

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54
Ik ben opzoek naar een oud spel! Denk iets van 20 jaar geleden(?).

Je begint in je appartement waar je niet uit mag en je moet proberen te ontsnappen. Je moet je TV continue laten zappen zodat je kan ontsnappen en de andere partij denkt dat je nog gewoon aanwezig bent in het appartement. Daarna gaat het spel natuurlijk nog verder, maar kan mij dat niet helemaal meer herinneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-04 17:54
console schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:35:

Je begint in je appartement waar je niet uit mag en je moet proberen te ontsnappen. Je moet je TV continue laten zappen zodat je kan ontsnappen en de andere partij denkt dat je nog gewoon aanwezig bent in het appartement. Daarna gaat het spel natuurlijk nog verder, maar kan mij dat niet helemaal meer herinneren.
Was het vrij kleurrijk? Stay Tooned! kan het eventueel zijn.

Edit: Youtube

[ Voor 6% gewijzigd door jmignolet op 19-02-2021 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 00:17
console schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:35:

Normality?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:54

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 00:17
Er is zelfs een Steam en een Gog versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lil_bami
  • Laatst online: 24-02-2021
Reeds gevonden!

Ik ben op zoek naar de titel van een spel dat ik in de periode 2002-2010 gespeeld heb, ik heb geen idee meer wanneer dat precies was. Een beetje zelfde tijd als "Pettson en Findus in de Tuin".

Het was een getekend spel met als doel om alle onderdelen van een fiets te vinden. In mijn herinneringen was je een pinguin en als titel herinner ik me "Flessenpost", maar ik kan dit dus nergens vinden.

Bedankt alvast :)

Edit: was voor PC overigens, waarschijnlijk Windows 95 geweest.

Edit 2: gevonden. De titel luidt "Fred en de Flessenfiets" uit 1999.

[ Voor 15% gewijzigd door lil_bami op 24-02-2021 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temp2021
  • Laatst online: 16-03-2021
Weet iemand nog hoe dit spel heet? Het was een sokoban variant dat kon gespeeld worden op de PC eind jaren 90.

https://w7.pngwing.com/pn...n-text-rectangle-plan.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:44
@console heb dat spel hier nog liggen en schijnbaar via een van de stores gratis gekregen.
Super leuk spel was dat. Heb het ook uitgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterios
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 18-03 18:45
Hi all!

Ik zoek nog een spel. Ik zal het 't beste proberen te beschrijven.

Ik speelde het als klein kind ergens rond 1999/2000.

Wat ik mij nog herinner is dat het een soort 'reis' was door het lichaam van de mens. Je begon bij de tong en dan moest je de verschillende 'smaken' herkennen.

Dit spel had ik uit de bieb gehaald om dan een week te huren voor de pc.

Wie o wie heeft enig idee waarover ik het heb. Ik zal niet kunnen slapen totdat ik het heb gevonden ; )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Wouterios 3d body adventure? Die is 1994.

Wikipedia: 3D Body Adventure

Ken het spel niet verder. Meer Googlefu. :p

[ Voor 61% gewijzigd door Arunia op 01-03-2021 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KptRoodbaard
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-03-2021
Hallo!

Ik ben al een aantal uren tevergeefs aan het zoeken op google, maar ik kom niet op de naam. Vroeger speelde ik als kind een game op de pc bij mijn oma. Het gaat om een soort zeeslag spel. Volgens mijn geheugen was het een soort cartoony stijl. Je was zelf een piraat, en je tegenstanders waren ook andere piraten. Je kon je schepen op je eigen bord neerzetten. Zo had je 1 schip van 4 tegels, 2 schepen van 3 tegels en 1 schip van 2 tegels. Ook had je volgens mij een ton brandstrof ofzo, als een soort afleiding.

Ik weet dat het vaag is, maar hopelijk heeft iemand een idee!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 24-04 15:37
KptRoodbaard schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:08:
Hallo!

Ik ben al een aantal uren tevergeefs aan het zoeken op google, maar ik kom niet op de naam. Vroeger speelde ik als kind een game op de pc bij mijn oma. Het gaat om een soort zeeslag spel. Volgens mijn geheugen was het een soort cartoony stijl. Je was zelf een piraat, en je tegenstanders waren ook andere piraten. Je kon je schepen op je eigen bord neerzetten. Zo had je 1 schip van 4 tegels, 2 schepen van 3 tegels en 1 schip van 2 tegels. Ook had je volgens mij een ton brandstrof ofzo, als een soort afleiding.

Ik weet dat het vaag is, maar hopelijk heeft iemand een idee!!
In welk jaar was dat? En was het DOS of Windows?

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KptRoodbaard
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 13-03-2021
Negakinu schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:06:
[...]

In welk jaar was dat? En was het DOS of Windows?
Ik denk tussen 2000 en 2008 ergens! En op windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Laatst online: 24-04 15:37
KptRoodbaard schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:33:
[...]

Ik denk tussen 2000 en 2008 ergens! En op windows.
Was het zo'n gratis spel dat je online op een spelletjes website speelt, of was het een programma? Ik zie namelijk veel van die pirate battleship online of flash games.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtec87
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-04-2022
Ok HELP me.

Dit is echt een hele lastige...

Jaar weet ik niet maar zal ergens 96/97/98/99 zijn geweest. Het is een pc game die was uitgeven door een Nederlandse bank of verzekering of iig iets in de richting. Het was op een cd-rom.

De game zelf was point and click speur spel. Je moest puzzels oplossen. Alles zag er uit als een soort van foto. Dus niet 3D of bewegend beeld. Het was aardig mysterieus. Had iets van sleutels en draaischijven dacht ik. Tis echt lang geleden, en ik loop hier al echt tijden over na te denken wat het kan zijn.
Online is helemaal niks te vinden.

Ik hoop echt dat jullie iets weten, want ik kom er niet uit. :(

[ Voor 4% gewijzigd door mtec87 op 13-03-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 17:15
Goed, laat ik me hier ook maar eens aan wagen, want het irriteert me mateloos dat ik een bepaalde game maar niet kan vinden.

Het betreft een pixel art game die (in ieder geval) op de Xbox One is uitgebracht, maar het zou mij niets verbazen als je de game ook op de PC kunt spelen. Volgens mij werd de game destijds ook wel goed ontvangen. Ik dacht mij te herinneren dat het complete verhaal zich afspeelt binnen één stad/dorp, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Het betreft dus een game in pixel art stijl.

Weet iemand wellicht welke game dit is? :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Rossi46 wat moest je doen in het spel?
Stardew valley?
Moonlighter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Arunia schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:46:
@Rossi46 wat moest je doen in het spel?
Stardew valley?
Moonlighter?
Dat weet ik dus niet precies :$ Volgens mij iets van een moord oplossen of een ander 'probleem'. Het is echt zo'n verhalende game, zeg-maar. Dus geen Stardew Valley of een actie achtig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Rossi46 undertale? Is wel met turn based gevechten als ik het goed heb.

Er zijn te veel pixel art games.
Is het 8 bit pixel art of 16 bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Arunia schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:58:
@Rossi46 undertale? Is wel met turn based gevechten als ik het goed heb.

Er zijn te veel pixel art games.
Is het 8 bit pixel art of 16 bit?
Nee, Undertale is het helaas ook niet

En true, het is beetje als zoeken naar een speld in een hooiberg dit natuurlijk. Zover ik het mij kan herinneren is het is 8 bit pixel art.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 00:18:
[...]

Nee, Undertale is het helaas ook niet

En true, het is beetje als zoeken naar een speld in een hooiberg dit natuurlijk. Zover ik het mij kan herinneren is het is 8 bit pixel art.
Beetje schieten met hagel, maar dat doe jij ook :+

2Dark, Count Lucanor, The Long Reach, Lovecraft's Untold Stories, Thimbleweed Park, Guard Duty, Distraint, Red Bow, Football Game, Just Ignore Them, Clair?

Evt. (andere) Ratalaika games opzoeken, die hebben een bende met dat soort spellen uitgebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
Exorcist schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:33:
[...]

Beetje schieten met hagel, maar dat doe jij ook :+

2Dark, Count Lucanor, The Long Reach, Lovecraft's Untold Stories,Thimbleweed Park, Guard Duty, Distraint, Red Bow, Football Game, Just Ignore Them, Clair?

Evt. (andere) Ratalaika games opzoeken, die hebben een bende met dat soort spellen uitgebracht.
Bingo! Thimbleweed Park, dat is 'em :o Tnx man! @Arunia jij ook bedankt voor het meedenken, heel tof! d:)b

EDIT: sinds een paar weken uit Gamepass, haha, lekkere timing ;) Maar goed, staat op de whishlist nu :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rossi46 op 22-03-2021 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Rossi46 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:01:
[...]

Bingo! Thimbleweed Park, dat is 'em :o Tnx man! @Arunia jij ook bedankt voor het meedenken, heel tof! d:)b

EDIT: sinds een paar weken uit Gamepass, haha, lekkere timing ;) Maar goed, staat op de whishlist nu :)
Het is ook een geweldig spel, bedacht door de maker van Monkey Island dus dan weet je het wel. Maar top man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394975

Dag dames en heren,
Deze thread heeft me al vaak geholpen oude games weer te herinneren die ik vroeger speelde en ik heb nu twee uitdagingen die ik toch even ga vragen..

De eerste game is een soort multi-player/party game voor de pc zover ik me kan herinneren. Het is een game van minimaal 20 jaar geleden, waarbij je verschillende soort races had. Eentje waarbij je onderwater naar de finish moest zwemmen, iets waarbij je een neushoorn op zijn achterste moest slaan om die een ton te laten bewegen en verder te komen en nog wel meer..
Een van de karakters die je kon kiezen was volgens mij een blauwe kangaroo met rode bokshandschoenen, een vrouwtje en nog een aantal.. Waren meerdere minigames dacht ik.

De tweede game is ook voor de pc en van ongeveer dezelfde tijd. Game zou ik het niet helemaal willen noemen trouwens.. Eerder een soort "art en ontwerp" programma. Je had dan allemaal kant en klare plaatjes van bijvoorbeeld een deur knop, een deur, ramen en kozijnen en kon deze allemaal op elkaar zetten om zo een afbeelding te maken.
Zo had je verschillende achtergronden, zoals de natuur, een dungeon, een heuveltje en allemaal thema's met die kant en klare afbeeldingen (bloemen, onderdelen, tovenaar, geld, verschillende kleuren buisjes waar vloeistof doorheen ging etc)
Ook zat er een soort demo bij die dan die afbeeldingen gebruikte als een soort geautomatiseerde muis en zo een scenario maakte met die tovenaar, dungeon en al die buisjes en geld, of juist bijvoorbeeld een huis maakte..

Hopelijk weten jullie welke games ik bedoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20:37

Jorissie87

No diggity

Anoniem: 394975 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:03:
Dag dames en heren,
Deze thread heeft me al vaak geholpen oude games weer te herinneren die ik vroeger speelde en ik heb nu twee uitdagingen die ik toch even ga vragen..

De eerste game is een soort multi-player/party game voor de pc zover ik me kan herinneren. Het is een game van minimaal 20 jaar geleden, waarbij je verschillende soort races had. Eentje waarbij je onderwater naar de finish moest zwemmen, iets waarbij je een neushoorn op zijn achterste moest slaan om die een ton te laten bewegen en verder te komen en nog wel meer..
Een van de karakters die je kon kiezen was volgens mij een blauwe kangaroo met rode bokshandschoenen, een vrouwtje en nog een aantal.. Waren meerdere minigames dacht ik.

De tweede game is ook voor de pc en van ongeveer dezelfde tijd. Game zou ik het niet helemaal willen noemen trouwens.. Eerder een soort "art en ontwerp" programma. Je had dan allemaal kant en klare plaatjes van bijvoorbeeld een deur knop, een deur, ramen en kozijnen en kon deze allemaal op elkaar zetten om zo een afbeelding te maken.
Zo had je verschillende achtergronden, zoals de natuur, een dungeon, een heuveltje en allemaal thema's met die kant en klare afbeeldingen (bloemen, onderdelen, tovenaar, geld, verschillende kleuren buisjes waar vloeistof doorheen ging etc)
Ook zat er een soort demo bij die dan die afbeeldingen gebruikte als een soort geautomatiseerde muis en zo een scenario maakte met die tovenaar, dungeon en al die buisjes en geld, of juist bijvoorbeeld een huis maakte..

Hopelijk weten jullie welke games ik bedoel...
Het is vast niet van Disney anders had je dat wel genoemd maar het tweede spel waar je het over hebt klinkt als Disneys Magic Artist (of een afgeleide daarvan)

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Anoniem: 394975 schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 21:03:
Dag dames en heren,

...
Whacky wheels of RedCat SuperKarts?

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jorissie87 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 00:05:
[...]

Het is vast niet van Disney anders had je dat wel genoemd maar het tweede spel waar je het over hebt klinkt als Disneys Magic Artist (of een afgeleide daarvan)
Hmm.. Het lijkt er wel veel op, maar ik weet dat die ook niet van Disney was..
De afbeeldingen waren kleinere details, zoals een enkele deurknop, een kozijn, een stukje van een groter geheel enzo. Maar misschien kan ik via afbeeldingen zoeken de game zelf tegen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

knightofn1 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Whacky wheels of RedCat SuperKarts?
Nee, helaas niet.. Het was zonder karts namelijk. De karakters liepen zelf of moesten zelf bijvoorbeeld zwemmen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:44
Ik zoek ook nog een oud spel. Was een RPG, eind jaren 80/begin 90. Speelde het in MS Dos. Was echt een uitgebreid spel, maar de graphics waren gewoon “tekens”. Je had een heel grote kaart, waar ondertussen je allemaal vijanden tegen kwam. Je had longswords, broadswords, en verschillende pijl en bogen. Het heette, dacht ik, iets met excalibur, maar kan het echt niet meer vinden. Heb dagen besteed vroeger aan het maken van een kaart…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noahlvb
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:23

Noahlvb

Wat?.. TECH? Waar!!!

Hey ik ben opzoek dat spel en kan er lastig de vinger op leggen.

- speelde het rond 2010
- begon met een soort jokebox achtig apparaat dat gevonden werdt in een schuur.
- het spel speelde zich vervolgens af als soort reis door dit apparaat heen.
- volgens mij moest er ontsnapt worden uit dit apparaat of er was een soort goed fout element.
- ik was des tijds tien en kan me heugen dat het iets wat spannend (vormgegeven) was.
- volgens mij speelde je als characters in dit apparaat.
- deze characters waren volgens mij robot achtig.
- Het was wel echt een kinderspul beetje zelfde gehalte kwa moeilijkheid als SpyFox, freddy fish en puttputt (voor de kenners :D)

Ik ben benieuwd of iemand het herkend.

Edit: Ik heb het gevonden: De Toverdoos Van Oom Ernest

[ Voor 13% gewijzigd door Noahlvb op 04-04-2021 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

ChrisM schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 13:23:
Ik zoek ook nog een oud spel. Was een RPG, eind jaren 80/begin 90. Speelde het in MS Dos. Was echt een uitgebreid spel, maar de graphics waren gewoon “tekens”. Je had een heel grote kaart, waar ondertussen je allemaal vijanden tegen kwam. Je had longswords, broadswords, en verschillende pijl en bogen. Het heette, dacht ik, iets met excalibur, maar kan het echt niet meer vinden. Heb dagen besteed vroeger aan het maken van een kaart…
als het niet allemaal acii tekens waren zou ik zeggen spirit of excalibur of vengeance of excalibur
Anoniem: 394975 schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:39:
[...]

Nee, helaas niet.. Het was zonder karts namelijk. De karakters liepen zelf of moesten zelf bijvoorbeeld zwemmen enzo.
ok vreemd er zijn rond die tijd niet veel 3rd person view party games gemaakt voor de pc. Aan jouw verdere omschrijving zou ik zeggen dan super monkey ball, maar die is niet gemaakt voor de pc (denk ik). (party game lijstje)

[ Voor 26% gewijzigd door knightofn1 op 07-04-2021 10:57 ]

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
knightofn1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 09:44:
[...]

als het niet allemaal acii tekens waren zou ik zeggen spirit of excalibur of vengeance of excalibur
Helaas is dat te grafisch inderdaad. Ik weet ook niet meer zoveel van het spelletje, maar zit regelmatig in m'n hoofd.
Je kon ook een paard regelen, of een boot kopen. Dungeons binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knightofn1

knightofn1

Don't say that word

ChrisM schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:26:
[...]

Helaas is dat te grafisch inderdaad. Ik weet ook niet meer zoveel van het spelletje, maar zit regelmatig in m'n hoofd.
Je kon ook een paard regelen, of een boot kopen. Dungeons binnen.
excelsior? en anders door de pagina's van de accii dos-spellen bladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
knightofn1 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:53:
[...]

excelsior? en anders door de pagina's van de accii dos-spellen bladeren
Ja! Dat is hem! Haha top. Toch iets grafischer. Goh, krijg helemaal nostalgische gevoelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtec87
mtec87 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:56:
Ok HELP me.

Dit is echt een hele lastige...

Jaar weet ik niet maar zal ergens 96/97/98/99 zijn geweest. Het is een pc game die was uitgeven door een Nederlandse bank of verzekering of iig iets in de richting. Het was op een cd-rom.

De game zelf was point and click speur spel. Je moest puzzels oplossen. Alles zag er uit als een soort van foto. Dus niet 3D of bewegend beeld. Het was aardig mysterieus. Had iets van sleutels en draaischijven dacht ik. Tis echt lang geleden, en ik loop hier al echt tijden over na te denken wat het kan zijn.
Online is helemaal niks te vinden.

Ik hoop echt dat jullie iets weten, want ik kom er niet uit. :(
Niemand? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:26
Inspecteur Banaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het klinkt bijna al fort boyard (de legende) ook, alleen zaten daar soms bewegende beelden bij..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 394975 op 15-04-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtec87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtec87
Anoniem: 394975 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:38:
[...]

Het klinkt bijna al fort boyard (de legende) ook, alleen zaten daar soms bewegende beelden bij..
Dit is hem ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diablo2802
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-04-2021
Ik ben ook op zoek naar een spel. Wij hadden hem op cd rom. Ik vermoed dat het spel uit 2003/2004/2005 komt en is voor kleine kinderen (destijds was ik ook zo'n 4/5 jaar toen ik het speelde).

Het was een spel voor op de computer en het waren 4 cd rom's in 1 box. Allemaal waren het een soort van mini-games voor kleine kinderen. Ik weet dat er oa. een soort teddybeertje op de voorkant van het doosje stond. De laatste cd rom was wat moeilijker voor kleine kinderen dus ik weet nog dat mijn moeder die uit het doosje had gehaald en had opgeborgen.
Er was oa. een spel met gekleurde vogels in een boom (die je dan moest aanklikken ofzo) en een soort van voorwerpen slepen naar de juiste vorm. Was dit fout dan hoorde je een soort ''huuuu''.
Dit spel hadden wij vroeger voor op de pc toen ik zelf een jaar of 4 / 5 was. Laatst hadden we het er over maar we weten niet meer hoe het heet.
Wie weet over welke cd rom spel ik het heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Klinkt als 7th guest. al heeft dat niks met een nederlandse verzekeraar te maken.
Then again, ik vraag me af wat dat wel heeft :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Jester-T
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:53
Myst of anders Riven misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Ik kan mij dit wel herinneren maar de naam weet ik echt niet meer. Maar wat ik nog WEL kan herinneren is dat het van OF de Rabobank, of de Postbank was. Volgens mij de Postbank i.c.m. een jongeren rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Jester-T
Anoniem: 363533 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:09:
[...]

Ik kan mij dit wel herinneren maar de naam weet ik echt niet meer. Maar wat ik nog WEL kan herinneren is dat het van OF de Rabobank, of de Postbank was. Volgens mij de Postbank i.c.m. een jongeren rekening.
Als het van de Postbank is, dan zou het misschien Blue-World kunnen zijn.

https://www.ijsfontein.nl/projecten/blue-world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

diablo2802 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:10:
Ik ben ook op zoek naar een spel. Wij hadden hem op cd rom. Ik vermoed dat het spel uit 2003/2004/2005 komt en is voor kleine kinderen (destijds was ik ook zo'n 4/5 jaar toen ik het speelde).

Het was een spel voor op de computer en het waren 4 cd rom's in 1 box. Allemaal waren het een soort van mini-games voor kleine kinderen. Ik weet dat er oa. een soort teddybeertje op de voorkant van het doosje stond. De laatste cd rom was wat moeilijker voor kleine kinderen dus ik weet nog dat mijn moeder die uit het doosje had gehaald en had opgeborgen.
Er was oa. een spel met gekleurde vogels in een boom (die je dan moest aanklikken ofzo) en een soort van voorwerpen slepen naar de juiste vorm. Was dit fout dan hoorde je een soort ''huuuu''.
Dit spel hadden wij vroeger voor op de pc toen ik zelf een jaar of 4 / 5 was. Laatst hadden we het er over maar we weten niet meer hoe het heet.
Redcat van Davilex?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtec87
Anoniem: 363533 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:09:
[...]

Het kan ook van een bank geweest zijn ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtec87
C-Jester-T schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:28:
[...]

Als het van de Postbank is, dan zou het misschien Blue-World kunnen zijn.

https://www.ijsfontein.nl/projecten/blue-world
Helaas niet! Het was realistischer wat ik mij kan herinneren. Dit wordt een onmogelijke opgave haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diablo2802
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-04-2021
Nee die is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik ben op zoek naar een spelletje dat ik aantal jaar geleden heb gespeeld, maar ik kan me de naam niet herinneren (en eigenlijk maar heel weinig ervan) maar het blijft in mn hoofd zitten hoe het ook alweer heette.

Het is/was een spelletje met levels/werelden/eilandjes dacht ik, waar je van alles kon/moest bouwen. Zo af en toe kwamen er allerlei leuke bloemen voorbij, rode, paarse en die wiebelden over het scherm. Die kon je winnen, pakken of iets mee doen en dan met name met de 'Pollen' oftewel het stuifmeel. Het was dan 24u Pollentijd of iets in die richting.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb google, mijn oude Windows account bekeken, op wiki lijst met heel veel oude Windows phone games. Maar ik kan het niet vinden... In mijn bibliotheek van de play store kan ik iets vinden.

Is er iemand die me kan helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieks
  • Laatst online: 06-02 16:38
diablo2802 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 23:10:

Bas de Beer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M8T66
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-04 17:02
Aardappel schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 01:00:
[...]

Ik weet exact welk spel je bedoeld.
De vrouwelijke auto's pakten de bloemen af.
Volgens mij was het een reclamegame van Volkswagen.
Mooi om te zien dat je precies weet wat ik bedoel.
Mijn zoektocht heeft helaas nog niks opgeleverd. Nogmaals een oproep of iemand nog een floppy heeft liggen met deze game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04 14:53
Ik heb 2 games waarvan ik graag de naam wil weten:

Game 1:
Het spel ging over het terugvinden van de wederhelft van je tweelingbroer/zus. Je koos aan het begin of je als jongetje of meisje wilde spelen en daarna kroop je door het schilderij naar een soort sprookjeswereld waar je allemaal minigames moest doen om het verhaal te voltooien. 1 minigame was naar de bodem van het meer zwemmen om daar iets op te pakken. Een andere was een soort brug oversteken met verschillende stenen waar je op kon staan. En tegen het einde van het spel kwam je in een bos waar er kleurpatronen op de grond stonden die je dan in de goede volgorde moest aanklikken. Ik denk dat dit rond 2000 was maar geen idee of het op CD of floppy stond.

Game 2:
Dit was een racespel met allerlei verschillende voertuigen en levels. Het was ook rond 2000 maar het zou kunnen dat het spel al iets ouder was. Elk level had andere voertuigen dus ook helicopters/vliegtuigen maar ook buggy's, raceauto's en er waren zelfs racen op andere planten zoals de maan en mars met een soort moonbuggy's. Volgens mij waren er geen power ups. Er waren geloof ik checkpoints binnen de baan waar je naar kon resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CinnamonYT
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-05-2023
Momenteel ben ik een beetje op nostalgie hunt en nu ben ik opzoek naar wat oude Windows/Dos games. Het ding is meeste zijn oud en uit mijn jeugd, wat het lastig maakt er informatie over te vinden, zeker als je de naam niet weet haha.

Heb al op r/tipofmyjoystick en r/thenetherlands gepost, helaas met weinig resultaat. Heb hier een korte beschrijving, hopelijk kunnen jullie het raden want mij is het (nog) niet gelukt haha

1. Paasei zoek-en-vind spel

Ik dacht altijd dat deze standaard op de computer geïnstalleerd was, maar dat klopt volgens mij niet. Je had een afbeelding en je moest paaseieren zoeken. Als ik het goed heb zaten ze altijd op dezelfde plek, ook als je hem opnieuw startte. Weet niet 100%, maar als het goed is zat er een logo/advertisement van Heineken in.

2. Milka card game collectie

Dit was een collectie van spellen, volgens mij waren het kaart of casino spellen, maar zou ook goed kunnen dat er andere (party)spellen in zaten. Dacht dat het gesponsord wat door Milka, met hun logo en die paarse kleur in het design.

3. Verzamel ingrediënten voor een geneesmiddel-spel

In dit spel moest je een koning (of andere leider) redden van een ziekte. Je moest ingrediënten verzamelen, en (als ik het goed heb) rond de wereld varen om die te krijgen. Je had een tijdslimiet links het hoofd van de koning en rechts een doodhoofd.

4. Don’t even know how to describe these

A ) Deze zijn heel cryptisch haha. De eerste was volgens mij een interactief verhaal in het Nederlands, met verschillende hoofdstukken. Blauw-oranje design, misschien iets met een heks. Idk.

B ) De tweede is een soort van educational game in een supermarkt ofzo. Met mini-games. That’s it. Lol. Maar niet geschoten is altijd mis!

Alvast bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dakillerbean
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-03 11:35
Als je ongeveer het jaartal weet, en je vrijwel alleen weet hoe het eruit zag, helpt dit wellicht:

https://www.myabandonware.com/

En even door google zoeken brengt je bij tal van zulke websites. Zal een speld in een hooiberg worden (mij zeggen ze niks) maar nooit geschoten is altijd mis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:04

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CinnamonYT
Dakillerbean schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:43:
Als je ongeveer het jaartal weet, en je vrijwel alleen weet hoe het eruit zag, helpt dit wellicht:

https://www.myabandonware.com/

En even door google zoeken brengt je bij tal van zulke websites. Zal een speld in een hooiberg worden (mij zeggen ze niks) maar nooit geschoten is altijd mis!
Ja die ken ik, maar kwam daar niet echt verder mee. Weet alleen een vage beschrijving :0 Thanks voor het meedenken tho! :)
Ik ga is kijken! Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CinnamonYT
[b]JEROENrgfgf schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:40:Game 2:
Dit was een racespel met allerlei verschillende voertuigen en levels. Het was ook rond 2000 maar het zou kunnen dat het spel al iets ouder was. Elk level had andere voertuigen dus ook helicopters/vliegtuigen maar ook buggy's, raceauto's en er waren zelfs racen op andere planten zoals de maan en mars met een soort moonbuggy's. Volgens mij waren er geen power ups. Er waren geloof ik checkpoints binnen de baan waar je naar kon resetten.
Heb even snel gegoogled voor je @JEROENrgfgf, zou het deze kunnen zijn?
YouTube: Big Red Software - Big Red Racing - 1995

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:31
@CinnamonYT ik heb je topic samengevoegd met dit topic. Tip: gebruik de zoekfunctie voor je een nieuw topic opent :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-04 14:53
Wooow jahh dit is hem inderdaad. Big Red Racing. Echt vet om dat nog eens te zien, was alweer vergeten wat voor levels erin zaten maar ik herinner het me weer inderdaad ja! Thanks voor het zoeken. Ga eens kijken of ik nog een kopietje op kan duikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-04 10:03
Ik zoek een oud pc-spel, waarschijnlijk eind 99 of ergens tm 2004. Was een first persoon 3D shooter. Het begon dat je een space marinier was en je landde samen met andere mariniers op een planeet ofzo. Toen ging je volop in de aanval al schietend door jungle ruines en je kwam ineens een gigantische dino? tegen. Sorry de herinnering is wat vaag, dus mijn omschrijving ook. Was wel een AAA titel volgens mij, want ik had hem van een illegaal cd’tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@afterhourpower1 quake 2, maar heeft geen dino's.
Anders Turok, maar of dat marine's heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stridder
  • Laatst online: 09-04-2022
Er was ooit een spel dat ik op de computer speelde waarbij je tribe met een ship op een eiland was gestrand (het schip stukgeslagen) en dan moest je allerlei hutten en dingen bouwen om op het eiland te overleven en nieuwe mensen te "fokken" zodat je bevolking niet door ouderdom uitstierf. Tot je uiteindelijk een nieuw schip kon bouwen.
Volgens mij moest je daar ook iets van sterren of maantjes voor verzamelen die soms op het eiland neerviellen.
De tijd in het spel liep ook door als je het spel had afgesloten dus als je te lang weg bleef waren al je mensen te oud of dood.
Weet iemand misschien hoe dat spel heet? Ik vond het altijd erg leuk en wil het graag nog eens spelen.
_/-\o_

-edit- gevonden :D het is "my tribe"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
Arunia schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:52:
@afterhourpower1 quake 2, maar heeft geen dino's.
Anders Turok, maar of dat marine's heeft.
Die was net niet. Volgens mij was het ook eerst in de ruimte ofzo en daarna landen op een planeet en dan knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@afterhourpower1 Weet niet meer of er dino's in zaten, maar Unreal toevallig? Je was alleen een gevangene op een ruimteschip wat neer stort.
De slechteriken op die planeet lijken wel iets op dino's, maar dan op twee benen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Laatst online: 29-04 20:58
afterhourpower1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:28:
Ik zoek een oud pc-spel, waarschijnlijk eind 99 of ergens tm 2004. Was een first persoon 3D shooter. Het begon dat je een space marinier was en je landde samen met andere mariniers op een planeet ofzo. Toen ging je volop in de aanval al schietend door jungle ruines en je kwam ineens een gigantische dino? tegen. Sorry de herinnering is wat vaag, dus mijn omschrijving ook. Was wel een AAA titel volgens mij, want ik had hem van een illegaal cd’tje
YouTube: Serious Sam Classic: The First Encounter (PC) Gameplay

Deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 17:55
Ik zoek een oud pc spelletje. Ik was denk ik nog 3/4 jaar. Volgens mij op Win 95/98/XP.

Het was een heel simpel spelletje waar ik uren in heb zitten.

Je had letterlijk een paar soorten fruit(ik herinner me zelf een banaan), die je wat menselijke eigenschappen kon geven, dus ogen en een mond bijvoorbeeld.

Het was volgens mij click and drag of überhaupt gwn aanklikken en het verscheen op het stukje fruit.

Gewoon een karakter van een game customizen vandaag de dag alleen dan was dat customizen de hele game. :P

Het was volgens mij echt een programma en geen flash game. Maar dan nog, het is 15/16 jaar geleden voor mij dus ik kan wat fout hebben.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:27

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Soort Mr. Potato?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Ja daar lijkt het op, alleen heel erg 2d en pixelig.

Je had zo’n smiley dat een menselijk banaantje was die zo heen en weer ging, dat komt meer in de buurt dan Mr. Potato.

Edit: Mr. Potato heeft ook echt een game design. Dit programma leek wel gemaakt te zijn met simpele Java/codering, het was echt puur klikken. De lay out was hetzelfde als de tabbladen van windows 95/98, zo grijs-achtig.

[ Voor 26% gewijzigd door RazorMaron op 18-05-2021 18:17 ]

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacEnny
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-04 16:31
RazorMaron schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Je had zo’n smiley dat een menselijk banaantje was die zo heen en weer ging, dat komt meer in de buurt dan Mr. Potato.
Deze knul bedoel je? Afbeeldingslocatie: https://peanutbutterjellytime.net/img/peanut-butter-jelly-time.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
Precies zo'n soort design, alleen was het volgens mij een stuk groter en zat er geen animatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C-Jester-T
afterhourpower1 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 18:28:
Mogelijk is het “Dino Crisis”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterhourpower1
C-Jester-T schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:17:
[...]

Mogelijk is het “Dino Crisis”.
Helaas niet. Was wel een leuk spel dus sowieso bedankt om me daaraan te reminden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKay
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Arunia schreef op maandag 17 mei 2021 @ 21:39:
@afterhourpower1 Weet niet meer of er dino's in zaten, maar Unreal toevallig? Je was alleen een gevangene op een ruimteschip wat neer stort.
De slechteriken op die planeet lijken wel iets op dino's, maar dan op twee benen. :P
Was ook mijn eerste idee, of eventueel Unreal 2 The Awakening. Begin je ook op een ruimteschip en bezoek je planeten...
Pagina: 1 ... 63 ... 72 Laatste