Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-01-2012
Hallo,

Ik zou deze gsm willen aanschaffen voor mijn b-day morgen maar weet niet of dit een goede aanschaffing is met de problemen die jullie hebben zouden jullie mij deze aanraden of niet?

grtz Salentino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Salentino schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:08:
Hallo,

Ik zou deze gsm willen aanschaffen voor mijn b-day morgen maar weet niet of dit een goede aanschaffing is met de problemen die jullie hebben zouden jullie mij deze aanraden of niet?

grtz Salentino
Hands down. Absoluut doen. Het valt me op dat er erg de nadruk op negatieve punten wordt gelegd in dit topic. Veel van deze punten zijn gewoon te herleiden uit het feit dat men kennelijk geen ervaring heeft met Symbian. Ik wil graag benadrukken dat ik nog geen een vastloper heb gehad, geen stof hebt onder het scherm, mijn programma's die ik op de N95 had nu weer gewoon (en soms zelfs beter) heb draaien en dat de software prima stabiel is. Als je weet hoeveel softwareupdates de N95 nodig had om een beetje stabiel te draaien dan is dat geen vergelijk. Uiteraard zijn er best nog een paar kleinigheden die met een SW-update gefixed kunnen worden, maar ook voor die tijd heb je een mooi, prima, krachtig en goed presterend toestel. Ik zou 'm zelfs willen nomineren voor het meest ondergewaardeerde toestel van 2008. Als ex-Nokia gebruiker heb ik nog geen seconde spijt van de overstap. Kwalitatief is dit toestel gewoon stukken beter. De enige twee schoonheidsfoutjes die Samsung gemaakt heeft zijn het niet bijvoegen van een hoesje en/of draaglusje bij het toestel en de afwezigheid van de volledige gebruiksaanwijzing, maar beide problemen zijn snel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
tomhster schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:28:
[...]

Hands down. Absoluut doen. Het valt me op dat er erg de nadruk op negatieve punten wordt gelegd in dit topic. Veel van deze punten zijn gewoon te herleiden uit het feit dat men kennelijk geen ervaring heeft met Symbian. Ik wil graag benadrukken dat ik nog geen een vastloper heb gehad, geen stof hebt onder het scherm, mijn programma's die ik op de N95 had nu weer gewoon (en soms zelfs beter) heb draaien en dat de software prima stabiel is. Als je weet hoeveel softwareupdates de N95 nodig had om een beetje stabiel te draaien dan is dat geen vergelijk. Uiteraard zijn er best nog een paar kleinigheden die met een SW-update gefixed kunnen worden, maar ook voor die tijd heb je een mooi, prima, krachtig en goed presterend toestel. Ik zou 'm zelfs willen nomineren voor het meest ondergewaardeerde toestel van 2008. Als ex-Nokia gebruiker heb ik nog geen seconde spijt van de overstap. Kwalitatief is dit toestel gewoon stukken beter. De enige twee schoonheidsfoutjes die Samsung gemaakt heeft zijn het niet bijvoegen van een hoesje en/of draaglusje bij het toestel en de afwezigheid van de volledige gebruiksaanwijzing, maar beide problemen zijn snel op te lossen.
Thx heeft me goed geholpen maar hoe werkt dat nu met die gps dat snap ik niet echt moet je wanneer je de gps software erop hebt gezet nog iets extra betalen of niet? want ik heb eens een filmpje gezien die zei dat je moest betalen als je gps gebruikte dat snapte ik niet echt :? en werkt wifi goed? als je wifi gebruikt moet je toch niet extra betalen toch dan ga je gewoon via uw thuis router of router in de buurt als ik me niet vergis? en als je een film wil afspelen kun je er ook een ondertiteling bestand *.srt bijzetten herkent hij dat?

grtz Salentino alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 20:07
Salentino schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:38:
[...]

Thx heeft me goed geholpen maar hoe werkt dat nu met die gps dat snap ik niet echt moet je wanneer je de gps software erop hebt gezet nog iets extra betalen of niet? want ik heb eens een filmpje gezien die zei dat je moest betalen als je gps gebruikte dat snapte ik niet echt :? en werkt wifi goed? als je wifi gebruikt moet je toch niet extra betalen toch dan ga je gewoon via uw thuis router of router in de buurt als ik me niet vergis? en als je een film wil afspelen kun je er ook een ondertiteling bestand *.srt bijzetten herkent hij dat?

Nee volgens mij herkent hij geen srt bestanden. Echter kun je wel Coreplayer installeren. Die kan dat geloof ik wel. Die kan zelfs ook internet radio streams. Je kunt er ook codecs op installeren geloof ik. Maar ik heb daar niet veel ervaring mee.

Voor wifi hoef je inderdaad niet betalen (ligt eraan op welk netwerk je gaat overigens, je hebt bijvoorbeeld KPN hotspots en als je daar op wilt moet je eerst betalen en dan kun je er op inloggen). En wifi werkt best goed. Ik heb soms dat ik niet kan connecten met een netwerk, maar ik weet nou niet zeker of dat aan mij ligt, aan het toestel of het netwerk.

GPS software staat er in principe op. Namelijk Google Maps. Probleem met google maps is echter dat je een internet verbinding nodig hebt om die goed te kunnen gebruiken. En dat heb je misschien niet bij je abonnement gekocht. Natuurlijk kan het ook via WiFi, maar dat heb je niet overal in de auto ;) Ook staat er nog andere GPS sofware op, maar om dat te gebruiken moet je iets downloaden dat geld kost en geldig is voor 7 dagen. Ik weet niet precies hoe het werkt, want ik heb het niet uitgetest. Zelf heb ik gewoon McGuider 7.6 geinstalleerd. Maar daarvoor moet je betalen.

http://www.mcguider.com/

Het werkt wel heel goed :) zeer over te spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Nokia N85 & deze phone. Op het moment heb ik een HTC Diamond, maar heb hiervoor altijd Nokia gehad..

Ben zo iemand die (bijna) elk half jaar een andere telefoon wil/koopt. :P

Maar de reden waarom ik twijfel, is voornamelijk door de specs van beide.. Die zijn gewoon erg goed, maar ook een beetje omdat ik Samsung qua telefoon niet ken of gewend ben.

Wat zouden jullie me aanraden!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:55:
Ik ben erg aan het twijfelen tussen de Nokia N85 & deze phone. Op het moment heb ik een HTC Diamond, maar heb hiervoor altijd Nokia gehad..

Maar de reden waarom ik twijfel, is voornamelijk door de specs van beide.. Die zijn gewoon erg goed, maar ook een beetje omdat ik Samsung qua telefoon niet ken of gewend ben.

Dat is natuurlijk helemaal aan jezelf en kunnen wij je niet bij helpen. Ik kan wel zeggen dat ik ook zo iemand ben, die elk half jaar een nieuwe telefoon wil (en om 8 a 9 maanden koopt), en dat dit ook mijn eerste Samsung is. Heb daardoor ook op't begin getwijfeld deze te kopen, maar nu ik hem heb kan ik niets anders dan'm aan iedere telefoongek aanraden.

Ik weet in ieder geval dat de HTC Diamond (naar mijn mening) erg langzaam is, waar ik me altijd erg aan erger. Deze is wat dat betreft ontzettend snel. De N85 heb ik nooit mee gespeeld, maar deze telefoon is in ieder geval ook een stuk sneller dan de N95 (8GB) en N96.

Tot slot zijn naar mijn weten de specs van deze telefoon iets beter dan die van de N85, en dan zou met deze opsomming mijn keus gemaakt zijn.

Even tot slot nog: alles op deze telefoon werkt compleet naar behoren, en gewoon echt GOED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
Oli4 Hokke schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:50:
[...]

Nee volgens mij herkent hij geen srt bestanden. Echter kun je wel Coreplayer installeren. Die kan dat geloof ik wel. Die kan zelfs ook internet radio streams. Je kunt er ook codecs op installeren geloof ik. Maar ik heb daar niet veel ervaring mee.

Voor wifi hoef je inderdaad niet betalen (ligt eraan op welk netwerk je gaat overigens, je hebt bijvoorbeeld KPN hotspots en als je daar op wilt moet je eerst betalen en dan kun je er op inloggen). En wifi werkt best goed. Ik heb soms dat ik niet kan connecten met een netwerk, maar ik weet nou niet zeker of dat aan mij ligt, aan het toestel of het netwerk.

GPS software staat er in principe op. Namelijk Google Maps. Probleem met google maps is echter dat je een internet verbinding nodig hebt om die goed te kunnen gebruiken. En dat heb je misschien niet bij je abonnement gekocht. Natuurlijk kan het ook via WiFi, maar dat heb je niet overal in de auto ;) Ook staat er nog andere GPS sofware op, maar om dat te gebruiken moet je iets downloaden dat geld kost en geldig is voor 7 dagen. Ik weet niet precies hoe het werkt, want ik heb het niet uitgetest. Zelf heb ik gewoon McGuider 7.6 geinstalleerd. Maar daarvoor moet je betalen.

http://www.mcguider.com/

Het werkt wel heel goed :) zeer over te spreken
Dus als je mcguider software koopt moet je voor de rest niet meer betalen als ik het goed begrijp?

grtz Salentino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salentino schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:23:
[...]

Dus als je mcguider software koopt moet je voor de rest niet meer betalen als ik het goed begrijp?

grtz Salentino
Dat klopt, je betaald eenmalig en dan is het verder compleet gratis, ongeacht je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:55:

Ik heb precies het zelfde. Om eerlijk te zijn had ik zelfs een beetje haat voor samsung telefoons. Ik vond ze lelijk en slechte schermen hebben. En dacht altijd dat de sofware die er op stond ook stukken beter kon.

Toen ik dit ding tegenkwam botste er 2 principes met elkaar. Een mooie telefoon met super specs.. en een samsung telefoon. Ik heb samsung mij een kans gegeven om me te overtuigen door hem gewoon te kopen. En ik ben uitermate blij met mijn keuze. Dit is sowieso een van de beste telefoons op de markt momenteel.

Die foto's ook! Niet normaal. Steeds als ik er weer een maak, verschijnt er een grijns op me gezicht. Dit ding is gewoon beter dan vele 8mp/10mp compact camera's

[ Voor 7% gewijzigd door Oli4 Hokke op 24-10-2008 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:14:
[...]

Dat is natuurlijk helemaal aan jezelf en kunnen wij je niet bij helpen. Ik kan wel zeggen dat ik ook zo iemand ben, die elk half jaar een nieuwe telefoon wil (en om 8 a 9 maanden koopt), en dat dit ook mijn eerste Samsung is. Heb daardoor ook op't begin getwijfeld deze te kopen, maar nu ik hem heb kan ik niets anders dan'm aan iedere telefoongek aanraden.

Ik weet in ieder geval dat de HTC Diamond (naar mijn mening) erg langzaam is, waar ik me altijd erg aan erger. Deze is wat dat betreft ontzettend snel. De N85 heb ik nooit mee gespeeld, maar deze telefoon is in ieder geval ook een stuk sneller dan de N95 (8GB) en N96.

Tot slot zijn naar mijn weten de specs van deze telefoon iets beter dan die van de N85, en dan zou met deze opsomming mijn keus gemaakt zijn.

Even tot slot nog: alles op deze telefoon werkt compleet naar behoren, en gewoon echt GOED.
Ja dat klopt, de Htc is soms best langzaam, daar stoor ik me dan ook wel aan af en toe.. Maar vooral aan de levensduur van de batterij.. Na een dag 'intensief' gebruik, af en toe internet, smsen en je kunt hem bijna weer opladen! De camera is trouwens ook érg slecht vind ik persoonlijk. :/ Verder wel een fijn toestel..

Ik weet niet hoe dat is met de Samsung? Want de N85 heeft nmlk ook dat energie zuinige OLED-scherm en dat zal wel wat schelen denk ik..

Zou ook wel weer graag een telefoon met gewone toetsen willen, ff snel smsen is er niet écht bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:27:
[...]

Ja dat klopt, de Htc is soms best langzaam, daar stoor ik me dan ook wel aan af en toe.. Maar vooral aan de levensduur van de batterij.. Na een dag 'intensief' gebruik, af en toe internet, smsen en je kunt hem bijna weer opladen! :/ Verder wel een fijn toestel..

Ik weet niet hoe dat is met de Samsung? Want de N85 heeft nmlk dat energie zuinige OLED-scherm en dat zal wel wat schelen denk ik..

Zou ook wel weer graag een telefoon met gewone toetsen willen, ff snel smsen is er niet écht bij..
Als je deze telefoon echt intensief gebruikt zal je 'm ook na 1 dag op moeten laden, maar over het algemeen is 2/3 dagen zeker mogelijk. En wat smsen betreft, de toetsjes van deze telefoon vind ik SUPER smsen.. Zeker vergeleken met de SE K850i ^^

En heb precies 'tzelfde als Oli4 ;p Had ook een 'hekel' aan Samsung. Lelijke telefoons, leken allemaal hetzelfde, schermpjes lelijk, software onlogisch etc. Toch deze gewaagd te nemen en ze hebben me helemaal overtuigd ^^ En wat camera betreft, inderdaad super. Ook ontzettend veel instellingen.

Enige echte nadeel aan de telefoon vind ik dat er nu al stof onder m'n scherm zit. Verder had de batterijduur natuurlijk wel beter gemogen, en waren er enkele kleine dingetjes aan de software van de SE K850i naar mijn idee beter dan bij deze, maar 't is en blijft een compleet ander besturingssysteem, dus natuurlijk zijn er verschillen. En met deze specs kan je ook niet verwachten dat de batterij een week mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:32:
[...]
En met deze specs kan je ook niet verwachten dat de batterij een week mee gaat.
Paar dagen geleden had mijn telefoon nog 7 van de 7 streepjes na 27 uur zonder aan de oplader te hangen :P Ik had even gebeld en een kwartier muziek geluisterd ofzo. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Oli4 Hokke op 24-10-2008 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:32:
[...]

Als je deze telefoon echt intensief gebruikt zal je 'm ook na 1 dag op moeten laden, maar over het algemeen is 2/3 dagen zeker mogelijk. En wat smsen betreft, de toetsjes van deze telefoon vind ik SUPER smsen.. Zeker vergeleken met de SE K850i ^^

En heb precies 'tzelfde als Oli4 ;p Had ook een 'hekel' aan Samsung. Lelijke telefoons, leken allemaal hetzelfde, schermpjes lelijk, software onlogisch etc. Toch deze gewaagd te nemen en ze hebben me helemaal overtuigd ^^ En wat camera betreft, inderdaad super. Ook ontzettend veel instellingen.

Enige echte nadeel aan de telefoon vind ik dat er nu al stof onder m'n scherm zit. Verder had de batterijduur natuurlijk wel beter gemogen, en waren er enkele kleine dingetjes aan de software van de SE K850i naar mijn idee beter dan bij deze, maar 't is en blijft een compleet ander besturingssysteem, dus natuurlijk zijn er verschillen. En met deze specs kan je ook niet verwachten dat de batterij een week mee gaat.
Nee, een week is voor een toestel met die specs ook eigenlijk onmogelijk, maar een dag of 3 zou toch wel fijn zijn.. ;)

Ja dat stof onder het scherm, heb ik eerder gelezen.. Dat lijkt me dan wel erg storend, vroeger had ik dat met een Ericsson T65 :P
Vind eigenlijk dat dat nu niet meer moet kunnen..

Ik vind het toestel wel fijn aanvoelen, al even gekeken bij Mediamarkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07-2021
Ik vind het nog steeds raar dat er niemand anders is die hetzelfde probleem met de notificaties ondervindt als ik. Ik ga van het weekend toch maar eens de telefoon een harde reset geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
Ik heb deze gsm vandaag bestelt na lang twijfelen normaal heb ik hem tegen volgende week zaterdag
kzal jullie nog wel op de hoogte houden

grtz Salentino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit-

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 19:03
Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:02:
Ik ben sinds twee dagen in het bezit van de Samsung Innov8 via Vodafone.

Ik heb problemen met de navigatie. Ik kan deze nergens vinden?
Kan iemand mij hiermee helpen? Staat de navigatie al geinstalleerd of moet dat nog gebeuren? Zo ja, hoe moet ik dat doen.

Alvast heeeel erg bedankt voor het antwoord. Ik wordt hier :( van.
Heel erg je best heb je ook niet gedaan. Lees dit topic bijvoorbeeld eens door. Google Maps staat voorgeprogammeerd en als dat niet genoeg is dan kun je andere navigatieprogramma's bijkopen/downloaden.

[ Voor 3% gewijzigd door tomhster op 25-10-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
Is tomtom mobile 7 geschikt voor deze gsm of zal deze hier niet op werken?

grtz Salentino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
Salentino schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 12:21:
Is tomtom mobile 7 geschikt voor deze gsm of zal deze hier niet op werken?

grtz Salentino
Nee helaas, probeer route 66 of Sygic McGuider. Staat ook in dit topic!

Mijn telefoon gaat steeds vreemder doen haha! Vannacht om 3 uur toen de tijd terug ging, ging mijn telefoon af alsof het alarm af hoort te gaan (wat niet ingesteld stond). Sinds dat is gebeurd gaat mijn batterij weer beter mee en werken de geluidjes van het alarm en de agenda ook weer goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
Haha :p hij kon niet werken met de vorige tijd zeker :P

Edit: vraagje ik heb gelezen dat je met gprs verkeersinformatie kunt krijgen maar dan moet je waarschijnlijk betalen omdat het met gprs werkt kun je dit uitzetten?

[ Voor 60% gewijzigd door Salentino op 26-10-2008 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindanoot
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05-2024
Kan iemand mij mogelijk helpen met GPS? Ik heb de telefoon nu al een paar weken, pracht ding, maar heb de GPS nog niet echt aan het werk gekregen. In McGuider zegt hij constant dat hij geen GPS poort kan vinden, en als ik gewoon de standaard dingen gebruik die onder Instrumenten staan, dan geeft hij ook aan dat hij compleet geen verbinding heeft. Ook in Google Maps gebeurt er niks. Hij zoekt, maar vind denk ik niet veel.Ik heb het buiten geprobeerd voor een half uur lang, maar hij wil gewoon niet werken. Doe ik nou iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Pindanoot schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:11:
Kan iemand mij mogelijk helpen met GPS? Ik heb de telefoon nu al een paar weken, pracht ding, maar heb de GPS nog niet echt aan het werk gekregen. In McGuider zegt hij constant dat hij geen GPS poort kan vinden, en als ik gewoon de standaard dingen gebruik die onder Instrumenten staan, dan geeft hij ook aan dat hij compleet geen verbinding heeft. Ook in Google Maps gebeurt er niks. Hij zoekt, maar vind denk ik niet veel.Ik heb het buiten geprobeerd voor een half uur lang, maar hij wil gewoon niet werken. Doe ik nou iets fout?
Je doet niets fout.
Als het goed is werkt McGuider gewoon nu. Wat je alleen moet doen is je telefoon een tijdje bij het raam leggen of buiten leggen. Ik had het zelfde probleem, maar toen ik hem een uur bij het raam had laten liggen kreeg hij wel verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ook last van, heb nu al wel een paar keer verbinding gehad maar iedere keer als ik opnieuw verbinding wil duurd dit lang..... ( 10 minuten tot soms zelfs een half uur ) weet iemand hoe ik dit kan versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:11:
heb ik ook last van, heb nu al wel een paar keer verbinding gehad maar iedere keer als ik opnieuw verbinding wil duurd dit lang..... ( 10 minuten tot soms zelfs een half uur ) weet iemand hoe ik dit kan versnellen?
Waar bevind je je als je verbinding probeert te maken? Want ik kan me zo voorstellen dat het aan het raam langer duurt dan midden op straat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Even GPS+ instellen zodat deze de assisted GPS bestanden downloadt, ik heb buiten binnen een minuut een fix, binnen vaak ook. Het is dus niet echt normaal dat je een half uur moet wachten op een fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Frank-NL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:38:
Even GPS+ instellen zodat deze de assisted GPS bestanden downloadt, ik heb buiten binnen een minuut een fix, binnen vaak ook. Het is dus niet echt normaal dat je een half uur moet wachten op een fix!
Ik heb het zelfde probleem als hij. Het duurt allemaal altijd erg lang. Maar misschien dat het gewoon aan Sygic McGuider ligt ofzo. Want jij gebruikt die functie dat je GPS data downloadt die 7 dagen geldig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik een uitgebreide (Nederlandse) handleiding kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:32:
Weet iemand waar ik een uitgebreide (Nederlandse) handleiding kan vinden?
samsung.com?

edit: Hier heb je een directe link. Kostte me 20 seconden

[ Voor 41% gewijzigd door Oli4 Hokke op 27-10-2008 12:44 . Reden: spelfout :E ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik al gekeken maar vind alleen de Quick Start gids die ook meegeleverd is met de telefoon, of ik kijk niet goed?

Ik heb namelijk een aantal probleempjes, o.a. met het aanmaken van mappen in de galerij. Als ik een nieuwe map heb aangemaakt en daar een foto of filmpje heen verplaats, gebeurd er niets en als ik mappen aanmaak via de PC Studio, kan ik ze op de telefoon nergens terug vinden? Misschien doe ik iets niet goed, ben ook niet handig met die telefoons van tegenwoordig :( Daarom zou het handig zijn om een goede handleiding te hebben, in die Quick Start gids staat bijna niets in vermeld.

Misschien heeft een iemand een linkje ofzo, waar ik een uitgebreide handleiding kan downloaden?

ThanX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, had je reactie niet goed gelezen.... bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Als er een uitgebreide handleiding is, dan is die op samsung.com te vinden. Maar je hebt gelijk. Die Quick Start guide heb je helemaal niets aan :P maar vreemd probleem dat je daar beschrijft. Ik zou het zo niet weten. Misschien dat je via google een forum ofzo kunt vinden waar dit probleem ook wordt omschreven en zelfs is opgelost.

Je kunt ook wachten tot er een update is voor je telefoon. Die komt als het goed is namelijk binnenkort. Misschien dat het een fout is in de software van het toestel.

edit: Er staat wel iets van een User Manual. Het is niet nederlands, maar het is in ieder geval iets. Misschien dat je daar wijzer wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Oli4 Hokke op 27-10-2008 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
Sorry dat ik zo veel vragen stel maar ik wil het namelijk zeker weten moet je met gps bepaalde data downloaden en dan moet je betalen? of niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Als je een GPS programma koopt, hoeft dat niet. Maar zolang je geen GPS programma voor je telefoon wilt kopen, kun je een voorgeinstalleerd systeem gebruiken, waarbij je de benodigde data moet downloaden. Deze data is geldig voor 7 dagen. En voor zover ik weet, moet je daar dus inderdaad voor betalen. Maar dat weet ik zelf ook niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
thx dat was zeer duidelijk en als je de gps software moet update hoe doe je dat is dat betalend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Ik neem aan dat je de gedownloade data met 7 dagen kunt verlengen ofzo (betaald). Of misschien dat je na die 7 dagen opnieuw data moet downloaden dat 7 dagen geldig is.

Maar ik vraag me dus af, of ze met dat "betalen" bedoelen, dat als je de data download via 3G of wat dan ook, dat je dan gewoon je data gebruik moet betalen aan je provider. Wat natuurlijk logisch is. Wat zou betekenen dat de i8510 je alleen een waarschuwing geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Oli4 Hokke schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:30:
[...]

Ik heb het zelfde probleem als hij. Het duurt allemaal altijd erg lang. Maar misschien dat het gewoon aan Sygic McGuider ligt ofzo. Want jij gebruikt die functie dat je GPS data downloadt die 7 dagen geldig zijn?
Assisted GPS, generally abbreviated as A-GPS, enhances the startup performance of a GPS satellite-based positioning system. It is used extensively with GPS-capable cellular phones as its development was accelerated by the U.S. FCC's 911 mandate making the location of a cell phone available to emergency call dispatchers.

Wikipedia: Assisted GPS

Het ligt zeker niet aan McGuider, die gebruikt gewoon de interne GPS, meer niet.

GPS+ is het programma dat het volgende doet:
  • The assistance server can locate the phone roughly by which cell site it is connected to on the cellular network.
  • The assistance server has a good satellite signal, and lots of computation power, so it can compare fragmentary signals relayed to it by cell phones, with the satellite signal it receives directly, and then inform the cell phone or emergency services of the cell phone's position.
  • It can supply orbital data for the GPS satellites to the cell phone, enabling the cell phone to lock to the satellites when it otherwise could not, and autonomously calculate its position.
  • Simply capturing a brief snapshot of the GPS signal, with approximate time, for the server to later process into a position.[2]
  • By having accurate, surveyed coordinates for the cell site towers, it can have better knowledge of ionospheric conditions and other errors affecting the GPS signal than the cell phone alone, enabling more precise calculation of position. (See also Wide Area Augmentation System)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Oli4 Hokke schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:53:
Ik neem aan dat je de gedownloade data met 7 dagen kunt verlengen ofzo (betaald). Of misschien dat je na die 7 dagen opnieuw data moet downloaden dat 7 dagen geldig is.

Maar ik vraag me dus af, of ze met dat "betalen" bedoelen, dat als je de data download via 3G of wat dan ook, dat je dan gewoon je data gebruik moet betalen aan je provider. Wat natuurlijk logisch is. Wat zou betekenen dat de i8510 je alleen een waarschuwing geeft.
Hiermee bedoelen ze dat het downloaden van de data geld kost omdat je je dataverbinding gebruikt. Als je webnwalk oid hebt maakt het dus niks uit en kan je het programma beter instellen op automatisch wekelijks updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Kijk :) helemaal goed. Thanks voor deze uitleg :D

edit: Je kan die data zeker niet downloaden via WiFi, ofwel? :9~

[ Voor 43% gewijzigd door Oli4 Hokke op 27-10-2008 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:38:
dus je hoeft alleen maar de gps+ die gegevens te laten downloaden en het zou goed moeten zijn?
die gegevens zijn maar 7 dagen geldig dus dat moet je iedere week doen ?

@ oli4 het maakt niet echt verschil waar ik ben, binnen buiten, op het sportveld of wat dan ook, het duurd gewoon lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:48:
[...]

dus je hoeft alleen maar de gps+ die gegevens te laten downloaden en het zou goed moeten zijn?
die gegevens zijn maar 7 dagen geldig dus dat moet je iedere week doen ?
Klopt! Het is overigens een bestand van 40kb dus zelfs zonder data abo zou het niet teveel moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mensen,
Sinds kort zelf ook in het bezit van de I8510 en ik heb een tweetal vragen. Misschien zijn het niet zulke belangrijke en interessante vragen als de onderwerpen waarover het hier boven gaat maar oké :)
Ik heb elke pagina van dit topic bekeken maar kon er niks over vinden.

Vrienden van me hebben een D900 waarop je, als je een nummer o.id. intoetst, dit terug ziet op het scherm als een schrijvende pen. Weet iemand of dit bij de I8510 ook mogelijk is? Zo ja, waar haal ik dit vandaan?

Ook zie ik achtergronden met, door het beeld vliegende vogels. Is dit ook bij de I8510 mogelijk? Zo ja, waar haal ik dit vandaan?

Verder wil ik jullie wijzen op een leuk site waar wat leuke thema's op staan. Hij is ongetwijfeld al bekend bij jullie maar goed. Ik post hem maar even. Even googlen op pizero.

In ieder geval hartstikke bedankt voor eventuele reactie en bedankt voor alle handige info in dit topic.
Groeten van Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Salentino schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:38:
[...]

Check dit maar eens even http://www.lonelycatgames.com/?app=smartmovie
Dit gebruikte ik om op mijn N80 films te kijken. Subs kan je ook toevoegen.
Maar volgens mij moet je er wel voor zorgen dat de film en subs dezelfde naam hebben:

"Where In The World Is Osama Bin Laden":

arw-witwiobl.dvdrip.xvid.avi
arw-witwiobl.dvdrip.xvid.srt

Mijn ervaringen zijn zeer goed, beeldkwaliteit en audio blijft zeer goed ! Even wat instellingen proberen, want hoe beter je de kwaliteit maakt hoe groter het uiteindelijke bestand word. Maar bij de Innov8 heb je zat ruimte. Op mijn N80 waren mijn films meestal zo rond de 200/300 mb (3GP bestand werd het dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

Klopt! Het is overigens een bestand van 40kb dus zelfs zonder data abo zou het niet teveel moeten kosten.
En dat doe je via Extra's, GPS+, gegevens downloaden?

zoja heb ik een probleem want hij zegt download niet beschikbaar, en nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:23:
[...]

zoja heb ik een probleem want hij zegt download niet beschikbaar, en nu ?
Ik denk dat je nog de geschikte internet instellingen moet installeren op je mobiel via je provider. Of heb je die al? Je provider kan deze naar je toestel toesturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:02:
Hallo mensen,
Sinds kort zelf ook in het bezit van de I8510 en ik heb een tweetal vragen. Misschien zijn het niet zulke belangrijke en interessante vragen als de onderwerpen waarover het hier boven gaat maar oké :)
Ik heb elke pagina van dit topic bekeken maar kon er niks over vinden.

Vrienden van me hebben een D900 waarop je, als je een nummer o.id. intoetst, dit terug ziet op het scherm als een schrijvende pen. Weet iemand of dit bij de I8510 ook mogelijk is? Zo ja, waar haal ik dit vandaan?

Ook zie ik achtergronden met, door het beeld vliegende vogels. Is dit ook bij de I8510 mogelijk? Zo ja, waar haal ik dit vandaan?

Verder wil ik jullie wijzen op een leuk site waar wat leuke thema's op staan. Hij is ongetwijfeld al bekend bij jullie maar goed. Ik post hem maar even. Even googlen op pizero.

In ieder geval hartstikke bedankt voor eventuele reactie en bedankt voor alle handige info in dit topic.
Groeten van Patrick
Helaas als je dit wil zul je terug moeten naar een D900.

Dit zit volgens mij niet als functie bij symbian in. Misschien zijn er aparte aplicaties voor te vinden.

www.allaboutsymbian.com is een site waar veel informatie opstaat. Thema`s van de n95 werken op de I8510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Route66 symbian S60 werkt niet goed met de I8510. Ik heb een week lang op verschillende manieren de software geinstalleerd en uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat deze versie niet goed werkt met dit toestel. Regelmatig sluit Route66 spontaan af indien de knop ‘selecteren’ gekozen moet worden. Een aantal menu’s komen niet op wanneer dat zou moeten, terwijl ze soms op onverklaarbare redenen opeens wel opkomen.

Ik ga over op Mcguider. Kan iemand mij zeggen in welke directory ik Mcguider moet plaatsen als ik deze op de mass storage wil overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 22:58:
Route66 symbian S60 werkt niet goed met de I8510. Ik heb een week lang op verschillende manieren de software geinstalleerd en uitgeprobeerd en ben tot de conclusie gekomen dat deze versie niet goed werkt met dit toestel. Regelmatig sluit Route66 spontaan af indien de knop ‘selecteren’ gekozen moet worden. Een aantal menu’s komen niet op wanneer dat zou moeten, terwijl ze soms op onverklaarbare redenen opeens wel opkomen.

Ik ga over op Mcguider. Kan iemand mij zeggen in welke directory ik Mcguider moet plaatsen als ik deze op de mass storage wil overzetten?
Het wordt een beetje een zooitje, maar je moet hem niet in een directory gooien, maar in de root van je mass storage. gelijk 5 folders ofzo erbij.. maar goed. tis niet anders. Het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!!
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:57:
[...]

Helaas als je dit wil zul je terug moeten naar een D900.

Dit zit volgens mij niet als functie bij symbian in. Misschien zijn er aparte aplicaties voor te vinden.

www.allaboutsymbian.com is een site waar veel informatie opstaat. Thema`s van de n95 werken op de I8510.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
Er staat op Samsung Mobile een Memory patch voor de telefoon. Iemand enig idee wat deze doet? :D

Ik heb hem al wel gedraaid, kan alleen maar goed zijn toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

Hoe in vredesnaam stel ik in dat ik wil internetten via de wireless verbinding en niet via wap?
Ik heb alle menus al gehad en de handleidiing doorgespit, maar kom er niet uit...

beter nog... hoe zorg ik ervoor dat ik nooit WAP wil gebruiken?

[ Voor 15% gewijzigd door nowell op 29-10-2008 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
nowell schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 14:55:
Hoe in vredesnaam stel ik in dat ik wil internetten via de wireless verbinding en niet via wap?
Ik heb alle menus al gehad en de handleidiing doorgespit, maar kom er niet uit...
Je moet je wireless verbinding onder instellingen > verbinding > bestemmingen > Internet prioriteit 1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:23:
[...]

Doe je dit in het menu van Sygic of in het Symbian besturingssysteem van de i8510?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oli4 Hokke schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:08:
[...]

Ik denk dat je nog de geschikte internet instellingen moet installeren op je mobiel via je provider. Of heb je die al? Je provider kan deze naar je toestel toesturen
die werden me automatisch toegestuurd toen ik het toestel de eerste keer aanzette dus staan er op :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Thierry schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 15:07:
[...]

Je moet je wireless verbinding onder instellingen > verbinding > bestemmingen > Internet prioriteit 1 geven.
Zou je me misschien ook kunnen vertellen hoe het komt dat Realplayer alleen via WLAN wil streamen en niet via 3G indien je een link opent vanaf een website? Ik heb ook gedaan wat je hierboven zegt maar dan met 3G, er zijn niet eens WLAN netwerken gedefinieerd bij mij. Of kan dat gewoon niet veranderd worden?

Eigenlijk mag dat hele Realplayer eraf, ik heb nu Coreplayer erop staan maar die opent dus bijvoorbeeld de WnW TV streams niet vanaf m'n browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik twijfel enorm tussen de Innov8 en de C905.

Innov8 heeft 8/16 gb, en 120 fps video recording in tegenstelling tot de C905.

Echter kom ik in dit topic nogal veel gezeik en problemen tegen.

C905 heeft daarentegen een Xenon flash, ik neem namelijk voornamelijk in de kroeg en tijdens het stappen foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:06:

C905 heeft daarentegen een Xenon flash, ik neem namelijk voornamelijk in de kroeg en tijdens het stappen foto's
Nou , lees deze dan maar es door ; moet wel je keuze kunnen vergemakkelijken........ _/-\o_

http://www.mobile-review....ericsson-c905cam-en.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:06:

Misschien moet je eens wat beter lezen mbt gezeik / problemen en dit is geen plek om te bepalen welke telefoon jij gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Frank-NL schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:20:
[...]

Misschien moet je eens wat beter lezen mbt gezeik / problemen en dit is geen plek om te bepalen welke telefoon jij gaat kopen.
Meneer is ongesteld ofzo, sjeezus.. :X

Sodemieter op wil je? Dit is een forum, en een uitstekende plek om te bepalen welke telefoon ik ga nemen. :)

Die review heb ik doorgelezen ja, maar das de mening van een persoon. Weliswaar een objectieve mening, maar toch. Ik zie hier veel mensen die dingen niet snappen, niet voor elkaar krijgen. Ik lees over stof onder het scherm, iets waar ik een aftandse hekel aan heb.

Vaak krijg je na een wat landuriger gebruik toch meer in de gaten wat die con's en pro's zijn van een bepaald toestel.

Dus zodoende probeer ik hier wat te filteren tussen deze modellen.

Dus graag wat nuttigere input dan Cranky Frank hierboven.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
bram1984 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:28:
[...]

Sodemieter op wil je? Dit is een forum, en een uitstekende plek om te bepalen welke telefoon ik ga nemen. :)

Die review heb ik doorgelezen ja, maar das de mening van een persoon. Weliswaar een objectieve mening, maar toch. Ik zie hier veel mensen die dingen niet snappen, niet voor elkaar krijgen. Ik lees over stof onder het scherm, iets waar ik een aftandse hekel aan heb.

Vaak krijg je na een wat landuriger gebruik toch meer in de gaten wat die con's en pro's zijn van een bepaald toestel.

Dus zodoende probeer ik hier wat te filteren tussen deze modellen.

Dus graag wat nuttigere input dan Cranky Frank hierboven.. :>
Als jij een aftandse hekel hebt aan eventueel stof onder het scherm hebt en een xenon flash prefereert dan is je keuze toch al gemaakt? Dan moet je toch echt hier wezen: C905 Topic

Ondanks de probleemjes die ik ondervind omdat ik een early adopter ben van het apparaat ben ik uitermate tevreden over het toestel!
Vooral ook over de nacht foto mogelijkheid van de I8510, daardoor heb ik geen flits meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Niet iedereen heeft last van stof, dus wellicht is dit een productie fout in het desbetreffende toestel.

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar welke probleempjes ondervind jij zoal?

In het C905 topic ben ik ook actief, mocht je dat nog niet gezien hebben. Das ook zo leuk aan deze site: verschillende gebruikers + verschillende meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
bram1984 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:50:
Niet iedereen heeft last van stof, dus wellicht is dit een productie fout in het desbetreffende toestel.

Misschien heb ik erover heen gelezen, maar welke probleempjes ondervind jij zoal?

In het C905 topic ben ik ook actief, mocht je dat nog niet gezien hebben. Das ook zo leuk aan deze site: verschillende gebruikers + verschillende meningen.
Mijn telefoon heeft er af en toe last van dat waarschuwingssignalen (alarm en afenda) niet afgespeeld worden. Als ik dat probleem heb dan loopt mijn batterij ook snel leeg.
Bij het browsen van media (wat met veel verschillende browsers kan op deze telefoon) reageert de telefoon af en toe wat traag.
Ik ga er vanuit dat dit met een firmware update opgelost zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Ik zal mijn mening hierover er ook maar even leuk tussen pletteren.

Ik ben langzamerhand een zeer negatief oordeel over SE aan het ontwikkelen. De producten die ze leveren zijn vergeleken hun ex-koning der telefoons de K750 echt gewoon slecht. Ze gooien de meeste toestellen veel te snel op de markt waardoor er grote en zeer irritante fouten in de firmware te vinden zijn. Ze hebben voor de C902 wel heel leuk de firmware geheel opnieuw geschreven, maar nog steeds is het naad (voor zover ik weet :P).

Ik vond het zelf tijd om eens wat geheel anders te proberen. Een Samsung telefoon. Ik had eerst echt een hekel aan Samsung telefoons (nog steeds aan vele), maar ik wou ze toch maar een kans geven. En ja hoor. Ik ben zeer te spreken over dit toestel. Zitten alleen een paar kleine firmware foutjes in, maar die zijn niets vergeleken die ik had met de K850.

Mijn negatieve punten over de i8510 zijn:
Navigeren door het toestel gaat slomer dan ik had gehoopt.
SMS functies zijn beperkt
Batterijduur kon beter, kan misschien verbeterd worden door update
Lelijke flits, maar die is amper nodig. (behalve bij snel bewegende objecten uiteraard)

Overigens, over die flits gesproken. Want komt daar een partij een bak licht uit zeg! Als ik een flashlight programma zou installeren en de ledjes op volle capaciteit zou gebruiken dan belicht ik gemakkelijk een hele ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens, over die flits gesproken. Want komt daar een partij een bak licht uit zeg! Als ik een flashlight programma zou installeren en de ledjes op volle capaciteit zou gebruiken dan belicht ik gemakkelijk een hele ruimte.
Haha dat viel mij ook al op. Vooral omdat mensen in het begin negatief waren over led flitsers. Nou het valt mij echt niet tegen.

Die memory update heeft 2 dingen bij mij verholpen. Mijn mp3s stotterden af en toe om de 30 seconden ongeveer en de tijd dat de telefoon terugkeert naar het menu als ik het afsluit is vele malen korter geworden. Nog een paar updates en het is een juweeltje! alleen ook nog een mechanische update voor het stof probleem.
Heb vandaag ook even de n96 in de handen gehad. Maar deze voelt wel heel erg plastic achtig aan. Net zoals al in de tweakers.net review stond beschreven. Heb nog steeds geen spijt van mijn keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je me wat meer vertellen over die memory update?
Waar komt die vandaan/waar te downloaden?
Is het van samsung?
Aanrader- voordelen/nadelen?
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 21:41:
[...]Die memory update heeft 2 dingen bij mij verholpen. Mijn mp3s stotterden af en toe om de 30 seconden ongeveer en de tijd dat de telefoon terugkeert naar het menu als ik het afsluit is vele malen korter geworden. Nog een paar updates en het is een juweeltje! alleen ook nog een mechanische update voor het stof probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
Thierry schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:25:
Er staat op Samsung Mobile een Memory patch voor de telefoon. Iemand enig idee wat deze doet? :D

Ik heb hem al wel gedraaid, kan alleen maar goed zijn toch? ;)
@ legend
Als je iets teruggebladerd had dan had je het zelf ook kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
[...]Die memory update heeft 2 dingen bij mij verholpen. Mijn mp3s stotterden af en toe om de 30 seconden ongeveer en de tijd dat de telefoon terugkeert naar het menu als ik het afsluit is vele malen korter geworden. Nog een paar updates en het is een juweeltje! alleen ook nog een mechanische update voor het stof probleem.
Je kunt de beschermlaag er voorzichtig af slopen. Daarachter zit waarschijnlijk stof. als je het netjes doet, kun je hem netjes terug plakken :+ (zeg maar dag tegen je garantie.. haha)
Heb vandaag ook even de n96 in de handen gehad. Maar deze voelt wel heel erg plastic achtig aan. Net zoals al in de tweakers.net review stond beschreven. Heb nog steeds geen spijt van mijn keuze!
Ik heb ook geen spijt. Alleen begint de C905 wel een veelbelovender concurrent te worden dan ik had gedacht. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Oli4 Hokke schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 13:11:
Ik heb ook geen spijt. Alleen begint de C905 wel een veelbelovender concurrent te worden dan ik had gedacht. Ben benieuwd.
Dat is dan ook precies degene die ik, na veel wikken en wegen tussen de i8510 en cd C905, ga nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
bram1984 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:28:
[...]

Ik wijs je slechts op het beleid, dit soort topics zijn er niet om een vergelijking te gaan trekken tussen diverse modellen. Maar je hebt je keus al gemaakt zie ik. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
Ik vind dat de C905 totaal geen concurrentie biedt voor de i8510.
* De c905 is qua foto kwaliteit gelijk aan, soms beter, maar soms ook slechter dan de i8510.
* De software van Sonry Ericsson ondersteund weinig tot geen standaard programma's.
* Je kan op de c905 niet je eigen navigatie software installeren.

Maar uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze. Mijn vriendin heeft voor de c905 gekozen omdat ze Sony Ericsson gewend is en omdat SE telefoons voor leken gebruikersvriendelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt de beschermlaag er voorzichtig af slopen. Daarachter zit waarschijnlijk stof. als je het netjes doet, kun je hem netjes terug plakken :+ (zeg maar dag tegen je garantie.. haha)
Nee daar ga ik niet met mijn handen aanzitten. Laat ze het maar oplossen bij samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thierry schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 11:41:
[...]

@ legend
Als je iets teruggebladerd had dan had je het zelf ook kunnen vinden.
Helemaal overheen gekeken maar bedankt voor je notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Thierry schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:18:
[...]

Ik vind dat de C905 totaal geen concurrentie biedt voor de i8510.
* De c905 is qua foto kwaliteit gelijk aan, soms beter, maar soms ook slechter dan de i8510.
* De software van Sonry Ericsson ondersteund weinig tot geen standaard programma's.
* Je kan op de c905 niet je eigen navigatie software installeren.

Maar uiteindelijk blijft het een persoonlijke keuze. Mijn vriendin heeft voor de c905 gekozen omdat ze Sony Ericsson gewend is en omdat SE telefoons voor leken gebruikersvriendelijker is.
Ik heb uiteindelijk besloten om voor de SE te gaan omdat ik 'm wat robuuster aan vindt voelen, puur persoonlijk.
Ook de xenon flitser vind ik interessant.
Het feit dat er geen symbian o.i.d. op zit vind ik een verademing. Ik loop nu twee jaar met een N73 rond, dat zal waarschijnlijk ook niet geholpen hebben.. ;)
Navigatie bijna nooit nodig, bovendien heb ik al een goede Garmin.
Het enige wat ik echt belangrijk vind is een snel menu, goede foto's, internet. Dat heeft de SE allemaal.

Wat ik wel top vindt van de i8510 is de hoeveelheid geheugen die ze erin hebben gestopt, en ook lekker uitbreidbaar met SD. Nu wordt ik gedwongen om een duur M2 Sony kaartje te kopen, maarja. En de optische muis werkt cool tijdens het browsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Ik kan nou niet zeggen dat ik het eens ben over de snelle menu's, maar goed ^_^

Even wat anders, Ik smeet gister mijn i8510 per ongeluk tegen de muur.
Geen één schrammetje :D

Ik gooide hem op mijn bed, alleen iets te hard, en hij stuiterde vrolijk verder richting de muur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Mwah, op alle youtube reviews ziet het er toch behoorlijk rap uit, net als de i8510 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
Ik heb hem eindelijk binnen mooi toestel is het!
route66 was er standaard op geïnstalleerd bij mij en het is zeer makkelijk te gebruiken alleen krijg ik mijn muziek niet op de gsm gezet hij zegt niet genoeg plaats :s terwijl me muziek maar 4gb is en ik 8gb geheugen heb

was dat bij jullie ook dat route66 erop zat?

[ Voor 8% gewijzigd door Salentino op 31-10-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
ik heb al een probleem ik heb mijn muziek op mijn gsm gezet maar daardoor ging me gsm heeeeel traag dus heb ik die verwijderd via de pc maar op mijn gsm staan die nog en kan ze op de pc niet vinden en toch staan ze op de gsm als ik ze via de gsm wil verwijderen zegt hem beschadigd bestand kan niet verwijderen

iemand die me kan helpen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Hey!! het is 1 Nov 8 (Eennov8). Lijkt dat niet verdacht veel op Innov8!!? :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-08 06:19
Word gek van het stof probleem.
na nog geen dag zit er al stof onder en ik erger me er dood aan.
Aan de telefoon op de achterkant als ie uitgeschoven is, zie je een open rondje zitten waar een kabel door heen loopt.
Denk dat daar het stof naar binnen gaat.
Kan wel gaan ruilen in de winkel maar krijg ik een ander mee, die het waarschijnlijk ook heeft.
Is er al een oplossing van Samsung beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen last van stof (afkloppen?)
Waar draag/bewaar je je telefoon? In je jaszak? Broekzak? Zonder bescherming?

Ik heb hem in een hoesje/beschermtasje die ik aangeschaft heb. Kunt hem sluiten met een drukknopje en stopt het geheel zo in je jaszak zonder dat je bang hoeft te zijn voor beschadigingen of stof. Ik ben der blij mee. Toestel beschadigd niet en heb geen stof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierry
@ Salentino

Waar heb je je toestel besteld? Bij mij zit Route66 er niet bij en Roadsync heb ik zelf moeten zoeken tussen installatie bestanden.

@ mregeling2005

Ik heb ook iets stof onder mijn scherm, maar sinds ik het toestel in een speciaal tasje heb zitten heb ik hier geen last meer van. Bovendien hou ik het toestel mooi en netjes zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
@ Thierry

ik heb hem gekocht bij essec in hasselt daar stond route66 erop maar bij kaarten staat er alleen wereldkaart op? moet ik er andere kaarten bijzetten en kvind de map van route66 nergens als ik mijn gsm aansluit

iemand enige oplossing voor mijn muziek probleem om die mappen te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Salentino schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 15:48:
@ Thierry

ik heb hem gekocht bij essec in hasselt daar stond route66 erop maar bij kaarten staat er alleen wereldkaart op? moet ik er andere kaarten bijzetten en kvind de map van route66 nergens als ik mijn gsm aansluit

iemand enige oplossing voor mijn muziek probleem om die mappen te verwijderen?
Je zou een harde reset kunnen doen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
nu al ik heb hem pas :( en wat is de code voor die fabrieksinstelling kan hem nergens vinden?
is mijn route66 en al mijn contacten dan weg? (trouwens kun je effe kijken of je bij extra route66 navigation er op had?)

grtz Salentino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Salentino schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 19:17:
en wat is de code voor die fabrieksinstelling kan hem nergens vinden?
check topic start... :)
Het Samsung i8510 INNOV8 Topic

[ Voor 16% gewijzigd door Oli4 Hokke op 01-11-2008 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
ok thx heb je gekeken of je route66 navigation erop had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Als het er op staat dan heb ik het nog niet gevonden. Maar volgens mij staat hij er bij mij niet op. Waar vond jij dat programmaatje in je telefoon dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
ik vond het bij extra >>> en dan een icoontje route66 navigation (dus waar je fifa enzo is) daar staat bij mij een icoontje route66 alleen wereldkaart moet ik dan kaarten bijzetten die gedetailleerder zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
Nope, geen route66 bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
kan ik best naar de winkel gaan da zij het formatteren en dan terug route66 erop zetten

eumh weet ge toevallig hoe ge kunt doorspoelen als je een film bekijkt in realplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4 Hokke
ja, met de 4-puntstoets. Ik geloof naar rechts/links ofzo. of was dat volume? Ben het vergeten. óf links-rechts óf boven-onder.

Ingedrukt houden uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo
Ik mag deze maand een nieuw telefoon toestel uitzoeken, nu zit ik heel erg te twijfelen of ik nu de Inov8 of de Omnia moet nemen.

-Ik zit namelijk met de volgende punten:

-Inov8 draait op Symbian 9.3 en Omnia draait op Windows mobile.
de eisen aan een toestel voor mij persoonlijk zijn dat ik overal waar ik ook ben redelijke foto`s moet kunnen maken en navigatie systeem vind ik heel belangrijk!

-Allebei de toestellen hebben een interne GPS, voor de omnia is het heel makkelijk om bijv. TomTom 7 er op te zetten maar voor de inov8 lees ik dat dit niet mogelijk is maar een groot voordeel van de inov8 vind ik dat deze een 8 megapixel camera heeft.

-Ook kan er nergens op internet een goede alternatief vinden voor een navigatie software voor de inov8, op de ene pagina staat dat het wel kan en op de andere staat weer dat dit niet kan en ook nooit gaat komen… daarom stel ik hier deze vraag om hier eens en voor altijd duidelijkheid over te krijgen.

-Wie kan me hier duidelijk vertellen welke navigatie systemen mogelijk is op de inov8 en heeft hier iemand ook al ervaring mee? Als het namelijk op de inov8 WEL mogelijk zou zijn word de keus voor mij heel makkelijk :*)

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:34:
Hallo
Ik mag deze maand een nieuw telefoon toestel uitzoeken, nu zit ik heel erg te twijfelen of ik nu de Inov8 of de Omnia moet nemen.

-Ik zit namelijk met de volgende punten:

-Inov8 draait op Symbian 9.3 en Omnia draait op Windows mobile.
de eisen aan een toestel voor mij persoonlijk zijn dat ik overal waar ik ook ben redelijke foto`s moet kunnen maken en navigatie systeem vind ik heel belangrijk!

-Allebei de toestellen hebben een interne GPS, voor de omnia is het heel makkelijk om bijv. TomTom 7 er op te zetten maar voor de inov8 lees ik dat dit niet mogelijk is maar een groot voordeel van de inov8 vind ik dat deze een 8 megapixel camera heeft.

-Ook kan er nergens op internet een goede alternatief vinden voor een navigatie software voor de inov8, op de ene pagina staat dat het wel kan en op de andere staat weer dat dit niet kan en ook nooit gaat komen… daarom stel ik hier deze vraag om hier eens en voor altijd duidelijkheid over te krijgen.

-Wie kan me hier duidelijk vertellen welke navigatie systemen mogelijk is op de inov8 en heeft hier iemand ook al ervaring mee? Als het namelijk op de inov8 WEL mogelijk zou zijn word de keus voor mij heel makkelijk :*)

Alvast bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Ik ben zeer tevreden over de inov8, heb o.a. de dvd van the Bourne Identity overgezet en zelfs de ondertiteling is haarscherp te lezen.
Route66 werkt niet, die had ik aangeschaft maar kreeg 'm met geen mogelijkheid goed aan de praat. Vreemd daarom dat Salentino Route66 er standaard bij kreeg. McGuider werkt wel goed en deze heb ik dan ook besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:46:
[...]

Ik ben zeer tevreden over de inov8, heb o.a. de dvd van the Bourne Identity overgezet en zelfs de ondertiteling is haarscherp te lezen.
Route66 werkt niet, die had ik aangeschaft maar kreeg 'm met geen mogelijkheid goed aan de praat. Vreemd daarom dat Salentino Route66 er standaard bij kreeg. McGuider werkt wel goed en deze heb ik dan ook besteld.
Ik ga dinsdag of woensdag naar de winkel en wat meer uitleg vragen over die systeemfout die ik kreeg en hoe komt dat er route66 erop zit ik heb nog geen fix gehad maar ik ben dan ook nog niet naar buiten gegaan straks eens uittesten

hoe krijg je ondertiteling op je film daar ben ik nog niet achter kun je me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mcquider is een zeer goed alternatief of nog beter dan tomtom vind ik. Vooral vanwege de afslagsaanduidingen. Dit is ideaal op drukke snelwegen.
Ik ga dinsdag of woensdag naar de winkel en wat meer uitleg vragen over die systeemfout die ik kreeg en hoe komt dat er route66 erop zit ik heb nog geen fix gehad maar ik ben dan ook nog niet naar buiten gegaan straks eens uittesten
Even terug lezen in dit topic. Leg de telefoon zeker een kwartier buiten en daar is je fix;). De volgende keer zal het sneller gaan, omdat de telefoon weet waar je je ongeveer bevind. Daarom is er ook A-GPS dat maakt gebruik van de telefoonpalen om te zien waar je je ongeveer bevind. Maar dit kost uiteraard geld als je geen online abbonoment hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
ik had mijn eerste fix binnen de 10 minuten maar het blijft boven frankrijk hangen omdat hij alleen een wereldkaart heeft en geen gedetailleerde kaart maar hij zag hoe snel wij reden etc... maar kon geen adres ingeven of niet dus alleen een wereldkaart

iemand een idee hoe je ondertiteling eronder zet?

edit: @ Speedy consales

ik zei niet dat ik dat niet wist ik zei dat ik nog niet naar buiten was gegaan om het te testen :p maar nu dus wel

[ Voor 19% gewijzigd door Salentino op 02-11-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Wat ik merk met Sygic 7.60.731 op mijn N95 is dat de 'fix' bijzonder traag is. Als ik Nokia Maps activeer, heb ik binnen no-time een fix, dus het ligt niet aan de telefoon.

Je kunt binnen Sygic kiezen tussen 'Geïntegreerde GPS' en 'Assisted GPS' (A-GPS). Maar ik wil niet KIEZEN, ik wil het allebei! Namelijk A-GPS voor de snelle fix en vervolgens de interne GPS voor de accurate positiebepaling tijdens het rijden.

Wat zijn hier de ervaringen met Sygic en heeft iemand hier al een oplossing gevonden voor mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salentino schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:10:
[...]

hoe krijg je ondertiteling op je film daar ben ik nog niet achter kun je me helpen?
Ik gebruik Xilisoft DVD Ripper Ultimate (versie 5.0.1 build 0911) daar kun je gewoon uit de beschikbare ondertitels kiezen. Als profile kies je voor "Ipod (320x240) MPEG-4 normal".

Route66 liep bij mij niet o.a. omdat deze afsloot op het moment dat je 'selecteren' moest kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:52:
[...]

Mcquider is een zeer goed alternatief of nog beter dan tomtom vind ik. Vooral vanwege de afslagsaanduidingen. Dit is ideaal op drukke snelwegen.

[...]

welke verzie van Mcquider gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salentino
probleem met mijn muziek is vanzelf verholpen juij ^^

maar ik heb een ander probleem waar vind ik de bestanden van op mijn sd kaart :s
mijn gsm vind de sd kaart maar ik kan hem nergens vinden :s waar is deze vraag ik mij af iemand die mij kan helpen kword gek
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste