Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

Ik heb wat problemen met mijn internet (althans daar lijkt het probleem te liggen). Zo laad de youtube symbian applicatie geen filmpjes. Kan ik met midomi geen nummers vinden en uitzending gemist laad geen filmpjes. Met het gewone internetten heb ik geen problemen. Ook dingen als Ebuddy, Fring en Hyves werken gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 17:09:
Ik heb wat problemen met mijn internet (althans daar lijkt het probleem te liggen). Zo laad de youtube symbian applicatie geen filmpjes. Kan ik met midomi geen nummers vinden en uitzending gemist laad geen filmpjes. Met het gewone internetten heb ik geen problemen. Ook dingen als Ebuddy, Fring en Hyves werken gewoon.
Flash wordt niet ondersteunt dus youtube en uitzending gemist werken helemaal niet. De youtube applicatie gebruikt geen flash dus die werkt. Een zelfde soort applicatie bestaat ook voor uitzending gemist.

http://portal.omroep.nl/?nav=vtlhqYsHEnCwNtHqjB

Voorlopig is het nog even wachten tot flash lite wordt geaccepteerd door de fabrikanten. Voor flash lite moeten fabrikanten betalen en flink ook dus ze weigeren. Sommige Nokia toestellen hebben onlangs een update gekregen met flash lite erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Sorry voor het misverstand. Maar het gaat hier allemaal om applicaties, zoals ook aangegeven in mijn vorige bericht (Zo laad de youtube symbian applicatie geen filmpjes.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ormagon schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:32:
Sorry voor het misverstand. Maar het gaat hier allemaal om applicaties, zoals ook aangegeven in mijn vorige bericht (Zo laad de youtube symbian applicatie geen filmpjes.).
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Vodafone met eindeloos internet. Daar is streaming ook toegestaan binnen het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 16:13
wat me wel opvalt is dat er beroerd weinig software is voor deze telefoon, zelfs nog niet een goede Navigatie software die er speciaal voor ontwikkeld is.

Tenminste ik heb het nog niet gevonden of gezien....

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 19:22
__Kevind__ schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:17:
wat me wel opvalt is dat er beroerd weinig software is voor deze telefoon, zelfs nog niet een goede Navigatie software die er speciaal voor ontwikkeld is.

McGuider werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk, er zijn geen pakketten speciaal ontwikkeld voor dit toestel! Maar gelukkig zijn er genoeg symbian navigatie pakketten die wel werken dus dat is dan geen probleem. :P

Zoek eens naar "INNOV8 Navigation" dan zul je de volgende pakketten vinden:
Sygic McGuider
Garmin XT
Route66
Google Maps
Mapking
Navigon MobileNavigator

Allemaal pakketten die werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Er hoeft ook niets speciaal ervoor ontwikkeld te zijn. Je hebt het Symbian OS en Java platform. Dit betekent dat iedere symbian S60 applicatie of Java applicatie moet kunnen draaien. Er is toch ook geen software speciaal ontwikkeld voor die ene Windows Mobile telefoon in plaats van alle WM telefoons.
Verwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 18:30:
[...]

Flash wordt niet ondersteunt
Flash wordt zeer zeker wel ondersteunt, zo heb ik een swf van iemand gekregen, en die werkt prima op mijn telefoon.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 12 juli 2009 @ 16:26:
[...]
Flash wordt zeer zeker wel ondersteunt, zo heb ik een swf van iemand gekregen, en die werkt prima op mijn telefoon.
Open eens Youtube of uitzendinggemist.nl in je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Die Flashapplicaties zijn te zwaar ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 12 juli 2009 @ 17:12:
Die Flashapplicaties zijn te zwaar ;)
Nee. Er is geen up-to-date (ik dacht dat het ging om versie 5 of 6 ofzo terwijl we al aan versie 11 toe zijn) ondersteuning van Flash. De ondersteuning die er is, is niet bruikbaar in een handige manier.

Vandaar dat het ik me zeer veilig voel met de stelling dat er geen flash ondersteuning is want de ondersteuning die er is, is onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Zojuist hoorde ik van mijn baas het volgende. Hij was naar Arnhem afgereisd om zijn i8510 van een update te voorzien (vanwege zeer slechte accuprestaties en problemen met bluetooth carkit). Hij kreeg daar het volgende te horen:

1. Ik wil een aankoopbon zien, zonder bon geen update.
2. Het duurt vier weken, aangezien de telefoon naar Samsung moet worden opgestuurd.

Ronduit belachelijk! Deze telefoon is nog geen jaar op de NL markt, waarom dan een aankoopbon vragen? En kunnen ze de update daar niet erop zetten?

Als dit de service van Samsung is, dan denk ik dat ik de i8910 (Omnia HD) maar aan mijn neus voorbij laat gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Poeh schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 10:51:
Ronduit belachelijk! Deze telefoon is nog geen jaar op de NL markt, waarom dan een aankoopbon vragen? En kunnen ze de update daar niet erop zetten?

Als dit de service van Samsung is, dan denk ik dat ik de i8910 (Omnia HD) maar aan mijn neus voorbij laat gaan!
Je kan ook bij zaakjes zoals GSMDokter een onofficiele update doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Sebazzz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:29:
[...]
Je kan ook bij zaakjes zoals GSMDokter een onofficiele update doen.
Dan ga je dus betalen voor iets wat normaal gesproken gratis moet zijn. En hoe zit het met de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08 15:14
hey allen,
ik heb een tijdje terug viavia een i8510 op de kop getikt.
echter merk ik de laatste weken dat ik opeens spontaan onbereikbaar ben!
mensen kunnen mij dan niet bereiken en krijgen meteen de voicemail, smsjes die ik verstuur komen laat aan bij ze, smsjes krijg ik laat binnen (denk aan paar uur later). als ik mensen dan probeer te bellen bij wijze van test, kijk ik een fout bij het verbinden.
wanneer ik de telefoon uitzet en daarna weer aan, is het probleem over.

elke keer als dit gebeurd, is mijn ontvangst van T-mobile prima. ontvangst zou het probleem dus niet moeten zijn?
simkaart is +- half jaar oud en heeft in mijn nokia n73 en htc touch diamond maanden goed gewerkt.

stel dat het de gsm is, die gerepareerd moet worden, heb ik dan een bon nodig denken jullie?
hij is dus viavia gekocht, alsin vraag en aanbod van tweakers. heb de bon dus ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Poeh schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 11:34:
[...]

Dan ga je dus betalen voor iets wat normaal gesproken gratis moet zijn. En hoe zit het met de garantie?
Je betaalt er dan wel voor dat het direct gebeurt en dat je de allerlaatste firmware hebt in plaats van eentje van een maandje later ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Sebazzz schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 12:48:
[...]

Je betaalt er dan wel voor dat het direct gebeurt en dat je de allerlaatste firmware hebt in plaats van eentje van een maandje later ;)
No offence, maar dit is onzin! Zodra je de telefoon aansluit op je pc, krijg je als je wilt updaten telkens een onzinnige melding dat de telefoon niet eens herkend wordt! Samsung heeft - als ik het moet geloven - sinds de introductie van de i8510 al enkele officiële updates uitgebracht. Ik vind het raadselachtig dat deze niet gewoon via de PC Studio beschikbaar worden gesteld, maar wel via niet-officiële en niet-gratis kanalen. Schandalig gewoon. Wat dat betreft - ik heb het al eerder verkondigd - mag Samsung een groot voorbeeld aan Nokia nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Tegenwoordig krijg je de melding dat je de laatste firmware hebt (wat natuurlijk onzin is).
Het is inderdaad onzin dat je betaald voor een firmware die je eigenlijk gratis zou moeten krijgen, maar niets aan te doen. Samsung gaat echt niet veranderen.

Maarja, dit is nu zowieso mijn laatste Symbian telefoon want ik word helemaal kotsziek van dat Symbian Signed :r Belachelijk dat je niet zelf mag bepalen welke applicaties je installeert, alsof je dom bent en virussen gaat installeren (want dat is het excuus ervoor). |:( Volgende keer een Windows Mobile telefoon, dat is ook niet perfect maar ik kan installeren wat ik wil want hier wordt ik schijtziek van :r En omdat de Samsung Innov8 weer een speciaal geval is kan je die ook niet jailbreaken dus :(

edit:
Lichtpuntje *O* Ik heb mijn telefoon vandaag met deze instructies naar een Marrokkaanse firmware van februari 2009 geupgrade. En een upgrade was het! Ik heb nu alleen maar de grootste talen in mijn telefoon (Engels, Duits, Frans, en nog wat) en geen Nederlands maar toch is het een verbetering. De veranderingen tegenover de firmware van augustus 2008:
• Veel snellere camera, fotografeert veel sneller, tijd tussen sluiter indrukken en foto hebben is veel kleiner
• Camera foto kwaliteit is veel beter
• Zit standaard Route66 bij
• Zit standaard Norton Antivirus for Symbian S60 bij
• Veel standaard bloatware toepassingen worden niet meer meegeleverd
• Veel sneller in de menu's en met het draaien van het scherm
• Visuele effecten bij scherm draaien en tussen toepassingen navigeren
• Veel snellere gallerij, en veel sneller inzoomen/uitzoomen
Echt een aanradertje! Volg de instructies goed en het lukt je wel. Het risico om je telefoon te bricken is het imo waard.

[ Voor 42% gewijzigd door Sebazzz op 14-07-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorafgaand aan het gebruik van McGuider moet je een toegangspoort instellen (bij mij KPN Internet). Maar wordt er bij het gebruik van dit programma ook daadwerkelijk van internet gebruik gemaakt? Ik heb onbeperkt internet, maar wil na m'n vakantie niet verrast worden door torenhoge rekeningen door datakosten in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon

ormagon

Definitely Maybe

Mijn problemen zijn helaas nog steeds niet opgelost. Gaarne zou ik een firmware update uitvoeren. Maar heb nog geen idee welke, ik wil namelijk absoluut mijn Nederlandse T9 niet verliezen! Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25

Garmin werkt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Vanmiddag even gebeld met een servicepoint van Samsung in Venray. Ze beschikken daar over de 'hi9' firmware. Deze is dus 'nog' van september (i) 2008 (h).

Ik kan echter helemaal niets over deze update terugvinden. Moet deze de problemen m.b.t. bluetooth connecties i.c.m. de contactpersonen oplossen? En de prestaties van de accu?

Is er trouwens een nieuwere update beschikbaar voor de NL taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24
Ik word echt knettergek van die media speler die bij deze telefoon zit. Hij speelt gewoon werkelijk NIETS af. Ik heb nog geen enkele internet televisie stroom kunnen openen, soms krijg ik met wat geluk geluid. Ik heb uit 'wanhoop' maar Coreplayer mobiel gekocht, alleen die kan tot de volgende versie ook nog geen WMV video afspelen, alleen WMA audio. Zijn er nog andere mediaspelers die mischien wel werken?

Verder zou ik ook graag shoutcast willen luisteren, maar ik krijg Nokia haar shoutcast speler niet geinstaleerd... iemand hier ook een oplossing voor?

En uitzending gemist en Youtube, zijn er mensen die dit werkend hebben? Heb Youtube wel via Coreplayer maar daar is het beeld en geluid bedroevend van. De m.youtube.com/app speler werkt wel maar hij wil niet verbinden als ik een video wil afspelen.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Sebazzz schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:04:
Ik heb eindelijk mijn telefoon terug, was blijkbaar druk bij de reparatieservice, en ik heb de firmware van ^^ erop staan. Deze heeft nog wel de camerabug, maar is een stuk sneller! :o
@ Sebazz, heb jij niet meer die marocco firmware erop staan? Is dat iets in english mode? Lijkt me een beetje lastig met T9 nederlands smsen, of gaat dat wel?

Ik heb na 6 maanden wat problemen met de gps, die werkt niet lekker meer :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Twanjo schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 22:12:
[...]

@ Sebazz, heb jij niet meer die marocco firmware erop staan? Is dat iets in english mode? Lijkt me een beetje lastig met T9 nederlands smsen, of gaat dat wel?

Ik heb na 6 maanden wat problemen met de gps, die werkt niet lekker meer :-(
Yep, maar sinds de firmware gebruik ik geen T9 meer. Alleen voor mijn Engelse contacten handig :p Het schijnt wel mogelijk te zijn de Nederlands T9 erin te hacken, maar daarvoor moet je even Google of Microsoft Bing® aanslingeren :p

En wat betreft de GPS: Het kan helpen om af en toe de telefoon te herstarten, dan kan hij soms binnen enkele seconde het signaal oppakken tegenover een half uur of meer (ja, dit heb ik helaas moeten testen ;) ).
En helaas ben ik er ook achter gekomen dat de telefoon goed stuitert, dankzij de metalen behuizing heb ik van twee keer een meter hoge val op een harde vloer slechts een krasje over en voor de rest geen problemen. Deze mobiel is dus aardig schokbestendig, iets wat je tegenwoordig niet vaak tegenkomt :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sebazzz op 07-08-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Sebazzz schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:37:
[...]

Yep, maar sinds de firmware gebruik ik geen T9 meer. Alleen voor mijn Engelse contacten handig :p Het schijnt wel mogelijk te zijn de Nederlands T9 erin te hacken, maar daarvoor moet je even Google of Microsoft Bing® aanslingeren :p

En wat betreft de GPS: Het kan helpen om af en toe de telefoon te herstarten, dan kan hij soms binnen enkele seconde het signaal oppakken tegenover een half uur of meer (ja, dit heb ik helaas moeten testen ;) ).
En helaas ben ik er ook achter gekomen dat de telefoon goed stuitert, dankzij de metalen behuizing heb ik van twee keer een meter hoge val op een harde vloer slechts een krasje over en voor de rest geen problemen. Deze mobiel is dus aardig schokbestendig, iets wat je tegenwoordig niet vaak tegenkomt :)
Oke , maar gebruik je die firmware nu nog steeds? Ik las dat je telefoon ook gerepareerd was?

En idd zeer stevige telefoon. Had hem net één uurtje en toen ik naar boven rende om hem aan mijn pc te gaan hangen. Laat ik hem bovenaan de trap glippen, en stuiter hij zo de hele trap af 8)7 . Maar gelukkig niks aan het handje. Gebruik hem nu al 6 maanden en vinde het de beste mobile die ik ooit gehad heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja, ik gebruik de firmware nog steeds en de reparatie was voor stof onder het beeldscherm en een firmware upgrade. Stof hem ik niet meer, en ik heb hem daarna maar zelf geupgrade. En laten stuiteren :p

Het is m.i. niet de beste mobiel die ik ooit heb gehad, maar hij staat wel in de top 3, maar dat ligt ook meer aan Symbian dan aan Samsung dat het niet de beste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Sebazzz schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 10:27:
Ja, ik gebruik de firmware nog steeds
Weet je toevallig of het ook nog mogelijk is om daarna weer terug te flashen naar originele firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je die hebt wel, het wordt volgens mij niet op de telefoon zelf bewaard oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Twanjo schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 17:21:
[...]

Weet je toevallig of het ook nog mogelijk is om daarna weer terug te flashen naar originele firmware?
Of je houdt een Nederlandse firmware achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Ermm . . . Je kan ook gewoon --deze instructies-- volgen en je kan een nederlandse taal kiezen in je telefoon.

Als je de 'telefoon-flash-instructie' en bovenstaande 'taal-update-instuctie' combineerd, dan flash je in één keer je foon met nieuwe firmware en nederlandse taal. Zo heb ik dat gedaan, en ging allemaal goed. Wel natuurlijk zorgen dat je foon volledig opgeladen is. - - - flashen natuurlijk op eigen risico - - -

De maroc firmware is echt letterlijk 2x zo snel. Ik merkte het vooral bij het opstarten van de foon. i.p.v. 2 minuut duurt het met deze firmware 1 minuut, en kan je de telefoon bijna direct na het inbrengen van je beveiligingscode gebruiken (in tegenstelling tot de oude, welke nog een minuut ging 'doorladen')

Let wel op dat de firmware update de gehele C partitie van je telefoon wist en herschrijft, dus je zal even een backup van je contacten moeten maken. Enige wat ik niet meer kan vinden met deze firmware is de knipper detectie in de camera, maar dat is niet zo een gemis.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Abomination schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 00:56:
Ermm . . . Je kan ook gewoon --deze instructies-- volgen en je kan een nederlandse taal kiezen in je telefoon.

Als je de 'telefoon-flash-instructie' en bovenstaande 'taal-update-instuctie' combineerd, dan flash je in één keer je foon met nieuwe firmware en nederlandse taal. Zo heb ik dat gedaan, en ging allemaal goed. Wel natuurlijk zorgen dat je foon volledig opgeladen is. - - - flashen natuurlijk op eigen risico - - -

De maroc firmware is echt letterlijk 2x zo snel. Ik merkte het vooral bij het opstarten van de foon. i.p.v. 2 minuut duurt het met deze firmware 1 minuut, en kan je de telefoon bijna direct na het inbrengen van je beveiligingscode gebruiken (in tegenstelling tot de oude, welke nog een minuut ging 'doorladen')

Let wel op dat de firmware update de gehele C partitie van je telefoon wist en herschrijft, dus je zal even een backup van je contacten moeten maken. Enige wat ik niet meer kan vinden met deze firmware is de knipper detectie in de camera, maar dat is niet zo een gemis.
Bij werkt deze stap niet: "Switch on the phone holding the 7 and * keys.
cAfter you connect the phone you should see something like "[COM13] in the Modem box. If that's all good, you're set to go." moet je daar bepaalde drivers voor hebben?

En als ik dat werkend krijg welke taal+operator moet ik dan kiezen, Marocco? Zie dat Belgie er ook tussenstaat .....

edit

Modemdriver geinstalleerd en nu werkt hij wel. Hoef je nu geen CSC image te laden voor de eerste flash, want dan kloppen de instructies niet 7. Under "PDA Status", make sure "Bootloader", "NV Clear" and "ALL" are ticked, this is the default condition but just check to make sure.

Als je all kiest zegt hij dat je geen CSC hebt ingesteld....

[ Voor 10% gewijzigd door Twanjo op 08-08-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Nou het is gelukt.

Probleem met de Marroc firware is dat ik alleen niet meer op mijn wlan kan. Hij zegt meteen verbindingen niet gevonden terwijl ik een internet point heb aangemaakt. Ook zijn de kpn punten niet te verwijderen...... :'(

Edit 2

Als je alles in één keer flashed werkt het dus wel , dus niet om de beurt :D . Zit nu alleen wel opgescheept met die beveiligde kpn acces punten voor mobiel internet en al die rommel. Dat is normaal het eerste wat ik allemaal uit een phone pleur, ik heb geen dat abbo en wel in het buiteland dus absoluut niet per ongeluk kunnen internetten.

Weet iemand een manier om dat eruit te slopen?

Verder doet mijn telefoonlijst een beetje vaag, ook looptg hij vast als je alle contacten markeert en probeert te verwijderen....

[ Voor 55% gewijzigd door Twanjo op 09-08-2009 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben totaal niet te spreken over de samsung I8510. Ik heb de telefoon nou ongeveer een half jaar en ik heb al 2x problemen gehad.
Het begon na 2 maanden met stof achter mijn scherm, hiervoor heb ik de telefoon opgestuurd want ik dacht dit zal wel onder de garantie vallen.
Uiteindelijk kreeg ik een rekening thuis gestuurd waarvoor ik €45,- moest betalen voor de "onderzoekskosten" en als ik het vuil uit het scherm wou moest ik nog is €45,- betalen. In totaal dus €90,- !

Nou heb ik sinds kort een nieuw probleem, de telefoon blijft hangen bij het beginscherm waar "samsung innov8" staat. Als ik hem heel lang laat liggen op dat beginscherm gaat ie af en toe door naar waar ik de pin-code kan invoeren waarna die dan weer vast loopt.
Iemand enig idee wat dit probleem kan zijn?

Ik weet iedegeval wel dat ik nooit meer een Samsung koop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 14:00:

Ik weet iedegeval wel dat ik nooit meer een Samsung koop!
Noem eens een merk waarbij niemand ooit een probleem heeft gehad?

• Twanjo
Mensen met de Marokkaanse firmware, hoe snel hebben jullie een gps-fix? Ik heb de laatste tijd alleen maar problemen met de gps (had ik eigenlijk al vóór de firmware flash).

Zou iemand eens kunnen kijken wat zijn/haar telefoon aangeeft (als je via de standaard gps aplicatie die op de telefoon zit) als je positie bepaling doet. Bij mij geeft hij dan aan "geen verbinding" en volgens mij stond daar eerst altijd "wachten op gps".......

• Twanjo
Weet iermand waar ik de originale firmware van de innov 9 kan halen, zoals de toestellen geleverd werden. Als ik me niet vergis is dat : i8510XXHH9.

Heb namelijk echt serieuze problemen met de GPS. Deze maakt nog wel (redelijk snel) een fix , maar valt daarna continu weg. Dan weer 10 sec verbinding en dan weer weer 20 sec weg, en dat dus continu door. Navigeren is zo onmogelijk. Ook de gps applicatie (vooraf geinstalleerd op de phone) geeft dit probleem, zou het iets hardware matig zijn?

[ Voor 53% gewijzigd door Twanjo op 20-08-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Topic is aardig dood hier. net als mijn telefoon. Wrong flash en hij doet niets meer. Oppassen met flashen dus ! Ga hem zo naar Roemenie sturen naar een gast die hem kan fixen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Met GPS + 'Marrokaanse' firmware geen problemen: Wel moet ik soms opnieuw opstarten om snel verbinding te krijgen, maar de GPS doet het prima :)

• jeroen210
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 17:43
Ik zie hier steeds meer mensen die hun firmware flashen. Ik meen ergens gelezen te hebben dat bij sommige mensen hierna het internet via UMTS en of Wifi niet meer werkt. Kunnen jullie bevestigen of deze flash succesvol werkt en hierna ook nog alle functies gewoon blijven werken zoals voorheen?

En is het ook mogelijk om voor de zekerheid de huidige firmware eerst op te slaan zodat ik altijd nog terug kan?

Ik wil mijn telefoon namelijk ook zelf flashen heb geen zin om hem 3 weken kwijt te zijn voor iets wat ik zelf ook moet kunnen.

• Franzl01
Ik heb de Marokkaanse firmware gehad, maar miste toen mijn Nederlandse T9. Toen heb ik de Belgische XENIB2 erop gezet en dat werkt goed. Overigens heb ik met beide geen UMTS of WIFI problemen gehad.

• Twanjo
Zo heb net mijn "bricked innov8" eeer terug. Gratis en voor niks!

Na een foute flash was het ding helemaal dood. Nu kun je echter via Solid Vision je gsm laten repareren , werkt heel simpel. Meld je telefoon aan via www.gsmrepareren.nl (kijk even welke merken ze allemaal doen) en het wordt geregeld. Als het buiten de garantie valt krijg je vanzelf bericht. Gelukkig deden ze niet zo moeilijk, en koste het me niks. Ze hadden alleen het retourpakket wel erg knullig verpakt, waardoor mijn telefoon los in een doosje lag te schuiven.

Overigens schijnt "bricked" erg lastig te repareren zijn, zie ook dat ze nu het hele board hebben vervangen :P . Maar mocht het je overkomen , en je hebt geen garantiebon, dan weet ik een goed adresje in roemenie. Kost +/- 60 euro met versturen erbij. Dat is ook een van de weinige die ik ken die er apparatuur voor heeft.

voor de liefhebbers:

Ik heb gewoon weer de xxhh9 29-08-08 gekregen, alleen nu met aangepaste versie i8510L04XENHH9. En die laat ik nu voor de verandering mooi een keertje staan !

• Twanjo
Iets te vroeg gejuigd! Mijn telefoon gaat namelijk niet meer op toetsblokering als ik hem dichtschuif |:(

Zal binnenin wel iets niet goed zitten. Zodat hij geen signaal doorstuurd dat hij op vergrendelen moet. Software lijkt me eigenlijk niet, harde reset hielp in iedergeval niet.

Iemand nog suggetsie's?Ben ik mijn telefoon weer 3 weken kwijt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.... tijd om ook ff vuur te spugen!

Heb mijn INNOV nu 1 jaar en ik ben helemaal niet tevreden. Als ik een functie wil openen duurt het mega lang voordat ik daar ben, waar ik wil zijn. Filmpjes blijven steeds hangen, foto's openen gaat heel langzaam... ga zo maar door. Mijn accu is in de standby, binnen 1 dag leeg (heb altijd netjes opgeladen zoals geadviseerd). Het liefst gooi ik hem het raam uit, ben dat ding helemaal zat!

Wie kan mij helpen om hem weer aan het lopen te krijgen, alles beter dan dit. Ben dus ook toe aan een nieuwe accu, moet ik een originele aanschaffen (die toch weer binnen een jaar kapot is) of volstaat zo'n merkloze accu?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
@ Nyke

Ik heb de mijne van iemand overgekocht een tijd geleden en hij is bij mij ook binnen een dag leeg. Ik heb hem al laten opsturen naar samsung voor problemen met de accu en slecht gps ontvangst. Toen is de antenne vervangen maar het kreng is nog steeds binnen een dag leeg. Heb ook al een andere accu gekocht op marktplaats maar ook dit helpt niet, heb je al een site gevonden waar je accu's kan kopen en zou je die kunnen doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Eerder had ik hier gepost dat mensen met een defect ook bij Solid Vision rechtstreeks terecht konden.

NIET DOEN !!!!

Het is echt een drama met dit bedrijf. De eerste maal werd mijn telefoon terug gestuurd en was het oorspronkelijke (software probleem) verholpen. Echter kreeg ik daar een mechanisch probleem voor terug , wat waarschijnlijk is ontstaan tijdens de reparatie werkzaamheden.

Een foutje kan gebeuren, dus de telefoon nogmaals teruggestuurd. Vandaag heb ik de telefoon dus voor de 2e keer retour ontvangen. Nu is echter:

- Door (waarschijnlijk) het verkeerd verpakken van de telefoon, lakschade aan de telefoon ontstaan (waarschijnlijk tijdens verzending).
- Het mechanische probleem nog steeds niet opgelost.

Als ik dus even kort de balans opmaak:

Telefoon gaat kapot. Wordt gerepareerd maar krijg er een ander defect voor terug. Telefoon nogmaals ter reparatie verstuurd, komt terug met lakschade en het defect is niet verholpen.

Het mechanisch probleem is trouwen dat de telefoon niet op toetsenblokering gaat als je hem in of uit slide. Ook spring het licht niet meer aan. Volgens mij is er binnenin dus gewoon niets kapot waat normaal registreerd dat de telefoon in of uit geslide is.

Weet iemand waar ik klachten bij Samsung kan melden en wat mijn rechten zijn? Met Solid Vision wil ik geen zaken meer doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
@ Twanjo,

Waarom bel je niet gewoon Samsung op voor het dichtstbijzijnde service center? Ik kon mijn telefoon bij de KPN Business center inleveren en dit verliep allemaal netjes (hoef je geen KPN voor te hebben)
Zoals ik eerder zei is mijn antenne vervangen maar de batterij nog steeds snel leeg, maar over de afhandeling had ik geen klachten. Bij KPN nemen ze duidelijk je klacht op en krijg je zelf ook te lezen hoe ze de klacht omschrijven. Iets anders kun je denk ik helaas niet doen..

[ Voor 4% gewijzigd door jeroen210 op 01-10-2009 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Omdat rechtstreek repareren bij het service center sneller ging. Echter heb ik er wel van geleerd, want je hebt niemand om op terug te vallen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Jeroen,

Mijn batterij probleem heb ik inmiddels verholpen denk ik, heb een harde reset gedaan. Eerst backup via de PC studio, daarna alles er weer op gezet en vreemd genoeg gaat hij nu inmiddels al 2 dagen mee en hij is nog niet tot op de helft leeg. Misschien kun je dit ook eens proberen?

Sneller is hij niet geworden, wat ik gehoopt had filmpjes etc. blijven nog steeds hangen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb een probleem.

Ik wil met mijn i8510 handsfree bellen via mijn radio, maar telkens als ik wil connecten
dan is ie connected en meteen vliegt ie er weer af. Mijn vriendin heeft een nokia en die doet het
prima op de radio. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
Dat heeft zeer waarschijnlijk met de firmware van je Samsung te maken. Dat had ik namelijk ook.

Het probleem zit hem in de oudere versies die Samsung in NL erop zet. Een update van je firmware naar bijvoorbeeld I8510XEBIB2 verhelpt dit probleem.

Echter...
Samsung NL doet geen updates van de Firmware.
Via de internationale forums is inmiddels gebleken dat dit ondanks escalatie door de technici binnen Samsung om zeer vage redenen door het Nederlandse verkoopapparaat wordt tegengehouden.

Over slechte service gesproken.

Overigens kun je met een beetje zoeken wel aan updates komen. Dat is echter alleen niet de meest charmante manier.

Samsung doe hier iets aan!!!!!
Maar ja dat zal wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik had geweten, toen ik de telefoon kocht, dat er geen software updates voor zouden komen, had ik deze telefoon nooit voor mijn vriendin gekocht. Ik wilde laatst eens kijken naar een update omdat ik weet dat er veel verbeteringen worden aangebracht in de software zoals bij mijn nokia. Nou ja, niks dus. Ik sta perplex, dus voor mij nooit meer een samsung. Had hem gekocht voor de camera en was benieuwd naar de updates daarvoor zoals bij sonyericsson en nokia waardoor de camera etc nog beter wordt en men bugs verwijdert en de snelheid verbetert. Ik vind dit heel belangrijk en had nooit gedacht dat samsung dit niet zou doen.
Verder een mooie stevige telefoon. Echt heel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
  • Laatst online: 17-06 21:14
Hoi,

Waar heb je het Belgische deel vandaan gehaald? Maakt dit je telefoon ook weer Nederlands of blijft hij Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Franzl01 schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 11:09:
Ik heb de Marokkaanse firmware gehad, maar miste toen mijn Nederlandse T9. Toen heb ik de Belgische XENIB2 erop gezet en dat werkt goed. Overigens heb ik met beide geen UMTS of WIFI problemen gehad.
Waar heb je dit Belgische deel vandaan gehaald en maakt deze je telefoon weer Nederlands of blijft hij Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
dreesman schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 12:47:
Hoi,

Waar heb je het Belgische deel vandaan gehaald? Maakt dit je telefoon ook weer Nederlands of blijft hij Engels?
Via share4gsm. de telefoon blijft dan ook Nederlandstalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreesman
Franz,

Heb jij deze firmware nog ergens anders dan bij share4gsm? Ik kan het daar niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
dreesman schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 09:31:
Franz,

Heb jij deze firmware nog ergens anders dan bij share4gsm? Ik kan het daar niet vinden.
Heb per ongeluk een marokkaanse versie erover heen gesaved! :(
Maar hij staat er toch echt hoor. kijk onder GT-8510 en dan Belgium (XEB). Je moet de onderste hebben.
PDA(I8510XXIB2)CSC(I8510XEBIB1)PHONE(I8510XXIB2)
Even install doen met Apollo en geen BT problemene en zo meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Franzl01 op 20-10-2009 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er hier ook iemand die weet hoe ik het volume van mijn wekker in kan stellen?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Franzl01 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

Maar hij staat er toch echt hoor. kijk onder GT-8510 en dan Belgium (XEB). Je moet de onderste hebben.
Is je telefoon en t9 nu gewoon nog in het nederlands? en werkt internet ook gewoon? (umts en wifi)

ook mensen misschien ervaring met de I8510XXIC1 is deze ook nederlands of alleen engels?

Wil echt graag een nieuwe firmware maar dan moet hij wel gewoon nederlands zijn en goed werken dus vandaar alle vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
T9, UMTS, Wifi, GPS, SMS alles werkt als het hoort. Bovendien is de Bluetooth stabieler, zodat je niet af en toe je contacts kwijt bent na een koppeling met je carkit. De 1C versie heeft geen NL erin dus die zou ik niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Kevind__
  • Laatst online: 31-08 16:13
Kortom nog steeds geen officiele update dus.....

*zuch* zo wachten we tot dat we een ons wegen, zit er nu al weer aan te denken om de tel te verpatsen :/

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
Officiele update zou ik ook niet op rekenen, heb het ding keer opgestuurd naar samsung maar ook daar kreeg ik geen nieuwere firmware als dat ik al had.. Dacht ergens gelezen te hebben dat in nederland ook geen updates gaan uitkomen via de bijgeleverde software dus moeten we het maar op een andere manier zien te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reservoir_Dog
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-10-2022
Vind het schandalig dat voor zo een dure telefoon geen updates komen, geen firmware updates etc etc....
Ik koop nooit nog een samsung, wat die updates betreft kunnen ze wat leren van nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ach, als ik nu medestudenten zie met Android telefoons, die overigens gewoon om de x dagen een update krijgen, dan besef ik wel dat Symbian (en dus ook de Innov8) zwaar verouderd is,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Reservoir_Dog en alle anderen die teleurgesteld zijn over het feit dat er nooit firmware-updates zijn geweest of ooit zullen komen.
Nooit meer een Samsung kopen want dit is wel een hele slechte service om helemaal niet naar de NL klanten te luisteren.
Ik ben daar echter niet van gediend. Ook heb ik geen zin om zelf te gaan lopen kloten met marokaanse firmware etc.
Nooit meer een Samsung voor mij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velga
  • Laatst online: 23-10-2021
Na reparatie bij solid visions van kapot beeldscherm en stof kreeg ik toestel terug maar bij daglicht zijn alle foto's overbelicht. Dusssss nu weer teruggestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
Velga schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:21:
Na reparatie bij solid visions van kapot beeldscherm en stof kreeg ik toestel terug maar bij daglicht zijn alle foto's overbelicht. Dusssss nu weer teruggestuurd
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad!

Verder vond ik deze telefoon de slechtste die ik ooit heb gehad en was de overstap naar de iPhone 3GS een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Ook ik sluit me hierbij aan. Vind het echt een waardeloze actie van Samsung. Als de 1e firmware nou perfect was zou het zo erg nog niet zijn maar gebreken genoeg zou ik zeggen. Ook nooit meer een Samsung voor mij, stap volgende maand lekker over naar een Nokia E72.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:24
Ik heb ook een beetje spijt van deze telefoon. Niet dat ik hem echt slecht vind, maar hij heeft idd zijn gebreken. Belangerijkste is dat die realplayer zo belachelijk slecht werkt.

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou , eindelijk een topic over de innov8 gevonden....De mijne heb ik nu al 1 jaar en is van de 12 maanden totaal 8 maanden ter reperatie geweest, toch niet normaal???....verstuurd de helft van mn smsjes maar, gooit alles in de outbox, loopt geregeld vast, nu 5 x opgestuurd geweest en 2 x zelf naar kpn einhoven geweest, word helemaal gestoord van dat ding, sinds gisteren wèèr vastgelopen....vanmorgen zelfs hoofdkantoor van KPN gebeld, ja schiet je ook geen zak mee op......Hoop dat ik onderhand een andere krijg en nee geen samsung meer voor mij, mn vertrouwen is weg....eigen schuld pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ps, moest een nieuwe batterij kopen???????...idd zo leeg maar probleem niet ermee verholpen...ding heeft me handen vol geld al gekost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Outlandos schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:45:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad!

Verder vond ik deze telefoon de slechtste die ik ooit heb gehad en was de overstap naar de iPhone 3GS een verademing.
Bij Solid Vision kun je echt je lol op , check mijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:19
Beste allemaal,

Heb mijn samsung inno8 inmiddels al érg vaak geflasht, en heb een aantal goede, stabiele versies gehad. Echter was er altijd de nieuwgierigheid naar verbeteringen in nieuwe versies en nu zit dus met een versie waar WiFi/3g/Umts en Gps niet meer werken. Daarom zou ik heel graag van een van bovenstaande succesverhalen willen horen welke bestanden jullie nou precies gebruikt hebben. En waar jullie ze vandaan hebben gehaald.

Ik denk dat je héél veel mensen blij kunt maken als je een zipje met de goede bestanden op megaupload.com o.i.d. kunt plaatsen. Mij in iedergeval wel.

Zou iemand voor mij die moeite willen doen?
Indien ja, 1000 maal dank!

Edit:
Ondertussen zelf al (genoeg) research gedaan. Om andere users maar even te helpen, op http://www.samsung-firmware.tk/ vind je een zéér uitgebreide database van Samsung firmwares. waaronder ook firmwares voor de Innov8. Op dit moment bestaande uit:
code:
1
2
3
4
5
6
I8510XEHI5   2008 September 
I8510XXHJ3   2008 October   
I8510XXHK1   2008 November   
I8510XXIB2   2009 February
I8510XXIC1   2009 March
I8510ZXIE1   2009 May

Daarnaast worden ook de meest up-to-date Apollo versies beschikbaar gesteld op bovenstaande website. Momenteel spreken we over v.6.0.5

Alle XX'jes zijn met nederlandse taal ;)

[ Voor 42% gewijzigd door Torrentus op 11-12-2009 15:34 . Reden: edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Samsung Innov8.
Hij is inmiddels ruim een jaar oud, maar hij is gisteren (leuk op oudjaarsdag) kapot gegaan.
Ik kan hem nog wel aanzetten, maar zodra ik hem omhoog slide gaat ie op zwart scherm en doet hij niks meer.
Als ik mijn sim eruit haalt komt ie wel op het scherm waar hij moet zijn, maar ook dan is het probleem hetzelfde. Zodra ik hem omhoog beweeg is het over.
Iemand zelfde probleem (gehad) of een oplossing?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Losse connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee, weet ook niet hoe ik het zelf zou moeten kunnen oplossen...
Zijn hier nog geen klachten over geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Wie gebruikt nu welke firmware?

Heb inmiddel ook weer een innov8 en wilde eigenlijk niet meer flashen nadt ik mijn vorige innov8 had gebricked met een verkeerde flash. Maar die ik nu heb gaat de batterij nog niet 1 dag van mee. Ding is 2e hands en de eerste week dat ik hem had ging de batterij 2-3 dagen mee. Intussen heb ik alleen Sygic mobile erop gezet, telefoon gister avond helemaal opgeladen wordt ik vanmoregn wakker ( wekker wel 4 of 5 keer af laten gaan met snooze) mis ik al 2 streepjes.

Het lijkt ook net alsof de teleoon langer meegaat als ik hem oplaad via pc/usb kabel dan als met de bijgeleverde orginele lader.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Probeer eens het 'screencapturer' proces te killen met een taskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Is daar ergens een signed versie van?

edit:

Hardreset gedaan en daarna backup teruggezet van toen er nog geen "mcguider"op mijn phone stond en batterij is nu na 1,5 dag nog steeds vol. Toch nog eens uitzoeken waar het hem nu precies inzit.

[ Voor 73% gewijzigd door Twanjo op 07-01-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Torrentus schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:59:
Beste allemaal,

Heb mijn samsung inno8 inmiddels al érg vaak geflasht, en heb een aantal goede, stabiele versies gehad. Echter was er altijd de nieuwgierigheid naar verbeteringen in nieuwe versies en nu zit dus met een versie waar WiFi/3g/Umts en Gps niet meer werken. Daarom zou ik heel graag van een van bovenstaande succesverhalen willen horen welke bestanden jullie nou precies gebruikt hebben. En waar jullie ze vandaan hebben gehaald.

Ik denk dat je héél veel mensen blij kunt maken als je een zipje met de goede bestanden op megaupload.com o.i.d. kunt plaatsen. Mij in iedergeval wel.

Zou iemand voor mij die moeite willen doen?
Indien ja, 1000 maal dank!

Edit:
Ondertussen zelf al (genoeg) research gedaan. Om andere users maar even te helpen, op http://www.samsung-firmware.tk/ vind je een zéér uitgebreide database van Samsung firmwares. waaronder ook firmwares voor de Innov8. Op dit moment bestaande uit:
code:
1
2
3
4
5
6
I8510XEHI5   2008 September 
I8510XXHJ3   2008 October   
I8510XXHK1   2008 November   
I8510XXIB2   2009 February
I8510XXIC1   2009 March
I8510ZXIE1   2009 May

Daarnaast worden ook de meest up-to-date Apollo versies beschikbaar gesteld op bovenstaande website. Momenteel spreken we over v.6.0.5

Alle XX'jes zijn met nederlandse taal ;)
Wat is nu de best werkende up to date firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
Oke ik heb mijn "probleem" gevonden.

Telefoon gaat normaal 3-4 dagen mee. Maar zodra ik Sygic Mobile erop zet , en daar 2 x mee navigeer, doe ik er nog geen dag meer mee. Als ik dan alles afsluit en telefoon helemaal oplaad loopt hij daarna gewoon leeg, gaat nog geen 12 uur mee (zonder bellen of iets anders aan etc). Het lijkt net of er door het gebruik van Sygic iets "open"blijft staan maar ik kan niet vinden wat. Ook niet in jbtaskamnager.

Iemand een idee?

Of toch andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08 15:14
ik heb even een vraagje dat ik eigenlijk al heb sinds ik in het bezit was van een nokia n73 een tijdje terug.
is het mogelijk om met de i8510 een specifiek mapje op je telefoon af te spelen met de (evt ingebouwde) mediaplayer?
mensen zeggen heel vaak dat je beter het library systeem kunt gebruiken maar dat vind ik zo'n oost indisch debiel systeem en kan daar maar niet aan wennen.

wat ik gewoon wil, is browsen naar een mapje, en dat mapje afspelen en niets anders. net zoals op de pc kan eigenlijk. is dit mogelijk?...
(het is ook niet echt een optie om voor elk mapje een playlist aan te maken, dan kan ik dat bijna dagelijks gaan aanpassen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

Twanjo schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:32:
Oke ik heb mijn "probleem" gevonden.

Telefoon gaat normaal 3-4 dagen mee. Maar zodra ik Sygic Mobile erop zet , en daar 2 x mee navigeer, doe ik er nog geen dag meer mee. Als ik dan alles afsluit en telefoon helemaal oplaad loopt hij daarna gewoon leeg, gaat nog geen 12 uur mee (zonder bellen of iets anders aan etc). Het lijkt net of er door het gebruik van Sygic iets "open"blijft staan maar ik kan niet vinden wat. Ook niet in jbtaskamnager.

Iemand een idee?

Of toch andere firmware?
Zet je daarna wel de gps functie weer uit dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
charrel schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:26:
[...]

Zet je daarna wel de gps functie weer uit dan?
Dat gaat automatisch. Er staat niks meer open zoals ik al zei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:01

charrel

Cortisol4life..

Gaat bij mij niet automatisch uit hoor, ook niet aan trouwens....
En die zie je niet in de "task manager".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
@ charrel

Ik start gewoon sygic op en na een paar minuten heb ik een fix. Daarvoor hoef ik voor ik het programma start niets appart aan te zetten. Dan sluit ik sygic weer netjes af......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 14:13
m'n vrouw heeft deze telefoon.
Nu is het probleem dat als je de oplader aansluit je een batterij in het display ziet met een zandloper erbij, verder gebeurd er helemaal niets.
Er is vandaag een nieuwe batterij ingekomen, het heeft heel even gewerkt maar nu is er weer hetzelfde probleem.

Iemand bekend en hoe dit op te lossen is?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
Gewoon de aanknop ingedrukt houden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 14:35
Hebben er toevallig nog meer mensen het probleem dat als je lekker op google maps bezig bent dat de telefoon soms spontaan reset?

Ik heb dat probleem wel.

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, dat probleem heb ik ook, bij zoeken.

Ik denk - zo veel gebruik ik het niet - dat het mis gaat als je zoekt tijdens het opstarten van de GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan o.a. EJVL:

Ik heb hetzelfde probleem na erg veel ellende met de trage i8510. Veel mooie specs maar in werkelijk helaas een spijtig toestel. Heb het wel 8 keer ter reparatie gehad waaronder 3X bij Dynafix via de Phonehouse.

Nu had ik als laatst dus dat de batterij niet meer oplade en kreeg dus een zandloper te zien. Als je geluk had kon je hem wel weer even aan krijgen door een tijdje te wachten. Het laden begint dan soms weer even. Maar echt opladen doet ie niet meer. Je hebt dan wel even genoeg tijd om het aan te zetten.

Het probleem lag hem niet aan de batterij. Een nieuwe batterij had namelijk hetzelfde probleem.
Het probleem zat hem namelijk bij het contact punt. Deze was een beetje los geworden.

Gelukkig heb je 2 jaar volledig garantie van Samsung. Dynafix kon hem niet meer repareren. Ze hebben deze dus naar Samsung gestuurd voor een credit of omruiling. Ik denk niet dat ze weer een nieuwe exemplaar aan me gaan leveren aangezien de telefoon al weer een tijd uit de markt is. Volgens een Samsung medewerker krijg ik de volledige nieuwwaarde vergoed. Ik hoop dat dat waar is want dan hebben we het wel over zo'n €600,-

Maar het komt er op neer dat je telefoon dus eigenlijk defect is. |:(

Om je een idee te geven van hoe het bij mij gegaan is hier de reparatie weg die gelopen is bij Dynafix:
In onderstaand overzicht ziet u het statusverloop van uw reparatie.

STATUS DATUM
Order - Volledig ingevoerd 9-4-2010
Order - Bevestigd 9-4-2010
Logistiek - Product verstuurd (Klant -> Dynafix Care) 13-4-2010
Logistiek - Product ontvangen door Dynafix Care 14-4-2010
Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst 14-4-2010
Logistiek - Product ontvangen door reparatieafdeling 14-4-2010
Reparatie repair center - In behandeling 15-4-2010
Logistiek - Product verstuurd van interne
reparatiedienst naar logistieke afdeling 16-4-2010
Reparatie repair center - Afgebroken 16-4-2010
Reparatie doorgegeven voor credit of omruiling door Fabrikant 19-4-2010
Logistiek - Afstand gedaan; product blijft bij repair center 19-4-2010

In onderstaand overzicht staan alle uitgevoerde servicehandelingen behorende bij uw reparatie.

Servicehandeling: Het toestel is ongerepareerd retour gestuurd. (Naar Samsung dus)

Het is dus nu even afwachten wat Samsung gaat zeggen aan de Phonehouse die het weer uiteraard aan mij vertellen.

En aan Jaapbrandhof:
Ja, dat probleem had ik ook. Bij 3 verschillende firmware versies! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:30:
Aan o.a. EJVL:

Ik heb hetzelfde probleem na erg veel ellende met de trage i8510. Veel mooie specs maar in werkelijk helaas een spijtig toestel. Heb het wel 8 keer ter reparatie gehad waaronder 3X bij Dynafix via de Phonehouse.

Nu had ik als laatst dus dat de batterij niet meer oplade en kreeg dus een zandloper te zien. Als je geluk had kon je hem wel weer even aan krijgen door een tijdje te wachten. Het laden begint dan soms weer even. Maar echt opladen doet ie niet meer. Je hebt dan wel even genoeg tijd om het aan te zetten.

Het probleem lag hem niet aan de batterij. Een nieuwe batterij had namelijk hetzelfde probleem.
Het probleem zat hem namelijk bij het contact punt. Deze was een beetje los geworden.

Gelukkig heb je 2 jaar volledig garantie van Samsung. Dynafix kon hem niet meer repareren. Ze hebben deze dus naar Samsung gestuurd voor een credit of omruiling. Ik denk niet dat ze weer een nieuwe exemplaar aan me gaan leveren aangezien de telefoon al weer een tijd uit de markt is. Volgens een Samsung medewerker krijg ik de volledige nieuwwaarde vergoed. Ik hoop dat dat waar is want dan hebben we het wel over zo'n €600,-

Maar het komt er op neer dat je telefoon dus eigenlijk defect is. |:(
Telefoon zat nog net een dag garantie op, opgestuurd en nu doet hij het wel weer, opladen.
Alleen de huidige batterij was binnen een dag leeg, nieuwe batterij heeft hetzelfde probleem als eerst, zandlopertje en niet opladen...
Nu werkt de telefoon wel weer alleen met een brakke batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Ik zou graag mijn firmware upgraden.
Ik heb nu deze eropstaan:
Testmode
SW Version
[BP]I8510XXHH9
BP Compile Date: Aug 28 2008
BP Compile Time: 07:50:34
[AP CODE] I8510XXHH9
[AP CSC] I8510L04XENHH9

Heb dit bestand gevonden:
http://www.share4gsm.com/index.php?strona=files&act=/Samsung/GT-I8510/BELGIUM%28XEB%29
Maar weet niet goed hoe ik het erop zet. Ik weet wel dat het updaten uit 3 delen bestaat: CSC, PDA en PHONE bestand.
Ook weet ik dat je er talen enzo kan bijzetten en deleten.

Ik wil gewoon de manier van correct updaten vinden of mensen met ervaringen voor een betere firmware :P

EDIT: Heb m'n firmware geupgraded en had het beter niet gedaan. Krijg nu geen internet meer op m'n toestel :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Kingskawn op 14-05-2010 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Iemand wil de Samsung van mij ruilen tegen een Qtek 9100 + 50 euro.
Samsung van mij is in redelijke staat, alleen batterij is redelijk snel leeg en een nieuwe batterij wil de telefoon niet opladen.
Is dit redelijk en wel/niet aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Ok nou ik ga naar menu>kantoor>bestand beheer>en dan zie je de geheugens. dan heb je de telefoon geheugen de massa geheugen en de kaart. klik ik op massageheugen dus de 8 gig dan krijg ik geheugen beschadig. doe ik formatteren dan lukt dat niet. en dan geeft ie aan massageheugen formatteren? alle gegevens op de massageheugen worden dan leeg gehaald. ik ja. daarna krijg ik massageheugen wordt gebruik door een andere toepassing toch doorgaan? dan ja.en dan fout bewerking afgebroken.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Franzl01 schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 12:15:
[...]

Kan iemand die "i8510XEBIB2" doorsturen aub? Ik vind hem nergens meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12
EJVL schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:29:
Ok nou ik ga naar menu>kantoor>bestand beheer>en dan zie je de geheugens. dan heb je de telefoon geheugen de massa geheugen en de kaart. klik ik op massageheugen dus de 8 gig dan krijg ik geheugen beschadig. doe ik formatteren dan lukt dat niet. en dan geeft ie aan massageheugen formatteren? alle gegevens op de massageheugen worden dan leeg gehaald. ik ja. daarna krijg ik massageheugen wordt gebruik door een andere toepassing toch doorgaan? dan ja.en dan fout bewerking afgebroken.
Iemand een idee?
Gewoon weg gooien dat ding, meest waardeloze telefoon die ik ooit gehad heb! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het enige dat echt goed was: de camera, totdat deze onbruikbaar werd vanwege de enorme hoeveelheid stof in het toestel door een fabricagefout :')

Waardeloos updatebeleid (lees: geen), veel te duur en S60 is gewoon lachwekkend vergeleken met Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franzl01
Kingskawn schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:28:
[...]

Kan iemand die "i8510XEBIB2" doorsturen aub? Ik vind hem nergens meer
Ik zag hem hier o.a.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste