Nou vanochtend om half 8 haalde ik me telefoon van de lader. Toen had hij nog het volle aantal streepjes. (dat zijn er 7) Inmiddels is het half 3 en zit ik op 3 streepjes. Ik heb een kwartier space invaders gespeelt, 5 minuten fifa en toen had ik nog 5 streepjes. Dat was rond half 12. Inmiddels heb ik 5 minuten in DivX formaat heroes gekeken, nog 10 foto's gemaakt en een half uurtje muziek geluisterd.
En nu zit ik dus op 3 streepjes. (om half 3)
Dus vinden we dat ik hem intensief heb gebruikt? Zó intensief dat hij nu al op 3 streepjes zit?
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar ik vind dit erg slecht. Mijn vorige telefoon (SE k850) was daar veeeel beter in. Daar kon ik stapels foto's mee maken en muziek luisteren. Ik denk dat ik met die telefoon er minstens 4 keer langer mee deed dan dat ik nu doe met de i8510
Trouwens, nu we toch aan het klagen zijn over dit toetsel, even een leuk betoog over het SMSen:
Het smsen vind ik minder relaxt dan mijn vorige telefoon. Op dat ding (de SE k850 dus) was T9 wat beter. Je kon gewoon in het smsje zelf een woord maken, er overheen gaan en zeggen: Spell (NL: Woord invoegen)
Ennnnn als je een woord wou schrijven zoals "Doeg" dan kreeg je - als je het niet eens was met wat T9 suggereerde - netjes een lijstje met mogelijke andere woorden waar je dus makkelijk uit kon kiezen. Met de i8510 moet je de hele tijd op sterretje drukken om de volgende suggestie te bekijken, maar als je daar dus per ongeluk te snel voorbij ben gegaan, moet je dat rijtje weer helemaal af.
Verder kon je met de SE k850 een woord selecteren en met 'hekje' kon je dan zeggen of het woord klein geschreven moest worden, groot of alleen het eerste letter groot. Bij de i8510 moet je dus het hele woord opnieuw schrijven wil je de eerste letter groot maken.
Ook onthield de SE k850 wat je de vorige keer na een bepaald woord had geschreven. Dus stel ik schrijf "Ga je mee naar de Bios?" dan kreeg ik de volgende keer, als ik "Ga" schreef, de suggestie om er automatisch "je" achter te plakken, en vervolgens om "mee" erachter te plakken en vervolgens..... etc etc
En nog een klein dingetje, als ik naar mijn inbox ga, kan ik nergens vinden hoe laat ik een bepaald smsje heb ontvangen. Wel welke dag (via Details) maar verder... misschien ben ik wel blind, dat kan ook.
Conclusie: de SMS functie vind ik nog wat beperkt.
Even weer wat positiefs: Ik ben verder erg tevreden met dit ding. Ze hebben
verder overal goed over na gedacht. Echt heeel relaxt. Je kan ook heel veel zelf instellen, zoals shortcuts enzo. De ondersteuning voor themes vind ik nog beperkt, maar dat komt omdat je die gewoon (nog) nergens kunt downloaden/maken. Ook als ik druk op "themes downloaden", dan kom ik nergens.
En ohwwwja. Ja sorry hoor jongens maar er moet nog even iets kleins bij.
Het WLAN support. Werkt prima bij mij thuis. Ik gebruik gewoon een simpele beveiliging met een WEP key. Maar bij sterk beveiligde netwerken zoals op de TU kun je gewoon niets instellen. Je kan alleen een WEP key geven, maar dat is gewoon niet genoeg voor TUDelft. Op Windows Mobile kun je echt vanALLES instellen, maar hier gaat dat gewoon niet. (tenminste ik heb nog niet gevonden hoe) Ook secure W2 (waarmee het dus wel zou moeten kunnen) is niet voor Symbian, dus dat is ook erg fijn..
[
Voor 54% gewijzigd door
Oli4 Hokke op 03-10-2008 15:07
]