Update 17-10-08:
In
deze post had ik reeds foto's geüpload en aangegeven dat de temp niet echt veel afweek van voor het lappen. Dit kwam waarschijnlijk door de brakke bevestiging van de pushpins.
Sinds deze week gelukkige eigenaar van een Thermalright 120 Extreme, deze was reeds gelapped.
Kijk naar het verschil tussen de oude en nieuwe koeler:
Enige nadeel: de koeler komt met de bevestigingspins tegen de voeding in de Sonata 2 kast. Iemand een idee om de fans anders te bevestigen, zonder die pins??
Goed, aan de slag!
Naar de Decokay geweest in Enschede. Hier grid 1000 - 1500 - 2000 gehaald (per vel 1 Euro!!!). Hiermee de processor en de koeler verder gelapped en weer in het systeem gebouwd.
Zie hier de foto's.
Schuren zonder water: grid 2000
Ik had gelezen dat je ook met water kon schuren en dat hij hierdoor nog mee begon te glimmen. Beetje water op schuurpapier en de koeler en processor nogmaals 50x bewogen (schuren kun je het op 2000 niet meer noemen!

) en ziehier het resultaat, superglimmend!
Alles ingebouwd en echt, ik stond versteld van het verschil! Werd eerst de processor (idle) met de oude koeler (wel gelapped tot 1200) rond de 36 graden, met de nieuwe, gelapte koeler, wordt ie nog maar 23 graden!! (kamer: 18 graden)
Stressed is het helemaal een wereld van verschil: met oude koeler rond de 65 graden, nu, met nieuwe koeler rond de 46 graden!! Ik weet niet of het alleen met de koeler te doen heeft en met het lappen, maar ik kan deze koeler en het lappen echt aan iedereen aanraden! Het is echt megasimpel en snel te doen. 1e post schreef ik dat ik een uurtje bezig was, met de 3 andere vellen ook een uurtje bezig geweest. Succes allemaal met lappen, ik ben om! Het werkt echt!!
p.s. wanneer iemand een idee heeft om de bevestiging van de fan anders te doen; ik hoor het graag!