Hallo,
Ik ben geinteresseerd in het aanschaffen van een iPod touch (of een andere PMP). Vooral het brede aanbod aan apps trekt me aan. Ik heb al aardig wat informatie opgezocht op het net, alleen zijn er wel enkele dingen waarvan ik graag een persoonlijk oordeel hoor.
Ten eerste, is het het op het moment nog waard een Touch 2g te kopen, of is het verstandiger om te wachten tot de opvolger komt? Ik wil er namelijk wel even mee door. Ik heb wat onderzoek gedaan, en er heeft maar een jaar tijd tussen de Touch 1G & 2G gezeten, september 2007 & september 2008. Hoe waarschijnlijk is het dat eind 2009 weer een nieuwe Touch komt?
Ten tweede, hoe degelijk is het scherm in jullie ervaring (krasbestendig, rijke kleurweergave ook buiten, etc)?
En als laatste, de geluidskwaliteit. Op enkele sites wordt de touch beschreven als een multifunctioneel praaltje met middelmatige geluidskwaliteit (in vergelijking met de cowon s9 en een aantal andere sony spelers). Ook scheen de europese versie een volume limiter te hebben, maar daar was wel omheen te werken meende ik
Op het moment neig ik het meest naar de iPod, maar ik wil ook waar voor mijn geld, en niet na 3 maand met een 'oude' touch opgescheept zitten, daar kost het ding helaas te veel voor.
Alvast bedankt!