Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-04 16:32
Apple heeft gisteren Beta 5 van iPhone OS 3.0 uitgebracht. Nu develop ik zelf apps voor de iPhone, maar heb nog geen features uit de 3.0 versie gebruikt en al mijn apps geschikt gehouden voor 2.2.1.

Nu staat er een hele berg aan waarschuwingen m.b.t. iPhone OS 3.0 Beta 5, zijn deze gerechtvaardigd? Zijn er mensen hier die 3.0 Beta al op hun iPhone hebben staan? Zijn je huidige apps nog bruikbaar? "Werkt" de telefoon nog gewoon of zijn er vreemde bugs?

Ik hoor graag jullie ervaringen met iPhone OS 3.0 Beta en of het aan te raden is mijn iPhone nu al te upgraden.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Apple heeft gisteren wel en document uitgebracht waarin te lezen valt dat alle apps het op 3.0 moeten doen anders wordt hij uit de store verwijderd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
DaannO schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:43:
Apple heeft gisteren wel en document uitgebracht waarin te lezen valt dat alle apps het op 3.0 moeten doen anders wordt hij uit de store verwijderd..
Ja, maar dat geldt alleen voor nieuwe app approvals, niet voor reeds bestaande apps. De vraag is vooral of mensen hier al *ervaringen* mee hebben.

Het punt is dat ik maar één iPhone heb, en graag naar 3.0 wil zodat ik wat development kan doen. Maar mijn iPhone is niet exclusief voor development, ik wil 'm ook gewoon kunnen gebruiken om te bellen en m'n apps te gebruiken e.d.

Ik begrijp de terughoudendheid van Apple om te zeggen dat alles koek-en-ei is, dus vandaar dat ik het hier even neerleg. Ik zou het graag proberen als ik terug kon naar 2.2, maar een downgrade zit er ook niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Zoals ik al in het iPhone topic zei:
--MeAngry-- schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 17:31:
[...]

Ik heb hier overigens al een tijdje de 3.0 beta (4) in gebruik op m'n iPhone 2G en dat werkt eigenlijk al wonderbaarlijk prima. (Met unlock en al.) Safari is best wat sneller, en sowieso voelt het hele toestel net iets responsiever lijkt het, maar dat is subjectief. Wel apart voor een beta.
Ik heb er goede ervaringen mee en ben ook gewoon van plan vanavond even te upgraden naar beta 5. Maar bij m'n vriendin heb ik het nog niet geïnstalleerd, het is immers een beta. En ik weet wel hoe ik problemen kan oplossen, maar ik ga liever niet haar telefoon potentieel softwarematig om zeep helpen. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
Ik heb er goede ervaringen mee en ben ook gewoon van plan vanavond even te upgraden naar beta 5. Maar bij m'n vriendin heb ik het nog niet geïnstalleerd, het is immers een beta. En ik weet wel hoe ik problemen kan oplossen, maar ik ga liever niet haar telefoon potentieel softwarematig om zeep helpen. ;)
Okay, maar al je 2.2 apps doen het nog gewoon op 3.0 begrijp ik? Welke problemen ben je tegengekomen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-05 15:50
Ariejan schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:46:
[...]

Ja, maar dat geldt alleen voor nieuwe app approvals, niet voor reeds bestaande apps.
...
Niet helemaal waar. Er wordt wel geadviseerd om te controleren of je app ook op 3.0 werkt. Mocht dat niet het geval zijn dan wordt je app alsnog verwijderd.

Ik heb beta 2 een tijdje gedraaid en het enige probleem wat ik tegen ben gekomen qua apps is dat o.a. Hyves wat raar deed bij het vrienden overzicht. Daarnaast liet Beejive niet alle controls goed zien in de schermpjes.

Ik weet niet hoe dat nu is.

[ Voor 61% gewijzigd door Myrdhin op 08-05-2009 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:05
Ok, wellicht een domme vraag, maar waar haal ik de 3.0 beta software vandaan. Ik wil m'n iPhone ook wel updaten naar versie 3.0.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariejan
rimave schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:08:
Ok, wellicht een domme vraag, maar waar haal ik de 3.0 beta software vandaan. Ik wil m'n iPhone ook wel updaten naar versie 3.0.
Je moet je dan aanmelden voor het iPhone Developer Program. Dat kost je 79 Euro/jaar, en dan heb je toegang tot o.a. de pre-release software.

De beta is niet beschikbaar voor consumenten, en volgens de verschillende agreements mogen developers de Beta software ook niet 'disclosen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nou, na een hop gekloot heb ik hem nu ook draaien (iPhone 1e generatie)!

De nieuwe functies werken echt prima! Copy + Paste gaat super en met name de search (Spotlight) vind ik echt een uitkomst! Gewoon je mail doorzoeken en als het er niet bijzit de opdracht voortzetten op de server: ideaal! Verder handig: meerdere foto's in 1 mail versturen en op de iPhone van iTunes account wisselen.

De Beta 5 die ik nu draai voelt nog wel een beetje schokkerig aan op sommige momenten, maar het is al een stuk sneller dan toen 2.0 live ging voor iedereen. Hopelijk weten ze het nog wat bij te schaven, dan is dit weer een hele mooie update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Meer mensen last van een battery drain die zijn weerga niet kent wanneer je de "Fetch" setting op Push zet?

edit: Misschien toch te snel geoordeeld. Ik heb hem sinds vanmorgen weer aangezet en de batterij is gewoon nog netjes vol. Wellicht toch een andere oorzaak gehad. Ik had mijn mobiele internet nog niet goed ingesteld waardoor hij geen verbinding kreeg, misschien dat hij daar naar is blijven zoeken ofzo.

[ Voor 58% gewijzigd door MrAcid op 11-05-2009 13:53 . Reden: nieuwe inzichten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sephone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-07-2023
MrAcid schreef op zondag 10 mei 2009 @ 21:42:
Meer mensen last van een battery drain die zijn weerga niet kent wanneer je de "Fetch" setting op Push zet?

edit: Misschien toch te snel geoordeeld. Ik heb hem sinds vanmorgen weer aangezet en de batterij is gewoon nog netjes vol. Wellicht toch een andere oorzaak gehad. Ik had mijn mobiele internet nog niet goed ingesteld waardoor hij geen verbinding kreeg, misschien dat hij daar naar is blijven zoeken ofzo.
Mijn batterij gaat wel als een gek naar beneden. Met beta4 was de prestatie van de batterij gewoon goed. Na een dag normaal gebruik (bellen sms internet) zat hij nooit onder de 20%. Nu na 2 dagen beta5 erop en de batterij zit al 2 dagen onder de 20%.
Ik heb de iPhone niet extra gebruikt oid. Heel vreemd dit. Als hier dan ook nog is die push notificatie bij komt die ongeveer 30% slikt van je batterij... dan moet je straks 2x per dag opladen. Dat is natuurlijk waardeloos.

 MacBook Pro Retine 15" 2,3 Ghz 16GB - iPad mini 16GB WiFi - iPhone 5 - Apple TV 2 - Airports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bij mij gaat het nu gewoon prima met de batterij, ongeveer 1/3e per dag bij redelijk intensief gebruik en Push aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 02:20
Sephone schreef op woensdag 13 mei 2009 @ 22:33:
[...]

Mijn batterij gaat wel als een gek naar beneden. Met beta4 was de prestatie van de batterij gewoon goed. Na een dag normaal gebruik (bellen sms internet) zat hij nooit onder de 20%. Nu na 2 dagen beta5 erop en de batterij zit al 2 dagen onder de 20%.
Ik heb de iPhone niet extra gebruikt oid. Heel vreemd dit. Als hier dan ook nog is die push notificatie bij komt die ongeveer 30% slikt van je batterij... dan moet je straks 2x per dag opladen. Dat is natuurlijk waardeloos.
Het is een beta dus dat kan je eigenlijk niet zo beoordelen. Daarbij vraag ik me af of je een verse installatie hebt gedaan? Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat de batterij nu makkelijk twee dagen haalt met beta 5, push mail aan, 3G aan, wifi aan, GPS aan en redelijk intensief gebruik (+/- 3 uur per dag) :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:24

HaterFrame

Well... Poo came out!

rimave schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 10:08:
http://www.macgeekblog.co...a-but-cant-afford-99.html

Voor 6dollar kun je daar worden aangemeld, ik heb het zojuist gedaan maar zit nog op een mailtje te wachten... Zogauw ik die heb en de boel werkt meld ik me wel weer :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-05 02:20
MetaFrame schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:58:
[...]

Voor 6dollar kun je daar worden aangemeld, ik heb het zojuist gedaan maar zit nog op een mailtje te wachten... Zogauw ik die heb en de boel werkt meld ik me wel weer :)
Even een bezint, eer ge begint.

Dat kan je doen. Maar ik zou zeer oppassen met dit soort sites. Het is allereerst de vraag of je daaraan mee wilt werken. Je betaalt immers een x bedrag, waarbij de "developer" uiteindelijk een mega-winst maakt. Daarnaast heb je geen enkele zekerheid dat je UDID ook echt ingeschreven blijft. Als die wordt verwijderd dan kun je je weer ergens anders inschrijven, terwijl jij zit met een dode (pink screen of death) iPhone. Er zijn daarbij wat verhalen dat Apple dit soort accounts, waarbij dus niet wordt ontwikkeld maar wel heel veel mensen "testen" sluit. Maar daar geloof ik eigenlijk weinig van. Maar goed, pas op :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoedje schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 23:24:
[...]

Even een bezint, eer ge begint.

Dat kan je doen. Maar ik zou zeer oppassen met dit soort sites. Het is allereerst de vraag of je daaraan mee wilt werken. Je betaalt immers een x bedrag, waarbij de "developer" uiteindelijk een mega-winst maakt. Daarnaast heb je geen enkele zekerheid dat je UDID ook echt ingeschreven blijft. Als die wordt verwijderd dan kun je je weer ergens anders inschrijven, terwijl jij zit met een dode (pink screen of death) iPhone. Er zijn daarbij wat verhalen dat Apple dit soort accounts, waarbij dus niet wordt ontwikkeld maar wel heel veel mensen "testen" sluit. Maar daar geloof ik eigenlijk weinig van. Maar goed, pas op :)
True... maar wie niet waagt wie niet wint... Heb zojuist de bevestiging gehad dat mn UDID is toegevoegd, heb ook de firmware gedownload. Ben hem nu aan het installeren... Ben erg benieuwd :)

En ondertussen werkt het als een tiet en ben ik alles aan het syncen.

en mocht ik worden afgesloten dan kan ik me altijd zelf nog inschrijven als dev. :)

[ Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 15-05-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 09:32
MetaFrame schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:21:
[...]

True... maar wie niet waagt wie niet wint... Heb zojuist de bevestiging gehad dat mn UDID is toegevoegd, heb ook de firmware gedownload. Ben hem nu aan het installeren... Ben erg benieuwd :)

En ondertussen werkt het als een tiet en ben ik alles aan het syncen.

en mocht ik worden afgesloten dan kan ik me altijd zelf nog inschrijven als dev. :)
Wow dat is best snel.. :D En bevalt het? Is het een beetje te vergelijken met 2.2.1 qua snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Kan er nog weinig over zeggen, het voelt wel erg soepel aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
MetaFrame schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 00:51:
Kan er nog weinig over zeggen, het voelt wel erg soepel aan...
Welke beta gebruikt je nu eigenlijk... Indien je beta 5 gebruikt dan heb je toch ook iTunes 8.2 beta nodig?

edit: ;) @hieronder

[ Voor 7% gewijzigd door Flatwhite op 15-05-2009 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 19:08

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik haak even in, heb hetzelfde gedaan als MetaFrame. Mijn ervaring met het installeren is so far echter wat minder. De eerste paar keer gaf iTunes een foutmelding. Nu eens een reboot geprobeerd (had ik nog niet gedaan na de installatie van iTunes 8.2). Ben inmiddels weer bezig met de installatie. Ik hoop in ieder geval dat het dit keer werkt, heb er uiteindelijk toch wat geld voor neergelegd. Zou zonde zijn als het niet werkt..

offtopic:
@hierboven: beta hoef je niet per sé met hoofdletters te schrijven hoor :)

EDIT: En inmiddels dezelfde foutmelding. iTunes wil geeft een "unknown error (10)", en de iPhone blijft in recovery mode :(

[ Voor 20% gewijzigd door Patriot op 15-05-2009 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Patriot schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 01:00:
Ik haak even in, heb hetzelfde gedaan als MetaFrame. Mijn ervaring met het installeren is so far echter wat minder. De eerste paar keer gaf iTunes een foutmelding. Nu eens een reboot geprobeerd (had ik nog niet gedaan na de installatie van iTunes 8.2). Ben inmiddels weer bezig met de installatie. Ik hoop in ieder geval dat het dit keer werkt, heb er uiteindelijk toch wat geld voor neergelegd. Zou zonde zijn als het niet werkt..

offtopic:
@hierboven: beta hoef je niet per sé met hoofdletters te schrijven hoor :)

EDIT: En inmiddels dezelfde foutmelding. iTunes wil geeft een "unknown error (10)", en de iPhone blijft in recovery mode :(
Das mooi klote inderdaad... Probeer eens te herstellen in DFU modes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat is vreemd, bij ging alles in 1x goed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik heb dan toch ook maar de software van Mac Geek Blog gekocht voor 5 dollar (gelukkig staat de dollar laag :+). Kijken of het dan wel lukt. In ieder geval is het jammer dat het niet in één keer goed gaat, maar we merken het wel.

Ik zal zo ook even kijken naar dat DFU mode, weet eerlijk gezegd niet precies wat dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mja dat heb ik wel direct gedaan, een niet zo een lekkere firmware gedownload??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Geen idee, dat hoop je stiekem dan maar hè? Immers, dat zou betekenen dat het nu misschien wel goed zal gaan..

EDIT: Inmiddels weer mislukt, eens zien of iTunes uninstallen werkt..

MetaFrame, wat is je OS? Ik gebruik Windows Vista 64-bit.

[ Voor 38% gewijzigd door Patriot op 15-05-2009 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

OSX86 10.5.7...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Patriot schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 01:16:
Geen idee, dat hoop je stiekem dan maar hè? Immers, dat zou betekenen dat het nu misschien wel goed zal gaan..

EDIT: Inmiddels weer mislukt, eens zien of iTunes uninstallen werkt..

MetaFrame, wat is je OS? Ik gebruik Windows Vista 64-bit.
Check deze link voor DFU modes

http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=1034

Heeft heel wat iPhone weer doen leven... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het schiet nu helemaal niet echt op. Ik heb iTunes opnieuw geïnstalleerd, maar nu pakt hij mijn iPhone helemaal niet meer :/ Ik ga nu weer even rebooten, omdat ik dat na de nieuwe install niet heb gedaan. Jezus, wat een leuke preview moest zijn is voor mij aan het eindigen in een soort nachtmerrie :/

EDIT:
Ik ga even iTunes 8.1 weer installeren, en kijken of een downgrade mogelijk is.. hopelijk heeft hij die 'permanente test-modus' niet aangezet, dan ben ik helemaal zuur..

EDIT2:
Nouja, 8.1 staat er weer op, en hij is nu bezig met een restore (waarschijnlijk van 2.2, ik kan me niet voorstellen welke verise het anders zou moeten zijn namelijk).

EDIT3:
Zoals het er nu naar uitziet valt het allemaal mee. iTunes 8.1 staat er gewoon op, en hij is nu een backup aan het terugzetten. De iPhone heeft nog niets gezegd over een eventuele testmodus. Nu is het wel tijd aan het worden voor het opzoeken van het bed, dus we kijken waarschijnlijk morgen verder.

EDIT4:
Omdat slapen voor mietjes is, en ik nog geen werkende iPhone had, ben ik verder gegaan. Ik heb de 64-bit versie van de 8.2 pre-release opgespoord en gedownload. Daarmee ging alles prima en in één keer goed. Goede waarschuwing voor anderen die denken dat 32-bit ook wel kan.

[ Voor 69% gewijzigd door Patriot op 15-05-2009 03:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha, ik ben vorige week vrijdag ook tot 5 uur 's nachts bezig geweest met allerlei klote foutmeldingen. :+ Werkt nu inmiddels wel goed! Batterij gaat inderdaad, zoals Hoedje hierboven al zegt, makkelijk twee dagen mee met "alles" aan. Zeker een verbetering! Ik heb een 1e generatie iPhone trouwens, geen 3G dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-05 15:27
Sinds de update van OSX 10.5.7 kan ik via bluetooth tethering gebruiken icm met iPhone 3G (beta 3 v5) & Macbook Pro Unibody. Dit kon voorheen niet. Super!Afbeeldingslocatie: http://art-extreme.nl/dump/tethering_over_bluetooth_iphone3g_MBP_unibody.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Nu bezig met installeren/restoren... Ben benieuwd! :9

UPDATE:

In 1 keer goed en nu aan het updaten... Ziet er goed uit! :)

[ Voor 40% gewijzigd door Flatwhite op 15-05-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

iSneaker schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 10:16:
Sinds de update van OSX 10.5.7 kan ik via bluetooth tethering gebruiken icm met iPhone 3G (beta 3 v5) & Macbook Pro Unibody. Dit kon voorheen niet. Super![afbeelding]
En die optie is bij mij niet beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-05 23:28
Ik lees hier veel over batterij die bij 3.0 langer mee gaat. Is dat ook echt zo? Graag jullie ervaringen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Ariejan schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 09:40:
Apple heeft gisteren Beta 5 van iPhone OS 3.0 uitgebracht. Nu develop ik zelf apps voor de iPhone, maar heb nog geen features uit de 3.0 versie gebruikt en al mijn apps geschikt gehouden voor 2.2.1.

Nu staat er een hele berg aan waarschuwingen m.b.t. iPhone OS 3.0 Beta 5, zijn deze gerechtvaardigd? Zijn er mensen hier die 3.0 Beta al op hun iPhone hebben staan? Zijn je huidige apps nog bruikbaar? "Werkt" de telefoon nog gewoon of zijn er vreemde bugs?

Ik hoor graag jullie ervaringen met iPhone OS 3.0 Beta en of het aan te raden is mijn iPhone nu al te upgraden.
heb jezelf geen iphone en dan niet os 3.0 erop gezet?
heb ook een dev account en draai de beta's sinds begin op de 3g.
werkt prima met de bugs er bij horend.
meeste 2.2.1 apps werken gewoon, denk dat op mijn iphone 1 app niet werkte en dat was journaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
MetaFrame schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 14:21:
[...]

En die optie is bij mij niet beschikbaar?
Wat ik gedaan heb; bij Beta 3 V4 kon je nog aangepaste ipcc bestanden update in iTunes. Ik heb toen V5 uitkwam gewoon geupdate en behoud de iPhone zijn (aangepaste) carrier (ipcc) bestand. Nu met de nieuwe iTunes beta en V5 kan je geen ipcc bestand meer uploaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Grrrr... maar eens rondzoeken op inet of er al hacks gevonden zijn...

Overigens ben ik behoorlijk tevreden met 3.0, stabiel, energie zuinig en erg soepel :)

[ Voor 39% gewijzigd door HaterFrame op 15-05-2009 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
MetaFrame schreef op vrijdag 15 mei 2009 @ 15:25:
Grrrr... maar eens rondzoeken op inet of er al hacks gevonden zijn...

Overigens ben ik behoorlijk tevreden met 3.0, stabiel, energie zuinig en erg soepel :)
Ook geen optie voor thetering of MMS gevonden in Beta 5, maarja helaas. Voor de rest:

stabiel? > eens
soepel? > eens
zuinig? > mwoh valt wel mee...denk dat ik nog steeds maar een dag met de batterij ga doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
  • Laatst online: 21-02-2022
na dit avontuur:
het journaal van faust: 360 toch nog ergens goed voor!
Draai ik nu al een kleine week 3.0
De toegevoegde functies zoals zoeken en copy paste gebruik ik niet, alleen om te pronken bij de vele 2.2 gebruikers die ik ken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Het zoeken gebruik ik toch relatief veel moet ik eerlijk zeggen, is toch wel heel erg makkelijk met je mail :)

Voor de rest valt me op dat de batterij veel langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
Ik heb gister een dagje tethering gebruikt voor het eerst icm bluetooth. Ik heb nu wel fijn overige kosten van 13 euro ex btw.. WTF? echt weird.. Had hier nooit last van... Vreemd.. Ik wacht wel even me factuur af tot ik weer ga tethering ga gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 09:32

lasharor

7 december 2004

Is dat zoeken eigenlijk ook uit te schakelen?

Ik vindt het al irritant dat ik x keer naar rechts moet bladeren, nu kan je ook nog eens naar links :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
Het is zeker een fijne update. Veel mensen zaten te wachten op deze functies.

Zelf lijkt het copy-paste me handig als ik bij een vriend ben, die heeft wpa codes van 64 tekens, en in zijn dorp is een slechte tmobile umts dekking :)
Landscape mode mail schrijven vond ik ook onnodig, heb snel leren typen in de portret modus, het landscape kunnen lezen van bepaalde mails is dan weer wel een voor mij nuttige toevoeging.

Ik vraag me of hoe jullie tetheren?
Ik heb een t-mobile originele iphone 3G, maar ik vind de optie nergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Faust schreef op zaterdag 16 mei 2009 @ 20:19:
Het is zeker een fijne update. Veel mensen zaten te wachten op deze functies.

Zelf lijkt het copy-paste me handig als ik bij een vriend ben, die heeft wpa codes van 64 tekens, en in zijn dorp is een slechte tmobile umts dekking :)
Landscape mode mail schrijven vond ik ook onnodig, heb snel leren typen in de portret modus, het landscape kunnen lezen van bepaalde mails is dan weer wel een voor mij nuttige toevoeging.

Ik vraag me of hoe jullie tetheren?
Ik heb een t-mobile originele iphone 3G, maar ik vind de optie nergens?
Dat klopt, dat is met de beta 5 uitschakeld voor T-Mobile :(, dr zijn trouwens wel mogelijkheden om het weer in te schakelen. Hoe? Geen idee, ben nog druk opzoek naar die mogelijkheden.

[ Voor 8% gewijzigd door HaterFrame op 17-05-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbosveld
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05 15:46
MetaFrame schreef op zondag 17 mei 2009 @ 10:08:
[...]

Dat klopt, dat is met de beta 5 uitschakeld voor T-Mobile :(, dr zijn trouwens wel mogelijkheden om het weer in te schakelen. Hoe? Geen idee, ben nog druk opzoek naar die mogelijkheden.
Het is mij gelukt door hier de ipcc file van T-Mobile te downloaden en te renamen naar extensie ipcc.

Zorg dat je iTunes B7 of B8 hebt! Met B10 werkt het trucje niet. Vervolgens druk je (op een mac) op Option en dan tegelijkertijd op Check for update (engels). Nu selecteer je de ipcc file en gaat iTunes je carrier opties bijwerken. Vervolgens kun je onder settings > netwerk > algemeen op je iphone de tethering opties terugvinden.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
sbosveld schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:26:
[...]

Het is mij gelukt door hier de ipcc file van T-Mobile te downloaden en te renamen naar extensie ipcc.

Zorg dat je iTunes B7 of B8 hebt! Met B10 werkt het trucje niet. Vervolgens druk je (op een mac) op Option en dan tegelijkertijd op Check for update (engels). Nu selecteer je de ipcc file en gaat iTunes je carrier opties bijwerken. Vervolgens kun je onder settings > netwerk > algemeen op je iphone de tethering opties terugvinden.

Succes!
Grrrr ik heb B10. Is daar al een oplossing voor?

Ok ik draai nu B7, maar als ik de naam verander van TMobile_nl.bundle naar TMobile_nl.bundle.ipcc, dan wordt het een map waar ik ook niets kan selecteren. Verander ik het naar TMobile_nl.ipcc gebeurt hetzelfde. Wat doe ik fout? 8)7 |:(

Nevermind...gelukt... :D

[ Voor 17% gewijzigd door Flatwhite op 20-05-2009 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust
b10? welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
iTunes 8.2b10 is de nieuwste Beta van iTunes die mee wordt geleverd met iPhone software 3.0 Beta 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
sbosveld schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:26:
[...]

Succes!
Wel jammer dat de carrier nu scrollt.

edit: gelukt met andere ipcc maar nog steeds geen MMS bij t-mobile helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door injectx op 21-05-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 00:36
Kleine vraag jongens: De iPhone 3.0 software .. kan die Push mail op een schema doen?
Mijn iPhone is altijd zo leeg omdat hij hele nacht staat te push-mailen wat mega veel batterij slurpt.

Op WinMo kun je dus in uren instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 14:24
MMaster23 schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:45:
Kleine vraag jongens: De iPhone 3.0 software .. kan die Push mail op een schema doen?
Mijn iPhone is altijd zo leeg omdat hij hele nacht staat te push-mailen wat mega veel batterij slurpt.

Op WinMo kun je dus in uren instellen.
Push mail op een schema.... Gewoon fetch met een interval dus? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Red Nalie schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 22:54:
[...]

Push mail op een schema.... Gewoon fetch met een interval dus? :P
Niet zo bijdehand he ;)
maar dat dus

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
MetaFrame schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 22:58:
[...]

Zo, ook gedaan, ben erg benieuwd. Zodra ik wat tijd gehad heb, zal ik wat screentjes posten. :)

EDIT:
Accepted, nu software aan het downloaden.

EDIT2:
Geïnstalleerd, werkt prettig.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B1uNgtZfoJpN0zCoXuSjnNeg/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/BOztr9VVWKWt5BcmJP9vl3ld/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rO5gV1h6UOyATQCiF5Ed4QJx/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/W4hZvrKYYrUw0RXhmQ1d2Cuq/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KcuppkUoWzbZKke4UtHOdIGB/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xewUMHgspAfPMalx5sFXmH90/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/H8zbUpOE57Aljzqs1zCOjMMX/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cHcUUskGa2PbLRXWW2scwP2J/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/s46SpHUcrAw87OMQGsVPZSHh/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4RzB8WJaps9MY0CB9MBXjj7v/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/l1AGKMlNyO7WNg8u0j9n3MGJ/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eOmPTfuDPwG3utg4lVJQMqtR/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FhonMRAEr8CBMVnZtt0OFoVi/thumb.png

[ Voor 69% gewijzigd door Emile|IA op 24-05-2009 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Zpottr schreef op zondag 24 mei 2009 @ 11:01:
[...]

Niet zo bijdehand he ;)
maar dat dus
Dat is niet het zelfde.

Wat hij bedoeld is dat je kan instellen dat je iPhone bijvoorbeeld tussen 23:00 en 7:00 push uitzet of helemaal geen mail op haalt. Maar dat is helaas niet mogelijk, ook niet in de beta.
Ik zet mijn telefoon 's nachts gewoon op vliegtuismodus, dat vind ik makkelijk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Iemand al een ervaring met A2DP op 3.0? Paired-ie snel, werkt het skippen/spoelen een beetje responsief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:09
Wat is er nou zo speciaal aan dat Google Latitude? Je ziet op de kaart waar je bent. Maar dat was toch allang zo met de ingebouwde GPS in de iPhone? Ik kan me een filmpje herinneren waarbij iemand een restaurant in de buurt zocht. Ook Steve demonstreerde zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Dancing_Animal schreef op maandag 01 juni 2009 @ 13:03:
Wat is er nou zo speciaal aan dat Google Latitude? Je ziet op de kaart waar je bent. Maar dat was toch allang zo met de ingebouwde GPS in de iPhone? Ik kan me een filmpje herinneren waarbij iemand een restaurant in de buurt zocht. Ook Steve demonstreerde zoiets.
Bij developers gaat het erom dat je nu de GPS kan aanspreken via javascript. Iets wat eerst met een soort-hack moest worden aangesproken. Nu is het in beta 5 supported.

Ben zelf erg blij met deze functie, daar mijn applicatie een webapp subview gebruikt en de GPS nu via een omweg wordt aangesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand enig idee of de 8.2 versie van iTunes die net is vrijgegeven ook werkt met 3.0 beta 5?

Edit: zojuist maar eens geprobeerd en het werkt prima :)

[ Voor 24% gewijzigd door HaterFrame op 01-06-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
MetaFrame schreef op maandag 01 juni 2009 @ 22:45:
Iemand enig idee of de 8.2 versie van iTunes die net is vrijgegeven ook werkt met 3.0 beta 5?

Edit: zojuist maar eens geprobeerd en het werkt prima :)
Blijft tethering en MMS ook gewoon werken?

Als ik software update draai dan krijg ik geen update te zien overigens (heb 8.2b7 btw.)...vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Geen idee, ik ga er van uit van wel aangezien je verder weinig aan de firmware van je iPhone veranderd.

Wel raar idd dat softwareupdate hem bij jou nog niet ziet? (dit kan er overigens wel mee te maken hebben dat ik die beta nog niet draaide op mn macbook. Zal het woensdag eens checken op mn hackpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zelf iTunes 8.2 b7 draaien, en als ik daar een update over wil halen zegtie dat mijn versie (8.2) de laatste versie is. Dus er zit een leuke bug in de updatecheck. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 27-05 11:35
Tethering werkt netjes zo te zien. Wel wat geklooi om aan het werken te krijgen op T-Mobile in Nederland. Iemand ervaring met BASE in België (EDGE maar wel iPhone 3G)?

Misschien ook maar eens dit aanschaffen … Dat, cut/copy/paste en spotlight searching is alles waar je nu in principe van kan gebruik maken he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Bij mij verschijnt de tethering optie ook niet. Ik heb een iPhone 3G uit belgië, icm Vodafone, niks van T-Mobile bij dus.
Ik kan wel MMS'en. Wat moet ik doen om de tethering-optie te krijgen (zonder jailbreak)?

Edit: Gelukt!, werkt erg fijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Emile|IA op 07-06-2009 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beowulfx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-05 22:45
Na het jailbreaken van mijn Iphone met firmware 3.0 heb ik geen bereik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Iemand de unsupported OS meldingen al een keer tegengekomen? Heb er zelf "last" van als ik Skype opstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Iemand al zonder dev account geprobeerd te upgraden naar iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw ?

Wat ik heb begrepen dat je de laatste versie (8.2) van iTunes moet installeren. Itunes starte, iPhone connecten, Shift ingedrukt houden en op de restore button klikken. Vervolgens via het browse menu de iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw selecteren en 10 minuten later heb je 3.0 final draaien :D

[ Voor 63% gewijzigd door Erhnam op 09-06-2009 09:37 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:42

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Erhnam schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:34:
Iemand al zonder dev account geprobeerd te upgraden naar iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw ?
Zonder dev account kun je toch nog helemaal niet upgraden?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Erhnam schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:34:
Dat vroeg ik mij ook af inderdaad. Heb zelf wel een Dev. iPhone en net geupgrade naar 3.0 GM, maar ben wel benieuwd... Iemand interesse om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:36:
[...]

Zonder dev account kun je toch nog helemaal niet upgraden?
Wat ik heb begrepen dat dit juist wel kan! Je moet dan de restore functionaliteit binnen iTunes gebruiken (shift ingedrukt houden) en dan naar de final versie van 3.0 verwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

mjah ik ga niet me iPhone b0rken om het te testen, someone else be my guest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik sta op die lijsten, maar ik wacht nog even of wat berichten van anderen over hoe dat gaat met deze GM.

Ik draai al 3.0 beta 5 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Ik zou 'm niet zo snel installeren, ervan uitgaande dat onderstaande quote klopt
This version of iPhone OS 3.0 should only be deployed on devices dedicated for iPhone OS 3.0 GM Seed software development. By installing iPhone OS 3.0 GM Seed software on your Authorized Test Devices, these Devices are permanently “locked” into testing mode and cannot be restored to an earlier release of iPhone OS. Bear this in mind before installing the software.

Filename :- iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw 230.1 MB

[ Voor 9% gewijzigd door TheRookie op 09-06-2009 09:50 . Reden: bij nader inzien bron ff weggehaald, niet alle links vallen binnen policy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, mijn iPhone zit toch al "locked" in testing mode. Dat doet verder niets af aan de functionaliteit.\

Ik moet alleen mijn unlock niet kwijtraken. Denk verder dat de update wel prima zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
MrAcid schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 09:46:
Ik sta op die lijsten, maar ik wacht nog even of wat berichten van anderen over hoe dat gaat met deze GM.

Ik draai al 3.0 beta 5 trouwens.
Ik kan je vertellen dat de GM veel beter en sneller is dan Beta 5. Voelt gewoon soepel. Veel minder lag en slowdowns...fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Wat voor iPhone heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:16
Ik heb vanochtend de 3.0 Gold Master geïnstalleerd welke ik van een niet nader te noemen torrentsite heb geplukt. Ik ben geen developer en ik heb geen enkel probleem met het gebruik van OS 3.0. Ik kan alles doen, alleen is tethering nog niet actief. Dat komt wellicht op 17 juni, dan zal Apple ook wel nieuwe carrier updates doorsturen.
Qua snelheid merk ik een lichte verbetering (Maar dat kan ook komen door de verse installatie), verder heb ik momenteel mijn apps nog niet teruggezet. Daar wacht ik nog even mee tot de 17e, het kan zijn dat sommige apps nog niet compatibel zijn met 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Kan ik met mijn NIET DEV iPhone ook deze fw installeren?

En kan ik erna nog jailbreaken ? (ivm iDA :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam

Erhnam

awenger schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:00:
Ik heb vanochtend de 3.0 Gold Master geïnstalleerd welke ik van een niet nader te noemen torrentsite heb geplukt. Ik ben geen developer en ik heb geen enkel probleem met het gebruik van OS 3.0. Ik kan alles doen, alleen is tethering nog niet actief. Dat komt wellicht op 17 juni, dan zal Apple ook wel nieuwe carrier updates doorsturen.
Qua snelheid merk ik een lichte verbetering (Maar dat kan ook komen door de verse installatie), verder heb ik momenteel mijn apps nog niet teruggezet. Daar wacht ik nog even mee tot de 17e, het kan zijn dat sommige apps nog niet compatibel zijn met 3.0
Een vraagje; hoe zit het met de geinstalleerde programma's? Zijn deze weg na de restore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Erhnam schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:13:
[...]

Een vraagje; hoe zit het met de geinstalleerde programma's? Zijn deze weg na de restore?
Als je zijn post goed leest , ja.

Hij zegt, ik wacht nog even met het herinstalleren van programma's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:16
Inderdaad, ik heb geen update gedaan, maar een restore. Daardoor ben ik nu tijdelijk even mijn apps kwijt. Welke ik terug zou kunnen plaatsen vanaf een backup, maar daar wacht ik nog even mee tot de officiele release van OS3.0 i.v.m. developers die hun applicaties wellicht nog moeten omzetten naar de 3.0 SDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smooky
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gister de update gedaan op mijn iPhone eerste generatie vanaf 2.2.1 naar 3.0 beta 5. ( via mijn officiële developer account) Resultaat: Youtube MMS en tethering werken beide niet. (Telfort abo met databundel)

Net een update gedaan naar 3.0GM. Gaat prima, alleen Youtube en tethering werken beide niet. Nou zag ik op de Apple site dat MMS sowieso niet gaat werken op een eerste generatie iPhone, misschien geldt dat ook wel voor tethering, ik hoop het niet. (dat was namelijk de reden voor mij om m'n iPhone te upgraden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
het is jammer dat je niet meer via Apple Store je gekochte programma's opnieuw kan installeren. ( moet je opnieuw betalen)
Kan nu alleen via itunes en niet meer op je iphone zelf.
jammer jammer, gebruikte het erg vaak!!

[ Voor 6% gewijzigd door mregeling op 09-06-2009 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
mregeling2005 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:29:
het is jammer dat je niet meer via Apple Store je gekochte programma's opnieuw kan installeren. ( moet je opnieuw betalen)
uhmm ik heb zonet een stuk of 6 applicaties (die ik eerder had gekocht) gewoon via m'n iphone GRATIS geinstalleerd hoor?
EDIT: Met 3.0 GM (gisteravond geinstalleerd)

[ Voor 4% gewijzigd door edgarf28 op 09-06-2009 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

mregeling2005 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:29:
Dat ging toch alleen over apps die je via een code gekregen hebt?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

CrankyGamerOG schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 10:00:
Kan ik met mijn NIET DEV iPhone ook deze fw installeren?

En kan ik erna nog jailbreaken ? (ivm iDA :) )
iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163039

Ik heb 3.0 golden master gedownload van een torrentsite. Maar hoe install ik em nu?

En als ik 3.0 heb kan ik in het buitenland gewoon de app kaarten gebruiken via gps inplaats van internet toch? Ik ga dit weekend namelijk naar het buitenland maar wil geen dikke rekening vanwege internet gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 163039 op 09-06-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Anoniem: 163039 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:51:
Ik heb 3.0 golden master gedownload van een torrentsite. Maar hoe install ik em nu?

En als ik 3.0 heb kan ik in het buitenland gewoon de app kaarten gebruiken via gps inplaats van internet toch? Ik ga dit weekend namelijk naar het buitenland maar wil geen dikke rekening vanwege internet gebruik.
kan idd.. maar weet je ook dat als je in het buitenland bent, internet (GPS/3G) best duur is op je iPhone??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edgarf28 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:53:
[...]

kan idd.. maar weet je ook dat als je in het buitenland bent, internet (GPS/3G) best duur is op je iPhone??
Betaal je voor gps joh? Is 3g hetzelfde als gps? Hoe duur is dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 21:24
edgarf28 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:31:
[...]

uhmm ik heb zonet een stuk of 6 applicaties (die ik eerder had gekocht) gewoon via m'n iphone GRATIS geinstalleerd hoor?
EDIT: Met 3.0 GM (gisteravond geinstalleerd)
geeft ie niet aan dat je hem of opnieuw moet kopen of gratis via itunes kan downloaden.
Pak maar eens een programma die je al betaald hebt.
Eerder gaf ie aan dat je hem al gekocht hebt en dat je hem gratis opnieuw kan downloaden.
Nu met 3.0 geeft ie iets heel anders aan !!

U heeft die al gekocht,

Je kunt het gratis opnieuw downloaden naar de computer, of klik op Koop om het nogmaals te kopen

[ Voor 10% gewijzigd door mregeling op 09-06-2009 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:59

zAo

GPLv2 Fanboy

Weet iemand of T-Mobile NL al een statement heeft afgegeven over het gebruik van tethering in OS 3.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-05 16:53

DesertShooter

Afgekickt

mregeling2005 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:57:
[...]

geeft ie niet aan dat je hem of opnieuw moet kopen of gratis via itunes kan downloaden.
Eerder gaf ie aan dat je hem al gekocht hebt en dat je hem gratis opnieuw kan downloaden.
Dat klopt. Dat is om tegen te gaan dat meerdere iPhones dezelfde licentie op het programma kunnen gebruiken. Je zult het dus meerdere keren moeten kopen voor meerdere iPhones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-02 10:51

Richi E.

PSN: Rich_E1988

zAo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:58:
Weet iemand of T-Mobile NL al een statement heeft afgegeven over het gebruik van tethering in OS 3.0?
Nee, ze hebben nog niet officieel bevestigd dat ze dit gaan ondersteunen. Maar ik denk dat we er wel van uit mogen gaan, aangezien ze tijdens de keynote van gisteren in de sheet met ondersteunende providers stonden.

Zie hier de screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://cache.gizmodo.com/assets/wwdc2009/wwdc2009-482.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Richi E. op 09-06-2009 12:05 ]

PSN: Rich_E1988

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

omg ik word gewoon genegerd hiero ....

Kan ik op een NIET dev iPhone (of dev account) OS 3.0GM installeren (en behoud ik dan een jailbreak?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Anoniem: 163039 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:54:
[...]

Betaal je voor gps joh? Is 3g hetzelfde als gps? Hoe duur is dat dan?
Sorry ik bedoelde GPRS en 3G, maar voor het programma Kaarten, is een internetverbinding vereist, dus als je in het buitenland bent, en je gebruikt de applicatie Kaarten, dan kost het geld (behalve als je dan via WiFi verbonden bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
mregeling2005 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:57:
[...]

U heeft die al gekocht,

Je kunt het gratis opnieuw downloaden naar de computer, of klik op Koop om het nogmaals te kopen
Ik heb dit toch echt niet gehad vanochtend, toen ik o.a. Flight Control op m'n clean install van OS 3.0 GM hoor...
kon hem gewoon gratis opnieuw installeren vanaf m'n iPhone 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Heeft iemand MMS al werkend gekregen op FW 3.0 GM???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edgarf28 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:13:
[...]

Sorry ik bedoelde GPRS en 3G, maar voor het programma Kaarten, is een internetverbinding vereist, dus als je in het buitenland bent, en je gebruikt de applicatie Kaarten, dan kost het geld (behalve als je dan via WiFi verbonden bent)
Ja maar in 3.0 zit toch software voor gps? Zodat ik voor het programma kaarten geen internet verbinding nodig heb. Of zit ik helemaal verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cidolfas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-05 20:33
zAo schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 11:58:
Volgens mij is dat ook lastig te blokkeren; de telefoon tethert(?) of niet. Op het netwerk van de provider ziet het er gewoon uit alsof je internet vanaf je mobiel, dat je de data daarna doorsluist naar je laptop is niet aan hun lijkt me.

i5-10600K | MSI MAG Tomahawk Z490 | Asus DUAL GeForce RTX 3070 OC | Corsair Vengeance 32 GB 3600 Mhz | Noctua NH-D15 Chromax.Black | Corsair RM850x | Fractal Design Meshify S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:59

zAo

GPLv2 Fanboy

Richi E. schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:04:
[...]

Nee, ze hebben nog niet officieel bevestigd dat ze dit gaan ondersteunen. Maar ik denk dat we er wel van uit mogen gaan, aangezien ze tijdens de keynote van gisteren in de sheet met ondersteunende providers stonden.

Zie hier de screenshot:
[afbeelding]
Dat was ook mijn eerste gedachte, maar volgens mij verschillen T-Mobile DE en NL al erg veel van elkaar. Aangezien T-Mobile NL geen FUP heeft, kan ik me voorstellen dat ze er niet blij mee zullen zijn.
Cidolfas schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:59:
[...]
Volgens mij is dat ook lastig te blokkeren; de telefoon tethert(?) of niet. Op het netwerk van de provider ziet het er gewoon uit alsof je internet vanaf je mobiel, dat je de data daarna doorsluist naar je laptop is niet aan hun lijkt me.
Naast dat het wel te achterhalen is of iemand tethered (de applicatielaag geeft volgens mij gewoon de OS versie e.d. door), kan T-Mobile het in de geleverde firmware uitzetten. Iedereen die netjes via iTunes update heeft dan de blokkade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 163039 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:59:
[...]

Ja maar in 3.0 zit toch software voor gps? Zodat ik voor het programma kaarten geen internet verbinding nodig heb. Of zit ik helemaal verkeerd?
Er zit een GPS ontvanger in. Dat is niet afhankelijk van software versie. Nieuw in 3.0 is ondersteuning voor TomTom-achtige software. Dan heb je je kaarten bij je en heb je geen dataverkeer.

Wil je simpelweg in het buitenland kaarten bekijken (off-line) met je GPS-positie dan is OffMaps (app store) misschien iets voor je.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
Cidolfas schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 12:59:
[...]

Naast de Firmware die je update voor de iPhone wordt af en toe ook de Carrier-settings geupdate. In deze update kan T-mobile dit blokkeren of afhankelijk maken van je iPhone IMEI/UDID icm. een apart abonnement.

Laten we hopen van niet...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.