Je moet eerst Genius in je ITunes aanzetten, deze moet je dan je bibliotheek laten scannen en vervolgens moet je gewoon scroniseren met je IPod...Anoniem: 275034 schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:50:
Hmm prijs van iPod Touch daalt snel zeg, had de mijne nu nog maar 2 weken in bezit. De gift pack bij BCC.
Komt soms misschien een nieuwe versie uit ofzo?
Weet verder iemand wel hoe ik die genusisis ding op me iPod aan het werk krijg? Hij geeft alleen maar aan te weinig verwachting
Al vraag ik me af wat de iPod Touch 3G in huis zal hebben aangezien ik de 2G voor een mediaspeler toch aardig compleet. Nouja, Flash-suppport zou ik waarderensyltheboy schreef op zondag 15 maart 2009 @ 20:54:
[...]
Nee, hij is er pas sinds een half jaar dus het lijkt me van niet. Als we weer een half jaar verder zijn, dan komt er waarschijnlijk weer een nieuwe versie.
Wie nog een hoes zoekt voor z'n iPod Touch 2G, op more-thing.com hebben ze leuke hoezen. Zonet maar eens een knalgroene Diamond-hoes besteld gezien zo'n metalen geval ook gaat krassen (die ik overigens mooier vind dan zo'n rubber geval).
Jah en helemaal belachelijk als je weet waarom. Boekhoudtechnisch als ik dit mag geloven. Schijnt dus een of andere wet te zijn.
offtopic:
Trouwens, als je de update via een directe link van de apple-server download en zo op je ipod zet, eventueel jailbreaken, hoeft je er toch niet voor te betalen.
Trouwens, als je de update via een directe link van de apple-server download en zo op je ipod zet, eventueel jailbreaken, hoeft je er toch niet voor te betalen.
Dat motiveert toch ook alleen maar het jailbreaken lijkt mij?
Je kan natuurlijk $ 10,- betalen maar er zullen heus wel functies zijn die je mist in de 3.0-software
Je kan natuurlijk $ 10,- betalen maar er zullen heus wel functies zijn die je mist in de 3.0-software

Wat nu als je 3.0 jailbreakt, aan itunes hangt en vervolgens update als er 3.0.1 uitkomt (non-jailbreak)? Ik vraag me af of ze moeilijk doen.
offtopic:
/me heeft geen ipod touch/iphone.
wordt ook gejailbreakt
offtopic:
* mat.hi.as wetend, uit eigen ervaring
* mat.hi.as wetend, uit eigen ervaring
iTunes geeft dan aan dat er een update beschikbaar is, die moet je natuurlijk niet installeren want dan ben je je jailbreak mogelijkheden kwijt.
@Damarcus Ik weet echt wel dat je niet via itunes moet upgraden als je je jailbreak wilt behouden. (nja niet zonder aangepaste ipsw file)
Trouwens, levert het registreren van je ipod touch bij apple nog garantie verlenging op? (zonder aanschaf van applecare)
Trouwens, levert het registreren van je ipod touch bij apple nog garantie verlenging op? (zonder aanschaf van applecare)
[ Voor 37% gewijzigd door Zilla op 17-03-2009 22:28 . Reden: Reactie toevoegen ]
Anoniem: 285165
Iemand intresse in iPod Silicone hoesjes? Verkeerd besteld, ik heb de 1G en ik hoesjes besteld voor de 2G. Als iemand wilt ruilen ook perfect.
Maar ik vind het wel raar dat we 10euro moeten dokken. Ik betaal al 200/280/350 voor dat ding en dan nog voor een software update ook nog, dat is raar.
Maar ik vind het wel raar dat we 10euro moeten dokken. Ik betaal al 200/280/350 voor dat ding en dan nog voor een software update ook nog, dat is raar.
Apple weet niet of je hem gejailbreakt hebt, ze kunnen dus nergens moeilijk over doen. Als je bedoelt of je de 3.0.1 kunt downloaden zonder 3.0 gekocht te hebben: nee, daar moet je dan ook gewoon voor betalen. Ze zijn niet helemaal achterlijkZilla schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:07:
Wat nu als je 3.0 jailbreakt, aan itunes hangt en vervolgens update als er 3.0.1 uitkomt (non-jailbreak)? Ik vraag me af of ze moeilijk doen.
offtopic:
Nee, volgens mij biedt het niet echt voordelen (misschien in een gevalletje diefstal ofzo), in ieder geval zeker geen garantieverlenging.Zilla schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 22:24:
@Damarcus Ik weet echt wel dat je niet via itunes moet upgraden als je je jailbreak wilt behouden. (nja niet zonder aangepaste ipsw file)
Het is nu eenmaal de wet. De software wordt 'eenmalig' gekocht, en voor verdere updates moet betaald worden. Zo is het nu eenmaal, daar kan Apple ook niets aan doen. Een symbolisch bedrag à $0,01 of zo werkt ook niet, want de prijs moet de waarde van de updates representeren. Dus er zit voor Apple niet veel op dan geld vragen, al zal de wet hun wel goed uit komen denk ik zoAnoniem: 285165 schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 23:08:
Lijkt mij een erg sterk verhaal aangezien ik voor windows ook gratis updates download met nieuwe functionaliteiten.ScottB schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 05:20:
[...]
Het is nu eenmaal de wet. De software wordt 'eenmalig' gekocht, en voor verdere updates moet betaald worden. Zo is het nu eenmaal, daar kan Apple ook niets aan doen. Een symbolisch bedrag à $0,01 of zo werkt ook niet, want de prijs moet de waarde van de updates representeren. Dus er zit voor Apple niet veel op dan geld vragen, al zal de wet hun wel goed uit komen denk ik zo
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat Apple dat dus ook gewoon kan doen. Gratis updates uitbrengen.
nergens, op dit moment is alleen de SDK versie 3.0 in beta te downloaden. SDK is alleen handig voor developers die al iets willen bouwen met de features die in 3.0 beschikbaar komen.
Het gaat om het verschil tussen updates en upgrades heb ik begrepen. Jij kunt Windows Updates gratis downloaden, maar een upgrade van XP naar Vista kost je ook geld.technonose schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 11:47:
[...]
Lijkt mij een erg sterk verhaal aangezien ik voor windows ook gratis updates download met nieuwe functionaliteiten.
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat Apple dat dus ook gewoon kan doen. Gratis updates uitbrengen.
Als je je aangemeld hebt als developer kun je hem gratis downloaden vanaf die site. Dit houdt echter wel in dat je deel moet nemen aan het developer programma, wat $99 of €79 per jaar kost. Oftewel: als jij tachtig euro over hebt voor een bèta, is hij te downloaden op http://developer.apple.com/iphoneAnoniem: 59483 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 13:10:
Waar kun je de iPod Touch 3.0 Beta firmware downloaden?
Ik bedoel meer dat je 3.0 download via een betrouwbare *kuch torrent *kuch, om vervolgens via itunes, legaal, de laatste update binnen te halen.ScottB schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 05:20:
[...]
Apple weet niet of je hem gejailbreakt hebt, ze kunnen dus nergens moeilijk over doen. Als je bedoelt of je de 3.0.1 kunt downloaden zonder 3.0 gekocht te hebben: nee, daar moet je dan ook gewoon voor betalen. Ze zijn niet helemaal achterlijk
Helaas zijn inkoopacties niet toegestaan op GoT, i.v.m. vervelende ervaringen in het verleden. Je kunt wel een advertentie plaatsen van je (overbodige) spullen op de FP: http://tweakers.net/aanbod/
[ Voor 83% gewijzigd door Hoedje op 22-03-2009 15:31 ]
Mijn inziens is deze update geen nieuw os release waardig. Tenminste, apple zou er voor kunnen kiezen dit niet zo te releasen waardoor het gratis zou zijn.ScottB schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 15:08:
[...]
Het gaat om het verschil tussen updates en upgrades heb ik begrepen. Jij kunt Windows Updates gratis downloaden, maar een upgrade van XP naar Vista kost je ook geld.
Als dit niet aan allemaal regeltjes is gebonden, ben ik het met je eens. Het is natuurlijk wel een prachtige manier van Apple om iPod touch-gebruikers toch nog wat meer geld af te troggelen en te doen alsof de wet hen dat verplicht. Kan ik eerlijk gezegd alleen maar goede marketing noemen
Ik wil er eigenlijk eentje bestellen van 16 gig, maar nu las ik op macrumours dat ik beter kan wachten omdat er updates aan zitten te komen. Op wat voor termijn zouden er nieuwe komen?
In september introduceert Apple meestal de nieuwe typen iPod's, dan zal er dus ook een iPod Touch 3G aankomen lijkt me.beccie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 20:52:
Ik wil er eigenlijk eentje bestellen van 16 gig, maar nu las ik op macrumours dat ik beter kan wachten omdat er updates aan zitten te komen. Op wat voor termijn zouden er nieuwe komen?
Is het mogelijk om met een av-kabel en een gejailbreakte iPod Touch in combinatie met VLC je Touch te gebruiken als mini media center?
Ik wil een kabel of dock met av uitgang aanschaffen, maar vraag me af of het de moeite waard is.
Of is de videoresolutie dan te laag
Ik wil een kabel of dock met av uitgang aanschaffen, maar vraag me af of het de moeite waard is.
Of is de videoresolutie dan te laag
Zou dit een geheel nieuwe touch worden, of alleen meer geheugen en misschien meer opties of een OLED scherm? Het is natuurlijk kijken in een glazen bol, maar ik zou mezelf wel voor mijn kop kunnen slaan als ik er nu een koop en straks er een super nieuwe touch in de winkels ligt.Wiethoofd schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:05:
[...]
In september introduceert Apple meestal de nieuwe typen iPod's, dan zal er dus ook een iPod Touch 3G aankomen lijkt me.
Anoniem: 273166
Ik vind het maar een vaag verhaal dat je voor updates volgens de wet zou moeten betalen. Nog nooit eerder een bedrijf dat als excuus horen gebruiken. Op m'n Samsung YP-2 heb ik 3 keer nieuwe firmware mogen downloaden en dat kostte me helemaal niets, en zo hoort het ook imo!
Maar goed ik had een vraagje over een dock voor m'n Ipod Touch. Ik zoek een toffe dock die ik op m'n Onkyo setje kan aansluiten (optisch of coax ofzo? Heb een mooie set staan maar weet er vrij weinig van tbh). Zou ook wel tof zijn als ik hem via die dock kon aansluiten op m'n laptop (wellicht draadloos? Weet niet wat de opties hierin zijn). Hoeft opzich geen top of the notch setje te zijn, beetje betaalbaar zou wel leuk zijn. Iemand goeie tips?
Maar goed ik had een vraagje over een dock voor m'n Ipod Touch. Ik zoek een toffe dock die ik op m'n Onkyo setje kan aansluiten (optisch of coax ofzo? Heb een mooie set staan maar weet er vrij weinig van tbh). Zou ook wel tof zijn als ik hem via die dock kon aansluiten op m'n laptop (wellicht draadloos? Weet niet wat de opties hierin zijn). Hoeft opzich geen top of the notch setje te zijn, beetje betaalbaar zou wel leuk zijn. Iemand goeie tips?
Dat heb je natuurlijk altijd wel. De levensduur van een apparaat is veel langer dan de frequentie waarmee ze de apparaten upgraden. Koop je meteen nadat hij uit is een iPod touch 3G, dan is hij een paar maanden later alweer verouderd. Zo gaat dat nu eenmaal met elektronica. Wat het gaat worden is nog niet bekend, dat soort details lekken meestal pas uit zo'n maand voor hij aangekondigd wordt. Inderdaad glazenbollenwerk voor nu dus.beccie schreef op maandag 23 maart 2009 @ 21:40:
[...]
Zou dit een geheel nieuwe touch worden, of alleen meer geheugen en misschien meer opties of een OLED scherm? Het is natuurlijk kijken in een glazen bol, maar ik zou mezelf wel voor mijn kop kunnen slaan als ik er nu een koop en straks er een super nieuwe touch in de winkels ligt.
ik heb opzoek naar een 3.5mm jack verlenging met ingebouwde microfoon voor mijn ipod 2G.
(precies zoals van griffin) alleen krijg ik nergens winkels gevonden waar ze die zo verkopen. Iemand een (internet) winkel die in nederland levert voor een beetje redelijke prijs (max 25 euro ofzo)
(precies zoals van griffin) alleen krijg ik nergens winkels gevonden waar ze die zo verkopen. Iemand een (internet) winkel die in nederland levert voor een beetje redelijke prijs (max 25 euro ofzo)
Probeer dealextreme.com eens die hebben vanalles voor ipods (teveel om zelf even voor je te gaan browsen ...)darkpluisje schreef op dinsdag 24 maart 2009 @ 16:10:
ik heb opzoek naar een 3.5mm jack verlenging met ingebouwde microfoon voor mijn ipod 2G.
Eventueel soldeer je er toch zelf ff 1 ?
-------
dankje, heb daar rondgekeken maar ze hebben alleen erg goedkoop spul (opzich natuurlijk oke) maar waar ook in de reviews word gezegd dat ze heel goedkoop zijn en het geluid heel brak is..mjl schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 13:13:
[...]
Probeer dealextreme.com eens die hebben vanalles voor ipods (teveel om zelf even voor je te gaan browsen ...)
Eventueel soldeer je er toch zelf ff 1 ?
Naja dan maar los nieuwe oortjes kopen ofzo
Ik heb hem inmiddels besteld, een 16 gig. Ik had geen zin om te wachten op een eventuele nieuwe touch. Deze lijkt me ook vrij gelikt en zeker een verbetering tov mijn nano 3G.
Zijn er nog dingen die ik er op MOET zetten, bepaalde apps of andere dingen om het beste uit mijn touch te halen?
Zijn er nog dingen die ik er op MOET zetten, bepaalde apps of andere dingen om het beste uit mijn touch te halen?
Iemand enig idee hoe het zit met dode pixels bij Apple en de iPod Touch? Ik heb namelijk minimaal twee dode pixels in het scherm. Nu zie je ze niet vaak omdat ze net vallen in de onderbalk. Maar toch, blijft vervelend
Tja, da's inderdaad vervelend. Ik denk dat je van Apple geen nieuwe krijgt, omdat het maar twee dode pixels zijn. Ik heb zelf ook een dode pixel in het scherm en vind dat eigenlijk ook best vervelend. Het valt nauwelijks op, maar toch. Bij mij zit die bovenaan aan de rechterkant van m'n scherm.alienfruit schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 21:04:
Iemand enig idee hoe het zit met dode pixels bij Apple en de iPod Touch? Ik heb namelijk minimaal twee dode pixels in het scherm. Nu zie je ze niet vaak omdat ze net vallen in de onderbalk. Maar toch, blijft vervelend
Klopt, ik heb er ook een besteld van dealextreme en de microfoon doet het niet eens, ik hoor alleen piepjes en wat ruis.darkpluisje schreef op woensdag 25 maart 2009 @ 15:51:
[...]
dankje, heb daar rondgekeken maar ze hebben alleen erg goedkoop spul (opzich natuurlijk oke) maar waar ook in de reviews word gezegd dat ze heel goedkoop zijn en het geluid heel brak is..
Naja dan maar los nieuwe oortjes kopen ofzo
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
gezien de lage pond prijs ben ik van plan om een iPod Touch in Engeland te bestellen. Ik zag dat amazon.co.uk een "New Apple iPod Touch 32GB 2nd Generation" aanbiedt voor 268,3 pond. Heeft iemand ervaring met bestellen van een iPod bij Amazon in "the UK"??
PSN: TDBtje
Anoniem: 233180
"Delivery Restrictions: This item can only be delivered within the UK"TDB schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:03:
gezien de lage pond prijs ben ik van plan om een iPod Touch in Engeland te bestellen. Ik zag dat amazon.co.uk een "New Apple iPod Touch 32GB 2nd Generation" aanbiedt voor 268,3 pond. Heeft iemand ervaring met bestellen van een iPod bij Amazon in "the UK"??
Jammer maar helaas
Volgens mij doe ik dan iets fouts want ik kan helemaal doorklikken tot aan "click here for order". Er staat nergens iets over "within the UK". En gewoon mijn adres in "the Netherlands" ingevuld.....Anoniem: 233180 schreef op maandag 06 april 2009 @ 13:19:
[...]
"Delivery Restrictions: This item can only be delivered within the UK"
Jammer maar helaas(Is bijna zo met alle elektronica van op amazon)
't zou wel moeten kunnen:
klikApparel, Baby, DIY & Tools, Electronics, Home & Garden, Kitchen, Sport & Leisure items and accessories
* United Kingdom (England, Northern Ireland, Scotland and Wales), Belgium, France, Germany, Ireland (Republic of), Italy, Luxembourg, Netherlands and Spain.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
da's mooi
Het kabeltje dat erbij zit is slechts USB. Daar komt geen stekker aan te pas, als je die dus gewoon in Nederland koopt, zit je daarmee ook goed
Ja maar volgens mij zit er alleen een usb-naar-Ipod-kabel bij en niet een oplaad-adapter (tenzij ik het fout hebTDB schreef op maandag 06 april 2009 @ 19:51:
[...]
da's mooiik zit dan waarschijnlijk alleen met een Engels stekker, voor de rest is alles toch gelijk??

Edit: sjit net te laat
[ Voor 4% gewijzigd door Lau26 op 06-04-2009 20:05 ]
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Anoniem: 298248
Hallo ik ben van plan om binnenkort de iPod Touch 2G aan te gaan schaffen. Maar ik twijfel nog over een paar dingen.
- Zal ik 8 GB of 16 GB nemen?
- Is de Zagg Invisible Shield een beetje een aardige case en hebben jullie hier ervaringen mee?
Alvast bedankt
- Is de Zagg Invisible Shield een beetje een aardige case en hebben jullie hier ervaringen mee?
Alvast bedankt
Anoniem: 257404
[1] Dit is volledig aan jou. Heb je een grote muziekbibliotheek? Als je veel muziek mee wil nemen, neem dan de 16GB, anders is dit overbodig. Of je moest bergen Apps willen installeren.Anoniem: 298248 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:29:
Hallo ik ben van plan om binnenkort de iPod Touch 2G aan te gaan schaffen. Maar ik twijfel nog over een paar dingen.
Alvast bedankt
[2] Bij mijn weten is de Invisible Shield geen case maar een plastic folie dat je rond je iPod/iPhone plakt. Ik heb hem op mijn Creative en ben hier zeer tevreden over. Mijn vriend heeft hem op zijn iPhone en heeft geen klachten. Beschermt goed, geen krassen, geen "verlies" van het Touchscreen. Je ziet wel dat hij er rond zit maar dat is ook alles. Het aanbrengen moet wel zorgvuldig gebeuren. Voor de rest is hij alleen in de US te bestellen
Hopelijk ben je hier iets mee
Wat vreemd als ik hier kijk dan kan ik hem toch gewoon bestellen in Nederland, of bedoel je een andere. Een kennis heeft dat ding namelijk op zijn iPod touch zitten.Anoniem: 257404 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:57:
[...]
Voor de rest is hij alleen in de US te bestellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Pierre op 08-04-2009 20:02 ]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Jeuzus wat duur voor een screenprotector. Wat is er mis met die dingen van DealExtreme?Pierre61 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:00:
[...]
Wat vreemd als ik hier kijk dan kan ik hem toch gewoon bestellen in Nederland, of bedoel je een andere. Een kennis heeft dat ding namelijk op zijn iPod touch zitten.
Anoniem: 257404
Ah wist ik niet, heel handig! Ik haal ze zowiezo uit Amerika, scheelt toch wat met de dollarkoersPierre61 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:00:
[...]
Wat vreemd als ik hier kijk dan kan ik hem toch gewoon bestellen in Nederland, of bedoel je een andere. Een kennis heeft dat ding namelijk op zijn iPod touch zitten.
Deze is net iets betere kwaliteit, komt nooit los en is écht krasbestendig. Kwaliteit heeft zijn prijs..Coeluh schreef op woensdag 08 april 2009 @ 20:04:
[...]
Jeuzus wat duur voor een screenprotector. Wat is er mis met die dingen van DealExtreme?
moet zeggen dat ik zelf nogal teleurgesteld ben in mijn touch zijn krasbestendigheid...
ondanks dat ik er altijd netjes mee omga, en hij nooit in een zak met sleutels zit zijn er nu toch krassen op het scherm gekomen, waarvan 1 toch wel groot en daardoor erg vervelend is..
ok zag ik tot mijn schrik dat er in de achterkant 2 kleine deukjes zitten, hoe die daar zijn gekomen is mij helemaal een raadsel, maar echt leuk is ook anders... En let toch echt altijd op dat mijn ipod alleen met mijn telefoon, of helemaal alleen in mijn broekzak zit
ondanks dat ik er altijd netjes mee omga, en hij nooit in een zak met sleutels zit zijn er nu toch krassen op het scherm gekomen, waarvan 1 toch wel groot en daardoor erg vervelend is..
ok zag ik tot mijn schrik dat er in de achterkant 2 kleine deukjes zitten, hoe die daar zijn gekomen is mij helemaal een raadsel, maar echt leuk is ook anders... En let toch echt altijd op dat mijn ipod alleen met mijn telefoon, of helemaal alleen in mijn broekzak zit
Anoniem: 298248
MacCookie, bedankt.Anoniem: 257404 schreef op woensdag 08 april 2009 @ 18:57:
[...]
\[1] Dit is volledig aan jou. Heb je een grote muziekbibliotheek? Als je veel muziek mee wil nemen, neem dan de 16GB, anders is dit overbodig. Of je moest bergen Apps willen installeren.
\[2] Bij mijn weten is de Invisible Shield geen case maar een plastic folie dat je rond je iPod/iPhone plakt. Ik heb hem op mijn Creative en ben hier zeer tevreden over. Mijn vriend heeft hem op zijn iPhone en heeft geen klachten. Beschermt goed, geen krassen, geen "verlies" van het Touchscreen. Je ziet wel dat hij er rond zit maar dat is ook alles. Het aanbrengen moet wel zorgvuldig gebeuren. Voor de rest is hij alleen in de US te bestellen.
Hopelijk ben je hier iets mee.
Ik heb besloten toch maar voor de 16 GB te gaan, lijkt me iets makkelijker, altijd wat meer geheugen bij de hand
Anoniem: 78415
Verstandig, want ook als je weinig muziek hebt, kun je nog wel veel foto's en FILMS! mee willen nemen. Zo heb ik al mijn muziek EN de volledige Star-Wars serie EN alle Matrix films erop staan.... nu zit die 16 GB wel vol hoor :-)Anoniem: 298248 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 15:51:
[...]
MacCookie, bedankt.
Ik heb besloten toch maar voor de 16 GB te gaan, lijkt me iets makkelijker, altijd wat meer geheugen bij de hand. Ik koop er ook maar een Invisible Shield bij omdat mijn Nano 3G het probleem heeft dat de chromen achterkant heel snel krast, das best zonde, dus vandaar
Kennelijk net zoals velen overweeg ik om de ipod touch te kopen. Ik wilde eerst ipod nano, maar niet alles beviel mij er aan (draaiwiel te laag, scherpe randen etc.). Vooral toen ik ipod touch zag ben ik vrijwel overtuigd om de ipod touch te kopen.
Ik zag echter online kleine verschillen. Zo zag ik bij bol.com
Apple iPod touch 16 GB versie 3
Ik ga ervanuit dat het om firmwareversie gaat of zit ik verkeerd? Hopelijk is die van Mediamarkt dan ook Versie 3 want daar kan ik hem direct halen voor 259 (ook bij bcc zelfde prijs).
P.S. ik vroeg mij af ook van de mensen die touch hebben hoe vaak ze de wifi gebruiken en natuurlijk ook bevalt.
Ik ga ervanuit dat het om firmwareversie gaat of zit ik verkeerd? Hopelijk is die van Mediamarkt dan ook Versie 3 want daar kan ik hem direct halen voor 259 (ook bij bcc zelfde prijs).
P.S. ik vroeg mij af ook van de mensen die touch hebben hoe vaak ze de wifi gebruiken en natuurlijk ook bevalt.
Of die versie 3 ook werkelijk slaat op de firmware die erop staat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je naar de klantbeoordelingen van die versie 3 ipod touch kijkt, lopen die terug tot 28 oktober 2008. Toen bestond firmware versie 3 uiteraard nog niet. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze dat versienummer er later bij hebben gezet. Ik zou het voor de zekerheid toch even navragen.Schotborgh schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:50:
Kennelijk net zoals velen overweeg ik om de ipod touch te kopen. Ik wilde eerst ipod nano, maar niet alles beviel mij er aan (draaiwiel te laag, scherpe randen etc.). Vooral toen ik ipod touch zag ben ik vrijwel overtuigd om de ipod touch te kopen.
Wifi werkte bij mij direct en ik heb tot op de dag van vandaag nog geen problemen gehad met mijn verbinding.
Aangezien Microsoft met een HD Zune lijkt te komen, ben ik erg benieuwd of ook Apple daarin gaat volgen. Ook voor handhelds zit HD eraan te komen natuurlijk, en zeker icm met een goed touchscreen zie ik nog wel een mooie toekomst toegemoet.
Ik vermoed dat ze met versie drie de iPod met 'nieuwe' NAND flash bedoelen. Ergens in oktober/november toen Apple iPods begon te shippen met firmware 2.2.X bleek dat deze iPods NIET te downgraden zijn naar oudere firmwareversies (oa. omdat het flashgeheugen daarin niet herkend wordt. Voor zover mij bekend zijn er in ieder geval geen functionele verschillen..). Gewoon bij de MM halen dus.Schotborgh schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:50:Ik ga ervanuit dat het om firmwareversie gaat of zit ik verkeerd? Hopelijk is die van Mediamarkt dan ook Versie 3 want daar kan ik hem direct halen voor 259 (ook bij bcc zelfde prijs).
Blijft dus toch een beetje vaag met versie 3 dus.Side-Kick schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:00:
[...]
Of die versie 3 ook werkelijk slaat op de firmware die erop staat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je naar de klantbeoordelingen van die versie 3 ipod touch kijkt, lopen die terug tot 28 oktober 2008. Toen bestond firmware versie 3 uiteraard nog niet. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ze dat versienummer er later bij hebben gezet. Ik zou het voor de zekerheid toch even navragen.
Wifi werkte bij mij direct en ik heb tot op de dag van vandaag nog geen problemen gehad met mijn verbinding.
Ik bedoelde met wifi of je het veel gebruikt in dagelijks leven.
Thx for reactie
Super goed om te weten, bedankt.Thralas schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:13:
[...]
Ik vermoed dat ze met versie drie de iPod met 'nieuwe' NAND flash bedoelen. Ergens in oktober/november toen Apple iPods begon te shippen met firmware 2.2.X bleek dat deze iPods NIET te downgraden zijn naar oudere firmwareversies (oa. omdat het flashgeheugen daarin niet herkend wordt. Voor zover mij bekend zijn er in ieder geval geen functionele verschillen..). Gewoon bij de MM halen dus.
Ikzelf gebruik wifi zeker dagelijks. Bijvoorbeeld voor het checken van mijn mail of om even iets op te zoeken. De mate waarin wifi wordt gebruikt verschilt per persoon denk ik. Als je veel applicaties hebt die een verbinding nodig hebt zul je wifi veel gebruiken. Als je die applicaties niet hebt/gebruikt dan veel minder of zelfs niet. Ik vind wifi zeker een verrijking van mijn ipod touch.Schotborgh schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:44:
[...]
Blijft dus toch een beetje vaag met versie 3 dus.
Ik bedoelde met wifi of je het veel gebruikt in dagelijks leven.
Thx for reactie
Trouwens ik lees ook dat de ipod touch Bluetooth heeft:
Bluetooth 2.1 + EDR support and an advanced FM receiver
http://blogs.zdnet.com/hardware/?p=3988 March 18th, 2009
http://www.tomsguide.com/...-Bluetooth,news-3642.html
http://www.engadget.com/2009/03/17/2g-ipod-touch-to-have-bluetooth-capability-unlocked-by-iphone-os/3#comments
Apple’s Greg Joswiak confirmed that Bluetooth was present on the iPod touch 2G and that the next $10 upgrade would activate it for users.
iPod Touch 2G is fully capable of Bluetooth audio and data transmission, able to carry out Bluetooth functions such as wireless streaming 2-channel audio with A2DP, wireless accessory control (perhaps for gaming), and peer-to-peer connections. The upcoming 3.0 OS will enable these features, costing consumers $9.95 to upgrade the current OS to 3.0.
Tja wel weer betalen maar goed het blijft natuurlijk afwachten wat je dan met die bluetooth kan.....en het wordt wachten op de update
Tja keuze wordt dan wel HEEL makkelijk
http://www.engadget.com/2009/03/17/2g-ipod-touch-to-have-bluetooth-capability-unlocked-by-iphone-os/3#comments
Apple’s Greg Joswiak confirmed that Bluetooth was present on the iPod touch 2G and that the next $10 upgrade would activate it for users.
iPod Touch 2G is fully capable of Bluetooth audio and data transmission, able to carry out Bluetooth functions such as wireless streaming 2-channel audio with A2DP, wireless accessory control (perhaps for gaming), and peer-to-peer connections. The upcoming 3.0 OS will enable these features, costing consumers $9.95 to upgrade the current OS to 3.0.
Tja wel weer betalen maar goed het blijft natuurlijk afwachten wat je dan met die bluetooth kan.....en het wordt wachten op de update
Ik denk dat die ''wireless accessory control'' staat voor het Bluetooth-profiel: AVRCP. Vrij vertaald het ''Audio/Video Remote Control Profile''Schotborgh schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:43:
Trouwens ik lees ook dat de ipod touch Bluetooth heeft:
13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /
Geen idee maar ben wel benieuwd. Altijd wel grappig eerst begin je klein en vervolgens eindig je met iphone ofzo....Lau26 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 14:57:
[...]
Ik denk dat die ''wireless accessory control'' staat voor het Bluetooth-profiel: AVRCP. Vrij vertaald het ''Audio/Video Remote Control Profile''

Heb jaren de qtek s200 gehad als mda daarvoor nog een pda (hp). Vanzelfsprekend is een WM een wereld van Verschil. Alles is priegelig aan het systeem (kon er wel erg goed me werken) en je kon werkelijk alles erop gooien en het kon ook echt alles incl tomtom. Ik ben er heel blij mee geweest en ben nu aan het denken om een iphone te nemen of een ipod touch en een goedkope losse telefoon.
HD op een apperaat met een 3.5" scherm is wel erg overrated, aangezien de pixels dan zo klein worden dat je ze toch al niet meer kunt onderscheiden (iets wat je nu al met moeite kan op zo'n scherm), en tijdens een film op je 3.5" zal het al helemaal wegvallen.Roamor schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 12:10:
Aangezien Microsoft met een HD Zune lijkt te komen, ben ik erg benieuwd of ook Apple daarin gaat volgen. Ook voor handhelds zit HD eraan te komen natuurlijk, en zeker icm met een goed touchscreen zie ik nog wel een mooie toekomst toegemoet.
Daarnaast heeft de Touch HD, ook geen HD scherm, maar is het gewoon een aanhangsel om met de hype mee te kunnend doen. (HD-dit, HD-dat!) Dit zal waarschijnlijk ook zo zijn voor het apperaatje van Microsoft.
Anoniem: 298718
Ik had even een vraagje over mijn ipod touch.
Als ik mijn ipod touch aan de computer hang om weer nieuwe liedjes erop te zetten doen daarna me programma's het niet meer.
Ze doen het alleen weer als ik weer een nieuwe download via de app store.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Alvast bedankt
Als ik mijn ipod touch aan de computer hang om weer nieuwe liedjes erop te zetten doen daarna me programma's het niet meer.
Ze doen het alleen weer als ik weer een nieuwe download via de app store.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?
Alvast bedankt
Hoe bedoel je ze doen het niet meer? Je opent ze en ze quitten meteen weer?
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ja precies, ik zie ze heel even starten en meteen daarna stoppen ze meteen weerg0tanks schreef op maandag 13 april 2009 @ 14:12:
Hoe bedoel je ze doen het niet meer? Je opent ze en ze quitten meteen weer?
Anoniem: 78415
Op het Apple support forum wordt hier al maanden moord & brand over geschreeuwd.Anoniem: 298718 schreef op maandag 13 april 2009 @ 16:03:
[...]
Ja precies, ik zie ze heel even starten en meteen daarna stoppen ze meteen weer
De minst lastige oplossing is een nieuwe, additionele, (gratis) applicatie downloaden en installeren - alles werkt daarna weer. (zeggen ze - zelf heb ik dit probleem nog niet )
Ja dat moet ik ook doen dan werken ze weer maar na zoveel keer wordt je er helemaal gek van als je even snel een programmaatje wil starten moet je eerst helemaal naar de app store en een app downloaden die je eigenlijk niet op je ipod wil hebben.Anoniem: 78415 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 16:17:
[...]
Op het Apple support forum wordt hier al maanden moord & brand over geschreeuwd.
De minst lastige oplossing is een nieuwe, additionele, (gratis) applicatie downloaden en installeren - alles werkt daarna weer. (zeggen ze - zelf heb ik dit probleem nog niet )
Heb de Touch nu een aantal weken, maar ik kan niet zeggen dat ik erg positief ben.
Ten eerste is bij mij de indruk gewekt dat ik zonder al te veel gedoe mijn filmpjes kan afspelen, maar nu blijkt dat ik deze ook nog moet omzetten naar een aangepast formaat. Nu is dit nog niet eens zo'n ramp, want films kijk ik liever via de laptop.
Wat ik wel erg storend vind is de zeer beperkte accuduur. Had ik eerst Wifi aanstaan met de optie om naar verbinding te vragen, nu heb ik het gewoon compleet uitstaan. Als ik weer in een vertrouwde omgeving zit, thuis bijvoorbeeld, moet ik wifi weer aanzetten via de instellingen zodat ik thuis kan internetten. Heeft geen tot zeer weinig uitgemaakt qua verbruik. Helderheid staat al op een kwart en ik speel bijna nooit spelletjes. Gemiddeld luister ik zo'n 4 uur per dag naar de muziek en dat is het dan wel.
Binnen 2 dagen is hij geheid leeg. Als ik dit had geweten, had ik wel weer een nano gekocht. Deze ging gerust 1 tot 2 weken mee onder de zelfde omstandigheden.
Het is wel een leuk speeltje, maar alleen als je het gadgetgehalte belangrijk vindt.
Wellicht even kijken of ik dat ding nog een beetje voor een fatsoenlijke prijs kan verkopen.
Ten eerste is bij mij de indruk gewekt dat ik zonder al te veel gedoe mijn filmpjes kan afspelen, maar nu blijkt dat ik deze ook nog moet omzetten naar een aangepast formaat. Nu is dit nog niet eens zo'n ramp, want films kijk ik liever via de laptop.
Wat ik wel erg storend vind is de zeer beperkte accuduur. Had ik eerst Wifi aanstaan met de optie om naar verbinding te vragen, nu heb ik het gewoon compleet uitstaan. Als ik weer in een vertrouwde omgeving zit, thuis bijvoorbeeld, moet ik wifi weer aanzetten via de instellingen zodat ik thuis kan internetten. Heeft geen tot zeer weinig uitgemaakt qua verbruik. Helderheid staat al op een kwart en ik speel bijna nooit spelletjes. Gemiddeld luister ik zo'n 4 uur per dag naar de muziek en dat is het dan wel.
Binnen 2 dagen is hij geheid leeg. Als ik dit had geweten, had ik wel weer een nano gekocht. Deze ging gerust 1 tot 2 weken mee onder de zelfde omstandigheden.
Het is wel een leuk speeltje, maar alleen als je het gadgetgehalte belangrijk vindt.
Wellicht even kijken of ik dat ding nog een beetje voor een fatsoenlijke prijs kan verkopen.
Bij mij lukt het om zo'n 5~6 uur film te kijken met WiFi uit en helderheid op 40%.
Volgens mij mankeert er dan iets aan je Touch, want met een paar uur per dag muziek luisteren kan ik wel een week vooruit... en dan ondertussen ook WiFi gebruiken voor surfen/YouTube. En met films of spelletjes is ie na een uurtje of 4-5 leeg.Sagittarius schreef op donderdag 16 april 2009 @ 13:26:
Binnen 2 dagen is hij geheid leeg.
Is iemand hier wel eens gaan hardlopen met een ipod touch? LIjkt mij namelijk groot om mee te lopen, maar ik heb er geen ervaring echter mee.
Anoniem: 233180
Ik heb hem wel eens gebruikt ervoor. Khad wel een trainingsjas aan, met een zijvakje waarin ik hem veilig kon stoppen achter een rits. Echter was het wel niet optimaal om "zo'n gewicht" mee te sleuren, wat voortdurend op en neer gaat. Nu gebruik ik terug m'n simpele usb mp3 à la jaren 90 om te lopenSchotborgh schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:00:
Is iemand hier wel eens gaan hardlopen met een ipod touch? LIjkt mij namelijk groot om mee te lopen, maar ik heb er geen ervaring echter mee.
Tsjah, het is maar ook natuurlijk hoevaak je op je computer zit. Ikzelf zit er vaak een avond achter, en laad dan mn iPod op. Als dat niet gebeurt, hoef ik de volgende dag niet zuinig te gaan doen, terwijl ik toch genoeg ermee doe (~3uur muziek, wifi aan, helderheid 40%, mail checken, internetten, véél spelletjes spelen).
En anders koop je gewoon een losse oplader, dat hij niet in je computer hoeft. Als de accu je enige nadeel is, hmm. * mat.hi.as is er erg blij mee, accu of niet. Mn laptop hangt ook vaak aan het stroom, geen probleem.
Ja hoor, ik ga er regelmatig mee joggen (podcast trainingen) en dat gaat prima. Doe hem dan in de broekzak van mijn trainingsbroek, eigenlijk nooit last gehad van gewicht of 'op en neer gaan'.Schotborgh schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 10:00:
Weet iemand toevallig hoe ik "Overige" kan verwijderen? Volgens Itunes staat daar namelijk 675MB op. Komt dit door de jailbreak? Ik had hem jailbreaked maar nu weer normaal FW 2.2.1.
Gaat trouwens over een 1G.
Gaat trouwens over een 1G.
[ Voor 7% gewijzigd door OcGuru op 18-04-2009 16:38 ]
Bl44t
Yuh, Maar die heb ik inmiddels al verwijderd. Schoot ik ook weinig mee op. Heb net bij Itunes Shift + Update zoeken. (kan je zelf de FW versie selecteren). Die heeft die net geinstalleerd maar ik heb nog steeds 670mb aan overige dataWiethoofd schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 16:59:
@ OcGuru, misschien programma's uit de App Store geïnstalleerd? En heb je Herstel of Werk bij aangeklikt?
Bl44t
Ik had dit probleem ook, maar bij mij volstond het om mijn pc opnieuw te machtigen en sindsdien werkt alles weer feilloosAnoniem: 298718 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:09:
[...]
Ja dat moet ik ook doen dan werken ze weer maar na zoveel keer wordt je er helemaal gek van als je even snel een programmaatje wil starten moet je eerst helemaal naar de app store en een app downloaden die je eigenlijk niet op je ipod wil hebben.![]()
Lol, heb net een herstel gedaan. Nu is het 130mb. Naja daar valt nog mee te leven

Bl44t
Anoniem: 299434
Ik heb een probleem met mijn iPod Touch 2G firmware 2.2.1 ik heb hem gejailbreakt met Quickfreedom, maar als ik nu een spel download op www.appulo.us en ik hem in iTunes open bij ''Programma's'' en sychroniseer naar m'n iPod zegt iTunes: het programma is niet geinstalleerd omdat het niet gecontroleert kon worden. Weet iemand een oplossing om toch spellen te kunnen sychroniseren naar m'n iPod?
Anoniem: 299434
Ik heb me niet geregistreert bij Apple omdat ik dan Creditcard gegevens enzo moet invullen...Wiethoofd schreef op zondag 19 april 2009 @ 22:01:
Wat als je hem direct installeert via de App Store applicatie op de Touch zelf?
Verder zou je met Boss Prefs je permissies kunnen herstellen.
Als je een gratis applicatie downloadt vanuit de App Store kan je tijdens het maken van een account voor de betalingsmethode "geen" kiezen.
Anoniem: 282436
Ik ben sinds gister ook eigenaar van een 16GB ipod touch door de Mediamarkt ( kostte €219,- )
Maar hoe weet je aan de buitenkant van de verpakking of het de 2e generatie is?
En waarschijnlijk laad je hem nou op via USB?
Maar kan dat ook via een adapter? en waar zijn die verkrijgbaar?
alvast bedankt
En waarschijnlijk laad je hem nou op via USB?
alvast bedankt
Dit is al eerder aan bod gekomen, maar de verpakking van de 1e generatie is niet doorzichtig en bevat naast de ipod zelf nog een poetsdoekje, kabelboel en boekjes, waar die van de 2e generatie doorzichtig en van plastic is.Anoniem: 282436 schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:35:
Ik ben sinds gister ook eigenaar van een 16GB ipod touch door de Mediamarkt ( kostte €219,- )
De 1e generatie was ook nog op te laden via FireWire, maar de 2e alleen via USB.En waarschijnlijk laad je hem nou op via USB?
De adapters zijn bij de gemiddelde electronicazaak wel te verkrijgen.
Ok, thnx.Wiethoofd schreef op zaterdag 25 april 2009 @ 10:46:
[...]
Dit is al eerder aan bod gekomen, maar de verpakking van de 1e generatie is niet doorzichtig en bevat naast de ipod zelf nog een poetsdoekje, kabelboel en boekjes, waar die van de 2e generatie doorzichtig en van plastic is.
[...]
De 1e generatie was ook nog op te laden via FireWire, maar de 2e alleen via USB.
De adapters zijn bij de gemiddelde electronicazaak wel te verkrijgen.
Nog een vraag:
Ik ben op zoek naar een simpel dockingstation ( zoals de normale van Apple )
Met een mogelijkheid om aan je versterker aan te sluiten.
Ook ben ik nog op zoek naar een USB lader, niet al te duur.
Ik heb geen paypal (begin ik ook niet aan ), dus liever geen buitenlandse sites.
Iemand suggesties.
thnx
Ik ben op zoek naar een simpel dockingstation ( zoals de normale van Apple )
Met een mogelijkheid om aan je versterker aan te sluiten.
Ook ben ik nog op zoek naar een USB lader, niet al te duur.
Ik heb geen paypal (begin ik ook niet aan ), dus liever geen buitenlandse sites.
Iemand suggesties.
thnx
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 282436 op 26-04-2009 11:41 ]
PMWiethoofd schreef op zondag 26 april 2009 @ 12:47:
Ik ga binnenkort in Amerika spul bestellen voor m'n iPod Touch en iPhone, ik was al van plan zo'n dock er bij te doen, maar kan er evt wel 2 van maken, die kan ik je dan evt wel toesturen.
Kan het kloppen dat ik mijn iPod Touch 8gb (1e generatie) niet kan updaten naar versie 2.x.x.? Krijg continu een foutmelding.. Hij is niet gejailbraked of iets dergelijks.
Ik ben van plan om vrijdag de 16 gb te gaan halen, en heb een aantal vraagjes.
Het zal ongetwijfeld in een van de 6 topics met elk tientallen pagina's staan, maar dit lijkt me een stuk sneller gaan.
- Vreet ie DivX (eventueel ná conversie)?
- Zoja, vreet ie dan ook de *.srt bestanden die ik er dan onder zet?
- Hoeveel ruimte neemt een game als bijvoorbeeld Bejeweled in beslag?
- Ondersteunt ie nu wél of géén e-mail? Lees namelijk verschillende berichten.
Alvast bedankt voor je repliek.
Het zal ongetwijfeld in een van de 6 topics met elk tientallen pagina's staan, maar dit lijkt me een stuk sneller gaan.
- Hoeveel ruimte neemt een game als bijvoorbeeld Bejeweled in beslag?
- Ondersteunt ie nu wél of géén e-mail? Lees namelijk verschillende berichten.
Alvast bedankt voor je repliek.
Conversie naar .mp4 moet altijd. Ik geloof dat er manieren zijn om subtitles toe te voegen ja, maar dat moet je dan in de conversie zelf doen. Iemand anders kan me vast wel aanvullen.bram1984 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 12:08:
Bejeweled 2 is 7.3 MB. Mijn applicaties varieren van een paar MB (Hyves) tot 81 MB voor bijvoorbeeld Brothers in Arms.- Hoeveel ruimte neemt een game als bijvoorbeeld Bejeweled in beslag?
Microsoft Exchange, MobileMe, Gmail, Yahoo Mail en AOL kun je zo invullen, en verder wordt POP3/SMTP ondersteund (dus ook Hotmail/Windows Live Mail). Heb je natuurlijk wel een WiFi verbinding voor nodig- Ondersteunt ie nu wél of géén e-mail? Lees namelijk verschillende berichten.
M.a.w. *.srt bestanden pakt ie dus niet, zoals een dvd speler die pakt.
Zal waarschijnlijk op dezelfde manier werken als Quicktime in Windows werkt. Dit kan ik zelf eventueel wel even uitzoeken.
Ik wil namelijk DivX films van pakweg 700 mb op de iPod gaan zetten, liefst met ondertiteling. Ik lees over het converteren namelijk ook een hoop verschillende verhalen. Dat het converteren een paar uur duurt bijvoorbeeld. Daar zit ik dus niet op te wachten. Als ik op vakantie ga bijvoorbeeld, wil ik gewoon snel een aantal films kunnen omzetten, en erop gooien, zodat ik ze in het vlieguig kan kijken.
Hoe gaat ie overigens om met lange muziekstukken? Ik ben eerlijk gezegd van plan om er alleen maar livesets van DJ's op te gooien. Dan vallen ze dus niet onder een album, en kun je neem ik aan ook geen gebruik maken van Cover Flow?
En stel dat ik er een mixalbum op zet (met losse tracks dus, maar als één geheel gemixed), krijg je dan van die irritante tussenpauzes tussen alle tracks, of speelt ie ze gewoon als één mix af?
Hopelijk kun je dit in iTunes, net als in bijvoorbeeld Nero, selecteren doormiddel van pauzes tussen tracks weg laten.
Zal waarschijnlijk op dezelfde manier werken als Quicktime in Windows werkt. Dit kan ik zelf eventueel wel even uitzoeken.
Ik wil namelijk DivX films van pakweg 700 mb op de iPod gaan zetten, liefst met ondertiteling. Ik lees over het converteren namelijk ook een hoop verschillende verhalen. Dat het converteren een paar uur duurt bijvoorbeeld. Daar zit ik dus niet op te wachten. Als ik op vakantie ga bijvoorbeeld, wil ik gewoon snel een aantal films kunnen omzetten, en erop gooien, zodat ik ze in het vlieguig kan kijken.
Hoe gaat ie overigens om met lange muziekstukken? Ik ben eerlijk gezegd van plan om er alleen maar livesets van DJ's op te gooien. Dan vallen ze dus niet onder een album, en kun je neem ik aan ook geen gebruik maken van Cover Flow?
En stel dat ik er een mixalbum op zet (met losse tracks dus, maar als één geheel gemixed), krijg je dan van die irritante tussenpauzes tussen alle tracks, of speelt ie ze gewoon als één mix af?
Hopelijk kun je dit in iTunes, net als in bijvoorbeeld Nero, selecteren doormiddel van pauzes tussen tracks weg laten.
Dag medetweakers,
ik wil mijn net nieuwe ipod touch een wifi verbinding gunnen:). Alleen kan iemand mij dit even uitleggen, want ik snap er helemaal niks van: [quote]Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen. Klik rechtermuisknop op je bedrade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen. Ga naar tabblad geavanceerd en vink het 2de vakje aan ("andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken").[\quote]
Nou bij start het meeste wat erop lijkt is netwerkverbindingen(direct). Ik klik==>ik zie 1394-verbinding, LAN-verbinding en draadloze netwerkverbinding. Mijn bedrade is bij mijn weten de LAN en daar staat helemaal geen "andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken".
somebody plz help
ik wil mijn net nieuwe ipod touch een wifi verbinding gunnen:). Alleen kan iemand mij dit even uitleggen, want ik snap er helemaal niks van: [quote]Ga naar Start - Instellingen - Netwerkverbindingen. Klik rechtermuisknop op je bedrade netwerkverbinding en kies voor eigenschappen. Ga naar tabblad geavanceerd en vink het 2de vakje aan ("andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken").[\quote]
Nou bij start het meeste wat erop lijkt is netwerkverbindingen(direct). Ik klik==>ik zie 1394-verbinding, LAN-verbinding en draadloze netwerkverbinding. Mijn bedrade is bij mijn weten de LAN en daar staat helemaal geen "andere netwerkgebruikers mogen via de internetverbinding van deze computer verbinding maken".
somebody plz help
[ Voor 87% gewijzigd door HerrJasper op 05-05-2009 15:49 . Reden: omdaarom ]
In je PC hoef je naar mijn weten helemaal niets te veranderen, als je WiFi al gewoon werkt.
Je moet in de iPod het versleutelingstype aangeven (meestal WPA2 o.i.d.), en vervolgens het password invoeren. Dan zou ie moeten werken.
Je moet in de iPod het versleutelingstype aangeven (meestal WPA2 o.i.d.), en vervolgens het password invoeren. Dan zou ie moeten werken.
jamaar ik heb geen draadloos modem...bram1984 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:51:
In je PC hoef je naar mijn weten helemaal niets te veranderen, als je WiFi al gewoon werkt.
Hoe kan je je iPod dan een WiFi verbinding willen gunnen? WiFi staat voor Wireless Fidelity, als in een draadloze router waarmee je overal in huis een draadloze internetverbinding kan raadplegen. Zonder router geen WiFi dus.
liiike in de inleiding staat iets over wifi enz. dusssbram1984 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:57:
Hoe kan je je iPod dan een WiFi verbinding willen gunnen? WiFi staat voor Wireless Fidelity, als in een draadloze router waarmee je overal in huis een draadloze internetverbinding kan raadplegen. Zonder router geen WiFi dus.
edit: staat nu ook als topic.
[ Voor 8% gewijzigd door HerrJasper op 05-05-2009 16:25 ]
Is natuurlijk afhankelijk van je eigen PC en ook van het programma wat je gebruikt. Een aflevering 24, gemiddeld zo'n 43 minuten, converteer ik in ongeveer 15-20 min (vrij oude computer, dat wel)bram1984 schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 15:24:
Ik lees over het converteren namelijk ook een hoop verschillende verhalen. Dat het converteren een paar uur duurt bijvoorbeeld. Daar zit ik dus niet op te wachten. Als ik op vakantie ga bijvoorbeeld, wil ik gewoon snel een aantal films kunnen omzetten, en erop gooien, zodat ik ze in het vlieguig kan kijken.
De cover flow is afhankelijk van het plaatje wat jij aan een track toekent, mits de album ID3 tag wel is ingevuld. Maar dat kan ook voor een nummer, dus als je het album van één liveset bijvoorbeeld "dinges live @ nog iets" noemt en je voegt daar een plaatje aan toe, dan verschijnt ie gewoon in je cover flow.Hoe gaat ie overigens om met lange muziekstukken? Ik ben eerlijk gezegd van plan om er alleen maar livesets van DJ's op te gooien. Dan vallen ze dus niet onder een album, en kun je neem ik aan ook geen gebruik maken van Cover Flow?
iTunes controleert inderdaad de mogelijkheid tot zonder pauze afspelen van ieder nummer in je bibliotheek. Daarvoor moet de oorspronkelijke rip of download natuurlijk wel goed zijn. Doet ie het in Winamp niet goed dan zal ie het in iTunes of op je iPod ook niet doen. Bij mijn muziek gaat het in 95% van de gevallen goed, en anders komt het gewoon door de mp3 zelf.En stel dat ik er een mixalbum op zet (met losse tracks dus, maar als één geheel gemixed), krijg je dan van die irritante tussenpauzes tussen alle tracks, of speelt ie ze gewoon als één mix af?
In de AMD FAQ staat een heel handig stuk over het omzetten van video's voor je iPhone en iPod Touch:
AMD FAQ - Hoe en waarmee kan je het beste videobestanden omzetten voor de iPod en iPhone?
AMD FAQ - Hoe en waarmee kan je het beste videobestanden omzetten voor de iPod en iPhone?
Ik heben probleempje:
Volgens itunesen volgens cydia heb ik zo'n 2GB in gebruik onder de post "overige" . Ik heb al een aantal keer gekeken of ik toevallig iets op mijn ipod had staan van dergelijke grote, maar dit is niet het geval.
Is er een tool of app ofzo die mij kan laten zien wat er onder overige zit?
Volgens itunesen volgens cydia heb ik zo'n 2GB in gebruik onder de post "overige" . Ik heb al een aantal keer gekeken of ik toevallig iets op mijn ipod had staan van dergelijke grote, maar dit is niet het geval.
Is er een tool of app ofzo die mij kan laten zien wat er onder overige zit?
Anoniem: 294497
Ik heb hem ook gekocht 8gb bij media markt. tijdens iPod mania was daar met €30 korting.
maar iTunes zegt de capaciteit 7.01 GB is en dan gaat er ook nog van die standaard ruimte af en zo blijft er nog maar 6.8 GB over. weet iemand hoe ik dit kan veranderen. Herstellen heb ik al gedaan dan verandert er niks
maar iTunes zegt de capaciteit 7.01 GB is en dan gaat er ook nog van die standaard ruimte af en zo blijft er nog maar 6.8 GB over. weet iemand hoe ik dit kan veranderen. Herstellen heb ik al gedaan dan verandert er niks
Bovenstaande is "normaal", een deel van je 8GB wordt namelijk gebruikt voor file allocation, zo is een 1TB schijf geen 1TB maar 931GB en een 750GB geen 750GB maar 698GB.Anoniem: 294497 schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 13:55:
Ik heb hem ook gekocht 8gb bij media markt. tijdens iPod mania was daar met €30 korting.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook Apple Media Devices Beleid.
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook Apple Media Devices Beleid.