Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 17:24
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 11:12:
[...]

MP3-spelers van Apple (de iPod's) heb je wel overal garantie, de iPhone 2G (het eerste type iPhone) werd alleen in Amerika verkocht en kan je hier in Nederland dus geen garantie van claimen.

[...]

Daar is [iPhone & iPod touch] Jailbreaken voor ;)
Ok bedankt.

Is er een manier om te kijken hoe je huidige muziekcollectie er uit zou zien op een ipod touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Coeluh schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:14:
Is er een manier om te kijken hoe je huidige muziekcollectie er uit zou zien op een ipod touch?
In iTunes je muziek importeren, reviews kijken etc.
Bijvoorbeeld: productreview: Apple iPod Touch 16GB Zwart review door Wiethoofd ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Het gaat echt om MIJN muziekcollectie. Of dat een beetje lekker gaat qua tags en shizzle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Dat hangt er dus van af hoe goed jij je ID3-tags in iTunes beheert. Ook je albumhoezen zal je zelf toe moeten voegen als iTunes ze niet kunt vinden. Songteksten idem dito. In reviews kun je kijken hoe het er 'algemeen' uit kan zien, hoe het er bij jou uit komt te zien is helemaal afhankelijk van je muziekcollectie en hoe je deze bij gehouden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:25:
Dat hangt er dus van af hoe goed jij je ID3-tags in iTunes beheert. Ook je albumhoezen zal je zelf toe moeten voegen als iTunes ze niet kunt vinden. Songteksten idem dito. In reviews kun je kijken hoe het er 'algemeen' uit kan zien, hoe het er bij jou uit komt te zien is helemaal afhankelijk van je muziekcollectie en hoe je deze bij gehouden hebt.
Covertjes heb ik bijna overal, id3 tags ook. Ik heb alleen best wat losse housetracks, die niet op albums staan. Hoe komen deze in coverflow erin te staan? Komt een liedje zonder album los in coverflow?

Ik ben nu itunes aan t instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Coeluh schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 14:44:
Hoe komen deze in coverflow erin te staan? Komt een liedje zonder album los in coverflow?
Op het moment dat je het nummer afspeelt of je het nummer toch een albumnaam hebt weten te geven komen ze er als volgt in te staan:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/gadgets/iPhone/review/coverflow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Wiethoofd schreef op zaterdag 07 februari 2009 @ 15:00:
[...]

Op het moment dat je het nummer afspeelt of je het nummer toch een albumnaam hebt weten te geven komen ze er als volgt in te staan:
Aha ok.

Ik ga deze touch namelijk kopen omdat alles lekker vloeiend gaat en de eenvoud waarmee je een tamelijk grote muziekdatabse overzichtelijk houd. Maar de coverflow in iTunes ziet er vreselijk uit. Ik heb zelf een compilatiealbum gemaakt, met daarin 100 lounge nummers. VA dus. Itunes ziet deze echter elke keer als verschillende albums in coverflow. Ook zie ik in coverflow dat sommige albums ondanks ze van 1 artiest zijn meerdere keren verschijnen in coverflow. Ik gebruik mp3tagger om al mijn tags op orde te houden. Is dit slim?

Ben er reeds uitgekomen: Mp3tagger is prima, in itunes moet je op je selectie klikken, rechtermuisknop, getinfo, en dan bij laatste tabblad "compilation" aanvinken. En op yes zetten. Dan op OK klikken, en voila!

Nu heb ik nog een vraag op het gebied van organiseren. Ik kan natuurlijk in itunes mijn housenummers per artiest sorteren, dus per artiest een album maken, handig voor in coverflow. Of per liedje een apart album nemen, want soms heb je meerdere remixes. Welke van deze 2 is het makkelijkst?

[ Voor 21% gewijzigd door Coeluh op 07-02-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
Weet iemand of je coverflow kan gebruiken voor een playlist? Want ik heb gegoogled, sommige mensen zeggen van wel, andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-09 21:10
Vandaag de touch 16g opgehaald bij BCC voor 251 ivm met de laagste prijs garantie. (is eigenlijk 279) De buren van Mediamarkt hadden hem niet op voorraad en konden niets over levertijd vertellen. Ik had een aanbetaling gedaan van 10% bij de MM. Voorwaarde bij BCC is dat het product bij de concurent op voorraad is. Aangezien ik had aanbetaald toch gekregen bij BCC. Netjes. scheelt toch 28 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Ipod Touch 3e generatie gekocht. Nu vraag ik me af of het uitmaakt of je een case koopt voor een andere generatie van de Ipod Touch? Kan ik feite gewoon alles erom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:36:
Ik heb net een Ipod Touch 3e generatie gekocht. Nu vraag ik me af of het uitmaakt of je een case koopt voor een andere generatie van de Ipod Touch? Kan ik feite gewoon alles erom?
Het lijkt me een 2e generatie en JA het maakt uit of je er een 1G hoes omheen wilt proppen, je kunt dan namelijk niet bij de volumeknoppen en aan de achterkant zijn ze verschillend gevormd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-09 07:45

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Coeluh schreef op zondag 08 februari 2009 @ 18:05:
Weet iemand of je coverflow kan gebruiken voor een playlist? Want ik heb gegoogled, sommige mensen zeggen van wel, andere niet.
Kan niet, als je je iPod kantelt in een afspeellijst, dan laat hij gewoon de albums die op je iPod staan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 17:37:
[...]

Het lijkt me een 2e generatie en JA het maakt uit of je er een 1G hoes omheen wilt proppen, je kunt dan namelijk niet bij de volumeknoppen en aan de achterkant zijn ze verschillend gevormd.
Ik weet niet zeker of het de derde of de tweede generatie is. Er staat bij het product n.l. "Apple iPod touch 16 GB versie 3 " (Bol.com). Dus dan zou versie 3 de 2e generatie zijn?

Vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dat gewoon de 2e generatie. 1e versie zou volgens de beredenering van bol gewoon versie 1/A zijn, zonder iPhone apps, 2e versie is dan versie 1/B, dus met de bijgeleverde apps, en de 3e versie is dus eigenlijk de 2e generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Er zijn 3 "generaties" te onderscheiden:
1G V1 (zonder January Software Update) End of Life
1G V2 (met January Software Update) Discontinued
2G (ander uiterlijk, extra volumeknoppen, interne speaker en bluetoothmodule)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50
Wiethoofd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:32:
zit er echt bluetoothe op de 2G? Ik kan daar niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:56
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat ik vaak het "zet uit" scherm krijg. als ik b.v. 1x op de on/off button klik terwijl deze melding pas moet komen als ik heb langer inhoud. En krijg de melding ook soms wanneer ik het volume hard of zachter zet en zojuist zelfs toen ik gewoon iets aanklikte op het touchscreen ! Iemand enig idee wat dit kan zijn, en vooral wat hieraan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
chippie777 schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 21:45:
[...]

zit er echt bluetoothe op de 2G? Ik kan daar niets over vinden.
Ja, maar puur voor het gebruik van Nike+. Geen bestandsuitwisseling o.i.d. dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
ScottB schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:48:
[...]

Ja, maar puur voor het gebruik van Nike+. Geen bestandsuitwisseling o.i.d. dus ;)
Verbaasd me dat dat nog niet gemod is. Of kan die bluetooth chip het gewoon niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Coeluh schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 23:44:
[...]
Verbaasd me dat dat nog niet gemod is. Of kan die bluetooth chip het gewoon niet aan?
Though not conclusive in any way as to Apple’s future plans, the company’s use of a proprietary 802.11 protocol rather than the widely-licensed Bluetooth 2.0+EDR standard, combined with the surprisingly low price point and small size of the Nike+iPod Dock Connector-based Adapter, suggests that future iPod wireless accessories will use similar technology. Such a move could conceivably help Apple avoid the bandwidth limitations associated with Bluetooth standards, and reduce the number of fully “iPod-compatible” wireless accessories released by third-party developers.

De chip wordt dus op een andere manier gebruikt via een ander protocol. Er is geen Bluetooth licentie. De vraag is natuurlijk of programmeurs dit kunnen omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
technonose schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 09:59:
De vraag is natuurlijk of programmeurs dit kunnen omzeilen.
Dan moet eerst de iPod 2G ook gejailbreakt worden om daar achter te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
clonedonkey schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 22:44:
Sinds een paar dagen heb ik het probleem dat ik vaak het "zet uit" scherm krijg. als ik b.v. 1x op de on/off button klik terwijl deze melding pas moet komen als ik heb langer inhoud. En krijg de melding ook soms wanneer ik het volume hard of zachter zet en zojuist zelfs toen ik gewoon iets aanklikte op het touchscreen ! Iemand enig idee wat dit kan zijn, en vooral wat hieraan te doen ?
Niemand een idee wat dit is ? Lijkt wel of ik de melding nu steeds vaker krijg. Zelfs als ik gewoon een liedje aan het afspelen ben ! Erg irritant dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
clonedonkey schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:09:
[...]

Niemand een idee wat dit is ? Lijkt wel of ik de melding nu steeds vaker krijg. Zelfs als ik gewoon een liedje aan het afspelen ben ! Erg irritant dus.
Wellicht moet je hem even helemaal uitschakelen en opnieuw aanzetten:

http://support.apple.com/kb/HT1430?viewlocale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
technonose schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 15:27:
[...]

Wellicht moet je hem even helemaal uitschakelen en opnieuw aanzetten:

http://support.apple.com/kb/HT1430?viewlocale=nl_NL
Heb ik dus allemaal al geprobeerd. Hem hem ook al 3x ofzo opnieuw laten installeren. Maar het probleem blijft. Lijkt ook steeds erger te worden. Nu krijg ik vaak als ik hem aanzet zelfs alleen maar een zwart scherm. Mischien anders toch maar als reparatie aanbieden ? ipod is nog geen maand oud !

edit:
Nog een mooi probleem erbij. Als ik op de home button druk krijg ik een geluid alsof er een foto wordt gemaakt. Het beeld flikkerd dan ook een keertje. Kan dus ook niet meer terugkomen in het home scherm !

[ Voor 16% gewijzigd door clonedonkey op 11-02-2009 16:24 ]

• Tomas_
clonedonkey schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 16:19:
[...]
. Mischien anders toch maar als reparatie aanbieden ? ipod is nog geen maand oud !
[
Lijkt mij de enige oplossing

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:39
Hey,
Ik ben ook van plan om een IPOD touch te kopen, ik ben er nog niet uit welke versie ik neem 8GB of 16 GB.
Gaat er nog wat van 8GB en of 16GB ruimte af?
En hoe herken ik of beter gezegd, hoe zie ik de verschillen tussen een Ipod touch V1 en Ipod Touch V2 ??
Oja en zijn er ook van die geinige sokjes voor de Ipod touch voor de bescherming?
Alvast bedankt voor de reactie.

• Tomas_
PSP123 schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:11:
Hey,
Ik ben ook van plan om een IPOD touch te kopen, ik ben er nog niet uit welke versie ik neem 8GB of 16 GB.
Gaat er nog wat van 8GB en of 16GB ruimte af?
En hoe herken ik of beter gezegd, hoe zie ik de verschillen tussen een Ipod touch V1 en Ipod Touch V2 ??
Oja en zijn er ook van die geinige sokjes voor de Ipod touch voor de bescherming?
Alvast bedankt voor de reactie.
De v2 wordt geleverd in een doorzichtig doosje de V1 in een zwarte doos met een vrouw met muts op de afbeelding. De v2 heeft volume knopjes aan de zijkant en een speaker.

Er gaat zowiezo wat af gezien de kromme berkening van de bytes. en voor het os.

Er is een aanbieding bij mediamrkt in ede waar de 8gb 199 kost. Bij BCC is er een pakket van de v2 8gb met een remote een dochk en av kabels voor 249. De 16 GB kost bij medimarkt in Hengelo 251.

Ik heb de 16 gb gekocht aangezien je gehuegen er niet kunt bij plaatsen maar accesoires wel. Ik ben er blij mee.

• Wiethoofd
technonose schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:58:
De v2 wordt geleverd in een doorzichtig doosje de V1 in een zwarte doos met een vrouw met muts op de afbeelding. De v2 heeft volume knopjes aan de zijkant en een speaker.
Let op de lettertjes!!
Wiethoofd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:32:
Er gaat zowiezo wat af gezien de kromme berkening van de bytes. en voor het os.
Apple schijnt met GiB te rekenen ipv GB

• Coeluh
Wiethoofd schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 22:08:
[...]

Let op de lettertjes!!

[...]

[...]

Apple schijnt met GiB te rekenen ipv GB
Dus 16GB is minder dan 16GiB

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Coeluh schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 23:05:
[...]

Dus 16GB is minder dan 16GiB
1 GB is 1000 mb,

1 GiB is 1024 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Help!!
Ik heb vandaag een notitie van mijn iPod Touch gewist die achteraf gezien erg belangrijk was voor mijn vakantie van aankomende zaterdag. Weet iemand of en hoe ik die kan herstellen?

iTunes synchroniseert regelmatig het een en ander, is dat misschien een optie?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
JaymzHetfield schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 01:10:
Help!!
Ik heb vandaag een notitie van mijn iPod Touch gewist die achteraf gezien erg belangrijk was voor mijn vakantie van aankomende zaterdag. Weet iemand of en hoe ik die kan herstellen?

iTunes synchroniseert regelmatig het een en ander, is dat misschien een optie?
Als iTunes ook daadwerkelijk een backup maakt van je iPhone is het nog terug te halen uit deze backup. Mits de note natuurlijk aanwezig was ten tijde van het maken van de backup. Anders ziet het er somber voor je uit ben ik bang. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Satch schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 01:37:
[...]
Mits de note natuurlijk aanwezig was ten tijde van het maken van de backup.
Mja, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. De iPod zelf houdt zeker niet ergens stiekem een prullenbakje bij die met een of ander tooltje te benaderen is?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
JaymzHetfield schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 09:57:
[...]

Mja, dat betwijfel ik eerlijk gezegd. De iPod zelf houdt zeker niet ergens stiekem een prullenbakje bij die met een of ander tooltje te benaderen is?
nee, als het weg is is het weg..

en er worden backups van de iphone gemaakt, maar de ipod touch doet dat neit... En zelfs bij de iphone is die backup volgens mij ook niet zo volledig dat hij je kladblok bijhoud..

ben bang dat je je notitie kwijt bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Van de iPod Touch worden in iTunes wel degelijk backups gemaakt /me darkpluisje :o
Je moet alleen wel mazzel hebben dat je je iPod aangekoppeld hebt gehad na het maken van de notitie en voor het verwijderen van de notitie om überhaupt kans te hebben op een backup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Wiethoofd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:35:
Van de iPod Touch worden in iTunes wel degelijk backups gemaakt /me darkpluisje :o
Je moet alleen wel mazzel hebben dat je je iPod aangekoppeld hebt gehad na het maken van de notitie en voor het verwijderen van de notitie om überhaupt kans te hebben op een backup!
ow had gezocht maar kon ze nergens vinden, dat dat de backup alleen van je programma's was en van de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

darkpluisje schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:32:
[...]

nee, als het weg is is het weg..

en er worden backups van de iphone gemaakt, maar de ipod touch doet dat neit... En zelfs bij de iphone is die backup volgens mij ook niet zo volledig dat hij je kladblok bijhoud..

ben bang dat je je notitie kwijt bent
De Ipod Touch word volledig gebackuped, zelfs je nog geopende safari tabs blijven staan... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Soms heb ik problemen als ik mijn albumillustratie toevoeg aan mn ipod touch. Hij komt er wel goed op en staat ook onder het goede album, alleen zijn er dikwijls 2 zwarte randen ofwel aan de zijkanten ofwel aan de boven- en onderkant van het scherm. Ik weet dat dit aan de resolutie van de afbeeldingen ligt, maar mijn vraag was of er misschien een programma is waarmee je deze afbeeldingen kunt optimaliseren voor de touch zodat de afbeelding het gehele scherm vult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

Wiethoofd schreef op woensdag 11 februari 2009 @ 10:13:
[...]

Dan moet eerst de iPod 2G ook gejailbreakt worden om daar achter te komen ;)
jailbreak is er al, alleen nog niet untethered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Weet iemand misschien waar ik het volgende hoesje kan krijgen : Power Support Air Jacket for iPod Touch 2G.
Ik heb hem in de apple store gezien maar daar is hij 30 euro, is hij ergens goedkoper te krijgen ?
Alvast bedankt

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coeluh
SanderPS3 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:04:
Weet iemand misschien waar ik het volgende hoesje kan krijgen : Power Support Air Jacket for iPod Touch 2G.
Ik heb hem in de apple store gezien maar daar is hij 30 euro, is hij ergens goedkoper te krijgen ?
Alvast bedankt
Dealextreme of ebay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:50
SanderPS3 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 20:04:
Alvast bedankt
Misschien niet het merk wat je zoekt, maar wel goedkoop en ik ben er zeer tevreden mee (inderdaad bij dealextreme):

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9370

en

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16168

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tadaaaa!!!!

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/637/50855523ii9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img291.imageshack.us/img291/6209/73924284jh7.jpg

helemaal apple design :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2009 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Uh, wat is het ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.5mm naar 2.5mm jack? Als het dat is, dan heb ik er net zo eentje op steken, maar in het zwart. (Ik weet dat het nogal nutteloos is maar die oortjes van apple zijn niets waard en ik had geen zin om m'n dure 2.5mm's weg te gooien :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik wil muziek van de ipod touch naar mijn hardeschijf kopieren? Hoe doe ik dat? Via itunes, kan het al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

Leuk maar wat is het ??

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Een microfoon natuurlijk, duh

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 16:40:
Hallo,

Ik wil muziek van de ipod touch naar mijn hardeschijf kopieren? Hoe doe ik dat? Via itunes, kan het al niet.
De muziek die je op Itunes heb staan , kan je terugvinden bij Start-> Muziek -> Itunes -> itunes music.
Zo werkt het bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat 'duh' niet echt logisch, op het eerste gezicht zullen velen niet zien dat dat een microfoon is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Vandaag te horen gekregen dat mijn iPod terug word gestuurd ( had hem opgestuurd ivm garantie, mijn dock connector was krom ), maar dus niet gerepareed of vervangen.
er stond bij dat er schade van buiten af was, maar hoe kan er nou schade van buitenaf ontstaan binnen in de ipod :S ? bij die dock connector, iemand een idee ? ik moest volgens de vrouw aan de telefoon van apple care maar naar een apple center gaan om daar mijn recht te halen :S ?

gewoon nee.

Verwijderd

het is een flux capacitor MET ingebouwde microfoon ... maar idd misschien herkennen mensen shazam zo niet omdat die natuurlijk niet werkt zonder mic :)

• mjl

mjl

Ugh

Nou zo duidelijk is dat niet, de 4 segementen duiden al wel op iets meer dan alleen stereo ...

Mij lijkt een L-vormige stekker handiger, steekt niet zo uit en daardoor lijkt het me wat minder breekbaar.

Of een compacte dock connector met een microfoon ingebouwd, dan dan lekker skypen via de wii ;)

Je zou een externe asscoire kunnen ontwerpen; extra batterij met zonncellen, microfoon, bluetooth, micro USB connector en audio+video uit.... zal wel niet van Apple mogen...

-------

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 8GB Touch en ik ben er dik tevreden mee! Iemand had eens tegen me gezegd dat het uit de verpakking halen alleen al leuk was en inderdaad is dat ding best wel goed en leuk verpakt. Een beetje zoals een puzzel ;)
technonose schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 21:58:

De v2 wordt geleverd in een doorzichtig doosje de V1 in een zwarte doos met een vrouw met muts op de afbeelding.
Is dat niet Macy Gray trouwens? Ik heb overigens ook veel G1 verpakkingen gezien met John Lennon op de voorkant.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 15:01:
Is dat niet Macy Gray trouwens? Ik heb overigens ook veel G1 verpakkingen gezien met John Lennon op de voorkant.
Ja, dat klopt! ;) Zelf heb ik namelijk een G1 en op de verpakking staat ook een afbeelding van Macy Gray. :P In januari 2008 kwam er een nieuwe versie uit, waarbij de firmware een update kreeg zodat je via de App Store applicaties kon installeren. Die kreeg een verpakking waarbij een afbeelding van John Lennon te zien was. Voor de mensen die al eerder een iPod touch gekocht hadden was deze update niet gratis, maar moest je iets van 8 euro betalen.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Doe daar maar een tientje bij :{ Die acht was voor de upgrade naar 2.0...

• Coeluh
Betalen voor een update... Wat een marktpositie heeft Apple toch.

• Wiethoofd
Coeluh schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:11:
Betalen voor een update... Wat een marktpositie heeft Apple toch.
[evil] Waarom denk je dat de jailbreak mogelijk gemaakt is >:) [/evil]

• Coeluh
Wiethoofd schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 17:33:
[...]

[evil] Waarom denk je dat de jailbreak mogelijk gemaakt is >:) [/evil]
Er zijn zat mensen die er wel voor dokken hoor.

• syltheboy
  • Niet online
Coeluh schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:40:
[...]

Er zijn zat mensen die er wel voor dokken hoor.
Ja, maar da's gewoon dom. Ik kon toen gratis upgraden naar firmware 2.0 via een speciale download link.

• Wiethoofd
Idd, je betaalt al veel voor je iPod, waarom krijgt een iPhone gebruiker dan wel alle gratis updates en apps die we op de Touch ook willen hebben, en om nou een nieuwere versie touch te gaan kopen om die 8 euro voor een update uit te sparen is ook weer zo krom.

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Omdat het moet, wettelijk gezien. Er is een of andere wet (ik weet even niet meer hoe hij heet), die Apple gebiedt geld te vragen voor de update. Een symbolisch bedrag à €1 is ook niet voldoende, het moet de extra's waard zijn. Een belachelijke wet, maar Apple moet zich daar natuurlijk wel aan houden..

• Wiethoofd
ScottB schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 23:12:
Omdat het moet, wettelijk gezien. Er is een of andere wet (ik weet even niet meer hoe hij heet), die Apple gebiedt geld te vragen voor de update. Een symbolisch bedrag à €1 is ook niet voldoende, het moet de extra's waard zijn. Een belachelijke wet, maar Apple moet zich daar natuurlijk wel aan houden..
Waarom kregen iPhone houders dan wel meteen bij release alle V2 (January Software Update) applicaties, en kregen zij ook de 2.0 firmware gratis voor hun kiezen? Kromme wet lijkt me dat dan ;)

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Het gaat er om op wat voor manier je de software gekocht hebt. Wij hebben er voor betaald en klaar. iPhone-houders betalen elke maand nog omdat zij een abonnement hebben. Zie dit artikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Da's wel een beetje vreemd, maar goed. Een iPod touch kun je bij sommige winkels ook in een x aantal maanden afbetalen, dus dan heb je toch ook een soort van abonnement? En tja, je koopt een apparaat voor 3 á 4 honderd euro en dan moet je alsnog voor een update betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Ik neem aan dat er bepaalde regels aan verbonden zijn die o.a. het kopen op afbetalen niet zien als het aan schaffen van een abonnement. Het fijne weet ik er ook niet van, ik weet alleen dat Apple de woede van honderden touch-gebruikers op de hals heeft gehaald (min of meer onterecht), terwijl ze feitelijk alleen doen wat de wet hen voorschrijft. Waarom Apple dat niet gewoon uit heeft gelegd nadat er zoveel commotie was ontstaan hierover snap ik niet goed, dus wellicht dat er meer aan de hand is dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Mocht het al wel bekend zijn, hier staat het nog niet:
Het is mogelijk om je hotmail op je iPod Touch uit te kunnen lezen:
quote: Apple iPhone School
It seems that Microsoft Hotmail Live now supports POP3 Technology however, it is limited to a few countries including; Australia, Canada, France, Germany, Italy, Japan, Netherlands, Spain and the United Kingdom.

All you have to do is:
- Open the Settings app
- Go to Mail, Contacts, Calendars
- Tap ‘Add Account’
- Choose ‘Other’ for the account type
- Type your name, email and password.
- Tap ‘Save’ (step added by Brooke)
- Tap ‘Next’
- Close Settings and open up Mail
- Refresh your mail and it will show your messages
Ik heb het geprobeerd op m'n 1.1.4 iPod Touch, maar mij lukt het niet, maar het zou wel mogelijk zijn op 2.2 lijkt me dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
Wiethoofd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 18:52:
Mocht het al wel bekend zijn, hier staat het nog niet:
Het is mogelijk om je hotmail op je iPod Touch uit te kunnen lezen:

[...]

Ik heb het geprobeerd op m'n 1.1.4 iPod Touch, maar mij lukt het niet, maar het zou wel mogelijk zijn op 2.2 lijkt me dan.
op mijn 2.2 ging het eerst ook niet goed, maar het schijnt bij veel meer mensen voor te komen. Nadat ik echter voor de 3e keer een account aan het gemaakt (met precies dezelfde info) lukte het oppeens wel.
dus nog een keer proberen is mijn advies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De in te vullen vakken van de 1.1.4 en de 2.2 bij de Mail.app zijn anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Ik heb een oude ipod dock ( nog met zo`n ronde IR ontvanger ) maar ik krijg de apple remote niet werkend op die dock icm met mijn iPod Touch 2G. Iemand een idee hoe ik dit werkend kan maken ?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Gespot bij de mediamarkt in Zwolle een ipod touch 16G voor 239,-

http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-15366331

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Is dat niet de eerste generatie ?
Op de foto is het in ieder geval wel 1G !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
SanderPS3 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:23:
Is dat niet de eerste generatie ?
Op de foto is het in ieder geval wel 1G !
Inderdaad 22 uur muziek en 5 uur video. Had ik overheen gelezen. Erg slecht dat ze dat neit vermelden.
In Hengelo kost hij overigens 251,- dat is 12 euro meer voor de nieuwe generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Hebben ze vast nog een oude voorraad o.i.d.
Maar toch wel leuke aanbieding voor mensen die het doen om die paar euros korting :) !

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
SanderPS3 schreef op maandag 23 februari 2009 @ 12:59:
Hebben ze vast nog een oude voorraad o.i.d.
Maar toch wel leuke aanbieding voor mensen die het doen om die paar euros korting :) !
Tja, ik heb m'n 16gb iPod touch 1g al sinds december 2007 en heb er nog 335 euro voor betaald. Maar ja, nu kun je beter iets meer uitgeven voor het nieuwe model. Die Harman Kardon Go + Play is overigens ook niet al te duur. Maar ja, hier is hij altijd nog 36 euro goedkoper: 'http://www.bobshop.nl/nl/...n-kardon/goandplay/p27671.'

[ Voor 10% gewijzigd door syltheboy op 23-02-2009 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

syltheboy schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:32:
[...]

Tja, ik heb m'n 16gb iPod touch 1g al sinds december 2007 en heb er nog 335 euro voor betaald. Maar ja, nu kun je beter iets meer uitgeven voor het nieuwe model. Die Harman Kardon Go + Play is overigens ook niet al te duur. Maar ja, hier is hij altijd nog 36 euro goedkoper: 'http://www.bobshop.nl/nl/...n-kardon/goandplay/p27671.'
Hmm doe mij maar een 1G, dan werken m'n toebehoren tenminste (ipod connector in auto en de iPod doch met universele Philips remote). Een 2G laad daarop weer niet op ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
mjl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 11:09:
[...]

Hmm doe mij maar een 1G, dan werken m'n toebehoren tenminste (ipod connector in auto en de iPod doch met universele Philips remote). Een 2G laad daarop weer niet op ....
De 2 g heeft volume knoppe en een betere batterij. Voor de 11 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

technonose schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 16:57:
[...]

De 2 g heeft volume knoppe en een betere batterij. Voor de 11 euro
Werken nog mijn Dock en iPod connector in de auto niet....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
mjl schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 18:59:
[...]

Werken nog mijn Dock en iPod connector in de auto niet....
hoezo niet, niet opzet stukje en klaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

darkpluisje schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 19:09:
[...]

hoezo niet, niet opzet stukje en klaar..
Wordt niet opgeladen bediening werkt mischien wel .... tiepisch apple, weer aan de specs zitten rommelen...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel even of ik hiervoor wel of niet een nieuw topic voor zal maken dus stel ik mijn vraag hier maar:

Nu had ik al begrepen dat je met een iPod of iPhone een Mac kunt besturen. Mijn maat heeft een Mac en gebruikt deze setup om muziek af te spelen. Ik heb dus een iPod met muziek en enkele van mijn andere maten ook, is het ook mogelijk om de muziek die op een iPod staat vanaf zijn Mac af te spelen, dus zeg maar streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:08:
Ik twijfel even of ik hiervoor wel of niet een nieuw topic voor zal maken dus stel ik mijn vraag hier maar:

Nu had ik al begrepen dat je met een iPod of iPhone een Mac kunt besturen. Mijn maat heeft een Mac en gebruikt deze setup om muziek af te spelen. Ik heb dus een iPod met muziek en enkele van mijn andere maten ook, is het ook mogelijk om de muziek die op een iPod staat vanaf zijn Mac af te spelen, dus zeg maar streamen?
Ja je kunt gewoon verbinding maken met zijn bibliotheek, mbv die code waar Remote om vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:47
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 15:08:

Nee, je kan niet jouw muziek vanaf jouw iPod naar zijn Mac streamen om deze vervolgens op de Mac af te spelen. Apple houdt niet echt van mensen die muziek met elkaar delen en elkaars muziek kunnen afspelen, ze hebben liever dat iedereen elk liedje zelf koopt in de iTunes Store.

[ Voor 11% gewijzigd door Sebastiaannn op 27-02-2009 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Dat is wel waar Jelle, maar geen antwoord op zijn vraag :P

Met Remote kun je iTunes op afstand beheren, en dus alleen afspelen wat er in iTunes staat. Niet wat er op een andere iPod staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou er dus een speakerdock aan te pas moeten komen.

Bedankt, allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
ScottB schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:00:
Dat is wel waar Jelle, maar geen antwoord op zijn vraag :P
Excusez moi, scheef gelezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 22:09:
Dan zou er dus een speakerdock aan te pas moeten komen.

Bedankt, allen.
Ik heb er trouwens nog wel eentje liggen (Logitech Audiostation) die je voor 75 euro van me over mag nemen. Zie m'n advertentie: http://tweakers.net/aanbo...tion-(ipod-speakers).html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag ik heb namelijk de Trust Portable Sound Station for iPod SP-2986Bi besteld. Ik heb zelf een Ipod Touch 2G mijn vraag is heeft iemand ervaring hiermee werkt het wel samen? Op de site staat er Ipod Touch 8gb en 16 gb. en ik heb een 8 GB. Maar maakt het uit of het 2G is of 1G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar het werkt wel net ontvangen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in September 2008 een iPod Touch 2G in de USA gekocht. Een paar weken geleden begon mijn mini-jack aansluiting zo nu en dan te storen, en ben daarom naar een Apple Servicepunt in mijn regio gegaan.

Deze besloten tot omruiling van mijn iPod. Nu heb ik inmiddels een nieuwe iPod, alleen vindt ik het volume in combinatie met mijn Bose In-ear oordopjes erg teleurstellend (deze oordopjes vereisen schijnbaar meer vermogen van je iPod).

Nu schijnt dus dat er op de EU iPod's een volumebeperking zit.

Als mijn iPod is omgeruild moet ik toch gewoon een zelfde exemplaar terugkrijgen, en niet een of andere gecapte versie?

Overigens ben ik wel zo verstandig om mijn iPod niet zo hard te zetten dat ik er doof van wordt, maar het volume van mijn iPod icm de Bose's is nu wel heel erg teleurstellend.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaim
  • Laatst online: 08-07 18:01

Blaim

Cashback kroket

Ik had ook sinds 3 maanden een iPod Touch 8gb 2g. Een week geleden werd de WiFi optie onder instellingen grijs en kon niet meer aan/uit gezet worden. De service van Apple viel me dan ook dik mee toen ik na 2 dagen een UPS mannetje voor de deur had staan die de iPod direct meenam en het volgende op de service website zag:

Stap 1 - Verzoek
Product ontvangen (05-Mar-2009)
Shipped via UPS with tracking number **

*

*Stap 2 - Service
Probleem geïdentificeerd (05-Mar-2009)

*

*Stap 3 - Retour
Vervangend product verzonden (06-Mar-2009)
Shipped via UPS with tracking number **

Erg netjes van Apple. Ik kan een vervanger maandag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
[b][message=31605668,noline]vermogen van je iPod).
Nu schijnt dus dat er op de EU iPod's een volumebeperking zit.
Volgens mij is dat wettelijk geregeld en mag Apple dat dus niet leveren.
Dat is dus een nadeel als je een product uit een ander land haalt. Het hoeft vanwege licenties of wetten niet exact hetzelfde product te zijn.

Volgens mij is er ook wel ergens een hack om die bescherming eraf te halen

[ Voor 10% gewijzigd door Tomas_ op 10-03-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 11:45:
Ik heb een vraag ik heb namelijk de Trust Portable Sound Station for iPod SP-2986Bi besteld. Ik heb zelf een Ipod Touch 2G mijn vraag is heeft iemand ervaring hiermee werkt het wel samen? Op de site staat er Ipod Touch 8gb en 16 gb. en ik heb een 8 GB. Maar maakt het uit of het 2G is of 1G?
En? Past hij erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Me dunkt. ;)
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 13:08:
Laat maar het werkt wel net ontvangen:D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij Dixons nu de iPod 32GB 2nd gen. voor 299 euro 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2009 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 13:58
Verwijderd schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:12:
bij Dixons nu de iPod 32GB 2nd gen. voor 299 euro 8)
Afgelopen zaterdag nog € 279,- betaald bij Dixons voor de 16GB :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MandaloR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05-2024

MandaloR

MandaloR

bverwijs schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 13:46:
[...]

Afgelopen zaterdag nog € 279,- betaald bij Dixons voor de 16GB :/
Omruilen dan, het is tenslotte nog binnen de garantie.
Bij de BCC is de Ipod Touch 16GB 2G overigens €259,-

jB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
MandaloR schreef op vrijdag 13 maart 2009 @ 14:28:
Omruilen dan, het is tenslotte nog binnen de garantie.
Garantie? Zichttermijn bedoel je denk ik. Maar neem aan dat ie al in gebruik is genomen dus dan gaat dat toch niet lukken...

[ Voor 16% gewijzigd door jelle. op 13-03-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm prijs van iPod Touch daalt snel zeg, had de mijne nu nog maar 2 weken in bezit. De gift pack bij BCC.
Komt soms misschien een nieuwe versie uit ofzo?

Weet verder iemand wel hoe ik die genusisis ding op me iPod aan het werk krijg? Hij geeft alleen maar aan te weinig verwachting :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 maart 2009 @ 13:50:Komt soms misschien een nieuwe versie uit komt?
Nee, hij is er pas sinds een half jaar dus het lijkt me van niet. Als we weer een half jaar verder zijn, dan komt er waarschijnlijk weer een nieuwe versie.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic. Zie ook Apple Media Devices Beleid.