[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 34 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 43.173 views

Verwijderd

Ach een winkelverkoper legt niks uit; Die verkoopt een 8500gt met 1024MB geheugen.
Zo hoorde ik een klasgenoot van mij over een 'dikke vette 8600gt'

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2008 21:22 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:22:
Ach een winkelverkoper legt niks uit; Die verkoopt een 8500gt met 1024MB geheugen.
Helaas zijn de meeste verkopers wel zo ja. Mijn collega's en ik heb er echt ook een dagtaak om te ontkrachten dat meer megabytes niet staan voor meer kracht. En zo zijn er nog wel meer hardnekkige geruchten. :/

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 21:22:
Niet alle verkopers zijn zo hoor ;) Ik doe zelf moeite om grafiekjes te tonen. Feit is wel dat je tegen sommige mensen een half uur kan uitleggen dat 1024MB op een 8500GT overbodig is, maar dan kopen ze die toch in een andere winkel. Je voelt snel aan of je een klant overtuigd krijgt of niet. In geval van niet, ga ik geen half uur staan uitleggen voor niks, dan verkoop ik die kaart gewoon.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 21-08-2008 23:20 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hier dus in random computershops, als zowel mycom maar ook kleinere verkopen het op zo''n manier. Dan praten ze dat de klant in om maximale winst te behalen. Schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:33:
Nou hier dus in random computershops, als zowel mycom maar ook kleinere verkopen het op zo''n manier. Dan praten ze dat de klant in om maximale winst te behalen. Schandalig.
Inderdaad, maar als zei niet mee gaan verkoop een ander het wel. Natuurlijk kan je eerlijk advies geven maar ook zij willen aan het einde van de dag winst draaien.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dokter
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-01 10:38
salimrmaf schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:29:
[...]

Ikzelf ga denk ik een 9800GTX+ halen, en die strakjes verkopen. Misschien een HD4870. Wat ga jij doen?

Hmm ik kijk net op Komplett.nl

9600GT van EVGA voor 99 euro. :>
9800GTX+ van EVGA voor 179 euro. :>

Ik woon er dichtbij, nog even denken en benchmarks zoeken. De Ati's zijn er te duur. :X
Mijn oude 7900GT is doorgebrand na 1,5 jaar en ik kreeg van Asus een tegoed, trouwens meer dan mijn leverancier als eerste voorschot wou geven, ik moet zeggen dat me dat een beetje tegenviel van de leverancier/webshop, al maakte Asus het wel weer goed.

Heb gekozen om voor xfx gtx260xxx te kopen, clock niet zo graag over (niet echt de tijd om de koeling, etc goed af te stellen) en deze kwam erg goed uit de test en is standaard een beetje overgeclockt. Ben het wel eens dan ATI tegenwoordig een stuk duidelijker is in zijn naamgeving en de producenten het wat overzichtelijker houden dan bij Nvidia waar je soms echt niet meer weet waarom er 100 euro prijs verschil zit tussen twee kaarten. :S

Kan nu natuurlijk niet meer de review vinden waar ik de meeste info uit had. Al vond ik deze ook wel prima: http://www.motherboards.org/reviews/hardware/1796_1.html

edit: Toch nog gevonden: http://www.tweaktown.com/...60_xxx_edition/index.html

[ Voor 4% gewijzigd door The Dokter op 22-08-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07 13:15
salimrmaf schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 17:29:
Ikzelf ga denk ik een 9800GTX+ halen, en die strakjes verkopen. Misschien een HD4870. Wat ga jij doen?

Hmm ik kijk net op Komplett.nl

9600GT van EVGA voor 99 euro. :>
9800GTX+ van EVGA voor 179 euro. :>

Ik woon er dichtbij, nog even denken en benchmarks zoeken. De Ati's zijn er te duur. :X
Bedenkt wel even dat een HD4850 ongeveer evengoed presteert als een 9800GTX+. Aangezien ze bij Komplett.nl deze kaart al voor 149 euro aanbieden, is dit misschien een betere koop. Ik denk juist dat de nVidia kaarten wat te duur aangeboden worden, maar dat lijkt in heel Nederland wel het geval...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 20:18

Marando

Muziekje?

Verwijderd schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 01:33:
Zo was ik vorige week bij een lokale computerboer en zag tot mijn schrik een 8800 GTS 320MB staan voor €299,=. Op mijn vraag of die prijs wel klopte zei had doodleuk "ja hoor, maar het is ook een heel snelle videokaart, het beste wat er momenteel te krijgen is."

Sneu voor de nietwetende computerklant om zo opgelicht te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dokter
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-01 10:38
Waarschijnlijk weet hij ook niet beter, ik heb vaker in een computerwinkel een verkoper de grootste onzin horen vertellen, dan dat ze daadwerkelijk ook iets wisten. Daarom kan je beter de tijd nemen en een paar forums door lezen, dan naar een winkel gaan voor advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik zag ergens nog 7600gt's geadverteerd worden alsof ze cutting edge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
NV bevestigd dat er een nieuwe GTX260 komt met 216 streamprocessors:

http://www.computerbase.d.../nvidia_gtx_260_216_alus/

De 2 maanden oude GTX260 met 192 SPs en 64 TMUs wordt stilletjes vervangen door de nieuwe GTX260 met 216 SPs en 72 TMUs. nVidia geeft het expres geen nieuwe naam omdat het verschil tussen de twee kaarten te 'gering' zou zijn, maar komen toch met de vernieuwing om een beetje meer tegengewicht te geven aan de HD4870. Waarschijnlijk hopen ze zo de duurdere prijs iets beter te kunnen rechtvaardigen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
  • Laatst online: 29-06 12:08
Typisch nvidia. Kaart met andere specs dezelfde naam geven. Zelfde met de 9800GT waarbij je niet weet of je er een met oude chip (oftewel gewoon een oude 8800GT) of nieuwe chip krijgt.
Met dit soort marketing kweek je weinig vertrouwen. En de prijs die volgens een bericht op fudzilla een tijdje geleden naar 199 euro zou zakken voor de gtx260 blijft gewoon hetzelfde tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teamacc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-08 11:03
CJ schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:17:
.....nVidia geeft het expres geen nieuwe naam omdat het verschil tussen de twee kaarten te 'gering' zou zijn....
En de 8800gt renamen ze leuk naar 9800gt, terwijl daar helemaal geen verschil tussen zit

Goed koper is duurder dan slecht koper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:48
Marando schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 12:19:
[...]

Zo was ik vorige week bij een lokale computerboer en zag tot mijn schrik een 8800 GTS 320MB staan voor €299,=. Op mijn vraag of die prijs wel klopte zei had doodleuk "ja hoor, maar het is ook een heel snelle videokaart, het beste wat er momenteel te krijgen is."

Sneu voor de nietwetende computerklant om zo opgelicht te worden!
bij azerty doen ze precies hetzelfde. gewoon totaal absurde prijzen voor producten die al lang achterhaald zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-08 10:53

Edmin

Crew Council

get on my horse!

CJ schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 18:17:
NV bevestigd dat er een nieuwe GTX260 komt met 216 streamprocessors:

http://www.computerbase.d.../nvidia_gtx_260_216_alus/

De 2 maanden oude GTX260 met 192 SPs en 64 TMUs wordt stilletjes vervangen door de nieuwe GTX260 met 216 SPs en 72 TMUs. nVidia geeft het expres geen nieuwe naam omdat het verschil tussen de twee kaarten te 'gering' zou zijn, maar komen toch met de vernieuwing om een beetje meer tegengewicht te geven aan de HD4870. Waarschijnlijk hopen ze zo de duurdere prijs iets beter te kunnen rechtvaardigen.
Ik vraag me af of er geen (Europese) wetgeving is die dit verbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok lekker
Wil je met je ouwe nvidia 260 sli draaien en koop je een nog zo model is het niet de zelfde waardoor sli niet gaat draaien.

Wel gaat dat eens verklaren aan de winkel waarom je nieuwe kaart terug gaat brengen.

Ben nvidia al een tijdje zat en ben ook over gestapt naar ati om die reden
Je weet gewoon niet welke het is die je wilt gaan kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik kom hier niet vaak en geef toe meer ATi minded te zijn. Nu lees ik toevallig hier dat Nvidia oude chips gewoon om labelt naar nieuwe produkten en wijzigingen aanbrengt in dezelfde types. Lekker is dat,dan kun voor heel vervelende verassingen komen te staan. (o.a. et SLi opstellingen)

Maar daarvoor duik ik nu niet dit topic in ik vroeg mij namelijk af of hier ook het een en ander bekend is over de "produktie fouten" in de G84 en G86 mobile series. Ik lees er namelijk op GoT weinig over begalve dan in een paar ervaring topics over Dell XPS laptops, terwijl mij dit wel een redelijk hot item lijkt te zijn.

Er zijn op direct2dell.com een aantal blogs welke roodgloeiend staan van de reacties en discussies rondom dit probleem en verbaas mij dat het hier zo stil is. (ook op andere forums is meer te vinden)

Ik ben hier namelijk nieuwsgierig naar, omdat ik recentelijk (begin Juli) twee dure laptops heb gekocht welke de gewraakte G84 (8400 GS) chip bevatten.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 24-08-2008 01:11 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het alleen nog maar gelezen heb. Zelf heb ik een G92 en een G86, maar (nog) nergens last van. Ook in mijn omgeving nog geen klachten gehoord overigens. Volgens mij staat er in deel 33 van dit topic nog wel wat meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Zelf laptop met FX570 (ofwel 8600 core) en pc met 8600GT ... dus ben benieuwd :/ .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn laptop heeft nvidia 8400-m gs 256mb
Het is een acer model maar ik heb tot nu toe nergens geen last van.
De boel is ook maar iets van 46graden cpu en de gpu iets van 60graden.
Tijden het game komt er maar iets van 15graden er bij .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Ik wil via deze weg alle Vista gebruikers met Nvidia kaarten wijzen op een update die mogelijk vrij frustrerende problemen met Vista zou kunnen wegnemen (freezes e.d.) die niet via Windows Update wordt verspreid. Het gaat hierbij om de update behorende bij KB artikel 955302, die gereleased is op 12 augustus j.l.

De bijbehorende changelog bevat het volgende:
• Improvements to the stability of Windows Vista SP1-based or Windows Server 2008-based computers that use Windows ReadyBoost technology.
• Improvements to the performance of wireless adapters when you switch between preferred networks after the computer resumes from hibernation.
• New functionality to prevent a data loss scenario when certain registry keys are missing while the Microsoft Disk Cleanup tool is running.
• Improvements to system reliability when Group Policy settings and SMB signing are used.
Improvements to the stability of systems on which Nvidia graphics cards are installed.
Ik hoop dat deze update mijn BSOD's en freezes op random momenten eindelijk uit de wereld gaat helpen :| maar aangezien ik net een verse installatie heb gedaan vanwege de aanschaf van een tweetal velociraptors :p kan ik daar op dit moment nog helaas niets over zeggen.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 23:16:
Ok lekker
Wil je met je ouwe nvidia 260 sli draaien en koop je een nog zo model is het niet de zelfde waardoor sli niet gaat draaien.

Wel gaat dat eens verklaren aan de winkel waarom je nieuwe kaart terug gaat brengen.

Ben nvidia al een tijdje zat en ben ook over gestapt naar ati om die reden
Je weet gewoon niet welke het is die je wilt gaan kopen
Misschien weet je het nog niet, maar je zal beide versies gewoon kunnen mixen in SLI.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en ook al ging dat niet, dan is het nog niet zo moeilijk om gewoon goed te kijken welk versie je koopt, er zal heus wel een b achterstaan ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 13:38:
en ook al ging dat niet, dan is het nog niet zo moeilijk om gewoon goed te kijken welk versie je koopt, er zal heus wel een b achterstaan ofzoiets
en waarop baseer je die aanname? Er wordt met geen woord over een andere aanvullende naamgeving gerept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lijkt me logisch, anders is er geen controleren meer aan, je kan slechts een kaart kopen op gevoel denk je niet? ze zullen er heus wel wat op verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 21:04
Er kwam in september toch een driver voor dual screen en sli en verschillende gpu's in sli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckyjan
Verwijderd schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 14:19:
dat lijkt me logisch, anders is er geen controleren meer aan, je kan slechts een kaart kopen op gevoel denk je niet? ze zullen er heus wel wat op verzinnen
Nee hoor dat verschil zal je niet meteen kunnen zien (als je geluk hebt bij de specs die genoemd worden bij de webshop) met SLI zal het namelijk gewoon blijven werken en zal de kaart de instellingen van de minste overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: NVISION 08 begonnen met gratis flyers!

nVidia's "NVISION 08" is begonnen... en hoe... mensen van "Unite Here" hebben flyers uitgedeeld aan bezoekers van NVISION:

Afbeeldingslocatie: http://www.tgdaily.com/images/stories/article_images/nvidia/nvidiaflyer.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tgdaily.com/images/stories/article_images/nvidia/nvidiaflyer2.jpg

Bron: http://www.tgdaily.com/content/view/39040/118/

Jen-Hsung was not amused.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-08 07:47
hier nog wat meer over NVISION

http://anandtech.com/tradeshows/showdoc.aspx?i=3387
(inclusief flyers :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 17:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 11-08 12:00
Voorlopig nog niet echt groot nieuws van Nvision, zover ik stukken heb gelezen op fudzilla en guru3d. Had eigenlijk toch wel een aankondiging van de GT200b verwacht...

Enige gerucht van een nieuwe videokaart is een 260 GTX met een extra cluster shaders, dus zeg maar een 270 GTX. Zie ook: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=199277

nVidia heeft op deze manier maar weinig tegenover ATI's high-end te zetten. De mogelijk vernieuwde 260 GTX zal het de HD4870 misschien wel lastig kunnen maken, maar dan maakt nVidia het zichzelf ook lastig om de 280 GTX te verkopen...
Daarnaast kan ATI verder met de prijs zakken van de HD4870 dan nVidia.

Het is me trouwens ook opgevallen dat de goedkoopste 280 GTX uit de pricewatch weer 20 euro duurder is geworden. Waardoor er nu een verschil is van cica 40 euro tussen de 280GTX (€360) en de HD4870X2 (€400), laat ik zeggen dat nVidia het AMD/ATI niet moeilijk maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
9800GTX+ is ook in prijs gestegen, dat komt omdat de dollar gestegen is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En nog even een update, ook van TGDaily.
Chicago (IL) – When Nvidia announced in early July that it has noticed a higher than normal failure rate in some of its notebook chips, investors reacted concerned, sending the company stock down 22%. The stock recovered after Nvidia apparently demonstrated good control of the issue and a one-time charge of almost $200 million. But what seems to be a closed chapter and a black eye for the company could be a much more serious problem that is just taking off: Several industry sources confirmed to TG Daily what has been reported by some publications for some time: In contrast to Nvidia’s claims that only a limited number of GPUs are affected, sources indicated that “most” recent Nvidia GPUs carry the problem and a chance of failure, pushing the potential damage into stratospheric regions.

According to our sources, the failures are caused by a solder bump that connects the I/O termination of the silicon chip to the pad on the substrate. In Nvidia’s GPUs, this solder bump is created using high-lead. A thermal mismatch between the chip and the substrate has substantially grown in recent chip generations, apparently leading to fatigue cracking. Add into the equation a growing chip size (double the chip dimension, quadruple the stress on the bump) as well as generally hotter chips and you may have the perfect storm to take high lead beyond its limits. Apparently, problems arise at what Nvidia claims to be “extreme temperatures” and what we hear may be temperatures not too much above 70 degrees Celsius.
De vraag is: hoe heeft dit kunnen gebeuren? Heeft nV Corp teveel risico genomen bij het uitbrengen van de laatste generatie GPU's om de markt bij te kunnen houden?

[ Voor 3% gewijzigd door Jejking op 27-08-2008 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Die laatste 2 zijn echter van ene Sylvie Barak. Kennelijk ook onbekend bij nV? ;)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 20:11

Format-C

Tracing Rays

Nieuwe 177.92 & Physx 8.08.18 driver!!!!

XP

Vista 32

Vista 64
DriverVer = 08/15/2008, 6.14.11.7792

Supports GeForce 6-series, 7-series, 8-series, 9-series, and 200-series GPUs, including the newly released GeForce 9800 GTX+, 9800 GT, 9500 GT, and 9400 GT GPUs.
Adds support for NVIDIA PhysX acceleration on all GeForce 8-series, 9-series and 200-series GPUs with a minimum of 256MB dedicated graphics memory (this driver package installs NVIDIA PhysX System Software v8.08.18).
Experience GPU PhysX acceleration in several full games and demos today by downloading the GeForce Power Pack.
Adds support for 2-way NVIDIA SLI technology with GeForce GTX 200-series GPUs on Intel® D5400XS motherboards.
Supports single GPU and NVIDIA SLI™ technology* on DirectX 9 and OpenGL.
Supports CUDA™.
Supports Folding@home distributing computing application. Download the high performance client for NVIDIA GPUs here and join the NVIDIA team: #131015.
Supports GPU overclocking and temperature monitoring by installing NVIDIA System Tools software.
Includes several 3D application performance improvements. The following are examples of improvements measured with v177.92 WHQL versus v175.19 WHQL driver:
Single GPU increases up to 11% in 3DMark Vantage (performance preset)
Single GPU increases up to 11% in Assassin's Creed DX10
Single GPU increases up to 15% in Bioshock DX10
Single GPU increases up to 15% in Call of Duty 4
Single GPU increases up to 8% in Enemy Territory: Quake Wars
2-way SLI increases up to 7% in Bioshock DX10
2-way SLI increases up to 10% in Company of Heroes: Opposing Fronts DX10
2-way SLI increases up to 12% in Enemy Territory: Quake Wars
2-way SLI increases up to 10% in World in Conflict DX10

:)

Includes numerous 3D application compatibility fixes. Please read the release notes for more information on product support, features, driver fixes and known compatibility issues.
*Note: Quad SLI technology with GeForce 9800 GX2, 3-way SLI technology, and Hybrid SLI technology are only supported on Windows Vista.
toon volledige bericht
Ziet er goed uit! :9

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
NV geeft op - NForce 200 chip niet langer nodig voor SLI op X58 (Nehalem/Core i7). Een BIOS cookie (dat ook nog eens te copieren is naar andere mobo's/biossen!) en je runt SLI. Het lijkt erop dat je wel over PCI-e 2.0 slots dient te beschikken.

http://techreport.com/discussions.x/15405

Geweldig nieuws - geen geneuzel meer met SLI specifieke borden.. elk bord met 2x PCI-e 2.0 slots kan nu CrossFire of SLI doen, alnaargelang je zelf wilt. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Met andere woorden, 1 - 0 voor Intel.

Intel heeft NV zo ver weten te krijgen dat ze SLI nu wel open moeten gooien door ze geen licentie tegen voor een chipset met QPI. En nu NV steeds zo slecht in het nieuws is, is dit voor hen ook de uitgelezen kans om weer wat goodwill te kweken. NV had dit gewoon al veel eerder moeten doen, maar ja... dan verkopen ze haast geen chipset meer voor het Intel platform.

De reden die NV geeft dat het SLI niet eerder heeft opengegooid (technische redenen) is natuurlijk onzin. CrossFire werkt ook al op -tig chipsets van Intel en verschilt eigenlijk heel weinig van SLI. En het feit dat nu ineens de nForce200 chip niet meer nodig is, terwijl ze eerst bij hoog en laag vol hielden dat dit een vereiste zou zijn om een X58 mobo SLI-capable te maken.... dat zegt genoeg.

Zo zie je maar weer... als je maar lang genoeg voldoende druk uitoefent dan valt zelfs een gigant als NV. Ondanks dat is het wel een grote stap voor de eindgebruiker aangezien die meer keuze krijgt en ook voor de verkoper die niet meer hoeft uit te leggen waarom CrossFire wel werkt op het ene moederbord en SLI niet.

• justifire
  • Laatst online: 08:46

justifire

Shut up and squat !!

Nu afwachten tot intel 3 pci-e sloten op de mobos plakt anders schiet het nog niet op voor de tri-sli gebruikers.
En dan kan ATI zich misschien ook eens gaan richten op triple-crossfire :)
Justi droomt even weg van 3x 4870x2 in crossfire :9~

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Dat laatste zit er voorlopig niet in. Scaling na 4 GPUs is een aflopende zaak... tot aan 4 GPUs weet men op dit moment met zowel SLI als CFX nog scaling te bereiken in veel games, maar met meer GPUs is er te veel overhead waardoor het vaak juist averechts kan werken.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

CJ schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 12:08:
Met andere woorden, 1 - 0 voor Intel.
Nee, 1-0 voor de consument. :)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 00:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik heb eergisteren de nieuwste 177.92 drivers en de physX-drivers geinstalleerd op een frisse XP-installatie. De dag ervoor kreeg ik bij NURIEN nog 66 FPS in Vista SP1, met de 177.86 drivers volgens mij, en nu in XP krijg ik max 53 FPS?! :o

Dat kan toch niet zomaar. Of heeft DX10 een positieve impact?

Ik zal zometeen Vista weer installeren, samen met de nieuwe drivers. Ook XP Sp3 zal ik installeren. Wie weet ligt het daaraan. Of misschien zijn de nieuwste drivers slechter dan die ik in Vista had? Maar dat lijkt me sterk. 8)7

Gulfstream G650

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik had het niet over de consument als speler, maar tussen de grote chipfabrikanten... en de consument is dat niet. Dus wat dat betreft heeft Intel hier nVidia in een stevige houdgreep waar ze niet uit kunnen komen... dus geven ze toe... vandaar m'n 1-0 score voor Intel. NV heeft lang volgehouden en hun SLI zo afgeschermd mogelijk gehouden, maar nu is het voorbij.

Dat de consument er baat bij heeft spreekt voor zich en dat zeg ik ook op het eind. Het staat echter los van de 1-0 voor Intel.

Dan wat anders... NV geeft wederom toe dat ze AMD/ATI flink onderschat hebben met de RV770. De chief architect van de GT200 zegt het volgende:
"We underestimated ATI with respect to their product," he admitted. "We've looked very closely at this, and we know there are certain things we can do better. There will be improvements to things from all angles: there are some easy fixes in the software domain that will soon be forthcoming. Believe me, it's a very prime focus of ours."

Montrym ascribed the company's current embarrassment, at ATI's hands, to its earlier successes. "ATI has had the benefit for a long time of seeing Nvidia's products and having something to shoot for," he argued, "while Nvidia has not had the benefit of having someone to be shooting after."
Bron: http://www.pcpro.co.uk/ne...like-a-gpu-from-2006.html

Dus ze werken hard aan fixes en hebben nu iets om zich op te richten met toekomstige GPUs.

[ Voor 42% gewijzigd door CJ op 28-08-2008 16:51 ]

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:27

World Citizen

FreeReef.nl

& Discussie

dus ik ga het heel even vragen.

Als ik een 26" 1900X monitor heb... en ik wil COD4 op zijn allerhoogst spelen... dan moet een ASUS EN9800GTX+ 512mb toch voldoende zijn.

ik heb geen kaart momenteel... dus het is geen upgrade... en dan lijkt het mij (naar veel lezen in foras ed) dat dit geen slechte keus is voor € 179.-

Als iemand dit draait (26" op 9800GTX+) please laat me dan weten of je tevreden bent... Ik eis niet veel maar het moet wel soepel lopen.

(ik weet dat dit niet helemaal de bedoeling is.. maar ik heb na 3 dagen speuren op het net een soort van keuze voor de 9800GTX+ gemaakt... Ik hoef niet te weten welke beter is... puur of het verstandig is. Ik kom met mijn kennis van zaken tot de conclusie dat het wél verstandig is... maar jullie hebben waarschijnlijk meer kennis)
Modbreak:
ik weet dat dit niet helemaal de bedoeling is..
...maar je hebt blijkbaar toch een blok voor je hoofd |:(

'per ongeluk' tegen het beleid posten is niet netjes, maar kan gebeuren. Opzettelijk en bewust beleid negeren is een ander verhaal :/

Een Tweaker kan zelf eisen stellen dan kiezen. Wees een Tweaker.

[ Voor 17% gewijzigd door dion_b op 30-08-2008 10:46 ]

FreeReef.nl

• luckyjan
Ik geloof dat je de waarschuwing bovenaan het scherm niet hebt gelezen toen je dit bericht ging plaatsen? Ik zou als ik jou was zelf een goed zoeken op dit forum of via google en dan vooral jou keuze vergelijken met de HD4870 die maar iets duurder is of de HD4850 die goedkoper is.

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 20:30
Decon Frost schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 16:59:
& Discussie

dus ik ga het heel even vragen.

Als ik een 26" 1900X monitor heb... en ik wil COD4 op zijn allerhoogst spelen... dan moet een ASUS EN9800GTX+ 512mb toch voldoende zijn.

ik heb geen kaart momenteel... dus het is geen upgrade... en dan lijkt het mij (naar veel lezen in foras ed) dat dit geen slechte keus is voor € 179.-

Als iemand dit draait (26" op 9800GTX+) please laat me dan weten of je tevreden bent... Ik eis niet veel maar het moet wel soepel lopen.

(ik weet dat dit niet helemaal de bedoeling is.. maar ik heb na 3 dagen speuren op het net een soort van keuze voor de 9800GTX+ gemaakt... Ik hoef niet te weten welke beter is... puur of het verstandig is. Ik kom met mijn kennis van zaken tot de conclusie dat het wél verstandig is... maar jullie hebben waarschijnlijk meer kennis)
Ik wil niet flamen/blamen/fanboy uithangen, maar voor 130euro heb je een Ati HD4850 die de 9800GTX+ in het stof doet bijten... Hoe hoger de resolutie en hoe meer eye candy, hoe groter de voorsprong van de HD4850 wordt.

Lees eens reviews (kijk eens in het ati topic) en maak zelf de conclusie.

Voor 199€ heb je trouwens een HD4870/GTX260, en dat is toch nog een stapje hoger dan de uitgemelkte G92 in de 9800GTX+...

Just my 2 cents ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

• justifire
  • Laatst online: 08:46

justifire

Shut up and squat !!

Afgelopen weekeind mijn 3 GTX280 kaartjes voorzien van D-Tek Fuzion GFX2 blokken en bijbehorende unisinks.
Pics zijn clickable:

Unisinks geinstaleerd:
Afbeeldingslocatie: http://bandwidth.se/thumbs/nouser/img081153978311.jpg
Fuzion GFX2 blokken geinstaleerd:
Afbeeldingslocatie: http://bandwidth.se/thumbs/nouser/img08133fae8226.jpg

Setup draaiende:
Afbeeldingslocatie: http://bandwidth.se/thumbs/nouser/img08164acccb1c.jpg

Watertemperatuur 16`c
Geen voltmods op de GTX-en

Results: core/shader/mem
Stock: 602/1296/1100
OC-ed stock air cooler 720/1458/1250
OC-ed unisink + GFX2 783/1566/1296

Temps stock air cooler stressed with 702/1458/1250 max 86`c
Temps unisink+GFX2 stressed 783/1566/1296 max 31`c

Zeker de moeite waard dus !!

Voor de geintreseerden heb ik hier nog een uitgebreider stukje geschreven :
http://www.xtremesystems....php?p=3252448#post3252448

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• dr_dreey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-08 18:13
Nieuwe Beta drivers en Physx...

http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_177.92_beta.html

Loopt goed hier op Nforce7901 met 8800gtx SLI.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

justifire schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:16:
Afgelopen weekeind mijn 3 GTX280 kaartjes voorzien van D-Tek Fuzion GFX2 blokken en bijbehorende unisinks.
Pics zijn clickable:

Unisinks geinstaleerd:
[afbeelding]
Fuzion GFX2 blokken geinstaleerd:
[afbeelding]

Setup draaiende:
[afbeelding]

Watertemperatuur 16`c
Geen voltmods op de GTX-en

Results: core/shader/mem
Stock: 602/1296/1100
OC-ed stock air cooler 720/1458/1250
OC-ed unisink + GFX2 783/1566/1296

Temps stock air cooler stressed with 702/1458/1250 max 86`c
Temps unisink+GFX2 stressed 783/1566/1296 max 31`c

Zeker de moeite waard dus !!

Voor de geintreseerden heb ik hier nog een uitgebreider stukje geschreven :
http://www.xtremesystems....php?p=3252448#post3252448
toon volledige bericht
Indrukwekkende set hoor !! :9~

alleen de case lijkt me wat cheapass...... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Het mooie van het feit dat SLi op de X58 wordt ondersteund is dat het nu bereikbaar is voor IEDEREEN. Of diegene nu een nForce of Intel chipset heeft! :) Misschien dat nu meer mensen SLi gaan draaien. :)

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-08 19:51
Nvidia heeft ook gezegd op die presentatie dat als iemand die BIOS hacked en er de SLI cookie uitlhaald en deze in een BIOS zet bij een moederbord dat standaard geen SLI ondersteunt dat ze daar niets op tegen hebben.

Wel goed nieuws allemaal!

• The Source
SLI standaard op X58, haha nog erg ver weg.Dit is zoiets als een paper launch en veel marketing geblaat.

NF200 zal nog gewoon verkocht worden, echter zijn deze borden al direct certified voor SLI. Dan hebben ze nu software SLI aangekondigd dus met driver en de BIOS met 2 PCI-E x16 sloten (x16/x16 of x16/x8/x8). Ze zeggen dat ze al gestart zijn met certificeren maar OEM fabrikanten werden vanmorgen (na de presentatie) pas geinformeerd. Het testen in de NV lab is gratis maar er dienen wel royalties betaald te worden. Grootste probleem:

NV wil de borden in hun lab hebben. Maar de QPI NDA van Intel laat het NIET toe om X58 mainboards naar NV te sturen, dus NV zal eerst even een papiertje van Intel moeten overleggen dat ze toegang hebben tot het QPI interface programma. Intel belt kennelijk elke dag naar de ODM en OEM klanten om te controleren of de Nehalem samples nog allemaal op voorraard zijn en niet uitgelekt zijn. Ze zijn als de dood dat NV die voortijdig in handen krijgt. Mochten alle legal issues geregeld zijn dan zal NV nog erg moeten haasten zodat de driver de TTM van Intel zal halen :)

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

justifire schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 17:16:
Dat ziet er echt supervet uit. Maar zo'n post is natuurlijk niet compleet zonder een goede benchmark. Wat haal je in 3DM Vantage op de P en X presets? En dan vooral de GPU score :)

Hier een stukje van het verhaal over SLI + X58: http://www.hardware.info/..._SLI_op_X58_ondersteunen/

[ Voor 14% gewijzigd door frankknopers op 28-08-2008 21:35 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
RappieRappie schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 08:06:
Nieuwe 177.92 & Physx 8.08.18 driver!!!!

XP

Vista 32

Vista 64

[...]

Ziet er goed uit! :9
Gisteren had ik constant BSOD's na het installeren van deze driver. Dit was met de desktop van Vista 32. Ik had nog niet eens spellen geïnstalleerd en heb nu weer een iets oudere driver. Dit met een 8800GTS 512MB kaart.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astratuner schreef op donderdag 28 augustus 2008 @ 21:01:
Nvidia heeft ook gezegd op die presentatie dat als iemand die BIOS hacked en er de SLI cookie uitlhaald en deze in een BIOS zet bij een moederbord dat standaard geen SLI ondersteunt dat ze daar niets op tegen hebben.

Wel goed nieuws allemaal!
bron? zou wel te gek zijn als dat waar is, mooie ontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 12:14:
[...]
bron? zou wel te gek zijn als dat waar is, mooie ontwikkeling
Onzin. Waarom zouden ze het dan certificeren? Waarom zou je er dan voor moeten betalen? Waarom zoveel moeite doen om het te beschermen? Kunnen ze het ook ter download aanbieden. Ik heb de officiele documenten van NV en er staat expliciet in vermeld dat het niet mag toegepast worden op andere chipsets en dat hier ook geen plannen voor bestaan.

Maar wat nog niet is, kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
Dat iets niet mag heeft nog nooit betekend dat het niet gebeurd. Je zou nV's krampachtige houding op twee manieren uit kunnen leggen;

ofwel ze willen de certificering zodat ze zorg kunnen dragen dat de eindklanten geen SLI proberen op borden die dat niet aan kunnen om zo aan kwaliteits controle te doen;

of ze kunnen het niet echt verkroppen dat ze dankzij Intel een Hobson's choice hebben moeten doen tussen SLI vrijgeven of geen SLI meer verkopen - en na jaren koning te zijn geweest in eigen rijk is het zuur om de poorten open te moeten zetten.

Persoonlijk verwacht ik het laatste. De markt die zich van SLI bedient is relatief gezien erg klein - het zijn de serieuzere hobby-isten die zich van SLI voorzien. De budget markt en de business markt doet niet aan SLI. Met deze stap is in een keer de gehele userbase een potentiele gebruiker van SLI geworden - want je hoeft geen overweging meer te maken of je een SLI-bord koopt of een CrossFire variant.

Het zou mij niets verbazen als ze binnenkort ook nog eens bekendmaken dat de certificeringskosten laag of totaal afgeschaft worden. Maar dat zal nog wel even duren - het is tenslotten een gevalletje van industrial pride. Maar het is goed dat nV aan het bijdraaien is.

Deze reactie is uiteraard gissing, ik heb geen onderbouwing voor mijn beargumentatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou hierbij even mijn ervaringen over de GTX 280.
Heb er de laatste maand 2 gehad en beide zijn defect gegaan binnen een paar dagen.

Beide kaarten worden extreem warm en vertonen na 2-3 min. een scherm vol artifacts dit op standaard snelheid (Furmark zit binnen 3 min. op 105C ....)

Gaat hier om deze exemplaren :

MSI GTX 280 1GB Super Overclocked ---- 700/1400/2300
Gigabyte GTX 280 1GB ---- 602/1296/2200

Na HEEL wat op nvnews hierover gelezen te hebben lijkt het er op alsof dit bij veel meer exemplaren het geval is iemand anders hier al eens op gelet ?

Ik ga het nog 1x proberen met een nieuwe msi en als die hetzelfde probleem geeft gaan we maar richting de x2 :(

[ Voor 16% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 29-08-2008 19:36 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 22:11
Joh, furmark moet je niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

leonpwner1 schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 19:37:
Joh, furmark moet je niet naar kijken.
Gehehe ja misschien ben ik ouderwets maar als een kaart op standaard snelheden al artifacts geeft is hij rijp voor rma/doa :P
Na 10 min. Grid/3d mark knalt hij ook zo ineens naar de desktop dus er is toch echt iets niet in de haak ;)

[ Voor 16% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 29-08-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nee, furmark is verre van representatief. Furmark belast je grafische kaart namelijk onredelijk hoog en daar bieden fabrikanten geen garantie voor. Temperaturen die je in furmark meet zul je never nooit in games tegenkomen. Het is dan ook volstrek onzinnig om die test te gaan draaien om je kaart te 'testen', dat is alleen maar slopen.

@ je edit; dan is er idd wel meer aan de hand ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Avalaxy op 29-08-2008 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorion3
  • Laatst online: 08-08 07:14

Gorion3

ABC++

tuurlijk is furmark niet representatief.. zelfde als een soort TAT test voor je CPU.. Maar dat betekent niet dat je grafische kaart er mee moet ophouden als je 5 minuten furmark draait. (mijn HD3870 doet het perfect hoor na 30 minuten furmark draaien.. ongeveer 70 graden~)

Ik ben het met je eens dat je die temps ingame nooit echt zal tegen komen.

Awesomenauts! Swords & Soldiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
NV's aankomende productstack vs de competitie:

Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/7703/12200032927678265308wn7.jpg

De GF9550GT is volgens het bericht een GF9600GT, dus 64 SPs, maar op een 192-bits memory interface. Alles op een rijtje... voor de 'duidelijkheid':

NameGPUSPsInterfaceTMUNote
GTX280GT200240512-bit80
GTX260GT200216448-bit72GTX260 met extra SPs/TMU
GTX260GT200192448-bit64
GF9800GTX+G92b128256-bit64Rebranded + OCd 8800GTS
GF9800GTG92b112256-bit56Rebranded 8800GT
GF9600GTG94b64256-bit32G94 (65nm) stilletjes vervangen door G94b (55nm)
GF9600GSOG92b96192-bit48Rebranded GF8800GS
GF9550GTG94b64192-bit24
GF9500GTG96b32128-bit16Rebranded 8600GTS
GF9500GSG96b32128-bit16Rebranded 8600GT
GF9400GTG96b32128-bit8
GF9400GSG9816128-bit8Rebranded 8500GT
GF9300GSG9816128-bit8Rebranded 8400GS

Tot zover hun voornemen om de naamgeving duidelijker te maken.... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GF9600GT G94b 64 256-bit 32 G94 (65nm) stilletjes vervangen door G94b (55nm)
GF9600GSO G92b 96 192-bit 48 Rebranded GF8800GS

Ja dat is duidelijk :")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:03:
GF9600GT G94b 64 256-bit 32 G94 (65nm) stilletjes vervangen door G94b (55nm)
GF9600GSO G92b 96 192-bit 48 Rebranded GF8800GS

Ja dat is duidelijk :")
Sorry hoor maar wat is er niet duidelijk aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Laatst online: 11-08 12:00
@ CJ, gaan ze die gepimpte 260GTX geen andere naam geven? Zoals de 270GTX?? Past mooi in het rijtje toch, zou je zeggen. Of voor mijn part een "+" o.i.d.

Anders is het wel weer erg triest gesteld met hun naamgeving voornemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
EdwardvGelder zie je de knipperende <sarcasme> tags van BlackFlower niet? :P :)

[ Voor 15% gewijzigd door Rarz op 29-08-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwardvGelder schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:16:
[...]

Sorry hoor maar wat is er niet duidelijk aan?
Dat ze allebei 9600 heten, maar de ene een G92b en de andere een G94(b) is, en daarnaast ook volkomen andere specs hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
Rarz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:46:
EdwardvGelder zie je de knipperende <sarcasme> tags van BlackFlower niet? :P :)
Nee :)

@blackflower: Ik denk dat we zo onderhand wel van Nvidia gewend moeten zijn dat ze niet het beste zijn in duidelijke namen verzinnen voor de klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Gurneyhck schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:46:
@ CJ, gaan ze die gepimpte 260GTX geen andere naam geven? Zoals de 270GTX?? Past mooi in het rijtje toch, zou je zeggen. Of voor mijn part een "+" o.i.d.

Nee, zover bekend krijgen ze dezelfde naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Gurneyhck schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 22:46:

Nope. Het blijft een GTX260. Het verschil in performance is te klein om het de naamgeving GTX270 te geven, maar het verschil is wel genoeg om net die paar extra benchmarks te winnen tegen de HD4870. Men hoopt zo waarschijnlijk dat men straks met de reviews van de 'nieuwe' GTX260 ook nog van de 'oude' GTX260s af kan komen.... je-weet-wel... mensen die zien dat 'een' GTX260 sneller is dan een HD4870 en dan bij aankoop in de winkel niet eens controlleren of er nu 192 of 216 SPs in zitten... de naam GTX260 is dan voldoende, want 'de reviews tonen aan dat die sneller is'!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 23:00:
[...]

Dat ze allebei 9600 heten, maar de ene een G92b en de andere een G94(b) is, en daarnaast ook volkomen andere specs hebben.
Wat betreft performance klopt het wel. de 9600GT is sneller dan een 9600GSO/8800GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

NVISION was erg grappig, dit kan ik jullie niet onthouden :D

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Mythbusters at NVISION 08 CPU vs GPU (Part 1 of 3)

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Mythbusters at NVISION 08 CPU vs GPU (Part 2 of 3)

Bekijk op YouTube
Mythbusters at NVISION 08 CPU vs GPU (Part 3 of 3)

Wil je PR, dan doen wat bekende namen je geen schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel geniaal zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een show :/ , en dat om even duidelijk te maken dat een GPU beter is dan een CPU. (volgens Nvidia dan toch...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:02
volgende week: ATi painting de nachtwacht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 20:00
Hallo,

Ik heb net een evga 9800 GX2 gekocht, werkt prima, maar nu wou ik mijn 37 inch full HD tv erop aansluiten maar dit werkt niet.

Ik krijg geen optie om voor een 2e scherm te kiezen, zoals dat wel bij bijvoorbeeld een 9800GTX is.

Op de verpakking staan 'multi display' dus ik neem aan dat dit wel kan..?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je ook in het nvidia control center multi display mode , aangevinkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Verwijderd schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:14:
heb je ook in het nvidia control center multi display mode , aangevinkt ?
Gevonden!

Nu krijg ik wel beeld, maar ik zie alleen mijn bureaubladachtergrond verder niets.

Waar kan ik nu de optie 'clone' vinden? :P

[ Voor 24% gewijzigd door Kimberly op 30-08-2008 16:25 ]

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Deorgere schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:20:
[...]

Gevonden!

Nu krijg ik wel beeld, maar ik zie alleen mijn bureaubladachtergrond verder niets.

Waar kan ik nu de optie 'clone' vinden? :P
http://www.rabayjr.com/vista/qosmionvidiatv.jpg
Wel in het Spaans volgens mij maar wel duidelijk. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Juist, dat bedoel ik. Maar hoe krijg ik dat scherm ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Deorgere schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 16:47:
[...]

Juist, dat bedoel ik. Maar hoe krijg ik dat scherm ervoor?
Even zoeken zo moeilijk is dat niet lijkt mij. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 13-08 21:43

flessuh

Set sail for fail!

mmm, ik ben van plan een nieuwe videokaart te halen (had 2x 3870)
en ik zat te denken aan een 9800X2, maar ik las ergens dat die zeer slecht presteren met AA aan.
en ik game toch graag met AA aan, dus is het dan verstandiger om wat meer te betalen en toch voor de gtx280 te gaan?
of merk je er erg weinig van?
Modbreak:
Dit is een NIEUWS & DISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond nVidia kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!
Wat is hier onduidelijk aan? Het antwoord op je vraag kun je prima zelf in een willekeurig goede review van de 9800X2 vinden. Zoek die op (links zat in dit topic te vinden) en lees die zelf :o

[ Voor 43% gewijzigd door dion_b op 30-08-2008 21:45 ]

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik merk er hier weinig van, ik zou zeggen lees eens wat benchmarks op tomshardware ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Banzaibunny schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 17:36:
mmm, ik ben van plan een nieuwe videokaart te halen (had 2x 3870)
en ik zat te denken aan een 9800X2, maar ik las ergens dat die zeer slecht presteren met AA aan.
en ik game toch graag met AA aan, dus is het dan verstandiger om wat meer te betalen en toch voor de gtx280 te gaan?
of merk je er erg weinig van?
Als je met veel AA wilt gamen neem dan een HD4870X2 of een andere uit de HD48xx serie zijn erg goed met veel AA en AF. :)
Volgens mij is een 9800X2 niet echt een upgrade tegenover twee 3870's trouwens. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

-The_Mask- schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:10:
[...]

Als je met veel AA wilt gamen neem dan een HD4870X2 of een andere uit de HD48xx serie zijn erg goed met veel AA en AF. :)
Volgens mij is een 9800X2 niet echt een upgrade tegenover twee 3870's trouwens. ;)
1 HD4870 of HD4850 is trager dan een GTX280. Waarom je hem adviseert die te nemen ipv een GTX280 snap ik niet echt. Een HD4870X2 is echter wel beter dan een GTX280 in de games waarin CF werkt/ schaalt... In games waarin het niet schaalt is de GTX280 sneller (op een enkele uitzondering na dan).

@ Banzaibunny: ik zou eens wat reviews lezen en gaan nadenken wat je zelf wilt en denkt nodig te hebben. Zo moeilijk is het niet als je je budget, wensen en eisen even meeneemt in je zoektocht. :)

Wat vooral belangrijk is is op welke resolutie je speelt.

[ Voor 23% gewijzigd door Format-C op 30-08-2008 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
RappieRappie schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 19:26:
[...]

1 HD4870 of HD4850 is trager dan een GTX280. Waarom je hem adviseert die te nemen ipv een GTX280 snap ik niet echt. Een HD4870X2 is echter wel beter dan een GTX280 in de games waarin CF werkt/ schaalt... In games waarin het niet schaalt is de GTX280 sneller (op een enkele uitzondering na dan).
Weet zijn budget toch niet, zeg alleen dan de HD48xx serie het goed doet met AA en AF. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 13-08 21:43

flessuh

Set sail for fail!

sorry @ mod, maar na 8 reviews gelezen te hebben was het me nog niet echt duidelijk.

nu hopen dat mn oude videokaarten snel verkopen en dat de GTX280 in mn kast past }:O

ik speel btw vaak op 1680x1050, een aangezien die lang niet altijd in de reviews word opgenomen was het me lang niet duidelijk.

ik denk dat die gtx280 eerst wel future-proof genoeg is :)

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-08 22:20

M2M

medicijnman

Banzaibunny schreef op zondag 31 augustus 2008 @ 11:53:
sorry @ mod, maar na 8 reviews gelezen te hebben was het me nog niet echt duidelijk.

nu hopen dat mn oude videokaarten snel verkopen en dat de GTX280 in mn kast past }:O

ik speel btw vaak op 1680x1050, een aangezien die lang niet altijd in de reviews word opgenomen was het me lang niet duidelijk.

ik denk dat die gtx280 eerst wel future-proof genoeg is :)
resolutie maakt ook niet alles uit. Daarnaast, vermenigvuldig de twee getallen en je hebt de hoeveelheid pixels te pakken. In jouw geval bijna 2 megapixel. zoek een vergelijkbare resolutie of interpoleer een beetje.

-_-

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

I am pleasantly surprised by the performance of the GeForce 9500 GT. Given to the similar specs as the GeForce 8600 GTS, I was expecting it to perform similar and maybe even slightly worse than the GeForce 8600 GTS. However, our benchmarks show that it is actually able to offer a tad better performance than the older mainstream card.
Bron: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1324

9500GT ~ 8600GTS voor 60-80 dollar en er is nog headroom genoeg voor overclocking.

nVidia probeert de druk weer op ATi te zetten in het low budget/entry segment?

• Avalaxy
Jejking schreef op donderdag 04 september 2008 @ 00:33:
[...]

Bron: http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1324

9500GT ~ 8600GTS voor 60-80 dollar en er is nog headroom genoeg voor overclocking.

nVidia probeert de druk weer op ATi te zetten in het low budget/entry segment?
Ik denk eerder andersom... Onderschat HD4670 niet...

Verwijderd

Ben vanplan een 8800GTX bij te kopen aangezien ze toch niet duur meer staan.
En om ze zo SLI te zetten, dit is ook beter dan een GTX280.

Nu mijn vraag kom ik met een Antec NeoHE 550Watt toe ofniet?
Modbreak:Zeg nou zelf: wat heeft dit in vredesnaam met nVidia nieuws te maken. Kijk in Overige Hardware voor voedingsvragen.

[ Voor 26% gewijzigd door dion_b op 09-09-2008 14:51 ]

Verwijderd

kijk even in het welke voeding heb ik nodig topic , + zonder enig idee welke hardware je in de computer hebt zitten kunnen we alleen maar gokken

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:22:
kijk even in het welke voeding heb ik nodig topic , + zonder enig idee welke hardware je in de computer hebt zitten kunnen we alleen maar gokken
MSI 975X
2x 8800GTX
Q6700
2x2GB DDR2
Externe HDD
IDE HDD & SATA
2x DVDRW Combo
Antec NeoHE 550W
Modbreak:Op GoT doen we niet aan boodschappenlijstjeskeuring...

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 09-09-2008 14:51 ]

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 10:48:
[...]

MSI 975X
2x 8800GTX
Q6700
2x2GB DDR2
Externe HDD
IDE HDD & SATA
2x DVDRW Combo
Antec NeoHE 550W
SLI on Intel gaat (nog ;) ) niet lukken

Verwijderd

Gaat niet werken met je moederbord.

( damn net te laat )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2008 12:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:41:
[...]

Gaat niet werken met je moederbord.

( damn net te laat )
Jah weet ik :P Daarom ga ik ook een nieuw kopen hé!
nForce 750i SLI moederbordje.

Ik zette het er gewoon bij dat je beetje zicht hebt op het verbruik.
En "met hacked drivers" lukt het wel :P niet dat ik dat vanplan ben.

Verwijderd

CJ @ ATi Topic:
CJ schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:34:
Overigens schijnt er weer veel gegoochel te komen van NV's kant om de HD4670 het leven zuur te maken.

GF9550GT
- G94: 64 SPs met een 192-bit memory interface
- G92: 96 SPs met een 128-bit memory interface

Die laatste komt omdat er nog genoeg G92s over zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmmhh die 'nieuwe' GTX260 is nog niet uit zeker? En de laatste geruchten gaan dat de gt200b nog wel even op zich laat wachten. Is dit correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 09:13:
Mmmhh die 'nieuwe' GTX260 is nog niet uit zeker? En de laatste geruchten gaan dat de gt200b nog wel even op zich laat wachten. Is dit correct?
November of later dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Newsflash: Elsa lekt roadmap

Afbeeldingslocatie: http://www.donanimhaber.com/resimler/image.aspx/20080908190932852_dh_fx57.jpg

Dus...

GT206 komt eind Q4 08. Dit is de 55nm versie van de GT200 die op 65nm gemaakt is.
GT212 komt begin Q1 09. Dit is de 45nm versie van de GT200 die op 45nm gemaakt is.
De 9800GTX+ (G92(b)) blijft nog even onder ons... in ieder geval tot minstens Q2 09.

http://forum.donanimhaber.com/m_26332264/tm.htm

Edit: het zou evt kunnen dat er meer SPs in zitten, maar de kans acht ik klein.

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 09-09-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-08 00:09

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ben ik blij dat ik een maandje geleden bewust heb gekozen voor de nVidia 9800GTX+ van EVGA.

Ik wist dat het nog effe zou duren met deze 55-nm-kaartjes; Ik had een "tussenkaart" nodig. Zowel om heel goed mee te kunnne gamen, alswel een goedkope videokaart. Ikzelf heb hem gekocht voor 179, waar de kaart nu minstens 190 Euro kost.

Maar ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op een 55nm, of een 45 nm-kaart. Ik wil COMPLEET nieuwe kaarten! Net zoals de 8800GT, die voor een revolutie zorgde; ook de 8800GTX was (is) top. :9

Gulfstream G650

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit is een NIEUWS & DISCUSSIE topic, geen helpdesktopic voor simpele vraagjes rond nVidia kaarten. Als dergelijke vragen een eigen topic waard zijn, stel ze daar. Zijn ze geen eigen topic waard, stel ze niet maar ga zelf op onderzoek uit. Post ze niet hier!

Daarnaast mogen pics max 600p breed zijn. Heb jij grotere? Resize ze voor je ze post!

Verder is gezeur over levertijden, slowchat ("ik heb er net eentje besteld!") of posten van prijzen (post dat in Pricewatch, dan hebben anderen er ook wat aan!) niet de bedoeling.

Niets in deze topicwaarschuwing is nieuw, helaas moet ik toch constateren dat sommigen steeds weer dit soort posts doen. Eenmalig kun je een modbreak verwachten, maar doe je het vaker, dan kun je een pushmesssage, waarschuwing of erger verwachten. En ja, dat vinden we zelf ook kinderachtig, dus laat het niet zo ver komen!