Acties:
  • 0 Henk 'm!
EgMaf schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 18:08:
Ik heb hem vandaag opgehaald bij Klein Professional in Rotterdam.
De prijzen zijn nu al een stuk onder de adviesprijs!
Gefeli, wat was je kwijt?
Maar dan met een andere sensor. :9

[ Voor 26% gewijzigd door Wijnands op 21-09-2008 21:01 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:32:
-VR objectieven zeer gewenst. Ik heb gefilmd met een nietVR objectief en heb staan steunen tegen een stelling aan en de opname zag er niet uit mbt trillingen
-MF tijdens filmen is zeer problematisch. Nikon had een deelvergroting moeten gebruiken of een peak functie moeten toevoegen, MF is zeer moeilijk en vaak zijn stukjes film net out of focus.
Ligt dat aan de camera, of aan de user? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Een hoop spanning van het wachten was ik kwijt :)

Het was de set met 18-105VR lens voor 1079 euro. De lens heb ik meteen ingerolen voor 180 (ik heb al een 18-200VR), dus moest ik 899 afrekenen voor de body.

Gelukkig betaalt de verzekering daar weer een deel van, want mijn vorige DSLR was economisch total-los nadat ik hem op vakantie op het asfalt had laten stuiteren. Dat was al een tijdje geleden, maar in overleg met de verzekering heb ik gewacht tot de D90 uit kwam.

Ik ben d'r blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2008 @ 00:24:

Ligt dat aan de camera, of aan de user? :+
Dat het er niet uitzag lag aan de camera (zegt de Canodian) :P

Even serieus, ik heb redelijk wat ervaring met high-end miniDV camera's (Canon XH-A1 en XL serie, Sony FX, PD en Z serie). Deze camera's bieden vaak mogelijkheden om handmatig scherpstellen vanaf een schermpje te vereenvoudigen. Zoals bijvoorbeeld peaking:
quote: camcorderinfo
The Peaking tool creates heavy amounts of in-camera sharpening, meant to exaggerate the edges of objects, thus making it easier to manually focus. The effect is not recorded onto the final footage, so you can safely leave it on whenever you like.
Een andere mogelijkheid is een vergroting van het centrum van de opname, zodat de focus beter is te controleren (soort split-focus screen, maar dan anders).

Dit zou wat mij betreft een zeer welkome aanvulling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taaiewillem
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02-2024
Heb deze maandag de D90 double zoomkit bij Cameranu besteld en betaald. Vandaag (dinsdag) al aan de deur, ik helaas niet thuis, dus morgen voor de deur liggend wachten. Volgens vergelijkende testen op internet is de D90 op 1600 ISO nauwelijks ruisarmer dan mijn D40. Pas bij hogere ISO waarden is hij beter. Heb hem dan o.a. ook aangeschaft voor Live View, opdat ik met mijn spiegeltelescoop goed kan scherpstellen en ook voor mijn D-lensen. Video-mode lijkt mij leuk om eens te doen met statief en cine-kop. Vooral langzaam pannen om puddingeffect te voorkomen i.v.m. "rolling shutter" van C-MOS sensor. Bij een CCD sensor is n.l. de uitlezing in een klap en bij een D-MOS sensor kolomsgewijs. Uit de hand filmen is dus niet zo'n goed idee, helemaal niet als je telelens zonder VR gebruikt...Voor de a.s. filmers: houd de scenes kort, 3-5 seconden is meest voorkomend en geeft meeste impact. Groetjens, Willem

'We zullen wel zien' zei de kat en loosde in de suikerpot

• joepert
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Op NCN-forum is een probleem gesignaleerd rond zgn. hete pixels. Ik snap zelf niet helemaal wat het inhoudt, maar lees het gerust zelf:
http://www.nikon-club-ned...b23d418a4fd8c396a1177b636
Da's wel triest. Bij de D80 kwam dit veel voor, ik had hoop dat het bij de D90 niet meer het geval was.

• FLuKee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 16:22
Wat een gedoe over die hot pixels... Hoe vaak gebruik je lange sluitertijden bij hoge ISO-waarden? En dan nog is het poepsimpel om weg te werken. Ik heb er waarschijnlijk een héle hoop op m'n D70, maar ik ben ze nog maar zelden tegengekomen in m'n foto's.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Tja diegene die het gepost heeft, heeft zijn resultaten van exemplaren in de winkel op 3200 ISO en 30 seconden sluitertijd.
Ook zijn eerste body had het op 6400 ISO met 1 hotpixel als resultaat.

Volgens mij heb ik hier wel eens voorbeelden van Pentax en Canon voorbij zien komen met nog slechtere resultaten. Als ik me niet vergis heeft Nomad hier eens een voorbeeldje van zijn 40D gepost van hotpixels? Dus het komt bij de beste in de familie voor laten we maar zeggen ;)

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Gewoon in RAW schieten, dan verdwijnen ze automagisch met ACR. :)

• Andurill
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:12
Ik zie dat ze testen met de lensdop er nog op? Ik ben nog lerende zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit doe want als ik het probeer weigert hij een foto te maken :$
Andurill schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:13:
Ik zie dat ze testen met de lensdop er nog op? Ik ben nog lerende zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik dit doe want als ik het probeer weigert hij een foto te maken :$
Je lens/cam even op MF zetten ;)

Verwijderd

Andurill schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:13:
Wat hier boven verteld word. Of de AF-L indrukken. Hiermee 'forceer' je een foto zonder op de focus te wachten. (Op mijn D50 anyway :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
Heeft de D90 ook mirror-lockup? Ik kan dit niet terug vinden in de specs.
De D300 heeft mirror-up, is dit hetzelfde als mirror-lockup mode?

signature

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
brooks123 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 10:59:
Heeft de D90 ook mirror-lockup? Ik kan dit niet terug vinden in de specs.
De D300 heeft mirror-up, is dit hetzelfde als mirror-lockup mode?
Ja, de D90 heeft liveview en filmmogelijkheid, voor beide moet de mirror omhoog blijven.
(bij een D50 kan de spiegel alleen omhoog om de sensor te poetsen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik zou die Nikon D90 meteen kopen, mits er een functie inzit om slechte pixels te remappen. Zolang dit er niet op zit, ga ik geen ellende op de hals halen. Ik heb 3 camera's gehad met dergelijke problemen en steeds moeten terugsturen. Sinds ik Sony gebruik hoeft dat niet meer, maar die 90D is wel erg lekker hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk mijn D90 binnen. Wat een lekkere camera is dat zeg. Vooral het scherm is superb als je van een D50 afkomt. 't Is echt een super camera, Heb alleen een probleem met de filmfunctie. In het donker (lees: kamer met lamp) geeft hij vreemde strepen in zowel de liveview als in de film zelf:

http://www.1337dump.com/moevies/nikond90/DSC_0046.AVI

Of het komt door de nieuwigheid en ik moet nog uitvogelen hoe ik dit kan fixen, of het is een feature. :+ Weet iemand i.i.g hoe dit verschijnsel heet? Moeilijk google'n zonder aanknopings punt. ;(

Anywho: een lekkere camera, ik zal vanavond wat meer foto's posten.

als je ingelogd bent, heb je ook de mogelijkheid om je post aan te passen (edit knop: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ).
Het is niet de bedoeling 2 erg sterk op elkaar lijkende posts te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Nomad op 02-10-2008 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-09 15:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik vind het maar een rare review. Volgens mij missen een hoop essentiele zaken; ze blijven maar bezig over het aantal megapixels terwijl zo´n beetje iedereen wel weet dat dat tegenwoordig eigenlijk geen ene zier meer uitmaakt. Helemaal als het gaat over semi-professioneel camera´s. Daarnaast zijn ze volgens mij vergeten dat de ruisonderdrukking waar je bij zo'n beetje alle andere reviews over leest stukken beter is dan de concurentie. Maar aan de andere kant.. ik heb geen D90 dus wat weet ik er van :+

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Hoe wordt de ruisonderdrukking op de D90 eigenlijk gedaan? Doen ze geen blur of dergelijke dingen, wat eventuele details doet verminderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 00:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:14
Kijk, dat komt mooi uit... ik zat er al op te wachten aangezien ik dit ding binnenkort wil gaan kopen :)
Ik zal eens gaan kijken of er nog wat schokkends veranderd is sinds de preview.

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41
Maar ze hebben wel een flinke knuppel in het Nikon-hoenderhok geworpen.

Pagina 30 :

"With the effects of the camera's JPEG engine removed, the results from the two cameras are much more directly comparable. Despite the greater pixel count of the D90, there's essentially no resolution difference between the two, with the D80 perhaps edging its younger brother in terms of per-pixel sharpness."

En nog leuker :

Pagina 33 :

"Unfortunately, for those people hoping that the D90 would effectively be a half-price D300, the RAW results appear consistent with those from the JPEGs. Although the underlying silicon is likely to be closely related, it's not necessarily safe to assume that it shares the D300's multi-channel read-out, or downstream processing componentry (Nikon's Expeed branding doesn't refer to a specific processor). Most importantly, there is nothing to suggest that the D90 shares the same low-pass filter assembly (which can be more expensive than the sensor itself and would be an obvious place to reduce costs for a camera in this price-bracket), which would explain the difference in per-pixel-sharpness we see here."

Het forum is al druk aan het kakelen, het is geen D200/D80 meer geworden. Er zit meer verschil tussen de D300 en D90 dan verwacht...

Goed, mijn D70 begint kuren te vertonen (Groene streep bij hoge iso) en is aan vervanging toe, maar dit zet me aan het denken.

[ Voor 19% gewijzigd door Theebag op 13-10-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Theebag: ik vind jouw reactie vrij dramatisch (nofi), zo lees ik de review in ieder geval niet.

Ik weet niet wat de verwachtingen op voorhand waren tov de D300 (kennelijk vrij hoog), maar ik vind het vrij naïef om te denken dat je exact dezelfde kwaliteit krijgt voor de helft van het geld... Ik moet zeggen dat ik de verschillen nog zeker acceptabel vind, en de camera heeft een aantal features (ik weet niet in hoeverre die ook op de D300 zitten) die ik een stuk interessanter vind dan net-niet dezelfde kwaliteit als de D300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Xcalibur schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:19:
Theebag: ik vind jouw reactie vrij dramatisch (nofi), zo lees ik de review in ieder geval niet.

Ik weet niet wat de verwachtingen op voorhand waren tov de D300 (kennelijk vrij hoog), maar ik vind het vrij naïef om te denken dat je exact dezelfde kwaliteit krijgt voor de helft van het geld... Ik moet zeggen dat ik de verschillen nog zeker acceptabel vind, en de camera heeft een aantal features (ik weet niet in hoeverre die ook op de D300 zitten) die ik een stuk interessanter vind dan net-niet dezelfde kwaliteit als de D300 :)
Het is niet zozeer dat ik verrast ben, maar eerder dat de algemene consensus is dat de D90 een D300 sensor+processor in een D80 body was, net zoals met de D80/D200 toentertijd. Dit is blijkbaar niet het geval en Nikon heeft grotere wijzigingen doorgevoerd om een -al dan niet klein- verschil te houden.

Met de laatste opmerking bedoel ik dat het tijd was om te gaan besluiten welke body te nemen. De laatste zin in de bespreking formuleert dan ook een heel belangrijk punt. "After using and testing the D90 extensively, it's hard to think of a better enthusiast-level camera".

[ Voor 10% gewijzigd door Theebag op 13-10-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Theebag schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:39:
Het is niet zozeer dat ik verrast ben, maar eerder dat de algemene consensus is dat de D90 een D300 sensor+processor in een D80 body was, net zoals met de D80/D200 toentertijd. Dit is blijkbaar niet het geval en Nikon heeft grotere wijzigingen doorgevoerd om een -al dan niet klein- verschil te houden.
Ik weet niet zo goed wat de verwachtingen waren en waarop die gebaseerd waren, maar als de belofte was dat het een D300 in een D80 behuizing zou zijn snap ik wel dat het tegenvalt ...Common sense zegt me ook dat dat nogal onwaarschnijnlijk was geweest ;)
Theebag schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:39:
Met de laatste opmerking bedoel ik dat het tijd was om te gaan besluiten welke body te nemen. De laatste zin in de bespreking formuleert dan ook een heel belangrijk punt. "After using and testing the D90 extensively, it's hard to think of a better enthusiast-level camera".
Ik las je opmerking als "Ik was van plan mijn D70 in te ruilen voor een D90, maar dat weet ik nu zo net nog niet" (ook door de nogal dramatische quotes erboven) en dat leek me nogal kort door de bocht :)

De ophef over de vergelijking met de D300 ontgaat me eerlijk gezegd ook een beetje, want op alle andere punten scoort de D90 prima. Het blijkt een hele goede camera in zijn klasse, met wat features waar de concurrentie nog wat van kan leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als openingsopmerking even mijn geloof dit dat gewoon een zeer goede en prettige camera is om mee te werken, valt mij toch op dat er bij de negatieve aspecten van de camera toch een aantal IQ zaken staan. Dat had ik eerlijk gezegd niet helemaal verwacht. Bij de positieve zaken zie ik erg veel functies staan.

Ik denk dat bovenstaande eerder kritiek naar DP is, maar de review valt mij toch een klein beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:45
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:06:
...
Ik denk dat bovenstaande eerder kritiek naar DP is, maar de review valt mij toch een klein beetje tegen.
Ik heb hetzelfde gevoel, de uitkomst van de review viel mij ook al tegen... :/ Zelf weet ik nog niet wat het gaat worden als upgrade van mijn Canon G6: Canon 450D of de D90...

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 01:06:
Als openingsopmerking even mijn geloof dit dat gewoon een zeer goede en prettige camera is om mee te werken, valt mij toch op dat er bij de negatieve aspecten van de camera toch een aantal IQ zaken staan. Dat had ik eerlijk gezegd niet helemaal verwacht. Bij de positieve zaken zie ik erg veel functies staan.

Het zijn vooral de IQ dingetjes wat me tegenvallen. Ik begrijp heus wel dat de D90 geen D300 is, maar had wel verwacht dat de beeldkwaliteit hetzelfde zou zijn. Dit is op een paar kleine puntjes niet het geval en dat is gewoon jammer, want Nikon had dit truukje wel met de vorige generatie gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Desondanks is de D90, zelfs in combinatie met de kitlens 18-105mm, geen verkeerde camera.
Ter illustratie deze foto van de maan, vanuit de hand genomen, na een beetje de instellingen uit te vogelen waarmee het het beste ging:

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3053/2935669858_f450c4e6eb_o.jpg

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier heb je echt geen d90 voor nodig hoor, dit lukt ook prima met mijn prehistorische D70.... :)

Uiteraard zal jouw variant er wel wat beter uitzien op 100 % wat beter uitzien, maar toch.

Het valt me verder op dat mensen hier nogal down zijn over de beeldkwaliteit van de D90 na het lezen van de review op dpreview... naar mijn mening zijn de resultaten gewoon prima, beetje verscherpen die jpegs en gaan.

Is dat niet voldoende, dan moet je op raw schieten.... nog niet voldoende, dan moet je een d300 gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:26:

Uiteraard zal jouw variant er wel wat beter uitzien op 100 % wat beter uitzien, maar toch.
Gezien de grote van de maan en de 105mm lens is het een 100% crop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Klopt, 't is een 100% crop. Maar toch, niet gek vanuit de losse hand.. (Nou okay, 2 handen dan :P )
weinig camera's die dit nadoen in dit segment of eronder...
Met een statief, okay, dan krijg je weer wat meer mogelijkheden vanwege langere sluitertijden zonder motionblur..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Toch even een beetje offtopic reactie...
Volgende foto is genomen met een Canon Powershot G7, uit de losse hand, spotmeting op 't maanoppervlak en 4x digitale zoom, 100% crop.Sluitertijd 1/160e, 80 iso.
Alleen maar om aan te geven dat zo'n foto met een compactcameraatje ook wel lukt.... :)

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3192/2944566245_83d212869d_o.jpg

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Eentje uit m'n archief, geschoten met een 350D en een cheapo sigma telelens:

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/2ilhhsj.jpg

100% crop, iso 100en 1/400e sluitertijd bij F/7.1 (ja, de maan is fel genoeg ;) )

Dus voor dit soort foto's heb je echt geen 900+ euro kostende dSLR nodig. Met een oude dSLR gaat het net zo goed, flink beter dan een compact zoals hierbovne natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh....wat een mooie foto's! Toont eens te meer aan waarom Canon en Nikon marktleiders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh, nee, Femme schreef laatst dat Sony inmiddels Nikon voorbij is gegaan in aantallen dSLR's (waarschijnlijk erg veel A200's).

Daarnaast maak je een dergelijke verkleinde foto erg makkelijk met iedere dSLR ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-09 14:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:02:
Goh....wat een mooie foto's! Toont eens te meer aan waarom Canon en Nikon marktleiders zijn :)
Waarom dan?

In het geval van die laatste een sigma apo is voor ieder platform beschikbaar en iso 100 lukt op (D70 daar gelaten) ook iedere dSLR. Dmv desaturatie die kleuren er uit meppen is ook niet zo'n probleem.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij missen wat mensen hier het sarcasme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:59

ppFreddy

gewoon Frederik

Henk schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:29:
Volgens mij missen wat mensen hier het sarcasme :P
hopelijk wás het sarcastisch bedoeld :9 (dat van die marktleiders dan bedoel ik)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 15:25
De nikon d80 is trouwens uit productie genomen. Er is nog een voorraad voor twee maanden (bron:kamera-express=bediende winkel)

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic... sorry!

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 14:29 . Reden: verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 15:09

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:27:
Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren!

Groet,
Alice
Dan zit je in dit topic verkeerd. Dit is een fotocamera met beperkte filmmogelijkheden. Dit is geen alternatief voor een camcorder zoals ik denk dat jij zoekt.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het een zeer fraaie camera. Na eerst wat teleurgesteld te zijn door Dpreview, werden mijn verwachtigingen toch bevestigd door:
http://www.popphoto.com/c...ikon-d90-camera-test.html
http://www.colorfoto.de/P..._D90-Details_4765887.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 08:34:
[...]
Gekocht van eBay. Zullen altijd mensen zijn die dat niet vertrouwen, maar ik heb er geen slechte ervaringen mee, en met paypal ben je redelijk veilig mochten ze een doos bakstenen opsturen. :+

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=110289638680

Uiteraard komt er misschien nog 19% bij, maar ik heb vrij vaak geluk met pakketjes. _/-\o_
En? Binnengekomen via de douane en 19% moeten lappen of zo linea recta in het handje?! Ik durf zoiets eigenlijk niet aangezien bijna alles wat ik uit Amerika bestel aan een extra heffing onderhevig is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:01:
[...]
En? Binnengekomen via de douane en 19% moeten lappen of zo linea recta in het handje?! Ik durf zoiets eigenlijk niet aangezien bijna alles wat ik uit Amerika bestel aan een extra heffing onderhevig is :'(
Uit eindelijk hebben ze mijn pakket geshipped via de UPS welke standaard 19% rekent. ;(
Maar hey, voor 1400 had ik in totaal een flink pakket:

D90
18-105VR
50mm 1.8
70-300
Slingshot 100AW
Statief(je) (1.50 hoog)

Jammer dat ik al een statief had, en ook een 70-300 maar die kan weer doorverkocht worden aan iemand. (Zoekt er iemand nog een gloednieuwe 70-300? :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
70-300G? Lastig. Ik zou 'm ebay'en. Mag je blij zijn als je 80 euro vangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:49

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:26:
Het valt me verder op dat mensen hier nogal down zijn over de beeldkwaliteit van de D90 na het lezen van de review op dpreview... naar mijn mening zijn de resultaten gewoon prima, beetje verscherpen die jpegs en gaan.

Is dat niet voldoende, dan moet je op raw schieten.... nog niet voldoende, dan moet je een d300 gaan halen.
Dat is het niet, mensen hebben de illusie dat een dure camera garant staat voor goede foto's, "want de buurman zn vakantiefoto's waren erg mooi, en hij had ook zo'n camera"..
Op dpreview staan hele mooie shots, gemaakt door professionals, die wellicht honderden shots hebben moeten nemen en de mooiste eruit hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk zijn de resultaten prima, maar de verwachtingen waren hoger ;) Soort beurshandel dus.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrigi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 00:42
Scherpte is niet gelijk, gedeeltelijk doordat de D90 een lagere resolutie heeft dan de andere HD opnames.. (720p itt 1080p) anderzijds door de compressie die erop zit.
So far so good..

Maar de lowlight testen zijn niet echt eerlijk. De andere cams hebben een lens die begint bij f/1.8 of iets daarrond, de D90 is uitgerust met een kitlens die begint bij f/3.5.. Er zijn best 1.8 of 1.4 lenzen te vinden ook.
Begrijpelijk dat ze het met de geleverde lens testen, maar zeg dan wat meer dan
It comes as a surprise, considering the enormous size of the D90's CMOS sensor and it's slower frame rate, that it didn't score better in our low light sensitivity test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergis je er niet in dat de D90 een lagere framerate heeft en dat er daardoor meer licht op de sensor valt. Of wil je soms wachten totdat er meer camera's komen met een dergelijke framerate? Kortom, ze maken keuzes en de meeste klanten zullen deze kitlens kopen, waardoor de keuze gerechtvaardigd is. Anderzijds hadden ze hem ook met een 50 mm/ 1.4 kunnen testen (o nee, dan zijn de camcorders weer in het nadeel ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Laatst online: 22:43

Just_I

What did you just say?

Sinds vorige week heb ik ook een D90 die ik gister heb uitgetest. Nu heb ik bij het testen ook een filmpje geschoten waarbij het me opviel dat het geluid pas na een seconde ofzo begint. hier is een voorbeeld van wat ik bedoel:

Hebben jullie enig idee waardoor de precies komt en hoe ik het kan verhelpen? Ik heb op het internet en de manual doorgezocht maar niet kunnen vinden.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Laatst online: 25-12-2021
Door een pc-privé project van een vriend van mij, kan ik een fototoestel aan halve prijs kopen (pc wordt blijkbaar nogal ruim opgevat ;) ).
Eerst was ik redelijk overtuigd van de D90. Toen keek ik naar de D300... Omdat de helft van de aankoopprijs wordt terugbetaald, is deze 'maar' €170 duurder.
En dat zet me weer aan het twijfelen. Movie-mode heb ik niet nodig (daarvoor koop je volgens mij geen DSLR), auto-mode is natuurlijk handig als je snel even een foto wilt trekken, hoewel P-mode ook al redelijk wat zelf goed instelt :)
Bouwkwaliteit van de D300 is een stuk beter (hoewel ik niet de gewoonte heb om met mijn fototoestel te jongleren) en blijkbaar is de beeldkwaliteit toch nog iets beter. Meestal wordt de D300 aangeraden voor sportfotografie, maar daar houd ik me slechts uitzonderlijk mee bezig.
Zijn er nog dingen waar ik moet op letten? Momenteel neig ik naar de D300, hoewel sommige reviews de indeling van knoppen achteraan de D90 beter vinden. Ik ben zeker van plan om beide eens te gaan uitproberen/vasthouden, maar het zou toch handig zijn moest ik vooraf al goed weten welk toestel welke voordelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik twijfelde eerst ook tussen de D90 en D300 als weet hoe je moet werken met instellling van belichting,witblans en sluitertijd en diafragma is de D300 een betere keuze ben je daar niet zo bekend mee.
zou ik kiezen voor de D90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:33:
ik twijfelde eerst ook tussen de D90 en D300 als weet hoe je moet werken met instellling van belichting,witblans en sluitertijd en diafragma is de D300 een betere keuze ben je daar niet zo bekend mee.
zou ik kiezen voor de D90.
Waarom? D300 op P, witbalans op Auto en hij doet ook ongeveer alles automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:35:
[...]

Waarom? D300 op P, witbalans op Auto en hij doet ook ongeveer alles automatisch.
ik moet het idd met je eens zijn .sorry daarvooor het was van morgen nogal vroeg voor mij. 8)
wat voor mij ook de doorslag gaf dat hij wat grooter is hij lag mij gewoon ook wat beter in de hand.en hij is redelijk weersbestendig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 22:32:
[...]
wat voor mij ook de doorslag gaf dat hij wat grooter is hij lag mij gewoon ook wat beter in de hand....
Ik denk dat dat uiteindelijk de doorslag zal geven, met natuurlijk in het achterhoofd dat de D300 toch wat beter is ook ;)

De auto-mode zal ik mss wat missen in het begin, maar ik wil toch beter leren werken met al die manuele instellingen, dus dat kan me alleen maar verplichten ze te leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:18
ComBax schreef op zondag 16 november 2008 @ 12:57:
[...]

Ik denk dat dat uiteindelijk de doorslag zal geven, met natuurlijk in het achterhoofd dat de D300 toch wat beter is ook ;)

De auto-mode zal ik mss wat missen in het begin, maar ik wil toch beter leren werken met al die manuele instellingen, dus dat kan me alleen maar verplichten ze te leren :)
Is het niet het hele idee dat je die instellingen zelf doet. Daarvoor koop je mijns inziens toch een DSLR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:04:
Vergis je er niet in dat de D90 een lagere framerate heeft en dat er daardoor meer licht op de sensor valt. Of wil je soms wachten totdat er meer camera's komen met een dergelijke framerate? Kortom, ze maken keuzes en de meeste klanten zullen deze kitlens kopen, waardoor de keuze gerechtvaardigd is. Anderzijds hadden ze hem ook met een 50 mm/ 1.4 kunnen testen (o nee, dan zijn de camcorders weer in het nadeel ;) ).
Camcorders hebben ook f1.8 lensjes erop zitten hoor. Kijk maar eens als je eens in de MediaMarkt rondloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Noxa schreef op zondag 16 november 2008 @ 13:53:
[...]

Is het niet het hele idee dat je die instellingen zelf doet. Daarvoor koop je mijns inziens toch een DSLR.
Inderdaad, daar heb je helemaal gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een zuidamerikaan heeft een tv commercial geschoten met z'n D90. Zal ongetwijfeld het nodige werk in licht en nabewerking hebben gezet maar toch...

Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=GgmrOrzPVvk
30mb mpg2: http://www.martincrespo.net/H30.mpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Beetje FFWD reklame. Maar wel erg nice. Hoop potentie dus. Ik ga em volgende week halen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, het is reclame en het is vast niet iedereen's smaak maar als je de mpg versie goed bekijkt zie je dat de camera op zicht tot erg veel in staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Vandaag mijn D90 gehaald als opvolger voor mijn D70s, volgende week eens aan een stevige test onderwerpen :)

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Net met mijn D90 (met kitlens) de sneeuw in geweest, maar die begon na een paar foto's gek te doen. In het display kreeg ik een "F--" melding, waarbij het autofocusveld gereduceerd werd tot alleen het middelste punt, AF ook niet meer werkte en hij doorgaans weigerde foto's te maken....

Net in de handleiding opgezocht wat dit betekent, en hij denkt dus dat het een non-CPU lens is. Dat verklaart ook waarom de AF niet meer werkte natuurlijk, maar dit is dus duidelijk niet het geval. De lens zit prima, contacten zijn schoon, etc (ik haal em d'r ook nooit af eigenlijk, is de enige lens die ik heb op het moment).

Moet ik me nu zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitlens? 18-105? Daar zit ook geen diafragma ring op. Hmm.. ik zou 'm uit zetten en morgen nog 's kijken wat ;ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
18-105 ja. Uitzetten hielp inderdaad even, maar even later was het weer raak...
Lijkt me toch niet dat dit door de kou (van < 10 minuten in de sneeuw) komt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, moet 'ie tegen kunnen. Terug naar de winkel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:40:
[...]

Camcorders hebben ook f1.8 lensjes erop zitten hoor. Kijk maar eens als je eens in de MediaMarkt rondloopt.
psst, camcorders hebben mini-sensortjes.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

• cdl
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

Ik heb een D40 met 18-55 en 70-200 VR objectieven (waar de focus motor dus in het objectief zit). Ik ben nog heel erg beginner, maar ik zou graag willen weten of mijn lenzen op de D90 passen?

Dat zeg ik!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
cdl schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:35:
Ik heb een D40 met 18-55 en 70-200 VR objectieven (waar de focus motor dus in het objectief zit). Ik ben nog heel erg beginner, maar ik zou graag willen weten of mijn lenzen op de D90 passen?
Bijna alle Nikon lenzen (die van jou zeker) gaan op de D90 :)

• cdl
  • Laatst online: 25-07 12:05

cdl

J0YR1D3R schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:37:
[...]

Bijna alle Nikon lenzen (die van jou zeker) gaan op de D90 :)
Ok bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat de D90 wel een erg mooi ding is, zeker tov mijn D40 ;)
Geweldig die hoge ISO's zonder veel ruis :D

Dat zeg ik!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 november 2008 @ 14:40:
[...]

Klopt, maar kijk jij dan maar even naar de effectieve brandpunten van deze objectieven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

cdl schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:55:
[...]

Ok bedankt voor je reactie. Ik moet zeggen dat de D90 wel een erg mooi ding is, zeker tov mijn D40 ;)
Geweldig die hoge ISO's zonder veel ruis :D
voor een beginner .. de 70-200 vr... toe maar! Hele zware lens voor de d90 en al helemaal de D40(Of bedoel je soms de 70-300 VR?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Xcalibur schreef op zondag 23 november 2008 @ 18:49:
18-105 ja. Uitzetten hielp inderdaad even, maar even later was het weer raak...
Lijkt me toch niet dat dit door de kou (van < 10 minuten in de sneeuw) komt ofzo?
Zal de D90 dit veroorzaken of de 18-105? Tja ik sta op het punt om een 18-105 aan te schaffen voor op mijn D50. En die zal meegaan naar Fins Lapland.. En als het ergens koud is en sneeuw ligt/valt... :X Hoop maar dat het een exemplarisch probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Laatst online: 17:06

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik had de F-- foutmelding laatst ook op mijn D50 met Tamron 17-50 f/2.8. uit/aan zetten had weinig zin. Ik heb de lens even los gehaald en weer erop geschroeft. Ik heb de melding daarna niet meer gezien. Ik vermoed ook dat het om een tijdelijke slechte contact ging.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Hij is er!
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3249/3074979224_45fdda85de.jpg?v=0

Vnv lekker pielen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oooooooooh! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:51:
Ik had de F-- foutmelding laatst ook op mijn D50 met Tamron 17-50 f/2.8. uit/aan zetten had weinig zin. Ik heb de lens even los gehaald en weer erop geschroeft. Ik heb de melding daarna niet meer gezien. Ik vermoed ook dat het om een tijdelijke slechte contact ging.
Ik heb het ook met herhaaldelijk proberen niet meer gezien. Maar ik ben ook niet meer op pad geweest, heb het alleen thuis geprobeerd om te kijken of ik die melding nog kreeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:19

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ziet er mooi uit. :)

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt (had wat vraagjes gesteld in het starter-DSLR-draadje) en ben van plan om donderdag de D90 te gaan kopen icm. de 16-85 VR. Nu heb ik nog twee dagen om een type geheugen kaartje uit te zoeken en belangrijker nog, een goede starter-tas. Ik zit nog te twijfelen voor een bescherming van de lens, wordt daar niet vaak een filter voor misbruikt?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xaverius schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:46:

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt (had wat vraagjes gesteld in het starter-DSLR-draadje) en ben van plan om donderdag de D90 te gaan kopen icm. de 16-85 VR. Nu heb ik nog twee dagen om een type geheugen kaartje uit te zoeken en belangrijker nog, een goede starter-tas. Ik zit nog te twijfelen voor een bescherming van de lens, wordt daar niet vaak een filter voor misbruikt?
ik hab er igg een simpel uv filter voor zitten ter bescherming. teminste op de kit lens.die ik toen bij me D40. had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xaverius schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:46:

Ik heb inmiddels de knoop doorgehakt (had wat vraagjes gesteld in het starter-DSLR-draadje) en ben van plan om donderdag de D90 te gaan kopen icm. de 16-85 VR. Nu heb ik nog twee dagen om een type geheugen kaartje uit te zoeken
Maakt niet veel uit hoor. Als je ongeduldig bent neem je zo'n zwart extreme kaartje, anders stop je er gewoon wat in.
en belangrijker nog, een goede starter-tas.
Da's erg persoonlijk. Ik vind de lowepro Nova AW serie schoudertasjes voor 1 body met lens en met ruimte voor een 2e lens, flitser of flesje drinken erg prettig maar het kan heel goed zijn dat je die spuuglelijk vind en liever met een crumpler gaat lopen.
Ik zit nog te twijfelen voor een bescherming van de lens, wordt daar niet vaak een filter voor misbruikt?
Misbruikt is het juiste woord wat mij betreft. Ik ben van mening, lensdop altijd, zonnekap wanneer je kan en filter alleen als er sprake is van rondvliegend vocht ofzo. Maar, ik ken ook genoeg mensen die bij hun volle verstand zijn ;) en die toch een filter kopen, monteren en vervolgens nooit meer eraf halen. Moet je zelf weten dus.,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:30
Xcalibur schreef op maandag 01 december 2008 @ 22:42:
[...]

Ik heb het ook met herhaaldelijk proberen niet meer gezien. Maar ik ben ook niet meer op pad geweest, heb het alleen thuis geprobeerd om te kijken of ik die melding nog kreeg :)
haha, wat een toeval: ook ik heb hier de laatste tijd wat last van gehad, heb toen echter even de contactpunten van en lens en de body schoon gemaakt en ook geen last meer van gehad

ben het er mee eens dat zo'n filter vaak misbruikt wordt, en ben het helemaal met wijnands eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hars73 schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:43:
[...]

Zal de D90 dit veroorzaken of de 18-105? Tja ik sta op het punt om een 18-105 aan te schaffen voor op mijn D50. En die zal meegaan naar Fins Lapland.. En als het ergens koud is en sneeuw ligt/valt... :X Hoop maar dat het een exemplarisch probleem is...
Helaas maar waar, het schijnt nogal vaak voor te komen. Het probleem zit inderdaad in het feit dat de camera de lens niet meer als VR herkend.
Een ander veelkomend probleem is ook de CHA-error. Waarbij de geheugencontrollor vastloopt, en alle data corrupt maakt. Ik hoorde het eenmaal en ben informatie gaan zoeken, en het schijn toch wel erg vaak voor te komen.

Beetje balen al deze veel voorkomende problemen, gezien ik echt geïnteresseerd ben in deze camera. Het ergste is ook dat Nikon niet met de oorzaak van het probleem naar buiten komt. Ze weten dat het vaak voor komt, en ze vervangen gewoon de camera + lens. Dat is wel leuk en aardig, maar dat wil je ook geen 10 keer per jaar, en al helemaal niet meer na de garantie. Dus kudos -1 voor nikon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:26

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik overweeg hem om te kopen, maar ik heb toch maar een paar vragen:

1) Hoe zit het met batterij (met Live View aan), hoeveel foto's kun je maken?
2) Hoe zit het met water? Kun je er in de regen rustig foto's maken of moet je vreselijk veel schrik hebben voor water?
3) Is de camera 1150€ waard? (incl. lens 18-105VR)

[ Voor 8% gewijzigd door Dima_2005 op 02-12-2008 19:51 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dima_2005 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:51:

Nee, ik werk in een normale winkel en wij verkopen de camera voor onder de 1000 euro incl de lens die je noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Dima_2005 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:51:

1) Hoe zit het met batterij (met Live View aan), hoeveel foto's kun je maken?
2) Hoe zit het met water? Kun je er in de regen rustig foto's maken of moet je vreselijk veel schrik hebben voor water?
1) De batterij zal beduidend sneller leeg zijn in Live View modus. Puur omdat je LCD aan staat. Maar DSLR fotografie zal je voornamelijk door je zoeker doen. Live View is een leuke addon. Maar ik zal het iig weinig gebruiken.
2) Water, tja de D300 is een wat stevigere body en meer water proof volgens de pro's op de Zoom foto beurs. Maar ik denk dat druppels op je objectief een vervelende probleem zijn dan op je camera.
3) Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, dus of die keuze financieel aantrekkelijk is weet ik niet. Ik weet wel dat je in vergelijking met de D300 op zich prijs/kwaliteit technisch wel goed uitkomt. Maar dat hangt helemaal af van je wensen en je financieel vermogen.

Ik heb em nu een paar dagen als upgrade voor m'n D40x. En ik merk dat dit wel een massieve en goede camera is. Ik heb er nog geen spijt van!

Waar ik wel een vraag over heb is het flitsen. Is het mogelijk de camera op commander te zetten en de SB-600 als slave. Maar dan wil ik dat alleen de SB-600 flitst en niet de built in van de D90. Is dat uberhaupt mogelijk?

En hoe maak je zulke foto's
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/74/170336177_c20a671e06.jpg?v=0
Is dit een meerdere belichting of gewoon een burst in elkaar geplakt met PS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het met een dSLR niet mogelijk om meerdere keren te belichten per foto.... Nabewerken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij gewoon gephotoshopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:22:
Volgens mij is het met een dSLR niet mogelijk om meerdere keren te belichten per foto.... Nabewerken dus ;)
Meerdere belichtingen per foto kan wel. Maar die worden nooit zo scherp als deze. Zit dan al snel bewegingsonscherpte in denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Gewoon een aantal foto's achter elkaar maken met de drive mode (of hoe het heet bij Nikon) en dan met photoshop aan elkaar plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noxa schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:35:
[...]

Meerdere belichtingen per foto kan wel. Maar die worden nooit zo scherp als deze. Zit dan al snel bewegingsonscherpte in denk ik...
Hoe bedoel je dat? Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Voor de mensen die mij de D300 aanraden, is die dan veel beter?
Het financieel gedeelte maakt niet ZOVEEL uit, maar als ik het begreep, die is een beetje veel zwaarder. Voor mij is simpliciteit belangrijk, we willen snel vakantiefoto's maken met heel mooie kwaliteit (en snel is belangrijk). En de LCD is heel belangrijk dat die Live View heeft... Is gewoonweg makkelijker :)
Ik weet niet echt of het wel echt waard is, volgens de verkoper is dat voor meer professionelere fotograaf.

En ik heb geen antwoord gehad over de batterijtijd :) Ik weet wel dat Live View meer gebruikt, maar wat is de batterijtijd daarvan, en indien zonder Live View? En hoe zit het ook met de flitser?
Batterij is gewoonweg ook belangrijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Dima_2005 op 03-12-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval zie ik niet in wat jij met een D300 zou moeten, zeker wanneer het gaat om enkel vakantiekiekjes en dergelijke; het verschil in beeldkwaliteit ga jij niet zien denk ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deugtniet
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-06-2023
Nee, als je zoals je zegt niet veel tijd in fotografie wil steken op de paar vakantiefoto's na, dan zou ik het niet aanraden om iets meer dan een d60 oid. te kopen (weet alleen niet of hij live-view heeft). Maar als dit de criteria is een gemiddelde compact ook wel voldoende denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De D60 heeft geen Liveview.
Als je per sé een spiegelreflex met LiveView wilt kan je ook eens kijken naar een Canon 1000D.
Maar misschien is een flinke compact cam of superzoom idd nog een beter idee.
Maar goed, plaats anders eens hier een berichtje:
[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op woensdag 03 december 2008 @ 16:15:
De D60 heeft geen Liveview.
Als je per sé een spiegelreflex met LiveView wilt kan je ook eens kijken naar een Canon 1000D.
Maar misschien is een flinke compact cam of superzoom idd nog een beter idee.
Maar goed, plaats anders eens hier een berichtje:
[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 4
Done, ik zal daar verder discussie voeren, want deze topic verder trashen is zonde. Als ik deze toestel koop zal ik zeker mijn ervaring delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
Wohoo mijne is ook eindelijk binnen (na een week op het postkantoor gelegen te hebben)

Afbeeldingslocatie: http://matsimitsu.nl/images/got/d90.jpg

Wow dat grote scherm is zoo fijn. (kom D50 af)

[ Voor 19% gewijzigd door messi op 06-12-2008 09:24 ]

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben van plan een set te kopen in de UK. VAT included en europese garantie. Iemand in de UK gekocht? (toch interessant met de huidige koers van de pond)
Pagina: 1 ... 4 ... 17 Laatste