• dionibeatbox
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04-2022
Ik ben er over uit!! Het is de D5100 + 18-105 geworden :De grip was inderdaad beter bij de D90, maar ik vond het zeker niet storend bij de D5100. Ik wen er wel aan! Nu flink oefenen en hopen dat de eerste mooie kliekjes over een maand of 2 op t forum staan!

Nogmaals thanks voor de snelle reacties!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47
Overloper, weg uit ons topic! :+

Nee hoor, gefeliciteerd met je aankoop, goed dat je voor jou de beste keus hebt kunnen maken :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-05 22:48
Er zijn een aantal berichten verplaatst naar Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 20:52
Wat zijn jullie ervaringen met de Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G icm de D90.... Iemand wat plaatjes? :9
Ik ben van plan deze te gaan aanschaffen maar ben nog niet helemaal over de streep zegmaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:08

Garyu

WW

(jarig!)
Kijk eens even in Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2011, daar staan een aantal ervaringsberichten.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Mole
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10-2024
martijn_me schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:37:
Wat zijn jullie ervaringen met de Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G icm de D90.... Iemand wat plaatjes? :9
Ik ben van plan deze te gaan aanschaffen maar ben nog niet helemaal over de streep zegmaar ;)
Ik heb zo even geen plaatjes bij de hand, maar ik vind het een hele fijne combinatie :)
Met een battery grip ziet er maf uit :P maar verder is het een fijne lens die vrij snel is met focussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
Garyu schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:59:
Kijk eens even in Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2011, daar staan een aantal ervaringsberichten.
Heb de vraag ook daar even gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
The Mole schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 10:14:
[...]

Ik heb zo even geen plaatjes bij de hand, maar ik vind het een hele fijne combinatie :)
Met een battery grip ziet er maf uit :P maar verder is het een fijne lens die vrij snel is met focussen.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 22:03
martijn_me schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:37:
Wat zijn jullie ervaringen met de Nikon AF-S DX 35mm f/1.8G icm de D90....
4 woorden:
Een.
Heerlijk.
Stuk.
Glas.

Ik gebruik hem vooral bij feestjes om (vaak zonder flitser) portretten te schieten.
Flitser uit, camera op ISO1600 en gaan met die banaan.

Hij is zo vreselijk scherp en lichtsterk, dat je heel anders kijkt naar foto's schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_me
Strike_2 schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 16:53:
[...]

4 woorden:
Een.
Heerlijk.
Stuk.
Glas.

Ik gebruik hem vooral bij feestjes om (vaak zonder flitser) portretten te schieten.
Flitser uit, camera op ISO1600 en gaan met die banaan.

Hij is zo vreselijk scherp en lichtsterk, dat je heel anders kijkt naar foto's schieten.
:) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strike_2
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-05 22:03
Garyu schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 07:59:
Dit is, geloof ik, allemaal met de 35mm geschoten:
https://picasaweb.google....0110729BalDuMasquePreview
https://picasaweb.google....05488/20100515BalDuMasque

Het is niet /mooi/, maar geeft wel een beeld van wat voor lichtsituaties de lens kan hebben =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
prijs gaat ook lekker op en neer, eerst was die body 507, afgelopen week 530, en nu is digitalstreet weer terug bij 507 euro,

ben erg bang voor de prijs de komende 2-3 maanden,

wil pas dit toestel kopen met de btw actie van MM, als die nog komt in t voorjaar....

maarja die fabriek daaro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Schaamteloze dubbele reply,..

de d90 kost nu 539 in de PW...

Gaat dat met alle nikon prijzen zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uitlopende producten hebben af en toe wat rare sprongen, ik weet nog dat de allerlaatste D50's voor 1000 euro werden aangeboden.

Wat D90 betreft, kennis van me had afgelopen weekend een d5100 gehaald bij de saturn in utrecht en zag dat daar de D90 body voor 440 euro stond.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
HyperTrophy schreef op woensdag 30 november 2011 @ 15:46:
Gaat dat met alle nikon prijzen zo???
Dat gaat met bijna alle foto-merken zo. Je hebt simpelweg geen garanties dat de prijzen alleen maar dalen. Sterker nog, bij lenzen stijgen ze vaak alleen maar. Body's gaan meestal in verloop van tijd omlaag in prijs, maar ook dat schommelt. En soms heb je gevallen waarbij zo'n beetje alle producten van een merk omhoog gaan in prijs i.v.m. koerscorrecties en stijgende kosten (dit gebeurde dit jaar bij zowel Nikon als Canon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
jvdgeest schreef op woensdag 30 november 2011 @ 17:12:
[...]

Dat gaat met bijna alle foto-merken zo. Je hebt simpelweg geen garanties dat de prijzen alleen maar dalen. Sterker nog, bij lenzen stijgen ze vaak alleen maar. Body's gaan meestal in verloop van tijd omlaag in prijs, maar ook dat schommelt. En soms heb je gevallen waarbij zo'n beetje alle producten van een merk omhoog gaan in prijs i.v.m. koerscorrecties en stijgende kosten (dit gebeurde dit jaar bij zowel Nikon als Canon).
echt belachelijk, nu al 549 voor een D90 die 3 week geleden nog 507 was,.... dalijk met die BTW actie van MM istie nog duurder dan dan prijs in oktober...

en zo snel ook, die daling..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 11:44
HyperTrophy schreef op woensdag 30 november 2011 @ 19:22:
[...]

echt belachelijk, nu al 549 voor een D90 die 3 week geleden nog 507 was,.... dalijk met die BTW actie van MM istie nog duurder dan dan prijs in oktober...

en zo snel ook, die daling..
Waarom ga je er vanuit dat de D90 bij de MM ook 549 gaat kosten? Wacht gewoon af, kijk en beslis dan of je hem koopt of niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vragen over cameratas i.c.m. D90 afgesplist naar Centraal Fototas Topic - Deeltje 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:14
Mijn huidige nikon D70 heeft het begeven en ik ben opzoek naar ee nieuwe body.

Ik zit erg te twijfelen tussen een D90 en een D5100.

De D90 is natuurlijk een prima body alleen is al wat verouderd, De D5100 is relatief nieuw alleen volgens mij lager gekwalificeerd ald de D90

Wat zou jullie advies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je bij die D70 lenzen die niet AF-S zijn, maar die je wel graag wilt gebruiken op je nieuwe body? De D5100 heeft namelijk geen AF motor aan boord en is dus afhankelijk van AF-S lenzen voor autofocus.

Verder zou ik beide bodies eens gaan vasthouden. Als je van een D70 komt, kan ik me goed voorstellen dat de D5100 te klein is naar je zin.

Een ander mogelijk doorslaggevend criterium zou kunnen zijn hoe fanatiek je met video aan de slag wilt. Daar is de D5100 wel een stuk beter mee dan de D90.

Of even doorsparen voor een D7000 natuurlijk :P

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xcalibur
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05 09:35
Ik zou zonder nadenken voor de D90 gaan :)

Ik ken de D70 verder niet, maar bij de D5100 erger ik me kapot aan het ontbreken van diverse knopjes op de body, je moet voor allerlei instellingen je menu. Ik vind de D90 ook wat degelijker aanvoelen, maar daarvoor zou je ze gewoon een keer vast moeten gaan houden.

Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D90 voelt als een doorontwikkeling van een D70. Video is heel primitief en op hogere iso is het ietsje minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

(jarig!)
Wijnands schreef op woensdag 18 april 2012 @ 09:42:
D90 voelt als een doorontwikkeling van een D70. Video is heel primitief en op hogere iso is het ietsje minder.
zolang je geen video schiet ga je er op vooruit! de D70(s) had nou niet echt "High-ISO" prestaties vergeleken met de D90 :P. ISO800 en daar hield het wel bij op qua bruikbare platen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
True. Ik had het over D90 versus D5100.

Zelfs de huidige instapper, de D3100, is een enorme sprong voorwaarts op hoge iso en een flinke verbetering op dynamisch bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Wijnands schreef op woensdag 18 april 2012 @ 10:48:
True. Ik had het over D90 versus D5100.
Ik heb beide, en ookal is de D5100 beter in sommige specs, ik erger er me dood aan in het gebruik.
Het grootste gemis is dat er geen LCD schermpje aan de bovenkant meer is. Op een of andere manier kan ik er maar niet mee omgaan dat dezelfde info nu op het achterscherm staat.

Misschien even wachten op de opvolger van de D90? Het gerucht gaat dat die dit jaar gaat komen. Maar als je huidige body gesneuveld is, wil je daar waarschijnlijk niet op wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15

Fiber

Beaches are for storming.

Tja, eigenlijk is die opvolger er al lang, de D7000, best of both worlds en meer, maar wel een stukje duurder. Als hierboven gezegd, de D5100 is in alles moderner, maar de bediening en bouwkwaliteit van de D90 is lekkerder, je zal zelf de keus moeten maken, voor beide zijn goede argumenten aan te voeren en het is heel persoonlijk wat de doorslag geeft. Ik vind mijn D90 nog steeds prima en vind hem gek genoeg zelfs lekkerder vasthouden dan een D7000, hoewel ik ook wel eens loop te kwijlen bij alle mooie specs en mogelijkheden van een D7000. Voor video moet je de D90 overigens niet kopen, op dat gebied is hij echt verouderd, maar ik heb niet zo veel met video dus dat boeit mij niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Laatst online: 11:14
Dank voor julie reactie, gelukkig ben ik er net achter gekomen dat mijn body het niet heeft begeven !! Kennelijk had ik drie rotte memory cards :(

Ik ben wel alvast gaan kijken naar de D5100 en de D90. De 5100 is in vergelijking met de D90 en schattig lief toestelletje om vast te houden. Kon er niet aan wennen. Ik had dan ook bijna de D90 gekocht maar ik dacht ik wacht nog heel even op mijn belasting terug gaven :)

Gelukkig is mijn D70 dus niet stuk en kan ik dus nog wel even door met dit toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door Dracula op 29-04-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129319

Nog eens naar boven halen met een probleem dat ik reeds enkele weken heb.

Het is volgens mij alleen als de SB-600 flitser erop staat, zonder de flitser heb ik het nog niet voorgehad:

Als ik een foto maak ik en ik druk op de 'play' knop om de foto weer te geven, dan kan het zijn dat die voor een halve sec de foto laat zien en meteen terug het scherm uitdoet. Pas na enkele keren te proberen en/of de camera uit- en aan te zetten kan ik de foto bekijken. Iemand een idee? Soms doet hij zelf niets als ik op die play knop druk en soms zie je zo het scherm heel even lichter worden en dan weer uit. Pas na enkele keren uit/aan te zetten lukt het om de foto te bekijken. Vrij irritant als iemand op een fuif de juist getrokken foto wilt bekijken :X

Edit: Juist van een collega gehoord dat hij identiek hetzelfde probleem heeft met een D90 & SB600.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 129319 op 20-08-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-05 10:20

iFrost

Vroem vroem

Ik hoop dat ik het juiste topic heb uitgekozen, aangezien dit een aardige bump is..

Ik heb al ontzettend lang interesse voor een DSLR, maar financieel is dit er nooit van gekomen.
Nu heb ik een beetje geld gespaard en werd mij toevallig een D90 met 18-105mm en 50mm 1.4 AF-D aangeboden voor iets meer dan 400 euro. Ik heb een beetje ervaring met de D90 en vind gebruiksgemak heel fijn, veel beter dan op bijvoorbeeld de D3100 etc.

Ten eerste, is dit een goede prijs? De set ziet er nog nieuw uit, ik ga 'm binnenkort in het echt bezichtigen.
Zo kom ik bij mijn tweede punt, waar moet ik op letten voordat ik 'm daadwerkelijk aanschaf? Wat zijn dus de punten die ik moet testen, om te weten dat er niets mis mee is?

Alvast bedankt ;)

R5 3600 - GTX1660S - 32GB/3200 - B450M PRO4 - RM550x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-05 12:27
Het is een nette prijs, vooral door de 50mm 1.4 lens erbij.

Waar moet je op letten, allereerst je onderbuikgevoel, als je ergens thuis komt, men is de doos kwijt, de boekjes zijn opgegeten door de hond, de lader ligt in een hoek, het lcd kapje is kwijt en de baby heeft de accu's als rammelaar, zou ik het niet doen ;)

Aantal clicks, die kun je uitlezen in photome (gratis tooltje), open een onbewerkte jpg foto en kijk bij total number of actuations, of shuttercount.

De d90 is gemaakt voor 50.000 opnames, als ie daar al overheen zit, kun je problemen verwachten met de sluiter (reparatie van 200 a 300 euro).

Verder controleren op valschade, ligt het scherpstelpunt goed, werkt de interne flitser goed... maak er een paar foto's mee.

Verder is het toch een gok, mijn ervaring is dat de d90 nog steeds een goede camera is hoor. Zeker voor het geld.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

^Bedankt, ik ga erop letten! :)

Overigens ziet alles er op de foto's erg nieuw uit, dozen zijn ook nog helemaal intact en alles. Alle accessoires zitten er bij, nu hopen dat de camera en lenzen ook zo netjes zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47
Op 50.000 clicks gaat de sluiter niet magisch stuk hoor: http://www.olegkikin.com/shutterlife/nikon_d90.htm

De D90 is inderdaad nog steeds een goeie camera en kan ook best een stoot hebben. Bij mij is het ding al in metal pits geweest, paar keer gevallen, bierdouche gehad, en afgezien van de afgebroken popup flitser werkt alles nog prima :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

maak er maar 100000 sluiterbewegingen van hoor bij de D90.
check de brochure een van de laatste paginas:
http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d90/
of direct:
http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d90/pdf/d90_16p.pdf

Fijne camera's die d90's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFrost

iFrost

Vroem vroem

Bedankt voor de tips.. Helaas was ik nét te laat en is de set verkocht :(

Nu maar hopen dat ik weer een mooie deal tegenkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 22:04
Ik ben van plan om deze camera (voor niet te veel geld) te kopen...
maar passen nieuwe type (nikon) lensen op deze camera?

[ Voor 30% gewijzigd door makkie88 op 02-01-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-05 00:09
De objectieven van de Nikon F-mount passen allemaal, al kan het soms zijn dat bij oudere lenzen dingen, als bijvoorbeeld automatische lichtmeting, niet werken. Maar dan praat je over lenzen uit de jaren 70 en 80.

De objectieven voor de Nikon 1-mount gaan echter niet passen (correct me if I'm wrong).

[ Voor 6% gewijzigd door Frunz op 02-01-2014 16:11 ]

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:34

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Zeker. Daar hoef je je geen zorgen om te maken :) (wel de opmerking van Frunz in de gaten houden)

[ Voor 32% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 02-01-2014 16:11 ]

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-05 22:04
Frunz schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:10:
De objectieven van de Nikon F-mount passen allemaal, al kan het soms zijn dat bij oudere lenzen dingen, als bijvoorbeeld automatische lichtmeting, niet werken. Maar dan praat je over lenzen uit de jaren 70 en 80.

De objectieven voor de Nikon 1-mount gaan echter niet passen (correct me if I'm wrong).
tnx!
Klopt het dat het Autofocus meganisme in de body zit? dus dat het uiteindelijk dus niet in de lens hoeft te zitten?..
K heb zoiets gelezen, maar k vat t nog niet helemaal ;-)

Die Nikon 1 lensen zijn systeemcamera's toch? (smallere mount?) <- deze al ik dus achterwegen laten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-09-2023
Ja, Nikon D90 heeft een interne focusmotor.

G-lenzen en D-lenzen gaan dus werken op deze camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Neem er ook een 50mm 1.8g bij! Zal je veel plezier van hebben ;)

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prozac[NL]
  • Laatst online: 08-02 20:05

Prozac[NL]

zucht.......

De omerking van Frunz is gedeeltelijk waar. Maar niet alle F mounts passen op de D90, pre -ai etc kan je body zelfs beschadigen, maar op internet is veel te vinden ;)

Dit is 1 overzichtje:
https://support.nikonusa.com/app/answers/detail/a_id/16108
en dit is 2:
http://www.aiconversions.com/compatibilitytable.htm

Zou het toch even bekijken, vooral nummer 2!
Frunz misschien ook even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frunz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-05 00:09
Is inderdaad interessant leesvoer en vooral grappig dat op de instap bodies alles lijkt te passen zonder problemen.

Al lijkt het er op dat voor de D90 alleen het palletje, dat aangeeft dat je aperture ring op minimum diafragma staat, aangepast moet worden (de ring dus). Aangezien er staat dat het een type B conversie is. Maar dit zou dan toch gelijk zijn aan bijvoorbeeld de D40 (met als verschil het missen van de focusmotor), waar niets aan aangepast zou hoeven worden. Of druk je het palletje op je body stuk?

Maar in ieder geval duidelijk dat je dus lenzen moet kopen van na 1977 als je veilig wil zitten.

WoT: Frunzzzzz NoobMeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Laatst online: 09:04
Ik had een micro SDXC kaartje liggen (64GB), en dacht deze voor de grap eens met een adapter in m'n D90 te stoppen. Het ding doet het gewoon, en ik kan er 4.2k foto's op zetten volgens het display bovenop. Aangezien ik geen zin heb om 4200 foto's te maken heb ik gekeken wat 'ie doet als ik er een kleine 3000 foto's op zet. So far lijkt dat perfect te lukken :)

Meer mensen ervaring met SDXC kaartjes op een Nikon D90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik ben terug van vakantie en zag bij het doorbladeren van de foto's iets heel vreemds, sommige foto's bevatten 3 foto's in 1:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vqVRNoRnihca5DYXOSHbBzTI/full.jpg
1/800sec F14 iso200 Normal program en matrix metering

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TAgsP0ZNaZM1wFnGBGZrCEHC/full.jpg
1/320sec F9 iso200 Normal program en matrix metering

Weet iemand hoe dit gekomen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:08

Garyu

WW

(jarig!)
Weird, heb je gekeken of het in de jpgs en RAWs voorkomt? Lijkt wel alsof het rolletje niet doorloopt en meermaals belicht wordt, maar hoe dat digitaal dan kan?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Garyu schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 19:58:
Weird, heb je gekeken of het in de jpgs en RAWs voorkomt? Lijkt wel alsof het rolletje niet doorloopt en meermaals belicht wordt, maar hoe dat digitaal dan kan?
Zowel de RAW als de .jpeg hebben het. De bovenstaande foto's zijn vanaf .nef geëxporteerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 15:47
HDR mode ofzo? Of heeft de D90 dat niet?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Nope heeft de D90 niet, heb over een tijdspanne een aantal foto's gemaakt en dit zit gewoon midden in die series dat maakt het extra vreemd. De rest van de foto's zijn gewoon normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 22:49
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:12:
[...]

Nope heeft de D90 niet, heb over een tijdspanne een aantal foto's gemaakt en dit zit gewoon midden in die series dat maakt het extra vreemd. De rest van de foto's zijn gewoon normaal.
De D90 heeft wel bracketing, misschien dat je dat hebt aangezet?

edit: hmmm.. dat zijn ook gewoon 3 losse foto's dus dat zal het ook niet geweest zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Garfield op 15-02-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi
  • Laatst online: 00:59

ötzi

eclecticus

De 90D heeft zoiets als "image overlay" (retouch menu) wat ook een beetje dit effect geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door ötzi op 15-02-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejee
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-04 16:38
De D90 heeft wel degelijk de mogelijkheid tot dit effect.
Opnamemenu--> meervoudige belichting.
Hoe je dit eventueel per ongeluk aanzet??
Je kan deze functie onder de Fn knop zetten door de Fn knop de bovenste van Mijn Menu te laten kiezen.
Dat zijn best veel handelingen...

[ Voor 48% gewijzigd door eejee op 16-02-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Verklaart volgens mij niet het dubbele beeld dat 90 graden gekanteld is maar ben ook niet heel erg thuis met Nikon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ötzi schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:33:
Verklaart volgens mij niet het dubbele beeld dat 90 graden gekanteld is maar ben ook niet heel erg thuis met Nikon...
Hoezo niet, volgens mij maak je namelijk 2 maal een apparte foto.
Als je dus 1 in portret- en 1 in landschapstand schiet dan heb je dit effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ötzi

ötzi

eclecticus

Zou kunnen maar lijkt me niet echt logisch zo'n foto in portrait te schieten toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 01:44

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

Dat maakt voor de camera toch niet uit? Als jij meervoudige belichting aanzet en dus meerdere foto's maakt om meer contrast te kunnen krijgen dan zal het de camera een zorg zijn hoe je die 2 foto's maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ötzi schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:33:
Zou kunnen maar lijkt me niet echt logisch zo'n foto in portrait te schieten toch?
kijk maar naar die laatste van de 2 voorbeelden, zie je duidelijk aan de lijnen in het water dat 1 portret belicht is en 1 landschap.

En ja ik schiet ook wel bij landschappen/zonsondergangen in portret.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste