Simpelweg omdat ik tot op heden niks had gehoord over een opvolger voor de D90.Wijnands schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:08:
Dan snap ik niet waarom je vraagt naar een opvolger.
Heb veel reviews gelezen over bijv. canon 7D, 550D, nikon 300s en D90 en aan de hand van prijzen, specificaties e.d. ging mijn gevoel uit naar de D90.
Ik las echter in de laatste paar pagina's van dit topic vermoedens over een opvolger hierop, en stelde vervolgens mijn vraag om te achterhalen of het berust op vermoedens en speculaties van forumleden of daadwerkelijk indicaties vanuit Nikon zelf. Gezien er een groot gat licht tussen de D90 en de 300s leek die info mij erg interessant.
Ik las in de startpost van dit topic niet zo 1-2-3 specifieke meningen over de 18-200, en door te zoeken naar 'nikon lenzen' kwam 'Het grote Nikonmount-objectieven-topic' niet direct naar voren.Wijnands schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:08:
Mijn mening is dat de voors en tegens van de 18-200 al uitgebreid aan de orde zijn geweest in zowel het startrs topic als het nikon objectieven topic. Safari zou ik zelf heel graag met een 200-400 doen.
Ik zal dit topic idd eens goed doorspitten..
Ik was eigenlijk meer geinteresseerd in meningen van de meer ervaren dslr gebruikers hier m.b.t. mijn keuze voor lenzen in mijn situatie (safari)
Door alle reviews van dslr's te lezen ben ik er nu pas achter gekomen dat lenzen even belangrijk of zelfs belangrijker zijn. Reviews zijn er misschien genoeg, maar een mening over mijn gedachtenlijn dat een set 18-200 en 200-400 of 100-400 (als er die uberhaupt is) een goede opzet is waarbij je niet te vaak hoeft te wisselen, zou ik erg waarderen. Even als links naar starttopics die ik wellicht gemist heb..