Via de browser kan je xbmc ook besturen, dus dat zou moeten kunnen werken. Volgens mij gebruikt Bigfoot87 een telefoon in zijn auto om xbmc te bedienen. Hij weet er dus vast meer van.EbOoZ schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:35:
Ik heb even zitten googlen, maar zie zo 1,2,3 geen antwoord op mijn vraag: Is XBMControl er ook voor Windows Mobile? Of iets wat er op lijkt?
Ja, sorry, even de namen door elkaar gehaald: XBMC Remote heet het programma en is te vinden in de AppStore. Die webbased skin heb ik ook geprobeerd maar werkt nogal traag (vanwege de javascript die de animaties aanstuurd denk ik). Hier staat een review inclusief video.Bram77 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 02:11:
[...]
Ik zie niet hoe je XBMControl op de iPhone zou kunnen gebruiken en al helemaal niet hoe je die zou kunnen kopen voor 4 euro....?? Ik denk dat je het over wat anders heb. Er is wel een hele mooie webbased app met een iphone skin. Maar ook die is open source en 100% gratis.
[ Voor 7% gewijzigd door Puck op 20-10-2008 12:07 ]
Arrived anxious, left bored
Ik dacht dit weekend, kom laat ik mijn XBMC ook eens updaten aangezien ik nog een versie van 10-2007 had draaien.
Dus ik de nieuwe XBMC erop gezet, reboot.... black screen! (of death)
Damn, gelukkig heb ik een Bootable CD'tje die als FTP server werkt, dus ik die CD erin, CD Speler stuk!
Ik van ellende de XBox maar open gemaakt, CD speler eruit, CD speler opengemaakt en de laser schoongemaakt (je moet toch wat). Ik de cd speler er weer in gezet (zonder bovenkap), aangesloten en dat cd'tje open en bloot op de cd speler geplaatst (er zitten wel links en rechts 2 "haakjes" die de CD 'vasthouden')... met als resultaat: nog steeds niets.
Daarna een paar keer dat armpje waar de laser van cd cd speler in zit maar een paar keer heen en weer gehaald (wist echt niets meer) en /cheer!!! hij pakte het cd'tje zowaar!
Blijkt dus achteraf dat ik teveel language-folders had weggehaald onder de map XBMC (dit doe ik altijd om zeveel mogelijk ruimte te besparen en ja, ik sloop er nog meer uit), maar de folder "English" kan je beter laten staan
(Er staan nu 2 mappen 'english' in, 1tje met de naam "English" en de ander English US".)
Maar goed, alles werkt gelukkig weer (ook al heb ik mijn twijfels over de cd speler).
Dus ik de nieuwe XBMC erop gezet, reboot.... black screen! (of death)
Damn, gelukkig heb ik een Bootable CD'tje die als FTP server werkt, dus ik die CD erin, CD Speler stuk!
Ik van ellende de XBox maar open gemaakt, CD speler eruit, CD speler opengemaakt en de laser schoongemaakt (je moet toch wat). Ik de cd speler er weer in gezet (zonder bovenkap), aangesloten en dat cd'tje open en bloot op de cd speler geplaatst (er zitten wel links en rechts 2 "haakjes" die de CD 'vasthouden')... met als resultaat: nog steeds niets.
Daarna een paar keer dat armpje waar de laser van cd cd speler in zit maar een paar keer heen en weer gehaald (wist echt niets meer) en /cheer!!! hij pakte het cd'tje zowaar!
Blijkt dus achteraf dat ik teveel language-folders had weggehaald onder de map XBMC (dit doe ik altijd om zeveel mogelijk ruimte te besparen en ja, ik sloop er nog meer uit), maar de folder "English" kan je beter laten staan
(Er staan nu 2 mappen 'english' in, 1tje met de naam "English" en de ander English US".)
Maar goed, alles werkt gelukkig weer (ook al heb ik mijn twijfels over de cd speler).
Ah, op die manier. Da's ook een mooi tooltje, een prima uitgangspunt voor een WM6 versie lijkt me, qua interface.Puck schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:41:
[...]
Ja, sorry, even de namen door elkaar gehaald: XBMC Remote heet het programma en is te vinden in de AppStore. Die webbased skin heb ik ook geprobeerd maar werkt nogal traag (vanwege de javascript die de animaties aanstuurd denk ik). Hier staat een review inclusief video.
Ik heb een nieuwe versie geupload. Nu met Media browser en werkende playlist.
Heel basic allemaal en zeker nog niet bugvrij, maar het werkt heel aardig al zeg ik het zelf
Download XBMControl v0.3.7a
Verwijderd
Heb een aantal weken terug XBMC remote geprobeerd met de iphone.
Werkt prima, is een zeer leuke uitbreiding/bediening voor xbmc.
Heb gekeken in Amerika naar een iphone, maar kan hem beter hier halen met een abonement, wat ik ook zeker ga doen. Ben al een tijdje ermee aan het spelen en bevalt me steeds beter (mijn broertje heeft er een).
Werkt prima, is een zeer leuke uitbreiding/bediening voor xbmc.
Heb gekeken in Amerika naar een iphone, maar kan hem beter hier halen met een abonement, wat ik ook zeker ga doen. Ben al een tijdje ermee aan het spelen en bevalt me steeds beter (mijn broertje heeft er een).
Trés nice! Het werkt zelfs onder VistaBram77 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:38:
[...]
Heel basic allemaal en zeker nog niet bugvrij, maar het werkt heel aardig al zeg ik het zelf
Zoiets moet ik dus hebben op m'n Windows Mobile!
[ Voor 4% gewijzigd door EBOOZ op 20-10-2008 19:03 ]
Dat kan met XBMCControl, werkt perfect.EbOoZ schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 18:57:
[...]
Zoiets moet ik dus hebben op m'n Windows Mobile!
Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1
Weet iemand ook of je dat audiosync +/- in xbmc kan shortcutten op een knop op afstandsbediening/controller? Probleem is eigenlijk dat je het audiomenu laadt, die vervolgens voor het beeld komt te zitten, waardoor je niet goed meer kan zien of audio synchroon loopt met video. Ik had gister weer zo een film waarbij de offsync iets meer als een halve seconde te vroeg in het begin was, en iets meer als een halve seconde te laat aan het einde, dan blijf je prutsen...
Volgens mij staat GTST niet meer tussen de lijst van RTL457. Ligt dit aan mij? Moet ik iets updaten?
Verwijderd
Denk niet dat je kunt shortcutten zonder dat het menu tevoorschijn komt.Mar2zz schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 09:35:
Weet iemand ook of je dat audiosync +/- in xbmc kan shortcutten op een knop op afstandsbediening/controller? Probleem is eigenlijk dat je het audiomenu laadt, die vervolgens voor het beeld komt te zitten, waardoor je niet goed meer kan zien of audio synchroon loopt met video. Ik had gister weer zo een film waarbij de offsync iets meer als een halve seconde te vroeg in het begin was, en iets meer als een halve seconde te laat aan het einde, dan blijf je prutsen...
Als ik problemen heb met offsync doe ik dit herstellen met echosub, met dit prog. kun je niet alleen verschuiven maar ook stretchen. Lukt altijd en je hoeft het maar 1 keer te doen.
edit
Oops je bedoeld natuurlijk audio offsync. en niet de ondetiteling.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 16:22 ]
Of je gooit de file gewoon weg en dowload een goeie versie?
Verwijderd
Natuurlijk, komt bijna nooit voor dat de goede versie er niet bij staat maar soms wil je net die ene film zien, was er vroeg bij....je weet welFire69 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:51:
Of je gooit de file gewoon weg en dowload een goeie versie?
Och, als ik moet gaan klooien met audiosync, is mijn zin om het te kijken al over. Dan wacht ik wel een dagje, meestal duurt het niet langer voor er een proper uit is
Weet iemand of er problemen zijn met de TheTVDB scraper?
Heb 2 series die maar niet willen opduiken in library mode.
Ze zijn als volgt renamed;
***\The 4400\The 4400 S01E01
***\Hotel Babylon\Hotel Babylon S01E01
Heb al diverse varianten geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
IMDB scraped het film gedeelte wel goed trouwens.
Heb 2 series die maar niet willen opduiken in library mode.
Ze zijn als volgt renamed;
***\The 4400\The 4400 S01E01
***\Hotel Babylon\Hotel Babylon S01E01
Heb al diverse varianten geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
IMDB scraped het film gedeelte wel goed trouwens.
Probeer eens met een advancedsettings file
http://xbmc.org/wiki/?title=AdvancedSettings.xml
http://xbmc.org/wiki/?tit....xml#.3Ctvshowmatching.3E
http://xbmc.org/wiki/?title=AdvancedSettings.xml
http://xbmc.org/wiki/?tit....xml#.3Ctvshowmatching.3E
[ Voor 29% gewijzigd door MsG op 21-10-2008 23:58 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ik lees steeds dat jke zelf een folder.jpg kunt aanmaken bij je films/series/muziek. Maar waar moet ik deze dan plaatsen zodat mijn xbmc hem automatisch vind? bij de film zelf of in een aparte map?
Ik heb XBMC op mijn xbox
Ik heb XBMC op mijn xbox
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
folder.jpg verwijst naar de folder waarin je hem plaatsanconakip schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:08:
Ik lees steeds dat jke zelf een folder.jpg kunt aanmaken bij je films/series/muziek. Maar waar moet ik deze dan plaatsen zodat mijn xbmc hem automatisch vind? bij de film zelf of in een aparte map?
Ik heb XBMC op mijn xbox
Bijvoorbeeld .../muziek/Prince/folder.jpg zal de Prince map de afbeelding geven.
dus het bestand gewoon in de map van de desbetreffende film/muziek/serie plaatsen. Maakt het dan nog uit dat ik de films op een netwerkschijf heb staan?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Nope, dat maakt niets uit.anconakip schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:29:
dus het bestand gewoon in de map van de desbetreffende film/muziek/serie plaatsen. Maakt het dan nog uit dat ik de films op een netwerkschijf heb staan?
en dit folder.jpg bestand "overruled" de database van XBMC?
Nee, als xbmc al een thumb heeft in de database, blijft hij die houden.
Dan zal je manueel een nieuwe thumb moeten kiezen, of als het voor teveel folders zou zijn, in je userdata-folder je thumbnails-folder leegmaken.
Dan zal je manueel een nieuwe thumb moeten kiezen, of als het voor teveel folders zou zijn, in je userdata-folder je thumbnails-folder leegmaken.
Verwijderd
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om met de originele Xbox AV Afstandsbediening OF met een Harmony 555 de XBOX AAN te zetten? Is daar een hardware MOD oid voor nodig?
Ja daar is een hardware mod voor nodig. Zie bijvoorbeeld hier: http://xbox-scene.com/articles/xir.phpVerwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:53:
Heeft iemand een idee of het mogelijk is om met de originele Xbox AV Afstandsbediening OF met een Harmony 555 de XBOX AAN te zetten? Is daar een hardware MOD oid voor nodig?
Mijn AV afstandsbediening is onderweg vanuit de VS en mijn 555 is inmiddels al wel geprogrammeerd voor XBMC. Dus de ontvanger erin en alles zou het moeten doen. Behalve het aanzetten dan
Verwijderd
We hadden het laatst er over dat ik geen album hoes zag, heb even een voorbeeldje gemaakt.Bram77 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 12:38:
[...]
Ah, op die manier. Da's ook een mooi tooltje, een prima uitgangspunt voor een WM6 versie lijkt me, qua interface.
Ik heb een nieuwe versie geupload. Nu met Media browser en werkende playlist.
http://members.home.nl/e.bloembergen/screen.JPG
't is folder.gif moet dat niet folder.jpg zijn? (of tbn)Tito129 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:13:
[...]
We hadden het laatst er over dat ik geen album hoes zag, heb even een voorbeeldje gemaakt.
http://members.home.nl/e.bloembergen/screen.JPG
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Hehe, heb ik een slecht voorbeeld gemaakt, maar bij jpg werkt hij hier ook niet.Icekiller2k6 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:02:
[...]
't is folder.gif moet dat niet folder.jpg zijn? (of tbn)
Terwijl ik in xbmc overal een cover heb.
Volgens mij zelfs ooit is als tag in elke mp3 gezet.
Verwijderd
Heeft iemand het probleem van Lock preferences wel eens gehad als je via XBMC op een xbox een smb share wil openen?
Na een update van XBMC naar XBMC-SVN_2008-10-06_rev15805-T3CH-BETA2
Als ik dus een aangemaakte share wil benaderen op laptop komt ie er soms gewoon in en kan ik video's streamen, maar meestal krijg ik nu een schermpje als ik de share wil openen, getiteld: Lock preferences for smb ip adres
Hij vraagt dan een username en ww, xbox xbox en eigen username en ww van laptop pakt ie allebei niet, username en ww instellen onder network settings helpt ook niet...
Laptop draait op XP home (helaas).
Geprobeerd :
Google bied niet veel uitkomst, probleem wordt wel genoemd, maar oplossingen zoals, opnieuw shares aan maken helpt niet, gedeelde mappen in xp opnieuw aanmaken helpt niet, printer en bestand deling uit en aanzetten helpt niet..
Sources.xml aanpassen kan niet want die zit niet meer in de xbmc user data map.
Wat ik ook geprobeerd heb is om de userdata map leeg te gooienen en van een oude stabiele build de user data map er in te zetten.. Met als resultaat, dat ik een nieuwe share kon aanmaken d: ik kon mijn gedeelde mappen inzien, ik kon zelfs een episode van prison break kijken, maar daar na sprong het zelfde vermoeiende lock preference scherm weer naar boven.
Verder een restore point van xp toegepast van een week geleden, toen alles ng gesmeerd liep, maakt ook niets uit
Iemand enig idee hoe ik van deze onzin afkom?? Ik kan toch niet de enige zijn, die deze melding krijgt
Als ik dus een aangemaakte share wil benaderen op laptop komt ie er soms gewoon in en kan ik video's streamen, maar meestal krijg ik nu een schermpje als ik de share wil openen, getiteld: Lock preferences for smb ip adres
Hij vraagt dan een username en ww, xbox xbox en eigen username en ww van laptop pakt ie allebei niet, username en ww instellen onder network settings helpt ook niet...
Geprobeerd :
Google bied niet veel uitkomst, probleem wordt wel genoemd, maar oplossingen zoals, opnieuw shares aan maken helpt niet, gedeelde mappen in xp opnieuw aanmaken helpt niet, printer en bestand deling uit en aanzetten helpt niet..
Sources.xml aanpassen kan niet want die zit niet meer in de xbmc user data map.
Wat ik ook geprobeerd heb is om de userdata map leeg te gooienen en van een oude stabiele build de user data map er in te zetten.. Met als resultaat, dat ik een nieuwe share kon aanmaken d: ik kon mijn gedeelde mappen inzien, ik kon zelfs een episode van prison break kijken, maar daar na sprong het zelfde vermoeiende lock preference scherm weer naar boven.
Verder een restore point van xp toegepast van een week geleden, toen alles ng gesmeerd liep, maakt ook niets uit
Iemand enig idee hoe ik van deze onzin afkom?? Ik kan toch niet de enige zijn, die deze melding krijgt
Ik kan het hier niet reproduceren. De cover art wordt wel weergegeven in XBMC dus?Tito129 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:23:
[...]
Hehe, heb ik een slecht voorbeeld gemaakt, maar bij jpg werkt hij hier ook niet.
Terwijl ik in xbmc overal een cover heb.
Volgens mij zelfs ooit is als tag in elke mp3 gezet.
Zou je eens willen kijken of je de cover art te zien krijgt in je browser wanneer je http://<jouw_xbmc_ip>/thumb.jpg opend wanner muziek speelt die een thumbnail weergeeft in XBMC?
Ik heb overigens een nieuwe versie geupoad met wat verbeteringen.
http://xbmcontrol.googlec...trol%20v0.3.8%20Setup.exe
Er staat me iets bij dat XP home niet in een domein kan werken maar alleen in een werkgroep en XP pro wel in een domein. Of er echt opties zijn in de XBOX waar je hier verder mee kunt is de vraag, alhoewel je wel een werkgroep in zou moeten kunnen stellen. Check even of je XP ook in een "normale" werkgroep actief is, en vul deze werkgroep ook in op de XBOX.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:04:
Heeft iemand het probleem van Lock preferences wel eens gehad als je via XBMC op een xbox een smb share wil openen?
[...]
[...]
Ik vind het absoluut niet normaal dat er in je userdata-folder geen sources.xml stond, dus volgens mij gaat daar toch iets fout 
Heb je een upgrade gedaan van een hele oude build misschien?
Nu je de userdata hebt leeggemaakt, staat de sources.xml er nu wel terug?
Ik zou in je UDATA en TDATA-folder de 00face08-folders even weggooien, de userdata nog eens leegmaken, en dan kijken wat er gebeurd.
Ik vind het trouwens ook het handigste om username en paswoord in de sources.xml te zetten, dus gewoon smb://<username>:<paswoord>@<computernaam>/<sharenaam>.
Maar volgens mij hoeft dat in Home zelfs niet.
Verleden week bij mijn zwager ook alles ingesteld en die kon bij de share-settings in Windows helemaal niks aanpassen. Dus gewoon in xbmc toegevoegd zonder username/paswoord en dat ging van de eerste keer goed...
Ik zou in je UDATA en TDATA-folder de 00face08-folders even weggooien, de userdata nog eens leegmaken, en dan kijken wat er gebeurd.
Ik vind het trouwens ook het handigste om username en paswoord in de sources.xml te zetten, dus gewoon smb://<username>:<paswoord>@<computernaam>/<sharenaam>.
Verleden week bij mijn zwager ook alles ingesteld en die kon bij de share-settings in Windows helemaal niks aanpassen. Dus gewoon in xbmc toegevoegd zonder username/paswoord en dat ging van de eerste keer goed...
Gelukkig, ik ben niet de enige, ik heb precies hetzelfde.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:04:
Vanaf mijn XBMC benader ik via SMB mijn XP-pc en dat gaat al een jaar perfect. Sinds een maand (met ook de build van 6 oktober maar ook die vlak ervoor) heb ik hetzelfde probleem als jij: 9 van de de 10 kan ik zo bij de share, 1 op de 10 keer vraagt hij om het wachtwoord. Het vreemde is dat als ik dan gewoon de XBox even opnieuw opstart dan werkt het wel. Het ligt dus niet (per se) aan de instellingen op de XP-machine.
Misschien toch maar eens een nog oudere build terugzetten.
Verwijderd
XP Home is actief in de workgroup: WORKGROUP, ik kan mijn 2 andere pc's gewoon benaderen en bestanden ect overzetten via netwerkverbindingen in explorer, deze zelfde werkgroep staat/stond automatisch in geschreven in networksettings van xbmcberties schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:35:
[...]
Er staat me iets bij dat XP home niet in een domein kan werken maar alleen in een werkgroep en XP pro wel in een domein. Of er echt opties zijn in de XBOX waar je hier verder mee kunt is de vraag, alhoewel je wel een werkgroep in zou moeten kunnen stellen. Check even of je XP ook in een "normale" werkgroep actief is, en vul deze werkgroep ook in op de XBOX.
Als je in de nieuwste build de user data map bekijkt dan staat daar geen sources.xml meer in, na de upgrade van een build van een klein jaartje geleden stond sources.xml er nog in, ik heb die er toen uitgegooid toe ik de problemen tegenkwam, heb daarna eerst sources.xml van een build uit 2006 er in gezet, die kon ie gewoon lezen, want ik kreeg weer dezelfde opties in video's zoals smb share toevoegen, source toevoegen, direct in workgroup zoeken, dus zeg maar meer opties dan die er in de sources.xml zitten van builds uit 2007. ALs ik dan een share toevoeg, zelfde probleem, vroeger als shares raar aan het doen waren kon ik ze altijd benaderen,, door te bladeren in workgroup onder videos, als ik dat nu doe, ziet ie mn 3 pc's, het moment dat ik laptop kies (computernaam laptop) zelfde lock preference shit...Fire69 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:14:
Ik vind het absoluut niet normaal dat er in je userdata-folder geen sources.xml stond, dus volgens mij gaat daar toch iets fout
Interessant om te zien dat ik niet de enige ben die dit tegenkomt, zoals ik al in een eerdere post zei, dit is jaren goed gegaan, met om de zoveel tijd een update van xbmc.. Voor zover ik weet heb ik niks raars verandered p mn xp home, geen rare programma's geinstalleerd, die met dit delen van bestanden of poorten veranderen te maken hebben..
Zoals vermeld in vorige post het gebeurt 9 van de 10 keer, als het gebeurd en ik klik het schermpje weg, via back button, dan zegt ie volgens mij of "can't connect of can not get directory listing" (kan het nu niet checken)
Het enige rare dat met mn xbox/xbmc is gebeurd afgelopen weekend, is dat ik om de een of andere reden niet meer langs het xbmc boot scherm kwam, vandaar dus die update/upgrade naar de nieuwste build...
Iemand nog een andere suggestie.. Alvast bedankt voor de eerdere replies
Vanavond ga ik maar eens een build van 2 maanden geleden erop knallen..
Ik kan ook nog toevoegen: op de slaapkamer heb ik een 2e XBox staan die dezelfde XP-server benaderd. Deze XBox heeft nog een veel oudere build (27-jan) en daar heb ik het probleem nog nooit gehad. Er lijkt dus duidelijk een relatie met de build te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:31:
Vanavond ga ik maar eens een build van 2 maanden geleden erop knallen..
offtopic:
Gisteren de ventilator vervangen door een stillere. Wat een verademing.
joppybt schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:31:
[...]
offtopic:
offtopic:
Volgens welke beschrijving (hardware-mod) op internet heb je dat gedaan? Of heb je op eigen inzicht zitten modden? En welke fan heb je gebruikt?
Volgens welke beschrijving (hardware-mod) op internet heb je dat gedaan? Of heb je op eigen inzicht zitten modden? En welke fan heb je gebruikt?
Hoi allemaal,
Ik heb sinds gisteren een Full HD LCD TV, dus ik heb mijn XBMC maar eens geupdate. Nu ben ik een beetje aan het kijken wat ik allemaal moet doen om de verandering van 4:3 naar 16:9 te verwerken en daar kan ik eerlijk gezegd niet heel veel over vinden. Ik heb een avalaunch dashboard waar ik kan zien dat de huidige instelling PAL 4:3 is. Moet ik daar de wijziging maken of moet ik toch gewoon in XBMC wat doen.
Als volgende aanschaf ben ik naar een component kabel aan het kijken voor de Xbox. Nu lees ik in Deel XI veel over de Konig component kabel. Die is niet zo duur (17 euro inclusief verzendkosten is het goedkoopste wat ik gezien heb), maar ik zie ook meerdere mensen die aangeven dat de kwaliteit van die kabel niet optimaal is. Zijn er alternatieven die niet al te veel duurder zijn? Ik las goede dingen over de XBOX Monster Cable Component Monster XGL400 CVAA-10, maar die is meteen wel 2 1/2 keer zo duur.
Zijn de AV kabels voor de Xbox 1 eigenlijk gelijk aan die voor de Xbox 360?
Ik liep er ook tegenaan dat het UitzendingGemist script van de laatste XBMCWorld build Nederland 1,2& 3 niet wil afspelen, maar ik heb inmiddels begrepen dat de versie van het script die daar bij zit verouderd is en ik dus een nieuwe versie moet downloaden. Vanavond eens proberen.
Update:
Nog even door over die kabels. Ik las dat die Monster kabel weer geen digital out heeft, dus dan betaal je een hoop meer voor minder of kun je dat er makkelijk bijmaken?
Daarnaast vraag ik me af of je die Konig kabel wellicht nog kunt verbeteren door er aluminiumfolie om te wikkelen. Iemand dat al eens geprobeerd?
Daarnaast zat ik nog naar dit boxje te kijken. Dit lijkt nogal op Mircorsofts originele HD pack. Iemand hier ervaring mee? Dan zal ik nog wel steeds fatsoenlijke componentkabels moeten kopen om op die box aan te sluiten, dus er komen nog wel extra kosten bij, maar het zou best leuk kunnen zijn.
Ik heb sinds gisteren een Full HD LCD TV, dus ik heb mijn XBMC maar eens geupdate. Nu ben ik een beetje aan het kijken wat ik allemaal moet doen om de verandering van 4:3 naar 16:9 te verwerken en daar kan ik eerlijk gezegd niet heel veel over vinden. Ik heb een avalaunch dashboard waar ik kan zien dat de huidige instelling PAL 4:3 is. Moet ik daar de wijziging maken of moet ik toch gewoon in XBMC wat doen.
Als volgende aanschaf ben ik naar een component kabel aan het kijken voor de Xbox. Nu lees ik in Deel XI veel over de Konig component kabel. Die is niet zo duur (17 euro inclusief verzendkosten is het goedkoopste wat ik gezien heb), maar ik zie ook meerdere mensen die aangeven dat de kwaliteit van die kabel niet optimaal is. Zijn er alternatieven die niet al te veel duurder zijn? Ik las goede dingen over de XBOX Monster Cable Component Monster XGL400 CVAA-10, maar die is meteen wel 2 1/2 keer zo duur.
Ik liep er ook tegenaan dat het UitzendingGemist script van de laatste XBMCWorld build Nederland 1,2& 3 niet wil afspelen, maar ik heb inmiddels begrepen dat de versie van het script die daar bij zit verouderd is en ik dus een nieuwe versie moet downloaden. Vanavond eens proberen.
Update:
Nog even door over die kabels. Ik las dat die Monster kabel weer geen digital out heeft, dus dan betaal je een hoop meer voor minder of kun je dat er makkelijk bijmaken?
Daarnaast vraag ik me af of je die Konig kabel wellicht nog kunt verbeteren door er aluminiumfolie om te wikkelen. Iemand dat al eens geprobeerd?
Daarnaast zat ik nog naar dit boxje te kijken. Dit lijkt nogal op Mircorsofts originele HD pack. Iemand hier ervaring mee? Dan zal ik nog wel steeds fatsoenlijke componentkabels moeten kopen om op die box aan te sluiten, dus er komen nog wel extra kosten bij, maar het zou best leuk kunnen zijn.
[ Voor 23% gewijzigd door martdj op 24-10-2008 17:51 ]
Als ik het goed heb moet je hem in Avalanch en XBMC op 16:9 zetten. Ik boot gewoon direct naar XBMC en hoef het dus ook alleen in XBMC aan te passen.
Een goede kabel is zeker het geld waard!
Voor uitzending gemist moet je de volgende plugin/script hebben -> http://code.google.com/p/xot-uzg/
Hij kan als video plugin en als script gebruikt worden. Mijn persoonlijke voorkeur is als plugin omdat het dan altijd goed werkt met elke willekeurige skin.
Een goede kabel is zeker het geld waard!
Voor uitzending gemist moet je de volgende plugin/script hebben -> http://code.google.com/p/xot-uzg/
Hij kan als video plugin en als script gebruikt worden. Mijn persoonlijke voorkeur is als plugin omdat het dan altijd goed werkt met elke willekeurige skin.
hars73 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:09:
[...]
offtopic:
offtopic:
Een ebmpapst 8412 n/2gle ventilator gemonteerd volgens Xbox fan-mod/silent-mod en http://www.llamma.com/xbox/Xbox%2080mm%20Fan%20Mod.htm
Een ebmpapst 8412 n/2gle ventilator gemonteerd volgens Xbox fan-mod/silent-mod en http://www.llamma.com/xbox/Xbox%2080mm%20Fan%20Mod.htm
Over welke build hebben we het hier? De 06-10-beta2 van T3CH?Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:31:
[...]
Als je in de nieuwste build de user data map bekijkt dan staat daar geen sources.xml meer in,
[...]
Wanneer kijk je in de userdata-map? In de rar of tijdens gebruik op de xbox?
In de rar zit idd geen sources.xml, die wordt aangemaakt bij de eerste boot.
De beta2 van Windows gebruikt iig nog gewoon de sources.xml
Het hangt helemaal af van hoe je xbox gemod is, hardmod kan je't gewoon in het dashboard van MS doen.martdj schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:53:
Hoi allemaal,
[...]
Softmod hangt weer af van welke softmod...
Maar dit mogen we hier dus niet verder beschrijven, op xbox-scene.com vind je hierover genoeg.
Geen antwoord over de kabel, gewoon even de opmerking dat je je xbox ook moet omzetten als je hem in HD wil gebruiken.[...]
[...]
[ Voor 60% gewijzigd door Fire69 op 24-10-2008 18:32 ]
Mensen, ik ben weer up and running met mijn nieuwe Quad Core en heb vandaag wat XOT kanalen zitten bijwerken:
EDIT: hoe toevallig kan het zijn. 30 minuten nadat ik NET5/SBS6/Veronica had bijgewerkt, hebben ze weer wat aangepast. Er staan inmiddels al weer nieuwe kanalen online.
- Net 5: geeft nu weer items weer en ondersteund nu pagina's
- SBS 6: geeft nu weer items weer en ondersteund nu pagina's
- Veronica: geeft nu weer items weer en ondersteund nu pagina's
- Nederland 1,2&3: hebben nu de Top 50 uitzendinggemist
EDIT: hoe toevallig kan het zijn. 30 minuten nadat ik NET5/SBS6/Veronica had bijgewerkt, hebben ze weer wat aangepast. Er staan inmiddels al weer nieuwe kanalen online.
[ Voor 14% gewijzigd door GroteBozewolf op 24-10-2008 21:09 . Reden: Korte update ]
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Bedankt Bas,GroteBozewolf schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:27:
Mensen, ik ben weer up and running met mijn nieuwe Quad Core en heb vandaag wat XOT kanalen zitten bijwerken:De nieuwe kanalen zijn te downloaden via de auto-update. (Google heeft wat problemen op dit moment, dus het zo soms wat langer kunnen duren).
Zou je misschien ook even kunnen kijken naar het Pathé script
Deze doet het m.i. niet meer
Heb zelf xbox rev.-16004 (24.10.2008)
Alvast bedankt
Zou je een issue kunnen aanmaken op de XOT googlecode pagina? Dan vergeet ik het niet.bird42 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:35:
[...]
Bedankt Bas,
Zou je misschien ook even kunnen kijken naar het Pathé script
Deze doet het m.i. niet meer
Heb zelf xbox rev.-16004 (24.10.2008)
Alvast bedankt
Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.
Verwijderd
Heb er dus een build van de maand augustus opgegooid, aangezien JoppyBT vermeldde dat hij het zelfde probleem heeft met de laaste 2 builds. Nu dus build: XBMC-SVN_2008-08-19_rev15026-T3CH
Userdata map helemaal leeg gemaakt.
aanwijzigingen uit deze post aangehouden :http://thehardsell.wordpress.com/2007/08/14/xbmc-making-it-sing-2/
aangezien ik xp home heb, veilige modus opgestart, een nieuwe gebruikers account gemaakt, genaamd xbox, xbox. Mijn twee gedeelde mappen op mn d: xbox als gemachtigde toegevoegd..
XBMC gestart, source toegevoegd van laptop -->smb en ip adres..
network settings ->smb-> user xbox ww xbox toegevoegd...
Terug naar source, ik kom er twee keer achter elkaar in, derde keer: Locked preferences.. vul ik daar xbox xbox in: dan pakt ie hem niet...
Zoals Fire69 suggesteerde, sources.xml aangepast met username en ww
<video>
<default></default>
<source>
<name>laptop</name>
<path>smb://xbox:xbox@ip adres/</path>
</source>
</video>
zelfde effect... Ik wordt hier helemaal gek van, weet dus ook niet meer wat ik nog kan proberen...Iemand ??
Userdata map helemaal leeg gemaakt.
aanwijzigingen uit deze post aangehouden :http://thehardsell.wordpress.com/2007/08/14/xbmc-making-it-sing-2/
aangezien ik xp home heb, veilige modus opgestart, een nieuwe gebruikers account gemaakt, genaamd xbox, xbox. Mijn twee gedeelde mappen op mn d: xbox als gemachtigde toegevoegd..
XBMC gestart, source toegevoegd van laptop -->smb en ip adres..
network settings ->smb-> user xbox ww xbox toegevoegd...
Terug naar source, ik kom er twee keer achter elkaar in, derde keer: Locked preferences.. vul ik daar xbox xbox in: dan pakt ie hem niet...
Zoals Fire69 suggesteerde, sources.xml aangepast met username en ww
<video>
<default></default>
<source>
<name>laptop</name>
<path>smb://xbox:xbox@ip adres/</path>
</source>
</video>
zelfde effect... Ik wordt hier helemaal gek van, weet dus ook niet meer wat ik nog kan proberen...Iemand ??
Dan krijg ik idd me tumb te zien, misschien komt het omdat ik met user en password connect..en xbmcontrol dat nog niet 100% overal ondersteunt?Bram77 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:47:
[...]
Ik kan het hier niet reproduceren. De cover art wordt wel weergegeven in XBMC dus?
Zou je eens willen kijken of je de cover art te zien krijgt in je browser wanneer je http://<jouw_xbmc_ip>/thumb.jpg opend wanner muziek speelt die een thumbnail weergeeft in XBMC?
Ik heb overigens een nieuwe versie geupoad met wat verbeteringen.
http://xbmcontrol.googlec...trol%20v0.3.8%20Setup.exe
Ookal werkt de mediabrowser wel goed.
http://members.home.nl/e.bloembergen/screen2.JPG
Dat zou wel eens de reden kunnen zijn! Ik wist helemaal niet dat met credentials inloggen werkte
. Ik heb het geschreven maar nooit getest (we de intentie om dat te gaan oen natuurlijk).
Nu heb ik een aanknopingspunt, misschien kan ik het dupliceren. Bedankt.
Nu heb ik een aanknopingspunt, misschien kan ik het dupliceren. Bedankt.
Ik heb de updates toegevoegd aan de XBMC-Favorites Installer. Bedankt voor het up to date houden!GroteBozewolf schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:27:
Mensen, ik ben weer up and running met mijn nieuwe Quad Core en heb vandaag wat XOT kanalen zitten bijwerken:De nieuwe kanalen zijn te downloaden via de auto-update. (Google heeft wat problemen op dit moment, dus het zo soms wat langer kunnen duren).
?? Gewoon te bestellen hier: http://xir.us/order.aspx
Zijn er mensen met ervaring met Xir Easy of Pro kit? Is het echt zo eenvoudig te installeren, en werkt het ook?
Ik sta op het punt een Xbox360 te kopen. maar ik wil nog 1 ding weten.
Kan ik op de Xbox 360 ook XBMC instaleren en dan 720p mkv files afspelen. Volgens wikipedia kan het maar ik weet het niet zeker. Ik wil hem namelijk ook veel gebruiken als mediacenter voor HD series en films in 720p. Is dat goed mogenlijk of kan ik beter een gewone HTPC kopen. want de xbox 360 is wel erg voordelig tegenwoordig.
Kan ik op de Xbox 360 ook XBMC instaleren en dan 720p mkv files afspelen. Volgens wikipedia kan het maar ik weet het niet zeker. Ik wil hem namelijk ook veel gebruiken als mediacenter voor HD series en films in 720p. Is dat goed mogenlijk of kan ik beter een gewone HTPC kopen. want de xbox 360 is wel erg voordelig tegenwoordig.
HD4Life @ Full-HD
XBMC draait zover ik weet niet op de Xbox 360
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Mag je mij dat linkje naar Wikipedia wel eens geven, want dat wil ik wel eens zien.Davidshadow13 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:30:
Ik sta op het punt een Xbox360 te kopen. maar ik wil nog 1 ding weten.
Ik vroeg me af of XBMC ook overweg kan met foto's die online staan op Google Picasa. Iemand enig idee?
Verwijderd
Achterhaal het url van de afbeelding en plaats deze in een .strm file.smeerbartje schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:20:
Ik vroeg me af of XBMC ook overweg kan met foto's die online staan op Google Picasa. Iemand enig idee?
Zou ook een request kunnen plaatsen voor een script of plugin van Google Picasa.
Vandaag heb ik een update van XBMC geprobeerd te installeren. Ik kreeg helaas een zwart scherm na de update. Via de errormode van de xbox (witte toets + Y) heb ik via ftp de backup weer terug kunnen zetten, waarschijnlijk is toen iets fout gegaan.
Op dit moment start de Xbox niet meer door naar xbmc en ik kan de xbox ook niet meer benaderen via ftp. Wat kan ik doen?
Op dit moment start de Xbox niet meer door naar xbmc en ik kan de xbox ook niet meer benaderen via ftp. Wat kan ik doen?
Model 3 | 2024 Highland
Volgens mij is het XOT framework wel om te batterijen naar een XOP (xbmc online pictures) framework? Ik heb ooit een kanaal proberen te schrijven, volgens mij is dat ook wel geschikt te maken voor foto's enzo... Ik suck echter @ python.smeerbartje schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 10:20:
Als iemand een beetje python kan kun je misschien wel een grote community blij maken... Picasa, flickr, imageshack, hyves, facebook etc... Waar je ook maar afbeeldingen vandaan kunt trekken...
Lijkt me inderdaad niet zo'n probleem. Foto's zijn gewoon te groeperen in een playlist en dan als slideshow af te spelen. Ik heb er alleen zelf op dit moment geen tijd voor. Het XOT framework zou in principe niet aangepast hoeven te worden. Enkel een foto kanaal zou ontwikkeld moeten worden. Ik zal eens navragen bij wat flickr mensen.Mar2zz schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:25:
[...]
Volgens mij is het XOT framework wel om te batterijen naar een XOP (xbmc online pictures) framework? Ik heb ooit een kanaal proberen te schrijven, volgens mij is dat ook wel geschikt te maken voor foto's enzo... Ik suck echter @ python.
Als iemand een beetje python kan kun je misschien wel een grote community blij maken... Picasa, flickr, imageshack, hyves, facebook etc... Waar je ook maar afbeeldingen vandaan kunt trekken...
Verwijderd
Om even terug te komen op het lock preference share problem
Ik heb de boel aan het werken gekregen, ik heb de nieuwste build er weer opgezet: XBMC-SVN_2008-10-06_rev15805-T3CH-BETA2 (hier doet het weer het namelijk weer
)
Ben met een lege sources.xml begonnen, verschillende formaten werkte niet.
Opeens deed een versie het met xbox / xbox als username en ww, en een volledige specificatie van de gedeelde map pad (moet er wel bijzeggen dat ik dus een xbox user account met volledige rechten heb aangemaakt onder xp home, ik heb user name en ww xbox/xbox en in network settings xbmc gezet als handmatig in sources.xml)
deze entry :
<source>
<name>Movies</name>
<path>smb://xbox:xbox@192.168.1.2/Movies/</path>
</source>
voorheen was volgens mij het gedeelte "movies" na het IP niet nodig.. Haal ik dit weg, krijg ik het wel bekende Lock Preference scherm voor me..
Dit brengt me wel bij mijn volgende probleempje:
Ik heb drie pc's waar ik van af dingen wil streamen, nu zou ik dus voor elke gedeelde map op elke pc een entry in sources.xml kunnen maken maar dit is te omslachtig, vooral als ik spontaan een mapje wil delen op een pc..
De ham vraag, weet iemand die ook de nieuwste build er op heeft staan wat de juiste entry is voor een gedeelde hdd (D: partitie).
Vroeger was een entry in de trant van:
<path>smb://192.168.1.2/</path>
of
<path>smb://xbox:xbox@192.168.1.2/</path>
voldoende. Nu krijg ik op deze entry dus weer het lock preference schermpje..
versie als:
<path>smb://192.168.1.2/D$</path>
<path>smb://192.168.1.2/D:</path>
<path>smb://192.168.1.2/HDD naam/</path>
ook niet toereikend.. Heeft iemand een werkende suggestie..
ps/ ik hoop dat niemand die lock preference shit hoeft mee te maken.. Zenuwslopend
Ik heb de boel aan het werken gekregen, ik heb de nieuwste build er weer opgezet: XBMC-SVN_2008-10-06_rev15805-T3CH-BETA2 (hier doet het weer het namelijk weer
Ben met een lege sources.xml begonnen, verschillende formaten werkte niet.
Opeens deed een versie het met xbox / xbox als username en ww, en een volledige specificatie van de gedeelde map pad (moet er wel bijzeggen dat ik dus een xbox user account met volledige rechten heb aangemaakt onder xp home, ik heb user name en ww xbox/xbox en in network settings xbmc gezet als handmatig in sources.xml)
deze entry :
<source>
<name>Movies</name>
<path>smb://xbox:xbox@192.168.1.2/Movies/</path>
</source>
voorheen was volgens mij het gedeelte "movies" na het IP niet nodig.. Haal ik dit weg, krijg ik het wel bekende Lock Preference scherm voor me..
Dit brengt me wel bij mijn volgende probleempje:
Ik heb drie pc's waar ik van af dingen wil streamen, nu zou ik dus voor elke gedeelde map op elke pc een entry in sources.xml kunnen maken maar dit is te omslachtig, vooral als ik spontaan een mapje wil delen op een pc..
De ham vraag, weet iemand die ook de nieuwste build er op heeft staan wat de juiste entry is voor een gedeelde hdd (D: partitie).
Vroeger was een entry in de trant van:
<path>smb://192.168.1.2/</path>
of
<path>smb://xbox:xbox@192.168.1.2/</path>
voldoende. Nu krijg ik op deze entry dus weer het lock preference schermpje..
versie als:
<path>smb://192.168.1.2/D$</path>
<path>smb://192.168.1.2/D:</path>
<path>smb://192.168.1.2/HDD naam/</path>
ook niet toereikend.. Heeft iemand een werkende suggestie..
ps/ ik hoop dat niemand die lock preference shit hoeft mee te maken.. Zenuwslopend
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 00:49 ]
Probeer het eens met smb://PCNAAM/SHARENAAM/, dan heb je ook geen gekl**t met veranderde dynamische ipadressen enzo en zou het altijd goed moeten staan. Het gaat dus om de sharenaam!!! ff rechtermuizen op die schijf of folder en dan delen, naam geven, en you are good to go...
Het hoeft ook niet handmatig, je kan via locatie toevoegen browsen naar een netwerkfolder, geef daarbij windows smb aan, klik bladeren, dan zie je de werkgroep met daaronder computernamen, klik op de computernaam, dan op de folder die je wilt adden en voeg toe. dan krijg je automatisch //pcnaam/sharenaam in je sources.xml. Gaat bij mij al jaren goed en ik heb recente build en nooit gekloot als er eens een ip verandert in het netwerk.
Het hoeft ook niet handmatig, je kan via locatie toevoegen browsen naar een netwerkfolder, geef daarbij windows smb aan, klik bladeren, dan zie je de werkgroep met daaronder computernamen, klik op de computernaam, dan op de folder die je wilt adden en voeg toe. dan krijg je automatisch //pcnaam/sharenaam in je sources.xml. Gaat bij mij al jaren goed en ik heb recente build en nooit gekloot als er eens een ip verandert in het netwerk.
Ik vraag me toch echt af of het geen Windows XP probleem is. In mijn sources staat namelijk oa;
smb://
en smb://192.168.0.1/
maar ook smb://naam:ww@192.168.0.1/
Werkt allemaal en geen enkel probleem met locked preferences. Het systeem waar de shares op staan is een debian linux bak waar de xbox leesrechten heeft op de samba shares.
smb://
en smb://192.168.0.1/
maar ook smb://naam:ww@192.168.0.1/
Werkt allemaal en geen enkel probleem met locked preferences. Het systeem waar de shares op staan is een debian linux bak waar de xbox leesrechten heeft op de samba shares.
Ik heb laatst ook mijn XBMC geupdate en daarna deden mijn shares het ook niet meer. Bij mij zat het probleem er juist in dat ik de PCNAAM had gebruikt ipv het IP adres. In de log van XBMC zag ik dat ie die PCNAAM plotseling niet meer kon resolven. Vervangen door het IP adres (wat voor mijn server toch statisch is) en de boel werkt weer. PCNAAM gebruiken is dus niet altijd de veiligste manier.Mar2zz schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:36:
Probeer het eens met smb://PCNAAM/SHARENAAM/, dan heb je ook geen gekl**t met veranderde dynamische ipadressen enzo en zou het altijd goed moeten staan. Het gaat dus om de sharenaam!!! ff rechtermuizen op die schijf of folder en dan delen, naam geven, en you are good to go...
Ik heb hetzelf ook op een linuxsamba, een custom firware-distro van de MyBook World van Western Digital. Maar daarvoor had ik het altijd op de pc, een winxp bak, maar ook geen probleem mee, ik kreeg toen alleen die locks als ik de rules in mijn firewall verkeerd instelde.
Ik denk dan ook dat hostname-resolve probleem aan de pc-zijde ligt, en niet aan xbmc-zijde. Helemaal met Vista-bakken komt dit veel voor volgens mij omdat die op een onduidelijke manier dichtgetimmerd zit.
Ik denk dan ook dat hostname-resolve probleem aan de pc-zijde ligt, en niet aan xbmc-zijde. Helemaal met Vista-bakken komt dit veel voor volgens mij omdat die op een onduidelijke manier dichtgetimmerd zit.
Ik heb laatst de XIR Easy kit ingebouwd: echt een eitje! Het open en dichtschroeven van je xdoos duurt nog langerehuurman schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 17:35:
Zijn er mensen met ervaring met Xir Easy of Pro kit? Is het echt zo eenvoudig te installeren, en werkt het ook?
Daarnaast werkt het uitstekend! Pluspunt is ook dat je je xbox kan uitschakelen mocht XBMC blijven hangen, aangezien deze mod direct op je voeding zit geschakeld.
Verwijderd
Ik gebruik al een tijd Plex op mijn macbook. Maar ben nu erg benieuwd hoe jullie alle album arts ed bij de liedjes? En hoe krijgen jullie die uitgebreidde beschrijvingen van de film en het plaatje? Heb gezocht maar kan het nergens vinden.
Op de een of andere manier lukt het me niet om nieuw toegevoegde series in mijn library te krijgen. Als ik scan op een aflevering gaat ie wel zoeken (zegt ie), maar komt telkens terug met 'niet gevonden melding'. Iemand een idee?
Hier is mijn log:
http://pastebin.com/m148c51cd
Hier is mijn log:
http://pastebin.com/m148c51cd
Ik heb de easy laatst ook ingebouwd. Het inbouwen is goed te doen. Maar...Surineeslander schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:59:
[...]
Ik heb laatst de XIR Easy kit ingebouwd: echt een eitje! Het open en dichtschroeven van je xdoos duurt nog langer![]()
Daarnaast werkt het uitstekend! Pluspunt is ook dat je je xbox kan uitschakelen mocht XBMC blijven hangen, aangezien deze mod direct op je voeding zit geschakeld.
Ik had een fukiyuki xbox remote (niet de officiele) en daar werkte 'ie niet mee. Met een usb-dongle kun je 'm omprogrammeren naar andere afstandsbedieningen, maar ik heb ik mijn gehele huis geen compatible remote gevonden.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe xbox-remote besteld, hierbij deed hij het wel.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Ik ben nu al een tijdje aan het experimenteren met XBMC voor zowel Windows als Linux (Ubuntu) (na het vroeger naar volle tevredenheid op de Xbox te hebben gebruikt). Het is echt een top programma.
Maar één ding worstel ik nog mee. Hoe/waar moet ik scripts installeren voor XBMC (Windows of Linux). In alle searches die ik doe kan ik eigenlijk alleen maar instructies vinden voor XBMC op de XBOX. En dat is toch een beetje anders blijkbaar (of ik doe iets fout
)
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben (en een plek waar ik wat mooie scripts vandaan kan halen? )
Maar één ding worstel ik nog mee. Hoe/waar moet ik scripts installeren voor XBMC (Windows of Linux). In alle searches die ik doe kan ik eigenlijk alleen maar instructies vinden voor XBMC op de XBOX. En dat is toch een beetje anders blijkbaar (of ik doe iets fout
Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben (en een plek waar ik wat mooie scripts vandaan kan halen? )
[ Voor 8% gewijzigd door rally op 28-10-2008 07:41 ]
http://www.deyterra.com
Onder Windows is het gewoon C:\Program Files\XBMC\scripts.
Ubuntu, tja, dat kan eender waar staan met die file-structuur
Ubuntu, tja, dat kan eender waar staan met die file-structuur
Verwijderd
Geweldig! Die website lag er vorige week uit, dus kon ook niet de orderpagina bereiken! Heb er gelijk eentje besteld, de Easy Kit, icm mijn binnenkort te arriven Harmony van Logitech wordt dit erg prettig!Striker2k2 schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:25:
[...]
?? Gewoon te bestellen hier: http://xir.us/order.aspx
Gebruik zelf ook de Easy Kit plus een Harmony 555... Hier ga je enorm veel plezier aan beleven, dat kan ik je verzekeren!Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:59:
[...]
Geweldig! Die website lag er vorige week uit, dus kon ook niet de orderpagina bereiken! Heb er gelijk eentje besteld, de Easy Kit, icm mijn binnenkort te arriven Harmony van Logitech wordt dit erg prettig!
[ Voor 14% gewijzigd door Dynamix op 28-10-2008 16:29 ]
Verwijderd
Ik draai Plex op mijn macbook, maar hoe hebben jullie hier dat allemaal gedaan met de albumarts? Omdat ie ze vanaf iTunes niet importeerd.
Ik heb alle muziek, serie, apps en emulator mappen allemaal handmatig voorzien van een folder.jpg. Dat is ff keihard werk als je from scratch begint, ben daar echt veel uur mee bezig geweest, maar als je eenmaal alles hebt wordt het makkelijk, alleen nog maar ff opzoeken voor wat je erbij krijgt. En als je daar consequent in bent... Ik wilde ze ook perse allemaal minimaal 300x300 pixels hebben. Het is dus zware arbeid, maar dan heb je in principe voor altijd wat, elke mediaplayer begrijpt het, en in windows krijgt elke map ook mooi alleen de folder.jpg als uiterlijk (hoe dat op een mac zit weet ik niet..)
Searches op Discogs.com, Amazon.com en google images. (ik heb een mooie firefoxplugin waarmee je op alledrie de sites ineens kunt zoeken met 1 klik).
Er zijn overigens ook genoeg programma's die dit automatiseren, dan moet je vooral bij de tagprogramma's kijken (als je het over muziek hebt).
Searches op Discogs.com, Amazon.com en google images. (ik heb een mooie firefoxplugin waarmee je op alledrie de sites ineens kunt zoeken met 1 klik).
Er zijn overigens ook genoeg programma's die dit automatiseren, dan moet je vooral bij de tagprogramma's kijken (als je het over muziek hebt).
Even een half offtopic-vraagje:
Ik heb een 720p wmv staan waarvan xbmc de video wel goed afspeelt, maar geen audio.
Ik weet dat sommige wmv's nog niet ondersteund worden.
Weet iemand een makkelijke manier om die wmv om te zetten naar iets waar xbmc wel mee overweg kan?
Ik heb een 720p wmv staan waarvan xbmc de video wel goed afspeelt, maar geen audio.
Weet iemand een makkelijke manier om die wmv om te zetten naar iets waar xbmc wel mee overweg kan?
Ik gebruik nu de 555 zonder Easy Kit en heb hier al enorm veel plezier aan. Enige wat ik hoef te doen is de Xbox handmatig aan te zetten, de rest kan ik helemaal met de Harmony bedienen. Heb de aanwijzingen die hier een stukje boven stonden toegepast.Surineeslander schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:27:
[...]
Gebruik zelf ook de Easy Kit plus een Harmony 555... Hier ga je enorm veel plezier aan beleven, dat kan ik je verzekeren!
Werkt de MS MCE remote op de Xbox/XBMC?
Moet ik dan de ontvanger aan de USB hangen?
Deze dus:
Deze dus:

"Always remember to quick save" - Sun Tzu
*weet het niet zeker modus...Fire69 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:23:
Even een half offtopic-vraagje:
In xbmc kan je toch een ander audiospoor kiezen? misschien werkt dat ook met een losse audiofile? dan hoef je alleen de audio te rippen en hercoden...
Pff, ja, maar dan zit ik met 2 losse files, en moet ik ook nog zitten prutsen om de audio eruit te halen. Dan kan ik beter direct audio en video omzetten 
Ik zal eens kijken wat VirtualDub of zo er mee kan...
Ik zal eens kijken wat VirtualDub of zo er mee kan...
Lijkt me niet. Ik heb er in ieder geval nog nooit iets over gelezen. Als het zou kunnen zou het zeker een populaire optie zijn! Het is een prima afstandsbediening voor een goede prijs.anandus schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:53:
Werkt de MS MCE remote op de Xbox/XBMC?
Deze dus:
[afbeelding]
Ik gebruik een Logitech Harmony 885. Logitech maakt zulke geweldige invoer apparaten!
Wat is het voordeel van de 'Easy kit' waar over gesproken wordt, los van dat je de xbox aan kunt zetten met de afstandsbediening?
Volgens mij zou een ander voordeel kunnen zijn, dat als je Xbox/XBMC is vastgelopen, je hem uit kunt zetten via de afstandsbediening, omdat die Easy Kit rechstreeks de voeding schakelt en dit niet via XBMC loopt. Verdere voordelen zie ik ook nog niet, maar tis wel een leuke oplossing natuurlijk.Bram77 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 12:12:
[...]
Lijkt me niet. Ik heb er in ieder geval nog nooit iets over gelezen. Als het zou kunnen zou het zeker een populaire optie zijn! Het is een prima afstandsbediening voor een goede prijs.
Ik gebruik een Logitech Harmony 885. Logitech maakt zulke geweldige invoer apparaten!
Wat is het voordeel van de 'Easy kit' waar over gesproken wordt, los van dat je de xbox aan kunt zetten met de afstandsbediening?
In pricipe niet, als je install helemaal goed is.
En scripts die blijven hangen. In de praktijk kan het nog best vaak gebeuren. Soms geeft XBMC ook geen visuele feedback waardoor hij vastgelopen *lijkt* te zijn, maar als je dan ipv te rebooten zou wachten gaat hij daarna gewoon weer verder vaak.
Verwijderd
Is het iemand gelukt de remote control can de Zolid Aldi tv kaart te gebruiken bij XBMC? Ik zou heel graag willen weten hoe, ik krijg bijvoorbeeld geen input van deze ab in eventghost of welk programma dan ook. Het lijkt alsof Total Media alleenheerser is over deze remote.
Overigens werkt de remote via een RC5 driver, die automatisch opstart met windows.
Overigens werkt de remote via een RC5 driver, die automatisch opstart met windows.
Met scripts heb ik het nogal eens ja. Bijvoorbeeld bij het Uitzending gemist script en dan heb ik hier en daar bij bepaalde kanalen dat de stream niet geopend kan worden. Dan klik ik op de button 'annuleren' en zie dan 'bezig met annuleren', maar dat duurt eeuwig (of ik heb geen geduld).MsG schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:20:
En scripts die blijven hangen. In de praktijk kan het nog best vaak gebeuren. Soms geeft XBMC ook geen visuele feedback waardoor hij vastgelopen *lijkt* te zijn, maar als je dan ipv te rebooten zou wachten gaat hij daarna gewoon weer verder vaak.
Verwijderd
Klopt als en bus. Rustiger zappen vindt de xbox ook prettiger, de harmony doet dit al een beetje.MsG schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 13:20:
Resetten en uitschakelen gaat met de harmony dit gaat via xbmc. Hangt xbmc zal de harmony niet werken. De game contoller kan ook resetten dit gaat buiten xbmc om. Deze reset werkt meestal, ook al hangt xbmc of je moet een echte goede vastloper hebben.
Resetten gaat natuurlijk ook sneller dan uit en aan zetten.
Verwijderd
Weet iemand misschien een goed programma om per tv show map op de pc, alle afleveringen dezelfde stijl naam te geven.. Ik heb verschillende mappen met verschillende naam stijlen. Nu kan XBMC af en toe niet de juiste informatie geven qua show informatie ect..
Ik heb al een beetje gegoogeld, maar kom buiten een paar wazige programma's niet eentje tegen die er boven uit springt.
Iemand een goede optie in de aanbieding?
Ik heb al een beetje gegoogeld, maar kom buiten een paar wazige programma's niet eentje tegen die er boven uit springt.
Als het wel allemaal 'geldige' bestandsnamen zijn kun je gewoon XBMC Media Companion gebruiken.Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:06:
Weet iemand misschien een goed programma om per tv show map op de pc, alle afleveringen dezelfde stijl naam te geven.. Ik heb verschillende mappen met verschillende naam stijlen. Nu kan XBMC af en toe niet de juiste informatie geven qua show informatie ect..
In de Bibliotheek komt alles dan gewoon netjes gesorteerd te staan. Zo niet dan ben ik bang dat je toch zelf aan het re-namen moet.
Zoek naar een multirenamer. Bulk rename utility, Advanced renamer zijn zo een beetje de beste op dat gebied. Total Commander (payware) en Freecommander (freeware) zijn eigenlijk vervangers van de verkenner, filemanagers dus, maar hebben ook multirename tools aan boord. Google is je vriend!Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:06:
Ik heb gisteren mijn Konig HD AV kabel voor de xbox ontvangen van bol.com. Toen ik 'm uit had gepakt, had ik meteen de neiging om 'm terug te sturen. Twee van de (erg) dunne kabels zaten namelijk vastgesmolten aan de dikke. Toch ze maar voorzichtig losgetrokken, maar daarbij kwam de interne kabel bloot te liggen (beschadigde isolatie dus). Dat gaf me een erg negatief gevoel over kabel. Toch maar verder gegaan en de isolatie weer gedicht met een degelijk stuk tape. Vervolgens de boel aangesloten en zowaar. Geen extra ghosting. Dat viel me dan weer erg mee. 720P doet het ook prima op component. So far dus toch nog so good wat betreft deze kabel die me in totaal 13,99 heeft gekost.
Nog een vraag. Ik heb een map met daarin al mijn films op mijn server. Sommige staan direct in de root. Sommige staan in directories. Sommige zijn divx/xvid, andere zijn DVDs. Vroeger kon XBMC daar perfect mee omgaan en scande ie gewoon de hele boel netjes wat betreft de titels van films of mapjes tegen IMDB. Sinds een tijd hebben ze een nieuw systeem waarmee je ook tegen andere film databases kunt checken en dat systeem werkt helaas voor geen meter. Althans, ik krijg 'm niet zover dat ie de boel automatisch gaat scannen en dat ook nog fatsoenlijk doet. Zo wil ie in mappen waar een DVD in staat persé de titel "VIDEO_TS" gebruiken als sleutel naar IMDB. Als ik dan handmatig wil zoeken en ik kies de juiste titel doet ie het gewoonweg niet en zo nog meer van dat soort problemen. Weet iemand een manier om de boel toch gewoon netjes in te kunnen scannen? Zoals vroeger zeg maar.
Nog een vraag. Ik heb een map met daarin al mijn films op mijn server. Sommige staan direct in de root. Sommige staan in directories. Sommige zijn divx/xvid, andere zijn DVDs. Vroeger kon XBMC daar perfect mee omgaan en scande ie gewoon de hele boel netjes wat betreft de titels van films of mapjes tegen IMDB. Sinds een tijd hebben ze een nieuw systeem waarmee je ook tegen andere film databases kunt checken en dat systeem werkt helaas voor geen meter. Althans, ik krijg 'm niet zover dat ie de boel automatisch gaat scannen en dat ook nog fatsoenlijk doet. Zo wil ie in mappen waar een DVD in staat persé de titel "VIDEO_TS" gebruiken als sleutel naar IMDB. Als ik dan handmatig wil zoeken en ik kies de juiste titel doet ie het gewoonweg niet en zo nog meer van dat soort problemen. Weet iemand een manier om de boel toch gewoon netjes in te kunnen scannen? Zoals vroeger zeg maar.
Ja, of XBMC laten scrapen met de mapnamen.
The scraper picks the wrong movie
You can always do a manual lookup by going to the media information screen, select Refresh and then Manual. You will get The On Screen Keyboard to refine your search.
To improve the matching add the year within parenthesis to the end of the file or foldername, depending on your scanning method (before the extension, if filename), this naming standard seems to yield the best results. Note that the same goes for some TV Shows such as "Battlestar Galactica", "Doctor Who" and "Knight Rider" which can yield multiple results.
\Movies\Pulp Fiction (1994).avi
\Movies\Reservoir Dogs (1992).avi
\Movies\The Usual Suspects (1995).avi
\Movies\The Usual Suspects (1995)\somefilename.avi
\TV\Battlestar Galactica (2003)\files.avi
And for DVD-Video movies stored in file-mode on the harddrive:
\Movies\Alien (1979)\VIDEO_TS.IFO
\Movies\Léon (1994)\VIDEO_TS.IFO
\Movies\Scarface (1983)\VIDEO_TS.IFO
You can always do a manual lookup by going to the media information screen, select Refresh and then Manual. You will get The On Screen Keyboard to refine your search.
To improve the matching add the year within parenthesis to the end of the file or foldername, depending on your scanning method (before the extension, if filename), this naming standard seems to yield the best results. Note that the same goes for some TV Shows such as "Battlestar Galactica", "Doctor Who" and "Knight Rider" which can yield multiple results.
\Movies\Pulp Fiction (1994).avi
\Movies\Reservoir Dogs (1992).avi
\Movies\The Usual Suspects (1995).avi
\Movies\The Usual Suspects (1995)\somefilename.avi
\TV\Battlestar Galactica (2003)\files.avi
And for DVD-Video movies stored in file-mode on the harddrive:
\Movies\Alien (1979)\VIDEO_TS.IFO
\Movies\Léon (1994)\VIDEO_TS.IFO
\Movies\Scarface (1983)\VIDEO_TS.IFO
Thanks. Ik zal vanavond eens proberen om de boel op een dergelijke manier in mapjes te gaan zetten. Ik laat het resultaat weten. Ik begrijp uit je verhaal dat ik dan wel de standaard VIDEO_TS map ook moet gaan renamen. Nou ja, als ik de DVD brand moet ik toch de inhoud van die map en niet de map zelf slepen in Nero.
[ Voor 42% gewijzigd door martdj op 30-10-2008 11:06 ]
Verwijderd
http://renamer.natbur.com/Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 22:06:
download via link in de linker bovenhoek "Latest Version"
Heb deze week ook nieuwe XBMC bij mij op de Xbox gezet. Ben gelijk gebruik gaan maken van MediaStream. Op zich snap ik het allemaal wel na wat gegoogle over de verschillende xbmc-fora, maar één ding mis ik. Scripts! Weet iemand hoe je dit kunt toevoegen bij MediaStream?
Verwijderd
Plaats de dvd files in een map en noem de map naar de film. (zelf geruik ik de imdb titel incl het jaartal)martdj schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 11:05:
Thanks. Ik zal vanavond eens proberen om de boel op een dergelijke manier in mapjes te gaan zetten. Ik laat het resultaat weten. Ik begrijp uit je verhaal dat ik dan wel de standaard VIDEO_TS map ook moet gaan renamen. Nou ja, als ik de DVD brand moet ik toch de inhoud van die map en niet de map zelf slepen in Nero.
Hernoem verder niets (ook niet VIDEO_TS) en laat de scraper scrapen op mapnaam.
Als je een dvd brand moet je idd de inhoud branden en niet de map.
Verwijderd
Ik krijg maar geen bibliotheekweergave, er staat altijd dat ik om moet schakelen naar bestandsweergave, hoe kan dit? Ook krijg ik IMDB niet aan de gang met films, hoe doe je dit precies?
De ideale HD-XBMC?
Eee Box kruipt dichter tegen Wii aan
Door Willem de Moor, donderdag 30 oktober 2008 12:50, views: 12.633
De nettop-variant van de Asus Eee PC, de Eee Box, krijgt een krachtiger grafische kaart en zal met een afstandsbediening worden geleverd. Ook wordt een backup- accu standaard ingebouwd.
De nieuwe Eee Box, met typenummer 204, zal in het eerste kwartaal van 2009 op de markt verschijnen, maar de prijs kon Asus nog niet verklappen. Net als de eerder verschenen Eee Box, de 202, krijgt de 204 een Atom-processor met een kloksnelheid van 1,6GHz, ondersteund door 1GB geheugen. De grafische capaciteiten van het nieuwe model worden echter uitgebreid met de integratie van een gpu van ATI uit de 3400-serie. Daarmee beschikt de nieuwe Eee Box over een hdmi-poort, zodat deze gemakkelijker op een televisie aangesloten kan worden. Een andere vernieuwing is de ingebouwde accu van de Eee Box 204. Deze laat de kleine computer gedurende twintig minuten los van het stopcontact functioneren, zodat het systeem niet uitgeschakeld hoeft te worden wanneer dit bijvoorbeeld richting de tv wordt verplaatst.
Asus heeft naast de reguliere afstandsbediening twee afstandsbedieningen beschikbaar die sterk lijken op Nintendo's Nunchuk-controllers. Daarmee moet de Eee Box in een spelcomputer veranderen. Een van de bewegingsgevoelige afstandsbedieningen functioneert tevens als muis, terwijl de ander over een kleine joystick beschikt. Deze Eee Sticks zullen voorlopig alleen met Eee PC-producten worden geleverd: losse verkoop is nog niet gepland.

Ik dacht exact hetzelfde, zeker ook vanwege de Ati 3400 kaart.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dit topic is gesloten.
Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.
Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>