Toon posts:

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste
Acties:
  • 273.224 views

Anoniem: 231694

lithje schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:00:
Ik heb mijn netwerk inlog-probleem opgelost..!

Probleem:
Bij het zoeken naar video's/muziek op het netwerk moest ik continue een wachtwoord invullen als ik de ASRock weer eens opnieuw opgestart had.
Sources.xml.. daar zou je het op moeten kunnen lossen. Zou in XBMC/Userdata moeten staan, stond er bij mij niet.

Oplossing:
In XBMC bij 'instellingen' -> 'bestandsbeheer' kun je netwerk-koppelingen toevoegen. Daar kun je ook een wachtwoord bij opgeven welke hij automatisch opslaat. Dit moet je voor elke map doen welke je wilt gebruiken, dus niet alleen de hoofdmap. Nu kun je bij Video's of Muziek etc. een lokatie toevoegen. Daarbij maak je gebruik van de netwerk-link welke je bij bestandsbeheer gemaakt hebt. Voila!!

Heeft me wel 3 avonden gekost.. maar goed!
Ik kon niet eens het wachtwoord bij mijn hoofdmap invoeren, ja kon wel maar die was volgens xbmc niet juist.. (hij deed er in iedergeval niets mee)
wel heb ik voor xp machine een oplosing: extra>mapoptie>eenoudig delen uitvinken.. ik werk tijdelijk op een xp machine, niet al te lang hoop ik, maar voor een vista machine ben ik er nog niet uit..

ik heb trouwens ook een volgend probleem.. xbox loopt sinds de grotere harddisk vast tijdens spellen!(tjah zo blijf je bezig..)

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 07:46
Hallo...

Afgelopen weekend ff een scriptje gemaakt voor Hardware.Info TV
Mijn programmeer skills zijn niet super echter het werkt wel :)

Download hier

DevaZ

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Crackh34d schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:10:
[...]

Dat klopt, in Linux heb je als normale user alleen write permissie in je Home folder, en gelukkig ook maar!
Als je toch iets naar een andere map wil kopiëren kun je dit even in de terminal doen:

code:
1
sudo cp /home/xbmc/.xbmc/userdata/Lircmap.xml /usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml

Voordat mensen beginnen dat het weer typisch Linux is dat je de terminal erbij moet halen: Eigenlijk moeten alle instellingen van een programma in de home folder staan, dus zou dit niet nodig moeten zijn. Kennelijk houdt xbmc zich hier niet aan
OK, dus als ik het goed begrijp. Ik heb dus nu de Lircmap.xml in:
/home/xbmc/.xbmc/userdata/Lircmap.xml, gezet maar daar reageert XBMC blijkbaar dus niet op.

Met jou code, ga ik dus deze gemodificeerde LIRCMAP copieren naar zijn originele plaats, namelijk:
/usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml

Heb ik het goed? En blijkbaar moet ik dus in Lircmap alleen aangeven wat ik wil van elke knop.

daarom heb ik dus nu bij Guide dit veranderd: <record>ContextMenu<record>

NU ga ik dus via de Harmony software Guide (op de afstandbedienning) koppelen aan de REC van Media center.

Hoop dan wel te krijgen wat ik wil.

[Voor 8% gewijzigd door seninha op 07-09-2009 13:44]

iRacing Profile Flickr

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 21:54
In Mediaportal had ik de mogelijk om handmatig TV show namen in te geven als hij het niet begrijpt. Voorbeeld:
tpz-entrg201.avi = Entrouage S02 E01

In Mediaportal gaf ik aan dat dit Entourage was en vervolgens las hij wel de 201 uit. Kan dit in XBMC ook?
Of moet ik nu heel seizoen 2 hernoemen?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06 14:29
Daros schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:21:
In Mediaportal had ik de mogelijk om handmatig TV show namen in te geven als hij het niet begrijpt. Voorbeeld:
tpz-entrg201.avi = Entrouage S02 E01

In Mediaportal gaf ik aan dat dit Entourage was en vervolgens las hij wel de 201 uit. Kan dit in XBMC ook?
Of moet ik nu heel seizoen 2 hernoemen?
zou mogelijk moeten zijn mbv regexpressies voor tv shows
is een goede wikipage voor dacht ik..

die maakt dan feitelijk gebruik van de NFO's die er aangemaakt worden met de info.

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

Anoniem: 255178

zie advancedsettings:<tvshowmatching>
http://xbmc.org/wiki/?tit....xml#.3Ctvshowmatching.3E

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 21:54
Helaas word ik hier niet echt wijzer van

Een Advancedsettings.xml moet je zelf maken en in de userdata plaatsen.
Je hebt zo dus de mogelijkheid om advancedsettings te maken :+
1 Daarvan is <tvshowmatching>
Hier wat meer info over <regexp>
http://xbmc.org/wiki/?tit..._Structure_.26_File_Names

Maar Als je het mij vraagt zou ik de files hernoemen en een externe scraper gebruiken.

Vooruit dan : Zo zou de inhoud van je Advancedsettings.xml eruit moeten zien.
code:
1
2
3
4
5
<advancedsettings>
    <tvshowmatching>
        <regexp>([0-9]+)([0-9][0-9])[^\\/]*</regexp>
    </tvshowmatching>
</advancedsettings>

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 07-09-2009 22:25]

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10-2022
seninha schreef op maandag 07 september 2009 @ 13:15:
[...]

OK, dus als ik het goed begrijp. Ik heb dus nu de Lircmap.xml in:
/home/xbmc/.xbmc/userdata/Lircmap.xml, gezet maar daar reageert XBMC blijkbaar dus niet op.

Met jou code, ga ik dus deze gemodificeerde LIRCMAP copieren naar zijn originele plaats, namelijk:
/usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml

Heb ik het goed? En blijkbaar moet ik dus in Lircmap alleen aangeven wat ik wil van elke knop.

daarom heb ik dus nu bij Guide dit veranderd: <record>ContextMenu<record>

NU ga ik dus via de Harmony software Guide (op de afstandbedienning) koppelen aan de REC van Media center.

Hoop dan wel te krijgen wat ik wil.
Is het jou al gelukt? Ik krijg het namelijk niet voor mekaar:( krijg de 785 maar niet goed werkend

• seninha

seninha

god's right foot

Mijn 785 werkt op zich Perfect. Echt , geen klachten hierover.
Behalve die twee puntjes die ik nog probeer op te lossen. Maar buiten dat ben ik erg tevreden

iRacing Profile Flickr

• Henkske
ik krijg de buttons maar niet aangepast. Ik wil bijv dat de ok knop de osd toont tijdens de film, maar dat moet nu via de EXIT knop

Anoniem: 55491

Hallo,

Ik heb nogal wat video bestanden van WWE en WWF worstelen,het lukt me wel om ze toe te voegen als share maar ik krijg ze niet gescraped naar mijn library (waarschijnlijk omdat geen enkele scraper dit genre ondersteund)

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen zodat ze toch in mijn library komen met fanart e.d erbij?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Anoniem: 55491 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:27:
Hallo,

Ik heb nogal wat video bestanden van WWE en WWF worstelen,het lukt me wel om ze toe te voegen als share maar ik krijg ze niet gescraped naar mijn library (waarschijnlijk omdat geen enkele scraper dit genre ondersteund)

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen zodat ze toch in mijn library komen met fanart e.d erbij?
Je kunt toch ook add manualy to library (oid) doen. Dan kun je zelf ergens een mooi plaatje downloaden en die instellen als thumb en fanart.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online

Vince22

PSN ID: Vince_NL

seninha schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 12:59:
Mijn 785 werkt op zich Perfect. Echt , geen klachten hierover.
Behalve die twee puntjes die ik nog probeer op te lossen. Maar buiten dat ben ik erg tevreden
Ook qua button delay? Ik krijg het gewoon echt niet voor elkaar om dat met mijn Harmony One snel genoeg te krijgen. Ik hou tot nu toe gewoon mijn toetsenbord ernaast.. lelijk maar werkt beter....
Kun je aangeven hoe je dat opgelost hebt? Ook met devices in de logitech software enzovoorts?

Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso

• Xenomes
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 16:14
DevaZ schreef op maandag 07 september 2009 @ 12:27:
Hallo...

Afgelopen weekend ff een scriptje gemaakt voor Hardware.Info TV
Mijn programmeer skills zijn niet super echter het werkt wel :)

Download hier

DevaZ
Hé Super. Zal hem vanavond op mijn XBCMcenter installeren.
_/-\o_ _/-\o_

• seninha

seninha

god's right foot

Vince22 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 16:15:
[...]

Ook qua button delay? Ik krijg het gewoon echt niet voor elkaar om dat met mijn Harmony One snel genoeg te krijgen. Ik hou tot nu toe gewoon mijn toetsenbord ernaast.. lelijk maar werkt beter....
Kun je aangeven hoe je dat opgelost hebt? Ook met devices in de logitech software enzovoorts?
Button layout is gewoon via Harmony software gekozen.
Daar heb ik als apparaat Media Center genomen.

Wat snelheid betreft, ik ben erg tevreden.Systeem reageert goed genoeg.

Wel vind ik alleen de snelheid waarme je in een film vooruit spring erg traag.
Steeds als ik iets vooruit dan neemt het even in beslag voor de film doorgaat.Hoe langer ik vooruit ga hoe langer het duurt voor ik verder kan kijken
Vind dat dit op mn oude Xbox sneller gaat.Als ik dan iets vooruit spring, speel de film meteen verder.
Dit terwijl alle films vanuit de zelfde server gestreamd worden.

iRacing Profile Flickr

De harmony kun je perfect programmeren alleen zit er een kleine vertraging in.

Zelf heb ik 'm geprog. als xbox media center extender (ik gebruik de xbox)

Met deze setting heb ik gelijk alle beschikbare buttons te pakken 46 stuks. zie hier.
http://xbmc.org/wiki/?title=Keymap.xml#Remote_Buttons

De keymap is uitstekend, je gebruikt gewoon <remote> keysettings. En dat doet de MCE remote ook !!!

Uiteraard heb ik het een en ander aangepast.
Available actions
Action IDs
List of Built In Functions
Window IDs

Meer info kan je niet krijgen over de keymap en het aanpassen ervan :P

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 08-09-2009 18:35]

• Henkske
Bedankt voor de info poeier. maar ik hou het voor gezien met de remote. Heb er nu genoeg uren aan besteed.

maar nogmaals bedankt voor je mooie replys altijd

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Heeft iemand trouwens ervaring om de officiele remote open te krijgen? Onze selecteer knop is kapot. laat dat nou net de belangrijkste knop zijn -_-

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Heeft iemand ervaring om via de windows-versie van XBMC tv te kijken via een MythTv-server? Hier krijg ik altijd de 'lekker duidelijke' foutmelding 'too many consequetive items failed'.
Ik gebruik de 'myth://<ip-adres>' url om proberen te kijken. Op linux-clients kan ik perfect kijken naar de MythTv-server, dus ik ben alvast zeker dat die werkt.

Iemand tips of suggesties?

• seninha

seninha

god's right foot

Ik geeft het ook op. Remote doet het op zich goed genoeg, behalve dus dat ik geen ContextMenu kan oproepen.
Wel jammer want dat betekend dat ik geen Playlist kan maken.

Heb net nog geprobeerd om de aangepaste Lircmap.xml te copieren van Home directory naar USR via SSH (maak gebruik van Putty om vauit mn PC in te loggen) maar als ik daarna via FTP naar het bestand kijk zie ik dat deze nog steeds oude datum heeft bij Laatst gewijzigd.

Wat betekend dat deze dus niet vervangen is :|

Heb zelf de commando MV (move) geprobeerd maar dat werkt ook niet.

EDIT: bestand is wel vervangen,maar dit was pas zichtbaar nadat ik XBMC opnieuw gestart had.
Blijkbaar zat er iets fout in de bestand die ik vervangen had want opeens werkte commando MENU niet meer.
Heb daarom de originele weer teruggeplaatst.

Zal van de week even kijken wat er nou fout gegaan is.Ik heb trouwens alleen Lircmap.xml veranderd en vervangen in: USER/SHARE/XBMC/SYSTEM

Als ik het bestand in HOME zet dan gebeurt er niets.

[Voor 30% gewijzigd door seninha op 09-09-2009 16:33]

iRacing Profile Flickr

Ik heb daar naar zitten zoeken maar ik kan dat niet vinden add manualy to library,waar zit dat dan?
DarkSide schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 15:31:
[...]

Je kunt toch ook add manualy to library (oid) doen. Dan kun je zelf ergens een mooi plaatje downloaden en die instellen als thumb en fanart.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:03
seninha schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:06:
Ik geeft het ook op. Remote doet het op zich goed genoeg, behalve dus dat ik geen ContextMenu kan oproepen.
Wel jammer want dat betekend dat ik geen Playlist kan maken.
Ik weet niet of het helpt maar ik gebruik XBMC Live met een Harmony 525 i.c.m. een MCE remote ontvanger en dat werkt out-of-the box. Context menu in filmlijst/muzieklijst roep ik op met de "Play" knop. Wat mij betreft geheel onlogisch, maar het werkt wel 8)7

• Xenomes
  • Laatst online: 31-05 16:14
*Delete*

[Voor 98% gewijzigd door Xenomes op 10-09-2009 21:28]

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 12:22

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Zit al een paar dagen met een probleem. Nu ik de thumbnail cache heb verwijderd (omdat ik ze nu in elke film folder heb gezet met een externe scraper) laat XBMC in library mode geen folder.jpg plaatjes meer zien. Heb al geprobeerd de source opnieuw in te voeren/updaten en maar helaas... in file mode laat hij ze wel goed zien =(. Ook al heb ik folder.jpg in de film folders soms download XBMC ze nog naar de thumbnail cache.. word er gek van.

Film folder ziet er als volgt uit;

-> Perfect Blue (1998) -> Perfect Blue (1998).mkv;fanart.jpg;poster.jpg..

Enig idee?

De interne scraper deed het wel goed maar heb liever alle bestanden in mijn movie folders...

[Voor 7% gewijzigd door TweakJerommeke op 09-09-2009 20:20]

Je mist -> Perfect Blue (1998).tbn

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 21:30
Ik draai sinds kort XBMC Live (stable versie) op m'n ASRock ION 330 doosje. Wat me niet helemaal duidelijk is is hoe 't zit met wmapro audio... wordt dit nu wel of niet ondersteund? Als ik een wmv (HD) afspeel met wmapro audio dan is het beeld best oke, maar krijg ik rechtsonder "Failed to initialize audio hardware". Is dat de bedoeling?

• seninha

seninha

god's right foot

Voor ik mijn Asrock in huis had gebruikte in een Xbox360 om HD materiaal af te spelen.

Daarom had ik dus erg veel WMVHD materiaal.Opzich kon ik deze films gewoon afspelen alleen had ik steeds dat er om de zoveel seconden het beeld ff stil stond.
Na lang zoeken vond ik dat dit te maken had met WMA audio.
Maakt niet uit wat voor type film het was (720 of 1080) steeds weer zelfde probleem.

Daarom ben ik nu over naar MKV' s waar GEEN WMA audio op zit en alles werkt perfect.
Mart! schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:11:
[...]

Ik weet niet of het helpt maar ik gebruik XBMC Live met een Harmony 525 i.c.m. een MCE remote ontvanger en dat werkt out-of-the box. Context menu in filmlijst/muzieklijst roep ik op met de "Play" knop. Wat mij betreft geheel onlogisch, maar het werkt wel 8)7
Moet zeggen dat ik dit nog niet geprobeerd heb. Zal vanavond even testen.Als het zo is dan laat ik het lekker zo ;)

Ben wel benieuwd wat er bij jou gebeurt als je op Play druk als je een film aan het kijken bent.
Komt er dan info omtrend CPU gebruik enz naar voren (Links boven)??

[Voor 41% gewijzigd door seninha op 09-09-2009 22:35]

iRacing Profile Flickr

Ben ook benieuwd. Play staat nm. in de keymap onder global.

Hier heb ik beschreven hoe een harmony te programeren als een (xbox) Media Center Extender met daarbij de benodigde aanpassingen om alle knoppen tot je beschikking te krijgen en gebruiken
XBMC gebruikt in default keymap maar 44 van de 46 beschikbare buttons!
http://xbmc.org/forum/showpost.php?p=188706&postcount=51

Deze how to zou niet veel verschillen met harmony instellen als MCE

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
TweakJerommeke schreef op woensdag 09 september 2009 @ 20:19:

De interne scraper deed het wel goed maar heb liever alle bestanden in mijn movie folders...
uh.... export movie library?
Ik scan alles naar de bibliotheek met XBMC op mijn PC en exporteer dan de bibliotheek naar losse bestanden. Zo gebruik je de interne scraper om *.nfo, *-fanart.jpg, folder.jpg etc etc. aan te maken.
Vervolgens scan ik de bestanden weer in met XBMC op de XBOX en heb ik beide bibliotheken perfect _/-\o_

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 09:38
Ik heb gister voor de zoveelste keer xbmc geinstalleerd nu op windows 7.
ik loop echter tegen een paar problemen op:
- ik draai met de transparancy skin. dan heb ik 2 knoppen: video en tv series.
tcsersies linkt direct naar de map tv series. maar als ik daar 1 keer heb gekeken en als ik dan naar video ga dan opent direct dezelfde tvseries map.
als ik dan weer naar moviemap navigeer en vervolgens bij tv series ga kijken dan staan daar weer al mijn films?
kan ik niet per knop instellen waar die standaard naartoe moet navigeren? tvseries naar tvseries en movies naar movies.

- afstandbediening. ik gebruik een mce extender en vervolgens de logitech harmony one. de pijlen en OKE button werken. de rest echt niet. nu zie ik in de topics heel veel button configs. maar zijn er geen kant en klare configbestanden voor bijvoorbeeld de harmony one te downloaden.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• seninha

seninha

god's right foot

Mart! schreef op woensdag 09 september 2009 @ 17:11:
[...]

Vanmorgen even snel getest en Play roep in film/muzieklijst bij mij OOK het ContextMenu op 8)7

Denk dat ik het zo hou,mij ging het juist om dat ik ContextMenu te zien kreeg.
Druk wel nogmaals op het pauze knop als ik een film weer verder wil kijken na even gestopt te zijn.

iRacing Profile Flickr

Hallo,

Ik gebruik de skin transparency daar kun je gebruik maken in het home menu van filmtrailers maar als ik daar op klik gaat hij niet dat menu van de filmtrailers in.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-05 09:03
seninha schreef op donderdag 10 september 2009 @ 09:28:
Vanmorgen even snel getest en Play roep in film/muzieklijst bij mij OOK het ContextMenu op 8)7
Woei!
seninha schreef op woensdag 09 september 2009 @ 22:32:
Ben wel benieuwd wat er bij jou gebeurt als je op Play druk als je een film aan het kijken bent.
Komt er dan info omtrend CPU gebruik enz naar voren (Links boven)??
Jep. Als ik het "contextmenu" daar wil openen dan pak ik mijn toetsenbord erbij en dan "m". Hier heb ik nog geen andere toets voor gevonden. :P

[Voor 20% gewijzigd door Mart! op 10-09-2009 16:54]

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 22:40
Ik heb even XBMC geprobeerd op mijn Windows pc, ziet er erg mooi uit. Direct de youtube plugin geinstalleerd, super om te zien! (YouTube filmpjes zien er bijzonder goed uit op een PAL-tv, wat wil je ook met die reso :P )

MAAR:

Hij geeft prutresultaten. Ik krijg totaal andere resultaten als ik bijvoorbeeld 'henk' intyp op de XBMC, dan in een browser met YT.

Bijvoorbeeld:
Browser:
Zoekwoord 'henk'
saving private henk
ome henk
henk westbroek

XBMC:
Zoekwoord 'henk'
onk 125cc TT circuit henk de ruiter
Commando overdracht vliegbasis
Criticus Henk

Oftwel, hier heb ik dus helemaal niks aan. Waar mijn gewenste resultaat op YT meestal al op de eerste pagina voorkomt (op de site gewoon), moet ik bij XBMC wel 5 trefwoorden toevoegen, en staat mijn resultaat alsnog pas om pagina 3 ofzo... Wat is hier tegen te doen? Is dit een bekend iets?

Verder is XBMC echt super :)

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:25

Sr_Ogel

Klop klop klop

Voor de mensen die xbmc gebruiken in combinatie met een harmony en de philips OVU4120, heb ik mijn configuratie bestanden even online gezet. De lircmap.xml en keymap.xml staan bij mij in de userdata map onder .xbmc. Harmony.txt is een beschrijving van mijn harmony configruatie. Ik heb trouwens in de harmony de als apparaat de philips ovu4120 ingevoerd.

http://members.home.nl/adkroeze/XBMC/

Deze instellingen zijn dus gebruikt in combinatie met xbmclive maar ik ga er vanuit dat die ook werken voor de volledige installatie onder bijvoorbeeld ubuntu.

• Henkske
Hmm ik ga dan tch maar weer es ff kieken.

bedankt alex

Relax, het werkt al een stuk beter:)

[Voor 25% gewijzigd door Henkske op 10-09-2009 19:33]

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
catchingfire schreef op woensdag 09 september 2009 @ 21:46:
Ik draai sinds kort XBMC Live (stable versie) op m'n ASRock ION 330 doosje. Wat me niet helemaal duidelijk is is hoe 't zit met wmapro audio... wordt dit nu wel of niet ondersteund? Als ik een wmv (HD) afspeel met wmapro audio dan is het beeld best oke, maar krijg ik rechtsonder "Failed to initialize audio hardware". Is dat de bedoeling?
Ik krijg met WMAPro alleen stereo, ipv 5.1. (XBMC live) 9.04.1 + svn update.

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01
pelican schreef op donderdag 10 september 2009 @ 20:40:
[...]

Ik krijg met WMAPro alleen stereo, ipv 5.1. (XBMC live) 9.04.1 + svn update.
Hoe krijg je die svn update in je XBMC live gezet? Draai zelf nu XBMC live 9.04.1 zonder svn en heb helemaal geen geluid bij WMVHD, andere film bestanden geven wel goed geluid.

• Marsman83
Kom er nu achter dat als ik Downmix to stereo aanzet ik wel geluid krijg bij WMVHD bestanden..
Is alleen erg vervelend om steeds die downmix aan te zetten als ik WMVHD ga kijken, ook heb ik dan uiteraard ook alleen maar stereo en geen 5.1..

Heeft er iemand een oplossing voor het onderstaande probleem?
Anoniem: 55491 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:06:
Hallo,

Ik gebruik de skin transparency daar kun je gebruik maken in het home menu van filmtrailers maar als ik daar op klik gaat hij niet dat menu van de filmtrailers in.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Fraggler schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 00:22:
Kom er nu achter dat als ik Downmix to stereo aanzet ik wel geluid krijg bij WMVHD bestanden..
Is alleen erg vervelend om steeds die downmix aan te zetten als ik WMVHD ga kijken, ook heb ik dan uiteraard ook alleen maar stereo en geen 5.1..
Volgens mij komt dit door de beschermde codec van WMVHD bestanden. Daar kan XBMC niet mee overweg. Ik gebruikte vroeger nog een WMVHD naar MKV decoder om bestanden om te zetten. Deze zette het dan om naar MKV bestand met AC-3 geluid. Werkte perfect. Echter bleek dat 2 van de 3 films dan opeens weer niet lekker smooth liepen of dat de audio out of sync was.
Tegenwoordig laat ik deze films dus gewoon links liggen. Er zijn genoeg versies in MKV te vinden welke wel perfect afspelen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:25
De WMV bestanden die je vindt zijn sowieso meestal juist recodes van de .mkv versie met een nederlandse sub erin geplakt.

Kan je net zo goed trasparency 2.0 draaien en dan het geintregreerde opensubtitles.org script gebruiken, dan heb je voor de mkv's zonder subs je bus er ook binnen 5 tellen bij gevonden.

Voor info hoe of wat, lees gewoon het tranparancy topic op het xbmc forum.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

maarud schreef op donderdag 10 september 2009 @ 17:36:
Ik heb even XBMC geprobeerd op mijn Windows pc, ziet er erg mooi uit. Direct de youtube plugin geinstalleerd, super om te zien! (YouTube filmpjes zien er bijzonder goed uit op een PAL-tv, wat wil je ook met die reso :P )

MAAR:

Hij geeft prutresultaten. Ik krijg totaal andere resultaten als ik bijvoorbeeld 'henk' intyp op de XBMC, dan in een browser met YT.

Bijvoorbeeld:
Browser:
Zoekwoord 'henk'
saving private henk
ome henk
henk westbroek

XBMC:
Zoekwoord 'henk'
onk 125cc TT circuit henk de ruiter
Commando overdracht vliegbasis
Criticus Henk

Oftwel, hier heb ik dus helemaal niks aan. Waar mijn gewenste resultaat op YT meestal al op de eerste pagina voorkomt (op de site gewoon), moet ik bij XBMC wel 5 trefwoorden toevoegen, en staat mijn resultaat alsnog pas om pagina 3 ofzo... Wat is hier tegen te doen? Is dit een bekend iets?

Verder is XBMC echt super :)
Ik ben zelf niet zo'n fan van de officiele youtube plugin. Probeer anders eens Navi-X en daarin de youtube sectie. Dat werkt hier al een paar jaar prima.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Hier de opvolger van de oude xbox remote !! :P (G1 Android)
En voor deze remote hoef je alleen je ip in te geven en werkt op elk platform :+
Door je files browsen, geen vertraging enz...
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=55346

xbox layout is in svn maar nog niet in downloads.

• Marsman83
DarkSide schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 08:42:
[...]

Volgens mij komt dit door de beschermde codec van WMVHD bestanden. Daar kan XBMC niet mee overweg. Ik gebruikte vroeger nog een WMVHD naar MKV decoder om bestanden om te zetten. Deze zette het dan om naar MKV bestand met AC-3 geluid. Werkte perfect. Echter bleek dat 2 van de 3 films dan opeens weer niet lekker smooth liepen of dat de audio out of sync was.
Tegenwoordig laat ik deze films dus gewoon links liggen. Er zijn genoeg versies in MKV te vinden welke wel perfect afspelen.
Is ook wel zo alleen heb juist een XBMC zodat ik er alle soorten bestanden tegenaan kan gooien. Las net dat in de komende XBMC 9.10 verbeterde WMVHD ondersteuning zit.

• Marsman83
Kan iemand mij even kort uitleggen hoe het zit met SVN releases?
Ik heb al wat commando's via een SSH sessie ingevoerd en toen zag het ernaar uit dat die heel veel ging downloaden en installeren maar na een reboot starte XBMC niet meer goed op.
Ik gebruik XBMC live geïnstalleerd op de HDD.
Wat mij ook nog niet duidelijk is is hoe ik dat python script gebeuren in moet stellen/installeren.

• Erhnam
  • Laatst online: 08:08

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Fraggler schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:21:
Kan iemand mij even kort uitleggen hoe het zit met SVN releases?
Ik heb al wat commando's via een SSH sessie ingevoerd en toen zag het ernaar uit dat die heel veel ging downloaden en installeren maar na een reboot starte XBMC niet meer goed op.
Ik gebruik XBMC live geïnstalleerd op de HDD.
Wat mij ook nog niet duidelijk is is hoe ik dat python script gebeuren in moet stellen/installeren.
In de huidige SVN versies zitten een hoop problemen zo ook met het opstarten ervan!

http://www.xbmcfreak.nl/

• Marsman83
Erhnam schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 17:46:
[...]

In de huidige SVN versies zitten een hoop problemen zo ook met het opstarten ervan!
OK dat zou wel wat kunnen verklaren :), ik heb ook het script SVN Repo installer gevonden, kan ik die ook gebruiken om nieuwe SVN releases te installeren?
Krijg die Python maar niet aan de praat, ik heb in xbmc/system een nieuwe map genaamd python aangemaakt en daarin python24.zip en spyce.tar.gy gezet, krijg echter nog steeds een foutmelding als ik een script probeer te starten:

Error, Python script failed: SPECIAL://HOME/SCRIPTS/XINBOX/DEFAULT.PY

Dit krijg ik met alle scripts.

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 10:52
Heb sinds kort pas dit geweldige programma voor Windows ontdekt. Vooral de MediaStream theme ziet er geweldig uit. Snap alleen iets niet bij het bekijken van films. Zit in library mode en heb ik de standaard skin aangegeven welke directories mijn films staan. Deze worden ook keurig allemaal getoond in "Watch your videos". Alleen wanneer ik naar "Movies" ga, blijft het scherm zwart. Als ik vervolgens via de View Options naar Files ga, kom ik weer in het scherm van "Movies" terecht. Wel weer met alle films, maar niet in de layout die ik bij Movies heb ingesteld. Wat zie ik over het hoofd?

Gebruik versie 9.04.1 onder Vista x64 SP2.

[Voor 3% gewijzigd door Swinnio op 11-09-2009 18:37]

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 12:22

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Sommige films hebben deze file niet maar doen het wel in library mode dus daar ligt het denk ik niet aan.. heb al een folder.jpg in die folder staan.

In file viewer laat xbmc wel alles compleet zien met wide-thumb, episode-thumb en fanart dus ik snap het gewoon niet, soms doet xbmc library het wel goed toevoegen soms niet.

Gebruik Media info plus en maakt alle files aan in de directories... misschien maar eens XBMC helemaal verwijderen en opnieuw proberen.

Heb btw 9.10 r22516.

Ligt het wel aan want xbmc zal naar een moviename.tbn file scrapen staat deze niet bij je files dan scraped xbmc hem van internet.
Folder.jpg word alleen gebruikt voor file view.
Media info plus maakt .tbn files. Deze is gelijk aan folder.jpg alleen extensie is anders.

Je hoeft xbmc niet te verwijderen !!
Verwijder:
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Database\MyVideos34.db
C:\Documents and Settings\user\Application Data\XBMC\userdata\Thumbnails\Video

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 11-09-2009 19:14]

• Fire69
  • Laatst online: 02-06 08:42
Swinnio schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 18:35:
Heb sinds kort pas dit geweldige programma voor Windows ontdekt. Vooral de MediaStream theme ziet er geweldig uit. Snap alleen iets niet bij het bekijken van films. Zit in library mode en heb ik de standaard skin aangegeven welke directories mijn films staan. Deze worden ook keurig allemaal getoond in "Watch your videos". Alleen wanneer ik naar "Movies" ga, blijft het scherm zwart. Als ik vervolgens via de View Options naar Files ga, kom ik weer in het scherm van "Movies" terecht. Wel weer met alle films, maar niet in de layout die ik bij Movies heb ingesteld. Wat zie ik over het hoofd?

Gebruik versie 9.04.1 onder Vista x64 SP2.
Volgens mij heb je wel gewoon de locatie van je films aangegeven, maar ze nog niet naar je Library laten scannen? :P

[edit]

Net r22867 voor Windows geinstalleerd. Deze is nu gecompileerd om DirectX te gebruiken ipv OpenGL, daardoor zou alles sneller moeten worden...
Eerst kreeg ik een error dat één of andere dll miste. Dus even DirectX-update gedaan.
Toen starte XBMC wel tot aan het XBMC-logo, maar daarna hangt hij gewoon.

Jullie zijn gewaarschuwd. :)

[Voor 16% gewijzigd door Fire69 op 11-09-2009 20:57]

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 10:52
Fire69 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 20:17:
[...]
Volgens mij heb je wel gewoon de locatie van je films aangegeven, maar ze nog niet naar je Library laten scannen? :P
Hmm, daar kon het wel eens aan liggen :-) Het automatisch scannen en de default scraper werden om een of andere reden niet meteen overgenomen. Daar zal het wel aan gelegen hebben. Had dat zo snel niet in de gaten omdat het net even anders werkt dan in de Wiki beschreven staat (dat is de X-box versie lijkt me).

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

If anyone wants to finish Alaska...

Zeer jammer dat alaska op deze manier word gereleased...
Djh is een zeer goede skinner. :')

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:17
Anoniem: 255178 schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:09:

"I have no time any more for XBMC."

Wat een drama... skinkoning _djh stapt er uit. :(

• Henkske

:(

Anoniem: 55491 schreef op donderdag 10 september 2009 @ 11:06:
Hallo,

http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=57787

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 09:38
ik draai nu met hitch (weet echt niet goed wat de verschillen tussen de 3 versies zijn)
maar als ik een andere skin pak dan doet mijn video osd het prima. dan kan ik met de muis op forward klikken enz.
maar in aeon hitch niet. ik kan wel op mijn keyboard de F indrukken en dan heb ik hetzelfde effect. maar de buttons van het osd zijn niet aanklikbaar :(
hoe zou ik dit kunnen wijzigen?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Fire69
  • Laatst online: 02-06 08:42
Wat is hitch? :?

Hij bedoeld de mods van Hitcher waarschijnlijk.

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik vind het eigenlijk wel tijd worden voor een nieuw deeltje. we gaan al richting de 3800 reacties en de TS is ook niet wat je zegt actueel.

Nu heb ik een opzet gemaakt met wat info en afbeeldingen, maar het is mij niet duidelijk hoe het in zijn werk gaat met een nieuw topic deel openen. Moet je dat nog melden bij een mod?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Heb al enige tijd XBMC draaien op een ion platform, gaat perfect, heb sindskort ook eindelijk mijn harmony werkend met een MCE reciever.

Helaas krijg ik de rechte muis knop (muis) niet aan de praat om tijdens de film te kunnen pauzeren, etc.

Weet iemand wat ik hiervoor moet aanpassen? keymap.xml?

Mijn V&A

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:17
alexkroeze schreef op zondag 13 september 2009 @ 14:28:
Ik vind het eigenlijk wel tijd worden voor een nieuw deeltje. we gaan al richting de 3800 reacties en de TS is ook niet wat je zegt actueel.

Nu heb ik een opzet gemaakt met wat info en afbeeldingen, maar het is mij niet duidelijk hoe het in zijn werk gaat met een nieuw topic deel openen. Moet je dat nog melden bij een mod?
Ja het is idd hoog tijd...
Volgens mij kun je gewoon een nieuw topic aanmaken. Vervolgens moet je dan wel ff een mod benaderen om dit topic op slot te laten gooien. Wel belangrijk om een volledige en duidelijke TS te hebben, dus stuur me maar een DM als je hulp nodig hebt.

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Bigfoot87 schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:39:
[...]

Ja het is idd hoog tijd...
Volgens mij kun je gewoon een nieuw topic aanmaken. Vervolgens moet je dan wel ff een mod benaderen om dit topic op slot te laten gooien. Wel belangrijk om een volledige en duidelijke TS te hebben, dus stuur me maar een DM als je hulp nodig hebt.
Ok dan ga ik mijn TS die ik vandaag in elkaar heb gezet online zetten en een mod vragen deze te lokken.

Ok dan, we gaan verder in Deel 13

[Voor 10% gewijzigd door Sr_Ogel op 13-09-2009 17:59]

• Erhnam
  • Laatst online: 08:08

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Hitcher gaat nu al zijn aandacht vestigen op het afmaken van Alaska en legt zijn huidige werkzaamheden als modder van Aeon neer. Hij heeft zelfs al een git draaien waarin een hoop dingen gefixed zijn. Verder brengt Djh PSD files uit van al zijn werk:

http://www.xbmcfreak.nl/alaska-development-versie/

http://www.xbmcfreak.nl/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

verder in [ervaringen] XBMC - XBox Media Center - deel XIII

[Voor 38% gewijzigd door Spider.007 op 14-09-2009 12:48]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee