Sinds ik mijn Asrock in huis bedien ik deze met mn 785 Harmony Remote.Deze heb ik in de Harmony software als Media Center Remote ingesteld.
Alles werkt perfect behalve twee dingen. Als eerst, als ik tijdens een film kijken op pause druk dan moet ik WEER op Pause drukken om de film verder te laten lopen.
Als ik op Play druk dan krijg ik info over FPS,CPU gebruik enz.
Als tweede, ik wil als ik al mijn films of muziek in beeld is het ContextMenu naar voren kunnen halen.Dit om bv een playlist te kunnen maken.
Probleem is dat ik deze functie maar niet voor elkaar krijg.
Op mn oude Xbox waar ook XBMC op stond had ik mijn remote ingesteld dat als ik Guide drukte ik dan het ContextMenu te zien kreeg.
Nu wil ik dus zelf deze functie toewijzen. Ben nu via FTP naar /usr/share/xbmc/system/keymaps gegaan en daar heb ik verschillende keymaps.
Namelijk:
-gamepad.xml
-keyboard.xml
-joystick.harmony.xml
Ik ga er van uit dat ik deze laatste moet aanpassen.
Alleen ik kom er maar niet achter waar en welke tekst ik moet aanpassen.
Ik zie in mijn .xml dit staan:
<keymap>
<global>
<joystick name="Harmony">
<!-- up --> <button id="1">Up</button>
<!-- minus --> <button id="2">Down</button>
<!-- left --> <button id="3">Left</button>
<!-- right --> <button id="4">Right</button>
<!-- OK --> <button id="5">Select</button>
<!-- menu --> <button id="6">ContextMenu</button>
<!-- hold play --> <button id="7">Fullscreen</button>
<!-- hold menu --> <button id="8">ContextMenu</button>
Dit gaat dus over Global. Nu wil ik dus ContextMenu toewijzen aan de Harmony knop Guide. Eigenlijk daar waar je normaal dus de rechtermis knop voor gebruik.
Kan iemand mij helpen dit te doen? ( en zit ik eigenlijk wel de juiste bestand te bekijken??)
En als het kan, zou ik dus een film weer voort willen zetten met de PLAY knop ipv weer op pauze te moeten drukken.