Toon posts:

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste
Acties:
  • 273.227 views

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:57
Anoniem: 55491 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:13:
Hallo mensen,

ben op het gebied van xbmc nog een groentje en gebruik het sinds kort,ik heb een aantal vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben,wellicht weet iemand dit.

[...]

Bedankt
Dit zijn echt heel basic vragen, die niet enkel voor deze skin, maar voor elke skin die fanart ondersteunt gelden.
Ik stel voor dat je even kijkt naar http://xbmc.org/wiki/?title=FanArt
Daar worden al je vragen beantwoord.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 22:42
Anoniem: 197658 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 20:40:
Twijfelde even over een ION maar wil nu toch meer iets op pc basis. Evos had erover dat hij een systeempje had wat zelfs niet heel veel duurder was maar de hardware config. heb ik nog niet van hem gezien. Kan iemand mij tippen wat ik het beste kan kopen of waar ik de benodigde hw-info kan vinden
ik zou gewoon de ION kopen en heb dat dan ook gedaan. Voordeel van de ION is dat de hardware standaard is zodat je gebruik kunt maken van de ervaringen die anderen op doen. Wanneer je zelf een PC in elkaar zet heb je kans dat je een vrij unieke configuratie krijgt waarbij mogelijke problemen misschien uniek zijn en daardoor moeilijker op te lossen.
Naar mijn indruk speelt de ION met XBMC onder linux alles wat ik zou willen. Full HD blu-ray rips gaan probleemloos (CPU < 20%) en dat is mijn voornaamste doel bij een HT-PC / allesspeler. Ik gebruik de ION alleen voor XBMC als opvolger van een oude XBOX en dat bevalt mij perfect.

Anoniem: 197658

BartNL schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:45:
[...]
Naar mijn indruk speelt de ION met XBMC onder linux alles wat ik zou willen. Full HD blu-ray rips gaan probleemloos (CPU < 20%) en dat is mijn voornaamste doel bij een HT-PC / allesspeler. Ik gebruik de ION alleen voor XBMC als opvolger van een oude XBOX en dat bevalt mij perfect.
Evos gaf dit aan "Dat is niet helemaal waar, hij ondersteund alle codecs net zoveel als een andere XBMC machine alleen speelt hij sommige films schokkerig af omdat hij dan aan de max zit van de CPU." En dat heb ik al vaker gehoord vandaar mijn idee om een HTPC te gaan nemen. Maar bij jou draait alles goed?

• BartNL
Anoniem: 197658 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:49:
[...]Evos gaf dit aan "Dat is niet helemaal waar, hij ondersteund alle codecs net zoveel als een andere XBMC machine alleen speelt hij sommige films schokkerig af omdat hij dan aan de max zit van de CPU." En dat heb ik al vaker gehoord vandaar mijn idee om een HTPC te gaan nemen. Maar bij jou draait alles goed?
"alles" zou ik niet weten. Ik draai praktisch alleen 1:1 rips (100% kopie video en geen hercodering + DTS of AC3 geluid) van blu-ray en hd-dvd in MKV en m2ts container. Daarbij heb ik nog geen film kunnen ontdekken die het niet doet terwijl ik er zeker 10-tallen heb geprobeerd.
Enige reden die ik voor mijzelf kan bedenken om iets anders dan een ION in elkaar te zetten is dat de nieuwe audioformaten op de ION niet werken. Voor mij persoonlijk geen probleem.
Als voorbeeld dat hardware niet alles is, praktisch gezien draait XBMC op mijn ION beter dan op de PC waarop ik dit typ met Intel Core 2 Quad Intel 9550 CPU en ATI 4870 GPU. Dit alleen doordat de ATI kaart onder Linux en XBMC niet goed ondersteund wordt en de NVidia in de ION wel. Natuurlijk is dit op te lossen door een andere videokaart maar is wel een voorbeeld van een mogelijk probleem ondanks betere hardware.
Tot slot denk ik dat je met eigen hardware voor hetzelfde geld niet makkelijk zo'n mooi kompakt systeempje als de ION bij elkaar krijgt wat dan tegelijkertijd ook nog beter presteerd.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:47
Thanks. Nu een goedkope remote via Ebay besteld (HP remote en receiver), was 12 euro. Puur voor de receiver. Ik zie nu dat deze philips receiver ongeveer even duur is, dus als het met die HP niets wordt... :-)

Ik neem aan dat je hem met de harmony/philips ook standby kan zetten (is immers ikoon aanklikken), krijg je hem ook uit standby met deze combi?
alexkroeze schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:29:
[...]

Mijn harmony 785 werkt uistekend met de ovu4120 reageert snel en heeft ook een zeer goed bereik, richten is niet nodig

[Voor 13% gewijzigd door jaspov op 03-09-2009 08:24]

Anoniem: 55491

Hallo ik kreeg als antwoord van gebruiker Fire69 dat onderstaande basisvragen zijn,dat zal ook inderdaad best wel zo zijn voor mij wel belangrijk daar ik nog niet zo veel hiervan af weet.
Op de officiele site staat inderdaad alles uitgelegd maar het lukt me niet tot op heden.

Gebruik dus de skin transparency v2.00 en wil het volgende bereiken zoals op onderstaande website is gedaan met deze skin,kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik moet beginnen en waar zodat ik dit ook op mijn xbox kan krijgen

http://xbmc.org/skins/transparency/

Alvast bedankt weer!
Anoniem: 55491 schreef op woensdag 02 september 2009 @ 17:13:
Hallo mensen,

ben op het gebied van xbmc nog een groentje en gebruik het sinds kort,ik heb een aantal vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben,wellicht weet iemand dit.

1) gebruik op dit moment de skin Transparency v2.00 lijkt mij een te gekke skin en op zich draait hij goed alleen vraag ik mij af hoe ik al die features kan krijgen die erin zitten,hoe krijg ik bv: diue gave achtergronden bij films,tv series en muziek e.d? zit dat standaar in de skin of moet ik daar wat voor aanpassen op de xbox?

2) Hoe krijg ik dat clearart en cdart werkende?

3)Hoe krijg ik fanart in het algemeen aan de gang maar ook voor muziek en dvd (dvdcase) en 3d coverflow?

4) is er een uitleg beschikbaar hoe je de skin volledig werkend krijgt met alle features?

Eigenlijk samenvattend komt het er op neer hoe ik van alle features van deze skin gebruik kan maken,want tot nu toe lukt mij dat niet.

Mijn xbox is bedraad via een cross cable naar mijn pc toe,wellicht doet dat er nog toe.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Bedankt

• Fire69
Anoniem: 55491 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 08:33:
Hallo ik kreeg als antwoord van gebruiker Fire69 dat onderstaande basisvragen zijn,dat zal ook inderdaad best wel zo zijn voor mij wel belangrijk daar ik nog niet zo veel hiervan af weet.
Op de officiele site staat inderdaad alles uitgelegd maar het lukt me niet tot op heden.

Gebruik dus de skin transparency v2.00 en wil het volgende bereiken zoals op onderstaande website is gedaan met deze skin,kan iemand mij op een simpele manier uitleggen hoe ik moet beginnen en waar zodat ik dit ook op mijn xbox kan krijgen

http://xbmc.org/skins/transparency/

Alvast bedankt weer!

[...]
Heb je de gepaste bestanden bestanden geprobeerd zoals ze op xbmc.org beschreven staan?
Dus voor de cover van je film is het <filmnaam>.tbn, waarbij de tbn gewoon een hernoemde jpg is.
Wil je ook een bijpassende achtergrond, dan moet je een <filmnaam>-fanart.jpg erbij zetten.

Ik weet niet hoe de Transparency-skin juist werkt, maar de meeste skins tonen de fanart enkel als je in Bibliotheek-modus zit (ik veronderstel dat je XBMC in het NL staat? Anders is het Library)

Het is sowieso aangeraden om je film naar de Library te laten scannen, dan kan je veel meer de voordelen van XBMC benutten.

Ik kan je enkel aanraden om je films te laten scrapen (info + fanart laten zoeken) door een extern programma (op je pc dus), dan heb je veel meer controle over hoe alles er uit gaat zien.

Hiervoor kan je het beste (imho) Media Companion gebruiken.
De link naar de laatste versie kan je steeds vinden op: http://billyad2000.darkbb.com/announcements-f1
Deze beta-versies ondersteunen momenteel wel enkel films. Heb je ook series, dan moet je de oude versie gebruiken: http://billyad2000.darkbb...new-version-2291-t498.htm

Bekijk even of je hiermee al verder raakt, zoniet zien we het hier wel ;)

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 21:28
Ik zit met een probleem dat ik al vaker ben tegengekomen. Ik heb een xbox met XBMC, 720p en de laatste t3ch release met Mediastream. Nu is het zo dat at random een film/serie niet afgespeeld wordt. Ik wil bijvoorbeeld Lost kijken, en navigeer daarnaar en druk op play. 50% kans ofzo dat hij gewoon begint met spelen. Dan is er nog een kans dat de episode naam een seconde geel wordt, en daarna weer wit waarna ik weer gewoon door de episode list kan scrollen, OF de episode naam blijft geel en ik kan niks anders dan een reboot. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Anoniem: 171536

Crackh34d schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:40:
Ik zit met een probleem dat ik al vaker ben tegengekomen. Ik heb een xbox met XBMC, 720p en de laatste t3ch release met Mediastream. Nu is het zo dat at random een film/serie niet afgespeeld wordt. Ik wil bijvoorbeeld Lost kijken, en navigeer daarnaar en druk op play. 50% kans ofzo dat hij gewoon begint met spelen. Dan is er nog een kans dat de episode naam een seconde geel wordt, en daarna weer wit waarna ik weer gewoon door de episode list kan scrollen, OF de episode naam blijft geel en ik kan niks anders dan een reboot. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Waar staat de media opgeslagen?? Op je pc?

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-06 16:53
Is het eigenlijk al mogelijk om AVCHD iso's af te spelen in XBMC op Ubuntu Linux?
# M2T/M2TS/MTS (Blu-ray and AVCHD video format) container #5

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:58
BartNL schreef op woensdag 02 september 2009 @ 23:18:
"alles" zou ik niet weten. Ik draai praktisch alleen 1:1 rips (100% kopie video en geen hercodering + DTS of AC3 geluid) van blu-ray en hd-dvd in MKV en m2ts container. Daarbij heb ik nog geen film kunnen ontdekken die het niet doet terwijl ik er zeker 10-tallen heb geprobeerd.
Hoe speel je die m2ts'en af? Ik heb een m2ts (Toy Story 2, 1080p) geprobeerd met "enter" en dan loopt heel XBMC compleet vast. Als ik op "play" druk vraagt ie waarmee ik 'm af wil spelen. Het lijkt alsof het nog niet helemaal wordt ondersteund momenteel???

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 12:31
catchingfire schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:03:
[...]

Hoe speel je die m2ts'en af? Ik heb een m2ts (Toy Story 2, 1080p) geprobeerd met "enter" en dan loopt heel XBMC compleet vast. Als ik op "play" druk vraagt ie waarmee ik 'm af wil spelen. Het lijkt alsof het nog niet helemaal wordt ondersteund momenteel???
xbox of ion systeem?

Xbox gaat niet lukken, op ions ysteem normaal wel, maar hangt er weer vanaf of het local is of niet. tevens of het te hoge bitencodering heeft bv.. welke versie van XBMC gebruik je op PC?

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 23:46

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

BartNL schreef op woensdag 02 september 2009 @ 22:45:
ik zou gewoon de ION kopen en heb dat dan ook gedaan. Voordeel van de ION is dat de hardware standaard is zodat je gebruik kunt maken van de ervaringen die anderen op doen. Wanneer je zelf een PC in elkaar zet heb je kans dat je een vrij unieke configuratie krijgt waarbij mogelijke problemen misschien uniek zijn en daardoor moeilijker op te lossen.
Volgens mij vergeten mensen hier af en toe dat ION in feite staat voor een hele reeks aan nVidia videokaarten en je dus net zo goed een mobo kan kopen met een 9300 onboard + mogelijkheid om er een Socket 775 CPU in te doen dus een C2D of C2Q voor het geval iets toch niet helemaal lekker gaat via de videokaart :D

Dat ga ik in ieder geval doen !!

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 08:49
Heb nu een probleempje dat ik niet opgelost krijg.
Heb bij de audio settings, de output van analog naar digital gezet en weer terug. Nu krijg ik telkens de melding: failed to initialize audio device.
Wie heeft er een idee waar dit aan kan liggen, ik heb verder niets veranderd.

• Crackh34d
Anoniem: 171536 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:46:
[...]

Waar staat de media opgeslagen?? Op je pc?
Op de Xbox zelf, 750 GB SATA met een IDE-SATA converter.

• Icekiller2k6
nero355 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:55:
[...]

Volgens mij vergeten mensen hier af en toe dat ION in feite staat voor een hele reeks aan nVidia videokaarten en je dus net zo goed een mobo kan kopen met een 9300 onboard + mogelijkheid om er een Socket 775 CPU in te doen dus een C2D of C2Q voor het geval iets toch niet helemaal lekker gaat via de videokaart :D

Weten we wel..
en we weten ook dat een normaal C2D of C2Q met een videokaart die VDPAU ondersteunt meer slikt
als een ION chipset ATOM systeem..

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
Wellicht een hele simpele vraag, maar ik kom er niet uit....

Ik heb XBMC live (hdd install) draaien op een ION systeem met oa. 2 harddisks, nu wil ik vanuit XMC live graag BEIDE harddisks benaderen, maar dat lukt niet. Alleen de harddisk waar XBMC live op draait is benaderbaar.

Wie weet raad? alvast bedankt

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-06 20:25
Weet je waar de 2e harddisk gemount is?
Dit kun je achterhalen met het commando 'df -h', je krijgt dan een lijstje van je gemounte filesystems.

Wat ik zelf het handigst vind werken altijd is symbolic links. Als de locatie van mijn data dan wijzigt, pas ik de links aan en hoef ik niet opnieuw de databases op te bouwen.
Anyway, stel je 2e disk met al je films heb je gemount op /media/disk2 o.i.d.
Ik maak dan altijd gewoon een link aan in de homedir van xbmc.
Dus, als je in /home/xbmc staat, geeft je het volgende commando 'ln -s /media/disk2 Films'
Et voila, je Films op de 2e disk staan gewoon in je homedir die je vervolgens in xbmc kunt benaderen.

Oh, ik ga er hier dus vanuit dat xbmc onder de user 'xbmc' draait. Is dit niet het geval moet je natuurlijk een andere homedir gebruiken.
Verder moeten de disks natuurlijk wel standaard gemount worden bij het booten, dus ze moeten in /etc/fstab staan.

[Voor 16% gewijzigd door RFdeGroot op 03-09-2009 14:09]

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:35
RFdeGroot schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:07:
Weet je waar de 2e harddisk gemount is?
Dit kun je achterhalen met het commando 'df -h', je krijgt dan een lijstje van je gemounte filesystems.

Wat ik zelf het handigst vind werken altijd is symbolic links. Als de locatie van mijn data dan wijzigt, pas ik de links aan en hoef ik niet opnieuw de databases op te bouwen.
Anyway, stel je 2e disk met al je films heb je gemount op /media/disk2 o.i.d.
Ik maak dan altijd gewoon een link aan in de homedir van xbmc.
Dus, als je in /home/xbmc staat, geeft je het volgende commando 'ln -s /media/disk2 Films'
Et voila, je Films op de 2e disk staan gewoon in je homedir die je vervolgens in xbmc kunt benaderen.

Oh, ik ga er hier dus vanuit dat xbmc onder de user 'xbmc' draait. Is dit niet het geval moet je natuurlijk een andere homedir gebruiken.
Verder moeten de disks natuurlijk wel standaard gemount worden bij het booten, dus ze moeten in /etc/fstab staan.
als ik zo thuis ben ga ik het meteen proberen, bedankt!

• BartNL
nero355 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:55:Volgens mij vergeten mensen hier af en toe dat ION in feite staat voor een hele reeks aan nVidia videokaarten en je dus net zo goed een mobo kan kopen met een 9300 onboard + mogelijkheid om er een Socket 775 CPU in te doen dus een C2D of C2Q voor het geval iets toch niet helemaal lekker gaat via de videokaart :D

mijn ervaring is dat een snellere CPU niet de oplossing is maar dat je in geval van afspeelproblemen dan beter een snellere videokaart kunt kopen. Jouw "oplossing" met een onboard videokaart lijkt mij daarom niet handig. Maar ja, zo heeft ieder zijn eigen idee hier waarschijnlijk over ;)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 08:45

Roeligan

Feyenoord

Anoniem: 197658 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:25:
[...]

Wow dat klinkt beter !!! Is dat een compl. systeempje of zelf gebouwd (heb je ms wat specs voor mij ?)

Mmm is ms wel een beetje off-topic: kan je het me anders even mailen pedemo [apestaartjen] chello [punkt] nl
Hier het lijstje wat ik in het HTPC topic heb gedumpt:

ShopProductPrijs
AlternateAMD Athlon II X2 250€ 69
AlternateCorsair CM2X2048-6400C5 2GB (1x 2GB) DDR2€ 29
AlternateMS-Tech MC-300€ 49,-
YorcomSamsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 90
Vraag & AanbodGigabyte GA-MA78GM-S2H€ 40
Eigen voorraadZalman ZM460B-APS€ 0
€ 277

Voor weinig een lekker HTPC, XBMC draait er als een tiet op. (Had nog een Vista Ultimate licentie liggen, dus OS is niet in de prijs meegerekend.)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Oke ik zal het gaan proberen maar wat bedoel je precies met de gepaste bestanden van xbmc.org?
Fire69 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:19:
[...]

Heb je de gepaste bestanden bestanden geprobeerd zoals ze op xbmc.org beschreven staan?
Dus voor de cover van je film is het <filmnaam>.tbn, waarbij de tbn gewoon een hernoemde jpg is.
Wil je ook een bijpassende achtergrond, dan moet je een <filmnaam>-fanart.jpg erbij zetten.

Ik weet niet hoe de Transparency-skin juist werkt, maar de meeste skins tonen de fanart enkel als je in Bibliotheek-modus zit (ik veronderstel dat je XBMC in het NL staat? Anders is het Library)

Het is sowieso aangeraden om je film naar de Library te laten scannen, dan kan je veel meer de voordelen van XBMC benutten.

Ik kan je enkel aanraden om je films te laten scrapen (info + fanart laten zoeken) door een extern programma (op je pc dus), dan heb je veel meer controle over hoe alles er uit gaat zien.

Hiervoor kan je het beste (imho) Media Companion gebruiken.
De link naar de laatste versie kan je steeds vinden op: http://billyad2000.darkbb.com/announcements-f1
Deze beta-versies ondersteunen momenteel wel enkel films. Heb je ook series, dan moet je de oude versie gebruiken: http://billyad2000.darkbb...new-version-2291-t498.htm

Bekijk even of je hiermee al verder raakt, zoniet zien we het hier wel ;)

Anoniem: 197658

Roeligan schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:52:
[...]
[td bgcolor=#fafafa align=center colspan=2][/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 277[/td]
[/tr]
[/table]

Voor weinig een lekker HTPC, XBMC draait er als een tiet op. (Had nog een Vista Ultimate licentie liggen, dus OS is niet in de prijs meegerekend.)
Ziet er goed uit maar ik mis nog een videokaart, welke heb jij er in gezet? En maak je gebruik van ventilatoren en maakt die niet (te) veel lawaai?

Anoniem: 255178

Crackh34d schreef op donderdag 03 september 2009 @ 09:40:
Dat zijn memory problemen !! Zet je debug log maar eens aan zie je het !!
Mediastream zit op het randje van het kennen en kunnen van de xbox.
Je kunt wel memory winnen door fonts op alt Massive in te stellen scheelt 2MB en je kunt een Lite mod proberen.

MiniMeedia draait veel soepeler ;)

• nero355

nero355

BartNL schreef op donderdag 03 september 2009 @ 14:10:
mijn ervaring is dat een snellere CPU niet de oplossing is maar dat je in geval van afspeelproblemen dan beter een snellere videokaart kunt kopen. Jouw "oplossing" met een onboard videokaart lijkt mij daarom niet handig. Maar ja, zo heeft ieder zijn eigen idee hier waarschijnlijk over ;)
Enlighten me ;)

Het ging mij er meer om dat als VDPAU iets niet kan decoderen dat je dan nog terug kan vallen op de CPU. Ik neem aan dat dit zelfs weleens onder XBMC voorkomt als ik dit topic mag geloven ?!
Verder heb ik zoiets van "Je hoeft niet persee een minimaal systeem te kopen met een Atom. Mag best wat power hebben !!" :)

|| DPC GoT WhatPulse Team :) || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 11:50
Anoniem: 197658 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:57:
[...]

Ziet er goed uit maar ik mis nog een videokaart, welke heb jij er in gezet? En maak je gebruik van ventilatoren en maakt die niet (te) veel lawaai?
Als ik me niet vergis zit er op dat moederbordje een onboard 9300/9400 videokaart, die dus VDPAU ondersteunt. Da's het mooie van dat bordje :P

Anoniem: 310884

alexkroeze schreef op woensdag 02 september 2009 @ 19:29:
[...]

Mijn harmony 785 werkt uistekend met de ovu4120 reageert snel en heeft ook een zeer goed bereik, richten is niet nodig
Kan je mij vertellen met welke settings je dit gedaan hebt. Ik was toch nog niet helemaal tevreden en nu lukt t ff niet meer.
Waarvoor heb je gekozen in de lirc setup? Dus welke remote en welke ir?
En wat heb je in de setup van de harmony gekozen?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:58
gewoon op een PC, geen xbox
Xbox gaat niet lukken, op ions ysteem normaal wel, maar hangt er weer vanaf of het local is of niet. tevens of het te hoge bitencodering heeft bv.. welke versie van XBMC gebruik je op PC?
m2ts staat op Synology NAS, XBMC Live is de laatste stable release met "sudo apt-get update".

• Fire69
Anoniem: 55491 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:18:
Oke ik zal het gaan proberen maar wat bedoel je precies met de gepaste bestanden van xbmc.org?

[...]
Net zoals ik zeg :P

Hier een voorbeeld folder: The Hangover (2009)
The Hangover (2009).avi
The Hangover (2009).srt
The Hangover (2009).nfo
The Hangover (2009)-fanart.jpg
folder.jpg

• BartNL
catchingfire schreef op donderdag 03 september 2009 @ 11:03:
[...]Hoe speel je die m2ts'en af? Ik heb een m2ts (Toy Story 2, 1080p) geprobeerd met "enter" en dan loopt heel XBMC compleet vast. Als ik op "play" druk vraagt ie waarmee ik 'm af wil spelen. Het lijkt alsof het nog niet helemaal wordt ondersteund momenteel???
bij mij wel? Ik heb de Toy Story m2ts file niet maar testje met Ice Age m2ts 1080p draait gewoon goed. Ik draai XBMC op een Ubuntu install dus dat is praktisch hetzelfde als wat jij gebruikt?
Het kan wel zijn dat wanneer je de laatste SVN update draait je problemen met geluid hebt en beeld versnelt loopt. Maar bij stable release zou dat het probleem niet moeten zijn.
Werken andere containers (bijvoorbeeld MKV) in zelfde resolutie wel goed?

[Voor 9% gewijzigd door BartNL op 03-09-2009 18:56]

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

Anoniem: 197658 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 15:57:
[...]

Ik heb speciaal voor dit mobo gekozen vanwege de 780G chipset (onboard HD3200) met HDMI uitgang. Geen losse vidkaart dus.

[edit]
Geen losse fans oid, hij maakt geen lawaai, dat valt me 100% mee. Kast is jammer genoeg te groot voor de nieuwe TV kast die ik gister heb neergezet |:( Dus daar komt nog een Antec Fusion voor tzt.

[Voor 20% gewijzigd door Roeligan op 03-09-2009 19:48. Reden: HD3200 ipv HD3300]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Oke bedankt ik denk dat het zo wel moet gaan lukken,alleen moet de folder.jpg in het voorbeeld dan ook geen The Hangover (2009).jpg heten?

Dan zou ik graag ook nog we willenw eten van welke sites jullie die fraaie achtergronden en covers e.d halen?
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:58:
The Hangover (2009).avi
The Hangover (2009).srt
The Hangover (2009).nfo
folder.jpg

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

folder.jpg moet gewoon folder.jpg heten. Op die manier weet het systeem dat hij dat als folder icoon moet gebruiken.

RatPack #814

Anoniem: 55491 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:17:
Oke bedankt ik denk dat het zo wel moet gaan lukken,alleen moet de folder.jpg in het voorbeeld dan ook geen The Hangover (2009).jpg heten?

Dan zou ik graag ook nog we willenw eten van welke sites jullie die fraaie achtergronden en covers e.d halen?

[...]
Nee gewoon folder.jpg, deze gebruikt xbmc voor filemode.

Je hoeft geen sites te bezoeken voor de afb.

Ik gebruik Media Companion dit programma doet alle afbeeldingen en info's voor je bij de files zetten.
Probeer het uit !!!

Dit doet xbmc ook allemaal als je inhoud toewijst (scrapen), maar zet het direkt in de userdata ipv bij je files.

Maar staat alle info bij je files zal xbmc deze scrapen en naar de userdata wegschrijven,je hebt zo meer controle!!

En laat Transperancy nou een skin zijn die veel extra features heeft, maar ze niet uit de userdata haalt maar uit je folders. Zoals fanart in file mode, music fanart niet alleen bij artiest enz....

Clearart.png------ Moet je in je tv show folder plaatsen (zichtbaar tijdens pauzeren) ;)
cdart.png-------Kan je in je cd folder plaatsen (hoeft niet perse, default zie je een blanke cd), zorg ervoor dat je benaming van artiest/album exact hetzelde is als in je bibliotheek.(zichtbaar visualisatie / info) :P

Edit:
Het allerbelangrijkste is een goede folderstructuur met juiste benaming-----IMDB moviename(year).avi
Met deze benaming kan elke scraper goed scrapen.

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 03-09-2009 20:14]

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Heb mijn KeySonic ACK-340RF+ toetsenbordje binnen voor in de woonkamer bij mijn ASRock ION.. over MINI gesproken! Prachtig toetsenbordje!

Ik zit nog steeds met de volgende problemen in XBMC.

1- XBMC staat op auto inloggen en opstarten bij het aanzetten van de ASRock. Werkt prima, geen password etc. Maar als ik hem met 'Suspend' uitzet dan vraagt hij toch om het Ubuntu wachtwoord bij het opstarten vanuit Suspend. Gaat wel lekker snel zo met Suspend. Het Keysonic toetsenbordje werkt dan ook nog perfect.

2- Bij gebruik van 'Slaapstand' (hibernate) duurt het veel langer om af te sluiten en opnieuw op te starten. Normaal opstarten gaat net zo snel. Alleen werkt mijn toetsenbord niet meer na opstarten vanuit Slaapstand. Alleen USB ontkoppelen en weer opnieuw inpluggen werkt dan.

Ik ga het liefst voor optie één, maar elke keer dat wachtwoord invullen voor Ubuntu schiet ook niet op.. iemand?

3- Ik moet ook nog steeds een wachtwoord invullen voor gebruik van mijn films op de PopcornHour. Dat wachtwoord zit erop en kan er niet af. Kunnen die wachtwoorden niet ergens opgeslagen worden? Zodat ik niet telkens bij opnieuw opstarten of Suspend of Slaapstand het wachtwoord eerst één keer in moet typen?

4- Ik wil nog steeds XBMC af kunnen sluiten om vervolgens naar Ubuntu te kunnen gaan.
Ctrl - Alt - F2 werkt, maar dan krijg ik alleen de 'DOS' versie.. (weet even niet hoe dat bij Linux heet..)
En bij gebruik van '\' gebeurt er helemaal niets (wat hier wel genoemd werd).
Of moet je '\' gebruiken i.c.m. een andere toets?

En werkt deze naamsvoering dan voor muziekbestanden hetzelfde?
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 17:58:
The Hangover (2009).avi
The Hangover (2009).srt
The Hangover (2009).nfo
folder.jpg

Oke dat ga ik proberen,maar kan dat media companion ook muziek scrapen?
En waar vindt ik die clearart.png en cdart.png?
Anoniem: 255178 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:02:
[...]

Nee gewoon folder.jpg, deze gebruikt xbmc voor filemode.

Je hoeft geen sites te bezoeken voor de afb.

Ik gebruik Media Companion dit programma doet alle afbeeldingen en info's voor je bij de files zetten.
Probeer het uit !!!

Dit doet xbmc ook allemaal als je inhoud toewijst (scrapen), maar zet het direkt in de userdata ipv bij je files.

Maar staat alle info bij je files zal xbmc deze scrapen en naar de userdata wegschrijven,je hebt zo meer controle!!

En laat Transperancy nou een skin zijn die veel extra features heeft, maar ze niet uit de userdata haalt maar uit je folders. Zoals fanart in file mode, music fanart niet alleen bij artiest enz....

Clearart.png------ Moet je in je tv show folder plaatsen (zichtbaar tijdens pauzeren) ;)
cdart.png-------Kan je in je cd folder plaatsen (hoeft niet perse, default zie je een blanke cd), zorg ervoor dat je benaming van artiest/album exact hetzelde is als in je bibliotheek.(zichtbaar visualisatie / info) :P

Edit:
Het allerbelangrijkste is een goede folderstructuur met juiste benaming-----IMDB moviename(year).avi
Met deze benaming kan elke scraper goed scrapen.

• Fire69
Anoniem: 55491 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:12:

[...]
MC kan enkel films en series doen (momenteel, komt ooit wel, maar ontwikkeling gaat de laatste tijd supertraag...)

De png's voor clearart/cdart moet je zelf zoeken/maken.
Meer uitleg en voorbeeldjes vind je oa. hier: http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=53242 (voor Aeon-skin, maar ik veronderstel dat het voor Transparency! hetzelfde is)

[Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 03-09-2009 22:26]

• jaspov
  • Laatst online: 16:47
Dat is gewoon folder.jpg. Om die mooie plaatjes op te halen kan je zelf zoeken, maar je hebt ook tools die dat voor je doen (media info plus, media companion - zie xbmc forum onder supplemental tools)

edit: gaat iets mis hier, zie nu pas dat de vragen al beantwoord zijn >:)
Anoniem: 55491 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 19:17:

[...]

[Voor 6% gewijzigd door jaspov op 03-09-2009 23:02]

Anoniem: 55491 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 22:12:

[...]
Voor muziek scrapen gebruik je xbmc, kunt dan nog later eventueel exporteren naar .nfo files.

Ook hier zorg dat de ID3 tags perfect zijn en xbmc scraped goed.
Van deze site scraped xbmc de music fanart
http://www.htbackdrops.com/

Kunt ze eventueel aan je files toevoegen en een folder.jpg dan zal xbmc deze gebruiken.

Folder.jpg vind ik belangrijker, xbmc scraped ze van een site waar de qualiteit niet top is.
Gebruik albumart downloader als je mooie covers wilt hebben.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:06

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Oke, ik heb ook wat - misschien basic - vraagjes over XBMC.

Ik heb de laatste stable even gedownload op mijn Netbook, en ik moet zeggen, het loopt prima. Veel vlotter en reageert veel beter als MediaPortal wat ik eerder heb geprobeerd op hetzelfde netbook.
Ik was blij verrast dat ik - nadat ik de wiki heb doorgespit om te kijken hoe het werkt - gewoon een .ISO aan de video library kan toevoegen en dat deze direct gelezen kan worden. Zonder dat ik de ISO onder water moet mounten op een virtuele DVD drive. (ik gebruik MediaStream als skin btw)

Maar goed, op dat moment heb ik dus de "D:\Films" even in de video library toegevoegd. Maar er is geen library voor Movies begrijp ik. Als ik uit het menu Movies selecteer, dan kan ik daar niets.

Hoe kan ik nou, net als in de gallery van de skin ook een Movies library maken.
Technisch gezien wil ik dit:

Dat de fanart en al die covers in de juiste folder moeten staan begrijp ik. Dat komt wel goed.

2e vraagje is iets wat mijn vrouw wil. Nu gebruiken we MS Vista MediaCenter, en als we een audio CD laden in de drive, dan vraagt het systeem automatisch: "Wilt u deze CD toevoegen aan de locale bibliotheek".
Is dit in XBMC ook te automatiseren. Ik weet dat je het handmatig kan doen, maar dat wil de vrouw niet ;)

Ja, wellicht basic vraagjes, maar ik vind de Wiki niet heel duidelijk helaas.. Verder is het een fantastisch product.

[Voor 0% gewijzigd door Equator op 04-09-2009 07:46. Reden: Ander voorbeeld plaatje]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:14

DarkSide

theres no place like ::1

Zijn er ook mensen die de nieuwe 785 chipset van AMD gebruiken i.c.m. XBMC voor windows? Ik las dat er een aantal problemen waren met deze chipset. Maar het lijkt er op dat dit alleen i.c.m met XBMC Live is. Maar weet dat niet zeker of dit ook voor windows geldt. Kan er geen definitief antwoord op vinden.

Wil een nieuwe HTPC samen stellen met deze chipset. Maar dan moet het natuurlijk wel werken. Temeer omdat deze voor mij vader word. Die erg enthousiast was na het zien van mijn setup.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Fire69
Equator schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:44:
Oke, ik heb ook wat - misschien basic - vraagjes over XBMC.

Ik heb de laatste stable even gedownload op mijn Netbook, en ik moet zeggen, het loopt prima. Veel vlotter en reageert veel beter als MediaPortal wat ik eerder heb geprobeerd op hetzelfde netbook.
Ik was blij verrast dat ik - nadat ik de wiki heb doorgespit om te kijken hoe het werkt - gewoon een .ISO aan de video library kan toevoegen en dat deze direct gelezen kan worden. Zonder dat ik de ISO onder water moet mounten op een virtuele DVD drive. (ik gebruik MediaStream als skin btw)

Maar goed, op dat moment heb ik dus de "D:\Films" even in de video library toegevoegd. Maar er is geen library voor Movies begrijp ik. Als ik uit het menu Movies selecteer, dan kan ik daar niets.

Hoe kan ik nou, net als in de gallery van de skin ook een Movies library maken.
Technisch gezien wil ik dit:
[afbeelding]

Dat de fanart en al die covers in de juiste folder moeten staan begrijp ik. Dat komt wel goed.

2e vraagje is iets wat mijn vrouw wil. Nu gebruiken we MS Vista MediaCenter, en als we een audio CD laden in de drive, dan vraagt het systeem automatisch: "Wilt u deze CD toevoegen aan de locale bibliotheek".
Is dit in XBMC ook te automatiseren. Ik weet dat je het handmatig kan doen, maar dat wil de vrouw niet ;)

Ja, wellicht basic vraagjes, maar ik vind de Wiki niet heel duidelijk helaas.. Verder is het een fantastisch product.
Vraag 1:
Kijk even in Settings - Skin - Home.
Daar kan je kiezen wat je te zien krijgt in je homescreen. Standaard staat enkel Videos aangevinkt, maar je kan ook Movies en TV Shows aanzetten daar.
Ik denk wel dat die opties enkel beschikbaar zijn als er al iets in je Library toegevoegd is.

Als je via Videos naar Movies gaat, en je krijgt niks te zien, heb je waarschijnlijk voor je D:\Films enkel 'Set Content' gedaan, maar geen 'Scan for New Content' (in de veronderstelling dat XBMC in het Engels staat, anders is het 'Inhoud Toewijzen' en 'Scannen voor nieuwe inhoud' of zoiets :) )

Vraag 2:
Niet echt een idee, ik heb geen muziek op CD. :P
Maar ik vrees een beetje dat dat niet gaat lukken.
DarkSide schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:28:
Zijn er ook mensen die de nieuwe 785 chipset van AMD gebruiken i.c.m. XBMC voor windows? Ik las dat er een aantal problemen waren met deze chipset. Maar het lijkt er op dat dit alleen i.c.m met XBMC Live is. Maar weet dat niet zeker of dit ook voor windows geldt. Kan er geen definitief antwoord op vinden.

Wil een nieuwe HTPC samen stellen met deze chipset. Maar dan moet het natuurlijk wel werken. Temeer omdat deze voor mij vader word. Die erg enthousiast was na het zien van mijn setup.
Voor Windows zullen er wel goeie drivers beschikbaar zijn voor deze chipset, dus ik gok dat er geen problemen zullen zijn.

[Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 04-09-2009 09:36]

• RFdeGroot
  • Laatst online: 05-06 20:25
Equator schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 07:44:

Je kunt wel cds rippen naar mp3 als je dat bedoelt.
Zie hier: http://www.xbmc.org/wiki/?title=Ripping_CDs

Als je een cd in de speler stopt vraagt ie bij mij gewoon om hem af te spelen, hij haalt automatisch imdb info op van inet en speelt netjes de cd af.
Het rippen van de cd vereist volgens mij met standaard instellingen wel een handmatige aktie.

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Fire69 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 09:34:
[...]

Vraag 1:
Kijk even in Settings - Skin - Home.
Daar kan je kiezen wat je te zien krijgt in je homescreen. Standaard staat enkel Videos aangevinkt, maar je kan ook Movies en TV Shows aanzetten daar.
Ik denk wel dat die opties enkel beschikbaar zijn als er al iets in je Library toegevoegd is.

Als je via Videos naar Movies gaat, en je krijgt niks te zien, heb je waarschijnlijk voor je D:\Films enkel 'Set Content' gedaan, maar geen 'Scan for New Content' (in de veronderstelling dat XBMC in het Engels staat, anders is het 'Inhoud Toewijzen' en 'Scannen voor nieuwe inhoud' of zoiets :) )
Thnx, ik zal thuis eens kijken.. Ik weet wel dat standaard zowel Movies als Video's beschikbaar is.
Vraag 2:
Niet echt een idee, ik heb geen muziek op CD. :P
Maar ik vrees een beetje dat dat niet gaat lukken.
Dan heeft ze pech >:)

Vragen/opmerkingen

• nero355

nero355

DarkSide schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 08:28:

Waarom ATI kopen als nVidia beter is voor HTPC toestanden op dit moment :? Of je nou Linux of Windows draait : Je kan beter iets met een 9300/9400/9500 chipset hebben ;)

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

nero355 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:51:
[...]

Waarom ATI kopen als nVidia beter is voor HTPC toestanden op dit moment :? Of je nou Linux of Windows draait : Je kan beter iets met een 9300/9400/9500 chipset hebben ;)
Tenzij je nog wat andere eisen hebt.. Zoals ik.. Low Profile, passief gekoeld en HDMI out. Dan valt (volgens de pricewatch) nVidia gewoon af. De Sapphire HD4550 is daarintegen een prima kaart, volgens de BBG :)
Driverondersteuning is alleen minder op Linux. Dat is waar.

Vragen/opmerkingen

• DRvDijk
  • Laatst online: 30-05 00:30
Equator schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 13:15:
[...]

Tenzij je nog wat andere eisen hebt.. Zoals ik.. Low Profile, passief gekoeld en HDMI out. Dan valt (volgens de pricewatch) nVidia gewoon af. De Sapphire HD4550 is daarintegen een prima kaart, volgens de BBG :)
Driverondersteuning is alleen minder op Linux. Dat is waar.
Um, ik dacht dat er in dit topic iemand was die zijn Nvidia ION systeempje passief gekoeld had, met SSD schijf erin, en dus 0 bewegende delen (of zoals mn vriendin zei: electronen 8)7)

Edit: to be specific: IceOnFire in "Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic de..."

[Voor 8% gewijzigd door DRvDijk op 04-09-2009 14:44]

• nero355

nero355

Inderdaad onboard graphics FTW!!! Dat ik dat ooit nog zou typen :X :+
Zat moederborden met een Atom of een leeg S775 plekkie ;)

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:20

Sr_Ogel

Klop klop klop

Anoniem: 310884 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:51:
[...]

Kan je mij vertellen met welke settings je dit gedaan hebt. Ik was toch nog niet helemaal tevreden en nu lukt t ff niet meer.
Waarvoor heb je gekozen in de lirc setup? Dus welke remote en welke ir?
Ik heb xbmclive gebruikt en daarin is het niet nodig om lirc in te stellen. voor de harmony heb ik de ovu4120 of zoiets ingesteld als ik het goed heb, kan het op het moment niet controleren.

• BartNL
Anoniem: 310884 schreef op donderdag 03 september 2009 @ 16:51:
[...]Waarvoor heb je gekozen in de lirc setup? Dus welke remote en welke ir?
de IR heb je volgens mij alleen nodig wanneer je ook nog een 2e apparaat wilt aansturen. Ik gebruik mijn MCE remote in ieder geval zonder IR. Bij Lirc heb je 2 MCE keuzes en die zou m.i. als Tweaker zelf moeten proberen >:)

Hallo mensen,

zou er iemand bereid zijn mij te willen helpen om mijn xbox te installeren op een manier die ik voor ogen heb (transparency skin,fanart,clearts,cdart e.d)

Ik heb allerlei goede suggesties gehad via dit forum op mijn vragen maar krijg het niet voor elkaar.

Wie heeft er zin en tijd voor ?

Alvast bedankt.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:14

DarkSide

theres no place like ::1

nero355 schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 11:51:
[...]

Ja misschien ook maar even kijken naar een nVidia oplossing. Maar mij ATI draait perfect, ben daar wel tevreden over.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Een vraag over de library van xbmc.

Deze staat bij mij in de instellingen van video wel aan,maar zodra ik een videobestand wil toevoegen aan de library dan is deze optie niet beschikbaar en lijkt het alsof hij in bestandsmodus.

Iemand een idee hoe dit kan??

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10-2022
Damn ik word echt dement. Kan nergens de keymap.xml vinden in ubuntu. ga maar ff een losse downloaden ergens

[Voor 30% gewijzigd door Henkske op 05-09-2009 12:50]

Anoniem: 55491 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:43:
Een vraag over de library van xbmc.

Deze staat bij mij in de instellingen van video wel aan,maar zodra ik een videobestand wil toevoegen aan de library dan is deze optie niet beschikbaar en lijkt het alsof hij in bestandsmodus.

Iemand een idee hoe dit kan??
Je kunt alleen vanuit file mode bestanden toevoegen aan je library.

Maar welke skin gebruik je en kun je wel de library activeren ?
Henkske schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 12:48:
Damn ik word echt dement. Kan nergens de keymap.xml vinden in ubuntu. ga maar ff een losse downloaden ergens
De default keymap.xml zit in de xbmc/system.
Dus niet in de userdata !!

Gebruik de transparency skin en kan inderdaad wel de bibliotheek activeren.

daarnaast heb ik ook dat ik een gebruikersnaam en een wachtwoord moet invoeren als ik bestanden wil delen met de xbox.

Hoe kan dit?
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:18:
[...]

Je kunt alleen vanuit file mode bestanden toevoegen aan je library.

Maar welke skin gebruik je en kun je wel de library activeren ?

[...]

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 55491 op 05-09-2009 16:10]

• Henkske
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:18:

is helaas helemaal leeg

de system map in je userdata folder is idd leeg !!
Je moet de xbmc / system map hebben deze staat in je program files !! niet in je apllicatie data folder
Anoniem: 55491 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:59:

daarnaast heb ik ook dat ik een gebruikersnaam en een wachtwoord moet invoeren als ik bestanden wil delen met de xbox.

Hoe kan dit?
Heb nooit geen wachtwoord problemen gehad. :P
Andere users wel, was iets met sources.xml wellicht iemand anders het antwoord weet.

• Henkske
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:02:
[...]

de system map in je userdata folder is idd leeg !!
Je moet de xbmc / system map hebben deze staat in je program files !! niet in je apllicatie data folder
Ubuntu heeft helaas geen program files:)

• Fire69
Anoniem: 55491 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 15:59:

Hoe kan dit?

[...]
Kan je even vertellen wat je nu juist allemaal al hebt gedaan?
En hoe is de media onderverdeeld? Heb je Media Companion gebruikt om je media te scrapen?

Lees anders even http://xbmc.org/wiki/?title=Set_Contents_(Video_Library)
Dit is wel heel belangrijk dat het juist gedaan wordt.

[Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 05-09-2009 17:57]

Henkske schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:36:
[...]

Ubuntu heeft helaas geen program files:)
Draai zelf geen ubuntu maar je zult toch ergens xbmc moeten installeren.
Die directory moet je hebben.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:25
in ubuntu staat ie standaard in /usr/share/xbmc/

Hallo,

weet iemand hoe ik een andere rss feed kan instellen via xbmc? (de tekst die scrolt onderin het beeld),
ik wil eigenlijk een rss feed van NOS.nl ofzo.

Bedankt alvast

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Anoniem: 55491 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 23:54:
Hallo,

weet iemand hoe ik een andere rss feed kan instellen via xbmc? (de tekst die scrolt onderin het beeld),
ik wil eigenlijk een rss feed van NOS.nl ofzo.

Bedankt alvast
Om de RSS feed aan te passen open je RSSfeed.xml (in de map Userdata) met Note- of Wordpad en pas je de URL van de feed aan.

Vraagje over cdArt.

Bij mijn muziek heb ik wel overla de covers zichtbaar maar het lukt me niet om de cdArt werkend te krijgen.

Dit is een voorbeeld van mijn map:

N:\Mp3 Albums\Alanis Morisette - The Collection.

in deze map heb ik de folder.jpg voor het covertje en heb ik de cdArt Alanis Morisette - The Collection.png genoemd,dit klopt toch zo maar toch krijg ik een blanke cd.

weet iemand dit?

• Eoghlear
Draai XBMC op een full ubuntu versie. heb op mijn tv met 1920x1080i de settings aangepast om overscan tegen te gaan. Helaas gaat het systeem redelijk vaak uit zichzelf uit de fullscreen en half terug naar Ubuntu, als ik het zo mag noemen. Dan reageert de hele handel nergens meer op maar, naar een tijdje kan ik weer terug fullscreen cbmc. waar kan dit aan liggen?

• Icekiller2k6
Eoghlear schreef op zondag 06 september 2009 @ 02:25:
Draai XBMC op een full ubuntu versie. heb op mijn tv met 1920x1080i de settings aangepast om overscan tegen te gaan. Helaas gaat het systeem redelijk vaak uit zichzelf uit de fullscreen en half terug naar Ubuntu, als ik het zo mag noemen. Dan reageert de hele handel nergens meer op maar, naar een tijdje kan ik weer terug fullscreen cbmc. waar kan dit aan liggen?
heb je die grafische effecten aan in ubuntu? (de naam ontgaat me even.. denk compiz)

• lithje
Anoniem: 255178 schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 17:02:
Heb nooit geen wachtwoord problemen gehad. :P
Andere users wel, was iets met sources.xml wellicht iemand anders het antwoord weet.
Dat had ik dus ook al ergens op het net gevonden.. sources.xml bestand staat helaas niet in de map Userdata onder XBMC waar hij zou moeten staan.
Zoekfunctie van Ubuntu levert ook niets op..

Heb dus ook wachtwoordproblemen.. ga weer verder met zoeken!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
Volgens mij maakt xbmc pas een source.xml als je locatie toevoegt.

Iemand een idee voor het onderstaande probleem?
Anoniem: 55491 schreef op zondag 06 september 2009 @ 01:12:
Vraagje over cdArt.

Bij mijn muziek heb ik wel overla de covers zichtbaar maar het lukt me niet om de cdArt werkend te krijgen.

Dit is een voorbeeld van mijn map:

N:\Mp3 Albums\Alanis Morisette - The Collection.

in deze map heb ik de folder.jpg voor het covertje en heb ik de cdArt Alanis Morisette - The Collection.png genoemd,dit klopt toch zo maar toch krijg ik een blanke cd.

weet iemand dit?

• revned
  • Laatst online: 24-01-2022
cdArt kijkt niet naar je muziekfolders. De albumcover haalt hij uit je gewone database, de fanart en cd dien je in een aparte map in je skin folder te zetten, ik gebruik een mod van Aeon en daar staat de map hier:

skin/map skin/media/backdrops/artist_fanart/

Daar maak je voor elke artiest een nieuwe map, de naam van deze map moet exact dezelfde naam zijn als de naam van de artiest in je XBMC library. In deze map zet je je fanart.jpg

Voor de cd's is er een aparte map cd, hier kopieer je al je cd's naar toe. Deze moeten op de volgende manier genoemd worden: naam van artiest-naam van cd.png (,maar dat wist je denk ik al)

Voorlopig werkt het op deze (omslachtige) manier.

Anoniem: 231694

Hallo,

ik heb een vraag over het delen van bestanden, ik weet dat het overal al miljoenen keer is uitgelegd, ik ben ook al sinds afgelopen maandag aan het zoeken, maar ik kom er niet uit;

op mijn xbox stond xbmc. deze werkte perfect, het delen ging helemaal goed.
Toen heb ik er een andere harddisk in gezet, bij iemand die dat vaker doet. Wat we hebben gedaan is mijn originele bestanden van de 8bg schijf, op de nieuwe schijf gezet nadat deze via raw commands in ftp geformateerd is.

nu heb ik het volgende probleem: ik krijg mijn bestanden niet meer gedeeld. Snelkoppelingen die erin stonden werken niet meer, ik kom niet meer in mijn werkgroep. hij geeft aan:
- kan niet met netwerkserver verbinden
- netwerkserver niet gevonden
*(weet niet de precieze tekst, soms stond er een codereeks bij.)

In het begin werkte het nog, maar toen heb ik in mijn router de SSID naam veranderd, omdat deze nog op de standaard naam stond en dat wilde ik niet. Grote fout achteraf!

Ik heb toen van alles geprobeerd, zelfs het resetten na factory settings van xbmc, maar niets hielp.

Toen heb ik de SSID naam teruggezet, 1 tel heeft hij het toen gedaan, maar na een reboot van de xbox werkte het WEER niet..
toen heb ik in sources.xml handmatig een verwijzing toegevoegd en voila: hij kon ineens weer in mijn werkgroep komen. (zowel via de menu snelkoppelingen als via bestandsbeheer) maar nu vraagt hij,zodra ik een map wil ingaan op mijn eigen pc om een gebruikernaam/wachtwoord. Wat ik ook invoer, niets helpt.

op mijn xbox gebruik ik dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op mijn pc,ik heb ook een extra gebruiker xbox/xbox op mijn pc gemaakt(niet ingesteld in xbox) voor zekerheid. ook als ik xbox/xbox in xbmc instel werkt het niet.

Er zit hier nog een pc in de WERKGROEP, die ziet die wel maar daar kan die niet in. hij geeft dan: connection refused.

in de WERKGROEP zit momenteel 1 xp en 1 vista laptop(normaal 2x vista maar 1 werkt momenteel niet dus xp laptop ter reserve)

ik ben een beetje ten einde raad want dit is eigenlijk een van de grote redenen waarom ik hem nog heb! en hoewel ik nu een grotere hdd heb, wil ik niet alles telkens ftp-en van mijn pc naar xbox om vervolgens iets af te kunnen draaien.

wie o wie kan mij helpen?

• Erhnam
  • Laatst online: 16:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Zijn er hier mensen die op een recente SVN versie zitten? Ik begreep dat er nog een hoop problemen zijn na het mergen van de Boxee en XBMC codebase.

http://www.xbmcfreak.nl/

• BartNL
Erhnam schreef op zondag 06 september 2009 @ 15:47:
Zijn er hier mensen die op een recente SVN versie zitten? Ik begreep dat er nog een hoop problemen zijn na het mergen van de Boxee en XBMC codebase.
met de 22290 svn had ik problemen met geluid en framerate maar ik weet niet of je dat recent noemt? Heb nu een 22528 unofficial svn geinstalleerd en die lijkt probleemloos.

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:25
Heel verhaal

wie o wie kan mij helpen?
Was de notatie in sources.xml niet gewoon zo:
<path>smb://username:password@ip/hdd/share/</path>

(weet het niet zeker, gebruik al tijden geen xbmc meer voor de xbox).

• Fire69
Uit de Wiki:
<path>smb://username:password@server.com/share/music/</path>

• Erhnam
  • Laatst online: 16:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

BartNL schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:00:
[...]

met de 22290 svn had ik problemen met geluid en framerate maar ik weet niet of je dat recent noemt? Heb nu een 22528 unofficial svn geinstalleerd en die lijkt probleemloos.
is het ook sneller? Na de merge met boxee zouden een aantal zaken ook sneller moeten zijn!

http://www.xbmcfreak.nl/

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Sinds ik mijn Asrock in huis bedien ik deze met mn 785 Harmony Remote.Deze heb ik in de Harmony software als Media Center Remote ingesteld.

Alles werkt perfect behalve twee dingen. Als eerst, als ik tijdens een film kijken op pause druk dan moet ik WEER op Pause drukken om de film verder te laten lopen.
Als ik op Play druk dan krijg ik info over FPS,CPU gebruik enz.

Als tweede, ik wil als ik al mijn films of muziek in beeld is het ContextMenu naar voren kunnen halen.Dit om bv een playlist te kunnen maken.
Probleem is dat ik deze functie maar niet voor elkaar krijg.
Op mn oude Xbox waar ook XBMC op stond had ik mijn remote ingesteld dat als ik Guide drukte ik dan het ContextMenu te zien kreeg.

Nu wil ik dus zelf deze functie toewijzen. Ben nu via FTP naar /usr/share/xbmc/system/keymaps gegaan en daar heb ik verschillende keymaps.
Namelijk:
-gamepad.xml
-keyboard.xml
-joystick.harmony.xml

Ik ga er van uit dat ik deze laatste moet aanpassen.
Alleen ik kom er maar niet achter waar en welke tekst ik moet aanpassen.

Ik zie in mijn .xml dit staan:

<keymap>
<global>
<joystick name="Harmony">
<!-- up --> <button id="1">Up</button>
<!-- minus --> <button id="2">Down</button>
<!-- left --> <button id="3">Left</button>
<!-- right --> <button id="4">Right</button>
<!-- OK --> <button id="5">Select</button>
<!-- menu --> <button id="6">ContextMenu</button>
<!-- hold play --> <button id="7">Fullscreen</button>
<!-- hold menu --> <button id="8">ContextMenu</button>

Dit gaat dus over Global. Nu wil ik dus ContextMenu toewijzen aan de Harmony knop Guide. Eigenlijk daar waar je normaal dus de rechtermis knop voor gebruik.

Kan iemand mij helpen dit te doen? ( en zit ik eigenlijk wel de juiste bestand te bekijken??)

En als het kan, zou ik dus een film weer voort willen zetten met de PLAY knop ipv weer op pauze te moeten drukken. ;)

iRacing Profile Flickr

Anoniem: 231694

dat is dus die handmatige verwijzing waar ik over sprak, met een xp laptop heb ik het inmiddels opgelost: bij extra>mapopties heb ik: eenvoudig delen uitgevinkt.

nu vraagt hij niet meer om een password,

mijn vista laptop bestanden worden echter niet gedeeld.. hij zegt dan: connection refused.. hij ziet hem wel in de werkgroep(dat is dus al wel gelukt)

• BartNL
Erhnam schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:15:
[...]is het ook sneller? Na de merge met boxee zouden een aantal zaken ook sneller moeten zijn!
merk ik niets van maar moet daar wel bij zeggen dat mijn gebruik van XBMC 99% beperkt is tot het afspelen van HD films in mkv of m2ts container. Bij film kijken doet snelheid van XBMC er niet toe. Enige traagheid die ik nog steeds merk is bij het bladeren door de bibliotheek en dat ligt er m.i. aan dat het laden van de JPG files tijd kost en daar merk ik dus geen verbetering.
Laatste tijd check ik wel regelmatig CPU gebruik tijdens afspelen en dat komt op mijn ASRock ION nooit boven de 10% bij genoemde H264 en VC-1 files (blu-ray en hddvd rips met 1:1 1080p video en audio). XBMC dropt altijd een paar frames bij opstarten en ook wanneer ik het "now playing" info scherm oproep. Bij normaal afspelen gaat alles ok. Ik weet niet of dat beter is geworden sinds eerdere builds omdat ik de ASRock pas een paar weken heb en CPU gebruik pas check sinds ik her en der lees dat de ASRock ION niet alle files goed af zou kunnen spelen.

• Henkske
seninha schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:33:
Sinds ik mijn Asrock in huis bedien ik deze met mn 785 Harmony Remote.Deze heb ik in de Harmony software als Media Center Remote ingesteld.

Alles werkt perfect behalve twee dingen. Als eerst, als ik tijdens een film kijken op pause druk dan moet ik WEER op Pause drukken om de film verder te laten lopen.
Als ik op Play druk dan krijg ik info over FPS,CPU gebruik enz.

Als tweede, ik wil als ik al mijn films of muziek in beeld is het ContextMenu naar voren kunnen halen.Dit om bv een playlist te kunnen maken.
Probleem is dat ik deze functie maar niet voor elkaar krijg.
Op mn oude Xbox waar ook XBMC op stond had ik mijn remote ingesteld dat als ik Guide drukte ik dan het ContextMenu te zien kreeg.

Nu wil ik dus zelf deze functie toewijzen. Ben nu via FTP naar /usr/share/xbmc/system/keymaps gegaan en daar heb ik verschillende keymaps.
Namelijk:
-gamepad.xml
-keyboard.xml
-joystick.harmony.xml

Ik ga er van uit dat ik deze laatste moet aanpassen.
Alleen ik kom er maar niet achter waar en welke tekst ik moet aanpassen.

Ik zie in mijn .xml dit staan:

<keymap>
<global>
<joystick name="Harmony">
<!-- up --> <button id="1">Up</button>
<!-- minus --> <button id="2">Down</button>
<!-- left --> <button id="3">Left</button>
<!-- right --> <button id="4">Right</button>
<!-- OK --> <button id="5">Select</button>
<!-- menu --> <button id="6">ContextMenu</button>
<!-- hold play --> <button id="7">Fullscreen</button>
<!-- hold menu --> <button id="8">ContextMenu</button>

Dit gaat dus over Global. Nu wil ik dus ContextMenu toewijzen aan de Harmony knop Guide. Eigenlijk daar waar je normaal dus de rechtermis knop voor gebruik.

Kan iemand mij helpen dit te doen? ( en zit ik eigenlijk wel de juiste bestand te bekijken??)

En als het kan, zou ik dus een film weer voort willen zetten met de PLAY knop ipv weer op pauze te moeten drukken. ;)
Daar ben ik nu ook mee bezig ja:)

Volgens mij moet je de keymap.xml aanpassen die "niet" aanwezig is?

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

seninha schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:33:

Het eerste (play en pause) heb ik opgelost in Lircmap.xml als ik het goed heb (het is al 3a4 maand geleden) stond namelijk geen Play commando. ik heb het volgende aangepast. <start>Home</start> heb ik vervangen voor <play>Play</play> .
Puntje 2, om uit een film of bij muziek in fullscreen weg te komen (de oude display knop op de ab van de xbox) heb ik mijn harmony zo ingesteld dat de knop exit het teletext signaal uitzendt. In mijn lircmap staat namelijk het volgende <display>Teletext</display> maar ik weet niet zeker of dat standaard is of dat ik dat zelf zo heb ingesteld.

Als je mijn lircmap.xml eens wilt inzien dan kan ik je die wel sturen. Als je tenminste de mailadres die in jouw profiel staat gebruikt

Ik heb deze lircmap.xml in mijn userdata map geplaatst onder .xbmc

[Voor 49% gewijzigd door Sr_Ogel op 06-09-2009 19:31. Reden: kleine toevoeging]

• lithje
Ik heb mijn netwerk inlog-probleem opgelost..!

Probleem:
Bij het zoeken naar video's/muziek op het netwerk moest ik continue een wachtwoord invullen als ik de ASRock weer eens opnieuw opgestart had.
Sources.xml.. daar zou je het op moeten kunnen lossen. Zou in XBMC/Userdata moeten staan, stond er bij mij niet.

Oplossing:
In XBMC bij 'instellingen' -> 'bestandsbeheer' kun je netwerk-koppelingen toevoegen. Daar kun je ook een wachtwoord bij opgeven welke hij automatisch opslaat. Dit moet je voor elke map doen welke je wilt gebruiken, dus niet alleen de hoofdmap. Nu kun je bij Video's of Muziek etc. een lokatie toevoegen. Daarbij maak je gebruik van de netwerk-link welke je bij bestandsbeheer gemaakt hebt. Voila!!

Heeft me wel 3 avonden gekost.. maar goed!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-02 21:25
Erhnam schreef op zondag 06 september 2009 @ 17:15:
[...]

is het ook sneller? Na de merge met boxee zouden een aantal zaken ook sneller moeten zijn!
Niet echt, het enige voordeel is het gebruik van direct3d op windows, dat is vaak beter ondersteund dan opengl.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• lithje
Welk FTP-server programma gebruiken jullie op je Linux (Ubuntu) PC'tje?

Ik werk met FileZilla. Het enige wat ik wil is inloggen op de ASRock waar XBMC op geïnstalleerd staat om bestanden over te zetten van de ene naar de andere PC maar vooral van 'buitenaf' inloggen op de ASRock om bestanden te kunnen downloaden naar mijn werk of zo.

Er is alleen zoveel te krijgen.. Pure-FTD, ProFTD, enz.

Het moet gewoon simpel te installeren zijn.. Sudo apt-get bla bla -> misschien een user aanmaken en klaar!

[Voor 6% gewijzigd door lithje op 06-09-2009 20:26]

Henkske schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:23:
[...]

Daar ben ik nu ook mee bezig ja:)

Volgens mij moet je de keymap.xml aanpassen die "niet" aanwezig is?
Deze is wel aanwezig maar zit bij linux idd anders in elkaar. (was het alweer vergeten.)
Zie hier: post 79/80
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=373754#post373754

Je hebt idd geen keymap.xml maar een keymap folder met daarin losse xml files per bedienings unit.
En staat wel degelijk hier: /usr/share/xbmc/system/keymaps

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

alexkroeze schreef op zondag 06 september 2009 @ 19:29:
[...]

Het eerste (play en pause) heb ik opgelost in Lircmap.xml als ik het goed heb (het is al 3a4 maand geleden) stond namelijk geen Play commando. ik heb het volgende aangepast. <start>Home</start> heb ik vervangen voor <play>Play</play> .
Puntje 2, om uit een film of bij muziek in fullscreen weg te komen (de oude display knop op de ab van de xbox) heb ik mijn harmony zo ingesteld dat de knop exit het teletext signaal uitzendt. In mijn lircmap staat namelijk het volgende <display>Teletext</display> maar ik weet niet zeker of dat standaard is of dat ik dat zelf zo heb ingesteld.

Als je mijn lircmap.xml eens wilt inzien dan kan ik je die wel sturen. Als je tenminste de mailadres die in jouw profiel staat gebruikt

Ik heb deze lircmap.xml in mijn userdata map geplaatst onder .xbmc
Ik heb even mijn Lircmap.xml nagekeken en die dingen vevangen die jij aangeeft (vooral wat Play betreft).
Nou is mijn vraag waar ik deze weer terugplaats.

Want in de map /usr/share/xbmc/system waar ik de originele Lirc vandaan, daar kan ik niets terug zetten.
Krijg namelijk de volgende melding:

/usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml: open for write: permission denied

Ik heb hem daarna in de map /home/xbmc/.xbmc/userdata gezet. (Daar stond trouwens eerst helemaal GEEN Lirc.xml in.)

Heb het zojuist geprobeerd , maar nog steeds werkt Play knop niet goed.Kan wel een film starten maar zodra ik vanaf pauze er op druk krijg ik informatie ipv dat de film verder gaat.

Volgens mij moet ik de Lirc gewoon terugplaatsen waar ik hem vandaan heb.
Maar op de een of ander manier mag dat dus niet :(

iRacing Profile Flickr

Anoniem: 55491 schreef op zondag 06 september 2009 @ 13:45:
Iemand een idee voor het onderstaande probleem?

[...]
Kijk eens hier staat alles uitgelegt over de extra's van tranceparency: Kijk naar punt 8
http://xbmc.org/skins/transparency/3/

Nogmaals let wel op dat je artiest en album folders exact hetzelfde zijn gespeld als in je ID3 tags.
XBMC scraped van de Id3 tags en gebruikt deze benamingen in je bib.
Wil je dus een custom cdart weergeven zoekt ie naar de cdart.png in de folder (naam) zoals in de userdata staat opgeslagen, verschilt deze zal ie 'm niet vinden.!!!!!!

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 06-09-2009 21:06]

• Crackh34d
seninha schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:45:
[...]

Ik heb even mijn Lircmap.xml nagekeken en die dingen vevangen die jij aangeeft (vooral wat Play betreft).
Nou is mijn vraag waar ik deze weer terugplaats.

Want in de map /usr/share/xbmc/system waar ik de originele Lirc vandaan, daar kan ik niets terug zetten.
Krijg namelijk de volgende melding:

/usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml: open for write: permission denied

Ik heb hem daarna in de map /home/xbmc/.xbmc/userdata gezet. (Daar stond trouwens eerst helemaal GEEN Lirc.xml in.)

Heb het zojuist geprobeerd , maar nog steeds werkt Play knop niet goed.Kan wel een film starten maar zodra ik vanaf pauze er op druk krijg ik informatie ipv dat de film verder gaat.

Volgens mij moet ik de Lirc gewoon terugplaatsen waar ik hem vandaan heb.
Maar op de een of ander manier mag dat dus niet :(
Dat klopt, in Linux heb je als normale user alleen write permissie in je Home folder, en gelukkig ook maar!
Als je toch iets naar een andere map wil kopiëren kun je dit even in de terminal doen:

code:
1
sudo cp /home/xbmc/.xbmc/userdata/Lircmap.xml /usr/share/xbmc/system/Lircmap.xml

Voordat mensen beginnen dat het weer typisch Linux is dat je de terminal erbij moet halen: Eigenlijk moeten alle instellingen van een programma in de home folder staan, dus zou dit niet nodig moeten zijn. Kennelijk houdt xbmc zich hier niet aan

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Crackh34d schreef op zondag 06 september 2009 @ 21:10:
[...]

Voordat mensen beginnen dat het weer typisch Linux is dat je de terminal erbij moet halen: Eigenlijk moeten alle instellingen van een programma in de home folder staan, dus zou dit niet nodig moeten zijn. Kennelijk houdt xbmc zich hier niet aan
De standaard xml bestanden met instellingen staan inderdaad in de systeembestanden/mappen van ubuntu of welke distro dan ook pas als je aanpassingen wil gaan doen moet/mag je die in je home map plaatsen. Xbmc kijkt dan in je home map of daar eigen bestanden met instellingen staan anders laad hij de xml's uit de systeem map. let wel goed op de spelling van de bestandsnaam het is namelijk hoofdletter gevoelig, De inhoud van de xml's moet ook volledig en correct zijn anders laad xbmc alsnog de orginele uit de systeem map.

• Henkske
Hmm en je moet dan de joystick.harmony.xml aanpassen?

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Henkske schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:04:
Hmm en je moet dan de joystick.harmony.xml aanpassen?
heb ik niet gebruikt of aangepast. ik heb alleen een Keymap en een Lircmap.xml in mijn .xbmc/userdata map staan

• Eoghlear
Weet iemand of het mogelijk is om verschillende shoutcast streams bij elkaar te zetten in een map?
Vind het namelijk zwaar klote om telkens de hele map dance, rock en metal door te spitten voor die ene stream per categorie.

• lithje
Ik maak totaal geen gebruik van shoutcasts.. maar het eerste wat in me opkomt is 'opslaan in favorieten'??
Of heb je die mogelijkheid daar niet..

• Eoghlear
lithje schreef op zondag 06 september 2009 @ 22:26:
Ik maak totaal geen gebruik van shoutcasts.. maar het eerste wat in me opkomt is 'opslaan in favorieten'??
Of heb je die mogelijkheid daar niet..
Kan favoriten in Aeon niet vinden, in de PM3HD skin wel. Maar ja, wilde met Aeon gaan werken. Vind het hele muziek gedeelte sowieso niet echt intuïtief werken in XBMC. Ook het forum van XBMC is niet echt duidelijk.
Heb net een slimme playlist maar aangemaakt met alle muziek erin want kreeg het niet voor mekaar om shuffle in stellen, bij de playlist is het me wel gelukt. Verder vind het vrij jammer dat als ik op mijn conceptronic rf ab op de terug knop druk in series hij terugspringt naar genre, jaar enz ipv het beginscherm. Terwijl hij deze keuzes niet laat zien als ik gewoon naar de tv series toe ga.
Voor de rest werkt ie plug and play.
Verder heb ik nog af en toe als ie klaar is met het kopieren van bestanden van externe schijf a naar interne schijf b, hij uit de fullscreen klapt en een tijd niet reageerd, Hoop dat ie hier dalijk in combinatie van sabnzb+ geen last van heeft.

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 14:50
wat betreft series kom ik er niet meer uit.
alle series die gewoon gecraped worden staan netje met library mode, nu ben ik begonnen met de nedelandse versies van bob de bouwer die dus niet gescraped kunnen worden aan toe te voegen.

en die willen dus de afleveringen zelf niet zichtbaar worden in library mode, maar de thumb is wel zichtbaar.
- gebrobeerd net netjes nfo bestandjes te maken (blijkbaar niet goed)
- ik ben aan de slag gegaan met media companion (zonder succes)

In princiepe heb ik de aflevering los als .divx staan en weet ook niet bij welk seizoen ze horen en dus alleen de "naam.divx"
ik heb al de nodige .s1e.01 etc. er voor/achter/tussen en ander soorten benamingen gebruikt. ik loop er blijkbaar toch steeds op vast.

dus hoe krijg ik al die losse films netje in library mode?

• xcept
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-12-2020
Whazzzup, ik ga altijd eerst naar de site waarvoor ik de scraper gebruik; thetvdb en ik zoek daar dan zelf de serie op. Bob the Builder is wel te vinden namelijk. De site heeft geen nederlandse teksten staan voor de serie maar wel de engelse en dus ook de screenshot.

als je dus scraped met de thetvdb scraper dan zou een naam als bob the builder_s01E01.avi voor de bestanden in een map 'Bob the Builder' gewoon moeten werken.

Als je perse nederlandse info bij je files wilt kun je de nederlandse vertaling ook toevoegen op thetvdb en hem daarna scrapen. suc6
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee