Toon posts:

[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste
Acties:
  • 273.228 views

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-06 12:31
Anoniem: 255075 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:56:
Zoals ik op xmbc.org lees gaat het nog wel even duren voordat blu-ray schijfjes support worden. Weet iemand hoelang het zou kunnen duren? (Wil namelijk een Asrock Ion 330 met blu-ray kopen, maar schijnbaar ondersteunt xbmc dit nog niet...)
neen LINUX ondersteunt het niet.

Zoals je weet zijn blurays beveiligd. Deze beveiliging moeten ze 'doorbreken'.. dit gaat niet zomaar op een legale manier vrees ik...

De huidige methode is software players zoals powerDVD etc die blurays kunnen spelen memorydumpen bluray key deruit halen en zo kun je hem dan bekijken... Echter als dit gebeurt verandert sony gewoon de gebruikte code en heeft de speler een update nodig..

Zo blijf je dus bezig... en srry we zijn niet helderziend..

edit:
https://help.ubuntu.com/c...tedFormats/BluRayAndHDDVD

[Voor 4% gewijzigd door Icekiller2k6 op 24-08-2009 17:05]

Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-10-2022
Iemand TOEVALLIG een keymap beschikbaar voor linux + lirc + harmony 785?

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erhnam schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:51:
Hier een hoop problemen met de SVN versie van XBMC. WMAPro werkt niet en nu heb ik ook een probleem met DTS geluid (mkv bestanden). Ik ga weer terug naar de stable.
Je hebt het over XBMC @ Windows toch?
In XBMC @ linux werkt dit sowieso niet of heb ik het mis?

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:24

Sr_Ogel

Klop klop klop

Henkske schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:03:
Iemand TOEVALLIG een keymap beschikbaar voor linux + lirc + harmony 785?
Welke afstandbediening heb je ingesteld op je harmony 785.
Heb hier namelijk de zelfde comni lirc en harmony 785 maar het hangt allemaal af van welke ontvanger en afstandsbediening je hebt gebruikt.

Heb hier een ontvanger van philips en die ontvangt de standaard microsoft mediacenter signalen en die heb ik dus ook ingesteld op mijn harmony. De keymap.xml is bij mij dan ook de standaard xml die wordt meegeleverd met xbmc. De standaard heeft namelijk ondersteuning voor de mediacenter remote van microsoft en alle andere merken die een soort gelijke afstandsbediening hebben gemaakt.

• Henkske
http://www.alternate.be/h...Details.html?artno=EZFM02 deze gebruik ik. ALleen dan via de harmony:)

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Ik heb dezelfde ontvanger hier in gebruik in combinatie met de harmony785 en zoals ik al zei, de standaard keymap.xml

Ik heb ook nog de lircmap.xml die is ook vrij standaard heb alleen geloof ik de display en play en pause knop aangepast

[Voor 34% gewijzigd door Sr_Ogel op 24-08-2009 22:14. Reden: Iets langer nagedacht]

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:21
Bestaat er eigenlijk al een email plugin/script voor XBMC? Zou het wel relax vinden om vanuit XBMC mn mailbox te kunnen openen.
MSN in XBMC zou ook wel handig zijn.
Heb sinds een tijdje XBMC op mn htpc draaien (voorheen XBMC op de Xbox) maar heb het idee dat ik nog lang niet optimaal gebruik ervan maak.
Draai overigens XBMC live geïnstalleerd op de HDD.

• Henkske
alexkroeze schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:11:
Ik heb dezelfde ontvanger hier in gebruik in combinatie met de harmony785 en zoals ik al zei, de standaard keymap.xml

Ik heb ook nog de lircmap.xml die is ook vrij standaard heb alleen geloof ik de display en play en pause knop aangepast
Hmm bedankt voor de info

zal zo ff lirc installen

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 19:31

sbuter

...dus...

sbuter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 19:59:
[...]

Windows Live Sign in Assistant verwijderd en het werkt, thanks!
...en hij is weer terug. Windows Live Sign in Assistant installeerd zichzelf steeds opnieuw als je MSN opstart na een reboot...
Iemand hier al een oplossing voor?

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
De-installeren en .msi weggooien?

• Fire69
  • Laatst online: 10:57
Heeft nog iemand het probleem dat als XBMC actief is maar je naar een ander programma alt-tabbed, dat XBMC dan steeds terug tevoorschijnt komt? Vooral als er nieuwe hardware gevonden wordt (usb-stick of zo).

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-06 08:49
Deze zou met de eigen ab ook zo moeten werken in XBMC?

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 13:37
Fraggler schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:13:
Bestaat er eigenlijk al een email plugin/script voor XBMC? Zou het wel relax vinden om vanuit XBMC mn mailbox te kunnen openen.
MSN in XBMC zou ook wel handig zijn.
Heb sinds een tijdje XBMC op mn htpc draaien (voorheen XBMC op de Xbox) maar heb het idee dat ik nog lang niet optimaal gebruik ervan maak.
Draai overigens XBMC live geïnstalleerd op de HDD.
Jazeker... Xinbox is een schitterend mail-script.
In hoeverre het nog werkt moet je me echter niet vragen..

Er bestaat ook een plugin voor MSN om gegevens door te sturen naar XBMC.
Op die manier wordt je tijdens het kijken van een film of luisteren naar muziek gewaarschuwd zodra er een contactpersoon online komt of iets tegen je zegt. :)

[Voor 22% gewijzigd door Bigfoot87 op 25-08-2009 09:55]

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

pelican schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 21:33:
[...]
Je hebt het over XBMC @ Windows toch?
In XBMC @ linux werkt dit sowieso niet of heb ik het mis?
Nee ik had het over de Linux versie waarin WMAPRO gewoon wel eerst werkte.

http://www.xbmcfreak.nl/

Anoniem: 55491

Hallo mensen,

Eeven een hele andere vraag,mijn xbox maakt direct bij het opstarten de doorstart naar xbmc.

Hoe kan ik dit even tijdelijk veranderen en ervoor zorgen dat ik de standaard instellingen van de xbox kom,ik krijg namelijk het ftp en en het internetten niet voor elkaar op dit moment.

Weet iemand dit?

• Icekiller2k6
Anoniem: 55491 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:29:
Hallo mensen,

Eeven een hele andere vraag,mijn xbox maakt direct bij het opstarten de doorstart naar xbmc.

Hoe kan ik dit even tijdelijk veranderen en ervoor zorgen dat ik de standaard instellingen van de xbox kom,ik krijg namelijk het ftp en en het internetten niet voor elkaar op dit moment.

Weet iemand dit?
probeer is uw xbox op te starten door op de 'powerlade' te duwen ipv powerbutton .. sommige zijn ingesteld dat ze dan standaard dash gaan.
Ook kun je proberen bij de "programmas" de xbe te zoeken vna msdash staat normaal op de .. c/ of mss op de d/ (of de e/ weet nu niet meer of d/ of e/ DVD speler was)
is het een softmod? hardmod?

het is een softmod,maakt dat nog uit dan ?

Ik heb deze dingen geprobeerd maar de eerste mogelijkheid lukt niet via de tray van de cd speler en de tweede mogelijkheid staat bij mij niet onder programma's
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:49:
[...]

probeer is uw xbox op te starten door op de 'powerlade' te duwen ipv powerbutton .. sommige zijn ingesteld dat ze dan standaard dash gaan.
Ook kun je proberen bij de "programmas" de xbe te zoeken vna msdash staat normaal op de .. c/ of mss op de d/ (of de e/ weet nu niet meer of d/ of e/ DVD speler was)
is het een softmod? hardmod?

het enige wat ik wil is alleen heel even terug naar het ms dashboard om de internet instellingen e.d goed te zetten,dat kan toch niet op een andere manier?

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-04 10:25
vanuit de file explorer in xbmc de default.xbe starten vanaf de c: schijf? (of hoe het bestand ook heet op jou schijf). zolang je hem niet hebt overschreven met de xbmc.xbe zou dat geen probleem moeten zijn.

Oke dit is nu allemaal gelukt,maar ik krijg nog steeds geen verbinding met het internet en ook niet via ftp.

Kan iemand mij helpen ben een nOOb op dit gebied.

Bedankt.
milenko79 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:54:
vanuit de file explorer in xbmc de default.xbe starten vanaf de c: schijf? (of hoe het bestand ook heet op jou schijf). zolang je hem niet hebt overschreven met de xbmc.xbe zou dat geen probleem moeten zijn.

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-04 07:59
Anoniem: 55491 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:41:
Oke dit is nu allemaal gelukt,maar ik krijg nog steeds geen verbinding met het internet en ook niet via ftp.

Kan iemand mij helpen ben een nOOb op dit gebied.

Bedankt.

[...]
Je moet je XBOX / XBMC denk ik instellen op DHCP, dan krijgt hij automatisch een IP-adres en de DNS toegewezen. Mijn Xbox heb ik niet aangesloten dus kan het niet voor je nagaan waar je dat moet instellen, maar ergens bij Settings en dan Network zou een logische locatie zijn (of iets in die trant).

• milenko79
Ik denk dat we een beetje ver gaan in dit topic als we veel posts gaan wijden aan zijn netwerkconfiguratie. Het lijkt me handig als hij eerst omschrijft wat het dan niet doet (eventueel foutmeldingen) en hoe zijn netwerk in elkaar steekt (als hij geen dhcp server heeft draaien is dhcp aanzetten geen nuttige tip). DNS maakt niet uit voor intern ftp-en naar je pc, dus dat is het probleem niet.

Basis hoe configureer ik een netwerk kan denk ik beter in een ander topic gevraagd worden.

Ontopic:

Vervelend dat svn build 22417 niet goed gecompiled is op. 22290 geeft vervelende problemen (video die te snel afspeelt, geen audio en in 22240 crasht mijn skin (mediastream redux) telkens.

[Voor 6% gewijzigd door milenko79 op 26-08-2009 10:21]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-06 22:42
Anoniem: 255075 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:56:Zoals ik op xmbc.org lees gaat het nog wel even duren voordat blu-ray schijfjes support worden. Weet iemand hoelang het zou kunnen duren? (Wil namelijk een Asrock Ion 330 met blu-ray kopen, maar schijnbaar ondersteunt xbmc dit nog niet...)
ik rip alle blu-rays m.b.v. AnyDVD (onder windows) naar harddisk en maak er mkv files van. Dat werkt onder XBMC volgens mij mooier dan losse blu-ray discs en werkt ook goed wanneer je een externe (verwisselbare) usb schijf gebruikt. Voordeel is ook dat de film gelijk start van het XBMC menu en dat je geen last hebt van de lange blu-ray laadtijden en reclame.

• Erhnam
  • Laatst online: 16:12

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

milenko79 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 10:18:
Ontopic:

Vervelend dat svn build 22417 niet goed gecompiled is op. 22290 geeft vervelende problemen (video die te snel afspeelt, geen audio en in 22240 crasht mijn skin (mediastream redux) telkens.
Ik ben helemaal afgestapt van de SVN: Om bovenstaande problemen en meer (wmapro, 4x snelheid van mkv bij dts, enz). Lekker thuis op de bank wil je een film kijken en eindigd de avond in het herconfigen en terugzetten van allemaal SVN versies. Jammer, maar voor mij geen SVN meer.

http://www.xbmcfreak.nl/

• BartNL
Erhnam schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:18:[...]Ik ben helemaal afgestapt van de SVN: Om bovenstaande problemen en meer (wmapro, 4x snelheid van mkv bij dts, enz). Lekker thuis op de bank wil je een film kijken en eindigd de avond in het herconfigen en terugzetten van allemaal SVN versies. Jammer, maar voor mij geen SVN meer.
hier idem. Afgelopen weekend dacht ik even een film te gaan kijken en toen bleek het geluid het niet te doen. Pas de volgende dag gelezen dat er een fout in de recente SVN builds zit. In feite wel te verwachten bij een SVN build maar voor mijn gebruik van XBMC in de woonkamer niet de bedoeling. Heb dus ook de SVN repository er uit gegooid en wacht wel op de stable builds.

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
hoe kan ik verder scrollen bij online tv (XOT: Uzg) ? Als ik nu bv een programma van 45 min ofzo open dan kan ik niet naar bv 30 min gaan. Erg irritant...

• Fire69
BartNL schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:32:
[...]

hier idem. Afgelopen weekend dacht ik even een film te gaan kijken en toen bleek het geluid het niet te doen. Pas de volgende dag gelezen dat er een fout in de recente SVN builds zit. In feite wel te verwachten bij een SVN build maar voor mijn gebruik van XBMC in de woonkamer niet de bedoeling. Heb dus ook de SVN repository er uit gegooid en wacht wel op de stable builds.
Kan je in Linux geen 2 versies naast elkaar draaien?
Dat heb ik in Windows ook gehad (maar aangezien ik nooit echt grote problemen tegenkom, gebruik ik nu enkel nog de nightly-builds). Op mijn xbox heb ik ook steeds een stable en daarnaast een nightly. :)

• milenko79
Volgens mij is de bug die het snel spelen veroorzaakt er al lang weer uit (volgens de changelogs. Er staat alleen sinds 20-08 geen nieuwe build meer op de launchpad (behalve die van vannacht maar die had compile errors).

Ik kijk gewoon voor ik update even op de launchpad of er een update is: hier

En hier voor de changelogs: Klik

Dat bevalt tot nu toe goed, als er niks boeiends gefixed is upgrade ik niet. Eerste keer dat het mis ging was met 22290.

Misschien is er een betere optie, maar ik vind dit fijn werken.

• BartNL
Fire69 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:52:
[...]Kan je in Linux geen 2 versies naast elkaar draaien?
vast wel maar draai al een xbox, windows en linux versie (ter vervanging van de xbox) naast elkaar dus dat is voor mij wel even genoeg ;)

Anoniem: 255178

O-) Ik test altijd een nieuwe build voordat ik hem als main build ga gebruiken. :+

• BartNL
Anoniem: 255178 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 19:40:
O-) Ik test altijd een nieuwe build voordat ik hem als main build ga gebruiken. :+
ik kan het inderdaad ook testen noemen, klinkt verstandiger dan zomaar een niet werkende SVN build gebruiken :)

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 22:01
wat wordt het meest gebruikt om xbmc te bedienen?
ik wil een asrock ion kopen en een gamecontroller zoals de xbox360 controller. vind ik veel makkelijker werken dan een afstandsbediening. is het eenvoudig en werkt het beetje om een x360 controller aan te sluiten voor xbmc?

en is het beter om xbmc op de hardeschijf te installen of raden jullie aan om vanaf usbstick te booten?

• Icekiller2k6
Wireless XBox360 controller
of
PS3 bluetooth remote (dus de echte 'afstandsbediening')

ik gebruik zelf de Dinovo Mini beetje fel duur maar werkt wel zeer fijn! en zeker met de additie van Firefox of iets dergelijks voor even snel te surfen..

USB stick, ofwel een SSD...

[Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 26-08-2009 23:56]

• BartNL
bediening van puur XBMC vind ik zelf een normale remote het handigst. Ook ik heb een DiNovo mini maar voor alleen XBMC is een remote handiger.
Zelf boot ik Ubuntu en XBMC gewoon van harddisk. Ubuntu staat bij mij zo ingesteld dat XBMC automatisch opstart. Alternatief kun je XBMC live gebruiken. Ligt m.i. er aan hoe je je ASRock wilt gebruiken wat handig is. Een USB stick zou ik zelf nooit gebruiken.

• milenko79
Ik heb een tijdje vanaf usb stick gedraaid, maar toen ik eenmaal de svn ging gebruiken en een aantal keer een vastloper kreeg waarbij de enige optie een harde reboot was, was de data op mijn usb stick corrupt geraakt.
Nu dus maar een volledige install gedaan. Sindsdien kan ik altijd netjes naar terminal als xbmc crasht om het proces netjes af te sluiten.

• Frank Martin
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:05

Frank Martin

Vervoert alles

Ik draai ook de Live-versie vanaf USB-stick, werkt tot nu toe prima maar ik wil ook naar de harde schijf installeren. Eens kijken of dat een beetje makkelijk gaat zonder dat ik alle instellingen kwijt raak.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-04 16:12
BartNL schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 07:37:
bediening van puur XBMC vind ik zelf een normale remote het handigst. Ook ik heb een DiNovo mini maar voor alleen XBMC is een remote handiger.
Het grote voordeel van een xbox-like controller is dat je analoog kunt scrollen/volume wijzigen etc. Ik heb ook een normale remote, maar de wireless controller gebruik ik veel vaker (ook omdat ie met RF van veel verder en vanaf overal het doet).

• BartNL
Mar2zz schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 09:00:[...]Het grote voordeel van een xbox-like controller is dat je analoog kunt scrollen/volume wijzigen etc. Ik heb ook een normale remote, maar de wireless controller gebruik ik veel vaker (ook omdat ie met RF van veel verder en vanaf overal het doet).
bij de XBOX zelf is mijn ervaring ook zo omdat die remote een slecht bereik heeft. Persoonlijk vind ik "digitaal scrollen" prettiger werken. Onder Linux en Windows gebruik ik juist de remote liever omdat dat voor mij natuurlijker voelt.

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 22:01
denk dat het wel een xbox360 controller gaat worden en dan nog een los toetsenbordje erbij indien nodig. in die asrock zit toch een hardeschijf dus een full install is het makkelijkst. hoop alleen dat het wel snel genoeg boot. morgen heel de dag aan dat ding prutsen :) heb er nou al zin in 8)

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld hier maar niet echt antwoord gekregen,wellicht kan iemand mij nu wel helpen.

Ik wil met xbox het internet op,dit is mijn situatie:

Ik heb een router beneden in de meterkast staan waar ik gebruik maak van een homeplug adapter voor draadlooss internet,deze adapter zit ook in mijn router.
Op de slaapkamer boven staat mijn xbox en in de studerkamer mijn pc plus homeplug adapter in het stopcontact en naar een netwerkpoort op mijn pc.

Ik heb dit geprobeerd om het aan de gang te krijgen: in eerste instantie heb ik de netwerkkabel via mijn xbox aan de router aangesloten dan heb ik gewoon internet connectie via de xbox.

Alleen wil ik ook via de computer connectie kunnen krijgen met mijn xbox zodat ik mappen kan sharen,dit lukt tot op heden niet.
Dit is wat ik heb gedaan netwerkkabel uit de router gehaald en in de 2e netwerkpoort van mijn pc gestopt,naar mijn idee zou ik dan toch internet verbinding moeten hebben maar nee.
Wel kan ik gewoon internetten met mijn pc het systeem geeft aleen wel aan dat de netwerkabel die ik van de xbox naar mijn pc heb lopen een beperkte of geen verbindingsmogelijkheden heeft.

In mijn netwerkconfiguratie in windows ziet het er zo uit 1 3com netwerkpoort (beperkt of geen verbindingsmogelijkheden),1 nvidia netwerkpoort(homeplug adapter zit daarop aangesloten) en er staat 1 internet gateway verbinding die er voorheen niet stond.

Ik ben een redelijke leek op dit gebied,misschien ligt het aan die homeplug adapters maar ik kom er niet uit?

Iemand die mij helpen kan??

Bedankt!!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Smoonshine

Feyenoord!!

Edit: Laat maar, ik heb verkeerd gekeken op de Aeon pagina. Daar staat onder het kopje Alaska downloads. In mijn enthousiasme heb ik iets te snel gereageerd :>

[Voor 74% gewijzigd door Smoonshine op 27-08-2009 13:33]

uhm...

• ruco88
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05 17:03
Zijn er meer mensen die xbmc remote voor de iPhone gebruiken om xbmc te besturen? Ik vind het zelf erg prettig werken en het is fijn dat je muziek kan uitzoeken zonder de tv aan te zetten.
Alleen als ik de zoek functie van de youtube plugin gebruik kan de iPhone geen verbinding meer krijgen. Dit is dan alleen als het "letter-invulscherm" op xbmc open staat. Als je deze wegklikt werkt alles weer naar behoren.
Iemand een oplossing voor dit probleempje?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:12
Anoniem: 55491 schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 10:56:

Ik ben een redelijke leek op dit gebied,misschien ligt het aan die homeplug adapters maar ik kom er niet uit?

Iemand die mij helpen kan??

Bedankt!!
Eigenlijk hoort dit denk ik nieteens in dit XBMC topic thuis (want het is in feite geen xbmc-probleem), maar goed:

Voor zover ik je verhaal begrijp, wil je dus dat je XBMC machine op internet kan via je PC. Heb ik dat goed? Dat werkt standaard niet zomaar. Je gaat er nu zo maar van uit dat je PC als een soort switch of hub dient :). En dat is niet zo. Je kan 2 dingen doen:

* Je stelt bij de netwerkkaart die verbinding heeft met internet/je router (daarom laat ie bij deze netwekrkaart een gateway zien) in dat je de internetverbinding van deze netwerkkaart wil delen met de kaart waar je XBMC aan hangt. Eigenlijk wordt je PC dan een soort routertje. Nadeel van deze oplossing is dat je altijd je PC aan moet hebben wil je XBOX'en.

* Mooier is het om bij de lokale pc-boer een goedkope switch te halen van 5 poortjes en die aan je homeplug adapter hangen. De PC en je XBMC machine plug je dan weer in de switch. Ze kunnen dan onafhankelijk van elkaar op internet.

Oke dat klinkt goed maar voorheen had ik het ook werkend zonder switch of iets dergelijks.

wat ik eigenlijk bedoel is dit : mijn bestanden die op mijn pc staan wil ik via de xbox benaderen,zodat ik bv divx films die op mijn pc staan via de xbox kan kijken.

Dit werkt tot op heden ook nog niet.

Bedankt weer voor de suggesties.
eymey schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 16:20:
[...]

Eigenlijk hoort dit denk ik nieteens in dit XBMC topic thuis (want het is in feite geen xbmc-probleem), maar goed:

Voor zover ik je verhaal begrijp, wil je dus dat je XBMC machine op internet kan via je PC. Heb ik dat goed? Dat werkt standaard niet zomaar. Je gaat er nu zo maar van uit dat je PC als een soort switch of hub dient :). En dat is niet zo. Je kan 2 dingen doen:

* Je stelt bij de netwerkkaart die verbinding heeft met internet/je router (daarom laat ie bij deze netwekrkaart een gateway zien) in dat je de internetverbinding van deze netwerkkaart wil delen met de kaart waar je XBMC aan hangt. Eigenlijk wordt je PC dan een soort routertje. Nadeel van deze oplossing is dat je altijd je PC aan moet hebben wil je XBOX'en.

* Mooier is het om bij de lokale pc-boer een goedkope switch te halen van 5 poortjes en die aan je homeplug adapter hangen. De PC en je XBMC machine plug je dan weer in de switch. Ze kunnen dan onafhankelijk van elkaar op internet.

• milenko79
Misschien moet je je dan echt eens gaan verdiepen in hoe je een netwerk opzet, je kan niet verwachten dat wij je zo kunnen helpen (gebrekkige informatie) en het hoort ook niet in dit topic.

Je zou voor jezelf eerst eens uit moeten zoeken of je een DHCP server hebt draaien of niet. Als je die wel hebt kijken of je xbox een ip krijgt, als je die niet hebt kijken welk ip je gateway heeft en je xbox een ip in deze range geven.

ALs je je xbox rechtstreeks op je pc wil aansluiten (wat je volgens mij niet wil) moet je je ook verdiepen in internet connection sharing (als de xbox ook internet toegang moet).
Als ej alleen lokaal wil netwerken is voor beide netwerkkaarten een ip in dezelfde range genoeg (met bijpassend subnet natuurlijk). Omdat dit buien je router om gaat zal je dit sowieso hangmatig moeten configureren. Je windows bak draait vast geen dhcp server.

vervolgens moet je nog shares maken op je pc en deze dan configureren in xbmc.

Alleen het laatste stukje hoort hier thuis. Voor de rest kan je beter een apart topic maken of toch echt even googelen.

[Voor 27% gewijzigd door milenko79 op 27-08-2009 16:56]

@ ferrytale1975

Probeer zowel je xbox en pc aan te sluiten op je router. (beste is en blijft bedraad)
Je xbox krijgt aut. een ip adres (plug and play).
Wil je files afsplen die op je pc staan, dan moet je die map delen. (rechtse muisknop / delen beveiligen.../ Van deze map een gedeelde netwerkmap maken, aanvinken ;) )

Ook ftp'en moet dan geen probleem zijn :)

• milenko79
Wie zegt er dan dat hij een DHCP server aan heeft staan en dat deze ook naar behoren werkt? Allemaal aannames.
Netwerken is niet een magisch iets, het is een simpel stukje theorie. Als hij zich even inleest heeft hij het zo aan de praat.

Inleestopic link

En kunnen we nu alsjeblieft weer verder over xbmc.

[Voor 15% gewijzigd door milenko79 op 27-08-2009 22:02]

En linux O-)

• milenko79
Weer geen goede svn compile vanochtend, het gaat niet echt geweldig de afgelopen week. Jammer, want er schijnen aardig wat fixes te zijn onderhand voor de crash problemen.

Ik draai nu maar 22240, met de pm3.hd skin. Dat is vrij stabiel. Zodra ik een andere skin draai gaat het mis (blank screens, spontane reboots, crashende menu's).
Het lijkt er op dat veel skins toch nog steunen op pm3 en niet helemaal lekker werken door de constante changes daarin.
Ik hoop dat de nieuwe team blackbolt skin snel uitkomt en dat die lekker stabiel gaat zijn.

[Voor 79% gewijzigd door milenko79 op 28-08-2009 09:02. Reden: verkeerd begrepen.]

• tinus73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06 11:58
Heeft iemand al een DVB-T apparaat werkend in XBMC?
Ik zou de volgende combinatie willen maken:
Nvidia ION + N330 + TerraTec H7

En dan het liefste in linux, gezien mijn betere ervaring (prestaties) met de XMBC linux dan in windows

[Voor 3% gewijzigd door tinus73 op 28-08-2009 09:06]

• Mart!
  • Laatst online: 21-05 09:03
Ter info. Bron: http://xbmc.org/blog/2009...ikely-temporary-breakage/

"All of our loyal self-compilers and nightly-build users please take note:

Yuvalt and elisemory (from boxee) have been hard at work abstracting a few of XBMC’s subsystems (rendering, windowing, input) in order to improve performance on all platforms and make the code easier to work with.

So far work has taken place in a separate branch but in the coming days/weeks the changes will be merged into the main branch. This may mean significant breakage for a little while both in compiling and in running, so don’t be alarmed, and please PLEASE be patient. There’s no need to report build or runtime errors due to this merge. Keep in mind, if it doesn’t build, or if the core functionality is broken, we already know. For those of you who do nightly builds, please take a break for a few days after the merge.

It may take a few days or weeks to settle down, but when the dust settles we’ll have a much simplified codebase that opens the door to fun things in the future."

• milenko79
Volgens mij komen de huidge compile problemen daar niet vandaan, de compiler hangt op het extracten van een zip.

Volgens mij heeft een van de devs al contact opgenomen met wattazoum, dus hopelijk fixt hij het vandaag. Anders mail ik hem morgen wel (als ik het maar vriendelijk genoeg vraag maakt hij wel evne tijd om het te fixen).

• Icekiller2k6
@tinus73
je moet het werkend krijgen @ VDR in linux..

dus zoek op @ Terratec H7 & vdr.

• Tennisbal
al eerder gevraagd maar geen respons. Hoe komt het dat ik niet vooruit kan scrollen bij uitzending gemist?

• Bigfoot87
tennisbal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:06:
al eerder gevraagd maar geen respons. Hoe komt het dat ik niet vooruit kan scrollen bij uitzending gemist?
Ik kan het fout hebben, maar volgens mij ondersteund Uitzendinggemist.nl dat simpelweg niet...

• Mart!
  • Laatst online: 21-05 09:03
milenko79 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 12:45:
Volgens mij komen de huidge compile problemen daar niet vandaan, de compiler hangt op het extracten van een zip. Volgens mij heeft een van de devs al contact opgenomen met wattazoum, dus hopelijk fixt hij het vandaag. Anders mail ik hem morgen wel (als ik het maar vriendelijk genoeg vraag maakt hij wel evne tijd om het te fixen).
Kan inderdaad heel goed :-) Maar ik zag deze post vandaag op de site staan en het leek me wel relevant voor de lezers van dit topic, aangezien we allemaal XBMC draaien en de meeste ook een recente SVN. Na de merge dus voorlopig even niet updaten...

• Tennisbal
Bigfoot87 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:00:
[...]

Ik kan het fout hebben, maar volgens mij ondersteund Uitzendinggemist.nl dat simpelweg niet...
ehm als je via een normale pc naar uitzendinggemist gaat kan je gewoon scrollen hoor?

Anoniem: 35844

opeens doet bij mij de apple trailers script het niet meer.
Eerst geeft hij geen meldingen en dan opeens over teveel onderbroken punten.
ik heb script naar nieuwe versie geupdate en cache leeggehaald. Maar helaas doet hij het nog steeds niet.

xbmc.log zegt dit :

16:38:57 M: 29077504 ERROR: DIRECTORY::CDirectory::GetDirectory - Error getting ?
16:38:57 M: 29077504 ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(?) failed
16:39:00 M: 26263552 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()
16:39:00 M: 25743360 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()
16:39:01 M: 14360576 ERROR: CMPlayer::OpenFile http://movies.apple.com/m...aboutsteve-tlrc_h640w.mov failed with code -1
16:39:01 M: 14360576 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()
16:39:01 M: 19496960 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()
16:39:01 M: 25735168 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://movies.apple.com/movies/fox/allaboutsteve/allaboutsteve-tlrc_h640w.mov]
16:39:01 M: 26263552 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()

Gaat om xbmc op een xbox. iemand hetzelfde probleem of idee wat het kan zijn ?

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-06 23:13
tennisbal schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:16:
[...]ehm als je via een normale pc naar uitzendinggemist gaat kan je gewoon scrollen hoor?
Off topic: Zo, ik ben weer terug van vakantie :|

On topic: de windows media streams van uitzendinggemist.nl zijn een beetje 'apart'. Ze gebruiken of een specifieke streamingsmethode of een specifieke codering. Hoe dan ook, XBMC kan ze hierdoor wel afspelen, maar ondersteund het zoeken niet.

Dus in de meeste spelers gaat het wel lukken om te zoeken in XBMC niet.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Tennisbal
GroteBozewolf schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 19:00:
[...]

Off topic: Zo, ik ben weer terug van vakantie :|

On topic: de windows media streams van uitzendinggemist.nl zijn een beetje 'apart'. Ze gebruiken of een specifieke streamingsmethode of een specifieke codering. Hoe dan ook, XBMC kan ze hierdoor wel afspelen, maar ondersteund het zoeken niet.

Dus in de meeste spelers gaat het wel lukken om te zoeken in XBMC niet.
das minder, als je bv pauzeert en verder wilt kijken kapt ie er ook snel mee en ben je verplicht alles opnieuw af te spelen. erg irritant.

• milenko79
Anoniem: 35844 schreef op vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:34:
opeens doet bij mij de apple trailers script het niet meer.
Eerst geeft hij geen meldingen en dan opeens over teveel onderbroken punten.
ik heb script naar nieuwe versie geupdate en cache leeggehaald. Maar helaas doet hij het nog steeds niet.

xbmc.log zegt dit :

16:38:57 M: 29077504 ERROR: DIRECTORY::CDirectory::GetDirectory - Error getting ?
16:38:57 M: 29077504 ERROR: CGUIMediaWindow::GetDirectory(?) failed
16:39:00 M: 26263552 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()
16:39:00 M: 25743360 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()
16:39:01 M: 14360576 ERROR: CMPlayer::OpenFile http://movies.apple.com/m...aboutsteve-tlrc_h640w.mov failed with code -1
16:39:01 M: 14360576 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()
16:39:01 M: 19496960 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()
16:39:01 M: 25735168 ERROR: Playlist Player: skipping unplayable item: 0, path [http://movies.apple.com/movies/fox/allaboutsteve/allaboutsteve-tlrc_h640w.mov]
16:39:01 M: 26263552 NOTICE: CMPlayer::CloseFile()

Gaat om xbmc op een xbox. iemand hetzelfde probleem of idee wat het kan zijn ?
In het apple trailers topic op het xbmc forum las ik dat dit komt door een change van apple op hun site. Gaat binnenkort gefixed worden.

Anoniem: 197658

Ik zag net een filmpje van HardwareInfo waarin ze stellen dat ION icm XBMC niet alle codecs ondersteund. Wat is jullie ervaring want ik ben daardoor aan het twijfelen over een HTPC (core2duo ofzo) of de ION

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 22:23
Anoniem: 197658 schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:15:
Ik zag net een filmpje van HardwareInfo waarin ze stellen dat ION icm XBMC niet alle codecs ondersteund. Wat is jullie ervaring want ik ben daardoor aan het twijfelen over een HTPC (core2duo ofzo) of de ION
Dat is niet helemaal waar, hij ondersteund alle codecs net zoveel als een andere XBMC machine alleen speelt hij sommige films schokkerig af omdat hij dan aan de max zit van de CPU.

Ik heb uit eindelijk ook gekozen voor een 'volledig' systeempje, heeft met niet eens super veel meer gekost. (tov 260 euro). Je bent er dan ook zeker van dat je een tijdje voorruit kunt.

Evos schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 12:19:
[...]
Ik heb uit eindelijk ook gekozen voor een 'volledig' systeempje, heeft met niet eens super veel meer gekost. (tov 260 euro). Je bent er dan ook zeker van dat je een tijdje voorruit kunt.
Wow dat klinkt beter !!! Is dat een compl. systeempje of zelf gebouwd (heb je ms wat specs voor mij ?)

Mmm is ms wel een beetje off-topic: kan je het me anders even mailen pedemo [apestaartjen] chello [punkt] nl

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 197658 op 29-08-2009 12:28]

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-05 21:28
Na het lezen van dit: http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-linux-met-xbox-360-controller/
vroeg ik me af of het aanklikbare toetsenbordje voor de 360 wireless controller dan ook onder XBMC (Linux) werkt. Dat zou erg handig zijn, aangezien ik al een 360 heb, en een linux XBMC media center overweeg

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

Om XBMC te bedienen gebruik ik nu een Harmony Remote 785 welke pwerfect werkt.

Nu is het zo dat als je bv iets via youtube wilt opzoeken deze remote niet echt top is.Daarom wil ik een toetsenbord aansluiten.
Alleen wil ik geen USB kabel door mn woonkamer.Daarom dacht ik aan een Bluetooth toetsenbord of aan een RF versie.

Ik maak nu gebruik van XBMC live welke ik geinstalleerd heb.

Zal dit gaan werken of is XBMC live kieskeurig wat dit betreft.

Heb nu twee types op het oog,namelijk
Bluetooth:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27685

RF:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16044

iRacing Profile Flickr

• milenko79
seninha schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 19:25:
Om XBMC te bedienen gebruik ik nu een Harmony Remote 785 welke pwerfect werkt.

Nu is het zo dat als je bv iets via youtube wilt opzoeken deze remote niet echt top is.Daarom wil ik een toetsenbord aansluiten.
Alleen wil ik geen USB kabel door mn woonkamer.Daarom dacht ik aan een Bluetooth toetsenbord of aan een RF versie.

Ik maak nu gebruik van XBMC live welke ik geinstalleerd heb.

Zal dit gaan werken of is XBMC live kieskeurig wat dit betreft.

Heb nu twee types op het oog,namelijk
Bluetooth:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.27685

RF:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16044
Ik heb een goedkoop rf trust keyboardje van de dixons, werkt perfect.

Hmm, ik zie dat ie nu 60 kost. Vreemd, heb hem vorig jaar daar voor 25 gekocht ofzo.

[Voor 5% gewijzigd door milenko79 op 29-08-2009 19:35]

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-06 00:46

seninha

god's right foot

En die gebruik je met de Live versie of in windows?

iRacing Profile Flickr

• milenko79
Volledige ubuntu install, maar in de live versie werkt het ook. Er is ook geen reden dat het niet zou werken. De draadloze communicatie vindt plaats tussen de usb receiver en het toetsenbord. Het os krijgt hiet niets van mee. Die krijgt alleen van de usb receiver door dat er een usb toetenbord is.

Dus ieder OS dat een usb toetsenbord snapt zou een toetsenbord met een usb receiver ook moeten snappen.

• pelican
  • Niet online
Hier wekt de Logitech DiNovo Edge ook prima met XBMC live.

• lithje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-04-2021
Zie nu pas dat er een (flink) XBMC topic is.. gaan we hier maar verder!
Dit zijn trouwens mijn eerste Linux ervaringen dus het valt allemaal niet mee moet ik zeggen..

Ik heb een ASRock ION gekocht en een full Ubuntu 9.04.1 desktop install gedaan. Daarover heb ik XBMC gezet. Met wat hulp in het Nvidia ION topic heb ik het allemaal aan de gang gekregen. Toch nog een paar vragen.

1- Ik heb XBMC zo ingesteld in Ubuntu dat ik bij het opstarten van de ASRock direct XBMC krijg via de volgende acties van de XBMC site:

By following these instructions, your system will boot directly into XBMC rather than your desktop from now on. It is advised that you delay this step until XBMC is setup as you'd like it.

* From the desktop click System -> Administration -> Login Window
* From the "Security" tab choose "Enable Automatic Login" and select your username.
* Click "OK" to exit.
* Logout of your system.
* From the Login screen choose "Select Session"
* Choose "XBMC" and click "Change Session"

Alleen hoe kom ik nu terug naar de Ubuntu interface. Ctrl.-Alt.-F2 heb ik al ontdekt, maar dan krijg ik zo'n DOS interface. Ik heb het inlog-scherm van Ubuntu een keer terug gekregen, hoe weet ik niet meer, maar dan krijg ik het probleem bij punt '5' genoemd, TE kleine letters. Dan kan ik de auto opstart van XBMC misschien ongedaan maken.

2- Ik zie de muis van Ubuntu precies in het midden van XBMC en die blijft daar mooi staan.
Als ik bij de instellingen zeg dat ik geen muis wil dan kan ik juist die muis wel bewegen en hem buiten beeld zetten. Maar dit is wel een gedoe elke keer zeg.

3- Ik wil via mijn Vista PC de ASRock kunnen benaderen in mijn netwerk. Via netwerkverbindingen en eventueel via FTP (FileZilla). Dit werkt via een Samba server en een FTP server? Bij XBMC Live schijnt deze FTP server al aanwezig te zijn en er is alleen maar een Samba client aanwezig naar wat ik kan vinden op internet.

Dit vond ik in één van de eerdere posts hier: sudo apt-get install samba
Is dit het enige wat ik moet doen om een samba server in Ubuntu te krijgen?
Er stond ook bij dat je eerst users aan moet maken met: sudo smbpasswd -a username password
Welke users moet ik dan aanmaken? Password van Vista PC of XBMC? of Ubuntu of geheel nieuwe?

Dan de FTPserver. Hoe krijg ik die geïnstalleerd en ingesteld? Welke poort gebruikt FTP, standaard 21?
Die heb ik in mijn router al geforward naar mijn Popcorn Hour op een ander IP-adres. Gaat dit dan toch werken?

4- Ik moet nog partities op de ASRock schijf aan gaan maken. Dit is niet zo moeilijk via de XBMC Live cd.
Een partitie voor Ubuntu XBMC, Windows XP en een partitie voor al mijn data/media. Ik krijg dan voor data/media 'unlocated' ruimte bij het partitioneren. Hoe krijg ik deze zichtbaar in Ubuntu en Windows? Hoe moet ik deze formateren zodat deze in XBMC en Windows bruikbaar is? Ubuntu werkt met EXT3 en Windows met NTFS. Of kan Ubuntu tegenwoordig ook NTFS aan? Tenminste, zo werkt dat toch?

5- Als ik het Ubuntu inlog-scherm zie bij het opstarten en ik wil wat intypen, dan krijg ik mini-letters. Niet te lezen dus. Dit is ergens tijdens de install van XBMC gebeurt. Hoe krijg ik dit weer normaal?

Een heel waslijst, maar er is gewoon TE veel op internet te vinden waardoor ik de spreekwoordelijke bomen in het bos niet meer zie.. en dan nog '0' ervaringen met Linux, pffffff...

• Icekiller2k6
[b][message=32491734,noline]
1- Ik heb XBMC zo ingesteld in Ubuntu dat ik bij het opstarten van de ASRock direct XBMC krijg via de volgende acties van de XBMC site:

By following these instructions, your system will boot directly into XBMC rather than your desktop from now on. It is advised that you delay this step until XBMC is setup as you'd like it.

* From the desktop click System -> Administration -> Login Window
* From the "Security" tab choose "Enable Automatic Login" and select your username.
* Click "OK" to exit.
* Logout of your system.
* From the Login screen choose "Select Session"
* Choose "XBMC" and click "Change Session"

Alleen hoe kom ik nu terug naar de Ubuntu interface. Ctrl.-Alt.-F2 heb ik al ontdekt, maar dan krijg ik zo'n DOS interface. Ik heb het inlog-scherm van Ubuntu een keer terug gekregen, hoe weet ik niet meer, maar dan krijg ik het probleem bij punt '5' genoemd, TE kleine letters. Dan kan ik de auto opstart van XBMC misschien ongedaan maken.
Ctrl+alt+f2 is ook echt een andere SESSIE je valt dus uit de vorige sessie, wat JIj wilt is dat je XBMC niet meer FULLscreen is dat doe je door \ te doen.
Uiteraard is het waarschijnlijk wel mogelijk om een aparte Xorg met KDE/gnome te draaien op TTY2 (f2 scherm dus).
echter gebruik je hierdoor weer extra resources.
2- Ik zie de muis van Ubuntu precies in het midden van XBMC en die blijft daar mooi staan.
Als ik bij de instellingen zeg dat ik geen muis wil dan kan ik juist die muis wel bewegen en hem buiten beeld zetten. Maar dit is wel een gedoe elke keer zeg.
Dat is een bekend probleem van de muis.. Dit is ergens in te stellen, echter weet ik dit niet meer vanbuiten. zal het moeten opzoeken.. of moet jezelf is doe..

Ik dacht trouwens dat die wegviel na een paar min niet gebruikt te worden..

eerste hit opgoogle verdorie:
Settings -> Screen -> Look and Feel -> Enable Mouse toggle

It used to make it so the mouse did not even appear. It has been about a year though. Now it seems that the mouse doesn't have any effect on the navigation but still appears if you bump it. I made it originally because I was sick of the AEON menus spinning out of control if i bumped the mouse.
...
3- Ik wil via mijn Vista PC de ASRock kunnen benaderen in mijn netwerk. Via netwerkverbindingen en eventueel via FTP (FileZilla). Dit werkt via een Samba server en een FTP server? Bij XBMC Live schijnt deze FTP server al aanwezig te zijn en er is alleen maar een Samba client aanwezig naar wat ik kan vinden op internet.

Dit vond ik in één van de eerdere posts hier: sudo apt-get install samba
Is dit het enige wat ik moet doen om een samba server in Ubuntu te krijgen?
Er stond ook bij dat je eerst users aan moet maken met: sudo smbpasswd -a username password
Welke users moet ik dan aanmaken? Password van Vista PC of XBMC? of Ubuntu of geheel nieuwe?

Dan de FTPserver. Hoe krijg ik die geïnstalleerd en ingesteld? Welke poort gebruikt FTP, standaard 21?
Die heb ik in mijn router al geforward naar mijn Popcorn Hour op een ander IP-adres. Gaat dit dan toch werken?
Ga naar je alt+ctrl+f2 scherm log daar in met de juiste gegevens
doe dan sudo apt-get install proftpd openssh

proftpd kan dan gebruik maken van de zelfde gegevens als je linux toestel etc.
openssh is voor met PUTTY op uw XBMC bak te geraken van een andere PC veel makkelijker.

Uiteraard kun je ook ENKEL SSH installeren en dan mbv winscp 'ftp' over SSH dit werkt hetzelfde ..
En dan moet je maar 1 package installeren.
4- Ik moet nog partities op de ASRock schijf aan gaan maken. Dit is niet zo moeilijk via de XBMC Live cd.
Een partitie voor Ubuntu XBMC, Windows XP en een partitie voor al mijn data/media. Ik krijg dan voor data/media 'unlocated' ruimte bij het partitioneren. Hoe krijg ik deze zichtbaar in Ubuntu en Windows? Hoe moet ik deze formateren zodat deze in XBMC en Windows bruikbaar is? Ubuntu werkt met EXT3 en Windows met NTFS. Of kan Ubuntu tegenwoordig ook NTFS aan? Tenminste, zo werkt dat toch?
Ubuntu kan NTFS aan. Je moet wel opletten dat een NTFS partitie tergend traag gaat zijn in Linux..
Hier is al ergens een post gemaakt dat iemand dus files aan het kopieren was via ftp/samba
en dat dit ging aan 1/2mbyte ofzo.. Dit komt dus door dat het NTFS is en eigenlijk heeeeeeeeeeel traag is onder linux..
Als het gaat gewoon FAT32 pakken..
5- Als ik het Ubuntu inlog-scherm zie bij het opstarten en ik wil wat intypen, dan krijg ik mini-letters. Niet te lezen dus. Dit is ergens tijdens de install van XBMC gebeurt. Hoe krijg ik dit weer normaal?
Je kunt font size vergroten.. moet je maar zoeken..
Wat je ook kunt doen is autologin ..

edit:
wil ook even opmerken dat je gewoon ook een derde partitie kan maken voor uw data met EXT3.
Hiervoor bestaan wel 'betere' drivers onder windows...

't is maar net wat je het meeste gaat gebruiken.

[Voor 6% gewijzigd door Icekiller2k6 op 30-08-2009 12:10]

• Bigfoot87
De website van XBMC is compleet vernieuwd. (http://xbmc.org/)
Als je het mij vraagt niet bepaald een vooruitgang.. ik vond de website zoals hij was wat design betreft helemaal super.

Voor de huidige website hebben ze een standaard thema van Wordpress gebruikt dat o.a. Piethein Strengholt en ik ook voor onze website's gebruiken. Denk je een mooi origineel thema voor je website te hebben gevonden.. gaat iedereen er op over. :P *mompelmompel*

[Voor 24% gewijzigd door Bigfoot87 op 30-08-2009 12:58]

• lithje
Icekiller2k6 schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 12:06:
[...]

Ik dacht trouwens dat die wegviel na een paar min niet gebruikt te worden..

eerste hit opgoogle verdorie:

[...]
Ja die is te vinden in het settings menu, die had ik al gevonden (ik zoek wel hoor ;) )..
Alleen ik zie dus twee muizen. De groene van XBMC die netjes met de muis mee beweegt en ook verdwijnt na een paar seconden. Maar ook een witte (lijkt op windows) aanwijzer. Die blijft netjes in het midden van het beeld staan. Als ik de muis in XBMC uitschakel via de optie in het settingsmenu dan kan ik die tweede muis in eens wel bewegen (lijkt wel of die van Ubuntu is). Dan kan ik die tweede muis buiten beeld zetten en de muis van XBMC weer inschakelen. Werkt goed, alleen als je dat elke keer opnieuw moet doen als je de PC opstart.. irritant!
[...]

Ga naar je alt+ctrl+f2 scherm log daar in met de juiste gegevens
doe dan sudo apt-get install proftpd openssh

proftpd kan dan gebruik maken van de zelfde gegevens als je linux toestel etc.
openssh is voor met PUTTY op uw XBMC bak te geraken van een andere PC veel makkelijker.

Uiteraard kun je ook ENKEL SSH installeren en dan mbv winscp 'ftp' over SSH dit werkt hetzelfde ..
En dan moet je maar 1 package installeren.
Met één package bedoel je dus OF openSSH OF SSH?
Moet ik dan ook letterlijk 'sudo apt-get install proftpd ssh' (zonder 'open' dus) intypen?
[...]

Je kunt font size vergroten.. moet je maar zoeken..
Wat je ook kunt doen is autologin ..
autologin heb ik nu dus op XBMC draaien, maar omdat ongedaan te kunnen maken of in te stellen voor Ubuntu moet ik wel het opties-menu van het inlogsscherm kunnen lezen. En die is nu juist veel te klein om te lezen! Volgens mij moet het aan te passen zijn in het gdm.conf bestand van wat ik kan vinden.. zal er eens mee aan de gang gaan.
edit:
wil ook even opmerken dat je gewoon ook een derde partitie kan maken voor uw data met EXT3.
Hiervoor bestaan wel 'betere' drivers onder windows...

't is maar net wat je het meeste gaat gebruiken.
Gevonden http://www.fs-driver.org/ ,thanx!
Hoofdzaak voor het benaderen is mijn foto's. Die staan nu op de Vista PC. Maar de afbeeldingen bekijken in XBMC over het netwerk gaat ontzettend traag. Een map lezen met +/- 100 afbeeldingen duurt dik 15min. Of Hoop daar verbetering in te vinden door ze op de HD van XBMC zelf te zetten. Of heeft dat weer te maken dat Vista op NFTS draait waar jij het over had..

• BartNL
op xbmc.org staat een script dat bedoeld is om een ASRock ION Ubuntu systeem van XBMC te voorzien. In eerste bericht staat ook jouw probleem (of iets wat er veel op lijkt) met de cursor beschreven inclusief oplossing.

[Voor 4% gewijzigd door BartNL op 30-08-2009 23:46]

• lithje
Dat is inderdaad mijn probleem.. geweldig thanx! Erg handig zo voor een Linux-noob.
Moet alleen even tot woensdag wachten. Er staat een Keysonic ACK-340RF keyboard in bestelling.
Tot dan moet ik het even met de muis doen.. kan het op zijn vroegst woensdag dus pas proberen!
(ben echt benieuwd naar het toetsenbordje..!)

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:07

Snuffel

Vroem!

Toch even een vraag over de mediabibliotheek:

Ik heb een aantal series (Lost, PrisonBreak e.d.) op mijn pc staan en geshared met mijn XBOX.
Nu wil ik de online info toevoegen aan deze series, echter loop ik tegen een probleem aan: hij ziet alleen de seizoen 1 DVD, de rest niet.

Na wat onderzoek kwam ik erachter dat de filenaam moet worden opgebouwd als Lost.1x01.1x02.1x03.1x04 voor DVD 1. Gedaan, maar nee hoor, de database ziet hem niet.

Dus nu de vraag: hoe krijg ik de internet info aan al mijn bestanden, inclusief fan-art, poster, acteur info etc etc. Ik zal vast iets fout doen, maar wat?

FYI: op mijn PC staat de handel uitgepakt in folder. Subfolders bevatten dus Audio_TS en Video_TS.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijder je TV series uit je bib en voeg ze opnieuw toe met de juiste benaming. (S01E01....etc.)
http://xbmc.org/wiki/?title=TV_Shows_%28Video_Library%29

Xbmc scraped de info / fanart / poster / actueur allemaal aut.
Echter is het mogelijk om al deze info en images bij je files te zetten doormiddel van een externe scraper (Media Companion / Movie info plus / Ember etc) en zal xbmc deze scrapen voordat hij ze van internet haalt.

Mijn voorkeur, een externe scraper !!

[Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 255178 op 31-08-2009 19:23]

• Fire69
En iso's ipv VIDEO_TS'en. :)

• Mar2zz
Mediacompanion website heeft niet werkende download links. Heb net een vanilla xbmc op de xbox gegooid, alles ff overnieuw. dan is mediacompanion wel fijn. iemand link/mirror?

• Mar2zz
thx,
had deze website te pakken http://billyad2000.co.uk/

• Fire69
Die is inderdaad hopeloos verouderd.
Laatste versie vindt je steeds in het forum.
Let wel, MC Gen2 doet momenteel enkel films, je kan er dus geen series mee scrapen. Daarvoor kan je nog steeds de oude versie gebruiken.

Anoniem: 171536

Ik loop nu al een tijdje tegen een probleem aan met xbmc op mijn xbox. Ik gebruik de MS-skin icm met de atlantie release. Ik stream vaak .avi en dvd files vanaf mijn pc. In mijn xbmc is het niet mogelijk om video achter- of vooruit te spoelen. De xbmc player geeft wel de optie 4x, 8x, 16x, 32x terug of vooruit, echter bij het kiezen van deze opties blijft het beeld gewoon normaal lopen.

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem?

• Icekiller2k6
Atlantie is al oud hé..

installeer een nieuwe versie van XBMC..

• lithje
Gaat afbeeldingen bekijken over het netwerk ook zo traag bij de meeste mensen?
Ik heb de afbeeldingen op mijn Vista PC staan.

Een map openen duurt min. 10/15 minuten. Er staan soms wel dik 100 afbeeldingen in, maar dat is toch niet zo raar tegenwoordig..

Nu heb ik hier al eerder aangehaald om de afbeeldingen op de interne HD van de ASRock te zetten.
Maar toch baal ik ervan.. afbeeldingen bekijken is gewoon niet mogelijk.

Iets aan te doen?

[Voor 10% gewijzigd door lithje op 01-09-2009 12:54]

• Fire69
Anoniem: 171536 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 10:44:
Ik loop nu al een tijdje tegen een probleem aan met xbmc op mijn xbox. Ik gebruik de MS-skin icm met de atlantie release. Ik stream vaak .avi en dvd files vanaf mijn pc. In mijn xbmc is het niet mogelijk om video achter- of vooruit te spoelen. De xbmc player geeft wel de optie 4x, 8x, 16x, 32x terug of vooruit, echter bij het kiezen van deze opties blijft het beeld gewoon normaal lopen.

Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem?
Installeer gewoon eens een nieuwe van http://www.sshcs.com/xbmc/
Atlantis begint nu toch wel redelijk oud te worden :)
lithje schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:53:
Gaat afbeeldingen bekijken over het netwerk ook zo traag bij de meeste mensen?
Ik heb de afbeeldingen op mijn Vista PC staan.

Een map openen duurt min. 10/15 minuten. Er staan soms wel dik 100 afbeeldingen in, maar dat is toch niet zo raar tegenwoordig..

Nu heb ik hier al eerder aangehaald om de afbeeldingen op de interne HD van de ASRock te zetten.
Maar toch baal ik ervan.. afbeeldingen bekijken is gewoon niet mogelijk.

Iets aan te doen?
Afbeeldingen kijken gaat gewoon goed hier (hoewel xbmc mijn RAWs niet kan tonen :'( )

Installeer anders ook even een nieuwe van de link hierboven.

Anoniem: 310884

Even een kort vraagje.
xbmc op ubuntu. ik wil de boel besturen met mijn harmony 525 icm een philips ovu4120.
Voor welke ontvanger en afstandbediening moet ik kiezen bij het instellen van lirc?

Volgens mij heb je lirc niet nodig, als je je harmony insteld als MCE remote zou het moeten werken.

Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:14:
Volgens mij heb je lirc niet nodig, als je je harmony insteld als MCE remote zou het moeten werken.
ok dat zou relax zijn... misschien heb je ook enig idee hoe ik voorkom dat ik behalve de xbmc ook nog eens de laptop van mevrouwtje tikker bestuur? De laptop draait vista en heeft ook een eigen remote. Dat zou toch wel ergens uitgezet kunnen worden denk ik of niet?

Zou het niet weten.
Lol heb wel een oplossing, mevrouwtje tikker uit bereik zetten bijkomst lekker rustig. :P

• Mar2zz
infrarood uitschakelen op de laptop

• Henkske
Anoniem: 255178 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 18:14:
hmm really

• BartNL
Onder Ubuntu moet je m.i. wel degelijk lirc installeren en dan de MCE remote kiezen. Kan zijn dat wanneer je de IR receiver er tijdens de installatie van Ubuntu of XBMC aan hebt hangen het wel automatisch werkt maar achteraf zeker niet.

Mar2zz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 19:17:
infrarood uitschakelen op de laptop
dit heb ik inmiddels gedaan... kon helaas niet op een nette manier
(nu pc beheer en drivers uitgezet)

en ik ga kijken of het lukt met mce remote via lirc

dank voor de info allen!

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 310884 op 01-09-2009 22:18]

• jaspov
  • Laatst online: 16:47
Zou je svp kunnen aangeven hoe "snel" je harmony werkt met de Philips OVU4120? Ik heb ook een harmony en zoek nog een receiver. Legio MCE clones te vinden maar niet allemaal werken ze even rap, of zijn ze even eenvoudig in te stellen.

Hallo mensen,

ben op het gebied van xbmc nog een groentje en gebruik het sinds kort,ik heb een aantal vragen waar ik graag antwoord op zou willen hebben,wellicht weet iemand dit.

1) gebruik op dit moment de skin Transparency v2.00 lijkt mij een te gekke skin en op zich draait hij goed alleen vraag ik mij af hoe ik al die features kan krijgen die erin zitten,hoe krijg ik bv: diue gave achtergronden bij films,tv series en muziek e.d? zit dat standaar in de skin of moet ik daar wat voor aanpassen op de xbox?

2) Hoe krijg ik dat clearart en cdart werkende?

3)Hoe krijg ik fanart in het algemeen aan de gang maar ook voor muziek en dvd (dvdcase) en 3d coverflow?

4) is er een uitleg beschikbaar hoe je de skin volledig werkend krijgt met alle features?

Eigenlijk samenvattend komt het er op neer hoe ik van alle features van deze skin gebruik kan maken,want tot nu toe lukt mij dat niet.

Mijn xbox is bedraad via een cross cable naar mijn pc toe,wellicht doet dat er nog toe.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Bedankt

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 55491 op 02-09-2009 17:18]

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

jaspov schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 22:59:
Zou je svp kunnen aangeven hoe "snel" je harmony werkt met de Philips OVU4120? Ik heb ook een harmony en zoek nog een receiver. Legio MCE clones te vinden maar niet allemaal werken ze even rap, of zijn ze even eenvoudig in te stellen.
Mijn harmony 785 werkt uistekend met de ovu4120 reageert snel en heeft ook een zeer goed bereik, richten is niet nodig

Twijfelde even over een ION maar wil nu toch meer iets op pc basis. Evos had erover dat hij een systeempje had wat zelfs niet heel veel duurder was maar de hardware config. heb ik nog niet van hem gezien. Kan iemand mij tippen wat ik het beste kan kopen of waar ik de benodigde hw-info kan vinden
Pagina: 1 ... 36 37 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee