[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.303 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
MikeOO schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:06:
Ik heb XBMC nu op de laptop geinstalleerd voor de vakantie kunnen we films kijken.

Nu heb ik een afstandsbediening van een Hauppauge MCE-150 die ik hiermee wil gebruiken.
[afbeelding]

Na aansluiten werken er wel een aantal knoppen.

Maar niet alles werkt goed of zit onder een verkeerde knop wat lastig is. Nu probeer ik dus uit te zoeken hoe ik dit kan aanpassen maar kom er niet echt. Zoekende in het forum en internet kom je wel dingen tegen maar niet echt wat ik zoek of ik ben even zoekblind geworden.

Even mijn vragen.
1. Moet ik dit doen via Keymap.xml. Voor mijn Xbox kon ik zo wel een aantal fucnties erbij maken voor de DVD kit.

2. Zo ja is er meer uitleg te vinden wat je dan hierin moet zetten om deze remote werkend te krijgen

3. Is er toevallig iemand die deze remote ook gebruikt icm XBMC en misschien de settings kan plaatsen.
Gebruik je de windows of linux versie van xbmc?
Onder linux werkt deze remote namelijk met behulp van lirc zonder dat je knoppen hoeft te wijzigen in keymap.xml
Enige wat je moet doen is ff lirc instellen.
Voor windows weet ik het eigenlijk niet, maar volgens mij heb je dan een bepaalde driver of iets nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
RFdeGroot schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 14:52:
[...]

Gebruik je de windows of linux versie van xbmc?
Onder linux werkt deze remote namelijk met behulp van lirc zonder dat je knoppen hoeft te wijzigen in keymap.xml
Enige wat je moet doen is ff lirc instellen.
Voor windows weet ik het eigenlijk niet, maar volgens mij heb je dan een bepaalde driver of iets nodig?
Ik gebruik Vista. Op zich werkt alles wel alleen niet zoals ik dat zou willen. Nu moet je op vreemde knoppen drukken. Bijvoorbeeld om terug te gaan druk ik nu op de Clear knop en ik zou dit willen plaatsen onder de Back knop. De play en stop knoppen werken ook niet en je moet dus aardig zoeken om het nu te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Heb toch de oplossing kunnen vinden in http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=35910

Ik had al wel de IR Server Suite geinstalleerd maar de truc zat heb dus in 1 vinkje in de setup hiervan.

In IR Server Suite ga je naar Input Services Configuration
Klik op Advanced
Zet het vinkje uit bij "Use the Abstract Remote Model".
Even de PC herstarten voor de zekerheid

Daarna werkte het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ik xbmc op mijn laptop fullscreen kan krijgen? Maximaliseren lukt iig niet, maybe een sneltoets ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

systeem / instellingen / uiterlijk / beeldscherm / Resolutie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:32
Weet je wat een mooie TV Gids zou zijn voor XBMC?

Deze: http://www.nu.nl/tvgids/

Net als een EPG op een settopbox

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 17-08-2009 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53

MaxPoweR

-=StopTech=-

Ik heb een Asrock Ion en ik krijg het niet voor elkaar om een film vloeiend te laten draaien met XBMC Live in combinatie met mijn 40" JVC LCD TV, de TV kan tot 1080i aan. Als ik in Vista XBMC draait loopt de film wel vloeiend met de resolutie 1920x1080@60hz 1080i 16:9 of 1280x720@60hz. Ik denk dat het probleem zit in de 60hz, weet iemand hoe ik die 60hz kan instellen via XBMC Live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 20:24:
systeem / instellingen / uiterlijk / beeldscherm / Resolutie ;)
Danku :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar vraagjes over xbcm. Heb het programma pas sinds vandaag en heb deze turtorial gevolgd: http://lcardinaals.wordpress.com/2009/05/17/ubuntu-xbmc/
Ik ben al een heel eind alleen een paar vraagjes.

Er staat: Het mooiste navigatie-effect in XBMC krijg je met de volgende instellingen:

* Voor Video’s: Bibliotheekmodus en layout op Fanart.

Alleen ik kan geen Fanart layout kiezen wel een paar andere maar die staat er niet bij (vind hem er op de screenshot wel mooi uitzien)

Deze dus:
http://lcardinaals.files....9/05/xbmc_20090517_35.png

En als ik films toevoeg bij voeg locatie toe dan komen ze in één lijst te staan.
Hoe kan ik groepen maken? met bijv. actie, horror ect...

Ook zie ik bij muziek niet dezelfde illustraties als die ik bij itunes in heb gesteld.
En bij het scherm van muziek dus dat je alle albums ziet zie ik helemaal geen illustraties alleen die hardeschijfjes :P
Alvast bedankt.

Sander.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:32
MaxPoweR schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:32:
Ik heb een Asrock Ion en ik krijg het niet voor elkaar om een film vloeiend te laten draaien met XBMC Live in combinatie met mijn 40" JVC LCD TV, de TV kan tot 1080i aan. Als ik in Vista XBMC draait loopt de film wel vloeiend met de resolutie 1920x1080@60hz 1080i 16:9 of 1280x720@60hz. Ik denk dat het probleem zit in de 60hz, weet iemand hoe ik die 60hz kan instellen via XBMC Live?
Vista XBMC draai je op een andere PC?
Bij de ASRock ION moet je voor vloeiend beeld de nvidia vdpau hardware wel activeren bij de instellingen -> video -> render methode. Heb je dat al geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Laatst online: 04-09 12:32
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 02:11:

Alleen ik kan geen Fanart layout kiezen wel een paar andere maar die staat er niet bij (vind hem er op de screenshot wel mooi uitzien)
volgens mij moet je eerst bibliotheek mode activeren (ipv filemode) en dan kun je fanart kiezen. Fanart moet je natuurlijk wel eerst downloaden via de interne (of eventueel externe) scrapers.
Staat volgens mij allemaal in die prima tutorial beschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is opgelost, maar ik kan nog steeds xbmc niet booten :S

[ Voor 231% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

MaxPoweR schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 21:32:
Een hoop van dezelfde vragen zie ik steeds voorbij komen. Op mijn blog staan een aantal artikelen en tips hoe je XBMC Live op een Nvidia ION aan de praat kan krijgen. Mijn tip; installeer XBMC, de laatste Nvidia drivers, Syncrhoniseer met SVN en pas de Xorg.conf op de juiste manier aan! Alles staat hier stap voor stap beschreven:

http://www.xbmcfreak.nl/xbmc-live-op-nvidia-ion/507/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zo'n voorgevoel dat de 785G chipset nog niet wordt ondersteund :P Krijg alleen maar mooie 8 bit kleurtjes en vastgelopen installaties met de live installer.

Nog een keer geprobeerd te installeren: Kom nou wel in safemode. Maar kan alleen een command intypen aangezien het gewoon niet out of the box werkt... Zit nou dus vast.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:37
@alexvkan

785G chipset = AMD zat er toch standaard in dacht ik.. er is wel een topic over AMD (xbmc live) @ XBMC forum zou daar is naar kijken.. wat je ook kunt doen is de ION tutorial volgen (aka minimalistisch) dat is inderdaad alles zelf doen maar dan gaat het bijna zeker werken..
dit topic kan je misschien helpen..
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=37319

edit:
1. choose the AMD/ATI safe mode option from the boot menu

2. login (username root, no password)

3. type the following: "dpkg-reconfigure xserver-xorg" (no quotes)
just choose the default options on all the choices that you are presented
this will generate a basic xorg.conf file

4. then run the ati init: "aticonfig --initial" (this will install the ati spesific stuff in xorg.conf)

5. type "startx"

[ Voor 36% gewijzigd door Icekiller2k6 op 18-08-2009 15:12 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nou net windows 7 geinstalleerd, maar hij maakt er dus geen dualboot van helaas. Nou heb ik 2 losse RAW partities:S Dus voor ik dat kan gaan doen moet ik eerst zien uit te vinden hoe ik het geheel kan dualbooten.

PS: Net even de live boot vanaf cd gedaan met je instructies. Hij geeft dan aan unsupported adapter :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2009 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
beste wat je kunt doen is live cd pakken
2 partities maken waarbij je op 1 partitie dan windows 7 installeert en op de andere linux.

het veiligste in mijn ogen is grub te gebruiken als bootmanager.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gare aan die live cd is dat hij al je harde schijf data delete met alle partities en al. Dus dan kan je blijven installeren. Lijkt me de volledige linux optie idd misschien beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:48

BeyondThunder

Lost Lightning

Erhnam schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:43:
[...]

Een hoop van dezelfde vragen zie ik steeds voorbij komen. Op mijn blog staan een aantal artikelen en tips hoe je XBMC Live op een Nvidia ION aan de praat kan krijgen. Mijn tip; installeer XBMC, de laatste Nvidia drivers, Syncrhoniseer met SVN en pas de Xorg.conf op de juiste manier aan! Alles staat hier stap voor stap beschreven:

Ahh, ben jij dat ;) goede Blog!
Beetje offtopic, maar ik ben opzoek naar een manier om bv. NZBget te installeren op mijn ASrock Ion.
Deze draait dedicated XBMC Live vanaf de harddisk. Kan dat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb net een nvidia ion bordje van zotac binnen en ik moet zeggen dat hij perfect draait.

Op mijn server draai ik gentoo met tftpboot en nfs server en pvr voor tv opnames.

Voor de client gebruik ik een ubuntu image die ik geinstalleerd heb via debootstrap.
Als je nu het fanless systeem aanzet heb je ook geen harde schijf die op volle toeren draait

Het systeem boot in ongeveer 15 seconden naar XBMC
Ik gebruik de afstandsbediening van mijn nova hd kaart via lirc.

1080p films afspelen is geen probleem en de cpu belasting is ongeveer 10%
ik gebruik de laatste svn tree van pvr-testing waarmee ik dus ook tv opnames kan schedulen en live tv kan kijken. Ik gebruik hier op dit moment nog een kpn digitenne abbo voor maar binnenkort ga ik over op sateliet.

Ik zal binnenkort het eea gaan documenteren en laat jullie wel weten waar het staat.

Misschien maak ik er nog wel een live image van.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

BeyondThunder schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:52:
[...]

Ahh, ben jij dat ;) goede Blog!
Beetje offtopic, maar ik ben opzoek naar een manier om bv. NZBget te installeren op mijn ASrock Ion.
Deze draait dedicated XBMC Live vanaf de harddisk. Kan dat denk je?
Ik draai inderdaad XBMC Live vanaf een harddisk. Ik maak gebruik van Sabnzbd, veel beter dan NZBget ;) Volgens heb ik daar ook een blogpostje ergens van mijn site staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je grubloader uit je bootsector haalt? Ik krijg het niet aan de praat, op xbmc.org blijft het ook stil... Als je de bootsector restoret met de repair van windows is grub er NIET af! Heb ik al getest. Zoveel gedoe is het me niet waard :S Ik probeer het over een jaartje wel weer, als mijn chipset iig fatsoenlijk wordt ondersteund. Had ook al dikke overscanissues in ubuntu waardoor k mn installatie niet eens goed kon zien.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2009 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Erhnam schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 08:57:
[...]

Ik draai inderdaad XBMC Live vanaf een harddisk. Ik maak gebruik van Sabnzbd, veel beter dan NZBget ;) Volgens heb ik daar ook een blogpostje ergens van mijn site staan.
Gevonden! Ik dacht dat de load van sabnzbd hoger was dan NZBget. Vandaar de keuze.
Maar ik ga voor sabnzb. De interface schijnt beter te zijn.

Ik ben echt een Linux N00b (maar dat is aan het veranderen), Hoe je Apache installeert beschrijf je niet in je Blog toch? Of neemt het commando

code:
1
sudo apt-get install sabnzbdplus

De installatie van apache ook mee, nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

BeyondThunder schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 14:32:
[...]

Gevonden! Ik dacht dat de load van sabnzbd hoger was dan NZBget. Vandaar de keuze.
Maar ik ga voor sabnzb. De interface schijnt beter te zijn.

Ik ben echt een Linux N00b (maar dat is aan het veranderen), Hoe je Apache installeert beschrijf je niet in je Blog toch? Of neemt het commando

code:
1
sudo apt-get install sabnzbdplus

De installatie van apache ook mee, nee toch?
Inderdaad met de bovenstaande regel. Apache wordt denk ik niet meegeinstalleerd omdat sabnzb zelfstandig kan draaien. Ik vond het echter fijn om sabnzb via mijn router op poort 80 bereikbaar te maken vandaar dat ik op mijn blogpost uitleg hoe je de twee aan elkaar kunt lussen. Ik draai namelijk behalve nzb meer dingen.

Kortom; voor sabnzb is het niet nodig om apache te installeren.

Mocht je toch nog apache willen installeren dan zou ik even googlen.

[ Voor 4% gewijzigd door Erhnam op 19-08-2009 14:42 . Reden: Mijn eigen commentaar ook gequote.. :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Thanx!, ik zal mijn vorderingen hier bijhouden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ondersteund XBMC ook (USB dongle) bluetooth keyboards?
i.v.m. wake up USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Je moet ze eerst koppelen toch? Daar gaat het volgens mij al mis namelijk. Dat kun je niet doen op een Xbox, omdat die daar geen drivers voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

dCY schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 15:06:
Ondersteund XBMC ook (USB dongle) bluetooth keyboards?
i.v.m. wake up USB?
Nee noor, werkt prima.
Ik gebruikt XBMC op een ASrock ION en kan hem met m'n Logitech DiNovo prima op suspend zetten er er uiteraard weer uithalen.

Ik gebruik XBMC Live op de HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
BeyondThunder schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 17:45:
[...]

Nee noor, werkt prima.
Ik gebruikt XBMC op een ASrock ION en kan hem met m'n Logitech DiNovo prima op suspend zetten er er uiteraard weer uithalen.

Ik gebruik XBMC Live op de HDD
heb hem nu ook werkt echt wel geweldig, enkel vind ik dat muis gedeelte als je op 'pijltjes' zet dat ik nochal ver 'boven' rechts moet duwen om naar rechts te gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

Icekiller2k6 schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 18:41:
[...]

heb hem nu ook werkt echt wel geweldig, enkel vind ik dat muis gedeelte als je op 'pijltjes' zet dat ik nochal ver 'boven' rechts moet duwen om naar rechts te gaan..
Dat heb ik met "down" reageert af en toe niet 100%
Duurde in Windows ook ff voordat het lekker ging. Reageert iets anders dan een pad o.i.d.
Met FN, kan je ook heel makkelijk en snel switchen tussen muis en cursor, gaat in XBMC ook mooi!

[ Voor 16% gewijzigd door BeyondThunder op 19-08-2009 22:38 ]

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 12:50

sbuter

...dus...

Ik heb een XBOX met XBMC en shares naar m'n PC.
Sinds ik Windows 7 heb geinstalleerd (RTM), werken m'n shares niet meer. (gebruikersnaam en wachtwoord prompt). Uiteraard IP adres gechecked/aangepast en volumes gedeeld.
Heb dit tot dusver nog niet voor elkaar kunnen krijgen, ook nog geen oplossing op google tegengekomen.
Heeft iemand hier een oplossing voor?

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 18:13

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

sbuter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:46:
Sinds ik Windows 7 heb geinstalleerd (RTM), werken m'n shares niet meer. (gebruikersnaam en wachtwoord prompt). Uiteraard IP adres gechecked/aangepast en volumes gedeeld.
Heb dit tot dusver nog niet voor elkaar kunnen krijgen, ook nog geen oplossing op google tegengekomen.
Ik heb hetzelfde (maar dan niet met Windows 7) sinds ik mijn server (2003) opnieuw heb geinstalleerd. Nog geen tijd voor gehad, maar krijg een smb foutmelding en zie geen enkele share meer... Vanavond maar eens tijd maken,,,,

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
sbuter schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 16:46:
Had het laatst met Windows7 bij een vriend van me. Deinstallatie van Windows Live Sign in Assistant was de trick.

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 12:50

sbuter

...dus...

Japius schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 17:13:
[...]

Had het laatst met Windows7 bij een vriend van me. Deinstallatie van Windows Live Sign in Assistant was de trick.
Windows Live Sign in Assistant verwijderd en het werkt, thanks!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Ik heb trouwens steeds vaker als ik continue bewegingen volg, laten we zeggen de camera zoomt over een stuk papier heen naar onderen. Of bijv. naar rechts oid in een vaste snelheid, dat je dan continu schokjes kan "voelen" op de Xbox met XBMC. Snappen jullie wat ik bedoel? En weet iemand de oplossing. Het zijn niet echt duidelijke schokken maar als je er op let merk je toch een soort haperingachtigheidje.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Icekiller2k6
@MSG
had hier niet iemand geschreven dat dat eerder een encoderings probleem was dan een XBMC probleem?
iets ivm dat releasegroepen weinig tot geen rekening houden met 'trage' bewegingen zoals bij house als ze vanboven af het gebouw 'langzaam' laten zien.. is het dus een DVD of?

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

BartNL schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:06:
[...]

Vista XBMC draai je op een andere PC?
Bij de ASRock ION moet je voor vloeiend beeld de nvidia vdpau hardware wel activeren bij de instellingen -> video -> render methode. Heb je dat al geactiveerd?
Nee, alles draait op de Asrock en VDPAU staat aan.

• MaxPoweR

MaxPoweR

-=StopTech=-

Erhnam schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 13:43:
[...]

Ik heb me best gedaan om het een beetje door te krijgen maar helaas, lukt het nog steeds niet. Voor de duidelijkheid ik wil XBMC vanaf een usb stick booten, laatste Nvidia drives installeren is gelukt, alleen synchroniseren met SVN niet. Ik heb de Arsock ook aangesloten op een andere lcd tv 32" en daar loopt xbmc live wel perfect.

Verwijderd

BartNL schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:15:
[...]

volgens mij moet je eerst bibliotheek mode activeren (ipv filemode) en dan kun je fanart kiezen. Fanart moet je natuurlijk wel eerst downloaden via de interne (of eventueel externe) scrapers.
Staat volgens mij allemaal in die prima tutorial beschreven :)
Sorry van mijn late reactie. (vakantie)
Ik kan de bibliotheek mode niet eens aanzetten enig idee hoe dat komt?
En ik kan het niet in de tutorail vinden:P

Iemand miss nog antwoord op mijn andere vraag?
quote:
Verwijderd schreef op dinsdag 18 augustus 2009 @ 02:11:
Een paar vraagjes over xbcm. Heb het programma pas sinds vandaag en heb deze turtorial gevolgd: http://lcardinaals.wordpress.com/2009/05/17/ubuntu-xbmc/
Ik ben al een heel eind alleen een paar vraagjes.

Er staat: Het mooiste navigatie-effect in XBMC krijg je met de volgende instellingen:

Deze dus:
http://lcardinaals.files....9/05/xbmc_20090517_35.png

En als ik films toevoeg bij voeg locatie toe dan komen ze in één lijst te staan.
Hoe kan ik groepen maken? met bijv. actie, horror ect...

Ook zie ik bij muziek niet dezelfde illustraties als die ik bij itunes in heb gesteld.
En bij het scherm van muziek dus dat je alle albums ziet zie ik helemaal geen illustraties alleen die hardeschijfjes :P
Alvast bedankt.

Sander.

• BeyondThunder

BeyondThunder

Lost Lightning

MaxPoweR schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 20:32:
[...]

Ik heb me best gedaan om het een beetje door te krijgen maar helaas, lukt het nog steeds niet. Voor de duidelijkheid ik wil XBMC vanaf een usb stick booten, laatste Nvidia drives installeren is gelukt, alleen synchroniseren met SVN niet. Ik heb de Arsock ook aangesloten op een andere lcd tv 32" en daar loopt xbmc live wel perfect.
Had ik ook, ben toen opnieuw begonnen op de HDD en toen ging het perfect.
Er staan ook handige How-to's op xbmc.org.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2009 @ 22:51:
[...]

Sorry van mijn late reactie. (vakantie)
Ik kan de bibliotheek mode niet eens aanzetten enig idee hoe dat komt?
En ik kan het niet in de tutorail vinden:P
Dat is omdat er nog niks in de bibliotheek zit. :P

Je moet eerst in File Mode (waar je standaard in zit dus :) ) naar de root van je movie-source gaan. Als je sources goed ingesteld staan, is dat dus in pricipe in het hoofdmenu naar Movies gaan;
Daar moet je het context-menu openen (c-toets) en daar moet je dan 'Set Content' doen (Inhoud toewijzen in het Nederlands?).
Daarna laat je hem scannen (of je vinkt de optie 'Run Automated Scan' aan als je 'Set Content' doet) en dan ga je de Bibliotheek-mode wel kunnen aanzetten. :)
Als je per genre wilt kunnen kiezen, mag je de optie 'Flatten' niet aanzetten. Geen idee wat dat in het NL is. :)
Iemand miss nog antwoord op mijn andere vraag?
quote:

[...]
Voor muziek moet je per folder een folder.jpg hebben, deze laat hij dan zien ipv de harde schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 13:31
*diepe zucht* Mooi hé?...

http://www.youtube.com/watch?v=YG2HudEpBGk

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:07

Snuffel

Vroem!

Zeeeeeer gelikt inderdaad
Wanneer issie af?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Snuffel schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:25:
Zeeeeeer gelikt inderdaad
Wanneer issie af?
*diepere zucht*
Blijkbaar is hij voorlopig gecancelled. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 19:07

Snuffel

Vroem!

Typisch gevalletje van: dooie mus -> blij

:/

[ Voor 6% gewijzigd door Snuffel op 21-08-2009 12:20 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

Ik vind de Atlanta skin dan veel mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Atlanta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tijdje terug al een link geplaatst :)
Van Transparency afgeleid, maar lijkt op Alaska :P
Maar als je het aan mij vraagt, vind het allemaal veel te druk qua overlays. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:58:
[...]

Je moet eerst in File Mode (waar je standaard in zit dus :) ) naar de root van je movie-source gaan. Als je sources goed ingesteld staan
Sorry, waar moet ik zijn dan, snap het niet helemaal?
Voor de rest bedankt :)
Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:58:
[...]

Als je per genre wilt kunnen kiezen, mag je de optie 'Flatten' niet aanzetten. Geen idee wat dat in het NL is.
Waar staat die functie? heb alles op nl

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 15:36:
Een tijdje terug al een link geplaatst :)
Van Transparency afgeleid, maar lijkt op Alaska :P

[...]

Maar als je het aan mij vraagt, vind het allemaal veel te druk qua overlays. :9
Had in het topic hier naar Atlanta gezocht, maar niks gevonden natuurlijk.
Alaska ken ik wel, en vind ik wel heel mooi (en simpel eigenlijk :) )
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 18:47:
[...]

Sorry, waar moet ik zijn dan, snap het niet helemaal?
Voor de rest bedankt :)
Als je in het hoofdmenu zit, ga je naar Movies (Video of Films zal dat in NL zijn denk ik).
Daar zie je normaalgezien de sources die je zelf hebt toegevoegd?

Welke skin gebruik je, dan probeer ik wel eens wat screenshots te vinden (of zelf te maken).
[...]

Waar staat die functie? heb alles op nl
'Eenvoudig beeld' zou het moeten zijn.
Waar het staat is weer afhankelijk van welke skin gebruikt.
Maar aangezien je nog niet in Library mode geraakt is dit een probleem voor later aangezien je het nog niet gaat te zien krijgen nu. ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Fire69 op 21-08-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie weten echt ontiegelijk veel van dit programma, ben al de hele tijd aan het lezen :P
Maar ik zou graag die fanart skin willen en daarvoor moet ik dus eerst die bibliotheek modus aanvinken? (wat heeft het eigenlijk voor nut?)
Skin die ik nu gebruik is Pm3.hd

Dingen die ik bij movies heb toegevoegd kan ik uiteraard zien :P maar weet niet hoe ik nu verder moet wil ik fanart krijgen.
Waar moet ik die uberhout downloaden?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2009 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Selecteer de fanart view in PM3 HD :) (druk links --> options menu - selecteer view type)

Als je inhoud hebt toegewezen aan je files zijn de fanart afb ook aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 19:47:
Jullie weten echt ontiegelijk veel van dit programma, ben al de hele tijd aan het lezen :P
Maar ik zou graag die fanart skin willen en daarvoor moet ik dus eerst die bibliotheek modus aanvinken? (wat heeft het eigenlijk voor nut?)
Heel eerlijk gezegd? Eye-candy! :+
Skin die ik nu gebruik is Pm3.hd
Goeie, eenvoudige skin, prima om te beginnen leren werken met XBMC :)
Dingen die ik bij movies heb toegevoegd kan ik uiteraard zien :P
De vraag is, hoe zie jij ze momenteel?
Als je in de lijst van je films zit, kan je dan (zoals Poeier hierboven ook al zegt) pijltje naar links duwen en krijg je dan in het fold-out menu Bibliotheek-modus als aanvinkbare optie?
... maar weet niet hoe ik nu verder moet wil ik fanart krijgen.
Waar moet ik die uberhout downloaden?
Fanart komt automatisch binnen als je xbmc laat scrapen.
Maar handiger is het eigenlijk om Media Companion (of vergelijkbare software, maar dit is de eenvoudigste) te gebruiken. Hier is de laatste versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey !!, bib is niet alleen eye-candy. :+
Je hebt meerdere zoek criteria's , smartplaylist, info 's, acteurs, studio, etc...... bib. is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tuurlijk, je hebt een heleboel extra opties, waarbij het zoeken op genre, jaartal, acteur, ... waarschijnlijk het meest gebruikt wordt.
Maar ik geef eerlijk toe dat het voor mij puur voor de eye-candy is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:35:
Selecteer de fanart view in PM3 HD :) (druk links --> options menu - selecteer view type)

Als je inhoud hebt toegewezen aan je files zijn de fanart afb ook aanwezig ;)
Selecteer view type kan ik niet vinden?
Staat het wel bij uiterlijk?
Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:48:
[...]

De vraag is, hoe zie jij ze momenteel?
Als je in de lijst van je films zit, kan je dan (zoals Poeier hierboven ook al zegt) pijltje naar links duwen en krijg je dan in het fold-out menu Bibliotheek-modus als aanvinkbare optie?
Layout: lijst (hoop dat je er wat aan hebt :P)
Bibliotheek kan je niet aanvinken.
Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 21:48:
[...]

Fanart komt automatisch binnen als je xbmc laat scrapen.
Maar handiger is het eigenlijk om Media Companion (of vergelijkbare software, maar dit is de eenvoudigste) te gebruiken. Hier is de laatste versie
Ik heb het programma gedownload maar snap er niet veel van.
Hoe kan ik via daar die fanart skin krijgen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-06 11:04
Is media companion echt zoveel handiger om te gebruiken ipv het gewoon te laten scrapen?
Verder zoek ik nog een manier om accuweather.com te gebruiken ipv weather.com. Dit omdat accuweather.com veel kleine plaatsen in Nederland wel kent.

Dan kom nog het geplaar om me muziek collectie en enkele shoutcast streams er juist in te krijgen en dan is mijn setup helemaal klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:16:
[...]

*diepere zucht*
Blijkbaar is hij voorlopig gecancelled. :'(
Snuffel schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:20:
Typisch gevalletje van: dooie mus -> blij

:/
Welnee man, ik maak jullie niet dood met een blije mus.. hij komt rond december uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:34:
[...]

Selecteer view type kan ik niet vinden?
Staat het wel bij uiterlijk?
[...]

Layout: lijst (hoop dat je er wat aan hebt :P)
Bibliotheek kan je niet aanvinken.
Waar je die Layout: Lijst ziet, zou je ook Fanart moeten kunnen selecteren. Maar dat zal misschien enkel in Bibliotheek-mode zijn, dat weet ik niet zeker, ik gebruik een andere skin.

Bibliotheek kan je nog niet aanvinken, dus wil dat zeggen dat je nog steeds niet 'Inhoud Toewijzen' hebt gedaan.

Als je vanuit het hoofdmenu naar Videos gaat (denk dat het in NL ook zo heet?), wat krijg je dan te zien?
Welke bronnen heb je toegevoegd? Een folder/share met daarin allemaal subfolders met films?
Zo ja, ga op die hoofdfolder staan, druk op c en doe 'Inhoud Toewijzen'.
Als inhoud kies je Films en als scraper TMDB.
Vind de optie 'Uitvoeren van automatische scan' aan.
Sluit dit menu met OK en XBMC begint alle films naar de Library te scannen.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :P
[...]

Ik heb het programma gedownload maar snap er niet veel van.
Hoe kan ik via daar die fanart skin krijgen dan?
Wat is er niet te snappen? :P
In de setup (druk vanboven op de knop met het tandwiel), ga je naar de tab Folders.
Je voegt de hoofdfolder(s) toe waar je films instaan.
Je sluit de setup af.
Je drukt op de knop Media Search.

That's it (heel basic natuurlijk, je kan wel nog wat extra dingen aan/uitzetten, maar met dit begin zou het toch al goed moeten lukken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bigfoot87 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:35:
[...]

[...]

Welnee man, ik maak jullie niet dood met een blije mus.. hij komt rond december uit..
Vreemd, eergisteren vertelde de maker nochtans dat het project in de koelkast zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:36:
[...]

Waar je die Layout: Lijst ziet, zou je ook Fanart moeten kunnen selecteren. Maar dat zal misschien enkel in Bibliotheek-mode zijn, dat weet ik niet zeker, ik gebruik een andere skin.
Ik kan hem idd niet kiezen alleen andere dingen, volledige lijst ect..

Bibliotheek kan je nog niet aanvinken, dus wil dat zeggen dat je nog steeds niet 'Inhoud Toewijzen' hebt gedaan.

Als je vanuit het hoofdmenu naar Videos gaat (denk dat het in NL ook zo heet?), wat krijg je dan te zien?
Welke bronnen heb je toegevoegd? Een folder/share met daarin allemaal subfolders met films?
Zo ja, ga op die hoofdfolder staan, druk op c en doe 'Inhoud Toewijzen'.
Als inhoud kies je Films en als scraper TMDB.
Vind de optie 'Uitvoeren van automatische scan' aan.
Sluit dit menu met OK en XBMC begint alle films naar de Library te scannen.
Zover kom ik maar heb ik de inhoud toegewezen maar ik kan nog steeds geen bibilotheek aanvinken

Zo moeilijk kan het toch niet zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:43:

[...]
Zover kom ik maar heb ik de inhoud toegewezen maar ik kan nog steeds geen bibilotheek aanvinken
[...]
Dan wil dat zeggen dat je de inhoud nog niet hebt laten scannen. :)
Ga op je bron staan, druk op c en kies 'Scan voor nieuwe inhoud'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja gedaan, je ziet dat balkje rechtsboven lopen.
Maar nog steeds onmogelijk om de optie aantevinken. Alleen groeperen kan je aanvinken (die heb ik uit staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Kan je anders even hier je sources.xml posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is dat?
Sorry maar weet er echt weinig van.
Toch al bedankt voor al je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooruit dan hier wat screenshots: ;)
Vink bibliotheek aan zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/9624/screenshot031qfj.jpg

Selecteer view type:
(Nogmaals open options menu door naar links of boven te drukken afhankelijk van view waar je momenteel inzit.)
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/1939/screenshot032sov.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat is de tekst-file waar je bronnen in beschreven worden.
Die staat (ik veronderstel hier dat je Windows gebruikt?) op 2 mogelijke plaatsen:
- in je profiel-folder:
In XP is dat C:\Documents and Settings\<user>\Application Data\XBMC\userdata
- in de xbmc-installatie-folder onder userdata.

Ik bedacht me net nog iets.
Als je 'Wijs inhoud toe' doet, heb je daar bij 'Deze map bevat' toch voor films gekozen hoop ik? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb even mijn settings voor je overhoop gegooid en screenshots gemaakt:

Hoofdmenu, selecteer Video:
Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/263tu35.jpg

Bronnen, bij mij hier Movies genaamd:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/3096b7l.jpg

Selecteer je bron van films en druk op C, daarna 'Inhoud Toewijzen, dan kom je hier:
Afbeeldingslocatie: http://i30.tinypic.com/4t4vt1.jpg

Afhankelijk van hoe je films op je schijf staan - allemaal 'op een hoop' of in aparte folders - moet je dus 'Scan onderliggende mappen' aan of uitvinken.

Als je daarna wel Bibliotheekmodus kan aanvinken, en je kies als layout Coverflow, krijg je bvb dit:
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/se8u2s.jpg

[edit]
Poeier, jij eikel! :+

[edit2]
Te snel gescholden. Hij kan niks met je screenshots want hij kan Bib-modus niet aanvinken. ;)

[edit3]
Ik zie net hoe laat het is.
Sander, de helpdesk is gesloten. :P
Slaap ze!

Nog één tip, kijk eens naar http://xbmc.org/wiki/?title=Video_Library

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 22-08-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is had ie al inhoud toegewezen. O-)
Maar uhh mooie screenshots. _O-

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb 'mijn' Xbox crystal nu klaar :)

Wat ik gedaan heb:
HDD geupgrade naar 40GB
Metalen shield aan de bovenkant eraf gehaald, zodat je echt in de Xbox kunt kijken
XBMC erop, MediaStream skin
Flink wat spellen op de HDD gezet.

En omdat hij voor m'n broertje is, heb ik de achtergrond bij elk menu item gewijzigd in iets wat m'n broertje wel aanspreekt (Saw, Texas Chainsaw, Spiderman 3 etc)

En natuurlijk heeft de Xbox toegang tot m'n server, met al m'n films erop.

Oja, en ik heb ook nog een controller verlengkabeltje besteld (voor dat kleine rondje plugje), zodat ik een verloopstekker kan maken, zodat hij z'n controller ook kan aansluiten op de PC, hij speelt nog wel eens NFS Carbon, GTR2, Trackmania enzo. En een Xbox controller blijft toch het beste :P

Ziet er allemaal zeer blits uit, en ik denk ook wel dat m'n broertje er blij mee is, voor z'n verjaardag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 11:06

seninha

god's right foot

Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 22:23:
Tuurlijk, je hebt een heleboel extra opties, waarbij het zoeken op genre, jaartal, acteur, ... waarschijnlijk het meest gebruikt wordt.
Maar ik geef eerlijk toe dat het voor mij puur voor de eye-candy is. :P
Dan zou ik je adviseren om Transparency als skin te nemen.Deze is helemaal gebouwd om Fanarts te gebruiken.Zelf zonder dat je bib modus gebruikt.
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=55311

Nadeel van bib modus vind ik is dat echt alles in een lijst gezet wordt,dus als je twee bestanden in eenmap heb zie je beiden staan.
Bv , ik heb een map waar ik al mn Top Gear afleveringen in zet.Hier heb ik dus deel 1 , deel 2 enz.
Met Transparency zie ik gewoon de map Top gear staan en pas als ik er in ga zie ik alle afleveringen.

Gebruik zelf geen Series afdeling, ik wil gewoon al mn Video bestanden bij elkaar.
Is voor mij beter werkbaar (en ook voor de kids)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seninha, zo te horen heb je je bib niet onder controle.
Alles wat je noemt kun je instellen of voorkomen.

Voor mijn kinderen is juist de bib en zeker series een uitkomst, is voor hun beter werkbaar !!!

En Btw Trancperancy laat aleen maar in file mode fanart zien als deze ook bij je files staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Bib is juist stukken overzichtelijker en beter georganiseerd (en ziet er dus ook veel gelikter uit ja :P )

Overzicht series:
Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2dqvnmc.jpg

Afleveringen voor een serie:
Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/2r4juk1.jpg

Dat krijg je in File mode noooit voor elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is me gelukt. Denk dat mijn vorige films niet goed waren. Heb er nu een via mijn dvd lader geladen en nou kan ik bibliotheek wel aanvinken.

Afbeeldingslocatie: http://img25.imageshack.us/img25/9624/screenshot031qfj.jpg

Hier kom ik dan. Alleen kan ik bij sorteer: naam^ niks meer veranderen wat op die screen wel kan.
Fanart staat ook niet bij layout.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet uitvoeren van automatische scan aanvinken, of naderhand bib updaten via context menu anders staan ze idd niet in je bib. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie edit:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Via je dvd-lader? :?

Ik denk eerlijk gezegd dat je werkwijze toch niet helemaal in orde is. :P
Je gebruikt XBMC onder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor Fanart view moet je ook in je movies zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja windows vista.
Omdat ik verder geen films op mijn laptop had staan had ik een dvd geladen.
En deze toegevoegd dat ging dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:59:
Voor Fanart view moet je ook in je movies zitten.
Zit ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow van die sorteer naam die ik niet kon veranderen kan nu wel :)
Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t44/oOSanderOo/screenshot000.jpg
Hier zit ik toch goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kies films dan jaar / genre / title (maakt niet uit,) en dan zie zie je je movies en dan kun je fanart view kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is me gelukt.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2009 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Fire69 schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 23:38:
[...]
Vreemd, eergisteren vertelde de maker nochtans dat het project in de koelkast zit ;)
Mijn fout, ik vind het nergens terug... hoe ik dan aan december kom... :s joost mag het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 13:59:
Ja windows vista.
Omdat ik verder geen films op mijn laptop had staan had ik een dvd geladen.
En deze toegevoegd dat ging dus wel.
Je had geen films op je laptop staan?
Logisch toch dat XBMC dan niks naar je Bib kon scannen? :P

Iig, goed dat het gelukt is nu.
Ik hoop dat je er nog veel plezier aan beleeft.

Trouwens, als je nog wilt verder testen, je heb geen ECHTE films nodig op je laptop. XBMC kijkt enkel naar de bestandsnaam. Dus als je een lege Batman Begins.txt hernoemt naar Batman Begins.avi zal XBMC die ook in je Bib laten zien. Zo kan je eventueel wat testen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krenk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06-2021
Goedenmiddag,

Ik gebruik sinds kort xbmc.

Het draait op een mediacenter met:

P4S800-MX
512 DDR
Ati radeon 7500
500 GB ide
Resolutie 1920x1080 aangesloten met vga kabel op een AOC 42" full hd.

Mijn vraag is: Als ik via xbmc een film (divx) of dvd afspeel heb ik altijd een streep door het midden als het beeld snel afspeelt (bv dvd van u2 waar vaak van camera verwisseld word gebeurt dit constant). Dit gebeurt ook als ik een willekeurige andere resolutie pak. Dit gebeurt niet als ik dezelde dvd's en films met vlc mediaplayer afspeel.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb al verder gegoogled hier op en dan krijg ik te zien dat je vertical blanc in moet schakelen en bicubic. Dit heb ik ook gedaan maar werkt niet.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

ThinkPadd schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 00:44:
Ik heb 'mijn' Xbox crystal nu klaar :)

Wat ik gedaan heb:
HDD geupgrade naar 40GB
Metalen shield aan de bovenkant eraf gehaald, zodat je echt in de Xbox kunt kijken
XBMC erop, MediaStream skin
Flink wat spellen op de HDD gezet.

En omdat hij voor m'n broertje is, heb ik de achtergrond bij elk menu item gewijzigd in iets wat m'n broertje wel aanspreekt (Saw, Texas Chainsaw, Spiderman 3 etc)

En natuurlijk heeft de Xbox toegang tot m'n server, met al m'n films erop.

Oja, en ik heb ook nog een controller verlengkabeltje besteld (voor dat kleine rondje plugje), zodat ik een verloopstekker kan maken, zodat hij z'n controller ook kan aansluiten op de PC, hij speelt nog wel eens NFS Carbon, GTR2, Trackmania enzo. En een Xbox controller blijft toch het beste :P

Ziet er allemaal zeer blits uit, en ik denk ook wel dat m'n broertje er blij mee is, voor z'n verjaardag :)
Foto's? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Die moeten in Het Grote Xbox Topic Deel 11 want hardware-mods hebben niks met XBMC te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
krenk schreef op zaterdag 22 augustus 2009 @ 17:03:
Goedenmiddag,

Ik gebruik sinds kort xbmc.

Het draait op een mediacenter met:

P4S800-MX
512 DDR
Ati radeon 7500
500 GB ide
Resolutie 1920x1080 aangesloten met vga kabel op een AOC 42" full hd.

Mijn vraag is: Als ik via xbmc een film (divx) of dvd afspeel heb ik altijd een streep door het midden als het beeld snel afspeelt (bv dvd van u2 waar vaak van camera verwisseld word gebeurt dit constant). Dit gebeurt ook als ik een willekeurige andere resolutie pak. Dit gebeurt niet als ik dezelde dvd's en films met vlc mediaplayer afspeel.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Heb al verder gegoogled hier op en dan krijg ik te zien dat je vertical blanc in moet schakelen en bicubic. Dit heb ik ook gedaan maar werkt niet.

Greetz
Stel in xbmc de vsync in op let driver decide en zet vsync aan voor opengl in het catalyst control center.
Zorg ook dat je tv de primaire monitor is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Laatst online: 09-12-2024
Heb XBMC ook sindskort ontdekt - werkt prima en ziet er ook nog eens goed uit :)

Een ding ben ik nog niet achter gekomen, hoe krijg in de Library mode de Episode nummers terug ?

Op dit moment geeft XBMC alleen de aflevering naam weer (zie afbeelding Harpers Island), uiteraard kan ik elke aflevering apart gaan hernoemen maar dit is volgens mij niet de bedoeling ?!

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0544/harper.jpg

Ben al tijdje aan het zoeken in de FAQ, maar nog zonder resultaat.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere view type ;) (druk links of naar boven als je in de serie zit)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
Met het veranderen van de "view" pas ik alleen de layout aan. De naam veranderd niet.

Ik zoek nog ff verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verander "sorteer: Naam" naar "sorteer: Afl."
:+ gebruik deze skin al een tijdje niet meer.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
Verwijderd schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 21:01:
Verander "sorteer: Naam" naar "sorteer: Afl."
Dat is hem ! Dankjewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Nu online

Erhnam

Hier een hoop problemen met de SVN versie van XBMC. WMAPro werkt niet en nu heb ik ook een probleem met DTS geluid (mkv bestanden). Ik ga weer terug naar de stable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
gewoon teruggaan naar 22278, die is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Ik krijg met de nieuwere builds nog steeds het probleem wat in oudere builds ineens ontstond: Als je een beetje een positie doorzoekt in een film, blijft dat venstertje met dat balkje bovenin gewoon staan de hele tijd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik op xmbc.org lees gaat het nog wel even duren voordat blu-ray schijfjes support worden. Weet iemand hoelang het zou kunnen duren? (Wil namelijk een Asrock Ion 330 met blu-ray kopen, maar schijnbaar ondersteunt xbmc dit nog niet...)
Pagina: 1 ... 35 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>