Gebruik je de windows of linux versie van xbmc?MikeOO schreef op maandag 17 augustus 2009 @ 11:06:
Ik heb XBMC nu op de laptop geinstalleerd voor de vakantie kunnen we films kijken.
Nu heb ik een afstandsbediening van een Hauppauge MCE-150 die ik hiermee wil gebruiken.
[afbeelding]
Na aansluiten werken er wel een aantal knoppen.
Maar niet alles werkt goed of zit onder een verkeerde knop wat lastig is. Nu probeer ik dus uit te zoeken hoe ik dit kan aanpassen maar kom er niet echt. Zoekende in het forum en internet kom je wel dingen tegen maar niet echt wat ik zoek of ik ben even zoekblind geworden.
Even mijn vragen.
1. Moet ik dit doen via Keymap.xml. Voor mijn Xbox kon ik zo wel een aantal fucnties erbij maken voor de DVD kit.
2. Zo ja is er meer uitleg te vinden wat je dan hierin moet zetten om deze remote werkend te krijgen
3. Is er toevallig iemand die deze remote ook gebruikt icm XBMC en misschien de settings kan plaatsen.
Onder linux werkt deze remote namelijk met behulp van lirc zonder dat je knoppen hoeft te wijzigen in keymap.xml
Enige wat je moet doen is ff lirc instellen.
Voor windows weet ik het eigenlijk niet, maar volgens mij heb je dan een bepaalde driver of iets nodig?