[XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste
Acties:
  • 279.369 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 17:03
pff ik kan maar geen beslissing nemen wat ik nou zal aanschaffen voor mijn xbmc pc..
Wou eerst een popcorn hour A-110 of de nog uit te komen C-200 nemen, maar ben bang dat ik XBMC vreselijk ga missen.
Gebruik nu een oude Xbox met XBMC en dat werkt perfect alleen kan geen HD afspelen op mn LG HD Ready tv, gebruik daarvoor de Xbox360 om WMVHD files af te spelen.

Dus dan maar een pc bouwen voor XBMC op linux of windows. Twijfel nu of ik een Asrock ION zal halen of een Intel Core2due cpu op een moederbord met onboard Geforce 9400 (Gigabyte GA-E7AUM-DS2H). Ben bang dat die Asrock te weinig performance geeft.

Voor mij is het belangrijk dat ik het apparaat via HDMI op mijn Onkyo DD,DTS,DTS HD, Dolby True HD capable reciever kan aansluiten. SPDIF zou eventueel ook kunnen.
Qua bestanden wil ik 1080p WMVHD en MKV films afspelen, mp3, flac en dts audio moet ook goed werken.

Wie kan mij helpen een keus te maken, wordt er gek van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

heeft iemand Justin.TV aan de praat gekregen op zijn xbox? vanmiddag op justin.tv voetbal zitten kijken, had graag op tv gedaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:39
Zerveza schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 22:20:
heeft iemand Justin.TV aan de praat gekregen op zijn xbox? vanmiddag op justin.tv voetbal zitten kijken, had graag op tv gedaan....
wmvhd gaat niet met xbmc zover ik weet (codec probleem) dus valt XBMC al uit de boot..

ik heb nog nergens 'samples' gezien van wmvhd om te testen.. hoewel ik dit meermaals gevraagd had..

Voor de rest gaat het allemaal wel gaan hoor op een Ion.. vooral met linux..
XBMC + Sabnzbd + utorrent gaat op een ion systeempje hoor..

Uiteraard kwa uitbreidingen is een losse cpu handiger...
zou zeggen zoek iemand in de buurt met ion XBMC systeempje en ga kijken geluid via hdmi etc is geen probleem.. spdif kan ik zelf niet testen.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Icekiller2k6 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 00:08:
[...]

wmvhd gaat niet met xbmc zover ik weet (codec probleem) dus valt XBMC al uit de boot..

ik heb nog nergens 'samples' gezien van wmvhd om te testen.. hoewel ik dit meermaals gevraagd had..
http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 12:30
Fraggler schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 17:24:
pff ik kan maar geen beslissing nemen wat ik nou zal aanschaffen voor mijn xbmc pc..
Wou eerst een popcorn hour A-110 of de nog uit te komen C-200 nemen, maar ben bang dat ik XBMC vreselijk ga missen.
Gebruik nu een oude Xbox met XBMC en dat werkt perfect alleen kan geen HD afspelen op mn LG HD Ready tv, gebruik daarvoor de Xbox360 om WMVHD files af te spelen.

Dus dan maar een pc bouwen voor XBMC op linux of windows. Twijfel nu of ik een Asrock ION zal halen of een Intel Core2due cpu op een moederbord met onboard Geforce 9400 (Gigabyte GA-E7AUM-DS2H). Ben bang dat die Asrock te weinig performance geeft.

Voor mij is het belangrijk dat ik het apparaat via HDMI op mijn Onkyo DD,DTS,DTS HD, Dolby True HD capable reciever kan aansluiten. SPDIF zou eventueel ook kunnen.
Qua bestanden wil ik 1080p WMVHD en MKV films afspelen, mp3, flac en dts audio moet ook goed werken.

Gewoon die ASRock halen :)
Ik heb em zelf ook, draai er een mini install van ubuntu op met daarop xbmc (nmt style zeg maar), dankzij VDPAU speelt ie alle content makkelijk af.
Voordeel verder is dat ie nauwelijks groter is als een popcorn, vind ik wel zo mooi als ie bij de tv staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
RFdeGroot schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 09:12:
[...]

Voordeel verder is dat ie nauwelijks groter is als een popcorn, vind ik wel zo mooi als ie bij de tv staat.
en uiteraard dat hij meer toekomst bereid is, sneller updates voor uitkomen, flexibeler is,...

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Afgelopen weekend mn nieuwe Asrock ION 330 opgezet met XBMC en als besturing een Logitecht diNovo Mini.
Echt de ultieme XBMC oplossing

Heb een dual boot met een uitgeklede (mini) Ubuntu en Windows 7.
(Let op dat je eerst Windows 7 installeert, een aparte partitie aanmaakt voor linux en dan Ubuntu installeert, dat werkt het beste en zonder gekke trucs. Ubuntu/grub noemt win7 overigens wel Vista, maar is dus win7).

Op XBMC forum vind je genoeg HOW-TO threads over hoe je een uitgeklede ubuntu installed op de Asrock ION. Je moet wel apart de NVidea drivers installen en de instellingen aanpassen om geluid over je HDMI te krijgen.

Alles lijkt netjes en ziet er goed uit. Moet het nog wat verder goed testen.
Enige probleem is dat mn scripts nog niet werken, zoals de Apple movie trailer script. Die willen niet runnen.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@chrisism

niet alle scripts zijn compatibel met Linux dit komt vooral door zondes tegen HoofdLetter gevoeligheid wat niet uitmaakte voor de Xbox..

maar de applescript werkte wel dacht ik? Veel voorkomend probleem is verkeerde DNS (op de xbox dan).. maar aangezien je wel de drivers etc hebt afgehaald is dat in orde lijkt me.. Werkt het gewoon niet? of een fout of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Icekiller2k6 schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 18:29:
http://xbmc.org/forum/sho...php?t=48867&highlight=emu is voor windows

edit:
ff benadrukken dat ik het heb over voor op linux :)

http://www.xbmc.org/forum...p?t=48983&highlight=zsnes
[afbeelding]
[afbeelding]
dit is de verwachten rompatch
code:
1
2
3
4
5
6
/var/media/roms/neogeo/
/var/media/roms/nes/
/var/media/roms/snes/
/var/media/roms/mastersystem/
/var/media/roms/megadrive/
/var/media/roms/n64/
Werkt dit alleen op XBOX systemen of ook op een normale linux installatie?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Icekiller2k6 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:28:
maar de applescript werkte wel dacht ik? Veel voorkomend probleem is verkeerde DNS (op de xbox dan).. maar aangezien je wel de drivers etc hebt afgehaald is dat in orde lijkt me.. Werkt het gewoon niet? of een fout of..?
Ok, ik had al python opnieuw ge-apt-get etc. Ik weet niet precies wat het probleem is, wordt niet echt duidelijk via de logs (kijk in xbmc.log).
Heb via de SVN-repo installer de scripts binnen gehaald. Bij alle scripts als ik ze start, dan staat er even (running) achter en dan houdt t op. Verder niks.
De Apple Trailer script doet nog even het 'script laden' dialoog venster en zegt na wat laad gedoe vervolgens 'Fout in script'.
De Youtube script runt als enige wel, maar ik heb nog geen enkel resultaat (overzicht filmpjes) van youtube binnen gekregen.

Overigens, is er nog ergens onder de linux versie een mogelijkheid om je sources vast te zetten, zoals in de sources.xml op de xbox? Moet nu namelijk elke keer inloggen als ik een verbinding maak met een netwerk share op mn server.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
@chrisism
hm dat kan vanalles zijn maar niet meteen een idee
over uw sources... ssh naar uw xbmc box
doe dan dit
code:
1
2
3
4
cd
cd .xbmc
cd userdata
ls

dan zie je dit
code:
1
2
advancedsettings.xml  guisettings.xml  LCD.xml           playlists     RssFeeds.xml   [b]sources.xml  [/b]visualisations
Database              Keymap.xml      [b] mediasources.xml[/b]  profiles.xml  Scrobbler.xml  Thumbnails

welke van de twee het is weet ik niet ;)

@Erhnam

't is gemaakt voor de linux versie... de xbox versie heeft helemaal geen /var stuff.. :')

[ Voor 4% gewijzigd door Icekiller2k6 op 10-08-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Icekiller2k6 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 12:05:
code:
1
2
advancedsettings.xml  guisettings.xml  LCD.xml           playlists     RssFeeds.xml   [b]sources.xml  [/b]visualisations
Database              Keymap.xml      [b] mediasources.xml[/b]  profiles.xml  Scrobbler.xml  Thumbnails

welke van de twee het is weet ik niet ;)
Sources.xml had ik er zelf neergezet vanuit xbox versie, maar die wordt geloof ik niet gebruikt onder linux.
Mediasources.xml bevat mn ingestelde connectie indien je gaat file browsen. (Is mediasources nieuwe versie van sources.xml wellicht?)

Maar ik heb dus bij mn videos en music etc.sources staan naar verschillende smb shares op mn server. Die wil ik qua connectie vast hebben staan en niet elke keer inloggen als ik m open.
Ga vanavond wel weer prutsen.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Icekiller2k6 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:35:
[...]

en uiteraard dat hij meer toekomst bereid is, sneller updates voor uitkomen, flexibeler is,...
Uiteraard, bedoelde dat ook meer als voordeel tov een andere htpc oplossing.
Dus wel het formaat van een popcorn of vergelijkbare nmt, maar de mogelijkheden van een htpc _/-\o_

Tja, en als je eenmaal gewend bent aan xbmc... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Icekiller2k6 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:28:
@chrisism

niet alle scripts zijn compatibel met Linux dit komt vooral door zondes tegen HoofdLetter gevoeligheid wat niet uitmaakte voor de Xbox..

Ik kan bevestigen dat de meeste scripts geen enkel probleem zijn op een linux install hoor.
o.a. Apple movie trailers gebruik ik naar volle tevredenheid op mijn linux install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hey Tweakers,

Ik heb sinds vandaag m'n Xbmc bak draaien, geinstalleerd vanaf de live cd.
Werkt echt geweldig! Ik wil alleen graag een nzb downloader toevoegen aan mijn systeem, is hier een mogelijkheid voor? En hoe doe ik dit? :)

Alvast bedankt :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
DennusB schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:31:
Hey Tweakers,

Ik heb sinds vandaag m'n Xbmc bak draaien, geinstalleerd vanaf de live cd.
Werkt echt geweldig! Ik wil alleen graag een nzb downloader toevoegen aan mijn systeem, is hier een mogelijkheid voor? En hoe doe ik dit? :)

Alvast bedankt :D
Tuurlijk.. 'sudo apt-get install sabnzbd' en je bent klaar.

Tenminste dit is op ubuntu 9.04 zo, dus ik denk met de live install ook?
Als het niet werkt moet je ff de sabnzbd repository opzoeken en deze toevoegen in /etc/apt/sources.list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
RFdeGroot schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:09:
[...]

Tuurlijk.. 'sudo apt-get install sabnzbd' en je bent klaar.

Tenminste dit is op ubuntu 9.04 zo, dus ik denk met de live install ook?
Als het niet werkt moet je ff de sabnzbd repository opzoeken en deze toevoegen in /etc/apt/sources.list
Thanks! Ondertussen heb ik SABNZBD draaiende inderdaad.
Nu heb ik ook een mountpoint aangemaakt naar mijn NAS, zodat mijn systeem daarheen kan schrijven vanuit sabnzbd.
Maar hoe zorg ik ervoor dat hij deze opnieuw mount als ik reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Ik heb sabnzbd apart draaien op mn server met o.a. een hotfolder/share waar ik de nzbtjes in kan droppen voor automatische verwerking.
Zoek alleen nog een handige client of andere koppeling met xbmc. Anyone?

(tenminste, zodra ik mn scripts aan t praten krijg).

p.s.
wat betreft vaste sources. Vond dit op xbmc.org:
http://xbmc.org/wiki/?title=Adding_Media_Sources

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webby_143
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-11-2023

Webby_143

1 Omhoog

Ik zit met hetzelfde. Alhoewel ik nu meer naar de Asrock ION kijk dan een NMT vanwege de flexibiliteit.

Geluid is voor mij ook een factor. Tevens via HDMI op een Onkyo. Ik had in een review gelezen dat de Asrock ION geen DTS en True HD deed, dus daar zou ik graag meer over weten. Gelukkig zoek ik alleen een mkv / srt oplossing voor series. Dat voldoet wel.

Ik heb ook al op windows even gespeeld met XBMC met Aeon. Alleen op de site zie je van die grijze vlakken bij films met titel, jaar, description, etc. Die zie ik niet met de laatste versies van beide, iemand enig idee?

:: Game Over ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Bovenstaande gaat niet op denk ik :(
Ik heb middels dit commando in putty de mount aangemaakt :
mount -t smbfs -o username=USER,password=PASSWORD //SERVER/SHARE /newhome
Maar hoe run ik dit direct bij het opstarten, zodat die mount altijd blijft bestaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
DennusB schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:28:
Ik heb middels dit commando in putty de mount aangemaakt :
[...]
Maar hoe run ik dit direct bij het opstarten, zodat die mount altijd blijft bestaan ? :)
Waarom mount je hem zo? Ik heb m via xbmc al als locatie toegevoegd in de filebrowser.
Werkt allemaal perfect behalve t feit dat ik dus elke eerste keer weer moet inloggen?

Hier links naar uitleg voor auto mounten (niet geprobeerd nog):
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=28630
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=272606

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
chrisism schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:43:
[...]

Waarom mount je hem zo? Ik heb m via xbmc al als locatie toegevoegd in de filebrowser.
Werkt allemaal perfect behalve t feit dat ik dus elke eerste keer weer moet inloggen?

Hier links naar uitleg voor auto mounten (niet geprobeerd nog):
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=28630
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=272606
Omdat mijn sabNZBd erheen moet downloaden en ik dus niet telkens een login kan ingeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Ahw, dus je gaat niet via xbmc, maar via linux zelf?

Ok, maar voor de xbmc browser zelf, heb nu een sources.xml (net zoals in de xbox versie).
Het volgende staat erin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<sources>
    <video>
        <default pathversion="1"></default>
        <source>
            <name>Mediaserver disk1</name>
            <path pathversion="1">smb://username:password@192.168.0.x/Media1/</path>
        </source>

Werkt tot nu toe perfect. Hoef niet meer in te loggen. Ook niet na reboot.
Had wel hiervoor even een share gemount via putty, maar na reboot bleef ik gewoon op de server komen.

[ Voor 7% gewijzigd door chrisism op 10-08-2009 21:03 ]

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
chrisism schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:01:
Ok, heb nu een sources.xml (net zoals in de xbox versie).
Het volgende staat erin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<sources>
    <video>
        <default pathversion="1"></default>
        <source>
            <name>Mediaserver disk1</name>
            <path pathversion="1">smb://username:password@192.168.0.x/Media1/</path>
        </source>

Werkt tot nu toe perfect. Hoef niet meer in te loggen. Ook niet na reboot.
Had wel hiervoor even een share gemount via putty, maar na reboot bleef ik gewoon op de server komen.
Ja dat is leuk, maar dan wordt ie toch niet gemapt onder LINUX?
Als ik jouw manier gebruik kan ik nogsteeds er niet bij vanuit sabNZBd, toch ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
DennusB schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:01:
[...]
Ja dat is leuk, maar dan wordt ie toch niet gemapt onder LINUX?
Als ik jouw manier gebruik kan ik nogsteeds er niet bij vanuit sabNZBd, toch ? ;)
Had m al ge-edit :P

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
als je 'm wil mappen onder linux moet je in fstab je mountregel opnemen. als de mount actief is staat ie in mtab, kun je zo kopieren en plakken in fstab. staan beide in /etc/, open met sudo gedit of andere texteditor met rootrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

DennusB schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:28:
Door deze code in /etc/rc.local te zetten.
code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Webby_143 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:52:
[...]

Ik zit met hetzelfde. Alhoewel ik nu meer naar de Asrock ION kijk dan een NMT vanwege de flexibiliteit.

Geluid is voor mij ook een factor. Tevens via HDMI op een Onkyo. Ik had in een review gelezen dat de Asrock ION geen DTS en True HD deed, dus daar zou ik graag meer over weten. Gelukkig zoek ik alleen een mkv / srt oplossing voor series. Dat voldoet wel.

Ik heb ook al op windows even gespeeld met XBMC met Aeon. Alleen op de site zie je van die grijze vlakken bij films met titel, jaar, description, etc. Die zie ik niet met de laatste versies van beide, iemand enig idee?
Idd dat van dat DTS HD en Dolby True HD probleem met een Asrock ION had ik ook gelezen. Vandaar dat ik twijwel om zelf een systeem met Geforce 9400 te bouwen. Mocht er in de toekomst een andere videokaart of geluidskaart nodig zijn vooe DTS HD en Dolby True HD dan kan ik die er zo bijzetten zonder weer een ander systeem te moeten halen :P

Tevens maakt mij de grootte van het apparaat ook niet uit, heb nog een mooie hifi pc kast over van mn vorige htpc.
Zal een mobo gebaseerd op de Geforce 9400 (Gigabyte GA-E7AUM-DS2H) net zo goed werken als een Asrock ION?

[ Voor 8% gewijzigd door Marsman83 op 11-08-2009 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
[ash] schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:10:
[...]

Door deze code in /etc/rc.local te zetten.
code:
1
Kan, maar netter vind ik altijd de mounts gewoon op te nemen in /etc/fstab
Dat doe je door de volgende regel toe te voegen:

//server/share /mnt/samba smbfs username=username,password=password 0 0

server/share vervangen met de share op je nas bijv //192.168.1.10/films
/mnt/samba is je mount point, hier kun je alles van maken, bijv /home/xbmc/films
Die directory moet dan overigens wel bestaan en leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
Een handig tool gevonden voor XBMC. Middels deze tool kun je eenvoudig de film collectie goed opzetten incl Fanart/NFO/Posters. Gebruik deze zelf icm 2 XBoxen en werkt super. Nadat je gegevens hebt veranderd of toegevoegd kun je met 1 druk op knop alles bijwerken.

Zorg wel dat de webserver functie aanstaat anders werkt het niet

Ember Media Manager NFO/Poster/FanArt Manager for Movies
http://www.xbmc.org/forum/showthread.php?t=50348

[ Voor 5% gewijzigd door MikeOO op 11-08-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-08 20:57
Windows only, helaas. Voor een Linux omgeving ben ik nog nergens een goede mediamanager tegengekomen :'( Aangewezen op de scrapers dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Japius op 11-08-2009 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:36

_Apache_

For life.

Gister voor het eerst xbmc geprobeerd, maar ben toch wel erg gecharmeerd. In tegenstelling tot MediaPortal die nog veel tunewerk nodig had.

Vooral dat de afstandbediening goed en snel herkent werd en ik zonder nog maar 1 instelling te wijzigen al zonder problemen - toetsenbordloos - kon navigeren. Ook ondertitels worden heel subtiel opgepikt.

Alleen jammer dat ik het full screen starten niet via mijn fusion kan doen. ( nou ja, een normale gebruiker, je kan alleen exe's aanwijzen, niet mét parameters ) Heb even snel een bat-file'tje gemaakt die hem aftrapt mét de parameters die hem full screen start. Maak er binnenkort wel even een vb script van, welke onzichtbaar is. Nu zie je nog een cmd prompt langschieten als je hem start.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
chrisism schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:44:
Ik heb sabnzbd apart draaien op mn server met o.a. een hotfolder/share waar ik de nzbtjes in kan droppen voor automatische verwerking.
Zoek alleen nog een handige client of andere koppeling met xbmc. Anyone?

(tenminste, zodra ik mn scripts aan t praten krijg).
Hmmm, heb je de SABnzbd controller voor XBMC geinstalleerd? In dit topic staat ie wel genoemd. Ik krijg hem alleen niet lekker aan de praat onder Aeon Auriga op een Ubuntu install. Ik weet niet waar ik de plugin moet uitpakken en hoe ik dan de settnigs aanpas. XBMC reageert alleen op een rechtermuisknop als ik de PM3-HD skin gebruik. Ervaringen zijn welkom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

arg, 'k heb die ember media manager geinstalleerd.. ziet er allemaal super uit.. echter toen ik op update xbox drukte, ging hij mijn library updaten... hij vind dan allerlei rotzooi (lang verhaal), die nu in mijn library staat.. boel entries waar ik niet op zat te wachten.

weet iemand hoe kan ik mijn library in 1 keer weg-gooi? Dan re-scan ik alles wel....

gelukt, heb de db's in de userfile weg-geknikkerd....

dus toch een geweldige tool, die ember media manger, het lukt me niet om fanart te downloaden, ik kan het wel scrapen, maar wanneer ik iets selecteer blijft de ok knop greyed out.. (bugje?)

nu no zoiets voor m'n muziek en ik ben blij..

[ Voor 29% gewijzigd door Zerveza op 11-08-2009 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:38
Zerveza schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:21:
arg, 'k heb die ember media manager geinstalleerd.. ziet er allemaal super uit.. echter toen ik op update xbox drukte, ging hij mijn library updaten... hij vind dan allerlei rotzooi (lang verhaal), die nu in mijn library staat.. boel entries waar ik niet op zat te wachten.

weet iemand hoe kan ik mijn library in 1 keer weg-gooi? Dan re-scan ik alles wel....
Dus die Ember past rechtstreeks de library van XBMC aan? Niet de nfo-files?
Dat had ik uit dat topic niet begrepen. :z

In ieder geval, je library leegmaken kan je makkelijk doen door in <xbmc profiel-folder>\userdata\Database het bestand MyVideos34.db te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
@Zerveza
Om een fanart te kiezen klik je 1x op het plaatje en dan wordt deze blauw. Nu kun je op OK klikken.

Als je op de knop klikt op je xbox te update dan klopt het dat hij je libary gaat updaten. Zo werkt de tool dus. Het beste is volgens mij ook door het eerst allemaal goed te zetten en in XBMC je database te verwijderen en dan in 1x alles overzetten.

@Fire69
Hij maakt NFO bestanden aan, download de posters en fanart. De film info kun je ook automatisch downloaden via de scraper. Zo maak je elke film gereed zoals je met elke andere movie database doet.
De kracht zit hem dat je daarna alles automatisch naar XBMC kunt overzetten en is je movie database gereed.

[ Voor 22% gewijzigd door MikeOO op 11-08-2009 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
Heb ook vandaag de Ember Media ding gebruikt. Aangezien ik weer opnieuw mn lib moet samenstellen ivm de nieuwe ION xbmc opzet.

Werkt veel beter en ziet er mooier uit dan 'Media Companion' waar ik al maanden niet goed mn folders mee kan scrapen. En uitgebreider dan de simpele NFO scrape tooltje ergens uit de xmbc fora.

Enige vraag nu die ik heb, of de trailers ook ondersteund worden in xbmc. Weet iemand t?
En moet je ze downloaden of kan je de url gewoon gebruiken in de nfo.

[edit]
P.s.
Heb nog steeds mn scripts niet aan de praat onder xbmc ubuntu/linux.
Bij laden van AppleTrailer script geeft hij de melding 'Not all modules found' o.i.d.

[ Voor 15% gewijzigd door chrisism op 11-08-2009 14:18 ]

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
chrisism schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:14:
Heb ook vandaag de Ember Media ding gebruikt. Aangezien ik weer opnieuw mn lib moet samenstellen ivm de nieuwe ION xbmc opzet.

Werkt veel beter en ziet er mooier uit dan 'Media Companion' waar ik al maanden niet goed mn folders mee kan scrapen. En uitgebreider dan de simpele NFO scrape tooltje ergens uit de xmbc fora.

Enige vraag nu die ik heb, of de trailers ook ondersteund worden in xbmc. Weet iemand t?
En moet je ze downloaden of kan je de url gewoon gebruiken in de nfo.

[edit]
P.s.
Bij laden van AppleTrailer script geeft hij de melding 'Not all modules found' o.i.d.
Trailers worden ondersteund door xbmc, persoonlijk download ik ze altijd met ember media manager. Afhankelijk van de skin die je gebruikt kun je de trailer terugvinden in je movie library.

Betreft je scripts, mis je niet gewoon wat dependencies misschien?
Je zou eens het volgende commando kunnen geven 'sudo apt-get build-dep xbmc' , dat installeerd alle dependencies voor xbmc + builden daarvan, weet niet of het helpt, maar kan zowieso niet echt kwaad, worden alleen een hele boel dev libraries geinstalleerd.

Kun je anders eens het laatste stuk van je xbmc.log posten? Deze staat in .xbmc/temp/xbmc.log
Uiteraard de log die je hebt meteen na de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83

Heb de knoop doorgehakt en een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H mobo + Core2Duo E7400 en 2x 1GB geheugen besteld. Ik heb nog een mooie Silverstone kast liggen waar dit alles inkomt.
Hierop ga ik XBMC live cd met Nvidia drivers installeren en via HDMI aan mn Onkyo receiver koppelen.
Ik zal het spul deze week wel binnenkrijgen en meteen mn ervaringen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nog een vraagje.
Iemand een idee hoe ik bij het booten van m'n debian xbmc install dit commando kan laten uitvoeren:
/etc/init.d/sabnzbd start

PS: Sorry dat ik nogal linux-noob vragen stel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:36

_Apache_

For life.

Fraggler schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:31:
[...]
Heb de knoop doorgehakt en een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H mobo + Core2Duo E7400 en 2x 1GB geheugen besteld. Ik heb nog een mooie Silverstone kast liggen waar dit alles inkomt.
Hierop ga ik XBMC live cd met Nvidia drivers installeren en via HDMI aan mn Onkyo receiver koppelen.
Ik zal het spul deze week wel binnenkrijgen en meteen mn ervaringen posten :)
Heb vanavond men tv ontvangen ( sony bravia 40 ") en hier de Sonata Fusion met dat moederbord en dan een E5200 gehangen. Echt mooi, geluid en beeld prachtig mooi. OS is XP SP3.

Ohja, nog even een opmerking. Audio over HDMI in XP Sp3 kwam niet bij de automatische installatie van de drivers tot leven. Maar als je het onbekende apparaat laat zoeken in de map waar je die drivers hebt uitgepakt en een rebootje doet komt het helemaal goed! d:)b

[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 12-08-2009 07:43 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
RFdeGroot schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 16:50:
[...]
Kun je anders eens het laatste stuk van je xbmc.log posten? Deze staat in .xbmc/temp/xbmc.log
Uiteraard de log die je hebt meteen na de foutmelding.
Ok, bedankt.
Miste inderdaad nog dependencies, zat niet in de script vanuit xbmc forum.
Geapt-get en reboot en helaas nog steeds de melding.

Hier kopie van log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
20:46:09 T:2972281744 M:1727004672 WARNING: Trying to access old style dir: T:\script_data
20:46:09 T:2972281744 M:1727004672   DEBUG: ------ Window Deinit (DialogProgress.xml) ------
20:46:09 T:2972281744 M:1727004672   DEBUG: GL: Sharing screen surface for thread 2972281744
20:46:09 T:2972281744 M:1727004672  NOTICE: Traceback (most recent call last):
20:46:09 T:2972281744 M:1727004672  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/resources/lib/gui.py", line 40, in ?
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:     import context_menu
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/resources/lib/context_menu.py", line 11, in ?
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:     import utilities
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/resources/lib/utilities.py", line 48, in ?
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:     _create_base_paths()
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/resources/lib/utilities.py", line 45, in _create_base_paths
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:     os.makedirs( BASE_DATA_PATH )
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:   File "/usr/share/xbmc/system/python/python24.zip/os.py", line 156, in makedirs
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:     makedirs(head, mode)
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:   File "/usr/share/xbmc/system/python/python24.zip/os.py", line 159, in makedirs
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE:     mkdir(name, mode)
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224  NOTICE: OSError: [Errno 17] File exists: 'T:\\script_data'
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224    INFO: Loading skin file: DialogOK.xml
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224 WARNING: CreateFile, successfuly opened </usr/share/xbmc/skin/MediaStream/720p/DialogOk.xml> instead of </usr/share/xbmc/skin/MediaStream/720p/DialogOK.xml>
20:46:09 T:2972281744 M:1727156224   DEBUG: Load DialogOK.xml: 27.38ms
.....
   DEBUG: OnKey: 61453 pressed, action is 7
20:46:11 T:3045652368 M:1727090688   DEBUG: ------ Window Deinit (DialogOK.xml) ------
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: Traceback (most recent call last):
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/default.py", line 31, in ?
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: import gui
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/resources/lib/gui.py", line 40, in ?
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: import context_menu
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/resources/lib/context_menu.py", line 11, in ?
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: import utilities
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/resources/lib/utilities.py", line 48, in ?
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: _create_base_paths()
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE:   File "/home/xbmc/.xbmc/scripts/Apple Movie Trailers - 0.97.5/resources/lib/utilities.py", line 45, in _create_base_paths
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: os.makedirs( BASE_DATA_PATH )
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE:   File "/usr/share/xbmc/system/python/python24.zip/os.py", line 156, in makedirs
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: makedirs(head, mode)
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE:   File "/usr/share/xbmc/system/python/python24.zip/os.py", line 159, in makedirs
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: mkdir(name, mode)
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: OSError
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: :
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688  NOTICE: [Errno 17] File exists: 'T:\\script_data'
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688   ERROR: Scriptresult: Error
20:46:11 T:2972281744 M:1727090688    INFO: Loading skin file: DialogOK.xml

Lijkt op wat IO probleempjes, geen lees of schrijfrechten ofzo? En T:\script_data is natuurlijk niet correct als map in een linux omgeviing.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
idd, waar komt die T:\\script_data vandaan?
Dat lijkt me zowieso niet te kloppen, daar snapt linux natuurlijk niets van :p

Verder heb je idd de rechten in je .xbmc/scripts goed staan?
Anders ff goed zetten
dus:
cd .xbmc
sudo chown xbmc:xbmc scripts/ -R
sudo chmod 775 scripts/ -R

Als het dan nog niet werkt kan het probleem misschien zitten in het feit dat je deze plugin als script probeert te starten?
Ik gebruik zelf apple movie trailers als video plugin, dan moet ie dus in deze dir staan: home/xbmc/.xbmc/plugins/video
Zou ook niet durven zeggen of deze plugin uberhaupt als script te draaien is, plugins en scripts zijn namelijk niet hetzelfde.

Wat je zou kunnen doen als je niet teveel op de prompt wilt pielen is de SVN repo installer als program plugin installeren. Dan kun je vervolgens daarmee heel veel andere plugins installeren, deze zet ze ook meteen op de goede plek.

[ Voor 51% gewijzigd door RFdeGroot op 12-08-2009 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

welke xbmc release wordt hier op de xbox gebruikt? ik maak al een tijdje gebruik van xbmc-world, maar vind het tijd voor wat anders ik overweeg de tech versie.
(mag ik dat overigens vragen hier? ik vraag niet hoe of waar , maar welke...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius
chrisism schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:14:
Ik had mijn scripts ook niet voor elkaar, maar nu wel: ik heb een
code:
1
apt-get install xbmc-scripts-* xbmc-plugins-*
gedaan en nu kan ik gewoon vanuit de repository in XBMC mijn scriptjes installeren. Op de een of andere manier gaat dat veel beter dat handmatig scripts installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
@Japius & @RFdeGroot

Deze apt-get commands had ik ook al gedaan. Heb inderdaad ook SVN Repo als plugin draaien.
Vanuit SVN repo heb ik de scripts geinstalled, dus ook die Apple Trailer script.

Had overigens die Apple Trailer script vroegah (:p) al op mn xbox als script draaien gewoon.
En svn repo zet t zelf daar neer.

Ik zal de chmod ff doen. Kan alleen nog niet zien of t werkt, want ben niet thuis en doe het via remote connectie. Of weet iemand nog een handige manier om X(bmc) via remote te draaien en zien ipv een dash in putty.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Laatst online: 21-09 18:29
Vandaag mijn HP IR receiver uit HK al binnen gehad!

Nou vraag ik me af hoe ik nou het beste het kan configureren.. In de Logitech software heb ik aangegeven dat ik een windows media center heb, en dan werken de meeste knoppen, dus niet allemaal..
Misschien iemand hier kan vertellen hoe ik mijn Harmony One icm met de Asrock met USB IR ontvanger het beste kan configureren! Ook merk ik dat er afschuwelijke lag zit tussen het drukken van een knop en dat xbmc reageert.. Is daar ook een oplossing voor? Ik had dit ook al toen ik een een xbox had met xbmc en had eigenlijk wel verwacht dat dit nu voorbij zou zijn.. niet dus.. Hulp? :)

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zerveza schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 09:15:
welke xbmc release wordt hier op de xbox gebruikt? ik maak al een tijdje gebruik van xbmc-world, maar vind het tijd voor wat anders ik overweeg de tech versie.
(mag ik dat overigens vragen hier? ik vraag niet hoe of waar , maar welke...)
XBMC Nightly Builds compiled elke dag van SVN.
Hij compiled ook van xbox test branch (patched).
De toegepaste patch is de feature Mediaflags.
Mocht je die gaan gebruiken lees dan ook deze thread vanaf post 28
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=368134#post368134

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 18:47:
[...]

XBMC Nightly Builds compiled elke dag van SVN.
Hij compiled ook van xbox test branch (patched).
De toegepaste patch is de feature Mediaflags.
Mocht je die gaan gebruiken lees dan ook deze thread vanaf post 28
http://xbmc.org/forum/showthread.php?p=368134#post368134
Net even je post 28 gelezen, maar die is 2 maand oud.
Zijn er nu nog steeds die problemen? Volgens mij heb ik het onlangs even geprobeerd op de xbox en ging toen alles gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf post 28.
Dat scheelt al 27 posts. :)

En ja, problemen zijn er nog steeds met extracten. In mindere mate nu maar toch zoveel dat Media Flags de main xbox build niet haalt.
Meeste moesten ook hun bib. rebuilden.

Als je weet wat je doet en je xbox in de gaten houd met extracten is er niks aan de hand, eenmaal flags binnen draait als een zonnetje.

Zie thread vanaf post 28 :+

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had geen zin om 4 pagina's te lezen. :P

Ik heb snel even de laatste pagina overlopen, post 136 verklaart waarom ik geen problemen had met de media flagging.
Dankzij MC heb ik in al mijn nfo's al de media flags staan, mijn xbox moet dus helemaal niks extracten. :P

[edit]
Lees nu pas de volgende post in dat topic. Blijkbaar wist je de tip al om de flagging in de nfo te doen. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 13-08-2009 01:05 ]

• chrisism
EUREKA

de plugin opmerking hielp me op de weg.
Dat is dus blijkbaar het nieuwe script gebeuren. Had ik nog niet op mn oude xbox versie. 8)7

Scripts weggegooid en plugins geinstalled via de SVN repo installer. Werkt nu perfect. Kan weer lekker trailers kijken.
bedankt voor de hulp iig.

ChrisIsm

Verwijderd

Even een ander XBMC-vraagje: via de skin start ik nu automatisch een m3u bestandje op zodat ik alleen maar de xbox hoef aan te doen om muziek te horen. Nu werkt dit shout://82.94.204.71:5555 wel
maar dit http://wm1.streaming.castor.nl:8000/100pctnl.mp3.m3u niet
Terwijl als ik http://wm1.streaming.castor.nl:8000/100pctnl.mp3.m3u in XBMC aanklik het wel weer doet. Weet iemand hoe ik het toch auto kan laten opstarten?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 11:33:
Even een ander XBMC-vraagje: via de skin start ik nu automatisch een m3u bestandje op zodat ik alleen maar de xbox hoef aan te doen om muziek te horen. Nu werkt dit shout://82.94.204.71:5555 wel
maar dit http://wm1.streaming.castor.nl:8000/100pctnl.mp3.m3u niet
Terwijl als ik http://wm1.streaming.castor.nl:8000/100pctnl.mp3.m3u in XBMC aanklik het wel weer doet. Weet iemand hoe ik het toch auto kan laten opstarten?
DNS heeft wat tijd nodig om wakker te worden? Daardoor doet de url het niet, maar op ip wel... :?

Verwijderd

jadjong schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 12:14:
[...]

DNS heeft wat tijd nodig om wakker te worden? Daardoor doet de url het niet, maar op ip wel... :?
Mmm oke, weet je hoe ik het ip van http://wm1.streaming.castor.nl:8000/100pctnl.mp3.m3u kan bepalen?

Verwijderd

chrisism schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 10:44:
EUREKA

de plugin opmerking hielp me op de weg.
Dat is dus blijkbaar het nieuwe script gebeuren. Had ik nog niet op mn oude xbox versie. 8)7

Scripts weggegooid en plugins geinstalled via de SVN repo installer. Werkt nu perfect. Kan weer lekker trailers kijken.
bedankt voor de hulp iig.
Huh :? je bedoeld script/plugin installer waarschijnlijk :) en is er ook op de xbox ;)

Passion-XBMC Installer Script, deze doet hetzelfde maar, meer plugins/scripts en skins. d:)b
http://xbmc.org/forum/sho...12&highlight=passion+xbmc

En hier nog wat nieuws, XBMC support Local actor thumbs :P
http://xbmc.org/forum/showthread.php?t=56287

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2009 18:53 ]

• Fire69
In het m3u-bestandje staat een link naar http://wm1.streaming.castor.nl:8000/100pctnl.mp3

Ip van die server bepalen? :?
Ping wm1.streaming.castor.nl? => 217.170.27.4 ;)

Dus http://217.170.27.4:8000/100pctnl.mp3 in een m3u-bestandje zetten en dan eens testen. :)

Verwijderd

Fire69 schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 20:24:
[...]

.....
Dus http://217.170.27.4:8000/100pctnl.mp3 in een m3u-bestandje zetten en dan eens testen. :)
Perfect het werkt nu, bedankt !!!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik vind XBMC zo'n rottig programmaatje, want hij loopt om de haverklap vast in Windows XP. :( Morgen dus maar even in Windows 7 proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
syltheboy schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 23:59:
Ik vind XBMC zo'n rottig programmaatje, want hij loopt om de haverklap vast in Windows XP. :( Morgen dus maar even in Windows 7 proberen. ;)
ligt aan windows niet aan XBMC... ga voor XBMC live..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Icekiller2k6 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 00:04:
[...]

ligt aan windows niet aan XBMC... ga voor XBMC live..
Pff, altijd maar dat pushen van Linux... niks persoonlijk, maar wordt er toch wel een beetje moe van... :O

Ik draai hier al XBMC vanaf het beschikbaar was voor Windows, en ik kan het aantal keer dat het gecrasht is op 1 hand tellen. Dat kan ik niet zeggen van de Linux-versie die ik 6 maand met veel bloed, zweet en tranen heb gedraaid... :/

Trouwens, XBMC Live, goed en wel, maar al aan gedacht dat sommige mensen geen dedicated machine hebben voor XBMC?
Ik draai het gewoon op mijn werk-laptop. HDMI'tje erin en gaan met die banaan... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
lama...

[ Voor 108% gewijzigd door Bram77 op 14-08-2009 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

ik probeer uit te zoeken wat de terugverdientijd is van een ecomonische pc (zoals een ASRock ION 330 of een EEE Box 20x) tov mijn huidige set-up. iK ben echter niet thuis in de manier waarop ik dat kan gaan berekenen.

Huidige set-up
- xbox (old school)
- PC (ubuntu met torrentflux voor downloads en samba om bestanden te delen)

Beide staan hele dag aan, ze staan in een kelderkast die er behoorlijk warm van wordt...

Welke apparaat verbruikt nou wat? en wat kost dat nu? (hoe bereken ik dat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
xbox en ion verbruik moet je toch wel kunnen vinden met google, wat de pc verbruikt hangt geheel af van je configuratie.
Wat het geheel kost is afhankelijk van de prijs die je aan je energieleverancier betaald per kilowattuur

[ Voor 30% gewijzigd door milenko79 op 14-08-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:39

Snuffel

Vroem!

Gebruik eens een KW/h meter, en je weet precies hoeveel je verstookt.
Berekenen is theorie, praktijk is meten = weten.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
ja, maar de eventuele ion heeft ie nog niet :)

Die verbruikt volgens google trouwens 30 watt idle en 40 watt full load. Dan kan je dus een gemiddele nemen en daar mee rekenen. De rest kun je inderdaad beter meten.

Misschien nu weer ontopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:21
Zerveza schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:00:
Fiets ff naar de Gamma en scoor daar een energieverbruiksmeter van een tientje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na jaren XBMC te hebben gebruikt op mijn Xbox, heb ik XBMC eens geprobeer op mijn nieuwe MacBook Pro. Wat werkt dat heerlijk zeg, de perfecte aanvulling voor mijn MBP. Wat was XBMC toen zijn tijd al voor zeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 21:36

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

milenko79 schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 10:16:
ja, maar de eventuele ion heeft ie nog niet :)

Die verbruikt volgens google trouwens 30 watt idle en 40 watt full load. Dan kan je dus een gemiddele nemen en daar mee rekenen. De rest kun je inderdaad beter meten.

Misschien nu weer ontopic?
Ik heb een tip voor mensen die wat stroom willen besparen:

http://www.xbmcfreak.nl/stroombesparing-onder-xbmc/486/

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werk wel een uur over !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Die power saving heb ik wel eens geprobeerd en je reactietijden van het XBMC systeem gaan drastisch achteruit is mijn ervaring. Nee ik werk dan liever ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja en nee. Ligt aan grote van map hoelang al draait... maar idd heeft meestal iets of wat tijd nodig

Maar vind screensaver juist een geweldige optie staat hier ook op 1 min.
Maar zeker niet naar zwart gebruik diavoorstelling met Ken burns effect en heb mijn backgrounds folder toegewezen is inmiddels 2,4 GB allemaal 1280x720 afbeeldingen. Zie bijna nooit dezelfde afbeelding. 8)

Foto lijstje van 42" :P d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:28:
Ja en nee. Ligt aan grote van map hoelang al draait... maar idd heeft meestal iets of wat tijd nodig

Maar vind screensaver juist een geweldige optie staat hier ook op 1 min.
Maar zeker niet naar zwart gebruik diavoorstelling met Ken burns effect en heb mijn backgrounds folder toegewezen is inmiddels 2,4 GB allemaal 1280x720 afbeeldingen. Zie bijna nooit dezelfde afbeelding. 8)

Foto lijstje van 42" :P d:)b
Wikipedia: Ken Burns Effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is idd de wiki pagina.
Zerveza schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:00:
ik probeer uit te zoeken wat de terugverdientijd is van een ecomonische pc (zoals een ASRock ION 330 of een EEE Box 20x) tov mijn huidige set-up. iK ben echter niet thuis in de manier waarop ik dat kan gaan berekenen.

Huidige set-up
- xbox (old school)
- PC (ubuntu met torrentflux voor downloads en samba om bestanden te delen)

Beide staan hele dag aan, ze staan in een kelderkast die er behoorlijk warm van wordt...

Dat heb je vlug terugverdiend als je alles aan laat staan. O-)

Meest ecomonisch is uitzetten als je het niet gebruikt. :+

Reken sommetje:
Jaar = 365 dagen x 24 uur = 8760 uur

Zeg dat xbox 50 Watt (in ruststand) opneemt = 0,05 kW
(Max stroomopname xbox = 1,2A x 230V = 276W)

1 kWh kost ongeveer 0,25 euro

dus:
8760 x 0,05 x 0,25 = 109,50 euro

En je Pc'tje neemt nog meer vermogen op !!

Zit je totale systeem op 150W = kassa = 328,50 euro

Oftewel elke Watt kost 2,20 per jaar (continu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
Wie kan mij helpen met de geluids instellingen van XBMC Livecd op een Gigabyte GA-E7AUM-DS2H mobo?
Krijg maar geen geluid via HDMI..
Heb nu de SPDIF optical aangesloten en krijg daar bij films wel geluid nu, echter als ik muziek afspeel hoor ik weer niks...

Hieronder het aplay -l resultaat:
(T: XBMCLive)xbmc@XBMCLive:~$ aplay -l
**** List of PLAYBACK Hardware Devices ****
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 0: ALC883 Analog [ALC883 Analog]
Subdevices: 0/1
Subdevice #0: subdevice #0
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 1: ALC883 Digital [ALC883 Digital]
Subdevices: 1/1
card 0: NVidia [HDA NVidia], device 3: NVIDIA HDMI [NVIDIA HDMI]
Subdevices: 1/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
wat heb je getypt bij XBMC bij audio? HDMI of hdmi (met kleine letters, werkt normaal wel)

[ Voor 5% gewijzigd door Icekiller2k6 op 16-08-2009 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens maak A.U.B. een nieuw topic aan !!!

[LINUX] Ervaringen met LINUX - Deel I

En laten we het hier weer over XBMX hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Hoe zit het in XBMC met games? Ik wil m'n Xbox spellen rippen naar de hardeschijf van m'n Xbox, maar is er ook een soort bibliotheek waar m'n spellen mooi worden gepresenteerd met hoesje e.d. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 11:54:
Jongens maak A.U.B. een nieuw topic aan !!!

[LINUX] Ervaringen met LINUX - Deel I

En laten we het hier weer over XBMX hebben
he jonge.. XBMC @ linux is nog steeds XBMC hé..
maar inderdaad zijn reactie had misschien beter in een vers topicje gestaan of in ION gedeelte ofzo.. maar nochal crue voor het gewoon af te doen als linux.. uw XBOX met XBMC is bijna nutteloos aan het worden met HD materiaal etc..

@thinkpad
daar wordt hierover niet gesproken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Icekiller2k6 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:45:
[...]

maar inderdaad zijn reactie had misschien beter in een vers topicje gestaan of in ION gedeelte ofzo.. maar nochal crue voor het gewoon af te doen als linux.. uw XBOX met XBMC is bijna nutteloos aan het worden met HD materiaal etc..
Xbox met XBMC IS nutteloos met HD... maar wat heeft dat met zijn opmerking te maken? :?
Zoals ik al hierboven gezegd hebt, XBMC doet het ook perfect op Windows. Moeten we xbox en Windows nu maar gewoon negeren omdat er hier enkele Linux-lovers zitten?

De vraag wat er in zijn audio-settings staat (hdmi/HDMI), dat is hier vind ik wel relevant.
Maar die aplay-output en zo niet... dat is Linux, niet XBMC.
@thinkpad
daar wordt hierover niet gesproken...
Waarom? :?
Hij vraagt niet hoe je een game moet rippen, hij wilt enkel de functionaliteit van XBMC volledig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Fire69 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 16:17:

Waarom? :?
Hij vraagt niet hoe je een game moet rippen, hij wilt enkel de functionaliteit van XBMC volledig gebruiken.
Inderdaad :)

Ik heb al wat gevonden, je kunt iconen laten weergeven met "default.tbn" bestanden in de map van het spel. Die iconen heb ik van http://www.mediaicons.org/ gehaald.

Maar ik heb nu nog geen Xbox :'( , dus ik kan dit niet testen. Heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand misschien nog een andere manier :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja werkt perfect "default.tbn" :)
Icekiller2k6 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 14:45:
[...]

Al dat linux geleuter heeft niks met "Ervaringen" xbmc te maken. :N
Hoe kun je ervaring opdoen als het niet werkt op het platform.. vanwege instellingen in LINUX. 8)7

Iets waar je totaal geen last van hebt op de xbox en het beste platform is om wel goede ervaringen op te doen met XBMC...zonder ergenissen veroorzaakt door derde. O-)

HD-Materiaal leuk en aardig maar xbmc is meer dan alleen dat...en btw xbmc zelf word wel HD 720P weergegeven op de xbox. En als het moet ook een movie file.
Geluid: Dolby 5.1 / DTS / THX allemaal out of the box >:)
Dat HD-materiaal valt ook onder de player van xbmc. Waar je zelf een externe voor kunt gebruiken !!!
Heeft dan nog maar weing met xbmc te maken, of zie ik dat verkeerd :S

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CSiDH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Hallo beste mensen,

Ik heb mijn old school XBOX al een tijdje geleden om laten bouwen tot een XBMC en destijds getracht ermee op internet te gaan. Het is mij tot op de dag van vandaag niet gelukt om mijn XBMC contact te laten maken met internet. Ik heb allerlei kabels gebrobeerd. Ik heb het vanaf de router gelijk naar de XBOX getrokken, vanaf de modem, vanaf de pc ( wifi) en met kabel naar XBOX. Ik krijg het niet voor elkaar. Wie kan mij helpen om mijn XBOX contact te laten maken met het net, want ik wil nu eens alles eruit halen wat je met de xbmc echt kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
CSiDH schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 17:46:
Hallo beste mensen,

Ik heb mijn old school XBOX al een tijdje geleden om laten bouwen tot een XBMC en destijds getracht ermee op internet te gaan. Het is mij tot op de dag van vandaag niet gelukt om mijn XBMC contact te laten maken met internet. Ik heb allerlei kabels gebrobeerd. Ik heb het vanaf de router gelijk naar de XBOX getrokken, vanaf de modem, vanaf de pc ( wifi) en met kabel naar XBOX. Ik krijg het niet voor elkaar. Wie kan mij helpen om mijn XBOX contact te laten maken met het net, want ik wil nu eens alles eruit halen wat je met de xbmc echt kan doen.
DNS ingesteld..? je kunt bij settings en dan systeem of netwerk ofzo kun je zien wat het IP adres is.. en als het echt niet gaat alles vast instellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou out of the box moeten werken !!

Webserver moet enabled zijn = default

System / settings / network / servers / enable webserver

Anders,
Rename je guisetting.xml in je userdata en xbmc maakt een nieuwe aan en is default.
Aansluiten op router en zou moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Moet de webserver enabled zijn om op internet te kunnen? :?

Even terug naar de media flagging...
Blijkbaar werkte dat op mijn xbox toch niet. :P Zit zo vaak achter mijn laptop te kijken, dat ik het begin door elkaar te slaan :+
Gisteren even de nightly-patched getest, maar alles gaat inderdaad zo traag als de pest.
Heb er maar een gewone nightly opgezet, zou vaak gebruik ik de xbox toch niet meer. De kinderen hebben die media-flagging toch niet nodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

is er voor xbmc ook een "update" functie? zodat ik niet iedere keer een build moet downloaden, en naar de xbox ftp'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
T3CH-updater is er als script, zit standaard bij T3CH-releases dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:37:
Moet de webserver enabled zijn om op internet te kunnen? :?
Uhh nee, net getest maar hoeft idd niet 8)7 Altijd gedacht van wel.
Even terug naar de media flagging...
Blijkbaar werkte dat op mijn xbox toch niet. :P Zit zo vaak achter mijn laptop te kijken, dat ik het begin door elkaar te slaan :+
Gisteren even de nightly-patched getest, maar alles gaat inderdaad zo traag als de pest.
Heb er maar een gewone nightly opgezet, zou vaak gebruik ik de xbox toch niet meer. De kinderen hebben die media-flagging toch niet nodig. :P
Lol, eenmaal klaar met extracten gaat de build als een speer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een htpc besteld, nou wil ik windows 7 dual booten met xbmc live. Ik had even gezocht en ik moet dus blijkbaar eerst win 7 installeren, en dan een aparte partitie maken voor xbmc live. Alleen heb ik geen idee hoe groot die partitie moet zijn. Ik wil hem natuurlijk niet te groot maken want dat gaat ten koste van mijn opslagruimte voor content. Weet iemand een goede partitiegrootte?

PS: Ik weet echt NIKS van linux, maar ik neem aan dat het redelijk eenvoudig is om dit dualboot te installeren? Betreft een amd 785G chipset die is redelijk nieuw, en ik weet dus niet of dit dan ook meteen gesupport wordt door xbmc live.

[ Voor 212% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 18:54:

[...]

Lol, eenmaal klaar met extracten gaat de build als een speer. ;)
Ik zal er één dezer dagen dan nog eens een patched opzetten.
Probleem ermee was ook dat hij mijn Library helemaal niet meer zag. Tijdelijk bugje of moest ik ergens nog iets doen? Toen ik er de nightly overzette, was mijn Library terug zoals voorheen.
Verwijderd schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 21:05:
Ik heb een htpc besteld, nou wil ik windows 7 dual booten met xbmc live. Ik had even gezocht en ik moet dus blijkbaar eerst win 7 installeren, en dan een aparte partitie maken voor xbmc live. Alleen heb ik geen idee hoe groot die partitie moet zijn. Ik wil hem natuurlijk niet te groot maken want dat gaat ten koste van mijn opslagruimte voor content. Weet iemand een goede partitiegrootte?

PS: Ik weet echt NIKS van linux, maar ik neem aan dat het redelijk eenvoudig is om dit dualboot te installeren? Betreft een amd 785G chipset die is redelijk nieuw, en ik weet dus niet of dit dan ook meteen gesupport wordt door xbmc live.
Die dualboot erop zetten, zal wel het minste van je problemen zijn de komende tijd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol zoveel bugs en driver issues dan:P?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nee, maar Linux is niet zo eenvoudig om mee te beginnen (IMHO, voor hier weer een ganse discussie uit voortkomt. ;) ).

Direkt booten naar XBMC kan je het makkelijkste met de Live-versie volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 22:12:
Nee, maar Linux is niet zo eenvoudig om mee te beginnen (IMHO, voor hier weer een ganse discussie uit voortkomt. ;) ).

Direkt booten naar XBMC kan je het makkelijkste met de Live-versie volgens mij.
Ok dan laten we het hierbij hehe. Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou zeer nuttig zijn om een nieuw topic aan te maken met een goede startpost.
Zoals in : [XBMC] Ervaringen met XBMC - Deel XI ------- Wel kijken !!

En dan geheel gericht op het "configureren van Linux Systemen om ervaringen op te kunnen doen met xbmc" O-)
En die ervaring kun je dan weer in dit topic met ons delen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
:P

Ik heb nu dus een nieuwe patched binnengehaald.
Die er gewoon opzetten en dan de xbox een uurtje gerust laten? Hij gaat automatisch extracten?
Waarom gebruikt hij niet gewoon de info uit de nfo's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het eerlijk gezegt nog niet getest met .nfo file.

SleepyP Heeft Ember gebruikt !!

Ember gebruikt <streamdetails>

MC <fileinfo>

Waarschijnlijk dat het 'm daar in zit.

Om te extracten moet je wel de functie aanzetten in de instellingen.
En begint dan pas als je de container opent.
Heb je een grote bib doe het by year en het beste Kun je PM III (HD) gebruiken.
Evt nog resolutie laag zetten.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2009 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Net een nieuwe patched erop gezet, maar mijn Library verdwijnt dus spoorloos. :/
Bij Set Content staat alles nog correct, ik kan naar de Library gaan, maar dan laat hij helemaal niks meer zien...
Library leeggemaakt, folders opnieuw Set Content gedaan, je ziet hem alle films scannen, maar daarna... lege Library :?

[edit]
Die SleepyP zegt dat zelfs als de optie om te extracten uit staat, je nog steeds de info te zien krijgt als hij in je .nfo staat. Ideaal dus, want dat is bij mij zo (voor films, series doet de nieuwe MC nog niet).
Maar zonder Library-inhoud ook geen Media Flags natuurlijk. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Fire69 op 17-08-2009 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Ik heb XBMC nu op de laptop geinstalleerd voor de vakantie kunnen we films kijken.

Nu heb ik een afstandsbediening van een Hauppauge MCE-150 die ik hiermee wil gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://images.pricecanada.com/images/products/420/l420763.jpg

Na aansluiten werken er wel een aantal knoppen.

Maar niet alles werkt goed of zit onder een verkeerde knop wat lastig is. Nu probeer ik dus uit te zoeken hoe ik dit kan aanpassen maar kom er niet echt. Zoekende in het forum en internet kom je wel dingen tegen maar niet echt wat ik zoek of ik ben even zoekblind geworden.

Even mijn vragen.
1. Moet ik dit doen via Keymap.xml. Voor mijn Xbox kon ik zo wel een aantal fucnties erbij maken voor de DVD kit.

2. Zo ja is er meer uitleg te vinden wat je dan hierin moet zetten om deze remote werkend te krijgen

3. Is er toevallig iemand die deze remote ook gebruikt icm XBMC en misschien de settings kan plaatsen.
Pagina: 1 ... 34 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Heb je een vraag over het softmodden of ombouwen van je XBox? Laat die dan maar fijn achterwege, dit topic gaat over XBMC, niet over de XBox. Berichten zullen anders zonder melding verwijderd worden.

Reageren op dergelijke vragen wordt ook niet gewaardeerd; plaats liever een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/insert_topicreport/1306695">topicreport</a>